Lineaire extrapolatie staat er ook boven. Er vanuit gaande dat de huidige trends zich onveranderd voortzetten dus. Niet al te serieus nemen, zo stabiel is de wereld niet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh?
Ik snap niets van dit model, ze weten wat er in de toekomst gaat gebeuren? tot 2025?
Er staat "linear extrapolation of current trends". Dus gewoon een voorspelling op basis van de huidge trend,.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh?
Ik snap niets van dit model, ze weten wat er in de toekomst gaat gebeuren? tot 2025?
Dus ze gaan er vanuit dat de VS stabiel blijft en even iets stijgt, en dat China een absurd grote stijging maakt?quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:27 schreef DeJori het volgende:
[..]
Lineaire extrapolatie staat er ook boven. Er vanuit gaande dat de huidige trends zich onveranderd voortzetten dus. Niet al te serieus nemen, zo stabiel is de wereld niet.
Dat kan maar zoals wij niet snel een voedselboycot in zullen stellen ligt dat ook voor medicijnen niet voor de hand.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen wij trouwens niet een sanctie opleggen dat wij geen medicatie meer leveren aan Rusland? want een groot deel van de basismedicatie is afkomstig uit de EU.
Gaat het zo slecht met de VS dan?quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er staat "linear extrapolation of current trends". Dus gewoon een voorspelling op basis van de huidge trend,.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen wij trouwens niet een sanctie opleggen dat wij geen medicatie meer leveren aan Rusland? want een groot deel van de basismedicatie is afkomstig uit de EU.
http://en.itar-tass.com/world/748169quote:Cantarutti said he believed that in case the European Union imposed additional sanctions against Russia, Moscow would most likely hit back with retaliatory sanctions, which would eventually lead to serious consequences.
Russia’s current sanctions, he said, are currently in force for agricultural sector, however, Moscow’s possible future sanctions might hit pharmaceutical and technological industries.
Under such scenario, Slovenia’s pharmaceutical company Krka and manufacturer of household appliances Gorenje may be hit by the sanctions. Both companies account for half of total Slovenian products exported to Russia.
Logisch wel, want het is niet heel netjes natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan maar zoals wij niet snel een voedselboycot in zullen stellen ligt dat ook voor medicijnen niet voor de hand.
Dat krijgt de Russische bevolking vast aan onze kantquote:Op vrijdag 5 september 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:
Ik zeg ook niet dat het moet, maar laten we niet doen alsof sancties überhaupt enkel en alleen de elite pijn doen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat krijgt de Russische bevolking vast aan onze kant![]()
Sancties die vooral het Russische volk raken lijkt mij niet zo'n goed idee.
Och kan Putin doen wat de Kim's al jaren in Noord Korea doen, andere de schuld geven van de ellende van het volk. Zal zijn ideologen als muziek in de oren klinken.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat krijgt de Russische bevolking vast aan onze kant![]()
Sancties die vooral het Russische volk raken lijkt mij niet zo'n goed idee.
Met de VS gaat het prima. Daarom kan je de huidige trend niet zomaar doortrekken, want voor de VS kan die zomaar eens sterk omhoog gaan lopen de komende jaren. De VS loopt wereldwijd weer dik voorop in innovatie en nieuwe technieken. Wanneer die aanslaan, dan profiteert de Amerikaanse economie.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaat het zo slecht met de VS dan?
Ik lees juist dat ze na de winter-crisis weer veel economische ontwikkeling maken.
Wat is dat voor kut model dan.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Met de VS gaat het prima. Daarom kan je de huidige trend niet zomaar doortrekken, want voor de VS kan die zomaar eens sterk omhoog gaan lopen de komende jaren. De VS loopt wereldwijd weer dik voorop in innovatie en nieuwe technieken. Wanneer die aanslaan, dan profiteert de Amerikaanse economie.
Dat China de VS voorbijsteekt in real gdp is onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Met de VS gaat het prima. Daarom kan je de huidige trend niet zomaar doortrekken, want voor de VS kan die zomaar eens sterk omhoog gaan lopen de komende jaren. De VS loopt wereldwijd weer dik voorop in innovatie en nieuwe technieken. Wanneer die aanslaan, dan profiteert de Amerikaanse economie.
Economie is altijd gebaseerd op modellen, maar de crisis heeft wel aangetoond dat die modellen niet altijd heel betrouwbaar zijn, nee. Ik kijk er zelf dan ook nooit teveel naar.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is dat voor kut model dan.
Ik weet dat economie geen exacte wetenschap is, maar dit slaat toch helemaal nergens op?
Vermoedelijk wel. Al zegt het weinig.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:33 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat China de VS voorbijsteekt in real gdp is onvermijdelijk.
Nee je moet het niet moeilijker maken dan het is: je hebt vast wel eens cijferreeksen moeten afmaken voor een quiz of een iq-test bijvoorbeeld. Zoiets alsquote:Op vrijdag 5 september 2014 17:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus ze gaan er vanuit dat de VS stabiel blijft en even iets stijgt, en dat China een absurd grote stijging maakt?
Waar is dat op gebaseerd dat?
twitter:danatoliyovich twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 17:31:33#Minsk #OSCE: #Ukraine peace deal incl prisoner exchange, provision of humanitarian aid, withdrawal of heavy weapons http://t.co/oprCPxmtAf reageer retweet
Omdat er veel meer Chinezen zijn. Niet omdat de China de motor achter de innovatie is. En zo'n model kan daarom nog veel meer fluctueren, omdat het onmogelijk is om de economische impact van innovatie goed te voorspellen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:33 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat China de VS voorbijsteekt in real gdp is onvermijdelijk.
Ik heb jou al verteld (en aangetoont met diverse bronnen) dat die recente "mega" deal tussen Rusland en China geen flikker voorstelt vergeleken met wat Rusland aan de EU verdient. Ze gaan aan die deal over een periode van 25 jaar (!) hetzelfde verdienen als wat ze nu in 3 jaar (!) verdienen aan de EU.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet direkt want de gaskraan is al open richting China.
Maar dat de economie van de VS stabiel is komt waarschijnlijk omdat de economie al redelijk tot goed is. Dat de economie van China steeds aan het stijgen is was/is komt waarschijnlijk omdat ze begonnen zijn met een slechte economie.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:35 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nee je moet het niet moeilijker maken dan het is: je hebt vast wel eens cijferreeksen moeten afmaken voor een quiz of een iq-test bijvoorbeeld. Zoiets als
5 10 15 20 ... dan volgt er waarschijnlijk 25. Dat is wat ze hier ook doen. Ze kijken naar de groei van voorgaande jaren en trekken die lijn door. China heeft de afgelopen jaren een exponentiele groei van zijn economie gezien, dus gaan ze er vanuit dat die dat de komende jaren ook zullen meemaken. De VS daarentegen hebben een lagere maar stabiele groei gekend. Die hebben ze ook doorgetrokken.
Dezelfde economen zullen vast ook wel eens een grafiekje hebben gemaakt van de europese economie in 2004, toen de toekomst nog roze en blij was. Da's ook mooi tegengevallen.
Daarom trek ik de vergelijking met Europa in 2004. Natuurlijk kun je wel iets zeggen met deze rekenmethode maar het is wel ongelooflijk nattevingerwerk.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dat de economie van de VS stabiel is komt waarschijnlijk omdat de economie al redelijk tot goed is. Dat de economie van China steeds aan het stijgen is was/is komt waarschijnlijk omdat ze begonnen zijn met een slechte economie.
Hoe kun je hieruit concluderen dat China de VS ook echt voorbij gaat streven? ik zie de logica niet (vast heel dom hoor).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |