Done. Ben benieuwd.quote:Op zondag 14 september 2014 14:16 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Als Geruisloos het al doet, laat ik het bij deze dan aan hem/haar over dan.
Heb wel dat plaatje dus net gevonden van een Dieffenbachia longispatha in die on-line dbase van t STRI
Goed bezig :-) maar omdat Geruisloos er weer een totaal andere plant in meende te zien, en er misschien nog veel meer andere interpretaties zijn, denk ik dat we rustig het antwoord van de Panamese experts moeten afwachten...quote:Op zondag 14 september 2014 14:16 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
[quote]
Als Geruisloos het al doet, laat ik het bij deze dan aan hem/haar over dan.
Heb wel dat plaatje dus net gevonden van een Dieffenbachia longispatha in die on-line dbase van t Smithsonian tropical RI in Bocas
Buenoquote:Op zondag 14 september 2014 14:23 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Goed bezig :-) maar omdat Geruisloos er weer een totaal andere plant in meende te zien, en er misschien nog veel meer andere interpretaties zijn, denk ik dat we rustig het antwoord van de Panamese experts moeten afwachten...
Dan zou je een minimale hoogte kunnen bepalen. Mos vanaf 400 meter? hoef je niet "lager" te zoeken. Maar het was slechts een aanname, en waarschijnlijk klopt het ook niet. Maar in theorie moeten we een maximale hoogte en laagte kunnen vaststellen, daartussen moet dan die rots te vinden zijn.quote:Op zondag 14 september 2014 14:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat had ik begrepen ja, is ook niet zo moeilijk.
Maar:
[..]
Die dus niet.
Dat hoogte gedoe is heel slim bedacht maar dat staat los van dat mos. Dat die ene foto bij de rivier was gemaakt waren we volgens mij allang uit. Kan je zoeken waar de rivier de juiste hoogte heeft met de tempratuur?
Op de andere foto ook?quote:Op zondag 14 september 2014 13:50 schreef Mr.Ping het volgende:
Op deze foto is een kabel over het water te zien.
lijkt me geen overrbodige luxequote:Op zondag 14 september 2014 10:18 schreef Grijzemassa het volgende:
Naar aanleiding o.a.van de dood van Kris en Lisanne gaat Panama de wandelpaden verbeteren.
Er komt controle bij het betreden en verlaten van de paden en betere wegbewijzering.
Ook gaat men speciale teams trainen voor calamiteiten, waaronder ook een aantal inwoners van Boquete.
Dit alles zal landelijk toegepast worden om het aantal slachtoffers in de toekomst tot een minimum te beperken.
http://elsiglo.com/panama/senderos-estaran-senalizados/23804634
.
Maar dan ga je er dus vanuit dat mos een bepaalde hoogte of laagte aangeeft en dat doet het niet. Mos komt voor onder zeeniveau en blijft als laatste begroeiing over op grote hoogtes.quote:Op zondag 14 september 2014 14:29 schreef Geruisloos het volgende:
Dan zou je een minimale hoogte kunnen bepalen. Mos vanaf 400 meter? hoef je niet "lager" te zoeken. Maar het was slechts een aanname, en waarschijnlijk klopt het ook niet. Maar in theorie moeten we een maximale hoogte en laagte kunnen vaststellen, daartussen moet dan die rots te vinden zijn.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat we met data en feiten de hoogte kunnen vastleggen. Dat van het mos had ik sowieso verkeer begrepen. Maar er zijn wellicht andere factoren die hoogte kunnen aanwijzen. Die zouden we moeten zien te vinden.quote:Op zondag 14 september 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar dan ga je er dus vanuit dat mos een bepaalde hoogte of laagte aangeeft en dat doet het niet. Mos komt voor onder zeeniveau en blijft als laatste begroeiing over op grote hoogtes.
Mos geeft dus alleen aan of het in een rivier bedding is geweest of niet. En zelfs dan kan je niet blind varen op wat Baru zegt want op die foto van die rots waar toeristen op zitten zie je ook geen mos terwijl het niet in een rivierbedding is.
Dus als iemand de tuin aan het snoeien is loop jij hard weg?quote:Op zondag 14 september 2014 15:24 schreef BijDePinken het volgende:
Het viel mij op dat in 2 beschrijvingen/video’s van het Pianista-pad, de wandelaar(ster) een man met een kapmes tegenkomt (twee verschillende mannen).
Het is niet mijn bedoeling deze mannen ergens van te verdenken. Beide mannen hadden een logische verklaring (de een verzamelde een ijzerrijke plant, de ander pleegde zo te zien onderhoud).
Dit zijn de 2 voorbeelden:
1) “Meandering along and taking in the stunning scenery, we came across a local man toting a machete and a bag of green vegetables”
Bron:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
2) Foto: http://i.imgur.com/1J1hbRo.jpg
Bewegende beelden hier, vanaf 3:28:
Als vrouw zou ik er echter van schrikken als ik bij mijn wandeling op een redelijk rustige dag ineens een man met een mes zou zien, ongeacht of er een logische verklaring voor was of niet.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan, indien mogelijk, van het pad gaat om weg te rennen en/of je te verstoppen.
Dit zou onderdeel van een van de vele scenario's kunnen zijn.
Wat ik al of niet doe, is verder niet zo interessant, denk ik. Wel kan ik me voorstellen dat de 2 genoemde voorbeelden beangstigend kunnen zijn voor vrouwen.quote:Op zondag 14 september 2014 15:30 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Dus als iemand de tuin aan het snoeien is loop jij hard weg?
Ik denk dat je dan wel een heel zacht persoontje moet zijn. Ik schrik s'nachts nog niet eens van een koe die zijn kop door de bomen steekt waar ik langs loop! (bos)quote:Op zondag 14 september 2014 15:32 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Wat ik al of niet doe, is verder niet zo interessant, denk ik. Wel kan ik me voorstellen dat de 2 genoemde voorbeelden beangstigend kunnen zijn voor vrouwen.
Goede info. Dit moet zsm in de op.quote:Op zondag 14 september 2014 15:36 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel een heel zacht persoontje moet zijn. Ik schrik s'nachts nog niet eens van een koe die zijn kop door de bomen steekt waar ik langs loop! (bos)
De exacte locatie is volgens mij niet bekend maar weet wel dat in de artikels erover stond dat het ergens richting Bocas del Toro was. Niet ver van de plek waar alle resten werden gevonden, het zou dus best wel eens kunnen kloppen.quote:Op zondag 14 september 2014 15:51 schreef Marrije het volgende: Waar ik benieuwd naar ben dat is de locatie van de plek waar twee lichamen zijn gezien in verre staat van ontbinding. Dat suggereert dat de lichamelijk redelijk compleet waren als men het heeft over lichamen. Op dat moment dus niet nog uit elkaar gereten door watvoor dier dan ook en ook niet door een rivier aan stukken geslagen.
Was dat ook het gerucht waarbij gesproken werd over een ernstig verwonde voet? (ik denk nog aan de slangebeet)quote:Op zondag 14 september 2014 15:54 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
De exacte locatie is volgens mij niet bekend maar weet wel dat in de artikels erover stond dat het ergens richting Bocas del Toro was.
Dat las ik eerder hier maar volgens mij is dat nergens vermeldt in alle artikels erover, volgens mij was dat gedeelte dus maar een gerucht. Maar als die lichamen op dat punt nog in pact waren, dan kun je daar alweer behoorlijk wat informatie uithalen. Maargoed, het valt nu niet meer te checken dus veel hebben we er niet aan.quote:Op zondag 14 september 2014 15:59 schreef 11en30 het volgende: Was dat ook het gerucht waarbij gesproken werd over een ernstig verwonde voet? (ik denk nog aan de slangebeet)
Dit nalv. een artikel van 28 meiquote:Op zondag 14 september 2014 15:45 schreef A_Fortiori het volgende:
Begrijp ik nou goed, dat de officiële zoekteams tijdens en na de droge periode alleen op en langs de paden hebben gezocht en dat de indianen/gidsen tijdens dezelfde periodes juist langs de rivieren hebben gezocht?
heb je ook een bron?quote:
Ze hebben niet heel uitgebreid gezocht omdat toen ze in het gebied waren er niemand was die ze de exacte locatie kon aanwijzen. Zegt natuurlijk niets want de indianen zijn bang voor de autoriteiten, bang om zelf beschuldigd te worden. Er zijn zoveel losse eindjes in het onderzoek en dit kan er best ook een zijnquote:Op zondag 14 september 2014 16:20 schreef Domnivoor het volgende:
Die twee lichamen zouden bij Bajo Culubre liggen. Dat is een heel eind van de vindplaatsen af en het ligt bovendien lager.
De tip is onderzocht en er is niets gevonden.
http://www.panamaamerica.(...)as-en-bocas-del-toro
Je kan verder speuren in die richting maar ik denk niet dat het iets oplevert.quote:Op zondag 14 september 2014 16:29 schreef Grijzemassa het volgende:
río Changuinola hasta llegar a la boca del río Culubre para continuar a pié otras tres o cuatro horas hasta el punto donde presuntamente se dio el hallazgo
Dit werd omschreven als 1 van de manieren om het gebied te bereiken;
via rivier Changuinola tot aan de monding van de rivier Culubre en dan te voet nog 3 a 4 uur tot de vermoedelijke vindplaats
Dat is dus vanaf de Boquete kant de plek waar de rivier Culubre in de rivier Changuinola uitmondt en vanaf dat punt 3 a 4 uur lopen landinwaarts
Niets wat we hier doen levert iets op. Want we krijgen niet de juiste of geen infoquote:Op zondag 14 september 2014 16:47 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je kan verder speuren in die richting maar ik denk niet dat het iets oplevert.
Het vierkantje in het midden van dit kaartje geeft globaal de vindplaatsen aan bij de Culebra. Linksboven ligt een andere rivier, de Culubré. Ze worden in de berichtgeving door elkaar gehaald maar bij de Culubré is niets gevonden wat met deze zaak te maken heeft.
http://imagizer.imageshack.us/a/img819/7267/lpiy.jpg (copy/paste deze link)
EDIT: je mag kennelijk geen directe link naar deze afbeelding plaatsen. Dus copy/pasten om het te zien
Ik heb de foto's toen geplukt van de Panamese sites TVN2 en Nexpanama, maar het kan ook zijn dat ik af en toe wat versies van WS heb opgeslagen.quote:Op zondag 14 september 2014 11:37 schreef Geruisloos het volgende:
Die verschillende versies van 508 zijn wel apart. Wat zijn de bronnen van die versies?
Super. Ik heb de kaart geupdate met deze info. Weet iemand of die hutten zichtbaar zijn vanaf de paden/langs de rivier? En zijn deze bewoond of leegstaand?quote:Op zondag 14 september 2014 17:03 schreef Poekje01 het volgende:
kaartje Matteo van WS:
http://s1371.photobucket.(...)zps29b0aa05.jpg.html
klopt dat nu met het kaartje van Geruisloos? Ze zouden dan een ongeluk achter in het gebied achter de
2 Quedabra hebben gehad? Is dat niet weer waar die paddock is?
daar waar de rugzak gevonden is moeten toch ook een paar huisjes staan m.i. die vrouw/ echtpaar die de tas gevonden heeft ging rijst verbouwen.... Waar ligt dat dorpje? Kun je dat ook in je kaartje zetten? BVDquote:Op zondag 14 september 2014 17:31 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Super. Ik heb de kaart geupdate met deze info. Weet iemand of die hutten zichtbaar zijn vanaf de paden/langs de rivier?
Volgens de map server van het Smithsonian Tropical Research Institute ligt daar in de buurt een plaatsje Velorio, ten oosten van de rivier en ten zuiden van (Alto) Romero. Maar op de toch heel gedetailleerde luchtfoto's van Bing is in die hele streek geen dorp te bekennen, zelfs nauwelijks een alleenstaand huis. Misschien worden er huizen aan het zicht onttrokken door de bomen, maar ik krijg de indruk dat die namen voor hele streken staan, buurtschappen zeg maar. En het totale inwonertal is daar ontzettend laag. Er zijn daar maar een paar plaatsen die de naam dorp(je) verdienen, zoals Nance de Riscó.quote:Op zondag 14 september 2014 17:36 schreef ToniB het volgende:
[..]
daar waar de rugzak gevonden is moeten toch ook een paar huisjes staan m.i. die vrouw/ echtpaar die de tas gevonden heeft ging rijst verbouwen.... Waar ligt dat dorpje? Kun je dat ook in je kaartje zetten? BVD
Ja, een refugio kan een hut zijn voor mensen die door een verlaten of bergachtige streek trekken.quote:Op zondag 14 september 2014 17:40 schreef ToniB het volgende:
sorry wat is broken refugio?
Klopt het met een vervallen hutje/ krot?
quote:It's a great off-the-beaten path spot, however my phone was stolen out of my backpack. Just be sure to keep all valuables on you at all times if you stay here. I was told they recovered it after I left and that they would mail it to me. After several follows up I never received the phone. Disappointing end to a great trip to Panama.
Maar ok, we wisten dus al van berovingen op het Pianista pad..quote:On the second night of our visit at Wekso, two men armed with machetes entered our cabin at night to rob us. One man woke me up by poking me with his machete. In the process of reacting to this situation during my sleep, I got a deep cut to my hand and the men ran away. As you can imagine this is not a fun experience not to mention that it could have had a worse outcome. More details are available on Lonely Planet web site.
De Rio Culebra ontmoet de Rio Changuinola op zo'n 40 km. van het begin van het Pianista pad, bij het stuwmeer van de Changuinola, en vanaf daar zou je dus nog zo'n 3 a 4 uur te voet de Culebra linksaf moeten volgen.quote:Para llegar a Bajo Culubre hay tres rutas:
por helicóptero, por tierra entrando por la comunidad de Norteño a unos 16 kilómetros de Chiriquí Grande, la última es saliendo de Changuinola, manejar una hora, llegar hasta Charco La Pava donde está el embalse de la hidroeléctrica Changuinola 1, y viajar 45 minutos por el río Changuinola hasta llegar a la boca del río Culubre para continuar a pié otras tres o cuatro horas hasta el punto donde presuntamente se dio el hallazgo.
Dat dorp was Alto Romero. De map server geeft voor Romero de coördinaten 8.942, -82.395.quote:Op zondag 14 september 2014 18:05 schreef ToniB het volgende:
De ouders zijn toch naar een dorpje daar gegaan om het geld te overhandigen? Is dat Wekso of Velorio?
Kun je die ook op het kaartje meenemen dan?
quote:
is dat in de buurt van de vindplaats van de rugzak?quote:Op zondag 14 september 2014 18:14 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat dorp was Alto Romero. De map server geeft voor Romero de coördinaten 8.942, -82.395.
Dacht er ook al aan.quote:Op zondag 14 september 2014 18:30 schreef Geruisloos het volgende:
Als een misdrijf of ongeluk uitgesloten worden, dan lijkt het me heel goed mogelijk dat de meiden nog minstens 30 dagen in leven zijn geweest.
Ik heb niet alles gelezen en misschien ergens iets gemist maar wat is volgens jullie de conclusie van dat "been" linkse op die foto?quote:Op zondag 14 september 2014 14:33 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Op de andere foto ook?
[ afbeelding ]
Lijkt me best overdreven, hoe zouden anders de indianen de jungle kunnen bewonen? Ze passen echt geen moderne geneeskunde tegen gangreen toe hoor.quote:Op zondag 14 september 2014 18:43 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gelezen en misschien ergens iets gemist maar wat is volgens jullie de conclusie van dat "been" linkse op die foto?
Ja, het is zwart maar stel dat het inderdaad het been is van een van de meiden, dat ze daar al die tijd samen hebben gebivakkeerd op een rots bij de rivier, omdat ze niet verder komen, juist vanwege dat been, namelijk doordat één van de twee door een slang, spin of giftig insect is gebeten.
Of gangreen/necrose door een andere oorzaak, verwonding of breuk.
In de vochtige warmte van een oerwoud lijkt me dat snel kunnen gaan.
Google even en je zult zien dat een zwart uitgeslagen ledemaat vrij reëel is.
Ik heb dat een hele tijd terug ook hier gemeld dat er een been lag! En nog steeds blijf ik dit volhouden maar zal er verder niet over hebben omdat dit toch weer weg gewuifd wordt! (zeg later niet dat het hier niet is gemeld)quote:Op zondag 14 september 2014 18:52 schreef mig72 het volgende:
[..]
Lijkt me best overdreven, hoe zouden anders de indianen de jungle kunnen bewonen? Ze passen echt geen moderne geneeskunde tegen gangreen toe hoor.
Ik heb ff goed gekeken en ik moet zeggen.....het heeft er wel veel van weg. Als ik met fotobewerkprogramma het contrast heen en weer schuif, dan verdwijnen alle omtrekken in dat gebied en wordt het 1 waas. Maar de omtrekken van dat "been" blijven wel zichtbaar. Maar ik weet niet hoor we hebben al zoveel in de foto's gezien.quote:Op zondag 14 september 2014 19:26 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik heb dat een hele tijd terug ook hier gemeld dat er een been lag! En nog steeds blijf ik dit volhouden maar zal er verder niet over hebben omdat dit toch weer weg gewuifd wordt! (zeg later niet dat het hier niet is gemeld)
Het is 3 km van de plaats van de rugzak op de kaart van Geruisloos.quote:Op zondag 14 september 2014 18:21 schreef ToniB het volgende:
[..]
[..]
is dat in de buurt van de vindplaats van de rugzak?
Ik zie het niet. Help me eens op weg?quote:Op zondag 14 september 2014 19:26 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik heb dat een hele tijd terug ook hier gemeld dat er een been lag! En nog steeds blijf ik dit volhouden maar zal er verder niet over hebben omdat dit toch weer weg gewuifd wordt! (zeg later niet dat het hier niet is gemeld)
Dat stenige been?quote:Op zondag 14 september 2014 19:40 schreef schuschuho het volgende:
Foto in de "op" bij de wandeling foto 542!
Geheel links in het midden begint het been! (met schoen) (denk ik)
Nee je kijkt te hoog. Daaronder ligt iets "op" de rots!quote:Op zondag 14 september 2014 19:43 schreef agter het volgende:
[..]
Dat stenige been?
Is dat niet gewoon de rots?
Over welke foto hebben we het? En zou je dat 'bot' kunnen omcirkelen?quote:Op zondag 14 september 2014 19:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb ff goed gekeken en ik moet zeggen.....het heeft er wel veel van weg. Als ik met fotobewerkprogramma het contrast heen en weer schuif, dan verdwijnen alle omtrekken in dat gebied en wordt het 1 waas. Maar de omtrekken van dat "been" blijven wel zichtbaar. Maar ik weet niet hoor we hebben al zoveel in de foto's gezien.
Dan weten ze vast ook al welke planten er groeienquote:Op zondag 14 september 2014 20:03 schreef Geruisloos het volgende:
De ouders/onderzoekers beschikken over foto's van 4000x3000. Als er zeer verdachte objecten of personen in die vlekken/vormen te zien zou zijn, dan hebben ze dit al lang moeten zien, en zouden de ouders met andere uitspraken komen dan "we vinden het belgedrag vreemd voor een vermissing". Dan zouden ze namelijk al lang hebben laten weten dat de foto's aanwijzingen bevatten van of een misdrijf of een vermissing.
Zou best kunnen.quote:Op zondag 14 september 2014 20:08 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dan weten ze vast ook al welke planten er groeien
gvd ze heeft dus haar dode makker Kris gefotografeerd. Kris had die rode schoen aan wat zichtbaar is in die foto.quote:Op zondag 14 september 2014 19:40 schreef schuschuho het volgende:
Foto in de "op" bij de wandeling foto 542!
Geheel links in het midden begint het been! (met schoen) (denk ik)
Dat is nogal een conclusie die je trektquote:Op zondag 14 september 2014 20:10 schreef mig72 het volgende:
[..]
gvd ze heeft dus haar dode makker Kris gefotografeerd. Kris had die rode schoen aan wat zichtbaar is in die foto.
Dat zou die been van Kris zijn. Met die zwarte legging/broek/pyjama hoe dat ook heet. En ik zie dat rood streeptje/stipje op de laars die ze droeg.quote:Op zondag 14 september 2014 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is nogal een conclusie die je trekt
Dat roept onmiddellijk de vraag op wat de man-met-het-petje met dat been te maken heeft. En met het cijfer 5 natuurlijk.quote:
ik zie hetzelfde (ook al eerder aangegeven) iets wat groen uitgeslagen is, in de vorm van een onderbeen, op de zijkant, met wat aan onderkant de deels glanzende voorkant lijkt van een zwart/blauwe laars of bergschoen.......en rechts dat figuurtje, zie het ook zo, zonder vergroten...quote:Op zondag 14 september 2014 20:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik zie dat been wel, maar niet in het verlichte kader. Juist daaronder, iets naar links.
Een slank been trouwens, nogal verweerd of onder de modder.
Maar goed, inmiddels weten we dat het daar barst van de lijken - dus grote kans dat dit been van iemand anders is.
Ja, dat been.quote:Op zondag 14 september 2014 20:28 schreef nose123 het volgende:
Was het niet meer dit? wat werd bedoelt?
[ afbeelding ]
Nee want de rubberen onderzool van de laars is goed te zien. Als het van een lijk van tientallen jaren geleden was was het niet zo goed intact. Bovendien komt de laars overeen met die van de dames. Ziet uit als een Europese laars niet iets wat indianen dragen.quote:Op zondag 14 september 2014 20:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik zie dat been wel, maar niet in het verlichte kader. Juist daaronder, iets naar links.
Een slank been trouwens, nogal verweerd of onder de modder.
Maar goed, inmiddels weten we dat het daar barst van de lijken - dus grote kans dat dit been van iemand anders is.
Dat heeft helemaal niet de vorm of verhoudingen van een menselijk bot. Wat voor bot zou het zijn dan? Lijkt me eerder op een stuk natuurrots.quote:Op zondag 14 september 2014 20:28 schreef nose123 het volgende:
Was het niet meer dit? wat werd bedoelt?
[ afbeelding ]
Ik vind het ook gewoon een rots.quote:Op zondag 14 september 2014 20:39 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niet de vorm of verhoudingen van een menselijk bot. Wat voor bot zou het zijn dan? Lijkt me eerder op een stuk natuurrots.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan iemand dat rood terugzien in het verlichte kader hierin?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door Lavenderr op 14-09-2014 20:54:23 ]
Dat is wsl wel de reden waarom er geen foto's van elkaar gemaakt zijn: er was er al een overleden. En de ander trok verder.quote:Op zondag 14 september 2014 20:42 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk niet dat de langst levende langer dan een halve dag bij het stoffelijk overschot van de ander blijft. Dat gaat namelijk verschrikkelijk stinken en het trekt roofdieren aan als een magneet.
'5' - het aantal dagen dat diegene het kon uithouden/overleven?quote:Op zondag 14 september 2014 20:44 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is wsl wel de reden waarom er geen foto's van elkaar gemaakt zijn: er was er al een overleden. En de ander trok verder.
Ik geloof persoonlijk niet in een zelf gemaakte 5. De rots is daar te hard voor.quote:Op zondag 14 september 2014 20:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
'5' - het aantal dagen dat diegene het kon uithouden/overleven?
Deze info lijkt sterk af te wijken van wat eerder naar buiten is gebracht (door de media):quote:The legal team of the parents of Lisanne Froon and Kris Kremers do not rule out a criminal hand in the case. This was said by Enrique Arrocha, lawyer for the families of the girls who allegedly disappeared on el Sendero del Pianista, in Boquete, on April 1.
Now that some of the information from the analysis of the cell phones that were found on the banks of Culubre River in the community of Alto Romero on June 14, has become known, Arrocha raises several questions.
The first of these questions has to do with the register of telephone calls to the emergency lines 911 of Panama and 112 of The Netherlands. According Arrocha, calls are recorded on April 4, 5 and 10. The curious thing is that after the 5th, the devices were unloaded, according to forensic analysis. It is very strange, argues Arrocha, how they might charge the devices in the jungle and make a call on April 10. This question leads him to think that possibly someone else was with them.
He will keep that uncertainty until the Dutch Forensic Institute (NFI) delivers the detailed DNA analysis that was performed in that country on all devices belonging to both young women:
a camera, two cell phones, a backpack, sunglasses, two bras, a passport of the European Union (EU) and jeans found and brought to the Public Prosecutor of Panama by a resident of that inhospitable region.
In this sense, the attorney for the Kremers and Froon families said that it is strange that the clothing found near the river Culubre was almost like it might have been placed between the branches. This, he says, may be a possible sign that they were bathing in the river, sunbathing or enjoying nature, he said.
Het is dan ook in het modder gemaakt.quote:Op zondag 14 september 2014 20:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ik geloof persoonlijk niet in een zelf gemaakte 5. De rots is daar te hard voor.
Ja ik zei eerder al, ze lekken verkeerde info naar de media. Het is maar goed dat ze een advocaat hebben.quote:Op zondag 14 september 2014 20:53 schreef Geruisloos het volgende:
De telefoons zouden volgens de advocaat zijn opgeladen tussen 5 en 10 april:
http://www.panamaamerica.(...)n-caso-de-holandesas
Vertaling via WS:
[..]
Deze info lijkt sterk af te wijken van wat eerder naar buiten is gebracht:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 september 2014 20:52 schreef Poekje01 het volgende:
POSSIBLE CRIME IN THE CASE OF THE DUTCH WOMEN
PanamaAmerica reports:
Translation:
The legal team of the parents of Lisanne Froon and Kris Kremers do not rule out a criminal hand in the case. This was said by Enrique Arrocha, lawyer for the families of the girls who allegedly disappeared on el Sendero del Pianista, in Boquete, on April 1.
Now that some of the information from the analysis of the cell phones that were found on the banks of Culubre River in the community of Alto Romero on June 14, has become known, Arrocha raises several questions.
The first of these questions has to do with the register of telephone calls to the emergency lines 911 of Panama and 112 of The Netherlands. According Arrocha, calls are recorded on April 4, 5 and 10. The curious thing is that after the 5th, the devices were unloaded, according to forensic analysis. It is very strange, argues Arrocha, how they might charge the devices in the jungle and make a call on April 10. This question leads him to think that possibly someone else was with them.
He will keep that uncertainty until the Dutch Forensic Institute (NFI) delivers the detailed DNA analysis that was performed in that country on all devices belonging to both young women:
a camera, two cell phones, a backpack, sunglasses, two bras, a passport of the European Union (EU) and jeans found and brought to the Public Prosecutor of Panama by a resident of that inhospitable region.
In this sense, the attorney for the Kremers and Froon families said that it is strange that the clothing found near the river Culubre was almost like it might have been placed between the branches. This, he says, may be a possible sign that they were bathing in the river, sunbathing or enjoying nature, he said".
[end translation]
ZaZara:
Facts
suspicion
Another question that arises is how the two were able to walk on their own 18 kilometers from the trailhead of El Pianista to Alto Romero.
blank - unanswered
After five months, the Panamanian authorities do not have any hypothesis about the case
bron: websleuth (WS) thread 5, vandaag, registered user ZaZara, post # 627 page 26
Maar ik zie toch in die kaart alleen maar dat de samsung leeg raakte qua batterij, maar dat is ook niet na de 5e gebruikt. De iPhone deed het toch gewoon?quote:Op zondag 14 september 2014 20:53 schreef Geruisloos het volgende:
De telefoons zouden volgens de advocaat zijn opgeladen tussen 5 en 10 april:
Vertaling via WS:
[..]
Deze info lijkt sterk af te wijken van wat eerder naar buiten is gebracht (door de media):
[ afbeelding ]
In dit schema wordt de iPhone nog twee keer aangezet op de 6e. En zien we geen melding dat deze leeg is hierna. Bovendien laat het schema zien dat de 11e de laatste keer is dat de iPhone aan gaat, en er wordt niet gebeld.
De berichten in Telemetro en Panamaamerica zijn kennelijk afkomstig van deze advocaat.quote:Op zondag 14 september 2014 20:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja ik zei eerder al, ze lekken verkeerde info naar de media. Het is maar goed dat ze een advocaat hebben.
Ik kan begrijpen dat je dat ziet, maar persoonlijk vind ik het te ver gezocht.quote:Op zondag 14 september 2014 20:56 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het is dan ook in het modder gemaakt.
Maar batterijen die zo'n 10 dagen meegaan, is toch erg onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 14 september 2014 21:02 schreef Domnivoor het volgende:
We zien nu in Panamaamerica ook oproepen voor 10 april. In het Telemetro-artikel stond al dat beide telefoons op 7 en 11 april een signaal hadden.
Als het allemaal klopt is het 'gat' in het telefoongebruik een stuk kleiner geworden.
Hoe lang gaat de accu mee van een iPhone als deze uit staat? Weten we dat?quote:Op zondag 14 september 2014 21:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Maar batterijen die zo'n 10 dagen meegaan, is toch erg onwaarschijnlijk.
'Beide telefoons' ? Terwijl de samsung geen lading zou hebben na de 5e?quote:Op zondag 14 september 2014 21:02 schreef Domnivoor het volgende:
We zien nu in Panamaamerica ook oproepen voor 10 april. In het Telemetro-artikel stond al dat beide telefoons op 7 en 11 april een signaal hadden.
Als het allemaal klopt is het 'gat' in het telefoongebruik een stuk kleiner geworden.
Uit?quote:Op zondag 14 september 2014 21:06 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Hoe lang gaat de accu mee van een iPhone als deze uit staat? Weten we dat?
Dus 10 dagen is dan makkelijk te halen.quote:
De mijne houdt het nog geen anderhalve dag vol met gemiddeld gebruik. En ja, ik heb samsung galaxy maar ook LG gehad. En ook Huawei (geen smartfoon).quote:Op zondag 14 september 2014 21:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Maar batterijen die zo'n 10 dagen meegaan, is toch erg onwaarschijnlijk.
Ja dat snap ik. Ik bedoel de eerdere info via de mediaquote:Op zondag 14 september 2014 21:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De berichten in Telemetro en Panamaamerica zijn kennelijk afkomstig van deze advocaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |