Tommeke | woensdag 3 september 2014 @ 10:14 | |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
Wij doen aan baarden. En snorren. En ver fietsen. Tenzij je Ivo heet. Dan was het een ommetje en is dit 2 dagen niet geschoren. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Tommeke op 03-09-2014 22:04:52 ] | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 10:19 | |
![]() | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 10:20 | |
Nou, ik weet mijn tafel wel te vinden hoor Kano.![]() | ||
forty-two | woensdag 3 september 2014 @ 10:21 | |
VeloViewer Score 99.43 From 100 of 1,530 segments. ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door forty-two op 03-09-2014 10:46:19 ] | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 10:23 | |
Ik moet maar eens een aerohelm met visier gaan kopen denk ik. En een stuk proza op mn strava-account plaatsen. | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 10:24 | |
Hoge pieken, diepe dalen, de carriere van Muzas door M.Uzas. Bestseller | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 10:24 | |
![]() | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 10:25 | |
Michel van Egmond. Top auteur. Lekker boekie maken man, lekker toch. | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 10:26 | |
Lettertype 20, dan heb je de pagina's snel vol. | ||
forty-two | woensdag 3 september 2014 @ 10:26 | |
Leef je uit, ik ben benieuwd naar de resultaten ![]() En het is zonder de nadelige effecten zoals hartfalen ![]() | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 10:28 | |
Hard Falen is het wel. | ||
RealBizkit666 | woensdag 3 september 2014 @ 10:29 | |
Shit. Weer onder de 98 gezakt...
![]() [ Bericht 43% gewijzigd door RealBizkit666 op 03-09-2014 10:35:48 ] | ||
forty-two | woensdag 3 september 2014 @ 10:30 | |
![]() Je bent wel in vorm jij ![]() | ||
KolonelBroodje | woensdag 3 september 2014 @ 10:37 | |
VeloViewer Score 97.03 ? From 100 of 1,873 segments. Maximum possible score: 99.78 ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 10:50 | |
Hebben jullie ook vaak dat je challenges alleen ziet en kan joinen omdat anderen dat al gedaan hebben en ze daardoor in je feed te zien zijn? Die alpentraum bijvoorbeeld, die krijg ik niet te zien als ik op challenges klik ![]() | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 10:51 | |
87.5 ![]() Dat wordt beuken de komende tijd ![]() | ||
ddx | woensdag 3 september 2014 @ 10:55 | |
99.02 From 100 of 4,455 segments. Maximum possible score: 99.91 ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 10:56 | |
Ja. Net als de box hill KOM challenge | ||
ddx | woensdag 3 september 2014 @ 11:01 | |
Komt doordat sommige challenges vanuit partnet (sponsor dus) van strava zijn, strava zelf doet dan geen communicatie. Via deze site kan je ze allemaal zien : http://www.kom.club/ Ook hoop challenges voor tijd op bepaald segment. | ||
Questular | woensdag 3 september 2014 @ 11:19 | |
Geen strava hebben, lekker zonder druk fietsen ![]() | ||
Patroon | woensdag 3 september 2014 @ 11:31 | |
Ik ervaar door Strava geen druk. Het is maar net hoe je er me omgaat. Ook al zou ik met 26 gem kmh thuiskomen. Wel jammer dat veel jongens te hard rijden, dan goed voor ze is, omdat ze bang zijn voor laag gemiddelde of KOMs willen halen. | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 11:31 | |
Of omdat niet iedereen zich druk kan maken over d1/d2/d3 maar het lekker vind om gewoon een rondje te fietsen. | ||
Tommeke | woensdag 3 september 2014 @ 11:42 | |
Ik vind het gewoon leuk om m'n tochten bij te houden en te zien wat ik per maand/jaar etc doe. En dat vergelijken met vrienden etc. | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 11:44 | |
VeloViewer Score 69.79 ? From 29 of 117 segments. Maximum possible score: 99.79 ![]() ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 11:48 | |
Precies. Ik vind het ook handig om slijtage van onderdelen bij te houden. En soms kijk ik nog wel eens terug naar bijzondere ritjes in Japan ofzo. Digitale souvenir dit dat | ||
ddx | woensdag 3 september 2014 @ 11:54 | |
Of mensen die gaan roepen dat je netzogoed niet kan fietsen als je geen KOM haalt ![]() Nee strava is gewoon leuk om je ritten bij te houden en challenges dagen je uit. | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 11:56 | |
HAha, dat was gewoon een sneer richting die Rico | ||
quinoahipster | woensdag 3 september 2014 @ 11:58 | |
[ Bericht 31% gewijzigd door quinoahipster op 03-09-2014 12:20:02 ] | ||
ddx | woensdag 3 september 2014 @ 11:59 | |
Snap ik, gelukkig had je zelf 's ochtends wel een KOM ![]() Rico zou in Noord-Holland meer moeite hebben om wat KOM's te halen trouwens ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 12:01 | |
Ha, nu weet ik wie je bent! Kreeg er zelfs kudo's voor van Rico! En liggen hier de snelheden hoger dan? Ik sta nu wel 7de op sloten op de eindsprint met 100+ km/uur ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 12:04 | |
Tuurlijk, veel meer fietsers. | ||
Patroon | woensdag 3 september 2014 @ 12:27 | |
Ik wil een vermogensmeter kopen. Zouden de Chinezen al 1 hebben nagemaakt? Of zijn ze er achter gekomen dat alleen de buitenkant namaken bij vermogensmeter niet werkt? ![]() | ||
poiuytr | woensdag 3 september 2014 @ 12:27 | |
In de meeste sporten moeten bij mij wedstrijd/ spel elementen zitten wil ik het leuk vinden en vaak doen. Denk dat 70% van mij ritten solo zijn Strava biedt hierbij dus een leuke uitkomst om eigen records scherper te zetten of proberen om onder tijden van bekenden te duiken. Weet zeker dat ik als ik Strava niet had gehad ik een stuk minder had gefietst dit jaar. Met Strava kan ik ook mooi een dagboek bijhouden van al mijn sportactiviteiten. Moet zeggen dat ik sinds ik Strava gebruik ik een stuk gezonder leef en tig keer meer sport. En voel van Strava ook totaal geen druk hoor. | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 12:55 | |
Geen eigen motivatie hebben ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 13:10 | |
Dit. Het motiveert mij enorm. | ||
Ericr | woensdag 3 september 2014 @ 13:33 | |
Voor Strava timede ik bepaalde segmenten ook al. Met Strava is het gewoon handig dat je historie kan bijhouden van je trainingen zonder dat je er al teveel moeite voor hoeft te doen. Had er meer dan 20 jaar terug al een heel spreadsheet voor gemaakt, kostte best een hoop tijd terwijl je met Strava na een upload gelijk ziet hoe je gepresteerd hebt. Moet alleen mijn aantal segmenten maar eens uitbreiden, nu maar 871 segmenten gereden als ik naar Veloviewer kijk. Week in, week uit bijna hetzelfde rondje rijden gaat alleen niet veel helpen vrees ik. Veloviewer score 98,11 maar bijna allemaal segmenten waar door duizenden is gereden. Veel van die segmenten kom je ook alleen maar in de top 10 of top 25 als je richting stormkracht de deur uit gaat. | ||
ddx | woensdag 3 september 2014 @ 13:50 | |
Maar op zo'n segment kan je juist punten verdienen. Een segment waar maar 50 man overheen is gegaan, kan je niet zoveel punten verdienen ![]() | ||
very | woensdag 3 september 2014 @ 13:53 | |
Waarom heeft dit topic trouwens geen OP-plaatje? Ik vind dat ik er één moet maken ![]() Net even snel een plaatje gezocht, bewerkt en voorzien van een fok stempel, al vind ik dit wel wat simpel eigenlijk ![]() ![]() | ||
Ericr | woensdag 3 september 2014 @ 13:56 | |
Dat is waar maar meestal alleen onder de juiste omstandigheden. Bijna al mijn segmenten waar ik een hoge score heb liggen in de duinen waar je onder windkracht 6 eigenlijk kansloos bent op de meeste segmenten. | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 14:14 | |
Bazenplaatje! Moest twee keer kijken ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 14:15 | |
Wat zit er nou voor gekras rechts van het logo? | ||
very | woensdag 3 september 2014 @ 14:18 | |
Dat is deel van het logo, toch ![]() ![]() | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 14:19 | |
Zoiets voorzien van een FOK! logo is ook wel nice![]() | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 14:19 | |
Geschoren beenhaar op een witte tegelvloer. Zeer relevant in dit topic. | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 14:21 | |
Nooit eerder gezien ![]() | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 14:22 | |
Omdat pelle daar al staat en dat is genoeg. | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 14:22 | |
Of deze:![]() | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 14:24 | |
Deze wordt het ![]() ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 14:24 | |
![]() | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 14:25 | |
![]() | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 14:26 | |
Die zag ik ook op Flabber volgens mij vandaag ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 14:27 | |
Flabber ![]() Is uit mn favoriete wielerblaadje. Cyclist for the road. Prachtige foto's iedere keer. Ligt bij de bruna op t station, leuk om voor een treinreisje keer mee te pakken. | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 14:28 | |
![]() | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 14:28 | |
Goede aanrader, maar die met die lange sluiterstijd is nu mijn wallpaper ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 14:34 | |
Als er zo'n plaatje inkomt is het deze: ![]() | ||
very | woensdag 3 september 2014 @ 14:34 | |
Maar dit is toch ook een topic voor mountainbikers? ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 14:35 | |
Nee. SPT / [Centraal] Mountainbike Topic #43 - Herst / Winter is coming! | ||
very | woensdag 3 september 2014 @ 14:37 | |
Kan deze weer open dan? Sowieso zou ik die graag weer open zien en gebruikt worden voor enkel meets, geen slowchat.Deze topicreeksen gaan zo fucking snel dat ik alles mis ![]() | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 14:37 | |
Viesgesoigneerd | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 14:44 | |
Moet je voor bij de SPT mods zijn. Daar kan ik niets aan doen he? | ||
very | woensdag 3 september 2014 @ 14:46 | |
Ben jij dat niet eens dan? Pff tsss naaah ![]() Ga ik doen ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 14:52 | |
Nee man. Ik ben slechts 1 van de herders van GC | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 14:54 | |
Very, je moet het zo zien. Dit topic is net als een koers. Links en rechts vliegen de posts/renners je om de oren. Doe je iets fout, dan krijg je dat te horen. En voordat je het weet lig je in bad met een komkommer in je reet.![]() Vraag dat laatste maar aan Kaas en Oksel | ||
very | woensdag 3 september 2014 @ 14:54 | |
Ik weet niet of ik daar wel klaar voor ben ![]() | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 14:57 | |
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Eén komkommer samen of beide een aparte? | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 14:59 | |
Daarom komen Tommeke, Patroon en Yankee nooit op meetings. Die zijn daar in 't noorden nogal beschermd opgevoed. Ik heb niet verder gevraagd. De details voor zover bekend staan hier: SPT / Recreatief Wielrennen #426 fietsen op de baan | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 15:00 | |
Moet je als wielrenner niet een banaan gebruiken? | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 15:01 | |
Ik dacht van wel, maar nu snap ik het dus helemaal niet meer. Nu moet ik wel zeggen dat een komkommer een soort bianchigroene kleur heeft dus daar kan het ook vandaan komen denk ik. | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 15:02 | |
Gaan met die banaan, stukken krommer dan een komkommer! | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 15:06 | |
Een komkommer is toch veel donkerder groen ![]() Ik denk dat een niet-rijpe banaan nog dichter in de buurt komt. | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 15:07 | |
Die D1 trainingen van Oksel duren zo lang dat een niet-rijpe banaan rijp is als hij bij Kaas aankomt. | ||
jsprbcn | woensdag 3 september 2014 @ 15:08 | |
Haha lachen dit op een woensdagmiddag. | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 15:08 | |
Als hij Oksel-achtige gemiddeldes rijdt, is daar weer weinig risico op, dus is afhankelijk van de trainingsvorm die hij doet. | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 15:09 | |
Fuck, is het al woensdag? *Gaat snel weer aan het werk* | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 15:10 | |
Was het maar vrijdag ![]() Dat is dan ook weer zo ja. Maar houd hij dat ook 185 km lang solo vol om bij Kaas te komen? | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 15:12 | |
Dat wordt wel moeilijk idd. Dan moet hij met een groepje komen. | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 15:19 | |
Straks naar fietsles ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 15:19 | |
Ah, leuk! 7 uur beginnen? | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 15:21 | |
18:00 volgens mij....? *dubbelcheck doet Ja 18:00... | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 15:23 | |
Ja ja, het wordt nog eens wat met mij. A.s. donderdag weer duur D1. En zondag ook. Vanavond weer half uurtje max in de sportschool. Geen benen, die voel ik aardig van gisteren. | ||
poiuytr | woensdag 3 september 2014 @ 15:24 | |
Geen grenslandmarathon? | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 15:25 | |
Lekkere kuttijd ![]() Dat vind ik het enige irritante, de communicatie verloopt vaak nogal rommelig. Soms hoor je dingen opeens 2 dagen van te voren (Dat het een uurtje later is oid) | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 15:26 | |
Lekker door amsterdam heen roeien straks ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 15:26 | |
Moet je een route? | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 15:28 | |
Neuh, lukt wel ![]() ![]() | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 15:28 | |
https://www.google.nl/map(...)1d63ac999d46!1m0!3e2 | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 15:31 | |
Ja zoiets, maar dan anders, moet uit haarlem zuid komen, dus doe eerste deel via ringvaart. | ||
Levitas | woensdag 3 september 2014 @ 15:37 | |
Wat een lekker weertje om te fietsen zeg! Had de fietsrouteplanner van de fietsersbond een route van ca. 40km uit laten spugen en die gevolgd. Belangrijkste fietsknooppunten op een klein papiertje gezet, die op m`n stuurpen geplakt en trappen maar. Eerste gedeelte ging echt heerlijk. Snelheid lag, voor mijn doen, best hoog en hartslag netjes in D1. Achteraf weet ik wel waarom, want toen ik bij Heusden weer terug langs de Maas richting huis ging, kwam het tempo rond de 20 km/u te liggen en HR hoog in D1. Tegenwind, en die had ik best onderschat ![]() http://www.strava.com/activities/189252214 Uiteindelijk gemiddeld 24 km/u met een HF van 145 gereden. Heerlijk om weer op de fiets te zitten, maar wat zal ik blij zijn als die nieuwe stuurpen erop zit! | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 15:41 | |
100km ATB? | ||
Limburg82 | woensdag 3 september 2014 @ 16:05 | |
Ik heb vandaag ook langs de Maas gefietst. 《Brofist》 | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 16:34 | |
Ik heb langs het Twentekanaal gereden. Nog meer mensen die vandaag water hebben gezien? | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 16:34 | |
Ik denk dat ik straks voor de afwisseling nog even langs de Spa Rood loop in de AH. | ||
KnutdeIJsbeer | woensdag 3 september 2014 @ 16:37 | |
Spa rood ![]() | ||
forty-two | woensdag 3 september 2014 @ 16:40 | |
Het glas water op m'n bureau, en ik moet zo pissen. | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 16:41 | |
Ik vaar nu over het noord hollands kanaal | ||
poiuytr | woensdag 3 september 2014 @ 16:41 | |
55, 75 of 110km kan je kiezen. Twijfel om te gaan, als ik ga doe ik de 75. | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 16:42 | |
Is vast mooi droog in 't bos dus snel parcours. | ||
dop | woensdag 3 september 2014 @ 16:55 | |
maasboulevard goed genoeg ? | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 17:05 | |
Nee, dat Rotterdam en dat telt niet. Afvoerputje van Nederland. | ||
RealBizkit666 | woensdag 3 september 2014 @ 17:07 | |
Ik moet een nieuwe helm, mijn huidige heeft een gat aan de bovenkant. ![]() Met welke helmen hebben jullie positieve ervaringen, ik heb nu een Bell. | ||
dop | woensdag 3 september 2014 @ 17:13 | |
gewoon jaloers op zoveel water en mooie bruggen en tunnels ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door dop op 03-09-2014 17:33:20 ] | ||
kaasplankje | woensdag 3 september 2014 @ 17:38 | |
Gelul gelul gelul. Jij en Knut doen de godganse dag nix anders dan hier slowchatten en oftopic gaan. | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 17:40 | |
Ja ga eens werken, geld verdienen en vooral belasting betalen stelletje nietsnutten!! | ||
ddx | woensdag 3 september 2014 @ 17:41 | |
Ja hier hebben we ene Frank Knopers die overal de KOM's haalt, met snelheden +10km/u sneller dan Rico ![]() | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 17:41 | |
Ik betaal verdomme genoeg belasting om een compleet gezin (of 2) in de AOW van te onderhouden! gvd! Doe ook eens wat! | ||
Patroon | woensdag 3 september 2014 @ 17:43 | |
Godzijdank nog 1 die het opvalt. Het lijkt wel alsof Kano op elke poep en scheet moet reageren. | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 17:44 | |
![]() Moet nog even baggeren, straks moeten jullie 6 weken zonder mij! Het werk is een beetje op ![]() Haha. Vooral de wind mee cup ofnie? | ||
Oksel | woensdag 3 september 2014 @ 17:45 | |
Ik krijg dees en dezer dagen![]() Prevail | ||
RealBizkit666 | woensdag 3 september 2014 @ 18:53 | |
Och, meer belasting betalen dan sommige mensen bruto krijgen is anders ook weer positief. ![]() | ||
kaasplankje | woensdag 3 september 2014 @ 19:05 | |
ddx als ik dit weekend tijd had reed ik mee. Jullie kunnen wel een bakkie komen doen hiero. | ||
Tommeke | woensdag 3 september 2014 @ 19:25 | |
Maken ze die ook al in China? ![]() Fijne helm! | ||
Tommeke | woensdag 3 september 2014 @ 19:26 | |
Heb die kakkerlak ff uit de OP gehaald. | ||
the_critic | woensdag 3 september 2014 @ 19:55 | |
is gewoon super persoonlijk. De een vind Giro lekker zitten, een ander zweert bij Kask. Zou gewoon verschillende modelen bekijken welke passen binnen je smaak en je budget. Dan gewoon gaan passen in een winkel of online meerdere modellen bestellen en wat niet bevalt terugzenden.. | ||
kaasplankje | woensdag 3 september 2014 @ 20:06 | |
Zet dees er maar in. ![]() | ||
kaasplankje | woensdag 3 september 2014 @ 20:09 | |
Was gisteren tijdens 't fietsen op een adresje in Hoogvliet, stond er ergens een perzikboom in de tuin vol met perziken. Ik er 1 geplukt, en ik zeg tegen die man dat ze allemaal rijp zijn en er lagen er al wat op de grond weg te rotten. Zegt ie tegen me ja ik eet geen fruit, neem maar mee. Dus ik een stuk of 8 van die dingen geplukt, en die eten we nu als toetje met slagroom en pavlova. Ze hebben wel nog wat poedersuiker nodig maar wel sappig. Haha skitterend, perziken uit Hoogvliet. | ||
Ericr | woensdag 3 september 2014 @ 20:40 | |
Pro Endurance bandjes rijden beter dan verwacht. Had eerst Pro Service Course maar die vertoonden vrij snel slijtage. Heb ze wel volledig op gereden maar had ze wel wat duurzamer verwacht. | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 20:46 | |
Michelin? Die ervaring heb ik ook idd. De Pro race 4 worden idd redelijk vlot vierkant. | ||
kaasplankje | woensdag 3 september 2014 @ 20:58 | |
Waarom niet in sport een wielrennen SC openen? VBL heeft er ook eentje. Kan je daar lekker hoi goedemorgen alles goed met jou kletsen en hier trainings- wedstrijd- fietsverslagen posten en dingen over voeding, materiaal en trainingsschema's enzo. | ||
Patroon | woensdag 3 september 2014 @ 21:00 | |
Zal wel gedacht hebben "die armoezaaier ziet er zo uitgehongerd uit, geef hem wat perziken". | ||
FastFox91 | woensdag 3 september 2014 @ 21:03 | |
Al één op het oog? Of is het nog echt willen, maar meer ook niet. (Mijn geval atm.) | ||
Ericr | woensdag 3 september 2014 @ 21:04 | |
Yep Michelin. Loopvlak van de Service Course was echt zo weg, heb ze toch maar tot op de draad op gereden daarna. Rijden wel goed maar beetje zonde om na 1000km alweer nieuwe banden te kopen. | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 21:07 | |
Oh, ze gaan bij mij wel duidelijk langer mee dan 1000 km. | ||
FastFox91 | woensdag 3 september 2014 @ 21:08 | |
Heb zelf 2500 wedstrijdkm gereden met service course comp en toch ging die lek en ging die ook kapot (doordat ik nog uitrolde). Achterband vervangen voor de niet-comp versie. Voorband is nog steeds prima. Die 1000km kan ik mij dus niet in vinden. | ||
Ericr | woensdag 3 september 2014 @ 21:09 | |
Zal wel te zwaar zijn dan ![]() Wegen hier in de omgeving zijn zeker niet overal even super, tezamen met mijn 90kg zal dat ook wel een rol spelen maar de Service Course was toch echt een stuk minder duurzaam onder gelijke omstandigheden t.o.v. de 4000S die ik er eerst op had. Vond alleen de 4000S niet genoeg grip hebben. [ Bericht 40% gewijzigd door Ericr op 03-09-2014 21:17:45 ] | ||
Patroon | woensdag 3 september 2014 @ 21:10 | |
Dan wordt het Power2max of Quark. De laatste kan ik misschien voor inkoop krijgen via een kennis. Ik wil hem graag omdat mijn nieuwe trainert aangeeft dat hij mij met een vermogensmeter nog beter kan begeleiden...Mijn vriendin zei dat ik het zelf moest weten maar verklaarde mij wel voor gek ![]() Train je nu ook gericht op hartslag en schema's? | ||
Zornar | woensdag 3 september 2014 @ 21:26 | |
Lekker gefietst vandaag! Klein rondje aangezien mevrouw en ik vandaag 3 jaar bij elkaar zijn ![]() Afijn, rijd ik midden in Bergen op het voetpad (wegwerkzaamheden) met een rustig tempo van Max 15 km P/u omdat er ook tegenliggers aankwamen. Komt een vrouw met een kindje achterop aanfietsen. Ik merk al dat het fout ging want die vrouw was niet aan het opletten, ik nog roepen aan de kant, oppassen! Naar links gaan kon ik niet ivm een heg/bomen. Knalt ze zo tegen me aan.. kindje op de grond en huilen, gelukkig niks aan de hand. Mja omdat ik in een pakkie sta met een racefiets keken omstanders mij gelijk scheef aan. Riep gelijk maar dat het niet mij schuld was dat zei zo op mijn helft reed en ik niet kon uitwijken. Gelukkig bevestigde de vrouw dit en ging hun aandacht weg.. Ik heb toen gelijk eventjes alles nagekeken of er dingen aanliepen of scheef waren, maar gelukkig niet ![]() Voelde me wel een beetje bedreigt, dus morgen even naar de FM voor een fietspompje ![]() | ||
Ericr | woensdag 3 september 2014 @ 21:31 | |
Met 15km/uur had je toch wel kunnen stoppen? Met veel hogere snelheden maak ik nog liever een noodstop dan een mogelijke botsing. Fout ligt dan wel bij de andere partij maar met een kind er bij kan je maar beter geen risico nemen. | ||
FastFox91 | woensdag 3 september 2014 @ 21:32 | |
Dat zijn dus hele crankstellen. De meter van Stages lijkt mij zelf wel makkelijk. Hoef je alleen de linkercrank te verwisselen, met het grote nadeel dus dat je alleen links meet. Ben nu het boek "Training and racing with a power meter" aan het lezen van Allen en Coggan. Vind het niet super boeiend, maar zie zeker het nut er wel van in om een power meter aan te schaffen, maar komt voor mij op z'n vroegst 2016. Heb wel een hartslagmeter, maar ik heb besloten om niet met schema's te trainen om twee redenen. Wie zegt dat de schema's goed zijn? En ik kan niet goed een maand vooruit plannen, terwijl je zo'n schema eigenlijk al voor een jaar wil maken (die je altijd kan aanpassen natuurlijk). Dit is mijn eerste seizoen wielrennen, dus eigenlijk eerst maar kijken of ik het überhaupt leuk vind. Heb vanaf februari superveel trainingskoersjes gereden, waar ik veel van geleerd heb, maar nu train ik ook wel vaker gerichter alleen. Duurtraining en herstel let ik wel op m'n hartslag, maar voor interval is dat wat lastiger (loopt achter zoals je weet). Heb wel een paar keer interval training gedaan, maar dat was op een openbaar circuitje na elke bocht aantrekken en dan weer uit laten lopen bijvoorbeeld. Lang verhaal. ![]() Naja, tijdens een criterium heb je ook niet echt ideaal wegdek. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door FastFox91 op 03-09-2014 21:41:32 ] | ||
Patroon | woensdag 3 september 2014 @ 21:55 | |
Trainen op hf is minder goed dan vermogen, maar zeker niet onmogelijk. Met hf kan je ook prima progressie boeken. Je kan ook wel op hf interval doen, maar je moet niet als een gek je hf omhoog knallen. Dat kan ook rustiger en zorgen dat je weerstand het gehele blok wat gelijk voelt. Als je niet op schema traint incl interval blokken etc nauwkeurig opvolgen, is een pm kopen weggegooid geld. Je moet namelijk adhv je vermogenszones een plan (laten) maken hoe je je seizoen gaat indelen en daar je trainingen op afstemmen. Daarbij moet je wel 3-4x per jaar je zones opnieuw vaststellen omdat die nogal verschuiven bij progressie of achteruitgang, itt hf zones die vrij vast staan. | ||
Zornar | woensdag 3 september 2014 @ 21:58 | |
Nja ging iets harder dan 15km p/u, niet veel hoor. Het gebeurde allemaal binnen enkele secondes, ging zoveel mogelijk naar rechts en bleef roepen. Hier in de stad schrikken mensen als je roept en worden ze "wakker". Helaas gebeurde dit niet. Heb ook nog niet super veel ervaring met dit soort situaties, dus leer er ook van. Weet niet of ik het had kunnen voorkomen door af te stappen. | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 22:02 | |
Fietsclinic gedaan. Wel grappig,.. Beetje onwennig maar toch wat bruikbare tips op kunnen doen. Rijden wel wat pannekoeken tussen ![]() En ik faal in een 'compact peloton' vertrouw die idioten naast me voor geen kak en word daardoor dus zelf ook nerveus... Ben volgens mij van dit groepje wel een van de snellere ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 03-09-2014 22:09:04 ] | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 22:05 | |
Heenweg wind pal in mn snuffert ![]() Door westerpark heen is een goede tip geweest KanoBoy, scheelt echt! Terugweg toch maar wat gas gegeven, want van die paar bochtjes ben ik ook niet moe geworden. | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 22:10 | |
Het is soms wel eng ja in een peleton. Zeker als het allemaal dicht op je af komt. Kwestie van vertrouwen en wennen. En in de zomer kan je daar heel goed naar studente's kijken ![]() | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 22:14 | |
Nou jah, die brug... Daar omhoog begonnen ze te slingeren als apen, en trekken net die laatste meters omhoog niet door.. Waardoor ik (er achter) moet kappen met trappen... Meh... Maar goed, dat heb je met een groep beginnelingen. | ||
#ANONIEM | woensdag 3 september 2014 @ 22:14 | |
Dat heb je daar in de koers ook als je achterin zit. | ||
muzas | woensdag 3 september 2014 @ 22:17 | |
Ja dat is dus een eye-opener van vandaag. Vind het heel benauwend als er link en rechts van e allemaal van die shakende sturen héél dichtbij komen. Wil namelijk niet zo graag op mn bek. Mjah. volgende week weer. Hopelijk dan iets meer fietsen, want het was nu wel veel gelul en 3 keer door een bochtje. | ||
Andyy | woensdag 3 september 2014 @ 22:22 | |
Ik kan dat dagelijks ![]() | ||
No-P | woensdag 3 september 2014 @ 22:23 | |
Even een fijne ![]() Patroon ik ga ook binnenkort een powermeter kopen waarschijnlijk. Denk zelf aan een stages. Betaalbaar en nog eens van fiets te wisselen mocht ik dat willen. | ||
kanovinnie | woensdag 3 september 2014 @ 22:31 | |
daar moet je gewoon vooraanrijden. | ||
Fretwork | woensdag 3 september 2014 @ 22:32 | |
Nieuwe ketting eindelijk erop. Gelijk even een rondje van twee uur eraan geplakt. Muhlenberg blijft een kutding ![]() | ||
gerwinner | woensdag 3 september 2014 @ 23:47 | |
Gisteren daar ook overheen gefietst, eerste keer dat ik op de 39-30 fietste ![]() | ||
ratatat | donderdag 4 september 2014 @ 01:46 | |
Misschien als tussenoplossing de intervaltrainingen etc op de trainer te doen icm trainerroad oid? Heb begrepen dat dat virtual power vrij goed werkt. | ||
Tommeke | donderdag 4 september 2014 @ 07:34 | |
Waarom geen PowerTap? | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 07:58 | |
Moet ik in een wiel laten vlechten. Vind in de crank wel handig dat je gewoon wielen kunt wisselen. | ||
CyclingGirl | donderdag 4 september 2014 @ 08:13 | |
Je hoeft niet helemaal in t midden te rijden, je kan ook beetje meer links of rechts in het peloton gaan zitten. | ||
CyclingGirl | donderdag 4 september 2014 @ 08:14 | |
Ik zou ook een Powermeter nemen die in het cranck zit. Zag pas nog pedalen waar ze in zitten. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 08:23 | |
Garmin vector? | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 08:27 | |
Kloteweg is het, met die steentjes. Eerste keer 39-25, dat was eigenlijk te zwaar. Toen nog een keer op mijn kleinste blad opgereden maar toen waren mijn benen al verrot. | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 08:31 | |
Die posities werden gewisseld, is een clinic dus de meeste situaties zijn gesimuleerd. Maar idd, dat soort positie-tips en dingetjes krijg je daardoor wel duidelijk mee. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 08:44 | |
Polar heeft ze ook. Je kan nu zelfs 1 pedaal kopen (voor ongeveer de helft van de prijs) en het wattage doet hij dan automatisch x 2. Alsnog duurder dan stages though. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 08:44 | |
Verdomme lekke band toen ik fiets uit de schuur pakte. Er is echt niets hatelijker dan dat op de vroege morgen. | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 08:46 | |
Derde keer al op je relatief jonge senso's toch? | ||
Afhaalchinees | donderdag 4 september 2014 @ 08:47 | |
Gisteren weer een rondje gereden. wel korter dan gepland, maar was ergens de bosjes ingedoken waardoor heel mn arm open ligt ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 4 september 2014 @ 08:48 | |
Met wie was je de bosjes ingedoken? @Knut: wiel wisselen | ||
No-P | donderdag 4 september 2014 @ 08:48 | |
Vector s inderdaad. Dat is een serieuze optie voor mij. Even wat over lezen. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 08:48 | |
4e. 1300 km gereden. | ||
Afhaalchinees | donderdag 4 september 2014 @ 08:50 | |
Met Col Nago ![]() | ||
FastFox91 | donderdag 4 september 2014 @ 08:53 | |
Heb vorige maand een Tacx gekocht en ga ik zeker proberen in de winter. Ik heb wedstrijd en trainingswielen, dan heb ik er twee nodig. Systeem lijkt mij mooi, maar is nog zwaar over budget. | ||
#ANONIEM | donderdag 4 september 2014 @ 08:55 | |
Hoe gebeurde het? | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 08:57 | |
http://www.dcrainmaker.com/2013/09/power-buyers-edition.html | ||
forty-two | donderdag 4 september 2014 @ 09:02 | |
Neuh, 5 min onderweg zijn en dan in de stromende regen je band verwisselen zoals ik vorige week. Of na 50 meter je ketting breken... ![]() | ||
No-P | donderdag 4 september 2014 @ 09:02 | |
Die ken ik maar daar wordt de S nog niet besproken, pas afgelopen week. http://www.dcrainmaker.co(...)ycling-dynamics.html | ||
quinoahipster | donderdag 4 september 2014 @ 09:05 | |
| ||
Afhaalchinees | donderdag 4 september 2014 @ 09:07 | |
Reed op een weg langs wat water en kwam bij een slecht stukje asfalt waardoor ik opzij ging door de ribbels in het wegdek. Ik kwam in een poging tot het bewaren van mijn even wicht met mijn schouder in de heg en toen met m'n arm en been ook. Werd nog de fiets afgesmeten en landde vol op m'n reet. Heb ik nu ook een schaafwond heb ik gemerkt ![]() Ben er eigenlijk niet achter hoe ik het heb kunnen laten gebeuren ![]() | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 09:20 | |
Die stages is mooi maar wel minder nauwkeurig. Hij meet aan 1 kant, dus als je ongelijk kracht zet geeft hij al scheve waardes. De power2max is ook niet veel duurder. | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 09:24 | |
http://www.smamiddenneder(...)owermeters-FIETS.pdf | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 09:26 | |
Volgens mij is het bij power2max ook slechts een schatting, enkel pedaalmeting aan beide kanten kan je een accuraat beeld geven van krachtsverschil in je benen. En ik geloof dat dat voor je training ook nog niet eens zoveel uitmaakt. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 09:27 | |
Testen van fiets ![]() | ||
No-P | donderdag 4 september 2014 @ 09:28 | |
Als de krachtverdeling tussen rechts en links redelijk consistent is maakt het niet uit. Daarnaast wil ik niet vast zitten aan een een crank en hem voor 2 fietsen kunnen gebruiken. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 09:38 | |
Als ik dcrainmaker blog mag geloven, en dat is imo toch best een autoriteit op dit gebied, is het kunnen meten van rechter en linkeroutput vooral van belang als je terug komt van een blessure (bv beenbreuk). | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 09:39 | |
Maja ik lees in zijn verhaal dat links/rechts niet zo verschillend is. Natuurlijk zitten er tijens het fietsen wel fluctuatie's in. http://www.dcrainmaker.co(...)in-depth-review.html Dat ziet er ook wel grappig uit. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 09:39 | |
Crankmeting toch ook? | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 09:41 | |
Volgens mij, verbeter me als het niet zo is, is het bij crankmeting altijd een schatting. Als je bijvoorbeeld het verhaal van die power2max op hun website leest:
| ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 09:41 | |
Klopt, je hebt het niet altijd voor het uitkiezen. Maargoed, de eerste keer zal ik er ook niet soepel omhoog gegaan zijn. Belangrijkste is dat je niemand naast je hebt in dat bochtje. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 09:42 | |
Zo mooi vind ik dat. Ja, we maken een inschatting. Dit is een waardevolle extra ![]() ![]() | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 09:43 | |
http://www.rolfprima.com/tdf6sl/ Wat een wielen ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 09:48 | |
Oooooh shit ![]() ![]() http://www.marca.com/2014(...)Twitter&t=1409781358 | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 09:50 | |
![]() | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 09:51 | |
Komt dat niet gewoon door de snelheid van het wiel? | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 09:53 | |
Als je je wiel keihard ronddraait en dan je wiel op de grond laat vallen staat ie toch ook ineens stil? En je ziet de fiets niet nog een stukje doordraaien, je ziet hem zelfs echt versnellen. Dat kan toch niet door een nog draaiend wiel lijkt me. | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 09:54 | |
Lijkt er inderdaad wel op. Zit ook geen rare helling in die bocht | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 09:56 | |
Wiel ligt stil als Hesjedal er nog op zit en gaat pas meer draaien als het gewicht en dus de weerstand afneemt. | ||
MarcoD | donderdag 4 september 2014 @ 09:58 | |
Dus volgens jullie zou er dan een motor in de achternaaf moeten zitten? Trappers bewegen niet, ketting beweegt niet.. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 09:58 | |
Maar je fiets krijgt dan toch nog wel een schok? Zo te zien rijden ze daar 75+. Nu weet ik de formule's niet om de energie in je wiel te berekenen. MAar vergeet ook niet dat die fiets al stuiterd en zo te zien een schopje mee naar boven krijgt. Zie jij het wiel stilstaan? Ik zie de fiets stilliggen. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 10:00 | |
Het kan wel.... ![]() Waar de accu dan zit is de vraag. | ||
MarcoD | donderdag 4 september 2014 @ 10:00 | |
Trappers staan stil... | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 10:00 | |
Goed punt Dan zou de crank draaien. | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 10:02 | |
Ja, op 3 seconden, over de rug van Hesjedal heen gezien, vlak voordat hij door zijn opstaan het zicht ontneemt | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 10:04 | |
Die motor maakt iig korte metten met die fiets ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 10:05 | |
Met welke naaf zou hij rijden? Als het zo'n grote powertapnaaf is dan lijkt het me een mogelijkheid, ja ![]() Dit is een 250 watt achternaaf. Deze is nog een stuk groter, maar geen reden om het zo klein mogelijk te maken. Als je je best doet zal het vast mogelijk zijn om iets vergelijkbaars in een kleinere naaf te proppen. | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 10:07 | |
[Daarnaast neem ik aan dat die motor in een wedstrijdfiets lang geen 250 Watt hoeft te leveren, enkel een kleine push t.o.v. tegenstanders (50-80W) | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 10:12 | |
Best wel lelijk gespaakt... | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 10:16 | |
Zonneveld heeft het gerucht ook opgepikt en een oude column op Twitter gegooid. Wel grappig om te lezen. | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 10:22 | |
Volgende stap is een sensor in het zadel waardoor de motor stopt als er geen contact met het zadel is ![]() | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 10:34 | |
Ik lees juist dat 1 kant meting wel goed is maar niet als je per been ander vermogen trapt. | ||
forty-two | donderdag 4 september 2014 @ 10:35 | |
Hij rijdt op een Cervelo S5, die zitbuis is te smal om dat systeem kwijt te kunnen denk ik. | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 10:35 | |
Dat artikel was in samenwerking met Vroemen. Die heeft er wel kijk op. P2M had maar een afwijking van 0,96% | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 10:36 | |
Is sowieso niet relevant omdat de ketting en trappers niet draaien. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 10:41 | |
t.o.v van? En het maakt echt niet zoveel uit zolang het maar een constante is. Dan is de poweroutput misschien + 1 of 2 % of -1 of 2 % omdat er maar aan 1 kant wordt gemeten, maar dit is bij iedere rit zo en je kan er dan wel perfect je vooruitgang op zien en trainingen mee uitvoeren. En nogmaals, het blijft een schatting bij crankmeting, als je het echt belangrijk vindt dan zou ik ook voor de beste optie gaan namelijk pedalen die de output van beide benen ook afzonderlijk meten. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 10:43 | |
Dat lijkt me logisch ![]() Handig tijdens het staand klimmen en sprinten. Zegmaar, wanneer je het nodig hebt. Met die naam mag dat ook wel ja ![]() | ||
forty-two | donderdag 4 september 2014 @ 10:45 | |
true ![]() Dat systeem kan ik dus ook niet in mijn fiets kwijt, jammer ![]() | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 10:45 | |
Extra knopje erbij dan... | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 10:48 | |
Lightweight (van de wielen) had ook nieuwe e-bike ![]() Racestuurtje erop en bijna niet meer zichtbaar ![]() Ding gaat 80 tot 100 km per uur ![]() ![]() | ||
forty-two | donderdag 4 september 2014 @ 10:50 | |
En als je van je fiets flikkert nog snel ff het knopje indrukken... Dan eerder dit ![]() | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 10:52 | |
| ||
gerwinner | donderdag 4 september 2014 @ 10:53 | |
Is er iemand die wat simpel leeswerk over trainingsschema's voor mij heeft? Wil deze winter eigenlijk iets serieuzer trainer. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 10:54 | |
Ja, ken ik. Maar bij dat ding is het door onderbuis en die belachelijke achternaaf nog overduidelijk dat het een ebike is. Die lightweight is het al een stuk minder obvious, vooral doordat de aandrijving in de velg zelf zit. | ||
forty-two | donderdag 4 september 2014 @ 10:54 | |
http://doefiets.nl/training simpeler kan het niet | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 10:54 | |
Dan doe je het gekoppeld aan de druk op je pedalen of je trapfrequentie. Gaat erom dat dit één of twee keer fout gaat voordat simpele updates gedaan worden. | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 10:56 | |
Ik doelde ook meer op het feit dat er dus genoeg piem0ls gaan zijn die die dingen gaan gebruiken om de held op strava uit te hangen ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 10:57 | |
Je idee met zadel was perfect, dat circuit onderbreek je gewoon door voordat je gaat staan/sprinten een knopje in te drukken ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 10:59 | |
Jup. Ik kom er in Leiden ook af en toe 1 tegen op zo'n mountain e bike. Die gozer zit gewoon rustig rechtop en rijdt dik 40 ![]() Hoop dat er snel regels komen dat je met zo'n ding een kenteken moet aanvragen, op de weg rijden, en verplicht motorhelm op moet. Dat zal het wel iets minder populair maken. | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 11:00 | |
Fouter kan ook niet. Die site zegt bijv dat aerobe drempel tussen herstel en D1 zone ligt. De aerobe drempel is het punt waarop lichaam volledig overgaat op koolhydraten verbranding. Dat ligt natuurlijk niet tussen Herstel en D1. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 11:07 | |
Wat gigantisch lelijk. www.scienceinsport.com Kortingscode sis100 voor 25% korting. | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 11:08 | |
![]() Naar de tekentafel ermee ![]() | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 11:09 | |
Achja, anderzijds, als het iemand de mogelijk geeft om wel nog naar z'n werk te fietsen of een MTB parcourtje te pakken is het toch niet zo erg? Als ik 80 ben en niet meer dan 30 km kan fietsen koop ik ook een ebike. Dan kan je tenminste nog een km of 60 doen | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 11:09 | |
http://www.bikeradar.com/(...)-cycling-fuel-29335/ Kortingscode: gewoonbijdeLidlvooreeneuroinjemandjeleggen | ||
MarcoD | donderdag 4 september 2014 @ 11:10 | |
Of Pioneer ![]() ![]() | ||
forty-two | donderdag 4 september 2014 @ 11:11 | |
haha geinig, nooit die hele website gelezen eigenlijk ![]() Niet een keer de neiging gehad om ze een e-mail te sturen? Maar het is niet allemaal poep wat er staat toch? | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 11:12 | |
die 'Sirius' (oid) aardbeirepen ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 11:13 | |
Ik vind dat er een verschil zit tussen de mogelijkheid om naar je werk te fietsen of mtb parcours pakken of machines die in staat zijn 50 tot 60 per uur te halen.. Dat is geen ebike meer, dat is een e motor, en wat mij betreft horen die niet thuis op het fietspad of mountainbikeparcours. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 11:13 | |
Ben ik met je eens. Anderzijds, als je als bedrijf de kans hebt om geld te verdienen, waarom zou je het dan niet doen? | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 11:14 | |
Dat vind ik iig de mooiste powermeter. ![]() | ||
MarcoD | donderdag 4 september 2014 @ 11:17 | |
De nieuwe versie wel ja, de oude zat met tie wraps vast ![]() | ||
quinoahipster | donderdag 4 september 2014 @ 11:18 | |
Bananen ![]() Daarom is het ook aan de wetgever en politie/boswachters om die dingen keihard aan te pakken ![]() Voor forensen zie ik de waarde van die super e-bikes ergens wel trouwens. Stel je bent gewoon gezond maar geen supersportieve fietser, dan kun je met zo'n ding prima 20km enkeltje naar je werk fietsen. Op een racefiets of gewone e-bike is dat voor veel mensen toch lastiger. Als ze daardoor op forensenritjes als Amersfoort-Utrecht of Culemborg-Utrecht de auto kunnen vervangen: des te beter ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 11:20 | |
Maar dan wel volgens dezelfde regels als een scooter graag. Helm op, kenteken, rijbewijs halen en in de bebouwde kom op de weg. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 11:21 | |
Ze hebben nu ook zo'n notenreep zonder suiker. Die is ook goed. | ||
quinoahipster | donderdag 4 september 2014 @ 11:22 | |
Het hele succes van de gewone 25km e-bikes komt natuurlijk ook doordat ze voor de wet, verzekering, belasting, fietsplanregelingen etc echt als gewone fiets tellen. | ||
Questular | donderdag 4 september 2014 @ 11:24 | |
volgens mij zit dat er aan te komen, ligt aan de top snelheid van die dingen en dan wordt het inderdaad een snorbrommer/brommer verhaal. | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 11:26 | |
Deze zijn echt heel chill. Wel een beetje prijzig. Makkelijker weg te happen dan zo´n compacte mueslireep, zeker met een snotneus. ![]() | ||
quinoahipster | donderdag 4 september 2014 @ 11:26 | |
Er was toch sprake van dat 45km e-bikes het voor de wet en verzekering snorfietsen zouden worden waarop je een fietshelm zou moeten dragen? Lijkt mij op zich wel een faire regeling. | ||
#ANONIEM | donderdag 4 september 2014 @ 12:12 | |
Gister mijn eerste rit ooit gereden! Helaas werd het al snel donker waardoor we weer terug moesten ![]() http://www.strava.com/activities/189394962/overview | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 12:14 | |
Goed bezig ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 4 september 2014 @ 12:31 | |
Jup, zolang er geen sneeuw ligt en niet regent wel ja. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 12:46 | |
Neem dan lampjes mee pannekoek | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 12:48 | |
Als je iemand wil uitschelden moet je het wel goed doen pannenkoek. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 12:49 | |
![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 4 september 2014 @ 12:49 | |
Heb ik niet poffer ![]() | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 12:53 | |
Ga kopen dan! Is goedkoper dan je ziekenhuisrekening als je in het donker over een dikke tak op de weg flikkert. | ||
#ANONIEM | donderdag 4 september 2014 @ 12:55 | |
Of voor het donker thuis zijn! ![]() Nee maar heb al veel te veel geld uitgegeven deze maand, volgende maand ofzo maar eens aanschaffen ![]() | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 12:58 | |
![]() Zijn een paar tientjes man, volgende maand moet je regenkleding, winterkleding, thermoshirt, andere handschoenen en overschoenen kopen ![]() | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 12:58 | |
Lampjes heb je voor 5 euro of minder hoor. | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 13:00 | |
Achterlampje moet gewoon zichtbaar zijn, voorlamp mag best een goede bundel hebben naar mijn mening. Ik heb dit: http://www.bikester.nl/363877.html Maar hij mag eigenlijk nog wel wat feller | ||
kaasplankje | donderdag 4 september 2014 @ 13:01 | |
Vanmorgen de straat ook weer van dichtbij gezien. Ik reed in een straat met veel scholieren op een smal gescheiden fietspad Oudedijk. Ging niet heel hard, 30 ofzo. Wil ik net een (?) 14 jarig klein China meikse passeren. Slaat ze zonder kijken of hand uitsteken ineens linksaf. Ik stiet nog "WOW" uit en rem keihard om een crash te voorkomen, achterwiel komt los en hup over het stuur bots ik low speed op dat grietje en klets op straat. Meteen gevraagd of ze oke was. Zij had gelukkig niks. Mijn fiets was nog heel. Schaafplekkie op mijn knie, vel een bietje van mijn onderarm en een plekkie op mijn heup. Ze zei nog wel "Ik had over mijn hand moeten uitsteken hé? | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 13:03 | |
Gister in het donker met die lidl-lampjes naar huis. Geven best wat licht, zag een behoorlijke bundel op de weg. Nou heb je tussen amsterdam en haarlem ook voldoende lichtvervuiling, dus echt donker wordt het er nooit... Denk dat ik voor onbekende- of echt donkere weggetjes idd ook iets fellers zou willen hebben. | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 13:04 | |
alibaBAM | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 13:04 | |
Wel lekker dat je daar lichtvervuiling hebt. Hier zit tussen bijvoorbeeld Haaksbergen en Enschede helemaal niks... Dat is me toch een partij donker. | ||
kaasplankje | donderdag 4 september 2014 @ 13:05 | |
Ben zo ook wel eens over een motorkap gerold. Keihard remmen over de kop en zo over die motorkap gegleden en op mijn benen geland. Fiets had toen ook niks. | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 13:05 | |
Laatst nog bijna een konijntje aangereden dat mee ging rennen naast mijn wiel ![]() Uiteindelijk gelukking niet geraakt ![]() | ||
muzas | donderdag 4 september 2014 @ 13:06 | |
Zelfs op je muil gaan doe je gesoigneerd ![]() | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 13:06 | |
Goede edit ![]() | ||
Flipmoehoe | donderdag 4 september 2014 @ 13:09 | |
Moet je nagaan als je in Haaksbergen door het bos fietst ![]() (vanavond ook weer) Iemand hier had toch zo'n felle lamp besteld, wel benieuwd hoeveel licht er nog vanaf komt. Heb nu ook zo'n lidl lampie. In het bos ook vast te donker.. maar voor thuiskomen op de weg prima denk ik | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 13:10 | |
Lekker donker wordt dat, succes vanavond #breaknoleg | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 13:10 | |
Had ik onderweg van rotjeknor naar utje ook. 2 konijnen bijna in m'n wiel. En ik viel van vermoeidheid al bijna om ![]() Door spaarnwoude kan effe donker zijn maar verder is 't goed te doen Hopelijk is 't snel weer dicht. | ||
kaasplankje | donderdag 4 september 2014 @ 13:11 | |
Ik was weer op de baanfiets. Ik zeg je dat ding heeft een vloek. Ik heb al "The Curse"op de bovenbuis gezet met stift maar das weer afgesleten inmiddels. 1x geschept door auto, frame krom, gericht en zelf had ik niks 1x wilde ik fietspad opdraaien, komt er een gastje aan met foon in de hand, ik stuur terug op trottoir en hij rijd zo me voorwiel aan puin. Vandaag dus weer. Fiets is 6/7 jaar oud ofzo. | ||
Flipmoehoe | donderdag 4 september 2014 @ 13:11 | |
ga om 18:30 weg, 2 uurtjes fietsen.. moet te doen zijn. Ben dan het bos weer uit, klein stukje tot Eibergen en ik ben weer thuis! but tnx ![]() | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 13:12 | |
Volgens mij kan over de weg nog zeker tot kwart voor negen, tenzij je omsingeld bent door bomen | ||
forty-two | donderdag 4 september 2014 @ 13:42 | |
Gelukkig hadden we die koplamp van mij, want dat kut lampje van jou was echt niet bruikbaar ![]() En rijden in het donker is gewoon een gave bezigheid! | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 13:42 | |
Vandaar dat je hem wil verkope. | ||
Tommeke | donderdag 4 september 2014 @ 14:05 | |
Was dat Chineesje wel een eckte, of was het een replica kaas? ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 14:12 | |
![]() | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 14:13 | |
Racisme kijkt ook altijd zo nauw ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 14:28 | |
Deze was toepasselijker geweest ![]() | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 14:30 | |
![]() | ||
Tommeke | donderdag 4 september 2014 @ 14:31 | |
![]() | ||
oxylus11 | donderdag 4 september 2014 @ 14:33 | |
Nee, de vetverbranding blijft ook boven de aerobe drempel op volle toeren doordraaien hoor. Het lichaam heeft er geen enkel belang bij om boven de aerobe drempel de vetverbranding terug te schroeven. | ||
MarcoD | donderdag 4 september 2014 @ 14:52 | |
En wie ben jij dat je dat mag zeggen?
| ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 14:55 | |
Stel jij nou dat prof P.A. troon onwaarheden verspreid over trainingsleer? Dat zal toch niet? | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 14:57 | |
Kom we gaan hem slaan met onze fietspompen. | ||
very | donderdag 4 september 2014 @ 14:59 | |
Ik wil bij goed weer dit weekend eens gaan kijken of ik toffe foto's kan maken met mijn fiets als onderwerp, maar daarvoor wil ik in sommige gevallen ook mijn fiets rechtop hebben staan midden op de weg. Daar heb ik een standaard voor nodig. Helaas heb ik alleen zo'n standaard waar je je achterwiel in zet, en dat zijn best lompe dingen om mee te zeulen op de fiets. Weten jullie een manier waarop ik mijn fiets rechtop kan laten staan zonder een groot lomp ding mee te hoeven dragen? | ||
oxylus11 | donderdag 4 september 2014 @ 15:00 | |
Mijn nederige excuses over mijn bijdehandheid ![]() ![]() | ||
BORRREETJEEE | donderdag 4 september 2014 @ 15:01 | |
http://www.click-stand.com/ | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 15:02 | |
visdraad. | ||
ratatat | donderdag 4 september 2014 @ 15:03 | |
Helm onder de trapper. Of anders zoiets mee: ![]() Of een dood dier zoeken: ![]() | ||
alpeko | donderdag 4 september 2014 @ 15:03 | |
Een tweede fiets | ||
kaasplankje | donderdag 4 september 2014 @ 15:04 | |
Ja met de pedaal naar beneje tege de stoep an zetten | ||
kaasplankje | donderdag 4 september 2014 @ 15:05 | |
Ja niks voor jou? | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 15:08 | |
Ok, voor het beste resultaat: Zet je fiets tegen de muur, maak een foto, fotoshop de muur weg en photoshop een achtergrond die bij je ritje past. Zo was ik laatst naar het strand van hoek van holland gefietst en daar heb ik deze foto "gemaakt" ![]() Niemand die het door had. | ||
MarcoD | donderdag 4 september 2014 @ 15:14 | |
tak zoeken | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 15:19 | |
Mooien foto! | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 15:20 | |
Klopt niet, boven de aerobe drempel stopt de vet verbranding niet helemaal, maar is wel nog minimaal. De aerobe drempel ligt ongeveer op een RER van 0,96 (ongeveer 85% koolhydraten, 15% vet) (RER 0,70 is 100% vet, 0% koolhydraten, RER 0,85 is 50/50, RER 1.0 is 100% koolhydraten, 0% vet) Aerobe zone is verbranding met zuurstof (dus grotendeels vetten en beetje koolhydraten) ga je richting en over de aerobe drempel dan ga je steeds meer koolhydraten verbranden en steeds minder vetten. Zelfs tot nagenoeg 0% vet. Ik heb geen zin om alles over te typen maar hier staat uitgelegd hoe de energie systemen in lichaam werken: http://wetenschap.infonu.(...)oductie-van-atp.html [ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 04-09-2014 15:25:56 ] | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 15:24 | |
Als je een foto wil van je fiets en je wilt niet dat hij omvalt moet je het volgende doen: Allereerst zoek je een mooi stuk weg, het liefst waar weinig auto's komen. Gevonden? Goed zo! Als je wilt dat de wielen mooi stil staan zet je eerst je motor uit, dat ziet er niet uit. Om de soignepolitie te slim af te zijn verwijder je de volgende onderdelen van je fiets: bel, tweede bidonhouder, bidons, zadeltasje, ventieldopjes, pomp, derde voorblad. Als je de mensen hier te vriend wil houden haal je in het geval je Shimano of SRAM hebt dit van het te fotograferen object af (tenzij het een vishengel respectievelijk mountainbike is). Dit vervang je voor een Campa groep. Vervolgens zet je je fiets op het zadel en het stuur, zo valt hij nooit om! Succes ![]() | ||
So_Surreal | donderdag 4 september 2014 @ 15:24 | |
![]() | ||
tweemeter | donderdag 4 september 2014 @ 15:30 | |
Essentieel om de motor uit te zetten anders rijdt er misschien wel eentje overheen. Iemand trouwens een idee waar ik een fietsmotortje voor mijn Cannondale kan vinden? Schijnt in te zijn. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 15:35 | |
Bij de firma "Sterk door Kaas" uit Rotterdam. Daar leer je om te rijden met je kutje. | ||
very | donderdag 4 september 2014 @ 15:36 | |
![]() | ||
very | donderdag 4 september 2014 @ 15:37 | |
![]() goeien tip ![]() | ||
Ericr | donderdag 4 september 2014 @ 15:39 | |
Alleen de verhouding neemt af maar vetverbranding stopt inderdaad niet. Pas bij een korte maximale inspanning zal er geen vet worden verbrandt maar zelfs een 100m hardlopen kent nog enige vetverbranding. | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 15:40 | |
Prof P.A. Troon, wat is jouw mening over het zogenaamde "sweet spot training"? Dit klinkt eigenlijk als to good to be true. Is dit het ook? | ||
very | donderdag 4 september 2014 @ 15:52 | |
"I am terribly sorry for the inconvenience, but the Click-Stand shop is closed until September 26th." ![]() | ||
Fretwork | donderdag 4 september 2014 @ 16:08 | |
Trouwens, missing links verwijderen zonder missing link tank is een hel ![]() | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 16:15 | |
Waterpomptang? | ||
forty-two | donderdag 4 september 2014 @ 16:17 | |
kettingpons? | ||
Andyy | donderdag 4 september 2014 @ 16:35 | |
Een goed touwtje of zo'n tang gebruiken, zo'n grote verstelbare ![]() | ||
Andyy | donderdag 4 september 2014 @ 16:35 | |
![]() | ||
oxylus11 | donderdag 4 september 2014 @ 16:38 | |
Ik heb nergens beweerd dat de vetverbranding stopt of bijna stopt. juist eerder het tegenovergestelde. In absolute waarden neemt de vetverbranding slechts een klein beetje af, ook na de anaerobe drempel. De kleine daling van de vetverbranding wordt veroorzaakt door een verminderde doorbloeding van vetweefsel waardoor de vetzuren "blijven"hangen in het vetweefsel. De absolute lipolyse neemt zelfs helemaal niet af. Daarnaast is er nog een minimaal effect van verhoogd acetylCoA uit de glycogeenverbranding dat via remming van CPT de vetzuurverbranding iets remt, maar boven de anaerobe drempel wordt dit effect niet erger. Je voornaamste fout die ik corrigeerde is dat je beweerde dat de anaerobe drempel "het punt is waarbij het lichaam volledig overgaat op koolhydraten verbranding". Dat klopt niet om 2 redenen. Ten eerste wordt de anaerobe drempel niet gedefinieerd door het volledige overgaan op koolhydraten, maar wordt het gedefinieerd als het punt waarop een deel van de glucoseverbranding anaeroob wordt, waardoor er lactaat ophoopt. Ten tweede zoals ik al eerder zei gaat de vetverbranding gewoon door. Die zal namelijk slechts dalen van maximaal 40 microgr/kg/min naar 30 microgram/kg/min. En die daling vind niet precies plaats rond de anaerobe drempel maar is een langzame daling die al start vanaf 65% van de VO2 max en zich verder weinig aantrekt van anaerobe drempels. | ||
Limburg82 | donderdag 4 september 2014 @ 16:55 | |
Mijn god. Is dit lectuur van de fietsuniversiteit? | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 4 september 2014 @ 16:57 | |
Ik ben benieuwd naar de comeback van Patroon. * Pakt popcorn. | ||
kanovinnie | donderdag 4 september 2014 @ 16:57 | |
Ik moet zeggen dat de fundamenten van dit topic wel staan te schudden.. Prof P.A. Troon's troon begint ingenomen te worden door een ander! | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 17:14 | |
Ik neem aan dat je de aerobe drempel bedoelt ipv de anaerobe drempel. Maar klopt wel wat je zegt, we zeggen eigenlijk hetzelfde maar ik zei "volledig over op koolhydraten", wat iets genuanceerd moet worden. Bij mijn test laatst was RER 1.0 net 10 watt onder vermogen op omslagpunt (anaerobedrempel) | ||
Patroon | donderdag 4 september 2014 @ 17:16 | |
Waarschijnlijk hebben we hier te maken met een universitair inspanningsfysioloog of iets in die geest. Laten we niet vergeten dat ik maar een ambtenaar ben die zichzelf wat bijleert ![]() |