quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:02 schreef _Bar_ het volgende:
Mijn jochie loopt mankzijn rechtervoet zit niet lekker. Nu is dat altijd al het "zwakkere" voetje geweest sinds hij zo ziek was. Hij gaat er ook niet meer op staan.
je mag eraan zitten hij geeft niet aan dat het pijn doet.
Hij is wel naar de opvang want hij had toch fysio (de laatste paar keer)kan die er naar kijken. Nog niks gehoord verder dus zal wel goed zijn.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:31 schreef danic het volgende:
Die vermoeidheid speelt al langer. Ik kan niet eens zeggen hoe lang....maar iig al maanden. Ik ga zeker zorgen dat ze met hetgeen wat meer ijzer binnen krijgt. En roosvicee fero is gewoon te koop bij de Jumbo. Ik denk dat wij daar zeker verstandig mee om kunnen gaan door dat 1x per dag te geven ipv 5 per dag en dan dobbelsteentjes poepen
quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Danic, ook liever sinaasappelsap bij de boterham en de melk dan tussendoor. Omdat melk de ijzeropname remt, vitC bevorderd het juist..
Bar, hopelijk valt het mee. Soms kunnen ze ook wel een beetje lang doorhinken als ze even pijn gehad hebben. tenminste, chris en daan hebben allebei het een keer gehad dat ze even zich verstapt hadden, maar dat ze echt een paar dagen gek liepen, terwijl er niks aan de hand leek qua pijn. Daarna was het opeens ook weer goed.
En ze ziet er zo schattig uit in haar balletpakje ookquote:
Oh dat lijkt me echt leuk met een "meid". Ik moet Rayen nog voor peutergym opgeven, ze zijn alleen donderdagavond één uurtje telefonisch bereikbaar.quote:
Zo dat vind ik wel een flinke prijs zeg.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:08 schreef Susie het volgende:
Zit net te kijken voor peuterdans, kost ¤140,- voor iedere week 3 kwartier. Is dat een normale prijs?
Hoeveel lessen heb je dan?quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:08 schreef Susie het volgende:
Zit net te kijken voor peuterdans, kost ¤140,- voor iedere week 3 kwartier. Is dat een normale prijs?
Seizoen hebben ze het over? Dus zal ook wel schooljaar zijn idd.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je dan?
Peuterdans is hier 20 euro per maand en het loopt per schooljaar dus na 9 maanden zit je ook 180 euro (minus de schoolvakanties dus).
Dat is in iedere geval al goedkoper en per half jaar vind ik het ook nog oke...quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:51 schreef Troeta het volgende:
Turnen is hier 56 euro per half jaar, voor een uur per week. Schoolvakanties is er geen les.
Denk dat dit wel normale prijzen zijn.
Nog ff hier op terugkomenquote:Op vrijdag 5 september 2014 18:31 schreef danic het volgende:
Die vermoeidheid speelt al langer. Ik kan niet eens zeggen hoe lang....maar iig al maanden. Ik ga zeker zorgen dat ze met hetgeen wat meer ijzer binnen krijgt. En roosvicee fero is gewoon te koop bij de Jumbo. Ik denk dat wij daar zeker verstandig mee om kunnen gaan door dat 1x per dag te geven ipv 5 per dag en dan dobbelsteentjes poepen
Nah zeker mee eens ! Schrok van de "echte ballet sfeer" en de "meisjes cultuur" op ons schooltje. Vriendje van mn dochter zou het heerlijk vinden, dus gewoon doen.quote:
ja ik zat mobiel, kan het niet zo goed uitleggen 1,2,3quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:45 schreef danic het volgende:
Ik ga ff googelen want het zegt me zo ff niks.
dit doet me een beetje denken aan het verhaal van The_Tankgirl. Misschien dat je iets met haar aanpak kunt?? sterkte ermee!quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:44 schreef danic het volgende:
Nou dat dus. Gisteren ging ze al over de rooie omdat ze meteen dekentje aan het spelen was en Rosalie wakker werd. Want stel nou dat Rosalie beneden komt en het afpakt![]()
Enzo....
Dit was alweer de zoveelste ellende om die plaid dus mijn vriend heeft het afgekapt en dat ding weggelegd. Die kan daar niks mee.
Ik probeer dat nu dus wel (om daar wat mee te kunnen)....maar vind het moeilijk hoor soms.
Ze maakt zich heel vaak druk om dingen die mogelijk kunnen gebeuren. Het enige wat ik dan probeer is zeggen dat ze zich niet zo druk moet maken en dat ze ergens bang voor is wat nog helemaal niet gebeurt is. En dat het waarschijnlijk helemaal niet gaat gebeuren. En zowel, dat wij dan heus wel helpen en voor haar opkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 september 2014 10:10 schreef PureEvil het volgende:
Wat is de jas aantrek methode?? Ik heb Cristel geleerd wat links en rechts is, en dat ze zelf haar jas moet (mag..) pakken en proberen aan te trekken. Gaat wel aardig, net als de schoenen.
Maar uitkleden gaat het beste(vooral als ze kwaad is, dan wil ze al haar kleren uittrekken
)
KZ, fijn dat ze weer is ' goedgekeurd'![]()
Kuukske, leuk, peuterspeelzaalAltijd beetje afwachten hoe dat ze reageren ..
Cristel gaat de 23e voor het eerst.Jas op de grond leggen met de kraag naar haar toe, armen in de mouwen en dan de jas over het hoofd gooien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar super gefeliciteerd PE! 1 december is nog wel te doen, toch? Langzaam al beginnen met inpakken en weggooien, scheelt echt een hoop tijd! (Wij moesten er binnen 6 weken uit zijn, ging ook prima)
Hebben jullie al iets anders op het oog? NL of DE?
Vindt Roy dat leuk Bar, dat Little People?quote:Op woensdag 10 september 2014 21:47 schreef _Bar_ het volgende:
Men dacht ook dat Roy het zelf doet. Dat vind ik zelf nog moeilijk te geloven.
vrijdag weer terug als het zo blijft.
ik moest 50euro betalen voor al dat Little People. Vond ik echt niet duur.
normaal ben ik niet zo van het inslaan van kadootjes maar dit kon ik niet laten liggen.
Op school speelt Roy er graag mee,liever dan met duplo wat we thuis hebben.quote:Op donderdag 11 september 2014 08:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Vindt Roy dat leuk Bar, dat Little People?
Ik heb hier nog een hele zwik staan, met name popjes enzo waar niet meer mee gespeeld wordt.
is bij ons in de familie wel. Het zijn zoveel kinderen dat je niet naar elke verjaardag kan. Dan kan je de ander toch nog wat geven, maar het is geen verplichting.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:36 schreef laziness het volgende:
Nu heb ik maar één kind maar ik ben altijd principieel tegen geweest om het andere kindje uit een gezin ook iets te geven bij een verjaardag. Ook dat is iets dat ze moeten leren in mijn ogen, dat niet altijd alle cadeautjes voor jou zijn.
Mijn schoonzus heeft er drie en ik heb daar ook nog nooit drama zien plaats vinden omdat de één wel kreeg en de ander niet op een verjaardag.
Wel worden daar door de oudste twee zorgvuldig het aantal sint cadeautjes geteld. Want er moet wel een gelijk aantal uit de zak komen voor elk kind natuurlijk
Bij de school van K doen ze 10 dagdelen wennen; meestal is het 10x 1 dagdeel per week (ochtend)quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef laziness het volgende:
Hoeveel dagdelen mogen ze bij jullie komen wennen? Hier zijn het er 10!
Dus vanaf 5 januari zal hij 2x per week een dagdeel gaan tot aan zijn verjaardag.
Dat vonden wij ook. En moet zeggen dat ze bij dit KDV heel actief zijn op taalontwikkeling bij K. Eerst zei hij niet veel en hebben ze veel met hem geoefend (was ook meer verlegenheid bij hun, want bij mij zei hij al veel meer; heb toen een lijstje gemaakt met wat hij bij mij zei en daar zijn ze mee gaan werken).quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:15 schreef laziness het volgende:
Als je kind naar het kdv gaat voegt een psz niet veel nieuws toe. Als hij alleen maar bij mij thuis zou zijn zou ik absoluut wel voor een psz kiezen maar dat is ieder zijn eigen keuze uiteraard.
Hij wilde zijn goede oog nog wel, zijn luie oog niet meer. Het CB deed niet moeilijk want de afspraak in het ziekenhuis stond al.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar O weigerde de ogentest bij het cb toch niet?
Hier was het ook zoiets. Iig vanaf 2 maanden voor zijn verjaardag iedere woensdag.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef laziness het volgende:
Hoeveel dagdelen mogen ze bij jullie komen wennen? Hier zijn het er 10!
Dus vanaf 5 januari zal hij 2x per week een dagdeel gaan tot aan zijn verjaardag.
Maar dat maakt voor het wennen niet zoveel uit toch? Of ze nou een herfst of kerstknutsel maken. De kerstviering kan je dan nog lekker overslaan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind de periode tussen Sint en kerst heel vermoeiend voor kinderen. Ligt er ook aan wanneer kerst in de kerstvakantie valt. Valt het ongelukkig dan is Sint amper uitgezwaaid en staat de kerstboom er al. Met als thema kerst dus elke dag wel iets en vaak een afsluitende themadag/knutseldag met of zonder kerstavond op school.
Kinderen zijn gewoon veel drukker dan, veel minder "les" zoals normaal. Naar mijn idee niet de beste wen periode. Dit ligt natuurlijk ook wel aan het kind maar als ik naar die van mij kijk zou ik het over die periode heen tillen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar dat maakt voor het wennen niet zoveel uit toch? Of ze nou een herfst of kerstknutsel maken. De kerstviering kan je dan nog lekker overslaan.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:47 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Kinderen zijn gewoon veel drukker dan, veel minder "les" zoals normaal. Naar mijn idee niet de beste wen periode. Dit ligt natuurlijk ook wel aan het kind maar als ik naar die van mij kijk zou ik het over die periode heen tillen.
Ik zit er nog niet zo inquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:34 schreef Troeta het volgende:
Dat zal toch wel meevallen Kyara, ze doen echt niet elke dag aan kerstdingen. Als hij na sinterklaas 2 dagdelen per week zou gaan ben je er al.
Maar het is allemaal niet verplicht.
Mex had het vandaag ook weer naar zijn zin, echt een jongen is het zei de juf;)
Oh, dus toch.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:50 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier werd het ook afgeraden. Nou helemaal prima wat mij betreft.
Bedoel je enkel de Sint-kerst periode of het hele schooljaar?quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik zit er nog niet zo in
Voor mijn gevoel gaat het van vakantie naar vakantie en van feestdag naar feestdag
Nou in elk geval tussen herfstvakantie en sinterklaas/kerst.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:17 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Bedoel je enkel de Sint-kerst periode of het hele schooljaar?
Ze beginnen nog niet na de herfstvakantie met Sint hoor. Ze proberen dat nog even te rekken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou in elk geval tussen herfstvakantie en sinterklaas/kerst.
En daarna weer weet ik veel wat voor vakantie, pasen... etc
Ja en hij kijkt er al een jaar enorm naar uit.. hij gaat natuurlijk ook al heel lang mee met zijn zus.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Moppert weet hij dat hij dan naar school mag? Anders nog de overweging hem later te laten starten?
Wij zijn afgelopen week geweest. Omdat de verjaardag van eva (en dus ook van Ean) in de mei vakantie valt, gaat ze voor de meivakantie wennen en na de vakantie voor het echt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is van mei en ik hoor volgende week of ze nog voor de vakantie start of erna. Ik laat dat ook van de groepsgrootte en dynamiek van de groep afhangen. We krijgen laat vakantie dit jaar zouden we eind juni al vakantie krijgen was het weer een ander verhaal.
Maar van wie heeft ze dat ?quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:31 schreef danic het volgende:
Volgens mij lezen heel weinig mensen het kinderpraatjes topic, dus even een ongegeneerde crosspost daarvandaan.
Vanmorgen even met de wandelwagen naar de winkels en het was nog wat fris. Dus ik had het daar over met Eva en vroeg of ze haar poncho wilde.
zegt ze "ja graag, Gottedomme wat is het koud"![]()
Gelijk maar ff duidelijk geweest dat ik dat niet meer wilde horen.
Ziet ze ook spoken?quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Oogarts ging gisteren prima. Ze ziet meer dan 100%
Ik lees het wel hoorquote:Op zaterdag 13 september 2014 23:31 schreef danic het volgende:
Volgens mij lezen heel weinig mensen het kinderpraatjes topic, dus even een ongegeneerde crosspost daarvandaan.
Vanmorgen even met de wandelwagen naar de winkels en het was nog wat fris. Dus ik had het daar over met Eva en vroeg of ze haar poncho wilde.
zegt ze "ja graag, Gottedomme wat is het koud"![]()
Gelijk maar ff duidelijk geweest dat ik dat niet meer wilde horen.
ik heb een jaar of vier en een jaar of 2,5 geleden hetzelfde meegemaakt (eerste keer omdat we de droger op een te zwak verlengsnoer hadden aangesloten, kabel was gesmolten en was gaan smeulen, tweede keer omdat het ding vol stof zat. achteraf bleek de trommel niet goed te zitten waardoor al het stof ín de machine kwam in plaats van naar buiten werd geblazen ... ) .. ik ben er nog steeds bang voor dat het wéér gebeurt en maak dan ook regelmatig m'n droger open om hem van binnen uit te zuigenquote:Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean en Sac sliepen gisteren door het brandalarm heen en alle commotie daarna ook.
Het brandalarm ging af en ik moest eerst even nadenken wat ik hoorde. Dus ik rende naar boven toen ik het mij realiseerde om de hele overloop en badkamer onder de rook te zien. Maar ik zag geen brand. Vriend was buiten bezig dus ik schreeuwde naar hem brand. Hij had wel meteen door waar er brand was. In de droger in de bijkeuken. Op kapotte kleding en heel veel rook na weinig schade naar ons idee. Misschien de vloer onder de wasmachine en droger wel maar daar kan ik alleen niet bij.
Ean werd wel vannacht 2x wakker de 1e keer omdat ze vond dat het rolluik te ver dicht was en de 2e keer omdat ze haar horloge en telefoon niet kon vinden, Tja die lagen in de badkamer maar ze moest ze per se hebben![]()
Vanmorgen werden we beide misselijk van de brandlucht in de keuken en bijkeuken. Maar ean rook niks en ze begon er ook over dus ze heeft niks meegekregen gelukkig.
Ik ook niet. Ik ga er positief vanuit het niet nodig te hebben en vind het verre van doorslaggevend in mijn keuze. Een goede school komt er linksom of rechtsom echt wel uit is mijn mening.quote:Op maandag 15 september 2014 22:10 schreef Susie het volgende:
Ik heb helemaal niet geïnformeerd naar het pestbeleid
Wat ik fijn vond aan de Dalton is dat ze zelf veel moesten kiezen (binnen bepaalde grenzen) welke taken eerst werden uitgevoerd. Ze hebben ook een buddy systeem. Dit leek me erg bij R passen, ze is zo ongelooflijk sociaal en ook erg zelfstandig dus ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt voor haar!quote:Op maandag 15 september 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Nou, dat lijkt me ook lastig inderdaad. Ik denk nu bijvoorbeeld dat Dalton niet zo goed bij M gaan passen. Nu kunnen we zelfs ook al goed rekening houden met zijn zusjes en wat voor hen zou werken.
Fijn als ze zich zo veilig voelen op een nieuwe plek!quote:Op maandag 15 september 2014 22:23 schreef The_Tankgirl het volgende:
Sja, ik heb meerdere keren te maken gehad met pesten (op 2 basisscholen en een middelbare school), de middelbare school heeft het nog best aardig aangepakt, maar op de basisscholen wisten ze er geen raad mee, er werd eigenlijk ook niks mee gedaanEn dat bedoel ik niet op een dramatische manier, want ik had ook leerlingen in de klas die veel erger werden gepest, en daar deden ze ook niets mee.
En Laziness, hoe weet je dan of je een goede school hebt? (dit bedoel ik echt als vraag)
Wat wel positief was, was dat Larissa zo groep 1 binnen liep en telkens daar naar bleef wijzen. "Mama, ik wil daarheen!" Heel bijzonder, aangezien ze normaal gesproken alleen met kindjes wil spelen die ze kent (en alleen dan in een omgeving die ze kent).
Hahaha ja zo'n reactie kreeg ik dus ook van Larissa toen we naar de andere klassen gingenquote:Op maandag 15 september 2014 22:30 schreef bitterend het volgende:
[..]
Fijn als ze zich zo veilig voelen op een nieuwe plek!
We kregen een rondleiding en de directrice deed de deur van de gym lokaal open waar een klas les aan het krijgen was...R ging zitten op de grond, schoenen uit en riep JAAA MEE SPORTEN!
lol
Ze was not amused dat ze weer verder met de rondleiding mee moest
Ja precies. En M moet veel meer gestimuleerd worden. Die is alleen zelfstandig als hij iets leuk vindt zeg maar. Dus ben bang dat hij in Dalton zou "verzuipen" zeg maar.quote:Op maandag 15 september 2014 22:24 schreef bitterend het volgende:
[..]
Wat ik fijn vond aan de Dalton is dat ze zelf veel moesten kiezen (binnen bepaalde grenzen) welke taken eerst werden uitgevoerd. Ze hebben ook een buddy systeem. Dit leek me erg bij R passen, ze is zo ongelooflijk sociaal en ook erg zelfstandig dus ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt voor haar!
Dat eerste is hier op de school die obv de website aan al onze wensen voldoet dus niet zo goed.... Daar ben ik wel benieuwd naar het verbetertraject etc. Dus daar zal ik ook wel wat kritische vragen over stellen.quote:Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef laziness het volgende:
Rapport onderwijsinspectie zegt een hoop wat mij betreft. Als de sfeer in orde is op een school doet dat ook een hoop voor het pestbeleid denk ik.
Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.quote:Op maandag 15 september 2014 22:48 schreef danic het volgende:
Voorschool is anders dan een psz. Het is meer gericht op starten op de basisschool en doet al meer met lesstof. Letters leren enzo.
Is allemaal online te vindenquote:Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef bitterend het volgende:
Die rapporten kan je dat vragen bij de school zelf?
Bedankt danic voor de voorschool uitleg!
Oh dat kan ook inderdaad. Wij hebben dat ook, maar dat heet weer anders. Kom even niet op de naam. Is ook vooral bedoeld voor 'achterstandsgezinnen' (rotwoord) en kinderen die al dan niet door hun culturele achtergrond een taalachterstand hebben. Wordt hier gesubsidieerd door de gemeente.quote:Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.
Samenwerking tussen psz en basisonderwijs.
Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.quote:Op maandag 15 september 2014 22:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Is allemaal online te vinden
http://toezichtkaart.owinsp.nl/schoolwijzer/zoek_scholen
Dat is inderdaad ook zo. En sowieso gaan ze hier pas over 1,5 jaar naar school dus ze hebben ook nog even de tijd.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just sayingwel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?quote:Op maandag 15 september 2014 23:29 schreef danic het volgende:
[..]
Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.
Volgens dit rapport is de school sinds vorig jaar wel terug naar basis kwaliteit maar met kanttekeningen over de kwaliteit van de scholing en de zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Er schijnen kinderen met meer dan een jaar leerachterstand naar de middelbare school te zijn gegaan en het is niet bekend hoe het daar nu mee gaat![]()
I rest my case.
Morgen ff aan vriend laten lezen.
Moet wel zeggen dat de andere school ook laag scoorde op zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat was het enige punt. Niet één van vele punten. Daar ga ik nog eens dieper over doorvragen bij die school.
Wij hebben niet eerder brand gehad. Het was mijn angst door de wietplantage naast ons. En nu sloegen de vlammen er ook niet uit. De kleding vatte pas vlam toen we ze eruit trokken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:10 schreef Tinuviel het volgende:
FR wat eng zeg! Lijkt me echterg, zeker als het dan al vaker voorgekomen is.
School kiezen is niet makkelijk. Gelukkig heb je bij een tweede dan het gemak om voor dezelfde school te kiezen als je daar tevreden bent. Dus dat is waar wij voor gaan. En inschrijven rond 3 jaar was voldoende. Dan doen we dat tegelijkertijd met inschrijven voor de bso.
Mijn schoonzus is directeur geweest op een zwarte school die al jaren als zwak te boek staat. Ik weet ook van die kant hoe ontzettend hard je kan werken, alles kan geven en dan toch wéér dat stigma zwak kan krijgen. Het lijkt zo oneerlijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just sayingwel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Is ook zo idd. Ik zal straks het topic over schoolkeuze weer even omhoog schoppen want het is ook fijn om te lezen wat mensen achteraf nu juist belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, diezelfde 8 jaar maakt de keuze ook wel heel belangrijk.maar een school is meer dan resultaten alleen. De school met net iets minder hoge scores maar wel een stijgende lijn is over 2 jaar wellicht de beste? Maar laat dan knutselen ineens liggen of gymt niet meer. Persoonlijk zou ik nu meer letten op de bijvakken en de invulling daarvan..
Dat snap ik en ben ik met je eens. Die kinderen zullen er zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:04 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?
Enz enz. Ieder kind gaat in principe van de basisschool met kennis tot en met groep 6. Dan kunnen ze naar een middelbareschool met leerweg ondersteuning.
Heerlijk als er ook ruimte is voor al die andere dingen ipv dat leerstof gehamer op dat ze bij de cito vooral goed scoren.quote:Op maandag 15 september 2014 22:36 schreef Juud79 het volgende:
Hier was ook ons gevoel bepalend, wel wat vragen gesteld en gepraat over de algemene dingen op school.
Wat mij fijn lijkt aan onze school is dat er rust is binnen de school, en ook veel structuur, heel veel ruimte om te spelen, zowel binnen maar ook vooral buiten. Een ochtend per week gaan ze naar het bos, andere dagen spelen ze minstens anderhalf uur buiten.
En ze leren met hun handen te werken en mijn kind is erg van creatieve dingen doen (heeft ze niet van mij) en ze zingen veel en maken veel muziek.
Een rapport is zeker niet heilig. Maar als je zoals Tankgirl twijfelt tussen twee is het wellicht net dat wat je makkelijker een keuze laat maken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Bij de vrije school bij ons is ook veel aandacht voor muziek en creativiteit. Maar ik heb het idee dat het wel iets ten koste gaat van het gewone lesprogramma. Ze krijgen thematisch onderwijs, wat daar onder andere betekent dat er pas in groep KLAS 6 (groep 8 dus) een blok geschiedenis wordt gegeven. Kan je dan nog even veel behandelen als andere scholen? Als je na een jaar aardrijkskunde het de andere jaren niet meer krijgt, blijft de kennis dan wel behouden? Zijn die lange blokken niet erg saai? Zomaar wat dingen die bij mij opkomen (en die ik graag zou voorleggen aan de school, want ik denk dat het wel past bij onze peuter. Maar vriend is niet zo overtuigd, mede door zwakke predikaat en 'zweverigheid').quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Heerlijk als er ook ruimte is voor al die andere dingen ipv dat leerstof gehamer op dat ze bij de cito vooral goed scoren.
Bij ons hebben ze een aparte vakleerkracht muziek, gym en handvaardigheid. Ben ik erg blij mee. En mijn kind zeker weten ook want dan kan hij zijn creatieve en muzikale ei kwijt.
gillen,krijsen overal op klimmen als in op de eetafel,in de vensterbank op het dressior.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bar, wat doet Roy dan precies? Schreeuwen? Slaan? Kan je uitleggen wat er gebeurt als hij vrij rondloopt? Kan hij vertellen wat er aan de hand is?
het probleem zit hem hier wel dat het overal op klimmen al jaren speelt hier. En we krijgen dat er niet uit.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Klinkt alsof er een hoop frustratie in hem zit.. Maar ik vraag me af of vastzetten dat niet ook nog verergert? Ik snap wel dat je iets moet doen als hij zo door het lint gaat..
Ik weet dat Chris in zijn peutertijd eens een periode had dat hij uit het kinderdagverblijf zich heel heftig moest uiten. Echt gooien, slaan, schreeuwen etc. Ik probeerde hem dat zoveel mogelijk te laten doen, en dan kwam hij vaak wel bij. Evt door even te gaan voetballen buiten of iets anders doen waar hij zijn frustratie in kwijt kon.. Het ging hier ook vanzelf weer over met een paar weken.. Volgens mij was hij daarna ook weer een stapje verder in zijn ontwikkeling. Maar hij was natuurlijk wat kleiner dan Roy, en kon zich al wel wat uiten. Dat scheelt misschien nog meer..
hij heeft een gooibox en een uitraasruimte in huis.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef bitterend het volgende:
Vervelend Bar!! in een kussen slaan oid? dingen waarmee hij wel mag gooien zodat hij zijn frustratie toch kwijt kan?
nou het gaat er wel komen dat kamerhoge. Omdat Roy die snoezel uitraasruimte echt wel nodig heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Om er nou een kamerhoge box van te maken is ook wel iets te. En buiten, iets van een trampoline om zijn energie kwijt te kunnen?
Of hij wordt juist rustig omdat zijn lijf toch even geen kant op kan en dan zijn hoofd eindelijk even rustig kan spelen..
Maar dan zit die toch wel een paar uur in zijn stoel? En blijft hij al die tijd rustig dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:29 schreef _Bar_ het volgende:
Wie kan me door deze leeftijd heen helpen...![]()
Roy had altijd al een goede portie temperament maar dat is alleen nog maar erger geworden![]()
We kunnen Roy hier in huis echt niet meer vrij rond laten lopen![]()
Als we naar binnen gaan,moet Roy gelijk in zijn stoel en blijven zitten tot we Roy gereed gaan maken voor zijn bed![]()
Het doet pijn maar het kan even niet anders.
Dit is een fase toch???
daarom zet ik het ook neerquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:20 schreef Deepfreeze het volgende:
En anders eerder al in de stoel zetten? Van buiten gelijk in de stoel zetten en misschien laten "helpen" met koken. Dat je er een moment samen van maakt.. Al heeft hij maar een champignon in handen die hij plet.. Of een stukje groente waar hij wat op kan knabbelen. Dat je het boos-moment omzeilt?
(Ik denk maar wat mee, geen idee of je er iets mee kan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gelukkig alweer opgeknapt!quote:Op woensdag 17 september 2014 06:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bar wat balen van het wilde doen van Roy, het klimmen enzo. Vind hij tekenen leuk. Zou dat iets zijn, waarmee hij zich binnen bezig kan houden of werkt dat niet? Waar denk je dat de frustratie vandaan komt? Is het doordat hij naar binnen moet? Kun je dat nog met verwijzers vantevoren laten zien, dus voordat jullie naar buiten gaan?
Hij een ietwat ziek en zielig kereltje maandag. Hij was best wel kortademig. Gelukkig ging het gisteren alweer prima.
quote:Op woensdag 17 september 2014 08:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Tinu, fijn dat het beter gaat.
Hier een jochie met koorts. Hangt nu was op de bank tv te kijken. Gisteren 39.7, nu 38,5. Hopelijk wordt het niet erger vandaag. Maar het zal wel weer oplopen. Denk straks maar pcm erin, want ik moet de deur nog uit met hem..beterschap en succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herinnering is een vorm van ontmoeting.
Ah leuke tipquote:Op woensdag 17 september 2014 16:13 schreef Kyara het volgende:
Even een tip: de AH heeft doe als een boer dag op 11 oktober. Inschrijven via de website. Er zijn een aantal verschillende boerderijen die mee doen.
Ook al wonen wij 15 minuten rijden van het strand, heb ik dat ook altijd wel hoor! En het was zo heerlijk rustig daar!quote:Op woensdag 17 september 2014 18:56 schreef Kyara het volgende:
Wat een heerlijke foto's Susie! Ik krijg van strandfoto's altijd zo'n vakantiegevoel
Een 'feest' der herkenning. Als je dan zegt dat je er soms moedeloos van wordt (en ontzettend moe letterlijk en figuurlijk) kijken mensen je aan? Huh? Dat kind? Dat is een engeltje. Ja uhhu hierquote:Op woensdag 17 september 2014 20:53 schreef Susie het volgende:
[..]
Ook al wonen wij 15 minuten rijden van het strand, heb ik dat ook altijd wel hoor! En het was zo heerlijk rustig daar!
Ja, ze wordt groot, maar haar oren niet geloof ik.Ik word werkelijk moedeloos van het niet luisteren van haar. Buitenshuis heb ik een heerlijk kind (goed, ze wilde eigenlijk niet van het strand weg, dat is logisch), maar thuis? Ik word er af en toe wel eens triest van eigenlijk, dat niet luisteren. Triest word ik achteraf altijd, op dat moment kan ik alleen maar boos op haar worden en dat helpt uiteraard ook niet. En daarna word ik dus verdrietig, omdat ik weer boos werd. Dan baal ik van mezelf en zitten de tranen erg hoog.:'(
Herkent iemand dit? Oplossingen zoals op de gang zetten etc etc, dat gebeurt hier al, dan gaat ze dus hysterisch (echt, mensen die voorbij lopen zouden denken dat we haar wat aandoen) krijsen, gillen en schoppen). Tellen tot 3, helpt ook niet, vanavond ging ze zelfs meetellen tot 3en ik weet boos dus.
Ik voel mij soms echt de altijd boze moeder (loeder). Kan ook echt erg aan mij liggen momenteel hoor, dat ik gewoon teveel op mijn bordje heb. Ik weet het niet. Word er in ieder geval triest van.
We hebben ook zeer zeker leuke momenten (zie strandfoto's), zoals gisteren dat ik haar aan het voorlezen ben en ze rups probeert te zeggen, dat werd dus "ruf". Gegierd van het lachen hebben we.
En lekker veel knutselen en schilderenMaar momenteel overheerst de machteloosheid bij mij, het niet goed doen, het faal gevoel. Snapt iemand dit? Of herkenning?
/einde dagboekpost.
Oef! Dat is echt naar. Kan ze zich verbaal genoeg uiten?quote:Op woensdag 17 september 2014 21:30 schreef Vanyel het volgende:
Hier is het redelijk onvoorspelbaar. We proberen de wereld simpel en voorspelbaar te maken voor haar, omdat spanning nooit handig is, maar dan nog kan ze op de raarste momenten heel vervelend zijn.
Vanavond kreeg mijn lief bijvoorbeeld na een fijne avond tijdens de tweede zin van het verhaaltje een mep vol in haar gezicht. Dan is t best lastig om rustig en consequent de avond toch goed af te sluiten.
Nee helemaal niet, das onderdeel van het probleem idd.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Oef! Dat is echt naar. Kan ze zich verbaal genoeg uiten?
Mijn kind draagt geen pyjama. Scheelt de helft.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef Troeta het volgende:
Ja, alles is een strijd! Ene arm trekt hij weg met pyjama aandoen, dan de andere arm, treuzelen, blijven draaien in bed enz.
Ahja, zal de leeftijd hopelijk zijn..
M komt standaard 'bijna' en anders 'misschien bijna'quote:Op woensdag 17 september 2014 21:44 schreef bitterend het volgende:
Oh Susie hier ook zeker! thuis luistert ze vaak niet, of zegt "ben even bezig hoor". Vandaag had ik geen zin om 50 keer te herhalen dat het klei weg moest dus ging ik zelf naar boven boek lezen op bed. Nog geen 10 minuten later hoor ik "mama boven ziek?" "mammaaaa ik kooommmm!!"
Dit dus.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word regelmatig moedeloos van het feit dat de discussies gewoon el-ke keer hetzelfde zijn. Elke avond bij het naar bed brengen, elke keer bij het 's ochtends de deur uit moeten. Ik ga dan ook tegen dingen op zien, zo jammer vind ik dat.
in z'n ondergoed laten slapenquote:Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef Troeta het volgende:
Ja, alles is een strijd! Ene arm trekt hij weg met pyjama aandoen, dan de andere arm, treuzelen, blijven draaien in bed enz.
Ahja, zal de leeftijd hopelijk zijn..
één tip .. ga die strijd eens niet aan .. zeg gewoon doodleuk .. prima, dan ga je zonder schoenen mee. haar niet willendoen? petje opzetten .. nou heb ik het met dat laatste makkelijk, hun haar is nog te kort om er gel in te doen dusquote:Op woensdag 17 september 2014 22:02 schreef Susie het volgende:
[..]
Dit dus.
En smorgens inderdaad ook strijd! Wegrennen als ik haar haar wil doen, schoenen aandoen idem en zo kunnen we nog wel doorgaan....
Je zou hem eens een dagje met mijn peuter op stap moeten sturen; die zet auto's op merk op een rijtje, of op kleur, of op soort (cabrio/sportwagen/hulpdiensten), en zelfs als ze niet op merk, kleur of soort staan, maar ogenschijnlijk door elkaar (wel altijd een file), dan moet je niet denken dat je er een tussenuit kunt halen zonder dat hij het doorheeftquote:Op woensdag 17 september 2014 23:16 schreef danic het volgende:
mijn vriend beschuldigd mij wel eens van OCD
Ik ben er ook zó een. Voor de buitenwereld een grote chaoot, maar ik heb mijn structuur en ga daar nou niet iets in veranderenquote:Op woensdag 17 september 2014 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou hem eens een dagje met mijn peuter op stap moeten sturen; die zet auto's op merk op een rijtje, of op kleur, of op soort (cabrio/sportwagen/hulpdiensten), en zelfs als ze niet op merk, kleur of soort staan, maar ogenschijnlijk door elkaar (wel altijd een file), dan moet je niet denken dat je er een tussenuit kunt halen zonder dat hij het doorheeft
Hier met 2j3m nog bv, maar hij valt niet meer in slaap tijdens het voeden. Wij bleven eerst ook bij hem, maar ik merkte dat dat steeds langer duurde en hem ook erg afleidde van het gaan slapen. Nu doen we het anders: tanden poetsen, omkleden, boekje lezen (1 lange of 2 korte), borst, in bed alle knuffels welterusten zeggen, peuter kus en knuffel, kort de dag afsluiten en eventueel vertellen wat we morgen gaan doen, slaap kindje slaap zingen, laatste kus, kamer uit. Eerst liet ik de deur nog op een kiertje (na een weekje ook dat niet meer) en ik blijf bijna altijd even boven rommelen. Als hij echt huilt, ga ik natuurlijk terug. De eerste dagen mopperde hij wat, maar daar reageer ik niet op. Voorheen zei ik dan altijd iets van 'ga maar lekker slapen nu' maar dat bleek voor hem juist een trigger om te blijven reageren en praten. Echt van nog een uur bij hem zitten naar slapen binnen 5 minquote:Op donderdag 18 september 2014 01:47 schreef agter het volgende:
Even een vraagje over slapen gaan: S is bijna drie, en ze heeft tot na haar tweede BV gehad. Dus mama voedde haar in slaap, in het ouderlijk bed, daar kwam het op neer.
Nu dus al een tijdje niet meer. Maar ze wil graag dat wij (mijn man of ik) erbij blijven tot ze in slaap valt.
We zijn al zo ver dat het in slaap vallen in haar eigen bed gebeurt (op onze kamer staat haar bedje), en niet meer in ons bed (waarna we haar overhevelden vroeger).
Maar soms duurt dat in slaap vallen best lang. En daar hebben we niet altijd zin in, om erbij te blijven, en naar al het gepraat en het zingen te luisteren.
Hoe doen jullie dat? Neerleggen in eigen bed, verhaaltje en dan weg gaan, deur dicht, punt uit?
Ben serieus opzoek naar ervaringen.
fijn is dat he,en idd voorlezen iz zo gepieptquote:Op donderdag 18 september 2014 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Hier na weken gevecht bij het opstaan opeens een heel soepele ochtend. In plaats van meteen iets van haar vragen eerst een kort verhaaltje voorgelezen en er een beloofd voor na het aankleden. Plots alles als een zonnetje...
En het mooie is natuurlijk dat het voorlezen minder tijd en veel minder energie kost dan het gevecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteraard nog met teken er doorheen, want moet nog bestellen, maar dat mag de pret niet drukken. Ze zijn zo leuk
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Haha ja dat is het probleem nu.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:10 schreef bitterend het volgende:
Susie wat een moppie![]()
![]()
Go Roy!![]()
TJ al een fiets? wat krijgt hij voor zijn verjaardag dan?![]()
Susie krijgt ze een nieuwe of een van marktplaats? ik ben nog in dubio
Jee Kyara ik vind M altijd zo'n bijdehandje , in de goed zin van het woord dan héquote:Op zaterdag 20 september 2014 20:53 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto Susie!
Wow, fietsenM snapt nog amper hoe een loopfiets of driewieler werkt...
Grappig om te lezen, hier ook een buitenkind maar de details interesseren hem eigenlijk niet. Altijd met grof geweldquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:35 schreef Kyara het volgende:
Hij heeft al een driewieler en een loopfiets. Maar hij is motorisch niet zo'n ster.
Wel een buitenkind trouwens maar dan met veel oog voor detail. Beestjrs, spinnenwebben, bloemetjes plukken, takjes etc.
En hij is ook wel bijdehand. Verbaal vooral
Hier speelt Chris vaak het spel mee. En gaat super sip kijken. Dan kan ik Daan laten zien dat Chris er verdrietig van wordt, en je zo niet kan samen spelen.quote:Op zondag 21 september 2014 23:25 schreef hilliebillie het volgende:
Ik hoop dat het een fase is fr. Hier wordt namelijk ook alles van Eline afgepakt en als die dan moppert of ik zeg er iets van, wordt er heel hard geroepen 'samen spelen is samen spelen' (ofwel samen spelen, samen delen). Probeer hem nu duidelijk te maken dat iets van ieman afpakken niet samen spelen is, maar dat gaat er nog niet zo in
Echt vreselijk vervelend.quote:Op maandag 22 september 2014 09:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean eet max een halve boterham per keer. Avondeten weigert ze standaard alleen wat vlees wil ze wel. Wel wil ze graag een plakje kaas hebben. Nu hebben wij nog het geluk dat ze bij de go wel een boterham en vaak een cracker eet. Alleen beloningstrategieen toegepast, negeren enz enz maar ze weigert gewoon.
een monkey plate. Is misschien iets voor 3 uur, als middag tussendoortje? Maar dan niet te lang op tafel laten staanquote:Op maandag 22 september 2014 09:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zette Mignonne niet nog wel eens een bord met allerlei fruit/groente/noten/rozijntjes neer zodat haar dames tussendoor nog wel wat meer aten? Misschien dat je zoiets nog kan doen?
Het is de datum en de begin en eindletter. De mijne weigert ook thee en ze wil alleen een slokje water als ze in bed ligt.quote:Op maandag 22 september 2014 11:28 schreef danic het volgende:
Bedankt voor de reacties. Structuur zat er al in. Een monkeyplattern hebben we ook af en toe en dat gaat best goed. Hoewel Rosalie graag stukjes door het huis verstoptik denk voor slechtere tijden
![]()
Ik heb net eens haar gegevens bijgewerkt in de groeicurve en wat blijkt.....Ze is met haar gewicht van haar eigen -3 lijn opgekrabbeld naar een mooie -1 lijn. Wel in ruim een jaar tijd, maar toch.
Is voor mij ook wel geruststellend dat ze dus genoeg eet.
Drinken doet ze veel. Helaas geen water of thee, dat blieft ze niet. Ze drinkt dus vooral sap. Sinds Rosalie er is drinkt ze gelukkig ook veel diksap, wat ik toch fijner vind dan pakken sap.
Ik zal daar ook eens op letten.
Ja je zou het bijna denken hè. Onze dames hebben wel meer gemeenquote:Op maandag 22 september 2014 11:34 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het is de datum en de begin en eindletter. De mijne weigert ook thee en ze wil alleen een slokje water als ze in bed ligt.
Maar wel super dat ze wel groeit.
Ook alleen herkenning hier, we zijn nog met een aantal systemen bezig, om te kijken of Larissa wel gaat eten, zodra er iets aanslaat laat ik het je wetenquote:Op maandag 22 september 2014 09:13 schreef danic het volgende:
Heeft er iemand tips voor een weigerende peuter wat betreft eten? Het gaat echt van kwaad tot erger.
Erover praten werkt niet. Ze zegt alleen 'ik wil niet eten'. Als ik vraag waarom niet kom ik niet verder dan 'gewoon, ik wil niet'.
Broodjes/boterham, in stukjes, dubbelvouwen, zelf beleg kiezen/smeren/snijden. Niks werkt. Gisteren heeft ze 2 uur (!!) Aan tafel gezeten en was ze een halve boterham verder.
Ze eet steeds minder, is moe en bleek. Ik maak me echt zorgen.
Ik heb het blokjes systeem van KJ uitgelegd en erheen beloningssysteem aan gekoppeld. Maar het doet haar niks.
Een hap brood zit gerust een kwartier in haar wang. Als ik zeg dat ze moet kauwen, zegt ze dat ze liever sabbelt. Volgens haar heeft ze geen pijn.
Ik denk erover om iets te doen met tussendoortjes. Om die te beperken tot fruit, zodat ze honger krijgt voor de 3 hoofdmaaltijden. Maar ik weet dat tussendoortjes ook belangrijk zijn......
Ik maak me echt zorgen. We zijn nu gigantisch aan het 'zeuren' erover tegen haar zodat ze maar af en toe een hap neemt. Maar dat is ook niet fijn. Mijn vriend zet haar ook gerust op de gang als hij het zat is. Dat wil ik liever niet, maar begrijp het wel.
Het is 1 grote frustratieslag.
Tips (of geruststelling) zijn van harte welkom. Want ik weet het even niet meer
Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterhamquote:Op maandag 22 september 2014 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Tankgirl, zou het niet kunnen helpen om even rust te hebben. Dat je niet meer zo moet, en even de druk eraf haalt? Dan even tot rust komen en daarna weer beetje bij beetje oppakken?
Denk je dat er medisch/fysiek meer achter zou kunnen zitten? Dat ze ergens last/pijn heeft met eten?quote:Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterham![]()
Ze deed er vanmorgen meer dan 2 uur over om haar boterham op te eten, maar die tijd hebben we niet als ze naar de opvang moet. Ze heeft gewoon geen trek.
Nope, geen pijn of medische dingen, ze is al van top tot teen nagekeken (ook verschillende allergietesten zijn er gedaan). Ze heeft er gewoon echt geen zin in. Zelfs met het laatste stukje moet ik opletten dat ze kauwt en slikt, want het kan er gerust een kwartier later nog zitten (in haar wang).quote:Op maandag 22 september 2014 14:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Denk je dat er medisch/fysiek meer achter zou kunnen zitten? Dat ze ergens last/pijn heeft met eten?
Ik weet dat sommige kinderen best lang koppig kunnen zijn. Maar de mijne hebben/hadden reserves, dan kun je het langer aankijken..
Jee 2 uurquote:Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterham![]()
Ze deed er vanmorgen meer dan 2 uur over om haar boterham op te eten, maar die tijd hebben we niet als ze naar de opvang moet. Ze heeft gewoon geen trek.
Als zoals je zegt alles is uitgesloten medisch gezien en ze op de opvang wel gewoon eet.quote:Op maandag 22 september 2014 14:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Nope, geen pijn of medische dingen, ze is al van top tot teen nagekeken (ook verschillende allergietesten zijn er gedaan). Ze heeft er gewoon echt geen zin in. Zelfs met het laatste stukje moet ik opletten dat ze kauwt en slikt, want het kan er gerust een kwartier later nog zitten (in haar wang).
F_R: Op de opvang eet ze wel goed. 2 tot 3 boterhammen.
quote:Op maandag 22 september 2014 18:13 schreef laziness het volgende:
Die bovenste is wel een hoeveelheid waar je u tegen zegt! Alleen de appel is al voldoende om vol te zitten voor zo'n kleintje.
Ik geef dingetjes als snoeptomaatjes en worteltjes tussendoor.
Fruit is 's ochtends op het fruit moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |