Of de beurs omhoog of omlaag gaat, die kansen zijn er altijd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat de beurs zwaar overgewaardeerd was en er nu weer kansen komen om te investeren.
Nou, misschien kan ie iemand met gezin en alles ook nog zijn huis laten uitzetten? Feest toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuk dat je geld hebt om te investeren maar bij een goede recessie ben je ook weer minder zeker van je werk en daarmee je hoofdinkomen.
In de sector waar ik nu zit niet. Maar ik snap je punt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuk dat je geld hebt om te investeren maar bij een goede recessie ben je ook weer minder zeker van je werk en daarmee je hoofdinkomen.
Altijd fijnquote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:06 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nou, misschien kan ie iemand met gezin en alles ook nog zijn huis laten uitzetten? Feest toch?
Je kunt binnenkort bij je pensioenfonds, netto nominaal op naam sparen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
@crash: Ik wil geld voor de lange periode 15+ jaar wegzetten dus niet speculeren dmv puts.
Ik verhuur niet aan gezinnen dus dat feestje sla ik over.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:06 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nou, misschien kan ie iemand met gezin en alles ook nog zijn huis laten uitzetten? Feest toch?
Je kan in crisistijd ook goedkoop op een executieveiling een bewoond huis op de kop tikken en dan de bewoners eruit schoppen om het huis later voor veel meer geld weer door te verkopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik verhuur niet aan gezinnen dus dat feestje sla ik over.
Goed dat je het zegt ik was deze maand vergeten op die site te kijken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan in crisistijd ook goedkoop op een executieveiling een bewoond huis op de kop tikken en dan de bewoners eruit schoppen om het huis later voor veel meer geld weer door te verkopen.
Kijken kijken, maar niet.....quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt ik was deze maand vergeten op die site te kijken.
Weinig interessants in mijn regio helaas.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:23 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kijken kijken, maar niet.....
Is dat nou een VOC mentaliteit?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Weinig interessants in mijn regio helaas.
Om indonesische grond te kopen moet je helaas indonesier zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Is dat nou een VOC mentaliteit?
mooi, ik zou er voor mijn verdriet niet willen wonen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Om indonesische grond te kopen moet je helaas indonesier zijn.
quote:do 16 okt 2014, 11:46
Zuid-Europese rentes lopen op
AMSTERDAM (AFN) - De onrust op de financiėle markten heeft donderdag druk gezet op de staatsobligaties van Zuid-Europese landen.
Vooral Griekenland moest het opnieuw ontgelden, maar ook de rentes van Spanje en Italiė liepen stevig op.
De rente op Griekse tienjaarsleningen schoot in de ochtendhandel omhoog van 7,6 naar 8,5 procent. Na een gestage daling in de afgelopen maanden staat de rente daardoor nu weer bijna op het hoogste punt van het afgelopen jaar. Die sterke stijging geeft aan dat het vertrouwen in de financiėle toekomst van Griekenland onder beleggers verdampt. Zij maken zich zorgen over de ambitie van de Griekse regering om afscheid te nemen van de hulpleningen van de eurolanden en het IMF.
Ook de aandelenbeurs in Athene ging weer stevig omlaag. Na een verlies van ruim 6 procent op woensdag werd donderdagochtend een min van meer dan 2 procent geļncasseerd
Je laat het stukje weg waarin staat dat de rente 0.3% opliep. Heul stevig hoor.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:22 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ntes_lopen_op__.html
[..]
quote:do 16 okt 2014, 11:17
Prijspeil Spanje en Italiė daalt verder
LUXEMBURG (AFN) -
Het gemiddelde prijspeil in Spanje en Italiė is in september opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een nieuwe raming van de Europese inflatie, die Europees statistiekbureau Eurostat donderdag heeft gepubliceerd.
In Spanje zakte het prijspeil vorige maand met 0,3 procent op jaarbasis. In Italiė waren consumptiegoederen gemiddeld 0,1 procent goedkoper dan in september vorig jaar. In Spanje gingen de prijzen daarmee voor de derde achtereenvolgende maand omlaag, in Italiė was het de tweede maand op rij met een negatieve inflatie.
In de hele eurozone zakte de inflatie in september zoals eerder gemeld naar 0,3 procent. Dat is het laagste niveau sinds oktober 2009. De bijzonder lage inflatie voedt de vrees voor deflatie, een periode van aanhoudende prijsdalingen die een rem kan zetten op de bestedingen en het duurder maakt om schulden af te lossen.
Griekenland
In Griekenland is al ruim een jaar sprake van deflatie
dan gaan alle banken geld van elkaar lenenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 07:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Waarom maakt de ecb de rente niet negatief, oftewel, je krijgt geld als je geld leent.
Prima toch? Ze kunnen het daarna laten renderen op aandelenbeurzen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:33 schreef homme7 het volgende:
[..]
dan gaan alle banken geld van elkaar lenen
met geleend geld aandelen kopen?? Tja, wat moet je daarop zeggenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Prima toch? Ze kunnen het daarna laten renderen op aandelenbeurzen.
De EU zou graag willen dat Duitsland meer schulden maakt en de zuidelijke landen minder, dat is het grote euvel van de Muntunie EU zoals die nu is ingericht, dat ieder land zelfstandig is en er geen herverdeling van welvaart kan plaatsvinden, zoals in een echt land.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom men naar Duitsland kijkt als boeman? duitsland is het enige land dat zn zaakjes redelijk op orde heeft. Andere landen zeggend at ook de Duitsers maar geld moeten lenen. Ik dacht dat we het er nu wel over eens waren dat je zwarte cijfers moet schrijven voordat je weer geld kunt uitgeven. De landen, waaronder ook nederland , zouden zich moeten richten op zwarte cijfers , bv +3% dan kunnen schuldn worden afgebouwd.
Dus overheden zouden juist nog steviger moeten snijden inde uitgaven voordat er weer aan investeren kan worden gedacht. Een krimp flinke tijdelijke krimp van 10-20% mpeten we maar voor lief nemen. Mijn mening is,hoe sneller we nu eindelijk eens de zaken op orde brengen hoe sneller dat de crisis is afgelopen. Overheidsschulden moeten mijns inyiens naar 0.
Baarlijke nonsens natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:09 schreef homme7 het volgende:
[..]
De EU zou graag willen dat Duitsland meer schuldenheeft en de zuidelijke landen minder, d
Maar de duitsers hebben juist al een enorme overheidsschuld van meer dan 80% van het bnp. Veel te hoog dus!! Dus het eerste dat Duitsland moet doen met dat overschot is de eigen schulden rap aflossen en niet het geld gaan verjubelen en nog meer gaan lenen. duitsland moet en kan nu juist fors op de rem gaan staan om eindelijk de schulden van de eenwording af te betalen. Als die schuld weer een stuk onder het niveau van60% is ( wat men europees heeft afgesproken) kan men weer voorzichtig aan investeren denken, waarbij ook hier nog steeds zwarte cijfers geschreven moeten blijven worden. Want de schuld moet richting 0. Juist ook Duitsland mag dus niet meer schulden maken. Verder is ieder land zelf verantwoordlijk voor zijn beleid en is het onkies om te wijzen naar een landen die het iets beter doen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:09 schreef homme7 het volgende:
[..]
De EU zou graag willen dat Duitsland meer schuldenheeft en de zuidelijke landen minder, dat is het grote euvel van de Muntunie EU zoals die nu is ingericht, dat ieder land zelfstandig is en er geen herverdeling van welvaart kan plaatsvinden, zoals in een echt land.
Maar proberen om de schulden van Duitsland t elaten oplopen door hen te bewegen om meer aan werk uit te geven endat door zuidelijke landen te laten doen dat gaat niet werken.
Deze Gap zal steeds groter worden tot de zuidelijke landen failliet gaan en verdrinken in hun schulden
dan moeten de schulden weggeinflateerd worden, maar dta zal fors hogere rentes tot gevolg hebben en een onbetrouwbare euro, dus het einde van de euroquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Maar de duitsers hebben juist al een enorme overheidsschuld van meer dan 80% van het bnp. Veel te hoog dus!! Dus het eerste dat Duitsland moet doen met dat overschot is de eigen schulden rap aflossen en niet het geld gaan verjubelen en nog meer gaan lenen. duitsland moet en kan nu juist fors op de rem gaan staan om eindelijk de schulden van de eenwording af te betalen. Als die schuld weer een stuk onder het niveau van60% is ( wat men europees heeft afgesproken) kan men weer voorzichtig aan investeren denken, waarbij ook hier nog steeds zwarte cijfers geschreven moeten blijven worden. Want de schuld moet richting 0. Juist ook Duitsland mag dus niet meer schulden maken. Verder is ieder land zelf verantwoordlijk voor zijn beleid en is het onkies om te wijzen naar een landen die het iets beter doen.
Wat moet je hier nog op zeggenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Prima toch? Ze kunnen het daarna laten renderen op aandelenbeurzen.
zo zie je maar dat we nog wel een stukje af te leggen hebben voordat bots betrouwbaar genoeg zijn om menselijke taken over te nemen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:36 schreef homme7 het volgende:
[..]
dan moeten de schulden weggeinflateerd worden, maar dta zal fors hogere rentes tot gevolg hebben en een onbetrouwbare euro, dus het einde van de euro
jawel, maar het creeren van Inflatie is ook nog niet zo eenvoudig, opkopen van obligaties van zwakke landen helpt niet, de enige weg is direct geld geven aan inwoners van de EU, dus iedereen 1000 euro. maar de EU kan alleen binnenharken en aan corrupte rijken geven die het op de bank zetten, en niet aan consumentenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:43 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
zo zie je maar dat we nog wel een stukje af te leggen hebben voordat bots betrouwbaar genoeg zijn om menselijke taken over te nemen.
dat bedoel ik, verder dan de gebruikelijke drie one-liners kom je niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:04 schreef homme7 het volgende:
[..]
jawel, maar het creeren van Inflatie is ook nog niet zo eenvoudig, opkopen van obligaties van zwakke landen helpt niet, de enige weg is direct geld geven aan inwoners van de EU, dus iedereen 1000 euro. maar de EU kan alleen binnenharken en aan corrupte rijken geven die het op de bank zetten, en niet aan consumenten
Het enige wat je bereikt met iedereen 1000 euro geven is (tijdelijk) een klein beetje extra nivelleren. Netto levert het verder niks op, zeker op de lange termijn niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:04 schreef homme7 het volgende:
[..]
jawel, maar het creeren van Inflatie is ook nog niet zo eenvoudig, opkopen van obligaties van zwakke landen helpt niet, de enige weg is direct geld geven aan inwoners van de EU, dus iedereen 1000 euro. maar de EU kan alleen binnenharken en aan corrupte rijken geven die het op de bank zetten, en niet aan consumenten
het zal de consumptie aanjagen en meer vraag naar goederen vooral basisgoederen, meer werk en hogere lonen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het enige wat je bereikt met iedereen 1000 euro geven is (tijdelijk) een klein beetje extra nivelleren. Netto levert het verder niks op, zeker op de lange termijn niet.
volgens Draghi nietquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
dat bedoel ik, verder dan de gebruikelijke drie one-liners kom je niet.
volgens mij gaat het wel goed met inflatie in de praktijk
Prijzen van goederen zullen (iig tijdelijk) stijgen als iedereen eenmalig ¤1000 krijgt, het bestaande geld wordt ramp minder waard als je ineens honderden miljarden er bij gaat drukken. Hooguit zal een deel het snel uitgeven zodra ze het 'gratis' geld krijgen, waardoor er even een piek is en daarna weer een dip. Al met al lijkt het me aanzienlijk schadelijker dan dat er voordelen aan vast zitten. Daarnaast ben ik geen voorstander van dit soort nivelleringstactiek, indirect is het gewoon een extra belasting op vermogen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:43 schreef homme7 het volgende:
[..]
het zal de consumptie aanjagen en meer vraag naar goederen en meer werk en hogere lonen
in de USA heeft het goed gewerktquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Prijzen van goederen zullen (iig tijdelijk) stijgen als iedereen eenmalig ¤1000 krijgt, het bestaande geld wordt ramp minder waard als je ineens honderden miljarden er bij gaat drukken. Hooguit zal een deel het snel uitgeven zodra ze het 'gratis' geld krijgen, waardoor er even een piek is en daarna weer een dip. Al met al lijkt het me aanzienlijk schadelijker dan dat er voordelen aan vast zitten. Daarnaast ben ik geen voorstander van dit soort nivelleringstactiek, indirect is het gewoon een extra belasting op vermogen.
en vererven van banen zoals vroeger in good old Britain in de staalindustrie kon, dan kon je je vaste baan met vast salaris verkopenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Je kunt beter ambtenarenlonen verhogen en vaste contracten verplichten. Mensen geven niets uit omdat er steeds minder besteedbaar inkomen is en omdat er geen baanzekerheid is. Ik hou tegenwoordig een buffer aan van minimaal 100.000 euro spaargeld, zodat ik in ieder geval 2 jaar kan overbruggen mocht ik ontslag krijgen. Als ik meer baanzekerheid had, hoefde die buffer lang niet zo groot te zijn.
quote:ma 20 okt 2014, 12:07
'ECB koopt obligaties'
FRANKFURT (AFN) - De Europese Centrale Bank (ECB) is maandag begonnen met de opkoop van door onderpand gedekte obligaties bij banken.
Dat meldde persbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen.
Was te verwachten. In Frankrijk roepen ze hele dagen dat ze al genoeg hebben gedaan en dat het volk niet meer kan boeten hiervoor.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
http://tempsreel.nouvelob(...)t-pour-l-europe.html
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)alle-EU-landen.dhtml
Frankrijk gaat de EU begrotingsregels niet meer naleven, ze zeggen bekijk het maar met die regels
Ook andere Zeuro landen gaan het niet meer redden
Dit gaat hard tegen hard
Frankrijk krijgt iedere jaar 40 miljard aan landbouwsubsidies , maar die gelden komen in de verkeerde zakkenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:07 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Was te verwachten. In Frankrijk roepen ze hele dagen dat ze al genoeg hebben gedaan en dat het volk niet meer kan boeten hiervoor.
Met dat 50miljard besparen enkel en alleen als Duitsland 50miljard investeert zijn ze ook serieus.
Tja, ik mag hopen dat de fransen nu wel angepakt gaan worden met flinke boetes, anders is alle solidariteit verkeken natuurlijk.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:07 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Was te verwachten. In Frankrijk roepen ze hele dagen dat ze al genoeg hebben gedaan en dat het volk niet meer kan boeten hiervoor.
Met dat 50miljard besparen enkel en alleen als Duitsland 50miljard investeert zijn ze ook serieus.
Daar moet je direct mee stoppen. Die fransen moet je uit de euro zetten als ze niet willen nbinden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Frankrijk krijgt iedere jaar 40 miljard aan landbouwsubsidies , maar die gelden komen in de verkeerde zakken
Tjah, ga maar eens proberen iets te veranderen daar. Dan is het gelijk niks anders dan staken.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Frankrijk krijgt iedere jaar 40 miljard aan landbouwsubsidies , maar die gelden komen in de verkeerde zakken
De fantasie weer eens losgeslagen? Deel om te beginnen maar weer eens door zeven.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Denk het niet. Want zo verschrikkelijk slecht doet Frankrijk het helemaal niet. Ja, wel als je verwacht dat Frankrijk het economisch net zo goed zou moeten doen als Duitsland - maar dat is totaal onrealistisch.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:28 schreef Fossieltje het volgende:
Is het niet wachten tot Frankrijk een dusdanig renteprobleem krijgt dat ze gedwongen worden om eindelijk te hervormen?
Volgens jou concurreert Duitsland Europa eruit omdat het goedkope lonen heeft en bezuinigt op infrastructuur. Ten eerste is Duitsland niet het enige land met goedkope lonen in de EU (bijv. Polen, Bulgarije, Roemeniė, Tsjechiė etc.). Ten tweede valt het investeren in infrastructuur mee, ook in Duitsland zijn gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid grotere kostenposten dan infrastructuur.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Denk het niet. Want zo verschrikkelijk slecht doet Frankrijk het helemaal niet. Ja, wel als je verwacht dat Frankrijk het economisch net zo goed zou moeten doen als Duitsland - maar dat is totaal onrealistisch.
Duitsland concurreert heel Europa eruit met lage lonen en door te bezuinigen op onderhoud van infrastructuur. Dat is voor Frankrijk en ook voor zowat alle andere Europese landen politiek niet haalbaar en het is voor Duitsland zelf op den duur ook niet wenselijk. In 2015 gaan ze al een minimumloon invoeren, en er is ook steeds meer druk om miljarden in de infrastructuur te investeren.
Duitsland zal daardoor minder concurrerend worden t.o.v. de rest van Europa, de koers van de euro zal daardoor dalen, en de rest van Europa zal daardoor juist concurrerender worden op de wereldmarkt zonder dat ze extra hoeven te hervormen.
Dan zet iedereen het ol de spaarrekening, of lost men schulden ermee af. Heeft geen enkel effect op de economie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:04 schreef homme7 het volgende:
[..]
Dat doen misschien veel mensen omdat ze minder hebben vanwege de crisis. Maar als hun reserves weer op peil zijn gaan ze toch geld uitgeven. Geld aan banken geven helpt helemaal niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan zet iedereen het ol de spaarrekening, of lost men schulden ermee af. Heeft geen enkel effect op de economie.
Dat klopt. Wellicht zou men eens kunnen kijken of ons hele financiele systeem nog wel houdbaar is. Vreemd dat hier eigenlijk nooit over gesproken wordt, ik denk dat dit systeem gebaseerd op eeuwige groei en marktwerking niet meer werkt. Bedrijven richten zich namelijk niet meer op innovatie, maar op winstmaximalisering en dan het liefst op korte termijn. HIermee help je de wereld niet vooruit.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen misschien veel mensen omdat ze minder hebben vanwege de crisis. Maar als hun reserves weer op peil zijn gaan ze toch geld uitgeven. Geld aan banken geven helpt helemaal niet.
Dat vind ik niet zo vreemd. De discussie word bepaald door de machthebbers, de belanghebbenden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Vreemd dat hier eigenlijk nooit over gesproken wordt
Dat komt in de praktijk neer op een belastingverlaging voor de rijken en belastingverhoging voor de middeninkomens. Dat is onwenselijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Voornederland geldt het afschaffen van ALLE toeslagen (incl huursubsidie kindertoeslagen, HRA et.. etc..) , het gelijktrekken van alle belastingschijven (flattax)
Grond is in Nederland gewoon duur. Zoiets kan alleen als gemeenten goedkoop grond beschikbaar stellen, maar dan lopen ze de inkomsten mis en moeten ze op andere vormen van sociale hulp bezuinigen.quote:HIernaast het bouwen van genoeg goedkope huurwoningen (cadaltos) zodat iedereen ook zonder subsidies een dak boven zijn hoofd houdt.
We hebben een systeem dat over een periode van honderden jaren eindeloos is bijgeschaafd, en het resultaat is dat we een van de meest vrije en welvarende landen op de wereld zijn. "Het systeem" ter discussie stellen is dus wel het allerdomste wat je kan doen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo vreemd. De discussie word bepaald door de machthebbers, de belanghebbenden.
Is niet waar, je schaft toeslagen af, daarmee verlaag je de belastingen voor iedereen. (1 vast belastingtarief voor iedereen) Dus ook voor de middeninkomens. Je vereenvoudigt het systeem enorm, waardoor je bovendien een enorme kostenbesparing kan doorvoeren in de uitvoer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat komt in de praktijk neer op een belastingverlaging voor de rijken en belastingverhoging voor de middeninkomens. Dat is onwenselijk.
[..]
Huren zijn al veel te hoog. Wist jij dat de grens van een sociale huurwoning in NL 700 euro per maand is? Ik vind een bedrag van 700 euro niet bepaald sociaal, maar eerder asociaal hoog! Huurwoningen voor iedereen moeten beschikbaar zijn voor 100-200 euro maximaal. Niemand heeft dan nog toeslagen nodig om te kunnen wonen. Iedereen heeft het recht om goedkoop te wonen, je moet dus ook geen inkomenseisen stellen. Je schaft dus sociale huurwoningen af, maar zorgt gewoon dat er voldoende goedkope woningen beschikbaar zijn. Dit kan zgn cadaltobouw zijn waar je hele weilanden mee vol kan zetten.quote:Grond is in Nederland gewoon duur. Zoiets kan alleen als gemeenten goedkoop grond beschikbaar stellen, maar dan lopen ze de inkomsten mis en moeten ze op andere vormen van sociale hulp bezuinigen.
Nee, de huren van goedkope woningen moeten juist worden verhoogd, zodat het rendabel wordt om kleine, simpele, relatief goedkope woningen te bouwen ipv. alleen maar luxe-huurwoningen en koopwoningen.
Dat er veel zaken mis zijn blijkt uit de absurde hoeveelheid geld die hier rondgepompt wordt, het feit dat werken niet loont, dat je als bijstandsgerechtige meer geld krijgt dan iemand die hard werkt voor een modaal salaris. Het feit dat je allerlei subsidies nodig hebt om je basisvoorzieningen te kunnen betalen. Een eenvoudig belastingsysteem zonder allerlei subsidies, basisvoorzienigen die in overheidshanden zijn zorgen ervoor dat ons land veel beter zal gaan draaien. Verder moet je wereldwijd kijken naar het financiėle systeem gebaseerd op groei, dat niet meer werkt.quote:We hebben een systeem dat over een periode van honderden jaren eindeloos is bijgeschaafd, en het resultaat is dat we een van de meest vrije en welvarende landen op de wereld zijn. "Het systeem" ter discussie stellen is dus wel het allerdomste wat je kan doen.
Voor een groot rijtjeshuis met tuin waar je met een gezin met 3 kinderen kan wonen, is 700 euro helemaal niet asociaal veel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Huren zijn al veel te hoog. Wist jij dat de grens van een sociale huurwoning in NL 700 euro per maand is? Ik vind een bedrag van 700 euro niet bepaald sociaal, maar eerder asociaal hoog! Huurwoningen voor iedereen moeten beschikbaar zijn voor 100-200 euro maximaal.
Het slaat nergens op om aan de ene kant de toeslagen te willen afschaffen maar aan de andere kant wel Nederland vol lelijke, gesubsidieerde huizen te willen bouwen, waarbij ook nog eens de hoge inkomens van die subsidie moeten mogen profiteren.quote:Niemand heeft dan nog toeslagen nodig om te kunnen wonen. Iedereen heeft het recht om goedkoop te wonen, je moet dus ook geen inkomenseisen stellen. Je schaft dus sociale huurwoningen af, maar zorgt gewoon dat er voldoende goedkope woningen beschikbaar zijn. Dit kan zgn cadaltobouw zijn waar je hele weilanden mee vol kan zetten.
Nee. Dan krijg je een dertien-in-een-dozijn-land van het niveau van pakweg Braziliė of Bulgarije. Ik pas daarvoor.quote:[..]
Dat er veel zaken mis zijn blijkt uit de absurde hoeveelheid geld die hier rondgepompt wordt, het feit dat werken niet loont, dat je als bijstandsgerechtige meer geld krijgt dan iemand die hard werkt voor een modaal salaris. Het feit dat je allerlei subsidies nodig hebt om je basisvoorzieningen te kunnen betalen. Een eenvoudig belastingsysteem zonder allerlei subsidies, basisvoorzienigen die in overheidshanden zijn zorgen ervoor dat ons land veel beter zal gaan draaien. Verder moet je wereldwijd kijken naar het financiėle systeem gebaseerd op groei, dat niet meer werkt.
Daarom is een eerste stap het afschaffen van toeslagen. Echter mensen moeten wel een betaalbaar dak boven het hoofd hebben. Ik zie niet in hoe je absurde huurprijzen kunt rijmen met het recht van iedereen om betaalbaar te kunnen wonen. De enige oplossing is het bouwen van veel goedkope basiswoningen. Een cadaltowining kan voor pakweg 20k worden neergezet, met een huur van 200 per maand heb je inclusief onderhoud de woning al in 10 jaar terugverdiend. Kortom een lage investering, die kun je betalen door de huurtoeslagaf te schaffen. Verder kun je dan ook de discriminatoire inkomenseisen laten vallen voor sociale huurwoningen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:15 schreef FrankElst het volgende:
Het opvallende is dat die huurverhogingen de overheid veel kosten, want de huurtoeslagen gaan dan óók omhoog.
Stef Blok kan dat beleid dan ook niet voortzetten en dat blijkt, want vanaf 2015 wordt er anders gewerkt.
Gelukkig maar, want de huurders mogen niet bloeden voor de fouten op de huizenmarkt!
o dat doe jij ook als je 200 euro extra hebt ontvangen , korte schulden aflossen ok maar uitgeven welzekerquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan zet iedereen het ol de spaarrekening, of lost men schulden ermee af. Heeft geen enkel effect op de economie.
Maar dat is noodzaak, als de woningen flink duurder worden dan trekt de economie aan , dat zegt Mark Rutte, dus moeten de huren flink omhoogquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Daarom is een eerste stap het afschaffen van toeslagen. Echter mensen moeten wel een betaalbaar dak boven het hoofd hebben. Ik zie niet in hoe je absurde huurprijzen kunt rijmen met het recht van iedereen om betaalbaar te kunnen wonen. De enige oplossing is het bouwen van veel goedkope basiswoningen.
quote:'Europa moet Griekenland verder ondersteunen'
BRUSSEL -
De Europese Unie moet de Grieken verder ondersteunen. „Als Griekenland zijn toezeggingen nakomt, hebben wij allemaal de plicht solidair te zijn met Griekenland.”
quote:o 30 okt 2014, 16:28
'Behouden euro weer vraagstuk voor Grieken'
ATHENE -
De Griekse bevolking dreigt weer te moeten kiezen voor of tegen de euro. De presidentsverkiezingen in het land, in februari, moeten uitwijzen of het zover komt of niet. Dat zei minister van Administratie Hervorming Kyriakos Mitsotakis donderdag tegen persbureau Bloomberg.
In 2012 dreigde Griekenland uit de euro te stappen, hetgeen voor grote schommelingen op de financiėle markten zorgde. Donderdag steeg de rente op 10-jarige Griekse staatsobligaties met 50 basispunten tot 7,9 procent, de sterkste stijging in 2 weken.
De Griekse president moet worden gekozen door minimaal 180 parlementariėrs. De regerende coalitie onder leiding van Antonis Samaras komt tot 155. De oppositiepartijen willen niet per se uit de euro, maar willen wel allerhande hervormingen terugdraaien die de EU, de ECB en het IMF de afgelopen jaren eisten in ruil voor noodsteun.
Al vanaf de zomer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:22 schreef FrankElst het volgende:
De euro is de laatste dagen ook weer aan 'n vrije val begonnen, zeg.
Al zes jaar toch?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:28 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Al vanaf de zomer.
Maar naar mijn goede mening prijst de markt iets in dat niet/beperkt gaat komen, maar daar zullen ze wel over een tijdje achterkomen. Enjoy the rollercoaster.![]()
Nee joh, volgens crashbangroom verloopt alles crescendo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:28 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Al vanaf de zomer.
Maar naar mijn goede mening prijst de markt iets in dat niet/beperkt gaat komen, maar daar zullen ze wel over een tijdje achterkomen. Enjoy the rollercoaster.![]()
*kras*quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:39 schreef FrankElst het volgende:
[..]
Nee joh, volgens crashbangroom verloopt alles crescendo.
In z'n natte dromen, ja.
quote:The Zombie System: How Capitalism Has Gone Off the Rails
Politicians and business leaders everywhere are now calling for new growth initiatives, but the governments' arsenals are empty. The billions spent on economic stimulus packages following the financial crisis have created mountains of debt in most industrialized countries and they now lack funds for new spending programs.
Central banks are also running out of ammunition. They have pushed interest rates close to zero and have spent hundreds of billions to buy government bonds. Yet the vast amounts of money they are pumping into the financial sector isn't making its way into the economy.
Be it in Japan, Europe or the United States, companies are hardly investing in new machinery or factories anymore. Instead, prices are exploding on the global stock, real estate and bond markets, a dangerous boom driven by cheap money, not by sustainable growth. Experts with the Bank for International Settlements have already identified "worrisome signs" of an impending crash in many areas. In addition to creating new risks, the West's crisis policy is also exacerbating conflicts in the industrialized nations themselves. While workers' wages are stagnating and traditional savings accounts are yielding almost nothing, the wealthier classes -- those that derive most of their income by allowing their money to work for them -- are profiting handsomely.
According to the latest Global Wealth Report by the Boston Consulting Group, worldwide private wealth grew by about 15 percent last year, almost twice as fast as in the 12 months previous.
The data expose a dangerous malfunction in capitalism's engine room. Banks, mutual funds and investment firms used to ensure that citizens' savings were transformed into technical advances, growth and new jobs. Today they organize the redistribution of social wealth from the bottom to the top. The middle class has also been negatively affected: For years, many average earners have seen their prosperity shrinking instead of growing.
Harvard economist Larry Katz rails that US society has come to resemble a deformed and unstable apartment building: The penthouse at the top is getting bigger and bigger, the lower levels are overcrowded, the middle levels are full of empty apartments and the elevator has stopped working.
Die 1% die nu stinkend rijk wordt is het zeker met je eens.quote:
Maar het alternatief betekent het niet verder stimuleren, waardoor waarschijnlijk een crisis hier en daar uitbreekt. Daar raak je alle delen van de bevolking mee. Ik heb liever een hele rijke 1% en een stilstaande (licht dalende) midden/lage klasse dan het onderuit gaan van alle groepen.quote:Op maandag 3 november 2014 12:42 schreef Perrin het volgende:
Die 1% die nu stinkend rijk wordt is het zeker met je eens.
Daar raak je alle delen behalve die zogenaamde 1% mee. Niks biedt betere mogelijkheden voor die groep dan een ouderwetse faillissementsverkoop.quote:Op maandag 3 november 2014 12:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Maar het alternatief betekent het niet verder stimuleren, waardoor waarschijnlijk een crisis hier en daar uitbreekt. Daar raak je alle delen van de bevolking mee. Ik heb liever een hele rijke 1% en een stilstaande (licht dalende) midden/lage klasse dan het onderuit gaan van alle groepen.
Probleem is natuurlijk wel dat het huidige beleid niet duurzaam oogt, als het dan vroeg of laat toch gebeurd....
Op termijn is dat altijd beter, maar kortstondig moet een groot deel van die 1% een klap incasseren. Dat is waar de andere groepen naar kijken en op geilen, ook al betekent dat een nog rijkere groep over x jaar (want betere rendementsverwachting). Tenminste de 1% die vermogen opbouwt en niet onttrekt.quote:Op maandag 3 november 2014 12:56 schreef crashbangboom het volgende:
Daar raak je alle delen behalve die zogenaamde 1% mee. Niks biedt betere mogelijkheden voor die groep dan een ouderwetse faillissementsverkoop.
Laten we wel wezen, ook hier zit een grote groep die daarop hoopt.
Die zogenaamde 1% kan die klap veel makkelijker aan omdat ze veel meer weerstand hebben, meer ervaring en kunde, en meer safety margin. Veelal zijn ze ook beter in staat om te relativeren en hebben ze een langere termijn visie/meer overzicht. Nu kun je discussieren of dat is omdat ze dat inzicht hebben, of omdat dat is omdat ze in die positie zitten. Ik denk dat het voor een groot deel het eerste is, en dat tweede een gevolg is van. Alhoewel allebei een rol speelt en elkaar versterkt, denk ik.quote:Op maandag 3 november 2014 13:02 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Op termijn is dat altijd beter, maar kortstondig moet een groot deel van die 1% een klap incasseren. Dat is waar de andere groepen naar kijken en op geilen, ook al betekent dat een nog rijkere groep over x jaar (want betere rendementsverwachting). Tenminste de 1% die vermogen opbouwt en niet onttrekt.
En ja, hoop jij daar niet op?
Dat is ook de bedoeling ,die is achtergebleven t.o. de dollar. hij was uitgegeven op pariteit dollar weet je nogquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:22 schreef FrankElst het volgende:
De euro is de laatste dagen ook weer aan 'n vrije val begonnen, zeg.
zal wel niet de kraam te pas komen dan.quote:Nederlandse industrie groeit sterker
ZOETERMEER -
De bedrijvigheid in de Nederlandse industrie is in oktober in het sterkste tempo gegroeid sinds juli. Dat blijkt uit cijfers die de Nederlandse Vereniging van Inkoopmanagers (Nevi) maandag bekendmaakte.
De inkoopmanagersindex, die de bedrijvigheid weerspiegelt, steeg van 52,2 in september tot 53 vorige maand. Een stand boven 50 duidt op groei, daaronder op krimp. Daarmee laat de Nederlandse industrie nu al 18 maanden op rij groei zien.Volgens de Nevi was in oktober sprake van de grootste stijging van het aantal nieuwe orders in 8 maanden.
Arjan van Weele, hoogleraar Inkoopmanagement aan de TU Eindhoven, meldde in een toelichting dat de groei van de Nederlandse industrie de komende maanden naar verwachting zal aanhouden, vooral geholpen door een sterke, aanhoudende vraag uit binnen- en buitenland.
De cumulatieve winst is van ¤ 438 mrd teruggevallen naar ¤ 335 mrd.quote:Op maandag 3 november 2014 10:44 schreef crashbangboom het volgende:
Goh, dat ze nog 335 mrd winst maken, exclusief financials (die daar ws. nog eens meer dan de helft aan toevoegen).
Als je dit *kras* topic leest, zou je toch echt zeggen dat iedereen en alles in Europa al failliet en begraven was.
Dank voor het nog eens nadrukkelijk bevestigen van mijn punt
Waarom kijkt deze journalist naar winsten exclusief financials en vastgoed? Geeft dat niet een vertekend beeld van de werkelijkheid?quote:Op maandag 3 november 2014 07:14 schreef FrankElst het volgende:
Het is gebruikelijk dat beurskoersen vooruit lopen op economisch herstel, maar nu is de kloof wel erg groot. In 2010 boekten zo’n 330 bedrijven uit de breed samengestelde Stoxx Europe 600-index, exclusief financiėle instellingen en vastgoedbedrijven, een cumulatieve winst van ¤ 438 mrd. Vorig jaar was dat nog ¤ 335 mrd. Daarmee is de winstgevendheid in drie jaar tijd met bijna een kwart teruggevallen. In diezelfde periode is de Stoxx Europe 600-index met 32% gestegen.
Is de zee nat?quote:Op maandag 3 november 2014 17:35 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Waarom kijkt deze journalist naar winsten exclusief financials en vastgoed? Geeft dat niet een vertekend beeld van de werkelijkheid?
Ja, maar 335 mrd, ws. het dubbele als je financials en vastgoed wel meeneemt.quote:Op maandag 3 november 2014 17:33 schreef FrankElst het volgende:
[..]
De cumulatieve winst is van ¤ 438 mrd teruggevallen naar ¤ 335 mrd.
Ik denk dat die bedrijven er ook erg blij mee zijn, die terugval
Gaat perfect, die economie!
Ik vraag het aan Frank.quote:
Ik dacht dat het een rhetorische opmerking richting Fraudie was. Sorryquote:
Dat gaat de verkeerde kant opquote:Het aantal Spaanse werklozen is in oktober met 5,9 procent gedaald ten opzichte van een jaar eerder, de grootste daling van de werkloosheid in zestien jaar.
waarom vertrouw ik die cijfers nietquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:05 schreef crashbangboom het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)in-zestien-jaar.html
[..]
Dat gaat de verkeerde kant op
Omdat het niet in je kraam te pas komt? Het komt nochthans uit de Telegraaf, normaliter neem je daar klakkeloos elk negatief nieuwtje uit over.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:06 schreef homme7 het volgende:
[..]
waarom vertrouw ik die cijfers niet
na een stijging met 300%
[ afbeelding ]
Zoek die info in het vervolg op de website van eurostat zelf dan, of ben je van de school dat je geloofd dat ze die cijfers manipuleren?quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:06 schreef homme7 het volgende:
waarom vertrouw ik die cijfers niet
na een stijging met 300%
[ afbeelding ]
Omdat geen producerende onderdelen zijn van de economie maar vooral rondpompen van geld.quote:Op maandag 3 november 2014 17:35 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Waarom kijkt deze journalist naar winsten exclusief financials en vastgoed? Geeft dat niet een vertekend beeld van de werkelijkheid?
Ik zal een hint geven, omdat anders zijn artikel niet verkocht werd, doom is hip. Dan moet je natuurlijk de feiten niet laten conflicteren met de kop.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat geen producerende onderdelen zijn van de economie maar vooral rondpompen van geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
eerst 300% meer werklozen en dan loopt het 5% op, doet me aan de huiszenmarkt denkenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik zal een hint geven, omdat anders zijn artikel niet verkocht werd, doom is hip. Dan moet je natuurlijk de feiten niet laten conflicteren met de kop.
Het ging over de megawinsten van de stoxx600quote:Op woensdag 5 november 2014 08:16 schreef homme7 het volgende:
[..]
eerst 300% meer werklozen en dan loopt het 5% op, doet me aan de huiszenmarkt denken
litanie, heb je een boek gelezen ??quote:Op woensdag 5 november 2014 08:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het ging over de megawinsten van de stoxx600![]()
Jij leest ook echt niks en kwakt met die litanie aan accounts gewoon zoveel mogeljk troep neer he?
quote:wo 05 nov 2014, 10:21
Franse economie blijft zorgenkind eurozone
LONDEN (AFN) - De Franse economie vertoonde vorige maand als enige van de grotere economieėn in de eurozone tekenen van krimp. De groei in de andere landen zette door in ongeveer hetzelfde tempo als in de voorgaande maand. Dat blijkt uit nieuwe ramingen die onderzoeksbureau Markit woensdag heeft gepresenteerd.
De inkoopmanagersindex voor de Franse economie ging in oktober van 48,4 naar 48,2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |