abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 september 2014 @ 12:12:14 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144384625
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, daar heb je opzich gelijk in, maar dan kunnen we heel FOK! wel opdoeken he? Want de situatie in Gaza doet mij persoonlijk ook niet zoveel qua invloed, maar mag ik daar niet meer over discussieren dan,want het gaat me niet aan?
Nee, dat zeg ik niet, maar StBabylon kan kennelijk niet aan zijn gesprekspartners duidelijk maken dat het waarom van zijn keuze hen niets aangaat.

Aan de andere kant heb ik wel vaak het idee, zeker ook in dit topic, dat bewust kinderlozen die "waarom" vraag an sich al als een aanval zien, terwijl het waarschijnlijk gewoon puur interesse is.

Okay, je jammerende schoonmoeder die ieder feestje "Waarom heb ik nog geen kleinkinderen" huilend verlaat is idd geen interesse, de buurvrouw waarmee je koffie en een speculaasje deelt waarschijnlijk wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 september 2014 @ 12:15:18 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144384689
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ben juist wel vaardig en sociaal en daarom kan ik niet zo maar tegen iemand zeggen dat hij z'n bek moet houden.
Als sociaal vaardig persoon heb je vast een stuk of wat varianten op "je moet je bek houden" die niet gelijk als grof gezien worden.

Je zou ook eens kunnen vragen waarom zij recht hebben op uitleg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144385199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:58 schreef stbabylon het volgende:
Overigens, de vrouwen hier die geen kinderen hebben/willen en de kinderlozen die ik ken (waaronder mijn vrouw), worden nog steeds aangesproken op die keuze. Als het geen taboe was, was dat niet gebeurt.
Wat een onzin, het is toch niet raar dat er aan je gevraagd wordt of je kinderen wil? Misschien ben je gewoon wat overgevoelig op bepaalde onderwerpen, ooit daar eens aan gedacht?

Als mij gevraagd wordt of ik al een nieuwe auto op het oog heb rust er toch ook geen taboe op geen nieuwe auto kopen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144385216
Moet je aan mensen vragen waarom ze wel kinderen krijgen, ipv andersom :D
Tap tap tap
pi_144385287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:38 schreef CherryLips het volgende:
Is dat ergens ook een taboe dan? Voel me een beetje wereldvreemd in dit topic :) Zijn toch normale vragen, mits gewoon netjes verpakt?
pi_144385326
quote:
Wordt weleens gevraagd, vooral als er eerst gevraagd wordt aan mensen waarom ze geen kinderen hebben. Is best grappig soms, maar zeker geen taboe.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144385706
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ben juist wel vaardig en sociaal en daarom kan ik niet zo maar tegen iemand zeggen dat hij z'n bek moet houden.
je kan toch gewoon smerig kijken, je omdraaien en weglopen als het je niet bevalt? sommige mensen zijn nu eenmaal lomp, bot en stellen ongepaste vragen en geven walgelijk commentaar. tsja. die heb je er nu eenmaal tussen zitten. hoef je je niks van aan te trekken ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_144385742
quote:
Als mensen dat aan mijn vragen, zal het antwoord simpelweg zijn "omdat ik dat graag wilde".
Andersom kan het antwoord dus simpelweg zijn "omdat ik dat niet wil".

Soms kan het leven echt heel eenvoudig zijn ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 september 2014 @ 12:58:19 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144385804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:55 schreef simmu het volgende:

[..]

je kan toch gewoon smerig kijken, je omdraaien en weglopen als het je niet bevalt? sommige mensen zijn nu eenmaal lomp, bot en stellen ongepaste vragen en geven walgelijk commentaar. tsja. die heb je er nu eenmaal tussen zitten. hoef je je niks van aan te trekken ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tring zeg, wat een spoileridioot.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144387102
quote:
Toen ik tijdens een opleiding zwanger raakte (ik was 27, getrouwd, schaapjes op t droge) kreeg ik de vraag heeeeeel vaak. Met als ondertoon "dit was zeker een ongelukje??". Dat vond ik behoorlijk onbeschoft. Ik heb echter steeds lief gelachen en braaf geantwoord dat dit kind heel erg welkom was en gepland, inderdaad.
Terwijl ik van binnen kookte. Ongelooflijk hoe vaak mensen denken voor een ander te moeten (mee)beslissen.
Professioneel gifmenger.
pi_144387318
Ik was bijna 22 toen ik moeder werd, er is me echt best vaak gevraagd hoe je omgaat met een ongelukje, dat terwijl dat helemaal niet aan de orde was. Of mensen die het nodig vinden om even uit te leggen aan je waarom dat een domme beslissing was.

Al met al heb ik geleerd dat je het toch niet goed kan doen. Begin je wel aan kinderen dan ben je te laat, of te vroeg, werk je teveel, of te weinig. Wil je geen kinderen dan is het ook niet goed, kortom, het maakt toch niet uit, er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met je keuze.
  woensdag 10 september 2014 @ 13:56:58 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144387552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:49 schreef erodome het volgende:
Ik was bijna 22 toen ik moeder werd, er is me echt best vaak gevraagd hoe je omgaat met een ongelukje, dat terwijl dat helemaal niet aan de orde was. Of mensen die het nodig vinden om even uit te leggen aan je waarom dat een domme beslissing was.

Al met al heb ik geleerd dat je het toch niet goed kan doen. Begin je wel aan kinderen dan ben je te laat, of te vroeg, werk je teveel, of te weinig. Wil je geen kinderen dan is het ook niet goed, kortom, het maakt toch niet uit, er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met je keuze.
echt ja.

Is het niet eens tijd voor een tweede (er zit op 6 weken na 2 jaar tussen dus volgens mij hadden we het tempo aardig hoog. :') maar toch is de vraag me meerdere keren gesteld terwijl ik nog niet zwanger was)
En bij de derde moesten we vaak een: nog één?! Incasseren.
Mensen hebben hoe dan ook een mening. Dus kan je het maar beter voor jezelf goed doen.
(Of de klassieker:twee jongens op de fiets en een meisje in de wagen? Dat er op mijn nee, ook een jongen een: oh geeft niet hoor! Terugkwam. :o :') bedankt. Ik maakte me al zorgen. :') )

En dat zal voor als je geen kinderen hebt dan ook nog lastig zijn. Het voelt als verantwoording moeten afleggen. Alhoewel ik denk dat bewust kinderloos zijn steeds meer voorkomt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144387563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:49 schreef erodome het volgende:

Ja, dat laatste. Je doet t nooit goed.

Bovendien: 1 kind is zielig
2 kinderen is burgerlijk
3 kinderen is milieubelastend.

Arghhh!!
Professioneel gifmenger.
pi_144387701
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:56 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

echt ja.

Is het niet eens tijd voor een tweede (er zit op 6 weken na 2 jaar tussen dus volgens mij hadden we het tempo aardig hoog. :') maar toch is de vraag me meerdere keren gesteld terwijl ik nog niet zwanger was)
En bij de derde moesten we vaak een: nog één?! Incasseren.
Mensen hebben hoe dan ook een mening. Dus kan je het maar beter voor jezelf goed doen.
(Of de klassieker:twee jongens op de fiets en een meisje in de wagen? Dat er op mijn nee, ook een jongen een: oh geeft niet hoor! Terugkwam. :o :') bedankt. Ik maakte me al zorgen. :') )

En dat zal voor als je geen kinderen hebt dan ook nog lastig zijn. Het voelt als verantwoording moeten afleggen. Alhoewel ik denk dat bewust kinderloos zijn steeds meer voorkomt.
Toch ken ik een stel, die na twee jongens enigszins teleurgesteld waren dat ook de derde een jongen was...
En ik ken ook een stel met drie meiden die daar toch liever een jongen bij hadden gehad...

Maar om dat nou zo hardop uit te spreken boven een kinderwagen is wel heel onbeleefd.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 10 september 2014 @ 14:01:36 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144387719
Ik heb mijn oudste alleen gekregen, en er is nooit iemand geweest die het lef heeft gehad mij te vertellen dat dat "dom" was en dat ik beter abortus zou/had kunnen plegen.
Ik heb de jongste gekregen toen ik 44 was, en behalve wat blaters op FOK! die het normaal vinden dat je op die leeftijd oma bent, heb ik ook nooit te horen gekregen dat het "dom" was om op die leeftijd nog een kind te krijgen.

Maar goed, kennelijk heb ik of sociale cirkels waar men niet zo lomp is, of mijn persoonlijkheid nodigt niet uit tot het ongevraagd delen van een mening.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144387787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik heb mijn oudste alleen gekregen, en er is nooit iemand geweest die het lef heeft gehad mij te vertellen dat dat "dom" was en dat ik beter abortus zou/had kunnen plegen.
Ik heb de jongste gekregen toen ik 44 was, en behalve wat blaters op FOK! die het normaal vinden dat je op die leeftijd oma bent, heb ik ook nooit te horen gekregen dat het "dom" was om op die leeftijd nog een kind te krijgen.

Maar goed, kennelijk heb ik of sociale cirkels waar men niet zo lomp is, of mijn persoonlijkheid nodigt niet uit tot het ongevraagd delen van een mening.
*jaloers*
Geen commentaar op twee niet-standaard keuzes. O+
Professioneel gifmenger.
pi_144387979
Toen ik 21 was, kreeg ik de vraag of ik niet eens aan kinderen moest beginnen. Ik was nog thuiswonend en studerend...
Die vraag was afkomstig van een oudtante uit zeer chrrrrrristelijke kringen, waarbij je op die leeftijd al twee kinders aan je rok hebt hangen..

Maar nee.. Ik moet er nu nog steeds niet aan denken.
Gelukkig accepteert men dat in de omgeving en hardleerse mensen (die denken dat ik stiekem wel kinderen wil), krijgen van mij geduldig uitleg waarom niet.

Ik stel ook regelmatig de vraag waarom mensen kinderen willen en daar krijg ik netjes antwoord op :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_144389591
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:57 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, dat laatste. Je doet t nooit goed.

Bovendien: 1 kind is zielig
2 kinderen is burgerlijk
3 kinderen is milieubelastend.

Arghhh!!
De eerste en tweede ook hoor :P
pi_144389650
FOK!kers die zich beklagen dat andere mensen ongevraagd een mening geven....het moet niet veel gekker worden.
pi_144389688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:01 schreef Leandra het volgende:

Ik vind niet dat je op je 44e nog aan een kind moet beginnen, maar dat terzijde ^O^
pi_144389698
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:06 schreef Kingstown het volgende:
FOK!kers die zich beklagen dat andere mensen ongevraagd een mening geven....het moet niet veel gekker worden.
Beklagen is een meer dan sterk woord, het was meer een observatie dat dat altijd wel gebeurd.
Het is gewoon een normaal iets en zolang het vriendelijk bedoeld is moet je je er gewoon niet druk om maken.
pi_144391597
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Beklagen is een meer dan sterk woord, het was meer een observatie dat dat altijd wel gebeurd.
Het is gewoon een normaal iets en zolang het vriendelijk bedoeld is moet je je er gewoon niet druk om maken.
Als iets tien keer in korte tijd wordt gevraagd, wordt t toch vrij lastig er de tiende keer nog vriendelijk antwoord op te geven. En daarbij inwendig volledig onverschillig te blijven.
Professioneel gifmenger.
pi_144391671
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:15 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als iets tien keer in korte tijd wordt gevraagd, wordt t toch vrij lastig er de tiende keer nog vriendelijk antwoord op te geven. En daarbij inwendig volledig onverschillig te blijven.
Heb er meestal niet zo'n moeite mee, nummer 10 had er meestal niet over nagedacht dat er al 9 voor zaten met dezelfde vraag.
Zolang het vriendelijk blijft, geen sneertjes onder water of drammen ofzo maakt het me niet zo uit. Zelf zal ik vast en zeker ook weleens iets aan iemand vragen wat ze al 1000 keer hebben beantwoord.
pi_144391716
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb er meestal niet zo'n moeite mee, nummer 10 had er meestal niet over nagedacht dat er al 9 voor zaten met dezelfde vraag.
Zolang het vriendelijk blijft, geen sneertjes onder water of drammen ofzo maakt het me niet zo uit. Zelf zal ik vast en zeker ook weleens iets aan iemand vragen wat ze al 1000 keer hebben beantwoord.
Ik struikel over de steken onder water. :Y
Professioneel gifmenger.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:20:43 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144391781
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je op je 44e nog aan een kind moet beginnen, maar dat terzijde ^O^
Okay, ik zal het niet meer doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144391814
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die zijn wel naar ja, daar kan ik ook minder tegen. Maar moet zeggen dat ik daar niet heel veel tegenaan loop. Vroeger wel toen ik mijn zoon net had, maar toen was ik ook echt een stuk jonger, je bent net moeder en moet daarin ook nog zekerder worden, denk dat ik toen ook wel wat meer opening gaf voor dat soort zaken door te snel iets in de verdediging te schieten.
pi_144391825
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

_O_

Grinnik
  woensdag 10 september 2014 @ 16:25:21 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144391935
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Lol, en dan te bedenken dat er soms nog mensen zijn die tegen mijn jongste zeggen dat hij misschien nog wel een broertje op zusje krijgt :D _O-

Ja, dan sta ik er naast :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144392927
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten, maar laten we nou vooral niet doen of het normaal is dat je op de 44e nog bewust gaat werpen. Helemaal prima dat je dat wel doet, en hartstikke fijn dat het goed uitpakt. Maar soms is het ook gewoon normaal dat mensen hun bedenkingen hebben. Dat is er als je op je 14e een kind krijgt, maar dus vaak ook als je 40+ bent.

Niet lullig naar jou persoonlijk bedoelt verder.
  woensdag 10 september 2014 @ 17:01:48 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144393064
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten, maar laten we nou vooral niet doen of het normaal is dat je op de 44e nog bewust gaat werpen. Helemaal prima dat je dat wel doet, en hartstikke fijn dat het goed uitpakt. Maar soms is het ook gewoon normaal dat mensen hun bedenkingen hebben. Dat is er als je op je 14e een kind krijgt, maar dus vaak ook als je 40+ bent.

Ik weet dat het behoorlijk afwijkt van de standaard, en we hebben de risico's ook allemaal meegenomen in onze overweging.

En net als met alleen een kind krijgen zal ik het niemand adviseren, maar wetende wat ik nu weet zou ik weer dezelfde keuze maken.
Met het verschil dat ik bij de jongste wel voor een keizersnede zou hebben gekozen met de kennis van nu.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144393152
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet dat het behoorlijk afwijkt van de standaard, en we hebben de risico's ook allemaal meegenomen in onze overweging.

En net als met alleen een kind krijgen zal ik het niemand adviseren, maar wetende wat ik nu weet zou ik weer dezelfde keuze maken.
Met het verschil dat ik bij de jongste wel voor een keizersnede zou hebben gekozen met de kennis van nu.
Ik misgun het je ook echt niet hoor, en ik ben blij dat het goed uitpakt. Wilde alleen wel even aangeven dat sóms het wel een beetje te verwachten of 'terecht' is dat mensen hun bedenkingen hebben. Hoef je verder je leven zeker niet op aan te passen hoor :D
pi_144393154
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

In principe kan een vrouw zwanger worden tot ze in de overgang geraakt, en dat is eind veertig-begin vijftig vaak. En ja, de risico's worden groter, maar nog steeds is de kans dat er gewoon een gezond kind geboren wordt zonder complicaties voor moeder en kind groter. Als je eenmaal zwanger bent, that is, want dat is vaak wel moeilijker als je ouder bent.
pi_144393185
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik misgun het je ook echt niet hoor, en ik ben blij dat het goed uitpakt. Wilde alleen wel even aangeven dat sóms het wel een beetje te verwachten of 'terecht' is dat mensen hun bedenkingen hebben. Hoef je verder je leven zeker niet op aan te passen hoor :D
Terecht dat mensen hun bedenken hebben, vind ik dan weer niet. Ik vind dat mensen hun bedenkingen vooral over hun eigen daden moeten hebben, maar niet over die van een ander. Dat ze dan eerder vragen stellen, vind ik dan weer wel voorstelbaar en meer dan prima ;)
pi_144393244
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Terecht dat mensen hun bedenken hebben, vind ik dan weer niet. Ik vind dat mensen hun bedenkingen vooral over hun eigen daden moeten hebben, maar niet over die van een ander. Dat ze dan eerder vragen stellen, vind ik dan weer wel voorstelbaar en meer dan prima ;)
Die vragen komen dan weer vaak voor uit bedenkingen of een oordeel. Want zo zijn we nou eenmaal, we hebben oordelen/bedenkingen over ALLES _O-
pi_144393250
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die vragen komen dan weer vaak voor uit bedenkingen of een oordeel. Want zo zijn we nou eenmaal, we hebben oordelen/bedenkingen over ALLES _O-
Ja, dat is wel heel erg des mensen he? :')
pi_144393288
En 'terecht' stond niet voor niks tussen aanhalingstekens. Meer dat het inderdaad te verwachten is.
  woensdag 10 september 2014 @ 17:38:40 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144394136
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik heb dat dus niet meegemaakt, op een paar types als Wildervankstertje en Suus oet weetikveel op FOK! na, die het "belachelijk" vinden omdat hun eigen moeder op die leeftijd al oma was van de kinderen van hun tienermoeder zusje.

Dat is trouwens wel grappig; als ik tegen mensen zeg dat mijn jongste nog een broer van 19 jaar ouder heeft dan gaan ze er in eerste instantie vanuit dat ik kennelijk een tienermoeder ben geweest...

In mijn eigen omgeving is het dus geen probleem geweest, moet ik wel zeggen dat mijn jongste in de 3 generaties boven hem een "oudere" moeder heeft.
Ik was 44 toen hij geboren werd, mijn schoonmoeder was 37 toen mijn man geboren werd, mijn moeders moeder was 40 toen mijn moeder geboren werd.
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144396578
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:03 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Laat maar, ik ga dit niet winnen blijkbaar. Je ziet niet in wat ik bedoel.
punt is toch juist dat van beide kanten (spijt van wel cq geen kinderen) geen onderzoek getoond wordt hier in t topic? LHO zegt dat ie t heeft gezien ooit maar t niet kan vinden en komt met alleen een link naar een site/blog die niet echt wetenschappelijk is :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_144396627
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als er redelijke risico's zijn die voor een groot deel door de maatschappij gdragen worden, vind ik dat de maatschappij daar ook een oordeel over mag hebben.

Maat goed, ik ben dan ook voor een lichamelijke, geestelijke en financiële test, voor dat iemand zwanger mag worden.
pi_144396670
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

punt is toch juist dat van beide kanten (spijt van wel cq geen kinderen) geen onderzoek getoond wordt hier in t topic? LHO zegt dat ie t heeft gezien ooit maar t niet kan vinden en komt met alleen een link naar een site/blog die niet echt wetenschappelijk is :s)
Ik vond het gewoon een flauwe manier van discussiëren.
pi_144397660
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als er redelijke risico's zijn die voor een groot deel door de maatschappij gdragen worden, vind ik dat de maatschappij daar ook een oordeel over mag hebben.

Maat goed, ik ben dan ook voor een lichamelijke, geestelijke en financiële test, voor dat iemand zwanger mag worden.
Dan mogen we met z'n allen heel veel oordelen over anderen hebben: eten, drinken, sporten, kinderen krijgen, soort werk, hoe te studeren, auto rijden...er zijn heel veel dingen die redelijke risico's met zich meedragen dat er kosten (want daar gaat het immers om, niet om liefde, zorg, verantwoordelijkheid, maar geld) bij komen kijken die door een groot deel van de maatschappij gedragen worden. En dan is ineens het argument dat er bevolkingsaanwas zal moeten zijn om dadelijk alle oude van dagen te verzorgen toch wel valide (niet mijn argument, hoor, maar als het daar dan om draait...).
pi_144397711
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Gaat om een andere insteek, maar toch...

http://www.volkskrant.nl/(...)egen-te-vallen.dhtml

"Dit blijkt uit een van de grootste studies in zijn soort, maandag gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift PNAS."
Tails tell tales
pi_144397904
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:29 schreef Forbry het volgende:

[..]

"Dit blijkt uit een van de grootste studies in zijn soort, maandag gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift PNAS."
Waarbij ook aangetekend werd dat er geen rekening is gehouden met de persoonlijkheid van mensen.

Maar goed, dan nog...ik bedoel: zelfs al zouden mensen zonder kinderen iets gelukkiger zijn, wat moet ik met die uitkomst? Maar geen kind krijgen, omdat ik dan een kansje maak op een over all gelukkiger leven? Terwijl ik één ding heel zeker weet: ik ervaar door mijn kind op sommige momenten pieken van geluk die ik zonder haar nooit zou ervaren. En ja, het is niet altijd leuk, maar ach, dat was mijn leven voor ik een kind had ook niet.
pi_144398020
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan mogen we met z'n allen heel veel oordelen over anderen hebben: eten, drinken, sporten, kinderen krijgen, soort werk, hoe te studeren, auto rijden...er zijn heel veel dingen die redelijke risico's met zich meedragen dat er kosten (want daar gaat het immers om, niet om liefde, zorg, verantwoordelijkheid, maar geld) bij komen kijken die door een groot deel van de maatschappij gedragen worden. En dan is ineens het argument dat er bevolkingsaanwas zal moeten zijn om dadelijk alle oude van dagen te verzorgen toch wel valide (niet mijn argument, hoor, maar als het daar dan om draait...).
Ik ben blij dat mijn argument weer eens van stof ontdaan wordt. :+

En nee, wat mij betreft laat je daar je kinderwens niet vanaf hangen. Voor iemand dat denkt.
Professioneel gifmenger.
pi_144398114
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

nou, tegen deze manier van redeneren heb ik wel wat erge grote bezwaren.

wat zijn redelijke risico's dan? risico's op wat dan precies dan, want iets als "voor een groot deel gedragen door de maatschappij" zegt ook vrij weinig eigenlijk. heb je het dan over ziektekosten? verzorgingskosten? een uitkering? wat dan? niet het risico lijkt me. denk ik. want "het risico" is ook niet omschreven
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_144398223
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vond het gewoon een flauwe manier van discussiëren.
ah ok sorry :)
pi_144398302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:29 schreef Forbry het volgende:

[..]

Gaat om een andere insteek, maar toch...

ja idd een hele andere insteek :D
pi_144398531
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:33 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Grappig, dan begeef ik me in bijzondere kringen blijkbaar (wist ik wel ;) ), want in onze omgeving wordt ouderschap met regelmaat besproken en de voors- en tegens- op tafel gelegd. Ook zijn er nieuwboren ouders die echt even een flink dal bereiken na de geboorte van hun kind en ook is het bij allen geen geheim dat het fucking zwaar is en bij tijd en wijlen helemaal niet leuk.

Is die taboehoek misschien iets wat meer voorkomt bij omgevingen met nog traditionelere en/of gelovige inslag?

Enige wat ik in de retoriek terugzie is een sterke drang naar legitimatie - ik heb kinderen, dus jij moet ze ook willen om te bewijzen dat ik de juiste keuze hebt gemaakt.

Hoe harder je een ander probeert te overtuigen dat jouw keuze de enige juist is, hoe groter ik de kans acht dat diegene zelf z'n keuze probeert te legitimeren. Ik maakte geen vriendeninnen in dit topic met een (cynisch/grappig bedoelde) opmerking over toekomstige pensioenbetalertjes die ook nodig zijn en kreeg er van een aantal Foksters vrij hard van langs - blijkbaar is kinderloos zijn en blijven iets wat een gevoelig onderwerp kan zijn en desnoods met verbaal geweld verdedigd moet worden.
Ik vind het wel erg naïef om te denken dat als er onderling ook wel over de mindere kanten van het ouderschap wordt gesproken, dat dat ook betekent dat mensen hun mond opendoen als het om hele serieuze gevoelens van spijt gaat.

Ik heb her en der wat gegoogeld en maak daar uit op dat dat toch wel een enorm groot taboe is...
Tails tell tales
pi_144398559
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja idd een hele andere insteek :D
Zekers, maar ik zie er toch wel een bepaalde "indicatie" in :Y
Tails tell tales
pi_144399181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarbij ook aangetekend werd dat er geen rekening is gehouden met de persoonlijkheid van mensen.

Maar goed, dan nog...ik bedoel: zelfs al zouden mensen zonder kinderen iets gelukkiger zijn, wat moet ik met die uitkomst? Maar geen kind krijgen, omdat ik dan een kansje maak op een over all gelukkiger leven? Terwijl ik één ding heel zeker weet: ik ervaar door mijn kind op sommige momenten pieken van geluk die ik zonder haar nooit zou ervaren. En ja, het is niet altijd leuk, maar ach, dat was mijn leven voor ik een kind had ook niet.
Ik weet bijna zeker dat ik dat ook zou hebben met een kind, maar ik neem aan dat die momenten wel zijn meegenomen...
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')