Nou, bedankt voor deze toevoeging, ik was al erg benieuwd met wie jij het nou precies eens was.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Koos is allesbehalve een rechtse rakker maar in dit topic ben ik het roerend met hem eens.
Als het noodzakelijke zorg is waar je geen gebruik van kunt maken omdat je je eigen risico niet kunt betalen dan maakt het niet veel uit dat Donald Trump er jaloers op is hè...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En ze krijgen er zorg voor terug waarbij heel Amerika (Noord en Zuid), Afrika, Azie en een groot deel van Europa zijn vingers bij aflikt. Kortom: non-probleem.
Als je al jaren niets bijdraagt vind ik dat ook niet meer dan normaal. In Nederland lijdt niemand een onwenselijk leven in de bijstand en dat wens ik ook niemand toe.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, over het algemeen maakt dat nogal wat uit.
20 jaar geleden kon je ten eerste een stuk rianter rondkomen van de bijstand, en mensen in de bijstand die een bovenmodale achterban hebben krijgen nogal eens iets toegeschoven, danwel kleding, danwel een tasje boodschappen... en dan is het wel makkelijk roepen dat je zus er prima van kon rondkomen, maar als dat in een andere tijd was en je moeder wel eens kleren voor haar kind kocht (die vervolgens weer aan je andere zus gegeven of verkocht werden omdat die jongere kinderen had), dan is het ook een stuk makkelijker.
Er zijn echter ook (of vooral) mensen in de bijstand wiens achterban ook van het minimum moet rondkomen, en dan valt er weinig weg te geven.
Bizar joh, ik gun mensen juist, ongeacht of ze wel of niet iets 'bijdragen' een fantastisch leven toe. Vreemde manier van beredeneren heb jij.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je al jaren niets bijdraagt vind ik dat ook niet meer dan normaal. In Nederland lijdt niemand een onwenselijk leven in de bijstand en dat wens ik ook niemand toe.
Als het echt noodzakelijk is ga je naar lenen.nl of koop je een jaar geen kleding en leef je op tomaten met pasta zoals een student. Je gezondheid staat op 1, de rest is secundair.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het noodzakelijke zorg is waar je geen gebruik van kunt maken omdat je je eigen risico niet kunt betalen dan maakt het niet veel uit dat Donald Trump er jaloers op is hè...
Is toch drie dagen eten op tafel.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Nou nou, wat erg.
Lekker interessant, een fucking tientje per maand.
Ik wens iedereen een fantastisch leven toe. En in Nederland heeft iedereen die mogelijkheid, zelfs in de bijstand. We moeten ons drukker maken om mensen in andere landen, die het daadwerkelijk slecht hebben i.t.t. hier. De enige armoede die Nederland kent is sociale armoede. Wat men hier arm durft te noemen durf jij niet in Roemenie te vertellen want de mensen lachen je uit.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Bizar joh, ik gun mensen juist, ongeacht of ze wel of niet iets 'bijdragen' een fantastisch leven toe. Vreemde manier van beredeneren heb jij.
Je snapt natuurlijk wel dat dit op deze manier een kuldiscussie gaat worden?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wens iedereen een fantastisch leven toe. En in Nederland heeft iedereen die mogelijkheid, zelfs in de bijstand. We moeten ons drukker maken om mensen in andere landen, die het daadwerkelijk slecht hebben i.t.t. hier. De enige armoede die Nederland kent is sociale armoede. Wat men hier arm durft te noemen durf jij niet in Roemenie te vertellen want de mensen lachen je uit.
Wat valt er te budgetteren als de leefkosten in Nederland gewoon te hoog zijn? Natuurlijk kan je ¤1.- per maand budgetteren voor voedsel. Kutte is alleen dat je daar onvoldoende eten van kunt kopen.quote:
Wat hier modaal is, is in Roemenië ook stinkend rijk.... dan maakt nog niet dat iemand die hier modaal heeft er als een rijke in Roemenië van kan leven.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wens iedereen een fantastisch leven toe. En in Nederland heeft iedereen die mogelijkheid, zelfs in de bijstand. We moeten ons drukker maken om mensen in andere landen, die het daadwerkelijk slecht hebben i.t.t. hier. De enige armoede die Nederland kent is sociale armoede. Wat men hier arm durft te noemen durf jij niet in Roemenie te vertellen want de mensen lachen je uit.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:21 schreef gewoonmeppen het volgende:
Toen ik net begon met werken, toen kreeg ik van mijn werkgever een compensatie voor een zorgverzekering die ik zelf moest afsluiten.
Door te kiezen voor een eigen risico betaalde ik minder premie, dan de compensatie die ik ontving van mijn werkgever. Dus iedere maand een paar gulden extra salaris en toch verzekerd.
Ik maak nog steeds geen gebruik van de zorg, maar betaal wel verplicht bijna 70 euro aan zorgkosten.
Deze kosten worden dus volgend jaar weer verhoogd met 10 euro per maand.
Ik zou wel eens een grafiek willen zien van het stijgen van de zorgkosten in de afgelopen 20 jaar.
Laten we er eens voor gaan zorgen dat er voldoende werk is. Om te beginnen met een heksenjacht op uitbuiting, schijnconstructies en oneerlijke concurrentie. Levert veel meer geld op voor het Rijk dan de heksenjacht op uitkeringsgerechtigden en zorgt voor een vermindering van armoede.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel? De bijstandsuitkering verdubbelen, evenals alle toeslagen?
Laten we ervoor zorgen dat die mensen minimaal 2000 euro schoon overhouden.
LOL.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar laten we ook niet doen alsof dat het einde van de wereld betekent. Nederland heeft een van de meest royale sociale vangnetten ter wereld. Terecht, maar dat mag ook best eens gewaardeerd worden.
De feiten zijn dat men kan rondkomen terwijl er zelfs in Europa genoeg landen zijn waar werkenden nog niet eens kunnen rondkomen. Het grootste gezwel van rijkdom is dat mensen een verwachtingspatroon krijgen: hebben hebben hebben en alles moet maar kunnen en je hebt het slecht als je net aan kunt rondkomen. Man, je hebt een dak boven je hoofd leeft niet in oorlog hoeft niet bang te zijn voor een pistool op je hoofd als je op straat loopt hebt toegang tot de beste zorg in de wereld en voedsel van goede kwaliteit. Je kinderen kunnen genieten van onderwijs op hoog niveau. Dat is iets waar 75 procent van de aardkloot van droomt. En dat is een basisgegeven voor een ieder die in Nederland woont. Mensen zouden God elke dag op hun blote knietjes moeten danken dat ze in Nederland zijn geboren, maar in plaats daarvan klagen Nederlanders maar raak. We kunnen onze energie beter besteden om andere landen naar hetzelfde niveau te krijgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je snapt natuurlijk wel dat dit op deze manier een kuldiscussie gaat worden?
Laten we het bij de feiten houden. Ja, je kunt rondkomen in de bijstand, nee dat is geen feest. Akkoord?
Nee. Want ondanks dat ze betalen voor hun verzekering, kunnen ze die zorg nog steeds niet betalen. Ze betalen dus premie voor zorg die ze niet af kunnen nemen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:35 schreef Richestorags het volgende:
En ze krijgen er zorg voor terug
Heb je daar ook cijfers van?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Nederland heeft één van de hoogste kosten van levensonderhoud in de wereld
Hoe komt het eigenlijk dat jij in elk topic doet alsof zoiets als eigen verantwoordelijk niet bestaat en Nederland een verschrikkelijk land is om in te wonen want oneerlijk enzo?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Nederland heeft één van de hoogste kosten van levensonderhoud in de wereld, niet raar dat daar dan ook een steviger vangnet tegenover moet staan.
Dan nog is het vangnet behoudens Scandinavische landen het meest royaal in de wereld qua koopkracht e.d.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Nederland heeft één van de hoogste kosten van levensonderhoud in de wereld, niet raar dat daar dan ook een steviger vangnet tegenover moet staan.
En een groep Babyboomers die vinden dat hun kinderen vooral hun eigen problemen maar op moeten lossen.. daar is toch de bijstand voor? Zij moeten zelf toch ook één van de vele vakantie reizen per jaar inleveren door de kortingen op hun pensioenen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
Er zijn echter ook (of vooral) mensen in de bijstand wiens achterban ook van het minimum moet rondkomen, en dan valt er weinig weg te geven.
Precies, maar dat wordt nogal eens makkelijk vergeten als je aan de goede kant van de streep staat.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL.
Je begrijpt het niet, je houdt nu een pleidooi om alles te laten zoals het is. Ongeacht of ze in Afrika uit waterputjes water halen of niet blijft het feit staan dat wij hier genaaid worden door de overheid samen met de verzekeringsmaatschappijen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De feiten zijn dat men kan rondkomen terwijl er zelfs in Europa genoeg landen zijn waar werkenden nog niet eens kunnen rondkomen. Het grootste gezwel van rijkdom is dat mensen een verwachtingspatroon krijgen: hebben hebben hebben en alles moet maar kunnen en je hebt het slecht als je net aan kunt rondkomen. Man, je hebt een dak boven je hoofd leeft niet in oorlog hoeft niet bang te zijn voor een pistool op je hoofd als je op straat loopt hebt toegang tot de beste zorg in de wereld en voedsel van goede kwaliteit. Je kinderen kunnen genieten van onderwijs op hoog niveau. Dat is iets waar 75 procent van de aardkloot van droomt. En dat is een basisgegeven voor een ieder die in Nederland woont. Mensen zouden God elke dag op hun blote knietjes moeten danken dat ze in Nederland zijn geboren, maar in plaats daarvan klagen Nederlanders maar raak. We kunnen onze energie beter besteden om andere landen naar hetzelfde niveau te krijgen.
Huh?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je al jaren niets bijdraagt vind ik dat ook niet meer dan normaal. In Nederland lijdt niemand een onwenselijk leven in de bijstand en dat wens ik ook niemand toe.
Heel gezond idd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als het echt noodzakelijk is ga je naar lenen.nl of koop je een jaar geen kleding en leef je op tomaten met pasta zoals een student. Je gezondheid staat op 1, de rest is secundair.
Niet vergeten hoor, maar ik vind het allemaal zo kinderlijk onlogisch dat ik niet kan bevatten hoe dit effectiever zou moeten zijn...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij je vergeet dat de gemeentes er een kleiner budget voor krijgen, dus de kosten ergens anders vandaan moeten halen...
Krijgen we die fucking bullshit weer.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat jij in elk topic doet alsof zoiets als eigen verantwoordelijk niet bestaat en Nederland een verschrikkelijk land is om in te wonen want oneerlijk enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |