quote:Op vrijdag 5 september 2014 01:12 schreef Perico het volgende:
Mijn soep van de twee beken waar de Kremers bij staan... Die massieve bedrock gaan niet van hun plek af, net als de wanden. Ik zie het overtuigende bewijs ook niet zo, met Quebrada #1 uit de video.
Veel stenen herken ik niet tenminste. Of ik ben echt aan Chani's tour naar de aardbeienfarm toe.
[ afbeelding ]
heb je toevallig de rode ogen optie geprobeerd, vindt dat programma twee rode ogen?quote:Op donderdag 4 september 2014 19:17 schreef Perico het volgende:
[..]
Da's een mooie versie ja
Ik heb een "difference cloud" gemaakt in Photoshop, om eens op een andere manier ernaar te kijken, naar ruis en onderliggende structuren.
Om een voorbeeld te geven:
De difference cloud van IMG_499 ziet er zo uit... je ziet duidelijk Lisanne:
[ afbeelding ]
En van IMG_542 wordt de difference cloud dan dit, met een vierkantje om het verdachte gebied:
[ afbeelding ]
Tis wel een afwijking die in het hele bovenste deel van de foto niet voorkomt, dus...
Ja ik zie het nu aan de drie stenen aan de linkerkant.. die zijn ook identiek.. dus ik ben overtuigd nu.quote:Op vrijdag 5 september 2014 01:39 schreef Gorraay het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die twee nogal aparte planten op de massieve rots achter de oversteek zijn op 508 ook schuin links achter Kris zichtbaar, net als de rots zelf, al lijkt die op 508 dichter begroeid.
deze leek die van technische dingen geen verstand heeft zou dan zeggenquote:Op vrijdag 5 september 2014 01:47 schreef suddenintuition het volgende:
Even iets heel anders : Gezien het feit dat hier mensen zitten, met nogal wat t e c h n i s c h
verstand, i.v.m. foto `s en dergelijke...heb ik nu een vraag, aan deze mensen, of zij ook toevallig verstand hebben van de Samsung en Iphone smartphones die de meisjes in bezit hadden ??
Ongeveer een jaar geleden, is van een kennis van mij, de Iphone gestolen....naar aanleiding daarvan, kwamen we erachter, dat zo `n smartphone altijd te traceren is, omdat er een TRANSPONDER in zit...dat betekent, dat zelfs wanneer zo `n telefoon UIT is......en zelfs wanneer die geen `bereik `heeft......WEL te traceren is, zelfs tot op ( tegenwoordig ) 1 meter....!!!
Pas wanneer je het VOORFRONT van de BATTERIJ gaat scheiden....is zo `n telefoon niet te traceren ( en dan moet je het BATTERIJ-gedeelte ook nog in zilverpapier verpakken, pas dan is de locatie van het toestel NIET te traceren ! Want die transponder kan anders altijd uitgelezen worden, op de precieze locatie ) ...Dit heeft ook gevolg voor deze 2 meisjes - tragedie !
Namelijk, ( foto `s zijn uiteraard belangrijk ) nog interessanter zou zijn, WAAR de meisjes waren, op elk moment en hoelaat....vooral in mijn eerdere scenario, zou dat betekenen.....dat men exact kan bepalen, waar die telefoons waren, locatie op de berg ? locatie bij een eventuele ontvoering ? en vervolgens de locatie TERUG GEDUMPT ( eventueel langs de rivier in de struiken ) ....Elke locatie van dit soort telefoons ook ZONDER bereik kan getraceerd worden tot op 1 meter ! ....( tenzij de batterij gescheiden is van de rest vd telefoon en in zilverpapier gewikkeld is....Deze techniek wordt bijna nooit toegepast, bij een gewone diefstal, maar bij dit soort zaken als de vermissing van de meisjes, kan dit dus gewoon WEL......( en ik ben serieus ! alweer....) Eigenlijk zou deze zaak met dit uitlezen van de transponders in 1 klap opgelost kunnen worden...Waarom is dit niet gebeurd en WIE weet hier nog wat ` technischer ` iets over te vertellen of aan te vullen ?? Jij Stratotanker ? Of iemand anders ?
oke ik begrijp wat je bedoelt. Zullen ze ongetwijfeld wel gedaan hebbenquote:Op vrijdag 5 september 2014 02:00 schreef suddenintuition het volgende:
NEE.....elke transponder kan uitgelezen worden tot op 1 meter ( vroeger voor 2000 geloof ik was dat 10 meter, als ik me niet vergis ) ....Met zulke telefoons, als iedereen tegenwoordig heeft, ben je dus ALTIJD te localiseren, oook als je telefoon UIT staat en GEEN bereik hebt...maar dit wordt niet gedaan, bij gewone diefstallen, dan gaan ze wel VER.....maar ze doen niet de 100% - moeite die komt kijken bij het totale-uitlezen van de transponder, MAAR HET KAN DUS WEL ! .....En dat vroeg ik me dus af, is deze zaak belangrijk genoeg, om dit WEL te doen ? NU ? .......
mij lijkt het van wel..........mja......
Die ouders hebben er niks mee te maken, de vriend van Kris heeft het nummer geschreven en alles geregeld.quote:Op vrijdag 5 september 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:
Eens, maar hetzelfde valt te zeggen over zijn eigen ouders In plaats van hun eigen zaak eens consequent te bekijken, toegeven dat "in 1e quebrada om 13:54" en "whatsapp gestuurd om 14:00" niet samengaat.
Ook de blauwe schoen kan nooit van Kris zijn.
Vanaf iOS versie 4 houdt die iPhone inderdaad overal je positie bij en slaat deze op je telefoon op. Het probleem bij deze is alleen dat dat apparaat de positie bepaalt dmv een driehoeksmeting van zendmasten. Als je geen bereik hebt tot die zendmasten, wat ze dus niet hadden, gaat dat dus niet werken, hoewel ik denk dat je voor zo'n meting een minder sterk signaal nodig hebt dan voor een echt telefoongesprek of voor het versturen van bv een bericht.quote:Op vrijdag 5 september 2014 01:47 schreef suddenintuition het volgende:
Even iets heel anders : Gezien het feit dat hier mensen zitten, met nogal wat t e c h n i s c h
verstand, i.v.m. foto `s en dergelijke...heb ik nu een vraag, aan deze mensen, of zij ook toevallig verstand hebben van de Samsung en Iphone smartphones die de meisjes in bezit hadden ??
Ongeveer een jaar geleden, is van een kennis van mij, de Iphone gestolen....naar aanleiding daarvan, kwamen we erachter, dat zo `n smartphone altijd te traceren is, omdat er een TRANSPONDER in zit...dat betekent, dat zelfs wanneer zo `n telefoon UIT is......en zelfs wanneer die geen `bereik `heeft......WEL te traceren is, zelfs tot op ( tegenwoordig ) 1 meter....!!!
Pas wanneer je het VOORFRONT van de BATTERIJ gaat scheiden....is zo `n telefoon niet te traceren ( en dan moet je het BATTERIJ-gedeelte ook nog in zilverpapier verpakken, pas dan is de locatie van het toestel NIET te traceren ! Want die transponder kan anders altijd uitgelezen worden, op de precieze locatie ) ...Dit heeft ook gevolg voor deze 2 meisjes - tragedie !
Namelijk, ( foto `s zijn uiteraard belangrijk ) nog interessanter zou zijn, WAAR de meisjes waren, op elk moment en hoelaat....vooral in mijn eerdere scenario, zou dat betekenen.....dat men exact kan bepalen, waar die telefoons waren, locatie op de berg ? locatie bij een eventuele ontvoering ? en vervolgens de locatie TERUG GEDUMPT ( eventueel langs de rivier in de struiken ) ....Elke locatie van dit soort telefoons ook ZONDER bereik kan getraceerd worden tot op 1 meter ! ....( tenzij de batterij gescheiden is van de rest vd telefoon en in zilverpapier gewikkeld is....Deze techniek wordt bijna nooit toegepast, bij een gewone diefstal, maar bij dit soort zaken als de vermissing van de meisjes, kan dit dus gewoon WEL......( en ik ben serieus ! alweer....) Eigenlijk zou deze zaak met dit uitlezen van de transponders in 1 klap opgelost kunnen worden...Waarom is dit niet gebeurd en WIE weet hier nog wat ` technischer ` iets over te vertellen of aan te vullen ?? Jij Stratotanker ? Of iemand anders ?
Toen ik mijn iPhone verloren was, kon ik inloggen op iCloud en zag op de meter precies waar hij zich bevond.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:00 schreef suddenintuition het volgende:
NEE.....elke transponder kan uitgelezen worden tot op 1 meter ( vroeger voor 2000 geloof ik was dat 10 meter, als ik me niet vergis ) ....Met zulke telefoons, als iedereen tegenwoordig heeft, ben je dus ALTIJD te localiseren, oook als je telefoon UIT staat en GEEN bereik hebt..
Een iPhone heeft de functionaliteit om altijd locatiegegevens op te slaan op de telefoon zelf. Een vereiste daarbij is dat "Locatie services" ingeschakeld moet zijn. Als die service is ingeschakeld dan peilt de iPhone continu zijn locatie aan de hand van GSM/CDMA masten (triangulation) of via GPS satellieten. Kortom NFI en de onderzoekers kunnen daarover meer uitsluitsel geven.quote:Op vrijdag 5 september 2014 01:47 schreef suddenintuition het volgende:
ik begrijp t denk ik een beetje.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:15 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Een iPhone heeft de functionaliteit om altijd locatiegegevens op te slaan op de telefoon zelf. Een vereiste daarbij is dat "Locatie services" ingeschakeld moet zijn. Als die service is ingeschakeld dan peilt de iPhone continu zijn locatie aan de hand van GSM/CDMA masten (triangulation) of via GPS satellieten. Kortom NFI en de onderzoekers kunnen daarover meer uitsluitsel geven.
Om de locatiedata op afstand beschikbaar te maken moet er een dataverbinding zijn. De meisjes zullen in NL ongetwijfeld een dataverbinding hebben voor bijvoorbeeld Whatsapp oid. Maar in een ander land kost het verzenden en ontvangen van data harde knaken via GPRS/UMTS/HSDPA dus dat zal waarschijnlijk uitgeschakeld zijn. Het is de vraag of daar uberhaupt data-dekking is.
In plaats daarvan kunnen ze gewoon WiFi gebruikt hebben in het dorpje. Voor zover ik weet blijft de locatiedata altijd lokaal op de telefoon staan, mits er geen gebruik gemaakt wordt van een specifieke App. Het zou kunnen zijn dat wanneer de iPhone kort in contact komt met een open datanetwerk dat hij de locatiegegevens als een mofo upload naar een centrale server wanneer daar opdracht toe is gegeven. Verder geen idee, heb Android.
Omdat ze na 16.42 uur niet lang meer geleefd hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:19 schreef Za het volgende:
Ik vraag me iets af, Kris en Lisanne bellen 911 ongeveer rond 16:30.
Men gaat uit van een noodsituatie, een van de twee gevallen gebroken been iets dergelijks. Stel dat dat het geval is, er wordt pas na 12 minuten weer een oproep gedaan, indien je echt in een noodsituatie zit dan zijn 12 minuten heel erg lang, eerder zou je elke 30 seconden bellen.
Maar goed, dan wordt het later en begint het zelfs donker te worden, een van de twee heeft een gebroken been (bv) ze zijn de weg kwijt, de situatie wordt steeds lastiger, desondanks is er pas de volgende dag weer een noodoproep gedaan.
Waarom geen oproepen die dag na 16:42, gedurende de rest van de middag, de avond of de nacht?
Indien je uitgaat van een val, met een verdwaling tot gevolg, waarom dan slechts 2 luttele pogingen 911 te bellen? Zover ik weet staat dit vast, past dit in iemands scenario?
Ik denk zelf dat ze of niet zelf gebeld hebben, of na 16:42 dachten hulp te hebben gevonden en op de terugweg naar Boquete waren, toen bv ingestapt bij iemand in de auto.
Omdat als je geen verbinding krijgt het weinig zin heeft om het direct nogmaals te proberen. Je hebt immers geen bereik. Dan moet je een andere plek opzoeken.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:19 schreef Za het volgende:
Ik vraag me iets af, Kris en Lisanne bellen 911 ongeveer rond 16:30.
Men gaat uit van een noodsituatie, een van de twee gevallen gebroken been iets dergelijks. Stel dat dat het geval is, er wordt pas na 12 minuten weer een oproep gedaan, indien je echt in een noodsituatie zit dan zijn 12 minuten heel erg lang, eerder zou je elke 30 seconden bellen.
het kan dat de rugzak met telefoons niet steeds bij de meiden is geweest...quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:05 schreef suddenintuition het volgende:
Indien ze dit dus WEL gedaan hebben inmiddels, naar aanleiding van deze vermissing....
dan worden wij dus ook al weer `onnodig ` aan het lijntje gehouden ( ons gewoon volk, bedoel ik ) want dit kost wel even wat tijd, uiteraard....maar dan wisten de `deskundigen ` vanaf misschien half april al.....EXACT elk moment, waar die meisjes waren.....elk moment !
Eens wanneer het een gewoon gesprek betreft, maar wanneer je in paniek bent ga je niet gedecideerd een kwartiertje wachten, en denkt dan ik probeer het morgen nog wel eens een keertje. IMO.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:28 schreef Stratotanker het volgende:
Omdat als je geen verbinding krijgt het weinig zin heeft om het direct nogmaals te proberen. Je hebt immers geen bereik. Dan moet je een andere plek opzoeken.
Misschien loop je dan nog wel naar een ander stuk, in de hoop op bereik, maar dan verwacht je inderdaad meerdere pogingen. Want als je in nood bent dan probeer je of je bereik hebt denk ik en laat je geen poging liggen omdat je telefoon rechtsboven aangeeft geen bereik te hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:32 schreef Za het volgende:
[..]
Eens wanneer het een gewoon gesprek betreft, maar wanneer je in paniek bent ga je niet gedecideerd een kwartiertje wachten, en denkt dan ik probeer het morgen nog wel eens een keertje. IMO.
Als je eenmaal besluit een noodnummer te bellen dan is het noodzaak dat je deze gewoon te pakken krijgt idd. Maar misschien hebben ze nooit ontvangst meer gehad. En toen werd het nacht en hebben ze de volgende dag gezocht. Speculaas hoor.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:32 schreef Za het volgende:
[..]
Eens wanneer het een gewoon gesprek betreft, maar wanneer je in paniek bent ga je niet gedecideerd een kwartiertje wachten, en denkt dan ik probeer het morgen nog wel eens een keertje. IMO.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |