Heel schattig!quote:Op donderdag 25 september 2014 20:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ons puppengevaarte zoals ze er nu uitzietlompie
Bij V&D en de Bijenkorf mag je gewoon met elke hond binnen hoor.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
+1
[..]
Geen idee... Maar ik denk dat er niet te veel verschil moet zijn met de kamertemperatuur. Onder +5 graden zou ik niet met een binnenvogel gaan wandelen
[..]Het scheelt misschien dat je kleine hondjes heb. Maar volgens mij, mogen de honden officieel niet in een winkel waar etenswaren verkocht worden.
quote:Op donderdag 25 september 2014 21:18 schreef Cici het volgende:
[..]
Zal er als ik er morgen aan denk een foto in het rattentopic zetten!
5 graden mits het droog zonnig weer is, kan prima. Als de wind waait, dan wordt de gevoelstemperatuur al stuk kouder, natuurlijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij V&D en de Bijenkorf mag je gewoon met elke hond binnen hoor.
Bij mij binnen is het altijd wel 18-20 graden maar dan kan het met 5 graden nog wel denk je?
Als ie in een voliere zat kon ie natuurlijk ook altijd zelf naar binnen en naar buiten, ik heb gewoon geen idee wat koud is voor een vogel. En hij zit wel stil als ie mee is natuurlijk.
Laatst was ie mee in de regen, was wel gewoon warm, dat vond ie pas echt feest!
Pilletjes hielpen voor geen meter (wel andere dan hierboven beschreven). Kat prima in het bakkie gekregen; 's ochtends geen eten gegeven en daarna met eten in de reismand gelokt en snel deurtje dicht. Bij de dierenarts ging het mis. 1 dierenarts en 1 assistente, waarvan 1 met grote handschoenen maar toch lukte het haar om te ontsnappen. Ze zat in alle hoeken van de kamer, heeft de radiotorknop gesloopt en het is haar gelukt om 6x flink te bijten... Uiteindelijk haar in een kooi weten te krijgen waarin je haar met een plaat klem kunt zetten.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:30 schreef fh101 het volgende:
Ik heb een asielpoes die nog steeds redelijk schuw is. Ik mag al een tijdje met haar kroelen, maar oppakken wil ze nog niet. Nu komen binnenkort haar jaarlijkse inentingen er aan en ik weet nog niet hoe ik haar bij de dierenarts ga krijgen... Vorig jaar toen ze nog in het asiel zat hebben ze haar met lashandschoenen moeten vangen en vasthouden en dat wil ik liever niet herhalen.
Bij onze eigen dierenarts gevraagd of zij een oplossing hadden en zij kwamen aan met beaphar no stress. In het foldertje dat ik heb staat "Hierdoor zal het dier dus minder fel reageren op invloeden uit de omgeving".
Ik weet welke kooien je bedoeld, en ja die kunnen zeker wel handig zijn. Maar ik zou toch aanraden om te gaan oefenen met de kat, en daarna met het kooitje en dan natuurlijk ook nog met de dierenarts (en ja, dat kan heel veel tijd kosten!). Een enting of verdoving geven is met zo'n kooi natuurlijk prima te doen, maar alle andere medische handelingen, of wat simpelers zoals de jaarlijkse controle inclusief naar het hartje/longen luisteren en het gebit controleren, kunnen zo nooit zonder verdoving uitgevoerd worden. Makkelijk? Nee dat betwijfel ik, maar ik denk wel de moeite waard om te kijken hoe ver je kan komen met haarquote:Op vrijdag 26 september 2014 12:39 schreef fh101 het volgende:
Ik zal hier nog even een update van geven:
[..]
Pilletjes hielpen voor geen meter (wel andere dan hierboven beschreven). Kat prima in het bakkie gekregen; 's ochtends geen eten gegeven en daarna met eten in de reismand gelokt en snel deurtje dicht. Bij de dierenarts ging het mis. 1 dierenarts en 1 assistente, waarvan 1 met grote handschoenen maar toch lukte het haar om te ontsnappen. Ze zat in alle hoeken van de kamer, heeft de radiotorknop gesloopt en het is haar gelukt om 6x flink te bijten... Uiteindelijk haar in een kooi weten te krijgen waarin je haar met een plaat klem kunt zetten.
Tip van de dierenarts was om de volgende keer dat ze naar de dierenarts moet, van te voren zo'n kooi op te halen, zodat ze helemaal niet meer uit die kooi hoeft te komen. Misschien hebben anderen er nog wat aan, want ik zelf wist al niet dat die mogelijkheid bestond!
Het bordje verboden voor honden is natuurlijk ook een verbod voor alle andere huisdieren. Het is vies om een vogel mee naar de drogist te nemen. Daar wordt niet alleen allerlei overbodige zooi verkocht, maar ook babyverzorgingsmateriaal, voeding, zelfzorgmiddelen.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:07 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja die van mij zijn vaak in de stad, ik ga dus nooit naar Kruidvat en Hema verder nooit ergens gedoe, er zijn vast meer winkels waar het niet mag maar daar kom ik dan toch al niet dus boeie!
Ja en oh-oh laat die vogel natuurlijk over al die spullen heen banjeren gewoon omdat het kanquote:Op vrijdag 26 september 2014 16:33 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het bordje verboden voor honden is natuurlijk ook een verbod voor alle andere huisdieren. Het is vies om een vogel mee naar de drogist te nemen. Daar wordt niet alleen allerlei overbodige zooi verkocht, maar ook babyverzorgingsmateriaal, voeding, zelfzorgmiddelen.
Mensen genoeg die ranziger zijn dan een vogelquote:Op vrijdag 26 september 2014 16:33 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het bordje verboden voor honden is natuurlijk ook een verbod voor alle andere huisdieren. Het is vies om een vogel mee naar de drogist te nemen. Daar wordt niet alleen allerlei overbodige zooi verkocht, maar ook babyverzorgingsmateriaal, voeding, zelfzorgmiddelen.
Sanquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mensen genoeg die ranziger zijn dan een vogel.
Een hele gave foto.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:41 schreef oh-oh het volgende:
DDA, ik zit me af te vragen, tot welke temperatuur kun je een binnenvogel mee naar buiten nemen eigenlijk? Mijn bergparkiet zal onze uitstapjes onwijs gaan missen in de winter, maar het zijn wel vogels die in de voliere het hele jaar buiten kunnen blijven.
[ afbeelding ]
Veel vlooien heeft ze niet? Dus ze heeft ze wel?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:50 schreef SPIRO het volgende:
Mijn hond Desy(jack russel) heeft heel erg veel last van jeuk en bijt zich helemaal kapot.
Veel vlooien heeft ze niet,waar kan dit aan liggen.Wij denken zelf aan een huid ziekte of zo.
Dank u wel alvast.
Nu is ze momenteel vrij van vlooien,maar van het zomer was het wel anders.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Veel vlooien heeft ze niet? Dus ze heeft ze wel?
Als ze een vlooienallergie heeft is één vlo genoeg om zich helemaal kapot te bijten. Als ze echt alles helemaal kapot bijt kan DDA daar ook weinig mee, dan moet je echt even naar de dokter lijkt me.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:51 schreef SPIRO het volgende:
[..]
Nu is ze momenteel vrij van vlooien,maar van het zomer was het wel anders.
Maar nog blijft ze bijten en bijt zich helemaal kapot,ze heeft zich aan de achterkant ook al helemaal kaal gevreten!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |