Even voor de duidelijkheid: dat zijn dus de programma's waar een bepaald deel van de bevolking zo steen en been over klaagt. En waarschijnlijk ook de enige programma's die kans hebben om te werken. Dat repressie niet werkt, moet zo ondertussen toch wel duidelijk zijn.quote:Het aanpakken van haatimams is volgens Asscher onderdeel van een groter plan om de radicalisering van Nederlandse moslimjongeren tegen te gaan. Veel van die programma’s bestaan al, maar zijn de laatste jaren wat van de agenda verdwenen, zo erkent Asscher.
Jongerencentra en zo?quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Uit het stuk van de Telegraaf (met dank aan DrMabuse):
[..]
Even voor de duidelijkheid: dat zijn dus de programma's waar een bepaald deel van de bevolking zo steen en been over klaagt. En waarschijnlijk ook de enige programma's die kans hebben om te werken. Dat repressie niet werkt, moet zo ondertussen toch wel duidelijk zijn.
Valt wel mee, toch?quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:47 schreef Hathor het volgende:
Ik vind dat de term "aanpakken" de laatste jaren nogal aan waarde heeft ingeboet.
Grappig, want vroeger hadden we veel minder last met extremistische jeugd.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt wel mee, toch?
Was vroeger al theedrinken en jeugdhonken en daar verandert nu weinig aan.
Internet draagt daar ook aan bij he. Nu kan een strijder in Syrie via internet heel makkelijk de jeugd in West-Europa oproepen (filmpje) om mee te strijden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Grappig, want vroeger hadden we veel minder last met extremistische jeugd.
Tsja, dikke kans dat er wordt geklaagd over thee drinken en pappen en nathouden. Denk echter dat de dialoog zoeken meer zoden aan de dijk zet, dan keihard met de beuk erin.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Uit het stuk van de Telegraaf (met dank aan DrMabuse):
[..]
Even voor de duidelijkheid: dat zijn dus de programma's waar een bepaald deel van de bevolking zo steen en been over klaagt. En waarschijnlijk ook de enige programma's die kans hebben om te werken. Dat repressie niet werkt, moet zo ondertussen toch wel duidelijk zijn.
Veel van die programma’s bestaan al, maar zijn de laatste jaren wat van de agenda verdwenen, zo erkent Asscher.,quote:Het aanpakken van haatimams is volgens Asscher onderdeel van een groter plan om de radicalisering van Nederlandse moslimjongeren tegen te gaan. Veel van die programma’s bestaan al, maar zijn de laatste jaren wat van de agenda verdwenen, zo erkent Asscher.
Kansloos.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:22 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Veel van die programma’s bestaan al, maar zijn de laatste jaren wat van de agenda verdwenen, zo erkent Asscher.,
Ja joh.
Nederland , fijn land.
Niet zo vreemd natuurlijk: we hebben immers pas vanaf de jaren '60/'70 noemenswaardige aantallen islamitische allochtonen in Nederland en het door Saudi-Arabië gesponsorde extremisme was er natuurlijk ook niet vanaf de eerste dag dat men daar olie vond.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Grappig, want vroeger hadden we veel minder last met extremistische jeugd.
Kansenonderwijs, buurtvaders en welzijnswerkers die probleemjeugd begeleiden, economische bijstand om armoede tegen te gaan. De oorzaken van extremisme zijn bijna altijd te vinden in armoede, lage opleiding en (een gevoel van) machteloosheid.quote:
Maar als zowel "de dialoog aangaan", als "de beuk er in gooien", met gemeenschapsgeld betaald wordt en beiden net zo weinig resultaat opleveren, heeft dat laatste toch echt mijn voorkeur...quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dikke kans dat er wordt geklaagd over thee drinken en pappen en nathouden. Denk echter dat de dialoog zoeken meer zoden aan de dijk zet, dan keihard met de beuk erin.
Ik denk eerder dat het andersom is. Nu ziet men een Nederlandse haatbaard in Syrië, en het volk flipt over terroristische jeugd. Vroeger had niemand er überhaupt een idee van dat Nederlandse jongeren daaraan meededen. De wervingspraktijken voor jihad zijn ook een stuk zichtbaarder geworden. Niet omdat ze brutaler of minder heimelijk zijn geworden, maar omdat alles een stuk zichtbaarder is geworden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Internet draagt daar ook aan bij he. Nu kan een strijder in Syrie via internet heel makkelijk de jeugd in West-Europa oproepen (filmpje) om mee te strijden.
En Nederland kijkt ernaar en beseft anno 2014 dat er eindelijk iets aan gedaan moet worden.
Ah, op die manier. Zit, denk ik, wel wat in jaquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kansenonderwijs, buurtvaders en welzijnswerkers die probleemjeugd begeleiden, economische bijstand om armoede tegen te gaan. De oorzaken van extremisme zijn bijna altijd te vinden in armoede, lage opleiding en (een gevoel van) machteloosheid.
Moslims die reeds geradicaliseerd zijn die je natuurlijk hard aan te pakken. De politie moet dergelijke figuren goed in de gaten houden en opsluiten als daar reden toe is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar als zowel "de dialoog aangaan", als "de beuk er in gooien", met gemeenschapsgeld betaald wordt en beiden net zo weinig resultaat opleveren, heeft dat laatste toch echt mijn voorkeur...
Moslimextremisme in Nederland is pas een onderwerp sinds ongeveer 2001. Daarvoor was er ook al moslimjeugd in Nederland.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet zo vreemd natuurlijk: we hebben immers pas vanaf de jaren '60/'70 noemenswaardige aantallen islamitische allochtonen in Nederland en het door Saudi-Arabië gesponsorde extremisme was er natuurlijk ook niet vanaf de eerste dag dat men daar olie vond.
Repressie werkt wellicht niet (alhoewel Saddam Hoessein, Assad enz. het tegendeel toch wel redelijk bewezen, ook al is dat de meest extreme vorm van repressie), maar vlinderreisjes, scooter stuntworkshops, rap-lessen en vechtsporttrainingen en buurtvaders werken overduidelijk ook amper tot niet. Geen reden om daar nog veel geld aan te spenderen dus...
Blijkbaar hebben die overwegend islamitische jongeren gewoonweg niet de capaciteiten om iets van waarde toe te voegen aan de westerse samenleving en dienen bovengenoemde programma's dan ook alleen maar om hen van de straat te houden. Laat ons eerlijk zijn; sinds het langzaam wegvallen van de maakindustrie in west-Europa vallen veel gastarbeiders en hun (klein)kinderen buiten de boot omdat ze gewoonweg de capaciteiten ontberen om een rol van betekenis te spelen in een diensteneconomie.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kansenonderwijs, buurtvaders en welzijnswerkers die probleemjeugd begeleiden, economische bijstand om armoede tegen te gaan. De oorzaken van extremisme zijn bijna altijd te vinden in armoede, lage opleiding en (een gevoel van) machteloosheid.
We kunnen twee dingen doen: ofwel we gaan die mensen verder marginaliseren en met allemaal semi-legale of zelfs illegale trucjes proberen stil te houden, ofwel we proberen ze de capaciteiten te geven om wél te kunnen meedraaien. Dat betekent: geef ze onderwijs, laat ze integreren, zorg dat ze uit de penibele economische omstandigheden kunnen ontsnappen en bij te kunnen gaan dragen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben die overwegend islamitische jongeren gewoonweg niet de capaciteiten om iets van waarde toe te voegen aan de westerse samenleving en dienen bovengenoemde programma's dan ook alleen maar om hen van de straat te houden. Laat ons eerlijk zijn; sinds het langzaam wegvallen van de maakindustrie in west-Europa vallen veel gastarbeiders en hun (klein)kinderen buiten de boot omdat ze gewoonweg de capaciteiten ontberen om een rol van betekenis te spelen in een diensteneconomie.
Mijn keuze is het niet om de maakindustrie naar lagelonenlanden te verhuizen, net zoals het ook nooit mijn keuze zou zijn geweest om grote aantallen gastarbeiders hier naar toe te halen omdat die veel makkelijker uit te buiten zijn als autochtone arbeiders...
Wordt Geert eindelijk aangepakt? Oh nee, zeker weer een anti-islamitische maatregel.quote:Kabinet gaat haatzaaien en radicaliseren aanpakken
Ja, het is allemaal de schuld van de kaas!quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wordt Geert eindelijk aangepakt? Oh nee, zeker weer een anti-islamitische maatregel.
Meten met twee maten leidt tot radicalisering.
Die mogelijkheden zijn er al lang, want waarom lukt het het gros van de autochtone jongeren wél om een fatsoenlijke positie op de arbeidsmarkt te verwerven, ongeacht de achtergrond van bijvoorbeeld hun (groot)ouders? Bij veel allochtone jongeren heerst gewoonweg enorme onwil om middels opleiding en vervolgens arbeid in hun levensonderhoud te voorzien. Bovendien zijn veel van diezelfde jongeren ontzettend materialistisch ingesteld en houden ze er een ander verwachtingspatroon op na dan een vinexwoning en een opel astra voor de deur, als het om "slagen in het leven" gaat...quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
We kunnen twee dingen doen: ofwel we gaan die mensen verder marginaliseren en met allemaal semi-legale of zelfs illegale trucjes proberen stil te houden, ofwel we proberen ze de capaciteiten te geven om wél te kunnen meedraaien. Dat betekent: geef ze onderwijs, laat ze integreren, zorg dat ze uit de penibele economische omstandigheden kunnen ontsnappen en bij te kunnen gaan dragen.
Ik zie liever dat tweede gebeuren.
Typisch weer.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wordt Geert eindelijk aangepakt? Oh nee, zeker weer een anti-islamitische maatregel.
Volledig mee eens, wat mij betreft mag het dus per direct afgelopen zijn met positieve discriminatie en allerlei gesubsidieerde projectjes om (allochtone) jongeren van straat te houden. (en gutmensch-politici aan een baantje te helpen, niet te vergeten...)quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Radicale meningen moeten verboden worden?quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volledig mee eens, wat mij betreft mag het dus per direct afgelopen zijn met positieve discriminatie en allerlei gesubsidieerde projectjes om (allochtone) jongeren van straat te houden. (en gutmensch-politici aan een baantje te helpen, niet te vergeten...)
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de situatie daar beter van wordt. Integendeel, het werkt eerder averechts.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volledig mee eens, wat mij betreft mag het dus per direct afgelopen zijn met positieve discriminatie en allerlei gesubsidieerde projectjes om (allochtone) jongeren van straat te houden. (en gutmensch-politici aan een baantje te helpen, niet te vergeten...)
Die kunnen we weer afkruisen op mijn bullshit-bingokaart.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nu spreek je alweer over criminaliteit, niet radicalisering. Maar om daar toch even op in te gaan:quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die mogelijkheden zijn er al lang, want waarom lukt het het gros van de autochtone jongeren wél om een fatsoenlijke positie op de arbeidsmarkt te verwerven, ongeacht de achtergrond van bijvoorbeeld hun (groot)ouders? Bij veel allochtone jongeren heerst gewoonweg enorme onwil om middels opleiding en vervolgens arbeid in hun levensonderhoud te voorzien. Bovendien zijn veel van diezelfde jongeren ontzettend materialistisch ingesteld en houden ze er een ander verwachtingspatroon op na dan een vinexwoning en een opel astra voor de deur, als het om "slagen in het leven" gaat...
En ik deze weer op de "discussie doodmaak" kaart. je moet er toch een naam aangeven aan dat hele typische kutvolk dat zijn brood verdient met het uitzuigen van sociale vangnetten om kanslozen te helpen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die kunnen we weer afkruisen op mijn bullshit-bingokaart.
En dus moet het normale deel der bevolking maar gewoon hun mond houden en, middels arbeid en belastingafdracht, het gemeenschapsgeld opbrengen waarmee het onwillende deel der bevolking allerlei leuke projectjes en extra begeleiding aangeboden krijgt. Iets zegt me, dat dat normale deel der bevolking dat op een gegeven moment ook wel zat is...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de situatie daar beter van wordt. Integendeel, het werkt eerder averechts.
Dat is inderdaad wat ik schreef. Ben blij dat jij er bent om de boodschap te ontcijferen die tussen de regels door stond opgetekend.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dus moet het normale deel der bevolking maar gewoon hun mond houden en, middels arbeid en belastingafdracht, het gemeenschapsgeld opbrengen waarmee het onwillende deel der bevolking allerlei leuke projectjes en extra begeleiding aangeboden krijgt. Iets zegt me, dat dat normale deel der bevolking dat op een gegeven moment ook wel zat is...
Precies, die kutkanslozen moeten gewoon de straat opgeschopt worden en het zelf maar uitzoeken. Kutvolkquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ik deze weer op de "discussie doodmaak" kaart. je moet er toch een naam aangeven aan dat hele typische kutvolk dat zijn brood verdient met het uitzuigen van sociale vangnetten om kanslozen te helpen.
Ik had ook gewoon "PvdA-ers" kunnen schrijven, maar waarschijnlijk was je dan net zo hard beginnen te steigeren...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die kunnen we weer afkruisen op mijn bullshit-bingokaart.
Jij vuile steuntrekkende (s)linkse gutmensch!!! Pvdarabieren zeker?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Dus je bent kut als je kanslozen probeert te helpen.
Mij is altijd geleerd dat het helpen van anderen juist lovenswaardig is.
Maar dat zal wel aan mijn belabberde opvoeding liggen.
Waarom niet?quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Radicale meningen moeten verboden worden?
Omdat ik voor vrijheid van meningsuiting ben.quote:
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed.quote:
Waarom?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ik voor vrijheid van meningsuiting ben.
Ja, maar waarom? Nu is er ook geen volledige vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed.
Er is he-le-maal niets mis met het helpen van kanslozen, maar we hebben het hier in veel gevallen over onwilligen...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Precies, die kutkanslozen moeten gewoon de straat opgeschopt worden en het zelf maar uitzoeken. Kutvolk
Ik zie dan ook meer reden om de vrijheid van meningsuiting uit te breiden in plaats van uit te kleden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:19 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom? Nu is er ook geen volledige vrijheid van meningsuiting.
Dat vind ik nogal een radicale mening.quote:
Dat valt reuze mee. 99% van de mensen wil gewoon een goed leven. Die 'onwilligen' zijn alleen erg misleid over hoe ze dat kunnen krijgen en willen daarom niet meewerken. Als we ze laten zien dat ze dom bezig zijn, willen ook zij gewoon nette burgers zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is he-le-maal niets mis met het helpen van kanslozen, maar we hebben het hier in veel gevallen over onwilligen...
quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een radicale mening.
Ik weet het antwoord alweer:quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:50 schreef hetishierstil het volgende:
Onder het mom van tolerantie ('kijk eens hoe goed we zijn'), onder het mom van laat de gezinshereniging maar plaatsvinden (maar 'not in my backyard') en onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' zitten we nu opgescheept met die haatzaaiende imams, niet-nederlands-sprekende-jurken, RIF-georienteerde niet-nadenke meelopers en tweedeling in de maatschappij. Hulde aan voornamelijk 'Pechtold en Samson achtigen'.
Zomaar een vraagje: Kan iemand mij vertellen wat de Islam Nederland heeft gebracht. Noem eens 3, nee 2, ach doe maar 1 leuk, fris, grappig, fijn kenmerk van dit achterlijk fenomeen.
let maar op, daar komen ze meteen mee.quote:Wat heb JIJ gebracht?
Ja de arme jongens zijn misleidquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. 99% van de mensen wil gewoon een goed leven. Die 'onwilligen' zijn alleen erg misleid over hoe ze dat kunnen krijgen en willen daarom niet meewerken. Als we ze laten zien dat ze dom bezig zijn, willen ook zij gewoon nette burgers zijn.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord alweer:
[..]
let maar op, daar komen ze meteen mee.
Idd, vanaf de kleuterschool zijn ze stuk voor stuk toen al allemaal vernederd en uitgekotst als kleuter, daarna op de lagere en de middelbare school is het alleen maar erger geworden, allemaal verwaarloosd, geen kansen gehad op opleiding oid, helemaal niets.quote:
Sommige Marokkaanse meiden zijn bijzonder goed aan te duwen en het bekende broodje döner kebab na het uitgaan. Maar ja, als dat nou het grootste is wat je een natie hebt gebrachtquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:50 schreef hetishierstil het volgende:
Onder het mom van tolerantie ('kijk eens hoe goed we zijn'), onder het mom van laat de gezinshereniging maar plaatsvinden (maar 'not in my backyard') en onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' zitten we nu opgescheept met die haatzaaiende imams, niet-nederlands-sprekende-jurken, RIF-georienteerde niet-nadenke meelopers en tweedeling in de maatschappij. Hulde aan voornamelijk 'Pechtold en Samson achtigen'.
Zomaar een vraagje: Kan iemand mij vertellen wat de Islam Nederland heeft gebracht. Noem eens 3, nee 2, ach doe maar 1 leuk, fris, grappig, fijn kenmerk van dit achterlijk fenomeen.
Eten is gewoon geen factor. Er zitten van elke nationaliteit wel een paar restaurants of er nou een grote groep inwoners van dat land wonen of niet. Zoveel egyptenaren wonen hier niet, maar wel op elke hoek een shoarmatentquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sommige Marokkaanse meiden zijn bijzonder goed aan te duwen en het bekende broodje döner kebab na het uitgaan. Maar ja, als dat nou het grootste is wat je een natie hebt gebrachtMeer kan ik namelijk echt niet verzinnen.
Oh en door de "ik ben een Marokkaan" shirt-actie weten we wie er vooraan zouden staan mochten de Duitsers het ooit weer op hun heupen krijgen. Waardevolle informatie.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
Tot nu toe nog geen positieve punten ?
Misschien dat jij me kan helpen? Welke echt waardevolle bijdrage heeft de Islam aan Nederland geleverd? We kunnen alvast even het checklistje nagaan:quote:Meer kan ik namelijk echt niet verzinnen.
Je moet toch iets noemen? Ik kan namelijk geen andere positieve dingen bedenken en dat is niet omdat ik het niet wil.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eten is gewoon geen factor. Er zitten van elke nationaliteit wel een paar restaurants of er nou een grote groep inwoners van dat land wonen of niet. Zoveel egyptenaren wonen hier niet, maar wel op elke hoek een shoarmatent.
Nah zit al een hele tijd te denken:Pquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat jij me kan helpen? Welke echt waardevolle bijdrage heeft de Islam aan Nederland geleverd? We kunnen alvast even het checklistje nagaan:
Daling criminaliteit: nee
Stijging BNP: nee
Daling aantal uitkeringen: nee
Bevolkingsdaling: nee
Verminderde tweespalt in de maatschappij na de verzuiling: nee
Hmmmm.
Jij hebt het over moslims, en niet de islam.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:08 schreef Richestorags het volgende:
Misschien dat jij me kan helpen? Welke echt waardevolle bijdrage heeft de Islam aan Nederland geleverd? We kunnen alvast even het checklistje nagaan:
Daling criminaliteit: nee
Stijging BNP: nee
Daling aantal uitkeringen: nee
Bevolkingsdaling: nee
Verminderde tweespalt in de maatschappij na de verzuiling: nee
Hmmmm.
Daarom moet je die maatregelen effectief en in stilte uitvoeren.quote:'Daarnaast hebben we een grote taak om ervoor te zorgen dat de samenleving zich niet gek laat maken, dat de radicalen niet winnen'
Ik ook niet, maar dan krijg je dus "wat is jouw bijdrage" als wedervraag. En werken, belasting betalen, niet crimineel zijn, niet mensen lastig vallen op straat en niet iemand geloof opdringen is geloof ik allemaal net ff niet genoeg.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je moet toch iets noemen? Ik kan namelijk geen andere positieve dingen bedenken en dat is niet omdat ik het niet wil.
Moslims zijn een product van de Islam. Zonder moslims geen Islam in Nederland. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kan jij me anders wat positieve puntjes geven?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij hebt het over moslims, en niet de islam.
Wel, of ze met geloof te maken hebben of niet, het checklistje gaat op voor de aanhangers van het geloof. En sinds die een exponent zijn van het geloof kan je dus stellen dat de Islam Nederland weinig positiefs heeft gebracht.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah zit al een hele tijd te denken:P
Maar al die punten die jij opnoemt wijt ik niet aan het geloof. Voor mij persoonlijk voegt geloof sowieso niks toe
Je telt pas mee als je in de Quote 500 staat!quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dan krijg je dus "wat is jouw bijdrage" als wedervraag. En werken, belasting betalen, niet crimineel zijn, niet mensen lastig vallen op straat en niet iemand geloof opdringen is geloof ik allemaal net ff niet genoeg.
Ze zijn ook nogeens rijkelijk laat met hun maatregelen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daarom moet je die maatregelen effectief en in stilte uitvoeren.
Het de wereld in sturen van dit soort berichten maakt de samenleving alleen maar onrustig.
Nah dat zou betekenen dat elke aanhanger van de islam dit gedrag vertoont. Dat is niet zo. En dit gedrag wordt ook getoond door mensen die niet dit geloof aanhangen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, of ze met geloof te maken hebben of niet, het checklistje gaat op voor de aanhangers van het geloof. En sinds die een exponent zijn van het geloof kan je dus stellen dat de Islam Nederland weinig positiefs heeft gebracht.
Waar het omgaat is dat het vaker wordt uitgevoerd door mensen die het geloof aanhangen dan de trend was dus kan je stellen dat de Islam netto gezien een negatieve invloed op Nederland heeft gehad. Of om het niet direct aan het geloof te koppelen: de immigratie vanuit Islamitische landen naar Nederland.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dat zou betekenen dat elke aanhanger van de islam dit gedrag vertoont. Dat is niet zo. En dit gedrag wordt ook getoond door mensen die niet dit geloof aanhangen.
Wat een gelul, zie mijn post. Ze gaan gewoon allemaal netjes naar school, krijgen allemaal de kans (voorkeur zelfs vaak) om een opleiding te volgen en te gaan werken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ondanks dat dat niet in jouw wereldbeeld past, is dat misschien wel het beste woord ja.
Ze kunnen zelfs naar een Islamitische school. Daar worden moslimkindjes natuurlijk ook onderdrukt door de blanke boemanquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een gelul, zie mijn post. Ze gaan gewoon allemaal netjes naar school, krijgen allemaal de kans (voorkeur zelfs vaak) om een opleiding te volgen en te gaan werken.
Of worden moslimkindjes volgens jou vanaf dag 0 onderdrukt in het onderwijs volgens jou?.
Idd, of zou het misschien toch allemaal niet zo'n goed plan zijn, dat gescheiden onderwijs. Wel jezelf afzonderen en dan klagen dat je afgezonderd bentquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs naar een Islamitische school. Daar worden moslimkindjes natuurlijk ook onderdrukt door de blanke boeman
Akkoord. Maar dat doe je door de criminelen uit hun oude buurt te plaatsen. Op het moment dat een gedetineerde weer in z'n oude buurt gaat wonen, kijken de meelopertjes tegen hem op en is het verleidelijk om ook het foute pad op te gaan. Haal de criminelen uit hun oude buurt en de meelopertjes komen niet meer in contact met ze en kunnen dus ook niet verleid worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu spreek je alweer over criminaliteit, niet radicalisering. Maar om daar toch even op in te gaan:
Een groep gewetenloze psychopaten blijf je altijd hebben, wat je ook probeert. De truc is om hun meelopertjes te 'bekeren'. Dat doe je door ze in te laten zien dat het leven als een productief deel van de samenleving meer voordelen biedt dan het leven als crimineel.
De cultuur waarbinnen ze nu leven, maakt hen dat nog niet duidelijk: ze denken dat alleen via criminaliteit hun te hoge verwachtingen te bereiken zijn. Veel mensen prikken daar doorheen, veel anderen niet. Daarbij moeten we hen helpen. Dat gaat op twee manieren: enerzijds moeten we ze laten inzien dat hun verwachtingen onredelijk zijn, anderzijds moeten we ze aantonen dat criminaliteit altijd nadelig is tegenover leven als een eerlijk burger.
Bij dat tweede komt inderdaad strenge straf kijken. Dat is een duidelijk systeem dat criminaliteit niet loont. Maar we moeten ze ook laten zien dat hun verwachtingen te bereiken zijn door een eerlijk burger te zijn - sterker nog, dat het makkelijker gaat door zich te gedragen. Daarnaast moeten we hen op het eerste punt onderwijzen, om te laten zien waarom hun eisen onredelijk zijn en waarom het beeld dat zij van criminaliteit hebben héél fout is.
Voor de radicalisering geldt ongeveer hetzelfde: gestoorde terroristen blijf je hebben. Maar hun meelopers zijn jongeren met onrealistische ideeën en een volkomen verkeerd beeld van hoe ze dat kunnen bereiken. We moeten ze tonen dat hun ideeën onredelijk zijn en dat ze voldoende wettelijke manieren hebben om hun ideeën na te streven.
Dat die jongens in principe dezelfde kansen krijgen, klopt als een bus.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een gelul, zie mijn post. Ze gaan gewoon allemaal netjes naar school, krijgen allemaal de kans (voorkeur zelfs vaak) om een opleiding te volgen en te gaan werken.
Of worden moslimkindjes volgens jou vanaf dag 0 onderdrukt in het onderwijs volgens jou?.
Ze zijn er ook wel mee bezig, er worden al mensen opgepakt die van plan waren af te reizen naar oorlogsgebied.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zijn ook nogeens rijkelijk laat met hun maatregelen.
Het is bepaald niet zo dat dit iets van de laatste jaren is.
Dat is zeer zeker waar, daarom opteer ik voor een immigratiebeleid a la Australië. Je kan één keer de fout maken door groepen kansarmen naar binnen te halen, maar om het dan wekelijks te blijven doen is gewoon stupide.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat die jongens in principe dezelfde kansen krijgen, klopt als een bus.
Probleem is echter dat veel allochtone jongeren in een achterstandspositie verkeren. Ze wonen vaak in een afgetrapte buurt en hun ouders hebben een kleine beurs. Daarmee praat ik geen wangedrag goed, maar een dergelijke omgeving is vaak een goede voedingsbodem voor crimineel gedrag.
Dan zouden deze jongeren ook anders kunnen redeneren. Zoals: ik ga alle kansen grijpen die me geboden worden en ik zorg dat ik weg kom uit deze naargeestige buurt. Ik zorg voor mijn toekomst.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is echter dat veel allochtone jongeren in een achterstandspositie verkeren. Ze wonen vaak in een afgetrapte buurt en hun ouders hebben een kleine beurs. Daarmee praat ik geen wangedrag goed, maar een dergelijke omgeving is vaak een goede voedingsbodem voor crimineel gedrag.
Daarom: criminelelen uit hun oude buurt plaatsen en het onderwijs toegankelijk en betaalbaar houden. Daarom is het afschaffen van de studiebeurs ook zo dom. Als je wilt bezuinigen, kan dat ook op andere manieren.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nja ik denk dat een groot deel van de probleem jeugd zoals in bv in de schilderswijk hier geboren is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker waar, daarom opteer ik voor een immigratiebeleid a la Australië. Je kan één keer de fout maken door groepen kansarmen naar binnen te halen, maar om het dan wekelijks te blijven doen is gewoon stupide.
Tozzzzz kanker Nederland roepen is natuurlijk veel makkelijker.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zouden deze jongeren ook anders kunnen redeneren. Zoals: ik ga alle kansen grijpen die me geboden worden en ik zorg dat ik weg kom uit deze naargeestige buurt. Ik zorg voor mijn toekomst.
Probleem is dat die jongeren hier zijn geboren. Een systeem a la Australië heeft dus weinig nut.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker waar, daarom opteer ik voor een immigratiebeleid a la Australië. Je kan één keer de fout maken door groepen kansarmen naar binnen te halen, maar om het dan wekelijks te blijven doen is gewoon stupide.
Hier geboren, maar hun ouders zijn als immigrant hiernaartoe gekomen en hebben nog steeds een achtergestelde positie. Daar moet je als land van leren en dus niet dezelfde fout maken door nog steeds tienduizenden "asielzoekers" per jaar uit allerlei vage woestijnlanden hiernaartoe te halen waarvan je nu al weet dat ze alleen maar gaan drukken op onze welvaart.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik denk dat een groot deel van de probleem jeugd zoals in bv in de schilderswijk hier geboren is.
Het zou geweldig zijn als die jongens zo zouden denken. De ervaring met achterstandswijken in alle hoeken van de aardkloot, leert dat de praktijk echter anders is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zouden deze jongeren ook anders kunnen redeneren. Zoals: ik ga alle kansen grijpen die me geboden worden en ik zorg dat ik weg kom uit deze naargeestige buurt. Ik zorg voor mijn toekomst.
Nee hoor. Ik zeg ook niet dat de gehele samenleving daarvan de schuld draagt. Het is een combinatie van factoren. Racisme vanuit de samenleving speelt daarin inderdaad een rol, al is die meer versterkend dan oorzakelijk. Maar de rol van de omgeving van zulke risicojongeren is veel belangrijker: ouders die niets doen, vrienden op het slechte pad, verkeerde rolmodellen en normen en waarden, etc.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Punt is dat die jongens denken dat ze allemaal snel rijk kunnen worden. Het verwachtingspatroon moet worden bijgesteld. En dat moeten de ouders meegeven: discipline, hard studeren, hard werken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, want het voorkomt dat er meer jongeren worden geboren vanuit kansarme groepen. Met Somalische, Eritrese, Irakese en Syrische jochies gaat precies hetzelfde gebeuren hoor.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat die jongeren hier zijn geboren. Een systeem a la Australië heeft dus weinig nut.
Sommigen doen het wel trouwens. En dat vind ik knap. Zeker als je daar nog woont en je ziet je vroegere vriendjes met allerlei dingen bezig die het licht niet kunnen verdragen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zou geweldig zijn als die jongens zo zouden denken. De ervaring met achterstandswijken in alle hoeken van de aardkloot, leert dat de praktijk echter anders is.
Criminelen uit de buurt halen is maar de helft van de oplossing, en eerder symptoombestrijding. In blanke buurten wonen ook criminelen, maar die hebben amper meelopers. Waarom? Omdat de jongeren in zo'n buurt weten dat ze beter af zijn op school dan in het gevang.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Akkoord. Maar dat doe je door de criminelen uit hun oude buurt te plaatsen. Op het moment dat een gedetineerde weer in z'n oude buurt gaat wonen, kijken de meelopertjes tegen hem op en is het verleidelijk om ook het foute pad op te gaan. Haal de criminelen uit hun oude buurt en de meelopertjes komen niet meer in contact met ze en kunnen dus ook niet verleid worden.
Tevens is het ook school inderdaad nuttig om het verwachtingspatroon bij de stellen: bijna niemand wordt rijk. We zullen bijna allemaal in een vinex-wijk met een middenklasse auto voor de deur eindigen . Dat is dan maar zo. En dat bereik je alleen met hard studeren en hard werken. Dat moet de motto in dit land worden: discipline, hard studeren, hard werken.
Ook omdat ze geen rolmodel hebben.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Criminelen uit de buurt halen is maar de helft van de oplossing, en eerder symptoombestrijding. In blanke buurten wonen ook criminelen, maar die hebben amper meelopers. Waarom? Omdat de jongeren in zo'n buurt weten dat ze beter af zijn op school dan in het gevang.
Ja, Badr Hari en andere Kooivechters.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook omdat ze geen rolmodel hebben.
Kinderen in blanke buurten hebben juist betere rolmodellen. Autochtonen doen het in Nederland al luttele jaren erg goed, weet je.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook omdat ze geen rolmodel hebben.
Dat bedoel ik ook. Geen rolmodellen als in gasten of neven die op hun 18e al in een Mercedes rijden en nooit naar school gaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kinderen in blanke buurten hebben juist betere rolmodellen. Autochtonen doen het in Nederland al luttele jaren erg goed, weet je.
Lekker toch? Kunnen die lieve ongeslepen pareltjes hun agressie en frustratie een beetje kwijt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, Badr Hari en andere Kooivechters.
Dus zetten we ze lekker op kickboxen.
Het lost ook niet alles op maar het is een deeloplossing. Daarnaast moet het verwachtingspatroon bijgesteld worden en het onderwijs toegankelijk en betaalbaar blijven.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Criminelen uit de buurt halen is maar de helft van de oplossing, en eerder symptoombestrijding. In blanke buurten wonen ook criminelen, maar die hebben amper meelopers. Waarom? Omdat de jongeren in zo'n buurt weten dat ze beter af zijn op school dan in het gevang.
gesubsidieerdquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, Badr Hari en andere Kooivechters.
Dus zetten we ze lekker op kickboxen.
Of een cursus weerbaar tegen de politie, ook wel nuttigquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
gesubsidieerd
om ze weerbaarder te maken
Ik weet niet in wat voor buurt jij gewoond hebt, maar waar ik vandaan kom waren zulke figuren er ook. En ik kom uit één van de blankste gebieden die er in Nederland te vinden zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Geen rolmodellen als in gasten of neven die op hun 18e al in een Mercedes rijden en nooit naar school gaan.
Dat is de idiootste die ik ooit gehoord heb . Krankjorem.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Of een cursus weerbaar tegen de politie, ook wel nuttig.
Sowieso moet het gewoon eens ophouden met lonen, dat crimineel zijn. Tenminste als je een keer gepakt bent dan. Grote bek, vechten tegen arrestatie en toch morgen weer vrij. Sja.... dan hebben de "rolmodellen" dus nog gelijk ook, ze zijn onaantastbaar lijkt het.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor buurt jij gewoond hebt, maar waar ik vandaan kom waren zulke figuren er ook. En ik kom uit één van de blankste gebieden die er in Nederland te vinden zijn.
Er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt: criminaliteit lijkt de beste keuze voor een beter leven als je ziet dat de criminelen het goed hebben terwijl je van alle kanten te horen krijgt dat je op een legale manier niet kunt slagen. Dat is dus iets wat moet veranderen.
Nederlanders slaan het in ieder geval niet af, want zij zien in dat het een ongelofelijk goed aanbod is. Maar als je ruzie krijgt met je ouders wanneer je van het traditionele pad af wilt wijken, als je vrienden je allemaal uitlachen omdat je geen dure jassen en horloges hebt, als je het idee hebt dat je vanwege je huidskleur of afkomst toch geen kans maakt, dan is het aanbod plots een stuk minder aanlokkelijk.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het lost ook niet alles op maar het is een deeloplossing. Daarnaast moet het verwachtingspatroon bijgesteld worden en het onderwijs toegankelijk en betaalbaar blijven.
Het volgende pad moet voor elke Nederlandse burger toegankelijk en betaalbaar zijn:
- Je investeert 40 uur per week in scholing. Scholing moet goedkoop en toegankelijk zijn.
- Je werkt 40 uur per week als investering.
Rijk word je er niet van. Maar met het doen van deze investering krijgt elke Nederlandse burger een financieel goede situatie en heeft geld voor leuke extra's. Bijna niemand durft dit aanbod af te slaan.
Dat moet gepaard gaan met het tot schroot verwerken van door illegaal geld verkregen Mercedessen en motor(scooter)s en deze pontificaal in de buurt dumpen met een briefje erbij. Tevens met hogere straffen voor tasjesroven, drugsdealen en inbraken. Het liefst gepaard gaand met na de gevangenisstraf nog minstens 250 uur in de eigen wijk plantsoendienst doen of graffiti van de muren schrobben in een vernederend pakje. En met een politiemacht die mag optreden tegen een grote bek van deze gasten. Kijken of die rolmodellen dan nog zo vereerd worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het lost ook niet alles op maar het is een deeloplossing. Daarnaast moet het verwachtingspatroon bijgesteld worden en het onderwijs toegankelijk en betaalbaar blijven.
Het volgende pad moet voor elke Nederlandse burger toegankelijk en betaalbaar zijn:
- Je investeert 40 uur per week in scholing. Scholing moet goedkoop en toegankelijk zijn.
- Je werkt 40 uur per week als investering.
Met het doen van deze investering krijgt elke Nederlandse burger een financieel goede situatie en heeft geld voor leuke extra's. Bijna niemand durft dit aanbod af te slaan.
Ook niet alle Nederlanders hebben de goede rolmodellen, kampers bijvoorbeeld verkeren in precies hetzelfde schuitje.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor buurt jij gewoond hebt, maar waar ik vandaan kom waren zulke figuren er ook. En ik kom uit één van de blankste gebieden die er in Nederland te vinden zijn.
Er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt: criminaliteit lijkt de beste keuze voor een beter leven als je ziet dat de criminelen het goed hebben terwijl je van alle kanten te horen krijgt dat je op een legale manier niet kunt slagen. Dat is dus iets wat moet veranderen.
Een punt dat jij hebt genoemd: "Daling criminaliteit: nee".quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:11 schreef Richestorags het volgende:
Moslims zijn een product van de Islam. Zonder moslims geen Islam in Nederland. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kan jij me anders wat positieve puntjes geven?
Klopt, zoals ik eerder al zei: een deel van de oplossing is harder optreden tegen criminaliteit. Dat moet zo onaantrekkelijk mogelijk zijn, en dat is het momenteel niet. Maar het is slechts een deel van de oplossing. Er zijn andere manieren van preventie die net zo nuttig zijn. Idealiter gehoorzamen mensen de wet omdat dat het juiste is om te doen, niet omdat ze bang zijn voor de gevolgen. Die angst is alleen nodig voor de gewetenloze psychopaten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sowieso moet het gewoon eens ophouden met lonen, dat crimineel zijn. Tenminste als je een keer gepakt bent dan. Grote bek, vechten tegen arrestatie en toch morgen weer vrij. Sja.... dan hebben de "rolmodellen" dus nog gelijk ook, ze zijn onaantastbaar lijkt het.
Laat maar.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een punt dat jij hebt genoemd: "Daling criminaliteit: nee".
Ja, de islam is in Nederland. Maar wat is de invloed van de islam op het rechtssysteem? 0,0.
Dit kun je dan ook niet afschuiven op de islam.
Misschien is het dan vooral verstandig voor jou om te stoppen met denken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik begin serieus te denken dat agressie en criminaliteit in de genen zit bij grote delen van bepaalde niet nader te noemen bevolkingsgroepen.
Absoluut, en zo zie je maar hoe belangrijk cultuur is in het hele plaatje. Voor kampers geldt hetzelfde als voor risicojeugd: ze hebben een omgeving die de nadruk legt op de verkeerde dingen. Die cultuur moeten we aanpakken, niet de mensen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook niet alle Nederlanders hebben de goede rolmodellen, kampers bijvoorbeeld verkeren in precies hetzelfde schuitje.
Klopt, maar invallen in het kamp gebeuren regelmatig. Een ander voorbeeld van foute kazen is bijv voetbalhooligans. Maar daar wordt dat ook keihard tegen opgetreden, terwijl je prima met een Gaza-vlag mag lopen in de binnenstad bijv.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook niet alle Nederlanders hebben de goede rolmodellen, kampers bijvoorbeeld verkeren in precies hetzelfde schuitje.
"Pechtold en Samsom-achtigen" kun je hooguit aankijken op het feit dat men niet daadkrachtig op durft te treden, wanneer dat wél zou moeten. Het is echter vooral de VVD en hun "vrinden", die verantwoordelijk zijn voor het importeren van grote aantallen analfabete gastarbeiders met volstrekt andere opvattingen over normen en waarden dan de autochtone Nederlandse bevolking. Die gastarbeiders waren nl. ontzettend makkelijk uit te buiten omdat men sowieso al de taal niet sprak en bovendien geen kaas gegeten had van arbeidsrechten, wat de autochtone arbeider dan wél weer had...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:50 schreef hetishierstil het volgende:
Nee, ik ga juist een politieke partij oprichten. Zoiets als De Gouden Dageraad in Griekenland.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien is het dan vooral verstandig voor jou om te stoppen met denken.
Volledig mee eens! Ik denk overigens dat het "vernederen" van criminele straatprinsjes en bontkraagjes ook wel effectief zou kunnen zijn, hun "streetcred" moet in ieder geval compleet afgebroken worden...quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom: criminelelen uit hun oude buurt plaatsen en het onderwijs toegankelijk en betaalbaar houden. Daarom is het afschaffen van de studiebeurs ook zo dom. Als je wilt bezuinigen, kan dat ook op andere manieren.
Appa vond het ook opvallend dat telkens als er weer wat gebeurde in Gaza dat men overal opeens documentaires over de Tweede Wereldoorlog uitzond. Hij was wel een beetje klaar met de oorlogsverhaal van de Joden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:46 schreef Specularium het volgende:
Appa kon maar niet begrijpen waarom er wel aandacht was voor MH17 en niet voor Gaza.
Vond hij hypocriet van de regering.
Ik bedoelde verhalen maar typte verhaal. Je hebt gelijk. Het komt overigens wel net iets authentieker over nu, zo'n de/het fout als ik een straatmocro aanhaal.quote:
Appaquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:46 schreef Specularium het volgende:
Appa kon maar niet begrijpen waarom er wel aandacht was voor MH17 en niet voor Gaza.
Vond hij hypocriet van de regering.
Waaruit blijkt dat dat effectief is dan?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volledig mee eens! Ik denk overigens dat het "vernederen" van criminele straatprinsjes en bontkraagjes ook wel effectief zou kunnen zijn, hun "streetcred" moet in ieder geval compleet afgebroken worden...
Dat zal ze leren.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:46 schreef tong80 het volgende:
Nederlandse imams, mensen die hier zijn opgegroeid en die helemaal geen gebruik maken van hun vrijheid, maar die haatzaaien, zullen we het leven moeilijker maken. Dat kan via burgemeesters die een gesprek met hen aangaan.
Juist.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar als zowel "de dialoog aangaan", als "de beuk er in gooien", met gemeenschapsgeld betaald wordt en beiden net zo weinig resultaat opleveren, heeft dat laatste toch echt mijn voorkeur...
Juist.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hier geboren, maar hun ouders zijn als immigrant hiernaartoe gekomen en hebben nog steeds een achtergestelde positie. Daar moet je als land van leren en dus niet dezelfde fout maken door nog steeds tienduizenden "asielzoekers" per jaar uit allerlei vage woestijnlanden hiernaartoe te halen waarvan je nu al weet dat ze alleen maar gaan drukken op onze welvaart.
En vergeet de fundamentalistische Christenen niet!quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:50 schreef hetishierstil het volgende:
Onder het mom van tolerantie ('kijk eens hoe goed we zijn'), onder het mom van laat de gezinshereniging maar plaatsvinden (maar 'not in my backyard') en onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' zitten we nu opgescheept met die haatzaaiende imams, niet-nederlands-sprekende-jurken, RIF-georienteerde niet-nadenke meelopers en tweedeling in de maatschappij.
Dat zijn idd de lastigste portretten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En vergeet de fundamentalistische Christenen niet!
Waaruit blijkt dat pappen en nathouden effectief is?quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dat effectief is dan?
Hear, hear. Radicalisatie wordt ook vanuit een heel andere kant in de hand gewerkt, dat vergeten we voor het gemak maar even.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:49 schreef Ceberut het volgende:
Wat een popi-jopi die Asscher. Vieze vent met z'n stemmingmakerij. "Haatimam". Kom zeg, pak eerst de polarisatie in de samenleving aan, voordat je ook maar in de buurt komt van een aanpak van radicalisering. Asscher probeert goedkoop te scoren door een zondebok uit te kiezen.
Als hij trouwens serieus de rechtsstaat wil beschermen, dan kan hij dat beter doen door directe aanvallen op de rechtstaat af te wenden. Zie o.a. de partij die artikel 1 Grondwet wil afschaffen.
Ik stel niet dat de huidige situatie veranderd moet worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat pappen en nathouden effectief is?
Je bedoelt dat je je eindelijk realiseert dat het stoere VVD-praat is waar geen inhoud achter zit?quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:47 schreef Hathor het volgende:
Ik vind dat de term "aanpakken" de laatste jaren nogal aan waarde heeft ingeboet.
Ik heb nog wel een paar suggesties, maar die zullen hem niet bevallen.quote:Asscher wil verder bekijken 'hoe je mensen deradicaliseert.
Niet noodzakelijk VVD, andere politici van andere partijen bedienen zich van dezelfde holle retoriek. Als politici roepen dat er "iets" aangepakt moet worden betekent dat voornamelijk dat er een dozijn comissies op losgelaten worden en er uiteindelijk niks verandert.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je je eindelijk realiseert dat het stoere VVD-praat is waar geen inhoud achter zit?
[..]
Ik heb nog wel een paar suggesties, maar die zullen hem niet bevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |