Ditquote:Op maandag 1 september 2014 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je dan eens aangeven wat zo'n dienstplicht dan nog meer aan meerwaarde voor de samenleving oplevert behalve dat iedereen een half jaar op kosten van de belastingbetaler kan leven en verplicht op kamp moet om een soort bezigheidstherapie te gaan doen?
quote:Op maandag 1 september 2014 23:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Discipline, gezond lichaam? Kijk even naar die bolle hokken onder de 25 die zich door de stad slepen na het einde van hun schooldag MBO facility management. Kan nou niet bepaald zeggen dat het de vorige generaties kwaad heeft gedaan: stuk stevigere mentaliteit.
Bron?quote:Op maandag 1 september 2014 23:38 schreef eriksd het volgende:
Kan nou niet bepaald zeggen dat het de vorige generaties kwaad heeft gedaan: stuk stevigere mentaliteit.
Observaties? Of moet het CPB ermee aan de slag?quote:
Dat lijkt me inderdaad wel handig voor je miljarden kostende projecten gaat optuigen.quote:Op maandag 1 september 2014 23:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Observaties? Of moet het CPB ermee aan de slag?
Miljarden?quote:Op maandag 1 september 2014 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad wel handig voor je miljarden kostende projecten gaat optuigen.
Precies, na de middelbare school even in dienst. Ruggengraat vormen, van kind naar volwassene gaan en eens even iets anders dan de xbox of playstation iedere dag.quote:Op maandag 1 september 2014 23:42 schreef eriksd het volgende:
Hexagon is een liberaal in de slappe zin van het woord: lekker laten gaan en iedereen moet drempelloos doen wat hij/zij leuk vindt. Daar past dienstplicht niet in, ook al is het uitstekend voor mensen in de jonge fase. Scheelt ook nog eens dat eindeloze gedub tussen 17 en 20 als het gaat om studiekeuze en wat wil ik. Even ruggengraat kweken, gezond bezig zijn, met gezag om leren gaan en mensenkennis ontwikkelen.
Al die slappe, met overgewicht kampende jongeren op een onzinopleiding kosten de samenleving veel meer geld dan zo'n "kamp".
Dat. En ja, dan zou ik ook het leger in moeten/mogen.quote:Op maandag 1 september 2014 11:40 schreef deedeetee het volgende:
Het is natuurlijk niet haalbaar, maar mij lijkt het niet verkeerd. Dan leren de watjes eens wat discipline is.
hoeft elkaar niet uit te sluiten natuurlijk.quote:Op maandag 1 september 2014 19:59 schreef martin-ssempa2 het volgende:
Volgens Mart de Kruif is het beter een beroepsleger te hebben dan een met dienstplicht. Als je dienstplicht invoert, dan heb je een groter aantal die niet eens militair willen zijn. Dus gaat de kwaliteit achteruit. Daarnaast heb je ook nog de logistiek en financien etc. Denk dat het totaal niet gaat werken.
hahaha precies, en dat kost natuurlijk niets zo'n onderzoekje.quote:Op maandag 1 september 2014 23:48 schreef eriksd het volgende:
Lijkt mij ook een goed middel om overgewicht onder jongeren terug te brengen. Hexagon laat daar liever na een intensieve studie de professionals/hulpverleners op los. Dat past immers beter binnen het bestuurstechnische plaatje.
Want zo is elke jongere ook.quote:Op maandag 1 september 2014 23:46 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Precies, na de middelbare school even in dienst. Ruggengraat vormen, van kind naar volwassene gaan en eens even iets anders dan de xbox of playstation iedere dag.
Genoeg jongeren die naast school een baan hebben.quote:
Een half jaar arbeidsproductiviteit weggooien. En daarvoor in de plaats deze jongeren moeten gaan onderhouden uit de staatskas en dure uitrusting en trainingen moet geven. Plus het feit dat het leger dit ook nog moet gaan managen.quote:
Ons leger heeft wel wat beters te doen dan opvoeder spelen van lamlendige jongeren. Laat de sociale dienst dat maar oplossen.quote:Een gezonde periode met wat orde zou voor een hoop jongeren geen kwaad kunnen, denk ik zo. Of zie jij dat anders?
Werken?quote:Op maandag 1 september 2014 23:46 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Precies, na de middelbare school even in dienst. Ruggengraat vormen, van kind naar volwassene gaan en eens even iets anders dan de xbox of playstation iedere dag.
Werken voor de zaak.
Niet te lastige vragen gaan stellen he... Heb ik ook al 100 keer gezegd dat we de infra niet meer hebben.quote:Op maandag 1 september 2014 23:55 schreef agter het volgende:
Waar gaan al die jongeren eigenlijk overnachten? Kazernes zijn vaak al gesloopt.
En de overheidsfinancien.quote:Op maandag 1 september 2014 23:57 schreef agter het volgende:
Het lijkt me wel grote implicaties hebben voor de economie.
Ja, een half jaar in dienst zal zeker helpenquote:Op maandag 1 september 2014 23:48 schreef eriksd het volgende:
Lijkt mij ook een goed middel om overgewicht onder jongeren terug te brengen. Hexagon laat daar liever na een intensieve studie de professionals/hulpverleners op los. Dat past immers beter binnen het bestuurstechnische plaatje.
Behalve als je dat trainings kamp in Afrika onderbrengt en ze daar trained plus nuttigere dingen laat doen.quote:Op maandag 1 september 2014 23:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Werken?
Een half jaar niet kunnen werken omdat je op kamp moet.
wat een bullshit man... het leger is geen opvoedinstituut en schoffies zullen ook daar rondhangen met schoffies en schoffies blijven.quote:Op maandag 1 september 2014 23:30 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ik heb het niet over uitzendingen ansich, maar over de vorming van personen.
Defensie is bij uitstek het beste geschikt om verschillen tussen mensen in de maatschappij weg te nemen en nader tot elkaar te komen.
Men MOET samenwerken om een hoger doel te bereiken ongeacht afkomst of opleiding.
Bovendien is het voor straatschoffies een middel om discipline en werken ergens voor bij te brengen.
alleen aan salariskosten ben je al 4 miljard per jaar kwijt (170.000 x 2.000 x 12) en dan komen infrastructuur, opleidingskosten, materialen, verzekeringen en dergelijke er nog bij... wat een idioot die Van Klaverenquote:Op maandag 1 september 2014 23:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Discipline, gezond lichaam? Kijk even naar die bolle hokken onder de 25 die zich door de stad slepen na het einde van hun schooldag MBO facility management. Kan nou niet bepaald zeggen dat het de vorige generaties kwaad heeft gedaan: stuk stevigere mentaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |