Die 1% die nu stinkend rijk wordt is het zeker met je eens.quote:
Maar het alternatief betekent het niet verder stimuleren, waardoor waarschijnlijk een crisis hier en daar uitbreekt. Daar raak je alle delen van de bevolking mee. Ik heb liever een hele rijke 1% en een stilstaande (licht dalende) midden/lage klasse dan het onderuit gaan van alle groepen.quote:Op maandag 3 november 2014 12:42 schreef Perrin het volgende:
Die 1% die nu stinkend rijk wordt is het zeker met je eens.
Daar raak je alle delen behalve die zogenaamde 1% mee. Niks biedt betere mogelijkheden voor die groep dan een ouderwetse faillissementsverkoop.quote:Op maandag 3 november 2014 12:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Maar het alternatief betekent het niet verder stimuleren, waardoor waarschijnlijk een crisis hier en daar uitbreekt. Daar raak je alle delen van de bevolking mee. Ik heb liever een hele rijke 1% en een stilstaande (licht dalende) midden/lage klasse dan het onderuit gaan van alle groepen.
Probleem is natuurlijk wel dat het huidige beleid niet duurzaam oogt, als het dan vroeg of laat toch gebeurd....
Op termijn is dat altijd beter, maar kortstondig moet een groot deel van die 1% een klap incasseren. Dat is waar de andere groepen naar kijken en op geilen, ook al betekent dat een nog rijkere groep over x jaar (want betere rendementsverwachting). Tenminste de 1% die vermogen opbouwt en niet onttrekt.quote:Op maandag 3 november 2014 12:56 schreef crashbangboom het volgende:
Daar raak je alle delen behalve die zogenaamde 1% mee. Niks biedt betere mogelijkheden voor die groep dan een ouderwetse faillissementsverkoop.
Laten we wel wezen, ook hier zit een grote groep die daarop hoopt.
Die zogenaamde 1% kan die klap veel makkelijker aan omdat ze veel meer weerstand hebben, meer ervaring en kunde, en meer safety margin. Veelal zijn ze ook beter in staat om te relativeren en hebben ze een langere termijn visie/meer overzicht. Nu kun je discussieren of dat is omdat ze dat inzicht hebben, of omdat dat is omdat ze in die positie zitten. Ik denk dat het voor een groot deel het eerste is, en dat tweede een gevolg is van. Alhoewel allebei een rol speelt en elkaar versterkt, denk ik.quote:Op maandag 3 november 2014 13:02 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Op termijn is dat altijd beter, maar kortstondig moet een groot deel van die 1% een klap incasseren. Dat is waar de andere groepen naar kijken en op geilen, ook al betekent dat een nog rijkere groep over x jaar (want betere rendementsverwachting). Tenminste de 1% die vermogen opbouwt en niet onttrekt.
En ja, hoop jij daar niet op?
Dat is ook de bedoeling ,die is achtergebleven t.o. de dollar. hij was uitgegeven op pariteit dollar weet je nogquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:22 schreef FrankElst het volgende:
De euro is de laatste dagen ook weer aan 'n vrije val begonnen, zeg.
zal wel niet de kraam te pas komen dan.quote:Nederlandse industrie groeit sterker
ZOETERMEER -
De bedrijvigheid in de Nederlandse industrie is in oktober in het sterkste tempo gegroeid sinds juli. Dat blijkt uit cijfers die de Nederlandse Vereniging van Inkoopmanagers (Nevi) maandag bekendmaakte.
De inkoopmanagersindex, die de bedrijvigheid weerspiegelt, steeg van 52,2 in september tot 53 vorige maand. Een stand boven 50 duidt op groei, daaronder op krimp. Daarmee laat de Nederlandse industrie nu al 18 maanden op rij groei zien.Volgens de Nevi was in oktober sprake van de grootste stijging van het aantal nieuwe orders in 8 maanden.
Arjan van Weele, hoogleraar Inkoopmanagement aan de TU Eindhoven, meldde in een toelichting dat de groei van de Nederlandse industrie de komende maanden naar verwachting zal aanhouden, vooral geholpen door een sterke, aanhoudende vraag uit binnen- en buitenland.
De cumulatieve winst is van ¤ 438 mrd teruggevallen naar ¤ 335 mrd.quote:Op maandag 3 november 2014 10:44 schreef crashbangboom het volgende:
Goh, dat ze nog 335 mrd winst maken, exclusief financials (die daar ws. nog eens meer dan de helft aan toevoegen).
Als je dit *kras* topic leest, zou je toch echt zeggen dat iedereen en alles in Europa al failliet en begraven was.
Dank voor het nog eens nadrukkelijk bevestigen van mijn punt
Waarom kijkt deze journalist naar winsten exclusief financials en vastgoed? Geeft dat niet een vertekend beeld van de werkelijkheid?quote:Op maandag 3 november 2014 07:14 schreef FrankElst het volgende:
Het is gebruikelijk dat beurskoersen vooruit lopen op economisch herstel, maar nu is de kloof wel erg groot. In 2010 boekten zo’n 330 bedrijven uit de breed samengestelde Stoxx Europe 600-index, exclusief financiële instellingen en vastgoedbedrijven, een cumulatieve winst van ¤ 438 mrd. Vorig jaar was dat nog ¤ 335 mrd. Daarmee is de winstgevendheid in drie jaar tijd met bijna een kwart teruggevallen. In diezelfde periode is de Stoxx Europe 600-index met 32% gestegen.
Is de zee nat?quote:Op maandag 3 november 2014 17:35 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Waarom kijkt deze journalist naar winsten exclusief financials en vastgoed? Geeft dat niet een vertekend beeld van de werkelijkheid?
Ja, maar 335 mrd, ws. het dubbele als je financials en vastgoed wel meeneemt.quote:Op maandag 3 november 2014 17:33 schreef FrankElst het volgende:
[..]
De cumulatieve winst is van ¤ 438 mrd teruggevallen naar ¤ 335 mrd.
Ik denk dat die bedrijven er ook erg blij mee zijn, die terugval
Gaat perfect, die economie!
Ik vraag het aan Frank.quote:
Ik dacht dat het een rhetorische opmerking richting Fraudie was. Sorryquote:
Dat gaat de verkeerde kant opquote:Het aantal Spaanse werklozen is in oktober met 5,9 procent gedaald ten opzichte van een jaar eerder, de grootste daling van de werkloosheid in zestien jaar.
waarom vertrouw ik die cijfers nietquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:05 schreef crashbangboom het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)in-zestien-jaar.html
[..]
Dat gaat de verkeerde kant op
Omdat het niet in je kraam te pas komt? Het komt nochthans uit de Telegraaf, normaliter neem je daar klakkeloos elk negatief nieuwtje uit over.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:06 schreef homme7 het volgende:
[..]
waarom vertrouw ik die cijfers niet
na een stijging met 300%
[ afbeelding ]
Zoek die info in het vervolg op de website van eurostat zelf dan, of ben je van de school dat je geloofd dat ze die cijfers manipuleren?quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:06 schreef homme7 het volgende:
waarom vertrouw ik die cijfers niet
na een stijging met 300%
[ afbeelding ]
Omdat geen producerende onderdelen zijn van de economie maar vooral rondpompen van geld.quote:Op maandag 3 november 2014 17:35 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Waarom kijkt deze journalist naar winsten exclusief financials en vastgoed? Geeft dat niet een vertekend beeld van de werkelijkheid?
Ik zal een hint geven, omdat anders zijn artikel niet verkocht werd, doom is hip. Dan moet je natuurlijk de feiten niet laten conflicteren met de kop.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat geen producerende onderdelen zijn van de economie maar vooral rondpompen van geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
eerst 300% meer werklozen en dan loopt het 5% op, doet me aan de huiszenmarkt denkenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik zal een hint geven, omdat anders zijn artikel niet verkocht werd, doom is hip. Dan moet je natuurlijk de feiten niet laten conflicteren met de kop.
Het ging over de megawinsten van de stoxx600quote:Op woensdag 5 november 2014 08:16 schreef homme7 het volgende:
[..]
eerst 300% meer werklozen en dan loopt het 5% op, doet me aan de huiszenmarkt denken
litanie, heb je een boek gelezen ??quote:Op woensdag 5 november 2014 08:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Het ging over de megawinsten van de stoxx600![]()
Jij leest ook echt niks en kwakt met die litanie aan accounts gewoon zoveel mogeljk troep neer he?
quote:wo 05 nov 2014, 10:21
Franse economie blijft zorgenkind eurozone
LONDEN (AFN) - De Franse economie vertoonde vorige maand als enige van de grotere economieën in de eurozone tekenen van krimp. De groei in de andere landen zette door in ongeveer hetzelfde tempo als in de voorgaande maand. Dat blijkt uit nieuwe ramingen die onderzoeksbureau Markit woensdag heeft gepresenteerd.
De inkoopmanagersindex voor de Franse economie ging in oktober van 48,4 naar 48,2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |