abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144513887
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 14:16 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Als Geruisloos het al doet, laat ik het bij deze dan aan hem/haar over dan.
Heb wel dat plaatje dus net gevonden van een Dieffenbachia longispatha in die on-line dbase van t STRI
Done. Ben benieuwd.
pi_144513894
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 14:16 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

[quote]
Als Geruisloos het al doet, laat ik het bij deze dan aan hem/haar over dan.
Heb wel dat plaatje dus net gevonden van een Dieffenbachia longispatha in die on-line dbase van t Smithsonian tropical RI in Bocas
Goed bezig :-) maar omdat Geruisloos er weer een totaal andere plant in meende te zien, en er misschien nog veel meer andere interpretaties zijn, denk ik dat we rustig het antwoord van de Panamese experts moeten afwachten...
pi_144513965
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:23 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Goed bezig :-) maar omdat Geruisloos er weer een totaal andere plant in meende te zien, en er misschien nog veel meer andere interpretaties zijn, denk ik dat we rustig het antwoord van de Panamese experts moeten afwachten...
Bueno
pi_144514025
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat had ik begrepen ja, is ook niet zo moeilijk.
Maar:

[..]

Die dus niet.

Dat hoogte gedoe is heel slim bedacht maar dat staat los van dat mos. Dat die ene foto bij de rivier was gemaakt waren we volgens mij allang uit. Kan je zoeken waar de rivier de juiste hoogte heeft met de tempratuur?
Dan zou je een minimale hoogte kunnen bepalen. Mos vanaf 400 meter? hoef je niet "lager" te zoeken. Maar het was slechts een aanname, en waarschijnlijk klopt het ook niet. Maar in theorie moeten we een maximale hoogte en laagte kunnen vaststellen, daartussen moet dan die rots te vinden zijn.

Dit is de kaart waar ik de temperaturen in heb geplot. Het gaat om schattingen bij een basistemperatuur van 25 graden.
pi_144514149
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 13:50 schreef Mr.Ping het volgende:
Op deze foto is een kabel over het water te zien.
Op de andere foto ook?

zondag 14 september 2014 @ 14:42:07 #106
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144514384
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:18 schreef Grijzemassa het volgende:
Naar aanleiding o.a.van de dood van Kris en Lisanne gaat Panama de wandelpaden verbeteren.
Er komt controle bij het betreden en verlaten van de paden en betere wegbewijzering.
Ook gaat men speciale teams trainen voor calamiteiten, waaronder ook een aantal inwoners van Boquete.
Dit alles zal landelijk toegepast worden om het aantal slachtoffers in de toekomst tot een minimum te beperken.

http://elsiglo.com/panama/senderos-estaran-senalizados/23804634
.
lijkt me geen overrbodige luxe
pi_144514627
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:29 schreef Geruisloos het volgende:
Dan zou je een minimale hoogte kunnen bepalen. Mos vanaf 400 meter? hoef je niet "lager" te zoeken. Maar het was slechts een aanname, en waarschijnlijk klopt het ook niet. Maar in theorie moeten we een maximale hoogte en laagte kunnen vaststellen, daartussen moet dan die rots te vinden zijn.
Maar dan ga je er dus vanuit dat mos een bepaalde hoogte of laagte aangeeft en dat doet het niet. Mos komt voor onder zeeniveau en blijft als laatste begroeiing over op grote hoogtes.
Mos geeft dus alleen aan of het in een rivier bedding is geweest of niet. En zelfs dan kan je niet blind varen op wat Baru zegt want op die foto van die rots waar toeristen op zitten zie je ook geen mos terwijl het niet in een rivierbedding is.
  zondag 14 september 2014 @ 14:52:17 #108
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144514628
Een aanvulling op de tijdlijn in de OP. Kijk even mee, want ik heb ongetwijfeld wat gemist:

donderdag 28 augustus 2014 - dag 149
• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.
• Foto's van de wandeling lekken uit.

vrijdag 29 augustus 2014 - dag 150
• Indianen vinden opnieuw resten langs de Culebra: twee botten van een onderbeen, een klein bot, en een stuk huid.

zaterdag 30 augustus 2014 - dag 151
• Er lekken meer foto's uit.

donderdag 1 september 2014 - dag 153
• Volgens de familie van Kris ligt het NFI-rapport al tien dagen bij de Nederlandse ambassade in Panama.

zaterdag 3 september 2014 - dag 155
• Betzaida Pitti reist zelf naar de ambassade voor het NFI-rapport.
• De ouders van Lisanne gaan binnenkort naar Panama om haar spullen in ontvangst te nemen.

donderdag 4 september 2014 - dag 156
• De ambassade geeft aan dat rapport niet te hebben.

zaterdag 6 september 2014 - dag 158
• De recent gevonden beenbotten zijn van Lisanne. Over het gevonden huidweefsel wordt niets gemeld.

maandag 8 september 2014 - dag 160
• Kranten melden dat Lisanne en Kris acht keer noodnummers probeerden te bellen.
• Arrocha heeft een deelrapport van het NFI ontvangen. Het roept voor hem nieuwe vragen op: één telefoon is nog gebruikt nadat de batterij is leeggeraakt.

dinsdag 9 september 2014 - dag 161
• De families en de advocaat beschikken nog altijd niet over de volledige rapportages van het NFI.
• De familie Kremers roept de Panamese autoriteiten op om de zoekactie te hervatten.

donderdag 11 september 2014 - dag 163
• Het Panamese OM geeft de spullen en resten van Lisanne en Kris vrij.
• De ouders van Kris zeggen daar niet van op de hoogte te zijn.

vrijdag 12 september 2014 - dag 164
• De ouders van Lisanne komen in Panama aan om de resten/spullen in ontvangst te nemen.
• Expats in Boquete maken een fotoalbum ter nagedachtenis aan Lisanne en Kris.

zondag 14 september 2014 - dag 166
• Sinaproc gaat maatregelen nemen om wandelpaden veiliger te maken.
pi_144514705
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar dan ga je er dus vanuit dat mos een bepaalde hoogte of laagte aangeeft en dat doet het niet. Mos komt voor onder zeeniveau en blijft als laatste begroeiing over op grote hoogtes.
Mos geeft dus alleen aan of het in een rivier bedding is geweest of niet. En zelfs dan kan je niet blind varen op wat Baru zegt want op die foto van die rots waar toeristen op zitten zie je ook geen mos terwijl het niet in een rivierbedding is.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat we met data en feiten de hoogte kunnen vastleggen. Dat van het mos had ik sowieso verkeer begrepen. Maar er zijn wellicht andere factoren die hoogte kunnen aanwijzen. Die zouden we moeten zien te vinden.
pi_144515491
Het viel mij op dat in 2 beschrijvingen/video’s van het Pianista-pad, de wandelaar(ster) een man met een kapmes tegenkomt (twee verschillende mannen).

Het is niet mijn bedoeling deze mannen ergens van te verdenken. Beide mannen hadden een logische verklaring (de een verzamelde een ijzerrijke plant, de ander pleegde zo te zien onderhoud).

Dit zijn de 2 voorbeelden:

1) “Meandering along and taking in the stunning scenery, we came across a local man toting a machete and a bag of green vegetables”
Bron:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/

2) Foto: http://i.imgur.com/1J1hbRo.jpg

Bewegende beelden hier, vanaf 3:28:

Als vrouw zou ik er echter van schrikken als ik bij mijn wandeling op een redelijk rustige dag ineens een man met een mes zou zien, ongeacht of er een logische verklaring voor was of niet.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan, indien mogelijk, van het pad gaat om weg te rennen en/of je te verstoppen.
Dit zou onderdeel van een van de vele scenario's kunnen zijn.
pi_144515665
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:24 schreef BijDePinken het volgende:
Het viel mij op dat in 2 beschrijvingen/video’s van het Pianista-pad, de wandelaar(ster) een man met een kapmes tegenkomt (twee verschillende mannen).

Het is niet mijn bedoeling deze mannen ergens van te verdenken. Beide mannen hadden een logische verklaring (de een verzamelde een ijzerrijke plant, de ander pleegde zo te zien onderhoud).

Dit zijn de 2 voorbeelden:

1) “Meandering along and taking in the stunning scenery, we came across a local man toting a machete and a bag of green vegetables”
Bron:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/

2) Foto: http://i.imgur.com/1J1hbRo.jpg

Bewegende beelden hier, vanaf 3:28:

Als vrouw zou ik er echter van schrikken als ik bij mijn wandeling op een redelijk rustige dag ineens een man met een mes zou zien, ongeacht of er een logische verklaring voor was of niet.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan, indien mogelijk, van het pad gaat om weg te rennen en/of je te verstoppen.
Dit zou onderdeel van een van de vele scenario's kunnen zijn.
Dus als iemand de tuin aan het snoeien is loop jij hard weg?
pi_144515745
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:30 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Dus als iemand de tuin aan het snoeien is loop jij hard weg?
Wat ik al of niet doe, is verder niet zo interessant, denk ik. Wel kan ik me voorstellen dat de 2 genoemde voorbeelden beangstigend kunnen zijn voor vrouwen.
pi_144515846
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:32 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Wat ik al of niet doe, is verder niet zo interessant, denk ik. Wel kan ik me voorstellen dat de 2 genoemde voorbeelden beangstigend kunnen zijn voor vrouwen.
Ik denk dat je dan wel een heel zacht persoontje moet zijn. Ik schrik s'nachts nog niet eens van een koe die zijn kop door de bomen steekt waar ik langs loop! (bos)
pi_144515968
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:36 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan wel een heel zacht persoontje moet zijn. Ik schrik s'nachts nog niet eens van een koe die zijn kop door de bomen steekt waar ik langs loop! (bos)
Goede info. Dit moet zsm in de op. 8)7

Het gaat hier echter over een trail waarover gewaarschuwd wordt niet alleen te gaan omdat er regelmatig gewapende berovingen van toeristen plaatsvinden.

[ Bericht 10% gewijzigd door 11en30 op 14-09-2014 15:57:14 ]
pi_144516190
Begrijp ik nou goed, dat de officiële zoekteams tijdens en na de droge periode alleen op en langs de paden hebben gezocht en dat de indianen/gidsen tijdens dezelfde periodes juist langs de rivieren hebben gezocht?

[ Bericht 6% gewijzigd door A_Fortiori op 14-09-2014 15:53:24 ]
  zondag 14 september 2014 @ 15:51:55 #116
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144516432
Waar ik benieuwd naar ben dat is de locatie van de plek waar twee lichamen zijn gezien in verre staat van ontbinding. Dat suggereert dat de lichamelijk redelijk compleet waren als men het heeft over lichamen. Op dat moment dus niet nog uit elkaar gereten door watvoor dier dan ook en ook niet door een rivier aan stukken geslagen.
pi_144516530
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:51 schreef Marrije het volgende: Waar ik benieuwd naar ben dat is de locatie van de plek waar twee lichamen zijn gezien in verre staat van ontbinding. Dat suggereert dat de lichamelijk redelijk compleet waren als men het heeft over lichamen. Op dat moment dus niet nog uit elkaar gereten door watvoor dier dan ook en ook niet door een rivier aan stukken geslagen.
De exacte locatie is volgens mij niet bekend maar weet wel dat in de artikels erover stond dat het ergens richting Bocas del Toro was. Niet ver van de plek waar alle resten werden gevonden, het zou dus best wel eens kunnen kloppen.

Als die lichamen daar i.i.g echt lagen, dan is er een cruciale fout gemaakt door het gebied niet goed te doorzoeken, want met de gehele lichamen nog in tact had nog een hele sectie verricht kunnen worden. En dan hadden we misschien nog wat tastbare informatie gehad.
pi_144516671
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:54 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

De exacte locatie is volgens mij niet bekend maar weet wel dat in de artikels erover stond dat het ergens richting Bocas del Toro was.
Was dat ook het gerucht waarbij gesproken werd over een ernstig verwonde voet? (ik denk nog aan de slangebeet)

edit: ja dus. "Een van de gevonden lichamen zou gewond zijn aan de benen." AD.nl

[ Bericht 15% gewijzigd door 11en30 op 14-09-2014 16:08:42 ]
pi_144516917
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:59 schreef 11en30 het volgende: Was dat ook het gerucht waarbij gesproken werd over een ernstig verwonde voet? (ik denk nog aan de slangebeet)
Dat las ik eerder hier maar volgens mij is dat nergens vermeldt in alle artikels erover, volgens mij was dat gedeelte dus maar een gerucht. Maar als die lichamen op dat punt nog in pact waren, dan kun je daar alweer behoorlijk wat informatie uithalen. Maargoed, het valt nu niet meer te checken dus veel hebben we er niet aan.
pi_144517097
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:45 schreef A_Fortiori het volgende:
Begrijp ik nou goed, dat de officiële zoekteams tijdens en na de droge periode alleen op en langs de paden hebben gezocht en dat de indianen/gidsen tijdens dezelfde periodes juist langs de rivieren hebben gezocht?
Dit nalv. een artikel van 28 mei

http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete

Sabuesos marcaron cuatro puntos en primer recorrido
Bloedhonden scoorde vier punten in de eerste tour

http://panamaamerica.com.(...)-en-primer-recorrido

dat de gemarkeerde punten op de hellingen van de bergen zijn dicht bij enkele zijrivieren
buiten het pad The Pianist

Onder het kopje: Intensa jornada

En la jornada de ayer se recorrieron los senderos y áreas montañosas de Bajo Mono, Lázaro, El Pianista y Piedra de Filo.
In routes van gisteren en bergachtige gebieden van Bajo Mono, Lazarus, The Pianist en Piedra de Filo

kanttekening van mij:
het ging voor het Nederlandse team om herders en retrievers, en daar kwam niets uit bleek op 3 juni toen ze
terugkeerden

http://nos.nl/artikel/650(...)%20-%20Binnenland%29

dichtbij enkele zijrivieren (beetje vaag, expres vaag?)
blijft dus volgens mij de vraag op welke 4 punten precies de Panamese bloedhonden eerder aansloegen,
misschien wel waar de lichamen dan zoals in de posts hierboven gesteld, gelegen hebben?
pi_144517194
Het was hier

pi_144517334
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Het was hier

[ afbeelding ]
heb je ook een bron?

dat zou dan gezien voorgaande posts gaan om een van de volgende, of lokaties daar vlakbij, met volgende namen:

Bajo Mono
Lazaro
Piedra de Filo
La Pianista Duran Coffee

volgens het kaartje van post 609 op Websleuths heeft Sinaproc daar niet gezocht. Op welke routes wel, staat daar in het rood in een zwart kaartje mooi aangegeven.

eerste 3 zeggen mij niets, wie wel??
  zondag 14 september 2014 @ 16:20:18 #123
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144517406
Die twee lichamen zouden bij Bajo Culubre liggen. Dat is een heel eind van de vindplaatsen af en het ligt bovendien lager.
De tip is onderzocht en er is niets gevonden.

http://www.panamaamerica.(...)as-en-bocas-del-toro
  zondag 14 september 2014 @ 16:22:51 #124
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144517470
Bedankt voor de toelichting jezus9 en voor t plaatje, grijzemassa.
Ik krijg, misschien onterecht, het idee dat ze bij elkaar lagen. En dus min of meer dan toch tegelijk zijn overleden.
pi_144517555
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:20 schreef Domnivoor het volgende:
Die twee lichamen zouden bij Bajo Culubre liggen. Dat is een heel eind van de vindplaatsen af en het ligt bovendien lager.
De tip is onderzocht en er is niets gevonden.

http://www.panamaamerica.(...)as-en-bocas-del-toro
Ze hebben niet heel uitgebreid gezocht omdat toen ze in het gebied waren er niemand was die ze de exacte locatie kon aanwijzen. Zegt natuurlijk niets want de indianen zijn bang voor de autoriteiten, bang om zelf beschuldigd te worden. Er zijn zoveel losse eindjes in het onderzoek en dit kan er best ook een zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')