Even voor de duidelijkheid: dat zijn dus de programma's waar een bepaald deel van de bevolking zo steen en been over klaagt. En waarschijnlijk ook de enige programma's die kans hebben om te werken. Dat repressie niet werkt, moet zo ondertussen toch wel duidelijk zijn.quote:Het aanpakken van haatimams is volgens Asscher onderdeel van een groter plan om de radicalisering van Nederlandse moslimjongeren tegen te gaan. Veel van die programma’s bestaan al, maar zijn de laatste jaren wat van de agenda verdwenen, zo erkent Asscher.
Jongerencentra en zo?quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Uit het stuk van de Telegraaf (met dank aan DrMabuse):
[..]
Even voor de duidelijkheid: dat zijn dus de programma's waar een bepaald deel van de bevolking zo steen en been over klaagt. En waarschijnlijk ook de enige programma's die kans hebben om te werken. Dat repressie niet werkt, moet zo ondertussen toch wel duidelijk zijn.
Valt wel mee, toch?quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:47 schreef Hathor het volgende:
Ik vind dat de term "aanpakken" de laatste jaren nogal aan waarde heeft ingeboet.
Grappig, want vroeger hadden we veel minder last met extremistische jeugd.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt wel mee, toch?
Was vroeger al theedrinken en jeugdhonken en daar verandert nu weinig aan.
Internet draagt daar ook aan bij he. Nu kan een strijder in Syrie via internet heel makkelijk de jeugd in West-Europa oproepen (filmpje) om mee te strijden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Grappig, want vroeger hadden we veel minder last met extremistische jeugd.
Tsja, dikke kans dat er wordt geklaagd over thee drinken en pappen en nathouden. Denk echter dat de dialoog zoeken meer zoden aan de dijk zet, dan keihard met de beuk erin.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Uit het stuk van de Telegraaf (met dank aan DrMabuse):
[..]
Even voor de duidelijkheid: dat zijn dus de programma's waar een bepaald deel van de bevolking zo steen en been over klaagt. En waarschijnlijk ook de enige programma's die kans hebben om te werken. Dat repressie niet werkt, moet zo ondertussen toch wel duidelijk zijn.
Veel van die programma’s bestaan al, maar zijn de laatste jaren wat van de agenda verdwenen, zo erkent Asscher.,quote:Het aanpakken van haatimams is volgens Asscher onderdeel van een groter plan om de radicalisering van Nederlandse moslimjongeren tegen te gaan. Veel van die programma’s bestaan al, maar zijn de laatste jaren wat van de agenda verdwenen, zo erkent Asscher.
Kansloos.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:22 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Veel van die programma’s bestaan al, maar zijn de laatste jaren wat van de agenda verdwenen, zo erkent Asscher.,
Ja joh.
Nederland , fijn land.
Niet zo vreemd natuurlijk: we hebben immers pas vanaf de jaren '60/'70 noemenswaardige aantallen islamitische allochtonen in Nederland en het door Saudi-Arabië gesponsorde extremisme was er natuurlijk ook niet vanaf de eerste dag dat men daar olie vond.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Grappig, want vroeger hadden we veel minder last met extremistische jeugd.
Kansenonderwijs, buurtvaders en welzijnswerkers die probleemjeugd begeleiden, economische bijstand om armoede tegen te gaan. De oorzaken van extremisme zijn bijna altijd te vinden in armoede, lage opleiding en (een gevoel van) machteloosheid.quote:
Maar als zowel "de dialoog aangaan", als "de beuk er in gooien", met gemeenschapsgeld betaald wordt en beiden net zo weinig resultaat opleveren, heeft dat laatste toch echt mijn voorkeur...quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dikke kans dat er wordt geklaagd over thee drinken en pappen en nathouden. Denk echter dat de dialoog zoeken meer zoden aan de dijk zet, dan keihard met de beuk erin.
Ik denk eerder dat het andersom is. Nu ziet men een Nederlandse haatbaard in Syrië, en het volk flipt over terroristische jeugd. Vroeger had niemand er überhaupt een idee van dat Nederlandse jongeren daaraan meededen. De wervingspraktijken voor jihad zijn ook een stuk zichtbaarder geworden. Niet omdat ze brutaler of minder heimelijk zijn geworden, maar omdat alles een stuk zichtbaarder is geworden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Internet draagt daar ook aan bij he. Nu kan een strijder in Syrie via internet heel makkelijk de jeugd in West-Europa oproepen (filmpje) om mee te strijden.
En Nederland kijkt ernaar en beseft anno 2014 dat er eindelijk iets aan gedaan moet worden.
Ah, op die manier. Zit, denk ik, wel wat in jaquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kansenonderwijs, buurtvaders en welzijnswerkers die probleemjeugd begeleiden, economische bijstand om armoede tegen te gaan. De oorzaken van extremisme zijn bijna altijd te vinden in armoede, lage opleiding en (een gevoel van) machteloosheid.
Moslims die reeds geradicaliseerd zijn die je natuurlijk hard aan te pakken. De politie moet dergelijke figuren goed in de gaten houden en opsluiten als daar reden toe is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar als zowel "de dialoog aangaan", als "de beuk er in gooien", met gemeenschapsgeld betaald wordt en beiden net zo weinig resultaat opleveren, heeft dat laatste toch echt mijn voorkeur...
Moslimextremisme in Nederland is pas een onderwerp sinds ongeveer 2001. Daarvoor was er ook al moslimjeugd in Nederland.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet zo vreemd natuurlijk: we hebben immers pas vanaf de jaren '60/'70 noemenswaardige aantallen islamitische allochtonen in Nederland en het door Saudi-Arabië gesponsorde extremisme was er natuurlijk ook niet vanaf de eerste dag dat men daar olie vond.
Repressie werkt wellicht niet (alhoewel Saddam Hoessein, Assad enz. het tegendeel toch wel redelijk bewezen, ook al is dat de meest extreme vorm van repressie), maar vlinderreisjes, scooter stuntworkshops, rap-lessen en vechtsporttrainingen en buurtvaders werken overduidelijk ook amper tot niet. Geen reden om daar nog veel geld aan te spenderen dus...
Blijkbaar hebben die overwegend islamitische jongeren gewoonweg niet de capaciteiten om iets van waarde toe te voegen aan de westerse samenleving en dienen bovengenoemde programma's dan ook alleen maar om hen van de straat te houden. Laat ons eerlijk zijn; sinds het langzaam wegvallen van de maakindustrie in west-Europa vallen veel gastarbeiders en hun (klein)kinderen buiten de boot omdat ze gewoonweg de capaciteiten ontberen om een rol van betekenis te spelen in een diensteneconomie.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kansenonderwijs, buurtvaders en welzijnswerkers die probleemjeugd begeleiden, economische bijstand om armoede tegen te gaan. De oorzaken van extremisme zijn bijna altijd te vinden in armoede, lage opleiding en (een gevoel van) machteloosheid.
We kunnen twee dingen doen: ofwel we gaan die mensen verder marginaliseren en met allemaal semi-legale of zelfs illegale trucjes proberen stil te houden, ofwel we proberen ze de capaciteiten te geven om wél te kunnen meedraaien. Dat betekent: geef ze onderwijs, laat ze integreren, zorg dat ze uit de penibele economische omstandigheden kunnen ontsnappen en bij te kunnen gaan dragen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben die overwegend islamitische jongeren gewoonweg niet de capaciteiten om iets van waarde toe te voegen aan de westerse samenleving en dienen bovengenoemde programma's dan ook alleen maar om hen van de straat te houden. Laat ons eerlijk zijn; sinds het langzaam wegvallen van de maakindustrie in west-Europa vallen veel gastarbeiders en hun (klein)kinderen buiten de boot omdat ze gewoonweg de capaciteiten ontberen om een rol van betekenis te spelen in een diensteneconomie.
Mijn keuze is het niet om de maakindustrie naar lagelonenlanden te verhuizen, net zoals het ook nooit mijn keuze zou zijn geweest om grote aantallen gastarbeiders hier naar toe te halen omdat die veel makkelijker uit te buiten zijn als autochtone arbeiders...
Wordt Geert eindelijk aangepakt? Oh nee, zeker weer een anti-islamitische maatregel.quote:Kabinet gaat haatzaaien en radicaliseren aanpakken
Ja, het is allemaal de schuld van de kaas!quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wordt Geert eindelijk aangepakt? Oh nee, zeker weer een anti-islamitische maatregel.
Meten met twee maten leidt tot radicalisering.
Die mogelijkheden zijn er al lang, want waarom lukt het het gros van de autochtone jongeren wél om een fatsoenlijke positie op de arbeidsmarkt te verwerven, ongeacht de achtergrond van bijvoorbeeld hun (groot)ouders? Bij veel allochtone jongeren heerst gewoonweg enorme onwil om middels opleiding en vervolgens arbeid in hun levensonderhoud te voorzien. Bovendien zijn veel van diezelfde jongeren ontzettend materialistisch ingesteld en houden ze er een ander verwachtingspatroon op na dan een vinexwoning en een opel astra voor de deur, als het om "slagen in het leven" gaat...quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
We kunnen twee dingen doen: ofwel we gaan die mensen verder marginaliseren en met allemaal semi-legale of zelfs illegale trucjes proberen stil te houden, ofwel we proberen ze de capaciteiten te geven om wél te kunnen meedraaien. Dat betekent: geef ze onderwijs, laat ze integreren, zorg dat ze uit de penibele economische omstandigheden kunnen ontsnappen en bij te kunnen gaan dragen.
Ik zie liever dat tweede gebeuren.
Typisch weer.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wordt Geert eindelijk aangepakt? Oh nee, zeker weer een anti-islamitische maatregel.
Volledig mee eens, wat mij betreft mag het dus per direct afgelopen zijn met positieve discriminatie en allerlei gesubsidieerde projectjes om (allochtone) jongeren van straat te houden. (en gutmensch-politici aan een baantje te helpen, niet te vergeten...)quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Radicale meningen moeten verboden worden?quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volledig mee eens, wat mij betreft mag het dus per direct afgelopen zijn met positieve discriminatie en allerlei gesubsidieerde projectjes om (allochtone) jongeren van straat te houden. (en gutmensch-politici aan een baantje te helpen, niet te vergeten...)
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de situatie daar beter van wordt. Integendeel, het werkt eerder averechts.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volledig mee eens, wat mij betreft mag het dus per direct afgelopen zijn met positieve discriminatie en allerlei gesubsidieerde projectjes om (allochtone) jongeren van straat te houden. (en gutmensch-politici aan een baantje te helpen, niet te vergeten...)
Die kunnen we weer afkruisen op mijn bullshit-bingokaart.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nu spreek je alweer over criminaliteit, niet radicalisering. Maar om daar toch even op in te gaan:quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die mogelijkheden zijn er al lang, want waarom lukt het het gros van de autochtone jongeren wél om een fatsoenlijke positie op de arbeidsmarkt te verwerven, ongeacht de achtergrond van bijvoorbeeld hun (groot)ouders? Bij veel allochtone jongeren heerst gewoonweg enorme onwil om middels opleiding en vervolgens arbeid in hun levensonderhoud te voorzien. Bovendien zijn veel van diezelfde jongeren ontzettend materialistisch ingesteld en houden ze er een ander verwachtingspatroon op na dan een vinexwoning en een opel astra voor de deur, als het om "slagen in het leven" gaat...
En ik deze weer op de "discussie doodmaak" kaart. je moet er toch een naam aangeven aan dat hele typische kutvolk dat zijn brood verdient met het uitzuigen van sociale vangnetten om kanslozen te helpen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die kunnen we weer afkruisen op mijn bullshit-bingokaart.
En dus moet het normale deel der bevolking maar gewoon hun mond houden en, middels arbeid en belastingafdracht, het gemeenschapsgeld opbrengen waarmee het onwillende deel der bevolking allerlei leuke projectjes en extra begeleiding aangeboden krijgt. Iets zegt me, dat dat normale deel der bevolking dat op een gegeven moment ook wel zat is...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de situatie daar beter van wordt. Integendeel, het werkt eerder averechts.
Dat is inderdaad wat ik schreef. Ben blij dat jij er bent om de boodschap te ontcijferen die tussen de regels door stond opgetekend.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dus moet het normale deel der bevolking maar gewoon hun mond houden en, middels arbeid en belastingafdracht, het gemeenschapsgeld opbrengen waarmee het onwillende deel der bevolking allerlei leuke projectjes en extra begeleiding aangeboden krijgt. Iets zegt me, dat dat normale deel der bevolking dat op een gegeven moment ook wel zat is...
Precies, die kutkanslozen moeten gewoon de straat opgeschopt worden en het zelf maar uitzoeken. Kutvolkquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ik deze weer op de "discussie doodmaak" kaart. je moet er toch een naam aangeven aan dat hele typische kutvolk dat zijn brood verdient met het uitzuigen van sociale vangnetten om kanslozen te helpen.
Ik had ook gewoon "PvdA-ers" kunnen schrijven, maar waarschijnlijk was je dan net zo hard beginnen te steigeren...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die kunnen we weer afkruisen op mijn bullshit-bingokaart.
Jij vuile steuntrekkende (s)linkse gutmensch!!! Pvdarabieren zeker?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Dus je bent kut als je kanslozen probeert te helpen.
Mij is altijd geleerd dat het helpen van anderen juist lovenswaardig is.
Maar dat zal wel aan mijn belabberde opvoeding liggen.
Waarom niet?quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Radicale meningen moeten verboden worden?
Omdat ik voor vrijheid van meningsuiting ben.quote:
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed.quote:
Waarom?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ik voor vrijheid van meningsuiting ben.
Ja, maar waarom? Nu is er ook geen volledige vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed.
Er is he-le-maal niets mis met het helpen van kanslozen, maar we hebben het hier in veel gevallen over onwilligen...quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Precies, die kutkanslozen moeten gewoon de straat opgeschopt worden en het zelf maar uitzoeken. Kutvolk
Ik zie dan ook meer reden om de vrijheid van meningsuiting uit te breiden in plaats van uit te kleden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:19 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom? Nu is er ook geen volledige vrijheid van meningsuiting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |