SPOILER: fotospamOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Operatie ging prima, op de uitslaapkamer kwam er een flinke golf bloed uit, daarna geen bloed meer gezien. Hij heeft zich meer dan prima gehouden en heeft een diploma van dapperheid verdiendWe kwamen als eerste binnen en gingen als laatste weg
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
met mij ging het goed, tot het moment van die golf bloedquote:
Heb ik gedaanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:58 schreef laziness het volgende:
Musje gefeliciteerd!!!
PE als je er gekleurd papier onder doet is het tekenen nog leuker.
hij niet alleenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:42 schreef olivia_321 het volgende:
Zeg djmo, wat zie ik nou? Wordt geert grote broer??
dat is ook weer waar hahaquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:52 schreef olivia_321 het volgende:
klopt, maar de rest zit in andere topics toch?
m'n twee uur oude signaturequote:
thnxquote:
Ah! Die zie ik mobiel niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
m'n twee uur oude signature
[..]
thnx
klok klepel. vader is onbekend.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:02 schreef danic het volgende:
[..]
Ah! Die zie ik mobiel niet.
Gefeliciteerd!!
Heb ik het dan goed dat papabear de vader of heb ik nu een situatie klok en klepel
Oh sorry. Ik dacht begrepen te hebben dat jullie een relatie hadden. Excuus.quote:
Ben je ook mooi klaar mee. Wat een klootzak.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
klok klepel. vader is onbekend.
-edit- : lees: ik weet wel wie de papa is, maar die gaat geen actieve rol spelen.
LOL! dat is mijn beslissing hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben je ook mooi klaar mee. Wat een klootzak.
Mannen
Je ontzegt hem dus het recht zijn kind op te voeden?quote:
dat nou ook weer niet. Als hij ooit wil, is hij welkom, maar aangezien het om een donor gaat die zelf geen kinderen wil, was dit de enige beslissing mogelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je ontzegt hem dus het recht zijn kind op te voeden?
omg, sorry hoor maar je hebt een dochter die niet thuis mag wonen, dan nog 2 jongens van een andere vader. Niet breed en veel gedoe en dan denk je joh laat ik er nog een erbij doen van een donorquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat nou ook weer niet. Als hij ooit wil, is hij welkom, maar aangezien het om een donor gaat die zelf geen kinderen wil, was dit de enige beslissing mogelijk.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
omg, sorry hoor maar je hebt een dochter die niet thuis mag wonen, dan nog 2 jongens van een andere vader. Niet breed en veel gedoe en dan denk je joh laat ik er nog een erbij doen van een donor
ik ookquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:33 schreef danic het volgende:
Ik vroeg me al af waar de discussie bleef
ik heb FHF niet nodig. De kinderkamer is al compleet, de box staat al, en wat de rest betreft; dat is ook al geregeld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
Als zij dat wil en het kan is het toch mooi? Kinderbijslag van de overheid en als mensen uit FHF wat kunnen bijdragen bij de kinderkamer kan ze alles mooi rondkrijgen toch?
Dank je! Ja, hij huppelt vrolijk rond, is nog wat snotterig en probeert de schade van het niet eten en drinken gisteren voor de operatie in te halen geloof ikquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Gefeliciteerd DJMO, eens kijken of het ook echt een zusje gaat worden
En fijn dat de ingreep zo goed is gegaan. Hoe is het nu?
ik heb geen relatie op dit moment.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zal wel te oud zijn voor de hedendaagse relatieperikelen, maar als ik het goed begrijp heb je een relatie, maar toch seks met een ander en daardoor ongewenst zwanger?
Fijn!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dank je! Ja, hij huppelt vrolijk rond, is nog wat snotterig en probeert de schade van het niet eten en drinken gisteren voor de operatie in te halen geloof ikHij blijft zeuren om eten / drinken
Hier ook de please, op allerschatigste pieptoon en smekende oogjes..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:14 schreef Troeta het volgende:
Precies Leandra, dat is ook mijn gedachte achter alsjeblieft. En ik zeg zelf ook geen alsjeblieft en dank je bij alles, gaat dan zo nep worden ook.
Als hij echt graag iets wil zegt hij wel PLEAAAAAAAAAAAAASE! Met zijn handjes bij elkaar en smekend kijken. Vraag me vaak af waar ze dat nou vandaan halen,haha
Punt duidelijk. Het is nu klaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als zij dat wil en het kan is het toch mooi? Kinderbijslag van de overheid en als mensen uit FHF wat kunnen bijdragen bij de kinderkamer kan ze alles mooi rondkrijgen toch?
Ik begrijp niet dat je iemand geen kind gunt
WHATquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
omg, sorry hoor maar je hebt een dochter die niet thuis mag wonen, dan nog 2 jongens van een andere vader. Niet breed en veel gedoe en dan denk je joh laat ik er nog een erbij doen van een donor
Oh ja, die fase ken ikquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:58 schreef Phaidra het volgende:
Iets anders: mini vraagt (bijna) alles op zo'n vreselijk irritant zeurtoontje. Ik probeer hem uit te leggen dat hij dingen ook anders kan zeggen/vragen, of ik doe het voor. Het heeft nog weinig effect.. Is ook een fase toch??
Hij is ook in de fase "Wat is dat?" belandt. En "Wat doe je?" Terwijl hij 9 van de 10x het antwoord wel weet. Ik wacht nu op de waarom-fase, dat duurt vast ook niet lang meer
.
Goede toevoegingquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja, die fase ken ikhet gaat nu wel steeds beter. Desgevraagd kan hij inmiddels steeds betere vragen formuleren. Maar hij begint toch steeds weer met "mama, jij MOET..."
![]()
Mijn peuter is duidelijk het type 'grote mond, klein hartje'stoere verhalen over hoe groot en sterk hij is, maar vanmorgen was de timmerman bezig om ruiten te vervangen dan kruipt hij helemaal tegem me aan omdat het geluid zo hard is (peuter dus, niet de timmerman
) stoere vent
![]()
Gefeliciteerd nog voor de jarige peuters!en fijn dat Geert goed opknapt!
Toen je bezwangerd werd wel, right?quote:
ook niet. en fyi: de vader is géén FOK!ker (en ook geen ex- of gebande FOK!ker btw)quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Toen je bezwangerd werd wel, right?Jammer dat de papa gebanned is en dus niet kan reageren. Fucking A ook weer dit, en lekker makkelijk, hij wil geen papa zijn, jij kan abortus 'niet over je hart verkrijgen' (egoist!), en de maatschappij dokt wel!
er is ook een dreumestopic !quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:18 schreef Loveless85 het volgende:
Oww sorry buurvrouwtje, even de weg kwijt. Hier mag ik nog een maandje of 5 niet komen
Dat staat ook in OUD zeker?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
er is ook een dreumestopic !
klopt.quote:
Ik moet ineens weer aan het werk...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
klopt.
Maar het is hier best leuk hoor. Ondanks onze reputatie enzo. Echt en heus.
was it something I said?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik moet ineens weer aan het werk...
quote:
ja... mijne wordt zo grootquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje,
Nou ja, iemand anders nog iets over peuters te melden?
Ja echt, ik kijk er ook echt naar uitquote:
Wat heerlijkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja... mijne wordt zo groot(figuurlijk dan...) hoe stopte ik die tijd ook alweer?
ik heb vrijstelling van mn minor en ben dan een heul half jaar thuis met peuter!!heerlijk
ze gaat wel nog naar gastouder voor het sociale, 1 dagje minder dat wel maar toch. En dan per januari naar school.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:16 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig is dat maar heel af en toe, en is het meestal (ruim) na 07.00 uur als ik voel dat er auto's over m'n bed rijden
Larissa dacht/denkt teveel door, zo van "als we dit doen dan KAN er dit en dat en zus en zo gebeuren" En dat ongeveer met alles. Ze was een beetje aan het ramp-denken. En daardoor durfde ze op een gegeven moment gewoon niet meer naar buiten. Want sja, dan kom je misschien langs iets wat herrie maakt, of wordt ik door iemand of iets natgemaakt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:58 schreef Clubsoda het volgende:
M liegt tegenwoordig gewoon glashard: "zeg je even 'dankjewel'?" "Dat heb ik al gedaan" Heul niet, ik ben niet gek
![]()
Hoi T_TFijn dat het de goede kant op gaat met de driftbuien en dat alles gelukt is met de amandelen! Wat is de gedachte erachter om haar geen keuzes te geven? Ik heb soms sterk de indruk dat M moeilijk om kan gaan met de teveel keuzevrijheid namelijk, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet duiden en hoe ik er het beste mee om kan gaan
Thanksquote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
tjwat een mooi jochie heb je. De local is zijn nichtje?
Ik vind hem zelf ook ineens zo groot geworden tijdens de vakantie. En hij kan al goed zijn "wensen" kenbaar maken. Bijvoorbeeld als ik zeg Rayen ga je mee zwemmen, "nee mama, eerst mijn banaantje opeten, daarna met auto's spelen en dan zwemmen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:11 schreef bitterend het volgende:
TJ! wat is hij groot geworden! en die krullen![]()
![]()
lekker ding!
Dat klinkt logischquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:15 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Larissa dacht/denkt teveel door, zo van "als we dit doen dan KAN er dit en dat en zus en zo gebeuren" En dat ongeveer met alles. Ze was een beetje aan het ramp-denken. En daardoor durfde ze op een gegeven moment gewoon niet meer naar buiten. Want sja, dan kom je misschien langs iets wat herrie maakt, of wordt ik door iemand of iets natgemaakt.
En nu hoeft ze er niet meer over na te denken, want we gaan gewoon dit doen, Punt. Zij hoeft er niet over na te denken, dat doen wij welSchijnbaar geeft dat rust
Gaat ze van twee walletjes eten ja?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:47 schreef kleinzusje het volgende:
TimeJumper is hij nog beschikbaar ?( voor mn meisje dus he
)
Bij het Delftse hout heb je een leuke (vinden mijn tweetal en ikquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:23 schreef Phaidra het volgende:
Mini zei een tijdje terug heel schattig: mama ik heb een leuke dag gedaan.
Haha JnetEn waterspeeltuin Delft? Heb je een linkje?
Ja hoor, ik heb hem nog niet "besproken" hahaquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:47 schreef kleinzusje het volgende:
TimeJumper is hij nog beschikbaar ?( voor mn meisje dus he
)
+1quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:48 schreef Troeta het volgende:
Vind het juist leuk om te lezen Bar!! Echt post waar je wilt!
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gaat ze van twee walletjes eten ja?
In Tanthof in Delft hebben ze ook een erg leuke Waterspeeltuinquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Bij het Delftse hout heb je een leuke (vinden mijn tweetal en ik). Zit bij de kinderboerderij.
http://home.deds.nl/~kinderboerderijdelft/
Super om te lezen dat hij zo zijn zin heeft!! blijf postenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:16 schreef _Bar_ het volgende:
Wij hadden vandaag de gezinsdag bij Roy op school. En wat hebben we genoten van Roy. ZE hadden een boemeltreintje gehuurd en daarmee zijn we een rondje zeeuws-Vlaanderen gaan rijden. Roy was zo onder de indruk van de rit dat hij de hele weg bij mij op schoot bleef zitten met een lach van oor tot oor. Dat op schoot blijven zitten is echt uniek dat doet hij 5secondwn normaal en nu dik een uur lang![]()
Hij liet ons zijn school zien als een directeur voor ons uit lopend met zijn handen op de rug in elkaar gedraaid![]()
vinden jullie het toch niet vervelend dat ik hier nog blijf met verhalen over Roy, posten in het kleutertopic sluit niet aan bij Roy nog qua leeftijd enzo. En om nu alles alleen maar in het als het anders gaat topic te zetten vind ik ook wat vreemd
wij schrikken niet meer zo snel hoor.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:37 schreef DJMO het volgende:
fijn dat hij zich wel liet behandelen bar! is toch wel even schrikken denk ik ..
Ik vind het altijd wel leuk om te lezen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:16 schreef _Bar_ het volgende:
vinden jullie het toch niet vervelend dat ik hier nog blijf met verhalen over Roy, posten in het kleutertopic sluit niet aan bij Roy nog qua leeftijd enzo. En om nu alles alleen maar in het als het anders gaat topic te zetten vind ik ook wat vreemd
dit. Jan moest in het begin nog geholpen worden, kan het inmiddels wel zelf overigens, en zeker Geert moet ik nog helpen omdat anders alles onder zitquote:Op maandag 1 september 2014 20:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Genoeg kleuters die nog niet zelf hun billen afvegen en de juf helpt.
quote:Op maandag 1 september 2014 09:15 schreef olivia_321 het volgende:
Hier krijgen ze het hele jaar door kauw vitamines. Als we het niet vergeten dan.
Hier een piemel en een pruttel. Zo is ze het zelf gaan noemen. Wij noemden het een plasser.
quote:Op maandag 1 september 2014 20:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Dr luier was al maanden snachts droog. Soms zat er wel wat poep in. We laten m nog wel even om, voor de zekerheid. Ze heeft broekjes en die gaan meerdere nachten mee.
Maar wat als ze niet zindelijk zijn, mag zo'n kind dan plots toch niet naar school?quote:Op maandag 1 september 2014 19:52 schreef danic het volgende:
Knap hoor Sofie![]()
Ik hoop echt zo dat eva ook op tijd zindelijk is. Eigenwijze drol is het![]()
Ze heeft mijn woorden naar haar voordeel verdraaid en zegt dat ze wel op de wc gaat poepen als ze naar school gaat. "Want dan moet het"
Dan mag jezelf of je partner, opa/oma oid komen om te verschonen. Tenzij sbo dan doet de klassenassistente dat. Een plas ongelukje wordt wel gewoon verschoond.quote:Op maandag 1 september 2014 20:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar wat als ze niet zindelijk zijn, mag zo'n kind dan plots toch niet naar school?
ik laat hem gewoon voorover buigen terwijl hij nog op de pot zit zeg maar, en haal dan met een paar billendoekjes van voor naar achter langs alles weg (vaak in 1 keer, soms moet ik een extra doekje gebruiken)quote:Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef Zana het volgende:
is er nog een handige techniek? ik zie het hem nog niet zelfs doen nanmelijk, maar wij hebben ook nog een paar maanden om te oefenen en hij zal zeker ook niet elke dag op school poepen, misschien dat hij ook gewoon thuis poept...
Ghi, dat zou hier dan minimaal een uur duren want niemand is dichterbij en meestal is de dichtstbijzijnde ook nog verder weg.quote:Op maandag 1 september 2014 20:33 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan mag jezelf of je partner, opa/oma oid komen om te verschonen. Tenzij sbo dan doet de klassenassistente dat. Een plas ongelukje wordt wel gewoon verschoond.
Ze heeft nog even toch?quote:Op maandag 1 september 2014 20:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ghi, dat zou hier dan minimaal een uur duren want niemand is dichterbij en meestal is de dichtstbijzijnde ook nog verder weg.
Agz hier nul interesse is in plassen of poepen op een andere plek dan in de luier (of staand, dan maakt t niet uit waar), kan dat nog interessant worden.
Was dat dan gewoon tig keer per dag schone kleren en de dweil erover?quote:Op maandag 1 september 2014 20:50 schreef Fannetje het volgende:
Vanyel, hier was er ook 0.0 interesse. Vanaf 3 jaar 8 maanden hebben we haar geen luier meer aan gegeven, toen was het nog een maand dik drama en daarna ineens de knop om. Dus het kan nog... Het heeft mij ook heel wat grijze haren gekost.
Ja, dat dus. Tig keer per dag schone kleren en veel naar de wc sturen. Met het KDV had ik het afgesproken en die wilden gelukkig meewerken. En bij opa en oma's ook.quote:Op maandag 1 september 2014 21:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was dat dan gewoon tig keer per dag schone kleren en de dweil erover?
En deed je dat ook op het kinderdagverblijf of is de jouwe de hele week thuis?
Ook dat is geen vreemd gedrag. Kinderen weten dat het eigenlijk iets "vies" is en willen er een beetje privacy bij.quote:Op maandag 1 september 2014 21:21 schreef bitterend het volgende:
Ik ben hier ook benieuwd naar! Bij oma en opa zondag ging ze ineens poepen en plassen op het potje..thuis wil ze nieten als ik haar zonder luier laat vraag ze huilend om een luier of poept ze gewoon op de grond/in bad. Als ik zie dat ze moet poepen vraag ik het of ze moet? en het antwoord is neeee niet kijken weg mama.
Het ging meestal 2 of 3 keer per dag mis, dus dat was nog te overzien.quote:Op maandag 1 september 2014 21:21 schreef Vanyel het volgende:
Knap dat je dat een maand vol hebt gehouden.
Aan de andere kant is 8x per dag naar school mogen om te verschonen ook niet echt tof.
Ik probeer haar dan naar het potje te brengen in een andere kamer of keuken maar dat werkt niet altijd..maar goed ze is nog geen 3! het komt nog denk ikquote:Op maandag 1 september 2014 21:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ook dat is geen vreemd gedrag. Kinderen weten dat het eigenlijk iets "vies" is en willen er een beetje privacy bij.
Iddquote:Op maandag 1 september 2014 21:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ook dat is geen vreemd gedrag. Kinderen weten dat het eigenlijk iets "vies" is en willen er een beetje privacy bij.
opstapje meegeven?quote:Op maandag 1 september 2014 21:34 schreef mignonne het volgende:
En ik moet met jongstte maar eens gaan passen op die wc'tjes op school, voor de zomer kon ze er nog niet zelfstandig op en af![]()
Is ook wat, is ze zindelijk en kan ze zichzelf afvegen, kan ze letterlijk de pot nie op
Ja dat, of een potje maar dat moet dan weer leeggekiept dus dan is een opstapje handigerquote:
opstapje bij juf in bewaring geven en dan toch maar even juf meelopen naar de wc?? ik zie het probleem niet hoorquote:Op maandag 1 september 2014 21:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat, of een potje maar dat moet dan weer leeggekiept dus dan is een opstapje handiger![]()
(Maar dat wordt zo goooor met al die wildplassende kindjes die daar dan weer met die handjes aan zitten enzo huuu *nietteveelovernadenekngoedvoordeweerstand* )
Zeg k toch ook niet?quote:Op maandag 1 september 2014 21:38 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben ook niksggedwongen bij Sofie. We hadden wel sticker kaarten voor als ze droog was, Maar dan ging ze het gewoon ophouden. Was dus niet handig met een kind wat al movicolon krijgt.
Nu een kadootje gelijk als het goed gegaan was.
Haddenn wij ookquote:Op maandag 1 september 2014 21:40 schreef bitterend het volgende:
Ik wil het absoluut niet dwingengewoon stimuleren om even naar het potje te gaan als ik zie dat ze moet ipv dat ze in bad/op bed blijft zitten
Hij is toch 2,5 ofzo?quote:Op maandag 1 september 2014 20:21 schreef Zana het volgende:
is er nog een handige techniek? ik zie het hem nog niet zelfs doen nanmelijk, maar wij hebben ook nog een paar maanden om te oefenen en hij zal zeker ook niet elke dag op school poepen, misschien dat hij ook gewoon thuis poept...
vitamine D zit bij de meeste 100 of 200 % van de aanbevoelen dagelijkse hoeveelheid in, dat is eigenlijk ook al vreemd, want hoeveel moet hij nu binnenkrijgen? maar bij de andere vitamines zit soms maar 30 % van de ADH in en in een ander product 50 of 60 %...
Anoukquote:Op maandag 1 september 2014 21:48 schreef Susie het volgende:
Wij zijn vanmorgen zonder luier naar de supermarkt gegaan! Hartstikke eng vond ik het, maar het ging goed. Helaas thuis was ze net niet op tijd bij de wc, waardoor het iets in haar onderbroek zat, zeker niet noemenswaardig, maar ze wilde gelijk weer een luier aan. Maffie.
Bij jullie ging het ook soepel toch?quote:
Hier van af 18 maanden poepen op het potje !quote:Op maandag 1 september 2014 21:52 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bij jullie ging het ook soepel toch?
S gaat sinds ze 15mnd is regelmatig op het potje (uit zichzelf). Toen ze 17mnd was ongv werd ze behoorlijk ziek en heeft ze een hele tijd niet naar het potje omgekeken. Ook prima.
Later kwam die interesse weer en een week ofzo na haar 2e verjaardag wilde ik haar verschonen voor het slapen.. Zegt ze: nee geen luier!
Heb op haar vertrouwd en ze is zonder luier gaan slapen en heeft geen luier meer omgehad. Ook snachts niet dus.
Als ze svonds veel gedronken heeft til ik dr snachts naar de wc en na het plassen slaapt ze gewoon verder
En als ze voor het slapen goed geplast heeft kan ze zo 11uren slapen en droog blijven.
nee joh. Zo bedoelde ik het ook niet. Was in het algemeen .quote:Op maandag 1 september 2014 21:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zeg k toch ook niet?
Ik weet hoe het is met een kind met obstipatie, het was een opmerking in het algemeen. Het is een vrij natuurlijke en in principe goeie reactie, als je niet wilt poepen dan hou je het in, maar bij kindjes die zindelijk worden kan dat niet gunstig uitpakken met flinke obstipatie of juist bekkenbodemklachten die dan op latere leeftijd resulteren in bijivoorbeeld blaasontstekingen of incontinentie of pijn bij seks enzulks.
Vooral alles wat los en vast zit inpakken, cadeaupapier openscheuren is heel erg leuk voor zo een kleintje, de cadeautjes zelf waren minder interessant.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:04 schreef kleinzusje het volgende:
Even een heeeeeeeeeeeeeeel ander onderwerp![]()
Hoe doen jullie het met sinterklaas ?
De mijnes is dan bijna 2,5 jaar en vorig jaar hebben niks gedaan. Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie hier mee omgaan .
Wij hebben het vorig jaar voor het eerst echt gevierd (Soneal was toen net 3), en hij vond het geweldig, grote broer en zijn vriendin waren erbij, en Soneal was bij ieder pakje voor iedereen heel meelevend en hulpvaardig qua uitpakken:quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:04 schreef kleinzusje het volgende:
Even een heeeeeeeeeeeeeeel ander onderwerp![]()
Hoe doen jullie het met sinterklaas ?
De mijnes is dan bijna 2,5 jaar en vorig jaar hebben niks gedaan. Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie hier mee omgaan .
Kan heel goed. onze 2-jarige doet t nu ook ineens. hoewel ik het idee heb dat die nu heel veel aan t leren is en eigenlijk ook gewoon wat te moe is om nog te willen avondeten (maar toetje lust ze dan weer wel:))quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:09 schreef _Bar_ het volgende:
Weet je wat ik apart vind. Roy begint eten te weigeren. Dag 3 op een rij dat hij niet eten Wilt. Zelfs proeven is al teveel.
Dit zijn wij van Roy niet gewend.
Kan dit te maken hebben met het feit "ik ben 2 ik zeg nee"(tegen eten) Dat hij zich daar nu meer en meer bewust van is/word.
ik ging er altijd stiekem vanuit dat vrijwel alle kinderen die fase doormaakten met,het niet willen eten. (voornamelijk avond eten) Alleen Roy werd ouder en had dat nog niet,dus ik ging ervan uit wij hebben geluk gehad. Die blijft een goede gezonde eter. Alleen nu met 5 gaat het ineens de heel,andere kant op.
Maar nu ineens echt totale weigering,later nog wel 2happen erin gekregen maar zo kennen wij dat niet. Zelfs bij zijn lievelings ging zijn mond niet Open.
Die kreeg hij normaal zeg maar. En zijn gebit is compleet.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Bar, het zou kunnen. Sommige kinderen beginnen bij 5 tanden te wisselen en dat kan ook vervelend voelen bij het eten. Als de tanden tenminste op leeftijd-schema gaan?
Bij Chris wisselden de eersten al in de kleuterklas. Dus dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:19 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Die kreeg hij normaal zeg maar. En zijn gebit is compleet.
lastig te zeggen. Drinken en zijn brood en de rozijnen en fruit gaan goed.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:24 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Bij Chris wisselden de eersten al in de kleuterklas. Dus dat zou kunnen.
Of keelpijn? Of iets anders?
we denken rond de 2jr dat Roy nu zit qua ontwikkeling.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik wisselde in groep 1.
Maar hoe ver is hij nu qua ontwikkeling Bar? Het kan ook gewoon de "normale" eten weigeren fase zijn.
Toen kwam hier de ik weiger al het eten fase. Behalve koekjes en toetje.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:30 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
we denken rond de 2jr dat Roy nu zit qua ontwikkeling.
Welkomquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:17 schreef bepklep82 het volgende:
Hi,
Ik kom me hier ook maar eens aansluiten.
Bepklep 32 jaar bijna en we hebben een onwijs leuk knulletje van net 3.
[ afbeelding ]
En nu ik hier toch ben, dan ook maar gelijk gebruik maken van jullie ouder wijsheid.
Wij gaan volgende maand op vakantie met het vliegtuig. Onze uk ( Juliën ) gaat natuurlijk ook mee.
Het is minimaal 10 uur vliegen en dit wordt zijn eerste keer.
Hebben jullie nog tips and tricks? Dingen die ik absoluut niet moet vergeten mee te nemen?
Bedankt!quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:18 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Welkom
Eten/snoepjes/knijpfruit ed
ipad
speelgoed
kleurboek
stickers
ingepakte cadeautjes
dekentje/kussen
Wij zijn ook nog nooit bij een intocht geweest. Ik vond het zonde van mijn tijd, want hij begreep er toch nog geen snars van.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:23 schreef bitterend het volgende:
Ik ben nog nooit bij de intocht geweest...vorig jaar wel gevierd bij mijn man zijn werk. Ze vond het wel leuk maar ook erg druk. Denk dat we het dit jaar ook weer doen! pakjes avond weet ik nog niet...ik moet me nog inlezen over hoe het allemaal gaat...nog nooit gevierd dus
Hmmz daar ben ik het niet helemaal mee eens. Enige wat ik zou kunnen bedenken is een kleine vorm van coordinatie. Maar ik vind met je vinger over een scherm schuiven, weinig met motoriek te maken hebben. En daarbuiten schijnt het licht dat van zo'n apparaat komt je slaapritme te verstoren, ook bij volwassenen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:26 schreef laziness het volgende:
Ik vind de Ipad een aardige tool om motoriek etc te oefenen. Maar net als tv e.d. met mate.
In het zomervakantie met kinderen topic staan heel veel vliegtips voor vliegen met kindjes. OUD / (Zomer)vakantie met kind(eren) #9
De wereld van een vliegtuig is 10 uur lang erg kleinquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:20 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Bedankt!
De Ipad wissen we alvast van het lijstje. Mannetje is net 3, die hoort niet met Ipads te spelen.
Laat hem eerst de wereld om zich heen maar ontdekken.
Maar misschien ben ik wel te ouderwets
Ik vraag me trouwens af of je knijpfruit mee in het vliegtuig mag. Dan moet het zeker in zo'n sealbag?
Ik had het dan ook over het in het algemeen. Niet alleen in het vliegtuigquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:34 schreef Susie het volgende:
[..]
De wereld van een vliegtuig is 10 uur lang erg klein
Er zijn genoeg apps om schrijven te oefenen bijvoorbeeld. Is de mijne erg fan van. Zeker wel goede motoriek oefening.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:31 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Hmmz daar ben ik het niet helemaal mee eens. Enige wat ik zou kunnen bedenken is een kleine vorm van coordinatie. Maar ik vind met je vinger over een scherm schuiven, weinig met motoriek te maken hebben. En daarbuiten schijnt het licht dat van zo'n apparaat komt je slaapritme te verstoren, ook bij volwassenen.
Nu is het niet zo dat hij nooit eens even met de ipad mag spelen hoor. Hij weet beter hoe dat ding werkt dan ikHij vind het zelf niet zo heel boeiend gelukkig, meestal is hij hem na 10 min weer zat.
Het is niet tastbaar genoeg.
Oh en bedankt voor je linkje!![]()
Dat scheelt nog weer even zoeken. Daar ga ik straks ook nog even meelezen.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:34 schreef Susie het volgende:
[..]
De wereld van een vliegtuig is 10 uur lang erg klein
Groooote hit hier jaquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Er zijn genoeg apps om schrijven te oefenen bijvoorbeeld. Is de mijne erg fan van. Zeker wel goede motoriek oefening.
Ander uitdagende apps qua letters leren bijvoorbeeld vindt hij ook geweldig.
Dat wisselt hij af met lekker auto's wassen wat niet gericht is op leren maar wel het einde is voor kleine jongetjes.
Dat zo af en toe een half uurtje zodat ik kan koken. Ik vind het een prima verdeling zo.
Dat licht vind ik overdag weinig anders dan een tv. Die gaat hier toch ook echt wel eens aan voor hem.
In het vorige topic staan trouwens foto's van dingetjes die ik voor onderweg voor in de auto gemaakt had. Geen ipad
Pinterest brengt veel inspiratie voor zulke dingen.
Ik was dan ook wel een beetje aan het azijnzeiken over het licht hoorquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Er zijn genoeg apps om schrijven te oefenen bijvoorbeeld. Is de mijne erg fan van. Zeker wel goede motoriek oefening.
Ander uitdagende apps qua letters leren bijvoorbeeld vindt hij ook geweldig.
Dat wisselt hij af met lekker auto's wassen wat niet gericht is op leren maar wel het einde is voor kleine jongetjes.
Dat zo af en toe een half uurtje zodat ik kan koken. Ik vind het een prima verdeling zo.
Dat licht vind ik overdag weinig anders dan een tv. Die gaat hier toch ook echt wel eens aan voor hem.
Je vroeg tips voor in het vliegtuig en de ipad schrap je gelijk. Dus niet echt algemeen. En als hij toch zo lang slaapt en rustig is tijdens reizen, zou ik mij zeker geen breuk sjouwen aan speelgoed. Dan is juist een ipad lekker makkelijk. Kan hij alles op doen wat hij ook in een kleurboek kan, of met speelgoed.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:37 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over het in het algemeen. Niet alleen in het vliegtuig![]()
Hij is gelukkig van nature vrij rustig dus hij zal niet de boel bij elkaar jengelen.
Meestal gaat hij zitten, doet zijn ogen dicht en wordt wakker als we er zijn.
Vorig jaar zijn we met de auto naar Kroatie gereden. Da's een rit van zo'n 16/17 uur incl pauzen.
Hij viel na 5 minuten in slaap en werd pas wakker in Slovenie. Zo'n 2 uurtjes voor aankomst bij de camping.
De Ipad blijft hoe dan ook thuis. Het is ook niet zo'n hele grote en de batterij gaat niet heel lang mee. Wil ook niet teveel waardevolle spullen meenemen naar dat land.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:49 schreef Susie het volgende:
[..]
Je vroeg tips voor in het vliegtuig en de ipad schrap je gelijk. Dus niet echt algemeen. En als hij toch zo lang slaapt en rustig is tijdens reizen, zou ik mij zeker geen breuk sjouwen aan speelgoed. Dan is juist een ipad lekker makkelijk. Kan hij alles op doen wat hij ook in een kleurboek kan, of met speelgoed.
Dankje!quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:12 schreef ferrari_rood het volgende:
clubsoda promoveren wat knap. Waar promoveer je in?
en hoe oud is hij?quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:13 schreef _Bar_ het volgende:
Kwijlen check! Elke dag minimaal 3 andere shirtjes aan.
smorgens zijn pyama en slaapzak nat gekwijld beddengoed nat.
Onze zoon is aflopen dinsdag van zijn keel en neus amandelen verlost. We hadden eigenlijk gehoopt dat dit ook een einde zou maken aan het kwijlen.quote:
Een tuut als in tuitbeker? Of knuffelding?quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:38 schreef _Bar_ het volgende:
Als het nog maar zo kort geleden is van de operatie zou ik het nog even tijd gunnen.
heeft jou zoon nog een tuut?
een fopspeenquote:Op dinsdag 2 september 2014 22:42 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Een tuut als in tuitbeker? Of knuffelding?
Ja we kijken het nog rustig aan, geen pressure ofzo. Ik had ook niet verwacht dat het binnen een week voorbij zou zijn, maar had misschien wel gedacht dat het minder werd.
Achteraf denk ik dat het juist erger is omdat slikken pijnlijk was.
Oh haha, nee die heeft hij nooit gehad/gewild.quote:
quote:Op woensdag 3 september 2014 09:32 schreef Nostalgist het volgende:
Soneal vanmorgen: Waar gaan sterren overdag's naar toe, Papa?
Die sluit mooi aan op de vraag waar de maan is als de zon er is....quote:Op woensdag 3 september 2014 09:32 schreef Nostalgist het volgende:
Soneal vanmorgen: Waar gaan sterren overdag's naar toe, Papa?
Ik herken het niet als serieus probleem, maar mijn zoon zegt ook af en toe dat hij moe is, maar dan vooral als hij niet meer wil lopen of iets beu is, maar nooit 's avonds als het bedtijd is...dan moet er tijd gerekt worden...of hij zegt dat het buiten nog niet donker is....quote:Op donderdag 4 september 2014 10:13 schreef danic het volgende:
Ik kom ff binnen met een vraag.
Een tijdje terug vroeg ik al of er mensen zij die het herkennen dat hun peuter veel klaagt over moe zijn.
Misschien eens bloed laten prikken, Danic?quote:Op donderdag 4 september 2014 10:47 schreef danic het volgende:
Wat jij schrijft herken ik wel van vorig jaar bij Eva. Maar nu stort ze echt in. Vanaf een uur of 16.00 kun je haar het beste maar voor een film zetten. Die kijkt ze dan ook gerust helemaal uit. Terwijl ze vorig jaar net 10 minuten kon blijven zitten. Ze zit dan ook echt te staren. Alsof ze zou blijven liggen als ik haar dan een duwtje zou geven. Mijn schoonmoeder zou dan zeggen "het hartje slaapt al". We hebben geprobeerd om maar weer te slapen tussen de middag, maar dan gaat ze liggen zingen.
En weet je, als het nou vanaf 16.00 was, dan kon ik het wel rijmen. Maar ze begon er net al over. Om 09.30
Nou zegt ze het ook vaak als ze op haar kop krijgt of dingen niet gaan zoals ze wil, maar ze zit tegenwoordig ook bij alles te huilen. En dan heb ik echt met haar te doen.
Ze slaapt 's nachts goed, van 19.45 tot 07.15 ongeveer.
Maar kan heel onrustig zijn en praat veel in haar slaap. Zijn voor mij ook weer signalen dat er veel in dat koppie gebeurt.
Ik weet echt ff niet wat ik nou het beste hiermee kan doen......
Daar twijfel ik ook aan om eens te gaan doen. Maar dat wordt echt drama, dus liever niet. Wat met dat moet natuurlijk dus het is een optie die ik in mn achterhoofd hou.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Misschien eens bloed laten prikken, Danic?
lukt afleiding niet tijdens bloedprikken? Bij Roy staan er dan 5man bij bij 1van ons op schoot.1die prikt én de rest doet puur afleiding. En dat gaat echt heel erg goed.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:14 schreef danic het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ook aan om eens te gaan doen. Maar dat wordt echt drama, dus liever niet. Wat met dat moet natuurlijk dus het is een optie die ik in mn achterhoofd hou.
Ze ligt nu ff op bed tegelijk met dr zusje. Eens kijken of het lukt.
Kun je dit eens nader toelichten want ik snap hem nog niet helemaal....Misschien kan ik het gebruiken. Duplo doet het hier altijd goed dus prima hulpmiddel. ..quote:Op donderdag 4 september 2014 11:32 schreef olivia_321 het volgende:
Ik was vroeger ookzo, huilen om elke scheet die dwars zat zei mijn moeder dan.
Ik had een fors ijzer tekort. Ik merk het nu nog steeds, als ik me moe voel en huilerig/prikkelbaawr moet ik aan het ijzer en dan knap ik weer op.
Peuter hier had er een handje van om slecht te ontbijten en dan de ochtend niet door kunnen komen ivm te weinig energie. We hebben uitgelegd dat je lijf eten nodig heeft om te kunnen groeien en dingen te kunnen doen. We hebben het visueel gemaakt met blokjes duplo. Je lijf is de toren, en je eten zijn de blokjes. We hebben een paar weken ook echt bij al het eten een blokje gebouwd en zo zag ze wat haar eet toren was. Dit werkte voor haar echt heel goed. Nu heeft ze het niet meer nodig, want het eten gaat op dit moment weer goed (gisteren avond 3 borden pasta en wortels op)
Hangt dat niet een beetje samen met de tijd van het jaar? Korter wordende dagen en zo? Nieuw schooljaar vergt weer nieuw ritme. Minder buitenlucht en zon?quote:Op donderdag 4 september 2014 23:06 schreef _Bar_ het volgende:
Even iets anders, maar die vermoeidheid speelt dat al lang of is het van de laatste tijd?
vermoeidheid hangt in de lucht ik hoor om me heen en ik zelf doe gezellig mee geklaag over dat Men zo moe is,dat er weinig energie/fut in zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |