abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2014 @ 02:44:55 #276
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144191947
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:19 schreef Za het volgende:
Ik vraag me iets af, Kris en Lisanne bellen 911 ongeveer rond 16:30.
Men gaat uit van een noodsituatie, een van de twee gevallen gebroken been iets dergelijks. Stel dat dat het geval is, er wordt pas na 12 minuten weer een oproep gedaan, indien je echt in een noodsituatie zit dan zijn 12 minuten heel erg lang, eerder zou je elke 30 seconden bellen.

Maar goed, dan wordt het later en begint het zelfs donker te worden, een van de twee heeft een gebroken been (bv) ze zijn de weg kwijt, de situatie wordt steeds lastiger, desondanks is er pas de volgende dag weer een noodoproep gedaan.

Waarom geen oproepen die dag na 16:42, gedurende de rest van de middag, de avond of de nacht?

Indien je uitgaat van een val, met een verdwaling tot gevolg, waarom dan slechts 2 luttele pogingen 911 te bellen? Zover ik weet staat dit vast, past dit in iemands scenario?

Ik denk zelf dat ze of niet zelf gebeld hebben, of na 16:42 dachten hulp te hebben gevonden en op de terugweg naar Boquete waren, toen bv ingestapt bij iemand in de auto.
Ik heb het een beetje opgezocht. Hier http://www.panama-guide.com/article.php/20090220190727387 een duidelijke uitleg. 911 Is alleen voor medische noodgevallen. Verder, ook op alle minder gedetailleerde sites staat verder niets over 112, dat nummer kennen ze daar helemaal niet.

Wat ik begrijp is dat die twee meiden vrij goed voorbereid waren en hun huiswerk hadden gedaan. Als dat zo is zou je denken dat ze bewust 911 hebben gebeld, en niet de aparte nummers voor politie of brandweer of ambulance zonder spoed en al helemaal geen 112.

Was die 2e oproep geen 112 trouwens ipv 911?

Ik ga morgen nog wel meer in die nummers duiken, nu duik ik mijn bed in. Gister ook tot 4 uur doorgegaan.
pi_144191953
Mij lijkt het meest logische, waar ik ook ben op de aardbol....er gebeurd iets terwijl je in het buitenland bent, dat je dat m e t e e n wilt vertellen tegen je ouders, in hun geval. En met hun overlegd : Pa of Ma, dit is er gebeurd....wat moeten we doen....en dan pas naar 112 of 911 bellen...maar dat lijkt mij zo, in dit specifieke geval....
  vrijdag 5 september 2014 @ 02:47:52 #278
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144191963
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:43 schreef vronie het volgende:
In de video sprak de vader van Kris Kremers dat kris op dinsdag 1 april om 2 uur nog contact had met haar vriend Stefan.
En daarna was er geen contact meer in welk uur is er dan 112 of 911 gebeld
Dat whatsapp-bericht is om 2 uur Panamese tijd ontvangen, maar eerder verstuurd.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144191979
Za 02.19 u ....ja, dit paste in mijn scenario.....die niet zo goed ontvangen werd, en als onzin bestempeld.....verder zeg ik r maar niks over, ik wil hier ook geen ruzie, daar heb ik een hekel aan
pi_144191980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:27 schreef Gorraay het volgende:

Humberto reconoció que este caso [h]a costado mucho trabajo a los investigadores, por no contar con una escena del crimen la cual pueda ser procesada, así como lo dificil de la topografía de la región donde ocurrió el hecho.

Mijn vrije vertaling:
Humberto erkende dat de zaak de onderzoekers veel werk heeft gekost, omdat er geen plaats delict voorhanden was die kon worden onderzocht, waar nog bij komt dat het feit [ik denk dat hij als arts doelt op het overlijden] zich in moeilijk begaanbaar/bereikbaar terrein heeft voorgedaan.
Ik kan me wel vinden in die vertaling.
Er is inderdaad geen plaats delict voorhanden, maar waarom zou je daarnaar verwijzen in geval van een verdwaling? Het feit/het incident wijst imo naar hetgeen gebeurd is met Kris en Lisanne, bij een verdwaling spreek je niet van een incident.
Deze man is geen amateur, ik vind zijn woordkeuze daarom opmerkelijk.
pi_144191991
truste ammel ( oftewel welterusten allemaal ! )
pi_144192092
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:42 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ach, misschien is dat hun favoriete muziek. Dat hebben we te respecteren.

Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Had de meezoekers als wij betrokken. Dit is echt treurige massamarketing.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 05-09-2014 10:02:39 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_144192103
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:08 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Jij zei dat het niveau omhoog kon. Zeker dat is waar. Maar niet met berichten waarin respectloos en beledigend over de familieleden wordt gesproken. Maar kennelijk vind jij dat wel een verbetering.
Respect moet wel van twee kanten komen, niet?

Er zijn de afgelopen maanden zoveel tegenstrijdigheden uitgekomen die niet zijn gerectificeerd, er wordt tegen beter weten in een misdrijfscenario gepusht en wat is er met al dat geld tot nog toe gebeurd? Een "zoektocht" waarbij de ouders van Kris aan het handje van Sinaproc en de gidsen het pad hebben afgelopen met als enige overtuiging dat "mijn hyperintelligente dochter nooit zal kunnen verdwalen"...

Dat er daarnaast nog genoeg andere mogelijkheden zijn (ongeluk, insecten/spinnen/slangenbeten, elkaar kwijtraken, of andere mogelijkheden die wij nog niet eens hebben bedacht) en die bij voorbaat worden uitgesloten maakt de positie van de ouders en de laatste oproep van mevrouw Van Passel er ook niet beter op...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_144192111
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 01:21 schreef SAJ het volgende:
Daarbij, ze lopen daar bij die video met z'n zessen rond met foto in de hand, en dan zouden wij het beter kunnen zien op een stukje video dan zij zessen in werkelijkheid?
^O^

Dat vind ik ook met die fototijden. Uiteraard bedoel ik niet het uitstekende werk van Perico (heerlijke username) maar de ideeen die nog steeds rondzwerven dat ze toch wel om 16:00 op de Mirador gestaan kunnen hebben... Ja, het NFI loopt maar wat te kloten en de FOK!-tunnelvisie blijft behouden... :N

pi_144192115
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:02 schreef Za het volgende:

[..]

Die ouders hebben er niks mee te maken, de vriend van Kris heeft het nummer geschreven en alles geregeld.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)mers-op-iTunes.dhtml

Voor de rest heb ik er geen mening over.
Ah dank voor de correctie.

pi_144192122
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:37 schreef Domnivoor het volgende:
Za, ik heb het vermoeden dat ze het in de recente berichten uitsluitend over de telefoongegevens van Kris hebben, omdat Arrocha niet de ouders van Lisanne vertegenwoordigt.
Precies, dat lijkt mij ook.
quote:
Kris probeerde te bellen om 16:30 en 16:42, de volgende ochtend om 10:53, daarna niet meer.
10:53? Die is nieuw?

Lisannes foon (vermoedelijk, door de latere bekendmaking dan de EenVandaag video) heeft tussen 15 & 16 ook al geprobeerd..
quote:
In dat geval zijn alle andere oproepen met de telefoon van Lisanne gedaan: 1 april tussen 15:00 en 16:00, diverse keren op 2 tot 8 april, en 11 april.
Het is maar een idee. Maandag horen we meer.
Dat eerste dus idd. Maar hoe weet je dat Kris na 2 april niet meer heeft geprobeerd??

vrijdag 5 september 2014 @ 04:53:33 #287
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144192136
Het wordt tijd om jouw monoloog te doorbreken Mata :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 04:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

10:53? Die is nieuw?

[..]

Dat eerste dus idd. Maar hoe weet je dat Kris na 2 april niet meer heeft geprobeerd??
El informe parcial del instituto holandés revela que hubo dos llamadas de auxilio. El martes 1 de abril, a las 4 de la tarde, las chicas intentaron marcar al 112, línea de emergencia en Holanda, y al día siguiente a las 10:53 de la mañana trataron de comunicarse con el 911, línea de auxilio en Panamá.
bron: http://laestrella.com.pa/(...)ca-llegaron/23801882

Gorraay vertaalde het als 'deelrapport', wat ik opvat als: een rapport over de ene telefoon en niet over de andere.
Er staat 'twee' oproepen. Ik ga er maar even vanuit dat de twee van 16:30 en 16:42 als één gerekend worden.

En verder:
“entre las 3:00 p.m. y 4:00 p.m., se nos ha comunicado, aparece el registro de una llamada a emergencias en su teléfono móvil”.
bron: http://www.panamaamerica.(...)o-haber-manipulacion

Door dit te combineren met de EenVandaag-video kwam ik op dat idee.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_144192141
Graag (dat doorbreken) Domnivoor! ;)

En dank, ik heb heel wat bij te lezen en wil de OP bijwerken.

Enige is dat volgens mij afwezigheid van info geen bewijs is dat er niet getracht is te bellen... ;)

vrijdag 5 september 2014 @ 05:08:31 #289
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144192159
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 04:57 schreef El_Matador het volgende:
[...]
Enige is dat volgens mij afwezigheid van info geen bewijs is dat er niet getracht is te bellen... ;)
Nee, integendeel: de afwezigheid van info (tot op heden) wijst er eerder op dat er heel veel meer op die telefoons is gevonden.
We zullen het maandag wel zien.

[ Bericht 13% gewijzigd door Domnivoor op 05-09-2014 05:42:00 ]
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
  vrijdag 5 september 2014 @ 05:16:38 #290
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144192172
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 04:29 schreef El_Matador het volgende:

^O^
Dat vind ik ook met die fototijden. Uiteraard bedoel ik niet het uitstekende werk van Perico (heerlijke username)
Hahaha, dankjewel!... De reden achter de nickname is echter niet spannend.

Mjah ik heb net alle beschikbare versies van alle foto's nog eens door die uitgebreide Exif Tool gehaald, met dank aan Strato voor het aanprijzen hiervan en elk veld bekeken.

Eindconclusies, als die er al niet waren:

• Alle namen c.q. nummers van de ons bekende foto's kloppen, die zijn door de Canon Powershot SX 270 HS zo vastgelegd in een unieke ID. Dus de volgorde staat vast.
• Dit geldt ook voor foto's 507 en 508. Ook al wordt bij 1 versie van #508 nog steeds de creatietijd op 19:54:00 gezet, tegenover 19:54:50 voor #507. Maar de nummering staat vast.
• Het staat ook 100% vast dat alle foto's zijn genomen in 4000x3000 formaat. Wij hebben te maken met drastische verkleiningen daarvan (1024x768).
• Het TimeZone veld stond op +1:00 . Maar de waarde voor de stad, was leeg. Dit zal wel duiden op GMT+1 dan.
• De GPS velden waren leeg, of onbekend.
• De camera heeft bij iedere foto de temperatuur geregistreerd. Het is niet geheel duidelijk of dit de CMOS sensor is in het apparaat. Dit heeft overigens geen betrekking op de kleurtemperatuur.

De waardes zijn in ieder geval:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
491   24 C.
493   22 C.
499   22 C.
500   22 C.
505   25 C.
507   23 C.
508   23 C.
542   24 C.
550   24 C.

Verder staat er nog een sloot aan technische data in.. Focus Upper Distance bij #505 is 65.53 meter, op de Mirador foto's worden de gezichten herkend door het apparaat... het zij zo.

Tot slot, kan iedereen naar gelieve EXIF velden wijzigen, zonder dat iemand anders hier achter hoeft te komen. Maar de tijden lijken toch accuraat te zijn
  vrijdag 5 september 2014 @ 05:39:49 #291
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144192197
Goed werk Perico ^O^
Met name die temperaturen vind ik interessant, voor zover die betrouwbaar zijn.
Als we temperatuurmetingen van 8 april kunnen achterhalen dan kunnen we een schatting maken op welke hoogte die nachtfoto's gemaakt zijn.
pi_144192202
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 05:08 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, integendeel: de afwezigheid van info (tot op heden) wijst er eerder op dat er heel veel meer op die telefoons is gevonden.
We zullen het maandag wel zien.
Wat is er maandag?

vrijdag 5 september 2014 @ 05:48:07 #293
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144192209
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 05:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er maandag?
"Maandag wordt er volgens de Panamese advocaat van de familie Kremers in Panama, Enrique Arrocha, meer bekend over het onderzoek naar de mobiele telefoons, de rugzak en kleding van de twee."

http://www.nieuws.nl/alge(...)-en-Lisanne-gevonden
pi_144192217
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 05:48 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

"Maandag wordt er volgens de Panamese advocaat van de familie Kremers in Panama, Enrique Arrocha, meer bekend over het onderzoek naar de mobiele telefoons, de rugzak en kleding van de twee."

http://www.nieuws.nl/alge(...)-en-Lisanne-gevonden
Top, ben benieuwd.

pi_144192225
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 05:39 schreef Domnivoor het volgende:
Goed werk Perico ^O^
Zeker! _O_
quote:
Met name die temperaturen vind ik interessant, voor zover die betrouwbaar zijn.
Als we temperatuurmetingen van 8 april kunnen achterhalen dan kunnen we een schatting maken op welke hoogte die nachtfoto's gemaakt zijn.
Ik heb nog nooit gehoord van compactcamera's met temperatuursensors?!

pi_144192227
Sja, ehh...

pi_144192228
Vollerdevol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')