Waar leid je daar precies aan af? Je hoeft geen slaaf te zijn om in te wonen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwarte Piet is blijkbaar een slaaf die bij zijn meester, Sinterklaas, in huis woont.
Piet is zwart, krijgt geen loon en woont bij zijn meester in huis.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:34 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Waar leid je daar precies aan af? Je hoeft geen slaaf te zijn om in te wonen.
Een voetveeg, inderdaad.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Neen, een minderwaardige nikkerslaaf.
oja omdat zwart optelsom vergetenquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Piet is zwart, krijgt geen loon en woont bij zijn meester in huis.
1+1+1=3
Zwarte Piet is een negerslaaf.
Uhm, waar lees jij dat hij 24/7 365 in dienst was? Nog nergens gelezen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een dienstbetrekking van 24/7, 365? Je maakt jezelf belachelijk.
En ja, ook een dienstbetrekking impliceert ondergeschiktheid. Waarom moeten er alleen maar zwarten in dienst staan van Sinterklaas?
Kinderen alleen zijn al een 24/7 (dromen, ziek zijn etc) taak. Toen kenden ze nog geen 40 urige werkweek.quote:Bij de boeren moesten de dienstmeisjes behalve schoonmaken, wassen, schrobben en koken ook koeien melken (met de hand) en tuinonderhoud. Bij de burgerfamilies werden alleen huishoudelijke werkzaamheden verricht, en moesten ook dikwijls de kinderen verzorgd worden. Meestal aten en sliepen de dienstmeisjes apart in de meidenkamer of in de stal
Is het toch al jaren?quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Misschien moeten we van Sint en Piet een koppel maken. Kan het hij is een slaaf argument de vuilbak in.
Hij is helemaal niet in dienst, hij is een knecht zonder rechten, een huisslaaf.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Uhm, waar lees jij dat hij 24/7 365 in dienst was? Nog nergens gelezen.
Bron?quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hij is helemaal niet in dienst, hij is een knecht zonder rechten, een huisslaaf.
Om dat maar even duidelijk te hebben: je wil dat hij een slaaf is? Dat men hem ziet als minderwaardig, een huisnikker? Als deze 'discussie' iets duidelijk maakt is dat we Zwarte Piet graag zien als een knecht van Sinterklaas, en niet als slaaf. Vind het maar bijzonder dat jij dat wel zo wil zien, slechts om Nederlanders tegen de schenen te schoppenquote:Op zaterdag 6 september 2014 19:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zelfde bron als de bron voor de stelling dat hij in loondienst is.
Ik zou Nederlanders tegen de schenen willen schoppen? Wtf? Wat denk je dat ik zelf ben?quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Om dat maar even duidelijk te hebben: je wil dat hij een slaaf is? Dat men hem ziet als minderwaardig, een huisnikker? Als deze 'discussie' iets duidelijk maakt is dat we Zwarte Piet graag zien als een knecht van Sinterklaas, en niet als slaaf. Vind het maar bijzonder dat jij dat wel zo wil zien, slechts om Nederlanders tegen de schenen te schoppen
Dat trucje kennen we onderhand wel, hoor.quote:
Ik mag het beestje niet bij de naam noemen?quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat trucje kennen we onderhand wel, hoor.
En het verliest zijn magie gelukkig ook meer en meer.
En nog een keer. Dit gaat je echt wel eens een keer opbreken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik mag het beestje niet bij de naam noemen
quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En nog een keer. Dit gaat je echt wel eens een keer opbreken.
We zitten zelfs al op een negatief effect.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat trucje kennen we onderhand wel, hoor.
En het verliest zijn magie gelukkig ook meer en meer.
Tadaa, je weet niet hoe je moet reageren dus je begint weer iemand een racist te noemen. Het begint onderhand een geuzennaam te woordenquote:Op zaterdag 6 september 2014 20:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zou Nederlanders tegen de schenen willen schoppen? Wtf? Wat denk je dat ik zelf ben?
Komt de racist weer uit de mouw.
Leg uit dan, wat je bedoelde met je opmerking?quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tadaa, je weet niet hoe je moet reageren dus je begint weer iemand een racist te noemen. Het begint onderhand een geuzennaam te woorden
Post dan niets.quote:
Dat is inderdaad een risico die verbonden is aan het overmatig en ten onrechte gebruikmaken van een woord.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tadaa, je weet niet hoe je moet reageren dus je begint weer iemand een racist te noemen. Het begint onderhand een geuzennaam te woorden
Maar grappig is het welquote:Op zaterdag 6 september 2014 20:35 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, in dit geval is er geloof ik geen sprake van iemand die dit serieus meent. Iemand die overal precies de meest controversiële mening over heeft... Ik heb er zachtst gezegd mijn twijfels bij.
Je kunt het vast onderbouwen, waarom het in deze context ten onrechte is.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Post dan niets.
[..]
Dat is inderdaad een risico die verbonden is aan het overmatig en ten onrechte gebruikmaken van een woord.
Je bent niet de enige, hoor.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We zitten zelfs al op een negatief effect.
Maar goed, in dit geval is er geloof ik geen sprake van iemand die dit serieus meent. Iemand die overal precies de meest controversiële mening over heeft... Ik heb er zachtst gezegd mijn twijfels bij.
Dat jij graag ziet dat wij Nederlanders racisten zijn, zodat je iets hebt om over te klagen. Racisme is erg, maar geen racisme is nog erger. Dat betekent dat je je problemen/misdragingen/ergernissen niet meer af kan doen onder het mom racisme, en dat is klote. Dus de enige racist hier ben jij.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leg uit dan, wat je bedoelde met je opmerking?
Voor jou misschien, maar er zijn ook een hoop mensen die er wél intrappen en zo een heel idiote indruk krijgen van 'de andere kant van het verhaal'. Dat lijkt me schadelijk.quote:
Nu leg je het nog steeds niet uit, maar doe je er een schepje bovenop.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat jij graag ziet dat wij Nederlanders racisten zijn, zodat je iets hebt om over te klagen. Racisme is erg, maar geen racisme is nog erger. Dat betekent dat je je problemen/misdragingen/ergernissen niet meer af kan doen onder het mom racisme, en dat is klote. Dus de enige racist hier ben jij.
Het is schadelijk. Maar als ik me druk moest maken over alles dat schadelijk is dan had ik een rotleven gehad.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar er zijn ook een hoop mensen die er wél intrappen en zo een heel idiote indruk krijgen van 'de andere kant van het verhaal'. Dat lijkt me schadelijk.
Het is goed met jouquote:Op zaterdag 6 september 2014 20:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nu leg je het nog steeds niet uit, maar doe je er een schepje bovenop.
Ik heb het nooit over Nederlanders gehad. Enkel over pro ZP en anti ZP.
Jij probeert met deze post mij wederom buiten de groep Nederlanders te plaatsen.
Dat wijst op jouw racisme.
Sorry, ik ben nog een diepgaand onderzoek aan het instellen naar het racistische wat bijdehand gezegd zou hebben. Tot nog toe kan ik het niet vinden. Maar zodra ik het gevonden heb zal ik je antwoord geven.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je kunt het vast onderbouwen, waarom het in deze context ten onrechte is.
Nee, niks. Nu ga je het uitleggen ook. Waarom wil jij mij buiten de groep "Nederlanders" plaatsen?quote:
Eh... Je wil zeggen dat iedereen hier bewust gewoon een beetje met een troll zit te jongleren?quote:
Wil je het ook naar mij sturen, als je het weet? Ik wil namelijk wel weten of ik onbewust negers haat.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sorry, ik ben nog een diepgaand onderzoek aan het instellen naar het racistische wat bijdehand gezegd zou hebben. Tot nog toe kan ik het niet vinden. Maar zodra ik het gevonden heb zal ik je antwoord geven.
Je zit wel te mierenneuken over het gebruik van het woord racisme, maar die plaat voor je kop verhindert dat je kunt waarnemen dat bijdehand tegenstanders van ZP niet als Nederlanders ziet?quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sorry, ik ben nog een diepgaand onderzoek aan het instellen naar het racistische wat bijdehand gezegd zou hebben. Tot nog toe kan ik het niet vinden. Maar zodra ik het gevonden heb zal ik je antwoord geven.
Jazeker. Ik denk alleen niet dat je vandaag of morgen, of voor de jaarwisseling al antwoord kunt verwachten. Alvast mijn excuses daarvoor.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wil je het ook naar mij sturen, als je het weet? Ik wil namelijk wel weten of ik onbewust negers haat.
Reageer dan, troll, waarom zou ik geen Nederlander zijn?quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wil je het ook naar mij sturen, als je het weet? Ik wil namelijk wel weten of ik onbewust negers haat.
Wil je 'm mij dan op 5 december 2015 opsturen? In dichtvorm en met een chocoladeletter a.u.b.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Jazeker. Ik denk alleen niet dat je vandaag of morgen, of voor de jaarwisseling al antwoord kunt verwachten. Alvast mijn excuses daarvoor.
Nee, maar na het 450 keer fantastisch te hebben uitgelegd mag je natuurlijk niet verlangen dat ik het nogmaals doe. Noem me nog 3x een racist en dan heb je me 500x racist genoemdquote:Op zaterdag 6 september 2014 20:47 schreef Ceberut het volgende:
Reactie blijft natuurlijk achterwege. Helder, geheel terechte opmerking mijnerzijds dus.
In de ogen van een racist is iedereen een racist, aldus een racist.quote:En dit feit, het feit dat het pro-ZP kamp wordt gekaapt door racisten, zal uiteindelijk ZP de das om doen.
Ja, beter maar gewoon negeren. Oeps, ik zei negeren...quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Je wil zeggen dat iedereen hier bewust gewoon een beetje met een troll zit te jongleren?
Als er één persoon is dat zwarte pieten niet als slaaf maar als collegas heeft is het sinterklaas wel, verder leven wij in het westen allemaal van slavenwerk in afrika/azie.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Piet is zwart, krijgt geen loon en woont bij zijn meester in huis.
1+1+1=3
Zwarte Piet is een negerslaaf.
quote:Weg met het donkerzwart geschminkte gezicht. Weg met de rode lippenstift. Bedek zijn gezicht met roet. Omdat hij niet zwart is vanwege zijn ras, maar juist door de schoorsteen is deze aanpassing logisch. Dit stopt de bezwaren en biedt iedereen - van bedrijven, media, rechtbanken tot aan de burgemeester en mensen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet - een weg vooruit. Onze kinderen zullen je dankbaar zijn. Want het gaat om hen, toch? (Hoewel het af en toe leek of de discussie om de volwassenen ging).
quote:Want hoe erg is een negatieve stereotypering nu werkelijk? Erg genoeg om er een nationaal debat aan te wijden? En zo ja, gaan we het dan ook hebben over - ik noem maar eens een zijstraat - domme blondjes ("ik nummer mijn benen want anders kan ik ze niet uit elkaar houden")?
Mijn advies: vraag jezelf eens af hoe gráág je je gekwetst voelt. Je hebt er alle recht toe, maar verwacht vervolgens niet dat de gehele maatschappij zich om die reden aan je aanpast. Dus stap uit die slachtofferrol en get over it.
Eens.quote:Op zondag 7 september 2014 00:30 schreef Montagui het volgende:
Eigenlijk is er in deze 'Zwarte Piet' reeks nog maar 1 anti-ZP, Ceberut.
En gelet op een aantal zuigreacties waarbij Zwarte Piet constant gelinkt wordt aan racisme en zijn/haar persoonlijke bejegeningen t.a.v. een aantal users lijkt me dat we Ceberut gevoeglijk kunnen scharen onder de noemer 'trol'. Niet meer serieus te nemen dus.
Aangezien er verder niemand het nog eens is met ZP is racisme, lijkt me dat we deze topic reeks dan ook binnenkort kunnen sluiten met de conclusie dat ZP gewoon lekker ZP blijft en dat de 'zeurpieten' eerst maar eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan.
Blijft alleen jammer dat er in NL mensen/ondernemers zijn die de ruggegraat van een naaktslak hebben door mee te gaan met de politiek correcte hype van de ongefundeerde racisme roepers. Deze mensen/ondernemers zullen waarschijnlijk eenzelfde persoonlijk probleem hebben als de racisme roepers zelf; meestal een laag zelfvertrouwen of minderwaardigheidscomplex.
Ik heb er 3 geteld (hij, Bluesdude en nog iemand), waarvan 2 duidelijk wat fanatieker zijn dan de derde. Ik vraag me af of dat ze zelf een donkere huidskleur hebben. Niet dat het er veel toe doet voor de discussie, het zou wel hun standvastigheid verklaren aangezien de argumenten vrij zwak zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 00:30 schreef Montagui het volgende:
Eigenlijk is er in deze 'Zwarte Piet' reeks nog maar 1 anti-ZP, Ceberut.
Oh ja, Pokkerdepok of zoiets.quote:Op zondag 7 september 2014 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er 3 geteld (hij, Bluesdude en nog iemand), waarvan 2 duidelijk wat fanatieker zijn dan de derde. Ik vraag me af of dat ze zelf een donkere huidskleur hebben. Niet dat het er veel toe doet voor de discussie, het zou wel hun standvastigheid verklaren aangezien de argumenten vrij zwak zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |