abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144343627
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:22 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Als de telefoon daadwerkelijk met stroom is opgeladen dan moeten de vinders/daders al in de kamer van de meiden hebben kunnen komen want neem aan dat de meiden niet de oplader bij zich hadden en het zou wel erg toevallig zijn als de vinder/de daders dezelfde oplader/telefoon zouden hebben als Kris en Lisanne. Of ze moeten al bewust bij de winkels een soort zelfde oplader zijn gaan halen. Maar de batterij werd hoe dan ook op toch?
De opladers van iPhone en Samsung zijn redelijk standaard. Je hoeft niet de opladers van die meisjes te hebben om die telefoons op te kunnen laden.
pi_144343654
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:08 schreef BertV het volgende:
Zou je niet in een ritme blijven zitten in zo'n situatie?
Net zoals ik automatisch om 6 uur wakker wordt in het weekend.

(blijft raar dat dit ritme zo rustig gevolgd blijft in een levensbedreigende situatie)
Het lijkt me niet dat je opeens overdag gaat slapen en 's nachts wakker bent. Aan zonsopgang en zonsondergang zal het ritme wel ietwat te relateren kunnen zijn.
pi_144343660
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:47 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Puur een opgezet dwaalspoor om mensen op het verkeerde spoor te zetten uiteraard.

En dat dwaalspoor is ze aardig gelukt...
:Y)
pi_144343664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:23 schreef Halcon het volgende: De opladers van iPhone en Samsung zijn redelijk standaard. Je hoeft niet de opladers van die meisjes te hebben om die telefoons op te kunnen laden.
Voor zover ik weet hebben alle soorten telefoons een andere oplader/althans i.i.g een andere insteekhouder in de oplader wat maar op een soort telefoonmodel past.
quote:
:s) :7
pi_144343719
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:25 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet hebben alle soorten telefoons een andere oplader/althans i.i.g een andere insteek-houder bij in de oplader wat maar op een soort telefoon-model past.
Die laders zijn behoorlijk standaard en volop verkrijgbaar. Ook in Panama. De lader waarmee ik mijn telefoon kan opladen, kan ik ook diverse andere modellen (en niet alleen van Samsung) mee opladen.

Dat om die telefoons op te kunnen laden, iemand in de kamers van die meisjes moet zijn geweest, is veel te kort door de bocht.
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:27:50 #81
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144343737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

misschien zijn alle gevonden resten etc. wel uit een heli gedumpt ?
alles watbze niet nodig hadden eruit gegooid. Of gaat dit niet over orgaanhandel.
pi_144343781
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:09 schreef Jezus9 het volgende:
Jammer dat niemand m'n vraag beantwoord heeft (of überhaupt gelezen/overgeslagen) bij deze nog een poging:

Is er toen eigenlijk überhaupt bij de vulkaan gezocht?
Ja, uitgebreid, die trail is zelfs afgezet geweest. Is veel over te doen geweest omdat iemand zei vrouwen te hebben horen gillen gevolgd door het geluid van een val en jongemannen die die plek haastig verlieten.
pi_144343783
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

alles watbze niet nodig hadden eruit gegooid. Of gaat dit niet over orgaanhandel.
nee
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144343813
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee. Bij goed georganiseerde orgaanhandel was er helemaal niets meer teruggevonden.
pi_144343864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:11 schreef StaceySinger het volgende:
er moeten daar bij die rivier mensen rondlopen die in die dorpjes wonen
ieder huisje op de foto staat voor een dorpje van 4 of meerdere huisjes
afstand tot de rivier is ongeveer 3km

[ afbeelding ]
Hoe plaats je dat bergbeekje met de foto van Kris in dat plaatje?
pi_144343884
Bij de SMS-afdeling in ieders telefoon kan men ook concepten opslaan (die niet worden verzonden maar gewoon opgeslagen in je telefoon blijven staan, voor de 'lakes' onder ons haha) ben met name benieuwd of tussen eventuele opgeslagen concepten niks opmerkelijks is gevonden. Want als je geen bereik hebt, kun je alsnog iets typen op je telefoon en dan opslaan als concept. Als derden in de telefoon zijn gekomen, god weet wat ze dan gewist hebben. Evenals op de camera.
pi_144343937
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe plaats je dat bergbeekje met de foto van Kris in dat plaatje?
Dat is nog een heel stuk verder naar rechts > en juist van dat gebied is de GE kaart brak en zijn er ook geen huisjes en dorpjes te zien - helaas
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144343948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:12 schreef Halcon het volgende:
Ik vraag me af wat een team onderhoud buiten dat pad te onderhouden heeft. Volgens mij is daar niemand met onderhoud bezig. Buiten wat gidsen die avontuurlijke groepen begeleiden en indianen, zullen er daar niet veel mensen rondlopen.
Ik heb ergens gelezen dat het Pianista pad op een gegeven moment afgesloten was ivm met onderhoud. De broer van één van de meisjes kon daardoor het pad niet op. Dat was dus niet lang na hun verdwijning.
pi_144343991
Wat staat er op de exif data van de foto's die 's nachts zijn genomen? De coordinaten van de plaats waar ze genomen zijn moeten toch te achterhalen zijn? (Misschien niet door ons, maar dan toch zeker door de recherche of de detectives?)
pi_144343992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom gooi je 'm dan weer weg?
Omdat je toch schrikt van de aandacht voor de vermissing en niet met die tas gevonden wilt worden ivm mogelijke verdachtmakingen?
Vooral twee bh's lijken mij voor een jonge knul of eenzame man heel interessant om een tijdje bij zich te houden.
pi_144344006
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:53 schreef Geruisloos het volgende:
Hieronder een schematische weergave van het belschema.

[ afbeelding ]

Wat zou het strikte patroon kunnen verklaren?
Hielden ze zich vrijwillig aan dit patroon, of werd dit door externe factoren bepaald?
Waarom 14 uur tussen de eerste noodoproepen en de tweede?

Hoe kan het zijn dat de iPhone op 11 april om 10:51 (na deze 5 dagen niet aangezet te hebben) rondom hetzelfde tijdstip wordt gebruikt als gedurende de eerste 5 dagen na de vermissing? En bovendien exact op hetzelfde moment als op 2 april (10:53) en 5 april (10:50).
Ik wil even zeggen dat ik dit een geweldig kaartje van geruisloos vind.

Mag wmb direct in de OP

^O^ ^O^
pi_144344014
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:13 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ik denk dat we het er allen over eens kunnen zijn dat het snelle uitzetten van de telefoon keer op keer gewoon ergens op wijst? Dat moet met reden zijn. Het meest bizarre is, dat hoe meer duidelijk word in deze zaak, deste meer vragen ontstaan.
Dat vind ik juist heel logisch. Kijken of je verbinding hebt met een zendmast en dan snel uitschakelen om de batterij te sparen.
pi_144344022
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:09 schreef Jezus9 het volgende: Jammer dat niemand m'n vraag beantwoord heeft (of überhaupt gelezen/overgeslagen) bij deze nog een poging:

Is er toen eigenlijk überhaupt bij de vulkaan gezocht?
Ik zat nog even te denken. Toch lijkt het me (bij nader inzien) niet dat de meiden daar bij de vulkaan zaten. Er staan daar tal aan celltowers/zendmasten, dus neem aan dat ze dan wel bereik zouden hebben:

Of blokkeert dat zelfs al als ze daar onder een ravijn/in een grot zouden zitten?
pi_144344026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:25 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet hebben alle soorten telefoons een andere oplader/althans i.i.g een andere insteekhouder in de oplader wat maar op een soort telefoonmodel past.

[..]

:s) :7
Samsung maakt gewoon gebruik van mini-USB. Dat zijn USB kabels die voor heel veel apparatuur wordt gebruikt. Apple heeft miljoenen iPhones verkocht en is een bijzonder populair toestel.
pi_144344027
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:36 schreef Chazr het volgende:
Wat staat er op de exif data van de foto's die 's nachts zijn genomen? De coordinaten van de plaats waar ze genomen zijn moeten toch te achterhalen zijn? (Misschien niet door ons, maar dan toch zeker door de recherche of de detectives?)
die camera had geen gps- het model erna wel - de 280
pi_144344034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat het Pianista pad op een gegeven moment afgesloten was ivm met onderhoud. De broer van één van de meisjes kon daardoor het pad niet op. Dat was dus niet lang na hun verdwijning.
Dat pad zal wel onderhouden worden. Buiten dat pad zal er (denk ik) weinig onderhoud plaatsvinden.
pi_144344059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat je toch schrikt van de aandacht voor de vermissing en niet met die tas gevonden wilt worden ivm mogelijke verdachtmakingen?
Vooral twee bh's lijken mij voor een jonge knul of eenzame man heel interessant om een tijdje bij zich te houden.
Dan moet je voor 11 april toch al wel een keer geschrokken zijn. Je kunt het dan nog beter verbranden, dan zo alles in één keer weggooien. Ook heb je er dan uren mee gelopen om het weg te gooien.
pi_144344117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:18 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Maar zijn daar ook tallozen ravijnen? Waar ze niet overal IN hebben kunnen kijken of hebben ze daar echt álles afgezocht?
Waarom denk je aan de vulkaan die zo ver verwijderd is van de plek waar de laatste foto van Kris is gemaakt? Alsof iemand op de Utrechtse heuvelrug verdwijnt en je de Veluwe gaat afspeuren...
pi_144344152
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:19 schreef Halcon het volgende:
De telefoon moet sowieso opgeladen zijn geweest en dat moet haast wel in een woning geweest zijn.
Waar baseer je dat op?
pi_144344167
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:36 schreef Ouder1 het volgende: Omdat je toch schrikt van de aandacht voor de vermissing en niet met die tas gevonden wilt worden ivm mogelijke verdachtmakingen? Vooral twee bh's lijken mij voor een jonge knul of eenzame man heel interessant om een tijdje bij zich te houden.
Precies. Juist het bijhouden van alle spullen van de meiden zou direct naar hun wijzen als iemand zou zien dat dat in hun bezit was, ze wilde het misschien juist z.s.m weg hebben. Ook kan er niet uitgesloten worden dat op één van de kleren (truitje van Kris bijvoorbeeld dat nog spoorloos is) eventueel bewijs zit (DNA van derden, bloed, sperma, wat dan ook) misschien spelen er redenen dat het één en ander nog niet gevonden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')