abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144210352
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_144210391
Laatste berichten:
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:02 schreef _Bar_ het volgende:
Mijn jochie loopt mank :{ zijn rechtervoet zit niet lekker. Nu is dat altijd al het "zwakkere" voetje geweest sinds hij zo ziek was. Hij gaat er ook niet meer op staan.
je mag eraan zitten hij geeft niet aan dat het pijn doet.

Hij is wel naar de opvang want hij had toch fysio (de laatste paar keer *O* )kan die er naar kijken. Nog niks gehoord verder dus zal wel goed zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:31 schreef danic het volgende:
Die vermoeidheid speelt al langer. Ik kan niet eens zeggen hoe lang....maar iig al maanden. Ik ga zeker zorgen dat ze met hetgeen wat meer ijzer binnen krijgt. En roosvicee fero is gewoon te koop bij de Jumbo. Ik denk dat wij daar zeker verstandig mee om kunnen gaan door dat 1x per dag te geven ipv 5 per dag en dan dobbelsteentjes poepen :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Danic, ook liever sinaasappelsap bij de boterham en de melk dan tussendoor. Omdat melk de ijzeropname remt, vitC bevorderd het juist..

Bar, hopelijk valt het mee. Soms kunnen ze ook wel een beetje lang doorhinken als ze even pijn gehad hebben. tenminste, chris en daan hebben allebei het een keer gehad dat ze even zich verstapt hadden, maar dat ze echt een paar dagen gek liepen, terwijl er niks aan de hand leek qua pijn. Daarna was het opeens ook weer goed.
pi_144225430
Ben nog een peuterleek :D
Maar is het niet ( zonder meteen labels te plakken) ook een enorme intensieve fase ?
Ze groeien, krijgen alle mee, kunnen nog niet alles mee doen/uitleggen/benoemen en snappen alles.....
Dus moe !

Of denk ik nu te simpel ?

Hier helpt rust en regelmaat enorm
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_144225563
Oh, en balletles was geweldig O+
  zaterdag 6 september 2014 @ 14:12:21 #5
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144237732
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:56 schreef kleinzusje het volgende:
En ze ziet er zo schattig uit in haar balletpakje ook O+

Ander vraagje; hier op het kdv hangt een groot versierd bord dat het 18 september leidsterdag is? Ik weet dat eigenlijk niet meer van vorig jaar, maar is het de bedoeling dat we dan iets geven of iets? Zo ja, iemand suggesties?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144239650
Dank Suus :* Haar rokje is van die kleine van Sonnetje O+ Gekregen O+
Geen tips hier, sorry !
  zaterdag 6 september 2014 @ 17:34:27 #7
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144244769
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:56 schreef kleinzusje het volgende:
Oh dat lijkt me echt leuk met een "meid". Ik moet Rayen nog voor peutergym opgeven, ze zijn alleen donderdagavond één uurtje telefonisch bereikbaar.
Dus ben het al 2 weken "vergeten" ;(
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 september 2014 @ 17:39:41 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144245053
Jongens kunnen ook op balletles ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:08:39 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144246076
Zit net te kijken voor peuterdans, kost ¤140,- voor iedere week 3 kwartier. Is dat een normale prijs?
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:14:03 #10
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144246203
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:08 schreef Susie het volgende:
Zit net te kijken voor peuterdans, kost ¤140,- voor iedere week 3 kwartier. Is dat een normale prijs?
Zo dat vind ik wel een flinke prijs zeg.
HIer zit het peutergym (samen met 1 ouder) in bij een turn- en dansvereniging. En als het me eindelijk lukt om ons op te geven, kost me dat 11 euro per maand!
Misschien 22 euro per maand als ze voor mij ook contributie berekenen.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:42:13 #11
244125 laziness
pi_144247055
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:08 schreef Susie het volgende:
Hoeveel lessen heb je dan?
Peuterdans is hier 20 euro per maand en het loopt per schooljaar dus na 9 maanden zit je ook 180 euro (minus de schoolvakanties dus).
pi_144247299
Turnen is hier 56 euro per half jaar, voor een uur per week. Schoolvakanties is er geen les.
Denk dat dit wel normale prijzen zijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:54:31 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144247402
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:39 schreef laziness het volgende:
Hmmm in een tutu ;( :+ ;)
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:01:08 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144247604
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je dan?
Peuterdans is hier 20 euro per maand en het loopt per schooljaar dus na 9 maanden zit je ook 180 euro (minus de schoolvakanties dus).
Seizoen hebben ze het over? Dus zal ook wel schooljaar zijn idd.
Als ik het vergelijk met mijn eigen sport ( volleybal) dat is iets van ¤160, maar ben je zeker 3 uur per week aan het sporten...
Vind het dus aan de dure kant.
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:02:17 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144247641
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:51 schreef Troeta het volgende:
Turnen is hier 56 euro per half jaar, voor een uur per week. Schoolvakanties is er geen les.
Denk dat dit wel normale prijzen zijn.
Dat is in iedere geval al goedkoper en per half jaar vind ik het ook nog oke...
pi_144248100
Het is hier voor peuterdans en peutergym allebei 25 euro per kwartaal via de gymvereniging een dorp verderop(wel in onze stad les).De eerste is 45 minuten, de tweede een uur..
Peuterdans viel hier niet zo goed, maar gym moet ik nog even nakijken..
pi_144248536
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:31 schreef danic het volgende:
Die vermoeidheid speelt al langer. Ik kan niet eens zeggen hoe lang....maar iig al maanden. Ik ga zeker zorgen dat ze met hetgeen wat meer ijzer binnen krijgt. En roosvicee fero is gewoon te koop bij de Jumbo. Ik denk dat wij daar zeker verstandig mee om kunnen gaan door dat 1x per dag te geven ipv 5 per dag en dan dobbelsteentjes poepen :P
Nog ff hier op terugkomen ;)

zoals je weet had mijn E. wel echt tekorten van van alles en nog wat en ik herken wel wat je opschrijft. Het is niet alleen de vermoeidheid maar vooral ook die combinatie met huilerigheid en hangerigheid. Dat herken je misschien zelf ook wel van als je emmertje erg vol zit, dat je dan weinig kan hebben.
Het kan gewoon een sprong in de ontwikkeling zijn, kan ook tekort zijn van t een of t ander.
Ik snap je terughoudendheid mbt bloedprikken wel, waar stopt het dan? Je moet dan toch via de huisarts, en als er niet 1,2,3 iets uitkomt, wat doe je dan.

E. had/heeft een tekort aan vit. A, B12, D, E en ijzer- en calciumtekort. Wij hebben ferrofumaraat van de kinderarts gekregen voor het ijzertekort. Verder geven we 10 druppels vit. A+D van davitamon per dag (advies is 5 druppels) en daarnaast krijgt ze een multivitamine. Het is natuurlijk een wat andere situatie omdat zij die vitamines gewoon niet opnam, nu is de darm hersteld en neemt ze het wel op, dus het tekort wordt sowieso al aangevuld maar toch, wat ondersteuning is wel fijn.

Anyroads, verder letten we erop dat ze eiwitten en calcium binnenkrijgt en dan het liefst in de vorm van ei, groene groenten en noten. Melk gaat hier niet heel denderend en ik ben zelf ook geen fan, ze lijkt er nog wat buikpijn van te hebben dus die laten we.
Ik zou zoeken binnen de dingen die ze wel eet, hoe kun je daarmee variëren of iets toevoegen enz om het toch voedzaam genoeg te maken. Roosvicee ferro idd 1 glas per dag. mijnes wilde het niet, maar goed :P
appelstroop kan, maar dan moet je wel de Rinse appelstroop nemen, die bevat het meeste appelstroop. Verder is sesamzaad, lijnzaad en chiazaad ook een goeie bron van calcium.

Overigens on a sidenote, een ijzergebrek bijvoorbeeld is heel vervelend, maar het moet echt héél dramatisch gesteld zijn met het ijzergehalte wil het echt kwaad kunnen. Misschien is dat wel fijn om in je achterhoofd te houden. De andere vitamines waar mijn E. een tekort aan had werden onder andere duidelijk door haaruitval, kromme beentjes hele slechte weerstand en algehele malaise. Zolang ze niet zulke tekenen aan de dag legt loopt het vast wel los.
:)
pi_144250799
Bedankt voor je uitgebreide reactie Mignonne. Ik heb er heel veel aan.
Ik wil beginnen met het anders benaderen en de roosvicee fero, 1x per dag.
Helaas geen sinaasappelsap bij het ontbijt, want dat lust ze niet.

Eens kijken hoe dat uitpakt.
Wordt het dan niet beter dan kunnen we altijd nog naar de huisarts. Of een inloopspreekuur van het cb.
Eva groeit goed, ook haar haar. Daarin heb ik ook geen zorgen. Ze zit nu tegen de 1 meter aan. Zo'n 98 cm denk ik. Bij 13,3 kg dus prima.

Ik merk wel dat mijn andere benaderwijze ons beiden rust geeft. En ze is heel complimenteus. Ze verkondigd de hele dag door dat ze me lief vindt enzo. Waar dat nou ineens vandaan komt :?
Maar uiteraard wel heel leuk om te horen.
pi_144251936
Haha wat een schatje ♡
Is de Gordon methode anders nog wat om naar te kijken? Een communicatie manier voor omgang met kinderen. Klinkt alsof je al een heel eind op dw goede weg zit zo, maar ik vind het zelf altijd wel fijn om ook wat concrete tips of situaties te lezen. Als je googlet kom je boeken enzo tegen van hem.

Ik hoop voor jullie dat het hiermee snel opgelost is.
Kan best een maand of twee duren voordat je echt verschil merkt mbt ijzer en vermoeidheid enzo. Wij merken nog steeds vooruitgang hier :o kun je na gaan :D
pi_144254751
Ik ga ff googelen want het zegt me zo ff niks.
pi_144255310
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:39 schreef laziness het volgende:
Nah zeker mee eens ! Schrok van de "echte ballet sfeer" en de "meisjes cultuur" op ons schooltje. Vriendje van mn dochter zou het heerlijk vinden, dus gewoon doen.

Nu was en ben ik zelf geen ballet fan. Maar merk wel dat de ze het zo ontzettend leuk vindt en het zo heerlijk rustig wordt gegeven op rustige/klassieke muziek. Dat ik mn eigen ballet trauma aan het verwerken ben. :D

Blij meisje, dat rent door de zaal als een vlinder, springt als een kikker, beentjes naar rechts en links beweegt, in split hoofd op de grond legt en voetjes pakt met neus naar de knie .... O+

Moeders is onder de indruk ;) ( en gebroken na een half uur, 10 lessen voor 3,50 . Half uurtje)
pi_144256509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:45 schreef danic het volgende:
Ik ga ff googelen want het zegt me zo ff niks.
ja ik zat mobiel, kan het niet zo goed uitleggen 1,2,3 :') ik denk dat het wel bij jullie past. Het is niet zoals attachment parenting ofzo, ik denk als ik je zo in schat dat dat niet echt jullie stijl is, of wel?
Gordon methode is een manier van communiceren die er vooral op vaart om je kind als volwaardig te zien en te accepteren ( * ) en om de gevoelens van je kind te erkennen en te helpen verwoorden. Vaak voelen ze heel veel maar kunnen ze het nog niet goed benoemen en/of uiten. Door te helpen met het benoemen en een kader eraan te geven, geef je ze ook handvatten om het gevoel te erkennen/herkennen en ermee om te gaan.

( * ) met volwaardig bedoel ik niet per se je gelijke, als in wat je wel eens hoort dat ouders niet de discussie aan willen gaan met hun kind. Ik bedoel ermee dat je de gevoelens en emoties van je kind als net zo belangrijk en 'groot' leert zien als onze eigen. We zijn al snel geneigd om te zeggen joh er is niets aan de hand, terwijl het voor een kind wel een groot ding is blijkbaar.

Hier staan wat voorbeeldjes:
http://www.gordontraining(...)0_zelluf_doen!_1.jpg

http://www.gordontraining(...)s_dit_probleem_1.jpg

http://www.gordontraining(...)nVisie_16_2013_1.png
pi_144256729
Klinkt wel heel erg leuk KZ! Ik hoop ook nog een beetje op balletmeisjes. M is een houten klaas, dat lijkt me geen succes :D
pi_144257820
Zo is het nu precies Mignonne. Ik ben al een tijdje bezig met het meer verwoorden van wat ik denk dat ze voelt. Ipv te zeggen 'zo kus erop, klaar!' (Bij wijze van spreken hè ;) ).
Maar vaak komende tranen dan nog harder en heftiger. Hoewel ik dat ook wel begrijp. Hoe fijn is het als ineens blijkt dat iemand je begrijpt! Zeker als dat je vader of moeder is (ik knakte volledig toen de psych eindelijk met zijn vinger op de zere plek zat. (H)erkenning is zó fijn.

ik ben nog even zoekende tot waar dit voor eva prettig is, want ze kan zich er dan ook in verliezen. We moeten het wel inperken. In het dreumestopic vertelde ik onlangs dat ze soms zo boos/verdrietig is dat ze op de grond zit te huilen en ik niet bij haar mag komen. Ze kruipt dan echt in zijn achteruit van me weg. Alsof ik haar iets aandoe. Maar dan pak ik haar juist op en trek haar stevig tegen me aan. Ik hoop daarmee te laten merken dat ik er voor haar ben en dat ze bij me terecht kan met haar verdriet en boosheid. Ik moet haar dan wel 'stevig knuffelen'. Maar ze kalmeert dan heel snel en kan het dan goed bespreken.
pi_144258253
Lastig is het h`e? Ik weet wel nog van A dat we ook zo'n tijdje hebben gehad hoor. Nit zozeer met die vermoeidheid erbij, maar dat ze soms gewoon niet wist wat ze met zichzelf aanmoest. Ze wist ineens dat ze dingen wilde en kon enzo en dr wereld werd steeds groter. Daarin sturen leek voor haar wel te werken en haar volgen, maar ik vond het wel lastig. Vooral dat ze zo snel zo overstuur kon zijn.
pi_144258455
Nou dat dus. Gisteren ging ze al over de rooie omdat ze meteen dekentje aan het spelen was en Rosalie wakker werd. Want stel nou dat Rosalie beneden komt en het afpakt -O-

Enzo....
Dit was alweer de zoveelste ellende om die plaid dus mijn vriend heeft het afgekapt en dat ding weggelegd. Die kan daar niks mee.
Ik probeer dat nu dus wel (om daar wat mee te kunnen)....maar vind het moeilijk hoor soms.
Ze maakt zich heel vaak druk om dingen die mogelijk kunnen gebeuren. Het enige wat ik dan probeer is zeggen dat ze zich niet zo druk moet maken en dat ze ergens bang voor is wat nog helemaal niet gebeurt is. En dat het waarschijnlijk helemaal niet gaat gebeuren. En zowel, dat wij dan heus wel helpen en voor haar opkomen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 september 2014 @ 08:17:11 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144264593
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:44 schreef danic het volgende:
Nou dat dus. Gisteren ging ze al over de rooie omdat ze meteen dekentje aan het spelen was en Rosalie wakker werd. Want stel nou dat Rosalie beneden komt en het afpakt -O-

Enzo....
Dit was alweer de zoveelste ellende om die plaid dus mijn vriend heeft het afgekapt en dat ding weggelegd. Die kan daar niks mee.
Ik probeer dat nu dus wel (om daar wat mee te kunnen)....maar vind het moeilijk hoor soms.
Ze maakt zich heel vaak druk om dingen die mogelijk kunnen gebeuren. Het enige wat ik dan probeer is zeggen dat ze zich niet zo druk moet maken en dat ze ergens bang voor is wat nog helemaal niet gebeurt is. En dat het waarschijnlijk helemaal niet gaat gebeuren. En zowel, dat wij dan heus wel helpen en voor haar opkomen.
dit doet me een beetje denken aan het verhaal van The_Tankgirl. Misschien dat je iets met haar aanpak kunt?? sterkte ermee!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144265301
Hoewel mijn peuter nooit klaagt over vermoeidheid (hij vreet liever zijn schoen op dan dat hij vrijwillig naar bed gaat :+ ) herken ik dat jezelf in de wegzitten wel erg. Het gaat ook met vlagen, maar er zijn van die dagen dat niets lukt en alles een huilbui oplevert. Dat is ook denk ik gewoon de leeftijd.

Wat moeilijk dat Eva zo kan piekeren Danic. Ik zou zelf wel oppassen met bagatelliseren ('er is niets aan de hand, je hoeft niet bang te zijn') want haar angsten zijn voor haar levensecht, en je loopt het risico dat ze zich onveilig blijft voelen omdat ze zich niet serieus genomen voelt. Ik probeer altijd alles serieus te nemen, van tijgers in de Etos tot boze golven in de zee, hoewel ik daar soms enorm mijn 'niets aan de hand' voor in moet slikken. Misschien kun je haar helpen om een oplossing te vinden? 'Stel dat Rosalie wakker wordt en je dekentje wilt, wat zou je dan kunnen doen? Kun je haar zeggen dat jij het dekentje wilt houden? Of anders mama even roepen om te helpen?' Misschien geeft dat haar meer rust om met de situatie om te gaan.

Ik kom er met vallen en opstaan achter dat je karakter gewoon niet kunt veranderen. Een rauwdauwer wordt nooit een dromer en een piekeraar nooit een onbezorgde fladderaar. Maar de uitingen van sommige trekken kun je wel aanpassen. Zo vind ik het heel knap dat mijn terriër precíes weet wat hij wil en ook niet opgeeft omdat een ander tegengas geeft (al word ik er soms gillend gek van.... :+ ) Ik koester dat en wil dat ook niet veranderen. Ik oefen wel met het sociaalwenselijk formuleren van sommige behoeften en het omgaan met teleurstellingen als dingen niet blijken te kunnen. Het vooruitdenken van Eva is een hele waardevolle eigenschap, zoiets is vaak onmisbaar op de werkvloer bijvoorbeeld, maar je gunt het haar wel dat ze niet het leed van de wereld met zich meedraagt en zich ook soms kan ontspannen en dingen over zich heen kan laten komen.

/opvoedoverpeinzingen op de zondagochtend

We zijn weer terug van een weekje Zeeland, heerlijk vakantie gehad O+ Twee keer wat gedoe omdat meneer geen middagslaapje wilde doen (zie zin één van deze post :') ), dat merk je dan ook meteen. Wat een humeur }:| Maar verder was het was zo gezellig met M ook, genoten van alle uitstapjes samen en hij wordt ook steeds hechter met mijn lief. Leuk om te zien O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144277637
Danic lijkt me moeilijk. Volgens mij zijn er al wel een heleboel waardevolle tips gepost.

CS weekje Zeeland klinkt heerlijk.

Hier wil peuter ook geen middagslaapje meer doen. Wat soms helpt is zelf op de bank liggen en na een tijdje klauteren valt hij dan soms toch op ons in slaap als hij moe genoeg is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144293579
Wat een mooie post CS O+

Je beschrijft heel goed wat hier speelt. In je tweede alinea schrijf je ook wat er hier gebeurt en wat ik dus aan het veranderen ben. Het serieus nemen van haar angsten.
Ik ben soms alleen zo verrotte slecht in heb onder woorden brengen van wat er in mijn hoofd omgaat.

Vandaag ook wel moeten lachen (en de buren in de tuin ook denk ik)
- mama? Wat doe je?
- mama? Ga je vegen?
- mama? Waarom doe je dat nu met je handen?
- mama? Waarom vallen die blaadjes dan uit de bomen? (Uitleg gegeven over de seizoenen)
- mama? Ik hou van sneeuw
- mama? Ik moet dan wel een dik pak aan. En een muts en een sjaal
- mama? Waarom gaat papa dan die takken afknippen? (Angstig gezichtje wat pas was gerustgesteld toen ik vertelde dat ze in de lente weer aangroeide O+ )
-mama?......
-mama?......
-mama?......
-enz enz

:') O+
pi_144293623
Zeeland O+
Waar ben je geweest CS?
  maandag 8 september 2014 @ 13:43:57 #32
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144310135
Danic, volgens mij zitten onze dames gewoon in dezelfde fase ;) Reacties zijn iig zeer herkenbaar. Ik merk dat het inperken van keuzes veel heeft geholpen. Even het denken overnemen voor haar, de keuzes voor haar maken. (waar DJMO al naar linkte).

Gisteren voor het eerst naar een kinderfeestje geweest, in een binnenspeeltuin nog wel!
Erg spannend voor haar, maar ook voor ons als ouders, aangezien Larissa nogal snel overprikkeld/in paniek raakt. Maar gelukkig waren er allemaal vriendjes van haar kinderopvang, dus ze had het erg naar haar zin :) Ze is zelfs zonder ons in een soort van Rodelbaan geweest. Ben zo blij :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_144311988
Tof he, als ze je dan verrassen door het niet alleen veel beter te doen dan verwacht, maar het ook nog leuk vinden O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_144322955
Danic, wat lief!

The tankgirl fijn, dat de verjaardag zo goed ging.

Hier een lekker maar vermoeid kereltje. Papa heeft hem op zijn papadag goed vermoeid. Hij viel tijdens de bv in slaap, hebben we lang niet gehad O+

Plaatje bij het praatje (svp niet quoten):
-weg

[ Bericht 22% gewijzigd door Tinuviel op 10-09-2014 05:37:18 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144340771
Ahw wat cute Tinu! :D

Billie is voor het eerst naar de psz vandaag. Spannend man :P. Ik ga eerst eens een uurtje of wat gamen :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 9 september 2014 @ 13:21:18 #36
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_144347409
Tinu O+ !

Kuuks hoe is het gegaan met Billie? Heb je nog kunnen gamen?

Ik ga weer eens een poging doen tot aanhaken. Het zal wel weer een dikke fail worden maar das dan jammer ;) .
Draak is inmiddels 2 jaar en 9 maanden en het gaat eigenlijk super! De eerste verhuizing (55km verderop) heeft ze zonder kleerscheuren doorstaan, nu maar hopen dat ze de tweede verhuizing (150m verderop :+ ) ook zo zal reageren.
We zijn wel nog druk met fysio vanwege haar tenenlopen, en nu blijkt ook nog dat ze toch een hele lichte vorm van heupdysplasie heeft waardoor ze haar linkervoet naar binnen draait bij het lopen. Maar dit moet allemaal goed te verhelpen zijn met fysio dus daar vertrouwen we maar op.
Ook weet ze heel goed dat er een broertje in mijn buik groeit. Regelmatig krijgt mijn buik uit het niets kusjes en zelf speelgoed word aan de kant gelegd voor 'broertje'.

Inmiddels zit Draak niet meer op de psz. Na 4 maanden in onze oude woonplaats wilde ik haar in onze nieuwe woonplaats plaatsen. Bezichtiging gedaan, paar uurtjes meegedraaid, alles goed. Nu wil de gemeente geen subsidie verlenen aan ons, want ze zeggen dat ik een inkomen heb en daarom terug kan vallen op KOT. Ware het niet dat mijn inkomen volgens toeslagen NIET in aanmerking komt voor KOT :') . En om nou ¤170,- per maand neer te leggen voor 6 uur per week Peuterprogramma is me echt te gek.
En het rare is, dat in alle andere gevallen waar geen recht is op KOT, de subsidie WEL verleend word :') .
Dus inmiddels zijn de directeur van de Kinderopvangorganisatie en ik een zaak aan het schrijven tegen de gemeente om te laten zien dat hun selectieprocedure dus totaal de doelgroep mist.
Ach, alsof ik niets beters te doen heb naast zwanger zijn en een verhuizing regelen :') .
pi_144347794
Het ging heel goed. Hij is wel moe (weigert te slapen nu, maarja). Hij heeft alles verkend enzo. Ik ga vanaf nu maar eens oefenen met zelf de jas aandoen. Daar is een methode voor :+.

Leuk dat je weer zwanger bent trouwens NTS! Fijn dat jullie met het tenenlopen zo goed bij de fysio terecht kunnen :)
Billie loopt ook nog veel op zn tenen, wel stukken minder hoor.. het is vooral het enthousiasme waarmee hij loopt. Als we zeggen dat ie plat op zn voeten moet, dat doet ie dat wel. Even.

Hé maar kun je kinderopvangtoeslag krijgen voor de psz? Hier heet het voorschool trouwens, loopt straks over in de basisschool. Hoe werkt dat dan? Bij de Belastingdienst?
pi_144348006
Tinu, heerlijk moe dus!

Hoi NTS! Fijn dat de eerste verhuizing goed ging. De tweede komt ook vast wel. En leuk dat je zwanger bent!

Kuuks, fijn dat billy het naar zijn zin had. Dat moe zijn is wel bekend.. Nu nog na meer dan een half jaar. Bij ons psz heb je twee opties: als je geen inkomen hebt (of 1 partner niet), dan krijg je subsidie van de gemeente naar het inkomen van de partner (of max in het geval van alleenstaande ouder). Werk je wel, dan krijg je kot voor die uren. De eind bedragen zijn wel ongeveer gelijk..
Jas is hier: neerleggen met de kraag naar je toe. Dan armen in de mouwen steken en zo over je hoofd gooien. Met wat geluk zitten de armen dan nog in de mouwen, en ben je klaar. Anders brul je effe tot mama/juf komt helpen ;)
pi_144348521
Ja die jas-aantrek-methode ja. Dat gaan we nu maar oefenen :'). Ik heb al eens zitten snuffelen naar die bijdrage. Manlief mag zich er in gaan verdiepen. :P
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:14:30 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144349008
Bij ons kostte de peuterspeelzaal voor 3 ochtenden 44 euro. Dat was dus met 1 "gratis" ochtend.
Maar nu is dat gestegen naar 66 euro. Die subsidie is hier dus gestopt tenzij je lager dan (ik denk) 1700 euro verdiend (bruto)
Rayen 2½ jaar!
pi_144362558
PSZ is in Amsterdam gratis voor 2 dagdelen. Maar heb vandaag gehoord dat de wachtlijst bijna tot aan haar 3e jaar is. Dus als we mazzel hebben kan ze in mei 2015 terecht ( 2 maanden voor ze 3 wordt)

Wat een schatje Tinu. Hij gaat steeds meer op zn grote broer lijken he ?

NTS: Je meisje O+ Wel echt jammer om dat te moeten missen. Geen spelinloop mogelijkheid ?

Hier CB gehad vandaag ! Helemaal APK goedgekeurd ! 12 kilo en 89 cm ( 2 jaar en 1,5 maand)
Blokjes toren, lichaamsdelen benoemd, kleuren, vormen en zinnen gemaakt. Daarna voeten/ogen/oren / hart en buik controle.

Geslaagd *O* ;)

Rest bijgelezen: heerlijk leesvoer om straks meer mee te doen. ^O^
pi_144379385
Nts, leuk, dat je er weer bent. Fijn, dat Draakje de eerste verhuizing goed heeft meegemaakt. Balen van de subsidie van de psz. Hopelijk komt er nog verandering in. En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kuukske fijn dat de psz zo goed ging. Heb jij lekker gegamed?

Die jas aantrak methode deed onze kleuter ook een tijd lang, peuter doet het nog niet.

Kz, fijn, dat ze goedgekeurd is van het cb.

Dankjewel voor de complimenten. Dat lijken op zijn broer horen wij wel vaak ja, hij heeft ook veel gelijkenis met hem, maar ook wat verschillen, zowel in uiterlijk alsook karakter.

Gisteren haalde ik hem op van het kdv. Zegt hij toen ik net de groep uit wil lopen: "Mama ik wil drinken." Dus ik zeg: "je krijgt zo thuis wat te drinken". Hij zegt: "ik wil limonade drinken". Dus ik zeg: "als je dat per se nu wil, dan moet je dat aan je leidster vragen." Gaat hij naar haar toe: "ik wil limonade drinken, naam leidster". Er kwam toen net de bso leidster binnen, dus ik zei tegen haar. Hij zegt het zo lief, daar kun je gewoon geen nee tegen zeggen. Dus hij kreeg limonade O+ /dagboek post van huize Tinuviel
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 10 september 2014 @ 07:37:09 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144379673
Ik had het plaatje gisteren wel al gezien, wat lief zijn ze dan hè? Als ze zo in slaap vallen O+
  woensdag 10 september 2014 @ 10:00:48 #44
348178 NotTheSame
pi_144381269
Die jas-aantrek-methode methode kennen ze hier ook :Y !

KZ's peuter weer goedgekeurd *O* !
Helaas geen spelinloop oid in de buurt...

18 september een gesprek bij de gemeente samen met de baas van de PSZ! Ik mag mijn verhaal gaan doen omtrent de misstanden rondom de subsidieregeling.
Hier zou ik met subsidie ¤60,- per maand kwijt zijn voor 2 ochtenden. Dat scheelt nogal. Hopelijk kan ik volgende week een poot aan de grond krijgen bij de gemeente.
  woensdag 10 september 2014 @ 10:10:38 #45
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144381432
Wat is de jas aantrek methode?? Ik heb Cristel geleerd wat links en rechts is, en dat ze zelf haar jas moet (mag..) pakken en proberen aan te trekken. Gaat wel aardig, net als de schoenen.

Maar uitkleden gaat het beste :7 (vooral als ze kwaad is, dan wil ze al haar kleren uittrekken :? )

KZ, fijn dat ze weer is ' goedgekeurd' ^O^
Kuukske, leuk, peuterspeelzaal ^O^ Altijd beetje afwachten hoe dat ze reageren ..
Cristel gaat de 23e voor het eerst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 september 2014 @ 10:19:42 #46
348178 NotTheSame
pi_144381590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:10 schreef PureEvil het volgende:
Wat is de jas aantrek methode?? Ik heb Cristel geleerd wat links en rechts is, en dat ze zelf haar jas moet (mag..) pakken en proberen aan te trekken. Gaat wel aardig, net als de schoenen.

Maar uitkleden gaat het beste :7 (vooral als ze kwaad is, dan wil ze al haar kleren uittrekken :? )

KZ, fijn dat ze weer is ' goedgekeurd' ^O^
Kuukske, leuk, peuterspeelzaal ^O^ Altijd beetje afwachten hoe dat ze reageren ..
Cristel gaat de 23e voor het eerst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jas op de grond leggen met de kraag naar haar toe, armen in de mouwen en dan de jas over het hoofd gooien.

Maar super gefeliciteerd PE! 1 december is nog wel te doen, toch? Langzaam al beginnen met inpakken en weggooien, scheelt echt een hoop tijd! (Wij moesten er binnen 6 weken uit zijn, ging ook prima :))
Hebben jullie al iets anders op het oog? NL of DE?
  woensdag 10 september 2014 @ 10:25:24 #47
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144381710
Dat inpakken en weggooien is nog niet zo'n probleem. Als ik wil dan is het in 2 dagen leeg zegmaar....maargoed, we hebben we een koophuis gezien in NL, maar boven budget en eea hangt dus ook nog af van wat we horen van de hypotheekadviseur (hoop toch wel van de week wat te horen....)
  woensdag 10 september 2014 @ 10:27:06 #48
348178 NotTheSame
pi_144381746
Ik duim dat de adviseur snel goed nieuws voor jullie heeft PE!
pi_144390002
Spannend PE!

Hier trouwens hetzelfde probleem als NTS mbt psz. Wij zouden voor psz uiteindelijk meer moeten betalen dan voor het kdv (wat we nu dus ook volledig zelf betalen). We hebben nu dus ook maar besloten om hem gewoon op het kdv te houden tot hij naar school gaat. Maar vind het wel irritant dat de psz nu dus volledig zijn doel voorbij schiet op deze manier.
pi_144392161
Wat stom zeg, dat de psz zo totaal niet toegankelijk is!
Hier mocht ik kiezen of ik peuteropvang wilde of peuterspeelzaal. Precies hetzelfde, alleen het eerste is met kot. Voor ons was zonder kot voordeliger. Scheelde niet heel veel maar toch.
Zoals het er nu uitziet gaat de dame in december ongeveer naar de psz. Denk dat ze dat helemaal leuk gaat vinden. Ze wil nu al op school blijven als we grote broer wegbrengen. Doet dr jas uit, gaat op stoeltje zitten :') Een van de juffrouwen zei al: jou wil ik wel in de klas hebben :D duurt gelukkig nog 2 jaar :P
pi_144392287
PSZ 2 ochtenden per week (amper 3 uur per ochtend) ¤ 131 per maand (12 maanden per jaar betalen, maar in de vakanties geen PSZ).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144392637
Hier is het 86 euro per maand (10 x per jaar). En bij peuteropvang is het 7 euro per uur
pi_144393778
Ze hanteren hier een uurtarief met kot. Als je geen recht heft op kot (wat ik niet heb want ww) dan kom je in aanmerking voor een subsidieplaats. Alleen daarvoor geldt dus wel weer je ww mee en dan betalen we de hoofdprijs. Volgend jaar geen ww meer maar dan moet ik allerlei papieren van de belasting meesturen om aan te tonen dat ik geen inkomen heb. En dat kan ik dan dus niet. Dus hoogste categorie. Wij vallen dus echt tussen de wal en het schip hierin.

(en ik hoop nog steeds een baan te vinden en wil dan niet teveel met hem gaan slepen tussen kdv - psz en weer kdv)
pi_144399953
Wow net een partij Little People speelgoed gekocht via marktplaats. De grote boerderij,kleine boerderij en de trein. De grote boerderij nog nieuw in doos. Alvast wat inslaan voor de feestdagen.

Verder mankt Roy nog steeds,soms zakt hij zelfs door zijn knie :{
maar ze kunnen niks vinden :{
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 10 september 2014 @ 20:58:34 #55
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144401046
Dat is mooi gescoord Bar! ^O^
Ik wacht eerst haar verjaardag af, dan ga ik voor de sint wel kijken.

Raar van dat been ook. En dat ze niks kunnen vinden? :?
pi_144403329
Wat raar Bar :{ Lijkt me akelig, dat door zijn been zakken.

Oh ja, Sinterklaas en verjaardagen. Daar moet ik ook nog een lijstje voor maken en de aanbiedingen in de gaten houden. Komt hier lekker na elkaar en dan ook nog alledrie in de leeftijd dat ze hetzelfde speelgoed leuk vinden.
pi_144403412
Balen Kyara van het tussen wal en schip vallen. Hopelijk heb je sowieso snel een baan gevonden.

Bar, klinkt goed. Wij moeten ook nog cadeautjes halen. Raar dat de artsen niets kunnen vinden op Roys voet maar dat hij niet goed loopt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144403635
Men dacht ook dat Roy het zelf doet. Dat vind ik zelf nog moeilijk te geloven.

vrijdag weer terug als het zo blijft.

ik moest 50euro betalen voor al dat Little People. Vond ik echt niet duur.
normaal ben ik niet zo van het inslaan van kadootjes maar dit kon ik niet laten liggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 10 september 2014 @ 22:00:46 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144404313
Vreemd bar, dat ze niets kunnen vinden ...

Ik maak Geert net wakker om te plassen, in alle toonaarden ontkennen dat hij moet, dus ik vraag om een nachtkus en die wil hij niet geven. Ik geef hem toch een kus en zeg: zo nou heb ik een kusje gepikt. Geert: "stoute mama!"
ik: omdat ik een kusje pik? Wil je hem terug dan?
G: "JA !
*geef hem nog een kusje op z'n haar en schiet in de lach"
Dan komt hij overeind en je ziet hem denken .. maar ik wilde geen kusje en toen had ik er twee :? :?
te aandoenlijk dat snoetje O+ en toen ik wegliep toch nog om een extra kus vragen O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_144412218
Bar, het zou zomaar kunnen dat hij het zelf doet. Hier bij allebei die jongens ook zo'n actie gehad. Heb je al geprobeerd om een paar dagen paracetamol te geven? Misschien trekt het nog iets, en dan even 2-3 dagen minder gevoel waardoor hij makkelijker weer normaal gaat lopen? Dat werkte bij Chris..

Djmo, dat kusjes stelen/terug geven hebben we hier ook weken gedaan.
pi_144412374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:47 schreef _Bar_ het volgende:
Men dacht ook dat Roy het zelf doet. Dat vind ik zelf nog moeilijk te geloven.

vrijdag weer terug als het zo blijft.

ik moest 50euro betalen voor al dat Little People. Vond ik echt niet duur.
normaal ben ik niet zo van het inslaan van kadootjes maar dit kon ik niet laten liggen.
Vindt Roy dat leuk Bar, dat Little People?
Ik heb hier nog een hele zwik staan, met name popjes enzo waar niet meer mee gespeeld wordt.
pi_144417345
Hier staat ook heel veel lp niks te doen. Alleen de poppetjes worden overal voor gebruikt.

Ik geen ean als sac jarig is ook iets. Is dit overdreven?
Ze was gisteren ook heel moe dus lag er al om 18:30 en voor 19:00 sliep ze al. Om 20:00 begon te buurman te boren en was ze klaarwakker en helemaal in paniek. Hij is doorgegaan tot 20:45 en ean wilde heel graag naar bed ze viel bijna om maar de herrie was echt te erg. Hij was aan het boren in de kamer die aan haar kamer grenst.

Ik had echt de neiging er heen te gaan. Nu zit er ook wel wat irritatie omdat dit buur nr 4 in nog geen 2jaar tijd is. Daarbij zijn onze huizen heel gehorig en vroeg hij laatst naar hun bedtijden. Nu heb ik de neiging ze ook niet tot rust te manen op zondagochtend en ze lekker met geluid dingen te laten spelen. Beetje flauw maar zie mijn eerste stukje wij zitten echt telkens in de herrie van de verhuizingen.
  donderdag 11 september 2014 @ 12:36:23 #63
244125 laziness
pi_144417496
Nu heb ik maar één kind maar ik ben altijd principieel tegen geweest om het andere kindje uit een gezin ook iets te geven bij een verjaardag. Ook dat is iets dat ze moeten leren in mijn ogen, dat niet altijd alle cadeautjes voor jou zijn.
Mijn schoonzus heeft er drie en ik heb daar ook nog nooit drama zien plaats vinden omdat de één wel kreeg en de ander niet op een verjaardag.
Wel worden daar door de oudste twee zorgvuldig het aantal sint cadeautjes geteld. Want er moet wel een gelijk aantal uit de zak komen voor elk kind natuurlijk :P
pi_144417764
Hier geef ik ook niks aan andere kindjes.. Het is niet jou verjaardag maar die van de andere. Maar je mag natuurlijk wel genieten van de taart en lekkers. Het geeft hier ook geen probleem.

Mijn oma nam altijd een chocoreep mee voor de niet-jarige. En de oma's van de jongens nemen soms ook weleens iets lekkers of een stickervel ofzo mee. Dat vind ik wel prima, maar ze verwachten het niet zoals wij die chocoreep vroeger. Dat vind ik achteraf wel erg eigenlijk..

En sint doen we wel eerlijk, al weet de oudste sinds gisteren het grote geheim. Dus nu kunnen we hem ook beter uitleggen als zijn cadeau's anders zijn dan die van de rest, mocht het nodig zijn..
pi_144420355
Wij geven ook geen cadeau aan de niet-jarige. Wel doen de andere gasten hier vaak voor de ander ook iets meebrengen. Vaak idd iets van stickers of zoiets.

Sint let ik wel op, mijn ouders hadden vroeger ook een soort budget, zo van ieder kind 100 gulden aan cadeautjes, maarja dan kreeg de een 3 cadeaus en de ander 10, en dat wekt ook weer wat wrevel :P Dus ik let er wel een beetje op dat het ongeveer gelijk verdeeld is.
pi_144421920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vindt Roy dat leuk Bar, dat Little People?
Ik heb hier nog een hele zwik staan, met name popjes enzo waar niet meer mee gespeeld wordt.
Op school speelt Roy er graag mee,liever dan met duplo wat we thuis hebben.
pi_144426016
Help.... oudste gaat 7 oktober wennen op school. Kleine meisjes worden groot!
  donderdag 11 september 2014 @ 17:30:56 #68
244125 laziness
pi_144426520
Ik ga naar een info avond van school vanavond jonguh!

/kop weer in het zand
pi_144428237
Mijn peuter had vandaag wenochtend op school! :o Baas boven baas! ;)
pi_144428907
Roy deed iets geks :+

paplpoes mompelde Roy overduidelijk terwijl hij de appel moes pot aanwees *)
pi_144429065
Wat goed Roy!
  donderdag 11 september 2014 @ 19:01:20 #72
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144429222
School, dat duurt nog heeeeel lang! Wat een mijlpaal lijkt mij dat, je baby voor het eerst naar school brengen!

Wat goed van Roy *O*

Anouk heeft vanmiddag bij mijn zus zonder luier geslapen :X En droog gebleven! *O* We gaan de goede kant op ^O^
pi_144429443
School lijkt me idd een mooie mijlpaal.
Dit soort mijlpalen missen we zo nu en dan best wel.

Anouk wat goed!!!

maar wij vieren daarom ook echt elke mijlpaal van Roy hoe klein ook.
dan kraaien we het uit en dan goed zo!! En dan bellen blazen en soms fluiten op zo'n uitrol papieren fluitje.
Aanmoediging noemen we dat en als je dan Roy ziet glunderen O+

ik zal nooit vergeten hoe Roy voor de aller eerste keer echt besefte dat er,gezongen werd voor Hem, dat hij het middelpunt was op zijn verjaardag. Dat koppie sprak boekdelen.
En volgens een tante wij ook beide geroerd door emotie vol liefde zo omschreef ze het.

O+
pi_144447425
Oh Bar, wat beschrijf je dat lief! Heel ontroerend. En *G* voor de appelmoes! O+

Susie, wat knap! *O*

En school? Ik moet me gaan verdiepen maar ik vind het echt nog een ver van mijn bed show hoor.

Wij hebben M vorig jaar wel iets kleins gegeven op de verjaardag van zijn zusjes. Hij snapte sowieso niet dat zijn zusjes cadeautjes kregen en helemaal niet dat zij ook met dat speelgoed mochten spelen. Dat was nog een gezellige driftbui.... :X Scheelt dat wij de verjaardagen weer samen vieren (2 weken verschil tussen (en 2 minuten ;) )) dus dan zijn er bijna altijd wel cadeautjes voor elk kind. Of juist voor allemaal samen.
pi_144447532
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:36 schreef laziness het volgende:
Nu heb ik maar één kind maar ik ben altijd principieel tegen geweest om het andere kindje uit een gezin ook iets te geven bij een verjaardag. Ook dat is iets dat ze moeten leren in mijn ogen, dat niet altijd alle cadeautjes voor jou zijn.
Mijn schoonzus heeft er drie en ik heb daar ook nog nooit drama zien plaats vinden omdat de één wel kreeg en de ander niet op een verjaardag.
Wel worden daar door de oudste twee zorgvuldig het aantal sint cadeautjes geteld. Want er moet wel een gelijk aantal uit de zak komen voor elk kind natuurlijk :P
is bij ons in de familie wel. Het zijn zoveel kinderen dat je niet naar elke verjaardag kan. Dan kan je de ander toch nog wat geven, maar het is geen verplichting.
En zelf geef ik ook iets aan het niet jarige kind bij het kadootjes uitpakken s'ochtends. Gewoon iets kleins. Maakt het veel gezelliger.

bar wat ontzettend goed!!
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:11:34 #76
244125 laziness
pi_144447537
Hoeveel dagdelen mogen ze bij jullie komen wennen? Hier zijn het er 10!
Dus vanaf 5 januari zal hij 2x per week een dagdeel gaan tot aan zijn verjaardag.
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:14:35 #77
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144447584
Wow dat zijn er echt heel erg veel! dat is wel super fijn Lazi
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144447698
Hier "moeten" wij as woensdag naar school. Welke vragen hebben jullie gesteld?
Ean moet vanmiddag naar de oogarts omdat ze de oogarts bij het cb tot 2x toe weigerde. Wish me goed luck. Het is ook echt een rottijd 15:15 en sac moet ook mee.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:03:39 #79
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_144448759
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef laziness het volgende:
Dus vanaf 5 januari zal hij 2x per week een dagdeel gaan tot aan zijn verjaardag.
Bij de school van K doen ze 10 dagdelen wennen; meestal is het 10x 1 dagdeel per week (ochtend)
Dus K zal in januari ongeveer gaan starten, om in april naar school te gaan

Hij is al 2 jaar geleden ingeschreven; populaire school. Vandeweek was het openingsfeest van het integraal kindcentrum; de hele dagopvang en BSO en school zitten nu in 1 gebouw en werken samen.
K gaat samen met 3 jongens van ongeveer dezelfde leeftijd naar de school. de anderen zijn van november, december en ook april. Ze mogen ze wel spreiden en niet alle 4 in 1 klas doen, want dan heb ik nu al medelijden met de juf. Woensdag bij het feest waren ze met zijn vieren poeeeee he.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_144448938
Hier ook 10 dagdelen, Mex gaat nu 2 dagdelen per week. Vanaf 6 oktober voor het echie.
Maar eigenlijk had het wennen niet gehoeven, hij loopt zo naar binnen en het is meer verwarrend voor hem naar welke school hij vandaag nou weer moet.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:13:54 #81
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_144449016
K gaat alleen 1 dag per week naar dagopvang, hij gaat niet naar PSZ. Dat vonden we erg duur en omdat hij al naar de opvang gaat en ze op tijd beginnen met wennen zagen we de noodzaak van de PSZ niet.
Mijn man werk onregelmatige diensten, dus K gaat de ene week 2 dagen naar oppas, 1 dag bij papa, 1 dag bij mama en 1 dag opvang. En in een andere week kan dat 1 dag oppas, 2 dagen papa, 1 dag mama en 1 dag opvang zijn. En soms gaat hij nog een dagje spelen bij opa en oma. We vonden dat we het hem nog lastiger zouden gaan maken met PSZ. Daarnaast is dat dan ook nog zo regelmatig niet omdat je met vakanties zit. Nu kunnen we nog even genieten dat hij lekker thuis is.
Hij kan nog lang genoeg naar school. Zelf zijn we ook niet naar de PSZ geweest en dat is ook allemaal goedgekomen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:15:47 #82
244125 laziness
pi_144449066
De oogarts viel hier erg mee hoor F-R :Y

O. gaat niet in december wennen want dat is echt te druk dus 2x per week in januari laat hem mooi in het ritme komen om vanaf 9 februari echt te mogen.
Hij komt bij drie kindjes die hij al kent van het kdv dus dat is ook prettig.

Als je kind naar het kdv gaat voegt een psz niet veel nieuws toe. Als hij alleen maar bij mij thuis zou zijn zou ik absoluut wel voor een psz kiezen maar dat is ieder zijn eigen keuze uiteraard.
pi_144449142
Maar O weigerde de ogentest bij het cb toch niet?
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:19:02 #84
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_144449147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:15 schreef laziness het volgende:

Als je kind naar het kdv gaat voegt een psz niet veel nieuws toe. Als hij alleen maar bij mij thuis zou zijn zou ik absoluut wel voor een psz kiezen maar dat is ieder zijn eigen keuze uiteraard.
Dat vonden wij ook. En moet zeggen dat ze bij dit KDV heel actief zijn op taalontwikkeling bij K. Eerst zei hij niet veel en hebben ze veel met hem geoefend (was ook meer verlegenheid bij hun, want bij mij zei hij al veel meer; heb toen een lijstje gemaakt met wat hij bij mij zei en daar zijn ze mee gaan werken).
En nu werken ze aan zijn uitspraak, want hij spreekt sommige woorden niet echt heel duidelijk uit, maar ik hoor dat vaak niet omdat ik weet wat hij bedoelt.

Vandeweek zei hij het woord 'geluiden' maar net niet helemaal goed. Dus mijn man en ik zeiden je moet zeggen ge-lui-den. Krijgen we van hem het antwoord 'ja dat weet ik niet' nou we lagen ongeveer onder tafel. Bijdehand worden ze in ieder geval wel ;)
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:22:36 #85
244125 laziness
pi_144449244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar O weigerde de ogentest bij het cb toch niet?
Hij wilde zijn goede oog nog wel, zijn luie oog niet meer. Het CB deed niet moeilijk want de afspraak in het ziekenhuis stond al.
pi_144449758
Wow, 10 dagen, wat veel!
Bij Anne zijn het er twee, gisteren en vandaag dus.
Op de school waar ik werk is het zelfs maar één dag. Dat is ooit zo ingesteld omdat het voor kinderen kennelijk verwarrend zou zijn om deels op school en deels op psz/Kdv te zitten.

In sommige gevallen kan er wel een uitzondering worden gemaakt trouwens, dat is dan meestal op advies van het consultatiebureau of kinderdagverblijf.
pi_144450392
Dat aantal dagen zal ook wel een beetje afhankelijk zijn van in welke periode een kind begint lijkt me?
M is van 11 januari, 10 dagdelen wennen midden in de sinterklaas/kerstperiode lijkt me ook niet handig.
pi_144451305
Dat zal toch wel meevallen Kyara, ze doen echt niet elke dag aan kerstdingen. Als hij na sinterklaas 2 dagdelen per week zou gaan ben je er al.
Maar het is allemaal niet verplicht.

Mex had het vandaag ook weer naar zijn zin, echt een jongen is het zei de juf;)
pi_144451493
Ik vind de periode tussen Sint en kerst heel vermoeiend voor kinderen. Ligt er ook aan wanneer kerst in de kerstvakantie valt. Valt het ongelukkig dan is Sint amper uitgezwaaid en staat de kerstboom er al. Met als thema kerst dus elke dag wel iets en vaak een afsluitende themadag/knutseldag met of zonder kerstavond op school.
pi_144451573
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef laziness het volgende:
Hier was het ook zoiets. Iig vanaf 2 maanden voor zijn verjaardag iedere woensdag.
pi_144451657
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind de periode tussen Sint en kerst heel vermoeiend voor kinderen. Ligt er ook aan wanneer kerst in de kerstvakantie valt. Valt het ongelukkig dan is Sint amper uitgezwaaid en staat de kerstboom er al. Met als thema kerst dus elke dag wel iets en vaak een afsluitende themadag/knutseldag met of zonder kerstavond op school.
Maar dat maakt voor het wennen niet zoveel uit toch? Of ze nou een herfst of kerstknutsel maken. De kerstviering kan je dan nog lekker overslaan.
pi_144451709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:45 schreef Troeta het volgende:

[..]

Maar dat maakt voor het wennen niet zoveel uit toch? Of ze nou een herfst of kerstknutsel maken. De kerstviering kan je dan nog lekker overslaan.
Kinderen zijn gewoon veel drukker dan, veel minder "les" zoals normaal. Naar mijn idee niet de beste wen periode. Dit ligt natuurlijk ook wel aan het kind maar als ik naar die van mij kijk zou ik het over die periode heen tillen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:50:17 #93
244125 laziness
pi_144451815
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Kinderen zijn gewoon veel drukker dan, veel minder "les" zoals normaal. Naar mijn idee niet de beste wen periode. Dit ligt natuurlijk ook wel aan het kind maar als ik naar die van mij kijk zou ik het over die periode heen tillen.
:Y
Hier werd het ook afgeraden. Nou helemaal prima wat mij betreft.
pi_144452020
Wat dat betreft is geen 1 maand handig, Mex moet nu dan na de grote vakantie nog naar de psz met allemaal kinderen die psz niet meer gewend zijn en op school hetzelfde.
Floris moest voor de vakantie wennen en zo zat er 6 weken tussen wennen en starten.
pi_144452131
Ean is van mei en ik hoor volgende week of ze nog voor de vakantie start of erna. Ik laat dat ook van de groepsgrootte en dynamiek van de groep afhangen. We krijgen laat vakantie dit jaar zouden we eind juni al vakantie krijgen was het weer een ander verhaal.
pi_144452501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:34 schreef Troeta het volgende:
Dat zal toch wel meevallen Kyara, ze doen echt niet elke dag aan kerstdingen. Als hij na sinterklaas 2 dagdelen per week zou gaan ben je er al.
Maar het is allemaal niet verplicht.

Mex had het vandaag ook weer naar zijn zin, echt een jongen is het zei de juf;)
Ik zit er nog niet zo in :@

Voor mijn gevoel gaat het van vakantie naar vakantie en van feestdag naar feestdag :D
pi_144452540
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:50 schreef laziness het volgende:

[..]

:Y
Hier werd het ook afgeraden. Nou helemaal prima wat mij betreft.
Oh, dus toch.
Nou ja, we zien het volgend jaar ( :X ) wel
pi_144452556
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zit er nog niet zo in :@

Voor mijn gevoel gaat het van vakantie naar vakantie en van feestdag naar feestdag :D
Bedoel je enkel de Sint-kerst periode of het hele schooljaar?
pi_144452591
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:17 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Bedoel je enkel de Sint-kerst periode of het hele schooljaar?
Nou in elk geval tussen herfstvakantie en sinterklaas/kerst.
En daarna weer weet ik veel wat voor vakantie, pasen... etc
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:40:12 #100
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144453366
1 december mag mijn peuter naar school, ik vind het ook wel jammer de timing, Als hij de eerste schoolganger was dan had ik hem nog niet laten gaan. Het is echt drama vanaf midden november op school. Alle kinderen vervelend en van de leg. Maar ik kan het niet maken om hem te laten wachten omdat we dan wel zijn zus moeten brengen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144453460
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nou in elk geval tussen herfstvakantie en sinterklaas/kerst.
En daarna weer weet ik veel wat voor vakantie, pasen... etc
Ze beginnen nog niet na de herfstvakantie met Sint hoor. Ze proberen dat nog even te rekken.
Moppert weet hij dat hij dan naar school mag? Anders nog de overweging hem later te laten starten?
pi_144453492
Daan is net voor de kerstvakantie jarig. Ik had eigenlijk bedacht om voor de kerst maar te helpen met het gebouw aankleden, en dan Daan even een uurtje in de kleuterklas te laten. En anders gewoon na de kerst vol beginnen. Chris heeft ook een halve ochtend gewend, 2,5 maand voordat hij mocht beginnen ivm zomervakantie. Na de vakantie is hij ook zo vol mee gaan draaien, zonder problemen.. En Daan kent het gebouw/schoolprincipe ook al door Chris.
pi_144453884
Het maakt voor mij ook uit of er een instroomgroep is of niet.
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:24:07 #104
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144454865
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Moppert weet hij dat hij dan naar school mag? Anders nog de overweging hem later te laten starten?
Ja en hij kijkt er al een jaar enorm naar uit.. hij gaat natuurlijk ook al heel lang mee met zijn zus.
De oudste zit in groep 3 dus hij heeft er echt zin in.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144455939
Hier heeft yaro helemaal niet gedaan aan wen momenten. Alleen 1 uurtje kennismaken met juf en klas voor de vakantie.
En vanaf dag 1 draait hij gewoon mee.
pi_144461428
Oudste gaat 5 keer wennen, maar de laatste keren is het eigenlijk gewoon meedraaien. Ze gaat voor de herfstvakantie 2 ochtenden en na de herfstvakantie ma-di-wo ochtend, donderdag vrij ivm verjaardag en vrijdag voor het echie.
pi_144482600
Oogarts ging gisteren prima. Ze ziet meer dan 100%
pi_144492500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is van mei en ik hoor volgende week of ze nog voor de vakantie start of erna. Ik laat dat ook van de groepsgrootte en dynamiek van de groep afhangen. We krijgen laat vakantie dit jaar zouden we eind juni al vakantie krijgen was het weer een ander verhaal.
Wij zijn afgelopen week geweest. Omdat de verjaardag van eva (en dus ook van Ean) in de mei vakantie valt, gaat ze voor de meivakantie wennen en na de vakantie voor het echt.
Hier 5 wenmomenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 13-09-2014 19:40:10 ]
pi_144502057
Jee joh ! Wat een verhalen :D
Mijn kleintje van net 2 is sinds gisteren officieel ingeschreven op de basisschool. We hebben het formulier gebracht en ze wilde meteen blijven :D

PSZ waar ze heen gaat ( straks, help, wachtlijsten, duim duim) werkt samen met basisschool !

Ik voelde me gisteren zo "echt" :D

edit: Commentaar school : "Wat bent u laat " >:) "De ouders krijgen zo spoedig mogelijk bericht".
Ik: "Dat ben ik " :D
pi_144502410
Volgens mij lezen heel weinig mensen het kinderpraatjes topic, dus even een ongegeneerde crosspost daarvandaan.

Vanmorgen even met de wandelwagen naar de winkels en het was nog wat fris. Dus ik had het daar over met Eva en vroeg of ze haar poncho wilde.
zegt ze "ja graag, Gottedomme wat is het koud" :o

Gelijk maar ff duidelijk geweest dat ik dat niet meer wilde horen.
pi_144502483
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:31 schreef danic het volgende:
Volgens mij lezen heel weinig mensen het kinderpraatjes topic, dus even een ongegeneerde crosspost daarvandaan.

Vanmorgen even met de wandelwagen naar de winkels en het was nog wat fris. Dus ik had het daar over met Eva en vroeg of ze haar poncho wilde.

Maar van wie heeft ze dat ? :D
pi_144502683
Ja daar heb ik dus ook naar lopen vissen. Ik ben zelf wat meer van de kortere krachttermen, maar niet waar ze bij zijn. K*t is toch wel een fijne :P

Volgens haar had ze het van papa. En hoewel het een havenarbeider is en die inderdaad wel flink gebekt zijn, is dit iets wat hij nooit zegt.
Ik verdenk beide opa's :+

Ik moest wel gniffelen hoor. Toen ik weer achter de wagen liep en ze het niet zag. Mijn bescheiden meisje met zo'n krachtterm. Ze schrok er zelf van.

Mijn vriend heel droog: ze weet het wel goed toe te passen :')
  zaterdag 13 september 2014 @ 23:41:57 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144502787
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Oogarts ging gisteren prima. Ze ziet meer dan 100%
Ziet ze ook spoken?
  zondag 14 september 2014 @ 06:41:00 #114
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144507971
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:41 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ziet ze ook spoken?
Vriend vroeg ookal of ze dan een extra auto oid zag

Eva kan het wel goed toepassen.
  zondag 14 september 2014 @ 08:59:28 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144508264
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:31 schreef danic het volgende:

Ik lees het wel hoor ;)
Hier ook al eens een "vedomme" gehoord, dan corrigeer ik haar naar pottedorie. Ik denk dat als ik haar zeg dat ze dat niet mag zeggen dat ze het juist gaat zeggen :P

Fijn dat de ogen goed zijn fr!
pi_144545819
Ean en Sac sliepen gisteren door het brandalarm heen en alle commotie daarna ook.
Het brandalarm ging af en ik moest eerst even nadenken wat ik hoorde. Dus ik rende naar boven toen ik het mij realiseerde om de hele overloop en badkamer onder de rook te zien. Maar ik zag geen brand. Vriend was buiten bezig dus ik schreeuwde naar hem brand. Hij had wel meteen door waar er brand was. In de droger in de bijkeuken. Op kapotte kleding en heel veel rook na weinig schade naar ons idee. Misschien de vloer onder de wasmachine en droger wel maar daar kan ik alleen niet bij.

Ean werd wel vannacht 2x wakker de 1e keer omdat ze vond dat het rolluik te ver dicht was en de 2e keer omdat ze haar horloge en telefoon niet kon vinden, Tja die lagen in de badkamer maar ze moest ze per se hebben :?

Vanmorgen werden we beide misselijk van de brandlucht in de keuken en bijkeuken. Maar ean rook niks en ze begon er ook over dus ze heeft niks meegekregen gelukkig.
  maandag 15 september 2014 @ 12:23:05 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144546185
Jeetje, wat heftig FR! Dat lijkt mij toch schrikken zeg. :*
pi_144549438
Ja, klinkt eng :{
pi_144549477
Zo, die van mij is ingeschreven bij de Basisschool *O*
School: "Jullie zijn laat " :)
pi_144549497
FR -O- gelukkig viel het mee :*

Hier zegt ze ook wel DOMME! (voor gvd) en als we zeggen R, kom je? zegt ze "neee, R is beetje bezig" :D

Hoezo te laat KZ? we hebben haar hier 2 weken geleden ingeschreven (dalton school hier in de buurt)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144550028
Wij waren/zijn ook geschrokken. En dat blijf ik nog wel even. Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd en vooral niks met de kinderen.

Ik hoor het de wijkagent nog zeggen brand gebeurt bijna niet. (Wiet naast ons)
Het is altijd een van mijn grootste angsten geweest. Ben wel blij dat we rookmelders hebben hangen.
pi_144554530
Brrrr FR :X. Gelukkig viel het mee, maar wat een schrik!

KZ, fijn dat jullie een school hebben. Ik krijg van al die berichten ook een haastgevoel, maar ik geloof dat het in onze gemeente iets minder hard gaat. Maar hoor zoveel berichten van omringende gemeenten dat het bij 2 jaar toch echt wel moet. Hier is het rond 3 jaar volgens mij, maar ik zou het graag rond hebben. Ik word er onrustig van :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 15-09-2014 17:02:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144554602
he bah FR, dat is zeker schrikken zeg! Gelukkig alles goed afgelopen.

Herkenbaar Phaidra :D Ik speur ook al een tijdje de websites van de scholen in de buurt af en ben me een beetje aan het verdiepen in de verschillende onderwijsvormen. Eind van de maand een rondje bellen om afspraken te maken en dan idd rond de 3e verjaardag inschrijven.
  maandag 15 september 2014 @ 17:04:59 #125
348178 NotTheSame
pi_144554731
Hier in het gehucht een kleine basisschool, waar ik zelf ook gezeten heb.
Toevallig 2 weken geleden even naartoe geweest en gesproken met een aantal leraren (waarvan er nog 2 lesgegeven hebben aan mij _O- ) en we hebben daar een goed gevoel bij en ze staan te springen om leerlingen dus ik denk dat we haar daar ook plaatsen.
pi_144554886
Ik voorzie dat het kiezen hier nog wel een dingetje wordt, dat is ook een deel van mijn onrust. Vlak in de buurt zit een cluster van 4 scholen: vrije school en 3 met christelijke achtergrond. Vrije school, tja, moet bij je passen, maar het is ook een heel kleine (4 klassen totaal) en zwakke school (al zijn ze een verbetertraject gestart). Mijn vriend heeft niets met het geloof, dus is ook wat huiverig voor de andere scholen. Verder weg is wel keuze voor openbare en montessori (maar vraag me af of dat passend is voor peuter). Maar ik vind een school dichtbij wel een pré, ivm vriendjes in de buurt en combi met KDV van kind 2 (bso kan dan ook eventueel op dezelfde locatie, niet als de school verder weg zit). Dus denk dat we binnenkort eens langs moeten gaan op de scholen dichtbij, in de hoop dat ze de bezwaren van vriend kunnen wegnemen...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 september 2014 @ 17:30:40 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144555670
Hier even verderop zit ook een katholieke school, doe ze weinig mee. Kwestie van informeren en rondvragen? En als je er onrustig van wordt, regelen dus. Ik heb Anouk ook al ingeschreven (andere, want nog dichterbij :P Dalton trouwens), is dat maar geregeld. Ze zeiden wel dat het zo'n vaart niet loopt, maar wetende dat een andere openbare school gaat sluiten...beter maar ingeschreven staan ;)
Nu nog bedenken hoe we de naschoolse gaan regelen....
pi_144555843
Phaidra, de ene Christelijke school is de andere niet. Soms is het echt alleen maar de achtergrond en merk je er eigenlijk weinig van. De leukste school in de omgeving zit hier ook een verbetertraject ;( vond ik ook niet zo leuk om te zien. En ik ben wel fan van Jenaplan maar om dar nu voor de wijk uit te moeten tja,...
pi_144557684
Dat is schrikken FR,gelukkig viel het enigzins mee allemaal. De schrik zal idd nog wel even blijven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 19:22:59 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144559607
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean en Sac sliepen gisteren door het brandalarm heen en alle commotie daarna ook.
Het brandalarm ging af en ik moest eerst even nadenken wat ik hoorde. Dus ik rende naar boven toen ik het mij realiseerde om de hele overloop en badkamer onder de rook te zien. Maar ik zag geen brand. Vriend was buiten bezig dus ik schreeuwde naar hem brand. Hij had wel meteen door waar er brand was. In de droger in de bijkeuken. Op kapotte kleding en heel veel rook na weinig schade naar ons idee. Misschien de vloer onder de wasmachine en droger wel maar daar kan ik alleen niet bij.

Ean werd wel vannacht 2x wakker de 1e keer omdat ze vond dat het rolluik te ver dicht was en de 2e keer omdat ze haar horloge en telefoon niet kon vinden, Tja die lagen in de badkamer maar ze moest ze per se hebben :?

Vanmorgen werden we beide misselijk van de brandlucht in de keuken en bijkeuken. Maar ean rook niks en ze begon er ook over dus ze heeft niks meegekregen gelukkig.
ik heb een jaar of vier en een jaar of 2,5 geleden hetzelfde meegemaakt (eerste keer omdat we de droger op een te zwak verlengsnoer hadden aangesloten, kabel was gesmolten en was gaan smeulen, tweede keer omdat het ding vol stof zat. achteraf bleek de trommel niet goed te zitten waardoor al het stof ín de machine kwam in plaats van naar buiten werd geblazen ... ) .. ik ben er nog steeds bang voor dat het wéér gebeurt en maak dan ook regelmatig m'n droger open om hem van binnen uit te zuigen :X

pi_144561061
Ik stofzuig hem elke keer uit. Spoel de condensor schoon en hij zit op een aparte groep.

Wasmachines en drogers mogen niet op een verlengsnoer aangesloten worden. Mijn vader is erg technisch dus qua elektra is het hier echt veilig. Het lijkt of er iets klem is komen te zitten.
pi_144562181
Hier is er een streng postcode beleid ! Dat gaat nu wel veranderen trouwens. Het gaat nu over in " een straal van zo veel meter om het huis" beleid.................

Anyways: wij hebben een school bekeken en die beviel niet. Daar is wel meteen plek, maar er gaan vervelende verhalen de ronde en hij is donker en niet gemêleerd genoeg naar onze zin.

Deze school waar ze nu is ingeschreven hebben we ook al bezichtigd. Open dag gehad en is erg populair. Het is een openbare school met thema gericht onderwijs, mooi licht gebouw en een afspiegeling van de buurt ( maatschappij). Ook veel vriendjes in de buurt.

Misschien gaan we nog wat scholen bezoeken, maar het moest hier in Amsterdam echt NU dus al.

En als het lukt om ons meisje naar de voorschool te krijgen die bij deze basisschool hoort krijgt ze voorrang.

Maar het is ECHT !!!!!! ECHT !!!

[ Bericht 7% gewijzigd door kleinzusje op 16-09-2014 02:19:03 ]
pi_144564408
Lief <3

Wat is voorschool?

Hier geen postcode beleid. Wel loting maar alleen als er teveel mensen willen voor de aantal plekken. Wij hadden geluk...15 plekken en 15 nieuwe leerlingen!
Het is een Dalton school met Katholieke achtergrond, ze besteden wel aandacht aan alle religies en verder vonden we het een hele fijne open sfeer hebben!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144564848
Hier 'moet' je inschrijven voor 10 april in het haar voor ze naar school gaan. Daar viel Jelle afgelopen jaar ook onder volgens hun. Alleen wordt hij op 26 aug 4 en zal hij dus na de zomervakantie naar school gaan. Maar omdat we er toch uit waren toch al wel ingeschreven. Ze gaven wel aan dat ze er overigens geen stop op zetten.
Er zitten drie scholen hier in de buurt. Een net war verder weg dan de rest maar met de fiets nog goed te doen.
Dat is een wat grotere school en sprak me op zich wel aan (m'n man is vroeger ook baar die school gegaan)
Verder nog een school waar neefje en nichtje ook heen gaan, maar die school sprak me het minst aan. Vond het ook heel rommelig op de opendag. Al is m'n schoonzus wel erg tevreden met die school. Verder gaat die school ook verhuizen naar de locatie van de school verderop (nog) geen fusie maar kan me voorstellen dat dat in de praktijk toch wel zo gaat zijn in een paar jaar. Dus genoeg redenen dat die het niet gaat worden.

Verder nog een kleinere school hier ook vlakbij. Paar haar geleden verbouwd en alles sprak ons daar aan, met name ook de sfeer en de rust.

Omdat we twee scholen hadden die ons aan spraken gekozen voor de gene het dichtst bij en in een 'betere' wijk.
Ook omdat die andere school dus samen gaat voegen 'qua locatie' en het dan ook wel ineens erg groot wordt.

Onderwijs vormen verschilden maar minimaal. Alles gericht op het individu. (En verder zeggen de onderwijs vormen me niet heel veel eigenlijk :@ ben vooral op gevoel af gegaan)
  maandag 15 september 2014 @ 21:47:56 #135
244125 laziness
pi_144566910
Hier in de grote stad is automatisch een plekje op de school van jouw keuze toch niet zo makkelijk als in de dorpen. En op tijd inschrijven moet al helemaal. Maar we hebben vette mazzel dat de montessori van onze keuze 100 meter bij ons huis vandaan ligt. En het is een goede doorsnee van de Haagse samenleving. Dat is ook nog wel een issue hier in de stad. Zwarte scholen, witte scholen, kwaliteit van onderwijs. Je kan wel raden welke uitpuilen en welke niet. Mensen rijden er gerust de halve stad voor door.

Wij hebben enkel openbaar en montessori bekeken. Scholen met geloofsovertuiging vielen voor ons af. Andere onderwijsvormen moet ik te ver voor rijden en vielen ook af.
Montessori past goed bij mijn leergierig jongetje denk ik. Maar past zeker niet ieder kind en soms moet je al zo vroeg de keuze maken dat je nauwelijks de tijd krijgt je kind hierin te leren inschatten.
pi_144567152
dat ja
pi_144567265
Nou, dat lijkt me ook lastig inderdaad. Ik denk nu bijvoorbeeld dat Dalton niet zo goed bij M gaan passen. Nu kunnen we zelfs ook al goed rekening houden met zijn zusjes en wat voor hen zou werken.
pi_144567529
Dat vind ik dus ook een lastige inschatting. En later nog switchen heeft ook een grote impact. The pressure!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 september 2014 @ 22:06:41 #139
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144567940
Ik heb vanmorgen nog bij een basisschool gekeken, ze hebben hier zowat geen wachtlijsten (meer een leerlingentekort). We hebben 2 basisscholen bekeken, ze leken veel op elkaar qua lesmethode (ook al was de 1 een jenaplanschool en de andere een normale R.K. school. Jenaplanschool is een stuk dichterbij dus dat is een pluspunt.
Het enige punt waarover ik twijfel is het pestbeleid.

R.K. school heeft duidelijke regels, de gepeste leerling wordt altijd serieus genomen, de pester en de gepeste gaan een gesprek aan, de pester heeft sowieso een probleem, en dan gaan ze met een soort waarschuwings-trappen systeem werken (ouders van pester worden eerst op de hoogte gesteld, daarna uitgenodigd voor gesprek, en als laatste middel wordt de pester van school gestuurd).

De tweede school (jenaplan) werkt met getrainde leerlingen die voor mediator moeten spelen tussen pester en gepeste leerling. De leerlingen gaan dan ook een gesprek aan. Verder gaat het meer over het voorkomen van pesten d.m.v. groepsgesprekken in de ochtend. Ze laten de leerlingen ook zelf hun eigen regels schrijven voor in de klas waaraan ze zich dan moeten houden.

Jenaplanschool was eerlijk over het feit dat ze vorig jaar een klas hadden waarbij de klas in 3 groepen was verdeeld. Die 3 groepen zaten elkaar continu uit te dagen, en het ging zo ver dat ze alle ouders van die klas bijeen hebben geroepen om dit te bespreken. Ze hebben dit probleem met de hulp van de ouders kunnen oplossen.

Moet ik nu blij zijn omdat de tweede school eerlijk is? Voordat ik naar het anti-pestbeleid vroeg voelde beiden scholen even goed, en had het Jenaplan onze voorkeur omdat deze een heel stuk dichterbij zit.
Is het pestbeleid zo belangrijk of moet ik alleen naar de lesmethode kijken?
Ik weet dat het 1 incident was, en het zal vast op de andere school ook zijn gebeurd. argh ik weet het niet meer :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 15 september 2014 @ 22:10:31 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144568173
Ik heb helemaal niet geïnformeerd naar het pestbeleid :@
  maandag 15 september 2014 @ 22:12:33 #141
244125 laziness
pi_144568312
Ik zou mijn keuze niet af laten hangen van een pestbeleid. Ze zijn daar om te leren dus het onderwijs staat voorop.
Met een beetje goede kans zit je dochter in een leuke klas en heb je met dat hele beleid niks te maken.
Ik vind het trouwens wel goed om een grotere verantwoordelijkheid daarin bij de kinderen zelf te leggen en hen mediator te laten zijn. Maar dat hangt samen met mijn schoolkeuze denk ik ;)
  maandag 15 september 2014 @ 22:14:28 #142
244125 laziness
pi_144568434
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:10 schreef Susie het volgende:
Ik heb helemaal niet geïnformeerd naar het pestbeleid :@
Ik ook niet. Ik ga er positief vanuit het niet nodig te hebben en vind het verre van doorslaggevend in mijn keuze. Een goede school komt er linksom of rechtsom echt wel uit is mijn mening.
pi_144568540
Ik weet nu al amper meer wat ik allemaal moet vragen. Tzt maar even het topic over basisschoolkeuze doorspitten. Maar denk dat ik onderbuik gevoel toch ook heel zwaar laat wegen.
  maandag 15 september 2014 @ 22:19:55 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144568728
Wij hebben de keuze alleen laten afhangen van een paar dingen 'gaan onze kindjes hier met plezier naartoe, worden ze gezien en mogen ze zichzelf zijn'.

Lientje gaat volgend jaar naar de Vrije School, ze is half Juni al 4 jaar, maar ik laat haar pas na de zomervakantie gaan. Die vakantie was nu al een straf, 6 weken geen peuterzaal, dus dat vind ik dan echt heel sneu, dat ze dan een paar weken mag en daarna niet meer. Dat is hoe ik er nu tegenover sta....

Ik moet 7 minuten met de auto rijden, of 15-20 minuten fietsen, wel te doen dus.

Hier overigens alle soorten onderwijs in onze woonplaats, zelfs democratisch onderwijs, sterrenschool, echt van alles en nog wat.
pi_144568863
Dat valt vies tegen bleek bij een kind in mijn omgeving. Daar was de gepeste ook vanuit school gezien de klos omdat de pester chronisch ziek en dus zielig was.

Wij hebben de luxe niet om ons daar echt druk over te maken. Hebben Dot met een maand of 6 op 2 scholen ingeschreven (een gewenste en een voor als echt niks anders lukte) en op haar 2e (kon niet eerder) op de school in de buurt. Tot grote verrassing aangenomen op de eerste 2, buurtschool (om de hoek) niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 15 september 2014 @ 22:23:24 #146
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144568912
Sja, ik heb meerdere keren te maken gehad met pesten (op 2 basisscholen en een middelbare school), de middelbare school heeft het nog best aardig aangepakt, maar op de basisscholen wisten ze er geen raad mee, er werd eigenlijk ook niks mee gedaan :') En dat bedoel ik niet op een dramatische manier, want ik had ook leerlingen in de klas die veel erger werden gepest, en daar deden ze ook niets mee.

En Laziness, hoe weet je dan of je een goede school hebt? (dit bedoel ik echt als vraag)
Wat wel positief was, was dat Larissa zo groep 1 binnen liep en telkens daar naar bleef wijzen. "Mama, ik wil daarheen!" Heel bijzonder, aangezien ze normaal gesproken alleen met kindjes wil spelen die ze kent (en alleen dan in een omgeving die ze kent).
pi_144568955
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Nou, dat lijkt me ook lastig inderdaad. Ik denk nu bijvoorbeeld dat Dalton niet zo goed bij M gaan passen. Nu kunnen we zelfs ook al goed rekening houden met zijn zusjes en wat voor hen zou werken.
Wat ik fijn vond aan de Dalton is dat ze zelf veel moesten kiezen (binnen bepaalde grenzen) welke taken eerst werden uitgevoerd. Ze hebben ook een buddy systeem. Dit leek me erg bij R passen, ze is zo ongelooflijk sociaal en ook erg zelfstandig dus ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt voor haar!
pi_144569288
Ik vind het juist heel eerlijk van die school Tankgirl. Op elke school komt pesten voor helaas en ik denk dat elke pestsituatie een ander beleid nodig heeft.

Her moet je al met 1 inschrijven, ik was met 2 te laat en Mex kwam op de wachtlijst. Nu hebben ze een nieuw kleuterklasje er bij en mocht hij toch.
Geweldig ook een klas met 3 kinderen en 4 die nu aan het wennen zijn. Allemaal groep 1 kindjes en het lokaal is ook niet zo groot,dus ik denk niet dat het er 30 zijn aan het einde van het jaar.
pi_144569326
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:23 schreef The_Tankgirl het volgende:
Sja, ik heb meerdere keren te maken gehad met pesten (op 2 basisscholen en een middelbare school), de middelbare school heeft het nog best aardig aangepakt, maar op de basisscholen wisten ze er geen raad mee, er werd eigenlijk ook niks mee gedaan :') En dat bedoel ik niet op een dramatische manier, want ik had ook leerlingen in de klas die veel erger werden gepest, en daar deden ze ook niets mee.

En Laziness, hoe weet je dan of je een goede school hebt? (dit bedoel ik echt als vraag)
Wat wel positief was, was dat Larissa zo groep 1 binnen liep en telkens daar naar bleef wijzen. "Mama, ik wil daarheen!" Heel bijzonder, aangezien ze normaal gesproken alleen met kindjes wil spelen die ze kent (en alleen dan in een omgeving die ze kent).
Fijn als ze zich zo veilig voelen op een nieuwe plek!
We kregen een rondleiding en de directrice deed de deur van de gym lokaal open waar een klas les aan het krijgen was...R ging zitten op de grond, schoenen uit en riep JAAA MEE SPORTEN!
lol
Ze was not amused dat ze weer verder met de rondleiding mee moest :P
  maandag 15 september 2014 @ 22:31:30 #150
244125 laziness
pi_144569384
Rapport onderwijsinspectie zegt een hoop wat mij betreft. Als de sfeer in orde is op een school doet dat ook een hoop voor het pestbeleid denk ik.

Ik heb niet zoveel vragen bedacht van tevoren. Info ochtend kwam al een hele hoop vanuit school zelf, rondleiding door groep acht leerling gaf een fijn beeld en toen kwamen er vanzelf wel vragen in ons op. O. liep er vrij rond, in alle klassen hingen een fijne sfeer. Ons gevoel is alles bepalend geweest.
  maandag 15 september 2014 @ 22:31:43 #151
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144569402
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:30 schreef bitterend het volgende:

[..]

Fijn als ze zich zo veilig voelen op een nieuwe plek!
We kregen een rondleiding en de directrice deed de deur van de gym lokaal open waar een klas les aan het krijgen was...R ging zitten op de grond, schoenen uit en riep JAAA MEE SPORTEN!
lol
Ze was not amused dat ze weer verder met de rondleiding mee moest :P
Hahaha ja zo'n reactie kreeg ik dus ook van Larissa toen we naar de andere klassen gingen :')
pi_144569522
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:24 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat ik fijn vond aan de Dalton is dat ze zelf veel moesten kiezen (binnen bepaalde grenzen) welke taken eerst werden uitgevoerd. Ze hebben ook een buddy systeem. Dit leek me erg bij R passen, ze is zo ongelooflijk sociaal en ook erg zelfstandig dus ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt voor haar!
Ja precies. En M moet veel meer gestimuleerd worden. Die is alleen zelfstandig als hij iets leuk vindt zeg maar. Dus ben bang dat hij in Dalton zou "verzuipen" zeg maar.
pi_144569703
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:31 schreef laziness het volgende:
Rapport onderwijsinspectie zegt een hoop wat mij betreft. Als de sfeer in orde is op een school doet dat ook een hoop voor het pestbeleid denk ik.
Dat eerste is hier op de school die obv de website aan al onze wensen voldoet dus niet zo goed.... Daar ben ik wel benieuwd naar het verbetertraject etc. Dus daar zal ik ook wel wat kritische vragen over stellen.
  maandag 15 september 2014 @ 22:36:34 #154
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144569719
Hier was ook ons gevoel bepalend, wel wat vragen gesteld en gepraat over de algemene dingen op school.

Wat mij fijn lijkt aan onze school is dat er rust is binnen de school, en ook veel structuur, heel veel ruimte om te spelen, zowel binnen maar ook vooral buiten. Een ochtend per week gaan ze naar het bos, andere dagen spelen ze minstens anderhalf uur buiten.
En ze leren met hun handen te werken en mijn kind is erg van creatieve dingen doen (heeft ze niet van mij) en ze zingen veel en maken veel muziek.
pi_144569928
Kyara ik kan me goed voorstellen!

Larissa :D

Maareh KZ - wat is een voorschool nou?
pi_144570173
Ik gok een peuterspeelzaak?

ja precies Bitterend, daarom vind ik het ook zo fijn dat ik nu rustig kan kiezen en niet met 6 maanden al moet inschrijven. Zeker die bijzondere onderwijsvormen zoals Jenaplan, Montesori etc, dat moet wel een beetje bij je passen.

Ik blijf fan van jenaplan. Maar mijn man is meer van het recht-toe-recht-aan onderwijs -O-
pi_144570262
Moeten jullie binnenkort gaan kijken bij verschillende scholen? of heb je nog tijd?
pi_144570278
Voorschool is anders dan een psz. Het is meer gericht op starten op de basisschool en doet al meer met lesstof. Letters leren enzo.
pi_144570362
Ik kreeg trouwens de tip om de rapporten van de onderwijsinspectie op te vragen. Daarin staat per onderdeel met een cijfer aangegeven hoe een school scoort op die vlakken. Wil ik van de week gaan doen.
pi_144570369
Oh okey, dat wist ik ook niet :D
  maandag 15 september 2014 @ 22:51:46 #161
244125 laziness
pi_144570442
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:48 schreef danic het volgende:
Voorschool is anders dan een psz. Het is meer gericht op starten op de basisschool en doet al meer met lesstof. Letters leren enzo.
Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.
Samenwerking tussen psz en basisonderwijs.
pi_144570451
Die rapporten kan je dat vragen bij de school zelf?

Bedankt danic voor de voorschool uitleg!
  maandag 15 september 2014 @ 22:53:26 #163
244125 laziness
pi_144570513
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef bitterend het volgende:
Die rapporten kan je dat vragen bij de school zelf?

Bedankt danic voor de voorschool uitleg!
Is allemaal online te vinden :Y

http://toezichtkaart.owinsp.nl/schoolwijzer/zoek_scholen
pi_144570579
Handig! dank
pi_144571138
Wij zijn op 1 school wezen kijken en die werd het. In eerste instantie omdat de gastouder haar kinderen daar op school had, maar het voelde echt supergoed.
Oudste wilde gelijk blijven.
Morgen kennismakingsgesprek, ik ben benieuwd. Beide kinderen gaan mee.
pi_144571532
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Bij ons in de stad niet hoor. Vooral gericht op de Nederlandse taal leren en dus voor een bepaalde doelgroep vooral.
Samenwerking tussen psz en basisonderwijs.
Oh dat kan ook inderdaad. Wij hebben dat ook, maar dat heet weer anders. Kom even niet op de naam. Is ook vooral bedoeld voor 'achterstandsgezinnen' (rotwoord) en kinderen die al dan niet door hun culturele achtergrond een taalachterstand hebben. Wordt hier gesubsidieerd door de gemeente.

Bij ons is voor school ook echt wat de naam zegt. Een voortraject voor ze naar school gaan.

Ik vond dat niet nodig. Ze is bijdehand zat en laat haar maar lekker kind zijn. Leren moet ze nog lang genoeg.
pi_144571983
Hier hebben wij onze keuze ook af laten hangen van ons gevoel.
Daarbij had onderwijs met een geloofsachtergrond niet onze voorkeur.
Het onderwijs heeft Dalton invloeden en dat sprak me ook wel aan. Vooral het leren plannen van je taken vanaf groep 2 vond ik wel een goede. Aangezien ik dat nooit echt goed geleerd heb en ook de discipline niet had... denk dat dat makkelijk is als je het vanaf jongs af aan leert.
De christelijke school naast deze vond in teveel gericht op het geloof. Oké, wel afgegaan op de schoolgids, maar de eerste 18 pagina's gingen voor daarover... en iedere dag bij de dagopening een gebed (geloof ik) is ook teveel verschillend met hoe wij erin staan, dus die viel gewoon af.
Katholiek viel af na ons bezoek aan de school.

Oudste is nu 2 weken bezig en het bevalt tot nu toe prima ;)
Kleinste moet ik nog inschrijven :P
pi_144572339
quote:
Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.
Volgens dit rapport is de school sinds vorig jaar wel terug naar basis kwaliteit maar met kanttekeningen over de kwaliteit van de scholing en de zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Er schijnen kinderen met meer dan een jaar leerachterstand naar de middelbare school te zijn gegaan en het is niet bekend hoe het daar nu mee gaat :X

I rest my case.

Morgen ff aan vriend laten lezen.

Moet wel zeggen dat de andere school ook laag scoorde op zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat was het enige punt. Niet één van vele punten. Daar ga ik nog eens dieper over doorvragen bij die school.
pi_144576407
FR wat eng zeg! Lijkt me echterg, zeker als het dan al vaker voorgekomen is.

School kiezen is niet makkelijk. Gelukkig heb je bij een tweede dan het gemak om voor dezelfde school te kiezen als je daar tevreden bent. Dus dat is waar wij voor gaan. En inschrijven rond 3 jaar was voldoende. Dan doen we dat tegelijkertijd met inschrijven voor de bso.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:52:37 #170
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144576671
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just saying :@ wel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144576713
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik een kleine note meegeven over de rapporten van de inspectie? Je kind zit 8 jaar op een basisschool. In 8 jaar kan er veeeeeel veranderen. Op onze school bijvoorbeeld doen ze nu aan 'citotraining' iedereen weet hoe ze toetsen moeten invullen, ook de onderwijzers weten welke blokjes in te kleuren. Het is geen liegen maar het is wel superopgeklopte slagroom. Met nu al drie jaar kinderen die te hoog uitstromen en op de middelbare school door het ijs zakken.
Just saying :@ wel iets om te lezen en mee te nemen maar ik zou echt meer afgaan op je gevoel
Dat is inderdaad ook zo. En sowieso gaan ze hier pas over 1,5 jaar naar school dus ze hebben ook nog even de tijd.

In mijn dorp waren vroeger 2 basisscholen. Mijn ouders konden zich daar niet helemaal in vinden dus zijn ze met een groepje andere ouders een nieuwe (openbare Jenaplan) school gestart. Dus in die zin heb ik dan ook weer van huis meegekregen hoe belangrijk schoolkeuze kan zijn.
pi_144576767
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:29 schreef danic het volgende:

[..]

Heel erg bedankt hier oor. Ik geloof dat mijn keuze gelijk gemaakt is. De school die al bekend stond als 'minder' gaf ons toch een goed gevoel, mede doordat de nieuwe directeur aangaf dat de problemen bekend waren en in behandeling waren en dat het laatste rapport aangaf dat ze de beste resultaten van de gemeente hadden.
Volgens dit rapport is de school sinds vorig jaar wel terug naar basis kwaliteit maar met kanttekeningen over de kwaliteit van de scholing en de zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Er schijnen kinderen met meer dan een jaar leerachterstand naar de middelbare school te zijn gegaan en het is niet bekend hoe het daar nu mee gaat :X

I rest my case.

Morgen ff aan vriend laten lezen.

Moet wel zeggen dat de andere school ook laag scoorde op zorg voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Maar dat was het enige punt. Niet één van vele punten. Daar ga ik nog eens dieper over doorvragen bij die school.
Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?
Enz enz. Ieder kind gaat in principe van de basisschool met kennis tot en met groep 6. Dan kunnen ze naar een middelbareschool met leerweg ondersteuning.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:05:28 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144576776
Nou ja, diezelfde 8 jaar maakt de keuze ook wel heel belangrijk. ;) maar een school is meer dan resultaten alleen. De school met net iets minder hoge scores maar wel een stijgende lijn is over 2 jaar wellicht de beste? Maar laat dan knutselen ineens liggen of gymt niet meer. Persoonlijk zou ik nu meer letten op de bijvakken en de invulling daarvan..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144576780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:10 schreef Tinuviel het volgende:
FR wat eng zeg! Lijkt me echterg, zeker als het dan al vaker voorgekomen is.

School kiezen is niet makkelijk. Gelukkig heb je bij een tweede dan het gemak om voor dezelfde school te kiezen als je daar tevreden bent. Dus dat is waar wij voor gaan. En inschrijven rond 3 jaar was voldoende. Dan doen we dat tegelijkertijd met inschrijven voor de bso.
Wij hebben niet eerder brand gehad. Het was mijn angst door de wietplantage naast ons. En nu sloegen de vlammen er ook niet uit. De kleding vatte pas vlam toen we ze eruit trokken.
pi_144576787
quote:
Mijn schoonzus is directeur geweest op een zwarte school die al jaren als zwak te boek staat. Ik weet ook van die kant hoe ontzettend hard je kan werken, alles kan geven en dan toch wéér dat stigma zwak kan krijgen. Het lijkt zo oneerlijk.

De vrije school hier is vorig jaar een verbetertraject gestart, scoort nu op de meeste punten ook voldoende, maar blijft zwak omdat de leerlingengroep te klein is om hier een conclusie aan te verbinden. Ook lullig, want dan kom je al snel in zo'n cirkeltje terecht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144576799
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, diezelfde 8 jaar maakt de keuze ook wel heel belangrijk. ;) maar een school is meer dan resultaten alleen. De school met net iets minder hoge scores maar wel een stijgende lijn is over 2 jaar wellicht de beste? Maar laat dan knutselen ineens liggen of gymt niet meer. Persoonlijk zou ik nu meer letten op de bijvakken en de invulling daarvan..
Is ook zo idd. Ik zal straks het topic over schoolkeuze weer even omhoog schoppen want het is ook fijn om te lezen wat mensen achteraf nu juist belangrijk vinden.

En ja, als ze in een verbetertraject zitten dan kan dat ook alleen maar beter gaan lijkt me (als dat al goed is ingezet natuurlijk) terwijl het inderdaad ook in die 8 jaar bergafwaarts kan gaan.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:11:18 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144576827
En eens binnen lopen als er geen rondleiding is. Dan de sfeer proeven. Dat was voor mij de doorslaggevende factor. Op de ene school zaten kinderen in groepjes te werken en straalden plezier uit. De andere school kon je een kanon afschieten en niemand raken. Onnatuurlijk stil vond ik. :{

Maar tot zover mijn ervaringen :@ ;)
pi_144576866
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ook even als note. In zo'n rapport staat niet waarom kinderen met een jaar achterstand de school verlaten. Kinderen met een laag iq? Heb ze veel verzuim gehad? Scheiding? Verhuizing?
Enz enz. Ieder kind gaat in principe van de basisschool met kennis tot en met groep 6. Dan kunnen ze naar een middelbareschool met leerweg ondersteuning.
Dat snap ik en ben ik met je eens. Die kinderen zullen er zijn.
Maar dan scoort een school daar geen onvoldoende op. Jaren achter elkaar. Op alle (sub) factoren die ermee te maken hebben.
Ook krijgt een school niet de status 'verhoogd toezicht' (of hoe dat heet) omdat er kinderen zijn met een achterstand door de door jou genoemde situaties.

Mijn schoonvader is ruim 40 jaar onderwijzer op een basisschool geweest en nu dit jaar met pensioen. Hij gaf aan dat een verbeterbladen goed is maar dat het jaren duurt voordat men is waar men wil zijn.
En die jaren zit mijn kind dan wel op die school.

Nee dank je.
Als ik er zelf naar toe zou moeten zou ik misschien nog voor de underdog kiezen. Onder het mom van 'helpen het doel te bereiken'.
Maar dat is niet de keuze voor mijn kinderen.
pi_144576907
De situatie zoals phaidra hem schetst is hier niet aan de orde. Ik snap dat het dan vechten tegen de bierkaai is.

Het was ooit een goed lopende, gezonde school. Maar al een aantal jaren is het drama en staat het slecht bekend. Incapabele leerkrachten die kinderen omkopen met snoep zodat ze luisteren is maar 1 van de vele voorbeelden.
Tuurlijk is daar nu wat aan gedaan en die leerkrachten werken er niet meer. Maar sinds 2011 is er ieder haf jaar een rapport gemaakt en pas sinds 2013 is de school 'voldoende maar met kanttekeningen'.
Ik krijg er dan geen lekker gevoel bij om mijn kinderen daar naar toe te brengen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:24:33 #180
244125 laziness
pi_144576952
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:36 schreef Juud79 het volgende:
Hier was ook ons gevoel bepalend, wel wat vragen gesteld en gepraat over de algemene dingen op school.

Wat mij fijn lijkt aan onze school is dat er rust is binnen de school, en ook veel structuur, heel veel ruimte om te spelen, zowel binnen maar ook vooral buiten. Een ochtend per week gaan ze naar het bos, andere dagen spelen ze minstens anderhalf uur buiten.
En ze leren met hun handen te werken en mijn kind is erg van creatieve dingen doen (heeft ze niet van mij) en ze zingen veel en maken veel muziek.
Heerlijk als er ook ruimte is voor al die andere dingen ipv dat leerstof gehamer op dat ze bij de cito vooral goed scoren.
Bij ons hebben ze een aparte vakleerkracht muziek, gym en handvaardigheid. Ben ik erg blij mee. En mijn kind zeker weten ook want dan kan hij zijn creatieve en muzikale ei kwijt.
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:36:59 #181
244125 laziness
pi_144577107
quote:
Een rapport is zeker niet heilig. Maar als je zoals Tankgirl twijfelt tussen twee is het wellicht net dat wat je makkelijker een keuze laat maken.
Mijn ervaring is dat als de sfeer echt niet goed is, een inspecteur dat vaak ook wel oppikt.
Ik heb zelf enkel gekeken onder wat voor controle ze staan en niet eens hele rapporten doorgenomen om mijn keuze te maken.

Citotraining is wel meteen een goed punt om te vragen dus ;)
Wat rot al die kinderen die te hoog uitstromen. Ik zou op hoge poten terug komen bij school geloof ik :o
pi_144577323
Voor ons was afstand naar de school toe wel iets wat mee woog. Er zit hier wel een montessori en jenaplan in de buurt, maar wat mij betreft te ver weg dus die vielen op voorhand al af. Dan is er nog een openbare school die me eigenlijk ook al net iets te ver was, 2 katholieke scholen en 1 protestants christelijke school. Bij katholiek heb ik geen goed gevoel, maar dat is volledig onderbuik dus mocht ik niet mee laten wegen van mezelf :+ de ene katholieke school ging mn buurjongetje heen dus dat was voor mij een reden om voor een andere school te kiezen :@ de andere katholieke school presteerde matig tot slecht op oa cito-scores en rapporten van de onderwijs inspectie.

Van de andere twee scholen heb ik de schoolgids van A tot Z gelezen om meer een beeld te krijgen. Waarbij er een aantal dingen uit sprongen voor mij, bij de openbare school hielden ze er, in mijn ogen, een bijzonder pestbeleid op na. Er stond als uitgangsregel dat pesten altijd iets is wat twee kanten heeft, de gepeste en de pester en dat ze beide kanten aan wilden pakken. Tot daar vond ik het goed, aandacht voor de pester om het probleem aan te pakken en aandacht voor de gepeste, wellicht in een soort weerbaarheidstraining ofzo? prima. Maar daarna stonden er dingen in de zin van, waar twee vechten hebben twee schuld en dat schoot bij mij zo enorm verkeerd :X om de gepeste zo in een soort halve staat van beschuldiging te stellen. De school had voor mij op dat moment eigk al afgedaan :')

De protestants christelijke bleef over, we waren er iets terughoudend mee omdat we niet gelovig zijn, maar de andere punten wogen voor ons veel zwaarder. We kregen een rondleiding van de directeur zelf, gewoon op een gewone normale schooldag dus we hadden ook de kans om eens in de les te kijken. Er werd in groep 7 ofzo voorgelezen uit Harry Potter (sprak me aan, omdat ik weet dat er ook christenen zijn die een behoorlijk issue hebben met verhalen waar tovenarij etc in voorkomt...); de school zag er heel gemoedelijk uit verder en we kregen echt een warm bad gevoel van het onthaal van de juffen. Er zijn gym-leerkrachten, muziekleerkrachten en er zijn extra-curriculaire activiteiten voor studenten die extra aandacht nodig hebben, zowel in positieve als 'negatieve' zin. Er is een IB'er voor de nodige ondersteuning maar er was momenteel ook een kindje Spaans aan het leren in de categorie extra uitdaging. Russisch behoorde ook tot de mogelijkheden en muziekles ook.
Dus ja och, ze zingt wel eens een Christelijk liedje thuis maar och, daar houdt het ook mee op. Ik heb al vrij snel uitgelegd dat sommige mensen wel geloven in jezus en god maar dat wij daar niet in geloven en dat accepteerde ze vrji gemakkelijk.
pi_144577340
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Heerlijk als er ook ruimte is voor al die andere dingen ipv dat leerstof gehamer op dat ze bij de cito vooral goed scoren.
Bij ons hebben ze een aparte vakleerkracht muziek, gym en handvaardigheid. Ben ik erg blij mee. En mijn kind zeker weten ook want dan kan hij zijn creatieve en muzikale ei kwijt.
Bij de vrije school bij ons is ook veel aandacht voor muziek en creativiteit. Maar ik heb het idee dat het wel iets ten koste gaat van het gewone lesprogramma. Ze krijgen thematisch onderwijs, wat daar onder andere betekent dat er pas in groep KLAS 6 (groep 8 dus) een blok geschiedenis wordt gegeven. Kan je dan nog even veel behandelen als andere scholen? Als je na een jaar aardrijkskunde het de andere jaren niet meer krijgt, blijft de kennis dan wel behouden? Zijn die lange blokken niet erg saai? Zomaar wat dingen die bij mij opkomen (en die ik graag zou voorleggen aan de school, want ik denk dat het wel past bij onze peuter. Maar vriend is niet zo overtuigd, mede door zwakke predikaat en 'zweverigheid').

Maar misschien moeten we idd maar even verhuizen naar het basisschooltopic :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144577358
oh enige nadeel is wel dat de school verbouwd gaat worden. Echt flink verbouwd, het oude gebouw gaat helaas tegen de vlakte en er wordt eea gerestaureerd en een nieuw gebouw naast gezet, ofzo. Betekent dus dat ze wel een jaar in een ander schoolgebouw zitten. Aan de overkant van de straat, dus niet ver ofzo, maar wel krap, wat oud enz. Maar goed, daar krijgen ze dan wel een mooi nieuw gebouw voor terug I guess.
pi_144596125
Wie kan me door deze leeftijd heen helpen... :X
Roy had altijd al een goede portie temperament maar dat is alleen nog maar erger geworden :{

We kunnen Roy hier in huis echt niet meer vrij rond laten lopen ;(
Als we naar binnen gaan,moet Roy gelijk in zijn stoel en blijven zitten tot we Roy gereed gaan maken voor zijn bed :'(

Het doet pijn maar het kan even niet anders.
Dit is een fase toch???
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:16:02 #186
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144598161
Bar, wat doet Roy dan precies? Schreeuwen? Slaan? Kan je uitleggen wat er gebeurt als hij vrij rondloopt? Kan hij vertellen wat er aan de hand is?
pi_144598556
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bar, wat doet Roy dan precies? Schreeuwen? Slaan? Kan je uitleggen wat er gebeurt als hij vrij rondloopt? Kan hij vertellen wat er aan de hand is?
gillen,krijsen overal op klimmen als in op de eetafel,in de vensterbank op het dressior.
overal mee gooien.

Roy kan niet praten dus nee dat,kan hij niet ;)
pi_144598853
Klinkt alsof er een hoop frustratie in hem zit.. Maar ik vraag me af of vastzetten dat niet ook nog verergert? Ik snap wel dat je iets moet doen als hij zo door het lint gaat..
Ik weet dat Chris in zijn peutertijd eens een periode had dat hij uit het kinderdagverblijf zich heel heftig moest uiten. Echt gooien, slaan, schreeuwen etc. Ik probeerde hem dat zoveel mogelijk te laten doen, en dan kwam hij vaak wel bij. Evt door even te gaan voetballen buiten of iets anders doen waar hij zijn frustratie in kwijt kon.. Het ging hier ook vanzelf weer over met een paar weken.. Volgens mij was hij daarna ook weer een stapje verder in zijn ontwikkeling. Maar hij was natuurlijk wat kleiner dan Roy, en kon zich al wel wat uiten. Dat scheelt misschien nog meer..
pi_144599022
Vervelend Bar!! in een kussen slaan oid? dingen waarmee hij wel mag gooien zodat hij zijn frustratie toch kwijt kan?
:*
pi_144599039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Klinkt alsof er een hoop frustratie in hem zit.. Maar ik vraag me af of vastzetten dat niet ook nog verergert? Ik snap wel dat je iets moet doen als hij zo door het lint gaat..
Ik weet dat Chris in zijn peutertijd eens een periode had dat hij uit het kinderdagverblijf zich heel heftig moest uiten. Echt gooien, slaan, schreeuwen etc. Ik probeerde hem dat zoveel mogelijk te laten doen, en dan kwam hij vaak wel bij. Evt door even te gaan voetballen buiten of iets anders doen waar hij zijn frustratie in kwijt kon.. Het ging hier ook vanzelf weer over met een paar weken.. Volgens mij was hij daarna ook weer een stapje verder in zijn ontwikkeling. Maar hij was natuurlijk wat kleiner dan Roy, en kon zich al wel wat uiten. Dat scheelt misschien nog meer..
het probleem zit hem hier wel dat het overal op klimmen al jaren speelt hier. En we krijgen dat er niet uit.

nu vertoont hij dit gedrag op school ook en lopen ze daar tegen het zelfde probleem aan.

we hebben alles al geprobeerd maar het werkt allemaal niet.

in zijn stoel kan Roy wel lief en rustig spelen, dus ermee zitten doet hij niet. Maar haal hem er niet uit dan is het 2 tellen en hij staat te springen op de eettafel
pi_144599101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef bitterend het volgende:
Vervelend Bar!! in een kussen slaan oid? dingen waarmee hij wel mag gooien zodat hij zijn frustratie toch kwijt kan?
:*
hij heeft een gooibox en een uitraasruimte in huis.
maar omdat we een klim Roy hebben klimt hij gewoon over het hek heen :+
pi_144599600
Om er nou een kamerhoge box van te maken is ook wel iets te. En buiten, iets van een trampoline om zijn energie kwijt te kunnen?
Of hij wordt juist rustig omdat zijn lijf toch even geen kant op kan en dan zijn hoofd eindelijk even rustig kan spelen..
pi_144600537
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Om er nou een kamerhoge box van te maken is ook wel iets te. En buiten, iets van een trampoline om zijn energie kwijt te kunnen?
Of hij wordt juist rustig omdat zijn lijf toch even geen kant op kan en dan zijn hoofd eindelijk even rustig kan spelen..
nou het gaat er wel komen dat kamerhoge. Omdat Roy die snoezel uitraasruimte echt wel nodig heeft.

Roy komt rond half 4 naar huis,en als hij dan uit de taxi is gaan we gelijk naar buiten. Samen voetballen,samen spelen in het speelhuis,een soort van tikkertje/kiekeboe. Dan is het drukke er wel uit.

Dan is het tijd dat er gekookt moet worden,en we naar binnen moeten, Roy kan je niet alleen buiten laten.
we werken met verwijzers(foto's) Hij weet wat er komen gaat. Eenmaal binnen laat ik hem eerst even doen. Maar al snel klimt en klautert hij overal op.
dan waarschuw ik hem. En zet hem in de stoel zodra hij weer ergens op klimt.

In de stoel komt hij dan tot rust en kan hij rustig spelen met Little People pf een boekje lezen. Of filmpje kijken.
Daarna gaan we naar de verwijzer,verzetten hem naar eten,en gaan eten dat gaat zo zo maar,hij eet weer gelukkig.
Na het eten medicijn,tanden poetsen. En dan uit zijn stoel nog even vrij spelen.
we,hebben de stoel nog niet weggezet of hij heeft de tv al vast zo op het dressoir geklommen...
uit de situatie halen,afleiding,tik op de vingers,heel boos reageren. Niks nadda heeft effect. En bijkomend nadeel het is gelijk ook een spel (als je Roy ervan af haalt)
Ondertussen ook veel gillen en stampen krijsen omdat hij het niet mag.
Dan is het bedtijd,verwijzers,schone luier,pyama,slaapzak,in bed. En dan rustig gaan slapen.

zo ziet onze dag eruit vanaf half 4 smiddags. In de weekenden begint het al vanaf smorgens zodra hij de woonkamer in komt... Wij zijn daarom ook erg blij dat we nog een nazomer hebben we,kunnen veel naar,buiten.
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:10:29 #194
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144600910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:29 schreef _Bar_ het volgende:
Wie kan me door deze leeftijd heen helpen... :X
Roy had altijd al een goede portie temperament maar dat is alleen nog maar erger geworden :{

We kunnen Roy hier in huis echt niet meer vrij rond laten lopen ;(
Als we naar binnen gaan,moet Roy gelijk in zijn stoel en blijven zitten tot we Roy gereed gaan maken voor zijn bed :'(

Het doet pijn maar het kan even niet anders.
Dit is een fase toch???
Maar dan zit die toch wel een paar uur in zijn stoel? En blijft hij al die tijd rustig dan?
Want dan vind hij het misschien wel prettig?

oh ik lees het al in je reactie hierboven :+
Rayen 2½ jaar!
pi_144601462
En anders eerder al in de stoel zetten? Van buiten gelijk in de stoel zetten en misschien laten "helpen" met koken. Dat je er een moment samen van maakt.. Al heeft hij maar een champignon in handen die hij plet.. Of een stukje groente waar hij wat op kan knabbelen. Dat je het boos-moment omzeilt?

(Ik denk maar wat mee, geen idee of je er iets mee kan)
pi_144601911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:20 schreef Deepfreeze het volgende:
En anders eerder al in de stoel zetten? Van buiten gelijk in de stoel zetten en misschien laten "helpen" met koken. Dat je er een moment samen van maakt.. Al heeft hij maar een champignon in handen die hij plet.. Of een stukje groente waar hij wat op kan knabbelen. Dat je het boos-moment omzeilt?

(Ik denk maar wat mee, geen idee of je er iets mee kan)
daarom zet ik het ook neer ;)
samen koken helpt niet. En dan zit hij echt lang in zijn stoel. We doen het wel hoor dan gaat de 1koken en de ander speelt met Roy.

Soms helpt buiten spelen geneens en gaat hij rond 16uur in de stoel tot beddtijd en dat,is half 7
pi_144602365
Het zou fijn zijn als je dan inderdaad een ruimte hebt waar je hem veilig zijn ding kunt laten doen. Al scheelt het maar iets van die stil-zit-tijd..
pi_144613602
Bar wat balen van het wilde doen van Roy, het klimmen enzo. Vind hij tekenen leuk. Zou dat iets zijn, waarmee hij zich binnen bezig kan houden of werkt dat niet? Waar denk je dat de frustratie vandaan komt? Is het doordat hij naar binnen moet? Kun je dat nog met verwijzers vantevoren laten zien, dus voordat jullie naar buiten gaan?

FR oh dan begreep ik dat verkeerd. Het vlam vatten toen de kleding uit de droger kwam, kwam misschien door het extra zuurstof?

Hij een ietwat ziek en zielig kereltje maandag. Hij was best wel kortademig. Gelukkig ging het gisteren alweer prima.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144613995
Tinu, fijn dat het beter gaat.

Hier een jochie met koorts. Hangt nu was op de bank tv te kijken. Gisteren 39.7, nu 38,5. Hopelijk wordt het niet erger vandaag. Maar het zal wel weer oplopen. Denk straks maar pcm erin, want ik moet de deur nog uit met hem..

SPOILER
pi_144614215
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 06:54 schreef Tinuviel het volgende:
Bar wat balen van het wilde doen van Roy, het klimmen enzo. Vind hij tekenen leuk. Zou dat iets zijn, waarmee hij zich binnen bezig kan houden of werkt dat niet? Waar denk je dat de frustratie vandaan komt? Is het doordat hij naar binnen moet? Kun je dat nog met verwijzers vantevoren laten zien, dus voordat jullie naar buiten gaan?

Hij een ietwat ziek en zielig kereltje maandag. Hij was best wel kortademig. Gelukkig ging het gisteren alweer prima.
gelukkig alweer opgeknapt!

Het ligt niet zozeer aan de overgang van buiten naar binnen.
Want anders zouden de weekenden ook rustiger moeten zijn.
En echte frustratie is het ook niet hoor, hij is niet boos tijdens het klimmen en klauteren.
Hij geniet daarvan, alleen wij niet zo ;)
Daar willen we toch wel graag vanaf het geklim.

Zijn buien dat is Roy,al sinds hij baby was. Enorm temperamentvol. Het maakt hem wel zoals hij is. Alleen doordat hij ouder word gaat het ook gepaard met meer volume,meer kracht. Wat het zwaar maakt.

buiten is het een scharrelaar, spelen met een emmer wasknijpers,daarna rollen door het gras,tutten op de fatboy,met een bal voetballen,gooien. Spelen in het speelhuis. Of gewoon rustig rozijntjes zitten eten.

Binnen kan hij maar heel kort spelen,samen spelen idem. Het gaat van spelen ineens naar hey laat ik eens op de tafel klimmen, of hey de vensterbank is ook leuk. En daar stopt hij niet meer mee.

We weten niet waarom hij persee moet klimmen. En we snappen al helemaal niet waarom het afleren zo lastig is.

We grappen wel eens tegen elkaar we moeten verhuizen naar een huis met een gymzaal dan kan hij klimmen en klauteren.
en als ik vertel dat hij zijn bed uitklimt wanden van 1.46hoog :+
pi_144614228
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Tinu, fijn dat het beter gaat.

Hier een jochie met koorts. Hangt nu was op de bank tv te kijken. Gisteren 39.7, nu 38,5. Hopelijk wordt het niet erger vandaag. Maar het zal wel weer oplopen. Denk straks maar pcm erin, want ik moet de deur nog uit met hem..

SPOILER
beterschap en succes!
pi_144614769
Beterschap en succes DF!

Bar, lastig inderdaad. Ik kan eigenlijk ook zo snel niks bedenken.
pi_144618690
Bedankt bar en Kyara. Deel 1 gehad. Nu alleen nog effe op gesprek ;)
pi_144627036
Even een tip: de AH heeft doe als een boer dag op 11 oktober. Inschrijven via de website. Er zijn een aantal verschillende boerderijen die mee doen.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:53:51 #205
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144630668
Heerlijk op het strand geweest vandaag! Ze had zelfs, nadat ze elkaar eerst een half uur hadden aangestaard :P een vriendinnetje. Lachen, gieren en gillen in de branding, kastelen bouwen O+ En in de auto uiteraard binnen 5 minuten in slaap gevallen O+

*foto's weer weg*

[ Bericht 42% gewijzigd door Susie op 18-09-2014 22:09:12 ]
pi_144632335
Wat een heerlijke foto's Susie! Ik krijg van strandfoto's altijd zo'n vakantiegevoel O+
  woensdag 17 september 2014 @ 20:15:07 #207
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144635218
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:13 schreef Kyara het volgende:
Even een tip: de AH heeft doe als een boer dag op 11 oktober. Inschrijven via de website. Er zijn een aantal verschillende boerderijen die mee doen.
Ah leuke tip ^O^ Gelijk effe inschrijven.
Vorig jaar waren we op de open dag bij de campina boerderijen, dat was ook heel leuk.

Leuke foto's Susie O+ en wat wordt ze al groot :D En het was inderdaad heel lekker strandweer!
Rayen 2½ jaar!
pi_144636051
Lastig dan Bar. Een klimrek in de tuin misschien?

Df beterschap voor je jongetje.

Susie, leuke foto's!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 17 september 2014 @ 20:53:13 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144636875
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:56 schreef Kyara het volgende:
Wat een heerlijke foto's Susie! Ik krijg van strandfoto's altijd zo'n vakantiegevoel O+
Ook al wonen wij 15 minuten rijden van het strand, heb ik dat ook altijd wel hoor! En het was zo heerlijk rustig daar!

Ja, ze wordt groot, maar haar oren niet geloof ik. :X Ik word werkelijk moedeloos van het niet luisteren van haar. Buitenshuis heb ik een heerlijk kind (goed, ze wilde eigenlijk niet van het strand weg, dat is logisch), maar thuis? Ik word er af en toe wel eens triest van eigenlijk, dat niet luisteren. Triest word ik achteraf altijd, op dat moment kan ik alleen maar boos op haar worden en dat helpt uiteraard ook niet. En daarna word ik dus verdrietig, omdat ik weer boos werd. Dan baal ik van mezelf en zitten de tranen erg hoog.:'(
Herkent iemand dit? Oplossingen zoals op de gang zetten etc etc, dat gebeurt hier al, dan gaat ze dus hysterisch (echt, mensen die voorbij lopen zouden denken dat we haar wat aandoen) krijsen, gillen en schoppen). Tellen tot 3, helpt ook niet, vanavond ging ze zelfs meetellen tot 3 8)7 en ik weet boos dus.
Ik voel mij soms echt de altijd boze moeder (loeder). Kan ook echt erg aan mij liggen momenteel hoor, dat ik gewoon teveel op mijn bordje heb. Ik weet het niet. Word er in ieder geval triest van.

We hebben ook zeer zeker leuke momenten (zie strandfoto's), zoals gisteren dat ik haar aan het voorlezen ben en ze rups probeert te zeggen, dat werd dus "ruf". Gegierd van het lachen hebben we.
En lekker veel knutselen en schilderen O+ Maar momenteel overheerst de machteloosheid bij mij, het niet goed doen, het faal gevoel. Snapt iemand dit? Of herkenning?

/einde dagboekpost.
pi_144637202
Wat vervelend Susie. Sowieso het gevoel van machteloosheid en een negatieve spiraal van actie-reactie. Kun je voorbeelden geven waarbij ze niet luistert?
pi_144637485
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:53 schreef Susie het volgende:

[..]

Ook al wonen wij 15 minuten rijden van het strand, heb ik dat ook altijd wel hoor! En het was zo heerlijk rustig daar!

Ja, ze wordt groot, maar haar oren niet geloof ik. :X Ik word werkelijk moedeloos van het niet luisteren van haar. Buitenshuis heb ik een heerlijk kind (goed, ze wilde eigenlijk niet van het strand weg, dat is logisch), maar thuis? Ik word er af en toe wel eens triest van eigenlijk, dat niet luisteren. Triest word ik achteraf altijd, op dat moment kan ik alleen maar boos op haar worden en dat helpt uiteraard ook niet. En daarna word ik dus verdrietig, omdat ik weer boos werd. Dan baal ik van mezelf en zitten de tranen erg hoog.:'(
Herkent iemand dit? Oplossingen zoals op de gang zetten etc etc, dat gebeurt hier al, dan gaat ze dus hysterisch (echt, mensen die voorbij lopen zouden denken dat we haar wat aandoen) krijsen, gillen en schoppen). Tellen tot 3, helpt ook niet, vanavond ging ze zelfs meetellen tot 3 8)7 en ik weet boos dus.
Ik voel mij soms echt de altijd boze moeder (loeder). Kan ook echt erg aan mij liggen momenteel hoor, dat ik gewoon teveel op mijn bordje heb. Ik weet het niet. Word er in ieder geval triest van.

We hebben ook zeer zeker leuke momenten (zie strandfoto's), zoals gisteren dat ik haar aan het voorlezen ben en ze rups probeert te zeggen, dat werd dus "ruf". Gegierd van het lachen hebben we.
En lekker veel knutselen en schilderen O+ Maar momenteel overheerst de machteloosheid bij mij, het niet goed doen, het faal gevoel. Snapt iemand dit? Of herkenning?

/einde dagboekpost.
Een 'feest' der herkenning. Als je dan zegt dat je er soms moedeloos van wordt (en ontzettend moe letterlijk en figuurlijk) kijken mensen je aan? Huh? Dat kind? Dat is een engeltje. Ja uhhu hier :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 september 2014 @ 21:16:00 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144637942
Ik herken het ook hoor Susie .. heb helaas geen gouden tip voor je .. hoewel .. wat hier meestal wel werkt is een x aantal minuten op z'n kamer zetten met de deur dicht en volkomen negeren. Daarna ga ik naar binnen en vraag of hij weer normaal kan doen, en dan is het meestal ook wel over.

pi_144637973
Ja hier ook :W
Gelukkig kan ze er nu steeds vaker zelf uitkomen door humor in te zetten. Dan doet ze een inside joke en kunnen we allemaal weer lachen.
Vaker is dan 1 op 3 of 4, dus nog niet bepaald de meerderheid ;)
pi_144638438
Heel herkenbaar Susie, ik word ook altijd zo moedeloos van het niet luisteren, of pas als ik schreeuw en dan gaat hij huilen. Probeer altijd weer positief te beginnen en rustig te blijven, maar het kruipt er steeds weer in.
Gewoon geen idee wat de beste maner is om hem wel te laten luisteren.
Maar leuke dingen doen helpt echt wel en jezelf ook wat rust gunnen.
pi_144638519
Ik herken het ook Susie. M'n kind en ik gaan ongeveer gelijk op in opvliegendheid, dus het kan flink botsen tussen ons (en dan is het ook altijd vier seconden later weer goed). Maar ik verwijt het mezelf ook altijd erg na afloop dat ik me heb laten kennen. Ik merk aan M dat hij haarfijn aanvoelt wanneer er een strijd te strijden is en dan even extra hard met de kont tegen de krib gaat. Als ik iets NU wil, wil hij het per definitie NU NIET, en hij is zo verdraaid volhardend dat het inzetten van allerhande machtsmiddelen zoals time-outs en strafmaatregelen de strijd alleen maar verhardt. Ik probeer dat dus te vermijden en hem meer en meer aan te spreken op redelijkheid, verantwoordelijkheid en empathie.

In welke situaties heb je er het meeste last van? Waar wil je echt graag dat ze luistert en doet ze dat consequent niet? Zijn er ook situaties waarin ze niet luistert maar waarbij het eigenlijk niet zo belangrijk is? Ik merk dat op alle slakken een zoutje leggen hier echt olie op het vuur gooit namelijk (creatief met spreekwoorden en gezegden :P )
pi_144638682
Hier is het redelijk onvoorspelbaar. We proberen de wereld simpel en voorspelbaar te maken voor haar, omdat spanning nooit handig is, maar dan nog kan ze op de raarste momenten heel vervelend zijn.
Vanavond kreeg mijn lief bijvoorbeeld na een fijne avond tijdens de tweede zin van het verhaaltje een mep vol in haar gezicht. Dan is t best lastig om rustig en consequent de avond toch goed af te sluiten.
  woensdag 17 september 2014 @ 21:38:04 #217
244125 laziness
pi_144639059
Mijn man doet vaak het avondritueel en heeft dan ook vaak een kont tegen de krib jongetje want plassen, pyjama aan, tanden poetsen, het is uit je spel gehaald worden, sowieso niet leuk en daarna volgt ook nog bed :(
Ik heb hem toevallig van de week nog herinnerd aan een wedstrijdje wie het eerst bij de wc is, papa poetst dan wel de tanden van dikkie dik, papa gaat dan wel even jouw pyjama passen etc om diezelfde dagelijkse strijd te doorbreken.
Het lukt niet elke avond en soms is je creativiteit op en je geduld ver te zoeken maar hij was weer even verbaasd hoe O. met een grapje binnen 2 seconden op de wc zat.
Liedjes zingen tijdens alles doet hier ook wonderen. Verzin eens een liedje mama. Dus dan zing je samen op de wc 'plasje plasje kom nou gauw, plasje plasje ik hou van jou' :')

En op het kdv kennen ze zulk gedrag ook helemaal niet van hem hoor. Ik denk altijd maar dat ie lekker gehecht is en zichzelf durft te uiten thuis :P
  woensdag 17 september 2014 @ 21:39:36 #218
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144639131
Pfew, ben erg blij dat er meer zijn die hier last van hebben.

Hier is het met name het naar bed gaan. Ik begin tegenwoordig al een half uur van tevoren aan te kondigen dat ze naar bed gaat. Dan eindelijk naar boven, verstoppen onder het dekbed, geen pyjama aan willen doen, tanden niet willen poetsen etc etc.
Het hele ritueel maakt al dat ik geen zin heb om haar naar bed ye brengen.
  woensdag 17 september 2014 @ 21:41:18 #219
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144639215
Ik vraag haar ook vaak of ze zo ook op het kdv doet ;) Dan krijg ik een bijdehante "neuh?"
  woensdag 17 september 2014 @ 21:42:10 #220
244125 laziness
pi_144639250
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:30 schreef Vanyel het volgende:
Hier is het redelijk onvoorspelbaar. We proberen de wereld simpel en voorspelbaar te maken voor haar, omdat spanning nooit handig is, maar dan nog kan ze op de raarste momenten heel vervelend zijn.
Vanavond kreeg mijn lief bijvoorbeeld na een fijne avond tijdens de tweede zin van het verhaaltje een mep vol in haar gezicht. Dan is t best lastig om rustig en consequent de avond toch goed af te sluiten.
Oef! Dat is echt naar. Kan ze zich verbaal genoeg uiten?
pi_144639271
Ja, alles is een strijd! Ene arm trekt hij weg met pyjama aandoen, dan de andere arm, treuzelen, blijven draaien in bed enz.

Ahja, zal de leeftijd hopelijk zijn..
pi_144639343
Oh Susie hier ook zeker! thuis luistert ze vaak niet, of zegt "ben even bezig hoor". Vandaag had ik geen zin om 50 keer te herhalen dat het klei weg moest dus ging ik zelf naar boven boek lezen op bed. Nog geen 10 minuten later hoor ik "mama boven ziek?" "mammaaaa ik kooommmm!!"

Pyjama wil ze hier nooit maar ik doe het toch wel. Wat hier vooral moeilijk is, is in de ochtend op mama dag uit gaan. Ze wil gewoon geen kleding aan, is bezig met spelen of iets...het is een gevecht soms om boodschappen te doen en ik heb echt geen zin om alles met boosheid en gekrijs te doen dus soms duurt uitgaan echt 2 uur }:|
pi_144639588
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Oef! Dat is echt naar. Kan ze zich verbaal genoeg uiten?
Nee helemaal niet, das onderdeel van het probleem idd.

Waar ze trouwens normaal heel rustig gaat slapen, ligt ze nu nog steeds te jodelen in bed. Over de dikke controleur op t moment.
pi_144639620
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef Troeta het volgende:
Ja, alles is een strijd! Ene arm trekt hij weg met pyjama aandoen, dan de andere arm, treuzelen, blijven draaien in bed enz.

Mijn kind draagt geen pyjama. Scheelt de helft.
pi_144639708
Oh ja, dat met het naar bed gaan is hier ook standaard gedoe. Tijdrekken, treuzelen... De laatste dagen ook weer schoppen en slaan, daar ben ik wat minder van gecharmeerd }:| Ik ga bij dat getreuzel meestal maar gewoon stoïcijns verder met wat er gedaan moet worden. Ik probeer zo voorspelbaar mogelijk te zijn en het doel (in bed komen) voor ogen te houden en er niet een luisteren-om-het-luisteren-discussie van te maken.

Ik word regelmatig moedeloos van het feit dat de discussies gewoon el-ke keer hetzelfde zijn. Elke avond bij het naar bed brengen, elke keer bij het 's ochtends de deur uit moeten. Ik ga dan ook tegen dingen op zien, zo jammer vind ik dat.
pi_144639835
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:44 schreef bitterend het volgende:
Oh Susie hier ook zeker! thuis luistert ze vaak niet, of zegt "ben even bezig hoor". Vandaag had ik geen zin om 50 keer te herhalen dat het klei weg moest dus ging ik zelf naar boven boek lezen op bed. Nog geen 10 minuten later hoor ik "mama boven ziek?" "mammaaaa ik kooommmm!!"

M komt standaard 'bijna' en anders 'misschien bijna' :+ Wat jij deed, deed ik vanmorgen ook. Ik wilde dat M de spullen die hij uit mijn nachtkastje gehaald had opruimde, en hij niet. Toen ben ik maar vast nar beneden gegaan en uiteindelijk meldde hij zich weer. Ook best.
pi_144639946
CS ik doe het zo ook! :Y hier helpt het om te zeggen "zullen we afspreken? eerst een boekje, dan tandenpoetsen dan borst en dan bedje?" ze zegt dan ja! maar halve wegen wil ze een nieuwe boek of geen tandenpoetsen..als ik haar herinner wat we hebben afgesproken dan vindt ze het wel vaak goed!

Ik zie ook tegenop om bijvoorbeeld bij peuterzwemmen om 10 uur te zijn..het is onmogelijk! zo haasten en touwtrekken...daarom gaan we niet zo vaak meer -O-
pi_144640185
Die grens moet ik ook bewaken, M wil dan het liefst nog 300 dingen ook doen, maar zolang ik regelijk strak vast blijf houden aan het regime, verdwijnt dat ook weer.

Ik kan me dat heel goed voorstellen en ik vind het zo jammer, dat je dingen niet doet omdat het getouwtrek is -O- We moeten morgen om 8 uur écht op de fiets zitten en zie daar alweer tegenop omdat ik bang ben voor gedoe en verdriet.
  woensdag 17 september 2014 @ 22:02:22 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144640307
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Clubsoda het volgende:

Ik word regelmatig moedeloos van het feit dat de discussies gewoon el-ke keer hetzelfde zijn. Elke avond bij het naar bed brengen, elke keer bij het 's ochtends de deur uit moeten. Ik ga dan ook tegen dingen op zien, zo jammer vind ik dat.
Dit dus.
En smorgens inderdaad ook strijd! Wegrennen als ik haar haar wil doen, schoenen aandoen idem en zo kunnen we nog wel doorgaan....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 september 2014 @ 22:03:20 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144640355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef Troeta het volgende:

in z'n ondergoed laten slapen :+ geen gevecht meer met pyama .. het is hier in huis zonder te stoken boven de twintig graden .. als ik echt moet gaan stoken om het warm te krijgen wordt het wat anders, maar tot dit tijd, alleen in ondergoed naar bed

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 september 2014 @ 22:06:51 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144640563
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:02 schreef Susie het volgende:

[..]

Dit dus.
En smorgens inderdaad ook strijd! Wegrennen als ik haar haar wil doen, schoenen aandoen idem en zo kunnen we nog wel doorgaan....
één tip .. ga die strijd eens niet aan .. zeg gewoon doodleuk .. prima, dan ga je zonder schoenen mee. haar niet willendoen? petje opzetten .. nou heb ik het met dat laatste makkelijk, hun haar is nog te kort om er gel in te doen dus :') maar geen jan? prima, jij krijg het koud buiten, ik niet. Schoenen niet aan? ook goed, maar niet klagen als je op een steentje stapt he?? voor ik beneden ben hebben ze meestal hun schoenen en jas zelf aangetrokken :+

pi_144642367
Dat tegenstribbelen, niet willen en niet meewerken is hier ook heel herkenbaar. Van mijn kleuter nog meer dan van mijn peuter heb ik het idee. En kleuter trekt peuter dan weer mee in zijn ongein. Dat maakt het dan nog moeilijker om ze s'ochtends of s'avonds aan/ uitgekleed en tanden gepoetst te krijgen. Sorry, dat ik nu illusies kapot ga maken, maar het kan zijn, dat je kind nog best lang zulk gedrag gaat vertonen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144643188
Hoi lieverds, het is echt de leeftijd O+ |:(

Zich tegen ALLES verzetten, continu van je weglopen, niet gaan slapen, gefrustreerd gooien met dingen wanneer iets niet lukt, op de stoep blijven staan of liggen als je haast hebt, getild willen worden als je boodschappen gedaan hebt, wegkijken als er een foto van je gemaakt wordt, een luierwissel vermijden, lekker in je plasje roeren in het potje, je boterhamkorsten op de grond smijten, je pasgeverfde muren volkrassen, hardhandig op je schoot klimmen als je iets belangrijks typt, de stiften pertitent doploos laten slingeren, de kleurplaat van je zus onderkrassen, jezelf in het poppenbedje wurmen tot het uit de voegen barst, kleding binnen 5 minuten bevuilen, de neuzen van je nieuwe laarsen kaalschrapen, in het hoogste klimrek klimmen en niet naar beneden durven, je slaapknuffel opzettelijk verstoppen en dan drama maken, moeders gezicht aflikken, je grote zus uitdagen, de rijst met je handen naar binnen schuiven, de mayonaise ook, een waterballet creëren in de badkamer, tjoetjoewa zingen met je zus, Elsa nadoen met alles wat je hebt, zelf je cracker willen besmeren met een kilo smeerkaas, de hagelslag van je boterham afplukken, het babyspeelgoed van zolder afhalen, schreeuwend uit het klaslokaal gehaald worden, apenkunstjes doen op de schommel, Frozen voor de derde keer kijken vandaag, Ai wuv Joe zeggen, net die ene stoft nodig hebben die de ander gebruikt, de foamstickers van de wc-muur aftrekken, pakken met billendoekjes leeghalen, sudocreme over je heen smeren, pagina's uit boeken scheuren, je buurmeisje adoreren, lekker knuffelen met je moeder O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_144643459
O+

M is doorgaans heel meegaand totdat hij iets echt graag wil of juist totaal niet wil. Dan is er geen land meer mee te bezeilen en gaan de hakken in het zand.
pi_144643871
En hoe ga jij daar mee om octopussy? _O- _O- _O- _O-
pi_144644217
Octo :D

Hier eigenlijk zelden een bedtijd probleem. Maar alles gaat dan ook in dezelfde volgorde. Na het eten vertel ik of ze nog mogen spelen of dat we gelijk gaan opruimen. Dat laatste ben ik ze nu aan het leren. Scheelt voor mij ook een ergernis als ik dat allemaal nog moet doen als ik weer beneden kom.

Dus vaak zorgen de meiden voor de bak duplo oid en in de tijd dat zij die vullen, heb ik de rest opgeruimd. Dus 'samen doen'.
Dan naar boven, samen in bad, Rosalie als eerste uit bad+pyjama aan+haren kammen+tandenpoetsen+kus geven aan zus en naar bed.

Dan eva uit bad, tegenwoordig zelf afdrogen (trots!), dan haren kammen, dan tanden poetsen en dan verhaaltje.
Daarna knuffel en een kus en lekker slapen. Gordijnen dicht, lampje aan, deur op een kier en licht op de overloop aan.

altijd in die volgorde.
mijn vriend beschuldigd mij wel eens van OCD :')
  woensdag 17 september 2014 @ 23:26:28 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144644652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:16 schreef danic het volgende:

mijn vriend beschuldigd mij wel eens van OCD :')
Je zou hem eens een dagje met mijn peuter op stap moeten sturen; die zet auto's op merk op een rijtje, of op kleur, of op soort (cabrio/sportwagen/hulpdiensten), en zelfs als ze niet op merk, kleur of soort staan, maar ogenschijnlijk door elkaar (wel altijd een file), dan moet je niet denken dat je er een tussenuit kunt halen zonder dat hij het doorheeft :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144645147
OW dan moet je vriend niet bij ons komen Danic.
Wij hebben elke dag het zelfde ritueel,altijd in dezelfde volgorde.

We hebben zelfs apparte weekend rituelen.

En nu gaan we zaterdag naar plopsaland en dan laten we het iets zwieren,maar in de grote lijnen blijft alles het zelfde.
pi_144645337
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zou hem eens een dagje met mijn peuter op stap moeten sturen; die zet auto's op merk op een rijtje, of op kleur, of op soort (cabrio/sportwagen/hulpdiensten), en zelfs als ze niet op merk, kleur of soort staan, maar ogenschijnlijk door elkaar (wel altijd een file), dan moet je niet denken dat je er een tussenuit kunt halen zonder dat hij het doorheeft :X
Ik ben er ook zó een. Voor de buitenwereld een grote chaoot, maar ik heb mijn structuur en ga daar nou niet iets in veranderen :') }:|
pi_144648279
Even een vraagje over slapen gaan: S is bijna drie, en ze heeft tot na haar tweede BV gehad. Dus mama voedde haar in slaap, in het ouderlijk bed, daar kwam het op neer.
Nu dus al een tijdje niet meer. Maar ze wil graag dat wij (mijn man of ik) erbij blijven tot ze in slaap valt.
We zijn al zo ver dat het in slaap vallen in haar eigen bed gebeurt (op onze kamer staat haar bedje), en niet meer in ons bed (waarna we haar overhevelden vroeger).
Maar soms duurt dat in slaap vallen best lang. En daar hebben we niet altijd zin in, om erbij te blijven, en naar al het gepraat en het zingen te luisteren.

Hoe doen jullie dat? Neerleggen in eigen bed, verhaaltje en dan weg gaan, deur dicht, punt uit?
Ben serieus opzoek naar ervaringen.
Make my day!
pi_144649825
Ik kreeg onlangs een nieuwsbrief van een of ander site met de dingen die bij de leeftijd/ ontwikkeling horen en daar stond in dat het straks beter wordt met luisteren.
Het is hier ook altijd weer een uitdaging, soms gaat het goed, maar vaak is het ook een strijd....en nooit luisteren bij de eerste keer dat ik iets zeg....hoe vaak ik al niet bijna de deur ben uitgelopen, omdat hij nog niet was aangekleed...opeens kan het dan namelijk wel snel....laatst hebben wij een paar dagen geen voetbal gespeeld, omdat hij zijn haar niet wou laten knippen....hij heeft het best nog lang volgehouden, totdat hij doorkreeg dat ik echt niet met hem ging voetbalspelen...ach, wij hebben van alles geprobeerd als hij niet wil luisteren: steeds herhalen, samen doen, gedrag negeren, inmiddels word ik consequenter, ik discussieer niet meer eindeloos en als hij dan gaat (nep)huilen en dramatisch doen gaat hij gewoon zijn kamer even op tot hij weer normaal kan doen. Bij andere mensen doet hij dat natuurlijk nooit of in elk geval veel minder, nee, maar die zijn doorgaans ook niet zo veel met hem samen...sommige dagen kan ik beter tegen dit gedrag dan op andere dagen en soms ben ik dan ook onredelijk en eerger ik mij achteraf over mijzelf. Overal speelgoed laten slingeren, steeds dingen kwijt zijn, die ik dan moet zoeken, beker of eten voor de zoveelste keer door onachtzaamheid omgooien, geen tanden willen poetsen, om een broodje vragen en dan één hap nemen en de rest laten staan, als ik mij handen vol heb niet één klein dingetje kunnen dragen, niet moeten plassen als ik vraag en dan net als wij de deur uit zijn toch moeten plassen, of net als wij een supermarkt zijn binnengelopen en je geen kant op kunt met je wagen en je je door de rij bij de kassa moet wormen.

Wij hebben ook periodes gehad met moeilijk inslapen 's avonds, ik heb dan wel soms rustige liedjes opgezet in zijn kamer, of hij kijkt nog een filmpje via kindertube op de tablet, soms geef ik hem nog een boekje om zelfs te bekijken of soms moet een lamp aan (ik heb een ledlampje, waar de kleuren steeds veranderen), soms ga ik ook naast hem liggen en nog een beetje praten, ik haal hem nog maar zelden uit zijn bed en tussen ons in slapen is ook geen optie, omdat je dan de hele tijd een arm of voet onverwacht over je heen krijgt.
pi_144649999
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 01:47 schreef agter het volgende:
Even een vraagje over slapen gaan: S is bijna drie, en ze heeft tot na haar tweede BV gehad. Dus mama voedde haar in slaap, in het ouderlijk bed, daar kwam het op neer.
Nu dus al een tijdje niet meer. Maar ze wil graag dat wij (mijn man of ik) erbij blijven tot ze in slaap valt.
We zijn al zo ver dat het in slaap vallen in haar eigen bed gebeurt (op onze kamer staat haar bedje), en niet meer in ons bed (waarna we haar overhevelden vroeger).
Maar soms duurt dat in slaap vallen best lang. En daar hebben we niet altijd zin in, om erbij te blijven, en naar al het gepraat en het zingen te luisteren.

Hoe doen jullie dat? Neerleggen in eigen bed, verhaaltje en dan weg gaan, deur dicht, punt uit?
Ben serieus opzoek naar ervaringen.
Hier met 2j3m nog bv, maar hij valt niet meer in slaap tijdens het voeden. Wij bleven eerst ook bij hem, maar ik merkte dat dat steeds langer duurde en hem ook erg afleidde van het gaan slapen. Nu doen we het anders: tanden poetsen, omkleden, boekje lezen (1 lange of 2 korte), borst, in bed alle knuffels welterusten zeggen, peuter kus en knuffel, kort de dag afsluiten en eventueel vertellen wat we morgen gaan doen, slaap kindje slaap zingen, laatste kus, kamer uit. Eerst liet ik de deur nog op een kiertje (na een weekje ook dat niet meer) en ik blijf bijna altijd even boven rommelen. Als hij echt huilt, ga ik natuurlijk terug. De eerste dagen mopperde hij wat, maar daar reageer ik niet op. Voorheen zei ik dan altijd iets van 'ga maar lekker slapen nu' maar dat bleek voor hem juist een trigger om te blijven reageren en praten. Echt van nog een uur bij hem zitten naar slapen binnen 5 min ^O^.

Hier ook geregeld kont tegen de krib. Hij wil vooral dingen op momenten dat het niet kan. Tijdens het koken boven spelen, 5 min voor bedtijd nog naar buiten, etc. En drinken is momenteel een groot probleem. Toen hij ziek was had hij keelpijn en nu wil hij niet drinken omdat hij bang is om pijn te krijgen. Nu een half uur later op m'n werk omdat ik wilde dat hij zijn melk opdronk :'). Ik leg uit dat ik me zorgen maak als hij niet genoeg drinkt, dat je daar ziek van wordt en hoofdpijn kan krijgen. Dat hij dan bijvoorbeeld niet goed kan spelen op het KDV. Soms helpt het, maar het kost veel energie (als ik het niet doe, drinkt hij maar 200 ml totaal op een dag, excl. yoghurt en fruit, dat wel).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144656793
Hier na weken gevecht bij het opstaan opeens een heel soepele ochtend. In plaats van meteen iets van haar vragen eerst een kort verhaaltje voorgelezen en er een beloofd voor na het aankleden. Plots alles als een zonnetje...

En het mooie is natuurlijk dat het voorlezen minder tijd en veel minder energie kost dan het gevecht.
pi_144657408
Hallo, eerst hebben we wat taakjes gedaan terwijl Roy in zijn stoel zat, kurken in potjes steken en een vormenstoof. Daarna op de mat met houten blokken gespeeld. Toren maken, omgooien en terug in de doos steken. Dit ging redelijk goed.

een stukje van de speltherapeut van Roy.
pi_144657438
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Hier na weken gevecht bij het opstaan opeens een heel soepele ochtend. In plaats van meteen iets van haar vragen eerst een kort verhaaltje voorgelezen en er een beloofd voor na het aankleden. Plots alles als een zonnetje...

En het mooie is natuurlijk dat het voorlezen minder tijd en veel minder energie kost dan het gevecht.
fijn is dat he,en idd voorlezen iz zo gepiept
pi_144662768
Vanyel en Bar fijn *O*

Phaidra hier drinkt ze ook niet voldoende! ze heeft regelmatig donker gele urine. Toen we op vakantie waren heb ik haar echt heel vaak sap aangeboden anders dronk ze echt bijna niks. Ik moet haar ook herinneren om te drinken.

Ze wil hier een fiets voor haar verjaardag. Met echte trappers zoals ze het zegt :D
  donderdag 18 september 2014 @ 22:10:06 #247
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144674122
Hier gaat ze een fiets krijgen Bitterend O+
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:32:08 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144719575
Ben zo blij,deze keer staat Anouk wél leuk op de foto's van het kdv.

SPOILER
Uiteraard nog met teken er doorheen, want moet nog bestellen, maar dat mag de pret niet drukken. Ze zijn zo leuk *O*
pi_144723714
Leuk zeg Susie! Ook tijdens het Spelen en niet teveel geposeerd.

Hier komt de 'schoolfotograaf' dinsdag op de psz. We gaan maandag op vakantie -O-
  zaterdag 20 september 2014 @ 18:45:07 #250
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144728955
Leuke foto Susie O+ van een mooie meid :Y

Rayen heeft al een fiets met trappers, dat is echt "de hit". En het gaat al goed ook met zijwieltjes wel natuurlijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_144731243
Leuke foto susie !!

Wij waren vandaag in plopsaland. Roy heeft zijn eerste kevertjesbaan avontuur achter de rug,en geweldig dat hij het vond.
en in een kinderboomschommelschip. Hoe harder hoe liever.
weer heerlijk genoten O+
pi_144731590
Susie wat een moppie O+ O+

Go Roy! *O*

TJ al een fiets? wat krijgt hij voor zijn verjaardag dan? :D

Susie krijgt ze een nieuwe of een van marktplaats? ik ben nog in dubio
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:30:13 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144732268
Klinkt geslaagd Bar! O+

Van marktplaats Bitterend. Nieuw vind ik het toch veel geld voor de tijd dat ze er plezier van zal hebben. Was evengoed toch nog 50 euro, maar nieuw zou deze iets van 120 zijn ofzo. Maar ziet er nog prima uit! En zijwieltjes erbij natuurlijk. ;)
pi_144733094
Wat een leuke foto Susie! O+

Wow, fietsen :o M snapt nog amper hoe een loopfieys of driewieler werkt...
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:14:21 #255
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144733777
Driewieler kreeg Anouk vorig jaar en scheurt ze nu rondjes door de tuin mee. Overgang naar deze fiets zal denk ik wel makkelijk gaan dan (denk ik dus hè? Nergens op gebaseerd :P)
pi_144733948
Eva heeft nooit een driewieler begrepen.
Die racete na wat uitleg op dezelfde dag op dr fiets met zijwieltjes.

Net al Susie tweede hands gekocht voor ¤50,-. En gekregen voor dr verjaardag.
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:20:03 #257
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144733961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:10 schreef bitterend het volgende:
Susie wat een moppie O+ O+

Go Roy! *O*

TJ al een fiets? wat krijgt hij voor zijn verjaardag dan? :D

Susie krijgt ze een nieuwe of een van marktplaats? ik ben nog in dubio
Haha ja dat is het probleem nu. :+ Wat :? voor zijn verjaardag te geven

Maar Rayen is echt een buitenkind, binnen kan hij zich nooit zo lang bezighouden, dus vandaar die fietsen al, hij had al een loopfietsje van de lidl (mooi geprijsd ;) ).
En toen kwam ik die "met trappers" tegen op marktplaats voor een tientje. *O*
Maar hij ziet er nog heel mooi uit!! , tsja die kan ik dan niet laten staan.Normaal kom je die tegen op marktplaats voor 50 of 60 euro.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:53 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto Susie! O+

Wow, fietsen :o M snapt nog amper hoe een loopfiets of driewieler werkt...
Jee Kyara ik vind M altijd zo'n bijdehandje , in de goed zin van het woord dan hé :Y
Misschien moet je één van de twee gewoon aanschaffen en verbaast hij je en is hij er na even oefenen zo weg mee.
Rayen 2½ jaar!
pi_144734507
Hij heeft al een driewieler en een loopfiets. Maar hij is motorisch niet zo'n ster.

Wel een buitenkind trouwens maar dan met veel oog voor detail. Beestjrs, spinnenwebben, bloemetjes plukken, takjes etc.

En hij is ook wel bijdehand. Verbaal vooral ;)
pi_144737194
Hier pas een mooi fietsje aangeschaft via een Facebook groep voor 17,50. En ziet er echt nog heel netjes uit. Maar meneer wil er niet op.. Hij hoeft geen trappers..
Op z'n loopfiets issie vliegensvlug maar op de fiets heeft ie nog niet veel gezeten (en heeft het dus ook nog niet helemaal door). Terwijl hij hem wel helemaal mooi vind en hem aan iedereen laat zien.

Ach zo heeft een vriendje van hem pas een nieuwe loopfiets en die weigert er ook op te gaan, want dan worden z'n banden vies :D

Vanavond trouwens nog een lief moment. Papa vertelde Jelle dat we morgen naar een rommelmarkt gaan en dat hij dan wat geld krijgt om zelf iets uit te zoeken.
Jelle: dan koop ik een bus
Papa: dat is wel leuk ja een bus
Jelle: nee papa die is voor jou, jij moet nog een bus, die koop ik voor jou.
(Papa is inderdaad op zoek naar een bus aangezien hij sinds kort als zzp'er aan de gang is)
Zo lief dat hij daarin mee denkt O+
pi_144761351
Ik zag een leuke op marktplaats voor 35 euro's moet alleen kijken hoe ik het ga opbergen zonder dat ze hem ontdekt...er is niet zo veel ruimte hier :D
  zondag 21 september 2014 @ 18:43:44 #261
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144762199
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:35 schreef Kyara het volgende:
Hij heeft al een driewieler en een loopfiets. Maar hij is motorisch niet zo'n ster.

Wel een buitenkind trouwens maar dan met veel oog voor detail. Beestjrs, spinnenwebben, bloemetjes plukken, takjes etc.

En hij is ook wel bijdehand. Verbaal vooral ;)
Grappig om te lezen, hier ook een buitenkind maar de details interesseren hem eigenlijk niet. Altijd met grof geweld :P , het liefst zeult hij met boomstammen en planken.

Nou dat fietsen komt later wel zou ik denken, hij kan niet overal bijdehand in zijn ;) dan heb je straks een wonderkind :+ ;)

Bitterend dat probleem hebben we ook hier, dat wordt nog een klus dan om het te verbergen.
Rayen 2½ jaar!
pi_144763886
Hier het eerste fietsje voor mijn nu kleuter met 3 jaar. Driewieleren kon hij toen al heel goed.

Mijn peuter duwt zichzelf voort op de driewieler met de voeten op de grond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144766944
TJ leuk zo'n buiten kind! en M van Kyara die op alle details let!

Hier heel afwisselend! de ene dag heeft ze totaaaal geen zin in buiten en is ze bezig met tekenen,verven, kleien en de andere keer is ze niet binnen te krijgen!
Vandaag op het strand was het te koud zelfs voor papa geworden, na gegeten te hebben ging hij in de auto zitten maar zij kreeg er geen genoeg van...rond rennen, zich laten vallen in het zand, kite surfers kijken...jammer dat ik mijn jas thuis was vergeten :X

Tinu wat krijgt L voor zijn verjaardag?
pi_144767621
Driewieler is een plastic geval en bij de loopfiets kan hij net met zijn tenen bij de grond. We oefenen dus nog even verder.
pi_144769502
Ik had vandaag een krijsende peuter in de winkel. Ze mocht niet het toetje hebben wat zij wilde. Nu heeft ze heel de week niet 's middags geslapen en dat is te merken. Ze heeft ook continu strijd met d'r zusje, alles was ean pakt wil sac ook hebben en andersom. Dat is een fase toch?

Ze is wel superblij met d'r nieuwe foeilelijk keukengeval van de rommelmarkt met dank aan d'r vader.
pi_144775168
Ik hoop dat het een fase is fr. Hier wordt namelijk ook alles van Eline afgepakt en als die dan moppert of ik zeg er iets van, wordt er heel hard geroepen 'samen spelen is samen spelen' (ofwel samen spelen, samen delen ;) ). Probeer hem nu duidelijk te maken dat iets van ieman afpakken niet samen spelen is, maar dat gaat er nog niet zo in :{
pi_144779417
Bitterend, ik weet het nog niet. Suggesties zijn welkom. Hij heeft al 2 driewielers en in de schuur staat een loopfiets en J zijn oude fiets. Zodra L eraan toe is, kan hij die hebben.

FR en Hilliebillie, wat jullie schrijven is herkenbaar. Hij huilt in de late namiddag als hij moe is om het minste en geringste. En dan zijn de ruzies met broerlief ook het ergst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144780376
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:25 schreef hilliebillie het volgende:
Ik hoop dat het een fase is fr. Hier wordt namelijk ook alles van Eline afgepakt en als die dan moppert of ik zeg er iets van, wordt er heel hard geroepen 'samen spelen is samen spelen' (ofwel samen spelen, samen delen ;) ). Probeer hem nu duidelijk te maken dat iets van ieman afpakken niet samen spelen is, maar dat gaat er nog niet zo in :{
Hier speelt Chris vaak het spel mee. En gaat super sip kijken. Dan kan ik Daan laten zien dat Chris er verdrietig van wordt, en je zo niet kan samen spelen. ;)

Fr, dat trekt vast wel weer voorbij, maar nu wel even vervelend.

Daan heeft nu een driewieler en loopfiets. Hij kan ook op een gewone fiets met zijwieltjes, maar dan heb ik niet goed plek voor. Dus het plan is om na de winter de driewieler in te wisselen voor de fiets. En tot die tijd kan hij bij mijn ouders wel rondjes fietsen. Die hebben een schuur waar hij ook binnen kan fietsen in de winter..
pi_144780476
Heeft er iemand tips voor een weigerende peuter wat betreft eten? Het gaat echt van kwaad tot erger.

Erover praten werkt niet. Ze zegt alleen 'ik wil niet eten'. Als ik vraag waarom niet kom ik niet verder dan 'gewoon, ik wil niet'.
Broodjes/boterham, in stukjes, dubbelvouwen, zelf beleg kiezen/smeren/snijden. Niks werkt. Gisteren heeft ze 2 uur (!!) Aan tafel gezeten en was ze een halve boterham verder.

Ze eet steeds minder, is moe en bleek. Ik maak me echt zorgen.

Ik heb het blokjes systeem van KJ uitgelegd en erheen beloningssysteem aan gekoppeld. Maar het doet haar niks.
Een hap brood zit gerust een kwartier in haar wang. Als ik zeg dat ze moet kauwen, zegt ze dat ze liever sabbelt. Volgens haar heeft ze geen pijn.

Ik denk erover om iets te doen met tussendoortjes. Om die te beperken tot fruit, zodat ze honger krijgt voor de 3 hoofdmaaltijden. Maar ik weet dat tussendoortjes ook belangrijk zijn......

Ik maak me echt zorgen. We zijn nu gigantisch aan het 'zeuren' erover tegen haar zodat ze maar af en toe een hap neemt. Maar dat is ook niet fijn. Mijn vriend zet haar ook gerust op de gang als hij het zat is. Dat wil ik liever niet, maar begrijp het wel.
Het is 1 grote frustratieslag.

Tips (of geruststelling) zijn van harte welkom. Want ik weet het even niet meer -O-
pi_144780592
Alleen herkenning danic geen tips want wij weten het ook niet meer.
pi_144780643
Danic, lastig..
Mijn oudste had die buien ook wel, maar die was al stevig, dus kon het missen.
We hebben bij hem ook weer structuur in het eten gebracht. Ontbijt, na 20/30 minuten niet op, dan krijg je om half 10 fruit. Dan om 12 uur brood. Etc. En dan gewoon tijd erop zetten. Niet motiveren of aandacht schenken aan getreuzel. Na 10 minuten zeggen dat het bordje over 10 minuten weg gaat. Na 15 minuten weer, max 19 minuut nog een waarschuwing en daarna ook gewoon weghalen..
Maar vooral geen extra aandacht geven. Zelf er bij zitten en eten kan helpen. En complimenten als ze wel goed eet.

We hebben bij Chris wel even de huisarts laten kijken of hij geen oorontsteking had..

En ja, hij was chagerijnig van de honger, maar op de 2e dag at hij al beter..
  maandag 22 september 2014 @ 09:30:25 #272
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144780738
Jordy heeft toen hij 2 was ook een periode gehad dat ie niet wou eten/weinig wou eten (brood 's ochtends) De juf van de PSZ zei toen tegen ons, dan geef je het brood maar mee in een trommeltje, dan eet hij het hier maar op. (dus als de rest dan aan wat anders zat, had hij dat brood) werkte wel.

Cristel vorige week trouwens ook, zeuren om eensnoepje/koekje, terwijl dat ze nog brood had staan. Nee Cristel, eerst brood eten, dan krijg je wat anders.
pi_144780757
Hoe gaat het dan bij jullie ferrari_rood?

Weet je, eva heeft ook geen reserves. Dat is het misschien ook wel. Maar we gaan maar weer eens terug naar een strak basis rooster denk ik. Wat deepfreeze hier ook aangeeft.
Het moeilijkste is het geen aandacht eraan geven. ...Want het irriteert ontzettend ondertussen.

Ik heb ook gegoogled, maar dan gaat het alleen maar over avondeten. En die gaat nog wel het beste van de drie....
pi_144781121
Zette Mignonne niet nog wel eens een bord met allerlei fruit/groente/noten/rozijntjes neer zodat haar dames tussendoor nog wel wat meer aten? Misschien dat je zoiets nog kan doen?
pi_144781178
Danic, hier ook heel bekend. Een strakker schema werkt. En geef je veel drinken? Daar zou je ook op kunnen letten. Dat je iets minder drinken geeft. Blijven aanbieden en echt volhouden. Laat je niet gek maken. Uiteindelijk pakt ze wel wat ze nodig heeft.

Als je je zorgen maakt zou een afspraak met de ha je gerust kunnen stellen om eea uit te sluiten. Dan krijg je daar wat rust in.
Met een meidenkwartet
pi_144781200
Ean eet max een halve boterham per keer. Avondeten weigert ze standaard alleen wat vlees wil ze wel. Wel wil ze graag een plakje kaas hebben. Nu hebben wij nog het geluk dat ze bij de go wel een boterham en vaak een cracker eet. Alleen beloningstrategieen toegepast, negeren enz enz maar ze weigert gewoon.
  maandag 22 september 2014 @ 10:01:02 #277
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144781260
Hier geen peuter die moe en bleek is, dus dat is wel een verschilletje.
Maar soms ook gewoon niet eet. Ik had overal op internet gelezen dat je van eten geen strijd moet maken, dus heb ik die methode maar gehanteerd.
Hij eet inmiddels weer beter maar toen hij zo slecht at maakte ik me wel zorgen maar zodra ik klaar was, ruim ik de tafel gewoon op of af.
Ik ben wel goed gaan kijken naar de tussendoortjes. Zodra hij slechter gaat eten gaan de koekjes als eerste de deur uit.
Fruit krijgt hij wel tussendoor, en gelukkig is hij dol op fruit.
Maar ik heb wel als "regel" als je je avondeten niet genoeg eet dan is het niet na het eten nog een banaan (lekker makkelijk om zijn maag te vullen)
Ander fruit mag wel maar geen banaan.
Maar als hij bijvoorbeeld 1 hap van zijn boterham 's ochtends heeft gegeten en dan om een uur of half 10/10 uur zich vol wil stampen met 3 mandarijnen gaat dat ook niet door.
Dan vertel ik hem dan had je 's ochtends maar meer moeten eten, en straks eten we weer boterhammen.
Oh en verder zeg ik als commentaar alleen maar "goh had je geen honger" :9 Verder negeer ik het gewoon. Is ook het makkelijkste voor jezelf want anders ga je je geweldig irriteren :P
En complimenten als hij een keer wel goed eet natuurlijk.

Dus tot zover hoe het er hier aan toegaat.

Maar lastig hoor zulke "niet-eters". En het is een strijd die je sowieso altijd verliest heb ik het idee.
Je kan er moeilijk een trechter opzetten en de boel naar binnen gooien. :+

Misschien eens een week gewoon er helemaal geen strijd van maken? Als ze niet wil eten, ok dan niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door TimeJumper op 22-09-2014 10:07:53 ]
Rayen 2½ jaar!
pi_144781268
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean eet max een halve boterham per keer. Avondeten weigert ze standaard alleen wat vlees wil ze wel. Wel wil ze graag een plakje kaas hebben. Nu hebben wij nog het geluk dat ze bij de go wel een boterham en vaak een cracker eet. Alleen beloningstrategieen toegepast, negeren enz enz maar ze weigert gewoon.
Echt vreselijk vervelend.
Negeren, het in ieder geval de sfeer aan tafel niet laten bepalen, is voor iedereen bij ons in ieder geval de beste oplossing. Mijn 4 jarige eet amper. Ze leeft van de lucht zeggen we wel eens. Maar ik hou me voor dat mijn grote van 7 dat ook jaren gehad heeft en uiteindelijk is dat ook goed gekomen.
Met een meidenkwartet
pi_144781310
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zette Mignonne niet nog wel eens een bord met allerlei fruit/groente/noten/rozijntjes neer zodat haar dames tussendoor nog wel wat meer aten? Misschien dat je zoiets nog kan doen?
een monkey plate. Is misschien iets voor 3 uur, als middag tussendoortje? Maar dan niet te lang op tafel laten staan ;)
Hier zijn ze er ook gek op..

Chris at in die tijd op het KDV wel 2 boterhammen en een cracker soms 2, en dan thuis een halve met gemiep.. Dus had zelf ook het idee dat het niet fysiek was..
pi_144781351
Danic hier houden we ook een ritme aan, want ik was het de hele dag door grazen een beetje beu. Maar goed, ontbijt en daarna gaan we de deur uit. Niet op is jammer dan, voor 10 uurtje heeft oudste 1 of 2 stukken fruit mee. Als we thuis zijn krijgt ze ook fruit tussen 10 en 11. Rond 12 of 1 lunchen we, aan tafel, ik besteed er verder niet teveel aandacht aan of het wel of niet op gaat. Rond 2 ofzo weer een stuk fruit en rond 4 iets lekkers bij de thee. Dan avondeten, ik zorg dat er altijd iets bij is wat iedereen lekker vindt. Eet je het niet, ook goed. Je krijgt niets anders dan dat en ik blijf ook geen drie uur aan tafel zitten. Bovendien gaan we ook geen boterhammen eten s avonds ter compensatie. Toetje krijgen ze wel gewoon. Als we dat al hebben want meestal eten we geen toetjes. Ik zie dat, op het moment dst we het dus in huis hebben, als onderdeel van de maaltijd. In mijn ogen moet eten gezellig, leuk of lekker zijn, of op zijn minst iets wat je doet als je honger hebt. Daar ligt de nadruk op bij ons. Eten moet geenszins een beloning, straf of troost zijn of iets wat verdiend moet worden imho. Bij ons ligt het zwaartepunt dus veel merr op 'met zn allen aan tafel zitten en over de dag vertellen' dan op dat bord wat leeg moet.

In haar slechtste periode at E. 1/4 boterham en 1 tomaat per dag. Inmiddels eet ze gelukkig beter. Ik denk niet dat dit per se ligt aan hoe wij het gedsan hebben, want frankly, elke manier werkt wel uiteindelijk, maar ze zit met plezier aan tafel en kletst honderduit over haar dag.

Verder... strijdt over eten kun je eigenlijk alleen maar verliezen. Zij bepaald hoeveel ze eet en of ze het überhaupt eet. Het feit dat wij e daar geen enkele invloed op hebben is soms behoorlijk frustrerend, maar echt, je wint het niet. Zij bepaald of en hoeveel ze eet. Wat jij wel kunt bepalen is wanneer er gegeten wordt en wat er gegeten wordt.

dan nog wat, wat drinkt ze, over een dag verspreid? Water of sap? Ik heb namelijk altijd begrepen dat ze van sap etc (ook de drupjes diksap) zo vol kunnen zitten dat ze minder eten.
pi_144781372
Ean is nooit een super eter geweest. Er is maar een korte periode geweest dat ze alles at en dat je soms bij kon halen.
Mijn schoonloeder zegt ook dat ze teveel drinkt. Maar niet drinken helpt niet voor beter eten. En ik wil dat ze toch wat binnen krijgt.
pi_144781409
Lastig lijkt me dat. Hier een peuter die prima eet gelukkig. Hoewel ze nu iets minder begint te eten, maar das ook niet zo erg bij haar :D
Kan me voorstellen dat je je zorgen gaat maken als je kind niet veel reserves heeft en ook nog moe en.bleek is.
Ik zou dan denk ik gaan doen wat deepfreeze en tj zeggen.
  maandag 22 september 2014 @ 10:35:54 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144781965
Lastig, geen tips ook. Hier alleen avondeten problemen. Alhoewel ze 's morgens nog wel eens haar brood niet wil eten, dan vertel ik haar dat ze pas op het kdv fruit krijgt, dat helpt nog wel eens. Of dat haar vriendinnetjes wel gewoon ontbijten (en ze dan allemaal opnoemen). Dat werkt overigens ook wel wanneer ze niet naar bed wil ;) Die en die slapen ook al lang hoor >:)
pi_144783156
Bedankt voor de reacties. Structuur zat er al in. Een monkeyplattern hebben we ook af en toe en dat gaat best goed. Hoewel Rosalie graag stukjes door het huis verstopt :+ ik denk voor slechtere tijden :P

Ik heb net eens haar gegevens bijgewerkt in de groeicurve en wat blijkt.....Ze is met haar gewicht van haar eigen -3 lijn opgekrabbeld naar een mooie -1 lijn. Wel in ruim een jaar tijd, maar toch.
Is voor mij ook wel geruststellend dat ze dus genoeg eet.

Drinken doet ze veel. Helaas geen water of thee, dat blieft ze niet. Ze drinkt dus vooral sap. Sinds Rosalie er is drinkt ze gelukkig ook veel diksap, wat ik toch fijner vind dan pakken sap.
Ik zal daar ook eens op letten.
pi_144783233
A. begon op een gegeven moment ook wel heel erg aan het sap/ranje te hangen. En dan zelf het glas ranja wel even klaarmaken.. :X

Toen hebben we de bussen buiten bereik gezet en hem op de verder momenten water aangeboden. Dat gaat nu eigenlijk nog steeds wel goed. Hij vindt mijn waterflesje ook nog erg interessant om uit te drinken.

Qua eten is die van mij zo dat hij de hele dag door kan eten, dus dat probeer ik toch echt wel te beperken.
pi_144783298
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:28 schreef danic het volgende:
Bedankt voor de reacties. Structuur zat er al in. Een monkeyplattern hebben we ook af en toe en dat gaat best goed. Hoewel Rosalie graag stukjes door het huis verstopt :+ ik denk voor slechtere tijden :P

Ik heb net eens haar gegevens bijgewerkt in de groeicurve en wat blijkt.....Ze is met haar gewicht van haar eigen -3 lijn opgekrabbeld naar een mooie -1 lijn. Wel in ruim een jaar tijd, maar toch.
Is voor mij ook wel geruststellend dat ze dus genoeg eet.

Drinken doet ze veel. Helaas geen water of thee, dat blieft ze niet. Ze drinkt dus vooral sap. Sinds Rosalie er is drinkt ze gelukkig ook veel diksap, wat ik toch fijner vind dan pakken sap.
Ik zal daar ook eens op letten.
Het is de datum en de begin en eindletter. De mijne weigert ook thee en ze wil alleen een slokje water als ze in bed ligt.

Maar wel super dat ze wel groeit.
pi_144783510
Danic, fijn dat het gewicht toch meevalt.

Chris kreeg alleen sap tijdens de eetmomenten. Tussendoor stond er altijd bidon water op tafel. Hij dronk dat amper, maar soms toch wel een slokje. En steeds meer.
pi_144783720
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:34 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Het is de datum en de begin en eindletter. De mijne weigert ook thee en ze wil alleen een slokje water als ze in bed ligt.

Maar wel super dat ze wel groeit.
Ja je zou het bijna denken hè. Onze dames hebben wel meer gemeen O+
  maandag 22 september 2014 @ 14:04:08 #289
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144787450
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:13 schreef danic het volgende:
Heeft er iemand tips voor een weigerende peuter wat betreft eten? Het gaat echt van kwaad tot erger.

Erover praten werkt niet. Ze zegt alleen 'ik wil niet eten'. Als ik vraag waarom niet kom ik niet verder dan 'gewoon, ik wil niet'.
Broodjes/boterham, in stukjes, dubbelvouwen, zelf beleg kiezen/smeren/snijden. Niks werkt. Gisteren heeft ze 2 uur (!!) Aan tafel gezeten en was ze een halve boterham verder.

Ze eet steeds minder, is moe en bleek. Ik maak me echt zorgen.

Ik heb het blokjes systeem van KJ uitgelegd en erheen beloningssysteem aan gekoppeld. Maar het doet haar niks.
Een hap brood zit gerust een kwartier in haar wang. Als ik zeg dat ze moet kauwen, zegt ze dat ze liever sabbelt. Volgens haar heeft ze geen pijn.

Ik denk erover om iets te doen met tussendoortjes. Om die te beperken tot fruit, zodat ze honger krijgt voor de 3 hoofdmaaltijden. Maar ik weet dat tussendoortjes ook belangrijk zijn......

Ik maak me echt zorgen. We zijn nu gigantisch aan het 'zeuren' erover tegen haar zodat ze maar af en toe een hap neemt. Maar dat is ook niet fijn. Mijn vriend zet haar ook gerust op de gang als hij het zat is. Dat wil ik liever niet, maar begrijp het wel.
Het is 1 grote frustratieslag.

Tips (of geruststelling) zijn van harte welkom. Want ik weet het even niet meer -O-
Ook alleen herkenning hier, we zijn nog met een aantal systemen bezig, om te kijken of Larissa wel gaat eten, zodra er iets aanslaat laat ik het je weten :')
Het is zelfs zo erg dat de kinderarts + dietist 2 weken geleden alarm hebben geslagen, omdat ze te ver afwijkt van haar eigen lijn (12 kg en 89cm is ze nu)
Helaas hoef ik van de dietist geen creatieve oplossingen te verwachten, we hebben een zooi nutrilon drankjes gekregen en daar moeten we het mee doen. "Ja, zo hoeft ze maar een halve boterham te eten, en dan een drankje"
Ik wil gewoon dat ze eet grrrr.
pi_144787508
Tankgirl, zou het niet kunnen helpen om even rust te hebben. Dat je niet meer zo moet, en even de druk eraf haalt? Dan even tot rust komen en daarna weer beetje bij beetje oppakken?
  maandag 22 september 2014 @ 14:09:09 #291
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144787591
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Tankgirl, zou het niet kunnen helpen om even rust te hebben. Dat je niet meer zo moet, en even de druk eraf haalt? Dan even tot rust komen en daarna weer beetje bij beetje oppakken?
Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterham :'(
Ze deed er vanmorgen meer dan 2 uur over om haar boterham op te eten, maar die tijd hebben we niet als ze naar de opvang moet. Ze heeft gewoon geen trek.
pi_144787716
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterham :'(
Ze deed er vanmorgen meer dan 2 uur over om haar boterham op te eten, maar die tijd hebben we niet als ze naar de opvang moet. Ze heeft gewoon geen trek.
Denk je dat er medisch/fysiek meer achter zou kunnen zitten? Dat ze ergens last/pijn heeft met eten?
Ik weet dat sommige kinderen best lang koppig kunnen zijn. Maar de mijne hebben/hadden reserves, dan kun je het langer aankijken..
pi_144787802
Eet ze bij de opvang ook niks t_t?
  maandag 22 september 2014 @ 14:16:17 #294
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144787827
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:12 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Denk je dat er medisch/fysiek meer achter zou kunnen zitten? Dat ze ergens last/pijn heeft met eten?
Ik weet dat sommige kinderen best lang koppig kunnen zijn. Maar de mijne hebben/hadden reserves, dan kun je het langer aankijken..
Nope, geen pijn of medische dingen, ze is al van top tot teen nagekeken (ook verschillende allergietesten zijn er gedaan). Ze heeft er gewoon echt geen zin in. Zelfs met het laatste stukje moet ik opletten dat ze kauwt en slikt, want het kan er gerust een kwartier later nog zitten (in haar wang).
F_R: Op de opvang eet ze wel goed. 2 tot 3 boterhammen.
pi_144788433
Precies ean dus die doet dat ook. Jij was toch de 8e uitgerekend? Het ligt aan de datum Moederdag=mamapestdag of zoiets ;)
  maandag 22 september 2014 @ 14:36:12 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144788454
Tankgirl, eet ze wel andere dingen graag ipv boterham?
  maandag 22 september 2014 @ 14:46:10 #297
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144788768
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Jee 2 uur :o Ik zou het zo lang niet laten staan hoor. Geen zin is geen zin :P

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:16 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Nope, geen pijn of medische dingen, ze is al van top tot teen nagekeken (ook verschillende allergietesten zijn er gedaan). Ze heeft er gewoon echt geen zin in. Zelfs met het laatste stukje moet ik opletten dat ze kauwt en slikt, want het kan er gerust een kwartier later nog zitten (in haar wang).
F_R: Op de opvang eet ze wel goed. 2 tot 3 boterhammen.
Als zoals je zegt alles is uitgesloten medisch gezien en ze op de opvang wel gewoon eet.
Misschien gebruikt ze het thuis als machtsmiddel. Jullie maar lekker "zeuren" is ook aandacht ook al is het negatief.
Ik zou het gewoon eens een week helemaal los laten dat "gelet" op eten.
Gewoon samen eten, en ben jij klaar dan is het eetmoment klaar of ze nou wel of niet gegeten heeft.

Oh lees nu dat ze nogal afwijkt van haar lijntje. Nou een week proberen zal toch wel kunnen qua gewicht.(?)

Oh en lees het niet als commentaar of beter weten, het is maar gewoon een idee. :*
Rayen 2½ jaar!
  maandag 22 september 2014 @ 15:12:27 #298
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144789579
Overigens is het niet heel gek hoor, veel kinderen eten vanaf hun tweede verjaardag minder, alleen kan het ene kind dat beter hebben als het andere.
Zo hoef ik me er nooit zorgen om te maken, want mijn DL heeft wat reserve vetjes. Ze eet van twee boterhammen bij het ontbijt (behalve de korsten) en bij de lunch een rijstwafel/cracker/roggebroodje en een boterham, of een bananenpannenkoek of bijv een eitje met fruit. Avondeten is heel wisselend, rijst/noedels/bami eet ze allemaal niet, vind ze ook echt niet lekker. Pasta ligt er een beetje aan wat het is. AVG gaat bijna altijd wel goed, stamppot is ook wisselend succes en bijv wraps is een hit!

Ik probeer vooral heel veel af te wisselen, nooit standaard boterhammen iedere ochtend of middag.
Maar ook brinta, fruit/groente, crackers, kwark, beschuit, roggebrood, rijstwafels, ei, kaas, vleeswaar in wisselende combi's, soms een keer als lunch een kliekje van de vorige avond.

Toen ze bijv de eerste paar keer naar de peuterzaal ging, was dat zo spannend dat ze niets kon eten. Dan gaf ik haar een banaan thuis, met wat warme melk en onderweg at ze dan een droge rijstwafel op.

Monkeyplatters doen we hier ook, is een enorm succes. En ik hou aan dat ze een uur voor het eten niet anders drinken of eten behalve wat water of bijv rauwe paprika/komkommer/wortel.

En eten staat voor mij gelijk aan gezelligheid, dus ik probeer het leuk te maken en te houden, door samen te koken, broodjes te bakken, soms boodschapjes te doen voor het eten, haar eens te laten kiezen wat we eten enz enz....

Niet dat het altijd helpt, want ze eet zeker 3-4 dagen in de week maar een of twee happen avondeten, wat we dan gezellig samen hebben klaargemaakt. En ja, ik denk dan ook wel eens, waar doe ik het voor....

Gelukkig tegenwoordig een klein ventje, dat dapper een heel bordje eten naar binnen werkt. O+
Daar geniet ik dan nog maar even van totdat hij twee jaar is.... :P
  maandag 22 september 2014 @ 18:13:37 #299
244125 laziness
pi_144795881
Die bovenste is wel een hoeveelheid waar je u tegen zegt! Alleen de appel is al voldoende om vol te zitten voor zo'n kleintje.

Ik geef dingetjes als snoeptomaatjes en worteltjes tussendoor.
Fruit is 's ochtends op het fruit moment.
pi_144798938
Juud, dat klinkt als een maaltijd voor een volwassene... Haha! Wel gezond hoor, maar veel voor zo'n kleintje.
Make my day!
  maandag 22 september 2014 @ 20:40:41 #301
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144801585
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:13 schreef laziness het volgende:
Die bovenste is wel een hoeveelheid waar je u tegen zegt! Alleen de appel is al voldoende om vol te zitten voor zo'n kleintje.

Ik geef dingetjes als snoeptomaatjes en worteltjes tussendoor.
Fruit is 's ochtends op het fruit moment.
:D Dat is niet voor haar alleen, ik heb meestal 3 of 4 monden te voeden... dit is een tussendoortje voor haar en de oppaskinders. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')