quote:Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.
1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.
5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
quote:Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08
[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 09-09-2014 17:33:59 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ouder 1 had de lapo.Ik zit hier op een forumpje in NL (nou ja, het forum is in NL, hè). Wéétikveel. Net zo min als jullie. In het donker kun je daar m.i. zomaar een verkeerde afslag nemen, pleuren, weetikveelwat. Net als dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt kunnen hebben met iemand mee te gaan 'die ze wel naar een dorp zou brengen' ofzo. Het gaat me erom datmensen hier op 't forum hier hele dagen mee doorbrengen en denken het beter te weten dan de onderzoekers daar. Dat gaat er gewoon niet in.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja. Leg dan even uit hoe ze Godsgruwelijk verdwaald kunnen zijn in een gebied waar je onmogelijk kunt verdwalen.
Ik bedoel maar.. als iemand de afsluitdijk gaat fietsen, halverwege 112 probeert te bellen wat niet lukt door een zo goed als lege batterij ofzo.. en dan spoorloos verdwijnt maar er in de Waddenzee maanden later botten van hem worden gevonden.. Dan ga jij zeker ook van een verdwaling uit?Ja doei.![]()
bron?quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja. Leg dan even uit hoe ze Godsgruwelijk verdwaald kunnen zijn in een gebied waar je onmogelijk kunt verdwalen.![]()
Dat overzichtje met de spullen hoeft toch niet in de OP?
Zeker dat "ongerelateerde" over de schoen van Kris![]()
![]()
Nadeel is dat daar net als op de afsluitdijk geen afslagen zijn, er is niets om in te pleuren; ze lopen tussen wanden door van aarde of begroeiing of tussen hekken aan weerszijden van het pad.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ouder 1 had de lapo.
[..]
Ik zit hier op een forumpje in NL (nou ja, het forum is in NL, hè). Wéétikveel. Net zo min als jullie. In het donker kun je daar m.i. zomaar een verkeerde afslag nemen, pleuren, weetikveelwat. Net als dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt kunnen hebben met iemand mee te gaan 'die ze wel naar een dorp zou brengen' ofzo. Het gaat me erom datmensen hier op 't forum hier hele dagen mee doorbrengen en denken het beter te weten dan de onderzoekers daar. Dat gaat er gewoon niet in.
Als je je enigszins in de materie had verdiept voor je je zoveelste fiiti begon dan had je dat geweten.We hebben niet voor niets spoilers..quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Chagerijnig? Nah:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Daarom had ik hem er eerder ook uitgegooid. Helaas is mijn OP gestolen en kan ik hem niet overnieuw verwijderen. Volledig respectloos jegens de familie.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:05 schreef roos85 het volgende:
Dat overzichtje met de spullen hoeft toch niet in de OP?
Zeker dat "ongerelateerde" over de schoen van Kris![]()
Ik was 100% bij het verdwalingskamp, maar die telefoongegevens hebben mij toch flink overtuigend naar "misdrijf" gebracht.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ouder 1 had de lapo.
[..]
In het donker kun je daar m.i. zomaar een verkeerde afslag nemen, pleuren, weetikveelwat. Net als dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt kunnen hebben met iemand mee te gaan 'die ze wel naar een dorp zou brengen' ofzo.
1e nacht verdwalen en net met de verkeerde meegegaan zijn.
Het blijft natuurlijk gissen en ik heb er van geleerd om niet al te wild verzinnen.
Zolang er info blijft komen blijft dit op een bizarre manier boeien. Hopelijk zorgt de aandacht ervoor dat de overheid van Panama dit niet weg kan wuiven.Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Bij mij juist omgekeerd. Ik was zeg maar 98% zeker van een misdrijf, nu pakweg 90%. Die oproepen en dat aan- en uitzetten van de telefoon blijft toch raar in combinatie met een misdrijf.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik was 100% bij het verdwalingskamp, maar die telefoongegevens hebben mij toch flink overtuigend naar "misdrijf" gebracht.
1e nacht verdwalen en net met de verkeerde meegegaan zijn.
Het blijft natuurlijk gissen en ik heb er van geleerd om niet al te wild verzinnen.
Zolang er info blijft komen blijft dit op een bizarre manier boeien. Hopelijk zorgt de aandacht ervoor dat de overheid van Panama dit niet weg kan wuiven.![]()
Ik denk dat ze misschien de telefoons tussen de bel pogingen door een paar keer geactiveerd hebben om qua tijd en afgelegde afstand een inschatting te maken waar ze konden zijn. Ook belangrijk als info voor een zoekactie wanneer die op gang zou komen, als ze wel de alarmcentrale konden bereiken.
En om te weten hoe de stand vd zon is op bepaalde tijden, voor als de telefoons niet meer te gebruiken waren. Zodat ze ook dan nog enigszins wisten hoeveel afstand ze af legden in een bepaalde tijd. Want als je helemaal geen besef meer hebt van tijden en afstanden heb je geen ijkpunten meer. Maar natuurlijk ook om signaal te checken.![]()
Ik ben nergens 100% van, en ik hoop dat er voor de familie ooit nog eens uitsluitsel komt, ik heb de tijd (en wens) niet om hier dagenlang als een havik allerlei theorieën aan de hand van allerhande informatie van google, foto's en weetikveelwat te gaan lopen bedenken/volgen (ik heb gewoon een baan enzo, waarbij ik tot nu toe veel achter de computer moest werken maar gelukkig volgend academisch jaar weer naar buiten magquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik was 100% bij het verdwalingskamp, maar die telefoongegevens hebben mij toch flink overtuigend naar "misdrijf" gebracht.
1e nacht verdwalen en net met de verkeerde meegaan zijn.
Zolang er info blijft komen blijft dit op een bizarre manier boeien. Hopelijk zorgt de aandacht ervoor dat de overheid van Panama dit niet weg kan wuiven.![]()
), maar wat mij tegen het hoofd stoot is de betweterigheid van velen in deze reeks die nérgens anders over (b)lijken te kunnen posten en denken dan deze verdwijning. Er zijn zelfs mensen die er over zeggen te dromen. Het lijkt bijna een wedstrijdje over wie de zo wild mogelijke theorie kan bedenken... FFS.
Het laatste topic in NWS met wat nieuwe informatie over nieuwe resten is ook al meteen gesloten omdat 'al dat gespeculeer' wel hier kan. Ik vind het interessant om de nieuwsontwikkelingen te volgen van een afstandje, maar als het zelfs in NWS dichtgaat vanwege die wilde theorieën en je vervolgens hier maar naratoe gestuurd wordt waar je je door het gevecht om OP's, een shitload aan spoilers en jomanda-achtige dromen heen moet worstelen om te kijken wát er daadwérkelijk aan nieuws is gevonden, dat vind ik gewoon erg jammer. FOK! is mijn contact met de Nederlandse buitenwereld, wonend in het buitenland, en ik volg het nieuws vooral via het forum omdat de FP niet zo mijn ding is, maar juist dat dan vandaag dat NWS topic maar weer gesloten wordt, dat vind ik gewoon stom.
En nu ga ik heerlijk in het zonnetje hardlopen naar de garage om de auto op te halen. Brrrr. Naar buiten!Ja doei.![]()
Ja, daar moet je weer een heel verhaal omheen verzinnen, wat het zonder extra informatie naar fantaseren duwt. Er moet wel een hele sterke interne biologische klok zijn om deze regelmaat erin te houden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij mij juist omgekeerd. Ik was zeg maar 98% zeker van een misdrijf, nu pakweg 90%. Die oproepen en dat aan- en uitzetten van de telefoon blijft toch raar in combinatie met een misdrijf.
Een misbruiker zou die telefoons direct afpakken. BertV zou dat doen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Misschien moeten bepaalde iemanden er nog maar eens op gewezen worden dat degene die het topic dicht gepost heeft een nieuwe opent.quote:![]()
Jammer dat er iemand zit te topic kapen..quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarom had ik hem er eerder ook uitgegooid. Helaas is mijn OP gestolen en kan ik hem niet overnieuw verwijderen. Volledig respectloos jegens de familie.![]()
Bij mij gebeurd dat regelmatig als ik een bericht aan het tikken ben. Betekend dat dat ik hem dan moet openen? Niet iedereen weet hoe dat allemaal gaat denk ik?quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Misschien moeten bepaalde iemanden er nog maar eens op gewezen worden dat degene die het topic dicht gepost heeft een nieuwe opent.![]()
De theorietjes die ik tot nu toe hier heb gehoord, vind ik ver gezocht. Dat geldt ook wel voor de theorietjes in combinatie met verdwalen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:15 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, daar moet je weer een heel verhaal omheen verzinnen, wat het zonder extra informatie naar fantaseren duwt. Er moet wel een hele sterke interne biologische klok zijn om deze regelmaat erin te houden.
Een misbruiker zou die telefoons direct afpakken. BertV zou dat doen.![]()
Die regelmaat apart. Het nut van het aanzetten van een telefoon zonder er iets mee te doen, zie ik ook niet. Of het moet zijn dat ze 'm aan hebben gezet, in de hoop wat power in de batterij te hebben, maar direct werden geconfronteerd met een "leegloper".
Ja, zo iemand zou die telefoons afpakken, die 83 dollar in zijn eigen zak steken en de rest niet volledig intact en bij elkaar weggooien.![]()
Is dat het hele pad?quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:18 schreef Ouder1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kan je hier verdwalen? Er zijn GEEN afslagen, kruisingen of zijpaden.![]()
Meen al zoiets gelezen te hebben..quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Misschien moeten bepaalde iemanden er nog maar eens op gewezen worden dat degene die het topic dicht gepost heeft een nieuwe opent.![]()
Het is wel gebruikelijk dat degene die de laatste post had het nieuwe topic opent. Als je naar deze reeks kijkt zie je dat bepaalde personen onevenredig vaak een nieuw topic hebben geopend. Geen idee waarom dat zo is maar het komt af en toe op mij over als een ziekelijke geldingsdrang.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:19 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Bij mij gebeurd dat regelmatig als ik een bericht aan het tikken ben. Betekend dat dat ik hem dan moet openen? Niet iedereen weet hoe dat allemaal gaat denk ik?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: