M komt standaard 'bijna' en anders 'misschien bijna'quote:Op woensdag 17 september 2014 21:44 schreef bitterend het volgende:
Oh Susie hier ook zeker! thuis luistert ze vaak niet, of zegt "ben even bezig hoor". Vandaag had ik geen zin om 50 keer te herhalen dat het klei weg moest dus ging ik zelf naar boven boek lezen op bed. Nog geen 10 minuten later hoor ik "mama boven ziek?" "mammaaaa ik kooommmm!!"
Dit dus.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word regelmatig moedeloos van het feit dat de discussies gewoon el-ke keer hetzelfde zijn. Elke avond bij het naar bed brengen, elke keer bij het 's ochtends de deur uit moeten. Ik ga dan ook tegen dingen op zien, zo jammer vind ik dat.
in z'n ondergoed laten slapenquote:Op woensdag 17 september 2014 21:42 schreef Troeta het volgende:
Ja, alles is een strijd! Ene arm trekt hij weg met pyjama aandoen, dan de andere arm, treuzelen, blijven draaien in bed enz.
Ahja, zal de leeftijd hopelijk zijn..
één tip .. ga die strijd eens niet aan .. zeg gewoon doodleuk .. prima, dan ga je zonder schoenen mee. haar niet willendoen? petje opzetten .. nou heb ik het met dat laatste makkelijk, hun haar is nog te kort om er gel in te doen dusquote:Op woensdag 17 september 2014 22:02 schreef Susie het volgende:
[..]
Dit dus.
En smorgens inderdaad ook strijd! Wegrennen als ik haar haar wil doen, schoenen aandoen idem en zo kunnen we nog wel doorgaan....
Je zou hem eens een dagje met mijn peuter op stap moeten sturen; die zet auto's op merk op een rijtje, of op kleur, of op soort (cabrio/sportwagen/hulpdiensten), en zelfs als ze niet op merk, kleur of soort staan, maar ogenschijnlijk door elkaar (wel altijd een file), dan moet je niet denken dat je er een tussenuit kunt halen zonder dat hij het doorheeftquote:Op woensdag 17 september 2014 23:16 schreef danic het volgende:
mijn vriend beschuldigd mij wel eens van OCD
Ik ben er ook zó een. Voor de buitenwereld een grote chaoot, maar ik heb mijn structuur en ga daar nou niet iets in veranderenquote:Op woensdag 17 september 2014 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou hem eens een dagje met mijn peuter op stap moeten sturen; die zet auto's op merk op een rijtje, of op kleur, of op soort (cabrio/sportwagen/hulpdiensten), en zelfs als ze niet op merk, kleur of soort staan, maar ogenschijnlijk door elkaar (wel altijd een file), dan moet je niet denken dat je er een tussenuit kunt halen zonder dat hij het doorheeft
Hier met 2j3m nog bv, maar hij valt niet meer in slaap tijdens het voeden. Wij bleven eerst ook bij hem, maar ik merkte dat dat steeds langer duurde en hem ook erg afleidde van het gaan slapen. Nu doen we het anders: tanden poetsen, omkleden, boekje lezen (1 lange of 2 korte), borst, in bed alle knuffels welterusten zeggen, peuter kus en knuffel, kort de dag afsluiten en eventueel vertellen wat we morgen gaan doen, slaap kindje slaap zingen, laatste kus, kamer uit. Eerst liet ik de deur nog op een kiertje (na een weekje ook dat niet meer) en ik blijf bijna altijd even boven rommelen. Als hij echt huilt, ga ik natuurlijk terug. De eerste dagen mopperde hij wat, maar daar reageer ik niet op. Voorheen zei ik dan altijd iets van 'ga maar lekker slapen nu' maar dat bleek voor hem juist een trigger om te blijven reageren en praten. Echt van nog een uur bij hem zitten naar slapen binnen 5 minquote:Op donderdag 18 september 2014 01:47 schreef agter het volgende:
Even een vraagje over slapen gaan: S is bijna drie, en ze heeft tot na haar tweede BV gehad. Dus mama voedde haar in slaap, in het ouderlijk bed, daar kwam het op neer.
Nu dus al een tijdje niet meer. Maar ze wil graag dat wij (mijn man of ik) erbij blijven tot ze in slaap valt.
We zijn al zo ver dat het in slaap vallen in haar eigen bed gebeurt (op onze kamer staat haar bedje), en niet meer in ons bed (waarna we haar overhevelden vroeger).
Maar soms duurt dat in slaap vallen best lang. En daar hebben we niet altijd zin in, om erbij te blijven, en naar al het gepraat en het zingen te luisteren.
Hoe doen jullie dat? Neerleggen in eigen bed, verhaaltje en dan weg gaan, deur dicht, punt uit?
Ben serieus opzoek naar ervaringen.
fijn is dat he,en idd voorlezen iz zo gepieptquote:Op donderdag 18 september 2014 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Hier na weken gevecht bij het opstaan opeens een heel soepele ochtend. In plaats van meteen iets van haar vragen eerst een kort verhaaltje voorgelezen en er een beloofd voor na het aankleden. Plots alles als een zonnetje...
En het mooie is natuurlijk dat het voorlezen minder tijd en veel minder energie kost dan het gevecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteraard nog met teken er doorheen, want moet nog bestellen, maar dat mag de pret niet drukken. Ze zijn zo leuk
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Haha ja dat is het probleem nu.quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:10 schreef bitterend het volgende:
Susie wat een moppie![]()
![]()
Go Roy!![]()
TJ al een fiets? wat krijgt hij voor zijn verjaardag dan?![]()
Susie krijgt ze een nieuwe of een van marktplaats? ik ben nog in dubio
Jee Kyara ik vind M altijd zo'n bijdehandje , in de goed zin van het woord dan héquote:Op zaterdag 20 september 2014 20:53 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto Susie!
Wow, fietsenM snapt nog amper hoe een loopfiets of driewieler werkt...
Grappig om te lezen, hier ook een buitenkind maar de details interesseren hem eigenlijk niet. Altijd met grof geweldquote:Op zaterdag 20 september 2014 21:35 schreef Kyara het volgende:
Hij heeft al een driewieler en een loopfiets. Maar hij is motorisch niet zo'n ster.
Wel een buitenkind trouwens maar dan met veel oog voor detail. Beestjrs, spinnenwebben, bloemetjes plukken, takjes etc.
En hij is ook wel bijdehand. Verbaal vooral
Hier speelt Chris vaak het spel mee. En gaat super sip kijken. Dan kan ik Daan laten zien dat Chris er verdrietig van wordt, en je zo niet kan samen spelen.quote:Op zondag 21 september 2014 23:25 schreef hilliebillie het volgende:
Ik hoop dat het een fase is fr. Hier wordt namelijk ook alles van Eline afgepakt en als die dan moppert of ik zeg er iets van, wordt er heel hard geroepen 'samen spelen is samen spelen' (ofwel samen spelen, samen delen). Probeer hem nu duidelijk te maken dat iets van ieman afpakken niet samen spelen is, maar dat gaat er nog niet zo in
Echt vreselijk vervelend.quote:Op maandag 22 september 2014 09:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean eet max een halve boterham per keer. Avondeten weigert ze standaard alleen wat vlees wil ze wel. Wel wil ze graag een plakje kaas hebben. Nu hebben wij nog het geluk dat ze bij de go wel een boterham en vaak een cracker eet. Alleen beloningstrategieen toegepast, negeren enz enz maar ze weigert gewoon.
een monkey plate. Is misschien iets voor 3 uur, als middag tussendoortje? Maar dan niet te lang op tafel laten staanquote:Op maandag 22 september 2014 09:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zette Mignonne niet nog wel eens een bord met allerlei fruit/groente/noten/rozijntjes neer zodat haar dames tussendoor nog wel wat meer aten? Misschien dat je zoiets nog kan doen?
Het is de datum en de begin en eindletter. De mijne weigert ook thee en ze wil alleen een slokje water als ze in bed ligt.quote:Op maandag 22 september 2014 11:28 schreef danic het volgende:
Bedankt voor de reacties. Structuur zat er al in. Een monkeyplattern hebben we ook af en toe en dat gaat best goed. Hoewel Rosalie graag stukjes door het huis verstoptik denk voor slechtere tijden
![]()
Ik heb net eens haar gegevens bijgewerkt in de groeicurve en wat blijkt.....Ze is met haar gewicht van haar eigen -3 lijn opgekrabbeld naar een mooie -1 lijn. Wel in ruim een jaar tijd, maar toch.
Is voor mij ook wel geruststellend dat ze dus genoeg eet.
Drinken doet ze veel. Helaas geen water of thee, dat blieft ze niet. Ze drinkt dus vooral sap. Sinds Rosalie er is drinkt ze gelukkig ook veel diksap, wat ik toch fijner vind dan pakken sap.
Ik zal daar ook eens op letten.
Ja je zou het bijna denken hè. Onze dames hebben wel meer gemeenquote:Op maandag 22 september 2014 11:34 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het is de datum en de begin en eindletter. De mijne weigert ook thee en ze wil alleen een slokje water als ze in bed ligt.
Maar wel super dat ze wel groeit.
Ook alleen herkenning hier, we zijn nog met een aantal systemen bezig, om te kijken of Larissa wel gaat eten, zodra er iets aanslaat laat ik het je wetenquote:Op maandag 22 september 2014 09:13 schreef danic het volgende:
Heeft er iemand tips voor een weigerende peuter wat betreft eten? Het gaat echt van kwaad tot erger.
Erover praten werkt niet. Ze zegt alleen 'ik wil niet eten'. Als ik vraag waarom niet kom ik niet verder dan 'gewoon, ik wil niet'.
Broodjes/boterham, in stukjes, dubbelvouwen, zelf beleg kiezen/smeren/snijden. Niks werkt. Gisteren heeft ze 2 uur (!!) Aan tafel gezeten en was ze een halve boterham verder.
Ze eet steeds minder, is moe en bleek. Ik maak me echt zorgen.
Ik heb het blokjes systeem van KJ uitgelegd en erheen beloningssysteem aan gekoppeld. Maar het doet haar niks.
Een hap brood zit gerust een kwartier in haar wang. Als ik zeg dat ze moet kauwen, zegt ze dat ze liever sabbelt. Volgens haar heeft ze geen pijn.
Ik denk erover om iets te doen met tussendoortjes. Om die te beperken tot fruit, zodat ze honger krijgt voor de 3 hoofdmaaltijden. Maar ik weet dat tussendoortjes ook belangrijk zijn......
Ik maak me echt zorgen. We zijn nu gigantisch aan het 'zeuren' erover tegen haar zodat ze maar af en toe een hap neemt. Maar dat is ook niet fijn. Mijn vriend zet haar ook gerust op de gang als hij het zat is. Dat wil ik liever niet, maar begrijp het wel.
Het is 1 grote frustratieslag.
Tips (of geruststelling) zijn van harte welkom. Want ik weet het even niet meer
Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterhamquote:Op maandag 22 september 2014 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Tankgirl, zou het niet kunnen helpen om even rust te hebben. Dat je niet meer zo moet, en even de druk eraf haalt? Dan even tot rust komen en daarna weer beetje bij beetje oppakken?
Denk je dat er medisch/fysiek meer achter zou kunnen zitten? Dat ze ergens last/pijn heeft met eten?quote:Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterham![]()
Ze deed er vanmorgen meer dan 2 uur over om haar boterham op te eten, maar die tijd hebben we niet als ze naar de opvang moet. Ze heeft gewoon geen trek.
Nope, geen pijn of medische dingen, ze is al van top tot teen nagekeken (ook verschillende allergietesten zijn er gedaan). Ze heeft er gewoon echt geen zin in. Zelfs met het laatste stukje moet ik opletten dat ze kauwt en slikt, want het kan er gerust een kwartier later nog zitten (in haar wang).quote:Op maandag 22 september 2014 14:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Denk je dat er medisch/fysiek meer achter zou kunnen zitten? Dat ze ergens last/pijn heeft met eten?
Ik weet dat sommige kinderen best lang koppig kunnen zijn. Maar de mijne hebben/hadden reserves, dan kun je het langer aankijken..
Jee 2 uurquote:Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ja, dat is het misschien ook, maar ze eet werkelijk niets, ook geen halve boterham![]()
Ze deed er vanmorgen meer dan 2 uur over om haar boterham op te eten, maar die tijd hebben we niet als ze naar de opvang moet. Ze heeft gewoon geen trek.
Als zoals je zegt alles is uitgesloten medisch gezien en ze op de opvang wel gewoon eet.quote:Op maandag 22 september 2014 14:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Nope, geen pijn of medische dingen, ze is al van top tot teen nagekeken (ook verschillende allergietesten zijn er gedaan). Ze heeft er gewoon echt geen zin in. Zelfs met het laatste stukje moet ik opletten dat ze kauwt en slikt, want het kan er gerust een kwartier later nog zitten (in haar wang).
F_R: Op de opvang eet ze wel goed. 2 tot 3 boterhammen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |