De meeste mensen in dit land kijken helaas naar dit soort afgetrapte pleuriszooi:quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:09 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat komt omdat we de natuur die we hebben amper mogen betreden in dit land. óf het kost geld óf het is domweg verboden om er te komen. Op die manier heb je natuurlijk geen fuck aan natuur in je land.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:05 schreef frumslegnulk het volgende:
-De onwetendheid van mensen over de hoeveelheid natuur die we in Nederland nog kunnen vinden, en het daaruit voortvloeiende gebrek aan besef voor het belang van natuurbehoud en onbegrip voor relatief dure projecten als ecoducten;
Tja, maar in Portugal heb je een lekker klimaat met droge zomers en waarschijnlijk mooie landschappen. En droge zomers heb je in Nederland nietquote:Op zondag 24 augustus 2014 20:15 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens in die karren van die "arme" mensen in Nederland. KARREN! Ik winkel met een mandje voor de hele week! Als je in die karren gaat kijken wat er hoogstnoodzakelijk is, kan de helft er uit. Frisdrank, bier, snoep, koek, chips, kant en klaar maaltijden...
Water komt bij jullie gewoon altijd uit de kraan, iedereen heeft heet water, een douche, centrale verwarming, geen stroomstoringen om de haverklap, TV, telefoon, gsm, internet....
Ik mag blij zijn als de geiser het doet. En als de electra weer eens stopt, tig keer in het jaar, uren achtereen, soms een hele dag, heb ik geen water, want pomp. Dat is dus jezelf wassen met water in een bakje en maar 1 x de wc door kunnen trrekken met het water dat nog in het reservoir zit...
Mobieltje en internet prepaid, dus soms gewoon niet, geen TV, geen vaste telefoon.
Maar ook geen schulden.
En ik ben blij en gelukkig! Want ik waardeer wat ik wél heb.
Ik woon ook in de Randstad, en soms vergeet ik weleens dat Nederland meer is dan enkel de Randstad. Gelukkig hebben mijn grootouders een tweede huis/bungalow op een camping in Hoenderloo in de Veluwe. Altijd leuk om daar rond te fietsen. En de heide vind ik een van de meest speciale landschappen in Nederland.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De meeste mensen in dit land kijken helaas naar dit soort afgetrapte pleuriszooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ](ja dat is mijn woon-werk route
)
Gelul. Ja, er is volk wat misbruikt maakt van de situatie, maar er zijn er ook bij die het echt nodig hebben. Die wel op een houtje moeten bijten, maar de weg naar de voedselbank niet weten of die stap te groot vinden. Dat volk wat jij beschrijft weet dat wel en heeft de bek groot genoeg om daar misbruik van te maken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Juist dit gezeur daarover is ergerlijk, niemand, echt niemand hoeft in NL op een houtje te bijten. Zo vermoeiend dat er dan altijd nog mensen zijn die dat wel beweren. We hebben hier uitstekende sociale voorzieningen. Ik heb zelf bijvoorbeeld bij de voedselbank geholpen en geloof me, mensen komen in hun auto, sigaret in de bek en met een mobieltje het pakket afhalen. Face it, er zijn gewoon mensen die willen werken en profiteurs.
Er zijn inderdaad behoorlijk veel mooie groene plekken in Nederland. Het nadeel van zulke plekken is dan weer wel dat ze vaak niets anders dan groen hebben, en daardoor stralen ze toch weer een boerse culturele leegte uit. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:29 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik woon ook in de Randstad, en soms vergeet ik weleens dat Nederland meer is dan enkel de Randstad. Gelukkig hebben mijn grootouders een tweede huis/bungalow op een camping in Hoenderloo in de Veluwe. Altijd leuk om daar rond te fietsen. En de heide vind ik een van de meest speciale landschappen in Nederland.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:15 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens in die karren van die "arme" mensen in Nederland. KARREN! Ik winkel met een mandje voor de hele week! Als je in die karren gaat kijken wat er hoogstnoodzakelijk is, kan de helft er uit. Frisdrank, bier, snoep, koek, chips, kant en klaar maaltijden...
Water komt bij jullie gewoon altijd uit de kraan, iedereen heeft heet water, een douche, centrale verwarming, geen stroomstoringen om de haverklap, TV, telefoon, gsm, internet....
Ik mag blij zijn als de geiser het doet. En als de electra weer eens stopt, tig keer in het jaar, uren achtereen, soms een hele dag, heb ik geen water, want pomp. Dat is dus jezelf wassen met water in een bakje en maar 1 x de wc door kunnen trrekken met het water dat nog in het reservoir zit...
Mobieltje en internet prepaid, dus soms gewoon niet, geen TV, geen vaste telefoon.
Maar ook geen schulden.
Inderdaad, en daarom vind ik een heide toch wel het minst 'gewoon' en voorkomend.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:36 schreef thabit het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad behoorlijk veel mooie groene plekken in Nederland. Het nadeel van zulke plekken is dan weer wel dat ze vaak niets anders dan groen hebben, en daardoor stralen ze toch weer een boerse culturele leegte uit. Uitzonderingen daargelaten.
ik ben niet racistisch maar ik vind dat allochtonen te goed behandeld wordenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:06 schreef Leafeon672 het volgende:
Voor mij zijn het asociale tokkies die alleen maar aan henzelf denken.
En omdat jullie dat niet hebben moeten jullie maar steen en been klagen?quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:27 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Tja, maar in Portugal heb je een lekker klimaat met droge zomers en waarschijnlijk mooie landschappen. En droge zomers heb je in Nederland nietOok heb je met die zachte winters daar minder stookkosten neem ik aan..
Je hebt gelijk, want ik stel me Portugal in de winter als maximumtemperaturen tussen de 10-14 graden voor met soms uitschieters naar 16-18 graden maar 's nachts kan het misschien bij jou een graad of 5 worden. Het is inderdaad ook geen subtropisch evenaar klimaat. En 35-40 graden in de zomer kan ook wel vermoeiend zijn. Maar klimaat is niet het enige wat belangrijk is.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:32 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En omdat jullie dat niet hebben moeten jullie maar steen en been klagen?
Die zachtere winters valt in het noorden en centrum vies tegen en ook hier in het zuiden heb ik gewoon een electrische deken nodig. Het natuurstenen huis zonder dak isolatie wordt echt wel goed kouden vochtig en een electrisch kacheltje maakt het niet echt aangenaam warm ofzo. Ik zit in de winter met dikke kleren aan binnen. Vergeet ook niet dat we hier zomers rustig 35-40 graden halen en dan voelt 18 graden al echt als koud. In het centrum en noorden vriest het gewoon, en daar sneeuwt het ook gewoon. Portugal heeft een wintersportgebied!
Ik kan een boek schrijven over wat er niet zo leuk is aan Portugal dat de vakantieganger niet ziet, maar ik ben daar gewoon niet mee bezig. Mij hoor je niet klagen over Portugal. Buiten het fijne klimaat waardoor ik minder pijn heb en meer kan bewegen, ben ik hier ook nog altijd te gast, dus ik ga niet lopen kankeren op wat er niet goed loopt of eisen stellen.
Dat valt me ook zo tegen van sommige allochtonen in Nederland. (En sommige Nederlanders hier.)
Ja maar als je in Amerika woonde dan was je een dikke loser met zo'n mini-autootje.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:12 schreef Enchanter het volgende:
De achterlijke prijzen van auto's in Nederland
[ afbeelding ]
Deze auto in Amerika vanaf ¤ 21.000,00 (een kleine ¤ 16.000)
In Nederland vanaf ¤ 92.000,00
Dat ben ik nu alquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja maar als je in Amerika woonde dan was je een dikke loser met zo'n mini-autootje.
Autoprijzen zijn in Nederland belachelijk duur ook door BPM en dergelijke. Niet alleen vergeleken met Amerika, maar ook vergeleken met Frankrijk en ik denk ook vergeleken met Duitsland.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:12 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt desbetreffende auto kost in Nederland iets van ¤ 40.000 (nog veel) de rest is BPMquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:59 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Autoprijzen zijn in Nederland belachelijk duur ook door BPM en dergelijke. Niet alleen vergeleken met Amerika, maar ook vergeleken met Frankrijk en ik denk ook vergeleken met Duitsland.
True that!quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:12 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
Lomp ook als in weinig rekening met elkaar houden. Asociaal gedrag in het openbaar vervoer, supermarkten etc..quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:09 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
In NL zijn mensen wel lomp jaGeen elegantie.
Ah oke had het meer over taalgebruik Etc.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Lomp ook als in weinig rekening met elkaar houden. Asociaal gedrag in het openbaar vervoer, supermarkten etc..
Daar heb ik toch een schijthekel aan hé, die Duitsers kunnen nieuwe Audi's kopen en hier kan dat enkel als je crimineel, directeur of de lotto gewonnen hebtquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:12 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
Of besluiten om om 1:00 uur 's nachts heel hard hardcore te gaan draaien in een woonwijk.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Lomp ook als in weinig rekening met elkaar houden. Asociaal gedrag in het openbaar vervoer, supermarkten etc..
Jezelf quotenquote:
Ja, maar jullie willen toch geen regeltjes? Dan mag iedereen dus doen waar hij zin in heeft....quote:Op maandag 25 augustus 2014 01:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of besluiten om om 1:00 uur 's nachts heel hard hardcore te gaan draaien in een woonwijk.![]()
NL is inderdaad kampioen in het falen bij penaltiesquote:Op maandag 25 augustus 2014 11:29 schreef Hexagon het volgende:
Dat we het bij voetbal steeds op het moment supreme verprutsen
Lijkt wel een beetje op de intro van The Sopranos qua sfeer en setting.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De meeste mensen in dit land kijken helaas naar dit soort afgetrapte pleuriszooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ](ja dat is mijn woon-werk route
)
[..]
Dit is zo waar. Of het is tyfusdruk met gezinnen en schreeuwende mensen. Merk je alsnog geen moer van dat je 'in de natuur' bent.quote:Dat komt omdat we de natuur die we hebben amper mogen betreden in dit land. óf het kost geld óf het is domweg verboden om er te komen. Op die manier heb je natuurlijk geen fuck aan natuur in je land.
2nd that.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:12 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad wel een opvallend feit dat je noemt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:18 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vergat trouwens nog iets wat ik haat: onze afschuwelijke muziekcultuur. We zijn zo'n beetje de uitvinders van alle papegaai-shows. Van Soundmixshow tot Idols, van X-Factor tot The Voice Of Holland.
Je snapt wat ik bedoel. Popstars - the Rivals, weet ik veel. Ga eens kijken in lokale kroegen en poppodia hoe vaak daar tegenwoordig "Battles" plaatsvinden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:45 schreef Alentejana het volgende:
.
[..]
Dat is inderdaad wel een opvallend feit dat je noemt.
Maar de X factor kun je niet claimen. Die heeft de Brit Simon Cowell opgezet.
Denk ik ook soms. Maar er zijn landen in Europa waar het in verhouding nog veel duurder is. Zoals het Verenigd Koninkrijk. En als ik op enkele lijnen soms alleen in de bus zit, is het eigenlijk heel goedkoop. Een bus met chauffeur laten rijden voor 1 passagier.quote:
Ja idd. Eerst al belasting betalen over je inkomsten en vervolgens over je vermogen belast worden. (Met percentages die je tegenwoordig al lang niet meer als rendement kunt halen)quote:
Dat is een deel van de bevolking, die wat mij betreft niet heel Nederland voorstelt. Dit kan in ieder land voorkomen.quote:Of besluiten om om 1:00 uur 's nachts heel hard hardcore te gaan draaien in een woonwijk.![]()
Wat al meer wordt gezegd hier, wat beschouw je als een armoedegrens. In NL kun je gewoon nog in leven blijven, je hebt eten en onderdak en dat nog op een redelijk niveau hetgeen je in het buitenland veelal kunt schudden. Vervolgens zijn er ook nog legio mensen die in zo'n situatie zitten daar zelf voor het merendeel debet aan. Die hebben dat zelf in de hand gewerkt en vervolgens kunnen onze sociale voorzieningen hiervoor opdraaien. Logisch daarom dat er ook streng op toegezien moet worden dat er geen misbruik wordt gemaakt hetgeen helaas ook veel gebeurt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
En mensen die dat echt denken hebben oogkleppen op.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)uw-sterk-toegenomen/
http://www.elsevier.nl/Ne(...)w-gestegen-1421411W/
http://www.nji.nl/Armoede-in-gezinnen-Achtergronden-Cijfers
Ik zit net op bijstandsniveau, maar ik werk wel en ik heb al enorme moeite om rond te komen.
Hier ben ik het volledig mee eens, het beleid van de softdrugs van ik wel een typisch iets: we willen het eigenlijk legaliseren, maar we durven het niet. Ofzo.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ik haat het dat we op veel fronten halfslachtig zijn en niet duidelijk stelling nemen. In de politiek zwalkt het beleid heel vaak heen en weer. Dingen die dringend moeten gebeuren, gebeuren in veel te kleine stapjes.
Neem bijvoorbeeld het gedoogbeleid rondom drugs; super-irritant is dat. Neem gewoon duidelijk stelling: iets mag wel, of iets mag niet. Wat mij betreft legaliseren we softdrugs onmiddellijk hoor, maar wat de uitkomst van de discussie ook is: hak een knoop door en handel ernaar. Als iets niet mag, dan mag het dus ook niet en wordt er dus ook gehandhaafd.
Waar ik trouwens ook slecht tegen kan, zijn autochtone Nederlanders die er een volkssport van maken om zo negatief mogelijk te doen over Nederland. Niks deugt. Een beetje recessie is meteen een economische crisis. En dit land is zo'n beetje de hel op aarde wat betreft mensenrechten, discriminatie, etc.
De realiteit is dat we een zeer welvarend, beschaafd en humaan land zijn. We mogen dus best wat trotser zijn op onszelf (waarbij trots, voor de goede orde, wat anders is dan misplaatst nationalisme).
quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:15 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Maar ook geen schulden.
Een Turk die een politieman volledig verrot scheld, dat zou in Amerika echt niet gepikt worden en dat wordt meegaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:28 schreef klaas_th het volgende:
De soepele politie. Mag van mij best wel wat harder.
Daarom. Taseren die handel.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:22 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Een Turk die een politieman volledig verrot scheld, dat zou in Amerika echt niet gepikt worden en dat wordt meegaan.
De politie in Nederland is soepel wanneer ze dat niet moeten zijn en streng wanneer dat niet nodig isquote:Op maandag 25 augustus 2014 19:28 schreef klaas_th het volgende:
De soepele politie. Mag van mij best wel wat harder.
100% eens met deze man.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ik haat het dat we op veel fronten halfslachtig zijn en niet duidelijk stelling nemen. In de politiek zwalkt het beleid heel vaak heen en weer. Dingen die dringend moeten gebeuren, gebeuren in veel te kleine stapjes.
Neem bijvoorbeeld het gedoogbeleid rondom drugs; super-irritant is dat. Neem gewoon duidelijk stelling: iets mag wel, of iets mag niet. Wat mij betreft legaliseren we softdrugs onmiddellijk hoor, maar wat de uitkomst van de discussie ook is: hak een knoop door en handel ernaar. Als iets niet mag, dan mag het dus ook niet en wordt er dus ook gehandhaafd.
Waar ik trouwens ook slecht tegen kan, zijn autochtone Nederlanders die er een volkssport van maken om zo negatief mogelijk te doen over Nederland. Niks deugt. Een beetje recessie is meteen een economische crisis. En dit land is zo'n beetje de hel op aarde wat betreft mensenrechten, discriminatie, etc.
De realiteit is dat we een zeer welvarend, beschaafd en humaan land zijn. We mogen dus best wat trotser zijn op onszelf (waarbij trots, voor de goede orde, wat anders is dan misplaatst nationalisme).
Of bedoel je ook dat mensen uit het noorden en uit Limburg vooral ook erg 'boers' praten en niet zoals een Hollander?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:11 schreef VromeBroeder het volgende:
Wat ik het meeste haat aan NL is dat boerenvolk uit limburg, groninge en dat soort plaatsen. Die mensen staren je uitgebreid aan als je langsloopt, ze zyn racistisch en ze stinken.
Wat ik meer haat aan NL zijn mensen die dit soort onzinposts op forums zettenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:11 schreef VromeBroeder het volgende:
Wat ik het meeste haat aan NL is dat boerenvolk uit limburg, groninge en dat soort plaatsen. Die mensen staren je uitgebreid aan als je langsloopt, ze zyn racistisch en ze stinken.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:46 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Dat mensen zeggen dat ze iets haten aan Nederland, terwijl het in andere net zoveel gebeurd of zelfs meer.
Goede toevoegingquote:
Met de rest ben ik het ook eens maar dit valt me heel erg op. Nederland papiertjesland. Niet eens verder kijken, geen ''vul maar in'' diploma? Jammer dan, next! Alsof een diploma zoveel verteld of voorstelt.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:03 schreef Aiciu het volgende:
Iedereen maar willen helpen, ook als dit ten koste gaat van landgenoten die het minder breed hebben
Je moet hier overal papieren voor halen en/of werkervaring maar zonder geld kun je geen papieren halen en zonder papieren kan je geen werkervaring op doen!
Voor mij houdt men wel gewoon netjes de deur open.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 01:03 schreef Aiciu het volgende:
De deur netjes openhouden kennen ze niet, smijt maar in iemands gezicht!
Een tropisch land gaat na een tijdje ook wel vervelen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 12:52 schreef Anonymousz het volgende:
Het weer
geen tropisch land
te veel zeikwijfen
Idioten die met het verwijzen naar een familie mensen met een gefundeerde mening weg willen zetten als mensen die niet al te veel nadenken.quote:
Users zoals deadprez en Guus_Geluk7 die voor iedere PVV-post een pakje racisme-kaarten hebben liggen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:41 schreef ems. het volgende:
PVV'ers staan hoog, maar ze zijn nog altijd niet zo vermoeiend als anti-PVV'ers. Die spannen toch wel de kroon.
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:41 schreef ems. het volgende:
PVV'ers staan hoog, maar ze zijn nog altijd niet zo vermoeiend als anti-PVV'ers. Die spannen toch wel de kroon.
Deze ook ja.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:41 schreef ems. het volgende:
je komt uit de randstad en komt nooit daar buiten?quote:Op zondag 21 juni 2015 16:09 schreef topdeck het volgende:
geen natuur, politiek correctheid, vergrijzing, klinische straatbeeld/vinexwijken, arrogantie jegens andere landen, en meer
Dit soort mensenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:17 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
- asielbeleid
- religieuzen
- de anderen eerst weggeef mentaliteit
- te veel regels
- torenhoge belastingen om de "anderen eerst weggeef mentaliteit" mogelijk te kunnen maken
- Ploumen en voorheen Pronk zie "anderen eerst weggeef mentaliteit"
- grondspeculatie, mede oorzaak van de woningnood
- het niet aanpakken van graaigedrag door bestuurders die met belastinggelden betaald worden
- vermogensrendementsheffing
- lijkenpikbelasting
- betutteling
- jaloezie
- vandalisme met jaloerse indicatie (auto bekrassen ed..)
- te ver doorgeschoten emancipatie/feminazisme
- wetgeving die relioten ondersteund
- verkeersinrichting die NIET landelijk hetzelfde is zie rotondes...
- te veel mensen per vierkante kilometer
- te weinig vrij toegankelijke natuur
- geluidsoverlast
- agressie
- te dure opleidingen
- leeftijdsdiscriminatie zowel op de arbeidsmarkt als op scholen en de huizenmarkt
- Boa's (niet de slangen daar heb ik niks op tegen)
- politiek gekleurde omroepen en pers (echt het is moeilijk om een neutrale nieuwsbron te vinden)
- wegkijken van problemen
- het benoemen van feiten als racisme bestempelen om zo discussie en zoeken naar oplossingen onmogelijk te maken
- politici
- het feit dat we onze munteenheid ons hebben laten afpakken
- de euro
- de EU
- de ECB
- AFM die zijn werk niet doet
- DNB die zijn werk niet doet
- CPB die propaganda maakt in plaats van plannen
- CBS die statistieken politiek wenselijk maakt
Waar zijn we mee bezig in dit land !!!!!!
Ja, of wanneer iemand bijvoorbeeld een boot heeft. "Zal wel van zwart geld betaald zijn." Waag het niet om meer te hebben dan een ander.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:44 schreef Feivel1 het volgende:
Het bekrompen denken en dat niemand ambities mag hebben. We moeten allemaal een grijze muis zijn, die 's nergens vroeg om 9.00 op kantoor zit, om 12.00 zijn broodtrommeltje opent, om 13.00 weer aan het werk is en om 17.00 stipt naar huis gaat.
En als we dan een mening hebben die anders is dan dat van anderen, ben je arrogant, kortzichtig of gewoon een lul. Wil je iéts meer dan Piet of Klaas, dan is het land te klein. Van mij mag het eeuwige gezeik ook wel stoppen.
Struisvogels zoals Pandaplint en wat zijn er toch veel vanquote:Op zondag 21 juni 2015 20:31 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dit soort mensen![]()
En wat zijn er toch veel van
ga emigrerenquote:Op zondag 21 juni 2015 23:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Struisvogels zoals Pandaplint en wat zijn er toch veel van
En dan heb ik niks mee om in klaagbaak te postenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |