quote:Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.
1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.
5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
quote:Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08
[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 10-09-2014 20:12:05 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
de nieuwe getuigen ?quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet.
Maar het wordt wel erg vermoeiend om dat steeds weer uit te moeten leggen..
Daarnaast... gezien de nieuwe getuigen kan het maar zo zijn dat ze in Boquete zijn verdwenen en niet achter de CD."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja.quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-taxi-te-nemen.dhtml
En Jose M is niet de eerdere getuige Pedro C van die andere trail. Maar ook dat zal wel weer zo iets worden dat 100x moet worden uitgelegd.![]()
Idee:quote:
Kan het zijn dat deze batterij van het Canon fototoestel misschien gebruikt is voor de Samsung telefoon?
Ik zie dat deze wel een stuk dikker, maar ik zie wel dezelfde drie koper contact vlakjes als bij mijn Samsung toestel. Misschien door handmatig schuin de contacten ertegen aan vast te houden bv.
Ik weet niet of de spanning en stroom vergelijkbaar zijn.'t gaat om hoe je ermee omgaat![]()
Waarschijnlijk wel. Bijna overal zit een 1-cel Li-Ion batterij in. Maar hoezo? Ik heb een stukje overgeslagen, want ik kreeg een enorme dorst. Moest er zelfs voor de deur uit. Dit uiteraard terzijde.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:57 schreef Simba het volgende:
[..]
Idee:
Kan het zijn dat deze batterij van het Canon fototoestel misschien gebruikt is voor de Samsung telefoon?
Ik zie dat deze wel een stuk dikker, maar ik zie wel dezelfde drie koper contact vlakjes als bij mijn Samsung toestel. Misschien door handmatig schuin de contacten ertegen aan vast te houden bv.
Ik weet niet of de spanning en stroom vergelijkbaar zijn.
EDIT: spanning dan, stroom doet er niet toe.-- <br />Pinpoint![]()
Behalve wanneer je gids bent, of boer of bv wegwerkzaamheden moet doen aan een van de trails.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:56 schreef BertV het volgende:
5 en 6 april waren een zaterdag en zondag wat geen werkdagen zijn.![]()
Of crimineel. Ik zeg het maar even, anders wordt die kant onderbelicht. En de boel moet hier wel in evenwicht blijven: 50/50 dus. Alles even waarschijnlijk. Anders krijg je tunnelvisie.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:05 schreef Za het volgende:
[..]
Behalve wanneer je gids bent, of boer of bv wegwerkzaamheden moet doen aan een van de trails.-- <br />Pinpoint![]()
is denk ik in een nieuw jasje gegotenquote:Op dinsdag 9 september 2014 23:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja.
En Jose M is niet de eerdere getuige Pedro C van die andere trail. Maar ook dat zal wel weer zo iets worden dat 100x moet worden uitgelegd.
stond hier ook al:
Volgens de politie hadden de vrouwen waarschijnlijk als laatste contact met een pensionhouder in Boquete. Ze vroegen hem 's middags de weg naar het Pianista Pad. Even later kwamen ze weer terug bij dezelfde pensionhouder. Ze zijn moe en vertellen dat ze terug willen. De man adviseert ze een taxi te nemen
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ste-Kris-en-Lisanne/
dit is wel nieuw
La Estrella bericht ook over een bewoner in het dorpje Altos de Romero in het gebied Bocas Del Toro. Volgens hem zou daar zijn geprobeerd de meisjes mee te nemen naar een huis in de buurt"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Nee die past niet in het plaatje, de persoon zou moeten werken in een slecht begaanbaar gebied waar geen gsm ontvangst is, waar nauwelijks mensen komen, en waar er sprake is van min of meer vaste werktijden met bv een koffie pauze. Misschien hangen er criminelen rond in de jungle van Boquete met dergelijke schema's maar dat is niet erg voor de hand liggend.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:07 schreef Pinpoint het volgende:
Of crimineel. Ik zeg het maar even, anders wordt die kant onderbelicht. En de boel moet hier wel in evenwicht blijven: 50/50 dus. Alles even waarschijnlijk. Anders krijg je tunnelvisie.![]()
Era un martes por la tarde cuando José Morales, dueño de un hostal situado en un sendero previo al del Pianista, vio a Kris y Lisanne bajar después de la caminata. Habló con ellas; observó que venían cansadas y con hambre. Las jóvenes le pidieron indicaciones para volver a Boquete. Él les recomendó que tomaran un taxi.
"It was a Tuesday afternoon when José Morales, owner of a hostal situated in a trail previous to the one of El Pianista, saw Kris and Lisanne come down after their walk. He spoke to them; he saw they were tired and hungry. The young girls asked him for directions to return to Boquete. He recommended they'd take a taxi"
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23802898"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Geen gekke gedachtequote:Op dinsdag 9 september 2014 23:57 schreef Simba het volgende:
[..]
Idee:
Ik weet niet of de spanning en stroom vergelijkbaar zijn.![]()
Als deze getuigenis van Jose M 100% klopt dan zet dit natuurlijk alles op zn kopquote:Op dinsdag 9 september 2014 23:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja.
En Jose M is niet de eerdere getuige Pedro C van die andere trail. Maar ook dat zal wel weer zo iets worden dat 100x moet worden uitgelegd.
Het is dan een feit dat ze na de 1e quebrada zijn teruggekeerd.
De ouders van kris hebben dan voor Jan L#L de route gelopen na de 1e quebrada
Hoe kan het dat deze getuige zich nu pas bekend maakt?
En hoe zeker is hij van zijn zaak?
Waarom ik ernstig twijfel aan deze getuigenis is het volgende:
Vanaf het begin van de Pianista (zie de docu van Hans Kremers die samen met zijn vrouw de trail gaat lopen) doen zij er 2 uur en een kwartier over naar de Mirador.
De 1e quebrada is bijna een uur vanaf de Mirador
samengevat:
13 uur Mirador
14 uur 1e Quebrada
15 uur terug op de Mirador
dan nog 2 uur en een kwartier terug lopen naar het begin van de Pianista = 17.15 uur
Dan kan dat toch niet als Kris en Lisanne al om 16.39 uur hebben gebeld naar 112?
Bovendien als ze wel al zover waren en inderdaad Jose M hebben gesproken en ze hadden inderdaad naar 112 gebeld, dan hadden ze ook weer bereik.![]()
Dat dacht ik dus eerst ook tot ik de naam van die pensionhouder had opgezocht.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:09 schreef StaceySinger het volgende:
Volgens de politie hadden de vrouwen waarschijnlijk als laatste contact met een pensionhouder in Boquete. Ze vroegen hem 's middags de weg naar het Pianista Pad. Even later kwamen ze weer terug bij dezelfde pensionhouder. Ze zijn moe en vertellen dat ze terug willen. De man adviseert ze een taxi te nemen
http://www.boqueteguide.com/?p=10993Dat is toch een ander verhaal dan:quote:” I spoke to Pedro Capón of Casa Pedro earlier today, he said he saw the girls on Tuesday afternoon, pointed out the Tierra Lino hiking route to them and saw them shortly after. He said they were very tired, and that he told them how to catch a bus back to Boquete. He said that’s when he last saw them.”
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-taxi-te-nemen.dhtml- Andere naamquote:Het duo zou volgens La Estrella op de terugweg zijn van hun wandeltocht, toen de twee aan José Morales de weg vroegen richting Boquette. Morales, eigenaar van een hostel in de buurt, heeft het koppel hierop geadviseerd een taxi te pakken.
- Andere trail
- Pedro C heeft ze eerst de Tierra Lino trail gewezen en toen ze terug kwamen een bus naar hun hostel aangeraden
- Jose M. heeft ze alleen terug zien komen en alleen vanaf de Pianista, niet van de Tierra Lino, hij raadde ze een taxi aan.
Ik denk dat deze twee getuigenissen zo op elkaar lijken, ondanks de duidelijke verschillen, dat we dit nog 100x moeten uitleggen.![]()
Zou het dan toch? Raar, door die verschillen.. andere naam en zo..quote:Op woensdag 10 september 2014 00:13 schreef StaceySinger het volgende:
Era un martes por la tarde cuando José Morales, dueño de un hostal situado en un sendero previo al del Pianista, vio a Kris y Lisanne bajar después de la caminata. Habló con ellas; observó que venían cansadas y con hambre. Las jóvenes le pidieron indicaciones para volver a Boquete. Él les recomendó que tomaran un taxi.
"It was a Tuesday afternoon when José Morales, owner of a hostal situated in a trail previous to the one of El Pianista, saw Kris and Lisanne come down after their walk. He spoke to them; he saw they were tired and hungry. The young girls asked him for directions to return to Boquete. He recommended they'd take a taxi"
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23802898![]()
Daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:27 schreef Halcon het volgende:
Dat om die telefoons op te kunnen laden, iemand in de kamers van die meisjes moet zijn geweest, is veel te kort door de bocht.
Dat iemand die op de kamer is geweest echter alleen specifiek melding maakt van het zien van de twee telefoonladers (en wat tassen) vind ik dan weer wel opmerkelijk (want wat doet dat er immers toe).![]()
Er is tot nu toe maar één bron voor dat verhaal. Het AD beroept zich op die bron, een artikel in La Estrella. Waar de journaliste het zelf vandaan heeft wordt niet duidelijk, en ook niet waarom ze het, samen met een gerucht over het meenemen van de meisjes naar een huis in Alto Romero, midden in een artikel zet dat heel ergens anders over gaat, n.l. over het voorlopige rapport van het NFI zoals meegedeeld aan advocaat Arrocha.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja.
Valt het je niet op dat het verhaal van deze "getuige" Morales voor een groot deel hetzelfde is als de verklaring van Pedro van Casa Pedro, die ook een pension heeft dat ook vlak bij een wandelroute vóór de Pianista staat, die ook zei dat de meisjes er moe uitzagen, die ze ook had verteld hoe ze, nee geen taxi dit keer maar een bus terug naar Boquete konden nemen? Het gaat allemaal terug op één blogpost van 7 april van Lee Seltzer. Wie dat op zichzelf al niet verdacht genoeg vindt, mag zich afvragen waarom La Estrella vlak vóór dat Morales-verhaal ook nog zo nodig een wild gerucht moest inlassen over een inwoner van Alto Romero die de meisjes zou hebben aangesproken en meegenomen naar een woning. Wat doet dit alles tussen het verslag over de belgegevens? Ik zie er voorlopig niets anders in dan vulsel van een laag journalistiek gehalte.quote:La versión que se escucha entre voces en el pueblo es que un oriundo, en un intento de sobrepasarse con las chicas, las llevó a una casa en Altos de Romero, un poblado muy cercano a las orillas del río Culubre, donde, a mediados de junio, los indígenas hallaron una mochila que contenía dos celulares, una cámara fotográfica, anteojos, ropa interior, el pasaporte de Lisanne y 83 dólares.
Era un martes por la tarde cuando José Morales, dueño de un hostal situado en un sendero previo al del Pianista, vio a Kris y Lisanne bajar después de la caminata. Habló con ellas; observó que venían cansadas y con hambre. Las jóvenes le pidieron indicaciones para volver a Boquete. Él les recomendó que tomaran un taxi.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Als je teveel let op wat in het plaatje past, krijg je ook tunnelvisie. Dan hou je opties die er niet in passen, niet meer open. Volgens mij wordt er te weinig gezocht naar wat niet in het plaatje past. Probleem is natuurlijk om het dan toch te vinden, en het verband te zien met de zaak. Dat lukt alleen op heldere momenten.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:11 schreef Za het volgende:
[..]
Nee die past niet in het plaatje, de persoon zou moeten werken in een slecht begaanbaar gebied waar geen gsm ontvangst is, waar nauwelijks mensen komen, en waar er sprake is van min of meer vaste werktijden met bv een koffie pauze. Misschien hangen er criminelen rond in de jungle van Boquete met dergelijke schema's maar dat is niet erg voor de hand liggend.-- <br />Pinpoint![]()
Dan houd jij die opties toch open? Waarom is het voor jou van belang welke opties ik open houd en welke niet?quote:Op woensdag 10 september 2014 00:30 schreef Pinpoint het volgende:
Als je teveel let op wat in het plaatje past, krijg je ook tunnelvisie. Dan hou je opties die er niet in passen, niet meer open. Volgens mij wordt er te weinig gezocht naar wat niet in het plaatje past. Probleem is natuurlijk om het dan toch te vinden, en het verband te zien met de zaak. Dat lukt alleen op heldere momenten.![]()
Niet speciaal jij, maar iedereen. Als alleen voor de hand liggende aanwijzingen gevolgd worden, kunnen we het net zo goed overlaten aan de Panamese autoriteiten. Of gewoon zeggen dat die meiden pech gehad hebben, en dit topic sluiten. Beetje cru gezegd misschien, maar zo is het wel.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:39 schreef Za het volgende:
[..]
Dan houd jij die opties toch open? Waarom is het voor jou van belang welke opties ik open houd en welke niet?
EDIT: heeft ook te maken met die heldere momenten. Als eenling heb ik daar natuurlijk minder van, dan iedereen samen.-- <br />Pinpoint![]()
ja goeie, bv, hoe wisten de meisjes hoe laat het was, want op de laatste foto's van hen in de OP is te zien dat ze beiden geen horloge om hadden, keken ze dan telkens op hun telefoon of camera hiervoor? Lijkt me een vreemde gewoonte, want die heb je toch niet steeds in je hand?quote:Op woensdag 10 september 2014 00:30 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Als je teveel let op wat in het plaatje past, krijg je ook tunnelvisie. Dan hou je opties die er niet in passen, niet meer open. Volgens mij wordt er te weinig gezocht naar wat niet in het plaatje past. Probleem is natuurlijk om het dan toch te vinden, en het verband te zien met de zaak. Dat lukt alleen op heldere momenten.![]()
Je denkt toch niet serieus dat hier de antwoorden gevonden gaan worden of dat het aan de mensen hier is een en ander over te laten aan de Panamese autoriteiten?quote:Op woensdag 10 september 2014 00:44 schreef Pinpoint het volgende:
Niet speciaal jij, maar iedereen. Als alleen voor de hand liggende aanwijzingen gevolgd worden, kunnen we het net zo goed overlaten aan de Panamese autoriteiten.![]()
Heb een Samsung S3
heb net het sim kaartje eruit gehaald en met beveiligd scherm naar 112 gebeld en DIRECT (zonder contact) op het rode knopje gedrukt.
Daarna het sim kaartje erin en wat staat er in het logbestand : 00.31 uur alarmnummer, geannuleerd.
Maar vanmiddag belde ik mijn zoon die had zn telefoon uit en daar staat ook geannuleerd.
bij beide oproepen staat dus precies hetzelfde
Het lijkt dus in de telefoon alsof ik naar 112 heb gebeld maar deed dit niet echt.
Er staat bij die oproep hetzelfde als naar die van mijn zoon.
Ik ben in een gebied met bereik.
Is hier mee aangetoond dat als er iemand anders dan K en L fake-oproepen heeft gedaan (zoals ik net naar 112) dit dan ook gedaan kan hebben met de telefoons van K en L in een gebied met bereik?
(en nee 112 weet dit niet want het was van t groene hoorntje naar het rode hoorntje 0,00000001 sec)![]()
Ik heb een idee daarover, maar het is nogal voor de hand liggend. En als ik het zeg, verstoor ik misschien het creatief denken. Maar misschien is iedereen al naar bed, behalve jij. Dus zeg het maar, of je het wilt horen.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja goeie, bv, hoe wisten de meisjes hoe laat het was, want op de laatste foto's van hen in de OP is te zien dat ze beiden geen horloge om hadden, keken ze dan telkens op hun telefoon of camera hiervoor? Lijkt me een vreemde gewoonte, want die heb je toch niet steeds in je hand?-- <br />Pinpoint![]()
Vanaf de Mirador naar het begin is het wel bergaf. Dat kan sneller. Ja, ik weet het, is ook inspannend voor je kuiten etc. en je moet jezelf steeds afremmen. Maar gaat toch sneller dan omhoog door de warmte en de ijlere lucht.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:16 schreef jackie12 het volgende:
samengevat:
13 uur Mirador
14 uur 1e Quebrada
15 uur terug op de Mirador
dan nog 2 uur en een kwartier terug lopen naar het begin van de Pianista = 17.15 uur
Dan kan dat toch niet als Kris en Lisanne al om 16.39 uur hebben gebeld naar 112?
Bovendien als ze wel al zover waren en inderdaad Jose M hebben gesproken en ze hadden inderdaad naar 112 gebeld, dan hadden ze ook weer bereik.
Verder zijn de tijden van de camera geen solide gegeven. Werkbaar om aan te houden, maar het is geen absolute graadmeter.![]()
IMO kan diegene ook bv in vliegtuigmodus een oproep faken, of de verbinding al verbreken voor er contact is gemaakt, of 112 gaan bellen in een lift.quote:Op woensdag 10 september 2014 00:57 schreef jackie12 het volgende:
Heb een Samsung S3
heb net het sim kaartje eruit gehaald en met beveiligd scherm naar 112 gebeld en DIRECT (zonder contact) op het rode knopje gedrukt.
Daarna het sim kaartje erin en wat staat er in het logbestand : 00.31 uur alarmnummer, geannuleerd.
Maar vanmiddag belde ik mijn zoon die had zn telefoon uit en daar staat ook geannuleerd.
bij beide oproepen staat dus precies hetzelfde
Het lijkt dus in de telefoon alsof ik naar 112 heb gebeld maar deed dit niet echt.
Er staat bij die oproep hetzelfde als naar die van mijn zoon.
Ik ben in een gebied met bereik.
Is hier mee aangetoond dat als er iemand anders dan K en L fake-oproepen heeft gedaan (zoals ik net naar 112) dit dan ook gedaan kan hebben met de telefoons van K en L in een gebied met bereik?
(en nee 112 weet dit niet want het was van t groene hoorntje naar het rode hoorntje 0,00000001 sec)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: