abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144639835
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:44 schreef bitterend het volgende:
Oh Susie hier ook zeker! thuis luistert ze vaak niet, of zegt "ben even bezig hoor". Vandaag had ik geen zin om 50 keer te herhalen dat het klei weg moest dus ging ik zelf naar boven boek lezen op bed. Nog geen 10 minuten later hoor ik "mama boven ziek?" "mammaaaa ik kooommmm!!"

M komt standaard 'bijna' en anders 'misschien bijna' :+ Wat jij deed, deed ik vanmorgen ook. Ik wilde dat M de spullen die hij uit mijn nachtkastje gehaald had opruimde, en hij niet. Toen ben ik maar vast nar beneden gegaan en uiteindelijk meldde hij zich weer. Ook best.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144639946
CS ik doe het zo ook! :Y hier helpt het om te zeggen "zullen we afspreken? eerst een boekje, dan tandenpoetsen dan borst en dan bedje?" ze zegt dan ja! maar halve wegen wil ze een nieuwe boek of geen tandenpoetsen..als ik haar herinner wat we hebben afgesproken dan vindt ze het wel vaak goed!

Ik zie ook tegenop om bijvoorbeeld bij peuterzwemmen om 10 uur te zijn..het is onmogelijk! zo haasten en touwtrekken...daarom gaan we niet zo vaak meer -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144640185
Die grens moet ik ook bewaken, M wil dan het liefst nog 300 dingen ook doen, maar zolang ik regelijk strak vast blijf houden aan het regime, verdwijnt dat ook weer.

Ik kan me dat heel goed voorstellen en ik vind het zo jammer, dat je dingen niet doet omdat het getouwtrek is -O- We moeten morgen om 8 uur écht op de fiets zitten en zie daar alweer tegenop omdat ik bang ben voor gedoe en verdriet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 17 september 2014 @ 22:02:22 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144640307
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Clubsoda het volgende:

Ik word regelmatig moedeloos van het feit dat de discussies gewoon el-ke keer hetzelfde zijn. Elke avond bij het naar bed brengen, elke keer bij het 's ochtends de deur uit moeten. Ik ga dan ook tegen dingen op zien, zo jammer vind ik dat.
Dit dus.
En smorgens inderdaad ook strijd! Wegrennen als ik haar haar wil doen, schoenen aandoen idem en zo kunnen we nog wel doorgaan....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 september 2014 @ 22:03:20 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144640355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef Troeta het volgende:
Ja, alles is een strijd! Ene arm trekt hij weg met pyjama aandoen, dan de andere arm, treuzelen, blijven draaien in bed enz.

Ahja, zal de leeftijd hopelijk zijn..
in z'n ondergoed laten slapen :+ geen gevecht meer met pyama .. het is hier in huis zonder te stoken boven de twintig graden .. als ik echt moet gaan stoken om het warm te krijgen wordt het wat anders, maar tot dit tijd, alleen in ondergoed naar bed
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 september 2014 @ 22:06:51 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144640563
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:02 schreef Susie het volgende:

[..]

Dit dus.
En smorgens inderdaad ook strijd! Wegrennen als ik haar haar wil doen, schoenen aandoen idem en zo kunnen we nog wel doorgaan....
één tip .. ga die strijd eens niet aan .. zeg gewoon doodleuk .. prima, dan ga je zonder schoenen mee. haar niet willendoen? petje opzetten .. nou heb ik het met dat laatste makkelijk, hun haar is nog te kort om er gel in te doen dus :') maar geen jan? prima, jij krijg het koud buiten, ik niet. Schoenen niet aan? ook goed, maar niet klagen als je op een steentje stapt he?? voor ik beneden ben hebben ze meestal hun schoenen en jas zelf aangetrokken :+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144642367
Dat tegenstribbelen, niet willen en niet meewerken is hier ook heel herkenbaar. Van mijn kleuter nog meer dan van mijn peuter heb ik het idee. En kleuter trekt peuter dan weer mee in zijn ongein. Dat maakt het dan nog moeilijker om ze s'ochtends of s'avonds aan/ uitgekleed en tanden gepoetst te krijgen. Sorry, dat ik nu illusies kapot ga maken, maar het kan zijn, dat je kind nog best lang zulk gedrag gaat vertonen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144643188
Hoi lieverds, het is echt de leeftijd O+ |:(

Zich tegen ALLES verzetten, continu van je weglopen, niet gaan slapen, gefrustreerd gooien met dingen wanneer iets niet lukt, op de stoep blijven staan of liggen als je haast hebt, getild willen worden als je boodschappen gedaan hebt, wegkijken als er een foto van je gemaakt wordt, een luierwissel vermijden, lekker in je plasje roeren in het potje, je boterhamkorsten op de grond smijten, je pasgeverfde muren volkrassen, hardhandig op je schoot klimmen als je iets belangrijks typt, de stiften pertitent doploos laten slingeren, de kleurplaat van je zus onderkrassen, jezelf in het poppenbedje wurmen tot het uit de voegen barst, kleding binnen 5 minuten bevuilen, de neuzen van je nieuwe laarsen kaalschrapen, in het hoogste klimrek klimmen en niet naar beneden durven, je slaapknuffel opzettelijk verstoppen en dan drama maken, moeders gezicht aflikken, je grote zus uitdagen, de rijst met je handen naar binnen schuiven, de mayonaise ook, een waterballet creëren in de badkamer, tjoetjoewa zingen met je zus, Elsa nadoen met alles wat je hebt, zelf je cracker willen besmeren met een kilo smeerkaas, de hagelslag van je boterham afplukken, het babyspeelgoed van zolder afhalen, schreeuwend uit het klaslokaal gehaald worden, apenkunstjes doen op de schommel, Frozen voor de derde keer kijken vandaag, Ai wuv Joe zeggen, net die ene stoft nodig hebben die de ander gebruikt, de foamstickers van de wc-muur aftrekken, pakken met billendoekjes leeghalen, sudocreme over je heen smeren, pagina's uit boeken scheuren, je buurmeisje adoreren, lekker knuffelen met je moeder O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_144643459
O+

M is doorgaans heel meegaand totdat hij iets echt graag wil of juist totaal niet wil. Dan is er geen land meer mee te bezeilen en gaan de hakken in het zand.
pi_144643871
En hoe ga jij daar mee om octopussy? _O- _O- _O- _O-
pi_144644217
Octo :D

Hier eigenlijk zelden een bedtijd probleem. Maar alles gaat dan ook in dezelfde volgorde. Na het eten vertel ik of ze nog mogen spelen of dat we gelijk gaan opruimen. Dat laatste ben ik ze nu aan het leren. Scheelt voor mij ook een ergernis als ik dat allemaal nog moet doen als ik weer beneden kom.

Dus vaak zorgen de meiden voor de bak duplo oid en in de tijd dat zij die vullen, heb ik de rest opgeruimd. Dus 'samen doen'.
Dan naar boven, samen in bad, Rosalie als eerste uit bad+pyjama aan+haren kammen+tandenpoetsen+kus geven aan zus en naar bed.

Dan eva uit bad, tegenwoordig zelf afdrogen (trots!), dan haren kammen, dan tanden poetsen en dan verhaaltje.
Daarna knuffel en een kus en lekker slapen. Gordijnen dicht, lampje aan, deur op een kier en licht op de overloop aan.

altijd in die volgorde.
mijn vriend beschuldigd mij wel eens van OCD :')
  woensdag 17 september 2014 @ 23:26:28 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144644652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:16 schreef danic het volgende:

mijn vriend beschuldigd mij wel eens van OCD :')
Je zou hem eens een dagje met mijn peuter op stap moeten sturen; die zet auto's op merk op een rijtje, of op kleur, of op soort (cabrio/sportwagen/hulpdiensten), en zelfs als ze niet op merk, kleur of soort staan, maar ogenschijnlijk door elkaar (wel altijd een file), dan moet je niet denken dat je er een tussenuit kunt halen zonder dat hij het doorheeft :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144645147
OW dan moet je vriend niet bij ons komen Danic.
Wij hebben elke dag het zelfde ritueel,altijd in dezelfde volgorde.

We hebben zelfs apparte weekend rituelen.

En nu gaan we zaterdag naar plopsaland en dan laten we het iets zwieren,maar in de grote lijnen blijft alles het zelfde.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144645337
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zou hem eens een dagje met mijn peuter op stap moeten sturen; die zet auto's op merk op een rijtje, of op kleur, of op soort (cabrio/sportwagen/hulpdiensten), en zelfs als ze niet op merk, kleur of soort staan, maar ogenschijnlijk door elkaar (wel altijd een file), dan moet je niet denken dat je er een tussenuit kunt halen zonder dat hij het doorheeft :X
Ik ben er ook zó een. Voor de buitenwereld een grote chaoot, maar ik heb mijn structuur en ga daar nou niet iets in veranderen :') }:|
pi_144648279
Even een vraagje over slapen gaan: S is bijna drie, en ze heeft tot na haar tweede BV gehad. Dus mama voedde haar in slaap, in het ouderlijk bed, daar kwam het op neer.
Nu dus al een tijdje niet meer. Maar ze wil graag dat wij (mijn man of ik) erbij blijven tot ze in slaap valt.
We zijn al zo ver dat het in slaap vallen in haar eigen bed gebeurt (op onze kamer staat haar bedje), en niet meer in ons bed (waarna we haar overhevelden vroeger).
Maar soms duurt dat in slaap vallen best lang. En daar hebben we niet altijd zin in, om erbij te blijven, en naar al het gepraat en het zingen te luisteren.

Hoe doen jullie dat? Neerleggen in eigen bed, verhaaltje en dan weg gaan, deur dicht, punt uit?
Ben serieus opzoek naar ervaringen.
Make my day!
pi_144649825
Ik kreeg onlangs een nieuwsbrief van een of ander site met de dingen die bij de leeftijd/ ontwikkeling horen en daar stond in dat het straks beter wordt met luisteren.
Het is hier ook altijd weer een uitdaging, soms gaat het goed, maar vaak is het ook een strijd....en nooit luisteren bij de eerste keer dat ik iets zeg....hoe vaak ik al niet bijna de deur ben uitgelopen, omdat hij nog niet was aangekleed...opeens kan het dan namelijk wel snel....laatst hebben wij een paar dagen geen voetbal gespeeld, omdat hij zijn haar niet wou laten knippen....hij heeft het best nog lang volgehouden, totdat hij doorkreeg dat ik echt niet met hem ging voetbalspelen...ach, wij hebben van alles geprobeerd als hij niet wil luisteren: steeds herhalen, samen doen, gedrag negeren, inmiddels word ik consequenter, ik discussieer niet meer eindeloos en als hij dan gaat (nep)huilen en dramatisch doen gaat hij gewoon zijn kamer even op tot hij weer normaal kan doen. Bij andere mensen doet hij dat natuurlijk nooit of in elk geval veel minder, nee, maar die zijn doorgaans ook niet zo veel met hem samen...sommige dagen kan ik beter tegen dit gedrag dan op andere dagen en soms ben ik dan ook onredelijk en eerger ik mij achteraf over mijzelf. Overal speelgoed laten slingeren, steeds dingen kwijt zijn, die ik dan moet zoeken, beker of eten voor de zoveelste keer door onachtzaamheid omgooien, geen tanden willen poetsen, om een broodje vragen en dan één hap nemen en de rest laten staan, als ik mij handen vol heb niet één klein dingetje kunnen dragen, niet moeten plassen als ik vraag en dan net als wij de deur uit zijn toch moeten plassen, of net als wij een supermarkt zijn binnengelopen en je geen kant op kunt met je wagen en je je door de rij bij de kassa moet wormen.

Wij hebben ook periodes gehad met moeilijk inslapen 's avonds, ik heb dan wel soms rustige liedjes opgezet in zijn kamer, of hij kijkt nog een filmpje via kindertube op de tablet, soms geef ik hem nog een boekje om zelfs te bekijken of soms moet een lamp aan (ik heb een ledlampje, waar de kleuren steeds veranderen), soms ga ik ook naast hem liggen en nog een beetje praten, ik haal hem nog maar zelden uit zijn bed en tussen ons in slapen is ook geen optie, omdat je dan de hele tijd een arm of voet onverwacht over je heen krijgt.
pi_144649999
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 01:47 schreef agter het volgende:
Even een vraagje over slapen gaan: S is bijna drie, en ze heeft tot na haar tweede BV gehad. Dus mama voedde haar in slaap, in het ouderlijk bed, daar kwam het op neer.
Nu dus al een tijdje niet meer. Maar ze wil graag dat wij (mijn man of ik) erbij blijven tot ze in slaap valt.
We zijn al zo ver dat het in slaap vallen in haar eigen bed gebeurt (op onze kamer staat haar bedje), en niet meer in ons bed (waarna we haar overhevelden vroeger).
Maar soms duurt dat in slaap vallen best lang. En daar hebben we niet altijd zin in, om erbij te blijven, en naar al het gepraat en het zingen te luisteren.

Hoe doen jullie dat? Neerleggen in eigen bed, verhaaltje en dan weg gaan, deur dicht, punt uit?
Ben serieus opzoek naar ervaringen.
Hier met 2j3m nog bv, maar hij valt niet meer in slaap tijdens het voeden. Wij bleven eerst ook bij hem, maar ik merkte dat dat steeds langer duurde en hem ook erg afleidde van het gaan slapen. Nu doen we het anders: tanden poetsen, omkleden, boekje lezen (1 lange of 2 korte), borst, in bed alle knuffels welterusten zeggen, peuter kus en knuffel, kort de dag afsluiten en eventueel vertellen wat we morgen gaan doen, slaap kindje slaap zingen, laatste kus, kamer uit. Eerst liet ik de deur nog op een kiertje (na een weekje ook dat niet meer) en ik blijf bijna altijd even boven rommelen. Als hij echt huilt, ga ik natuurlijk terug. De eerste dagen mopperde hij wat, maar daar reageer ik niet op. Voorheen zei ik dan altijd iets van 'ga maar lekker slapen nu' maar dat bleek voor hem juist een trigger om te blijven reageren en praten. Echt van nog een uur bij hem zitten naar slapen binnen 5 min ^O^.

Hier ook geregeld kont tegen de krib. Hij wil vooral dingen op momenten dat het niet kan. Tijdens het koken boven spelen, 5 min voor bedtijd nog naar buiten, etc. En drinken is momenteel een groot probleem. Toen hij ziek was had hij keelpijn en nu wil hij niet drinken omdat hij bang is om pijn te krijgen. Nu een half uur later op m'n werk omdat ik wilde dat hij zijn melk opdronk :'). Ik leg uit dat ik me zorgen maak als hij niet genoeg drinkt, dat je daar ziek van wordt en hoofdpijn kan krijgen. Dat hij dan bijvoorbeeld niet goed kan spelen op het KDV. Soms helpt het, maar het kost veel energie (als ik het niet doe, drinkt hij maar 200 ml totaal op een dag, excl. yoghurt en fruit, dat wel).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144656793
Hier na weken gevecht bij het opstaan opeens een heel soepele ochtend. In plaats van meteen iets van haar vragen eerst een kort verhaaltje voorgelezen en er een beloofd voor na het aankleden. Plots alles als een zonnetje...

En het mooie is natuurlijk dat het voorlezen minder tijd en veel minder energie kost dan het gevecht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_144657408
Hallo, eerst hebben we wat taakjes gedaan terwijl Roy in zijn stoel zat, kurken in potjes steken en een vormenstoof. Daarna op de mat met houten blokken gespeeld. Toren maken, omgooien en terug in de doos steken. Dit ging redelijk goed.

een stukje van de speltherapeut van Roy.
pi_144657438
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Hier na weken gevecht bij het opstaan opeens een heel soepele ochtend. In plaats van meteen iets van haar vragen eerst een kort verhaaltje voorgelezen en er een beloofd voor na het aankleden. Plots alles als een zonnetje...

En het mooie is natuurlijk dat het voorlezen minder tijd en veel minder energie kost dan het gevecht.
fijn is dat he,en idd voorlezen iz zo gepiept
pi_144662768
Vanyel en Bar fijn *O*

Phaidra hier drinkt ze ook niet voldoende! ze heeft regelmatig donker gele urine. Toen we op vakantie waren heb ik haar echt heel vaak sap aangeboden anders dronk ze echt bijna niks. Ik moet haar ook herinneren om te drinken.

Ze wil hier een fiets voor haar verjaardag. Met echte trappers zoals ze het zegt :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 18 september 2014 @ 22:10:06 #247
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144674122
Hier gaat ze een fiets krijgen Bitterend O+
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:32:08 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144719575
Ben zo blij,deze keer staat Anouk wél leuk op de foto's van het kdv.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard nog met teken er doorheen, want moet nog bestellen, maar dat mag de pret niet drukken. Ze zijn zo leuk *O*
pi_144723714
Leuk zeg Susie! Ook tijdens het Spelen en niet teveel geposeerd.

Hier komt de 'schoolfotograaf' dinsdag op de psz. We gaan maandag op vakantie -O-
  zaterdag 20 september 2014 @ 18:45:07 #250
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144728955
Leuke foto Susie O+ van een mooie meid :Y

Rayen heeft al een fiets met trappers, dat is echt "de hit". En het gaat al goed ook met zijwieltjes wel natuurlijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_144731243
Leuke foto susie !!

Wij waren vandaag in plopsaland. Roy heeft zijn eerste kevertjesbaan avontuur achter de rug,en geweldig dat hij het vond.
en in een kinderboomschommelschip. Hoe harder hoe liever.
weer heerlijk genoten O+
pi_144731590
Susie wat een moppie O+ O+

Go Roy! *O*

TJ al een fiets? wat krijgt hij voor zijn verjaardag dan? :D

Susie krijgt ze een nieuwe of een van marktplaats? ik ben nog in dubio
  zaterdag 20 september 2014 @ 20:30:13 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144732268
Klinkt geslaagd Bar! O+

Van marktplaats Bitterend. Nieuw vind ik het toch veel geld voor de tijd dat ze er plezier van zal hebben. Was evengoed toch nog 50 euro, maar nieuw zou deze iets van 120 zijn ofzo. Maar ziet er nog prima uit! En zijwieltjes erbij natuurlijk. ;)
pi_144733094
Wat een leuke foto Susie! O+

Wow, fietsen :o M snapt nog amper hoe een loopfieys of driewieler werkt...
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:14:21 #255
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144733777
Driewieler kreeg Anouk vorig jaar en scheurt ze nu rondjes door de tuin mee. Overgang naar deze fiets zal denk ik wel makkelijk gaan dan (denk ik dus hè? Nergens op gebaseerd :P)
pi_144733948
Eva heeft nooit een driewieler begrepen.
Die racete na wat uitleg op dezelfde dag op dr fiets met zijwieltjes.

Net al Susie tweede hands gekocht voor ¤50,-. En gekregen voor dr verjaardag.
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:20:03 #257
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144733961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:10 schreef bitterend het volgende:
Susie wat een moppie O+ O+

Go Roy! *O*

TJ al een fiets? wat krijgt hij voor zijn verjaardag dan? :D

Susie krijgt ze een nieuwe of een van marktplaats? ik ben nog in dubio
Haha ja dat is het probleem nu. :+ Wat :? voor zijn verjaardag te geven

Maar Rayen is echt een buitenkind, binnen kan hij zich nooit zo lang bezighouden, dus vandaar die fietsen al, hij had al een loopfietsje van de lidl (mooi geprijsd ;) ).
En toen kwam ik die "met trappers" tegen op marktplaats voor een tientje. *O*
Maar hij ziet er nog heel mooi uit!! , tsja die kan ik dan niet laten staan.Normaal kom je die tegen op marktplaats voor 50 of 60 euro.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:53 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto Susie! O+

Wow, fietsen :o M snapt nog amper hoe een loopfiets of driewieler werkt...
Jee Kyara ik vind M altijd zo'n bijdehandje , in de goed zin van het woord dan hé :Y
Misschien moet je één van de twee gewoon aanschaffen en verbaast hij je en is hij er na even oefenen zo weg mee.
Rayen 2½ jaar!
pi_144734507
Hij heeft al een driewieler en een loopfiets. Maar hij is motorisch niet zo'n ster.

Wel een buitenkind trouwens maar dan met veel oog voor detail. Beestjrs, spinnenwebben, bloemetjes plukken, takjes etc.

En hij is ook wel bijdehand. Verbaal vooral ;)
pi_144737194
Hier pas een mooi fietsje aangeschaft via een Facebook groep voor 17,50. En ziet er echt nog heel netjes uit. Maar meneer wil er niet op.. Hij hoeft geen trappers..
Op z'n loopfiets issie vliegensvlug maar op de fiets heeft ie nog niet veel gezeten (en heeft het dus ook nog niet helemaal door). Terwijl hij hem wel helemaal mooi vind en hem aan iedereen laat zien.

Ach zo heeft een vriendje van hem pas een nieuwe loopfiets en die weigert er ook op te gaan, want dan worden z'n banden vies :D

Vanavond trouwens nog een lief moment. Papa vertelde Jelle dat we morgen naar een rommelmarkt gaan en dat hij dan wat geld krijgt om zelf iets uit te zoeken.
Jelle: dan koop ik een bus
Papa: dat is wel leuk ja een bus
Jelle: nee papa die is voor jou, jij moet nog een bus, die koop ik voor jou.
(Papa is inderdaad op zoek naar een bus aangezien hij sinds kort als zzp'er aan de gang is)
Zo lief dat hij daarin mee denkt O+
pi_144761351
Ik zag een leuke op marktplaats voor 35 euro's moet alleen kijken hoe ik het ga opbergen zonder dat ze hem ontdekt...er is niet zo veel ruimte hier :D
  zondag 21 september 2014 @ 18:43:44 #261
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144762199
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:35 schreef Kyara het volgende:
Hij heeft al een driewieler en een loopfiets. Maar hij is motorisch niet zo'n ster.

Wel een buitenkind trouwens maar dan met veel oog voor detail. Beestjrs, spinnenwebben, bloemetjes plukken, takjes etc.

En hij is ook wel bijdehand. Verbaal vooral ;)
Grappig om te lezen, hier ook een buitenkind maar de details interesseren hem eigenlijk niet. Altijd met grof geweld :P , het liefst zeult hij met boomstammen en planken.

Nou dat fietsen komt later wel zou ik denken, hij kan niet overal bijdehand in zijn ;) dan heb je straks een wonderkind :+ ;)

Bitterend dat probleem hebben we ook hier, dat wordt nog een klus dan om het te verbergen.
Rayen 2½ jaar!
pi_144763886
Hier het eerste fietsje voor mijn nu kleuter met 3 jaar. Driewieleren kon hij toen al heel goed.

Mijn peuter duwt zichzelf voort op de driewieler met de voeten op de grond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144766944
TJ leuk zo'n buiten kind! en M van Kyara die op alle details let!

Hier heel afwisselend! de ene dag heeft ze totaaaal geen zin in buiten en is ze bezig met tekenen,verven, kleien en de andere keer is ze niet binnen te krijgen!
Vandaag op het strand was het te koud zelfs voor papa geworden, na gegeten te hebben ging hij in de auto zitten maar zij kreeg er geen genoeg van...rond rennen, zich laten vallen in het zand, kite surfers kijken...jammer dat ik mijn jas thuis was vergeten :X

Tinu wat krijgt L voor zijn verjaardag?
pi_144767621
Driewieler is een plastic geval en bij de loopfiets kan hij net met zijn tenen bij de grond. We oefenen dus nog even verder.
pi_144769502
Ik had vandaag een krijsende peuter in de winkel. Ze mocht niet het toetje hebben wat zij wilde. Nu heeft ze heel de week niet 's middags geslapen en dat is te merken. Ze heeft ook continu strijd met d'r zusje, alles was ean pakt wil sac ook hebben en andersom. Dat is een fase toch?

Ze is wel superblij met d'r nieuwe foeilelijk keukengeval van de rommelmarkt met dank aan d'r vader.
pi_144775168
Ik hoop dat het een fase is fr. Hier wordt namelijk ook alles van Eline afgepakt en als die dan moppert of ik zeg er iets van, wordt er heel hard geroepen 'samen spelen is samen spelen' (ofwel samen spelen, samen delen ;) ). Probeer hem nu duidelijk te maken dat iets van ieman afpakken niet samen spelen is, maar dat gaat er nog niet zo in :{
pi_144779417
Bitterend, ik weet het nog niet. Suggesties zijn welkom. Hij heeft al 2 driewielers en in de schuur staat een loopfiets en J zijn oude fiets. Zodra L eraan toe is, kan hij die hebben.

FR en Hilliebillie, wat jullie schrijven is herkenbaar. Hij huilt in de late namiddag als hij moe is om het minste en geringste. En dan zijn de ruzies met broerlief ook het ergst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144780376
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:25 schreef hilliebillie het volgende:
Ik hoop dat het een fase is fr. Hier wordt namelijk ook alles van Eline afgepakt en als die dan moppert of ik zeg er iets van, wordt er heel hard geroepen 'samen spelen is samen spelen' (ofwel samen spelen, samen delen ;) ). Probeer hem nu duidelijk te maken dat iets van ieman afpakken niet samen spelen is, maar dat gaat er nog niet zo in :{
Hier speelt Chris vaak het spel mee. En gaat super sip kijken. Dan kan ik Daan laten zien dat Chris er verdrietig van wordt, en je zo niet kan samen spelen. ;)

Fr, dat trekt vast wel weer voorbij, maar nu wel even vervelend.

Daan heeft nu een driewieler en loopfiets. Hij kan ook op een gewone fiets met zijwieltjes, maar dan heb ik niet goed plek voor. Dus het plan is om na de winter de driewieler in te wisselen voor de fiets. En tot die tijd kan hij bij mijn ouders wel rondjes fietsen. Die hebben een schuur waar hij ook binnen kan fietsen in de winter..
pi_144780476
Heeft er iemand tips voor een weigerende peuter wat betreft eten? Het gaat echt van kwaad tot erger.

Erover praten werkt niet. Ze zegt alleen 'ik wil niet eten'. Als ik vraag waarom niet kom ik niet verder dan 'gewoon, ik wil niet'.
Broodjes/boterham, in stukjes, dubbelvouwen, zelf beleg kiezen/smeren/snijden. Niks werkt. Gisteren heeft ze 2 uur (!!) Aan tafel gezeten en was ze een halve boterham verder.

Ze eet steeds minder, is moe en bleek. Ik maak me echt zorgen.

Ik heb het blokjes systeem van KJ uitgelegd en erheen beloningssysteem aan gekoppeld. Maar het doet haar niks.
Een hap brood zit gerust een kwartier in haar wang. Als ik zeg dat ze moet kauwen, zegt ze dat ze liever sabbelt. Volgens haar heeft ze geen pijn.

Ik denk erover om iets te doen met tussendoortjes. Om die te beperken tot fruit, zodat ze honger krijgt voor de 3 hoofdmaaltijden. Maar ik weet dat tussendoortjes ook belangrijk zijn......

Ik maak me echt zorgen. We zijn nu gigantisch aan het 'zeuren' erover tegen haar zodat ze maar af en toe een hap neemt. Maar dat is ook niet fijn. Mijn vriend zet haar ook gerust op de gang als hij het zat is. Dat wil ik liever niet, maar begrijp het wel.
Het is 1 grote frustratieslag.

Tips (of geruststelling) zijn van harte welkom. Want ik weet het even niet meer -O-
pi_144780592
Alleen herkenning danic geen tips want wij weten het ook niet meer.
pi_144780643
Danic, lastig..
Mijn oudste had die buien ook wel, maar die was al stevig, dus kon het missen.
We hebben bij hem ook weer structuur in het eten gebracht. Ontbijt, na 20/30 minuten niet op, dan krijg je om half 10 fruit. Dan om 12 uur brood. Etc. En dan gewoon tijd erop zetten. Niet motiveren of aandacht schenken aan getreuzel. Na 10 minuten zeggen dat het bordje over 10 minuten weg gaat. Na 15 minuten weer, max 19 minuut nog een waarschuwing en daarna ook gewoon weghalen..
Maar vooral geen extra aandacht geven. Zelf er bij zitten en eten kan helpen. En complimenten als ze wel goed eet.

We hebben bij Chris wel even de huisarts laten kijken of hij geen oorontsteking had..

En ja, hij was chagerijnig van de honger, maar op de 2e dag at hij al beter..
  maandag 22 september 2014 @ 09:30:25 #272
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144780738
Jordy heeft toen hij 2 was ook een periode gehad dat ie niet wou eten/weinig wou eten (brood 's ochtends) De juf van de PSZ zei toen tegen ons, dan geef je het brood maar mee in een trommeltje, dan eet hij het hier maar op. (dus als de rest dan aan wat anders zat, had hij dat brood) werkte wel.

Cristel vorige week trouwens ook, zeuren om eensnoepje/koekje, terwijl dat ze nog brood had staan. Nee Cristel, eerst brood eten, dan krijg je wat anders.
pi_144780757
Hoe gaat het dan bij jullie ferrari_rood?

Weet je, eva heeft ook geen reserves. Dat is het misschien ook wel. Maar we gaan maar weer eens terug naar een strak basis rooster denk ik. Wat deepfreeze hier ook aangeeft.
Het moeilijkste is het geen aandacht eraan geven. ...Want het irriteert ontzettend ondertussen.

Ik heb ook gegoogled, maar dan gaat het alleen maar over avondeten. En die gaat nog wel het beste van de drie....
pi_144781121
Zette Mignonne niet nog wel eens een bord met allerlei fruit/groente/noten/rozijntjes neer zodat haar dames tussendoor nog wel wat meer aten? Misschien dat je zoiets nog kan doen?
pi_144781178
Danic, hier ook heel bekend. Een strakker schema werkt. En geef je veel drinken? Daar zou je ook op kunnen letten. Dat je iets minder drinken geeft. Blijven aanbieden en echt volhouden. Laat je niet gek maken. Uiteindelijk pakt ze wel wat ze nodig heeft.

Als je je zorgen maakt zou een afspraak met de ha je gerust kunnen stellen om eea uit te sluiten. Dan krijg je daar wat rust in.
Met een meidenkwartet
pi_144781200
Ean eet max een halve boterham per keer. Avondeten weigert ze standaard alleen wat vlees wil ze wel. Wel wil ze graag een plakje kaas hebben. Nu hebben wij nog het geluk dat ze bij de go wel een boterham en vaak een cracker eet. Alleen beloningstrategieen toegepast, negeren enz enz maar ze weigert gewoon.
  maandag 22 september 2014 @ 10:01:02 #277
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144781260
Hier geen peuter die moe en bleek is, dus dat is wel een verschilletje.
Maar soms ook gewoon niet eet. Ik had overal op internet gelezen dat je van eten geen strijd moet maken, dus heb ik die methode maar gehanteerd.
Hij eet inmiddels weer beter maar toen hij zo slecht at maakte ik me wel zorgen maar zodra ik klaar was, ruim ik de tafel gewoon op of af.
Ik ben wel goed gaan kijken naar de tussendoortjes. Zodra hij slechter gaat eten gaan de koekjes als eerste de deur uit.
Fruit krijgt hij wel tussendoor, en gelukkig is hij dol op fruit.
Maar ik heb wel als "regel" als je je avondeten niet genoeg eet dan is het niet na het eten nog een banaan (lekker makkelijk om zijn maag te vullen)
Ander fruit mag wel maar geen banaan.
Maar als hij bijvoorbeeld 1 hap van zijn boterham 's ochtends heeft gegeten en dan om een uur of half 10/10 uur zich vol wil stampen met 3 mandarijnen gaat dat ook niet door.
Dan vertel ik hem dan had je 's ochtends maar meer moeten eten, en straks eten we weer boterhammen.
Oh en verder zeg ik als commentaar alleen maar "goh had je geen honger" :9 Verder negeer ik het gewoon. Is ook het makkelijkste voor jezelf want anders ga je je geweldig irriteren :P
En complimenten als hij een keer wel goed eet natuurlijk.

Dus tot zover hoe het er hier aan toegaat.

Maar lastig hoor zulke "niet-eters". En het is een strijd die je sowieso altijd verliest heb ik het idee.
Je kan er moeilijk een trechter opzetten en de boel naar binnen gooien. :+

Misschien eens een week gewoon er helemaal geen strijd van maken? Als ze niet wil eten, ok dan niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door TimeJumper op 22-09-2014 10:07:53 ]
Rayen 2½ jaar!
pi_144781268
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean eet max een halve boterham per keer. Avondeten weigert ze standaard alleen wat vlees wil ze wel. Wel wil ze graag een plakje kaas hebben. Nu hebben wij nog het geluk dat ze bij de go wel een boterham en vaak een cracker eet. Alleen beloningstrategieen toegepast, negeren enz enz maar ze weigert gewoon.
Echt vreselijk vervelend.
Negeren, het in ieder geval de sfeer aan tafel niet laten bepalen, is voor iedereen bij ons in ieder geval de beste oplossing. Mijn 4 jarige eet amper. Ze leeft van de lucht zeggen we wel eens. Maar ik hou me voor dat mijn grote van 7 dat ook jaren gehad heeft en uiteindelijk is dat ook goed gekomen.
Met een meidenkwartet
pi_144781310
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zette Mignonne niet nog wel eens een bord met allerlei fruit/groente/noten/rozijntjes neer zodat haar dames tussendoor nog wel wat meer aten? Misschien dat je zoiets nog kan doen?
een monkey plate. Is misschien iets voor 3 uur, als middag tussendoortje? Maar dan niet te lang op tafel laten staan ;)
Hier zijn ze er ook gek op..

Chris at in die tijd op het KDV wel 2 boterhammen en een cracker soms 2, en dan thuis een halve met gemiep.. Dus had zelf ook het idee dat het niet fysiek was..
pi_144781351
Danic hier houden we ook een ritme aan, want ik was het de hele dag door grazen een beetje beu. Maar goed, ontbijt en daarna gaan we de deur uit. Niet op is jammer dan, voor 10 uurtje heeft oudste 1 of 2 stukken fruit mee. Als we thuis zijn krijgt ze ook fruit tussen 10 en 11. Rond 12 of 1 lunchen we, aan tafel, ik besteed er verder niet teveel aandacht aan of het wel of niet op gaat. Rond 2 ofzo weer een stuk fruit en rond 4 iets lekkers bij de thee. Dan avondeten, ik zorg dat er altijd iets bij is wat iedereen lekker vindt. Eet je het niet, ook goed. Je krijgt niets anders dan dat en ik blijf ook geen drie uur aan tafel zitten. Bovendien gaan we ook geen boterhammen eten s avonds ter compensatie. Toetje krijgen ze wel gewoon. Als we dat al hebben want meestal eten we geen toetjes. Ik zie dat, op het moment dst we het dus in huis hebben, als onderdeel van de maaltijd. In mijn ogen moet eten gezellig, leuk of lekker zijn, of op zijn minst iets wat je doet als je honger hebt. Daar ligt de nadruk op bij ons. Eten moet geenszins een beloning, straf of troost zijn of iets wat verdiend moet worden imho. Bij ons ligt het zwaartepunt dus veel merr op 'met zn allen aan tafel zitten en over de dag vertellen' dan op dat bord wat leeg moet.

In haar slechtste periode at E. 1/4 boterham en 1 tomaat per dag. Inmiddels eet ze gelukkig beter. Ik denk niet dat dit per se ligt aan hoe wij het gedsan hebben, want frankly, elke manier werkt wel uiteindelijk, maar ze zit met plezier aan tafel en kletst honderduit over haar dag.

Verder... strijdt over eten kun je eigenlijk alleen maar verliezen. Zij bepaald hoeveel ze eet en of ze het überhaupt eet. Het feit dat wij e daar geen enkele invloed op hebben is soms behoorlijk frustrerend, maar echt, je wint het niet. Zij bepaald of en hoeveel ze eet. Wat jij wel kunt bepalen is wanneer er gegeten wordt en wat er gegeten wordt.

dan nog wat, wat drinkt ze, over een dag verspreid? Water of sap? Ik heb namelijk altijd begrepen dat ze van sap etc (ook de drupjes diksap) zo vol kunnen zitten dat ze minder eten.
:)
pi_144781372
Ean is nooit een super eter geweest. Er is maar een korte periode geweest dat ze alles at en dat je soms bij kon halen.
Mijn schoonloeder zegt ook dat ze teveel drinkt. Maar niet drinken helpt niet voor beter eten. En ik wil dat ze toch wat binnen krijgt.
pi_144781409
Lastig lijkt me dat. Hier een peuter die prima eet gelukkig. Hoewel ze nu iets minder begint te eten, maar das ook niet zo erg bij haar :D
Kan me voorstellen dat je je zorgen gaat maken als je kind niet veel reserves heeft en ook nog moe en.bleek is.
Ik zou dan denk ik gaan doen wat deepfreeze en tj zeggen.
  maandag 22 september 2014 @ 10:35:54 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144781965
Lastig, geen tips ook. Hier alleen avondeten problemen. Alhoewel ze 's morgens nog wel eens haar brood niet wil eten, dan vertel ik haar dat ze pas op het kdv fruit krijgt, dat helpt nog wel eens. Of dat haar vriendinnetjes wel gewoon ontbijten (en ze dan allemaal opnoemen). Dat werkt overigens ook wel wanneer ze niet naar bed wil ;) Die en die slapen ook al lang hoor >:)
pi_144783156
Bedankt voor de reacties. Structuur zat er al in. Een monkeyplattern hebben we ook af en toe en dat gaat best goed. Hoewel Rosalie graag stukjes door het huis verstopt :+ ik denk voor slechtere tijden :P

Ik heb net eens haar gegevens bijgewerkt in de groeicurve en wat blijkt.....Ze is met haar gewicht van haar eigen -3 lijn opgekrabbeld naar een mooie -1 lijn. Wel in ruim een jaar tijd, maar toch.
Is voor mij ook wel geruststellend dat ze dus genoeg eet.

Drinken doet ze veel. Helaas geen water of thee, dat blieft ze niet. Ze drinkt dus vooral sap. Sinds Rosalie er is drinkt ze gelukkig ook veel diksap, wat ik toch fijner vind dan pakken sap.
Ik zal daar ook eens op letten.
pi_144783233
A. begon op een gegeven moment ook wel heel erg aan het sap/ranje te hangen. En dan zelf het glas ranja wel even klaarmaken.. :X

Toen hebben we de bussen buiten bereik gezet en hem op de verder momenten water aangeboden. Dat gaat nu eigenlijk nog steeds wel goed. Hij vindt mijn waterflesje ook nog erg interessant om uit te drinken.

Qua eten is die van mij zo dat hij de hele dag door kan eten, dus dat probeer ik toch echt wel te beperken.
pi_144783298
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:28 schreef danic het volgende:
Bedankt voor de reacties. Structuur zat er al in. Een monkeyplattern hebben we ook af en toe en dat gaat best goed. Hoewel Rosalie graag stukjes door het huis verstopt :+ ik denk voor slechtere tijden :P

Ik heb net eens haar gegevens bijgewerkt in de groeicurve en wat blijkt.....Ze is met haar gewicht van haar eigen -3 lijn opgekrabbeld naar een mooie -1 lijn. Wel in ruim een jaar tijd, maar toch.
Is voor mij ook wel geruststellend dat ze dus genoeg eet.

Drinken doet ze veel. Helaas geen water of thee, dat blieft ze niet. Ze drinkt dus vooral sap. Sinds Rosalie er is drinkt ze gelukkig ook veel diksap, wat ik toch fijner vind dan pakken sap.
Ik zal daar ook eens op letten.
Het is de datum en de begin en eindletter. De mijne weigert ook thee en ze wil alleen een slokje water als ze in bed ligt.

Maar wel super dat ze wel groeit.
pi_144783510
Danic, fijn dat het gewicht toch meevalt.

Chris kreeg alleen sap tijdens de eetmomenten. Tussendoor stond er altijd bidon water op tafel. Hij dronk dat amper, maar soms toch wel een slokje. En steeds meer.
pi_144783720
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:34 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Het is de datum en de begin en eindletter. De mijne weigert ook thee en ze wil alleen een slokje water als ze in bed ligt.

Maar wel super dat ze wel groeit.
Ja je zou het bijna denken hè. Onze dames hebben wel meer gemeen O+
  maandag 22 september 2014 @ 14:04:08 #289
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144787450
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:13 schreef danic het volgende:
Heeft er iemand tips voor een weigerende peuter wat betreft eten? Het gaat echt van kwaad tot erger.

Erover praten werkt niet. Ze zegt alleen 'ik wil niet eten'. Als ik vraag waarom niet kom ik niet verder dan 'gewoon, ik wil niet'.
Broodjes/boterham, in stukjes, dubbelvouwen, zelf beleg kiezen/smeren/snijden. Niks werkt. Gisteren heeft ze 2 uur (!!) Aan tafel gezeten en was ze een halve boterham verder.

Ze eet steeds minder, is moe en bleek. Ik maak me echt zorgen.

Ik heb het blokjes systeem van KJ uitgelegd en erheen beloningssysteem aan gekoppeld. Maar het doet haar niks.
Een hap brood zit gerust een kwartier in haar wang. Als ik zeg dat ze moet kauwen, zegt ze dat ze liever sabbelt. Volgens haar heeft ze geen pijn.

Ik denk erover om iets te doen met tussendoortjes. Om die te beperken tot fruit, zodat ze honger krijgt voor de 3 hoofdmaaltijden. Maar ik weet dat tussendoortjes ook belangrijk zijn......

Ik maak me echt zorgen. We zijn nu gigantisch aan het 'zeuren' erover tegen haar zodat ze maar af en toe een hap neemt. Maar dat is ook niet fijn. Mijn vriend zet haar ook gerust op de gang als hij het zat is. Dat wil ik liever niet, maar begrijp het wel.
Het is 1 grote frustratieslag.

Tips (of geruststelling) zijn van harte welkom. Want ik weet het even niet meer -O-
Ook alleen herkenning hier, we zijn nog met een aantal systemen bezig, om te kijken of Larissa wel gaat eten, zodra er iets aanslaat laat ik het je weten :')
Het is zelfs zo erg dat de kinderarts + dietist 2 weken geleden alarm hebben geslagen, omdat ze te ver afwijkt van haar eigen lijn (12 kg en 89cm is ze nu)
Helaas hoef ik van de dietist geen creatieve oplossingen te verwachten, we hebben een zooi nutrilon drankjes gekregen en daar moeten we het mee doen. "Ja, zo hoeft ze maar een halve boterham te eten, en dan een drankje"
Ik wil gewoon dat ze eet grrrr.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_144787508
Tankgirl, zou het niet kunnen helpen om even rust te hebben. Dat je niet meer zo moet, en even de druk eraf haalt? Dan even tot rust komen en daarna weer beetje bij beetje oppakken?
  maandag 22 september 2014 @ 14:09:09 #291
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144787591
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Tankgirl, zou het niet kunnen helpen om even rust te hebben. Dat je niet meer zo moet, en even de druk eraf haalt? Dan even tot rust komen en daarna weer beetje bij beetje oppakken?
Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterham :'(
Ze deed er vanmorgen meer dan 2 uur over om haar boterham op te eten, maar die tijd hebben we niet als ze naar de opvang moet. Ze heeft gewoon geen trek.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_144787716
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterham :'(
Ze deed er vanmorgen meer dan 2 uur over om haar boterham op te eten, maar die tijd hebben we niet als ze naar de opvang moet. Ze heeft gewoon geen trek.
Denk je dat er medisch/fysiek meer achter zou kunnen zitten? Dat ze ergens last/pijn heeft met eten?
Ik weet dat sommige kinderen best lang koppig kunnen zijn. Maar de mijne hebben/hadden reserves, dan kun je het langer aankijken..
pi_144787802
Eet ze bij de opvang ook niks t_t?
  maandag 22 september 2014 @ 14:16:17 #294
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144787827
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:12 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Denk je dat er medisch/fysiek meer achter zou kunnen zitten? Dat ze ergens last/pijn heeft met eten?
Ik weet dat sommige kinderen best lang koppig kunnen zijn. Maar de mijne hebben/hadden reserves, dan kun je het langer aankijken..
Nope, geen pijn of medische dingen, ze is al van top tot teen nagekeken (ook verschillende allergietesten zijn er gedaan). Ze heeft er gewoon echt geen zin in. Zelfs met het laatste stukje moet ik opletten dat ze kauwt en slikt, want het kan er gerust een kwartier later nog zitten (in haar wang).
F_R: Op de opvang eet ze wel goed. 2 tot 3 boterhammen.
pi_144788433
Precies ean dus die doet dat ook. Jij was toch de 8e uitgerekend? Het ligt aan de datum Moederdag=mamapestdag of zoiets ;)
  maandag 22 september 2014 @ 14:36:12 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144788454
Tankgirl, eet ze wel andere dingen graag ipv boterham?
  maandag 22 september 2014 @ 14:46:10 #297
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144788768
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Jee 2 uur :o Ik zou het zo lang niet laten staan hoor. Geen zin is geen zin :P

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:16 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Nope, geen pijn of medische dingen, ze is al van top tot teen nagekeken (ook verschillende allergietesten zijn er gedaan). Ze heeft er gewoon echt geen zin in. Zelfs met het laatste stukje moet ik opletten dat ze kauwt en slikt, want het kan er gerust een kwartier later nog zitten (in haar wang).
F_R: Op de opvang eet ze wel goed. 2 tot 3 boterhammen.
Als zoals je zegt alles is uitgesloten medisch gezien en ze op de opvang wel gewoon eet.
Misschien gebruikt ze het thuis als machtsmiddel. Jullie maar lekker "zeuren" is ook aandacht ook al is het negatief.
Ik zou het gewoon eens een week helemaal los laten dat "gelet" op eten.
Gewoon samen eten, en ben jij klaar dan is het eetmoment klaar of ze nou wel of niet gegeten heeft.

Oh lees nu dat ze nogal afwijkt van haar lijntje. Nou een week proberen zal toch wel kunnen qua gewicht.(?)

Oh en lees het niet als commentaar of beter weten, het is maar gewoon een idee. :*
Rayen 2½ jaar!
  maandag 22 september 2014 @ 15:12:27 #298
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144789579
Overigens is het niet heel gek hoor, veel kinderen eten vanaf hun tweede verjaardag minder, alleen kan het ene kind dat beter hebben als het andere.
Zo hoef ik me er nooit zorgen om te maken, want mijn DL heeft wat reserve vetjes. Ze eet van twee boterhammen bij het ontbijt (behalve de korsten) en bij de lunch een rijstwafel/cracker/roggebroodje en een boterham, of een bananenpannenkoek of bijv een eitje met fruit. Avondeten is heel wisselend, rijst/noedels/bami eet ze allemaal niet, vind ze ook echt niet lekker. Pasta ligt er een beetje aan wat het is. AVG gaat bijna altijd wel goed, stamppot is ook wisselend succes en bijv wraps is een hit!

Ik probeer vooral heel veel af te wisselen, nooit standaard boterhammen iedere ochtend of middag.
Maar ook brinta, fruit/groente, crackers, kwark, beschuit, roggebrood, rijstwafels, ei, kaas, vleeswaar in wisselende combi's, soms een keer als lunch een kliekje van de vorige avond.

Toen ze bijv de eerste paar keer naar de peuterzaal ging, was dat zo spannend dat ze niets kon eten. Dan gaf ik haar een banaan thuis, met wat warme melk en onderweg at ze dan een droge rijstwafel op.

Monkeyplatters doen we hier ook, is een enorm succes. En ik hou aan dat ze een uur voor het eten niet anders drinken of eten behalve wat water of bijv rauwe paprika/komkommer/wortel.

En eten staat voor mij gelijk aan gezelligheid, dus ik probeer het leuk te maken en te houden, door samen te koken, broodjes te bakken, soms boodschapjes te doen voor het eten, haar eens te laten kiezen wat we eten enz enz....

Niet dat het altijd helpt, want ze eet zeker 3-4 dagen in de week maar een of twee happen avondeten, wat we dan gezellig samen hebben klaargemaakt. En ja, ik denk dan ook wel eens, waar doe ik het voor....

Gelukkig tegenwoordig een klein ventje, dat dapper een heel bordje eten naar binnen werkt. O+
Daar geniet ik dan nog maar even van totdat hij twee jaar is.... :P
  maandag 22 september 2014 @ 18:13:37 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144795881
Die bovenste is wel een hoeveelheid waar je u tegen zegt! Alleen de appel is al voldoende om vol te zitten voor zo'n kleintje.

Ik geef dingetjes als snoeptomaatjes en worteltjes tussendoor.
Fruit is 's ochtends op het fruit moment.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144798938
Juud, dat klinkt als een maaltijd voor een volwassene... Haha! Wel gezond hoor, maar veel voor zo'n kleintje.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')