abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144311298
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat maakt dat jij en je inspiratiebronnen niet discrimineren? Geloof dat het daar minstens zo diep zit...

[..]

Dat je echter juist niet, je reageert weer heerlijk hysterisch en geeft ze daarmee precies hun zin. Om het af te maken roep je ook nog even 100 keer dat juist die mensen discrimineren.

Ik hoop dat je verbitterde strijd om Zwarte Piet te vermoorden faalt :{.
Ik discrimineer? Waar doe ik dat dan, trolletje?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 september 2014 @ 14:55:45 #227
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144312434
Fisher Price heeft haalt Zwarte Piet poppetjes uit de handel. HEMA, Albert Heijn en Fisher Price vragen gewoon om een boycot.

Hier kunt u het bestuur van Fisher Price per mail laten weten u ervan vind.
service.nl@mattel.com
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144312468
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:55 schreef Reconquista. het volgende:
Fisher Price heeft haalt Zwarte Piet poppetjes uit de handel. HEMA, Albert Heijn en Fisher Price vragen gewoon om een boycot.

service.nl@mattel.com
Goede actie van ze ^O^
pi_144312568
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 13:52 schreef 99.999 het volgende:

Hysterisch reageren heeft het juist laten escaleren en is daarmee een grotere bedreiging voor Piet dan die malle Quincy...
Quinsy Gario slaat door op een aantal punten. Voor mij is dat een aansporing te denken: je kletst maar... ik ga lekker fokken.
Welnu.... dan zie je op Fok die agressieve reacties op Quinsy ed en dat drijft mij weer de andere kant uit.
Of minstens.... ging ik er meer over denken , waar ik vroeger dit ZP-punt ook maar opzij schoof, omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest.
Nu ben ik zover om voorstander te zijn van een andere ZP-concept. Meer gekleurde Pieten, allerlei kleuren, ongeschmimnkt, of met roetvegen. De hoofdpiet kan best zwart geschinkt zijn, dat is zijn recht als oudste kompaan of knecht ( niks te slaaf geweest)
Persoonlijk zal ik geen ZP spelen .... het idee dat zoveel mensen het niet leuk vinden dat ik ze imiteer is voor mij reden om te weigeren.
Misschien wel een donkere Sint, dit voor de gein, de variatie en om al die agressieve zogenaamde ZP-fans op te fokken. Hoe opgefokter ze reageren , hoe meer aandacht voor deze kwestie.
Ze willen zo graag roepen ZP is lief, ik discrimineer niet.... hoe meer tegenspel ze zelf scheppen.
  maandag 8 september 2014 @ 15:01:31 #230
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144312636
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 14:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Goede actie van ze ^O^
Een zinloze actie want de poppetjes zijn via Bol.com gewoon te bestellen.
Daarnaast snijd Fisher Price zich financieel in de vingers gezien de vele boze reacties op social media en de oproepen tot een boycot.
Laat de HEMA, Albert Heijn en Fisher Price maar lekker achter een klein groepje anti Nederlandse racisten aanlopen. Ondertussen kopen veel Nederlanders hun spullen wel ergens anders.
pi_144312665
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:01 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Een zinloze actie want de poppetjes zijn via Bol.com gewoon te bestellen.
Daarnaast snijd Fisher Price zich financieel in de vingers gezien de vele boze reacties op social media en de oproepen tot een boycot.
Laat de HEMA, Albert Heijn en Fisher Price maar lekker achter een klein groepje anti Nederlandse racisten aanlopen. Ondertussen kopen veel Nederlanders hun spullen wel ergens anders.
Ach. Die inkomsten van een paar verontwaardigde tokkies zal niet het punt zijn denk ik.
  maandag 8 september 2014 @ 15:07:06 #232
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144312829
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 15:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ach. Die inkomsten van een paar verontwaardigde tokkies zal niet het punt zijn denk ik.
We zullen zien, hier in Nijmegen is de Albert Heijn al beklad en gezien de felle reacties in het land mag jij blijven hopen dat het om een 'paar man' gaat zoals jij zegt maar ik vrees het ergste voor je.
De 'tokkies' in onze wijk gaan in ieder geval tijdens de intocht op jacht naar anti Nederlandse Pieten.
Jullie gaan het denk ik nog moeilijk krijgen
pi_144312927
quote:
16s.gif Op maandag 8 september 2014 15:07 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

We zullen zien, hier in Nijmegen is de Albert Heijn al beklad en gezien de felle reacties in het land mag jij blijven hopen dat het om een 'paar man' gaat zoals jij zegt maar ik vrees het ergste voor je.
De 'tokkies' in onze wijk gaan in ieder geval tijdens de intocht op jacht naar anti Nederlandse Pieten.
Als je de Appie Heijn gaat bekladden vanwege zoiets onbenulligs als Zwarte Piet, dan kun je jezelf beter gewoon gelijk voor de trein flikkeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144312992
verhip..... leeg
pi_144313056
quote:

Welke wijk ? Welke stad?
En wat is de bedoeling? Mensen in elkaar slaan bij een kinderfeest ?
En wie is "jullie" ? Iedereen die kritiek heeft op ZP en zijn zogenaamde monoculturele fans ?
Droom je hiervan ofzo? Mensen zijn toch niet echt zo geschift ?
  maandag 8 september 2014 @ 15:19:52 #236
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144313286
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke wijk ? Welke stad?
Geweld bij onze kinderfeestjes gebeurde toch al door de anti-Nederlanders. Of vergeet je dat maar even gemakshalve ? En ja als we ons feestje met de vuisten moeten verdedigen tegen deze haters dan is dat maar zo.
Kijk voor de grap even hoe deze haters het kinderfeestje met geweld verstoren:

pi_144313815
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:19 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Geweld bij onze kinderfeestjes gebeurde toch al door de anti-Nederlanders. Of vergeet je dat maar even gemakshalve ?
Welk geweld? Heb ik een nieuwsbericht gemist?

quote:
En ja als we ons feestje met de vuisten moeten verdedigen tegen deze haters dan is dat maar zo.
Dus je gaat niet zelf gewelddadig worden, maar je rechtvaardigt wel geweld van medestanders om kinderfeestjes te verpesten

quote:
Kijk voor de grap even hoe deze haters het kinderfeestje met geweld verstoren:

Ik zie geweld van de politie en die moeten de pro-Nederlanders zijn .
Foei... toch dit soort pro-Nederlanders

ps.... wie is toch "jullie" ... Kun je dat toelichten ?
Noem maar namen van fokkers in dit topic
pi_144314628
En wanneer wordt de film Forrest Gump verboden ? want daar komt een neger in voor die ook zo typisch wordt neergezet (met grote lippen).

Of gaan de anti-zwarte pieten toch ook graag naar een film als ze niks beters te doen hebben ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144314711
quote:

[..]

Zieke geesten.
pi_144314745
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:55 schreef TLC het volgende:
En wanneer wordt de film Forrest Gump verboden ? want daar komt een neger in voor die ook zo typisch wordt neergezet (met grote lippen).

Of gaan de anti-zwarte pieten toch ook graag naar een film als ze niks beters te doen hebben ?
Er is helemaal niks verboden rondom Zwarte Piet.
pi_144314750
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke wijk ? Welke stad?
En wie is "jullie" ? Iedereen die kritiek heeft op ZP en zijn zogenaamde monoculturele fans ?
Droom je hiervan ofzo? Mensen zijn toch niet echt zo geschift ?
Aan beide kanten zijn gekkies te vinden he.
pi_144314871
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 15:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Aan beide kanten zijn gekkies te vinden he.
Volop helaas.
  maandag 8 september 2014 @ 16:04:10 #243
155616 Proximo
For god, king & country
pi_144314954
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 15:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zieke geesten.
Zie het als een onmacht. Ik denk namelijk dat zeg, 80% van de nederlanders geen probleem heeft met zwarte piet. Als een klein relclubje uit amsterdam jouw tradities probeert af te breken en daar wordt vervolgens nog gehoor aan gegeven. Tja..

Goed te keuren nee, maar als we bij quincy's naar hun gevoel moeten luisteren dan werkt dat 2 kanten op.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 8 september 2014 @ 16:10:15 #244
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144315193
Ik denk dat er al genoeg naar gevoel wordt geluisterd en 0,0 naar feiten binnen deze discussie. Aan beide kanten.

Met andere woorden. We hebben weer een irrationele tweedeling gevonden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_144318581
Kennelijk zijn er veel mensen die denken dat Zwarte Piet onder het mom van 'knecht' als slaaf wordt gezien van Sint Nicholaas. Dat er mensen zijn die beweren dat Zwarte Piet het Nederlandse boegbeeld voor de slavernij is, hebben zich niet genoeg in de geschiedenis en folklore achter Sinterklaas verdiept. Zwarte Piet werd in de tijd van de Europese kolonisatie in Afrika geintroduceerd als knecht van Sint Nicholaas, een man van respectabele leeftijd die van tijd tot tijd zeer verstrooid was. De knecht van Sint Nicholaas, Pieter, die duidelijk van een jongere leeftijd was, hielp Sint Nicholaas met de dagelijkse gang van zaken.

Later toen het feest werd geintroduceerd werden het er in plaats van een piet, meerdere pieten. Om hem een nog vriendelijkere uitstraling te geven hebben ze de grote oorringen die hij oorspronkelijk had weggehaald en heeft de maatschappij hem/haar kroeshaar gegeven.

Zwarte Piet staat tegenwoordig ook vooral bij kinderen bekend als behulpzame, vriendelijke man, die geassocieerd wordt met snoep en vrolijkheid. Er is zoveel haat in de wereld en als je dan nu het label racisme aan Zwarte Piet en het Sinterklaasfeest gaat hangen, dan zorg je er juist voor dat kinderen het uiteindelijk ook als racisme gaan zien. Nu draagt Zwarte Piet naar mijn mening juist bij aan acceptatie jegens de gekleurde medemens.
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
pi_144318963
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:42 schreef Bomzor het volgende:
Kennelijk zijn er veel mensen die denken dat Zwarte Piet onder het mom van 'knecht' als slaaf wordt gezien van Sint Nicholaas. Dat er mensen zijn die beweren dat Zwarte Piet het Nederlandse boegbeeld voor de slavernij is, hebben zich niet genoeg in de geschiedenis en folklore achter Sinterklaas verdiept. Zwarte Piet werd in de tijd van de Europese kolonisatie in Afrika geintroduceerd als knecht van Sint Nicholaas, een man van respectabele leeftijd die van tijd tot tijd zeer verstrooid was. De knecht van Sint Nicholaas, Pieter, die duidelijk van een jongere leeftijd was, hielp Sint Nicholaas met de dagelijkse gang van zaken.

Later toen het feest werd geintroduceerd werden het er in plaats van een piet, meerdere pieten. Om hem een nog vriendelijkere uitstraling te geven hebben ze de grote oorringen die hij oorspronkelijk had weggehaald en heeft de maatschappij hem/haar kroeshaar gegeven.

Zwarte Piet staat tegenwoordig ook vooral bij kinderen bekend als behulpzame, vriendelijke man, die geassocieerd wordt met snoep en vrolijkheid. Er is zoveel haat in de wereld en als je dan nu het label racisme aan Zwarte Piet en het Sinterklaasfeest gaat hangen, dan zorg je er juist voor dat kinderen het uiteindelijk ook als racisme gaan zien. Nu draagt Zwarte Piet naar mijn mening juist bij aan acceptatie jegens de gekleurde medemens.
We weten het allemaal, op een paar zwartkijkers na, die willen het niet snappen en koste wat kost een kinderfeest verpesten.
  maandag 8 september 2014 @ 22:35:14 #247
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144332988
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:19 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Geweld bij onze kinderfeestjes gebeurde toch al door de anti-Nederlanders.
Anti-Nederlanders, wtf? :')
Krekker is de bom!
pi_144333491
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:55 schreef Reconquista. het volgende:
service.nl@mattel.com
Bedankt voor de tip. Zojuist een mail gestuurd met de inhoud dat ik hun maatschappelijke betrokkenheid enorm waardeer.
pi_144333501
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Anti-Nederlanders, wtf? :')
Als ze de rest van Nederkand voor racist uitmaken, mag je ze gerust zo noemen.
  maandag 8 september 2014 @ 22:46:43 #250
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144333575
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als ze de rest van Nederkand voor racist uitmaken, mag je ze gerust zo noemen.
Niet iedereen met kritiek op ZP noemt de rest van Nederland racist. Maar goed, ik weet verder even niet of de figuren waar de vorige post op sloeg dit deden.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')