Dat gaat over de motivering bij een evenementenvergunning. Niet over een eventueel verbod op Zwarte Piet of ook maar iets wat tot claims zou kunnen leiden.quote:Op maandag 8 september 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888
Er loopt hoger beroep tegen.
quote:Op maandag 8 september 2014 10:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Maak je er weer een stropop van. Ik heb nooit gezegd dat er een ZP verbod was.
Het gaat mij om de passage waarin de rechtbank vaststelt dat Zwarte Piet een negatief stereotype is.
Wel vreemd dan dat ik niet de enige ben die jou ervan beticht dat je een uitspraak gebruikt om te laten lijken alsof ZP verboten is. Heel apart. Je zou bijna gaan denken dat je aan het stropoppen bent geslagen.quote:Op maandag 8 september 2014 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat gaat over de motivering bij een evenementenvergunning. Niet over een eventueel verbod op Zwarte Piet of ook maar iets wat tot claims zou kunnen leiden.
Waar beweerde ik dat dan?quote:Op maandag 8 september 2014 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat gaat over de motivering bij een evenementenvergunning. Niet over een eventueel verbod op Zwarte Piet of ook maar iets wat tot claims zou kunnen leiden.
quote:
Er is geen rechtspraak over Zwarte Piet. Er loopt een zaak over of een evenementenvergunning voldoende is gemotiveerd door een gemeente.quote:Dat is natuurlijk waar. Al denk dat zo'n Fisher Price wel rekening zou houden met Nederlandse rechtspraak ter zake, te meer omdat dit product waarschijnlijk specifiek voor Nederland op de markt is gebracht.
Meer vanuit juridische argumenten (claims e.d.) dan uit maatschappelijke betrokkenheid.
Dat bedoelde hij niet zo hoorquote:Op maandag 8 september 2014 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
[..]
Er is geen rechtspraak over Zwarte Piet. Er loopt een zaak over of een evenementenvergunning voldoende is gemotiveerd door een gemeente.
In die uitspraak doet de rechtbank een harde uitspraak over Zwarte Piet. Zwarte Piet kan vanwege het negatieve stereotype voor mensen in de persoonlijke levenssfeer als kwetsend worden ervaren.quote:Op maandag 8 september 2014 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
[..]
Er is geen rechtspraak over Zwarte Piet. Er loopt een zaak over of een evenementenvergunning voldoende is gemotiveerd door een gemeente.
En dan kijkt de advocaat van Fisher Price even verder en ziet dat het onderdeel is van de overwegingen van een rechter bij een uitspraak over het al of niet terecht afgeven van een evenementenvergunning. Vervolgens verschijnt er een glimlach op zijn gezicht en weet hij dat hij bij een rechter een eventuele claim op basis daarvan met een kwinkslag af kan laten doen. Het is immers niet relevant.quote:Op maandag 8 september 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In die uitspraak doet de rechtbank een harde uitspraak over Zwarte Piet. Zwarte Piet kan vanwege het negatieve stereotype voor mensen in de persoonlijke levenssfeer als kwetsend worden ervaren.
Dit staat in een uitspraak van een rechter.
Als ik een claim zou willen indienden tegen Fisher Price, dan had ik die passage kunnen gebruiken. Het is geen uitspraak van een of andere Quincy, maar een Nederlandse rechtbank. Daar gaat kracht van uit.
Ik denk dat bedrijven zich allereerst niet meer negatieve stereotypen willen associėren en ten tweede zullen ze juridisch gezeik willen voorkomen.
Och heden het is kwetsend.quote:Op maandag 8 september 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In die uitspraak doet de rechtbank een harde uitspraak over Zwarte Piet. Zwarte Piet kan vanwege het negatieve stereotype voor mensen in de persoonlijke levenssfeer als kwetsend worden ervaren.
Uitspraken hebben niet alleen maar effect als de zaken 1-op-1 vergelijkbaar zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 10:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan kijkt de advocaat van Fisher Price even verder en ziet dat het onderdeel is van de overwegingen van een rechter bij een uitspraak over het al of niet terecht afgeven van een evenementenvergunning. Vervolgens verschijnt er een glimlach op zijn gezicht en weet hij dat hij bij een rechter een eventuele claim op basis daarvan met een kwinkslag af kan laten doen. Het is immers niet relevant.
Leedvermaak?quote:Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef waht het volgende:
[..]
Och heden het is kwetsend.
Schadevergoeding voor elke Quinsy gaarne.
Uitspraken van de Rechtbank hebben bijna nooit effect, zoals eerder gezegd.quote:Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Uitspraken hebben niet alleen maar effect als de zaken 1-op-1 vergelijkbaar zijn.
Bron?quote:Op maandag 8 september 2014 11:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Uitspraken van de Rechtbank hebben bijna nooit effect, zoals eerder gezegd.
Nee maar dit is nu ook nog niet bepaald werkzaam als jurisprudentie.quote:Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Uitspraken hebben niet alleen maar effect als de zaken 1-op-1 vergelijkbaar zijn.
Heb ik toen gegeven. Tevens is dat gewoon onder juristen: de uitspraken van de rechtbank worden bijna nooit gebruikt, omdat ze pas echt meetellen als ze van de Hoge Raad of het Europese Hof komen. Kan je zo opzoeken. Bronnen zijn eerder al gegeven.quote:
Is ook niet meer dan logisch. Wel jammer dat de radicalen aan beide kanten niet willen snappen waar de rechtbank over heeft gesproken.quote:Op maandag 8 september 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb ik toen gegeven. Tevens is dat gewoon onder juristen: de uitspraken van de rechtbank worden bijna nooit gebruikt, omdat ze pas echt meetellen als ze van de Hoge Raad of het Europese Hof komen. Kan je zo opzoeken. Bronnen zijn eerder al gegeven.
Ik heb geen bronnen gezien. Bron aub.quote:Op maandag 8 september 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb ik toen gegeven. Tevens is dat gewoon onder juristen: de uitspraken van de rechtbank worden bijna nooit gebruikt, omdat ze pas echt meetellen als ze van de Hoge Raad of het Europese Hof komen. Kan je zo opzoeken. Bronnen zijn eerder al gegeven.
Eens. Heel jammer.quote:Op maandag 8 september 2014 11:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is ook niet meer dan logisch. Wel jammer dat de radicalen aan beide kanten niet willen snappen waar de rechtbank over heeft gesproken.
Bronnen waren gegeven, kijk maar terug. Succes met zoeken en ik ga weer iets nuttigs doenquote:Op maandag 8 september 2014 11:06 schreef Ceberut het volgende:
Ik heb geen bronnen gezien. Bron aub.
Jammer dat je een stelling aanhaalt, zonder deze te onderbouwen.quote:Op maandag 8 september 2014 11:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Eens. Heel jammer.
[..]
Bronnen waren gegeven, kijk maar terug. Succes met zoeken en ik ga weer iets nuttigs doen
En meehuilen met dat kleine groepje vooringenomen discriminerende schreeuwers?quote:Op maandag 8 september 2014 10:31 schreef remlof het volgende:
Prima als bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.
Hulde aan Hema en Fisher-Price.
dat meehuilen met GS en de Telegraaf zie ik Remlof nog niet echt doen.quote:Op maandag 8 september 2014 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En meehuilen met dat kleine groepje vooringenomen discriminerende schreeuwers?
Houd op zeg..
Had jou wel iets hoger ingeschat.
Prima onderbouwd. Zoek maar terug. Of als je daar geen zin in hebt moet je me woorden in de mond leggen en me racist noemenquote:Op maandag 8 september 2014 11:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jammer dat je een stelling aanhaalt, zonder deze te onderbouwen.
Nee, meehuilen met de andere groep.quote:Op maandag 8 september 2014 11:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dat meehuilen met GS en de Telegraaf zie ik Remlof nog niet echt doen.
Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen. Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?quote:Op maandag 8 september 2014 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, meehuilen met de andere groep.
Je bent niet de scherpste uit de lade, is 't wel?
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtmlquote:Op maandag 8 september 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen.
Nee, inderdaad. Die mensen met een dergelijk discriminerende redenering en beweegredenen, moet je negeren. Geen podium bieden. Dan bedoel ik wederom die zuid-oost schreeuwers, even ter verduidelijking voor je.quote:Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?
Wat is er dom aan zeggen dat die zwarte piet de meeste mensen geen ruk kan schelen en dat ik prima snap dat bedrijven dat ook wel snappen?quote:Op maandag 8 september 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen. Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |