Het gegeven of het droog weer was en een lage waterstand zijn belangrijke constateringen. Belangrijk om te onderbouwen met bron dacht ikquote:Op zondag 14 september 2014 13:49 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dat verwacht ik inderdaad als iemand zaken als feiten gaat benoemen, of zegt overtuigd te zijn ergens van.
Goed gevonden. Dit blijft dus nog onzeker.quote:Op zondag 14 september 2014 13:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zulke plantjes kunnen ook dichtbij het water groeien.
[ afbeelding ]
3:49
Ik zeg meteen daarna "Als dat zo is", en ben dus zeker niet overtuigd hiervan. En zelfs als het niet klopt, dan blijft mijn redenering correct. Ze zouden namelijk hoe dan ook verder geweest kunnen zijn, en daarna teruggelopen. Een lage rivierstand zou het slechts aannemelijker kunnen maken, maar een hoge rivierstand sluit het niet uit.quote:Op zondag 14 september 2014 13:51 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het gegeven of het droog weer was en een lage waterstand zijn belangrijke constateringen. Belangrijk om te onderbouwen met bron dacht ik
Ik zat het toevallig net te kijken toen ik je post las.quote:Op zondag 14 september 2014 13:52 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Goed gevonden. Dit blijft dus nog onzeker.
Ik denk dat bij het controleren van de tijdstippen veel meer is nagekeken dan wij weten. Ook alle voorgaande foto's die op de camera stonden. Als je van elke foto een timeframe maakt op welke tijden die gemaakt kan zijn kan je een aardig nauwkeurige schatting maken van de tijdsafwijking tussen de echte tijd en de tijd op de camera.quote:Op zondag 14 september 2014 12:28 schreef BijDePinken het volgende:
Indien de tijden van de foto's NIET zeker zijn, zou ik aan de foto-experts hier willen vragen of de 'nachtfoto's' ook overdag gemaakt kunnen zijn. Ik laat deze mogelijkheid graag verwerpen, aangezien dat alles nog onzekerder zou maken dan het al is, maar ik zal uitleggen hoe ik op die gedachte kwam.
Er is een foto van een kabelbrug (ik weet niet of die op deze trail zat) waar katoenen rode stroken aan de kabels hingen. Niet twee maar heel veel.quote:Op zondag 14 september 2014 12:36 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ja, de 2 rode plastic 'vlaggetjes' verwijzen misschien naar de kabelbrug, waar ook 2 rode plastic vlaggetjes aan zitten om de kabels zichtbaar te maken.
Die eerste foto is in heel ander gebied gemaakt. Het geeft wel aan dat er kennelijk veel van dat soort plateau's zijn in de hele provincie waar mensen uitrusten en van het uitzicht genieten.quote:Op zondag 14 september 2014 13:53 schreef BijDePinken het volgende:
Qua bepaling van de rotslocatie blijf ik deze 2 foto's interessant vinden, al kan het zijn dat er bijzonder veel van zulke plekken zijn:
http://www.imagebam.com/image/624e73350712308 (rommel achterlaten lijkt niet ongewoon te zijn)
http://oi58.tinypic.com/2vmzu5v.jpg
Euhh.. Ik denk dat ik het niet snap; De stenen in de rivier zijn niet begroeid met mos (klinkt logisch), maar dat heeft toch niets met hoogte te maken? Mos verschijnt op stenen buiten de rivierbedding. Is het dan niet handiger om te zoeken waar de rivierbedding die hoogte heeft? Of ben ik nu echt de weg kwijt?quote:Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Geruisloos het volgende:
Stel de temperatuur van de foto's is gemiddeld 22 graden, en mos verschijnt op 400m hoogte, dan zit je ergens in het gele/begin-oranje gebied. Niet dat dit nu klopt, maar het is een manier om aan te geven hoe de rots, waar mogelijk meer aanwijzingen te vinden zijn, gevonden kan worden.
Ja dat kan. Maar deze foto is bij hoog water gemaakt. De plantjes/mossen op deze foto zitten boven het hoogste waterniveau.quote:Op zondag 14 september 2014 13:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zulke plantjes kunnen ook dichtbij het water groeien.
afbeelding
3:49
Eens maar nog steeds wel bij de rivier en niet op een andere lokatie ergens boven op een berg of zo.quote:Op zondag 14 september 2014 14:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja dat kan. Maar deze foto is bij hoog water gemaakt. De plantjes/mossen op deze foto zitten boven het hoogste waterniveau.
We kunnen niet zeggen dat het de maan is. Het kan heel goed een artefact zijn.quote:Op zondag 14 september 2014 13:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zat het toevallig net te kijken toen ik je post las.
@Mr.Ping: De maan is voller dan die op 8 april in het overzicht staat. Misschien was het op het moment van de foto geen 8 april maar na 11 april?
Ik wou ook zeker niet suggereren dat dit DE plekken zijn. Wel zie je dat het niet ongewoon is dat mensen kleine frutsels/papiertjes achterlaten. De papiertjes (en tak/plastic) kunnen in feite van iedereen zijn geweest. Ik zit nu maar even hardop te denken zonder een bepaalde kant uit te willen.quote:Op zondag 14 september 2014 13:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die eerste foto is in heel ander gebied gemaakt. Het geeft wel aan dat er kennelijk veel van dat soort plateau's zijn in de hele provincie waar mensen uitrusten en van het uitzicht genieten.
Ja zo bedoelde ik het ook, was geen commentaar op je hoorquote:Op zondag 14 september 2014 14:03 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Ik wou ook zeker niet suggereren dat dit DE plekken zijn. Wel zie je dat het niet ongewoon is dat mensen kleine frutsels/papiertjes achterlaten. De papiertjes (en tak/plastic) kunnen in feite van iedereen zijn geweest. Ik zit nu maar even hardop te denken zonder een bepaalde kant uit te willen.
Misschien kan een (Panamese) botanicus overigens, behalve de dode tak/bladeren, ook de levende planten op de andere rotsfoto determineren. Ook die kunnen wellicht overal daar voorkomen, maar alle gegevens bij elkaar zouden tot een aanwijzing kunnen leiden.
De temperatuur van de EXIF data heeft wel met hoogte te maken. Hoe hoger je zit, hoe lager de temperatuur. Als de 24 graden uit foto 550 enigszins correct is, dan kunnen ze nooit "hoog" hebben gezet (laten we zeggen hoger dan 800m).quote:Op zondag 14 september 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Euhh.. Ik denk dat ik het niet snap; De stenen in de rivier zijn niet begroeid met mos (klinkt logisch), maar dat heeft toch niets met hoogte te maken? Mos verschijnt op stenen buiten de rivierbedding. Is het dan niet handiger om te zoeken waar de rivierbedding die hoogte heeft? Of ben ik nu echt de weg kwijt?
Ophouden met dit soort suggestieve posts. En ja, je edit heb ik gezien.quote:Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Misschien dat achter de kleur van de zakjes een verborgen aanwijzing zit... stierenvechters lokken hun stieren toch met rood? Dinges zit er dus tóch achter?
Ben bezig met een mail te schrijven.quote:Op zondag 14 september 2014 14:03 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Misschien kan een (Panamese) botanicus overigens, behalve de dode tak/bladeren, ook de levende planten op de andere rotsfoto determineren. Ook die kunnen wellicht overal daar voorkomen, maar alle gegevens bij elkaar zouden tot een aanwijzing kunnen leiden.
Poekje, áls je de Panamese botanici mailt, wil je dan vragen of zij wellicht ook de levende planten op de andere rotsfoto kunnen determineren?quote:Op zondag 14 september 2014 11:32 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, ik pak dit op, wel in het Engels dan.
- wordt vervolgd
Als Geruisloos het al doet, laat ik het bij deze dan aan hem/haar over dan.quote:Op zondag 14 september 2014 14:07 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Poekje, áls je de Panamese botanici mailt, wil je dan vragen of zij wellicht ook de levende planten op de andere rotsfoto kunnen determineren?
Edit: o, ik zie dat Geruisloos ook al bezig is.
Dat had ik begrepen ja, is ook niet zo moeilijk.quote:Op zondag 14 september 2014 14:05 schreef Geruisloos het volgende:
De temperatuur van de EXIF data heeft wel met hoogte te maken. Hoe hoger je zit, hoe lager de temperatuur. Als de 24 graden uit foto 550 enigszins correct is, dan kunnen ze nooit "hoog" hebben gezet (laten we zeggen hoger dan 800m).
Die dus niet.quote:Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Geruisloos het volgende:
Stel de temperatuur van de foto's is gemiddeld 22 graden, [b]en mos verschijnt op 400m hoogte[/b]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |