abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144352763
Antwoorden voor Kris

Op 6 september werd gemeld dat de nieuw gevonden botresten van Lisanne Froon zijn.
Temperatuurdata van de camera (met dank aan Perico)
(nl) Maandag 8 september volgt een nieuwe update over de zaak
(es) Op 2 april om 10:53 is een oproep gedaan met Kris' iPhone
Nieuwe foto's (eind aug 2014):
Vóór de Mirador:

IMG_491: 01/04 ; 12:03:08 - IMG_493: 01/04 ; 12:42:25
Op de Mirador:

IMG_499: 01/04 ; 13:01:44 - IMG_500: 01/04 ; 13:01:50 - IMG_XXX: 01/04 ; ~13:00
Achter de Mirador:

IMG_505: 01/04 ; 13:20:33 - IMG_507: 01/04 ; 13:54:50 - IMG_508: 01/04 ; 13:54:58
's nachts, een week na verdwijning:

IMG_542: 08/04 ; 01:38:12 - IMG_550: 08/04 ; 01:39:54

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5
Belgegevens telefoon :

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.

1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)

2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)

3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)

4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.

5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)

11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

Schijnt een raar patroon te vertonen van beltijden/telefoongebruik, namelijk iedere dag op bepaalde tijdstippen:

quote:
Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:

04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)

09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)

10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)

11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)

16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)

Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Geupdate inventory:

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 09-09-2014 17:33:59 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144352788
Ouder 1 had de lapo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu ja. Leg dan even uit hoe ze Godsgruwelijk verdwaald kunnen zijn in een gebied waar je onmogelijk kunt verdwalen.
Ik bedoel maar.. als iemand de afsluitdijk gaat fietsen, halverwege 112 probeert te bellen wat niet lukt door een zo goed als lege batterij ofzo.. en dan spoorloos verdwijnt maar er in de Waddenzee maanden later botten van hem worden gevonden.. Dan ga jij zeker ook van een verdwaling uit?
Ik zit hier op een forumpje in NL (nou ja, het forum is in NL, hè). Wéétikveel. Net zo min als jullie. In het donker kun je daar m.i. zomaar een verkeerde afslag nemen, pleuren, weetikveelwat. Net als dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt kunnen hebben met iemand mee te gaan 'die ze wel naar een dorp zou brengen' ofzo. Het gaat me erom datmensen hier op 't forum hier hele dagen mee doorbrengen en denken het beter te weten dan de onderzoekers daar. Dat gaat er gewoon niet in.
Ja doei.
pi_144352805
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu ja. Leg dan even uit hoe ze Godsgruwelijk verdwaald kunnen zijn in een gebied waar je onmogelijk kunt verdwalen.

bron?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_144352819
Mag dat duidelijke kaartje in de OP? tenminste als iedereen dat ook vindt?

Die van geruisloos
pi_144352889
Dat overzichtje met de spullen hoeft toch niet in de OP?
Zeker dat "ongerelateerde" over de schoen van Kris :r
pi_144352916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef roos85 het volgende:

[..]

bron?
Die is toch al 400x gegeven?
pi_144352942
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die is toch al 400x gegeven?
Werkelijk?
pi_144352967
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ouder 1 had de lapo.

[..]

Ik zit hier op een forumpje in NL (nou ja, het forum is in NL, hè). Wéétikveel. Net zo min als jullie. In het donker kun je daar m.i. zomaar een verkeerde afslag nemen, pleuren, weetikveelwat. Net als dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt kunnen hebben met iemand mee te gaan 'die ze wel naar een dorp zou brengen' ofzo. Het gaat me erom datmensen hier op 't forum hier hele dagen mee doorbrengen en denken het beter te weten dan de onderzoekers daar. Dat gaat er gewoon niet in.
Nadeel is dat daar net als op de afsluitdijk geen afslagen zijn, er is niets om in te pleuren; ze lopen tussen wanden door van aarde of begroeiing of tussen hekken aan weerszijden van het pad.
Als je je enigszins in de materie had verdiept voor je je zoveelste fiiti begon dan had je dat geweten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Chagerijnig? Nah:
[ afbeelding ]
We hebben niet voor niets spoilers.. :|W
pi_144352971
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:06 schreef roos85 het volgende:

[..]

Werkelijk?
Ja.
pi_144352998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef roos85 het volgende:

[..]

bron?
Meerdere. Om te beginnen AFK, audiofragment journalist in Panama, F.
pi_144353016
Die herhaling van zetten is wel vrij vermoeiend. Net zoals dat gekibbel tussen sommige lieden.
pi_144353041
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:05 schreef roos85 het volgende:
Dat overzichtje met de spullen hoeft toch niet in de OP?
Zeker dat "ongerelateerde" over de schoen van Kris :r
Daarom had ik hem er eerder ook uitgegooid. Helaas is mijn OP gestolen en kan ik hem niet overnieuw verwijderen. Volledig respectloos jegens de familie.
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:09:39 #13
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144353054
quote:
Ouder 1 had de lapo.

[..]

In het donker kun je daar m.i. zomaar een verkeerde afslag nemen, pleuren, weetikveelwat. Net als dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt kunnen hebben met iemand mee te gaan 'die ze wel naar een dorp zou brengen' ofzo.
Ik was 100% bij het verdwalingskamp, maar die telefoongegevens hebben mij toch flink overtuigend naar "misdrijf" gebracht.

1e nacht verdwalen en net met de verkeerde meegegaan zijn.
Het blijft natuurlijk gissen en ik heb er van geleerd om niet al te wild verzinnen.
Zolang er info blijft komen blijft dit op een bizarre manier boeien. Hopelijk zorgt de aandacht ervoor dat de overheid van Panama dit niet weg kan wuiven.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_144353183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik was 100% bij het verdwalingskamp, maar die telefoongegevens hebben mij toch flink overtuigend naar "misdrijf" gebracht.

1e nacht verdwalen en net met de verkeerde meegegaan zijn.
Het blijft natuurlijk gissen en ik heb er van geleerd om niet al te wild verzinnen.
Zolang er info blijft komen blijft dit op een bizarre manier boeien. Hopelijk zorgt de aandacht ervoor dat de overheid van Panama dit niet weg kan wuiven.
Bij mij juist omgekeerd. Ik was zeg maar 98% zeker van een misdrijf, nu pakweg 90%. Die oproepen en dat aan- en uitzetten van de telefoon blijft toch raar in combinatie met een misdrijf.
pi_144353209
Ik denk dat ze misschien de telefoons tussen de bel pogingen door een paar keer geactiveerd hebben om qua tijd en afgelegde afstand een inschatting te maken waar ze konden zijn. Ook belangrijk als info voor een zoekactie wanneer die op gang zou komen, als ze wel de alarmcentrale konden bereiken.
En om te weten hoe de stand vd zon is op bepaalde tijden, voor als de telefoons niet meer te gebruiken waren. Zodat ze ook dan nog enigszins wisten hoeveel afstand ze af legden in een bepaalde tijd. Want als je helemaal geen besef meer hebt van tijden en afstanden heb je geen ijkpunten meer. Maar natuurlijk ook om signaal te checken.
pi_144353267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef BertV het volgende:

[..]

1e nacht verdwalen en net met de verkeerde meegaan zijn.
Ik ben nergens 100% van, en ik hoop dat er voor de familie ooit nog eens uitsluitsel komt, ik heb de tijd (en wens) niet om hier dagenlang als een havik allerlei theorieën aan de hand van allerhande informatie van google, foto's en weetikveelwat te gaan lopen bedenken/volgen (ik heb gewoon een baan enzo, waarbij ik tot nu toe veel achter de computer moest werken maar gelukkig volgend academisch jaar weer naar buiten mag :') :D), maar wat mij tegen het hoofd stoot is de betweterigheid van velen in deze reeks die nérgens anders over (b)lijken te kunnen posten en denken dan deze verdwijning. Er zijn zelfs mensen die er over zeggen te dromen. Het lijkt bijna een wedstrijdje over wie de zo wild mogelijke theorie kan bedenken... FFS.

Het laatste topic in NWS met wat nieuwe informatie over nieuwe resten is ook al meteen gesloten omdat 'al dat gespeculeer' wel hier kan. Ik vind het interessant om de nieuwsontwikkelingen te volgen van een afstandje, maar als het zelfs in NWS dichtgaat vanwege die wilde theorieën en je vervolgens hier maar naratoe gestuurd wordt waar je je door het gevecht om OP's, een shitload aan spoilers en jomanda-achtige dromen heen moet worstelen om te kijken wát er daadwérkelijk aan nieuws is gevonden, dat vind ik gewoon erg jammer. FOK! is mijn contact met de Nederlandse buitenwereld, wonend in het buitenland, en ik volg het nieuws vooral via het forum omdat de FP niet zo mijn ding is, maar juist dat dan vandaag dat NWS topic maar weer gesloten wordt, dat vind ik gewoon stom.

En nu ga ik heerlijk in het zonnetje hardlopen naar de garage om de auto op te halen. Brrrr. Naar buiten!
Ja doei.
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:15:27 #17
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144353268
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij mij juist omgekeerd. Ik was zeg maar 98% zeker van een misdrijf, nu pakweg 90%. Die oproepen en dat aan- en uitzetten van de telefoon blijft toch raar in combinatie met een misdrijf.
Ja, daar moet je weer een heel verhaal omheen verzinnen, wat het zonder extra informatie naar fantaseren duwt. Er moet wel een hele sterke interne biologische klok zijn om deze regelmaat erin te houden.

Een misbruiker zou die telefoons direct afpakken. BertV zou dat doen. 8-)
pi_144353304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Helaas is mijn OP gestolen
Misschien moeten bepaalde iemanden er nog maar eens op gewezen worden dat degene die het topic dicht gepost heeft een nieuwe opent.
pi_144353378

Hoe kan je hier verdwalen? Er zijn GEEN afslagen, kruisingen of zijpaden.
pi_144353384
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarom had ik hem er eerder ook uitgegooid. Helaas is mijn OP gestolen en kan ik hem niet overnieuw verwijderen. Volledig respectloos jegens de familie.
Jammer dat er iemand zit te topic kapen..
pi_144353425
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Misschien moeten bepaalde iemanden er nog maar eens op gewezen worden dat degene die het topic dicht gepost heeft een nieuwe opent.
Bij mij gebeurd dat regelmatig als ik een bericht aan het tikken ben. Betekend dat dat ik hem dan moet openen? Niet iedereen weet hoe dat allemaal gaat denk ik?
pi_144353426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:15 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, daar moet je weer een heel verhaal omheen verzinnen, wat het zonder extra informatie naar fantaseren duwt. Er moet wel een hele sterke interne biologische klok zijn om deze regelmaat erin te houden.

Een misbruiker zou die telefoons direct afpakken. BertV zou dat doen. 8-)
De theorietjes die ik tot nu toe hier heb gehoord, vind ik ver gezocht. Dat geldt ook wel voor de theorietjes in combinatie met verdwalen.

Die regelmaat apart. Het nut van het aanzetten van een telefoon zonder er iets mee te doen, zie ik ook niet. Of het moet zijn dat ze 'm aan hebben gezet, in de hoop wat power in de batterij te hebben, maar direct werden geconfronteerd met een "leegloper".

Ja, zo iemand zou die telefoons afpakken, die 83 dollar in zijn eigen zak steken en de rest niet volledig intact en bij elkaar weggooien.
pi_144353442
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:18 schreef Ouder1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat het hele pad?
pi_144353458
quote:

[..]

Meen al zoiets gelezen te hebben..
pi_144353584
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Bij mij gebeurd dat regelmatig als ik een bericht aan het tikken ben. Betekend dat dat ik hem dan moet openen? Niet iedereen weet hoe dat allemaal gaat denk ik?
Het is wel gebruikelijk dat degene die de laatste post had het nieuwe topic opent. Als je naar deze reeks kijkt zie je dat bepaalde personen onevenredig vaak een nieuw topic hebben geopend. Geen idee waarom dat zo is maar het komt af en toe op mij over als een ziekelijke geldingsdrang.
pi_144353629
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na de eerste paddock schijn je wel te kunnen verdwalen, dan zijn er verschillende "paden" gemaakt door de koeien die er lopen. En er is toch ook nog de mogelijkheid dat ze wél van het pad afgegaan zijn, om wat voor reden dan ook.
pi_144353640
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Is dat het hele pad?
Die advocaat gaf ook aan dat de bewegwijzering vrij goed is en het vrij overzichtelijk is. De ouders ook.
pi_144353697
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die advocaat gaf ook aan dat de bewegwijzering vrij goed is en het vrij overzichtelijk is. De ouders ook.
Dat is wat anders dan "hier kun je onmogelijk verdwalen".
pi_144353708
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Is dat het hele pad?
Volgens de bronnen die daar geweest zijn (ouders, audiofragment journalist Panama, F) is het gehele pad na de Mirador in meer of minder (diep of minder diep) uitgesleten door vee en is verdwalen er onmogelijk zelfs als je het zou willen.
Vergelijkbaar met deze foto's dus. Maar na de oversteken schijnt dat een ander verhaal te zijn heb ik begrepen.
pi_144353824
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan "hier kun je onmogelijk verdwalen".
Ja, je kunt overal verdwalen. Op de Maas kun je met je bootje ook verdwalen.... Je moet er echter wel flink je best voor doen.
pi_144353828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:24 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Na de eerste paddock schijn je wel te kunnen verdwalen, dan zijn er verschillende "paden" gemaakt door de koeien die er lopen. En er is toch ook nog de mogelijkheid dat ze wél van het pad afgegaan zijn, om wat voor reden dan ook.
Dat was een verhaal van Baru maar is ontkracht door de beelden op AFK. Volgens Baru liep het pad daar dwars over de paddock en was het spoor dan niet meer te volgen door de koeien die er een modderpoel van maakten. Op de beelden zie je echter dat je idd een stuk door de paddock loopt maar tussen twee hekken door waardoor je dus alleen heen of terug kan.
pi_144353942
Ah, bronnen en mitsen en maren. Het ligt kennelijk allemaal net wat genuanceerder.
pi_144353985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ah, bronnen en mitsen en maren. Het ligt kennelijk allemaal net wat genuanceerder.
Tja, op zich kan natuurlijk bijna alles. Dat er Marsmannetjes in het spel waren kun je ook niet uitsluiten. Immers, niemand heeft nog het tegendeel bewezen. :')

Dat als je naar Maastricht wil en bij een wegwijzer Maastricht rechtsaf toch linksaf slaat en door blijft rijden in de verkeerde richting, kan natuurlijk ook. :')
pi_144354037
Als je een telefoon aan en uit doet zonder sim-kaartje in een gebied waar wel bereik is wat gebeurt er dan?

Wordt dit dan wel geregistreerd door de provider?
pi_144354057
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

En die journalist uit het audiofragment en F.

Er wordt ook duidelijk gezegd: Er zijn geen splitsingen, kruisingen of zijpaden.
pi_144354104
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En die journalist uit het audiofragment en F.

Er wordt ook duidelijk gezegd: Er zijn geen splitsingen, kruisingen of zijpaden.
Klopt. Uiteraard kun je dan toch besluiten om van het pad af te wijken, maar de kans dat iemand die fris in z'n kokosnoot is dat doet, is natuurlijk vrij klein.
pi_144354130
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:35 schreef jackie12 het volgende:
Als je een telefoon aan en uit doet zonder sim-kaartje in een gebied waar wel bereik is wat gebeurt er dan?

Wordt dit dan wel geregistreerd door de provider?
Nee, maar vermoedelijk wel door de telefoon.
pi_144354179
Update.

Mocht iemand nog links hebben naar relevante tijden/data, laat het me weten. Dan voeg ik deze toe aan dit schema. Wellicht kunnen deze licht werpen op de patronen.
pi_144354187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oke, in de teelfoon kun je dan dus achteraf zien waar deze zich bevond?
pi_144354221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je bv. spyware in een telefoon stopt, kun je dat vrij eenvoudig zien. Dus ja, dat zal wel.
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:40:42 #41
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144354263
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De alarmcentrale kan ook de locatie / masten zien. Uiteindelijk geef je alleen je IMEI code door.
Er betaald alleen niemand voor het netwerk. Wel een mooi systeem, bellen naar 112 en 911 kan altijd. Zonder beltegoed, zonder simkaart, met toetsenblokkering... alleen wel bereik nodig helaas. :P

Ik ben geen tel. expert, maar voor een lokatie berekening heb je meerdere masten nodig, liefst drie. In dit soort landen mag je bij zijn met 1 mast, de locatie bepalen is dan niet te doen.
pi_144354335
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat was een verhaal van Baru maar is ontkracht door de beelden op AFK. Volgens Baru liep het pad daar dwars over de paddock en was het spoor dan niet meer te volgen door de koeien die er een modderpoel van maakten. Op de beelden zie je echter dat je idd een stuk door de paddock loopt maar tussen twee hekken door waardoor je dus alleen heen of terug kan.
http://jonahwinn.com/phot(...)iking-adventure.html

While I was on my lovely hike the rancher, who keeps a herd of cows in a large set of pens, decided it was time to release them for some grazing. So, when I had made it about halfway back down I found my path completely blocked by cattle. About fifteen, or twenty cows had filled the trail and there was no way to get by them, without getting VERY friendly. On the right side of the trail was a barbed wire fence and on the left a raging river. So, with my hands bleeding I climbed over the fence and ran through what turned out to be a swamp, crossed a river and had to climb back over the barbed wire fence on the other side of the cows.
adventure.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 09-09-2014 16:51:30 ]
pi_144354362
quote:

[..]

Is al meerdere keren gedaan.
Dus bij deze nog maar eens:
Degene met de lapo=laatste post opent het volgende topic. Als het heel lang duurt, laten we zeggen 10 minuten dan is een ander vrij om de nieuwe te openen. Dit gekaap wordt erg vervelend.
pi_144354397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is al meerdere keren gedaan.
Dus bij deze nog maar eens:
Degene met de lapo=laatste post opent het volgende topic. Als het heel lang duurt, laten we zeggen 10 minuten dan is een ander vrij om de nieuwe te openen. Dit gekaap wordt erg vervelend.
Regels, regels, regels. :') Wat boeit het wie een nieuw topic opent? :')
pi_144354398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nooddiensten (112 911) worden natuurlijk gewoon geregistreerd door een provider, met of zonder SIM.

^^Edit: oh kut ik zie dat jackie12 het niet over 112/911 bellen had. Dan niet nee.

Op zich een goede vraag van jackie12. Geen SIM, wel ontvangst. Dat de provider niets registreert lijkt me duidelijk. Maar wat doet de dailer app in het geval er geen SIM aanwezig is (of kapot)? Registreert de dailer app de oproep en geeft een foutmelding (geen SIM), of geeft deze direct een foutmelding (geen SIM) en biedt geen mogelijkheid een nummer in te toetsen? Ik heb geen idee.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2014 16:48:34 ]
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:45:19 #46
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144354466
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
Zeker als dat groter maken gebeurt op een internetforumpje in Nederland met wat mensen met teveel tijd. Maar dat zijn mijn twee centen.
De mensen die de moeite genomen om expert te worden in deze zaak en hier en op WS hardop met zijn allen denken in deze kladblok...

Die hebben er wel voor gezorgd mede dat er ueberhaupt nog enige druk op de ketel zit en mogelijke, ik herhaal mogelijke kwaadwillenden in Panama nog steeds nerveus blijven dat de zaak niet compleet al was afgedaan met: zal wel domme verdwaling zijn.

Ik kom overigens nog meer buiten dan jij iedere dag.

quote:
Het gaat me erom dat mensen hier op 't forum hier hele dagen mee doorbrengen en denken het beter te weten dan de onderzoekers daar. Dat gaat er gewoon niet in.
Nou de onderzoekers in Panama hebben zich er met een onwillend chagrijnig jantje van leiden vanafgemaakt. Geen deugdelijke getuigenverklaringen, het interesseert hen niet, zoeken op totaal irrelevante plekken en hebben geen enkele vondst gedaan.

Wat we hier gedaan hebben is, zelf de EXIF data van de foto's ervan afgehaald en gesorteerd en veel van het terrein met foto's en video's in kaart gebracht. Waardoor het dus van "chaotische jungle" is gereduceerd tot tropisch bos, met een duidelijk pad en heel veel koeien en weilanden en nederzettingen in het stroomgebied van de rivier.

Ook is dat tropisch bos niet zo breed. Dus ja, verdwalen kan, ook al is er maar 1 pad, maar dan moet je er wel je best voor gaan doen en totaal wilsonbekwaam worden door stress, paniek of uitputting vanaf het eerste uur.
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:46:48 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144354525
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:38 schreef Geruisloos het volgende:
Update.

[ afbeelding ]

Mocht iemand nog links hebben naar relevante tijden/data, laat het me weten. Dan voeg ik deze toe aan dit schema. Wellicht kunnen deze licht werpen op de patronen.
die laatste keer aandoen heeft toch ook een tijdstip dat ik denk hmmm, toevallig.
pi_144354529
Er is daar wel al een Duits koppel verdwaald, zij zijn toen gevonden door indianen. Dus helemaal onmogelijk om te verdwalen is het blijkbaar toch niet.

Goh, ik weet echt niet wat ik van de telefoongegevens moet denken. Ik vind ze vreemd, maar ik vind ze in beide scenario's (verdwaald of een misdrijf) vreemd, dus tja.
pi_144354558
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Regels, regels, regels. :') Wat boeit het wie een nieuw topic opent? :')
Zoveel regels zijn er niet. Dit is gewoon beleefdheid.
pi_144354565
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwam deze nog tegen. Geen idee hoe en wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')