abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 september 2014 @ 12:12:14 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144384625
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, daar heb je opzich gelijk in, maar dan kunnen we heel FOK! wel opdoeken he? Want de situatie in Gaza doet mij persoonlijk ook niet zoveel qua invloed, maar mag ik daar niet meer over discussieren dan,want het gaat me niet aan?
Nee, dat zeg ik niet, maar StBabylon kan kennelijk niet aan zijn gesprekspartners duidelijk maken dat het waarom van zijn keuze hen niets aangaat.

Aan de andere kant heb ik wel vaak het idee, zeker ook in dit topic, dat bewust kinderlozen die "waarom" vraag an sich al als een aanval zien, terwijl het waarschijnlijk gewoon puur interesse is.

Okay, je jammerende schoonmoeder die ieder feestje "Waarom heb ik nog geen kleinkinderen" huilend verlaat is idd geen interesse, de buurvrouw waarmee je koffie en een speculaasje deelt waarschijnlijk wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 september 2014 @ 12:15:18 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144384689
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ben juist wel vaardig en sociaal en daarom kan ik niet zo maar tegen iemand zeggen dat hij z'n bek moet houden.
Als sociaal vaardig persoon heb je vast een stuk of wat varianten op "je moet je bek houden" die niet gelijk als grof gezien worden.

Je zou ook eens kunnen vragen waarom zij recht hebben op uitleg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144385199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:58 schreef stbabylon het volgende:
Overigens, de vrouwen hier die geen kinderen hebben/willen en de kinderlozen die ik ken (waaronder mijn vrouw), worden nog steeds aangesproken op die keuze. Als het geen taboe was, was dat niet gebeurt.
Wat een onzin, het is toch niet raar dat er aan je gevraagd wordt of je kinderen wil? Misschien ben je gewoon wat overgevoelig op bepaalde onderwerpen, ooit daar eens aan gedacht?

Als mij gevraagd wordt of ik al een nieuwe auto op het oog heb rust er toch ook geen taboe op geen nieuwe auto kopen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144385216
Moet je aan mensen vragen waarom ze wel kinderen krijgen, ipv andersom :D
Tap tap tap
pi_144385287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:38 schreef CherryLips het volgende:
Is dat ergens ook een taboe dan? Voel me een beetje wereldvreemd in dit topic :) Zijn toch normale vragen, mits gewoon netjes verpakt?
pi_144385326
quote:
Wordt weleens gevraagd, vooral als er eerst gevraagd wordt aan mensen waarom ze geen kinderen hebben. Is best grappig soms, maar zeker geen taboe.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144385706
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ben juist wel vaardig en sociaal en daarom kan ik niet zo maar tegen iemand zeggen dat hij z'n bek moet houden.
je kan toch gewoon smerig kijken, je omdraaien en weglopen als het je niet bevalt? sommige mensen zijn nu eenmaal lomp, bot en stellen ongepaste vragen en geven walgelijk commentaar. tsja. die heb je er nu eenmaal tussen zitten. hoef je je niks van aan te trekken ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_144385742
quote:
Als mensen dat aan mijn vragen, zal het antwoord simpelweg zijn "omdat ik dat graag wilde".
Andersom kan het antwoord dus simpelweg zijn "omdat ik dat niet wil".

Soms kan het leven echt heel eenvoudig zijn ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 september 2014 @ 12:58:19 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144385804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:55 schreef simmu het volgende:

[..]

je kan toch gewoon smerig kijken, je omdraaien en weglopen als het je niet bevalt? sommige mensen zijn nu eenmaal lomp, bot en stellen ongepaste vragen en geven walgelijk commentaar. tsja. die heb je er nu eenmaal tussen zitten. hoef je je niks van aan te trekken ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tring zeg, wat een spoileridioot.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144387102
quote:
Toen ik tijdens een opleiding zwanger raakte (ik was 27, getrouwd, schaapjes op t droge) kreeg ik de vraag heeeeeel vaak. Met als ondertoon "dit was zeker een ongelukje??". Dat vond ik behoorlijk onbeschoft. Ik heb echter steeds lief gelachen en braaf geantwoord dat dit kind heel erg welkom was en gepland, inderdaad.
Terwijl ik van binnen kookte. Ongelooflijk hoe vaak mensen denken voor een ander te moeten (mee)beslissen.
Professioneel gifmenger.
pi_144387318
Ik was bijna 22 toen ik moeder werd, er is me echt best vaak gevraagd hoe je omgaat met een ongelukje, dat terwijl dat helemaal niet aan de orde was. Of mensen die het nodig vinden om even uit te leggen aan je waarom dat een domme beslissing was.

Al met al heb ik geleerd dat je het toch niet goed kan doen. Begin je wel aan kinderen dan ben je te laat, of te vroeg, werk je teveel, of te weinig. Wil je geen kinderen dan is het ook niet goed, kortom, het maakt toch niet uit, er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met je keuze.
  woensdag 10 september 2014 @ 13:56:58 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144387552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:49 schreef erodome het volgende:
Ik was bijna 22 toen ik moeder werd, er is me echt best vaak gevraagd hoe je omgaat met een ongelukje, dat terwijl dat helemaal niet aan de orde was. Of mensen die het nodig vinden om even uit te leggen aan je waarom dat een domme beslissing was.

Al met al heb ik geleerd dat je het toch niet goed kan doen. Begin je wel aan kinderen dan ben je te laat, of te vroeg, werk je teveel, of te weinig. Wil je geen kinderen dan is het ook niet goed, kortom, het maakt toch niet uit, er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn met je keuze.
echt ja.

Is het niet eens tijd voor een tweede (er zit op 6 weken na 2 jaar tussen dus volgens mij hadden we het tempo aardig hoog. :') maar toch is de vraag me meerdere keren gesteld terwijl ik nog niet zwanger was)
En bij de derde moesten we vaak een: nog één?! Incasseren.
Mensen hebben hoe dan ook een mening. Dus kan je het maar beter voor jezelf goed doen.
(Of de klassieker:twee jongens op de fiets en een meisje in de wagen? Dat er op mijn nee, ook een jongen een: oh geeft niet hoor! Terugkwam. :o :') bedankt. Ik maakte me al zorgen. :') )

En dat zal voor als je geen kinderen hebt dan ook nog lastig zijn. Het voelt als verantwoording moeten afleggen. Alhoewel ik denk dat bewust kinderloos zijn steeds meer voorkomt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144387563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:49 schreef erodome het volgende:

Ja, dat laatste. Je doet t nooit goed.

Bovendien: 1 kind is zielig
2 kinderen is burgerlijk
3 kinderen is milieubelastend.

Arghhh!!
Professioneel gifmenger.
pi_144387701
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:56 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

echt ja.

Is het niet eens tijd voor een tweede (er zit op 6 weken na 2 jaar tussen dus volgens mij hadden we het tempo aardig hoog. :') maar toch is de vraag me meerdere keren gesteld terwijl ik nog niet zwanger was)
En bij de derde moesten we vaak een: nog één?! Incasseren.
Mensen hebben hoe dan ook een mening. Dus kan je het maar beter voor jezelf goed doen.
(Of de klassieker:twee jongens op de fiets en een meisje in de wagen? Dat er op mijn nee, ook een jongen een: oh geeft niet hoor! Terugkwam. :o :') bedankt. Ik maakte me al zorgen. :') )

En dat zal voor als je geen kinderen hebt dan ook nog lastig zijn. Het voelt als verantwoording moeten afleggen. Alhoewel ik denk dat bewust kinderloos zijn steeds meer voorkomt.
Toch ken ik een stel, die na twee jongens enigszins teleurgesteld waren dat ook de derde een jongen was...
En ik ken ook een stel met drie meiden die daar toch liever een jongen bij hadden gehad...

Maar om dat nou zo hardop uit te spreken boven een kinderwagen is wel heel onbeleefd.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 10 september 2014 @ 14:01:36 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144387719
Ik heb mijn oudste alleen gekregen, en er is nooit iemand geweest die het lef heeft gehad mij te vertellen dat dat "dom" was en dat ik beter abortus zou/had kunnen plegen.
Ik heb de jongste gekregen toen ik 44 was, en behalve wat blaters op FOK! die het normaal vinden dat je op die leeftijd oma bent, heb ik ook nooit te horen gekregen dat het "dom" was om op die leeftijd nog een kind te krijgen.

Maar goed, kennelijk heb ik of sociale cirkels waar men niet zo lomp is, of mijn persoonlijkheid nodigt niet uit tot het ongevraagd delen van een mening.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144387787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik heb mijn oudste alleen gekregen, en er is nooit iemand geweest die het lef heeft gehad mij te vertellen dat dat "dom" was en dat ik beter abortus zou/had kunnen plegen.
Ik heb de jongste gekregen toen ik 44 was, en behalve wat blaters op FOK! die het normaal vinden dat je op die leeftijd oma bent, heb ik ook nooit te horen gekregen dat het "dom" was om op die leeftijd nog een kind te krijgen.

Maar goed, kennelijk heb ik of sociale cirkels waar men niet zo lomp is, of mijn persoonlijkheid nodigt niet uit tot het ongevraagd delen van een mening.
*jaloers*
Geen commentaar op twee niet-standaard keuzes. O+
Professioneel gifmenger.
pi_144387979
Toen ik 21 was, kreeg ik de vraag of ik niet eens aan kinderen moest beginnen. Ik was nog thuiswonend en studerend...
Die vraag was afkomstig van een oudtante uit zeer chrrrrrristelijke kringen, waarbij je op die leeftijd al twee kinders aan je rok hebt hangen..

Maar nee.. Ik moet er nu nog steeds niet aan denken.
Gelukkig accepteert men dat in de omgeving en hardleerse mensen (die denken dat ik stiekem wel kinderen wil), krijgen van mij geduldig uitleg waarom niet.

Ik stel ook regelmatig de vraag waarom mensen kinderen willen en daar krijg ik netjes antwoord op :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_144389591
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:57 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, dat laatste. Je doet t nooit goed.

Bovendien: 1 kind is zielig
2 kinderen is burgerlijk
3 kinderen is milieubelastend.

Arghhh!!
De eerste en tweede ook hoor :P
pi_144389650
FOK!kers die zich beklagen dat andere mensen ongevraagd een mening geven....het moet niet veel gekker worden.
pi_144389688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:01 schreef Leandra het volgende:

Ik vind niet dat je op je 44e nog aan een kind moet beginnen, maar dat terzijde ^O^
pi_144389698
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:06 schreef Kingstown het volgende:
FOK!kers die zich beklagen dat andere mensen ongevraagd een mening geven....het moet niet veel gekker worden.
Beklagen is een meer dan sterk woord, het was meer een observatie dat dat altijd wel gebeurd.
Het is gewoon een normaal iets en zolang het vriendelijk bedoeld is moet je je er gewoon niet druk om maken.
pi_144391597
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Beklagen is een meer dan sterk woord, het was meer een observatie dat dat altijd wel gebeurd.
Het is gewoon een normaal iets en zolang het vriendelijk bedoeld is moet je je er gewoon niet druk om maken.
Als iets tien keer in korte tijd wordt gevraagd, wordt t toch vrij lastig er de tiende keer nog vriendelijk antwoord op te geven. En daarbij inwendig volledig onverschillig te blijven.
Professioneel gifmenger.
pi_144391671
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:15 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als iets tien keer in korte tijd wordt gevraagd, wordt t toch vrij lastig er de tiende keer nog vriendelijk antwoord op te geven. En daarbij inwendig volledig onverschillig te blijven.
Heb er meestal niet zo'n moeite mee, nummer 10 had er meestal niet over nagedacht dat er al 9 voor zaten met dezelfde vraag.
Zolang het vriendelijk blijft, geen sneertjes onder water of drammen ofzo maakt het me niet zo uit. Zelf zal ik vast en zeker ook weleens iets aan iemand vragen wat ze al 1000 keer hebben beantwoord.
pi_144391716
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb er meestal niet zo'n moeite mee, nummer 10 had er meestal niet over nagedacht dat er al 9 voor zaten met dezelfde vraag.
Zolang het vriendelijk blijft, geen sneertjes onder water of drammen ofzo maakt het me niet zo uit. Zelf zal ik vast en zeker ook weleens iets aan iemand vragen wat ze al 1000 keer hebben beantwoord.
Ik struikel over de steken onder water. :Y
Professioneel gifmenger.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:20:43 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144391781
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je op je 44e nog aan een kind moet beginnen, maar dat terzijde ^O^
Okay, ik zal het niet meer doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')