Verlaag de belastingen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:06 schreef MadScientist het volgende:
Enige langetermijnoplossing lijkt me dat consumenten weer meer geld in hun hand krijgen.
Domicilie kiezen in Zweden want helemaal geen vermogensbelasting.quote:Op maandag 15 september 2014 15:14 schreef keste010 het volgende:
Uiteindelijk zal wat dat betreft er niet alleen een verschuiving in het belastingstelsel moeten komen (meer nivellering, lagere kosten arbeid voor de middenklasse en het progressief gaan belasten van vermogen), maar vooral ook een verschuiving in de onderliggende machtstructuren die de ongelijkheden in de beloningen voor arbeid veroorzaken (daarmee doel ik vooral op het hervormen van aandeelhoudersstructuren die eenzijdig op het behalen van vlugge winsten gericht zijn). Dat laatste is een maatregel die niet alleen nivelleert, maar ook in bijv. ecologische zin ervoor kan zorgen dat bedrijven lange termijn-effecten van hun productie meer in het oog nemen.
Probleem bij de SP is alleen dat ze nogal eenzijdig op het eerste focussen en zoals ik in de OP schreef de uitwassen van kapitalisme willen bestrijden ipv een algehele visie te hebben over hoe je in kapitalisme moet hervormen.
Je betaald alleen een godsvermogen aan belasting op inkomenquote:Op maandag 15 september 2014 15:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Domicilie kiezen in Zweden want helemaal geen vermogensbelasting.
Het is de verwachting dat het belastingstelsel hervormd gaat worden als de VVD over rechts kan regeren.quote:Op maandag 15 september 2014 15:14 schreef keste010 het volgende:
Uiteindelijk zal wat dat betreft er niet alleen een verschuiving in het belastingstelsel moeten komen (meer nivellering, lagere kosten arbeid voor de middenklasse en het progressief gaan belasten van vermogen), maar vooral ook een verschuiving in de onderliggende machtstructuren die de ongelijkheden in de beloningen voor arbeid veroorzaken (daarmee doel ik vooral op het hervormen van aandeelhoudersstructuren die eenzijdig op het behalen van vlugge winsten gericht zijn). Dat laatste is een maatregel die niet alleen nivelleert, maar ook in bijv. ecologische zin ervoor kan zorgen dat bedrijven lange termijn-effecten van hun productie meer in het oog nemen.
Probleem bij de SP is alleen dat ze nogal eenzijdig op het eerste focussen en zoals ik in de OP schreef de uitwassen van kapitalisme willen bestrijden ipv een algehele visie te hebben over hoe je in kapitalisme moet hervormen.
Waar ik aan wil toevoegen dat dankzij 30 jaar VVD in de regering je als 'onrendabele' niet eens meer mág sparen. Dat is verboden.quote:Hoe is het zover gekomen?
De Utrechtse onderzoekers Bas van Bavel en Ewout Frankema noemen een aantal oorzaken. In de eerste plaats: de verzorgingsstaat. Mensen met een laag inkomen hoeven minder te sparen, omdat ze kunnen terugvallen op een uitkering. Twee: aandelen en huizen. In de afgelopen dertig jaar zijn deze veel meer waard geworden. Nog altijd moet een miljonair zijn best doen zijn vermogen niet te laten groeien. Drie: belastingontwijking. Voor de rijken is het steeds eenvoudiger geworden hun vermogen buiten het bereik van de fiscus te houden. En ten vierde: beleid. In 2001 is de vermogensbelasting voor rijke spaarders flink omlaag gegaan en in 2010 ging ook de erfbelasting naar beneden. ‘Door deze politieke beslissingen wordt het private vermogen nu niet of nauwelijks meer belast,’ schrijft Van Bavel. ‘Overigens zonder dat daar noemenswaardig politiek of maatschappelijk debat over is gevoerd.’
Pensioenfondsen zijn maar een kleine speler tov de grote kapitaalstromen. Dat even voorop gesteld. Zij zijn zeer zeker niet "de grootste partij" in het flitskapitaalspel.quote:Op maandag 15 september 2014 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
De grootste partij die in aandelen op vlugge winst uit is zijn de pensioenfondsen van diezelfde arbeiders
Goede onderbouwingquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:32 schreef Halcon het volgende:
Linkse partijen en visie, dat is zoiets als de Sahara en snowboarden.
Dat lijkt me terecht.quote:Op maandag 15 september 2014 15:24 schreef Klopkoek het volgende:
Waar ik aan wil toevoegen dat dankzij 30 jaar VVD in de regering je als 'onrendabele' niet eens meer mág sparen. Dat is verboden.
Dat is 'simpelweg' weinig constructief deze opvattingquote:Op dinsdag 16 september 2014 14:04 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dat lijkt me terecht.
Niet in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien en dan ook nog willen sparen van andermans geld. Dat is simpelweg pervers.
Dit kun je ook van de banken zeggen trouwens.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:04 schreef Rockefellow het volgende:
Niet in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien en dan ook nog willen sparen van andermans geld. Dat is simpelweg pervers.
Niet op letten, Klopkoek wil ook kunnen sparen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:04 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dat lijkt me terecht.
Waarom weer zo persoonlijk?quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet op letten, Klopkoek wil ook kunnen sparen.
Hoeveel zou een uitkeringsgerechtigde moeten kunnen sparen dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is 'simpelweg' weinig constructief deze opvatting
In de WW zit er toch sowieso geen maximum aan spaargeld?quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel zou een uitkeringsgerechtigde moeten kunnen sparen dan?
Ik denk dat het voor Kk vooral belangrijk is dat dit bij de bijstand wel gelimiteerd is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de WW zit er toch sowieso geen maximum aan spaargeld?
Maar dat is nogal wiedes, gezien de doelstelling van de bijstand.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor Kk vooral belangrijk is dat dit bij de bijstand wel gelimiteerd is.
Sneue suggestie weerquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor Kk vooral belangrijk is dat dit bij de bijstand wel gelimiteerd is.
Inderdaad, de doelstelling behoort te zijn om mensen weer snel eruit te krijgen, en dan liefst weer op hetzelfde niveau terug in stromen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is nogal wiedes, gezien de doelstelling van de bijstand.
Is een constatering. Kan ook niet om de feiten heen Klopkoek. Hoe graag ik je ook een luxe leven zou gunnen, werken hoort daarbij.quote:
Daar hebben we de ww voor. De bijstand is een laatste vangnet voor mensen die op geen enkele andere manier in hun levensonderhoud kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad, de doelstelling behoort te zijn om mensen weer snel eruit te krijgen, en dan liefst weer op hetzelfde niveau terug in stromen.
Allemaal treiterregeltjes bedenken helpt daar beslist niet bij.
Mooi, dan weten we dat we daar de WW voor hebben en mensen in de bijstand niet bedoeld zijn om snel weer herin te treden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar hebben we de ww voor. De bijstand is een laatste vangnet voor mensen die op geen enkele andere manier in hun levensonderhoud kunnen voorzien.
Mensen die kunnen leven van een ander inkomen, óf van spaargeld, óf op kosten van een ander, komen daar dus niet voor in aanmerking.
Niemand houdt je tegen om de bijstand weer snel gedag te zeggen hoor.
Je bent gewoon een sneue, verheven en bijzonder arrogante zakenwasserquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is een constatering. Kan ook niet om de feiten heen Klopkoek. Hoe graag ik je ook een luxe leven zou gunnen, werken hoort daarbij.
Maar wel een die zijn eigen geld verdient.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent gewoon een sneue, verheven en bijzonder arrogante zakenwasser
Vertel, heb je een probleem met een limiet op eigen vermogen in de AOW?quote:
Als jij 30k op de bank hebt staan, heb je helemaal geen probleem om "op hetzelfde niveau" terug te stromen. Het punt is een beetje dat veel mensen die in de bijstand terecht komen al een halfjaar tot twee jaar WW ontvangen, dan is de bijstand ineens een schrale bedoeling.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad, de doelstelling behoort te zijn om mensen weer snel eruit te krijgen, en dan liefst weer op hetzelfde niveau terug in stromen.
Allemaal treiterregeltjes bedenken helpt daar beslist niet bij.
Ja, dat doet ie helemaal autonoom en volledig autarkisch. Pleur toch op zeg.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel een die zijn eigen geld verdient.
Nou ja, het is niet zo dat hij bij zijn werkzaamheden erg veel hulp of respect van jou ontvangt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat doet ie helemaal autonoom en volledig autarkisch. Pleur toch op zeg.
En wat dan nog? Is dat een vrijbrief om steeds anderen te kleineren? Maakt dat iemand dan direct een streepje voor heeft in een 'discussie'? Het lijkt dan wel verdimme te oude feodale klassenstructuur.
Nee, het komt vanaf het begin van één kant, zijn kant. Elke keer weer maakt hij mij uit voor dorpsgek e.d. Dan krijgt hij mijn respect ook niet nee.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet zo dat hij bij zijn werkzaamheden erg veel hulp of respect van jou ontvangt.
Het komt dus van twee kanten.
Dat is onjuist.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, het komt vanaf het begin van één kant, zijn kant.
Dat lijkt me niet echt een juiste constructie. Het is ook bij de bijstand de bedoeling dat je daar zo kort mogelijk in zit en alleen wanneer je het echt nodig hebt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mooi, dan weten we dat we daar de WW voor hebben en mensen in de bijstand niet bedoeld zijn om snel weer herin te treden.
Jij bent partijdig. Ik heb hem NOOIT voor dorpsgek of debiel uitgemaakt. Elke keer als ik terugkom krijg ik dat naar mijn hoofd. Ik begin NOOIT zelf deze persoonlijke suggesties, noch maak ik hem uit voor fraudeur of weet ik niet wat. Zo ga ik discussies niet in, hij wel.quote:
Oké. Dan wachten we op een andere mod.quote:
De banen liggen voor het oprapen iddquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
Niemand houdt je tegen om de bijstand weer snel gedag te zeggen hoor.
Meer dat het geen plicht is om bijstand te trekken wanneer de regels je niet zinnen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef MadScientist het volgende:
[..]
De banen liggen voor het oprapen iddOf bedoel je dat niet?
De werkgevers streven niet eens naar volledige werkgelegenheidquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Klopkoek suggereert dat er allerlei regels zijn die mensen dwingen om langdurig in de bijstand te blijven. Ik beweer dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als zeggen dat het geen plicht is om belasting af te dragen, omdat je naar een ander land kan verhuizenquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meer dat het geen plicht is om bijstand te trekken wanneer de regels je niet zinnen.
Dat is heimelijk wel het doel ja. Komt politiek gezien goed uit. Naar Brits recept.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopkoek suggereert dat er allerlei regels zijn die mensen dwingen om langdurig in de bijstand te blijven.
Nee, jij doet het via de DM. Niet zo schijnheilig.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent partijdig. Ik heb hem NOOIT voor dorpsgek of debiel uitgemaakt. Elke keer als ik terugkom krijg ik dat naar mijn hoofd. Ik begin NOOIT zelf deze persoonlijke suggesties, noch maak ik hem uit voor fraudeur of weet ik niet wat. Zo ga ik discussies niet in, hij wel.
Van jouw linkse vrienden inderdaad. Die zijn wel gebaat bij een flink leger afhankelijken.quote:
Nee, stel je voor. Dan zou niemand ondernemer meer worden, maar bleef men wel in loondienst plakken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De werkgevers streven niet eens naar volledige werkgelegenheid
Bijstandsgerechtigden stemmen vaker links, dus ik denk niet dat het (50% van) de politiek goed uitkomt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is heimelijk wel het doel ja. Komt politiek gezien goed uit. Naar Brits recept.
Nou nee, niet echt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als zeggen dat het geen plicht is om belasting af te dragen, omdat je naar een ander land kan verhuizen
Ze stemmen vooral vaker niet. Een rechtse club als de PVV doet het overigens ook relatief goed bij die groep.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bijstandsgerechtigden stemmen vaker links, dus ik denk niet dat het (50% van) de politiek goed uitkomt.
Notoire regeringspartijen zoals de SP en de PVV zijn uit op een leger langdurige bijstandstrekkers.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze stemmen vooral vaker niet. Een rechtse club als de PVV doet het overigens ook relatief goed bij die groep.
Zie je, iedereen aan het werk is voor de rechtsmens ook niet goed.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, stel je voor. Dan zou niemand ondernemer meer worden, maar bleef men wel in loondienst plakken.
Ten eerste vormen bijstandsgerechtigden nooit een meerderheid.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bijstandsgerechtigden stemmen vaker links, dus ik denk niet dat het (50% van) de politiek goed uitkomt.
Ja zoietsquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Notoire regeringspartijen zoals de SP en de PVV zijn uit op een leger langdurige bijstandstrekkers.
Werklozen zijn een makkelijke zondebok voor rechtse partijen. Eén van de posters van de VVD was 'handen uit de mouwen, niet de hand ophouden'. Dat de crisis voor werkloosheid zorgt en deze mensen daar niets aan kunnen doen wordt natuurlijk lekker verzwegen. En wie heeft de crisis veroorzaakt?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je als werkgevers of als overheid mikt op werkloosheid ben je dus het belang van 'de economie' boven het leven van (veelal zwakkere) mensen aan het stellen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, stel je voor. Dan zou niemand ondernemer meer worden, maar bleef men wel in loondienst plakken.
Iedereen aan het werk is geweldig. Werk creëren voor iedereen is verschrikkelijk. Zie het Nederlandse gedrocht: "de sociale werkplaats"quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zie je, iedereen aan het werk is voor de rechtsmens ook niet goed.
Inderdaad. Tov het hebben van werk stemmen ze vaker niet.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze stemmen vooral vaker niet. Een rechtse club als de PVV doet het overigens ook relatief goed bij die groep.
Die mensen kunnen er van alles aan doen. Bijscholen, loonmatiging, harder werken, meer uren draaien, omscholing, tal van opties.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:16 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Werklozen zijn een makkelijke zondebok voor rechtse partijen. Eén van de posters van de VVD was 'handen uit de mouwen, niet de hand ophouden'. Dat de crisis voor werkloosheid zorgt en deze mensen daar niets aan kunnen doen wordt natuurlijk lekker verzwegen. En wie heeft de crisis veroorzaakt?
De schijnheil ben jij. Dit was de eerste keer dat ik een DM stuurde.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, jij doet het via de DM. Niet zo schijnheilig.
Bijscholen en omscholen, hoeveel denk je dat dat kost? Alle andere opties komen neer op een verslechtering van de arbeidsomstandigheden. What's next? Stokslagen? Loon niet uitbetalen bij het niet halen van targets?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die mensen kunnen er van alles aan doen. Bijscholen, loonmatiging, harder werken, meer uren draaien, omscholing, tal van opties.
Zeiken dat er geen werk is en dat alles de schuld is van de Rabobank is makkelijker.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die mensen kunnen er van alles aan doen. Bijscholen, loonmatiging, harder werken, meer uren draaien, omscholing, tal van opties.
Onzin. Werkgevers willen altijd kosten besparen (zeker tijdens een crisis) en werknemers zijn kosten. Ze hebben altijd een prikkel om werknemers te dumpen. Dan kun je bijscholen wat je wil. Dat is gewoon een laffe manier om met 'individuele verantwoordelijkheid' te verdoezelen dat het systeem niet werkt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:26 schreef MadScientist het volgende:
Werkgevers willen altijd kosten besparen (zeker tijdens een crisis)
Niet waar.quote:en werknemers zijn kosten.
We gaan niet uit van de meest kanslozen op de arbeidsmarkt, maar mensen die werkloos worden (door de crisis, zo stel je). Die hebben een normaal salaris gehad en het is niet gek om in een neergaande markt extra in jezelf te investeren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bijscholen en omscholen, hoeveel denk je dat dat kost? Alle andere opties komen neer op een verslechtering van de arbeidsomstandigheden. What's next? Stokslagen? Loon niet uitbetalen bij het niet halen van targets?
En waar moet dat van betaald worden als je in de bijstand zit? Dat kan dus niet, en rechts wil dat alleen het hoogst noodzakelijke ervan kan worden betaald.
Er ís ook geen werk voor ieder geschoold mens. Er zijn minder arbeidsplaatsen dan 'arbeiders'.quote:
Zero sum (voor de zoveelste keer). Productief zijn of productiever zijn dan voorheen levert meer werk op, want er is niet een maximale hoeveelheid werk die er verricht moet worden in Nederland. Als ik aan mijn werkgever kan aantonen dat ik 100k kan opleveren voor hem in plaats van 10k, dan zal hij sneller geneigd zijn een tweede arbeider aan te nemen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er ís ook geen werk voor ieder geschoold mens. Er zijn minder arbeidsplaatsen dan 'arbeiders'.
Je kunt wel roepen dat ze maar moeten gaan overwerken, loonmatigen e.d. maar dat is dus de individuele ratrace ("er alles aan kunnen doen"). Waar sommigen alhier op uit zijn.
Massaal overwerken betekent juist dat er nóg minder arbeidsplaatsen nodig zijn, en vergroot eerder de werkloosheid.
Het is werkelijk waar een schandaal hoe je de verantwoordelijkheid bij die groep neer legt. Alsof je een 'neergaande markt' jaren van te voren ziet aan komen. Je ziet niet jaren van te voren aan komen dat een bedrijf gaat inkrimpen en je dus nog even cursussen moet gaan volgen. Als dat dan iedereen massaal gaat doen, dan is het enige wat er gebeurt dat je honderden/duizenden euros armer bent, want jij (of iemand anders) vliegt er alsnog uit. Maar ook dat is volstrekt hun eigen verantwoordelijkheid en fout geweest zeker. In dat geval zijn ze zo dom geweest om te investeren in (achteraf) irrelevante cursussen en opleidingen. Omdat er hoe dan ook mensen uit moesten.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We gaan niet uit van de meest kanslozen op de arbeidsmarkt, maar mensen die werkloos worden (door de crisis, zo stel je). Die hebben een normaal salaris gehad en het is niet gek om in een neergaande markt extra in jezelf te investeren.
Slaat helemaal nergens op, dit.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zero sum (voor de zoveelste keer). Productief zijn of productiever zijn dan voorheen levert meer werk op, want er is niet een maximale hoeveelheid werk die er verricht moet worden in Nederland. Als ik aan mijn werkgever kan aantonen dat ik 100k kan opleveren voor hem in plaats van 10k, dan zal hij sneller geneigd zijn een tweede arbeider aan te nemen.
Het is werkelijk een prestatie hoe je een ambitieuze werkhouding weet te koppelen aan negatieve karaktereigenschappen. Natuurlijk kan je soms de verkeerde keuze maken, maar dat wil niet zeggen dat je leven eindigt zodra je voor het eerst ontslagen wordt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is werkelijk waar een schandaal hoe je de verantwoordelijkheid bij die groep neer legt. Alsof je een 'neergaande markt' jaren van te voren ziet aan komen. Je ziet niet jaren van te voren aan komen dat een bedrijf gaat inkrimpen en je dus nog even cursussen moet gaan volgen. Als dat dan iedereen massaal gaat doen, dan is het enige wat er gebeurt dat je honderden/duizenden euros armer bent, want jij (of iemand anders) vliegt er alsnog uit. Maar ook dat is volstrekt hun eigen verantwoordelijkheid en fout geweest zeker. In dat geval zijn ze zo dom geweest om te investeren in (achteraf) irrelevante cursussen en opleidingen. Omdat er hoe dan ook mensen uit moesten.
Sowieso is een dergelijke stemming (jezelf voor dringen en anderen pootje lichten) zelden goed voor de collegialiteit en cultuur op de werkvloer.
Leg uit. Als iedereen productief is, dan blijft er meer geld over. Wat denk jij dat daar mee zal gebeuren?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Slaat helemaal nergens op, dit.
Een wit voetje willen halen (en anderen pootje lichten) in een inkrimpende organisatie is slecht voor de collegialiteit.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:44 schreef Scorpie het volgende:
Cursussen en trainingen volgen om hogerop te komen zijn slecht voor de collegialiteit ? Neger wat?
Een hardwerkende, productieve en goedkope bevolking zal de internationale concurrentie beter aankunnen, waardoor een lokale ratrace wordt vermeden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een wit voetje willen halen (en anderen pootje lichten) in een inkrimpende organisatie is slecht voor de collegialiteit.
Bovendien negeer je het allerbelangrijkste punt. Collectieve werkloosheid wordt geïndividualiseerd naar een ratrace.
Ooit eens van overcapaciteit gehoord?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Leg uit. Als iedereen productief is, dan blijft er meer geld over. Wat denk jij dat daar mee zal gebeuren?
Waarbij uiteraard Uitverkorenen zoals GSbrder (nazaat uit een patriciersgeslacht) niet toe mogen worden gerekend.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een hardwerkende, productieve en goedkope bevolking zal de internationale concurrentie beter aankunnen, waardoor een lokale ratrace wordt vermeden.
Intersectoraal; zeker.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ooit eens van overcapaciteit gehoord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |