Tuurlijk zijn het er niet veel, dit is dan toch ook baarlijke onzin?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
3000 likes
nounounou
Zelfs de KKK heeft meer leden
Conclusie alle blanken steunen de KKK
En dit natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
3000 likes
nounounou
Zelfs de KKK heeft meer leden
Conclusie alle blanken steunen de KKK
Afbeeldingen van de profeet zijn haramquote:Op vrijdag 5 september 2014 18:19 schreef erodome het volgende:
[ afbeelding ]
Serieus, hier over zeuren?
Wat heeft dit nu met het eten van varkens te maken?
Dat ziet eruit als biefstuk.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:38 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Moslims zijn gewoon jaloers dat ze niet zo lekker mogen eten.
Willem Wever momentje:quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Als het geen varkensvlees is(of varken in verwerkt is op de een of andere manier) wel in principe.
Strikt genomen mogen Moslims de meeste snoep niet eten.quote:Niet schrikken, maar gelatine wordt vooral gemaakt van varkenshuiden en van de botten van varkens en koeien...Gelatine wordt gebruikt om de snoepjes er mooi uit te laten zien. Deze worden allemaal gecontroleerd. In de fabriek gebeurt vervolgens van alles met de huiden en/of botten om gelatine te maken. Dat gaat zo: De huiden en/of botten worden goed schoongemaakt en in kleine stukjes gehakt. Daarna gaan de stukjes in een bad met oplosmiddelen, zoals benzine. Dit zorgt ervoor dat er allerlei stoffen oplossen. Wat overblijft zijn eiwitten. Deze worden onder andere gekookt onder hoge druk. Zo krijg je een stroperig goedje, vloeibare gelatine. Gelatine is dus een eiwit, maar wel een soort eiwit die niet zo belangrijk is voor je lichaam. Vaak wordt het goedje daarna in een vorm gegoten. Daar worden dan dunne plakjes van gesneden. Dit zijn de gelatineblaadjes die je ook gewoon in de supermarkt kunt kopen. Soms worden er geen blaadjes van gemaakt, maar gelatinepoeder. Gelatine wordt in snoepjes zoals winegums verwerkt om ervoor te zorgen dat de snoepjes taai zijn. En pudding krijgt er een mooie vorm van. Zonder gelatine zou het een papje blijven. Meer weten over eten? Kijk op www.lekkerbelangrijk.nl.
http://www.willemwever.nl(...)-waarom-zit-dit-erin
quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:09 schreef Woestijnvos het volgende:
Varken is lekker onterechte klacht.
quote:
Klopt en zo nog wel meer dingen niet, je kan aardig schrikken als je erachter komt waarin allemaal dierlijke matrialen zitten van oorsprong(vaak zodanig bewerkt dat de dierlijke oorsprong niet meer vermeld wordt).quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:53 schreef DeJori het volgende:
[..]
Willem Wever momentje:
[..]
Strikt genomen mogen Moslims de meeste snoep niet eten.
Doen ze wel vaker, domme acties.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:15 schreef havanagila het volgende:
Domme actie. Zou me overigens niet verbazen als de verkoopcijfers ineens omhoog gaan.
Verleiding weerstaan?quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:26 schreef Dutchguy het volgende:
Dan mogen ze toch in de eerste plaats uitleggen waarom het Allah beliefde om varkens te scheppen.
Klinkt dan nog nogal vreemd. Maar ik vind het ook vreemd dat als bijv. mensen ontsnappen aan een ramp ze god gaan bedanken.quote:
Tja, ik heb er ook niets mee, maar als mensen daar troost uithalen, mijn zegen hebben ze.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:34 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Klinkt dan nog nogal vreemd. Maar ik vind het ook vreemd dat als bijv. mensen ontsnappen aan een ramp ze god gaan bedanken.
Om allerlei andere redenen dan om op te eten.(oa om de grond lekker om te woelen, "afval" op te ruimen en nog wel meer)quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:26 schreef Dutchguy het volgende:
Dan mogen ze toch in de eerste plaats uitleggen waarom het Allah beliefde om varkens te scheppen.
Zou kunnen inderdaad maar dan is het raar dat sommige moslims WEL aanstoot nemen aan afbeeldingen of andere weergaven van varkens omdat hier de consumptie totaal niet aan de orde is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Om allerlei andere redenen dan om op te eten.(oa om de grond lekker om te woelen, "afval" op te ruimen en nog wel meer)
Het is dan ook een misvatting dat varkens op zichzelf een probleem zouden zijn, het gaat enkel en alleen om het consumeren van varkens, wat in die tijd op die plaats dan ook best linke soep was.
Dat is dan ook raar, iets wat de meeste moslims ook vinden.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad maar dan is het raar dat sommige moslims WEL aanstoot nemen aan afbeeldingen of andere weergaven van varkens omdat hier de consumptie totaal niet aan de orde is.
Zij het dat ze in bepaalde geloofsrichtingen iets prominenter aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is dan ook raar, iets wat de meeste moslims ook vinden.
Maar het stikt van de mensen met rare ideeen, gekken heb je overal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat het in deze zaak waarschijnlijk niet eens gaat om radicale moslims. Peppa is ten slotte een kindertekenfilm. Blijkbaar zijn er jonge ouders die hun kinderen voor de buis zetten en zich daarbij oncomfortabel voelen met de varkenfiguren.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is dan ook raar, iets wat de meeste moslims ook vinden.
Maar het stikt van de mensen met rare ideeen, gekken heb je overal.
Beter van niet inderdaadquote:Op vrijdag 5 september 2014 19:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Kom zeg, heb je wel wat gelezen van kanjer? Alhoewel hij erg gevoelig is op het woord kanker is hij niet te beroerd om stevig uit te halen, dat moet hij niet huilen als er een keer wat terug wordt gezegd als hij iemand in pm gaat lastig vallen.
Maar goed, dit is meer dan offtopic, ik zal er niets meer over zeggen.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:03 schreef popolon het volgende:
Argumenten voor simpele zielen zijn dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja.... Maar toch echt niet de minderheid.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:58 schreef DeJori het volgende:
[..]
Zij het dat ze in bepaalde geloofsrichtingen iets prominenter aanwezig zijn.
Denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vermoed ik dat het in deze zaak waarschijnlijk niet eens gaat om radicale moslims. Peppa is ten slotte een kindertekenfilm. Blijkbaar zijn er jonge ouders die hun kinderen voor de buis zetten en zich daarbij oncomfortabel voelen met de varkenfiguren.
De eerste constatering is dan, dat deze ouders hun kinderen blijkbaar laten kijken naar UK-cartoons en niet naar cartoons op de Pakistaanse TV.
Echt radicale moslims zouden denk ik uberhaupt hun kinderen niet naar cartoons laten kijken.
Zou wel erg sneu zijn als dit een breedgedragen mening was....quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja.... Maar toch echt niet de minderheid.
En de onderwerpen van gekte verschillen, de gekte niet zozeer.
Dit is dus echt geen breedgedragen mening, het is de menig van een zeer kleine minderheid die graag ergens over zeurt.
Helemaal niet gerelateerd aan OP.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:10 schreef Scorpie het volgende:
Gerelateerd aan OP:
http://nos.nl/op3/artikel(...)r-shariapolitie.html
Is al een topic over.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:10 schreef Scorpie het volgende:
Gerelateerd aan OP:
http://nos.nl/op3/artikel(...)r-shariapolitie.html
Ik ben nogal skeptisch over die berichten altijd over kleine minderheden, maar ik denk dat je met het dikgedrukte wel de spijker op z'n kop slaat.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja.... Maar toch echt niet de minderheid.
En de onderwerpen van gekte verschillen, de gekte niet zozeer.
Dit is dus echt geen breedgedragen mening, het is de menig van een zeer kleine minderheid die graag ergens over zeurt.
Idd, maar dat blijkt ook geheel niet aan de orde te zijn. De grote vraag is waarom dit "wereldnieuws" zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou wel erg sneu zijn als dit een breedgedragen mening was....
3000 handtekeningen op een enorme bevolkingsgroep, denk dat het antwoord wel duidelijk is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:11 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik ben nogal skeptisch over die berichten altijd over kleine minderheden, maar ik denk dat je met het dikgedrukte wel de spijker op z'n kop slaat.
Dat vraag ik mij wel vaker af.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Idd, maar dat blijkt ook geheel niet aan de orde te zijn. De grote vraag is waarom dit "wereldnieuws" zou moeten zijn.
Ik verbaas me erover dat het uberhaupt speelt in deze tijd. Vroeger had je een veel beperkter TV-aanbod, een paar zenders en that was it. Als er in die tijd gezeurd zou worden, zou ik dat beter kunnen plaatsen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou wel erg sneu zijn als dit een breedgedragen mening was....
Klopt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij wel vaker af.
Onjuist. De tegenstanders van Zwarte Piet zijn een veel grotere groep. Naar schatting zijn ongeveer een miljoen mensen tegen Zwarte Piet. Dat is 1/17e, vrij significant dus.quote:
"die mensen" zijn misschien wel een groter probleem.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:12 schreef erodome het volgende:
[..]
3000 handtekeningen op een enorme bevolkingsgroep, denk dat het antwoord wel duidelijk is.
Net zoals dat hier bleek dat "de moslim" geen enkel probleem had met de kerstboom die bijna verwijderd werd door mensen die dachten dat "de moslim" daar aanstoot aan zou nemen.
Ja bedoelde ook niet specifiek dit geval, maar over het algemeen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:12 schreef erodome het volgende:
[..]
3000 handtekeningen op een enorme bevolkingsgroep, denk dat het antwoord wel duidelijk is.
Net zoals dat hier bleek dat "de moslim" geen enkel probleem had met de kerstboom die bijna verwijderd werd door mensen die dachten dat "de moslim" daar aanstoot aan zou nemen.
Dat is al meerdere malen onderuit gehaald.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onjuist. De tegenstanders van Zwarte Piet zijn een veel grotere groep. Naar schatting zijn ongeveer een miljoen mensen tegen Zwarte Piet. Dat is 1/17e, vrij significant dus.
Natuurlijk wel. Maar jij zit weer in je verdedigingsmodus dus geen zin om op je te reageren.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:10 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Helemaal niet gerelateerd aan OP.
Over het algemeen blijkt dat bij vergelijkbare zaken de meerderheid er geen enkel probleem mee heeft en dat het om een kleine groep gaat binnen de samenleving.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:14 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ja bedoelde ook niet specifiek dit geval, maar over het algemeen.
Dat van die kerstboom is wel exemplarisch
Eh nee. Allang gedebunked, maar maakt niet uit verderquote:Op vrijdag 5 september 2014 20:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onjuist. De tegenstanders van Zwarte Piet zijn een veel grotere groep. Naar schatting zijn ongeveer een miljoen mensen tegen Zwarte Piet. Dat is 1/17e, vrij significant dus.
Nee, dat zeg ik. Dit is niet de ZP discussie, want de anti-ZP aanhang is relatief en absoluut veel en veel groter.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee. Allang gedebunked, maar maakt niet uit verderdit is niet de ZP discussie van Engeland.
Dat is helemaal niet zo'n raar aantal hoor, aangezien Nederland erg multicultureel is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:15 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat is al meerdere malen onderuit gehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |