Ah, gewoon in de provinciequote:
Blijkbaar is de lucht mooi schoon geworden door alle regen van afgelopen dagen. Foto genomen met 30 seconden sluitertijd. Als ik echter een tijdje naar de hemel blijf staren zie ik redelijk veel sterren. Iets minder extreem dan op de foto maar je kunt duidelijk clusters van sterren zien.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, gewoon in de provincie![]()
Nevernooit dat je in Nederland zo'n mooie hemel ziet
in-de-provinciequote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland niet kennenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:09 schreef bondage het volgende:
[..]
Nattekat dacht dat deze in het buitenland genomen was:
[ afbeelding ]
Het wordt tijdquote:
beter laat dan nooitquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Heel fijn maar dit hadden we gewoon 2 weken eerder moete hebben :p
met weer moet je nietsquote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we dat hopen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heerlijk, midden-/eind volgende week gewoon nog eens 23-25 graden
Of gewoon richting de 30! Niet onmogelijk in september.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heerlijk, midden-/eind volgende week gewoon nog eens 23-25 graden
Goed gelukt. En je had geen / weinig last van de draaiing van de aarde?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:09 schreef bondage het volgende:
[..]
Nattekat dacht dat deze in het buitenland genomen was:
[ afbeelding ]
Dankje. Blijkbaar was 30 sec niet lang genoeg om daar iets van te merken. Camera lag op een emmer met de lens naar boven gericht en vervolgens met remote een foto gemaakt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goed gelukt. En je had geen / weinig last van de draaiing van de aarde?
Ja hoor, hier in het noorden lukt dat nog prima. Op Terschelling heb ik het ook al eens gezien.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat zeker ja.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik sluit mij daar geheel bij aanquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:09 schreef Gwywen het volgende:
Ik wil graag mijn oprechte complimenten uitspreken voor het weer van vandaag.![]()
wat een onzinquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:15 schreef 8Mile het volgende:
Wat een heerlijke kaarten vanavond, beide modellen tonen vanaf zondag een langdurig geblokkeerd patroon met voor ons temperaturen tussen de 20-25 graden en flink zonnige dagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs de achterkant warmt enorm opquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:34 schreef aloa het volgende:
De pluim is waarschijnlijk weer warmer. Volgende week zomerse dagen..
[ afbeelding ]
Dit hadden ze toch helemaal niet voorspeld of wel?quote:
Nee, ze hadden het niet voorspeld maar wat maakt het wat uitquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:33 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit hadden ze toch helemaal niet voorspeld of wel?
Ik had me vandaag ingesteld op regen (ergo: achterstallige dingen wegwerken op de computer), ben ik ineens de hele dag al in de tuin bezig!
Er is een atoom-schuilkelder onder de V&D Grote Markt, in geval van nood zijn ze verplicht deze open te stellen voor iedereen.quote:
Die loopt vol met water. Nee dankjequote:Op zondag 31 augustus 2014 11:32 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Er is een atoom-schuilkelder onder de V&D Grote Markt, in geval van nood zijn ze verplicht deze open te stellen voor iedereen.
En zojuist ook nog een donderklapje erbijquote:
Ook dat nogquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
En zojuist ook nog een donderklapje erbij
Inderdaad.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:28 schreef TLC het volgende:
Tegenwoordig waan ik me in de tropen, niet vanwege de hoge temperatuur met dito luchtvochtigheid maar vanwege de vele 'moessonregens' die hier tegenwoordig vallen, dit heb ik nooit eerder in mijn leven meegemaakt.
Dan ben je niet zo oud. In mijn middelbare schooltijd heb ik ook wel heel wat zware buien meegemaakt. En ik moest nog 10km fietsen. En in de afgelopen 10 jaar dat ik veel op de weg zit heb ik ook vaak genoeg 60km/h op de snelweg moeten rijden, 1x zelfs meegemaakt dat ik het schijnsel van mijn koplampen op het wegdek zag, zo donker werd het om 14:00quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:28 schreef TLC het volgende:
Tegenwoordig waan ik me in de tropen, niet vanwege de hoge temperatuur met dito luchtvochtigheid maar vanwege de vele 'moessonregens' die hier tegenwoordig vallen, dit heb ik nooit eerder in mijn leven meegemaakt.
Zonquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
irritant die zon steeds![]()
ik heb deze week nog vakantie
quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
ZonHier in Assen zeer zwaar bewolkt, koud en het miezert
Dat had ik hier voor 2 uur terug. Donkergrijze lucht veel wind, maar geen druppelquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Pikdonkere wolken hier boven Oss, maar geen regen op de radar.. vreemd.
Is hele dag al kutweer in Assen. Grauw, koud, bah! Echt waterkoud, brrrrrquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
zo lekker weer vandaag en nu bewolkt...
Huh, hier in Assen is het warm.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is hele dag al kutweer in Assen. Grauw, koud, bah! Echt waterkoud, brrrrr
Niet vergeten je moet een drama correctie loslaten op de post's van Djeezquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:52 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Huh, hier in Assen is het warm.
Komt door lokale chemtrails...quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is hele dag al kutweer in Assen. Grauw, koud, bah! Echt waterkoud, brrrrr
Na-zomerweer onder "druk.twitter:Alpenweerman twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 22:29:02Mooi na-zomerweer onder (lage) druk: vrijdag kans op (onweers)buien door "warm" Frans thermisch laag, maandag door "koud" Atl. hoogtelaag. reageer retweet
30 tot 60 mm in de regio vandaagquote:Очаквани количества дъжд за денонощието 30-60 л/кв.м.
Jaaaaa, heerlijk!quote:
Nu is het niet meer zo lekker, de lucht is dichtgetrokkenquote:
quote:Op woensdag 3 september 2014 12:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nu is het niet meer zo lekker, de lucht is dichtgetrokken
En weer blauwe luchtquote:Op woensdag 3 september 2014 12:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nu is het niet meer zo lekker, de lucht is dichtgetrokken
te ver weg, kan nog alle kanten op!quote:Op woensdag 3 september 2014 13:03 schreef byah het volgende:
wat zeggen de langetermijnsverwachtingen momenteel?
18 september trouw ik
In het zuidoosten.quote:
Lokale buien dusquote:
Geen flauw idee hoequote:
Yes, back to the weather!quote:Op woensdag 3 september 2014 16:06 schreef Dven het volgende:
Oh. Refresh deed de truc. Terug naar het weer weer![]()
quote:Op woensdag 3 september 2014 18:54 schreef Snowsquall het volgende:
25 graden vandaag en heldere hemel, morgen nog warmer en vrijdag 29....
In Sebringville, Ontario, Canada(nog 1,5 wk) Mn neefje ging trouwen anders was ik hier nu niet geweest. Ik ga meestal in de winterquote:Op woensdag 3 september 2014 18:56 schreef alors het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
25 graden? Waar zit je dan.
Brave pluimquote:Op donderdag 4 september 2014 10:42 schreef Ajaxfan het volgende:
Pluim neigt naar rond de 20 graden tot en met volgende week en niet echt veel regen.
Verwachtingquote:
Was het maar winter, dan hadden we met dit hogedrukgebied strenge vorst gehad.quote:Op donderdag 4 september 2014 11:47 schreef Basekid_NZ het volgende:
Over een paar weken mag van mij de herfst/winter wel weer aantreden. Lekker met dikke jassen over de koude, donkere straten lopen en dan thuis een warme chocomel
Gewoon weer de winter in zijn geheel skippen net als vorig jaar.quote:Op donderdag 4 september 2014 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Was het maar winter, dan hadden we met dit hogedrukgebied strenge vorst gehad.
Nou als het goed vriest heb je minder muggen.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon weer de winter in zijn geheel skippen net als vorig jaar.
Behalve dat zogenaamde knusse heb ik nog nooit 1 steekhoudend argument gehoord waar een strenge winter nou goed voor zou zijn
Want dat was zo erg dit jaarquote:Op donderdag 4 september 2014 22:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou als het goed vriest heb je minder muggen.
Sneeuwpret, lekkere temperatuur en knusquote:Op donderdag 4 september 2014 19:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Behalve dat zogenaamde knusse heb ik nog nooit 1 steekhoudend argument gehoord waar een strenge winter nou goed voor zou zijn
geneuzel over DE tochtquote:Op donderdag 4 september 2014 19:16 schreef Elan het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)l-last-krijgen.dhtmlquote:Op donderdag 4 september 2014 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want dat was zo erg dit jaar
Een vochtige lente zorgt voor veel muggen, een warme droge voor wespen en minder muggen. Winter heeft er niks mee te mannen.
Muggen leven niet langer dan een jaar, de hoeveelheid eitjes die het overleeft geeft de doorslag. En aangezien ook de wespen dat overleefd hebben komt er vanzelf weer een evenwicht.quote:Op donderdag 4 september 2014 22:55 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)l-last-krijgen.dhtml
Als er een insect is geweest die deze zomer afwezig was dan was het wel de wesp. Muggen waren er in overvloedquote:Op donderdag 4 september 2014 22:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Muggen leven niet langer dan een jaar, de hoeveelheid eitjes die het overleeft geeft de doorslag. En aangezien ook de wespen dat overleefd hebben komt er vanzelf weer een evenwicht.
Ja.... dacht het ff nietquote:Op donderdag 4 september 2014 23:17 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Als er een insect is geweest die deze zomer afwezig was dan was het wel de wesp. Muggen waren er in overvloed!
Gewoon vanaf december -30 tot eind januari!
Van de week had toch juist het midden als enige mooi weer? Toen lag de bewolking over noord en zuid.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:00 schreef dick_laurent het volgende:
Ik begin al in een herfst-modus te komen. Te accepteren dat het hier in NL op misschien een enkele mooie dag kwa weer wel klaar is voor dit jaar. Vandaag weer intens grijs hier in Utrecht, terwijl ze in het noorden en zuiden in de zon zitten. Soms lijkt het wel alsof we hier in het midden een beetje de sjaak zijn altijd
Is dat zo? Oh toen niet gemerkt. Kan wel, sorry dan.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Van de week had toch juist het midden als enige mooi weer? Toen lag de bewolking over noord en zuid.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is dat zo? Oh toen niet gemerkt. Kan wel, sorry dan.
Tis meer dat het me vaak opviel de afgelopen weken als ik eens op de satelliet keek, dat noord/zuid wolkjesvrij waren en het midden met een dikke band grijze meuk bedekt was.
Nou, als ik dat nu doe zie ik een en al grijsheidquote:Op vrijdag 5 september 2014 13:15 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
![]()
Je moet ook uit je raam kijken, niet naar de satellietfoto's!
kou valt wel mee, en als ik naar buiten kijk zie ik een zonnetjequote:Op vrijdag 5 september 2014 13:22 schreef Dven het volgende:
Regen. Zo. Veel. Regen. En koudZo. Ongelofelijk. Koud
Dit is echt een hardnekkig en fout idee wat mensen hebbenquote:Op donderdag 4 september 2014 22:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou als het goed vriest heb je minder muggen.
Jullie hebben ook altijd gelukquote:Op vrijdag 5 september 2014 13:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
kou valt wel mee, en als ik naar buiten kijk zie ik een zonnetje
In je broek?quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:13 schreef bondage het volgende:
Er is hier in de buurt iets aan het groeien![]()
[ afbeelding ]
Jouw usericon is wel zeer toepasselijk bij deze.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:15 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
met n vliegtuig in t midden
http://www.iflscience.com(...)ightning-one-million
Zou door het extremere weer de natuur permanent kunnen veranderen qua 'ritme'?quote:Bomen al 'extreem vroeg' in herfstkleuren
September is net een week oud, maar bij veel boomsoorten beginnen de bladeren al te verkleuren. En dat is extreem vroeg, meldt de website Natuurbericht.nl.
Bomen al 'extreem vroeg' in herfstkleuren
Normaal krijgen de bomen pas eind september, begin oktober hun herfstkleuren en beginnen ze blad te verliezen.
De vroege bladverkleuring heeft waarschijnlijk te maken met de lage temperaturen in augustus. Ook was het groeiseizoen al vroeg begonnen doordat we een zeer zachte winter en lente hebben gehad.
Normaal gesproken is het de eerste nachtvorst die de bladverkleuring in gang zet. Dit jaar hebben we echter nog geen nachtvorst gehad.
Vandaag en morgen zijn overgangsdagen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wereld van verschil vandaag met afgelopen dagen hier. Lijkt bijna avond nu...
Overgang naar wat?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Vandaag en morgen zijn overgangsdagen.
haha, blaadjes aan de bomen zijn nog groen hoor, dode bladeren op de grond liggen er altijdquote:Op zondag 7 september 2014 20:12 schreef Fred0w het volgende:
Vanmiddag het bos in geweest, het leek wel herfst.
[ afbeelding ]
Iets verbieden zou verboden moeten wordenquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:06 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dan ben ik straks nog verboden ook.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:24 schreef Djeez het volgende:
Wat een regen zeg, jezus! Was ook niet voorspeld volgens mij deze regen
Nee, gewoon thuis. Kreeg net bui op de kop en ben nu natquote:
Toch wel sneeuw voor de extra drama factor?quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, gewoon thuis. Kreeg net bui op de kop en ben nu nat
Ja, en bleef nog liggen ookquote:Op dinsdag 9 september 2014 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
Toch wel sneeuw voor de extra drama factor?
Erg lokaal dan... Hiet is geen drup gevallen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, gewoon thuis. Kreeg net bui op de kop en ben nu nat
jepsquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Zo half september zit je 9 van de 10 keer wel goed qua weer denk ik?
Op deze foto niet duidelijk te zien nee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
haha, blaadjes aan de bomen zijn nog groen hoor, dode bladeren op de grond liggen er altijd
twitter:WeermanRoel twitterde op woensdag 10-09-2014 om 09:33:06In het weekend vorstinval ;-)! Droomkaart voor schaatsliefhebbers, nu geeft ie nazomer http://t.co/nt9sDjk26r reageer retweet
twitter:Alpenweerman twitterde op woensdag 10-09-2014 om 11:06:13Oost-Oostenrijk en mn Kroatië en Slovenië gaan tot zondig oiv HL lok.veel neerslag krijgen (80-175mm). SVG oost-Alpen dalend 2300-1800m reageer retweet
Zin in een pepernoot?quote:Op woensdag 10 september 2014 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja laten we het in september hebben over eventuele winterkaarten. Kom nou toch man. Zeker zo'n winterwoorder.
Zijn vast wel ergens te koop, denk ikquote:
Nee:quote:Op woensdag 10 september 2014 15:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er al een horrorwinter voorspeld voor komende winter?
"Afgelopen winter hadden we een matige winter."quote:Op woensdag 10 september 2014 15:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Nee:
http://plazilla.com/page/(...)st-en-elfstedentocht
Mag van mij op 1 voorwaarde, na die tocht de temperatuur omhoog richting de 15-18 graden t/m half maart, daarna warmerquote:
Voelde niet eens aan als een winter!quote:Op woensdag 10 september 2014 17:44 schreef 8Mile het volgende:
[..]
"Afgelopen winter hadden we een matige winter."
Een beetje een understatement.
Ah Godquote:Op donderdag 11 september 2014 12:09 schreef aloa het volgende:
Nog een nazomer volgende week!
Daarna zakt het gemiddelde naar de 15 graden.
[ afbeelding ]
Lekker fietsen naar je werk, niks mis mee.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:51 schreef Coelho het volgende:
Hopelijk trekt het door tot en met volgend weekend, zodat de werkende mens er ook nog wat aan heeft.
Erg overdreven weer. Ik kan je aanraden de vooruitzichten voor aurora borealis bij te gaan houden. De kans in nederland is. Zeker met alle Lichtvervuiling.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:03 schreef bondage het volgende:
Hoop dat het vanavond en morgenavond helder is in het noorden. Grote kans op poollicht door een uitbarsting op de zon welke recent heeft plaatsgevonden.
Doe je dat in de winter niet?quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lekker fietsen naar je werk, niks mis mee.
Tuurlijk wel, maar dan is het sadomasochisme, 1 van mijn andere hobbies. Nu is het gewoon leuk.quote:
Lichtvervuiling valt hier in het noorden best mee. Als er een grote kans is ga ik richting Friesland, de Waddenzee kent niet zoveel lichtvervuiling.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Erg overdreven weer. Ik kan je aanraden de vooruitzichten voor aurora borealis bij te gaan houden. De kans in nederland is. Zeker met alle Lichtvervuiling.
Aanrader om bij te houden, alhoewel het voor de meeste Nederlanders niet echt relevant of interessant zal zijn :http://www.gi.alaska.edu/AuroraForecast/Europe/2014/09/12
Klopt, echter heb ik momenteel niet de mogelijkheid even ergens heen te gaan waar helemaal geen lichtvervuiling is. Dan ga ik gewoon voor de beste optie die binnen handbereik ligt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:38 schreef Dven het volgende:
Meh
Dat valt best tegen wanneer je ergens bent waar echt 'geen' Lichtvervuiling is
Balloërveld wel eens heengegaan toen met de sterrenregen. Goed te doen, geen lichtvervuiling op kwartiertje fietsen van Assenquote:Op vrijdag 12 september 2014 16:07 schreef bondage het volgende:
[..]
Klopt, echter heb ik momenteel niet de mogelijkheid even ergens heen te gaan waar helemaal geen lichtvervuiling is. Dan ga ik gewoon voor de beste optie die binnen handbereik ligt.
In Amsterdam verblijft momenteel lekker weerquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waar blijft dat lekkere weer nou?
Hier best veel bewolking afgewisseld met zon..quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
In Amsterdam verblijft momenteel lekker weer
Lekker aan het nazomeren. Zonnetje afgewisseld met wolken en een verfrissend windje.quote:Op zondag 14 september 2014 14:53 schreef Dven het volgende:
Rustig hier. Zal dus ook wel rustig weer zijn
Hier gaat het weer eventjes omslaan. De eerste twee weken van september waren vrij aardig met erg veel zon, een paar dagen met flinke stormen en een gemiddelde maximumtemperatuur van zo'n 28,5 graad. De komende week wordt het langzaamaan minder en dalen de maxima naar een graadje of 19. Vroege inval van de herfst?
Niets mis mee. Even de kans krijgen om gedag te zeggen tegen de zomer 2014 alvorens de horrorwinter des doods zijn intrede doet.quote:Op zondag 14 september 2014 14:59 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Lekker aan het nazomeren. Zonnetje afgewisseld met wolken en een verfrissend windje.
Twee weken geleden was het exact omgekeerd, dus netto staan we na deze week gelijkquote:Op maandag 15 september 2014 19:29 schreef Djeez het volgende:
Nou, weer duidelijke tweedeling in Nederland deze week. Waar bijna geheel Nederland van de zon en warmte kan genieten, is het in het noordoosten deze week grauw, guur en nat
Ik zal kijken of ik morgen wat mooi weer vanuit Limburg naar mijn geboortegrond mee kan nemen, is het bij jou ook droogquote:Op maandag 15 september 2014 19:29 schreef Djeez het volgende:
Nou, weer duidelijke tweedeling in Nederland deze week. Waar bijna geheel Nederland van de zon en warmte kan genieten, is het in het noordoosten deze week grauw, guur en nat
Dank je, toch nog toffe FOK!kersquote:Op maandag 15 september 2014 20:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zal kijken of ik morgen wat mooi weer vanuit Limburg naar mijn geboortegrond mee kan nemen, is het bij jou ook droog
quote:Drie kettingbotsingen A58: 'Echt een ravage'
İ @Boontjes (via Twitter)
Het is complete chaos op de A58 in Zeeland. Er zijn zeker drie kettingbotsingen geweest in dichte mist; tientallen ambulances zijn aanwezig of onderweg.
"Het is echt helemaal misgegaan", zegt Frank Boer van de Verkeersinformatiedienst. "Er zijn tenminste drie kettingbotsingen, met elk ten minste 10 auto's. Echt een ravage. Dit zijn typische mistongelukken."
Of er gewonden zijn gevallen, is niet bekend. Wel zijn tientallen ambulances aanwezig of onderweg, aldus de VID. Op sommige plekken op de A58 was het zicht slechts 80 meter. De mist trekt maar langzaam op.
'Alles stond ineens stil'
Marc Geldof, die een foto heeft getwitterd bij één van de ongelukken, schrijft: 'Bizar hoe alles ineens stil stond."
De weg is na minstens drie aanrijdingen, waarbij vele auto's op elkaar botsten, geheel afgesloten richting Bergen op Zoom.
RTL Nieuws
Weer.nl schreef 13 september:quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is het eerder ooit eens zo warm geweest op prinsjesdag als vandaag? Kan mij niet heugen dat het zulk mooi weer was..
Dat hoop ik toch echt niet, vrijdag trouwerij op de agenda staanquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:03 schreef marcel-o het volgende:
Wat gaat er donderdag en vrijdag gebeuren? Zie flink wat pieken in de neerslag pluimen.
Jouw trouwerij? Of van iemand anders?quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch echt niet, vrijdag trouwerij op de agenda staan!
Van iemand andersquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:49 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Jouw trouwerij? Of van iemand anders?
Helder!quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weer.nl schreef 13 september:
Boven normaal
Normaal voor deze tijd van het jaar zijn middagtemperaturen rond 19 graden en iets dichterbij de kust 18 graden. Daar komen we op deze derde dinsdag van de maand echter ruimschoots bovenuit. In het binnenland vinden we de hoogste temperaturen, tussen 22 en 24 graden, en aan de kust is het met 20 tot 22 graden slechts een fractie minder warm.
Sinds het begin van deze eeuw varieerde de temperatuur op Prinsjesdag nogal. Vorig jaar nog was het kil met ’s middags slechts 14,3 graden en een stevige wind. De jaren daarvoor schommelde het kwik steeds tussen 16 en 19 graden en Prinsjesdag 2007 was wederom een koelere met toen 15 graden. De warmste derde dinsdag van de maand september sinds het jaar 2000 was in 2003. Het kwik steeg toen op dinsdag 16 september naar 24,8 graden met bovendien volop zonneschijn. Dat gaan we dit jaar hoogstwaarschijnlijk niet overtreffen, maar we komen er wel redelijk dichtbij.
Geniaal, zijn klein boos buitje dat over het land trektquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Goh, onweer? Alleen hier in Goor![]()
[ afbeelding ]
Ik wou net zeggen, de voorspellingen voor regen en onweer zijn niet uitgekomen. Maar bij jullie dus welquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Goh, onweer? Alleen hier in Goor![]()
[ afbeelding ]
Kom hier wonen dan, heerlijk weerquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:44 schreef Dven het volgende:
Morgen 19 graden en regen![]()
![]()
![]()
Rest van de week zonnig en zo'n 23``-26 graden
Als ik de vooruitzichten zie dan blijf ik toch maar hierquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Kom hier wonen dan, heerlijk weer!
Wat haat je nou dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Als ik de vooruitzichten zie dan blijf ik toch maar hier
Omdat ik het haat wanneer het bijna tien graden te koud wordt voor de tijd van het jaarquote:
Dan zou ik verhuizen naar Bulgarije omdat het daar 10 graden warmer is dan in Nederland.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat ik het haat wanneer het bijna tien graden te koud wordt voor de tijd van het jaar
Ik zou jou ook niet glimlachen als het morgen in NL opeens tien graden blijkt te worden
Echt bizar, er ontstaan weer nieuwe buien precies op mijn lijn. Ik heb gewoon een onweersmagneetquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, de voorspellingen voor regen en onweer zijn niet uitgekomen. Maar bij jullie dus wel.
Wij hoorden heeeel in de verte wat gerommel. Zal die bui wel zijn geweestquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Echt bizar, er ontstaan weer nieuwe buien precies op mijn lijn. Ik heb gewoon een onweersmagneetOverigens weinig spectaculair hoor, een lekker zomerbuitje met wat gebulder.
[ afbeelding ]
Dat trok hier ook over ja. Paar mooie klappen! Eerst helemaal geel buiten en toen donker.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Echt bizar, er ontstaan weer nieuwe buien precies op mijn lijn. Ik heb gewoon een onweersmagneetOverigens weinig spectaculair hoor, een lekker zomerbuitje met wat gebulder.
[ afbeelding ]
Zo!quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
Het heeft heel erg veel geregend in delen Kroatie, Slovenie en Servie plus omringende gebieden. Onderstaand filmpje uit Servie is best lomp:
Wat een gek dat ie zo dichtbij gaat staanquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
Het heeft heel erg veel geregend in delen Kroatie, Slovenie en Servie plus omringende gebieden. Onderstaand filmpje uit Servie is best lomp:
damn, wat een kracht.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
Stond op wetteronline.de. Dat gaat echt hard...en is vrij bruin
Bizar ja!quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
Stond op wetteronline.de. Dat gaat echt hard...en is vrij bruin
waterstand van de rivier bij mijn schoonouders:quote:Op donderdag 18 september 2014 13:02 schreef INViCTuS het volgende:
Zuid-Frankrijk heeft ook slecht weer gehad:
[ afbeelding ]
Montpellier:
[ afbeelding ]
Die was toch al even met (pre)pensioen, meestal Helga en die andere die het weer dedenquote:Op vrijdag 19 september 2014 00:14 schreef Adelante het volgende:
Peter Timofeeff voorlopig uit de running
quote:Op donderdag 18 september 2014 22:27 schreef Basekid_NZ het volgende:
Gaat mooi los rond Maastricht ja
quote:Wateroverlast zet Landgraaf blank
Het Limburgse Landgraaf heeft donderdagnacht te maken gehad met flinke wateroverlast. Zeker twee straten liepen onder en een deel van een basisschool stond blank, meldt de brandweer vrijdag. Het water is inmiddels weggezakt.
De overstroming ontstond doordat het rioolsysteem het water niet aankon. Hierdoor stroomde het water uit de putten de wijk in. Ook delen van de basisschool De Speurneus liepen onder. "Kinderen zijn wel gewoon naar school gegaan", aldus een woordvoerder van de brandweer. "Sommige lokalen lagen namelijk hoger."
Het is niet de eerste keer dat in Landgraaf overstromingen plaatsvinden. "We weten niet of elke overstroming dezelfde oorzaak kent, maar er moet zeker worden gekeken naar de capaciteit van het riool", aldus de woordvoerder.
Dat is goed nieuws, het heeft de aandacht van de gemeente.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:58 schreef Frutsel het volgende:
Het is niet de eerste keer dat in Landgraaf overstromingen plaatsvinden. "We weten niet of elke overstroming dezelfde oorzaak kent, maar er moet zeker worden gekeken naar de capaciteit van het riool", aldus de woordvoerder.
een grote boem vanuit de lucht ;-)quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:27 schreef Snowsquall het volgende:
Een level 2 voor de ZO hoek van NL en oosten van Belgie.... Wat gaat er gebeuren dan?
Ik zal de weergoden vragen of ze lief voor je willen zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:43 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo, ik wil barbecue'en vanavond.
parasol op, BBQ aan onder de parasol. en dan bakken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:43 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo, ik wil barbecue'en vanavond.
Das inderdaad oplossing als het regent. Maar ik wil gewoon biertjes en mooi weerquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:46 schreef daanski82 het volgende:
[..]
parasol op, BBQ aan onder de parasol. en dan bakken.
Dat vind ik lief. Moet ik daar dan nog wat voor doen?quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:46 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik zal de weergoden vragen of ze lief voor je willen zijn.
Das lekker, een lvl 2 bij de start van een driedaags festivalquote:
Jij hoeft daar niets voor te doen hoorquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat vind ik lief. Moet ik daar dan nog wat voor doen?
quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:52 schreef bondage het volgende:
[..]
Jij hoeft daar niets voor te doen hoor
Je kan toch lezen? estofex.org :quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:27 schreef Snowsquall het volgende:
Een level 2 voor de ZO hoek van NL en oosten van Belgie.... Wat gaat er gebeuren dan?
Beetje regen dusquote:A level 2 was issued for NE France, Belgium and parts of W-Germany mainly for large hail and excessive rain.
Geen onweerquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:04 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je kan toch lezen? estofex.org :
[..]
Beetje regen dus
Ben donderdag weer in je woonplaats ivm werkoverlegquote:
Jaquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:00 schreef Ajaxfan het volgende:
Het is de afgelopen dagen ook wel behoorlijk plakkerig weer.
Oh dat is spannend. Misschien moeten we maar koffie drinken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:37 schreef bondage het volgende:
[..]
Ben donderdag weer in je woonplaats ivm werkoverleg
Goed idee, de koffie op het werk is namelijk niet te zuipen. DM'en we nog wel ff overquote:Op vrijdag 19 september 2014 14:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh dat is spannend. Misschien moeten we maar koffie drinken.
OMG een date!quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:42 schreef bondage het volgende:
[..]
Goed idee, de koffie op het werk is namelijk niet te zuipen. DM'en we nog wel ff over
Ahhhh, dat ontbrak nog op deze broeierige dagquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:39 schreef marcel-o het volgende:
Begint al lekker te ploffen in belgistan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |