abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:52:05 #101
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_143884832
DJMO gefeliciteerd!

En hallo weer iedereen :P

De fase IK WIL (insert iets) !!! is al een tijd aan de gang. Verbeteren en hopen dat ze het oppakt is denk ik de enige oplossing :P Soms vraagt ze wel netjes: Mag ik..? Dus ik denk wel dat het werkt ;)

Mijn dochter had 2 vriendinnetjes op de opvang, ze zijn nu allebei naar school. Larissa gaat pas volgend jaar mei. Ik vind het best triest voor haar ;( Nu maar hopen dat er niets aan de hand is, en dat ze makkelijk nieuwe vriendinnetjes maakt. Ik weet ook niet of ik dit met haar moet bespreken (slapende honden wakker maken enzo).

Ik wist ook niet dat ze al zo snel weg zouden gaan. Misschien morgen vragen of ik e-mailadressen van de ouders kan krijgen. Misschien kunnen we nog contact met ze houden..

Maandag zijn we naar het consultatieburo geweest, veel gebrul, maar een perfecte score bij de oogtest. We hadden een invalster, maar ze kon prima met Larissa haar driftbuien omgaan, en was erg creatief om haar over te halen om de test toch te kunnen doen :)

Gisteren bij de KNO arts geweest (voor de nacontrole van het knippen van de neusamandelen), weer veel gebrul, maar alles zag er goed uit (hij heeft alleen in haar oortjes gekeken).
En dan vrijdag naar de dietist, ben benieuwd :P Het blijft wel een kaboutertje merk ik: 12KG en 89 CM (ze is 3 jaar en 3 maanden).

Ik merk dat haar driftbuien weer gelukkig korter en minder worden. Ook zie ik dat ze duidelijk weer minder gespannen/geprikkeld is :) Ze heeft een tijd weer heftige driftbuien gehad, en was plotseling overal bang voor.

We hebben nu met de ambulante hulp afgesproken dat Larissa geen keuzes meer krijgt voorlopig. We moeten alles wat meer commanderend vertellen. Dus i.p.v. : Ga je mee naar het zwembad? Of : Kom, we gaan naar het zwembad, zeggen we nu: We gaan naar het zwembad. Geen ruimte voor discussie, want madam denkt iets teveel door :P Ik ben nog steeds zo blij met de hulp O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_143885037
M liegt tegenwoordig gewoon glashard: "zeg je even 'dankjewel'?" "Dat heb ik al gedaan 8-) " Heul niet, ik ben niet gek :P

Hoi T_T :W Fijn dat het de goede kant op gaat met de driftbuien en dat alles gelukt is met de amandelen! Wat is de gedachte erachter om haar geen keuzes te geven? Ik heb soms sterk de indruk dat M moeilijk om kan gaan met de teveel keuzevrijheid namelijk, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet duiden en hoe ik er het beste mee om kan gaan :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_143885288
De beleefde-peuter-verhalen doen me denken aan een anekdote over Lars.. denk dat het nog in zijn peutertijd was, dus ontopic ;)
We waren in de supermarkt, en hij kreeg bij de slager een plakje boterhamworst. Lompe boer als ie is frot hij dat hele plakje in één keer in zijn mond. Ik was vleeswaren aan het uitzoeken, dus was niet aan het opletten of hij überhaupt wel beleefd dank je wel had gezegd. Wij lopen door, zijn inmiddels bij de zuivel aangekomen (AH XL, dus best een endje ;) ) en hij slikt het laatste stukje worst weg, en... begint onbedaarlijk te huilen. Echt, hartstikke ongelukkig. Ik snapte er niets van, dus vroeg hem wat er aan de hand was... "Ik, ik - snik - ik had nog niet - snik - dankjewel - snuf - gezegd!!" O+
Ben met hem, nog nasnikkend, teruggelopen zodat hij nog dankjewel tegen de winkelmevrouw kon zeggen...
(Die waarschijnlijk dacht dat ik hem bij de zuivel ongenadig op z'n flikker had gegeven en voor straf alsnog gedwongen dankjewel moest komen zeggen... :@ :@)
pi_143885402
ach gos O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_143885530
Ach arme Lars O+

Om je laatste zin moest ik wel hardop lachen :@

Tankgirl, wat fijn dat jullie zo goed geholpen zijn met de ambulante hulp en dat jullie in rustiger vaarwater zitten nu!
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:15:34 #106
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_143885610
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:58 schreef Clubsoda het volgende:
M liegt tegenwoordig gewoon glashard: "zeg je even 'dankjewel'?" "Dat heb ik al gedaan 8-) " Heul niet, ik ben niet gek :P

Hoi T_T :W Fijn dat het de goede kant op gaat met de driftbuien en dat alles gelukt is met de amandelen! Wat is de gedachte erachter om haar geen keuzes te geven? Ik heb soms sterk de indruk dat M moeilijk om kan gaan met de teveel keuzevrijheid namelijk, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet duiden en hoe ik er het beste mee om kan gaan :)
Larissa dacht/denkt teveel door, zo van "als we dit doen dan KAN er dit en dat en zus en zo gebeuren" En dat ongeveer met alles. Ze was een beetje aan het ramp-denken. En daardoor durfde ze op een gegeven moment gewoon niet meer naar buiten. Want sja, dan kom je misschien langs iets wat herrie maakt, of wordt ik door iemand of iets natgemaakt.
En nu hoeft ze er niet meer over na te denken, want we gaan gewoon dit doen, Punt. Zij hoeft er niet over na te denken, dat doen wij wel :P Schijnbaar geeft dat rust :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 27 augustus 2014 @ 19:37:36 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143891345
TT: nacontrole voor het knippen van de neusamandel? Hier hoef ik niet terug te komen met Geert?? Wel fijn dat ze weer minder driftig is :Y

Geert was vanmorgen vrij vroeg wakker, had ik ook al op gerekend want gisteren veel geslapen en vannacht ook de hele nacht natuurlijk. Wil ik om kwart voor zes aan tafel gaan om te eten, is hij in slaap gevallen op de bank in Jan z'n kamer terwijl ze samen pipi langkous aan het kijken waren O+ Heb hem voorzichtig overgetild naar z'n eigen bed, waar hij half wakker werd en zei dat hij honger had, om vervolgens weer als een blok in slaap te vallen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_143906920
Tankgirl fijn, dat het zo goed gaat. Goed om te horen, dat de ambulante hulp zo goed was.

Clubsoda, kleine boef.

Arme Lars.

DJMO wat lief dat brabbelen in halfslaap over honger maar toch verder slapen.

Hier herhaalt peuter zijn wens met de woorden: ik zei ... Om het meer nadruk te verlenen. Geeft gelijk de boodschap: hebben jullie nou helemaal niet naar me geluisterd.

Hier zegt hij vaak netjes dankjewel, maar soms moeten we hem herinneren, zoals gisteren na het cadeautje, dat hij kreeg. Hij staat soms op in zijn kinderstoel zonder wat te zeggen dus we leren hem ook ons te roepen en dan netjes te vragen of hij uit de stoel mag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143907470
Leuk al die dank je wels :)

Roy wilde gisteren naar boven,ik liep mee.loopt hij naar zijn boekenhoekje, pakt een boek uit de mand,doet zijn bed Open en gaat op bed liggen en boekje "lezen" O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143908006
Ah die lars. Netjes opgevoed.
T-t leuk om weer een update van je te lezen. En wat doet ze het goed, ze vaart wel bij duidelijkheid en structuur.

Ean en haar fiets gisteren. Ze is nog niet zo'n held met fietsen. Nu hebben wij in de wijk veel op en afritten. Ze moet dan vaart maken om weer boven te komen. Gisteren lukte dat niet en viel ze om. Huilen en ze wilde niet meer fietsen. Na eten dan weer wil dus nog even naar de supermarkt. Halverwege valt ze pardoes om. Gelukkig tegen d'r vader aan. Het moertje van het zijwieltje was los dus die draaide omhoog.

's Avonds wilde ze niet in bad want ze had nog pijn.

Maar het ergste van de dag was wel dat ze bij d'r vader achterop de fiets zat en d'r pakje drinken liet vallen. Die belande bij de kettingkast tussen de spaken en ging zo kapot.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:09:19 #111
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_143909179
Wij zijn weer terug :W

Lekkere vakantie gehad met veel zon maar drie weken was ook genoeg :Y Hij heeft zich prima vermaakt bij de zee en het zwembad.
Maar de volgende keer zou ik toch max een dag of 10 gaan qua energieniveautje voor Rayen, elke dag zwemmen is toch heel vermoeiend voor een bijna driejarige ;)

Hier een paar impressiefoto's
Lekker een pannenkoekje eten op de stoep

Strand en zand was ook favoriet

Meeting de "locals" ;)

En verder nog niet bijgelezen :N
Rayen 2½ jaar!
pi_143914104
tj O+ wat een mooi jochie heb je. De local is zijn nichtje?
pi_143915399
TJ! wat is hij groot geworden! en die krullen O+ O+ O+ lekker ding!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:38:08 #114
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_143916074
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
tj O+ wat een mooi jochie heb je. De local is zijn nichtje?
Thanks :) nee niet zijn nichtje. Maar ik moet zeggen voor een kindvriendelijke vakantie is Tunesie een goed land. Ten eerste is (blijkbaar) iedereen dol op kinderen en op terrassen word er onderling veel gespeeld met elkaar en bij het zwembad word al het speelgoed van iedereen gedeeld en daarna netjes teruggebracht of weer geruild.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:11 schreef bitterend het volgende:
TJ! wat is hij groot geworden! en die krullen O+ O+ O+ lekker ding!
Ik vind hem zelf ook ineens zo groot geworden tijdens de vakantie. En hij kan al goed zijn "wensen" kenbaar maken. Bijvoorbeeld als ik zeg Rayen ga je mee zwemmen, "nee mama, eerst mijn banaantje opeten, daarna met auto's spelen en dan zwemmen.
Ohw :D :+ oké ;)
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 28 augustus 2014 @ 18:59:26 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143924961
Dat ziet er fijn uit TJ ^O^ O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143930429
TT, wat fijn dat het beter gaat!

Ooooh TJ, wat een ontzettend knappe zoon heb je toch! O+ O+ O+

Nog even over mijn niet zo beleefde peuter. Vandaag zei hij ineens dank je wel toen een vriendin hem op de schommel wilde duwen :o

En bij het avondeten: 'sooooooow. dat heeft mama lekker gekookt" O+ O+ O+
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:54:45 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143932748
O+ Dat is lief!
Hier komt het soms zomaar uit het niets. Zet ik drinken voor haar neer "dank je wel mama" O+
pi_143933660
TJ wat een mooie knul!

Hier komen dat soort beleefdheden, kusjes en knuffels vaak ook zomaar uit het niets.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143933744
Hier ook. Vanmiddag ineens tijdens de boterham: "mama ik vind jou de aaaaallerliefste O+
pi_143934153
O+ :) wat zou het fijn zijn als we dat hier ook ooit eens zouden kunnen horen die complimenten...

knuffels en kussen krijgen we hier niet vaak en zijn echt kostbaar als je ze krijgt.
kroelen is helemaal zeldzaam. Daar genieten we dan ook erg van.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:59:35 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143942925
Dat je je kind naar de opvang brengt en haar vriendinnetjes enthousiast roepen:"kijk, daar is Anouk!" O+ *smelt* O+
pi_143943115
TJ wat een knappe zoon heb je!! En geweldig tof zwembroekje op de tweede foto!

*smelt* wat een lieve opmerkingen O+ En Susie, dat is zeker leuk om te horen! Mijnes wordt ook altijd wild enthousiast als zijn vriendjes/vriendinnetjes binnenkomen (hij is zelf vaak 1 van de eerste).
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:18:55 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143943273
in het kader van complimentjes: mijn nieuwe fiets werd zojuist bezorgd, maar mijn kelder was een puinhoop van lege dozen en spullen die ik niet gebruik etc. Afijn, we zijn de kelder een beetje aan het opruimen zodat m'n fiets er in past, en na een kleine tien minuten zegt Jan ineens: zo mama, dat heb je netjes opgeruimd _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:19:35 #124
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_143943290
Mini kan hier ook opeens zeggen 'mama ik vind je lief' of de vorige keer na een middagje bij een waterspeeltuin in Delft 'mama ik vond het heel erg leuk'.

Ook erg lachen om als hij iets vraagt maar je verstaat de vraag half en je zegt 'Ja' en dat hij dan antwoord 'mama het antwoord is niet ja' :')
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_143943374
Mini zei een tijdje terug heel schattig: mama ik heb een leuke dag gedaan :+.

Haha Jnet :D En waterspeeltuin Delft? Heb je een linkje?
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')