Mag ik daar misschien 3 stuks extra bij? En ja, ik spaar zegeltjes.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:30 schreef Dagonet het volgende:
Nog maar een keer proberen?
NWS / Jongens schoppen en slaan meisje knock-out (+ filmpje) #2
NWS / Medelanders slaan vijftienjarig meisje knock out!
Gesloten topics.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:30 schreef Dagonet het volgende:
quote:Update: Meisje (15) komt uit Beverwijk en heeft aangifte gedaan. De politie heeft de zaak in onderzoek.
Update: Filmpje vanuit andere hoek na de breek.
BREEK. TWEE JONGENS (14, 15) OPGEPAKT VOOR MISHANDELING MEISJE.
http://www.geenstijl.nl/m(...)s_slaan_me.html#more
Lees de OP nog eens.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:11 schreef DeJori het volgende:
Ze zijn al opgepakt volgens Geenstijl:
[..]
Tsja sommige van die gasten zien meisjes als minderwaardig/object. Waarschijnlijk ging ze niet in op de 'charmes' van deze mooiboi.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:32 schreef MrBanaan1 het volgende:
Tja, dan ben je echt de stoere boi als je dit doet ja
Wtf man...
Ja, waarom niet, misschien wordt het deze keer niet volgebaggerd om het topic dicht te krijgen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:30 schreef Dagonet het volgende:
Dat is mooi. Niet dat ik veel verwacht van de straf, want ja, "ze zijn al gestraft door de publiciteit".quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:11 schreef DeJori het volgende:
Ze zijn al opgepakt volgens Geenstijl:
[..]
Jij hebt net zoveel vertrouwen in de rechterlijke macht als ikzelfquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is mooi. Niet dat ik veel verwacht van de straf, want ja, "ze zijn al gestraft door de publiciteit".
Niet meerquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:51 schreef DonJames het volgende:
Ik kan het filmpje hier niet openen, dus even voor de vorming van mijn mening: is het meisje lekker?
15 is toch veulste oud joh.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je vond haar lekkerder toen ze 12 was?
Als Geenstijl weer net zo'n heksenjacht opzet als met Brent zal dat ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is mooi. Niet dat ik veel verwacht van de straf, want ja, "ze zijn al gestraft door de publiciteit".
Wat evengoed helemaal niets afdoet aan de wandaad zelf en niet meegewogen zou moeten worden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als Geenstijl weer net zo'n heksenjacht opzet als met Brent zal dat ongetwijfeld.
Waarom niet? Straf is straf, of die nu door de samenleving of de rechter wordt uitgedeeld. Als de samenleving wil dat de rechter die jongens de zwaarst mogelijke straf geeft, dan moeten ze zelf geen heksenjacht beginnen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat evengoed helemaal niets afdoet aan de wandaad zelf en niet meegewogen zou moeten worden.
Precies. En door geen rekening te houden met of de samenleving zelf al straft zet je de deur wagenwijd open naar eigenrichting. Nu kun je dat bij de tokkies die meer dan 2 hersencellen hebben nog enigszins ontmoedigen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom niet? Straf is straf, of die nu door de samenleving of de rechter wordt uitgedeeld. Als de samenleving wil dat de rechter die jongens de zwaarst mogelijke straf geeft, dan moeten ze zelf geen heksenjacht beginnen.
En minderjarig. En zielig. En ze kunnen geen stageplek vinden. En discriminasie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dus hoe de samenleving straft staat gelijk aan hoe een rechter straft?quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom niet? Straf is straf, of die nu door de samenleving of de rechter wordt uitgedeeld. Als de samenleving wil dat de rechter die jongens de zwaarst mogelijke straf geeft, dan moeten ze zelf geen heksenjacht beginnen.
Een zionistisch complot trouwens ook!quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En minderjarig. En zielig. En ze kunnen geen stageplek vinden. En discriminasie.
Oja; en het is de schuld van Wilders natuurlijk.
Feitelijk is de rechter niets meer dan de vertegenwoordiging van de samenleving. We geven hem de macht om te straffen, omdat we niet willen dat een stel heethoofden het recht in eigen handen neemt en buitenproportionele of onterechte straffen uitdeelt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dus hoe de samenleving straft staat gelijk aan hoe een rechter straft?
Opvoedkampen voor zulke agressieve gastjes.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:01 schreef agter het volgende:
Ik zou het liefst iets van zelfreflectie willen zien bij die jongens.
Hoe doe je dat, qua straf?
Dus het valt jou niet op dat als je leest over tasjesrovers, in groepsverband meisjes mishandelen of aanranden, dat de daders MEESTAL (in zet het er maar even in hoofdletters bij) Marokkanen zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:38 schreef Poolhond39 het volgende:
Natuurlijk hebben we teveel overlast van kutmarokkaantjes, maar om al die kopschop-gebeurtenissen puur als een Marokkanen- of moslimprobleem te zien, gaat me te ver. In dit geval gaat het om 1 Marokkaan en 1 Turkse jongen, laatst ging het om een groep Belgische en Nederlandse vrienden... In de kern gaat het om normvervagend, hufterig gedrag wat gewoon veel the soft wordt aangepakt door justitie: jongeren blijven het doen omdat ze weten dat ze er toch afkomen met een Halt- of taakstrafje, terwijl je ze minimaal een half jaar in de cel moet gooien wanneer ze zo iets flikken.
Wie er nog vertrouwen heeft in onze zogenaamde rechtsstaat: die gasten lopen binnen de kortste keren weer los om hun gemeenschap niet te veel voor het hoofd te stoten.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:21 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Ben wel benieuwd welke straf deze "helden" gaan krijgen.
Dat 15 jarig ventje die in juni dat meisje had geschopt, wat heeft die eigenlijk voor een straf gekregen uiteindelijk?
Die zat toen toch nog in zijn proeftijd? Werd geschorst door zijn school, maar welke straf kreeg hij van de rechter?
Van mij mogen de heethoofden het recht wel in eigen hand nemen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Feitelijk is de rechter niets meer dan de vertegenwoordiging van de samenleving. We geven hem de macht om te straffen, omdat we niet willen dat een stel heethoofden het recht in eigen handen neemt en buitenproportionele of onterechte straffen uitdeelt.
Eigenrichting is hartstikke tof, totdat je zelf valselijk beschuldigd wordt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:12 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Van mij mogen de heethoofden het recht wel in eigen hand nemen.
Dan kan de Marokkaanse ambassadeur weer lekker boos worden, de mongool.
Wanneer het op een filmpje staat noem ik het geen valselijke beschuldiging.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Eigenrichting is hartstikke tof, totdat je zelf valselijk beschuldigd wordt.
Totdat iemand gefilmd wordt tijdens zo'n daad, iemand die heel veel op jou lijkt. En dan heb je plots vijf gorilla's in je nek die denken je te herkennen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:15 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Wanneer het op een filmpje staat noem ik het geen valselijke beschuldiging.
Ik ben het echt helemaal zat dat zulke gasten er steeds maar weer mee weg komen. Zo zielig voor hun, al die aandacht.
Dan heb jij het over buitenstaanders, inderdaad.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Totdat iemand gefilmd wordt tijdens zo'n daad, iemand die heel veel op jou lijkt. En dan heb je plots vijf gorilla's in je nek die denken je te herkennen.
Dat ontken ik niet. We hebben zeker teveel problemen met kutmarokkaantjes, maar er wordt bijvoorbeeld bijna nooit over de (bijna) even hoge criminaliteit onder Antilliaanse jongeren gesproken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:06 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dus het valt jou niet op dat als je leest over tasjesrovers, in groepsverband meisjes mishandelen of aanranden, dat de daders MEESTAL (in zet het er maar even in hoofdletters bij) Marokkanen zijn?
Hoeveel gasten zijn er die denken de daders te kennen, maar die feitelijk ernaast zitten?quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:18 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dan heb jij het over buitenstaanders, inderdaad.
Maar er zijn vermoedelijk tientallen gasten die de daders kennen. Zouden dat allemaal matties zijn/
Dan is het met grote delen van de bevolking nog erger mis dan ik al vreesde.
Tja zo heeft elke groep haar eigen specialiteiten. Tuurlijk is de criminaliteit onder Antillianen ook erg hoog maar die houden zich meestal bezig met drugshandel en vallen MEESTAL geen anderen lastig.quote:Op vrijdag 19 september 2014 20:26 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. We hebben zeker teveel problemen met kutmarokkaantjes, maar er wordt bijvoorbeeld bijna nooit over de (bijna) even hoge criminaliteit onder Antilliaanse jongeren gesproken.
In mindere mate zijn er ook veel problemen met Turken, Surinamers en (nog minder, relatief gezien dan) met autochtone jongeren.
Elke keer als er een misdrijf wordt gepleegd is het al gauw van 'Marokkaan dit' of 'Moslim dat' terwijl die koppeling er niet altijd is: zoals nu in het geval van kopschop-incidentjes.
Jammer alleen dat rechters dit misschien wel een sterk argument zullen vindenquote:Op vrijdag 19 september 2014 22:14 schreef Specularium het volgende:
Scooter van zijn oma,.
Leuk geprobeerd.
ou jequote:Op vrijdag 19 september 2014 20:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeveel gasten zijn er die denken de daders te kennen, maar die feitelijk ernaast zitten?
Er hoeft er maar één labiele kennis van je te zijn die denkt dat jij het was, en je hebt een probleem. In het beste geval verschijnt je naam op GeenStijl en krijg je 450 doodsbedreigingen, in het slechtste geval wordt je geweld aangedaan. Geen van beide opties zijn fantastisch.
Het probleem is dat de meningen verschillen over hoe er gestraft moet worden. Sommige mensen zijn van mening dat de daders met een maandje cel of taakstraf wel hun lesje hebben geleerd, terwijl anderen (waaronder ik) zijn voor veel harder straffen omdat ze moeten voelen en merken! dat ze iets fouts hebben gedaan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:18 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
ou je
Dat tuig er mee weg laten komen is nog het minst fantastisch. Wanneer justitie eindelijk eens werk zou gaan maken van het aanpakken van dit afval zou er aanmerkelijk anders gereageerd worden.
Ik ben het gewoonweg helemaal spuugzat dat dit tuig, met steun van onze zogenaamde rechters, de dienst uitmaakt.
Inb4 shitstorm.quote:Op zaterdag 20 september 2014 00:05 schreef agter het volgende:
Deze school is tijdelijk in IJmuiden gevestigd en is bedoeld voor pubers met gedragsproblemen of psychiatrische aandoeningen.
Hooguit een taakstrafje waar ze toch niet op komen dagen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:21 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Ben wel benieuwd welke straf deze "helden" gaan krijgen.
Dom gelul.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:16 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Jammer alleen dat rechters dit misschien wel een sterk argument zullen vinden
Precies. Maar ja, je weet hoe het werkt in Nederland. Flutstrafjes die niet effectief zijn; daar zijn we heer en meester in. Gevangeniscellen? Die zijn voor asielzoekers en Noorse criminelen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat evengoed helemaal niets afdoet aan de wandaad zelf en niet meegewogen zou moeten worden.
neequote:Op vrijdag 19 september 2014 10:51 schreef DonJames het volgende:
Ik kan het filmpje hier niet openen, dus even voor de vorming van mijn mening: is het meisje lekker?
Sneu om over de rug van het slachtoffer je politieke agenda te propageren. En sneu om net te doen alsof rechts dit allemaal niet wil en dit soort trieste toestanden wel even zou kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 01:36 schreef KNAK het volgende:
Dergelijke discussies hoeven niet gevoerd te worden. Dit hebben we met zn allen de laatste 40 jaar toegestaan. Als je kijkt naar de laatste 40 jaar, de ontwikkelingen, de cijfers kan je denk ik wel spreken van een maatschappelijk probleem. Er wordt niets aan gedaan, het blijft zich alleen maar ontwikkelen en erger worden. Niet alleen hier, ook bij de buren. Wat dat betreft zijn we al te laat en tot op heden is er totaaaal geen rem op te krijgen, al helemaal niet via de politiek![]()
Ja de daders zullen wel weer wegkomen met een voorwaardelijke taakstraf van 40 uur. De rechter kun je dat niet kwalijk nemen, die vindt wel 22 verzachtende omstandigheden en als die er niet zijn voert hij als argument dat de jongens 'door de media' al genoeg gestraft zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Maar ja, je weet hoe het werkt in Nederland. Flutstrafjes die niet effectief zijn; daar zijn we heer en meester in. Gevangeniscellen? Die zijn voor asielzoekers en Noorse criminelen.
Tuurlijk niet, dat zou toch racistisch zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:07 schreef agter het volgende:
Wat denk je, zouden die twee nog vastzitten?
Dat tuig maakt helemaal niet de dienst uit. En als je wilt dat justitie werk maakt van het aanpakken van dit afval, moet je stoppen met zelf dit afval aan te pakken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:18 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
ou je
Dat tuig er mee weg laten komen is nog het minst fantastisch. Wanneer justitie eindelijk eens werk zou gaan maken van het aanpakken van dit afval zou er aanmerkelijk anders gereageerd worden.
Ik ben het gewoonweg helemaal spuugzat dat dit tuig, met steun van onze zogenaamde rechters, de dienst uitmaakt.
Ik ben het met hem eens dus haar er nog maar eentje af.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat tuig maakt helemaal niet de dienst uit. En als je wilt dat justitie werk maakt van het aanpakken van dit afval, moet je stoppen met zelf dit afval aan te pakken.
Daarnaast, dat jij de straffen te licht vindt, betekent niet dat je het recht hebt om zelf maar zwaardere straffen uit te gaan delen. Zo werkt het niet in een democratie, jouw voorkeuren hebben geen meerwaarde boven de voorkeuren van de andere 16.999.999 mensen in het land.
Stel, je voert de minimumstraf in. Over een paar weken gebeurt er een incident: een kerel slaat een paar straatterroristen het ziekenhuis in omdat ze hem hebben proberen te beroven. De rechter oordeelt: het geweld was wettelijk gezien buitenproportioneel, maar de facto niet zodanig dat het een strenge straf verdient. Toch moet de dader voor 5 jaar de cel in, want minimumstraffen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 03:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja de daders zullen wel weer wegkomen met een voorwaardelijke taakstraf van 40 uur. De rechter kun je dat niet kwalijk nemen, die vindt wel 22 verzachtende omstandigheden en als die er niet zijn voert hij als argument dat de jongens 'door de media' al genoeg gestraft zijn.
Het enige wat je hier aan kan doen is rechters iets meer beperkingen opleggen in het bepalen van de strafmaat. Sinds jaar en dag bestaat er al een maximum straf (rechters mogen niet meer geven dan dat), maar nog altijd geen minimum straf. Hoog tijd dat die worden ingevoerd, maar ja daar is de linkse kerk pertinent op tegen, die zijn er goed in om de dader tot slachtoffer te maken.
Jij begrijpt het helemaal.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:06 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik ben het met hem eens dus haar er nog maar eentje af.
Heb je wel eens van de term "noodweer" gehoord? Hebben de voorstanders van minimumstraffen geopperd dit tegelijk met de invoering van minimumstraffen af te schaffen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Stel, je voert de minimumstraf in. Over een paar weken gebeurt er een incident: een kerel slaat een paar straatterroristen het ziekenhuis in omdat ze hem hebben proberen te beroven. De rechter oordeelt: het geweld was buitenproportioneel, maar niet op een kwaadwillende manier. Gewoonlijk zou de dader pro forma een boete en een voorwaardelijke straf krijgen. Toch moet hij voor 5 jaar de cel in, want minimumstraffen.
Eens zien hoe hard je dan staat te janken dat mensen zich in dit land nog niet mogen verdedigen etc.
Jij niet he met je democratisch gekozen "rechters"quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij begrijpt het helemaal.
Noodweer is een argument voor een lagere straf dan voor het misdrijf staat. Met minimumstraffen mag je niet korter dan dat minimum straffen. Als je dan toch vind dat de straf lager moet vanwege noodweer, zijn er dus geen minimum straffen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:10 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de term "noodweer" gehoord? Hebben de voorstanders van minimumstraffen geopperd dit tegelijk met de invoering van minimumstraffen af te schaffen?
Wat is werkelijk waar het probleem als een paar gasten deze Tokkies even wat pedagogische tikken verkopen? Dat is de enige taal die zij kennen namelijk, een bureau Halt schrikt ze niet af hoor. Hopelijk heeft het meisje een paar potige ooms. En hopelijk gaat het straks weer goed met haar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. En door geen rekening te houden met of de samenleving zelf al straft zet je de deur wagenwijd open naar eigenrichting. Nu kun je dat bij de tokkies die meer dan 2 hersencellen hebben nog enigszins ontmoedigen.
Nee, door noodweer kan een zaak geseponeerd worden, zoals bij de terminator van die 2 overvallers.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Noodweer is een argument voor een lagere straf dan voor het misdrijf staat. Met minimumstraffen mag je niet korter dan dat minimum straffen. Als je dan toch vind dat de straf lager moet vanwege noodweer, zijn er dus geen minimum straffen.
Het vijftienjarige meisje uit Beverwijk dat gisteren ernstig werd mishandeld in IJmuiden gaat hard achteruit, schrijft het Haarlems Dagblad. Gisteren leek de scholiere er nog met een lichte hersenschudding en enkele blauwe plekken vanaf zijn gekomen. Totdat ze ineens minder goed aanspreekbaar en erg afwezig werd, waarna ze alsnog in het ziekenhuis is opgenomen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:04 schreef MadameMossel het volgende:
De toestand van het meisje is verslechterd, ze heeft een zware hersenschudding en ligt in het ziekenhuis.
Een sepot of seponering is een beslissing om een strafbaar feit niet te vervolgen. Dus word iemand niet schuldig bevonden en krijgt dus geen straf. Dat is dus een andere categorie dan strafvermindering wegens omstandigheden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:30 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nee, door noodweer kan een zaak geseponeerd worden, zoals bij de terminator van die 2 overvallers.
De Deurnese juweliersvrouw Marina Sanders wordt definitief niet vervolgd voor het doodschieten van twee overvallers in haar winkel. Dat melden justitiebronnen aan Omroep Brabant en de NOS. Volgens justitie is er sprake van noodweer.
http://nos.nl/artikel/699(...)e-niet-vervolgd.html
quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Stel, je voert de minimumstraf in. Over een paar weken gebeurt er een incident: een kerel slaat een paar straatterroristen het ziekenhuis in omdat ze hem hebben proberen te beroven. De rechter oordeelt: het geweld was wettelijk gezien buitenproportioneel, maar de facto niet zodanig dat het een strenge straf verdient. Toch moet de dader voor 5 jaar de cel in, want minimumstraffen.
Eens zien hoe hard je dan staat te janken dat mensen zich in dit land nog niet mogen verdedigen etc.
Gast, je weet echt niet waar je over praat. Tuurlijk is ze wel schuldig aan het doodschieten van die 2 rioolratten. Het staat op fucking camera. Niet schuldig betekent dat niet bewezen kan worden dat je het gedaan hebt en dat is hier duidelijk niet het geval.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een sepot of seponering is een beslissing om een strafbaar feit niet te vervolgen. Dus word iemand niet schuldig bevonden en krijgt dus geen straf. Dat is dus een andere categorie dan strafvermindering wegens omstandigheden.
Dus mag je de discussie overnieuw beginnen:
[..]
Onzin bij noodweer heb je juist geen strafbaar feit gepleegd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:43 schreef MisterCe het volgende:
Je hebt bij noodweer dus een strafbaar feit gepleegd en bent dus schuldig.
quote:Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of een anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
Wauw. Wat een getalenteerde mensen zeg.quote:
Zo triest SeLangquote:
Vmbo is nog een niveau te hoog voor sommigen denk ikquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wauw. Wat een getalenteerde mensen zeg.
Dat wel meer mensen even hun gram willen halen. Laat straffen gewoon aan de rechterlijke macht over, daar voorkom je nog meer rotzooi mee.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is werkelijk waar het probleem als een paar gasten deze Tokkies even wat pedagogische tikken verkopen?
Inderdaad, wat dat aso wijfje, want ze zal wel 'n bek hebben van hier tot tokio, ook zei....'n meisje zo beuken doe je gewoon niet, daar sta je boven. Ze verdienen niks meer dan 'n goed pak slaag en huisarrest, zal ze leren.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is werkelijk waar het probleem als een paar gasten deze Tokkies even wat pedagogische tikken verkopen? Dat is de enige taal die zij kennen namelijk, een bureau Halt schrikt ze niet af hoor. Hopelijk heeft het meisje een paar potige ooms. En hopelijk gaat het straks weer goed met haar.
Tsja, in principe zegt hij niks geks, de meeste mensen reageren nogal gelaten op dit soort dingen, dat blijkt wel uit het feit dat er zelden of nooit ingegrepen word door omstanders bij dit soort taferelen. Sterker nog, mensen geven er blijkbaar de voorkeur aan om het te gaan staan filmen zodat ze wat hebben om op YouTube te zetten.quote:
Daarom zeg ik ook: "het geweld was buitenproportioneel". Als het noodweer is, is het niet buitenproportioneel. Je mag iemand het ziekenhuis in meppen om een beroving te voorkomen, als dat gepast geweld is of als je gehandeld hebt door emotie (noodweerexces). Je mag niet iemand het ziekenhuis in meppen om een beroving te voorkomen en hem meteen een lesje te leren.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:10 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de term "noodweer" gehoord? Hebben de voorstanders van minimumstraffen geopperd dit tegelijk met de invoering van minimumstraffen af te schaffen?
Wat een fijne , hoopgevende verrijking toch.quote:
En dan wordt het pas echt ingewikkeld.quote:De rechter oordeelt: het geweld was wettelijk gezien buitenproportioneel, maar de facto niet zodanig dat het een strenge straf verdient. Toch moet de dader voor 5 jaar de cel in, want minimumstraffen.
Ik weet het, ik heb hier vurige discussies gehad met types die met vuur en vlam de huidige werking van de rechtsstaat verdedigen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 03:29 schreef Shreyas het volgende:
Ja de daders zullen wel weer wegkomen met een voorwaardelijke taakstraf van 40 uur. De rechter kun je dat niet kwalijk nemen, die vindt wel 22 verzachtende omstandigheden en als die er niet zijn voert hij als argument dat de jongens 'door de media' al genoeg gestraft zijn.
Het enige wat je hier aan kan doen is rechters iets meer beperkingen opleggen in het bepalen van de strafmaat. Sinds jaar en dag bestaat er al een maximum straf (rechters mogen niet meer geven dan dat), maar nog altijd geen minimum straf. Hoog tijd dat die worden ingevoerd, maar ja daar is de linkse kerk pertinent op tegen, die zijn er goed in om de dader tot slachtoffer te maken.
Ik denk dat het OM wel weet wat noodweer is denk je niet?quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin bij noodweer heb je juist geen strafbaar feit gepleegd.
[..]
Punt is wel dat ik heel sterk het vermoeden heb dat als de situatie andersom was, en er een marokkaans meisje door kaaskoppen werd mishandeld, zij een wat andere reactie zouden geven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, in principe zegt hij niks geks, de meeste mensen reageren nogal gelaten op dit soort dingen, dat blijkt wel uit het feit dat er zelden of nooit ingegrepen word door omstanders bij dit soort taferelen. Sterker nog, mensen geven er blijkbaar de voorkeur aan om het te gaan staan filmen zodat ze wat hebben om op YouTube te zetten.
Die van jou ook.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:15 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Punt is wel dat ik heel sterk het vermoeden heb dat als de situatie andersom was, en er een marokkaans meisje door kaaskoppen werd mishandeld, zij een wat andere reactie zouden geven.
Blijkbaar niet want hun site omschrijft het fout. Als het niet strafbaar is is het immers geen strafbaar feit. Het zou een strafbaar feit zijn als het geen noodweer was. De wettekst die ik gaf lijkt mij een betere bron dan deze tekst op de site van het OM.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:03 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik denk dat het OM wel weet wat noodweer is denk je niet?
Volgens de wet is noodweer het plegen van een strafbaar feit om jezelf of een ander te verdedigen tegen een onmiddellijke bedreiging. De verdediging mag niet verder gaan dan noodzakelijk is. Als noodweer is vastgesteld wordt er geen straf opgelegd.
http://www.om.nl/vast_men(...)429/wat_is_noodweer/
Jij denk blijkbaar dat er maar 2 opties zijn: of je voert maximumstraffen in voor alle delicten of je voert het niet in.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: "het geweld was buitenproportioneel". Als het noodweer is, is het niet buitenproportioneel. Je mag iemand het ziekenhuis in meppen om een beroving te voorkomen, als dat gepast geweld is of als je gehandeld hebt door emotie (noodweerexces). Je mag niet iemand het ziekenhuis in meppen om een beroving te voorkomen en hem meteen een lesje te leren.
Oftewel, als de rechter vindt dat persoon over de schreef is gegaan, maar niet zodanig dat er strenge straffen op moeten staan, heeft hij pech. Want met een minimumstraf moet er gewoon gestraft worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |