Done. Ben benieuwd.quote:Op zondag 14 september 2014 14:16 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Als Geruisloos het al doet, laat ik het bij deze dan aan hem/haar over dan.
Heb wel dat plaatje dus net gevonden van een Dieffenbachia longispatha in die on-line dbase van t STRI
Goed bezig :-) maar omdat Geruisloos er weer een totaal andere plant in meende te zien, en er misschien nog veel meer andere interpretaties zijn, denk ik dat we rustig het antwoord van de Panamese experts moeten afwachten...quote:Op zondag 14 september 2014 14:16 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
[quote]
Als Geruisloos het al doet, laat ik het bij deze dan aan hem/haar over dan.
Heb wel dat plaatje dus net gevonden van een Dieffenbachia longispatha in die on-line dbase van t Smithsonian tropical RI in Bocas
Buenoquote:Op zondag 14 september 2014 14:23 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Goed bezig :-) maar omdat Geruisloos er weer een totaal andere plant in meende te zien, en er misschien nog veel meer andere interpretaties zijn, denk ik dat we rustig het antwoord van de Panamese experts moeten afwachten...
Dan zou je een minimale hoogte kunnen bepalen. Mos vanaf 400 meter? hoef je niet "lager" te zoeken. Maar het was slechts een aanname, en waarschijnlijk klopt het ook niet. Maar in theorie moeten we een maximale hoogte en laagte kunnen vaststellen, daartussen moet dan die rots te vinden zijn.quote:Op zondag 14 september 2014 14:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat had ik begrepen ja, is ook niet zo moeilijk.
Maar:
[..]
Die dus niet.
Dat hoogte gedoe is heel slim bedacht maar dat staat los van dat mos. Dat die ene foto bij de rivier was gemaakt waren we volgens mij allang uit. Kan je zoeken waar de rivier de juiste hoogte heeft met de tempratuur?
Op de andere foto ook?quote:Op zondag 14 september 2014 13:50 schreef Mr.Ping het volgende:
Op deze foto is een kabel over het water te zien.
lijkt me geen overrbodige luxequote:Op zondag 14 september 2014 10:18 schreef Grijzemassa het volgende:
Naar aanleiding o.a.van de dood van Kris en Lisanne gaat Panama de wandelpaden verbeteren.
Er komt controle bij het betreden en verlaten van de paden en betere wegbewijzering.
Ook gaat men speciale teams trainen voor calamiteiten, waaronder ook een aantal inwoners van Boquete.
Dit alles zal landelijk toegepast worden om het aantal slachtoffers in de toekomst tot een minimum te beperken.
http://elsiglo.com/panama/senderos-estaran-senalizados/23804634
.
Maar dan ga je er dus vanuit dat mos een bepaalde hoogte of laagte aangeeft en dat doet het niet. Mos komt voor onder zeeniveau en blijft als laatste begroeiing over op grote hoogtes.quote:Op zondag 14 september 2014 14:29 schreef Geruisloos het volgende:
Dan zou je een minimale hoogte kunnen bepalen. Mos vanaf 400 meter? hoef je niet "lager" te zoeken. Maar het was slechts een aanname, en waarschijnlijk klopt het ook niet. Maar in theorie moeten we een maximale hoogte en laagte kunnen vaststellen, daartussen moet dan die rots te vinden zijn.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat we met data en feiten de hoogte kunnen vastleggen. Dat van het mos had ik sowieso verkeer begrepen. Maar er zijn wellicht andere factoren die hoogte kunnen aanwijzen. Die zouden we moeten zien te vinden.quote:Op zondag 14 september 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar dan ga je er dus vanuit dat mos een bepaalde hoogte of laagte aangeeft en dat doet het niet. Mos komt voor onder zeeniveau en blijft als laatste begroeiing over op grote hoogtes.
Mos geeft dus alleen aan of het in een rivier bedding is geweest of niet. En zelfs dan kan je niet blind varen op wat Baru zegt want op die foto van die rots waar toeristen op zitten zie je ook geen mos terwijl het niet in een rivierbedding is.
Dus als iemand de tuin aan het snoeien is loop jij hard weg?quote:Op zondag 14 september 2014 15:24 schreef BijDePinken het volgende:
Het viel mij op dat in 2 beschrijvingen/video’s van het Pianista-pad, de wandelaar(ster) een man met een kapmes tegenkomt (twee verschillende mannen).
Het is niet mijn bedoeling deze mannen ergens van te verdenken. Beide mannen hadden een logische verklaring (de een verzamelde een ijzerrijke plant, de ander pleegde zo te zien onderhoud).
Dit zijn de 2 voorbeelden:
1) “Meandering along and taking in the stunning scenery, we came across a local man toting a machete and a bag of green vegetables”
Bron:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
2) Foto: http://i.imgur.com/1J1hbRo.jpg
Bewegende beelden hier, vanaf 3:28:
Als vrouw zou ik er echter van schrikken als ik bij mijn wandeling op een redelijk rustige dag ineens een man met een mes zou zien, ongeacht of er een logische verklaring voor was of niet.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan, indien mogelijk, van het pad gaat om weg te rennen en/of je te verstoppen.
Dit zou onderdeel van een van de vele scenario's kunnen zijn.
Wat ik al of niet doe, is verder niet zo interessant, denk ik. Wel kan ik me voorstellen dat de 2 genoemde voorbeelden beangstigend kunnen zijn voor vrouwen.quote:Op zondag 14 september 2014 15:30 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Dus als iemand de tuin aan het snoeien is loop jij hard weg?
Ik denk dat je dan wel een heel zacht persoontje moet zijn. Ik schrik s'nachts nog niet eens van een koe die zijn kop door de bomen steekt waar ik langs loop! (bos)quote:Op zondag 14 september 2014 15:32 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Wat ik al of niet doe, is verder niet zo interessant, denk ik. Wel kan ik me voorstellen dat de 2 genoemde voorbeelden beangstigend kunnen zijn voor vrouwen.
Goede info. Dit moet zsm in de op.quote:Op zondag 14 september 2014 15:36 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel een heel zacht persoontje moet zijn. Ik schrik s'nachts nog niet eens van een koe die zijn kop door de bomen steekt waar ik langs loop! (bos)
De exacte locatie is volgens mij niet bekend maar weet wel dat in de artikels erover stond dat het ergens richting Bocas del Toro was. Niet ver van de plek waar alle resten werden gevonden, het zou dus best wel eens kunnen kloppen.quote:Op zondag 14 september 2014 15:51 schreef Marrije het volgende: Waar ik benieuwd naar ben dat is de locatie van de plek waar twee lichamen zijn gezien in verre staat van ontbinding. Dat suggereert dat de lichamelijk redelijk compleet waren als men het heeft over lichamen. Op dat moment dus niet nog uit elkaar gereten door watvoor dier dan ook en ook niet door een rivier aan stukken geslagen.
Was dat ook het gerucht waarbij gesproken werd over een ernstig verwonde voet? (ik denk nog aan de slangebeet)quote:Op zondag 14 september 2014 15:54 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
De exacte locatie is volgens mij niet bekend maar weet wel dat in de artikels erover stond dat het ergens richting Bocas del Toro was.
Dat las ik eerder hier maar volgens mij is dat nergens vermeldt in alle artikels erover, volgens mij was dat gedeelte dus maar een gerucht. Maar als die lichamen op dat punt nog in pact waren, dan kun je daar alweer behoorlijk wat informatie uithalen. Maargoed, het valt nu niet meer te checken dus veel hebben we er niet aan.quote:Op zondag 14 september 2014 15:59 schreef 11en30 het volgende: Was dat ook het gerucht waarbij gesproken werd over een ernstig verwonde voet? (ik denk nog aan de slangebeet)
Dit nalv. een artikel van 28 meiquote:Op zondag 14 september 2014 15:45 schreef A_Fortiori het volgende:
Begrijp ik nou goed, dat de officiële zoekteams tijdens en na de droge periode alleen op en langs de paden hebben gezocht en dat de indianen/gidsen tijdens dezelfde periodes juist langs de rivieren hebben gezocht?
heb je ook een bron?quote:
Ze hebben niet heel uitgebreid gezocht omdat toen ze in het gebied waren er niemand was die ze de exacte locatie kon aanwijzen. Zegt natuurlijk niets want de indianen zijn bang voor de autoriteiten, bang om zelf beschuldigd te worden. Er zijn zoveel losse eindjes in het onderzoek en dit kan er best ook een zijnquote:Op zondag 14 september 2014 16:20 schreef Domnivoor het volgende:
Die twee lichamen zouden bij Bajo Culubre liggen. Dat is een heel eind van de vindplaatsen af en het ligt bovendien lager.
De tip is onderzocht en er is niets gevonden.
http://www.panamaamerica.(...)as-en-bocas-del-toro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |