Mocht er vanuit de moslimgemeenschap op FOK! interesse zijn, hier de link.quote:Britse moslims zijn een actie gestart tegen stripfiguur Peppa Pig. Op de Facebookpagina ‘Muslims against Peppa Pig’ hebben zich al drieduizend volgers gemeld.
Het beestje, dat volgens Intertoys ‘een lief, brutaal klein varkentje’ is, stuit de moslims tegen de borst. "Voor moslims is het belangrijk dat we nooit in aanraking komen met varkensvlees. Het is dan ook fout dat onze kinderen zo'n tekenfilmvarken te zien krijgen. Kinderen gebruiken tekenfilms om hun meningen te vormen", zo zegt ene Zayn Sheikh tegen Metro. Hij opteert voor Abdullah, de kat.
Een woordvoerder van de Moslimraad van Groot-Brittannië zegt dat dit niet de mening is van de volledige moslimgemeenschap en vindt dat de moslims de keus hebben om niet te kijken.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:09 schreef Woestijnvos het volgende:
Varken is lekker onterechte klacht.
Sinds wanneer is een actie starten, je wil opleggen?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:05 schreef vigen98 het volgende:
Ach flikker toch op met je wil op andere mensen te leggen, dat jullie geen varken willen eten of willen aanraken ja leuk voor jou maar voor ons is dat niet erg
Iets willen verbieden is je wil proberen op te leggen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een actie starten, je wil opleggen?
quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:11 schreef Disorder het volgende:
Misschien is een gevaarlijke pedofiel een betere karikatuur.. Oh wacht..
Jij zit echt in elk topic over moslims he.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een actie starten, je wil opleggen?
Niks "opleggen". Ze zijn niet in staat om iets "op te leggen". Ze kunnen het melden bij de desbetreffende instanties en door middel van acties kunnen ze proberen om de verantwoordelijken te bewegen om hun programma-aanbod aan te passen. Die verantwoordelijken zullen kijken naar de argumenten en de voor en tegenargumenten tegen elkaar opwegen en een beslissing nemen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:11 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Iets willen verbieden is je wil proberen op te leggen.
Jij blijkbaar ook?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij zit echt in elk topic over moslims he.
Dat geldt wel voor meer users. Een centraal Moslimschetentopic zou alleen al om die reden geen gek idee zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij zit echt in elk topic over moslims he.
Dan kun je dus ook niet de conclusie trekken dat ik in elk moslimtopic zit. Heerlijk dat je je eigen conclusie meteen ontkracht.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Neuh... maar als ik er eentje open, dan zie ik jou.
Wel handig zo. De Britse Opstelten weet nu tenminste welke radicale jihadisten hij in de gaten moet houden.quote:
Pas op met picca's van dode dieren. Volgens Kanjer is de stap heel klein voor ons allemaal om nu mensen op die manier op te hangen.quote:
True. Alleen jammer dat de woordvoerder van de moslimraad het alweer loopt te bagatelliseren.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel handig zo. De Britse Opstelten weet nu tenminste welke radicale jihadisten hij in de gaten moet houden.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel handig zo. De Britse Opstelten weet nu tenminste welke radicale jihadisten hij in de gaten moet houden.
Let maar op, underdog kijkt één dezer dagen naar een actiefilm vol bruut geweld. De afloop laat zich raden.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Pas op met picca's van dode dieren. Volgens Kanjer is de stap heel klein voor ons allemaal om nu mensen op die manier op te hangen.
What is seen, can't be unseen.
quote:A fatwa against Mickey Mouse
Saudi sheikh slams Disney icon as 'a soldier of Satan,' says 'impure corrupter' must be killed according to Islamic law
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3597638,00.html
Daar zit dan ook wel echt wat in heb ik van southpark geleerdquote:
Zijn de vrouwen niet boos?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:19 schreef erodome het volgende:
[ afbeelding ]
Serieus, hier over zeuren?
Wat heeft dit nu met het eten van varkens te maken?
quote:
Een sculptuur in hartje Den Haag van twee wandelende moslima's. Kijk, daar worden wij nou blij van; Nederlandse moslims in mainstream kunst. Wij Blijven Hier.
"Hoe gewoon ook in het straatbeeld, het gebeurt niet vaak dat moslima's terug te zien zijn in een sculptuur. Struycken, de initiator van de Beeldengalerij, zag dit als een omissie en nodigde Van de Vorst uit een beeld te maken van een moslimvrouw. Zij verdiept zich doorgaans in de schoonheid en de kracht van vrouwen uit allerlei culturen."
Meer over het kunstwerk lezen? Klik: http://www.stroom.nl/nl/kor/project.php?pr_id=1783873
Zet je oranje overall maar klaar.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Komt ISIS mij nu halen omdat ik een plaatje van dode varkens post?
Die was dan ook nog eens geweldadigquote:Op vrijdag 5 september 2014 18:17 schreef Kingstown het volgende:
Miss Piggy heb ik ook altijd al aanstootgevend gevonden.
Vind jij dit persoonlijk niet een beetje raar gedrag om dit tekenfilmfiguurtje van de buis te krijgen ?quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zet je oranje overall maar klaar.
Beter dezequote:Op vrijdag 5 september 2014 18:38 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Moslims zijn gewoon jaloers dat ze niet zo lekker mogen eten.
Ik kende ooit een moslim die tijdens de ramadan een broodje met bacon zat te eten in de kantine. Toen ik er naar vroeg zei hij dat allah hem toch niet kon zien, omdat hij binnen zat.quote:
Gahahahhaquote:Op vrijdag 5 september 2014 18:41 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik kende ooit een moslim die tijdens de ramadan een broodje met bacon zat te eten in de kantine. Toen ik er naar vroeg zei hij dat allah hem toch niet kon zien, omdat hij binnen zat.
Volgens mij meer een cultureel-moslim dan een religieuze
quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dan kun je dus ook niet de conclusie trekken dat ik in elk moslimtopic zit. Heerlijk dat je je eigen conclusie meteen ontkracht.
Britse kinderen eten wel vaker echte Peppa's...quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:23 schreef erodome het volgende:
Maar eigenlijk is het toch alleen maar goed om kinderen dan veel peppa te laten zien, krijgen ze dan ooit ergens varken aangeboden om te eten dan roepen ze in afschuw uit dat ze echt geen peppa's op gaan eten.
Win-win!
Als het geen varkensvlees is(of varken in verwerkt is op de een of andere manier) wel in principe.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Britse kinderen eten wel vaker echte Peppa's...
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of Moslims deze mogen eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |