abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144240376
WEG MET ZEURPIETEN!

Deel 1: NWS / Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

http://fok.nl/666251

quote:
De voortdurende discussie over Zwarte Piet heeft de HEMA nu al doen besluiten om de knecht van Sinterklaas in de ban te doen. Dat schrijft Het Parool dinsdag op basis van een intern bedrijfsbericht.

Verpakkingen van sinterklaasartikelen worden aangepakt en volgend jaar verdwijnen ook alle chocoladefiguren van Zwarte Piet. Dat kon nu niet meer omdat de inkoop van dit jaar al is gedaan. De HEMA was dinsdagmiddag niet direct bereikbaar voor commentaar.

PVV-leider Geert Wilders laat naar aanleiding van het artikel weten voortaan niet meer bij HEMA te winkelen. "Voor mij geen HEMA meer", zegt hij op Twitter.

Sinds vorig jaar wordt de discussie over het al dan niet veranderen van het uiterlijk van Zwarte Piet in alle hevigheid gevoerd. Criticasters vinden dat de figuur racistisch is en de traditie achterhaald.

Facebooksites ploppen uit de grond!

https://www.facebook.com/(...)HEMA/710113499069520

Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Hier verder.

Roetpieten de oplossing?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144240396
quote:
Per definitie dus ondergeschikt. En in de definitie die ik aanhaal, staat er ook "slaaf".
pi_144240414
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Per definitie dus ondergeschikt. En in de definitie die ik aanhaal, staat er ook "slaaf".
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg aan jou op welk gebied Piet op dit moment is achtergesteld ten opzichte van Klaas.
pi_144240432
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Hij staat bekend als de knecht van Sinterklaas. Daarmee is hij achtergesteld.
pi_144240437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hehe, nu doen definities er wel toe? Blijkt alleen maar dat een knecht niet altijd een slaaf is :*
Wat voor voordeel heb jij om racisme te creëren?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144240458
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik sta bekend als onderdaan van de Nederlandse Staat. Daarmee ben ik achtergesteld. En nu?
pi_144240470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:53 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, het staat ten eerste allemaal in dit topic, ten tweede reageerde ik op jou met een link naar de uitspraak, zonder een verder waardeoordeel. Lees het na voor je gaat schuimbekken.
Er staat niet zoveel bijzonders in het vorige topic. Alles wat je zei is allang ontkracht of als onwaar afgedaan, daar hoeven we het niet nog een keer over te gaan hebben. Verder schuimbekt er niemand, dus ik snap niet waarom je opeens op de man zou moeten gaan spelen. Tenzij je je in een hoekje gedrukt voelt? Je hoeft toch niet te gaan ontkennen dat je in 1e instantie dacht dat de uitspraak inhield dat ZP als racistisch was aangeduid?
pi_144240472
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hehe, nu doen definities er wel toe? Blijkt alleen maar dat een knecht niet altijd een slaaf is :*
Wat voor voordeel heb jij om racisme te creëren?
Ik creëer niet, ik constateer.
pi_144240495
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik sta bekend als onderdaan van de Nederlandse Staat. Daarmee ben ik achtergesteld. En nu?
Niet vergelijkbaar. Jouw achterstelling is niet gebaseerd op jouw huidskleur.
pi_144240499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Geef 1 voorbeeld van Zwarte Piet waarin hij achtergesteld is ten opzichte van Sinterklaas. Heel simpele vraag, en een heel simpel antwoord van jouw kant is er maar nodig.
pi_144240522
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er staat niet zoveel bijzonders in het vorige topic. Alles wat je zei is allang ontkracht of als onwaar afgedaan, daar hoeven we het niet nog een keer over te gaan hebben. Verder schuimbekt er niemand, dus ik snap niet waarom je opeens op de man zou moeten gaan spelen. Tenzij je je in een hoekje gedrukt voelt? Je hoeft toch niet te gaan ontkennen dat je in 1e instantie dacht dat de uitspraak inhield dat ZP als racistisch was aangeduid?
Jij bent nogal van de stropoppen he. Mensen woorden in de mond gaan leggen en dan die door jezelf gecreeërde standpunten onderuit halen.
pi_144240535
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik creëer niet, ik constateer.
Nee, je creëert wel. Ik constateer dat jij dat doet. Constant Zwarte Piet profileren als een minderwaardige nikkerslaaf, gatverdamme. Heb respect voor de zwarte medemens :{
Tevens, deze bron rept ook niet over 'slaaf':http://www.woorden.org/woord/knecht.
pi_144240560
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij bent nogal van de stropoppen he. Mensen woorden in de mond gaan leggen en dan die door jezelf gecreeërde standpunten onderuit halen.
Hier, nu doe je het weer. Op de man spelen als diegene een standpunt van jou aankondigt waarin je ongelijk blijkt te hebben. Wat grappig. Ik druk een beetje en plop, meneer Cerberut begint te piepen.

Leuk spelletje.
pi_144240566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar. Jouw achterstelling is niet gebaseerd op jouw huidskleur.
Maar wel bepaald bij mijn geboorte. Je stelt nu dat alle minderwaardige mensen zwart zijn? :')
pi_144240580
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Geef 1 voorbeeld van Zwarte Piet waarin hij achtergesteld is ten opzichte van Sinterklaas. Heel simpele vraag, en een heel simpel antwoord van jouw kant is er maar nodig.
Wat lul je nou? Hij is de knecht. Dat is zijn achterstelling. Hij mag de klusjes doen, hij heeft geen paard, hij mag orders opvolgen, etc.
pi_144240602
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hier, nu doe je het weer. Op de man spelen als diegene een standpunt van jou aankondigt waarin je ongelijk blijkt te hebben. Wat grappig. Ik druk een beetje en plop, meneer Cerberut begint te piepen.

Leuk spelletje.
En maar doorgaan met je stropoppen.
pi_144240607
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Is dit een vraag? Dit kan je niet serieus menen. ZP is een knecht.

[..]

http://www.dbnl.org/tekst(...)03nieu01_01_0014.php
Seriously? De betekenissen staan allemaal tussen punt komma´s oftewel ze zijn allemaal geldig, niet alleen het woord slaaf.

en het hele eier eten is dat er een bepaalde groep is die er garaag ene slaaf avn wil maken, maar dat er geen enkel bewijs is dat hij het ooit is geweesten zeker nu niet is.

Als jij nu aan iemand vraagt "wat is een knecht?" zegt echt niemand "slaaf".

Iedereen met een zelfstandig beroep had vroeger een knecht (hulpje)en een hulp van een boer heet nog zo.

Waarom kun je het niet gewoon als hulpje lezen? Waarom net dat woord slaaf er bij sleuren?
Dat staat voor het heel probleem.

De witten zijn slecht want ooit zijn er witten geweest die slaven hadden, elke zwarte die voor een witte werkt wordt automatisch voor het gemak als slaaf gezien. En men gaat vervolgens allerlei historische plaatjes na om te zoeken naar gelijkenissen. Omgekeerde redenering.
pi_144240608
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk spelletje.
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:59 schreef Ceberut het volgende:
Ik kan de discussie niet winnen, dus ga ik maar racisme roepen en op de man spelen zodat ik nog wat te typen heb. :'(
pi_144240617
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar wel bepaald bij mijn geboorte. Je stelt nu dat alle minderwaardige mensen zwart zijn? :')
:') troll.
pi_144240621
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Hij is de knecht. Dat is zijn achterstelling. Hij mag de klusjes doen, hij heeft geen paard, hij mag orders opvolgen, etc.
Ooit het sinterklaasjournaal gekeken? :')
pi_144240669
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hij heeft geen paard zeg je?

De klusjes doen? Je bedoelt de cadeautjes aangeven voor de kinderen? Orders opvolgen? Je bedoelt Sinterklaas ondersteunen bij het uitdelen van cadeautjes of de staf aangeven ja?

Sorry, maar ik denk dat je nog even een iets beter voorbeeld moet geven waarom ZP achtergesteld zou moeten zijn, want deze voorbeelden zijn het namelijk niet.
pi_144240679
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

:') troll.
Dat ben je ja. Je geen nooit antwoord op de vragen die je gesteld worden :Y
pi_144240712
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En maar doorgaan met je stropoppen.
En maar persoonlijke aanvallen inzetten om je ongelijk niet te hoeven geven. Maakt niet uit hoor, ik druk nog wel een paar keer op die plekjes, ik vind jouw gepiep wel aandoelijk.
pi_144240752
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En maar persoonlijke aanvallen inzetten om je ongelijk niet te hoeven geven. Maakt niet uit hoor, ik druk nog wel een paar keer op die plekjes, ik vind jouw gepiep wel aandoelijk.
Splinter/balk. Jij mag wel op de persoonlijke toer, maar incasseren kan je niet.
pi_144240768
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:05 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Splinter/balk. Jij mag wel op de persoonlijke toer, maar incasseren kan je niet.
Oh, dus nu ontken je glashard dat je ooit gezegd hebt dat de uitspraak van de rechter inhield dat ZP discriminerend zou zijn? Wil je dat ik terug ga zoeken? Want je gaat pakkie krijgen he, dat weet je zelf ook wel?
pi_144240780
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij heeft geen paard zeg je?

[ afbeelding ]

De klusjes doen? Je bedoelt de cadeautjes aangeven voor de kinderen? Orders opvolgen? Je bedoelt Sinterklaas ondersteunen bij het uitdelen van cadeautjes of de staf aangeven ja?

Sorry, maar ik denk dat je nog even een iets beter voorbeeld moet geven waarom ZP achtergesteld zou moeten zijn, want deze voorbeelden zijn het namelijk niet.
1 foto die de uitzondering bevestigd. ZP is achtergesteld, daar kun je niet omheen.

Ik hoef niet eens voorbeelden te geven, hij is de knecht van Sinterklaas. Per definitie achtergesteld.
pi_144240801
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh, dus nu ontken je glashard dat je ooit gezegd hebt dat de uitspraak van de rechter inhield dat ZP discriminerend zou zijn? Wil je dat ik terug ga zoeken? Want je gaat pakkie krijgen he, dat weet je zelf ook wel?
Zoek aub terug.
pi_144240815
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat ben je ja. Je geen nooit antwoord op de vragen die je gesteld worden :Y
Het is niet vergelijkbaar. Iedereen is onderdaan van de staat. Je kunt Sinterklaas niet met de staat vergelijken.
pi_144240820
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

1 foto die de uitzondering bevestigd. ZP is achtergesteld, daar kun je niet omheen.

Ik hoef niet eens voorbeelden te geven, hij is de knecht van Sinterklaas. Per definitie achtergesteld.
Niet achtergesteld. Slecht een bediende. Dat heet ondergeschikt en is heel normaal in het leven.
pi_144240834
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op je argumenten, die kan je maar niet geven, ook al zou het zo overduidelijk zijn dat ZP achtergesteld was. Je zou denken dat je deze voorzet voor open doel makkelijk kunt inkoppen, maar het lukt je maar niet...

quote:
Ik hoef niet eens voorbeelden te geven
Nee, dat kun je niet. Dat is een heel groot verschil. Maar goed, we hebben bij deze wel vast weten te stellen dat je dus geen enkel bewijs hebt voor je stelling dat ZP achtergesteld zou zijn ten opzichte van Sinterklaas. Weer een argumentje afgestreept van je lijst.

Welke wil je nu behandelen? Ik begin warm te draaien.
pi_144240839
WAT IS ER MIS MET VOOR IEMAND WERKEN?

Baas-personeel verhouding bestaat. Onder alle kleurencombinaties.
pi_144240844
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is niet vergelijkbaar. Iedereen is onderdaan van de staat. Je kunt Sinterklaas niet met de staat vergelijken.
Sinterklaas is een man die bediendes heeft die door de schoorsteen moeten en daardoor zwart worden. O o wat een ramp.
pi_144240904
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:08 schreef Alentejana het volgende:

Zwarte Piet krijgt zeker betaald in pepernoten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144240957
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niet achtergesteld. Slecht een bediende. Dat heet ondergeschikt en is heel normaal in het leven.
Is het ook heel normaal dat zwarten ondergeschikt zijn aan blanken?
pi_144240984
Waar komt die ondergeschiktheid vandaan, omdat hij werkt? Omdat hij een baas heeft? WAT?
pi_144241005
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op je argumenten, die kan je maar niet geven, ook al zou het zo overduidelijk zijn dat ZP achtergesteld was. Je zou denken dat je deze voorzet voor open doel makkelijk kunt inkoppen, maar het lukt je maar niet...

[..]

Nee, dat kun je niet. Dat is een heel groot verschil. Maar goed, we hebben bij deze wel vast weten te stellen dat je dus geen enkel bewijs hebt voor je stelling dat ZP achtergesteld zou zijn ten opzichte van Sinterklaas. Weer een argumentje afgestreept van je lijst.

Welke wil je nu behandelen? Ik begin warm te draaien.
Ik heb voorbeelden gegeven en die blijven staan:

- ZP mag door de schoorstenen, mag de kado's tillen, mag zware zakken vol snoepgoed ronddragen;
- heeft geen paard, i.t.t. Sinterklaas;
- Sinterklaas bepaalt, ZP voert uit.
pi_144241009
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zoek aub terug.
Je houdt hem van me tegoed :) zoek hem straks op. Nu eerst mijn negerslaven ontvangen thuis.
pi_144241024
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:08 schreef Alentejana het volgende:

Je hebt eerder zelf toegegeven dat ZP geïntroduceerd was uit racistische motieven. Van een dienstbetrekking is geen sprake.
pi_144241052
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet krijgt zeker betaald in pepernoten?
Kost en inwoning was vroeger heel normaal bij bedienend personeel. Arme mensen brachten hun kinderen bij sjieke mensen om voor ze te werken omdat ze dan in elk geval te eten hadden. Die werden ook niet betaald en waren gewoon blank (als in dat blanken dus ook voor blanken werkten en werken voor weinig of niks).
Tegenwoordig is het gewoon een baan. Je bent je er van bewust dat deze mensen gespeeld worden en niet echt bestaan?
pi_144241083
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sinterklaas is een man die bediendes heeft die door de schoorsteen moeten en daardoor zwart worden. O o wat een ramp.
Als dat het argument is, dan moet je dus een Roet Piet hebben en geen Zwarte Piet. Ook zijn er tegenwoordig weinig schoorstenen meer, dus dan moet je ook een hoop blanke pieten hebben.

Ik ben voor.
pi_144241113
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:13 schreef Alentejana het volgende:
Waar komt die ondergeschiktheid vandaan, omdat hij werkt? Omdat hij een baas heeft? WAT?
Een dienstbetrekking van 24/7, 365? Je maakt jezelf belachelijk.

En ja, ook een dienstbetrekking impliceert ondergeschiktheid. Waarom moeten er alleen maar zwarten in dienst staan van Sinterklaas?
pi_144241227
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Kost en inwoning was vroeger heel normaal bij bedienend personeel.
Negerslaven bijvoorbeeld.
pi_144241360
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Exact!
pi_144241379
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En ja, ook een dienstbetrekking impliceert ondergeschiktheid. Waarom moeten er alleen maar zwarten in dienst staan van Sinterklaas?
Waar maak jij uit op dat hij altijd werkt? Voorlopig kennen we hem alleen bewust van de sinterklaasperiode (die wel steeds eerder is begonnen) en hoe weet je zeker dat de fictieve sinterklaas achter de schermen geen witte mensen in dienst had?

En nogmaals je bent je er van bewust dat deze personen gespeeld worden, beide evenveel uren maken en evenveel betaald worden tegenwoordig?

Maar ik zie het al. Een zwarte mag niet werken, die mag alleen profiteren. Ofzo? Dan is hij gelijk of boven de ander?
pi_144241416
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en blanke slaven. Maar ook die geen bezit waren, maar gewoon vrijwillig meldden, omdat een dak boven het hoofd en eten op je bord beter was dan omkomen van armoede.

Je punt is?
pi_144241466
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:24 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ja, en blanke slaven. Maar ook die geen bezit waren, maar gewoon vrijwillig meldden, omdat een dak boven het hoofd en eten op je bord beter was dan omkomen van armoede.

Je punt is?
Waarom heeft Sint alleen maar negerslaven en geen blanke slaven?
pi_144241521
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:24 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je punt is?
Zwarte Piet is blijkbaar een slaaf die bij zijn meester, Sinterklaas, in huis woont.
pi_144241701
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waarom heeft Sint alleen maar negerslaven en geen blanke slaven?
a het is niet bewezen dat hij een slaaf had. Er zijn verhalen over een vrijgekochte slaaf, maar geen enkele over een slaaf.

b het is een verzonnen verhaal, en het kwam de verzinners blijkbaar uit om de hulp om welke reden dan ook zwart te maken. Exotisch, spannend, beetje eng.

Dat hij een slaaf was, of slaafs moest doen of zelfs maar zijn werk met tegenzin deed of MOEST doen komt nergens naar boven. Misschien zag hij die ouwe man met die zak zeulen en dacht hij he, die zal ik eens helpen en "zal ik uw knecht zijn?" gezegd.
pi_144241827
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet is blijkbaar een slaaf die bij zijn meester, Sinterklaas, in huis woont.
Waar leid je daar precies aan af? Je hoeft geen slaaf te zijn om in te wonen.

En nogmaals, je bent je er van bewust dat de huidige Zwarte Piet en Sinterklaas gewoon naar hun eigen huizen gaan en betaald worden?
pi_144241903
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:34 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Waar leid je daar precies aan af? Je hoeft geen slaaf te zijn om in te wonen.

Piet is zwart, krijgt geen loon en woont bij zijn meester in huis.

1+1+1=3

Zwarte Piet is een negerslaaf.
pi_144241979
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Neen, een minderwaardige nikkerslaaf.
Een voetveeg, inderdaad.
pi_144242170
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1+1+1=3

oja omdat zwart optelsom vergeten :|W excuus :+
pi_144242264
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Uhm, waar lees jij dat hij 24/7 365 in dienst was? Nog nergens gelezen.

Of ga je van deze uit?
quote:
Bij de boeren moesten de dienstmeisjes behalve schoonmaken, wassen, schrobben en koken ook koeien melken (met de hand) en tuinonderhoud. Bij de burgerfamilies werden alleen huishoudelijke werkzaamheden verricht, en moesten ook dikwijls de kinderen verzorgd worden. Meestal aten en sliepen de dienstmeisjes apart in de meidenkamer of in de stal
Kinderen alleen zijn al een 24/7 (dromen, ziek zijn etc) taak. Toen kenden ze nog geen 40 urige werkweek.

Dat er mensen misbruikt werden door hun alleen voeding en onderdak te bieden was in die tijd blijkbaar normaal. Kinderen van 9 jaar werden al ingezet wanneer ouders arm waren. Net als kinderen van arme gezinnen niet naar school mochten. Die knecht heeft toch leren tellen en schrijven dus denk nog steeds een knecht met rijke ouders. Hij wist toch maar mooi waar de kinderen woonden en noemde ze bij naam. Stonden allemaal in het grote boek!Heb ik het nog niet over de blanke dochters die geroofd werden voor vermaak.

Dat donkere kinderen het nog slechter hadden in die tijd geloof ik meteen, maar neem dan niet het sinterklaasboek als voorbeeld. Want in dat boek komt juist naar voren dat deze knecht het zoveel beter had dan de blanke knecht (kinderen van negen) van een landheer
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 6 september 2014 @ 17:05:11 #56
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144243223
Misschien moeten we van Sint en Piet een koppel maken. Kan het hij is een slaaf argument de vuilbak in.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_144243866
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Misschien moeten we van Sint en Piet een koppel maken. Kan het hij is een slaaf argument de vuilbak in.
Is het toch al jaren?
pi_144247505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Uhm, waar lees jij dat hij 24/7 365 in dienst was? Nog nergens gelezen.

Hij is helemaal niet in dienst, hij is een knecht zonder rechten, een huisslaaf.
pi_144248062
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hij is helemaal niet in dienst, hij is een knecht zonder rechten, een huisslaaf.
Bron?
pi_144248433
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bron?
Zelfde bron als de bron voor de stelling dat hij in loondienst is.
pi_144250093
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zelfde bron als de bron voor de stelling dat hij in loondienst is.
Om dat maar even duidelijk te hebben: je wil dat hij een slaaf is? Dat men hem ziet als minderwaardig, een huisnikker? Als deze 'discussie' iets duidelijk maakt is dat we Zwarte Piet graag zien als een knecht van Sinterklaas, en niet als slaaf. Vind het maar bijzonder dat jij dat wel zo wil zien, slechts om Nederlanders tegen de schenen te schoppen :)
pi_144250732
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Om dat maar even duidelijk te hebben: je wil dat hij een slaaf is? Dat men hem ziet als minderwaardig, een huisnikker? Als deze 'discussie' iets duidelijk maakt is dat we Zwarte Piet graag zien als een knecht van Sinterklaas, en niet als slaaf. Vind het maar bijzonder dat jij dat wel zo wil zien, slechts om Nederlanders tegen de schenen te schoppen :)
Ik zou Nederlanders tegen de schenen willen schoppen? Wtf? Wat denk je dat ik zelf ben?

Komt de racist weer uit de mouw.
pi_144251014
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:26 schreef Ceberut het volgende:
Dat trucje kennen we onderhand wel, hoor. :O

En het verliest zijn magie gelukkig ook meer en meer.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144251109
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik mag het beestje niet bij de naam noemen?

Als we het niet meer over racisme en racisten hebben, dan is er ook geen racisme meer? :')
pi_144251135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik mag het beestje niet bij de naam noemen
En nog een keer. Dit gaat je echt wel eens een keer opbreken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144251153
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:34 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En nog een keer. Dit gaat je echt wel eens een keer opbreken.
:O
pi_144251178
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

We zitten zelfs al op een negatief effect.

Maar goed, in dit geval is er geloof ik geen sprake van iemand die dit serieus meent. Iemand die overal precies de meest controversiële mening over heeft... Ik heb er zachtst gezegd mijn twijfels bij.
pi_144251185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zou Nederlanders tegen de schenen willen schoppen? Wtf? Wat denk je dat ik zelf ben?

Tadaa, je weet niet hoe je moet reageren dus je begint weer iemand een racist te noemen. Het begint onderhand een geuzennaam te woorden :O
pi_144251220
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tadaa, je weet niet hoe je moet reageren dus je begint weer iemand een racist te noemen. Het begint onderhand een geuzennaam te woorden :O
Leg uit dan, wat je bedoelde met je opmerking?
pi_144251245
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

:O
Post dan niets.
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een risico die verbonden is aan het overmatig en ten onrechte gebruikmaken van een woord.
pi_144251249
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:35 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, in dit geval is er geloof ik geen sprake van iemand die dit serieus meent. Iemand die overal precies de meest controversiële mening over heeft... Ik heb er zachtst gezegd mijn twijfels bij.
Maar grappig is het wel :)
pi_144251273
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Post dan niets.

[..]

Dat is inderdaad een risico die verbonden is aan het overmatig en ten onrechte gebruikmaken van een woord.
Je kunt het vast onderbouwen, waarom het in deze context ten onrechte is.
pi_144251296
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

We zitten zelfs al op een negatief effect.

Je bent niet de enige, hoor. :)
pi_144251313
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Leg uit dan, wat je bedoelde met je opmerking?
Dat jij graag ziet dat wij Nederlanders racisten zijn, zodat je iets hebt om over te klagen. Racisme is erg, maar geen racisme is nog erger. Dat betekent dat je je problemen/misdragingen/ergernissen niet meer af kan doen onder het mom racisme, en dat is klote. Dus de enige racist hier ben jij.
pi_144251325
Iemand met een afwijkende mening, wat eng!!!!
pi_144251363
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Voor jou misschien, maar er zijn ook een hoop mensen die er wél intrappen en zo een heel idiote indruk krijgen van 'de andere kant van het verhaal'. Dat lijkt me schadelijk.
pi_144251375
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat jij graag ziet dat wij Nederlanders racisten zijn, zodat je iets hebt om over te klagen. Racisme is erg, maar geen racisme is nog erger. Dat betekent dat je je problemen/misdragingen/ergernissen niet meer af kan doen onder het mom racisme, en dat is klote. Dus de enige racist hier ben jij.
Nu leg je het nog steeds niet uit, maar doe je er een schepje bovenop.

Ik heb het nooit over Nederlanders gehad. Enkel over pro ZP en anti ZP.

Jij probeert met deze post mij wederom buiten de groep Nederlanders te plaatsen.

Dat wijst op jouw racisme.
pi_144251387
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor jou misschien, maar er zijn ook een hoop mensen die er wél intrappen en zo een heel idiote indruk krijgen van 'de andere kant van het verhaal'. Dat lijkt me schadelijk.
Het is schadelijk. Maar als ik me druk moest maken over alles dat schadelijk is dan had ik een rotleven gehad.
pi_144251395
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nu leg je het nog steeds niet uit, maar doe je er een schepje bovenop.

Ik heb het nooit over Nederlanders gehad. Enkel over pro ZP en anti ZP.

Jij probeert met deze post mij wederom buiten de groep Nederlanders te plaatsen.

Dat wijst op jouw racisme.
Het is goed met jou :)
pi_144251414
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je kunt het vast onderbouwen, waarom het in deze context ten onrechte is.
Sorry, ik ben nog een diepgaand onderzoek aan het instellen naar het racistische wat bijdehand gezegd zou hebben. Tot nog toe kan ik het niet vinden. Maar zodra ik het gevonden heb zal ik je antwoord geven.
pi_144251430
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is goed met jou :)
Nee, niks. Nu ga je het uitleggen ook. Waarom wil jij mij buiten de groep "Nederlanders" plaatsen?
pi_144251434
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je bent niet de enige, hoor. :)
Eh... Je wil zeggen dat iedereen hier bewust gewoon een beetje met een troll zit te jongleren?
pi_144251478
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Sorry, ik ben nog een diepgaand onderzoek aan het instellen naar het racistische wat bijdehand gezegd zou hebben. Tot nog toe kan ik het niet vinden. Maar zodra ik het gevonden heb zal ik je antwoord geven.
Wil je het ook naar mij sturen, als je het weet? Ik wil namelijk wel weten of ik onbewust negers haat.
pi_144251517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je zit wel te mierenneuken over het gebruik van het woord racisme, maar die plaat voor je kop verhindert dat je kunt waarnemen dat bijdehand tegenstanders van ZP niet als Nederlanders ziet?
pi_144251534
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wil je het ook naar mij sturen, als je het weet? Ik wil namelijk wel weten of ik onbewust negers haat.
Jazeker. Ik denk alleen niet dat je vandaag of morgen, of voor de jaarwisseling al antwoord kunt verwachten. Alvast mijn excuses daarvoor.
pi_144251535
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Reageer dan, troll, waarom zou ik geen Nederlander zijn?
pi_144251592
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:43 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Jazeker. Ik denk alleen niet dat je vandaag of morgen, of voor de jaarwisseling al antwoord kunt verwachten. Alvast mijn excuses daarvoor.
Wil je 'm mij dan op 5 december 2015 opsturen? In dichtvorm en met een chocoladeletter a.u.b.
pi_144251697
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zeker!
pi_144251716
Reactie blijft natuurlijk achterwege. Helder, geheel terechte opmerking mijnerzijds dus.

En dit feit, het feit dat het pro-ZP kamp wordt gekaapt door racisten, zal uiteindelijk ZP de das om doen.
pi_144251788
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:47 schreef Ceberut het volgende:
Reactie blijft natuurlijk achterwege. Helder, geheel terechte opmerking mijnerzijds dus.
Nee, maar na het 450 keer fantastisch te hebben uitgelegd mag je natuurlijk niet verlangen dat ik het nogmaals doe. Noem me nog 3x een racist en dan heb je me 500x racist genoemd O+
quote:
En dit feit, het feit dat het pro-ZP kamp wordt gekaapt door racisten, zal uiteindelijk ZP de das om doen.
In de ogen van een racist is iedereen een racist, aldus een racist.
pi_144251925
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Je wil zeggen dat iedereen hier bewust gewoon een beetje met een troll zit te jongleren?
Ja, beter maar gewoon negeren. Oeps, ik zei negeren...
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:54:51 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144252056
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1+1+1=3

Als er één persoon is dat zwarte pieten niet als slaaf maar als collegas heeft is het sinterklaas wel, verder leven wij in het westen allemaal van slavenwerk in afrika/azie.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144252063
quote:
Weg met het donkerzwart ge­schminkte gezicht. Weg met de rode lippenstift. Bedek zijn gezicht met roet. Omdat hij niet zwart is vanwege zijn ras, maar juist door de schoorsteen is deze aanpassing logisch. Dit stopt de bezwaren en biedt iedereen - van bedrijven, media, rechtbanken tot aan de burgemeester en mensen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet - een weg vooruit. Onze kinderen zullen je dankbaar zijn. Want het gaat om hen, toch? (Hoewel het af en toe leek of de discussie om de volwassenen ging).

Als we niets veranderen, raken we Zwarte Piet voorgoed kwijt

Zwarte Piet gaat hoe dan ook veranderen.
pi_144258058
Andere opinie:

Stap uit die slachtofferrol

quote:
Want hoe erg is een negatieve stereotypering nu werkelijk? Erg genoeg om er een nationaal debat aan te wijden? En zo ja, gaan we het dan ook hebben over - ik noem maar eens een zijstraat - domme blondjes ("ik nummer mijn benen want anders kan ik ze niet uit elkaar houden")?

Mijn advies: vraag jezelf eens af hoe gráág je je gekwetst voelt. Je hebt er alle recht toe, maar verwacht vervolgens niet dat de gehele maatschappij zich om die reden aan je aanpast. Dus stap uit die slachtofferrol en get over it.
pi_144258192
Allemaal gezeik. De Zwarte Pieten lijden hieronder. Luister naar deze Piet.

Dit pleidooi heeft mijn hart gegrepen.
pi_144260526
Eigenlijk is er in deze 'Zwarte Piet' reeks nog maar 1 anti-ZP, Ceberut.

En gelet op een aantal zuigreacties waarbij Zwarte Piet constant gelinkt wordt aan racisme en zijn/haar persoonlijke bejegeningen t.a.v. een aantal users lijkt me dat we Ceberut gevoeglijk kunnen scharen onder de noemer 'trol'. Niet meer serieus te nemen dus.

Aangezien er verder niemand het nog eens is met ZP is racisme, lijkt me dat we deze topic reeks dan ook binnenkort kunnen sluiten met de conclusie dat ZP gewoon lekker ZP blijft en dat de 'zeurpieten' eerst maar eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan.

Blijft alleen jammer dat er in NL mensen/ondernemers zijn die de ruggegraat van een naaktslak hebben door mee te gaan met de politiek correcte hype van de ongefundeerde racisme roepers. Deze mensen/ondernemers zullen waarschijnlijk eenzelfde persoonlijk probleem hebben als de racisme roepers zelf; meestal een laag zelfvertrouwen of minderwaardigheidscomplex.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_144260911
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:30 schreef Montagui het volgende:

En gelet op een aantal zuigreacties waarbij Zwarte Piet constant gelinkt wordt aan racisme en zijn/haar persoonlijke bejegeningen t.a.v. een aantal users lijkt me dat we Ceberut gevoeglijk kunnen scharen onder de noemer 'trol'. Niet meer serieus te nemen dus.

Aangezien er verder niemand het nog eens is met ZP is racisme, lijkt me dat we deze topic reeks dan ook binnenkort kunnen sluiten met de conclusie dat ZP gewoon lekker ZP blijft en dat de 'zeurpieten' eerst maar eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan.

Blijft alleen jammer dat er in NL mensen/ondernemers zijn die de ruggegraat van een naaktslak hebben door mee te gaan met de politiek correcte hype van de ongefundeerde racisme roepers. Deze mensen/ondernemers zullen waarschijnlijk eenzelfde persoonlijk probleem hebben als de racisme roepers zelf; meestal een laag zelfvertrouwen of minderwaardigheidscomplex.
Eens.
pi_144261638
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:30 schreef Montagui het volgende:
Ik heb er 3 geteld (hij, Bluesdude en nog iemand), waarvan 2 duidelijk wat fanatieker zijn dan de derde. Ik vraag me af of dat ze zelf een donkere huidskleur hebben. Niet dat het er veel toe doet voor de discussie, het zou wel hun standvastigheid verklaren aangezien de argumenten vrij zwak zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144261720
Jullie beseffen toch dat we ongetwijfeld vlak voor en na sinterklaas weer dat riedeltje krijgen en dat na het hoger beroep er ook weer flink gezogen gaat worden? :)
Het is een van de slechtere rituelen die Nederland heeft.
#NoDAPL
pi_144262333
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er 3 geteld (hij, Bluesdude en nog iemand), waarvan 2 duidelijk wat fanatieker zijn dan de derde. Ik vraag me af of dat ze zelf een donkere huidskleur hebben. Niet dat het er veel toe doet voor de discussie, het zou wel hun standvastigheid verklaren aangezien de argumenten vrij zwak zijn.
Oh ja, Pokkerdepok of zoiets.
pi_144262502
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben Indisch en ik weet wat het is om aangekeken te worden
Als niet helemaal van de mainstreamuiterlijk i s het altijd weer je bewust ervan zijn van dat verschil
In die zin verklaart het mijn standvastigheid..... Ik ga heel mijn leven al bewuster om met dit soort kwesties. maar het verklaart dus niet jouw standvastigheid in het systematisch de onvrede van mensen over ZP van tafel te vegen.
Mijn argumenten zijn best wel sterk, maar jij veegt het standvastig van tafel.
  zondag 7 september 2014 @ 01:37:08 #102
236046 NotYou
tigerblood
pi_144262558
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als niet helemaal van de mainstreamuiterlijk i s het altijd weer je bewust ervan zijn van dat verschil
In die zin verklaart het mijn standvastigheid..... Ik ga heel mijn leven al bewuster om met dit soort kwesties. maar het verklaart dus niet jouw standvastigheid in het systematisch de onvrede van mensen over ZP van tafel te vegen.
Ach gossie toch, konden ze aan je zien dat je niet helemaal Nederlands bent qua afkomst? ;( :'(
Je suis Charlie Sheen
pi_144262607
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 01:37 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ach gossie toch, konden ze aan je zien dat je niet helemaal Nederlands bent qua afkomst? ;( :'(
Kennelijk is dat een probleem voor jou ? Eigenvolkeerstsyndroom ?Of een trigger om te trollen.?
  zondag 7 september 2014 @ 01:43:01 #104
236046 NotYou
tigerblood
pi_144262668
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 01:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk is dat een probleem voor jou ? Eigenvolkeerstsyndroom ?Of een trigger om te trollen.?
Ik kan niet tegen types die hier zielig over/mee doen. Er is toch niets mis met je afkomst? Ik neem aan dat als je er een keuze in had gehad je niet ineens etnisch Nederlands zou willen zijn. Zo wel dan weet je nu waar jouw probleem ligt. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_144262694
Sinterklaas moet blijven ook met misschien zwarte piet!!
Ik ben zelf half zwart=haren ogen etc
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_144262798
quote:
13s.gif Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik kan niet tegen types die hier zielig over/mee doen. Er is toch niets mis met je afkomst? Ik neem aan dat als je er een keuze in had gehad je niet ineens etnisch Nederlands zou willen zijn. Zo wel dan weet je nu waar jouw probleem ligt. ^O^
Jij bent de zielepoot. Jij begint er over door te zijken, terwijl ik gewoon simpel Bram een direct antwoord geeft, En niet met jouw zieligheid te gebruiken.

Je verkeerde aanname is kenmerkend voor je eigenvolkeerstsyndroom. Je stopt mij in het hokje buitenlander, . of foute Nederlander die liever buitenlander wilt zijn.

l.
  zondag 7 september 2014 @ 02:00:00 #107
236046 NotYou
tigerblood
pi_144262919
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 01:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bent de zielepoot. Jij begint er over door te zijken, terwijl ik gewoon simpel Bram een direct antwoord geeft, En niet met jouw zieligheid te gebruiken.

Je verkeerde aanname is kenmerkend voor je eigenvolkeerstsyndroom. Je stopt mij in het hokje buitenlander, . of foute Nederlander die liever buitenlander wilt zijn.

l.
Lees mijn post nu nog eens met in je achterhoofd dat zelfs als je huidskleur paars zou zijn, het me geen reet uit zou maken en er zeker geen waardeoordeel over jou aan vast hangt. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_144263864
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:39 schreef DrDentz het volgende:
Allemaal gezeik. De Zwarte Pieten lijden hieronder. Luister naar deze Piet.

Dit pleidooi heeft mijn hart gegrepen.

Kwam bij deze filmpjes uit, best interessant.
pi_144263891
quote:

[..]

De onvrede van mensen over ZP van tafel vegen zonder motivatie gebeurt door tokkies. Het is voor jouw en de jouwen en de mijnen dat het belangrijk is om in de gaten te houden dat die tokkies niet onze, jouw en mijn maatschappij vertegenwoordigen.

Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat jou persoonlijke motivatie is tegen ZP.
pi_144264017
quote:
Ze gaan ook bij de eerste filmpje in de Bijlmer lopen (dat staat er om bekend dat daar veel Surinamers en Antilianen wonen)

+! ik weet 100% zeker dat ze een selectie hebben gemaakt van alle mensen die daar problemen mee hadden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gezeik over dat slavernij verleden helemaal zat ben.. en dat komt van iemand waarvan zijn vader zelf half neger is.. en ik weet dat er met mij nog zeker veel andere zijn die het een grote aanstellerij vinden.

Nog leuker is hoe zij de blanken uitmaken voor racisten, maar ik hoor de lelijkste dingen over die "kanker blanken" en "vieze Nederlanders".
Waz met jou!
pi_144264728
quote:
Was jij niet degene die kwam aanzetten met het 'feit' dat honderdduizenden Nederlanders tegen Zwarte Piet zijn? _O-
pi_144265124
Even terug in de tijd voor de mensen die denken dat deze hele discussie pas gestart is nadat ene Quincy zich er mee begon te bemoeien. Vanaf 11.50 .

pi_144265443
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 03:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Ze gaan ook bij de eerste filmpje in de Bijlmer lopen (dat staat er om bekend dat daar veel Surinamers en Antilianen wonen)
en naar Surinamers en Antillianen hoef je in principe niet te luisteren?

quote:
+! ik weet 100% zeker dat ze een selectie hebben gemaakt van alle mensen die daar problemen mee hadden.
wishful thinking
pi_144266008
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 09:37 schreef Kingstown het volgende:
Even terug in de tijd voor de mensen die denken dat deze hele discussie pas gestart is nadat ene Quincy zich er mee begon te bemoeien. Vanaf 11.50 .

Geen woord over racisme, discriminatie en beledigingen. Het enige wat ze aangeeft is dat er zwarte mensen zijn die het niet leuk vinden om als Zwarte Piet te worden aangesproken, en waarbij ze er dan duidelijk voor zichzelf bij vermeld: "omdat ik niet op Zwarte Piet lijk!".
pi_144266760
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 03:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Nog leuker is hoe zij de blanken uitmaken voor racisten, maar ik hoor de lelijkste dingen over die "kanker blanken" en "vieze Nederlanders".
Wat, in deze filmpjes?
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 10:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Geen woord over racisme, discriminatie en beledigingen. Het enige wat ze aangeeft is dat er zwarte mensen zijn die het niet leuk vinden om als Zwarte Piet te worden aangesproken, en waarbij ze er dan duidelijk voor zichzelf bij vermeld: "omdat ik niet op Zwarte Piet lijk!".
Logisch in een kinderprogramma. En ze zegt wel dat het voor heel veel zwarte mensen helemaal geen feest is, daaruit kun je ook wel opmaken dat ze het sinterklaasfeest liever anders ziet.

[ Bericht 42% gewijzigd door Gramulanion op 07-09-2014 11:47:22 ]
pi_144268591
quote:

[..]

Misschien moet je die argumenten eens herhalen.

Ten tweede weet ik niet wat je meer opvallende uiterlijk er mee te maken heeft?

Trouwens, iedereen kijkt naar iedereen. Dat is niet speciaal weggelegd voor blanken naar gekleurden. Ik zou daar eens op letten. Jij maakt er van dat ze naar je kijken om je kleur.

Het is echt gebrek aan zelfvertrouwen als je aanstoot neemt aan wat dan ook.

Het "we hebben een slavenverleden dus elk klein detail dat in de verste verte misschien iets met slavernij te maken zou kunnen hebben gehad kwetst ons" is een zeer slap argument. Je kunt je verleden en zeker dat van je voorouders, gewoon een plekje geven. Daar hoef je niet zo zwaar onder gebukt te gaan dat elk miniscuul triggertje je jaar verpest. Je kunt niet de wereld om je heen veranderen omdat jij eist niet wilt zien of in dit geval betekenis geeft naar jouw goeddunken.

Het Zwarte Piet genoemd worden is ook een slap argument. A is het geen scheldwoord, want niks mis met Zwarte Piet en B kun je gewoon wijzen op je kleding en zeggen "vind je werkelijk dat ik op hem lijk?" of zoiets, of zeggen dat je anders heet.
Zelfs als het met enige agressie wordt gezegd kun je dat alleen maar de kop indrukken door er niet of kalm op te reageren. Dan is de lol er af.

Het probleem ligt bij degene die aanstoot neemt aan iets. Die moet zijn of haar idee er over gewoon veranderen.

Er is niks schokkends aan een zwartgeschminkte persoon in een apart pak, die de clown uithangt voor kinderen.
Als je daar iets negatiefs in ziet zegt dat iets over jouw predispostie.
  zondag 7 september 2014 @ 13:02:14 #117
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_144268683
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen daar wel doorheen prikken. De Nederlandse cultuur kent genoeg Nederlandse criticasters. Je hoeft geen buitenlander te zijn om "Nederlanders tegen de schenen te schoppen", en de opmerking van Bijdehand impliceert dat ook helemaal niet.
pi_144268808
quote:

Die zelf aan rassendiscriminatie doen, vinden ook van alles snel rassendiscriminatie. Je bent daar op gefocussed, vaak zonder het te weten.
Ze denken dan ook dat ze dingen niet mogen of weggestuurd worden omdat ze zwart zijn bv terwijl het gewoon is omdat dat iets daar gewoon niet mag, ongeacht welke kleur je hebt.
Soms worden ze bv niet aardig gevonden omdat ze agressief doen, niet omdat ze zwart zijn, maar daar leggen ze het dan wel neer en reageren dus nog agressiever met "racist" en haat naar blanken. En zo houd het zichzelf in stand.

Men zou eens kunnen beginnen met beseffen dat er maar 1 ras is onder personen, het menselijke.

Wat betreft Sesamstraat, dat is een poging om groot publiek te bereiken wat betreft het roepen van Zwarte Piet, maar het had net zo goed kunnen zijn "vuurtoren" of "poepchinees" of "spleetoog" bij een heel andere doelgroep in een andere tijd van het jaar. Dat hoort helemaal binnen de visie van Sesamstraat. Dat is dus meer een beetje opvoeding dan aangeven dat Piet maar moet worden afgeschaft.
Als Gerda werkelijk zo ver wilde gaan om de hele slaventoestand er bij te slepen (met haar helemaal geen feest en een beetje droevig) is dat zeer onprofessioneel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Alentejana op 07-09-2014 13:21:31 ]
pi_144281624
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:06 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Die zelf aan rassendiscriminatie doen, vinden ook van alles snel rassendiscriminatie. Je bent daar op gefocussed, vaak zonder het te weten.
Ze denken dan ook dat ze dingen niet mogen of weggestuurd worden omdat ze zwart zijn bv terwijl het gewoon is omdat dat iets daar gewoon niet mag, ongeacht welke kleur je hebt.
Soms worden ze bv niet aardig gevonden omdat ze agressief doen, niet omdat ze zwart zijn, maar daar leggen ze het dan wel neer en reageren dus nog agressiever met "racist" en haat naar blanken. En zo houd het zichzelf in stand.

Men zou eens kunnen beginnen met beseffen dat er maar 1 ras is onder personen, het menselijke.

Wat betreft Sesamstraat, dat is een poging om groot publiek te bereiken wat betreft het roepen van Zwarte Piet, maar het had net zo goed kunnen zijn "vuurtoren" of "poepchinees" of "spleetoog" bij een heel andere doelgroep in een andere tijd van het jaar. Dat hoort helemaal binnen de visie van Sesamstraat. Dat is dus meer een beetje opvoeding dan aangeven dat Piet maar moet worden afgeschaft.
Als Gerda werkelijk zo ver wilde gaan om de hele slaventoestand er bij te slepen (met haar helemaal geen feest en een beetje droevig) is dat zeer onprofessioneel.
Precies..

Ik ga nu even niet politiek correct doen maar het is nou eenmaal een feit dat Surinamers en Antillianen nou eenmaal een "pittig" karakter hebben zoals mensen het wel eens zeggen. (snel op hun teentjes getrapt zijn en defensief reageren wat vaak uitloopt tot vechten/agressief gedrag, overigens zijn ze niet allemaal zo maar het overgrote deel is niet op hun mondje gevallen om het zo maar te zeggen).

Wat ik ook vaak meemaakte in de middelbare school/ROC's was dat ze iets deden wat bijvoorbeeld niet mocht, of opmerkingen maken die zij zelf niet leuk zouden vinden maar als de leraar hun erop aansprak was hij een "racist" en was die leraar extra veel aan het opletten omdat die donker was...

Op die manier is het een self fulfilling prophecy, zij gaan de deur uit met een bepaalde manier van denken over alle mensen die niet donker zijn en gedragen zich vaak naar tegen hun, en dan worden zij boos omdat zij erop worden aangesproken.
Waz met jou!
pi_144282421
quote:
Mijn argumenten zijn best wel sterk
Nou nee.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 8 september 2014 @ 09:38:29 #121
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_144304050

quote:
So it begins. Serieus mensen. Fisher-Price haalt speelgoed Little People Sinterklaas (zie boven) uit het assortiment. Wegens zie hieronder (tweets lezen van beneden naar boven, hiero bron.) Naar aanleiding van 1 zeiktweetje over Zwarte Piet-speelgoed dus. Prima. Zelf weten Fisher-Price. Kopen wij geen Fisher-Price meer in december. Niet voor Sinterklaas. Niet voor Kerst. Niet voor Oud&Nieuw. Niet voor verjaardagen. Niet voor zieke kindjes. Gewoon niet en nooit meer. Don't buy Fisher-Price. Boycot those assholes. Fisher-Price = ISIL. En alle overige Fisher-Price meuk die we ergens in zolder-, slaap- of kinderkamer vinden gaan we ritueel verbranden, in de blender flikkeren en/of verpletteren onder onze OudHollandsche klompen. Wat denken die fukkers bij Fisher-Price/Mattel wel? Poten af van onze Zwarte Piet. It's not a negative stereotype. Never was. Black Pete is our best friend.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/oorlog.html
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_144304115
quote:
Begin van het einde _O_

Zwarte Piet is binnen een paar jaar verleden tijd _O_
pi_144304116
Prima. Dan kan meteen de gehele Mattel-kliek (dus ook bijvoorbeeld Barbie) onder de Hema op de blacklist shitlist worden gezet.
pi_144304165
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 09:42 schreef Ferdo het volgende:
Prima. Dan kan meteen de gehele Mattel-kliek (dus ook bijvoorbeeld Barbie) onder de Hema op de blacklist worden gezet.
Je zei blacklist! Racist!!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 8 september 2014 @ 09:46:05 #125
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_144304169
#BOYCOTFISHERPRICE van Zwarte Piet blijf je af >:(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_144304171
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 09:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Begin van het einde _O_

Zwarte Piet is binnen een paar jaar verleden tijd _O_
Altijd al geweten dat je geen kindervriend was Koos.
pi_144304177
quote:
6s.gif Op maandag 8 september 2014 09:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zei blacklist! Racist!!
Sorry :@ Ik zal er shitlist van maken 8-)
pi_144304190
quote:
6s.gif Op maandag 8 september 2014 09:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Altijd al geweten dat je geen kindervriend was Koos.
Kindervrienden..... -O-

maandag 8 september 2014 @ 09:56:36 #129
66825 Reya
Fier Wallon
pi_144304361
quote:
Uitstekend besluit, niets op af te dingen.
pi_144304400
Die negers moeten wel veel zelfhaat kennen als ze alleen maar blank speelgoed willen zien.

Maar prima.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304410
Wat een bijzonder sneu gejank, net of dat al die jankers grote Fisher Price afnemers zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_144304438
Gewoon alle zwarten verbieden, kunnen ze ook niet tegen het hoofd worden gestoten.

Ik heb de oplossing. Geen dank. Gr. Gr.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304468
Is playmobil trouwens al overstag om ZP uit het assortiment te halen of moeten we die nog met z'n allen gaan tweeten?

Pas op: kan als schokkend ervaren worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144304483
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
Die negers moeten wel veel zelfhaat kennen als ze alleen maar blank speelgoed willen zien.

Maar prima.
Een zwarte superheld kan prima, een zwarte slaaf wordt wat minder enthousiast ontvangen.

Mooie actie van de speelgoedfabrikant!
pi_144304493
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:02 schreef Kingstown het volgende:
Is playmobil trouwens al overstag om ZP uit het assortiment te halen of moeten we die nog met z'n allen gaan tweeten?

Pas op: kan als schokkend ervaren worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weg met dit koloniale eerbetoon!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304507
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een zwarte superheld kan prima, een zwarte slaaf wordt wat minder enthousiast ontvangen.

Sinds wanneer is zwarte piet een slaaf?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304516
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 10:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Weg met dit koloniale eerbetoon!
Negatief stereotype volgens Rechtbank Amsterdam en inmiddels zijn die woorden ook internationaal overgenomen.
pi_144304520
quote:
15s.gif Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ze blijven nu eenmaal hardnekkig in die mythe geloven. :')
pi_144304526
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ze willen nu eenmaal hardnekkig in die mythe blijven geloven. :')
fixed
pi_144304556
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Negatief stereotype volgens Rechtbank Amsterdam en inmiddels zijn die woorden ook internationaal overgenomen.
Ach quatsch, de gemiddelde neger doet tegenwoordig ook kutwerk onder een blanke chef, heeft ook kroeshaar, een donkere huid en dikkere lippen.

Ze dragen alleen geen gekleurd pak meer. Maar om daar nou zo'n heisa van te maken. Negers hebben nou eenmaal een donkere huid, dikkere lippen en kroeshaar. Hoe is dat in hemelsnaam een negatief stereotype?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304562
quote:
15s.gif Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet van onderwerp veranderen. Jij doet alsof het uit het assortiment gaan van een Zwarte Piet speelpop gelijk zou staan aan het verbieden van alle zwarte speelpoppen. Die vlieger gaat niet op.
pi_144304570
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 10:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach quatsch, de gemiddelde neger doet tegenwoordig ook kutwerk onder een blanke chef, heeft ook kroeshaar, een donkere huid en dikkere lippen.

Ze dragen alleen geen gekleurd pak meer. Maar om daar nou zo'n heisa van te maken. Negers hebben nou eenmaal een donkere huid, dikkere lippen en kroeshaar. Hoe is dat in hemelsnaam een negatief stereotype?
Een mooier voorbeeld van hoe Zwarte Piet leidt tot waanzin had ik niet kunnen bedenken.
pi_144304573
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Niet van onderwerp veranderen. Jij doet alsof het uit het assortiment gaan van een Zwarte Piet speelpop gelijk zou staan aan het verbieden van alle zwarte speelpoppen. Die vlieger gaat niet op.
Waar zeg ik dat? Fantast.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304580
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Stropop.
pi_144304587
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 10:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Speltip 8: als je geen argumenten hebt, leg men dan woorden in de mond en hoop dat ze happen.
pi_144304590
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Stropop.
pi_144304594
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 10:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 09:58 schreef Voorschrift het volgende:

Maar prima.
"alleen maar blank speelgoed willen zien"

Meerdere persoonlijkheden?
pi_144304599
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een mooier voorbeeld van hoe Zwarte Piet leidt tot waanzin had ik niet kunnen bedenken.
De gemiddelde neger is blank, heeft tuitlipjes en stijl haar ja?

Goh.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304616
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[..]

"alleen maar blank speelgoed willen zien"

Meerdere persoonlijkheden?
En hoe komt "willen zien" neer op "wij verbieden al die poppen"?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304627
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is eerder andersom.
Dat negatieve stereotype is iets wat men er in het buitenland allang in zag en wordt nu pas overgenomen in Nederland.

De Nederlanders in Amerika moeten het al een tijdje zonder ZP doen.
pi_144304632
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 10:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet. Maar je hebt te maken met Ceberut, en die doet niks anders dan stropoppen als troll.
pi_144304652
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 10:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Leg jij nu uit waarom zwarten alleen maar blank speelgoed zouden willen zien. Dan beantwoord ik jouw vraag.
pi_144304653
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is eerder andersom.
Dat negatieve stereotype is iets wat men er in het buitenland allang in zag en wordt nu pas overgenomen in Nederland.

In het buitenland ziet men dingen ook alles. Je kan toch niet alles snappen van een andere cultuur?

Vind trouwen dat die minderwaardige Perzen hun Zwarte Piet ook maar op moeten geven hoor, vuile kankerracisten dat ze zijn :(
pi_144304664
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet. Maar je hebt te maken met Ceberut, en die doet niks anders dan stropoppen als troll.
Ach intellectueel zwakken zijn ook nodig denk ik dan maar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304668
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:11 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Leg jij nu uit waarom zwarten alleen maar blank speelgoed zouden willen zien. Dan beantwoord ik jouw vraag.
Stropop. Again. 3 keer op rij _O- nieuw record.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 10:12:18 ]
pi_144304670
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah, en de stropop van onze vriend Voorschrift negeer je maar?
pi_144304677
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:11 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Weet ik veel waarom, vraag het Quincy en co.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144304699
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 10:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Weet ik veel waarom, vraag het Quincy en co.
Stropop, aangezien Quincy en co zo'n standpunt nooit hebben ingenomen.

En dat moet intellectueel zijn.
pi_144304730
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ah, en de stropop van onze vriend Voorschrift negeer je maar?
Dus je geeft toe dat je aan het trollen bent met je stropoppen? Noted.

See what I did there? Ik stropopte je stropop zodat je trollende stropop niet meer valide is. *O*
pi_144304739
quote:
Zou GeenStijl al bijna doorhebben dat juist hun hysterie bijdraagt aan de dood van Zwarte Piet?
pi_144304781
quote:
9s.gif Op maandag 8 september 2014 10:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zou GeenStijl al bijna doorhebben dat juist hun hysterie bijdraagt aan de dood van Zwarte Piet?
Dat lijkt mij sterk.

Dat hysterische pubergedrag wordt immers niet uit luxe vertoond.
pi_144305050
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat lijkt mij sterk.

Dat hysterische pubergedrag wordt immers niet uit luxe vertoond.
Ja, heel eerlijk gezegd leek het mij ook wat te hoog gegrepen voor die figuren :P
  maandag 8 september 2014 @ 10:31:58 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_144305066
Prima als bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.

Hulde aan Hema en Fisher-Price.
pi_144305088
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is eerder andersom.

Dat is natuurlijk waar. Al denk dat zo'n Fisher Price wel rekening zou houden met Nederlandse rechtspraak ter zake, te meer omdat dit product waarschijnlijk specifiek voor Nederland op de markt is gebracht.

Meer vanuit juridische argumenten (claims e.d.) dan uit maatschappelijke betrokkenheid.
pi_144305100
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 10:31 schreef remlof het volgende:

Want het is hun verantwoordelijkheid om een minderheid binnen de maatschappij tegemoet te komen ja? Oke dan.
  maandag 8 september 2014 @ 10:35:46 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_144305139
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want het is hun verantwoordelijkheid om een minderheid binnen de maatschappij tegemoet te komen ja? Oke dan.
In een kapitalistische samenleving waar het geld het meestal van de rede wint wel ja.
pi_144305140
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat beweert remlof niet. Je maakt er wederom een stropopredenering van.
pi_144305149
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 10:35 schreef remlof het volgende:

[..]

In een kapitalistische samenleving waar het geld het meestal van de rede wint wel ja.
'De rede'. :')

Gare eurofascist.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144305200
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 10:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Jij denkt dat er meer geld te halen valt bij de minderheid die ZP verboden wil hebben dan de meerderheid die ZP graag ziet blijven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 10:40:00 ]
  maandag 8 september 2014 @ 10:40:02 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_144305221
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij denkt dat er meer geld te halen valt bij de minderheid die ZP verboden wil hebben dan de meerderheid die ZP graag ziet blijven ja?
Ik denk dat de meeste Nederlanders die zwarte piet geen ruk kan schelen.
pi_144305236
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar. Al denk dat zo'n Fisher Price wel rekening zou houden met Nederlandse rechtspraak ter zake, te meer omdat dit product waarschijnlijk specifiek voor Nederland op de markt is gebracht.

Meer vanuit juridische argumenten (claims e.d.) dan uit maatschappelijke betrokkenheid.
Welke gerechtelijke uitspraak doel je dan precies op?
Want dit klinkt voornamelijk als dom gelul eerlijk gezegd.
pi_144305257
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 10:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke gerechtelijke uitspraak doel je dan precies op?
Want dit klinkt voornamelijk als dom gelul eerlijk gezegd.
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888

Er loopt hoger beroep tegen.
pi_144305275
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Er staat dan ook nergens dat ZP verboten is. Maar ja, dat is pas 453290x tegen je gezegd, dus misschien heb je het gemist ofzo.
pi_144305290
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er staat dan ook nergens dat ZP verboten is. Maar ja, dat is pas 453290x tegen je gezegd, dus misschien heb je het gemist ofzo.
Maak je er weer een stropop van. Ik heb nooit gezegd dat er een ZP verbod was.

Het gaat mij om de passage waarin de rechtbank vaststelt dat Zwarte Piet een negatief stereotype is.
pi_144305313
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat gaat over de motivering bij een evenementenvergunning. Niet over een eventueel verbod op Zwarte Piet of ook maar iets wat tot claims zou kunnen leiden.
pi_144305343
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Maak je er weer een stropop van. Ik heb nooit gezegd dat er een ZP verbod was.

Het gaat mij om de passage waarin de rechtbank vaststelt dat Zwarte Piet een negatief stereotype is.
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat gaat over de motivering bij een evenementenvergunning. Niet over een eventueel verbod op Zwarte Piet of ook maar iets wat tot claims zou kunnen leiden.
Wel vreemd dan dat ik niet de enige ben die jou ervan beticht dat je een uitspraak gebruikt om te laten lijken alsof ZP verboten is. Heel apart. Je zou bijna gaan denken dat je aan het stropoppen bent geslagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 10:46:51 ]
pi_144305359
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar beweerde ik dat dan?
pi_144305421
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waar beweerde ik dat dan?
quote:

Er is geen rechtspraak over Zwarte Piet. Er loopt een zaak over of een evenementenvergunning voldoende is gemotiveerd door een gemeente.
pi_144305479
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 10:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

Er is geen rechtspraak over Zwarte Piet. Er loopt een zaak over of een evenementenvergunning voldoende is gemotiveerd door een gemeente.
Dat bedoelde hij niet zo hoor :'(
pi_144305496
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 10:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

In die uitspraak doet de rechtbank een harde uitspraak over Zwarte Piet. Zwarte Piet kan vanwege het negatieve stereotype voor mensen in de persoonlijke levenssfeer als kwetsend worden ervaren.

Dit staat in een uitspraak van een rechter.

Als ik een claim zou willen indienden tegen Fisher Price, dan had ik die passage kunnen gebruiken. Het is geen uitspraak van een of andere Quincy, maar een Nederlandse rechtbank. Daar gaat kracht van uit.

Ik denk dat bedrijven zich allereerst niet meer negatieve stereotypen willen associëren en ten tweede zullen ze juridisch gezeik willen voorkomen.
pi_144305572
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

In die uitspraak doet de rechtbank een harde uitspraak over Zwarte Piet. Zwarte Piet kan vanwege het negatieve stereotype voor mensen in de persoonlijke levenssfeer als kwetsend worden ervaren.

Dit staat in een uitspraak van een rechter.

Als ik een claim zou willen indienden tegen Fisher Price, dan had ik die passage kunnen gebruiken. Het is geen uitspraak van een of andere Quincy, maar een Nederlandse rechtbank. Daar gaat kracht van uit.

Ik denk dat bedrijven zich allereerst niet meer negatieve stereotypen willen associëren en ten tweede zullen ze juridisch gezeik willen voorkomen.
En dan kijkt de advocaat van Fisher Price even verder en ziet dat het onderdeel is van de overwegingen van een rechter bij een uitspraak over het al of niet terecht afgeven van een evenementenvergunning. Vervolgens verschijnt er een glimlach op zijn gezicht en weet hij dat hij bij een rechter een eventuele claim op basis daarvan met een kwinkslag af kan laten doen. Het is immers niet relevant.
pi_144305621
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Och heden het is kwetsend. :'(

Schadevergoeding voor elke Quinsy gaarne.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144305628
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dan kijkt de advocaat van Fisher Price even verder en ziet dat het onderdeel is van de overwegingen van een rechter bij een uitspraak over het al of niet terecht afgeven van een evenementenvergunning. Vervolgens verschijnt er een glimlach op zijn gezicht en weet hij dat hij bij een rechter een eventuele claim op basis daarvan met een kwinkslag af kan laten doen. Het is immers niet relevant.
Uitspraken hebben niet alleen maar effect als de zaken 1-op-1 vergelijkbaar zijn.
pi_144305645
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef waht het volgende:

[..]

Och heden het is kwetsend. :'(

Schadevergoeding voor elke Quinsy gaarne.
Leedvermaak?
pi_144305662
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Uitspraken hebben niet alleen maar effect als de zaken 1-op-1 vergelijkbaar zijn.
Uitspraken van de Rechtbank hebben bijna nooit effect, zoals eerder gezegd.
pi_144305674
quote:
99s.gif Op maandag 8 september 2014 11:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Uitspraken van de Rechtbank hebben bijna nooit effect, zoals eerder gezegd.
Bron?
pi_144305689
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee maar dit is nu ook nog niet bepaald werkzaam als jurisprudentie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 11:02:51 ]
pi_144305721
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Bron?
Heb ik toen gegeven. Tevens is dat gewoon onder juristen: de uitspraken van de rechtbank worden bijna nooit gebruikt, omdat ze pas echt meetellen als ze van de Hoge Raad of het Europese Hof komen. Kan je zo opzoeken. Bronnen zijn eerder al gegeven.
pi_144305774
quote:
99s.gif Op maandag 8 september 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb ik toen gegeven. Tevens is dat gewoon onder juristen: de uitspraken van de rechtbank worden bijna nooit gebruikt, omdat ze pas echt meetellen als ze van de Hoge Raad of het Europese Hof komen. Kan je zo opzoeken. Bronnen zijn eerder al gegeven.
Is ook niet meer dan logisch. Wel jammer dat de radicalen aan beide kanten niet willen snappen waar de rechtbank over heeft gesproken.
pi_144305785
quote:
99s.gif Op maandag 8 september 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb geen bronnen gezien. Bron aub.

Een rechtbankuitspraak, mits geen hoger beroep tegen ingesteld, is rechtsgeldig in Nederland. Je kunt daar in Nederland rechtskracht aan ontlenen.

Daarom is er nu ook hoger beroep ingesteld.

Een definitief geworden rechtbankuitspraak is in Nederland even veel waard als een Hoge Raad arrest.
pi_144305809
quote:
9s.gif Op maandag 8 september 2014 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is ook niet meer dan logisch. Wel jammer dat de radicalen aan beide kanten niet willen snappen waar de rechtbank over heeft gesproken.
Eens. Heel jammer.
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 11:06 schreef Ceberut het volgende:
Ik heb geen bronnen gezien. Bron aub.
Bronnen waren gegeven, kijk maar terug. Succes met zoeken en ik ga weer iets nuttigs doen O+
pi_144305818
quote:
99s.gif Op maandag 8 september 2014 11:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Eens. Heel jammer.

[..]

Bronnen waren gegeven, kijk maar terug. Succes met zoeken en ik ga weer iets nuttigs doen O+
Jammer dat je een stelling aanhaalt, zonder deze te onderbouwen.
pi_144305827
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 10:31 schreef remlof het volgende:

En meehuilen met dat kleine groepje vooringenomen discriminerende schreeuwers?
Houd op zeg..

Had jou wel iets hoger ingeschat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144305844
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En meehuilen met dat kleine groepje vooringenomen discriminerende schreeuwers?
Houd op zeg..

Had jou wel iets hoger ingeschat.
dat meehuilen met GS en de Telegraaf zie ik Remlof nog niet echt doen.
pi_144305846
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jammer dat je een stelling aanhaalt, zonder deze te onderbouwen.
Prima onderbouwd. Zoek maar terug. Of als je daar geen zin in hebt moet je me woorden in de mond leggen en me racist noemen O+ Tabee :*
pi_144305885
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat meehuilen met GS en de Telegraaf zie ik Remlof nog niet echt doen.
Nee, meehuilen met de andere groep.
Je bent niet de scherpste uit de lade, is 't wel?
1947-2016
pi_144305930
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, meehuilen met de andere groep.
Je bent niet de scherpste uit de lade, is 't wel?
Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen. Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?
pi_144306129
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen.
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml

Samen met alle absurdistische statements die iedere keer uit die hoek komen, I rest my case.

quote:
Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?
Nee, inderdaad. Die mensen met een dergelijk discriminerende redenering en beweegredenen, moet je negeren. Geen podium bieden. Dan bedoel ik wederom die zuid-oost schreeuwers, even ter verduidelijking voor je.
1947-2016
  maandag 8 september 2014 @ 11:33:54 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_144306527
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen. Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?
Wat is er dom aan zeggen dat die zwarte piet de meeste mensen geen ruk kan schelen en dat ik prima snap dat bedrijven dat ook wel snappen?
pi_144306559
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 11:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml

Samen met alle absurdistische statements die iedere keer uit die hoek komen, I rest my case.
Dat maakt dat jij en je inspiratiebronnen niet discrimineren? Geloof dat het daar minstens zo diep zit...

quote:
Nee, inderdaad. Die mensen met een dergelijk discriminerende redenering en beweegredenen, moet je negeren. Geen podium bieden. Dan bedoel ik wederom die zuid-oost schreeuwers, even ter verduidelijking voor je.
Dat je echter juist niet, je reageert weer heerlijk hysterisch en geeft ze daarmee precies hun zin. Om het af te maken roep je ook nog even 100 keer dat juist die mensen discrimineren.

Ik hoop dat je verbitterde strijd om Zwarte Piet te vermoorden faalt :{.
pi_144306573
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 11:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat is er dom aan zeggen dat die zwarte piet de meeste mensen geen ruk kan schelen en dat ik prima snap dat bedrijven dat ook wel snappen?
Lees je eigen berichten maar even terug :)
  maandag 8 september 2014 @ 11:36:51 #203
104871 remlof
Europees federalist
pi_144306593
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lees je eigen berichten maar even terug :)
Die jij kennelijk niet begrepen hebt.
pi_144306657
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat maakt dat jij en je inspiratiebronnen niet discrimineren? Geloof dat het daar minstens zo diep zit...

[..]

Dat je echter juist niet, je reageert weer heerlijk hysterisch en geeft ze daarmee precies hun zin. Om het af te maken roep je ook nog even 100 keer dat juist die mensen discrimineren.

Beetje kort door de bocht. Je kan de anti-Pietjes niet negeren aangezien ze net zo lang door blijven gaan totdat Piet deaud is.
pi_144306660
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 11:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Die jij kennelijk niet begrepen hebt.
Ik heb het prima begrepen, een beetje dom proberen te provoceren van jouw kant.
pi_144306695
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 11:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht. Je kan de anti-Pietjes niet negeren aangezien ze net zo lang door blijven gaan totdat Piet deaud is.
Enkel omdat ze precies die hysterische reactie krijgen waar ze op hopen...

Wanneer je die figuren gewoon negeert en hun boodschap voor kennisgeving aanneemt is er niets aan de hand. Maar door te reageren als een GS of telegraaf doet help je uiteindelijk Zwarte Piet om zeep.
pi_144306857
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Enkel omdat ze precies die hysterische reactie krijgen waar ze op hopen...

Wanneer je die figuren gewoon negeert en hun boodschap voor kennisgeving aanneemt is er niets aan de hand. Maar door te reageren als een GS of telegraaf doet help je uiteindelijk Zwarte Piet om zeep.
We negeren ze blijkbaar al jaren als ik de bronnen mag geloven.
pi_144307041
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 11:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We negeren ze blijkbaar al jaren als ik de bronnen mag geloven.
Volgens mij is er de laatste jaren elke keer volop hysterie over dit onderwerp.
pi_144307053
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is er de laatste jaren elke keer volop hysterie over dit onderwerp.
Van 2 kanten ja. Negeren gaat denk ik dat niet verhelpen.
pi_144307230
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 11:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Van 2 kanten ja. Negeren gaat denk ik dat niet verhelpen.
Wellicht is het nu door de hysterie van Telegraaf, GS en PVV inderdaad wel te laat...
pi_144307881
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 12:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wellicht is het nu door de hysterie van Telegraaf, GS en PVV inderdaad wel te laat...
We hebben er 9 topics op moeten wachten, maar daar is tie hoor.

Het is de schuld van de PVV.

Nee, het is de schuld van quincy met een klein groepje meelopers en raddraaiers die er met gestrekt been ingingen.
pi_144309226
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 12:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

We hebben er 9 topics op moeten wachten, maar daar is tie hoor.

Het is de schuld van de PVV.

Nee, het is de schuld van quincy met een klein groepje meelopers en raddraaiers die er met gestrekt been ingingen.
De hysterische overreactie heeft niet geholpen bij het escaleren? Meen je dat nu daadwerkelijk?
pi_144309604
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De hysterische overreactie heeft niet geholpen bij het escaleren? Meen je dat nu daadwerkelijk?
Weet je hoe we dat vroeger noemden?

Afschuiven.

Wel de daden plegen, niet de verantwoordelijkheid willen nemen.
pi_144309709
quote:

[..]

Het helpt natuurlijk niet als mensen gedwongen worden stelling te nemen, maar kop in het zand is ook geen oplossing.
Wellicht moeten we zwarte piet inderdaad gewoon veranderen, hoorntjes geven, een roe en een zak :)

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144309826
quote:

[..]

Sinds de jaren 80 is er al actief verzet gaande tegen de figuur van Zwarte Piet, alleen waren er toen amper tot geen media beschikbaar voor een overreactie/escalatie. Internet maakt meer kapot dan Sinterklaas ooit goed kan maken.

maandag 8 september 2014 @ 13:34:47 #216
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144309878
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 13:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Afschuiven.

99.999 heeft sinterklaas verpest en probeert nu de schuld aan de PVV te geven?

Een onderwerp waar subtiliteit voor nodig was is met brute dood-paard-schoppende grofheid aangepakt door de media.

Zonder aandacht was quincy niks waard maar de media weten dondersgoed hoe ze krantjes moeten verkopen en fuck de consequenties.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_144309995
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 13:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

99.999 heeft sinterklaas verpest en probeert nu de schuld aan de PVV te geven?

Een onderwerp waar subtiliteit voor nodig was is met brute dood-paard-schoppende grofheid aangepakt door de media.

Zonder aandacht was quincy niks waard maar de media weten dondersgoed hoe ze krantjes moeten verkopen en fuck de consequenties.
Nee, natuurlijk niet, tenzij 99.999 stiekem undercover quincy is, dan wel.

Maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
  maandag 8 september 2014 @ 13:40:48 #218
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144310038
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 13:39 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, tenzij 99.999 stiekem undercover quincy is, dan wel.

Maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Dus jouw opmerking was gewoon poep. 99.999 praat hier geen quincy's goed. Maar net zoals veel dingen is de waarheid genuanceerder dan alleen maar "hij is de slechterik en niemand anders!".
pi_144310202
Door alle aandacht in de media en het hysterische geschreeuw van bepaalde opiniemakers, zijn de tegenstellingen natuurlijk wel versterkt. Daardoor is de kans dat dit overwaait, een stuk kleiner geworden.

Wat ook niet heeft geholpen, is dat de beschuldiging dat Zwarte Piet een racistisch karakter heeft, leidde tot een storm aan echt racistische reacties.
  maandag 8 september 2014 @ 13:49:24 #220
433122 hetishierstil
Ik ga geen discussies aan
pi_144310274

Het is de laatste tijd stil rond deze zwarte idioot. Hij zal in november (als hij durft) wel weer boven water komen... ;(
pi_144310307
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 13:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Afschuiven.

Daar heeft GS/Telegraaf/PVV-brigade inderdaad een handje van.
pi_144310337
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het helpt natuurlijk niet als mensen gedwongen worden stelling te nemen, maar kop in het zand is ook geen oplossing.
Wellicht moeten we zwarte piet inderdaad gewoon veranderen, hoorntjes geven, een roe en een zak :)

[ afbeelding ]
Kop in het zand steken of die onzin voor kennisgeving aannemen en overgaan tot de orde van de dag lijkt me juist wel een prima oplossing. Dan waait het vanzelf weer over.
Hysterisch reageren heeft het juist laten escaleren en is daarmee een grotere bedreiging voor Piet dan die malle Quincy...
pi_144310364
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sinds de jaren 80 is er al actief verzet gaande tegen de figuur van Zwarte Piet, alleen waren er toen amper tot geen media beschikbaar voor een overreactie/escalatie. Internet maakt meer kapot dan Sinterklaas ooit goed kan maken.

[ afbeelding ]
Mee eens :)
pi_144310421
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ook niet heeft geholpen, is dat de beschuldiging dat Zwarte Piet een racistisch karakter heeft, leidde tot een storm aan echt racistische reacties.
Inderdaad, een Telegraaf die dat mens wat namens de VN wat onzin uitkraamde uitmaakte voor "Zeurpiet", voor de achterban vast een geweldige grap maar voor Zwarte Piet helaas weer een in de maag..
pi_144311248
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:49 schreef hetishierstil het volgende:
[ afbeelding ]

Het is de laatste tijd stil rond deze zwarte idioot. Hij zal in november (als hij durft) wel weer boven water komen... ;(
Wat is hij hier aan het proberen? Stereotypering van de Vikingen? Discriminerend voor alle Noord Engelsen en Schotten. Het kan alle afstammelingen van hun er aan herinneren dat ze jarenlang onderdrukt werden door de Vikingen.
1947-2016
pi_144311298
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

Ik discrimineer? Waar doe ik dat dan, trolletje?
1947-2016
  maandag 8 september 2014 @ 14:55:45 #227
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144312434
Fisher Price heeft haalt Zwarte Piet poppetjes uit de handel. HEMA, Albert Heijn en Fisher Price vragen gewoon om een boycot.

Hier kunt u het bestuur van Fisher Price per mail laten weten u ervan vind.
service.nl@mattel.com
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144312468
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:55 schreef Reconquista. het volgende:
Fisher Price heeft haalt Zwarte Piet poppetjes uit de handel. HEMA, Albert Heijn en Fisher Price vragen gewoon om een boycot.

service.nl@mattel.com
Goede actie van ze ^O^
pi_144312568
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 13:52 schreef 99.999 het volgende:

Hysterisch reageren heeft het juist laten escaleren en is daarmee een grotere bedreiging voor Piet dan die malle Quincy...
Quinsy Gario slaat door op een aantal punten. Voor mij is dat een aansporing te denken: je kletst maar... ik ga lekker fokken.
Welnu.... dan zie je op Fok die agressieve reacties op Quinsy ed en dat drijft mij weer de andere kant uit.
Of minstens.... ging ik er meer over denken , waar ik vroeger dit ZP-punt ook maar opzij schoof, omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest.
Nu ben ik zover om voorstander te zijn van een andere ZP-concept. Meer gekleurde Pieten, allerlei kleuren, ongeschmimnkt, of met roetvegen. De hoofdpiet kan best zwart geschinkt zijn, dat is zijn recht als oudste kompaan of knecht ( niks te slaaf geweest)
Persoonlijk zal ik geen ZP spelen .... het idee dat zoveel mensen het niet leuk vinden dat ik ze imiteer is voor mij reden om te weigeren.
Misschien wel een donkere Sint, dit voor de gein, de variatie en om al die agressieve zogenaamde ZP-fans op te fokken. Hoe opgefokter ze reageren , hoe meer aandacht voor deze kwestie.
Ze willen zo graag roepen ZP is lief, ik discrimineer niet.... hoe meer tegenspel ze zelf scheppen.
  maandag 8 september 2014 @ 15:01:31 #230
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144312636
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 14:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Goede actie van ze ^O^
Een zinloze actie want de poppetjes zijn via Bol.com gewoon te bestellen.
Daarnaast snijd Fisher Price zich financieel in de vingers gezien de vele boze reacties op social media en de oproepen tot een boycot.
Laat de HEMA, Albert Heijn en Fisher Price maar lekker achter een klein groepje anti Nederlandse racisten aanlopen. Ondertussen kopen veel Nederlanders hun spullen wel ergens anders.
pi_144312665
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:01 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Een zinloze actie want de poppetjes zijn via Bol.com gewoon te bestellen.
Daarnaast snijd Fisher Price zich financieel in de vingers gezien de vele boze reacties op social media en de oproepen tot een boycot.
Laat de HEMA, Albert Heijn en Fisher Price maar lekker achter een klein groepje anti Nederlandse racisten aanlopen. Ondertussen kopen veel Nederlanders hun spullen wel ergens anders.
Ach. Die inkomsten van een paar verontwaardigde tokkies zal niet het punt zijn denk ik.
  maandag 8 september 2014 @ 15:07:06 #232
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144312829
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 15:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ach. Die inkomsten van een paar verontwaardigde tokkies zal niet het punt zijn denk ik.
We zullen zien, hier in Nijmegen is de Albert Heijn al beklad en gezien de felle reacties in het land mag jij blijven hopen dat het om een 'paar man' gaat zoals jij zegt maar ik vrees het ergste voor je.
De 'tokkies' in onze wijk gaan in ieder geval tijdens de intocht op jacht naar anti Nederlandse Pieten.
Jullie gaan het denk ik nog moeilijk krijgen
pi_144312927
quote:
16s.gif Op maandag 8 september 2014 15:07 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

We zullen zien, hier in Nijmegen is de Albert Heijn al beklad en gezien de felle reacties in het land mag jij blijven hopen dat het om een 'paar man' gaat zoals jij zegt maar ik vrees het ergste voor je.
De 'tokkies' in onze wijk gaan in ieder geval tijdens de intocht op jacht naar anti Nederlandse Pieten.
Als je de Appie Heijn gaat bekladden vanwege zoiets onbenulligs als Zwarte Piet, dan kun je jezelf beter gewoon gelijk voor de trein flikkeren.
pi_144312992
verhip..... leeg
pi_144313056
quote:

Welke wijk ? Welke stad?
En wat is de bedoeling? Mensen in elkaar slaan bij een kinderfeest ?
En wie is "jullie" ? Iedereen die kritiek heeft op ZP en zijn zogenaamde monoculturele fans ?
Droom je hiervan ofzo? Mensen zijn toch niet echt zo geschift ?
  maandag 8 september 2014 @ 15:19:52 #236
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144313286
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke wijk ? Welke stad?
Geweld bij onze kinderfeestjes gebeurde toch al door de anti-Nederlanders. Of vergeet je dat maar even gemakshalve ? En ja als we ons feestje met de vuisten moeten verdedigen tegen deze haters dan is dat maar zo.
Kijk voor de grap even hoe deze haters het kinderfeestje met geweld verstoren:

pi_144313815
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:19 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Geweld bij onze kinderfeestjes gebeurde toch al door de anti-Nederlanders. Of vergeet je dat maar even gemakshalve ?
Welk geweld? Heb ik een nieuwsbericht gemist?

quote:
En ja als we ons feestje met de vuisten moeten verdedigen tegen deze haters dan is dat maar zo.
Dus je gaat niet zelf gewelddadig worden, maar je rechtvaardigt wel geweld van medestanders om kinderfeestjes te verpesten

quote:
Kijk voor de grap even hoe deze haters het kinderfeestje met geweld verstoren:

Ik zie geweld van de politie en die moeten de pro-Nederlanders zijn .
Foei... toch dit soort pro-Nederlanders

ps.... wie is toch "jullie" ... Kun je dat toelichten ?
Noem maar namen van fokkers in dit topic
pi_144314628
En wanneer wordt de film Forrest Gump verboden ? want daar komt een neger in voor die ook zo typisch wordt neergezet (met grote lippen).

Of gaan de anti-zwarte pieten toch ook graag naar een film als ze niks beters te doen hebben ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144314711
quote:

[..]

Zieke geesten.
pi_144314745
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:55 schreef TLC het volgende:
En wanneer wordt de film Forrest Gump verboden ? want daar komt een neger in voor die ook zo typisch wordt neergezet (met grote lippen).

Of gaan de anti-zwarte pieten toch ook graag naar een film als ze niks beters te doen hebben ?
Er is helemaal niks verboden rondom Zwarte Piet.
pi_144314750
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke wijk ? Welke stad?
En wie is "jullie" ? Iedereen die kritiek heeft op ZP en zijn zogenaamde monoculturele fans ?
Droom je hiervan ofzo? Mensen zijn toch niet echt zo geschift ?
Aan beide kanten zijn gekkies te vinden he.
pi_144314871
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 15:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Aan beide kanten zijn gekkies te vinden he.
Volop helaas.
  maandag 8 september 2014 @ 16:04:10 #243
155616 Proximo
For god, king & country
pi_144314954
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 15:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zieke geesten.
Zie het als een onmacht. Ik denk namelijk dat zeg, 80% van de nederlanders geen probleem heeft met zwarte piet. Als een klein relclubje uit amsterdam jouw tradities probeert af te breken en daar wordt vervolgens nog gehoor aan gegeven. Tja..

Goed te keuren nee, maar als we bij quincy's naar hun gevoel moeten luisteren dan werkt dat 2 kanten op.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 8 september 2014 @ 16:10:15 #244
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144315193
Ik denk dat er al genoeg naar gevoel wordt geluisterd en 0,0 naar feiten binnen deze discussie. Aan beide kanten.

Met andere woorden. We hebben weer een irrationele tweedeling gevonden.
pi_144318581
Kennelijk zijn er veel mensen die denken dat Zwarte Piet onder het mom van 'knecht' als slaaf wordt gezien van Sint Nicholaas. Dat er mensen zijn die beweren dat Zwarte Piet het Nederlandse boegbeeld voor de slavernij is, hebben zich niet genoeg in de geschiedenis en folklore achter Sinterklaas verdiept. Zwarte Piet werd in de tijd van de Europese kolonisatie in Afrika geintroduceerd als knecht van Sint Nicholaas, een man van respectabele leeftijd die van tijd tot tijd zeer verstrooid was. De knecht van Sint Nicholaas, Pieter, die duidelijk van een jongere leeftijd was, hielp Sint Nicholaas met de dagelijkse gang van zaken.

Later toen het feest werd geintroduceerd werden het er in plaats van een piet, meerdere pieten. Om hem een nog vriendelijkere uitstraling te geven hebben ze de grote oorringen die hij oorspronkelijk had weggehaald en heeft de maatschappij hem/haar kroeshaar gegeven.

Zwarte Piet staat tegenwoordig ook vooral bij kinderen bekend als behulpzame, vriendelijke man, die geassocieerd wordt met snoep en vrolijkheid. Er is zoveel haat in de wereld en als je dan nu het label racisme aan Zwarte Piet en het Sinterklaasfeest gaat hangen, dan zorg je er juist voor dat kinderen het uiteindelijk ook als racisme gaan zien. Nu draagt Zwarte Piet naar mijn mening juist bij aan acceptatie jegens de gekleurde medemens.
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
pi_144318963
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:42 schreef Bomzor het volgende:
Kennelijk zijn er veel mensen die denken dat Zwarte Piet onder het mom van 'knecht' als slaaf wordt gezien van Sint Nicholaas. Dat er mensen zijn die beweren dat Zwarte Piet het Nederlandse boegbeeld voor de slavernij is, hebben zich niet genoeg in de geschiedenis en folklore achter Sinterklaas verdiept. Zwarte Piet werd in de tijd van de Europese kolonisatie in Afrika geintroduceerd als knecht van Sint Nicholaas, een man van respectabele leeftijd die van tijd tot tijd zeer verstrooid was. De knecht van Sint Nicholaas, Pieter, die duidelijk van een jongere leeftijd was, hielp Sint Nicholaas met de dagelijkse gang van zaken.

Later toen het feest werd geintroduceerd werden het er in plaats van een piet, meerdere pieten. Om hem een nog vriendelijkere uitstraling te geven hebben ze de grote oorringen die hij oorspronkelijk had weggehaald en heeft de maatschappij hem/haar kroeshaar gegeven.

Zwarte Piet staat tegenwoordig ook vooral bij kinderen bekend als behulpzame, vriendelijke man, die geassocieerd wordt met snoep en vrolijkheid. Er is zoveel haat in de wereld en als je dan nu het label racisme aan Zwarte Piet en het Sinterklaasfeest gaat hangen, dan zorg je er juist voor dat kinderen het uiteindelijk ook als racisme gaan zien. Nu draagt Zwarte Piet naar mijn mening juist bij aan acceptatie jegens de gekleurde medemens.
We weten het allemaal, op een paar zwartkijkers na, die willen het niet snappen en koste wat kost een kinderfeest verpesten.
  maandag 8 september 2014 @ 22:35:14 #247
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144332988
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:19 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Geweld bij onze kinderfeestjes gebeurde toch al door de anti-Nederlanders.
Anti-Nederlanders, wtf? :')
Krekker is de bom!
pi_144333491
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:55 schreef Reconquista. het volgende:
service.nl@mattel.com
Bedankt voor de tip. Zojuist een mail gestuurd met de inhoud dat ik hun maatschappelijke betrokkenheid enorm waardeer.
pi_144333501
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Anti-Nederlanders, wtf? :')
Als ze de rest van Nederkand voor racist uitmaken, mag je ze gerust zo noemen.
  maandag 8 september 2014 @ 22:46:43 #250
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144333575
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Niet iedereen met kritiek op ZP noemt de rest van Nederland racist. Maar goed, ik weet verder even niet of de figuren waar de vorige post op sloeg dit deden.
Krekker is de bom!
pi_144334351
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan, zijn mensen met kritiek op Zwarte Piet opeens geen Nederlander meer? Want anders wordt het een beetje rare situatie in de zin van dat je anti-jezelf bent? Mensen met kritiek op ZP zijn eigenlijk zelfhaters? Moet ik dat zo zien? Leg uit svp.
pi_144340040
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:46 schreef KoosVogels het volgende:

Dat idd.
in a crowd you lose humanity
pi_144340928
Kan iemand even op een rijtje zetten wie en wat ik ondertussen allemaal moet boycotten/voor rotte vis uitmaken?
Ik ben ondertussen het overzicht een beetje kwijt geraakt en als reachtgeaarde Nederlander wil ik natuurlijk wel weten wat ik wel en niet mag doen van de Pro-Zwarte Piet politie.

-HEMA
-Fisher Price
-Bolletje
-Sesamstraat
-Gerda Havertong
-Quincy
-Anouk

Deze staan al op mijn blacklist, maar aanvullingen lees ik graag!
pi_144341141
Ik ga dit jaar, zoals ieder jaar, gewoon weer zwarte piet spelen als vrijwilliger. Maar ik verrot het om mij aan te passen :)
Zonder wrijving geen glans
pi_144341181
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:42 schreef Bomzor het volgende:

Toch vindt niemand het leuk als hij voor zwarte piet wordt uitgemaakt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga dit jaar, zoals ieder jaar, gewoon weer zwarte piet spelen als vrijwilliger. Maar ik verrot het om mij aan te passen :)
Wat stoer. :)
pi_144342029
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:45 schreef Gramulanion het volgende:
Als ik een Nederland uitscheld voor kaaskop moeten we ook kaas maar afschaffen?
pi_144342060
Het slaaf voelen is en blijft voor sommigen zo enorm verslavend.
pi_144342073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:22 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nee.
pi_144342084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:45 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

[..]

Wat stoer. :)
Ik ook niet als ik voor kanker kaaskop uitgemaakt word. Kaas maar afschaffen dan? Gouda in de ban doen? Of tyfus jood omdat ik voor Ajax ben. Joden maar afschaffen? Vertel, waar ligt die grens volgens jou?
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:24:37 #260
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144342097
quote:

[..]

Kaaskop is een geuzennaam. Misschien zouden onze donkere medelanders de term "Zwarte Piet" ook kunnen oppakken.
pi_144342231
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ook niet als ik voor kanker kaaskop uitgemaakt word. Kaas maar afschaffen dan? Gouda in de ban doen? Of tyfus jood omdat ik voor Ajax ben. Joden maar afschaffen? Vertel, waar ligt die grens volgens jou?
Zou niet weten waarom kaas en joden afgeschaft zouden moeten worden.
pi_144342247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:24 schreef beantherio het volgende:

[..]

Kaaskop is een geuzennaam. Misschien zouden onze donkere medelanders de term "Zwarte Piet" ook kunnen oppakken.
Niet echt.... ik ken geen 1 Nederlander die zich zelf een kaaskop noemt. Vaak is het een poging tot beledigen.
pi_144342298
quote:

[..]

Kaas is racisme!! Heb nog nooit een zwarte NL'se kaas gezien!
1947-2016
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:33:34 #264
38114 beantherio
pi_144342342
Ik moet toegeven dat ik een ding aan deze discussie wel weer ironisch vind: het bevat een bepaalde mate van "cultuurrelativisme". Dwz: in veel landen schrikken ze van de "blackface" terwijl het in Nederland totaal geen negatieve gevoelens oplevert (behalve bij een piepkleine minderheid dan). Het is wel grappig om te zien hoe discussies met buitenlanders verlopen waarbij er duidelijk sprake is van afwijkende culturele inzichten. :)

Voor de duidelijkheid: ik vind cultuurrelativisme geen scheldwoord. Culturen verschillen en kunnen daarom niet altijd 1-op-1 vergeleken worden. En in de Nederlandse context is er niks mis met Zwarte Piet: hij hoort bij onze cultuur. w/
pi_144342375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:29 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom kaas en joden Zwarte Piet afgeschaft zou moeten worden.
Precies.
pi_144342404
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies.
Waarom verdraai je mijn woorden nu?
pi_144342430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:35 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Waarom verdraai je mijn woorden nu?
Ik verdraai niks. Ik kopieer even jouw eigen statement even in de context van Zwarte Piet.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:37:43 #268
38114 beantherio
pi_144342469
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Niet echt.... ik ken geen 1 Nederlander die zich zelf een kaaskop noemt. Vaak is het een poging tot beledigen.

;)
pi_144342473
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik verdraai niks. Ik kopieer even jouw eigen statement even in de context van Zwarte Piet.
Dus omdat kaas en joden niet afgeschaft kunnen worden mag Zwarte Piet ook blijven. Geniaal argument.
pi_144342517
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:37 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dus omdat kaas en joden niet afgeschaft kunnen worden mag Zwarte Piet ook blijven. Geniaal argument.
Omdat kaas en joden volgens jou niet afgeschaft hoeven te worden omdat mensen zich beledigd erdoor kunnen voelen als ze ervoor worden uitgemaakt hoeft ZP dat dus ook niet natuurlijk. Dat snap je zelf natuurlijk ook wel, dat je een beetje zwak argumentje had ;)
pi_144342605
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat kaas en joden volgens jou niet afgeschaft hoeven te worden omdat mensen zich beledigd erdoor kunnen voelen als ze ervoor worden uitgemaakt hoeft ZP dat dus ook niet natuurlijk. Dat snap je zelf natuurlijk ook wel, dat je een beetje zwak argumentje had ;)
Ik gaf alleen aan dat Zwarte Piet als alles behalve positief wordt ervaren door de gekleurde medemens.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:43:16 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144342625
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:42 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ik gaf alleen aan dat Zwarte Piet als alles behalve positief wordt ervaren door de gekleurde medemens.
Door een DEEL van de gekleurde medemens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144342650
quote:

[..]

En dat is natuurlijk geen argument.
pi_144342778
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk geen argument.
Argument voor wat? Ik reageerde op iemand die zei dat Zwarte Piet bijdraagt aan aan acceptatie jegens de gekleurde medemens.
pi_144343208
Het is super fijn dat een gedeelte van de gekleurde medemens zich als vertegenwoordiger van een hele groep mensen ziet. Generaliseren zorgt er in dit geval alleen maar voor dat het argument nog zwakker word. Het blijkt dat je nog nooit de moeite genomen om tijdens de Sinterklaas tijd aan kinderen te vragen als wat zij Zwarte Piet zien. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in hetgeen je wilt afschaffen. Waar die in de 19e eeuw nog als verschrikking werd gezien, is het nu een boegbeeld voor verdraagzaamheid en vrolijkheid voor een aardig aantal mensen. Wij vieren en zullen altijd Sinterklaas blijven vieren in de ietwat kleinere dorpjes ook al wordt het door de rechtbank, hoger gerechtshof of de hoge raad verboden of als racistisch gezien. Als je in een klein landje zoals Nederland, met allemaal passieve mensen ergens een rel om kan verwachten, dan is het wel om het schrappen van een traditie die al decennia vreugde voor zowel de kinderen maar ook volwassenen met zich meebrengt.
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:53:21 #276
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144346524
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat helemaal niet op. Onderwerp van discussie is juist ook het ontstaan van ZP, waarbij door tegenstanders wordt gesteld dat het afkomstig is van een negerkarikatuur.

Kaas (voedsel) is niet gebaseerd op het scheldwoord, maar het scheldwoord is juist gebaseerd op het aanvankelijk neutraal product.

Wanneer men een specifiek product had ontwikkeld n.a.v. het scheldwoord, DAN zou de vergelijking opgaan. Tenminste, als wd uitgaan vd invalshoek vd tegenstanders.
Krekker is de bom!
pi_144349820
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat helemaal niet op. Onderwerp van discussie is juist ook het ontstaan van ZP, waarbij door tegenstanders wordt gesteld dat het afkomstig is van een negerkarikatuur.
Ik vind het best als ze dat beter in kaart willen krijgen, voor zo ver het niet al goed in kaart is gebracht en dit mogelijk is, maar wat schieten zij daarmee op? Het verandert niets aan de geschiedenis en het verandert niets aan de ZP die wij vandaag de dag hebben. Een gezellige, misschien ietwat domme knecht van Sinterklaas die door geen blanke burger als een neger wordt gezien. Dat een op dit vlak slecht opgevoed kindje die voor het eerst een donker gekleurd iemand ziet IRL (er bestaan nog buurten waarin geen niet-westerse allochtonen wonen) dan eens een keer de moeder van een kunstgekkie ZP heeft genoemd kan gebeuren. Niet leuk misschien - zelf zou ik er mijn schouders over ophalen - maar toch geen reden om het bestaansrecht van ZP ter discussie te willen stellen.
#NoDAPL
pi_144350009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Door een DEEL van de gekleurde medemens.
Hoe moet ik dat voor mij zien, een deel van een mens? Zijn 'blanke' mensen kleurloos? :?
;)

Ik denk dat jij het nog zachtjes uitdrukt. Het gaat vooral om een kleine minderheid van een van de minderheidsgroepen (Surinamers). 17 miljoen Nederlanders laten zich toch niet door enkele honderden of duizenden landgenoten vertellen welke traditie wij wel en niet mogen hebben? Al zijn het er tienduizenden, hetzelfde verhaal.
#NoDAPL
pi_144350161
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Een slechte poging dan toch. :)
Ik ken maar 1 volk wat deze term gebruikt en ik denk dat je het niet eens zo zeer als een belediging moet zien, het is m.i. eerder een kleurrijke manier om naar de buren te verwijzen.
#NoDAPL
pi_144350518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat voor mij zien, een deel van een mens? Zijn 'blanke' mensen kleurloos? :?
;)

Ik denk dat jij het nog zachtjes uitdrukt. Het gaat vooral om een kleine minderheid van een van de minderheidsgroepen (Surinamers). 17 miljoen Nederlanders laten zich toch niet door enkele honderden of duizenden landgenoten vertellen welke traditie wij wel en niet mogen hebben? Al zijn het er tienduizenden, hetzelfde verhaal.
Vanaf waar moet je rekening met ze houden? Als ze een meerderheid hebben?
pi_144350881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een slechte poging dan toch. :)
Ik ken maar 1 volk wat deze term gebruikt en ik denk dat je het niet eens zo zeer als een belediging moet zien, het is m.i. eerder een kleurrijke manier om naar de buren te verwijzen.
Marokkanen kunnen er anders ook wel wat van. En die doen dat niet op een kleurrijke manier.
pi_144350965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:59 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Mensen moeten altijd rekening houden met elkaar . En extra als men mensen gaat imiteren op basis van raskenmerken.
Als men doordramt onder het mom van "de meerderheid beslist" dan is het een hardvochtige dictatuur.
Overigens kunnen het best honderdduizenden donkere Nederlanders zijn die niet happy zijn met
hoe zij geimiteerd worden.
pi_144351487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:59 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Zwarte piet was al lang aan verandering onderhevig.

Zo gaat dat in een samenleving die aan verandering onderhevig is, totdat een paar racisten schreeuwers het nodig vonden om, met dreiging van geweld op een kinderfeest, te gaan eisen dat zwarte piet anders moest, of nog liever, afgeschaft, nu, direct, niet op de "natuurlijke" manier. Zelfs nu in Amsterdam die een wijziging wil, langzaam aan over een periode van vier jaar is de heren te lang, het moet nu.

Tja, ga miljoenen mensen met droge ogen voor racist uitmaken om een kinderfeest dan gaan miljoenen mensen hun hakken in het zand zetten.

En dan gaat de anti-pieten bende weer klagen en wijzen "zie je wel, racisten, allemaal!"

Actie-reactie, mensen reageren emotioneel.

En het enige dat er nu bereikt is, is dat een zeer grote meerderheid de komende jaren juist het sint feest gaan vieren met de aloude zwarte piet en geen enkele verandering accepteren.

Het is wachten op een sint intocht waar de anti-pieten gaan demonstreren, ik denk dat het dan matten zal worden, het "gewone volk" pikt het niet meer.

Voor de duidelijkheid voor de azijnpissers alhier, dat hoop ik van harte niet, laat iedereen in zijn waarde blijven, maar denk en verwacht het wel, helaas.
pi_144351705
quote:

[..]

Alle gekleurde medemensen zijn die schreeuwers uit zuid oost?

Vergeet even niet dat de meeste het geen ene moer kan schelen, behalve dat gajes uit de bijlmer.
1947-2016
pi_144351774
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Zwarte piet was al lang aan verandering onderhevig.

Zo gaat dat in een samenleving die aan verandering onderhevig is, totdat een paar racisten schreeuwers het nodig vonden om, met dreiging van geweld op een kinderfeest, te gaan eisen dat zwarte piet anders moest, of nog liever, afgeschaft, nu, direct, niet op de "natuurlijke" manier. Zelfs nu in Amsterdam die een wijziging wil, langzaam aan over een periode van vier jaar is de heren te lang, het moet nu.

Tja, ga miljoenen mensen met droge ogen voor racist uitmaken om een kinderfeest dan gaan miljoenen mensen hun hakken in het zand zetten.

En dan gaat de anti-pieten bende weer klagen en wijzen "zie je wel, racisten, allemaal!"

En het enige dat er nu bereikt is, is dat een zeer grote meerderheid de komende jaren juist het sint feest gaan vieren met de aloude zwarte piet en geen enkele verandering accepteren.

Het is wachten op een sint intocht waar de anti-pieten gaan demonstreren, ik denk dat het dan matten zal worden, het "gewone volk" pikt het niet meer.

Voor de duidelijkheid voor de azijnpissers alhier, dat hoop ik van harte niet, laat iedereen in zijn waarde blijven, maar denk en verwacht het wel, helaas.
Zou wel een dieptepuntje zijn. Gaan matten over een kinderfeestje. Maar, uitgelokt is het bij voorbaat.
1947-2016
pi_144351883
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zou wel een dieptepuntje zijn. Gaan matten over een kinderfeestje. Maar, uitgelokt is het bij voorbaat.
En de schuld zal dan, uiteraard, gaan naar die extremistische racisten, de gewone Nederlander die het zat is.
pi_144351952
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:29 schreef Kingstown het volgende:
Kan iemand even op een rijtje zetten wie en wat ik ondertussen allemaal moet boycotten/voor rotte vis uitmaken?
Ik ben ondertussen het overzicht een beetje kwijt geraakt en als reachtgeaarde Nederlander wil ik natuurlijk wel weten wat ik wel en niet mag doen van de Pro-Zwarte Piet politie.

-HEMA
-Fisher Price
-Bolletje
-Sesamstraat
-Gerda Havertong
-Quincy
-Anouk

Deze staan al op mijn blacklist, maar aanvullingen lees ik graag!
Hoe heet die andere trieste negerin nou ook alweer?
Die van die krokodillentranen zat te janken bij de wereld draait door en p+w.
1947-2016
pi_144352004
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:38 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En de schuld zal dan, uiteraard, gaan naar die extremistische racisten, de gewone Nederlander die het zat is.
Dat zal er aan liggen wie je gaat spreken. vara/grachtengordelhipsters/quincy of de gewone Nederlander.
1947-2016
pi_144352477
http://www.geenstijl.nl/m(...)faal_van_de_npo.html

Over hysterische media gesproken: Joop.nl begaat een enorme blunder door ten onrechte de beeltenis van Rasta Banana te verwarren met Zwarte Piet, in een poging om nogmaals racisme proberen aan te tonen binnen Nederland. Wat een faal.
pi_144353108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alle gekleurde medemensen zijn die schreeuwers uit zuid oost?

Vergeet even niet dat de meeste het geen ene moer kan schelen, behalve dat gajes uit de bijlmer.
Bron?
pi_144356277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:11 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Bron?
Moeilijk he, iets geloven wat een ander zegt. Je ziet toch iedere keer hetzelfde groepje schreeuwers? Of ziet het Malieveld met een half miljoen zwart van de mensen (ja, woordgrap) ...

ik wil een bron hebben :'(
1947-2016
pi_144356406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moeilijk he, iets geloven wat een ander zegt. Je ziet toch iedere keer hetzelfde groepje schreeuwers? Of ziet het Malieveld met een half miljoen zwart van de mensen (ja, woordgrap) ...

ik wil een bron hebben :'(

Deze mensen komen ook allemaal uit dat vaste groepje?
pi_144356472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:37 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Deze mensen komen ook allemaal uit dat vaste groepje?
_O-
Geweldig. Niet een beetje gekleurde media ook.

Weet je waar dit trouwens is opgenomen? Amsterdamse Poort.
I rest my case.
1947-2016
pi_144356574
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O-
Geweldig. Niet een beetje gekleurde media ook.

Weet je waar dit trouwens is opgenomen? Amsterdamse Poort.
I rest my case.
Oké.
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:16:23 #295
38114 beantherio
pi_144357670
"Mad mothers" vallen plat op hun gezicht met hun Fisher-Price "overwinning":

http://www.nieuws.nl/alge(...)cht-niet-goed-genoeg

quote:
'Zwarte Piet verkocht gewoon niet goed genoeg'

De tweet van MAD Mothers heeft helemaal niets te maken gehad met de beslissing van Fisher-Price om hun Zwarte Pietenspeelgoed uit de schappen te halen.

"De tweet is helemaal verkeerd opgehaald", verklaart Marion Geense van moederorganisatie Mattel aan Nieuws.nl. "En dat werd weer aangejaagd door een aantal nieuwssites."
:')
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:07:01 #296
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144359427
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Actie-reactie zou zijn:
Eventueel boos/emotioneel reageren op de mensen die jou onterecht uitmaken voor racist. (Wat sommige mensen ook gewoon terecht doen)

Wanneer actie-reactie uitmondt in uiting tot haat jegens negers en soms zelfs allochtonen in het algemeen, dan lijkt het mij aannemelijk dat de persoon in kwestie eigenlijk altijd al in grote lijnen zo dacht. Er was alleen nog even een triggertje nodig voordat het tot uiting werd gebracht.
Krekker is de bom!
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:17:59 #297
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144359975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind het best als ze dat beter in kaart willen krijgen, voor zo ver het niet al goed in kaart is gebracht en dit mogelijk is, maar wat schieten zij daarmee op? Het verandert niets aan de geschiedenis en het verandert niets aan de ZP die wij vandaag de dag hebben. Een gezellige, misschien ietwat domme knecht van Sinterklaas die door geen blanke burger als een neger wordt gezien. Dat een op dit vlak slecht opgevoed kindje die voor het eerst een donker gekleurd iemand ziet IRL (er bestaan nog buurten waarin geen niet-westerse allochtonen wonen) dan eens een keer de moeder van een kunstgekkie ZP heeft genoemd kan gebeuren. Niet leuk misschien - zelf zou ik er mijn schouders over ophalen - maar toch geen reden om het bestaansrecht van ZP ter discussie te willen stellen.
Ik denk dat mensen sowieso eens wat minder zwaar aan zaken moeten tillen, leef gewoon gezellig samen zou ik zeggen.

Ik vind het prima dat mensen Sinterklaas met ZP vieren. Ik vind echter ook dat mensen het recht hebben hun mening te geven. Jammer om te zien dat dit in veel gevallen leidt tot een blinde waas van haat bij sommigen. Deels veroorzaakt door de lompe manier waarop sommigen hun mening uiten, deels gebaseerd door de wellicht foute interpretatie van sommigen omdat ze toch wat minder open-minded waren dan ze zelf altijd dachten.

Eigenlijk zijn er helemaal niet 2-zijden. Er zijn tig verschillende meningen, alleen door een bepaalde groep schreeuwlelijkerds wordt al snel gedaan alsof je alleen voor of tegen kan zijn. 'Want wie niet voor ons is, is tegen ons' en omgekeerd.
Krekker is de bom!
pi_144360083
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Actie-reactie zou zijn:
Eventueel boos/emotioneel reageren op de mensen die jou onterecht uitmaken voor racist. (Wat sommige mensen ook gewoon terecht doen)

Wanneer actie-reactie uitmondt in uiting tot haat jegens negers en soms zelfs allochtonen in het algemeen, dan lijkt het mij aannemelijk dat de persoon in kwestie eigenlijk altijd al in grote lijnen zo dacht. Er was alleen nog even een triggertje nodig voordat het tot uiting werd gebracht.
Niet mee eens.

Het gaat niet alleen over zwarte piet, de zwarte piet discussie is in deze de druppel die de emmer deed overlopen.

De gemiddelde Nederlander is het zat geworden, jarenlange goedpraten, wegkijken, troetelen, geld achteraan gooien, wanbeleid, en steeds maar weer prikken gaat zich nu wreken, mensen zijn er klaar mee, tot hier en niet verder.

Ter vergelijking, als jij dag in, dag uit, door je collega steevast met een vinger in je zij geprikt word, lach je er de eerste keren om later reageer je kribbiger, op een bepaald moment pak je zijn vinger en buig je hem om.

Goed? Nee, logisch? Ja.

Ze willen het maar niet begrijpen, ze creëren juist racistische gevoelens bij mensen die ze nooit en te nimmer hadden, racisme is niet aangeboren, dat leer je aan.

En dan betwijfel ik nog of het dan racisme is of gewoon boosheid/woede.
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:24:30 #299
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144360335
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:19 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Het gaat niet alleen over zwarte piet, de zwarte piet discussie is in deze de druppel die de emmer deed overlopen.

De gemiddelde Nederlander is het zat geworden, jarenlange goedpraten, wegkijken, troetelen, geld achteraan gooien, wanbeleid, en steeds maar weer prikken gaat zich nu wreken, mensen zijn er klaar mee, tot hier en niet verder.

Ter vergelijking, als jij dag in, dag uit, door je collega steevast met een vinger in je zij geprikt word, lach je er de eerste keren om later reageer je kribbiger, op een bepaald moment pak je zijn vinger en buig je hem om.

Goed? Nee, logisch? Ja.

Ze willen het maar niet begrijpen, ze creëren juist racistische gevoelens bij mensen die ze nooit en te nimmer hadden, racisme is niet aangeboren, dat leer je aan.

En dan betwijfel ik nog of het dan racisme is of gewoon boosheid/woede.
Maar waarom zou je allochtonen als groep, een ongelofelijk diverse groep, waarvan de meesten niks met elkaar te maken hebben, vergelijken met 1 persoon?

Waarom zou een hardwerkende allochtoon van bijvoorbeeld Surinaamse afkomst, die zijn hele leven belasting heeft betaald, heeft bijgedragen aan de samenleving, etc, zijn mening alleen mogen geven wanneer deze wordt goedgekeurd door autochtonen?

Waarom zou je zo'n hardwerkende allochtoon vergelijken met een collega die je dag in dag uit in de zij prikt?
Krekker is de bom!
pi_144360679
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar waarom zou je allochtonen als groep, een ongelofelijk diverse groep, waarvan de meesten niks met elkaar te maken hebben, vergelijken met 1 persoon?

Waarom zou een hardwerkende allochtoon van bijvoorbeeld Surinaamse afkomst, die zijn hele leven belasting heeft betaald, heeft bijgedragen aan de samenleving, etc, zijn mening alleen mogen geven wanneer deze wordt goedgekeurd door autochtonen?

Waarom zou je zo'n hardwerkende allochtoon vergelijken met een collega die je dag in dag uit in de zij prikt?
Niet.

Heb ik ook al zo vaak gezegt hier.

Al die goedpraters beseffen niet dat ze meer kapot maken, ze creëren haat en wie zijn straks de slachtoffers? Precies, juist degenen die er niets mee te maken hebben.
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:33:30 #301
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144360836
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:30 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Niet.

Heb ik ook al zo vaak gezegt hier.

Al die goedpraters beseffen niet dat ze meer kapot maken, ze creëren haat en wie zijn straks de slachtoffers? Precies, juist degenen die er niets mee te maken hebben.
Wat praten die goedpraters precies goed? Want ik weet nu even niet of ik jouw post wel goed begrijp.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')