abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:10:32 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_144196224
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, waar staan ze boven de wet?
In de praktijk staan ze dat ja. Niemand die ze een strobreed in de weg legt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_144196291
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 06:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jij bent er zo een die de boekjes leest, maar niet zelf na durft te denken.

Als banken monetair stimuleren, dan verschilt dat nauwelijks van Keynesiaans beleid. Wat jij 'echt Keynesiaans beleid' noemt, is een overheid die met geleend geld 'investeert' (lees geld over de balk smijt). Wat de ECB onder de druk van die luie Fransen doet is precies hetzelfde: de geldpersen wat harder laten lopen, schulden opkopen zodat overheden nog meer geld over de balk kunnen gooien.
Ja en jij bent er zo een die niet snapt waarom je een economisch probleem hebt als consumenten geen geld meer hebben om uit te geven. Misschien moet je wat meer 'boekjes' lezen.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_144196571
Dan zal die consument door de zure appel heen moeten bijten, totdat het systeem haar evenwicht weer gevonden heeft. Op de pof kopen maakt de ellende alleen maar groter.

Daar heb je geen boekjes voor nodig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_144196613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:23 schreef Lyrebird het volgende:
Dan zal die consument door de zure appel heen moeten bijten, totdat het systeem haar evenwicht weer gevonden heeft. Op de pof kopen maakt de ellende alleen maar groter.

Dit. In gewone mensentaal: de overheid is momenteel een goede kandidaat voor het televisieprogramma "Een dubbeltje op zijn kant".
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_144196736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:23 schreef Lyrebird het volgende:

De beste oplossing zou ook zijn om de lonen weer te laten stijgen, want het beleid van loonmatiging van de afgelopen decennia heeft de vraaguitval uiteindelijk ook veroorzaakt.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_144196880
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:29 schreef MadScientist het volgende:

[..]

De beste oplossing zou ook zijn om de lonen weer te laten stijgen, want het beleid van loonmatiging van de afgelopen decennia heeft de vraaguitval uiteindelijk ook veroorzaakt.
Nee, de interne vraag is uitgevallen door lagere reële bestedingsruimte en het besef dat het in de toekomst financieel minder rooskleurig zal zijn (o.a. pensioenen) waardoor mensen meer sparen.
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_144197011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:34 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nee, de interne vraag is uitgevallen door lagere reële bestedingsruimte en het besef dat het in de toekomst financieel minder rooskleurig zal zijn (o.a. pensioenen) waardoor mensen meer sparen.
Sinds wanneer sparen mensen meer? Volgens mij duiken mensen juist steeds verder de schulden in...
pi_144197112
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:38 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Sinds wanneer sparen mensen meer? Volgens mij duiken mensen juist steeds verder de schulden in...
2e hit Google:
http://www.nu.nl/geldzake(...)en-nieuw-record.html

Je moet het economische nieuws ook wel compleet genegeerd hebben de afgelopen 5 jaar als dit je niet bekend was.
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:57:00 #209
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_144197557
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:05 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Het probleem met grote bedrijven is dat ze veel te veel invloed hebben op het beleid van de overheid. Rechtstreeks (too big too fail) als indirect via allerlei gelobby. Goede voorbeelden zijn het bankenbeleid en het duurzaamheidakkoord (dat alleen aandacht heeft voor grote-bedrijven-centrale-energieopwekking).
Het rechtsysteem is ook biased naar hun toe.

Die documentaire over Spitzer liet me dat weer zien.

Is onderdeel van het 'vestigingsklimaat', zoals dat mooi heet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_144197821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:42 schreef Eleiko het volgende:

[..]

2e hit Google:
http://www.nu.nl/geldzake(...)en-nieuw-record.html

Je moet het economische nieuws ook wel compleet genegeerd hebben de afgelopen 5 jaar als dit je niet bekend was.
Ik bedoel ook de langere trend sinds de jaren 80. Consumenten worden steeds meer in de schulden gedreven, om de vraaguitval vanwege loonmatiging te compenseren.

In dat artikel staat ook dat veel mensen sinds de crisis extra geld opzij leggen omdat hun hypotheek onder water staat. En dat dus ondanks dat lonen al sinds jaar en dag laag zijn. Enige langetermijnoplossing lijkt me dat consumenten weer meer geld in hun hand krijgen.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:07:49 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144197862
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de praktijk staan ze dat ja. Niemand die ze een strobreed in de weg legt.
Vertel. Niet wat roepen, man en paard benoemen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144198805
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:05 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Het probleem met grote bedrijven is dat ze veel te veel invloed hebben op het beleid van de overheid. Rechtstreeks (too big too fail) als indirect via allerlei gelobby. Goede voorbeelden zijn het bankenbeleid en het duurzaamheidakkoord (dat alleen aandacht heeft voor grote-bedrijven-centrale-energieopwekking).

[..]

vrijdag 5 september 2014 @ 12:36:18 #213
45206 Pietverdriet
pi_144198843
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Amazon en google ging het over
pi_144199651
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Amazon en google ging het over
Ja, en?
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:09:32 #215
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_144203876
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel justitiële onderzoeken en schikkingen blijven geheim, evenals seponering van zaken. Voor als je me niet geloofd: kijk de documentaire over Elliot Spitzer, hoe schaamteloos dit soort bedrijven vervolging ontlopen én de openbaarheid vermijden.

Als ik me niet vergis kreeg Apple (of was het Google?) onlangs een boete van 400 miljoen dollar voor het schenden van pricefixing van e-books. Een schijntje.

Wat hier achter steekt is dat ze niet alleen 'too big to fail' zijn, maar ook te belangrijk om dwars te zitten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:10:51 #216
45206 Pietverdriet
pi_144203913
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Veel justitiële onderzoeken en schikkingen blijven geheim, evenals seponering van zaken. Voor als je me niet geloofd: kijk de documentaire over Elliot Spitzer, hoe schaamteloos dit soort bedrijven vervolging ontlopen én de openbaarheid vermijden.

Wat hier achter steekt is dat ze niet alleen 'too big to fail' zijn, maar ook te belangrijk om dwars te zitten.
Nogmaals, waar staan amazon en google boven de wet?
Of roep je maar wat?
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:12:21 #217
45206 Pietverdriet
pi_144203957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

.

Als ik me niet vergis kreeg Apple (of was het Google?) onlangs een boete van 400 miljoen dollar voor het schenden van pricefixing van e-books. Een schijntje.

.
Dus apple staat niet boven de wet
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:15:57 #218
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_144204044
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het rechtsysteem is ook biased naar hun toe.

Die documentaire over Spitzer liet me dat weer zien.

Is onderdeel van het 'vestigingsklimaat', zoals dat mooi heet.
Ik wil er graag bij zijn als de schellen van je ogen vallen. Op een dag zie je in dat het de overheid is die deze misdaden toelaat en dat dit soort misdadigers de maatjes zijn van het volk waar jij op mag stemmen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_144227710
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:44 schreef Lyrebird het volgende:
Die overbetaalde idioten van de ECB zijn ook weer druk bezig om monetair te stimuleren, het kan niet op.

Het wrange is dat alleen de rijken er rijker van worden. Dat was hier in Japan ook zo. De aandelen verdubbelden in koers in een paar maanden tijd, terwijl het loon van de Japanse Jan met de Pet weg geinflateerd werd.

Legale diefstal, aangeboden door onze linksche vrinden.

Maar blijf vooral doorslapen.
Volledig eens. We moeten niet investeren, we moeten staatsschulden afbouwen en een gezond financieel beleid voeren.

Niet leven in geleende welvaart. Dat kan toch iedereen begrijpen?
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:46:05 #220
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_144234002
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies. Mensen houden vanwege de tegenvallende huizenmarkt de hand op de knip en doen liever sparen/schuld aflossen dan geld uitgeven? De overheid durft de stijgende overheidsuitgaven (m.n. de zorg) niet te beteugelen en voert daarom lastenverzwaringen door zodat de koopkracht stagneert? De pavlov-reactie om de crisis te proberen te bestrijden met een sociaal akkoord waarin loonmatiging is opgenomen, ook als dat misschien juist contraproductief is? Dat zou ik gokken.
Lijkt me sowieso niet plausibel, gezien de groeiende loonverschillen die we nu al hebben. Managers die relatief gezien nog meer binnen harken, dat gaat de gemiddelde werknemer echt niet accepteren.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_144243577
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik wil er graag bij zijn als de schellen van je ogen vallen.
Je zou een poging kunnen doen. Voorbeelden?

quote:
Op een dag zie je in dat het de overheid is die deze misdaden toelaat en dat dit soort misdadigers de maatjes zijn van het volk waar jij op mag stemmen.
De overheid laat deze misdaden toe, maar wie is de sturende actor hierin? Wie heeft bezit genomen van de overheid?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 6 september 2014 @ 17:15:16 #222
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_144243695
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je zou een poging kunnen doen. Voorbeelden?

[..]

De overheid laat deze misdaden toe, maar wie is de sturende actor hierin? Wie heeft bezit genomen van de overheid?
Je hebt gelijk zonder het uit te spreken. Zodra je een centrale sturende macht hebt zullen zij die het zich kunnen veroorloven de macht in hun voordeel proberen te beinvloeden. Direct wat ik tegen heb op een overheid.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_144343867
Linkse partijen en visie, dat is zoiets als de Sahara en snowboarden.
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:28:07 #224
45206 Pietverdriet
pi_144363884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:32 schreef Halcon het volgende:
Linkse partijen en visie, dat is zoiets als de Sahara en snowboarden.
Nee, snowboarden in de sahara gaat prima

pi_144364103
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, snowboarden in de sahara gaat prima

Dat is sandboarding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')