SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gewoon mondjes snoeren straks jatog"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat ze bij PSV (nog) optimistisch zijn begrijp ik wel maar waar dat optimisme van die Feyenoorders op gebaseerd is geen idee, vorig seizoen met een duidelijk beter team werd het ook helemaal niks en zal het dit seizoen wel gaan lukken![]()
en die post waar hij op reageerde was intelligent?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het antwoord van elke Ajacied zonder hersencellen op elke post die negatief is over Ajax![]()
Nee, tuurlijk niet. Maar ga je dan lekker naar dat niveau verlagen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
en die post waar hij op reageerde was intelligent?![]()
![]()
Die denken opeens dat elke kutspits automatisch even goed wordt als Pelle en Koedetti als je ze maar een Feyenoord shirt aan doet.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:07 schreef Tarado het volgende:
Dat ze bij PSV (nog) optimistisch zijn begrijp ik wel maar waar dat optimisme van die Feyenoorders op gebaseerd is geen idee, vorig seizoen met een duidelijk beter team werd het ook helemaal niks en zal het dit seizoen wel gaan lukkenReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Tot nu toe welquote:Op dinsdag 2 september 2014 14:10 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die denken opeens dat elke kutspits automatisch even goed worden als Pelle en Koedetti als je ze maar een Feyenoord shirt aan doet.![]()
![]()
Hoe deed Kazan Kazan het gister in het tweede?quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Geen idee, al knalt hij er daar 50 in, boeit me geen kut. Hij moet het in het eerste elftal laten zien.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoe deed Kazan Kazan het gister in het tweede?![]()
Ja? Te Vrede? Echt? Ik bedoel maar, hij pakt/pakte z'n goaltjes mee, maar geen enkele topclub wil toch een heel seizoen met hem in de basis spelen. Leuk voor de laatste tien minuten als het gelijk staat ofzo, maar op een hele wedstrijd genomen heb je er bijzonder weinig aan.quote:![]()
Eens. Heb het ook niet over Te Vrede, das gewoon een mongool die toevallig tegen ballen aanloopt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja? Te Vrede? Echt? Ik bedoel maar, hij pakt/pakte z'n goaltjes mee, maar geen enkele topclub wil toch een heel seizoen met hem in de basis spelen. Leuk voor de laatste tien minuten als het gelijk staat ofzo, maar op een hele wedstrijd genomen heb je er bijzonder weinig aan.![]()
Oh nee, maar ELKE spits kon je toch een Feyenoord shirt aantrekken en werd automatisch goed?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:14 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Eens. Heb het ook niet over Te Vrede, das gewoon een mongool die toevallig tegen ballen aanloopt.![]()
Ik ook. Straks even naar de Toekomst, vragen of ik mee mag trainen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:14 schreef Tyron het volgende:
Zimling werkt hard lees ik nu.
Op zich wel handig."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wanneer komt de "we hebben alleen maar ideale schoonzonen" discussie weer op gang trouwens, tijdje geleden alweer.![]()
Daarom zeg ik ook tot NU toe wel. Te Vrede moeten we maar afwachtenquote:Op dinsdag 2 september 2014 14:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh nee, maar ELKE spits kon je toch een Feyenoord shirt aantrekken en werd automatisch goed?![]()
![]()
Ik zal hem gewoon een heel seizoen in de spits laten spelen en kijken waar het schip strandt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:25 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook tot NU toe wel. Te Vrede moeten we maar afwachten![]()
![]()
Slecht.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:30 schreef Tyron het volgende:
Alderweireld dus naar Southampton, zeg het maar jongens.![]()
Hoeveel ex-ED spelers hebben ze daar nou ondertussen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:30 schreef Tyron het volgende:
Alderweireld dus naar Southampton, zeg het maar jongens.![]()
![]()
Een hoop inderdaad, maar ze voetballen redelijk goed volgens mij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoeveel ex-ED spelers hebben ze daar nou ondertussen?![]()
alderweireld komt te kort voor Southampton denk ik. Onbegrijpelijk dat ze Jos Hooiveld verhuren om Alderweireld binnen te kunnen halen. Hooiveld doet niet veel voor hem onder imo.![]()
Ik vraag me nu wel af in hoeverre er nou een link is tussen het niet investeren en de wens van Frank om te vertrekken. Twee seizoenen geleden nog zei dat ie graag wel een jaar of tien bij Ajax zou willen blijven. Het is dat Spurs voor die andere gast gekozen heeft anders was ie na 3,5 jaar al weggeweest uit Amsterdam. Hij zou al wel geweten hebben dat er ongeacht de dikke transferinkomen er nauwelijks geïnvesteerd ging worden.![]()
Artikel van de Speld?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:52 schreef Caland het volgende:
Ajax-supporters euforisch na komst Niki Zimling
door Frank Heinen
In delen van Amsterdam is het de hele afgelopen nacht onrustig geweest. Overal in de stad gingen Ajax-supporters de straat op om de huur van de Deense sterspeler Niki Zimling te vieren.
Na een roerige laatste transferperiode slaagden de Amsterdammers er enkele uren voor het verstrijken van de transferdeadline nog in om de gewenste topaankoop vast te leggen. Zimling, die overkomt van de Duitse topclub FSV Mainz 05, moet het middenveld van de landskampioen gaan leiden.
Speler waar je een kaartje voor koopt
Directeur Marc Overmars is in zijn nopjes met de aankoop: ‘Achter de schermen waren we al maanden met Niki bezig, het is fantastisch dat het zo kort voor de deadline dan toch nog rondkomt. Hij kon overal tekenen – bij Hannover, bij Crystal Palace, bij Zulte Waregem – en dan komt hij gewoon naar ons; dat zegt denk ik genoeg over de klank die de naam Ajax in het buitenland nog altijd heeft. Zimling is echt een jongen waar je een kaartje voor koopt, bijvoorbeeld als ie het zelf vergeten is.’
Verdedigende middenvelder Zimling wordt in de Ajax-middenlinie de opvolger van international Daley Blind, die naar Manchester United vertrok. Volgens trainer Frank de Boer kan de Deens international echter veel meer: ‘Je kunt hem ook zo met de beloften laten meespelen, en op de bank zetten – Niki is een man van vele oorlogen, daar kun je dat wel aan overlaten.’
Volgens De Boer is zijn selectie met de komst van Zimling in een keer op peil: ‘Natuurlijk, je verliest een van de beste keepers van Nederland, de beste centrale middenvelder van Nederland en een uitstekende spits. Dat is even slikken, maar als je daar dan iemand als Zimling voor terugkrijgt, dan kom je uiteindelijk toch nog sterker uit de transferperiode dan dat je erin ging. Ja, als we met dit elftal geen kampioen worden, lever ik een wanprestatie.’
Koopmansgeest
De huur van de Deense topspeler zorgde ook bij de fans voor veel optimisme over het komende seizoen. Rond de Amsterdam Arena kwamen gisteravond laat zo’n drieduizend supporters samen die een reusachtig spandoek voor de markante middenvelder ontrolden en diens naam scandeerden. Een zegsman van Vak 410 laat weten: ‘Er is in de afgelopen tijd best wel wat kritiek geuit op het aan- en verkoopbeleid van de heer Overmars, ook uit onze hoek, maar na de komst van een speler als Zimling, een voetballer van de bovenste plank van de keukenkast van het internationale voetbal, buigen wij eerbiedig het hoofd voor zoveel koopmansgeest. We zijn trots dat Ajax een speler als Zimling heeft weten te verleiden. Meer dan tien jaar lang haalden internationale topspelers hun neus op voor onze club. Michael Laudrup was de laatste ervaren topper die naar Amsterdam kwam, en nu is daar dan Niki Zimling.’ De laatste keer dat de fanatieke Ajax-aanhang zo lyrisch was over een aankoop van Overmars, was twee jaar geleden, bij de komst van het Zweedse supertalent Tobias Sana.
Zimling laat in een bescheiden verklaring weten dat hij vooral hoopt een mooi huis te vinden, een paar talenten uit de eigen opleiding in de weg te kunnen zitten en niet al te veel gele kaarten te pakken.![]()
Nou, hij is na dit jaar echt wel weg, dat kan niet anders. En dat komt dan denk ik wel door het elke keer wegvallen van spelers, waar hij het dus niet mee eens zie, gezien zijn reactie op vermeer.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik vraag me nu wel af in hoeverre er nou een link is tussen het niet investeren en de wens van Frank om te vertrekken. Twee seizoenen geleden nog zei dat ie graag wel een jaar of tien bij Ajax zou willen blijven. Het is dat Spurs voor die andere gast gekozen heeft anders was ie na 3,5 jaar al weggeweest uit Amsterdam. Hij zou al wel geweten hebben dat er ongeacht de dikke transferinkomen er nauwelijks geïnvesteerd ging worden.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Neuh, wij verwelkomen onze aanwinsten wel met open armen, ipv krampachtig vast te houden aan falende jeugdspelersquote:![]()
Hij is sowieso weg na dit jaar, zoveel is wel duidelijk. En je maakt mij niet wijs dat het niet gaat jeuken wanneer je het als coach met Zimling, Milik, vd Hoorn, en Viergever moet doen, terwijl er 120 mio de bank staat, en je daar een elftal mee kan samenstellen om je vingers bij af te likken, en het niet tot een van de laatste speelronden spannend blijft, en de 3e plek in de CL poule eigenlijk het hoogst haalbare is, en daarna gelijk exit bij een beetje sterke ploeg in de EL.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, hij is na dit jaar echt wel weg, dat kan niet anders. En dat komt dan denk ik wel door het elke keer wegvallen van spelers, waar hij het dus niet mee eens zie, gezien zijn reactie op vermeer.![]()
Dan moet er wel de juiste club voor hem komen. Er zijn niet veel clubs waar hij heen wil. Spurs was daar één van, omdat die een jonge, talentvolle selectie hebben waar hij zijn eigen draai aan kan geven. Hij wil echt iets toe kunnen voegen. Hoeveel clubs zijn dat nou?quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, hij is na dit jaar echt wel weg, dat kan niet anders. En dat komt dan denk ik wel door het elke keer wegvallen van spelers, waar hij het dus niet mee eens zie, gezien zijn reactie op vermeer.![]()
Als dit een aanwinst is,quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh, wij verwelkomen onze aanwinsten wel met open armen, ipv krampachtig vast te houden aan falende jeugdspelers![]()
Oké man.
![]()
Zegt de man die Vermeer uitkotste bij zijn eigen club. Oke danquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:29 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Als dit een aanwinst is,![]()
Oké man.
![]()
![]()
Elke fnoorder moet Ajax voor eeuwig dankbaar zijn voor vermeer, beste speler die ze in 10 jaar gehad hebben.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
We laten hem eerst even een paar potjes in Jong meedoen, dan presenteren we hem als eigen jeugd.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:29 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Als dit een aanwinst is,![]()
Oké man.
![]()
Voor een spotprijsje, das nog het erge.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:43 schreef HeatWave het volgende:
Elke fnoorder moet Ajax voor eeuwig dankbaar zijn voor vermeer, beste speler die ze in 10 jaar gehad hebben.
![]()
Ze verkopen hem straks voor 10 miljoen ofzo, redden we die kutclub ook nog van de ondergangquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Voor een spotprijsje, das nog het erge..
Get woke, go broke!![]()
Boeiend, zelfs een Feyenoord op volle oorlogsterkte eindigt Ajax boven ze.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze verkopen hem straks voor 10 miljoen ofzo, redden we die kutclub ook nog van de ondergang.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 15:52:06 ]![]()
Valt wel mee hoor, vind het helemaal prima en nog wel meerderen vinden dat, alleen degene die negatief zijn schreeuwen het hardst.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:55 schreef Helpmefok het volgende:
Het enige mooie aan die incompetente jood is dat de joden hier zich er superdruk om maken![]()
Nou inderdaad, dit hele topic staat vol met Posts over Vermeer. Oh nee wacht.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:55 schreef Helpmefok het volgende:
Het enige mooie aan die incompetente jood is dat de joden hier zich er superdruk om maken![]()
Zegt diegene die gisteren compleet uit z'n panty schoot. Het zal mij echt aan me reet roesten. Ik vind de prijs een lachertje, dat is alles. Maar ach, we hebben toch 120 mio, dus who cares. Verder leuk voor Kenneth.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:55 schreef Helpmefok het volgende:
Terwijl jij sinds de transfer als enige aan één stuk door er over loopt te zeiken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:55 schreef Helpmefok het volgende:
Dat is al een tijdje geleden ingezet hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze verkopen hem straks voor 10 miljoen ofzo, redden we die kutclub ook nog van de ondergang.
![]()
![]()
"Het enige mooie". Leer lezen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Terwijl jij sinds de transfer als enige aan één stuk door er over loopt te zeiken.![]()
twitter:AFCAjax twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 17:00:05Marc Overmars: '#Zimling is een type "Jantje Wouters"; iemand die de groep kan corrigeren.' http://t.co/EfUUsAS0nJ http://t.co/f5GTCZYtC3 reageer retweet
#FreeHat![]()
Daar heeft hij ook wel de uitstraling voor, maar wat hebben ze eraan als hij niet in het veld staat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:05 schreef DuvelDuvel het volgende:
twitter:AFCAjax twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 17:00:05Marc Overmars: '#Zimling is een type "Jantje Wouters"; iemand die de groep kan corrigeren.' http://t.co/EfUUsAS0nJ http://t.co/f5GTCZYtC3 reageer retweet
![]()
Type Ooijer zeg maar.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:06 schreef Tyron het volgende:
[..]
Daar heeft hij ook wel de uitstraling voor, maar wat hebben ze eraan als hij niet in het veld staat.
Goed in de kleedkamer.#FreeHat![]()
Jan staat ook langs de lijn, prima toch.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:06 schreef Tyron het volgende:
[..]
Daar heeft hij ook wel de uitstraling voor, maar wat hebben ze eraan als hij niet in het veld staat.![]()
Ik heb trouwens 100x liever een Overmars die geld oppot dan een Van Geel en Van Basten die de club bijna failliet lieten gaan.#FreeHat![]()
Ach, ik ken die hele gast niet, wie weet is het een 2de Schone of Poulsen ofzo.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik ook wel, maar dat komt met name door mijn vertrouwen in Frank de Boer.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik heb trouwens 100x liever een Overmars die geld oppot dan een Van Geel en Van Basten die de club bijna failliet lieten gaan.![]()
Hij ziet er iig iets indrukwekkender uit dan Serero.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:10 schreef HeatWave het volgende:
Ach, ik ken die hele gast niet, wie weet is het een 2de Schone of Poulsen ofzo.![]()
Het zijn allebei uitersten, en die zijn beiden niet goed. Er is nu naar mijn idee redelijke kans dat je gewoon het kampioenschap (en dus directe CL plaatsing) weggooit door wat misplaatste zuinigheid. Kost je op de lange termijn dus alsnog knaken, en een bak ervaring voor de zo geprezen jonge spelertjesquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik heb trouwens 100x liever een Overmars die geld oppot dan een Van Geel en Van Basten die de club bijna failliet lieten gaan.![]()
Tja, kans dat je voorronde cl overleeft is ook niet heel groot.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het zijn allebei uitersten, en die zijn beiden niet goed. Er is nu naar mijn idee redelijke kans dat je gewoon het kampioenschap (en dus directe CL plaatsing) weggooit door wat misplaatste zuinigheid. Kost je op de lange termijn dus alsnog knaken, en een bak ervaring voor de zo geprezen jonge spelertjes![]()
Nee, daarom is de 2de plek gewoon al funest voor je begroting.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Tja, kans dat je voorronde cl overleeft is ook niet heel groot.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik vind wel dat Zimling gewoon een kans moet krijgen. Het lijkt een beetje alsof hij bij voorbaat al wordt afgeschreven, wat vooral komt door de onrust rond de afgelopen paar dagen.
We moeten het ook niet allemaal erger maken dan dat het is; van Blind wist je dat hij weg zou kunnen gaan en daar is ook al vroeg op ingespeeld door Viergever te halen. 17,5 miljoen is een prima bedrag voor hem dus ik vind dat Overmars dat goed heeft gedaan. Vermeer verkopen aan een directe concurrent (want dat is Feyenoord in normale doen gewoon) is echter wel stom geweest, maar gezien de verontwaardiging van de Boer denk ik dat daar binnenskamers wel over gesproken zal zijn. Verder kun je Overmars niet veel aanrekenen, het lijkt me meer dat de scouts beter hun best moeten doen. Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal niemand van niveau naar Nederland/Ajax wil komen. Het lijkt wel of de hele scoutingstak is afgeserveerd de afgelopen paar jaar door die hele fluwelen revolutie.
Tot slot verlies je natuurlijk twee keer achtereenvolgend, maar dat vind ik niet eens zo heel erg. Tegen PSV was je beter maar verlies je gewoon doordat ze een stuk effectiever waren, en Groningen uit is ook zo'n wedstrijd die je kan verliezen. Dan kun je wel verontwaardigd zijn, maar de tijden dat Ajax met gemak de punten binnen sleept zijn al lang voorbij.
Het is wel lekker dat ze nu anderhalve week de tijd hebben om de kopjes fris te krijgen en gewoon drie punten te pakken thuis tegen Heracles. Het enige wat mij een beetje irriteert is dat Zivkovic en Milik niet worden gebruikt. Zoals Kieft gister al zei bij VI; die kunnen nooit slechter zijn dan Sightorsson.![]()
Met zulk geld op de bank kun je juist 'makkelijk' eens geen CL spelen als Ajax zijnde.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, daarom is de 2de plek gewoon al funest voor je begroting.![]()
Voor ajax welquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Tja, kans dat je voorronde cl overleeft is ook niet heel groot.
toch?Groot fan van User Wotte![]()
Milik is een type Ibrahimovic , Vd Hoorn een type Stamquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:05 schreef DuvelDuvel het volgende:
RED ONS HENNIEGOD![]()
Niet als het op de bank blijft staanquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:16 schreef Typisch het volgende:
[..]
Met zulk geld op de bank kun je juist 'makkelijk' eens geen CL spelen als Ajax zijnde..
Get woke, go broke!![]()
Waarom heeft Ajax Blind eigenlijk verkocht? Stond er iets over in in zijn in zijn contract want voor het geld was het blijkbaar niet nodig.Wie dit leest is gek![]()
De speler zelf heeft ook een mening.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom heeft Ajax Blind eigenlijk verkocht? Stond er iets over in in zijn in zijn contract want voor het geld was het blijkbaar niet nodig.![]()
Respect voor de speler. Voor een mooi bedrag moet je een speler geen transfer ontzeggen als Ajax zijnde. Als we Barcelona waren is het een ander verhaalquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom heeft Ajax Blind eigenlijk verkocht? Stond er iets over in in zijn in zijn contract want voor het geld was het blijkbaar niet nodig.![]()
18 miljoen en man utd valt niet te weigerenquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat sowieso. Al blijft het jammer dat het potentieel dat Ajax op dit moment heeft (Veel inkomsten, jaarlijks CL) niet gebruikt wordt om het elftal beter te maken. In plaats hiervan wordt het elftal elke zomer zwakker.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:10 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar dat komt met name door mijn vertrouwen in Frank de Boer.
Hoe kan het dan dat een Porto,Benfica,Basel, Red Bull Salzburg etc. zoveel beter presteren in competities die ongeveer gelijk zijn en met begrotingen die niet zoveel verschillen.#FreeHat![]()
Mja... dat vind ik geen goede reden eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Respect voor de speler. Voor een mooi bedrag moet je een speler geen transfer ontzeggen als Ajax zijnde. Als we Barcelona waren is het een ander verhaal18 miljoen weigeren is geheel een eigen keuze en een ander bedrijf iets weigeren ten koste van dat van jezelf al helemaalquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:23 schreef Adames het volgende:
[..]
18 miljoen en man utd valt niet te weigerenWie dit leest is gek![]()
scouting , doyen , red bullquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:24 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dat sowieso. Al blijft het jammer dat het potentieel dat Ajax op dit moment heeft (Veel inkomsten, jaarlijks CL) niet gebruikt wordt om het elftal beter te maken. In plaats hiervan wordt het elftal elke zomer zwakker.
Hoe kan het dan dat een Porto,Benfica,Basel, Red Bull Salzburg etc. zoveel beter presteren in competities die ongeveer gelijk zijn en met begrotingen die niet zoveel verschillen.RED ONS HENNIEGOD![]()
En t contract liep nog maar 2 jaar.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Respect voor de speler. Voor een mooi bedrag moet je een speler geen transfer ontzeggen als Ajax zijnde. Als we Barcelona waren is het een ander verhaal#FreeHat![]()
Weigeren zou ook ten koste van jezelf zijn, minder gelukkige speler en minder geld. zeker met nog maar 1 jaar contract in de volgende periode.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Mja... dat vind ik geen goede reden eigenlijk.
[..]
18 miljoen weigeren is geheel een eigen keuze en een ander bedrijf iets weigeren ten koste van dat van jezelf al helemaal![]()
Doyen ken ik niet zo goed. Maar de spelers van Red Bull zijn niet dermate duur dat deze niet door Ajax aangetrokken konden worden.quote:
Probleem ligt dus voornamelijk bij de scouting.#FreeHat![]()
Maar dat RedBull volk houden ze voor als RB Leipzig de Bundesliga ingaat .quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Doyen ken ik niet zo goed. Maar de spelers van Red Bull zijn niet dermate duur dat deze niet door Ajax aangetrokken konden worden.
Probleem ligt dus voornamelijk bij de scouting.
Schijnt trouwens dat Overmars zijn scouting negeert en eigen gang gaat. Was ook zo bij Go Ahead .RED ONS HENNIEGOD![]()
Vraag ik mij af, Red Bull zit een suikeroom achter. Daarmee zeg ik niet dat ze onhaalbaar zouden zijn voor Ajax. Verder hebben clubs in Portugal beter connecties met Brazilie (Zuid-Amerika) en halen daardoor betere spelers binnen. Zijn over het algemeen Zuid Amerikaanse spelers die daar doorbreken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Doyen ken ik niet zo goed. Maar de spelers van Red Bull zijn niet dermate duur dat deze niet door Ajax aangetrokken konden worden.
Probleem ligt dus voornamelijk bij de scouting.![]()
Ja klopt man het liefst wil Overmars de hele scouting ontslaanquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:30 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Maar dat RedBull volk houden ze voor als RB Leipzig de Bundesliga ingaat .
Schijnt trouwens dat Overmars zijn scouting negeert en eigen gang gaat. Was ook zo bij Go Ahead .![]()
RedBull Salzburg moet de dochterclub van RedBull Leipzig worden, dus die gaan hun spelers niet verkopen. Voorlopig niet althans, tenzij monsterboden![]()
weer wat geld erbijquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:34 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ja klopt man het liefst wil Overmars de hele scouting ontslaanRED ONS HENNIEGOD![]()
Ja dit is denk ik het voornaamste voordeel voor de Portugese clubs. De taal en het klimaat spreken veel Brazilianen meer aan waardoor Porto en Benfica de talenten sneller pakken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Vraag ik mij af, Red Bull zit een suikeroom achter. Daarmee zeg ik niet dat ze onhaalbaar zouden zijn voor Ajax. Verder hebben clubs in Portugal beter connecties met Brazilie (Zuid-Amerika) en halen daardoor betere spelers binnen. Zijn over het algemeen Zuid Amerikaanse spelers die daar doorbreken.
En toch moet het toch mogelijk zijn om sporadisch een talent uit Zuid Amerika te halen. In de tijd van Beenhakker kwamen de talenten met kruiwagens binnen(en niet alleen uit Zuid Amerika).
Het probleem zit dus naar mijn idee voornamelijk in het aanwezige netwerk van de TD bij Ajax. Bepaalde talenten worden niet gevonden of niet aangeboden bij Ajax. Hierin moet toch een stap te maken zijn met al die oud voetballers in de directie en technische staf.#FreeHat![]()
Nee bedoel meer, hoe komt die club in eerste instantie aan die spelers. Het is toch ongelooflijk hoe Ajax daar 2 keer compleet door weggespeeld is.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
RedBull Salzburg moet de dochterclub van RedBull Leipzig worden, dus die gaan hun spelers niet verkopen. Voorlopig niet althans, tenzij monsterboden#FreeHat![]()
RedBull gebruikt doping .quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:40 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Nee bedoel meer, hoe komt die club in eerste instantie aan die spelers. Het is toch ongelooflijk hoe Ajax daar 2 keer compleet door weggespeeld is.RED ONS HENNIEGOD![]()
Portugal heeft zeker voordelen tov nederland als het aankomt op het kopen van Zuid Amerikaanse spelers. Makkelijkere regels geloof ik en het cultuurverschil is kleiner waardoor spelers minder moeite hebben zich aan te passen, Scandinavische spelers hebben daar in ons land veel minder moeite mee. Spelers in Portugal zijn vaak ook grotendeels eigendom van derde partijen, weet niet of je daarop zit te wachten..quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Vraag ik mij af, Red Bull zit een suikeroom achter. Daarmee zeg ik niet dat ze onhaalbaar zouden zijn voor Ajax. Verder hebben clubs in Portugal beter connecties met Brazilie (Zuid-Amerika) en halen daardoor betere spelers binnen. Zijn over het algemeen Zuid Amerikaanse spelers die daar doorbreken.![]()
Het is inderdaad wel wat schimmiger daar. Je moet gewoon iemand hebben die daar z'n weg in weet te vinden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Portugal heeft zeker voordelen tov nederland als het aankomt op het kopen van Zuid Amerikaanse spelers. Makkelijkere regels geloof ik en het cultuurverschil is kleiner waardoor spelers minder moeite hebben zich aan te passen, Scandinavische spelers hebben daar in ons land veel minder moeite mee. Spelers in Portugal zijn vaak ook grotendeels eigendom van derde partijen, weet niet of je daarop zit te wachten..#FreeHat![]()
Die hebben over het algemeen minder talent dan onze Zuid-Amerikaanse vrienden, vijver daar is veel groter.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Portugal heeft zeker voordelen tov nederland als het aankomt op het kopen van Zuid Amerikaanse spelers. Makkelijkere regels geloof ik en het cultuurverschil is kleiner waardoor spelers minder moeite hebben zich aan te passen, Scandinavische spelers hebben daar in ons land veel minder moeite mee. Spelers in Portugal zijn vaak ook grotendeels eigendom van derde partijen, weet niet of je daarop zit te wachten..![]()
En je koopt spelers die eigenaar zijn van een aantal particulieren die willen bepalen, en dat in praktijk soms ook daadwerkelijk bepalen, wanneer een speler doorverkocht moet worden. Niet aan beginnen wmb.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel wat schimmiger daar. Je moet gewoon iemand hebben die daar z'n weg in weet te vinden.Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?![]()
Beenhakker haalde toen toch ook Maxwell, Chivu, Grygera, Zlatan, Trabelsi, Pienaar, Escude etc.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:01 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
En je koopt spelers die eigenaar zijn van een aantal particulieren die willen bepalen, en dat in praktijk soms ook daadwerkelijk bepalen, wanneer een speler verkocht moet worden. Niet aan beginnen wmb.
En waarom zou je daar niet aan willen beginnen. Porto en Benfica spelen structureel CL. We moeten in Nederland niet altijd het braafste jongetje van de klas willen zijn.
Betaal een zaakwaarnemer een paar ton, miljoen aan een maatschappij, schuiven met dat geld.#FreeHat![]()
Ik begin die Marc Netto dingen wel wat te ver gaan.
Hij doet toch gewoon z'n werk?People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.![]()
Ajax heeft meer eigen vermogen dan alle andere Eredivisieclubs samen. Als dat het werk van een directeur voetbalzaken is kan de rest er geen klap van.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Hij doet toch gewoon z'n werk?![]()
Wow wat een non humor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij doet toch gewoon z'n werk?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
De laatste keer dat Ajax echte humor had was met atouba.quote:People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Hij doet goeie zaakjes voor zichzelf jaquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij doet toch gewoon z'n werk?RED ONS HENNIEGOD![]()
Dit was de echte Ajax held.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De laatste keer dat Ajax echte humor had was met atouba.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De laatste keer dat Ajax echte humor had was met atouba.RED ONS HENNIEGOD![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk zijn FM stats? is het een bad ass motherfucker?
[ afbeelding ]
yupRED ONS HENNIEGOD![]()
Op die foto lijkt het wel een hoolie maar als ik dit interview bekijkt komt hij leuk over
Sowieso Denen![]()
![]()
Z'n werk is ook ervoor zorgen dat er een fatsoenlijke selectie staat en niet elke jaar een mindere.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij doet toch gewoon z'n werk?![]()
Ik ben bang dat dit een nieuwe tanio is. Maar ik laat me graag verbazenHeel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
Zal Overmars hem hebben aangeboden? Weer wat knaken erbij hequote:Ajax ziet zestienjarig talent voor schijntje naar Man United vertrekken
Dinsdag, 2 september 2014 om 19:04
/
Ajax heeft afscheid moeten nemen van Timothy Fosu Mensah. Manchester United maakt dinsdag via de officiële kanalen bekend dat het er voor het verstrijken van de transferdeadline in is geslaagd Fosu Mensah aan te trekken. De pas zestienjarige verdediger verruilt de opleiding van de Amsterdammers nu dus voor die van the Red Devils. Daar zal hij verder werken aan het verwezenlijken van zijn droom: profvoetballer worden.
Vorige week donderdag verbleef Fosu-Mensah reeds op trainingscomplex Carrington. Daar werden de afrondende gesprekken gevoerd over een onmiddellijke overgang van het verdedigingstalent naar Manchester. Fosu Mensah viel United het eerst op tijdens de AEGON Future Cup waaraan Ajax in april dit jaar deelnam. Eind juni schreef Ajax Showtime ook al over serieuze belangstelling van de Engelsen voor Fosu Mensah.
Nu heeft United officieel bevestigd dat Fosu Mensah is losgeweekt van De Toekomst. Men omschrijft hem als a powerful defender die opviel tijdens de Future Cup. Hij heeft nog wel een internationaal transfercertificaat nodig om echt aan de slag te kunnen in de academie van United, maar de club verwacht geen onoverkomelijke obstakels. Ajax blijft met een opleidingsvergoeding van 380.000 euro achter, zo lijkt het. Dat bedrag noemden de Engelse media de voorbije dagen.![]()
Ach, en anders was die misschien wel weggegaan een halfjaar nadat hij zijn debuut had gemaakt. Nu zit hij ander talent niet in de weg![]()
Gewoon weggelokt door United.. Niks te zoeken daarquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zal Overmars hem hebben aangeboden? Weer wat knaken erbij he![]()
Ik wacht tot de winterstop met mijn mening over Zimling. Ken heel die gast niet, omdat ik buitenlandse competities amper tot niet volg.Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......![]()
Ze hebben ook wel echt allebei zo'n gezicht van tsja, we moeten het er maar mee doenquote:
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hij komt wel een beetje als een watje over nie?quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:49 schreef Karina het volgende:
Op die foto lijkt het wel een hoolie maar als ik dit interview bekijkt komt hij leuk over
Sowieso Denen
Het is niet alsof je zoiets binnen haalt
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Dat is dan ook wel weer het andere uiterste hoorquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hij komt wel een beetje als een watje over nie?
Het is niet alsof je zoiets binnen haalt
[ afbeelding ]
Nou ja 1 voordeel, Denen spreken in ieder geval vlot Nederlands.![]()
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het is allemaal zo veel van hetzelfde. Wanneer stond er bij Ajax voor de laatste keer echt een 'eikhol' op het veld? Het zijn allemaal mietjes die de kop snel laten hangen. Geen gifkikkers.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer het andere uiterste hoor
Nou ja 1 voordeel, Denen spreken in ieder geval vlot Nederlands.
Tja daar zeg je wat. Suarezquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het is allemaal zo veel van hetzelfde. Wanneer stond er bij Ajax voor de laatste keer echt een 'eikhol' op het velt? Het zijn allemaal mietjes die de kop snel laten hangen. Geen gifkikkers.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Poulsen was een grote eikel hoor, Strootkneus en Van Rommel scheten zeven kleuren. Direct allebei een beuk in het eerste duel.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het is allemaal zo veel van hetzelfde. Wanneer stond er bij Ajax voor de laatste keer echt een 'eikhol' op het veld? Het zijn allemaal mietjes die de kop snel laten hangen. Geen gifkikkers.
[ afbeelding ]![]()
Ook verkozen in smerigste elftal allertijden in de bundesligaquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Poulsen was een grote eikel hoor, Strootkneus en Van Rommel scheten zeven kleuren. Direct allebei een beuk in het eerste duel.RED ONS HENNIEGOD![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het is allemaal zo veel van hetzelfde. Wanneer stond er bij Ajax voor de laatste keer echt een 'eikhol' op het veld? Het zijn allemaal mietjes die de kop snel laten hangen. Geen gifkikkers.
[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:21 schreef Tyron het volgende:
Wanneer komt de "we hebben alleen maar ideale schoonzonen" discussie weer op gang trouwens, tijdje geleden alweer.![]()
![]()
Tsja.twitter:DuBlanqeBogarde twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 20:03:08Mensen denken dat het een grapje is maar die Milik is zo'n beetje door alle scouts slecht beoordeeld en toch haalt Overmars hem reageer retweet
twitter:DuBlanqeBogarde twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 20:03:56Op basis van het advies van z'n goeie vriend Ulderink. Wat moet je daar nou van denken? Scouting rondom het eerste wordt compleet genegeerd reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik vond Milik niet zo slecht tijdens de voorbereiding, maar hij traint niet ofzo.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:40 schreef Mani89 het volgende:
Tsja.twitter:DuBlanqeBogarde twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 20:03:08Mensen denken dat het een grapje is maar die Milik is zo'n beetje door alle scouts slecht beoordeeld en toch haalt Overmars hem reageer retweet
twitter:DuBlanqeBogarde twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 20:03:56Op basis van het advies van z'n goeie vriend Ulderink. Wat moet je daar nou van denken? Scouting rondom het eerste wordt compleet genegeerd reageer retweet
Maar als dit echt waar is, dan is Overmars wel verkeerd bezig natuurlijk.![]()
Was ook veelzeggend dat hij na een potje in de ED gelijk gebankt wordt. Zegt genoeg over wat Frank er van vindt. Die is echt na dit seizoen, en geef 'm eens ongelijk.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:40 schreef Mani89 het volgende:
![]()
Dus volgens Frank kan hij helemaal geen reet van.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:41 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik vond Milik niet zo slecht tijdens de voorbereiding, maar hij traint niet ofzo.
Maar als dit echt waar is, dan is Overmars wel verkeerd bezig natuurlijk.![]()
Ik kwam onderstaand stukje tegen.Mede naar aanleiding van een teleurstellende transferzomer voor jullie, vroeg ik me af hoe jullie hier tegenover staan. Ik ben het er eigenlijk wel heel erg mee eens. Feyenoord is natuurlijk simpelweg jaren op sterven na dood geweest, dus was amper een serieuze concurrent te noemen. PSV is daarnaast gigantisch uit balans geweest, met de meest onevenwichtige selecties ooit. Blijft het alsnog een knappe prestatie, maar ik vind het financieel resultaat van ajax een stuk knapper dan wat ze sportief presteren. Waar ik ajax elk jaar slechter vind, zijn Feyenoord en PSV een aantal jaar gewoon ontzettend slecht geweest. Zonder De Boer, die er elk druppeltje uitgeknepen krijgt, waren jullie volgens mij ook nooit zover gekomen.quote:''Titels Ajax behaald door ernstig falen Feyenoord en PSV''
Bij de achterban van Ajax heerst onrust vanwege het zuinige transferbeleid. Met name directeur voetbalzaken Marc Overmars moet het ontgelden. Willem Vissers, journalist van de Volkskrant, houdt de situatie in Amsterdam tegen het licht.
''De kampioenschappen, de ene titel meer dan de ander, zijn mede behaald door ernstig falen van Feyenoord en PSV. De titels verdoezelen de situatie, hoe trots Ajax ook mag zijn op de afgelopen seizoenen.''
''Wat doet de scouting van Ajax eigenlijk'', vraagt Vissers zichzelf af. ''Waarom meldt zich, om een voorbeeld te noemen, nooit een verrassende middenvelder met creativiteit aan de poort, een speler die het voetbalhart vervult van vreugde? Ajax is tegenwoordig een vrij saai elftal, een vrij saaie club zelfs. Zo kan niemand op het middenveld het spel wezenlijk versnellen, zoals Eriksen dat als laatste kon. Het spel is aan de trage kant, vaak onaantrekkelijk en gespeend van spektakel.''
De Ajax-watcher ziet Overmars als kwade genius: ''Af en toe een topper kopen is in zekere zin zelfs een morele verplichting naar het publiek, dat telkens de beste spelers ziet vertrekken, meestal op het moment dat het abonnement alweer is verlengd. het is alsof je op een feestje verschijnt en de zanger van de band al is vertrokken. De spits Milik huren, over wie vrijwel elke scout zegt dat hij het niveau van Ajax mist, en dan verdediger Van der Hoorn als stormram laten invallen tegen Groningen. Nee, met één of twee dure aankopen eindigt Ajax ook niet boven Paris Saint-Germain en Barcelona, in de groep van de Champions League, maar een beetje sprankeling is toch niet te veel gevraagd?''Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W![]()
Hij heeft een punt, al vind ik de titel een beetje dom. De titel wordt altijd behaald als de andere falen, vorig seizoen stond Ajax vanaf de winterstop constant bovenaan volgens mij.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:26 schreef De_Pel het volgende:
Ik kwam onderstaand stukje tegen.
[..]
Mede naar aanleiding van een teleurstellende transferzomer voor jullie, vroeg ik me af hoe jullie hier tegenover staan. Ik ben het er eigenlijk wel heel erg mee eens. Feyenoord is natuurlijk simpelweg jaren op sterven na dood geweest, dus was amper een serieuze concurrent te noemen. PSV is daarnaast gigantisch uit balans geweest, met de meest onevenwichtige selecties ooit. Blijft het alsnog een knappe prestatie, maar ik vind het financieel resultaat van ajax een stuk knapper dan wat ze sportief presteren. Waar ik ajax elk jaar slechter vind, zijn Feyenoord en PSV een aantal jaar gewoon ontzettend slecht geweest. Zonder De Boer, die er elk druppeltje uitgeknepen krijgt, waren jullie volgens mij ook nooit zover gekomen.![]()
Pas dit jaar eigenlijk wat kritiek, al is het ook pech hoe het is gelopen. Blind was niet meer echt verwacht en dan leg je op de laatste dag niks meer leuks vast. Spitspositie was de bedoeling om Sigthorsson weg te doen, maar niemand wilde hem. Dan ga je niet alsnog iemand halen. Verder waren de posities wel goed bezet, zeker kijkend dat je de jeugd altijd een kans wilt geven.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Mede naar aanleiding van een teleurstellende transferzomer voor jullie, vroeg ik me af hoe jullie hier tegenover staan. Ik ben het er eigenlijk wel heel erg mee eens. Feyenoord is natuurlijk simpelweg jaren op sterven na dood geweest, dus was amper een serieuze concurrent te noemen. PSV is daarnaast gigantisch uit balans geweest, met de meest onevenwichtige selecties ooit. Blijft het alsnog een knappe prestatie, maar ik vind het financieel resultaat van ajax een stuk knapper dan wat ze sportief presteren. Waar ik ajax elk jaar slechter vind, zijn Feyenoord en PSV een aantal jaar gewoon ontzettend slecht geweest. Zonder De Boer, die er elk druppeltje uitgeknepen krijgt, waren jullie volgens mij ook nooit zover gekomen.
Verder zorgt het falen van de tegenstander ook altijd voor een mindere druk. Ajax had in principe de titel vorig jaar in april al binnen, dat ze uiteindelijk maar op 6 punten van Feyenoord komen wilt niet zeggen het spannend was. Die laatste wedstrijden gooide je gewoon weg omdat er geen concurrentie meer was. Beetje zelfde idee van Bayern dat na de officiële titel veel punten verloor.
Was de concurrentie beter, dan had Ajax ook gewoon meer punten gehaald.![]()
3 van de 5 officiële potjes dit seizoen verloren, dat baart mij het meest zorgen.Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
Als Ajax kampioen wordt dan verdiend Frank een standbeeld.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:47 schreef TheTerminatorje het volgende:
Als Ajax dit jaar kampioen wordt hebben Groningen PSV Feyenoord Twente en PEC echt gefaald.“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”![]()
Dat verdient hij sws al, maar dan al helemaal.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:08 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Als Ajax kampioen wordt dan verdiend Frank een standbeeld.![]()
![]()
De Denen nemen de club weer over.quote:SIF talent trains with Ajax Amsterdam
Kasper Dolberg is in Ajax's spotlight
02 September 2014 14:28
football, there is great interest in SIF's great talent Kasper Dolberg.
And great club Ajax has now invited the young SIF striker to Amsterdam, and both yesterday and today the SIF talent trained with Ajax's U19 team.
- It is Ajax's Danish scout, John Steen Olsen, who has followed Kasper for a long time, and he recommended him to the club. It is also clear that John Steen Olsen has a high star of the team, because he has found players like Zlatan Ibrahimovic and Christian Eriksen in the Scandinavian market, says SIF's talent manager Jesper stuker.
Kasper Dolberg arrived at Amsterdam on Sunday, and yesterday he trained with the U19 for the first time.
- I think the training went well and he was well into - without making crazy noticed. But John Steen Olsen said it had been a fine workout, says Jesper stuker.
Kasper Dolbergs contract with the SIF expire in a little over a year, and therefore it may be a risk that he leaves SIF transfer freely. But it does not bother Jesper stuker.
- In SIF, we must develop talents SIF's first team, and it's also what I most want. But maybe there are a few players who have to walk a different path. It is clear that Kasper has a talent, and I get the feeling that Ajax is one of the best bid, says Jesper stuker.![]()
Deense talentenquote:Op dinsdag 2 september 2014 22:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De Denen nemen de club weer over.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zimling is in de 33, Fischer en Andersen hebben geen talent en Schöne heeft ook niet meer de leeftijd van een talent.quote:
Volgens de Ajacieden heeft Andersen heel veel talent, jammer dat hij dat nooit laat zien..![]()
Ze mogen van mij heel Denemarken leeg scouten, over het algemeen komen er goede talenten vandaan, ze passen zich aan, spreken goed Nederlands en passen wel in het Ajax voetbal.
Andersen daar even buiten gelaten natuurlijk.![]()
Boilesen en Bay ook nog.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:17 schreef TheTerminatorje het volgende:
[..]
Zimling is in de 33, Fischer en Andersen hebben geen talent en Schöne heeft ook niet meer de leeftijd van een talent.
Volgens de Ajacieden heeft Andersen heel veel talent, jammer dat hij dat nooit laat zien..![]()
Jij besteedt meer tijd in dit topic dan in die van je eigen club.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:17 schreef TheTerminatorje het volgende:
[..]
Zimling is in de 33, Fischer en Andersen hebben geen talent en Schöne heeft ook niet meer de leeftijd van een talent.
Volgens de Ajacieden heeft Andersen heel veel talent, jammer dat hij dat nooit laat zien..
Triest.![]()
Oke.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:21 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jij besteedt meer tijd in dit topic dan in die van je eigen club.
Triest.![]()
Markus Bay, middenvelder.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:20 schreef TheTerminatorje het volgende:
[..]
Boilesen is verdedigend ontzettend slecht, aanvallend goed. Wie is Bay?![]()
Vissers heeft hier gelijk. Dit roepen de supporters al een tijdje. Er moeten gerichte versterkingen bijkomen. Elk jaar wordt het team zwakker.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Mede naar aanleiding van een teleurstellende transferzomer voor jullie, vroeg ik me af hoe jullie hier tegenover staan. Ik ben het er eigenlijk wel heel erg mee eens. Feyenoord is natuurlijk simpelweg jaren op sterven na dood geweest, dus was amper een serieuze concurrent te noemen. PSV is daarnaast gigantisch uit balans geweest, met de meest onevenwichtige selecties ooit. Blijft het alsnog een knappe prestatie, maar ik vind het financieel resultaat van ajax een stuk knapper dan wat ze sportief presteren. Waar ik ajax elk jaar slechter vind, zijn Feyenoord en PSV een aantal jaar gewoon ontzettend slecht geweest. Zonder De Boer, die er elk druppeltje uitgeknepen krijgt, waren jullie volgens mij ook nooit zover gekomen.
En dat De Boer een held is mag duidelijk zijn.#FreeHat![]()
Ik snap niet hoe Siggy nog steeds in de basis kan staan. Tis nu 1 sept geweest hij moet oprotten uit de etalage. Dikke faalaankoop"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
Olsen is de enige scout waar technisch hart wel naar luistert... Maar talenten uit andere Europese landen dan Scandinavie zie je haast niet..![]()
Ajax is al kampioen dit jaarquote:Op dinsdag 2 september 2014 21:47 schreef TheTerminatorje het volgende:
Als Ajax dit jaar kampioen wordt hebben Groningen PSV Feyenoord Twente en PEC echt gefaald.![]()
Ben benieuwd!!twitter:MikeVerweij twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 23:04:20Morgen in De #Telegraaf waarom Niki Zimling (indirect) al goud waard is voor #Ajax reageer retweet
![]()
O god.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:05 schreef Gramulanion het volgende:
Ben benieuwd!!twitter:MikeVerweij twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 23:04:20Morgen in De #Telegraaf waarom Niki Zimling (indirect) al goud waard is voor #Ajax reageer retweet
![]()
Hij wordt de mr miyagi van lucas?quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:05 schreef Gramulanion het volgende:
![]()
zouden ze daar nou echt een krant meer door verkopen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:05 schreef Gramulanion het volgende:
![]()
Schijnt vandaag op de training Sigthorsson een ongelofelijke harde doodschop te hebben gegeven. Vrees voor einde carrière.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:05 schreef Gramulanion het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:25 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Schijnt vandaag op de training Sigthorsson een ongelofelijke harde doodschop te hebben gegeven. Vrees voor einde carrière.
Smile like you mean it
www.wefut.com![]()
Hardop gelachen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:25 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Schijnt vandaag op de training Sigthorsson een ongelofelijke harde doodschop te hebben gegeven. Vrees voor einde carrière.![]()
Je club faalt al jaren, what else is new.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:47 schreef TheTerminatorje het volgende:
Als Ajax dit jaar kampioen wordt hebben Groningen PSV Feyenoord Twente en PEC echt gefaald.![]()
[..]
Schijnt vandaag op de training Sigthorsson een ongelofelijke harde doodschop te hebben gegeven. Vrees voor einde carrière.![]()
![]()
[..]
Schijnt vandaag op de training Sigthorsson een ongelofelijke harde doodschop te hebben gegeven. Vrees voor einde carrière..
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
[..]
Wie niet dom is moet slim zijn!![]()
quote:AS Roma gaat zonder Urby Emanuelson de Champions League in. De Italiaanse club heeft de Nederlandse verdediger niet ingeschreven voor het belangrijkste Europese bekertoernooi.quote:De oud-Ajacied ondertekende in de Italiaanse hoofdstad een contract voor 1 jaar.Wat een vertrouwen daar, geweldige club voor hem.
![]()
Had hij beter hier kunnen voetballen speelde hij tenminste CL. Zal ook een prima aankoop voor Ajax geweest zijn voor op het middenveld.quote:Op woensdag 3 september 2014 00:03 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[..]Wat een vertrouwen daar, geweldige club voor hem.
AFCA!![]()
Zo zonde altijd, dat soort mooie spelers die dan net niet goed genoeg zijn voor de top en dan maar verpieteren op de bank. Terwijl ze bij kleinere clubs de ster zouden kunnen zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 00:15 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Had hij beter hier kunnen voetballen speelde hij tenminste CL. Zal ook een prima aankoop voor Ajax geweest zijn voor op het middenveld.![]()
Standbeeld Zimling indien waarquote:Op dinsdag 2 september 2014 23:25 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Schijnt vandaag op de training Sigthorsson een ongelofelijke harde doodschop te hebben gegeven. Vrees voor einde carrière.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Urby zou alleen bij FC emmen de ster zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 00:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zo zonde altijd, dat soort mooie spelers die dan net niet goed genoeg zijn voor de top en dan maar verpieteren op de bank. Terwijl ze bij kleinere clubs de ster zouden kunnen zijn.![]()
GOEIE ZAAK, niet gelijk 3mil gewastequote:Zimling (Ajax): 'Ik was verrast'
Van onze Telesportredactie
Indirect bewees Niki Zimling (29) op 4 december 2010 al zijn waarde voor Ajax. De van FSV Mainz 05 gehuurde Deen speelde als middenvelder van NEC negentig minuten mee in de ArenA en was met het 1-1 gelijkspel medeverantwoordelijk voor het ontslag van Martin Jol.
Niki Zimling
Niki Zimling
Foto: ANP
Wat volgde – een reeks van vier landstitels op rij – is bekend. „Het is een grappig feit”, lacht de routinier, die gisteren voor het eerst met Frank de Boer sprak.
Zimling: „Ik was verrast, wilde graag naar Ajax, maar Mainz 05 had eerder aangegeven me niet kwijt te willen. Uiteindelijk ging de club toch akkoord met het voorstel van Ajax om me te huren, met een optie tot koop. En daarna is het snel gegaan.”
Weerzien
In Amsterdam volgt een weerzien met Jasper Cillessen en Lasse Schöne. „Vooral met Lasse had ik een heel goede band, buiten en binnen het veld.” Vandaag staat Zimling voor het eerst op het trainingsveld. „Met de jongens die geen internationale verplichtingen hebben. Ik ben fit en kijk ernaar uit om te trainen en te spelen.” Hij denkt van meerwaarde te kunnen zijn. „Ik ben een technische voetballer, denk vooruit, maar ben hard als het moet.”
Dat een aantal fans negatief op zijn komst reageerde, weet hij niet, maar verbaast hem evenmin. „Als je een topspits verwacht en er komt een oud-middenvelder van NEC valt dat tegen”, zegt de 27-voudig Deens international met een glimlach.hhhhh![]()
niks mis mee toch, in plaats van allemaal spelers zo te kopen is dit in veel gevallen prima. Je ziet het bij Bojan waar we in plaats van 2 jaar aan hem vast zaten gewoon een optie tot nog een juur huur haddenquote:Op woensdag 3 september 2014 06:17 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
GOEIE ZAAK, niet gelijk 3mil gewaste![]()
Verweij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
die is bezig met twentequote:Op dinsdag 2 september 2014 23:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Hij wordt de mr miyagi van lucas?
http://www.goal.com/nl/ne(...)op-huurling-miyaichiFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
--Erwin Mulder had niet verwacht dat Feyenoord met Kenneth Vermeer nog een extra doelman zou aantrekken.
Mulder is al jaren eerste doelman bij Feyenoord en won in de voorbereiding de concurrentiestrijd van Warner Hahn. De oud-keeper van FC Dordrecht werd deze zomer aangetrokken, maar lijkt nu al weer te kunnen vertrekken. Hij kan naar verluidt naar SBV Excelsior.
Louis Laros, zaakwaarnemer van Mulder, laat aan Algemeen Dagblad weten dat de komst van Vermeer een verrassing is. "Wij wisten echt van niks. Het is het goed recht van Feyenoord om een keeper aan te trekken. Erwin gaat de strijd aan. Wij nemen aan dat er geen garanties zijn afgegeven aan Vermeer."
Vermeer lijkt echter niet naar Feyenoord te komen voor een plek op de bank. De reden om Ajax te verlaten was namelijk dat hij het niet zag zitten om achter Japser Cillessen tweede viool te spelen. Ajax verkocht de international naar verluidt voor 750 duizend euro aan de rivaal.--
ook gevalletje zelfoverschatting van MulderFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Waarom denk je dat? Wat heeft hij gepresteerd? Zijn naam zegt mij wel wat maar ik zou echt niet weten wat voor een voetballer het is.quote:![]()
Mijn aankoop zou het ook niet geweest zijn, maar ik wacht wel een half jaartje met conclusies trekken. Net zoals ik het nog veel te vroeg vindt om Milik af te schrijven.![]()
Ik geef hem de voordeel van de twijfel. Kan goed uitpakken, net als pantelic en poulsen. Zimling laat wel zien dat hij graag wilt en er voor wilt gaan om ons ongelijk te geven. Daar kunnen sommige spelers een voorbeeld aan nemen.“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”![]()
siggy wil ook heel graagquote:Op woensdag 3 september 2014 09:14 schreef ErwinDikkie het volgende:
Ik geef hem de voordeel van de twijfel. Kan goed uitpakken, net als pantelic en poulsen. Zimling laat wel zien dat hij graag wilt en er voor wilt gaan om ons ongelijk te geven. Daar kunnen sommige spelers een voorbeeld aan nemen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Milik is niet door ons maar door Frank afgeschrevenquote:Op woensdag 3 september 2014 09:10 schreef Jochie1900 het volgende:
Mijn aankoop zou het ook niet geweest zijn, maar ik wacht wel een half jaartje met conclusies trekken. Net zoals ik het nog veel te vroeg vindt om Milik af te schrijven..
Get woke, go broke!![]()
Yup.. Maarja kan ook zoiets zijn als met elhamlap toen, die een grote bek had omdat die niet in basis stond en toen nooit meer mocht spelen, terwijl die toch aardig wat gols had gemaakt.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Milik is niet door ons maar door Frank afgeschreven.
Hopelijk gaat zivkovic wat laten zien na zijn schorsinghhhhh![]()
Omdat ik denk dat hij een hele goede impuls kan geven aan deze groep, of hij goed kan ballen moet nog blijken, maar iemand die een ander eens een flinke schop onder z'n reet kan geven is wel welkom. 'Gewoon' een harde werker. Mag ook wel eens een keerquote:Op woensdag 3 september 2014 09:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Wat heeft hij gepresteerd? Zijn naam zegt mij wel wat maar ik zou echt niet weten wat voor een voetballer het is.![]()
![]()
Moet hij wel eerst bij de selectie komen.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:27 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
....
Hopelijk gaat zivkovic wat laten zien na zijn schorsing
Vrij onbegrijpelijk dat hij dat niet zit...Denk wel dat hij iets kan toevoegen aan dit Ajax.
Misschien moet Frank gewoon eens een tijdje 4-4-2 gaan spelen met Zivkovic en Al Ghazi .[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]![]()
Hij is op het moment geschorstquote:Op woensdag 3 september 2014 09:30 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Moet hij wel eerst bij de selectie komen.
Vrij onbegrijpelijk dat hij dat niet zit...Denk wel dat hij iets kan toevoegen aan dit Ajax.
Misschien moet Frank gewoon eens een tijdje 4-4-2 gaan spelen met Zivkovic en Al Ghazi .![]()
![]()
Nja hijs nog maar 17, Maar blijkbaar niet zoveel laten zien in de voorbereiding.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:30 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Moet hij wel eerst bij de selectie komen.
Misschien moet Frank gewoon eens een tijdje 4-4-2 gaan spelen met Zivkovic en Al Ghazi .
Damn, zivkovic is 187cm en 73kgHopelijk zit die op een 4k calories dieet bij jong Ajax
hhhhh![]()
Hij heeft vorig jaar gewoon tegen alle tegenstanders van Ajax gespeeld in het eerste van Groningen, op basis daarvan heb je hem gehaald, waarom zou hij bij Ajax niet meekunnen nu dan? Alsof het verschil Ajax-Groningen zo enorm is op het moment...quote:Op woensdag 3 september 2014 09:32 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Nja hijs nog maar 17, Maar blijkbaar niet zoveel laten zien in de voorbereiding.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ach ja, dan gooien we Zivkovic nu voor de leeuwen, die bevalt ook niet en wordt dan meteen weer afgeschreven door alle opportunisten hier...
Iedereen weet het altijd zo goed![]()
![]()
Dat is hij pas 1 week.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:32 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Hij is op het moment geschorst
Daarvoor zat hij er ook niet bij.
Vorig jaar 30 wedstrijden voor Groningen gespeeld en 90% daarvan met een dikke voldoende.[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]![]()
Voor de leeuwen, voor de leeuwen, dit is wel Ajax hoor, de uitspraak als het goed genoeg is is het oud genoeg komt hier vandaan. En je kan hem toch gewoon bij de selectie halen, al valt hij maar in 10 min voor tijd.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:35 schreef Jochie1900 het volgende:
Ach ja, dan gooien we Zivkovic nu voor de leeuwen, die bevalt ook niet en wordt dan meteen weer afgeschreven door alle opportunisten hier...
Iedereen weet het altijd zo goed
Hij speelt een seizoen eredivisie en nu kansloos ballen in de juliper league.
Get woke, go broke!![]()
Nou? Laat hem maar leren met teleurstellingen omgaan, blijkbaar kan hij dat nietquote:Op woensdag 3 september 2014 09:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor de leeuwen, voor de leeuwen, dit is wel Ajax hoor, de uitspraak als het goed genoeg is is het oud genoeg komt hier vandaan. En je kan hem toch gewoon bij de selectie halen, al valt hij maar in 10 min voor tijd.
![]()
Sja, kijk op zo'n moment kan je WEL aankomen met, hij is pas 17, dat hij goed kan voetballen hebben we gezien en laat hem het dan ook doen, maar ga hem niet "breken" om hem dan weer op te bouwen oidquote:Op woensdag 3 september 2014 09:40 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Nou? Laat hem maar leren met teleurstellingen omgaan, blijkbaar kan hij dat niet.
Get woke, go broke!![]()
Wat ik van hem gezien heb in de JL, viel het absoluut nog niet mee. Ik snap wel dat het frustrerend is als je vorig seizoen bijna alle wedstrijden in de Eredivisie hebt gespeeld en nu met Jong Ajax op maandagavond naar Den Bosch moet, maar zijn tijd komt vast nog wel. Dus blijkbaar is hij nog niet goed genoeg, anders had hij vast wel bij de selectie gezeten, toch?quote:Op woensdag 3 september 2014 09:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor de leeuwen, voor de leeuwen, dit is wel Ajax hoor, de uitspraak als het goed genoeg is is het oud genoeg komt hier vandaan. En je kan hem toch gewoon bij de selectie halen, al valt hij maar in 10 min voor tijd.
![]()
Wellicht, maar Siggy zit er wel bij en die kan niet voetballenquote:Op woensdag 3 september 2014 09:42 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Wat ik van hem gezien heb in de JL, viel het absoluut nog niet mee. Ik snap wel dat het frustrerend is als je vorig seizoen bijna alle wedstrijden in de Eredivisie hebt gespeeld en nu met Jong Ajax op maandagavond naar Den Bosch moet, maar zijn tijd komt vast nog wel. Dus blijkbaar is hij nog niet goed genoeg, anders had hij vast wel bij de selectie gezeten, toch?.
Get woke, go broke!![]()
Kan me haast ook niet voorstellen dat hij slechter is inderdaad, maar goed ik zie hem ook niet op trainingenquote:Op woensdag 3 september 2014 09:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wellicht, maar Siggy zit er wel bij en die kan niet voetballen.
![]()
![]()
quote:In delen van Amsterdam is het de hele afgelopen nacht onrustig geweest. Overal in de stad gingen Ajax-supporters de straat op om de huur van de Deense sterspeler Niki Zimling te vieren.
Na een roerige laatste transferperiode slaagden de Amsterdammers er enkele uren voor het verstrijken van de transferdeadline nog in om de gewenste topaankoop vast te leggen. Zimling, die overkomt van de Duitse topclub FSV Mainz 05, moet het middenveld van de landskampioen gaan leiden.
Speler waar je een kaartje voor koopt
Directeur Marc Overmars is in zijn nopjes met de aankoop: ‘Achter de schermen waren we al maanden met Niki bezig, het is fantastisch dat het zo kort voor de deadline dan toch nog rondkomt. Hij kon overal tekenen – bij Hannover, bij Crystal Palace, bij Zulte Waregem – en dan komt hij gewoon naar ons; dat zegt denk ik genoeg over de klank die de naam Ajax in het buitenland nog altijd heeft. Zimling is echt een jongen waar je een kaartje voor koopt, bijvoorbeeld als ie het zelf vergeten is.’
Verdedigende middenvelder Zimling wordt in de Ajax-middenlinie de opvolger van international Daley Blind, die naar Manchester United vertrok. Volgens trainer Frank de Boer kan de Deens international echter veel meer: ‘Je kunt hem ook zo met de beloften laten meespelen, en op de bank zetten – Niki is een man van vele oorlogen, daar kun je dat wel aan overlaten.’
Volgens De Boer is zijn selectie met de komst van Zimling in een keer op peil: ‘Natuurlijk, je verliest een van de beste keepers van Nederland, de beste centrale middenvelder van Nederland en een uitstekende spits. Dat is even slikken, maar als je daar dan iemand als Zimling voor terugkrijgt, dan kom je uiteindelijk toch nog sterker uit de transferperiode dan dat je erin ging. Ja, als we met dit elftal geen kampioen worden, lever ik een wanprestatie.’
Koopmansgeest
De huur van de Deense topspeler zorgde ook bij de fans voor veel optimisme over het komende seizoen. Rond de Amsterdam Arena kwamen gisteravond laat zo’n drieduizend supporters samen die een reusachtig spandoek voor de markante middenvelder ontrolden en diens naam scandeerden. Een zegsman van Vak 410 laat weten: ‘Er is in de afgelopen tijd best wel wat kritiek geuit op het aan- en verkoopbeleid van de heer Overmars, ook uit onze hoek, maar na de komst van een speler als Zimling, een voetballer van de bovenste plank van de keukenkast van het internationale voetbal, buigen wij eerbiedig het hoofd voor zoveel koopmansgeest. We zijn trots dat Ajax een speler als Zimling heeft weten te verleiden. Meer dan tien jaar lang haalden internationale topspelers hun neus op voor onze club. Michael Laudrup was de laatste ervaren topper die naar Amsterdam kwam, en nu is daar dan Niki Zimling.’ De laatste keer dat de fanatieke Ajax-aanhang zo lyrisch was over een aankoop van Overmars, was twee jaar geleden, bij de komst van het Zweedse supertalent Tobias Sana.
Zimling laat in een bescheiden verklaring weten dat hij vooral hoopt een mooi huis te vinden, een paar talenten uit de eigen opleiding in de weg te kunnen zitten en niet al te veel gele kaarten te pakken.Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...![]()
Ik ook niet hoor maar ben het verder wel met je eens, kan me niet voorstellen dat De Boer die jongen in Jong Ajax laat spelen als hij rijp is voor Ajax 1, hij moet het gewoon eerst bij Jong en op de training laten zien.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:57 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Kan me haast ook niet voorstellen dat hij slechter is inderdaad, maar goed ik zie hem ook niet op trainingen![]()
Internet is niet zo snel in de provinciequote:Op woensdag 3 september 2014 09:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is echt de derde keer dat die wordt gepost ofzo...![]()
Hij heeft nu 0 concurrenten, Zivkovic mag niet spelen en die Milik loopt de kantjes er vanaf of traint helemaal niet, geen idee hoe het met die gast zit.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zou Sightorsson alles in de kruising jassen op de training ofzo.
Kishna in de spits zetten lijkt met een beter idee![]()
Aandelen Ajax kopen dus.quote:Erik Rezelman, beursanalist van RTL Z, is zeer kritisch op de gang van zaken in de Amsterdam ArenA: ''De club schoffeert de supporters ieder jaar. Je hebt je seizoenkaart betaald en je passe partout gekocht en je denkt: 'Leuk, Barca komt'. Vorig jaar verkochten ze Christian Eriksen en nu Daley Blind. Het gaat ieder jaar hetzelfde. Ajax is de Dagobert Duck van de beurs. Ze hebben meer dan 100 miljoen in kas. Ze hebben dus net zoveel in kas als dat ze omzet draaien in een jaar. Er is geen enkel Nederlands beursfonds dat dat heeft.''![]()
Ik denk dat hij meer sprak als fan dan als analist.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lekkere analist, alsof er met Blind wel kansen zouden zijn in de CL![]()
ik wil even wat opperen
zou het niet zo kunnen zijn dat marc netto bezig is met een "plan"
dat hij nu aan het sparen is, roeien met de riemen die hij heeft.
en dalijk ineens allemaal topspelers gaat halen icm de jeugd
en dat we dan ineens gaan overwinteren in de CL
ik denk even hardopFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
fixedquote:Op woensdag 3 september 2014 10:43 schreef mokkiemok het volgende:
ik wil even wat opperen
zou het niet zo kunnen zijn dat marc netto bezig is met een "plan"
dat hij nu aan het sparen is, roeien met de riemen die hij heeft.
en dalijk ineens allemaal topspelers gaat halen icm de jeugd
en dat we dan ineens gaan overwinteren in de CL
ik droom even hardop![]()
Alsof geld de directe reden is dat Blind weg ging. Hij ging toch weg omdat hij de kans krijgt in een betere competitie te spelen. Ook het halen van topspelers ligt volgens mij niet direct aan geld, maar aan spelers die gewoon niet willen/mogen komen, zie bv van Ginkel. Indirect natuurlijk wel geld, want al die topspelers spelen in Spanje en Engeland omdat daar meer geld is."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
droom ook goed, doet niets af van mijn gedachtequote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
ik probeer gewoon te begrijpen waarom marc zijn vinger op de knip houd.
daar moet toch een reden voor zijnFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Overigens vind ik Mokotjo best tegenvallen bij Twente, lijdt erg vaak balverlies op heel gevaarlijke momenten. En daar hebben we al een paar van.
Volgens mij hebben we vooral een goede linksback nodig, want die was afgelopen zondag samen met de gemiste kansen direct de reden van het verlies."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
zou blind iets zijn ?quote:Op woensdag 3 september 2014 10:50 schreef Omega het volgende:
Overigens vind ik Mokotjo best tegenvallen bij Twente, lijdt erg vaak balverlies op heel gevaarlijke momenten. En daar hebben we al een paar van.
Volgens mij hebben we vooral een goede linksback nodig, want die was afgelopen zondag samen met de gemiste kansen direct de reden van het verlies.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Twente heeft ook gewoon een kut team, Mokotjo had ik er graag bij gewild bij Ajax.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:50 schreef Omega het volgende:
Volgens mij hebben we vooral een goede linksback nodig, want die was afgelopen zondag samen met de gemiste kansen direct de reden van het verlies.![]()
Hij doelt op het verkopen van je beste spelers en vervolgens niets investeren.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lekkere analist, alsof er met Blind wel kansen zouden zijn in de CL
Zelfs de jeugdopleiding kreeg niet de gewenste investering van 2 miljoen extra."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wie had dat gedacht.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik heb trouwens 100x liever een Overmars die geld oppot dan een Van Geel en Van Basten die de club bijna failliet lieten gaan.
Van koopclub, naar verkoopclub naar we sparen alle geld en zoveel mogelijk winst club.
Misschien Platje maar huren in de winter, die zit nog zonder club hoorde ik.![]()
![]()
Van wie moet je die dan huren?quote:Op woensdag 3 september 2014 11:05 schreef wickedmen het volgende:
Misschien Platje maar huren in de winter, die zit nog zonder club hoorde ik.
Platje kan vandaag nog gratis opgehaald worden![]()
![]()
Beursexit? Overname ArenA?quote:Op woensdag 3 september 2014 10:48 schreef mokkiemok het volgende:
daar moet toch een reden voor zijn#FreeHat![]()
Beursexit, stadion kopen, cokeverslaving, etc.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:48 schreef mokkiemok het volgende:
daar moet toch een reden voor zijn![]()
Technisch gezien kan dat van die 100 miljoen ja, maar dan zijn al je voorraden weg. Dat is nooit slim.quote:![]()
Best heerlijk zo een spaarzaam figuur.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:48 schreef mokkiemok het volgende:
daar moet toch een reden voor zijn
Wat zou overigens het voordeel zijn van de Arena kopen? Dan moet je toch ook de hele boel exploiteren, etc.? Heb er geen verstand van, maar lijkt me nogal een gedoe.![]()
Je hoeft dan geen huur meer te betalen.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Best heerlijk zo een spaarzaam figuur.
Wat zou overigens het voordeel zijn van de Arena kopen? Dan moet je toch ook de hele boel exploiteren, etc.? Heb er geen verstand van, maar lijkt me nogal een gedoe.
En de omzet van de catering en alles wat binnen de ArenA verkocht word is voor Ajax.![]()
Kieft z'n schuld aflossen en Kieft als spits inzetten?quote:Op woensdag 3 september 2014 11:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beursexit, stadion kopen, cokeverslaving, etc.![]()
Ajax betaalt 10 miljoen huur aan de gemeente terwijl het aandeel van de gemeente nog geen 30 miljoen waard is.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat zou overigens het voordeel zijn van de Arena kopen? Dan moet je toch ook de hele boel exploiteren, etc.? Heb er geen verstand van, maar lijkt me nogal een gedoe.![]()
Voordeel is dat je dus geen huur meer betaalt en alle inkomsten die de Arena heeft op Ajax' rekening kan worden gestort. Verder kun je het verhuren voor evenementen (op dit moment dus de Toppers en Sensation).quote:Op woensdag 3 september 2014 11:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat zou overigens het voordeel zijn van de Arena kopen? Dan moet je toch ook de hele boel exploiteren, etc.? Heb er geen verstand van, maar lijkt me nogal een gedoe.
Aan de andere kant moet je dus wel verbouwingen, restauraties, etc. zelf betalen.![]()
Ik denk dat Kieft daar moe van wordt.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kieft z'n schuld aflossen en Kieft als spits inzetten?![]()
Ik zat dit even door te lezen: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum10/1183.php best interessant.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ajax betaalt 10 miljoen huur aan de gemeente terwijl het aandeel van de gemeente nog geen 30 miljoen waard is.
Mij lijkt het een extra kopzorg. Er zijn natuurlijk ook nog evenementen/concerten die in de Arena plaatsvinden. Die moet je dan zelf allemaal organiseren.![]()
Beetje zoals het verschil tussen een woning kopen of toch maar blijven huren. Al zit dat wat simpeler in elkaar.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:32 schreef PicoMMP het volgende:
Aan de andere kant moet je dus wel verbouwingen, restauraties, etc. zelf betalen.![]()
ik denk niet dat 120 miljoen onvoldoende is om de Arena "terug" te kopen.
dus waarom niet toch spelers kopen
er zijn heus wel spelers die naar Ajax willen
hoeven niet meteen de Messi's en Ronaldo's van deze wereld te zijn.
maar gewoon rotatiespelers van Bayern of West Ham moet toch wel te doen zijn ( om maar een voorbeeld te geven)FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:37 schreef mokkiemok het volgende:
hoeven niet meteen de messi's en ronaldo's van deze wereld te zijn.
maar gewoon rotatiespelers van Bayern of West Ham moet toch wel te doen zijn ( om maar een voorbeeld te geven)
Ja, rotatiespelers van Bayern, of heel misschien West-Ham, moet goed te doen zijn.![]()
Heb je daar ook voorbeelden van? Javi Martinez ofzo?quote:Op woensdag 3 september 2014 11:37 schreef mokkiemok het volgende:
ik denk niet dat 120 miljoen onvoldoende is om de Arena "terug" te kopen.
dus waarom niet toch spelers kopen
er zijn heus wel spelers die naar Ajax willen
hoeven niet meteen de Messi's en Ronaldo's van deze wereld te zijn.
maar gewoon rotatiespelers van Bayern of West Ham moet toch wel te doen zijn ( om maar een voorbeeld te geven)Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Als de gemeente/het bedrijf die de aren exploiteerd het wil verkopen, wordt er ook wel gekeken naar de toekomstige winsten wat ze mislopen, zoals huur en catering. Ik weet niet hoelang het huurcontract nog loopt, dat is niet goedkoop om je daar uit te kopen. Ajax zal/er geen 30 miljoen voor betalen. Eerder het 3 of 4 voudige.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ajax betaalt 10 miljoen huur aan de gemeente terwijl het aandeel van de gemeente nog geen 30 miljoen waard is.“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”![]()
dat is exact wat ik in gedachte hadquote:Op woensdag 3 september 2014 11:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Heb je daar ook voorbeelden van? Javi Martinez ofzo?
of een Xherdan ShaqiriFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nou, proberen kan altijd!quote:Op woensdag 3 september 2014 11:41 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat is exact wat ik in gedachte had
of een Xherdan ShaqiriHoeren neuken, nooit meer werken.![]()
ja maar ik snap dus niet waarom je niet dit soort verhalen hoort vanuit Ajax.quote:
nee dan gaan ze kansloos achter Eto'o aanFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik denk niet dat Martinez of Shaqiri minder kansloos zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:43 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ja maar ik snap dus niet waarom je niet dit soort verhalen hoort vanuit Ajax.
nee dan gaan ze kansloos achter Eto'o aanHoeren neuken, nooit meer werken.![]()
als het de gemeente zoveel oplevert is het des te meer reden om het te doen lijkt mijquote:Op woensdag 3 september 2014 11:40 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Als de gemeente/het bedrijf die de aren exploiteerd het wil verkopen, wordt er ook wel gekeken naar de toekomstige winsten wat ze mislopen, zoals huur en catering. Ik weet niet hoelang het huurcontract nog loopt, dat is niet goedkoop om je daar uit te kopen. Ajax zal/er geen 30 miljoen voor betalen. Eerder het 3 of 4 voudige.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
is compleet ander niveauquote:Op woensdag 3 september 2014 11:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Martinez of Shaqiri minder kansloos zijn.
vanuit Bayern kunnen ze op die manier spelers laten groeien en ajax kan ze huren met desnoods optie tot koopFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Zo simpel is dat niet. De gemeente heeft er ook veel geld voor betaald om het neer te zetten, en de jaarlijkse exploitatie zijn ook niet goedkoop lijkt mij. Kan me zo voorstellen dat een gemeente blij is met zo'n stadion. Ik denk niet dat Ajax de ArenA gaat kopen, kost ze mee dan het oplevert. Personeel, afschrijvingen, onderhoud etc. etc. Ik denk dat de inkomsten nogal gaan tegenvallen.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:43 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
als het de gemeente zoveel oplevert is het des te meer reden om het te doen lijkt mij“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”![]()
Nu je het zegt, dat is inderdaad een waterdicht plan! Zo had ik er nog niet over nagedacht.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:49 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
is compleet ander niveau
vanuit Bayern kunnen ze op die manier spelers laten groeien en ajax kan ze huren met desnoods optie tot koopHoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Mwah, dat hoeft natuurlijk niet. Het is niet zo zwart/wit. Als een gemeente een evenement heeft op een locatie binnen de stad dan organiseert een gemeente dat ook niet zelf. Je hebt gewoon een organisator (de LiveNations / Mojo's van deze wereld, en hoop kleintjes) die de accommodatie huren, en voor de rest een hoop zelf verzorgen.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zat dit even door te lezen: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum10/1183.php best interessant.
Mij lijkt het een extra kopzorg. Er zijn natuurlijk ook nog evenementen/concerten die in de Arena plaatsvinden. Die moet je dan zelf allemaal organiseren.
Maar het is inderdaad wel wat extra gedoe, wat niet tot je core business behoort.![]()
nou goed laten we dat dan wegstrepen.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:50 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Zo simpel is dat niet. De gemeente heeft er ook veel geld voor betaald om het neer te zetten, en de jaarlijkse exploitatie zijn ook niet goedkoop lijkt mij. Kan me zo voorstellen dat een gemeente blij is met zo'n stadion. Ik denk niet dat Ajax de ArenA gaat kopen, kost ze mee dan het oplevert. Personeel, afschrijvingen, onderhoud etc. etc. Ik denk dat de inkomsten nogal gaan tegenvallen.
wat is een andere reden voor het niet uitgeven van de 120 milFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
ik begrijp dat je er wat sarcastich over doetquote:Op woensdag 3 september 2014 11:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nu je het zegt, dat is inderdaad een waterdicht plan! Zo had ik er nog niet over nagedacht.
ik ben gewoon hardop aan het denken en probeer wat zaken te begrijpen, en wil graag een ander zijn mening daarover weten.
als je niet volwassen kan reageren reageer dan gewoon niet of ga naar het feyenoord topicFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nee ik ben het met je eens, ik snap niet dat Shaqiri niet op rechtsbuiten staat. Huur met optie tot koop had toch best te doen moeten zijn geweest? Bayern en Ajax zijn historisch gezien dikke vrienden, dus dat kan best!quote:Op woensdag 3 september 2014 11:52 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik begrijp dat je er wat sarcastich over doet
ik ben gewoon hardop aan het denken en probeer wat zaken te begrijpen, en wil graag een ander zijn mening daarover weten.
als je niet volwassen kan reageren reageer dan gewoon niet of ga naar het feyenoord topicHoeren neuken, nooit meer werken.![]()
mooi, ik zie gewoon in een paar buitenlandse selecties jongen lopendie in NL goed kunnen groeien en echt wat toevoegen die bij een bijvoorbeeld Bayern vepieteren op de bankquote:Op woensdag 3 september 2014 11:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee ik ben het met je eens, ik snap niet dat Shaqiri niet op rechtsbuiten staat. Huur met optie tot koop had toch best te doen moeten zijn geweest? Bayern en Ajax zijn historisch gezien dikke vrienden, dus dat kan best!
en ik wil gewoon niet geloven dat wanneer Ajax aan Bayern meld dat ze geintresseerd zijn in zo'n speler dat ze dan worden weg gestuurdFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
verklaar je nader svp met feiten bronnen etc etcquote:Op woensdag 3 september 2014 11:55 schreef PicoMMP het volgende:
Sommige mensen hier zijn totaal de realiteit uit het oog verlorenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Dat valt natuurlijk wel mee. De gemeente Amsterdam organiseert die evenementen ook niet, dat doet Mojo. De hele structuur is al aanwezig, alle contracten zijn al getekend en alle mensen werken er al. Alleen de naam van de eigenaar verandert.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zat dit even door te lezen: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum10/1183.php best interessant.
Mij lijkt het een extra kopzorg. Er zijn natuurlijk ook nog evenementen/concerten die in de Arena plaatsvinden. Die moet je dan zelf allemaal organiseren.![]()
Beursexit is het zelfde verhaal, heeft ook met de toekomstige winsten te maken. Een aandeelhouder verwacht een bepaalde dividend. en die is nu verzekerd van een x % van de winst. Die beredeneren: ok, je mag de aandelen kopen, ik was van plan om deze aandelen 5 jaar te houden. dat is X dividend, dit bedrag wil ik hebben. en 9 van de 10 keer is dat heel veel duurder dan dan de beurswaarde. ik weet niet hoeveel aandelen er bij investeerders uitgezet zijn, maar dat lijkt me ook geen plan.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:50 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nou goed laten we dat dan wegstrepen.
wat is een andere reden voor het niet uitgeven van de 120 mil
Ik verwacht dat ajax in de toekomst het geld gaat gebruiken om een knappe trainingscomplex neer te zetten, of het salarisplafond opschroeven met een x percentage per jaar.“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”![]()
salaris plafond heb ik ook over nagedacht, dit is natuurlijk wel een manier om grotere spelers te kunnen strikken, of te behouden.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:57 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Beursexit is het zelfde verhaal, heeft ook met de toekomstige winsten te maken. Een aandeelhouder verwacht een bepaalde dividend. en die is nu verzekerd van een x % van de winst. Die beredeneren: ok, je mag de aandelen kopen, ik was van plan om deze aandelen 5 jaar te houden. dat is X dividend, dit bedrag wil ik hebben. en 9 van de 10 keer is dat heel veel duurder dan dan de beurswaarde. ik weet niet hoeveel aandelen er bij investeerders uitgezet zijn, maar dat lijkt me ook geen plan.
Ik verwacht dat ajax in de toekomst het geld gaat gebruiken om een knappe trainingscomplex neer te zetten, of het salarisplafond opschroeven met een x percentage per jaar.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Liverpool wilde Shaqiri ook hebben volgens mij. Die spelers komen gewoon niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:56 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
mooi, ik zie gewoon in een paar buitenlandse selecties jongen lopendie in NL goed kunnen groeien en echt wat toevoegen die bij een bijvoorbeeld Bayern vepieteren op de bank
en ik wil gewoon niet geloven dat wanneer Ajax aan Bayern meld dat ze geintresseerd zijn in zo'n speler dat ze dan worden weg gestuurd"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
ok, nou goed ik noemde maar een voorbeeld.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:59 schreef Omega het volgende:
[..]
Liverpool wilde Shaqiri ook hebben volgens mij. Die spelers komen gewoon niet.
zo zijn er natuurlijk honderden spelers in alle competities.
je maakt mij niet wijs dat wat ze nu hebben aangetrokken maximaal isFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Salarisplafond gaat ook niet helpen. Denken jullie echt dat als Ajax half miljoen salaris meer had betaald dat Blind dan was gebleven?"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
Bij Blind was het geen geld kwestie, klopt.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:00 schreef Omega het volgende:
Salarisplafond gaat ook niet helpen. Denken jullie echt dat als Ajax half miljoen salaris meer had betaald dat Blind dan was gebleven?
maar met meer salaris voetballen er grotere spelers in de eredivisie dus niveau is hoger dus er blijven meer spelers voor het voetbalFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Wie weet. Het helpt wel als jij als enige partij in Nederland je sterspelers, bijvoorbeeld, 2 miljoen kan bieden. Niet alleen kun je dan je jonge spelers langer vast houden, omdat je dan meer in lijn zit met wat ze in Engeland kunnen gaan verdienen op die leeftijd, ook kun je wellicht een speler als Eriksen een seizoen langer houden. Dan kun je, mijns inziens, pas echt gaan groeien, als de toppers niet op hun 23e maar op hun 25e vertrekken.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:00 schreef Omega het volgende:
Salarisplafond gaat ook niet helpen. Denken jullie echt dat als Ajax half miljoen salaris meer had betaald dat Blind dan was gebleven?Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Ik denk dat niet alle goede spelers goed voor Ajax zijn. En ze moeten wel een meerwaarde hebben. Hier wordt bijvoorbeeld Mokotjo opgehemeld en Serero afgebrand, terwijl er volgens mij niet zoveel verschil tussen zit. Zimlich is voornamelijk voor de Poulsen rol gehaald, zo lijkt het.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:00 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ok, nou goed ik noemde maar een voorbeeld.
zo zijn er natuurlijk honderden spelers in alle competities.
je maakt mij niet wijs dat wat ze nu hebben aangetrokken maximaal is"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
Buiten dat kan je ook weer meer vragen bij de verkoop.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wie weet. Het helpt wel als jij als enige partij in Nederland je sterspelers, bijvoorbeeld, 2 miljoen kan bieden. Niet alleen kun je dan je jonge spelers langer vast houden, omdat je dan meer in lijn zit met wat ze in Engeland kunnen gaan verdienen op die leeftijd, ook kun je wellicht een speler als Eriksen een seizoen langer houden. Dan kun je, mijns inziens, pas echt gaan groeien, als de toppers niet op hun 23e maar op hun 25e vertrekken."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
maar ben jij van mening dat wat ze nu gehaald hebben de top van ajax is?quote:Op woensdag 3 september 2014 12:02 schreef Omega het volgende:
[..]
Ik denk dat niet alle goede spelers goed voor Ajax zijn. En ze moeten wel een meerwaarde hebben. Hier wordt bijvoorbeeld Mokotjo opgehemeld en Serero afgebrand, terwijl er volgens mij niet zoveel verschil tussen zit. Zimlich is voornamelijk voor de Poulsen rol gehaald, zo lijkt het.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ajax betaalt helemaal geen dividend.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:57 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Beursexit is het zelfde verhaal, heeft ook met de toekomstige winsten te maken. Een aandeelhouder verwacht een bepaalde dividend. en die is nu verzekerd van een x % van de winst. Die beredeneren: ok, je mag de aandelen kopen, ik was van plan om deze aandelen 5 jaar te houden. dat is X dividend, dit bedrag wil ik hebben. en 9 van de 10 keer is dat heel veel duurder dan dan de beurswaarde. ik weet niet hoeveel aandelen er bij investeerders uitgezet zijn, maar dat lijkt me ook geen plan.
Ik verwacht dat ajax in de toekomst het geld gaat gebruiken om een knappe trainingscomplex neer te zetten, of het salarisplafond opschroeven met een x percentage per jaar.![]()
quote:Op woensdag 3 september 2014 11:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
verklaar je nader svp met feiten bronnen etc etcFeit is dat spelers die nu in Engeland spelen, zelfs bij West Ham of QPR, simpelweg veel meer verdienen dan bij Ajax. PL-clubs krijgen per jaar minimaal 70 miljoen euro aan TV-geld en betalen hun spelers ook gewoon miljoenen per jaar.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
verklaar je nader svp met feiten bronnen etc etc
Waarom zou zo'n speler dan in een mindere competitie gaan spelen, voor een paar ton netto per jaar?![]()
en misschien overwinter je nog eens = meer naam en faam = betere spelers = beter niveauquote:Op woensdag 3 september 2014 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten dat kan je ook weer meer vragen bij de verkoop.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nee die mening heb ik niet, maar ik weet ook niet wat ze geprobeerd hebben. Dat van Ginkel voor AS kiest blijkt wel weer dat voetballers net mensen zijn, het gras is groener.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:03 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
maar ben jij van mening dat wat ze nu gehaald hebben de top van ajax is?"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
Is dat zo? Een investeerder koopt aandelen zonder dividend te krijgen? Lijkt me sterk.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ajax betaalt helemaal geen dividend.“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”![]()
En je kan meer spelers direct aan de 'top' verkopen, omdat je spelers pas verkoopt als ze bijna op hun top zitten. Nog twee jaar bij ons en Eriksen had wellicht niet naar Tottenham gehoeven, maar naar Man Utd. Dat is ook interessant voor andere spelers bij Ajax, omdat ze dan duidelijk zien dat ze ook via Ajax bij de topclubs kunnen komen, zonder tussenstap.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten dat kan je ook weer meer vragen bij de verkoop.
Maar misschien houdt Marc gewoon het geld omdat hij het leuk vindt. Hij woont immers ook nog steeds bij zijn ouders en heeft elk jaar een nieuwe vrouw te huur met optie tot koop.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Toch is het zo.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:05 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Is dat zo? Een investeerder koopt aandelen zonder dividend te krijgen? Lijkt me sterk.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Ik kan niet geloven dat Eriksen was gebleven als hij meer geld zou krijgen. Maar dat zullen we nooit weten denk ik. Feit is dat spelers als Urby, van Ginkel gewoon niet willen komen. Verhaal is ook dat inclusief bonussen Ajax meer zou betalen aan Eto'o dan bv Liverpool, maar toch kiest hij voor een middenmoter in Engeland.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wie weet. Het helpt wel als jij als enige partij in Nederland je sterspelers, bijvoorbeeld, 2 miljoen kan bieden. Niet alleen kun je dan je jonge spelers langer vast houden, omdat je dan meer in lijn zit met wat ze in Engeland kunnen gaan verdienen op die leeftijd, ook kun je wellicht een speler als Eriksen een seizoen langer houden. Dan kun je, mijns inziens, pas echt gaan groeien, als de toppers niet op hun 23e maar op hun 25e vertrekken."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
Als de meerderheid van de aandeelhouders er voor kiest om geen dividend uit te keren, hoeft het niet. Aangezien Ajax zelf 73% (?) in handen heeft hebben ze het zelf voor het zeggenquote:Op woensdag 3 september 2014 12:05 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Is dat zo? Een investeerder koopt aandelen zonder dividend te krijgen? Lijkt me sterk.![]()
Er vind nauwelijks handel plaats in die aandelen. Af en toe om van wat dagkoersverschillen te profiteren.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:05 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Is dat zo? Een investeerder koopt aandelen zonder dividend te krijgen? Lijkt me sterk.
De aandelen zijn in handen van enkele sponsoren en fans. Er is geen serieuze investeerder die dat spul heeft.![]()
Nog sterker, een aandeel Ajax is een ramp. Momenteel een klap minder waard dan de introductiekoers en je krijgt er geen cent uit terug.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:05 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Is dat zo? Een investeerder koopt aandelen zonder dividend te krijgen? Lijkt me sterk.![]()
Met salarisplafond omhoog betekent ook dat spelers als Siggy, Serero de Jong (om maar wat spelers te noemen die hier worden afgebrand) ook meer geld krijgen en dus nog minder snel naar het buitenland zullen gaan.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En je kan meer spelers direct aan de 'top' verkopen, omdat je spelers pas verkoopt als ze bijna op hun top zitten. Nog twee jaar bij ons en Eriksen had wellicht niet naar Tottenham gehoeven, maar naar Man Utd. Dat is ook interessant voor andere spelers bij Ajax, omdat ze dan duidelijk zien dat ze ook via Ajax bij de topclubs kunnen komen, zonder tussenstap.
Maar misschien houdt Marc gewoon het geld omdat hij het leuk vindt. Hij woont immers ook nog steeds bij zijn ouders en heeft elk jaar een nieuwe vrouw te huur met optie tot koop."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
shaqiri etc zijn volledig onhaalbaarquote:Op woensdag 3 september 2014 11:49 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
is compleet ander niveau
vanuit Bayern kunnen ze op die manier spelers laten groeien en ajax kan ze huren met desnoods optie tot koop![]()
Is zo inderdaad.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:05 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Is dat zo? Een investeerder koopt aandelen zonder dividend te krijgen? Lijkt me sterk."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dan bv Liverpool maar dat is niet relevant aangezien hij naar Everton is gegaan.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:07 schreef Omega het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat Eriksen was gebleven als hij meer geld zou krijgen. Maar dat zullen we nooit weten denk ik. Feit is dat spelers als Urby, van Ginkel gewoon niet willen komen. Verhaal is ook dat inclusief bonussen Ajax meer zou betalen aan Eto'o dan bv Liverpool, maar toch kiest hij voor een middenmoter in Engeland."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Geen idee maar misschien kost hij zo minder geld ofzo.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Van wie moet je die dan huren?
Platje kan vandaag nog gratis opgehaald worden
En als Marc Netto Overmars hem een kortingskaart geeft voor Disneyland Parijs hoeven we hem ook niet zoveel salaris te betalen.![]()
Sinds 2013 bijna verdubbeld. Niet veel bedrijven die dat kunnen zeggenquote:Op woensdag 3 september 2014 12:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nog sterker, een aandeel Ajax is een ramp. Momenteel een klap minder waard dan de introductiekoers en je krijgt er geen cent uit terug.Je had er al met al leuk geld mee kunnen verdienen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nee, dat betekent het niet. Je hoeft spelers namelijk niet volgens het plafond te belonen.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:08 schreef Omega het volgende:
[..]
Met salarisplafond omhoog betekent ook dat spelers als Siggy, Serero de Jong (om maar wat spelers te noemen die hier worden afgebrand) ook meer geld krijgen en dus nog minder snel naar het buitenland zullen gaan."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het "probleem" is eigenlijk dat Ajax die jonge spelers gelijk een goede kans geeft op speelminuten in de Eredivisie en de Champions League/Europa League. Eriksen heeft hier vanaf zijn 18de in de basis gestaan en heeft 3,5 jaar lang gespeeld tegen NAC en Roda JC. In de CL was geen vooruitgang en na drie titels in deze competitie ben je het na drie jaar wel een beetje zat.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En je kan meer spelers direct aan de 'top' verkopen, omdat je spelers pas verkoopt als ze bijna op hun top zitten. Nog twee jaar bij ons en Eriksen had wellicht niet naar Tottenham gehoeven, maar naar Man Utd. Dat is ook interessant voor andere spelers bij Ajax, omdat ze dan duidelijk zien dat ze ook via Ajax bij de topclubs kunnen komen, zonder tussenstap.
De drijfveer voor Eriksen om te blijven was er niet. Ziet teamgenoten als Vertonghen, Anita, etc. naar het buitenland vertrekken. Je kan meer verdienen, betere competitie, etc. Daar kun je als Ajax zijnde weinig aan doen. 20% of zelfs 50% salaris meer zal daar echt niet aan bijdragen.![]()
Mijn voorbeeld is vooral om te laten zien dat Ajax best veel wil betalen. Maar spelers willen niet komen naar de Eredivisie, behalve als ze ergens op een zijspoor zijn beland of het als opstap zien naar Engeland, Duitsland, Spanje en in mindere mate Italië.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan bv Liverpool maar dat is niet relevant aangezien hij naar Everton is gegaan.
In Rusland en Qatar worden volgens mij de hoogste salarissen betaald, en ook daar gaan de toppers niet heen (uitzonderingen daargelaten)."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
Ok, mijn fout. Ik zie inderdaad nu dat ajax geen dividend uitgekeerd heeft
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”![]()
We zijn dan ook een opleidingsland (of zelfs club), elke speler die in potentie ver gaat komen zegt ook altijd dat Ajax een mooie tussenstop is om naar de (sub)top te gaan. Dat is erg lastig te veranderen, dan moet de hele Eredivisie veranderen.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:14 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het "probleem" is eigenlijk dat Ajax die jonge spelers gelijk een goede kans geeft op speelminuten in de Eredivisie en de Champions League/Europa League. Eriksen heeft hier vanaf zijn 18de in de basis gestaan en heeft 3,5 jaar lang gespeeld tegen NAC en Roda JC. In de CL was geen vooruitgang en na drie titels in deze competitie ben je het na drie jaar wel een beetje zat.
De drijfveer voor Eriksen om te blijven was er niet. Ziet teamgenoten als Vertonghen, Anita, etc. naar het buitenland vertrekken. Je kan meer verdienen, betere competitie, etc. Daar kun je als Ajax zijnde weinig aan doen. 20% of zelfs 50% salaris meer zal daar echt niet aan bijdragen.![]()
Dat klopt, omdat het eerder zo gekelderd wasquote:Op woensdag 3 september 2014 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Sinds 2013 bijna verdubbeld. Niet veel bedrijven die dat kunnen zeggenJe had er al met al leuk geld mee kunnen verdienen.
. Netto verlies.
![]()
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:14 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het "probleem" is eigenlijk dat Ajax die jonge spelers gelijk een goede kans geeft op speelminuten in de Eredivisie en de Champions League/Europa League. Eriksen heeft hier vanaf zijn 18de in de basis gestaan en heeft 3,5 jaar lang gespeeld tegen NAC en Roda JC. In de CL was geen vooruitgang en na drie titels in deze competitie ben je het na drie jaar wel een beetje zat.
De drijfveer voor Eriksen om te blijven was er niet. Ziet teamgenoten als Vertonghen, Anita, etc. naar het buitenland vertrekken. Je kan meer verdienen, betere competitie, etc. Daar kun je als Ajax zijnde weinig aan doen. 20% of zelfs 50% salaris meer zal daar echt niet aan bijdragen."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
Het plafond is omhoog, dat betekent niet dat je elke feut maar meer geld moet geven.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:08 schreef Omega het volgende:
[..]
Met salarisplafond omhoog betekent ook dat spelers als Siggy, Serero de Jong (om maar wat spelers te noemen die hier worden afgebrand) ook meer geld krijgen en dus nog minder snel naar het buitenland zullen gaan.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Al is het natuurlijk wel positief dat spelers van Ajax het goed doen bij Liverpool, Tottenham Hotspur en nu vertrekt er weer eentje naar Manchester United. Zo blijven die talenten ook wel komen.![]()
Eerlijk gezegd denk ik dat dat nooit zal veranderen. Het is ook altijd zo geweest. Het buitenland zal altijd interessant zijn voor spelers.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:16 schreef Tyron het volgende:
[..]
We zijn dan ook een opleidingsland (of zelfs club), elke speler die in potentie ver gaat komen zegt ook altijd dat Ajax een mooie tussenstop is om naar de (sub)top te gaan. Dat is erg lastig te veranderen, dan moet de hele Eredivisie veranderen.
Zelfs toen we de beste waren van de wereld, gingen Kluivert, Bogarde, etc. weg om naar Milan te gaan. Datzelfde Milan dat we even daarvoor drie keer ziek hebben gespeeld.![]()
Ach, we zijn gewoon volkomen kansloos inmiddels in NL man.
Wij geven als alle NL clubs net iets meer uit aan spelers als het salaris van Falcao per jaar, wat denk je nou klaar te kunnen spelen nog?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ten opzichte van de start in 1998 minder dan 2 euro verlies op het aandeel. Zijn niet veel beursfondsen die dat kunnen zeggenquote:Op woensdag 3 september 2014 12:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt, omdat het eerder zo gekelderd was. Netto verlies.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Jeugd...quote:Op woensdag 3 september 2014 12:18 schreef HeatWave het volgende:
Wij geven als alle NL clubs net iets meer uit aan spelers als het salaris van Falcao per jaar, wat denk je nou klaar te kunnen spelen nog?
Dat is een aantal jaar toch gewoon duidelijk.![]()
Met 16 gaan ze al naar Man U inmiddels.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:19 schreef Leonos het volgende:
[..]
Jeugd...
Dat is een aantal jaar toch gewoon duidelijk.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Wat heeft de basis van 1995 Ajax gekocht? Doe even het rekenwerk man.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:18 schreef HeatWave het volgende:
Wij geven als alle NL clubs net iets meer uit aan spelers als het salaris van Falcao per jaar, wat denk je nou klaar te kunnen spelen nog?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja, dat gebeurt wel eens. Begon een beetje met Sergio de Windt.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Met 16 gaan ze al naar Man U inmiddels.
Leuk stukje over die jongen, die compleet mislukt is na een vroeg vertrek bij Ajax:
http://incognitief.com/20(...)l-1-sergio-de-windt/
Met veel andere voorbeelden van spelers die veel te vroeg weg zijn gegaan.![]()
Komt ook al langer voor. Vaak zijn het niet de grootste talenten en geen spelers die het redden. Waarom schutteren Bruma en Rekik nu nog vaak bij PSV denk je? En die twee zijn zo ongeveer nog het best terecht gekomen van alle vroegvertrokken talenten.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet belangrijk dus."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Voornamelijk dit laatste stukje moet Ajax gewoon standaard in de kleedkamers op de Toekomst op de muur hebben hangen.quote:Steeds meer jonge Nederlandse talenten vluchten naar het buitenland. Een onvolledige opsomming van de laatste jaren: Jeffrey Bruma (Chelsea), Patrick van Aanholt (Chelsea), Karim Rekik (Manchester City), Kyle Ebecilio (Arsenal), Ouasim Bouy (Juventus) en Tim Krul (Newcastle United) vertrokken allen zonder hun debuut te maken in de Nederlandse competitie. Ze spelen bij hun nieuwe clubs tussen talenten over de hele wereld, want de miljoenenclubs in het buitenland roven de hele wereld leeg.
Bijna alle eerder genoemde spelers zijn nog te jong om hun keuze als goed of fout te kunnen beoordelen. Tim Krul is de enige die daadwerkelijk is doorgebroken, de anderen zijn verhuurd aan andere clubs om ervaring op te doen. Voor Ouasim Bouy kan dit verhaal een eye opener zijn. Hij is namelijk niet het enige Ajax-talent dat op jonge leeftijd naar Turijn trok om zijn geluk te beproeven. Sergio de Windt, geboren op 9 augustus 1982, maakte op zeventienjarige leeftijd de overstap naar Juventus.
Hij was een van de eerste voetballers die naar het buitenland trok voordat hij zijn debuut maakte in de Eredivisie. De Windt was linksback in de A2, het tweede elftal voor de leeftijdscategorie tot en met achttien jaar. Hij wilde minstens naar de A1, waar hij volgens Ajax het jaar erna pas terecht zou komen. De Windt raakte ongeduldig en op dat moment sloeg Juventus, de Noord-Italiaanse gigant, toe. De jonge Sergio, voor zijn eigen gevoel ondergewaardeerd bij Ajax, werd als een PABO-meisje verleid door mooie beloften van Italianen.
Dat hij maandelijks een vorstelijk salaris gestort kreeg, zal ook meegespeeld hebben. Naar verluidt krijgt de zeventienjarige speler een vijfjarig contract van iets meer dan tienduizend euro (10.000….) per maand bij Juventus. De keuze wordt ineens een stuk begrijpelijker. Het kortetermijndenken van De Windt en de mensen om hem heen krijgt echter een minder goed vervolg. De Windt komt er al snel achter dat de beloften niet helemaal waar zijn. Hij belandt weliswaar in de Primavera, de A1 van Juventus, maar het eerste elftal is ver uit zicht. Waar hij na twee jaar zijn oud-teamgenoten één voor één ziet doorbreken bij Ajax of andere Nederlandse profclubs, mag Sergio hooguit meetrainen met de grote jongens.
In Italië is het grootste talent namelijk Andrea Pirlo, op dat moment 22 jaar oud. Hij maakt zijn debuut in het Italiaans elftal en de media vraagt zich af of het niet allemaal te hard gaat. 22-jarige voetballers zijn in de ogen van de Italianen namelijk nog halve kinderen. Sergio moet dus nog maar even wachten. Hij kan in de tussentijd, op 19-jarige leeftijd, verhuurd worden. Het animo is niet echt groot. Juventus wil eigenlijk ook wel helemaal van hem af.
Het begenadigde talent mag op proef komen bij HFC Haarlem, op dat moment uitkomend op het tweede niveau in Nederland. Inmiddels had Sergio bij Ajax in de basis kunnen staan, maar vooruit, nog niets is verloren. Hij speelt hier en daar nog een jeugdinterland en als hij nu eens goed zijn best doet in Haarlem, valt hij vast op. Het loopt echter anders.
Heini Otto, op dat moment trainer van Haarlem, oordeelt niet positief over Sergio de Windt. Hij vindt zijn andere opties Dennis Groot en Sven Baas, twee spelers die het nooit verder dan Haarlem geschopt hebben, beter. De Windt gaat gedesillusioneerd nog even langs bij RKC Waalwijk, maar ook daar krijgt hij geen contract.
De Windt stopt helemaal met voetbal, ondanks dat hij nog een doorlopend contract heeft bij Juventus. De weg naar de top is gesloten. Een toekomst weggegooid omdat hij in zijn jeugdige naïviteit koos voor het snelle geld en snel gebroken beloften. Een keuze die je hem niet kan verwijten, maar die bijzonder verkeerd uitpakte. Twee jaar nadat hij gestopt is, trapt hij weer eens een balletje bij Huizen, amateurclub uit de gelijknamige plaats. Hij hervindt het plezier en bouwt nog enkele jaren aan een respectabele amateurcarrière, die hem langs clubs als Argon, Rijnsburgse Boys en CSW voert. Hij zoekt weinig schuld bij zichzelf: “Ik leefde in een droom zonder te beseffen dat het de werkelijkheid was. Wat denk je? Ik kreeg zeven creditcards en ging van geen salaris naar een loon met vier nullen. Dan ga je kijken wat mogelijk is. Hoe ver kan je gaan? Voetballend ging ook alles goed. Toen ik geblesseerd raakte, voelde ik opeens druk. Alles werd anders.”
De mentale gevolgen van een overstap naar het buitenland wordt vaak onderschat. Bij grote clubs in het buitenland wordt iedere fout keihard afgestraft. In Nederland krijg je nog een tweede, derde en vierde kans, maar daar is in Engeland of Italië geen sprake van. De Windt is een van de eerste spelers in een enorme rij gesneuvelde carrières. Hopelijk wordt Ouasim Bouy’s naam daar niet aan toegevoegd. De nu aan Brescia uitgeleende jeugdinternational volgt echter tot op heden precies het spoor van De Windt. Na ruim een jaar in Italië heeft hij nul minuten bij Juventus gemaakt, terwijl hij tevens zwaar geblesseerd is. Ach, in het ergste geval zitten Huizen, Argon en Rijnsburgse Boys al op het vinkentouw.![]()
Domme jongen. Je moet op je 16e weggaan naar een Europse topclub en voor 3 jaar een contract tekenen. Daarna op je 19e met 3 ton op de bank lekker tekenen bij een subtopper/middenmotorin de Eredivsie en zo langzaam weer terugkeren bij Ajax. Labyad, Ebecilio en Castaignos hebben het begrepen.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:22 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Voornamelijk dit laatste stukje moet Ajax gewoon standaard in de kleedkamers op de Toekomst op de muur hebben hangen.![]()
Geen 5 jarig contract op je fucking 18e."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
daar zullen ze echt wel voor waarschuwen maar het zijn ook vaak de ouders die dat pushen hoor, helaas heb je dat niet alleen in Jiskefetquote:Op woensdag 3 september 2014 12:22 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Voornamelijk dit laatste stukje moet Ajax gewoon standaard in de kleedkamers op de Toekomst op de muur hebben hangen.![]()
Zat ik nog aan te denken van de week toen het nieuws over Daley doorkwam. Lijkt me heel lastig zo zit je in Nederland en zo opeens in Engeland. Bij 'normale' banen en verhuizingen gaat dat toch allemaal wat geleidelijker, nu moet je je in 1x aanpassen aan een ander land, andere taal, andere baan, best moeilijk.![]()
Snap ik.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar zullen ze echt wel voor waarschuwen maar het zijn ook vaak de ouders die dat pushen hoor, helaas heb je dat niet alleen in Jiskefet
En ergens snap ik het ook wel. Je kan op je 16de ineens veel meer verdienen, zonder dat je ook maar iets gepresteerd hebt. Voor hetzelfde geld had Ajax zo'n speler over een jaar laten gaan (bijvoorbeeld door een blessure, mentaal probleem of stagnerende ontwikkeling) en belandt zo iemand bij Sparta of NEC.![]()
Anderlecht heeft er al jaren mee te maken.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er blijft uiteindelijk nog aardig wat over + de buitenlandse talenten die juist de stap naar Nederland maken. Van de laatste twee lichtingen zijn er niemand vertrokken.
De jongens die nu weg kunnen gaan krijgen in de winterstop een contract hier.![]()
andere baan?quote:Op woensdag 3 september 2014 12:33 schreef Karina het volgende:
Zat ik nog aan te denken van de week toen het nieuws over Daley doorkwam. Lijkt me heel lastig zo zit je in Nederland en zo opeens in Engeland. Bij 'normale' banen en verhuizingen gaat dat toch allemaal wat geleidelijker, nu moet je je in 1x aanpassen aan een ander land, andere taal, andere baan, best moeilijk.![]()
Als hij aan het einde van de maand op zijn bankrekening kijkt zal hij het wat minder moeilijk hebbenquote:Op woensdag 3 september 2014 12:33 schreef Karina het volgende:
Zat ik nog aan te denken van de week toen het nieuws over Daley doorkwam. Lijkt me heel lastig zo zit je in Nederland en zo opeens in Engeland. Bij 'normale' banen en verhuizingen gaat dat toch allemaal wat geleidelijker, nu moet je je in 1x aanpassen aan een ander land, andere taal, andere baan, best moeilijk.
Maar het is nou eenmaal zo als voetballer. In het geval van Blind valt het nog wel mee. Je bent binnen een uurtje in Nederland, de Engelse taal is hem machtig en hij heeft met Van Gaal en Van Persie mensen die hij kent.
Daarom vind ik wel dat men aankopen van Ajax vanuit het buitenland wel de tijd moet gunnen. De Denen kwamen hier heel jong, kwamen in een gastgezin en keken naar GTST om de taal te leren. Speelden ondertussen hun wedstrijdjes op de Toekomst en binnen no-time spraken ze Nederlands.
Maar spelers uit andere landen, die al wat ouder staan en er gelijk moeten staan, moeten dat allemaal in het seizoen ondervinden. Bojan kwam hier binnen. Kon geen Nederlands, geen Engels, ander klimaat, onbekend land, onbekende teamgenoten, etc. etc. Nu was het in het geval van Bojan best lastig om hem de tijd te geven, want hij was gehuurd voor een jaar. Vrij nutteloos dus.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: