Derde keer al op je relatief jonge senso's toch?quote:Op donderdag 4 september 2014 08:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Verdomme lekke band toen ik fiets uit de schuur pakte. Er is echt niets hatelijker dan dat op de vroege morgen.
Vector s inderdaad. Dat is een serieuze optie voor mij. Even wat over lezen.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Polar heeft ze ook. Je kan nu zelfs 1 pedaal kopen (voor ongeveer de helft van de prijs) en het wattage doet hij dan automatisch x 2.
Alsnog duurder dan stages though.
4e. 1300 km gereden.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Derde keer al op je relatief jonge senso's toch?
Met Col Nagoquote:Op donderdag 4 september 2014 08:48 schreef Wombcat het volgende:
Met wie was je de bosjes ingedoken?
@Knut: wiel wisselen
Heb vorige maand een Tacx gekocht en ga ik zeker proberen in de winter.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:46 schreef ratatat het volgende:
[..]
Misschien als tussenoplossing de intervaltrainingen etc op de trainer te doen icm trainerroad oid? Heb begrepen dat dat virtual power vrij goed werkt.
Ik heb wedstrijd en trainingswielen, dan heb ik er twee nodig.quote:
Systeem lijkt mij mooi, maar is nog zwaar over budget.quote:
http://www.dcrainmaker.com/2013/09/power-buyers-edition.htmlquote:Op donderdag 4 september 2014 08:48 schreef No-P het volgende:
[..]
Vector s inderdaad. Dat is een serieuze optie voor mij. Even wat over lezen.
Neuh, 5 min onderweg zijn en dan in de stromende regen je band verwisselen zoals ik vorige week. Of na 50 meter je ketting breken...quote:Op donderdag 4 september 2014 08:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Verdomme lekke band toen ik fiets uit de schuur pakte. Er is echt niets hatelijker dan dat op de vroege morgen.
Die ken ik maar daar wordt de S nog niet besproken, pas afgelopen week. http://www.dcrainmaker.co(...)ycling-dynamics.htmlquote:Op donderdag 4 september 2014 08:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.dcrainmaker.com/2013/09/power-buyers-edition.html
Reed op een weg langs wat water en kwam bij een slecht stukje asfalt waardoor ik opzij ging door de ribbels in het wegdek. Ik kwam in een poging tot het bewaren van mijn even wicht met mijn schouder in de heg en toen met m'n arm en been ook. Werd nog de fiets afgesmeten en landde vol op m'n reet. Heb ik nu ook een schaafwond heb ik gemerktquote:
Volgens mij is het bij power2max ook slechts een schatting, enkel pedaalmeting aan beide kanten kan je een accuraat beeld geven van krachtsverschil in je benen.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:20 schreef Patroon het volgende:
Die stages is mooi maar wel minder nauwkeurig. Hij meet aan 1 kant, dus als je ongelijk kracht zet geeft hij al scheve waardes. De power2max is ook niet veel duurder.
Testen van fietsquote:Op donderdag 4 september 2014 09:24 schreef Patroon het volgende:
http://www.smamiddenneder(...)owermeters-FIETS.pdf
Als ik dcrainmaker blog mag geloven, en dat is imo toch best een autoriteit op dit gebied, is het kunnen meten van rechter en linkeroutput vooral van belang als je terug komt van een blessure (bv beenbreuk).quote:Op donderdag 4 september 2014 09:28 schreef No-P het volgende:
Als de krachtverdeling tussen rechts en links redelijk consistent is maakt het niet uit. Daarnaast wil ik niet vast zitten aan een een crank en hem voor 2 fietsen kunnen gebruiken.
Maja ik lees in zijn verhaal dat links/rechts niet zo verschillend is. Natuurlijk zitten er tijens het fietsen wel fluctuatie's in.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:20 schreef Patroon het volgende:
Die stages is mooi maar wel minder nauwkeurig. Hij meet aan 1 kant, dus als je ongelijk kracht zet geeft hij al scheve waardes. De power2max is ook niet veel duurder.
Crankmeting toch ook?quote:Op donderdag 4 september 2014 09:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is het bij power2max ook slechts een schatting, enkel pedaalmeting aan beide kanten kan je een accuraat beeld geven van krachtsverschil in je benen.
En ik geloof dat dat voor je training ook nog niet eens zoveel uitmaakt.
Volgens mij, verbeter me als het niet zo is, is het bij crankmeting altijd een schatting. Als je bijvoorbeeld het verhaal van die power2max op hun website leest:quote:
quote:Left-right balance: Your power2max power meter estimates the contribution of your left and right leg as your ride. This offers useful additional information for your training.
Klopt, je hebt het niet altijd voor het uitkiezen. Maargoed, de eerste keer zal ik er ook niet soepel omhoog gegaan zijn. Belangrijkste is dat je niemand naast je hebt in dat bochtje.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:31 schreef muzas het volgende:
[..]
[..]
Die posities werden gewisseld, is een clinic dus de meeste situaties zijn gesimuleerd. Maar idd, dat soort positie-tips en dingetjes krijg je daardoor wel duidelijk mee.
Zo mooi vind ik dat. Ja, we maken een inschatting. Dit is een waardevolle extraquote:Op donderdag 4 september 2014 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij, verbeter me als het niet zo is, is het bij crankmeting altijd een schatting. Als je bijvoorbeeld het verhaal van die power2max op hun website leest:
[..]
quote:Op donderdag 4 september 2014 09:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Oooooh shit![]()
![]()
http://www.marca.com/2014(...)Twitter&t=1409781358
Komt dat niet gewoon door de snelheid van het wiel?quote:Op donderdag 4 september 2014 09:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Oooooh shit![]()
![]()
http://www.marca.com/2014(...)Twitter&t=1409781358
Als je je wiel keihard ronddraait en dan je wiel op de grond laat vallen staat ie toch ook ineens stil? En je ziet de fiets niet nog een stukje doordraaien, je ziet hem zelfs echt versnellen. Dat kan toch niet door een nog draaiend wiel lijkt me.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt dat niet gewoon door de snelheid van het wiel?
Lijkt er inderdaad wel op. Zit ook geen rare helling in die bochtquote:Op donderdag 4 september 2014 09:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je je wiel keihard ronddraait en dan je wiel op de grond laat vallen staat ie toch ook ineens stil? En je ziet de fiets niet nog een stukje doordraaien, je ziet hem zelfs echt versnellen. Dat kan toch niet door een nog draaiend wiel lijkt me.
Maar je fiets krijgt dan toch nog wel een schok? Zo te zien rijden ze daar 75+. Nu weet ik de formule's niet om de energie in je wiel te berekenen. MAar vergeet ook niet dat die fiets al stuiterd en zo te zien een schopje mee naar boven krijgt.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je je wiel keihard ronddraait en dan je wiel op de grond laat vallen staat ie toch ook ineens stil? En je ziet de fiets niet nog een stukje doordraaien, je ziet hem zelfs echt versnellen. Dat kan toch niet door een nog draaiend wiel lijkt me.
Zie jij het wiel stilstaan? Ik zie de fiets stilliggen.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:56 schreef Fretwork het volgende:
Wiel ligt stil als Hesjedal er nog op zit en gaat pas meer draaien als het gewicht en dus de weerstand afneemt.
Het kan wel....quote:Op donderdag 4 september 2014 09:58 schreef MarcoD het volgende:
Dus volgens jullie zou er dan een motor in de achternaaf moeten zitten?
Trappers staan stil...quote:Op donderdag 4 september 2014 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het kan wel....
[ afbeelding ]
Waar de accu dan zit is de vraag.
Goed puntquote:Op donderdag 4 september 2014 09:58 schreef MarcoD het volgende:
Dus volgens jullie zou er dan een motor in de achternaaf moeten zitten?
Trappers bewegen niet, ketting beweegt niet..
Dan zou de crank draaien.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het kan wel....
[ afbeelding ]
Waar de accu dan zit is de vraag.
Ja, op 3 seconden, over de rug van Hesjedal heen gezien, vlak voordat hij door zijn opstaan het zicht ontneemtquote:Op donderdag 4 september 2014 09:58 schreef kanovinnie het volgende:
Zie jij het wiel stilstaan? Ik zie de fiets stilliggen
Met welke naaf zou hij rijden? Als het zo'n grote powertapnaaf is dan lijkt het me een mogelijkheid, jaquote:Op donderdag 4 september 2014 09:58 schreef MarcoD het volgende:
Dus volgens jullie zou er dan een motor in de achternaaf moeten zitten?
Trappers bewegen niet, ketting beweegt niet..
Daarnaast neem ik aan dat die motor in een wedstrijdfiets lang geen 250 Watt hoeft te leveren, enkel een kleine push t.o.v. tegenstanders (50-80W)quote:Op donderdag 4 september 2014 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met welke naaf zou hij rijden? Als het zo'n grote powertapnaaf is dan lijkt het me een mogelijkheid, ja
[ afbeelding ]
Dit is een 250 watt achternaaf. Deze is nog een stuk groter, maar geen reden om het zo klein mogelijk te maken. Als je je best doet zal het vast mogelijk zijn om iets vergelijkbaars in een kleinere naaf te proppen.
Best wel lelijk gespaakt...quote:Op donderdag 4 september 2014 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.rolfprima.com/tdf6sl/
Wat een wielen
Ik lees juist dat 1 kant meting wel goed is maar niet als je per been ander vermogen trapt.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja ik lees in zijn verhaal dat links/rechts niet zo verschillend is. Natuurlijk zitten er tijens het fietsen wel fluctuatie's in.
http://www.dcrainmaker.co(...)in-depth-review.html
Dat ziet er ook wel grappig uit.
Hij rijdt op een Cervelo S5, die zitbuis is te smal om dat systeem kwijt te kunnen denk ik.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het kan wel....
[ afbeelding ]
Waar de accu dan zit is de vraag.
Dat artikel was in samenwerking met Vroemen. Die heeft er wel kijk op.quote:
Is sowieso niet relevant omdat de ketting en trappers niet draaien.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:35 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hij rijdt op een Cervelo S5, die zitbuis is te smal om dat systeem kwijt te kunnen denk ik.
t.o.v van?quote:Op donderdag 4 september 2014 10:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat artikel was in samenwerking met Vroemen. Die heeft er wel kijk op.
P2M had maar een afwijking van 0,96%
Dat lijkt me logischquote:Op donderdag 4 september 2014 10:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik lees juist dat 1 kant meting wel goed is maar niet als je per been ander vermogen trapt.
Handig tijdens het staand klimmen en sprinten. Zegmaar, wanneer je het nodig hebt.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:22 schreef Fretwork het volgende:
Volgende stap is een sensor in het zadel waardoor de motor stopt als er geen contact met het zadel is
Met die naam mag dat ook wel jaquote:Op donderdag 4 september 2014 10:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat artikel was in samenwerking met Vroemen. Die heeft er wel kijk op.
P2M had maar een afwijking van 0,96%
truequote:Op donderdag 4 september 2014 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is sowieso niet relevant omdat de ketting en trappers niet draaien.
Extra knopje erbij dan...quote:Op donderdag 4 september 2014 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
Handig tijdens het staand klimmen en sprinten. Zegmaar, wanneer je het nodig hebt.
quote:Op donderdag 4 september 2014 10:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Lightweight (van de wielen) had ook nieuwe e-bike
[ afbeelding ]
Racestuurtje erop en bijna niet meer zichtbaar![]()
Ding gaat 80 tot 100 km per uur![]()
Ja, ken ik. Maar bij dat ding is het door onderbuis en die belachelijke achternaaf nog overduidelijk dat het een ebike is. Die lightweight is het al een stuk minder obvious, vooral doordat de aandrijving in de velg zelf zit.quote:
http://doefiets.nl/trainingquote:Op donderdag 4 september 2014 10:53 schreef gerwinner het volgende:
Is er iemand die wat simpel leeswerk over trainingsschema's voor mij heeft? Wil deze winter eigenlijk iets serieuzer trainer.
Dan doe je het gekoppeld aan de druk op je pedalen of je trapfrequentie. Gaat erom dat dit één of twee keer fout gaat voordat simpele updates gedaan worden.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:50 schreef forty-two het volgende:
[..]
En als je van je fiets flikkert nog snel ff het knopje indrukken...
Dan eerder dit
[ afbeelding ]
Ik doelde ook meer op het feit dat er dus genoeg piem0ls gaan zijn die die dingen gaan gebruiken om de held op strava uit te hangenquote:Op donderdag 4 september 2014 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, ken ik. Maar bij dat ding is het door onderbuis en die belachelijke achternaaf nog overduidelijk dat het een ebike is. Die lightweight is het al een stuk minder obvious, vooral doordat de aandrijving in de velg zelf zit.
Je idee met zadel was perfect, dat circuit onderbreek je gewoon door voordat je gaat staan/sprinten een knopje in te drukkenquote:Op donderdag 4 september 2014 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan doe je het gekoppeld aan de druk op je pedalen of je trapfrequentie. Gaat erom dat dit één of twee keer fout gaat voordat simpele updates gedaan worden.
Jup. Ik kom er in Leiden ook af en toe 1 tegen op zo'n mountain e bike. Die gozer zit gewoon rustig rechtop en rijdt dik 40quote:Op donderdag 4 september 2014 10:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik doelde ook meer op het feit dat er dus genoeg piem0ls gaan zijn die die dingen gaan gebruiken om de held op strava uit te hangen
Fouter kan ook niet. Die site zegt bijv dat aerobe drempel tussen herstel en D1 zone ligt. De aerobe drempel is het punt waarop lichaam volledig overgaat op koolhydraten verbranding. Dat ligt natuurlijk niet tussen Herstel en D1.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:54 schreef forty-two het volgende:
[..]
http://doefiets.nl/training
simpeler kan het niet
Wat gigantisch lelijk.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Lightweight (van de wielen) had ook nieuwe e-bike
[ afbeelding ]
Racestuurtje erop en bijna niet meer zichtbaar![]()
Ding gaat 80 tot 100 km per uur![]()
quote:Op donderdag 4 september 2014 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je idee met zadel was perfect, dat circuit onderbreek je gewoon door voordat je gaat staan/sprinten een knopje in te drukken
Achja, anderzijds, als het iemand de mogelijk geeft om wel nog naar z'n werk te fietsen of een MTB parcourtje te pakken is het toch niet zo erg?quote:Op donderdag 4 september 2014 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jup. Ik kom er in Leiden ook af en toe 1 tegen op zo'n mountain e bike. Die gozer zit gewoon rustig rechtop en rijdt dik 40![]()
Hoop dat er snel regels komen dat je met zo'n ding een kenteken moet aanvragen, op de weg rijden, en verplicht motorhelm op moet. Dat zal het wel iets minder populair maken.
http://www.bikeradar.com/(...)-cycling-fuel-29335/quote:Op donderdag 4 september 2014 11:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat gigantisch lelijk.
www.scienceinsport.com Kortingscode sis100 voor 25% korting.
Of Pioneerquote:Op donderdag 4 september 2014 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
t.o.v van?
En het maakt echt niet zoveel uit zolang het maar een constante is. Dan is de poweroutput misschien + 1 of 2 % of -1 of 2 % omdat er maar aan 1 kant wordt gemeten, maar dit is bij iedere rit zo en je kan er dan wel perfect je vooruitgang op zien en trainingen mee uitvoeren.
En nogmaals, het blijft een schatting bij crankmeting, als je het echt belangrijk vindt dan zou ik ook voor de beste optie gaan namelijk pedalen die de output van beide benen ook afzonderlijk meten.
haha geinig, nooit die hele website gelezen eigenlijkquote:Op donderdag 4 september 2014 11:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Fouter kan ook niet. Die site zegt bijv dat aerobe drempel tussen herstel en D1 zone ligt. De aerobe drempel is het punt waarop lichaam volledig overgaat op koolhydraten verbranding. Dat ligt natuurlijk niet tussen Herstel en D1.
die 'Sirius' (oid) aardbeirepenquote:Op donderdag 4 september 2014 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.bikeradar.com/(...)-cycling-fuel-29335/
Kortingscode: gewoonbijdeLidlvooreeneuroinjemandjeleggen
Ik vind dat er een verschil zit tussen de mogelijkheid om naar je werk te fietsen of mtb parcours pakken of machines die in staat zijn 50 tot 60 per uur te halen.. Dat is geen ebike meer, dat is een e motor, en wat mij betreft horen die niet thuis op het fietspad of mountainbikeparcours.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Achja, anderzijds, als het iemand de mogelijk geeft om wel nog naar z'n werk te fietsen of een MTB parcourtje te pakken is het toch niet zo erg?
Als ik 80 ben en niet meer dan 30 km kan fietsen koop ik ook een ebike. Dan kan je tenminste nog een km of 60 doen
Ben ik met je eens.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vind dat er een verschil zit tussen de mogelijkheid om naar je werk te fietsen of mtb parcours pakken of machines die in staat zijn 50 tot 60 per uur te halen.. Dat is geen ebike meer, dat is een e motor, en wat mij betreft horen die niet thuis op het fietspad of mountainbikeparcours.
De nieuwe versie wel ja, de oude zat met tie wraps vastquote:Op donderdag 4 september 2014 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat vind ik iig de mooiste powermeter.
[ afbeelding ]
Bananenquote:
Daarom is het ook aan de wetgever en politie/boswachters om die dingen keihard aan te pakkenquote:Op donderdag 4 september 2014 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik met je eens.
Anderzijds, als je als bedrijf de kans hebt om geld te verdienen, waarom zou je het dan niet doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |