Als je al jaren niets bijdraagt vind ik dat ook niet meer dan normaal. In Nederland lijdt niemand een onwenselijk leven in de bijstand en dat wens ik ook niemand toe.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, over het algemeen maakt dat nogal wat uit.
20 jaar geleden kon je ten eerste een stuk rianter rondkomen van de bijstand, en mensen in de bijstand die een bovenmodale achterban hebben krijgen nogal eens iets toegeschoven, danwel kleding, danwel een tasje boodschappen... en dan is het wel makkelijk roepen dat je zus er prima van kon rondkomen, maar als dat in een andere tijd was en je moeder wel eens kleren voor haar kind kocht (die vervolgens weer aan je andere zus gegeven of verkocht werden omdat die jongere kinderen had), dan is het ook een stuk makkelijker.
Er zijn echter ook (of vooral) mensen in de bijstand wiens achterban ook van het minimum moet rondkomen, en dan valt er weinig weg te geven.
Bizar joh, ik gun mensen juist, ongeacht of ze wel of niet iets 'bijdragen' een fantastisch leven toe. Vreemde manier van beredeneren heb jij.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je al jaren niets bijdraagt vind ik dat ook niet meer dan normaal. In Nederland lijdt niemand een onwenselijk leven in de bijstand en dat wens ik ook niemand toe.
Als het echt noodzakelijk is ga je naar lenen.nl of koop je een jaar geen kleding en leef je op tomaten met pasta zoals een student. Je gezondheid staat op 1, de rest is secundair.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het noodzakelijke zorg is waar je geen gebruik van kunt maken omdat je je eigen risico niet kunt betalen dan maakt het niet veel uit dat Donald Trump er jaloers op is hè...
Is toch drie dagen eten op tafel.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Nou nou, wat erg.
Lekker interessant, een fucking tientje per maand.
Ik wens iedereen een fantastisch leven toe. En in Nederland heeft iedereen die mogelijkheid, zelfs in de bijstand. We moeten ons drukker maken om mensen in andere landen, die het daadwerkelijk slecht hebben i.t.t. hier. De enige armoede die Nederland kent is sociale armoede. Wat men hier arm durft te noemen durf jij niet in Roemenie te vertellen want de mensen lachen je uit.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Bizar joh, ik gun mensen juist, ongeacht of ze wel of niet iets 'bijdragen' een fantastisch leven toe. Vreemde manier van beredeneren heb jij.
Je snapt natuurlijk wel dat dit op deze manier een kuldiscussie gaat worden?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wens iedereen een fantastisch leven toe. En in Nederland heeft iedereen die mogelijkheid, zelfs in de bijstand. We moeten ons drukker maken om mensen in andere landen, die het daadwerkelijk slecht hebben i.t.t. hier. De enige armoede die Nederland kent is sociale armoede. Wat men hier arm durft te noemen durf jij niet in Roemenie te vertellen want de mensen lachen je uit.
Wat valt er te budgetteren als de leefkosten in Nederland gewoon te hoog zijn? Natuurlijk kan je ¤1.- per maand budgetteren voor voedsel. Kutte is alleen dat je daar onvoldoende eten van kunt kopen.quote:
Wat hier modaal is, is in Roemenië ook stinkend rijk.... dan maakt nog niet dat iemand die hier modaal heeft er als een rijke in Roemenië van kan leven.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wens iedereen een fantastisch leven toe. En in Nederland heeft iedereen die mogelijkheid, zelfs in de bijstand. We moeten ons drukker maken om mensen in andere landen, die het daadwerkelijk slecht hebben i.t.t. hier. De enige armoede die Nederland kent is sociale armoede. Wat men hier arm durft te noemen durf jij niet in Roemenie te vertellen want de mensen lachen je uit.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:21 schreef gewoonmeppen het volgende:
Toen ik net begon met werken, toen kreeg ik van mijn werkgever een compensatie voor een zorgverzekering die ik zelf moest afsluiten.
Door te kiezen voor een eigen risico betaalde ik minder premie, dan de compensatie die ik ontving van mijn werkgever. Dus iedere maand een paar gulden extra salaris en toch verzekerd.
Ik maak nog steeds geen gebruik van de zorg, maar betaal wel verplicht bijna 70 euro aan zorgkosten.
Deze kosten worden dus volgend jaar weer verhoogd met 10 euro per maand.
Ik zou wel eens een grafiek willen zien van het stijgen van de zorgkosten in de afgelopen 20 jaar.
Laten we er eens voor gaan zorgen dat er voldoende werk is. Om te beginnen met een heksenjacht op uitbuiting, schijnconstructies en oneerlijke concurrentie. Levert veel meer geld op voor het Rijk dan de heksenjacht op uitkeringsgerechtigden en zorgt voor een vermindering van armoede.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel? De bijstandsuitkering verdubbelen, evenals alle toeslagen?
Laten we ervoor zorgen dat die mensen minimaal 2000 euro schoon overhouden.
LOL.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar laten we ook niet doen alsof dat het einde van de wereld betekent. Nederland heeft een van de meest royale sociale vangnetten ter wereld. Terecht, maar dat mag ook best eens gewaardeerd worden.
De feiten zijn dat men kan rondkomen terwijl er zelfs in Europa genoeg landen zijn waar werkenden nog niet eens kunnen rondkomen. Het grootste gezwel van rijkdom is dat mensen een verwachtingspatroon krijgen: hebben hebben hebben en alles moet maar kunnen en je hebt het slecht als je net aan kunt rondkomen. Man, je hebt een dak boven je hoofd leeft niet in oorlog hoeft niet bang te zijn voor een pistool op je hoofd als je op straat loopt hebt toegang tot de beste zorg in de wereld en voedsel van goede kwaliteit. Je kinderen kunnen genieten van onderwijs op hoog niveau. Dat is iets waar 75 procent van de aardkloot van droomt. En dat is een basisgegeven voor een ieder die in Nederland woont. Mensen zouden God elke dag op hun blote knietjes moeten danken dat ze in Nederland zijn geboren, maar in plaats daarvan klagen Nederlanders maar raak. We kunnen onze energie beter besteden om andere landen naar hetzelfde niveau te krijgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk wel dat dit op deze manier een kuldiscussie gaat worden?
Laten we het bij de feiten houden. Ja, je kunt rondkomen in de bijstand, nee dat is geen feest. Akkoord?
Nee. Want ondanks dat ze betalen voor hun verzekering, kunnen ze die zorg nog steeds niet betalen. Ze betalen dus premie voor zorg die ze niet af kunnen nemen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:35 schreef Richestorags het volgende:
En ze krijgen er zorg voor terug
Heb je daar ook cijfers van?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Nederland heeft één van de hoogste kosten van levensonderhoud in de wereld
Hoe komt het eigenlijk dat jij in elk topic doet alsof zoiets als eigen verantwoordelijk niet bestaat en Nederland een verschrikkelijk land is om in te wonen want oneerlijk enzo?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Nederland heeft één van de hoogste kosten van levensonderhoud in de wereld, niet raar dat daar dan ook een steviger vangnet tegenover moet staan.
Dan nog is het vangnet behoudens Scandinavische landen het meest royaal in de wereld qua koopkracht e.d.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Nederland heeft één van de hoogste kosten van levensonderhoud in de wereld, niet raar dat daar dan ook een steviger vangnet tegenover moet staan.
En een groep Babyboomers die vinden dat hun kinderen vooral hun eigen problemen maar op moeten lossen.. daar is toch de bijstand voor? Zij moeten zelf toch ook één van de vele vakantie reizen per jaar inleveren door de kortingen op hun pensioenen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
Er zijn echter ook (of vooral) mensen in de bijstand wiens achterban ook van het minimum moet rondkomen, en dan valt er weinig weg te geven.
Precies, maar dat wordt nogal eens makkelijk vergeten als je aan de goede kant van de streep staat.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Je begrijpt het niet, je houdt nu een pleidooi om alles te laten zoals het is. Ongeacht of ze in Afrika uit waterputjes water halen of niet blijft het feit staan dat wij hier genaaid worden door de overheid samen met de verzekeringsmaatschappijen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De feiten zijn dat men kan rondkomen terwijl er zelfs in Europa genoeg landen zijn waar werkenden nog niet eens kunnen rondkomen. Het grootste gezwel van rijkdom is dat mensen een verwachtingspatroon krijgen: hebben hebben hebben en alles moet maar kunnen en je hebt het slecht als je net aan kunt rondkomen. Man, je hebt een dak boven je hoofd leeft niet in oorlog hoeft niet bang te zijn voor een pistool op je hoofd als je op straat loopt hebt toegang tot de beste zorg in de wereld en voedsel van goede kwaliteit. Je kinderen kunnen genieten van onderwijs op hoog niveau. Dat is iets waar 75 procent van de aardkloot van droomt. En dat is een basisgegeven voor een ieder die in Nederland woont. Mensen zouden God elke dag op hun blote knietjes moeten danken dat ze in Nederland zijn geboren, maar in plaats daarvan klagen Nederlanders maar raak. We kunnen onze energie beter besteden om andere landen naar hetzelfde niveau te krijgen.
Huh?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je al jaren niets bijdraagt vind ik dat ook niet meer dan normaal. In Nederland lijdt niemand een onwenselijk leven in de bijstand en dat wens ik ook niemand toe.
Heel gezond idd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als het echt noodzakelijk is ga je naar lenen.nl of koop je een jaar geen kleding en leef je op tomaten met pasta zoals een student. Je gezondheid staat op 1, de rest is secundair.
Niet vergeten hoor, maar ik vind het allemaal zo kinderlijk onlogisch dat ik niet kan bevatten hoe dit effectiever zou moeten zijn...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij je vergeet dat de gemeentes er een kleiner budget voor krijgen, dus de kosten ergens anders vandaan moeten halen...
Krijgen we die fucking bullshit weer.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat jij in elk topic doet alsof zoiets als eigen verantwoordelijk niet bestaat en Nederland een verschrikkelijk land is om in te wonen want oneerlijk enzo?
Nee hoor, dat pleidooi houd ik niet. Maar we hebben nu eenmaal een lange recessie gehad dus zullen we wat moeten inleveren. Maar wees niet bang hoor, de regering gaat vanzelf weer cadeautjes uitdelen als we ooit weer groei krijgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet, je houdt nu een pleidooi om alles te laten zoals het is. Ongeacht of ze in Afrika uit waterputjes water halen of niet blijft het feit staan dat wij hier genaaid worden door de overheid samen met de verzekeringsmaatschappijen.
Dat het wellicht niet het allereerste punt is om aan te pakken globaal gezien daar ben ik het mee eens. Het zou echter wijs zijn om stelling te nemen tegen elk onrecht en niet op basis van een lijn trekken op de lineaal der rechtvaardigheid.
Dat mag niet van onze MP.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon rustig doen met je doekoe joh.
Van welk geld? Of hogen we de staatsschuld nog wat op. Die groei is alleen maar doordat de geldpersen rollenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor, dat pleidooi houd ik niet. Maar we hebben nu eenmaal een lange recessie gehad dus zullen we wat moeten inleveren. Maar wees niet bang hoor, de regering gaat vanzelf weer cadeautjes uitdelen als we ooit weer groei krijgen.
Ik zeg alleen dat mensen hier niet moeten doen alsof het zo godgeklaagd is in Nederland. In plaats van te zeuren kan je het ook omdraaien en blij zijn dat je niet in de situatie zit van 99 van de 100 mensen op deze aarde: (veel) erger.
Die mensen krijgen toch een uitkering? Niemand hoeft in Nederland in de goot weg te rotten, dus doe ook niet alsof dat wel zo is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Krijgen we die fucking bullshit weer.
'Eigen verantwoordelijkheid' is altijd heel makkelijk roepen als je zelf de kwaliteiten hebt en het inkomen om die verantwoordelijkheid te dragen. Maar hoe is het iemands 'eigen verantwoordelijkheid' dat die gehandicapt, chronisch ziek, of werkloos is geworden? Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Studenten komen er hun studententijd mee door. Je kan altijd wel ergens snoeien. Verkoop je tv en je bank. Liever zitten op de grond dan niet naar de dokter kunnen.quote:
1.4 miljard euro winst hebben de verzerkingsmaatschappijen gemaakt afgelopen jaar. 1.4 miljard. Hoeveel groei is er nodig?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor, dat pleidooi houd ik niet. Maar we hebben nu eenmaal een lange recessie gehad dus zullen we wat moeten inleveren. Maar wees niet bang hoor, de regering gaat vanzelf weer cadeautjes uitdelen als we ooit weer groei krijgen.
Het is de omgekeerde beredenering. Wij leven in Nederland, ik kan invloed uitoefenen in Nederland dus focus ik mij op Nederland. Nogmaals, op de lineaal der verschrikking komt Nederland goed uit de verf. Dat is echter nimmer een vrijbrief voor asociale acties van rechtse rakkers.quote:Ik zeg alleen dat mensen hier niet moeten doen alsof het zo godgeklaagd is in Nederland. In plaats van te zeuren kan je het ook omdraaien en blij zijn dat je niet in de situatie zit van 99 van de 100 mensen op deze aarde: (veel) erger.
Dat weerhoudt de regering er niet van om cadeautjes uit te delen. Of mensen moeten hun verwachtingspatroon bijstellen en realiseren dat de tijd dat het niet op kon voorbij is in Nederland. En desondanks hebben we het beter dan 95 procent van de aarde....quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:03 schreef Proximo het volgende:
[..]
Van welk geld? Of hogen we de staatsschuld nog wat op. Die groei is alleen maar doordat de geldpersen rollen
Ga jij nou echt Nederland vergelijken met een derdewereldland?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weerhoudt de regering er niet van om cadeautjes uit te delen. Of mensen moeten hun verwachtingspatroon bijstellen en realiseren dat de tijd dat het niet op kon voorbij is in Nederland. En desondanks hebben we het beter dan 95 procent van de aarde....
totale uitgaven lijkt mequote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En zijn dat de totale kosten of alleen de daadwerkelijke kosten voor zorg?
Waar past de 1.4 miljard winst in dit plaatje?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:08 schreef Re het volgende:
[..]
totale uitgaven lijkt me
En we leven in een maatschappij waar de gezonde mens betaalt voor de zieke mens, en aangezien we steeds chronischer ziek worden zul je als gezond persoon relatief meer moeten bijdragen. Hetzelfde geldt voor de mensen die financieel zorgen voor hen die het financieel niet geheel aankunnen (bijstand), dus stop met zeiken en wees respectvol naar de mensen die voor jou zorgen.
Ik ben blij dat ik maar 1600 Euro aan zorgkosten heb per jaar en heb diep respect voor de mensen die de rest van de kosten voor mij betalen
En jij denkt dat ze dat geld niet nodig hebben voor de toekomst waarin de zorgkosten alleen maar gaan stijgen? Beter nu een buffer dan straks ineens 100 euro erbij per maand. Dan gaan de mensen pas piepen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
1.4 miljard euro winst hebben de verzerkingsmaatschappijen gemaakt afgelopen jaar. 1.4 miljard. Hoeveel groei is er nodig?
Dat wij in Nederland leven komt omdat wij mensen dat zo bepaald hebben. De aardbol is 1 geheel en wij delen hem met zijn allen. Ik kijk globaal en zie hoe goed wij het hebben. Als dat mij een asociale rechte rakker maakt in jouw ogen: het maakt me niet uit. Ik ben blij voor jou dat je ook in Nederland woont.quote:Het is de omgekeerde beredenering. Wij leven in Nederland, ik kan invloed uitoefenen in Nederland dus focus ik mij op Nederland. Nogmaals, op de lineaal der verschrikking komt Nederland goed uit de verf. Dat is echter nimmer een vrijbrief voor asociale acties van rechtse rakkers.
Die twee woorden dekken de lading precies over hoe ongelofelijk verrot dat systeem is. Een verzekering hoort immers een collectief potje te zijn, waaruit (in dit geval) geld gehaald mag worden door degene die inlegt en ivm ziekte kosten maakt. Het doel hoort het vormen van een collectief spaarpotje te zijn, niet het genereren van een miljardenwinst...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het rondweg onvoorstelbaar dat er hier mensen zijn die voor de 1.4 miljard winstmakende verzekeringsmaatschappijen zijn en tegen de zwakkeren in de samenleving. Ik bedoel, wat voor figuur ben je dan?
Is dat zo?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De feiten zijn dat men kan rondkomen terwijl er zelfs in Europa genoeg landen zijn waar werkenden nog niet eens kunnen rondkomen. Het grootste gezwel van rijkdom is dat mensen een verwachtingspatroon krijgen: hebben hebben hebben en alles moet maar kunnen en je hebt het slecht als je net aan kunt rondkomen. Man, je hebt een dak boven je hoofd leeft niet in oorlog hoeft niet bang te zijn voor een pistool op je hoofd als je op straat loopt hebt toegang tot de beste zorg in de wereld en voedsel van goede kwaliteit. Je kinderen kunnen genieten van onderwijs op hoog niveau. Dat is iets waar 75 procent van de aardkloot van droomt. En dat is een basisgegeven voor een ieder die in Nederland woont. Mensen zouden God elke dag op hun blote knietjes moeten danken dat ze in Nederland zijn geboren, maar in plaats daarvan klagen Nederlanders maar raak. We kunnen onze energie beter besteden om andere landen naar hetzelfde niveau te krijgen.
Wacht even, jij denkt dat dat geld in een potje zit? Om ons te helpen over 10 jaar? Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat geld niet nodig hebben voor de toekomst waarin de zorgkosten alleen maar gaan stijgen? Beter nu een buffer dan straks ineens 100 euro erbij per maand. Dan gaan de mensen pas piepen.
Nou dan zul je het dus eens zijn dat de 1.4 miljard winst een betere bestemming heeft dan in de zakken van de zorgverzekeraars, akkoord? Waterbronnen graven in Afrika bijvoorbeeld.quote:Dat wij in Nederland leven komt omdat wij mensen dat zo bepaald hebben. De aardbol is 1 geheel en wij delen hem met zijn allen. Ik kijk globaal en zie hoe goed wij het hebben. Als dat mij een asociale rechte rakker maakt in jouw ogen: het maakt me niet uit. Ik ben blij voor jou dat je ook in Nederland woont.
da's net geen 1% van de totale zorgkosten... phoe phoequote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Waar past de 1.4 miljard winst in dit plaatje?
Exact, en daarom zou het een taak van de, burgerliefhebbende, overheid moeten zijn. Echter zijn ook zij corruptquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die twee woorden dekken de lading precies over hoe ongelofelijk verrot dat systeem is. Een verzekering hoort immers een collectief potje te zijn, waaruit (in dit geval) geld gehaald mag worden door degene die inlegt en ivm ziekte kosten maakt. Het doel hoort het vormen van een collectief spaarpotje te zijn, niet het genereren van een miljardenwinst...
Hey wat grappig, nog een haterquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Ga jij nou echt Nederland vergelijken met een derdewereldland?![]()
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
da's net geen 1% van de totale zorgkosten... phoe phoe
Boodschappen zijn hier goedkoop en nergens vind je zoveel sociale huurwoningen als in Nederland. Juist voor de wat minder bedeelden is het hier relatief goed toeven.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Hater? Jij praat kulregels die in Nederland worden ingevoerd goed onder het mom dat het op Mars nog slechter is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hey wat grappig, nog een haterik hoop van harte dat jullie met zijn allen gaan inzien dat we het in Nederland gewoon goed hebben. Reden om positief te zijn in plaats van alleen maar te klagen. In landen waar men het een stuk slechter heeft hoor ik aanzienlijk minder geklaag over de situatie...
Waar gaat volgens jou die winst heen dan?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wacht even, jij denkt dat dat geld in een potje zit? Om ons te helpen over 10 jaar? Hoe oud ben je?
Zoals alle winst bij alle bedrijven. In de zakken van de bigboys, snap jequote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:13 schreef freako het volgende:
[..]
Waar gaat volgens jou die winst heen dan?
Wacht even, dacht je dat dat geld in villa's en auto's werd gestoken? Man man man, denk even na alsjeblieftquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wacht even, jij denkt dat dat geld in een potje zit? Om ons te helpen over 10 jaar? Hoe oud ben je?
Daar geeft Nederland al veel geld aan uit.quote:Nou dan zul je het dus eens zijn dat de 1.4 miljard winst een betere bestemming heeft dan in de zakken van de zorgverzekeraars, akkoord? Waterbronnen graven in Afrika bijvoorbeeld.
Die cadeautjes worden dus al uitgedeeld.. aan de rijke toplaag.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:02 schreef Richestorags het volgende:
Je weet wat voor bedrijfsconstructie de meeste zorgverzekeraars hebben?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zoals alle winst bij alle bedrijven. In de zakken van de bigboys, snap je
Nee, dit is lekker inhoudelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:14 schreef Re het volgende:
[..]
wat nou met je janksmiley, losers argument
Je weet dat nagenoeg alle zorgverzekeringen bij coöperaties lopen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zoals alle winst bij alle bedrijven. In de zakken van de bigboys, snap je
flikker dan op met je janksmileysquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee, dit is lekker inhoudelijk.
Klopt, en daarmee wordt je geacht rond te kunnen komen. Pakweg 900 euro voor een alleenstaande en 1200 euro voor samenwonenden. Dat is al geen vetpot, en niet zo eenvoudig als vaak gemakzuchtig wordt gesteld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die mensen krijgen toch een uitkering? Niemand hoeft in Nederland in de goot weg te rotten, dus doe ook niet alsof dat wel zo is.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je weet wat voor bedrijfsconstructie de meeste zorgverzekeraars hebben?
Ik weet oprecht helemaal niks van dit soort dingen, kan 1 van jullie er wat meer over uitleggen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:15 schreef freako het volgende:
[..]
Je weet dat nagenoeg alle zorgverzekeringen bij coöperaties lopen?
Die groei zit alleen in de export door lage prijzen door massa ontslagen, lage lonen en schijnconstructies. De normale Nederlander voelt alleen maar krimp.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:03 schreef Proximo het volgende:
[..]
Van welk geld? Of hogen we de staatsschuld nog wat op. Die groei is alleen maar doordat de geldpersen rollen
Waar haal je al die kul toch vandaan? Beste voedsel voor de export? Jongeren die tot ver na hun 30e bij hun ouders wonen? Iets dat in Zuid en Oost Europa overigens volkomen normaal is maar goed... Mensen die op frikandellen leven?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Steeds meer mensen kunnen niet zelfstandig wonen, steeds meer mensen komen op straat door werkeloosheid en wachtlijsten. Steeds meer jongeren wonen noodgedwongen lang bij hun ouders in. Tot boven de 30 that is.
Toegang tot de beste zorg ter wereld is voor een aanzienlijke groep onbetaalbaar. 43% van de doorverwijzingen naar ziekenhuizen voor o.a. aanvullend onderzoek en behandelingen (zelfs röntgenfoto's) worden niet opgevolgd door de patiënten vanwege de kosten.
Het beste voedsel is voor de export. Gaat het minder met de export (zoals nu met Ruslandboycot) dan komt dat voedsel niet op de markt maar wordt doorgedraaid/vernietigd om de prijzen hoog te kunnen houden. Een groeiende groep mensen kan zich geen vlees, vis, fruit en verse groenten veroorloven. Helaas is het leven op aardappels, tomatensaus en diepvries frikadellen niet erg gezond. Hoe gezonder het voedsel, hoe duurder het is en dus onbereikbaar voor een groeiende groep.
Ik ben me totaal wezenloos geschrokken van de kosten van enkele MBO opleidingen (onder de 18 en dus geen stufi of lening) en die zijn voor minima ondanks toeslagen en subsidies absoluut onbetaalbaar geworden.
Is dat zo? Basisvoorwaarde om van een uitkering rond te kunnen komen is toch een sociale huurwoning en laten we daar nu een tekort aan hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die mensen krijgen toch een uitkering? Niemand hoeft in Nederland in de goot weg te rotten, dus doe ook niet alsof dat wel zo is.
Onzin. Er worden geen cadeautjes aan de rijke toplaag uitgedeeld. De mensen die meer dan modaal verdienen betalen het meeste belasting.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die cadeautjes worden dus al uitgedeeld.. aan de rijke toplaag.
En ik werk 40 uur plus per week voor het dubbele van wat die samenwoners krijgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, en daarmee wordt je geacht rond te kunnen komen. Pakweg 900 euro voor een alleenstaande en 1200 euro voor samenwonenden. Dat is al geen vetpot, en niet zo eenvoudig als vaak gemakzuchtig wordt gesteld.
Maar er mag natuurlijk wel kritiek geuit worden als het jaar in jaar uit moeilijker gemaakt wordt om daarmee rond te komen. 5% inleveren op zo'n beperkt inkomen is nogal wat (dan reken ik alle aangekondigde verlagingen mee).
Geen tekort. Er wonen te veel mensen in waarvoor het niet is bedoeld. Dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat zo? Basisvoorwaarde om van een uitkering rond te kunnen komen is toch een sociale huurwoning en laten we daar nu een tekort aan hebben.
Veel verzekeringsbedrijven (waaronder bijna alle zorgverzekeraars) zijn 'onderlinge waarborgmaatschappijen', coöperaties zonder winstoogmerk. Iedere verzekerde is lid van de coöperatie, er is dus geen structuur met aandeelhouders zoals een NV of BV die hebben.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik weet oprecht helemaal niks van dit soort dingen, kan 1 van jullie er wat meer over uitleggen?
Weet je, ik vind het allemaal fantastisch enzo. Maar alsnog maken ze 1.4 miljard winst en willen ze alsnog de verzerking verhogen. Welke verklaring heb je daarvoor?quote:
Mm.. Ja. Idee. Hoeveel denk je dat de bank die ik 6 jaar geleden van mijn Oma erfde en de toeter tv die ik 10 jaar geleden van het grofvuil redde (ja, ook toen ik werkte leefde ik zuinig) nu zullen opbrengen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Studenten komen er hun studententijd mee door. Je kan altijd wel ergens snoeien. Verkoop je tv en je bank. Liever zitten op de grond dan niet naar de dokter kunnen.
Je kent geen nuance hierin?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik werk 40 uur plus per week voor het dubbele van wat die samenwoners krijgen.
Moet dat gelijk worden getrokken zodat werken helemaal niet lonend wordt.
Dus er zijn echt miljarden potjes, hoe verklaar je dan de stijging volgend jaar? Ik kan mij overigens geen verlaagde premie voor de geest halen, alleen dat ik geen 250 euro eigen risico meer terugkrijg aan het einde van het jaarquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:19 schreef freako het volgende:
[..]
Veel verzekeringsbedrijven (waaronder bijna alle zorgverzekeraars) zijn 'onderlinge waarborgmaatschappijen', coöperaties zonder winstoogmerk. Iedere verzekerde is lid van de coöperatie, er is dus geen structuur met aandeelhouders zoals een NV of BV die hebben.
Er is dus geen winstoogmerk, dus de leden als geheel bepalen wat er met eventueel behaalde winst moet gebeuren. De laatste jaren is er veel in buffers gestoken (dat moest van De Nederlandsche Bank), daarnaast zijn bij veel maatschappijen de premies enigszins verlaagd afgelopen jaar (eigenlijk een soort winstuitkering aan de leden dus).
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hey wat grappig, nog een haterik hoop van harte dat jullie met zijn allen gaan inzien dat we het in Nederland gewoon goed hebben. Reden om positief te zijn in plaats van alleen maar te klagen. In landen waar men het een stuk slechter heeft hoor ik aanzienlijk minder geklaag over de situatie...
Ik zorg nog steeds voor mijzelf. En nu?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:08 schreef Re het volgende:
Hetzelfde geldt voor de mensen die financieel zorgen voor hen die het financieel niet geheel aankunnen (bijstand), dus stop met zeiken en wees respectvol naar de mensen die voor jou zorgen.
waar e het voro eruiken weet ik niet, ik hoop om voor wat buffer te zorgen in de toekomst, maar die winst is natuurlijk niet echt significant gedeelte van je premie.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Weet je, ik vind het allemaal fantastisch enzo. Maar alsnog maken ze 1.4 miljard winst en willen ze alsnog de verzerking verhogen. Welke verklaring heb je daarvoor?
Ongeveer 40 - 45 euro voor de bank en 14-18 euro voor de TV.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mm.. Ja. Idee. Hoeveel denk je dat de bank die ik 6 jaar geleden van mijn Oma erfde en de toeter tv die ik 10 jaar geleden van het grofvuil redde (ja, ook toen ik werkte leefde ik zuinig) nu zullen opbrengen?
niet je poot breken!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zorg nog steeds voor mijzelf. En nu?
Inderdaad. Efficientieslagen in de zorg valt veel meer winst uit te halen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:23 schreef Re het volgende:
[..]
waar e het voro eruiken weet ik niet, ik hoop om voor wat buffer te zorgen in de toekomst, maar die winst is natuurlijk niet echt significant gedeelte van je premie.
Zorgwekkender vind k wel dat er steeds minder verzekerd wordt en de inefficiëntie in de zorg zelf, dat zijn veel belangrijkere punten voor mij dan die 1% winst
Wat is volgens jou dan genoeg?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je kent geen nuance hierin?
Zo zwart - wit ligt het natuurlijk niet.
Dat hoop ik ook.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:23 schreef Re het volgende:
[..]
waar e het voro eruiken weet ik niet, ik hoop om voor wat buffer te zorgen in de toekomst, maar die winst is natuurlijk niet echt significant gedeelte van je premie.
Daar ben ik het ook mee eens maar nogmaals, onrecht is onrecht. Met liefde betaal ik voor alle zwakkeren in de samenleving, dat meen ik serieus. Maar ik wil niet betalen voor winsten die niet ten goede komen aan de zwakkeren in de maatschappij. Daar neem ik pertinent stelling tegen in. Daarom is het van belang om te zien waar die winsten naar toe gaan.quote:Zorgwekkender vind k wel dat er steeds minder verzekerd wordt en de inefficiëntie in de zorg zelf, dat zijn veel belangrijkere punten voor mij dan die 1% winst
Ik zeg niet dat ik de uitkeringen te laag vind. Ik zeg dat er opgepast moet worden met bezuinigings-, of kostenverhogende maatregelen die vooral deze kwetsbare groepen treffen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan genoeg?
Want een beetje full time werker krijgt, zoals ik al aangaf, iets van 2-2.5k netto. Wat is volgens jou dan fair voor werklozen?
Met een HBO diploma wellicht ja, alles daaronder mag in de handjes knijpen met 1.4 k netto.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan genoeg?
Want een beetje full time werker krijgt, zoals ik al aangaf, iets van 2-2.5k netto. Wat is volgens jou dan fair voor werklozen?
Een paar tientjes. In combinatie met het abo dat je dan kunt opzeggen op de tv moet dat genoeg zijn. En andere maatregelen. Als mensen niet naar de dokter gaan om geld zijn ze verslaafd aan geld. Ik zou desnoods een jaar lang in stinkende tweedehans kleding lopen als ik daar zorg voor in de plaats krijg.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mm.. Ja. Idee. Hoeveel denk je dat de bank die ik 6 jaar geleden van mijn Oma erfde en de toeter tv die ik 10 jaar geleden van het grofvuil redde (ja, ook toen ik werkte leefde ik zuinig) nu zullen opbrengen?
Het is niet alleen de winst (die 1,4 miljard is trouwens van 1 zorgverzekeraar) maar ook de kosten van de zorgverzekeraar zelf die van de zorgpremies worden betaald. Denk o.a. aan lonen, gebouwen, g/w/l, verzekeringen, leaseauto's, inrichting (en afschrijving), IT enz enz. Tel alleen eens de lonen van de directeuren bij elkaar op.. en dan heb je dat leger aan werknemers nog niet meegeteld. En die lonen zijn niet zielig. Begin dit jaar een aantal sollicitatie rondes mogen doorlopen bij een zorgverzekeraar.. het loonaanbod was ¤2500.- bruto per maand meer dan ik elders zou kunnen vangen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
da's net geen 1% van de totale zorgkosten... phoe phoe
En ook daar valt, zeker met 2 verdienenden, nog van rond te komen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Met een HBO diploma wellicht ja, alles daaronder mag in de handjes knijpen met 1.4 k netto.
Mensen die zeuren over belasting betalen maar zelf minimaal ruim het dubbele verdienen of 3 keer zoveel zijn zelf verslaafd aan geld. Hoe durf je dat te zeggen over mensen die zo goed en zo kwaad proberen om de eindjes aan elkaar te knopen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een paar tientjes. In combinatie met het abo dat je dan kunt opzeggen op de tv moet dat genoeg zijn. En andere maatregelen. Als mensen niet naar de dokter gaan om geld zijn ze verslaafd aan geld. Ik zou desnoods een jaar lang in stinkende tweedehans kleding lopen als ik daar zorg voor in de plaats krijg.
'Willen' is veel te zwart-wit gesteld, dat is een denkfout.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:30 schreef Re het volgende:
en ik zeg het maar zo, als je ziek bent wil je geholpen worden, wil je niet geholpen worden dan ben je niet ziek. Daarnaast zal je de maatschappij flink veel geld gaan kosten als je niet geholpen wil worden.
Dat heeft ook zijn redenen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
2500 bruto per maand? Dat is net onder of rond het startsalaris van mijn sector. Zo ruig is dat niet hoor. En dat salaris van die directeuren is echt peanuts op de 1.4 miljard die weer peanuts is op de totale zorgkosten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is niet alleen de winst (die 1,4 miljard is trouwens van 1 zorgverzekeraar) maar ook de kosten van de zorgverzekeraar zelf die van de zorgpremies worden betaald. Denk o.a. aan lonen, gebouwen, g/w/l, verzekeringen, leaseauto's, inrichting (en afschrijving), IT enz enz. Tel alleen eens de lonen van de directeuren bij elkaar op.. en dan heb je dat leger aan werknemers nog niet meegeteld. En die lonen zijn niet zielig. Begin dit jaar een aantal sollicitatie rondes mogen doorlopen bij een zorgverzekeraar.. het loonaanbod was ¤2500.- bruto per maand meer dan ik elders zou kunnen vangen.
het zouden eigenlijk ideologische vrijwilligers moeten zijn ergens op de hei in twente of zoquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is niet alleen de winst (die 1,4 miljard is trouwens van 1 zorgverzekeraar) maar ook de kosten van de zorgverzekeraar zelf die van de zorgpremies worden betaald. Denk o.a. aan lonen, gebouwen, g/w/l, verzekeringen, leaseauto's, inrichting (en afschrijving), IT enz enz. Tel alleen eens de lonen van de directeuren bij elkaar op.. en dan heb je dat leger aan werknemers nog niet meegeteld. En die lonen zijn niet zielig. Begin dit jaar een aantal sollicitatie rondes mogen doorlopen bij een zorgverzekeraar.. het loonaanbod was ¤2500.- bruto per maand meer dan ik elders zou kunnen vangen.
Lekker met een wachtlijst van meer dan 10 jaar..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Boodschappen zijn hier goedkoop en nergens vind je zoveel sociale huurwoningen als in Nederland. Juist voor de wat minder bedeelden is het hier relatief goed toeven.
Je blijft maar bagatelliseren he?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
2500 bruto per maand? Dat is net onder of rond het startsalaris van mijn sector. Zo ruig is dat niet hoor. En dat salaris van die directeuren is echt peanuts op de 1.4 miljard die weer peanuts is op de totale zorgkosten.
het is een keuze die je maakt, daar zit willen in meegenomenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
'Willen' is veel te zwart-wit gesteld, dat is een denkfout.
Doe ff normaal of moeten we een mod gaan melden? Dit is geen klb.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:14 schreef Re het volgende:
[..]
wat nou met je janksmiley, losers argument
Of gewoon bijstandtrekkers omdat het geld niet naar de verzekeringsmaatschappijen vloeit maar rechtstreeks naar de ziekenhuizen. Alhoewel, dan kunnen ze nog schoonmaker worden in de immer drukker wordende ziekenhuizen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
het zouden eigenlijk ideologische vrijwilligers moeten zijn ergens op de hei in twente of zo
Ik zeg niet dat mensen uit de groep modaal of hoger niet verslaafd zijn aan geld. Tot aan de top aan toe zijn mensen verslaafd aan geld. Ik vind het alleen vreemd dat je je laat weerhouden van zorg omwille van het geld. Je kan altijd op iets besparen dat van minder belang is dan zorg. Altijd. Doe je dat niet hecht je wel degelijk te veel aan geld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mensen die zeuren over belasting betalen maar zelf minimaal ruim het dubbele verdienen of 3 keer zoveel zijn zelf verslaafd aan geld. Hoe durf je dat te zeggen over mensen die zo goed en zo kwaad proberen om de eindjes aan elkaar te knopen.
De keuze is geen eerlijke keuze omdat de balans niet goed zit. - Pizzakoppo, 2014quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:33 schreef Re het volgende:
[..]
het is een keuze die je maakt, daar zit willen in meegenomen
Vind je dat werkelijk vreemd?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mensen uit de groep modaal of hoger niet verslaafd zijn aan geld. Tot aan de top aan toe zijn mensen verslaafd aan geld. Ik vind het alleen vreemd dat je je laat weerhouden van zorg omwille van het geld. Je kan altijd op iets besparen dat van minder belang is dan zorg. Altijd. Doe je dat niet hecht je wel degelijk te veel aan geld.
dat laatste is idd waar het grote geld verslinden zit, en dan moet je het ook nog schoonmakenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Of gewoon bijstandtrekkers omdat het geld niet naar de verzekeringsmaatschappijen vloeit maar rechtstreeks naar de ziekenhuizen. Alhoewel, dan kunnen ze nog schoonmaker worden in de immer drukker wordende ziekenhuizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |