quote:Op woensdag 24 september 2014 21:58 schreef Cici het volgende:
[..]
Even een quote uit het rattentopic:
[..]
[..]
Ze hebben dus van alles warms in hun kooi.
Ik zal voor 's nachts het kleine raampje maar dicht doen....
Heb er net nog een broekspijp van een oude lekkere dikke warme trainingsbroek in gedaan.
En zal ze nog wat zakdoekjes geven.
Binnenkort de verwarming maar aan 's avonds...
Koop morgen wel weer een fleecehangmat aangezien ze mijn spijkerbroekstofhangmat ook al aan flarden hebben gebeten (mijn harde werk, etters!!)
Ja kan ook. Maar ik wil zo'n dubbele waar ze in kunnen en ben het naaien echt helemaal zat. Ik blijf namelijk mijn grand foulards naaien. Vervelende knaagdierenquote:Op woensdag 24 september 2014 22:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]Gewoon van die goedkope fleecedekens kopen en zelf hangmatjes knippen!
quote:Op woensdag 24 september 2014 21:58 schreef Cici het volgende:
[..]
Even een quote uit het rattentopic:
[..]
[..]
Ze hebben dus van alles warms in hun kooi.
Ik zal voor 's nachts het kleine raampje maar dicht doen....
Heb er net nog een broekspijp van een oude lekkere dikke warme trainingsbroek in gedaan.
En zal ze nog wat zakdoekjes geven.
Binnenkort de verwarming maar aan 's avonds...
Koop morgen wel weer een fleecehangmat aangezien ze mijn spijkerbroekstofhangmat ook al aan flarden hebben gebeten (mijn harde werk, etters!!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een foto van de pup is belangrijk om de diagnose te kunnen stellenquote:Op woensdag 24 september 2014 22:08 schreef littledrummergirl het volgende:
DDA, wij hebben sinds drie maanden n pupje waarvan we geen idee hebben wat t is qua ras. Weet jij of de DNA testen die je bijvoorbeeld online kunt kopen betrouwbaar zijn om t ras te achterhalen, we zijn namelijk super benieuwd
Ik naai die dingen voor de vogels hier. Maar die slopen niks gelukkig.OP eBay kun je ze heel goedkoop bestellen, duurt wel lang.quote:Op woensdag 24 september 2014 22:23 schreef Cici het volgende:
[..]
Ja kan ook. Maar ik wil zo'n dubbele waar ze in kunnen en ben het naaien echt helemaal zat. Ik blijf namelijk mijn grand foulards naaien. Vervelende knaagdieren
En ach, ik spendeer morgen wel ff een tientje voor zo'n hangmat.
Dan kan ik binnenkort wel een fleecehangmat gaan naaien. Met de hand...
Ken niemand met een naaimachine helaas.
Volgens mij kunnen kittens (en mensen baby) op de meest rare plaatsen acuut in slaap vallen op rare manieren, genoeg leuke filmpjes van op het web dus misschien is er geen reden tot paniekquote:Op woensdag 24 september 2014 23:40 schreef tombolafan het volgende:
Dda als je nog wakker bent (en anders morgen);
We hebben een kitten langs de weg gevonden, dierenambulance heeft m opgehaald. Hij at, keek best helder uit zn oogjes maar had af en toe dat zn rechter oog dicht ging, dan ging zn kop die kant op hangen en dan rolde zn hele lijf erachteraan en tolde hij als t ware om zn as..![]()
quote:Op woensdag 24 september 2014 22:38 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik naai die dingen voor de vogels hier. Maar die slopen niks gelukkig.OP eBay kun je ze heel goedkoop bestellen, duurt wel lang.![]()
Ik zal eens kijken.
Zal wel veel bezorgkosten aan vast zitten?
En alleen betalen via Paypal? Heb geen creditcard.
Hm, toch zou ik dit wel even navragen bij je DA hoor. Kittens kunnen inderdaad zo plots boem in slaap vallen, maar aangezien hij zo raar doet met dat oog en echt tolt... hij is langs een weg gevonden, dus best kans dat 'ie een keer een tik heeft gehad. Dat hoeft natuurlijk niet, maar het kan geen kwaad om hem even na te laten kijken.quote:Op donderdag 25 september 2014 06:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen kittens (en mensen baby) op de meest rare plaatsen acuut in slaap vallen op rare manieren, genoeg leuke filmpjes van op het web dus misschien is er geen reden tot paniek
Hoe oud was het kitten?quote:Op woensdag 24 september 2014 23:40 schreef tombolafan het volgende:
Dda als je nog wakker bent (en anders morgen);
We hebben een kitten langs de weg gevonden, dierenambulance heeft m opgehaald. Hij at, keek best helder uit zn oogjes maar had af en toe dat zn rechter oog dicht ging, dan ging zn kop die kant op hangen en dan rolde zn hele lijf erachteraan en tolde hij als t ware om zn as..![]()
Weet jij zo 123 wat t kan zijn en wat zn kansen zijn? Durf bijna niet te mailen van de week hoe t is uit angst dat ie geen leven heeft zo en ze m in laten slapen...
quote:Op donderdag 25 september 2014 08:06 schreef deedeetee het volgende:
Hallelujah vanochtend netjes buiten gepoept.![]()
Lang leve de brokjes en een dikke bedank knuffel voor DDA voor het goede advies !!!!
Nu komt het eindelijk echt goed toch ?
we zijn vooral gewoon nieuwsgierig omdat we niks weten van dr afkomst, alleen dat ze met vier weken op Facebook stond als "pitbullpup"quote:Op woensdag 24 september 2014 22:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Een foto van de pup is belangrijk om de diagnose te kunnen stellen![]()
Weet je niet wie de moeder is dan?
Ik heb geen idee hoe betrouwbaar zo'n test is. Een zelftest zou nooit zo'n betrouwbaar zijn als een test in het lab. Het is eigenlijk meer gemaakt om je leven "leuker" te maken dan het echt een wetenschappelijke waarde heeft. Straks weet je dat je hond een mix is van X, Y, Z.... En dan?
Anyway, ik heb geprobeerd te vinden wat nou sensitivity en specificity van deze testen zijn, maar kan zo snel niks over vinden. Ik heb wel dit gevonden: http://news.vin.com/VINNews.aspx?articleId=23206 Interessant verhaal, zij hebben met meerdere testen diverse honden getest en er kwamen vaak verschillende resultaten uit.![]()
Als je het gewoon voor de lol wil doen, waarom niet?
T was niet slapen nee, echt rondjes draaien dus ik ben bang voor hersenschade... Hij is gister opgehaald (we zijn op vakantie hier dus geen idee naar welk adres hij gaatquote:Op donderdag 25 september 2014 09:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe oud was het kitten?
Wat deed hij precies? Viel hij in slaap, zoals Computergirl zegt? Of draaide hij steeds rondjes naar rechts? De laatste is een teken dat dat er of de hersenen of het middenoor aangetast is. Prognose is afhankelijk van de diagnose, dus op basis van deze gegevens is er niks over te zeggen...
Waarom durf je niet op te bellen? Jammer natuurlijk als het kitten niet meer leeft, maar dan weet je het tenminste... Heb je op de site van een asiel bij jullie in de buurt gekeken? Misschien staat hij gewoon op de website?
Misschien iets met Cane Corso...quote:Op donderdag 25 september 2014 09:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
we zijn vooral gewoon nieuwsgierig omdat we niks weten van dr afkomst, alleen dat ze met vier weken op Facebook stond als "pitbullpup"lang sneu verhaal maar dankzij oh-oh is ze daar weggehaald en uiteindelijk bij ons beland. Mensen op straat zeiden eerst vaak " das een stafford pupje toch?" maar ondertussen lijkt ze daar al minder op ( ze is alweer n maand ouder dan op deze foto) dus we zijn vooral gewoon heel benieuwd wat t is en hoeveel groei we kunnen verwachten, want ze gaat tot nu toe als n trein
![]()
[ afbeelding ]
Als het gisteren gebeurd is, dan is het kitten misschien nog bij een dierenarts. Het klinkt dan idd als hersen/minddenoor-probleem.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
T was niet slapen nee, echt rondjes draaien dus ik ben bang voor hersenschade... Hij is gister opgehaald (we zijn op vakantie hier dus geen idee naar welk adres hij gaat)
En nou ja als ik niet bel weet ik niet wat er gebeurd is... Ignorance is bliss zeg maar...
Als die ene hond idd de moeder is, dan wordt het ieg geen kleintje denk ik. Ik denk dat die fukkers zelf niet eens weten wie de vader isquote:Op donderdag 25 september 2014 09:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
we zijn vooral gewoon nieuwsgierig omdat we niks weten van dr afkomst, alleen dat ze met vier weken op Facebook stond als "pitbullpup"lang sneu verhaal maar dankzij oh-oh is ze daar weggehaald en uiteindelijk bij ons beland. Mensen op straat zeiden eerst vaak " das een stafford pupje toch?" maar ondertussen lijkt ze daar al minder op ( ze is alweer n maand ouder dan op deze foto) dus we zijn vooral gewoon heel benieuwd wat t is en hoeveel groei we kunnen verwachten, want ze gaat tot nu toe als n trein
![]()
[ afbeelding ]
hij zit idd hopelijk bij de dierenarts; ik had aan amivedi doorgegeven dat hij opgehaald was en daarop belde t asiel me om te vragen hoe en wat, want zij hadden m nietquote:Op donderdag 25 september 2014 12:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als het gisteren gebeurd is, dan is het kitten misschien nog bij een dierenarts. Het klinkt dan idd als hersen/minddenoor-probleem.
quote:Op donderdag 25 september 2014 13:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
hij zit idd hopelijk bij de dierenarts; ik had aan amivedi doorgegeven dat hij opgehaald was en daarop belde t asiel me om te vragen hoe en wat, want zij hadden m niet
Maar toen ik aangaf waar ie last van had zei die meneer ook dat ie wrs bij de dierenarts zat.
Wel stom was dat ik bij de eerste keer bellen al aangaf dat ie misschien aangereden was (nog voordat ie begon te tollen was dat), omdat ie afgesleten nageltjes met bloed had. Toen zei de meneer van de dierenambulance dat dat wrs was van 'proberen terug te klimmen naar waar ie vandaan kwam' en dat zolang er geen bloed uit zn oren/bek kwam t wel mee zou vallen
daaromquote:Op donderdag 25 september 2014 14:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]Dat is inderdaad een mogelijk teken van een aanrijding. Afgelopen week nog een kat met afgesleten nagels gehad (en twee middenvoetsbeentjes gebroken). DA vertelde dat een aanrijding goed mogelijk was, omdat katten zich schrap zetten op het asfalt voordat de klap komt.
Dit is gewoon een smoes om die übergave picca te showenquote:Op donderdag 25 september 2014 18:41 schreef oh-oh het volgende:
DDA, ik zit me af te vragen, tot welke temperatuur kun je een binnenvogel mee naar buiten nemen eigenlijk? Mijn bergparkiet zal onze uitstapjes onwijs gaan missen in de winter, maar het zijn wel vogels die in de voliere het hele jaar buiten kunnen blijven.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 september 2014 18:43 schreef tonja het volgende:
[..]
Dit is gewoon een smoes om die übergave picca te showen
quote:Op donderdag 25 september 2014 18:47 schreef Valerie. het volgende:
Kakt ie dan niet in de winkel of zo?
Geloof het of niet, hij kakt maar heel weinig als we weg zijn, en meestal gaat ie buiten zitten wiebelen, dan hou ik hem ff van me af en dan schijt iequote:Op donderdag 25 september 2014 18:47 schreef Valerie. het volgende:
Kakt ie dan niet in de winkel of zo?
Heb zelf ook een Cane Corso, hij lijkt er aardig veel op haha :p.quote:Op donderdag 25 september 2014 09:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Bij de dierenwinkel en de Etos en zo mag ie altijd op de toonbank spelen, maar daar hebben ze wel een stukje keukenrol, en ik heb ook altijd natte doekjes bij me. Maar als ik ergens met hem loop en hij zou poepen dan poept ie op mij.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:57 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nou dat is toch geen rare vraag
Mocht ik Charlie maar meenemen de winkels inquote:Op donderdag 25 september 2014 19:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij de dierenwinkel en de Etos en zo mag ie altijd op de toonbank spelen, maar daar hebben ze wel een stukje keukenrol, en ik heb ook altijd natte doekjes bij me. Maar als ik ergens met hem loop en hij zou poepen dan poept ie op mij.
quote:Op donderdag 25 september 2014 19:02 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Mocht ik Charlie maar meenemen de winkels in#jelly
Geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 25 september 2014 19:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ze mogen toch in zat winkels wel?
Naar de Etos en de dierenwinkel en zo gaan de honden wel mee.
Alleen niet naar de supermarkten, kruidvat, Hema.
Zelfs bij de V&D en de Bijenkorf en zo mogen ze gewoon binnen.
2 tunnelfleecehangmatten gekocht.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik naai die dingen voor de vogels hier. Maar die slopen niks gelukkig.OP eBay kun je ze heel goedkoop bestellen, duurt wel lang.
quote:Op donderdag 25 september 2014 19:25 schreef Cici het volgende:
[..]
2 tunnelfleecehangmatten gekocht.
1 kost 14,50, heb er 2 voor 20 euro meegekregen!
Fotos willen we zien!quote:Op donderdag 25 september 2014 20:29 schreef Cici het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal hyper, hoop dat hun kontjes lekker warm blijven hahaha.
die horen we tegenwoordig vaker idd.. Nou hoop toch wel dat ze een slagje kleiner blijftquote:Op donderdag 25 september 2014 12:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Misschien iets met Cane Corso...
Hoe oud is zij nu en hoe zwaar? Recente foto kan helpen
oh dat gaat ze lang niet redden.. Ze is nu 15 kg met 4.5 maandquote:Op donderdag 25 september 2014 18:55 schreef Roypsv het volgende:
[..]
Heb zelf ook een Cane Corso, hij lijkt er aardig veel op haha :p.
mijne is nu 5 maanden en 37 kilo :p
haha ja, het is dat die goed luisterd anders trekt die je zo over straat :pquote:Op donderdag 25 september 2014 20:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
oh dat gaat ze lang niet redden.. Ze is nu 15 kg met 4.5 maand*haalt opgelucht adem*
+1quote:Op donderdag 25 september 2014 18:43 schreef tonja het volgende:
[..]
Dit is gewoon een smoes om die übergave picca te showen
Geen idee... Maar ik denk dat er niet te veel verschil moet zijn met de kamertemperatuur. Onder +5 graden zou ik niet met een binnenvogel gaan wandelenquote:Op donderdag 25 september 2014 18:41 schreef oh-oh het volgende:
DDA, ik zit me af te vragen, tot welke temperatuur kun je een binnenvogel mee naar buiten nemen eigenlijk? Mijn bergparkiet zal onze uitstapjes onwijs gaan missen in de winter, maar het zijn wel vogels die in de voliere het hele jaar buiten kunnen blijven.
quote:Op donderdag 25 september 2014 19:04 schreef oh-oh het volgende:
Ze mogen toch in zat winkels wel?
Naar de Etos en de dierenwinkel en zo gaan de honden wel mee.
Alleen niet naar de supermarkten, kruidvat, Hema.
Zelfs bij de V&D en de Bijenkorf en zo mogen ze gewoon binnen.
Katten hebben geurklieren in hun voetzooltjes. Maar of die bij een kater sterkere geur uitscheiden, durf ik niet te zeggen. Laten wij maar er op houden dat a. "Omdat kat" (altijd een goed antwoordquote:Op donderdag 25 september 2014 19:19 schreef tonja het volgende:
Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje; Harry's voorpoten stinken altijd een beetje naar een rauwmelks roodschimmelkaasje zeg maar. Mijn vorige kater had ook stinkpootjes. Loes d'r pootjes zijn reukloos.
Is dat iets des katers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |