abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145629343
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Prima toch? Ze kunnen het daarna laten renderen op aandelenbeurzen.
Wat moet je hier nog op zeggen :D
pi_145629407
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:36 schreef homme7 het volgende:

[..]

dan moeten de schulden weggeinflateerd worden, maar dta zal fors hogere rentes tot gevolg hebben en een onbetrouwbare euro, dus het einde van de euro
zo zie je maar dat we nog wel een stukje af te leggen hebben voordat bots betrouwbaar genoeg zijn om menselijke taken over te nemen.
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:04:31 #228
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_145629958
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

zo zie je maar dat we nog wel een stukje af te leggen hebben voordat bots betrouwbaar genoeg zijn om menselijke taken over te nemen.
jawel, maar het creeren van Inflatie is ook nog niet zo eenvoudig, opkopen van obligaties van zwakke landen helpt niet, de enige weg is direct geld geven aan inwoners van de EU, dus iedereen 1000 euro. maar de EU kan alleen binnenharken en aan corrupte rijken geven die het op de bank zetten, en niet aan consumenten
pi_145630091
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:04 schreef homme7 het volgende:

[..]

jawel, maar het creeren van Inflatie is ook nog niet zo eenvoudig, opkopen van obligaties van zwakke landen helpt niet, de enige weg is direct geld geven aan inwoners van de EU, dus iedereen 1000 euro. maar de EU kan alleen binnenharken en aan corrupte rijken geven die het op de bank zetten, en niet aan consumenten
dat bedoel ik, verder dan de gebruikelijke drie one-liners kom je niet.

volgens mij gaat het wel goed met inflatie in de praktijk
pi_145630115
quote:

[..]

Het enige wat je bereikt met iedereen 1000 euro geven is (tijdelijk) een klein beetje extra nivelleren. Netto levert het verder niks op, zeker op de lange termijn niet.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:43:56 #231
430548 homme7
pi_145632539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het enige wat je bereikt met iedereen 1000 euro geven is (tijdelijk) een klein beetje extra nivelleren. Netto levert het verder niks op, zeker op de lange termijn niet.
het zal de consumptie aanjagen en meer vraag naar goederen vooral basisgoederen, meer werk en hogere lonen.

|Een enorme boost in de consumptie van 300 miljard euro in de EU
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:46:41 #232
430548 homme7
pi_145632649
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:09 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

dat bedoel ik, verder dan de gebruikelijke drie one-liners kom je niet.

volgens mij gaat het wel goed met inflatie in de praktijk
volgens Draghi niet
http://daskapital.nl/2014/10/draghi_heeft_1000_miljard_om_i.html
pi_145632701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:43 schreef homme7 het volgende:

[..]

het zal de consumptie aanjagen en meer vraag naar goederen en meer werk en hogere lonen
Prijzen van goederen zullen (iig tijdelijk) stijgen als iedereen eenmalig ¤1000 krijgt, het bestaande geld wordt ramp minder waard als je ineens honderden miljarden er bij gaat drukken. Hooguit zal een deel het snel uitgeven zodra ze het 'gratis' geld krijgen, waardoor er even een piek is en daarna weer een dip. Al met al lijkt het me aanzienlijk schadelijker dan dat er voordelen aan vast zitten. Daarnaast ben ik geen voorstander van dit soort nivelleringstactiek, indirect is het gewoon een extra belasting op vermogen.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:01:26 #234
430548 homme7
pi_145633185
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Prijzen van goederen zullen (iig tijdelijk) stijgen als iedereen eenmalig ¤1000 krijgt, het bestaande geld wordt ramp minder waard als je ineens honderden miljarden er bij gaat drukken. Hooguit zal een deel het snel uitgeven zodra ze het 'gratis' geld krijgen, waardoor er even een piek is en daarna weer een dip. Al met al lijkt het me aanzienlijk schadelijker dan dat er voordelen aan vast zitten. Daarnaast ben ik geen voorstander van dit soort nivelleringstactiek, indirect is het gewoon een extra belasting op vermogen.
in de USA heeft het goed gewerkt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ben_Bernanke

http://www.thestockenthus(...)t-matters-right-now/
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:23:14 #235
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_145635707
Je kunt beter ambtenarenlonen verhogen en vaste contracten verplichten. Mensen geven niets uit omdat er steeds minder besteedbaar inkomen is en omdat er geen baanzekerheid is. Ik hou tegenwoordig een buffer aan van minimaal 100.000 euro spaargeld, zodat ik in ieder geval 2 jaar kan overbruggen mocht ik ontslag krijgen. Als ik meer baanzekerheid had, hoefde die buffer lang niet zo groot te zijn.
pi_145636841
Dat zou ik ook zeggen als ik ambtenaar was!
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:58:49 #237
430548 homme7
pi_145637007
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Je kunt beter ambtenarenlonen verhogen en vaste contracten verplichten. Mensen geven niets uit omdat er steeds minder besteedbaar inkomen is en omdat er geen baanzekerheid is. Ik hou tegenwoordig een buffer aan van minimaal 100.000 euro spaargeld, zodat ik in ieder geval 2 jaar kan overbruggen mocht ik ontslag krijgen. Als ik meer baanzekerheid had, hoefde die buffer lang niet zo groot te zijn.
en vererven van banen zoals vroeger in good old Britain in de staalindustrie kon, dan kon je je vaste baan met vast salaris verkopen
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:19:01 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145731025
http://www.telegraaf.nl/d(...)t_obligaties___.html

quote:
ma 20 okt 2014, 12:07
'ECB koopt obligaties'
FRANKFURT (AFN) - De Europese Centrale Bank (ECB) is maandag begonnen met de opkoop van door onderpand gedekte obligaties bij banken.
Dat meldde persbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen.

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 20-10-2014 14:09:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:39:54 #239
323876 michaelmoore
pi_145857456
http://tempsreel.nouvelob(...)t-pour-l-europe.html

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)alle-EU-landen.dhtml

Frankrijk gaat de EU begrotingsregels niet meer naleven, ze zeggen bekijk het maar met die regels
Ook andere Zeuro landen gaan het niet meer redden

Dit gaat hard tegen hard
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_145858250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
http://tempsreel.nouvelob(...)t-pour-l-europe.html

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)alle-EU-landen.dhtml

Frankrijk gaat de EU begrotingsregels niet meer naleven, ze zeggen bekijk het maar met die regels
Ook andere Zeuro landen gaan het niet meer redden

Dit gaat hard tegen hard
Was te verwachten. In Frankrijk roepen ze hele dagen dat ze al genoeg hebben gedaan en dat het volk niet meer kan boeten hiervoor.

Met dat 50miljard besparen enkel en alleen als Duitsland 50miljard investeert zijn ze ook serieus.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 18:24:35 #241
323876 michaelmoore
pi_145858778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:07 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Was te verwachten. In Frankrijk roepen ze hele dagen dat ze al genoeg hebben gedaan en dat het volk niet meer kan boeten hiervoor.

Met dat 50miljard besparen enkel en alleen als Duitsland 50miljard investeert zijn ze ook serieus.
Frankrijk krijgt iedere jaar 40 miljard aan landbouwsubsidies , maar die gelden komen in de verkeerde zakken
pi_145858933
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:07 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Tja, ik mag hopen dat de fransen nu wel angepakt gaan worden met flinke boetes, anders is alle solidariteit verkeken natuurlijk.
pi_145858966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Frankrijk krijgt iedere jaar 40 miljard aan landbouwsubsidies , maar die gelden komen in de verkeerde zakken
Daar moet je direct mee stoppen. Die fransen moet je uit de euro zetten als ze niet willen nbinden.
pi_145859671
quote:

[..]

Tjah, ga maar eens proberen iets te veranderen daar. Dan is het gelijk niks anders dan staken.

Nu zijn ze dus van mening dat ze geen zwak land zijn maar dat die moeizame groei komt door juist al die bezuinigingen, waardoor de vraag afneemt. Dus zijn ze met het idee gekomen dat ze enkel nog gaan bezuinigen als Duitsland evenredig gaat investeren.

Een ander excuus wat ze ook aanhalen om boven die 3% te zitten is dat andere landen(waaronder Nederland) dat ook gewoon doen als het zogezegd niet anders kan.

Fransen willen gewoon altijd dat de regels maar moeten worden aangepast als ze er zelf niet meer aan voldoen of ergens juist wel aan voldoen. Het is typisch Frans om te zeggen dat het niet aan de Fransen ligt :r

Het resultaat zal wel een handje klap worden met Duitsland.
pi_145860043
quote:

[..]

De fantasie weer eens losgeslagen? Deel om te beginnen maar weer eens door zeven.

Er staat trouwens een typo in de TT. Doorbaggeren zou het moeten zijn.
pi_145873006
Is het niet wachten tot Frankrijk een dusdanig renteprobleem krijgt dat ze gedwongen worden om eindelijk te hervormen?
pi_145874993
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:28 schreef Fossieltje het volgende:
Is het niet wachten tot Frankrijk een dusdanig renteprobleem krijgt dat ze gedwongen worden om eindelijk te hervormen?
Denk het niet. Want zo verschrikkelijk slecht doet Frankrijk het helemaal niet. Ja, wel als je verwacht dat Frankrijk het economisch net zo goed zou moeten doen als Duitsland - maar dat is totaal onrealistisch.

Duitsland concurreert heel Europa eruit met lage lonen en door te bezuinigen op onderhoud van infrastructuur. Dat is voor Frankrijk en ook voor zowat alle andere Europese landen politiek niet haalbaar en het is voor Duitsland zelf op den duur ook niet wenselijk. In 2015 gaan ze al een minimumloon invoeren, en er is ook steeds meer druk om miljarden in de infrastructuur te investeren.

Duitsland zal daardoor minder concurrerend worden t.o.v. de rest van Europa, de koers van de euro zal daardoor dalen, en de rest van Europa zal daardoor juist concurrerender worden op de wereldmarkt zonder dat ze extra hoeven te hervormen.

:)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2014 00:28:03 ]
pi_145909582
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 00:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Denk het niet. Want zo verschrikkelijk slecht doet Frankrijk het helemaal niet. Ja, wel als je verwacht dat Frankrijk het economisch net zo goed zou moeten doen als Duitsland - maar dat is totaal onrealistisch.

Duitsland concurreert heel Europa eruit met lage lonen en door te bezuinigen op onderhoud van infrastructuur. Dat is voor Frankrijk en ook voor zowat alle andere Europese landen politiek niet haalbaar en het is voor Duitsland zelf op den duur ook niet wenselijk. In 2015 gaan ze al een minimumloon invoeren, en er is ook steeds meer druk om miljarden in de infrastructuur te investeren.

Duitsland zal daardoor minder concurrerend worden t.o.v. de rest van Europa, de koers van de euro zal daardoor dalen, en de rest van Europa zal daardoor juist concurrerender worden op de wereldmarkt zonder dat ze extra hoeven te hervormen.

:)
Volgens jou concurreert Duitsland Europa eruit omdat het goedkope lonen heeft en bezuinigt op infrastructuur. Ten eerste is Duitsland niet het enige land met goedkope lonen in de EU (bijv. Polen, Bulgarije, Roemenië, Tsjechië etc.). Ten tweede valt het investeren in infrastructuur mee, ook in Duitsland zijn gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid grotere kostenposten dan infrastructuur.

Duitsland doet het vooral goed omdat ze een sterke industrie hebben. Vooral in de techniek zijn ze sterk. In het zuiden van het land weten universiteiten goed samen te werken met het midden- en kleinbedrijf. Ondanks dat Duitsland het momenteel wat minder doet, zal dit voordeel voorlopig blijven bestaan.

Ik denk wel dat de economie last zal hebben van het minimumloon. Voor de minima zal het prettig zijn dat ze iets meer te besteden hebben, als de werknemers tenminste hun baan behouden. Want er zullen werkgevers zijn die minder mensen in dienst kunnen nemen. Ook bepaalde goedkope diensten zullen duurder worden, waardoor Duitsland duurder wordt en minder goed kan concurreren.

En een Duitse economie die minder concurrerend is en het minder goed doet, is niet alleen gunstig voor de rest van Europa. Duitsland is voor Nederland bijvoorbeeld een grote handelspartner, als het daar minder gaat, zullen wij het hier ook merken.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 24-10-2014 23:28:26 ]
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:37:15 #249
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_145917894
Waarom niet gewoon het minimumlooin afschaffen inheel europa. Dan heb je pas een gelijk speelveld. Het invoeren van een minimumloon is slecht voor de Duitse economie. Hier had Merkel nooit in mee moeten gaan. Lonen moet je aan de markt overlanten en niet aan de overheid.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:39:52 #250
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_145917943
quote:

[..]

Dan zet iedereen het ol de spaarrekening, of lost men schulden ermee af. Heeft geen enkel effect op de economie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')