abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 23:05:47 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_145038126
quote:
ja zoals ik al zei mensen strooien ermee alsof het niets is

bedankt dat je mijn punt nog ff onderstreept
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_145039378
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik volg de gebeurtenissen al sinds 1982: en jij?
Nou dan weet je dat je eerdere reacties naar mij dus nergens op slaan?
(Maar 1982?? wow, en dan er nog niks van begrijpen! Knap hoor!)
pi_145040774
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 22:05 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

je spreekt heel veel talen, kees. we weten het.

het is de onafhankelijkheidsverklaring van de joodse staat Israel
Nee hoor, dat is wensdenken. Engels en Duits zou nog gaan. De andere drie is grotendeels bluf en moeizaam spellen. Maar dat weet jij ook wel.

Anderzijds: deze onafhankelijkheidsverklaring is voor de hele wereld minus pakweg 12 miljoen mensen volslagen onbegrijpelijk. En daarmee ook niet relevant.
Ik zou haar wel willen horen/lezen, maar dan in een taal die ik wel begrijp. Dan kan ik me er een gefundeerde mening over vormen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145040988
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:13 schreef Toga het volgende:

[..]

Vooralsnog waren alle aanvallen van Israël gericht op Hamas, de instantie die nog steeds in haar handvest de vernietiging van Israël heeft staan.
Het conto aan genocides op de wereld staat nog het hoogst aan de kant van de moslims. De joden hebben al een genocide moeten afslaan en hebben zuiderburen die dat streven, kun je ze verwijten dat ze hard terugslaan?
De verhouding moslims:joden op de wereld staat op 120:1, de staat Israël is terecht zuinig op elk van haar burgers. Dit in schril contrast met de Gazanen waar zelfs moeders trots hun kinderen opofferen voor het doden van joden; "al was het er maar één, dan was het de martelaarschap al waard"
Met zulke mensen valt niet meer over oplossingen te praten.

Mocht er ooit nog een soort Abbas de macht in Gaza krijgen zie ik nog wel oplossingen maar onder Hamas wordt het nooit wat.
Dit lijkt wel van de Speld te komen.
Overigens is het woord staat mannelijk, dus de staat Israel is zuinig op zijn burgers.
Die zijn burgers stuk voor stuk een oorlog instuurt. Goed bewapend, dat wel. Betaald door de VSvA.

Maar dat betekent natuurlijk geen moreel overwicht boven mensen die geen goede wapens kunnen betalen of krijgen. Hoogstens een financieel overwicht.

Overigens: als je het oude testament, de thora, als basis van de beschaving aanneemt, staan daar de eerste genocides wel aardig in beschreven. Dan lijkt het wel alsof de joden de uitvinders zijn van de genocide. Of anders hun god wel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145041035
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:35 schreef Kees22 het volgende:
Overigens: als je het oude testament, de thora, als basis van de beschaving aanneemt, staan daar de eerste genocides wel aardig in beschreven. Dan lijkt het wel alsof de joden de uitvinders zijn van de genocide. Of anders hun god wel.
Bewijs?
pi_145041436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:37 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Bewijs?
Niet weer he? Vragen naar de bekende weg.
De zondvloed, om maar eens te beginnen.
En verder moet je gewoon het Oude Testament lezen. Met de aansporing: Maakt hen dood en vergeet de vrouwen en kinderen niet, want die worden anders later jullie vijanden.
pi_145043920
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]..die zijn burgers stuk voor stuk een oorlog instuurt.
Nee, het is telkens Hamas en kornuiten die de burgers van Israël in oorlog sleept waardoor Israël militairen moet sturen om deze te beschermen. Dit in tegenstelling tot Hamas, die haar burgers zelfs gebruikt als schild en huilpropaganda.
Denk je dat Israël zijn (dank) defensiegeld niet veel liever steekt in economische vooruitgang? Het afvuren van één Iron Dome raket kost Israël 1,5 ton, dat vinden ze het dus blijkbaar waard om burgers te beschermen.
Wat doet Hamas om zijn burgers te beschermen? Of gaan ze er maar van uit dat Israël een veel hogere moraal heeft en burgers ontziet?
Weet je wat een oorlog kan voorkomen? Er geen beginnen...
Racist
pi_145044275
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet weer he? Vragen naar de bekende weg.
De zondvloed, om maar eens te beginnen.
De zondvloed is al van een veel oudere mythe, dat deze vermeld wordt in de bijbel en Koran bewijst alleen maar dat we praten over sprookjesboeken.
Tenzij de mythe van het plotseling vollopen van de Zwarte zee afkomt.

quote:
En verder moet je gewoon het Oude Testament lezen.
Ik moet je gelijk geven dat de Torah, Koran, het oude testament en andere sprookjesboeken vol staan met dood en verderf. Vroeger waren volkeren trots op hun veroveringen en werden verhalen flink aangedikt met verhalen over de goden die hun volk welgezind zouden zijn "Wij zijn de beste!". Tegenwoordig wordt daar gelukkig heel anders tegen aangekeken.
Racist
pi_145044368
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is wensdenken. Engels en Duits zou nog gaan. De andere drie is grotendeels bluf en moeizaam spellen. Maar dat weet jij ook wel.

Anderzijds: deze onafhankelijkheidsverklaring is voor de hele wereld minus pakweg 12 miljoen mensen volslagen onbegrijpelijk. En daarmee ook niet relevant.
Ik zou haar wel willen horen/lezen, maar dan in een taal die ik wel begrijp. Dan kan ik me er een gefundeerde mening over vormen.
ok, vooruit

https://www.knesset.gov.il/docs/eng/megilat_eng.htm
pi_145044736
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Hoeft niet hoor, de VN heeft dat al gedaan en zag dat het goed was ;)
Racist
  dinsdag 30 september 2014 @ 23:58:04 #111
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145078243
On Israel's little-known concentration and labor camps in 1948-1955`
http://english.al-akhbar.(...)Al+Akhbar+English%29
Anti-Turkije
pi_145078937
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:58 schreef SadPanda het volgende:
On Israel's little-known concentration and labor camps in 1948-1955`
[ afbeelding ]
nice
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:22:09 #113
421524 SadPanda
pi_145078956
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:21 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

nice
antisemiet
Anti-Turkije
pi_145079036
met je 15s.gif
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:28:41 #115
421524 SadPanda
pi_145079114
15.gif
Anti-Turkije
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:31:29 #116
421524 SadPanda
pi_145079181
Minister: Israel looking at ways to lower Bedouin birthrate
Agriculture Minister Yair Shamir said during a visit to the south on Sunday that he was examining ways to lower the birthrate of the Bedouin community. Shamir heads the ministerial committee on Bedouin resettlement arrangements.
http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.618119

Waar kennen we dit toch van?
Anti-Turkije
pi_145079231
quote:
15s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:31 schreef SadPanda het volgende:
Minister: Israel looking at ways to lower Bedouin birthrate
Agriculture Minister Yair Shamir said during a visit to the south on Sunday that he was examining ways to lower the birthrate of the Bedouin community. Shamir heads the ministerial committee on Bedouin resettlement arrangements.
http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.618119

Waar kennen we dit toch van?
nice
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:37:00 #118
421524 SadPanda
pi_145079294
Three Israeli soldiers commit suicide
Israel's military police have launched an investigation into the suicide of three army soldiers following their participation in a seven-week military offensive on the Gaza Strip.

The three troops from the elite Golani Brigade had suffered psychological problems in connection to their participation in the recent offensive on the Gaza Strip, Israeli daily Maariv reported Monday.

According to the newspaper, two soldiers had killed themselves near border with the Gaza Strip, while a third soldier had committed suicide in central Israel.
The Israeli army has yet to comment.

Last year, eight Israeli soldiers had committed suicide, according to a source in the army's psychological health department.

On July 7, Israel launched a seven-week military offensive on the Gaza Strip with the declared aim of halting rocket fire from the Palestinian territory.

More than 2,150 Palestinians were killed – mostly civilians – and nearly 11,000 injured in the offensive in addition to the destruction of thousands of homes.

Over the course of the conflict, at least 73 Israelis – 68 soldiers and five civilians – were also killed.

The Israeli onslaught ended late last month with an indefinite cease-fire celebrated by Palestinian resistance faction Hamas as a strategic victory.

Dit is pas echt nice. ^O^
Anti-Turkije
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:00:44 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145092288
Israël was zo'n beschaafd gematigd democratisch land met mensenrechten en zo.

Ze zijn gek aan het worden:

quote:
Israeli airline urged to stop ‘bullying’ of women by ultra-orthodox passengers

Petition organiser says airline should find way to accommodate religious requirements without breaching other people’s rights

Israel’s national airline, El Al, has been criticised for allowing ultra-orthodox Jewish men to disrupt flights by refusing to be seated next to women.

A petition on change.org is demanding that the carrier “stop the bullying, intimidation and discrimination against women on your flights”.

One flight last week, from New York’s JFK airport to Tel Aviv’s Ben Gurion airport, descended into chaos according to passengers, after a large group of haredim, or ultra-orthodox Jews, refused to take their seats next to women, in accordance with strict religious customs.

The episode has prompted other women to come forward with similar stories on international flights to and from Tel Aviv.

Amit Ben-Natan, a passenger on last week’s El Al flight from New York, said take-off was delayed after numerous and repeated requests by ultra-orthodox men for female passengers to be moved.

“People stood in the aisles and refused to go forward,” she told the Ynet website. “Although everyone had tickets with seat numbers that they purchased in advance, they asked us to trade seats with them, and even offered to pay money, since they cannot sit next to a woman. It was obvious that the plane won’t take off as long as they keep standing in the aisles.”

Another passenger on the flight, named only as Galit, said ultra-orthodox passengers had suggested she and her husband sit separately to accommodate their religious requirements. She refused, but added: “I ended up sitting next to a haredi man who jumped out of his seat the moment we had finished taking off and proceeded to stand in the aisle.”

On a different flight, Elana Sztokman, executive director of the Jewish Orthodox Feminist Alliance, refused to accede to a request to move seats, triggering “frantic negotiations”, she said, between ultra-orthodox men and airline staff.

“What happened to me on this flight isn’t that different from what happens on almost every flight,” she told Voice of Israel radio. “You get on a plane, and the plane is about to take off but a whole bunch of ultra-orthodox men start playing around, moving around, whispering, moving back and forth trying to find different seats … Anyone who’s ever travelled on El Al has experienced this.”

Sharon Shapiro, from Chicago, the organiser of the online petition – which had attracted about 1,000 backers by Tuesday morning – said it was “not right that female passengers are being intimidated or harassed. It’s one thing to ask nicely, but if someone says no, they should not be put under pressure.”

There was a genuine dilemma for some ultra-orthodox Jews. “What most people don’t understand is that it’s not personal”, but considered by some to be a religious obligation.

Airlines should seek a way of accommodating the religious requirements of passengers without breaching others’ civil rights, she said. “I’m not quite sure why El Al asks passengers to sort these things out among themselves. It would be better if people can get on a plane knowing they’re sitting somewhere they feel comfortable. Otherwise, it adds to tensions and misunderstandings between religious and secular [passengers].”

The petition says: “If a passenger was being verbally or physically abusive to airline staff, they would immediately be removed from the plane … If a passenger was openly engaging in racial or religious discrimination against another passenger or flight attendant, they would immediately be removed from the plane. Why then, does El Al Airlines allow gender discrimination against women?

“Why does El Al Airlines permit female passengers to be bullied, harassed, and intimidated into switching seats which they rightfully paid for and were assigned to by El Al Airlines?

“One person’s religious rights does not trump another person’s civil rights.”

It suggests that El Al reserves a few rows of segregated seating available in advance for a fee.

Among comments posted on change.org, Judith Margolis from Jerusalem said: “The behaviour involving harassing women in the name of religious observance is outrageous. That airlines allow some passengers to disrupt flights is unacceptable.”

Myla Kaplan of Haifa said: “I no longer feel comfortable flying on El Al due to the bullying and delays and general humiliation of being asked to move out of a seat I reserved in advance.”

In a statement, El Al said it made “every effort possible to ensure a passenger’s flight is as enjoyable as possible while doing our utmost to maintain schedules and arrive safely at the destination.

“El Al is committed to responding to every complaint received and if it is found that there are possibilities for improvement in the future, those suggestions will be taken into consideration.”

Female passengers on other airlines flying to and from Israel, such as British Airways and easyJet, have also been asked to move seats at the request of ultra-orthodox men. Some airlines close toilets for periods during flights to allow men to gather to pray.

The outcry over flights comes against a backdrop of moves by hardline ultra-orthodox communities in Israel to impose dress codes on women, restrictions on where they can sit on public buses, segregated checkout queues in supermarkets and the removal of women’s images from advertising hoardings.

Sztokman – whose flight came at the end of a US speaking tour on her new book, The War on Women in Israel: A Story of Religious Radicalisation and Women Fighting for Freedom – said such demands had increased over the past decade.

“A lot of what we’re seeing today … is about the erasure of women’s faces from the public sphere, the erasure of women’s names from newspaper articles, the refusal to let women talk on radio stations

“It’s a whole array of practices of women’s exclusion and women’s degradation that has got much worse.”
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_145093407
Dit heeft verder weinig met het conflict te maken. Verder is dit elke jaar hetzelfde dus niets nieuws. Als we elke scheet van joden in dit topic moet plaatsen en oude foto's van + 60 jaar geleden (waarvan sommige foto's joodse vluchtingen zijn uit Arabische landen omdat dubbel zoveel vluchtelingen) dan is dit topic zo vol.
pi_145115818
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:56 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, het is telkens Hamas en kornuiten die de burgers van Israël in oorlog sleept waardoor Israël militairen moet sturen om deze te beschermen. Dit in tegenstelling tot Hamas, die haar burgers zelfs gebruikt als schild en huilpropaganda.
Denk je dat Israël zijn (dank) defensiegeld niet veel liever steekt in economische vooruitgang? Het afvuren van één Iron Dome raket kost Israël 1,5 ton, dat vinden ze het dus blijkbaar waard om burgers te beschermen.
Wat doet Hamas om zijn burgers te beschermen? Of gaan ze er maar van uit dat Israël een veel hogere moraal heeft en burgers ontziet?
Weet je wat een oorlog kan voorkomen? Er geen beginnen...
Drogredenering.
pi_145115837
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:16 schreef Toga het volgende:

[..]

De zondvloed is al van een veel oudere mythe, dat deze vermeld wordt in de bijbel en Koran bewijst alleen maar dat we praten over sprookjesboeken.
Tenzij de mythe van het plotseling vollopen van de Zwarte zee afkomt.

[..]

Ik moet je gelijk geven dat de Torah, Koran, het oude testament en andere sprookjesboeken vol staan met dood en verderf. Vroeger waren volkeren trots op hun veroveringen en werden verhalen flink aangedikt met verhalen over de goden die hun volk welgezind zouden zijn "Wij zijn de beste!". Tegenwoordig wordt daar gelukkig heel anders tegen aangekeken.
Mijn punt is dat de joden deze verhalen als daadwerkelijk onderdeel van hun geschiedenis zien en ervaren en die delen ook in het bewustzijn inslijpen door hun feesten en herdenkingen gedurende het jaar. Anthroposofen noemen dat de jaarfeesten, die bedoeld zijn om het bewustzijn te vormen. (Eigenlijk natuurlijk het onderbewustzijn.)
pi_145115896
quote:
Dank. Met enige horten en stoten.
Wat hij zegt, is redelijk en wordt door mij ook niet bestreden.
Maar de uitvoering gaat tegen elk rechtsgevoel in.
pi_145115919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:37 schreef Toga het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, de VN heeft dat al gedaan en zag dat het goed was ;)
De VN heeft over de uitvoering nogal wat veroordelende moties aangenomen.
Dus zag dat het een schurkenstaat was.
pi_145115969
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Israël was zo'n beschaafd gematigd democratisch land met mensenrechten en zo.

Ze zijn gek aan het worden:

[..]

Geen Islamitische Staat (IS) maar een Joodse Staat (JS)?
Daar ben je klaar mee.
Ik zou dat als westerling niet accepteren als bondgenoot.
En mensen die Israel gaan helpen zou ik als jihad-strijders gaan benaderen: zorgvuldig in de gaten houden wegens anti-westerse sympathieën. En de training.
pi_145115991
quote:
Begin je nou zelf niet het onderscheid tussen de geestelijke staat Israel en de nationale staat Israel te vergeten?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:05:22 #128
421524 SadPanda
pi_145119879
JSIL = ISIL
ResistanceAxis twitterde op donderdag 02-10-2014 om 04:29:41 Only difference between caliph Baghdadi of #ISIS & caliph Netanyahu of #JSIL is that 1 has nuclear weapons http://t.co/52LjNaeGZL reageer retweet
Partisangirl twitterde op donderdag 02-10-2014 om 04:33:05 No diff between wahabism & Zionism, foreigners stealing land to create religious state, #Israel is #JSIL Jewish State in The Levant. #ISIS reageer retweet

[ Bericht 36% gewijzigd door SadPanda op 02-10-2014 11:21:10 ]
Anti-Turkije
pi_145120403
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 00:37 schreef SadPanda het volgende:
Three Israeli soldiers commit suicide
Israel's military police have launched an investigation into the suicide of three army soldiers following their participation in a seven-week military offensive on the Gaza Strip.

The three troops from the elite Golani Brigade had suffered psychological problems in connection to their participation in the recent offensive on the Gaza Strip, Israeli daily Maariv reported Monday.

According to the newspaper, two soldiers had killed themselves near border with the Gaza Strip, while a third soldier had committed suicide in central Israel.
The Israeli army has yet to comment.

Last year, eight Israeli soldiers had committed suicide, according to a source in the army's psychological health department.

On July 7, Israel launched a seven-week military offensive on the Gaza Strip with the declared aim of halting rocket fire from the Palestinian territory.

More than 2,150 Palestinians were killed – mostly civilians – and nearly 11,000 injured in the offensive in addition to the destruction of thousands of homes.

Over the course of the conflict, at least 73 Israelis – 68 soldiers and five civilians – were also killed.

The Israeli onslaught ended late last month with an indefinite cease-fire celebrated by Palestinian resistance faction Hamas as a strategic victory.

Dit is pas echt nice. ^O^
het zielige is dat jij het meent
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:25:59 #130
421524 SadPanda
pi_145120436
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:24 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Jij zal het natuurlijk wel erg vinden als er wat verzetsleden in Gaza zelfmoord plegen.
Anti-Turkije
pi_145120675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dank. Met enige horten en stoten.
Wat hij zegt, is redelijk en wordt door mij ook niet bestreden.
Maar de uitvoering gaat tegen elk rechtsgevoel in.
de uitvoering verliep niet erg netjes nee, het was daar immers een grote clusterfuck
pi_145120822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar ben je klaar mee.
En mensen die Israel gaan helpen zou ik als jihad-strijders gaan benaderen: zorgvuldig in de gaten houden wegens anti-westerse sympathieën. En de training.
Het verschil tussen de JS en de IS.
Moslims in Israel:

16% van de Israelische bevolking is moslim. En die willen voor geen goud naar een Arabisch land.
Een Jood of Christen (Jezidi of Amerikaanse journalist) in de Islamitische staat is een ander lot beschoren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_145120907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:25 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jij zal het natuurlijk wel erg vinden als er wat verzetsleden in Gaza zelfmoord plegen.
dat zou iedereen erg moeten vinden, want dan gaan er geheid een paar onschuldige burgers mee het graf in
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:42:23 #134
421524 SadPanda
pi_145120930
:')
Anti-Turkije
pi_145121194
als een willekeurig Hamas lid zelfmoord zou plegen zou ik dat niet gelijk nice vinden.

maar goed, verder ben ik niet zo objectief dat ik een Hamas lid op gelijke voet met een Israëlische soldaat plaats
pi_145134595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar ben je klaar mee.
Gelukkig maar dat jij niets te vertellen hebt.
pi_145147580
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het verschil tussen de JS en de IS.
Moslims in Israel:
[ afbeelding ]
16% van de Israelische bevolking is moslim. En die willen voor geen goud naar een Arabisch land.
Een Jood of Christen (Jezidi of Amerikaanse journalist) in de Islamitische staat is een ander lot beschoren.
Meer dan 1,5 miljoen van de bevolking is Arabier. Dat is 25% van de totale bevolking. 20% daarvan is mulim. De rest christen/anders.

;itct=CFEQpDAYAyITCN2SnJb3j8ECFaUrwgodMAoALzILYzQtb3ZlcnZpZXdaGFVDYzRpb2dlT1VYTncxUlpTTlRPbE1lZw%3D%3D&gl=NL&hl=nl&client=mv-google
pi_145148473
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:14 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Meer dan 1,5 miljoen van de bevolking is Arabier. Dat is 25% van de totale bevolking. 20% daarvan is mulim. De rest christen/anders.

;itct=CFEQpDAYAyITCN2SnJb3j8ECFaUrwgodMAoALzILYzQtb3ZlcnZpZXdaGFVDYzRpb2dlT1VYTncxUlpTTlRPbE1lZw%3D%3D&gl=NL&hl=nl&client=mv-google
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABl

76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus

Totaal is dit: 96,4 procent.
Je houdt dus 3,6 procent over. Wellicht zijn dit ex-moslims, die volgens jouw theorie nog moslim zijn.

Want je zegt:

die 20% is natuurlijk 20 procent punt. En niet 20% van 25% = 5%.

Dan zijn onze tellingen wel ongeveer gelijk, en onze strekking ook.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:11:39 #139
176916 Karrs
2007-2017
pi_145149989
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:05 schreef SadPanda het volgende:
JSIL = ISIL
ResistanceAxis twitterde op donderdag 02-10-2014 om 04:29:41 Only difference between caliph Baghdadi of #ISIS & caliph Netanyahu of #JSIL is that 1 has nuclear weapons http://t.co/52LjNaeGZL reageer retweet
Partisangirl twitterde op donderdag 02-10-2014 om 04:33:05 No diff between wahabism & Zionism, foreigners stealing land to create religious state, #Israel is #JSIL Jewish State in The Levant. #ISIS reageer retweet
:') _O-
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:12:48 #140
176916 Karrs
2007-2017
pi_145150026
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat jij niets te vertellen hebt.
Hád 'ie nou maar eens niets te vertellen... had ons hier heel wat irritatie gescheeld. ;)
pi_145152101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus

Je houdt dus 3,6 procent over. Wellicht zijn dit ex-moslims, die volgens jouw theorie nog moslim zijn.

Want je zegt:

Nou ik heb het over Arabieren , ongeacht wat ze geloven. Er leven 1,5 miljoen Arabieren in Israel dat is 25% waarvan 20% muslim is en de rest anders gelovig.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arabieren

Arabieren zijn mensen die voornamelijk in de Arabische wereld leven en het Arabisch hebben als moedertaal.

Arabieren bestaan al lang voor de Islam.

Maar idd je cijfer klopt wel. Ik wilde even benadrukken dat 25% van de bevolking van Israel Arabieren zijn ongeacht wat ze geloven. Dat was mijn punt eigenlijk.
pi_145153159
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

:') _O-
Het is eigenlijk best triest want heel de Islam gaat zo naar de klote. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen. Ik met (grotendeels) Islamtische familie vind vreselijk om te zien wat er nu allemaal gebeurd. Maarja.

Hier nog zoiets

;itct=CF8QpDAiEwj90qa2hpDBAhVHa8IKHUEbAD0yC2M0LXZpZGVvcy11WhhVQ3BCdklCZlotZm9vNVpiTEg1TzBONGc%3D&hl=nl&gl=NL&client=mv-google

Zucht.....
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:09:09 #143
176916 Karrs
2007-2017
pi_145158227
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:02 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk best triest want heel de Islam gaat zo naar de klote. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen. Ik met (grotendeels) Islamtische familie vind vreselijk om te zien wat er nu allemaal gebeurd. Maarja.

Hier nog zoiets

Zucht.....
Tsja, de kaars van de Islam was natuurlijk al aan het opbranden de laatste 300 jaar. Dit is de flikkering voor 'ie helemaal uitgaat.

En daarmee bedoel ik niet 'vernietigd', maar net als bij het Christendom is gebeurd, gewoon op het tweede spoor gezet en niet meer van invloed op de wereldpolitiek. Stel dat er nu een Christen opstaat en zegt "alle niet-Christenen moeten eigenlijk dood", dan wordt hij uitgelachen. Dat staat met de islam ook te gebeuren, maar eerst moeten er vrees ik veel doden vallen onder veel misleide mensen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:30:21 #144
421524 SadPanda
pi_145161868
Sweden to become first EU country to officially recognize State of Palestine
Sweden’s newly-formed center-left government is set to recognize Palestine as a sovereign state, said Prime Minister Stefan Lofven. If Stockholm proceeds with the move it will be the first EU-member to officially endorse Palestinian statehood.

"The conflict between Israel can only be solved with a two-state solution, negotiated in accordance with international law," Lofven said in the parliament as he made his first speech as PM on Friday.

The Social democrat leader added that the “two-state solution requires mutual recognition and a will to peaceful co-existence.”

“Sweden will therefore recognize the state of Palestine,” he concluded.

If Stockholm officially proceeds with the motion, it will be the first member of the European Union to recognize Palestinian statehood. Some European countries have already recognized the state of Palestine, however they did so before entering the 28-member bloc.

Ireland and Cyprus have upgraded Palestinian representation in Dublin to full embassy status in recent years joining other European countries such as Bulgaria, the Czech Republic, Hungary, Malta, Poland, Romania, and Slovakia.

In November 2012, the UN General Assembly voted 138 to nine, with 41 abstentions, to change Palestine's ‘entity’ status to ‘non-member observer state’. Palestinian statehood is mainly opposed by Israel and its key ally the US.

Sweden’s conservative government abstained from vote in the 2012 General Assembly, for which it was criticized by the opposition parties.

In September, Sweden held government elections which resulted in a shift to the left after eight years of conservative rule.

On Friday, Lofven announced his new cabinet, with Green Party spokesperson Asa Romson as his Deputy and Social Democrat Margot Wallström as Foreign Minister.

The new PM promised to change Sweden’s foreign policy adding that Sweden won't seek membership of NATO, but won’t abstain from action if another country is attacked.
http://rt.com/news/192904-sweden-to-recognize-palestine/
Anti-Turkije
pi_145163234
quote:
Nog een zinsnede waarbij bij enigzins kritische toehoorders alarmbelletjes zouden moeten gaan rinkelen: "iedereen weet..." (en als je dat nòg niet weet...)
Racist
pi_145163240
Mooi. Joden zeker natuurlijk weer extreem over de zeik.
pi_145163495
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:30 schreef SadPanda het volgende:
Sweden to become first EU country to officially recognize State of Palestine
Nu de rest nog.
pi_145163591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:13 schreef Nielsch het volgende:
Mooi. Joden zeker natuurlijk weer extreem over de zeik.
Och, laat ze maar een officiële staat worden, zijn ze uit de slachtofferrol en kunnen ze niet meer onder de mantel van "verzet tegen de bezetter" raketten afvuren, kan Israël eindelijk eens "vol aan de bak" als de stront de ventilator raakt.
Vraag me alleen af welke regering Löfven in gedachten had, ik denk dat daar lokaal eerst nog wat lijken voor door de straat moeten worden gesleept.

En hoe dacht hij over Koerden? Of heeft hij daarvoor niet genoeg stemvee in Zweden?
Racist
pi_145165048
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:09 schreef Karrs het volgende:

[..]

Tsja, de kaars van de Islam was natuurlijk al aan het opbranden de laatste 300 jaar. Dit is de flikkering voor 'ie helemaal uitgaat.

En daarmee bedoel ik niet 'vernietigd', maar net als bij het Christendom is gebeurd, gewoon op het tweede spoor gezet en niet meer van invloed op de wereldpolitiek. Stel dat er nu een Christen opstaat en zegt "alle niet-Christenen moeten eigenlijk dood", dan wordt hij uitgelachen. Dat staat met de islam ook te gebeuren, maar eerst moeten er vrees ik veel doden vallen onder veel misleide mensen.
Ik weet niet wat er aan de hand is in de wereld, maar hopelijk gaat het snel over. I feel sorry voor de anders gelovigen..... Zijn ze de nieuwe 'joden' in overwegend Islamitische landen? Joden de schuld geven kan in sommige landen niet meer want er wonen daar geen joden meer.

Sinds dit jaar is het bvb verboden om religie te praktiseren in Oezbekistan. Gevolg: boete voor de christenen aldaar. Kijk de president wil muslim extremisme de kop in drukken maar helpt niet , werkt zelfs averechts . En de christenen zijn bvb de zwaar de dupe. Joden zijn daar zo goed als verdwenen. Overigens is er ook groeiende fascisme in Israël onder de Joden (gelovig of niet) laten we dat niet vergeten. Dus waar ligt het aan? Religie? Nee, ik denk dat de mensheid gewoon door aan het draaien is. We zorgen zelf voor onze ondergang. Hulde
pi_145166205
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:09 schreef Karrs het volgende:

[..]

Goede analyse.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:22:13 #151
421524 SadPanda
pi_145166303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:20 schreef Toga het volgende:
En hoe dacht hij over Koerden? Of heeft hij daarvoor niet genoeg stemvee in Zweden?
De Koerden hebben zich niet onafhankelijk verklaard, er valt dus niks te erkennen.
Anti-Turkije
pi_145166333
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:12 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hád 'ie nou maar eens niets te vertellen... had ons hier heel wat irritatie gescheeld. ;)
Da's waar :)
pi_145166639
cool, de Palestijnen gaan steeds meer meetellen. volgens mij is er in Engeland ook discussie over. Hamas is ook langzaam aan het matigen, zoekt mrt enig succes de samenwerking op en maakt steeds meer gebruik van diplomatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door jamesdeen op 03-10-2014 20:38:40 ]
pi_145167164
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:20 schreef Toga het volgende:

[..]

Och, laat ze maar een officiële staat worden, zijn ze uit de slachtofferrol en kunnen ze niet meer onder de mantel van "verzet tegen de bezetter" raketten afvuren, kan Israël eindelijk eens "vol aan de bak" als de stront de ventilator raakt.

Ook een officiele staat kan nog steeds bezet zijn natuurlijk en dan is verzet tegen die bezetter nog steeds geoorloofd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2014 20:43:56 ]
pi_145167356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De Koerden hebben zich niet onafhankelijk verklaard, er valt dus niks te erkennen.
Volgens mij streven de Koerden al eeuwen voor een eigen staat, waarom zou Erdgan en Saddam er anders constant mot mee hebben gehad? Omdat ze hun belastingcentjes niet betaalden?
Racist
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:54:17 #156
421524 SadPanda
pi_145167614
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:47 schreef Toga het volgende:

[..]

Volgens mij streven de Koerden al eeuwen voor een eigen staat, waarom zou Erdgan en Saddam er anders constant mot mee hebben gehad? Omdat ze hun belastingcentjes niet betaalden?
Daar streven ze wel naar maar ze hebben zich niet onafhankelijk verklaart en dus valt er niks te erkennen. De Turkse PKK streeft nu naar autonomie en niet onafhankelijkheid, de Syrische PKK heeft alleen autonomie uit geroepen en in Iraakse Koerdistan zijn ze nog niet genoeg financieel onafhankelijk om de onafhankelijkheid uit te roepen.

De Mossad hielp overigens mee met het oppakken van PKK leider Öcalan.
Anti-Turkije
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:51:18 #157
421524 SadPanda
pi_145181230
British parliament to vote on recognizing Palestinian state
The British parliament is due to vote on whether to recognize the state of Palestine shortly after it returns from recess on October 13, according to Middle East Monitor.

Called by MP Grahame Morris, chair of the Labor Friends of Palestine and the Middle East, the debate will present the case for calling on the government to recognize the state of Palestine alongside the state of Israel. Members of parliament will then vote on whether to support the motion.

The background to the vote is growing disenchantment with government policy on Israel and the Palestinians following the summer war in Gaza, which peaked with the resignation of leading Conservative minister Baroness Warsi.

Writing in the New Statesman magazine recently, several leading Conservative MPs, including Baroness Morris, called on the government to support the motion.

The Labor party has indicated in the past that it would support the recognition of a Palestinian state. Opposition leader Ed Miliband even urged Prime Minister David Cameron to support the Palestinian bid for United Nations recognition when it was discussed in the House of Commons,

If the U.K. does vote to recognize a Palestinian state it will be the first European country to do so following Spain, which passed a similar resolution in 2011.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.619024
Anti-Turkije
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:21:58 #158
421524 SadPanda
pi_145187458
Anti-Turkije
pi_145187632
quote:
Heeft hij nooit gezegd.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:29:34 #160
421524 SadPanda
pi_145187683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:27 schreef mylamboisblack het volgende:

[..]

Heeft hij nooit gezegd.
Jawel:
http://books.google.nl/bo(...)r%20place%22&f=false
Anti-Turkije
pi_145187726
quote:
We do not wish, we do not need to expel the Arabs and take their place. All our aspirations are built upon the assumption — proven throughout all our activity in the Land — that there is enough room in the country for ourselves and the Arabs.
Letter to his son Amos (5 October 1937), as quoted in Teveth, Shabtai, Ben Gurion: The Burning Ground; and Karsh, Efraim (2000), Fabricating Israeli History: The 'New Historians'; this has been extensively misquoted as "[We] must expel Arabs and take their places" after appearing in this form in Morris, Benny (1987), The Birth of the Palestinian Refugee Problem, 1947–1949, Cambridge University Press, p. 25.
pi_145187985

[ Bericht 100% gewijzigd door Toga op 04-10-2014 15:42:33 ]
Racist
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:42:34 #163
421524 SadPanda
pi_145187990
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:42 schreef Toga het volgende:

[..]

Wrong topic..
Want? :?
Anti-Turkije
pi_145188197
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 04-10-2014 17:07:56 ]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 15:58:17 #165
421524 SadPanda
pi_145188286
Israeli war destroyed Gaza antiquities
Abu Alian told Al-Monitor that after the Israeli occupation declared al-Zanna a closed military region and forced its residents to evacuate the area, Israeli soldiers invaded his home and private museum, destroying and stealing antiquities. “They completely destroyed around 70% of the collection, partially destroyed 20% and stole 10% — the rarest and most valuable pieces in my museum, including three statues,” he said.
http://www.al-monitor.com(...)l.html#ixzz3FBVH7tBo
Anti-Turkije
pi_145190525
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 15:58 schreef SadPanda het volgende:
Israeli war destroyed Gaza antiquities
Abu Alian told Al-Monitor that after the Israeli occupation declared al-Zanna a closed military region and forced its residents to evacuate the area, Israeli soldiers invaded his home and private museum, destroying and stealing antiquities. “They completely destroyed around 70% of the collection, partially destroyed 20% and stole 10% — the rarest and most valuable pieces in my museum, including three statues,” he said.
http://www.al-monitor.com(...)l.html#ixzz3FBVH7tBo
Noem eens een reden die Israel zou hebben om Gaza te bombarderen, behalve dat ze de raketaanvallen van Gaza op Israel willen voorkomen.
Iedere moslim in Israel heeft een perfect leven.
Dus Israel is niet anti-moslim.
Hoe denk jij daar nu over?
pi_145190529
quote:
Stille intifada: Aanval op Joodse peuters op Olijfberg

Een groep Joodse kinderen in de leeftijd van twee tot vijf jaar werd dinsdag haastig naar de schuilplaatsen van hun kinderdagverblijven en kleuterscholen gebracht, nadat ze waren aangevallen door gemaskerde Arabische oproerkraaiers op de Olijfberg.

De aanval vond plaats in de kleine Joodse wijk Ma'ale Hazeitim, die grenst aan de grote Joodse begraafplaats die de westelijke helling van de Olijfberg in beslag neemt.

De Arabieren, allemaal jongeren, gooiden stenen, vuurwerk en molotovcocktails naar de omheinde speeltuin van een kinderdagverblijf. Kinderen in nabijgelegen kinderdagverblijven en kleuterscholen werden ook naar binnen gesleept, totdat het tumult luwde nadat tenslotte de Israëlische politie arriveerde.

Dergelijke aanvallen gebeuren bijna dagelijks in Jeruzalem, waar bewoners en ambtenaren zeggen dat er een 'stille intifada' wordt uitgevochten.

Omdat er – op wonderlijke wijze – weinig ernstig gewonden zijn als gevolg van de aanslagen, zijn de gemeentebesturen en de politie terughoudend om harde maatregelen te nemen ter beteugeling van het geweld, waarover de Israëlische media met verachting schrijven.
http://israeltoday.nl/hea(...)peuters-op-olijfberg
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 17:42:24 #168
421524 SadPanda
pi_145190753
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Noem eens een reden die Israel zou hebben om Gaza te bombarderen, behalve dat ze de raketaanvallen van Gaza op Israel willen voorkomen.
Iedere moslim in Israel heeft een perfect leven.
Dus Israel is niet anti-moslim.
Hoe denk jij daar nu over?
Niet alleen raket aanvallen voorkomen maar ook andere manieren van verzet tegen de bezetting voorkomen. Dat er verzet is tegen een bezetting is logisch..

De Israelische Arabieren denken er zelf anders over:

Do you agree or disagree that Arab Israelis are discriminated against as compared with Jewish citizens?
Disagree totally
10.5%
Disagree somewhat
12.0%
Agree somewhat
28.3%
Agree strongly
46.6%
https://www.jewishvirtual(...)ulture/arabpoll.html

57% described the current status in Israel as one of legal equality but of institutional and societal discrimination, 36% describe it as akin to apartheid, and 3% say there is full equality.
http://www.brookings.edu/(...)-israel-poll-telhami

According to the report, the product of a joint venture between the university and the Israel Democracy Institute, 62% of Arab citizens feel it is impossible to trust most Jews, and 71% think the government treats them as second-class citizens.
http://www.jpost.com/Dipl(...)-is-justified-317751
Anti-Turkije
pi_145191317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Niet alleen raket aanvallen voorkomen maar ook andere manieren van verzet tegen de bezetting voorkomen. Dat er verzet is tegen een bezetting is logisch..

De Israelische Arabieren denken er zelf anders over:

Do you agree or disagree that Arab Israelis are discriminated against as compared with Jewish citizens?
Disagree totally
10.5%
Disagree somewhat
12.0%
Agree somewhat
28.3%
Agree strongly
46.6%
https://www.jewishvirtual(...)ulture/arabpoll.html

57% described the current status in Israel as one of legal equality but of institutional and societal discrimination, 36% describe it as akin to apartheid, and 3% say there is full equality.
http://www.brookings.edu/(...)-israel-poll-telhami

According to the report, the product of a joint venture between the university and the Israel Democracy Institute, 62% of Arab citizens feel it is impossible to trust most Jews, and 71% think the government treats them as second-class citizens.
http://www.jpost.com/Dipl(...)-is-justified-317751
OK, andere vraag:
Ben jij fan van Assad, gezien je avatar?
pi_145191588
quote:
Khamenei Calls for Muslim Unity for Israel's 'Annihilation'

Iranian supreme leader uses annual Hajj pilgrimage message to insult Israel and call for support for Hamas.

Iranian Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei on Friday used his annual message to Hajj pilgrims heading to Mecca to insult Israel and call for its "annihilation."

The speech comes ahead of Eid al-Adha on Friday, the Muslim holiday celebrating Abraham's "sacrifice of Ishmael" in an appropriation of the original Torah story, and like his speech for Eid al-Fitr in July was replete with unfounded barbs hurled against the Jewish state.

"The conspiring enemy is aiming to stoke the fire of a civil strife among Muslims, to misdirect the motivation for resistance and jihad and to secure the Zionist regime and the servants of Arrogance (America - ed.) – who are the real enemies," said Khamenei referencing the bloody conflicts rocking the Muslim world.

Calling for Muslim unity against Israel, the same Friday that Arab MK Ibrahim Sarsour (Ra'am-Ta'al) called for the establishment of the "United Islamic States" and bashed Israel as being "crueler than ISIS (Islamic State)."

Khamenei likewise accused Israel of having "no limit or boundaries regarding viciousness, cruelty, and trampling underfoot all human standards and ethnics. Crimes, genocide, mass destruction, the killing of children, women and the homeless...they take pride in."

The statement is ironic given Iran's horrific human rights history; just this Monday it was reported that an Iranian psychologist was executed for "heresy" after eight years in prison, and on Wednesday Iran was to execute a woman who defended herself from rape.

Khamenei continued "contrary to the idiotic dreams of power and stability for this regime that the filthy officials of the Zionist regime dream, day-by-day this regime has moved closer to implosion and annihilation."

In response, Khamenei called for the Islamic Jihad and Hamas terrorist groups in Gaza to "reinvigorate their endeavor, determination and resolve...Muslim nations should require their governments to lend real and serious support to Palestine."

Iran supplied Hamas with rockets used in its recent terror war on Israel, and is continuing to develop its nuclear program even while engaged in nuclear talks with world powers.

Khamenei back in January publicly revealed that the negotiations with the US about Iran's nuclear program are merely a tactic to stall international pressure and gain time to continue nuclear development.
http://www.israelnational(...)/185783#.VDAbrvl_uaU
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:17:58 #171
421524 SadPanda
pi_145191728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

OK, andere vraag:
Ben jij fan van Assad, gezien je avatar?
Ik steun hem ja, Syrië is een van de meest seculiere landen in het M-O met vrijheid voor alle religies. Terwijl de terroristen er een islamistische staat van willen maken waar religieuze minderheden worden vervolgt of erger. Ook kan er als enige weer stabiliteit komen in Syrië met Assad en niet met de terroristen. Buiten dat heeft hij ook gewoon de steun van de Syrische bevolking.

Syrië steunt tevens Hezbollah en het verzet in Gaza, het enige land in de wereld die dat doet behalve Iran.
Anti-Turkije
pi_145204647
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

76,0% joods
16,6% moslim
2,1% christen
1,7% druus

Want je zegt:

En in 2005 was ongeveer 1/3 van de joodse bewoners autochtoon (dus w.s. geboren in Palestina), 1/3 eerste generatie allochtoon (zelf geboren in het buitenland) en 1/3 tweede generatie allochtoon (geboren uit buitenlandse ouders).
Grappig is wel dat onze nationale rattenvanger, als het om Nederland zou gaan, de beide laatste groepen terug zou sturen naar hun herkomstland.
Gedachtenkronkel: waarom zou een Nederlandse tweedegeneratie Marrokaan, Turk of Joegoslaaf geen bestaan in Nederland mogen hebben en een Israelische tweedegeneratie Duitser, Rus of Nederlander wel een bestaan in Israel?
pi_145204674
quote:
Lullig, dat is waar.
Maar hoe zat het met die Palestijnse peuters op dat strand in Gaza?
pi_145204795
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:24 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Wat doet Israel zijn zonen en dochters aan dat ze zelfmoord plegen.

Overigens: wat is de verhouding tussen zelfmoord van mannelijke en vrouwelijke soldaten?
pi_145204865
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:12 schreef Toga het volgende:

[..]

Nog een zinsnede waarbij bij enigzins kritische toehoorders alarmbelletjes zouden moeten gaan rinkelen: "iedereen weet..." (en als je dat nòg niet weet...)
En nou vind je jezelf natuurlijk heel scherp en alle andere mensen heel dom. :P
Alsof we dat allemaal zelf al net bedacht hadden. :7
pi_145204907
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:51 schreef SadPanda het volgende:
British parliament to vote on recognizing Palestinian state
The British parliament is due to vote on whether to recognize the state of Palestine shortly after it returns from recess on October 13, according to Middle East Monitor.

Called by MP Grahame Morris, chair of the Labor Friends of Palestine and the Middle East, the debate will present the case for calling on the government to recognize the state of Palestine alongside the state of Israel. Members of parliament will then vote on whether to support the motion.

The background to the vote is growing disenchantment with government policy on Israel and the Palestinians following the summer war in Gaza, which peaked with the resignation of leading Conservative minister Baroness Warsi.

Writing in the New Statesman magazine recently, several leading Conservative MPs, including Baroness Morris, called on the government to support the motion.

The Labor party has indicated in the past that it would support the recognition of a Palestinian state. Opposition leader Ed Miliband even urged Prime Minister David Cameron to support the Palestinian bid for United Nations recognition when it was discussed in the House of Commons,

If the U.K. does vote to recognize a Palestinian state it will be the first European country to do so following Spain, which passed a similar resolution in 2011.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.619024
Mooi, dat zou het tweede land zijn.
Hoewel? The first European country following Spain. En dan sinds deze week Zweden? Hoe is de telling nou?
pi_145205172
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat doet Israel zijn zonen en dochters aan dat ze zelfmoord plegen.
laat ze verplicht soldaat worden om het land te beschermen
quote:
Overigens: wat is de verhouding tussen zelfmoord van mannelijke en vrouwelijke soldaten?
mannen dienen vaker in de frontlinie en een jaar langer. het verschil zal dus hoogstwaarschijnlijk in het 'voordeel' van de mannen zijn.
pi_145205225
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 02:15 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

laat ze verplicht soldaat worden om het land te beschermen
Zo wordt het genoemd, uiteraard. En die taak houdt in dat je andere mensen als minderwaardig behandelt en beschouwt.
Waarbij je als snotneus van 18 een respectabele man van 50 of een zwangere vrouw van 30 als minderwaardig mag behandelen.
quote:
[..]

mannen dienen vaker in de frontlinie en een jaar langer. het verschil zal dus hoogstwaarschijnlijk in het 'voordeel' van de mannen zijn.
Maar je zou verwachten dat vrouwen empathischer zijn en dus gevoeliger voor de ellende die ze aanrichten.
pi_145205479
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 02:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo wordt het genoemd, uiteraard. En die taak houdt in dat je andere mensen als minderwaardig behandelt en beschouwt.
Waarbij je als snotneus van 18 een respectabele man van 50 of een zwangere vrouw van 30 als minderwaardig mag behandelen.
neuh
quote:
[..]

Maar je zou verwachten dat vrouwen empathischer zijn en dus gevoeliger voor de ellende die ze aanrichten.
als dat zo is dan betwijfel ik of dat opweegt tegen de redenen die ik heb gegeven. daarnaast wordt dat verschil er wel uitgestampt door de jaren heen m.b.t. het leger.
pi_145208075
-verkeerde quote-

[ Bericht 99% gewijzigd door Shokirbek85 op 05-10-2014 09:54:48 (verkeerd) ]
pi_145208288
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 18:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik steun hem ja, Syrië is een van de meest seculiere landen in het M-O met vrijheid voor alle religies. Terwijl de terroristen er een islamistische staat van willen maken waar religieuze minderheden worden vervolgt of erger. Ook kan er als enige weer stabiliteit komen in Syrië met Assad en niet met de terroristen. Buiten dat heeft hij ook gewoon de steun van de Syrische bevolking.

Syrië steunt tevens Hezbollah en het verzet in Gaza, het enige land in de wereld die dat doet behalve Iran.
Prachtige kerel. Net zo lang blijven herhalen.

Maar waarom zijn de Palestijnen aldaar nog altijd vluchteling? Maw: waarom krijgen ze geen Syrische staatsburgerschap en worden ze gezien als Syriers? En heeft het Syrische leger niet duizenden Palestijnen afgeslacht?
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:38:27 #182
421524 SadPanda
pi_145208952
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:59 schreef Shokirbek85 het volgende:
Maar waarom zijn de Palestijnen aldaar nog altijd vluchteling? Maw: waarom krijgen ze geen Syrische staatsburgerschap en worden ze gezien als Syriers?
Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren, ze hebben wel dezelfde sociale rechten als andere burgers in Syrië. De Palestijnse vluchtelingen in Syrië worden dan ook het best behandelt van alle Arabische landen.

quote:
En heeft het Syrische leger niet duizenden Palestijnen afgeslacht?
Bron?

De terroristen blokkeren hulp aan het Yarmuk-kamp:
http://dailystar.com.lb/N(...)d.ashx#axzz2qTM8sjkM
Anti-Turkije
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:41:11 #183
421524 SadPanda
pi_145209001
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoewel? The first European country following Spain. En dan sinds deze week Zweden? Hoe is de telling nou?
http://en.wikipedia.org/w(...)e_State_of_Palestine
Anti-Turkije
pi_145209216
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren
Ook al duurt dat 20 generaties....

quote:
ze hebben wel dezelfde sociale rechten als andere burgers in Syrië. De Palestijnse vluchtelingen in Syrië worden dan ook het best behandelt van alle Arabische landen.
Ach ja, alles is relatief ;)
Racist
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:23:04 #185
421524 SadPanda
pi_145209797
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:51 schreef Toga het volgende:
Ook al duurt dat 20 generaties....
Als ze het opgeven kunnen ze nooit meer terugkeren..
Anti-Turkije
pi_145210064
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:23 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Als ze het opgeven kunnen ze nooit meer terugkeren..
Terugkeren? Menig weldenkend mens denkt toch na 66 jaar niet meer aan terugkeren? (Oh, wacht...)
Denk je dat er joden zijn die in het voormalige huis van hun grootouders in Polen willen terugkeren?
Het enige waar de kinderen van de (kinderen van de) vluchtelingen bij "terugkeren" aan denken is in een stuk land waar geen jood meer woont.
Racist
pi_145210140
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lullig, dat is waar.
Maar hoe zat het met die Palestijnse peuters op dat strand in Gaza?
Dat is natuurlijk net zo erg. Maar dit mag zeker niet vermeld worden.
pi_145210171
quote:

[..]

Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren, ze hebben wel dezelfde sociale rechten als andere burgers in Syrië. De Palestijnse vluchtelingen in Syrië worden dan ook het best behandelt van alle Arabische landen.

[..]

Bron?

Wat vind jij eigenlijk van alle burgerslachtoffers die er vielen tijdens de laatste Gaza oorlog?
pi_145210335
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee Zweden zal de eerste west Europese land zijn die een Palestijnse staat erkent. Er zijn 7 Europese landen die Palestine als staat erkennen en 1 land buiten EU ( ijsland)

De 7 landen in EU die Palestine als staat erkennen zijn Hongarije, Polen, Bulgarije , Cyprys , Tjechien, Malta en Roemenie
pi_145210503
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:41 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Wat vind jij eigenlijk van alle burgerslachtoffers die er vielen tijdens de laatste Gaza oorlog?
Wat moet hij daarvan vinden? Fantastisch? :?
Ik denk dat iedereen burgerslachtoffers verafschuwt, de joden niet minder. Ze zijn echter in zo'n dichtbevolkt gebied en in zo'n vermengde burger/militia omgeving onvermijdelijk, tenzij je niets doet...
Racist
pi_145210679
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En in 2005 was ongeveer 1/3 van de joodse bewoners autochtoon (dus w.s. geboren in Palestina), 1/3 eerste generatie allochtoon (zelf geboren in het buitenland) en 1/3 tweede generatie allochtoon (geboren uit buitenlandse ouders).
Grappig is wel dat onze nationale rattenvanger, als het om Nederland zou gaan, de beide laatste groepen terug zou sturen naar hun herkomstland.
Gedachtenkronkel: waarom zou een Nederlandse tweedegeneratie Marrokaan, Turk of Joegoslaaf geen bestaan in Nederland mogen hebben en een Israelische tweedegeneratie Duitser, Rus of Nederlander wel een bestaan in Israel?
Mijn ervaring is dat veel Marokkanen en Turken het Nederlandse paspoort zien als creditcard voor een uitkering. Ze houden daarnaast ook hun Turkse en Marokkaanse paspoort. Ze ontlenen alleen maar rechten aan het NL paspoort en geen plichten. Uiteindelijk (en dat zie je op veel fora) praten ze toch in termen als "jullie Nederlanders" en "wij, Marokkanen of wij Moslims". Het zit in dingen als bv bij voetbalwedstrijden alleen voor Turkije zijn en niet voor Nederland. Als je ze op de man vraagt: Ben je voor Nederland of Marokko, kijken ze je al aan of ze water zien branden. "Voor Marokko natuurlijk!" "Domme vraag". Bij activiteiten op de (basis)school waarbij de inzet van de ouders wordt gevraagd via formulieren of memo's weten ze van niks. Hun sociale interesse ligt alleen bij de Moskee, en niet bij "die Nederlandse activiteiten daar op school". Dit alles is gewoon mijn ervaring.
Bekijk:
Bekijk 1:18 en mijn tenen krommen. Ik ben een staatsburger en ik heb het recht.... bla bla.....
Wel rechten, en geen plichten dus.
Tel daarbij het incident met de juwelier van Deurne waarbij de ouders van de crimineeltjes die helaas door een bedrijfsongeval agv door henzelf gekozen beroep zijn gesneuveld, die de arrogante brutaliteit hebben om de juweliersvrouw verder voor het gerecht te slepen en mijn bloed begint nog verder te koken...
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:10:57 #192
421524 SadPanda
pi_145210835
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:36 schreef Toga het volgende:

[..]

Terugkeren? Menig weldenkend mens denkt toch na 66 jaar niet meer aan terugkeren? (Oh, wacht...)
Denk je dat er joden zijn die in het voormalige huis van hun grootouders in Polen willen terugkeren?
Het enige waar de kinderen van de (kinderen van de) vluchtelingen bij "terugkeren" aan denken is in een stuk land waar geen jood meer woont.
Dat jij je het niet kan voorstellen is wat anders, feit is dat ze dat wel willen en velen zelfs nog de sleutel en eigendomsbewijzen van wat hun huis was hebben. Als je er een beetje objectief naar kijkt zie je ook wel dat het moreel gezien gewoon hun recht is.
Anti-Turkije
pi_145210838
quote:

[..]

Ze zijn geen vluchtelingen meer. Mijn oma was ook vluchteling maar kreeg NL staatburgerschap. Geen enkel vluchteling waar dan ook in de wereld kan zijn status als 'vluchteling' geven aan de volgende generatie. Behalve de Palestijnen. Alle vluchtelingen zitten bij dezelfde organisatie. Behalve de Palstijnse. Zij zitten voor een speciaal opgerichte organistatie de UNWRA. De UNWRA heeft niets voor de Palestijnse vluchtelingen gedaan. En de omringende landen idem dito. Iedereen weet dat het ook in stand gehouden wordt. Van 500.000 vluchtelingen destijds naar 5 miljoen. De status vluchtelingen worden doorgegeven op kinderen, kleinkinderen enz enz.

Palestijnen zouden compensatie kunnen krijgen of zelfs teruggave van hun huizen en grond sinds 1948. Hahaha. Waarom? If so, mag ik dan ook grond claimen van land van herkomst van mijn oma? Nee dat mag ik niet. Omdat alle vluchtelingen ter wereld (except Palestijen) hun status als vluchteling niet kunnen doorgeven. Waarom Palestijnen wel? Wat maakt hen zo speciaal vergeleken met bvb Kosovaren? Alle vluchtelingen ter wereld (except Palestijnen) worden gestimuleerd om in hun gastland te integreren. Palestijnen niet. Zeg je zelf : " Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren " Waarom? :)

quote:
Bron?

Ik vroeg het aan jou. Zie mijn vraagteken. Bedankt voor de bron. Maar ik heb het ook over Palestijnse slachtoffers van lang voor die gedoe met Assad. Nergens worden ze geaccepteerd door hun 'broeders' . Ik wil alleen maar een antwoord: waarom niet? Waarom zijn zij (Palestijnen) nog altijd vluchteling?

"Omdat het Palestijnen zijn die ooit moeten terugkeren"

Juist. Indien ze een staatsburgerschap zouden krijgen en dezelfde rechten als de burgers in hun Arabische gastlanden wordt de staat Israel automatisch erkent. De Arabieren erkennen de staat Israel niet. Zie quotes van de Egyptische leider Gamal.

Dit zag de vroegere leidsman van de UNWRA ook al. De kwestie 'vluchteling' van de Palestijnen worden wegen politieke doeleinden in stand gehouden. (Neemt niet weg dat de Palestijnen natuurlijk van alle kanten slachtoffer zijn)

Ik ken een Palestijns meisje. 3e generatie vluchteling. Ze zei dat ze (Palestijnen) als honden worden behandeld (nee niet Syrie maar ander Arabische land). Ze had nergens recht op. Het is zelfs zo dat de Arabische gastland ze niet eens als Arabieren zagen. Dit is altijd geweest. Faisal zei ooit al dat de inwoners geen Arabieren waren.

"Onze broeders" wordt er gescandeerd door de Parijse straten als het weer uitmondt in rellen tussen joden en arabieren. Stiekum moet je er wel om grinniken.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:12:10 #194
421524 SadPanda
pi_145210865
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:41 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Rare vraag? Ik vind dat verschrikkelijk natuurlijk, wat zou ik er anders van moeten vinden?
Anti-Turkije
pi_145210974
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Rare vraag? Ik vind dat verschrikkelijk natuurlijk, wat zou ik er anders van moeten vinden?
En daarom ben je ook tegen Israel/Netanyahu?
pi_145211685
The Samson Option: Israel's Nuclear Arsenal and American Foreign Policy

quote:
• How Israel stole United States satellite reconnaissance intelligence and used it to target the Soviet Union.
• How Israeli Prime Minister Yitzhak Shamir directed that some of the intelligence stolen by American Jonathan Pollard, who spied for Israel, be turned over to the Soviet Union.
• How Israel created a false control room at the Dimona nuclear facility to hide from American nuclear inspectors its use in creating nuclear weapons.
• How President Dwight Eisenhower’s administration tried and failed to force Israel to acknowledge its nuclear ambitions.
• How Israel threatened to use nuclear weapons on the third day of the 1973 Yom Kippur War, blackmailing U.S. President Richard Nixon into airlifting military supplies.
+ Lavon Affair, USS Liberty Incident en de tientallen doorverkopen van exclusieve Amerikaanse technologieën aan o.a. China.

https://en.wikipedia.org/(...)ions_and_allegations

Niet Iran, Syrië, Noord-Korea of Cuba zijn de Verenigde Staten's grootste vijanden, maar Israël en de Israëlische lobby.
pi_145211949
Ik vind ook dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat. In eerste plaats voor hen, de slachtoffers. Of het nu terecht is of niet /care. Die staat moet er komen.

En ten tweede als ze een eigen staat hebben houdt de terror op Israel op. Maar helaas is dat niet het plan van de Palestijnse leiders. Ze zijn absoluut niet uit op een eigen staat. Kan ook niet zolang de staat Israel bestaat. Dus die staat komt er niet. Dat is hun doel ook helemaal niet (opvallend ook steeds dat het elk jaar rond de belangrijkste joodse feest de gemoederen hoog oplopen in EU en de rest van de wereld)

Tevens zou het oprichten van zo'n staat heel veel inspanning kosten van de internationale gemeenschap. En since het rommelt binnen de EU en het MO in fik staat vrees ik dat zo'n staat een utopie is.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:53:16 #198
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_145211991
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat veel Marokkanen en Turken het Nederlandse paspoort zien als creditcard voor een uitkering. Ze houden daarnaast ook hun Turkse en Marokkaanse paspoort. Ze ontlenen alleen maar rechten aan het NL paspoort en geen plichten. Uiteindelijk (en dat zie je op veel fora) praten ze toch in termen als "jullie Nederlanders" en "wij, Marokkanen of wij Moslims". Het zit in dingen als bv bij voetbalwedstrijden alleen voor Turkije zijn en niet voor Nederland. Als je ze op de man vraagt: Ben je voor Nederland of Marokko, kijken ze je al aan of ze water zien branden. "Voor Marokko natuurlijk!" "Domme vraag". Bij activiteiten op de (basis)school waarbij de inzet van de ouders wordt gevraagd via formulieren of memo's weten ze van niks. Hun sociale interesse ligt alleen bij de Moskee, en niet bij "die Nederlandse activiteiten daar op school". Dit alles is gewoon mijn ervaring.
Bekijk:
Bekijk 1:18 en mijn tenen krommen. Ik ben een staatsburger en ik heb het recht.... bla bla.....
Wel rechten, en geen plichten dus.
Tel daarbij het incident met de juwelier van Deurne waarbij de ouders van de crimineeltjes die helaas door een bedrijfsongeval agv door henzelf gekozen beroep zijn gesneuveld, die de arrogante brutaliteit hebben om de juweliersvrouw verder voor het gerecht te slepen en mijn bloed begint nog verder te koken...
Ook de schuld van de Nl'se watjespolitiek. Met een beetje politieke wil kun je gewoon een wet maken dat een dubbel paspoort niet geaccepteerd wordt en dat soort dingen. Maar daar durft men de vingers niet aan te branden.
pi_145221572
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:52 schreef Shokirbek85 het volgende:

En ten tweede als ze een eigen staat hebben houdt de terror op Israel op. Maar helaas is dat niet het plan van de Palestijnse leiders. Ze zijn absoluut niet uit op een eigen staat. Kan ook niet zolang de staat Israel bestaat. Dus die staat komt er niet. Dat is hun doel ook helemaal niet (opvallend ook steeds dat het elk jaar rond de belangrijkste joodse feest de gemoederen hoog oplopen in EU en de rest van de wereld)

Tevens zou het oprichten van zo'n staat heel veel inspanning kosten van de internationale gemeenschap. En since het rommelt binnen de EU en het MO in fik staat vrees ik dat zo'n staat een utopie is.
Dit dus. Zodoende zal de terreur ook niet ophouden, denk ik.

Ze doen maar... Israël verdedigt zich wel.
pi_145225686
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:52 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ik vind ook dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat. In eerste plaats voor hen, de slachtoffers. Of het nu terecht is of niet /care. Die staat moet er komen.

Ben het helemaal met je eens. Ook ik ben voor een 2 staten oplossing, maar wel die naast elkaar in vrede kunnen leven. Dit is de enige oplossing. De haat is alleen te groot om dit voor elkaar te krijgen. Niet alleen de haat in die regio, maar ook ver buiten die regio.

Als wij hier in Nederland al zo emotioneel betrokken zijn, dan kan het daar al helemaal niet goed komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')