Zorgeloos bestaan gewoon hier op studie/werk na. Baas.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als ik terugkom van vakantie dan valt het eigenlijk altijd direct hoe goed we het hebben in dit land met zijn allen. We zijn met zijn allen echt enorm verwend
De punten die ik als irritatie aanstipte worden dan wel weer pijnlijk duidelijk![]()
Inderdaad, ik ben zelf 1m60 en vooral bij drukke plekken is het best vervelend als veel mensen lang zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:54 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Hoezo leuk, veel lange mensen is nou ook niet iets geweldigs ofzo.
En ja, ben zelf niet lang.
Schouder tegen mijn hoofd heb ik vaak gehad.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben zelf 1m60 en vooral bij drukke plekken is het best vervelend als veel mensen lang zijn.
Ik vond het wel grappig toen ik in Hong Kong was. Opeens was ik niet meer klein, maar gemiddeld. Dat voelt best wel raar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:34 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Schouder tegen mijn hoofd heb ik vaak gehad.
Moet ik ook eens doen dan, daar naartoe.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vond het wel grappig toen ik in Hong Kong was. Opeens was ik niet meer klein, maar gemiddeld. Dat voelt best wel raar.
Juist dit gezeur daarover is ergerlijk, niemand, echt niemand hoeft in NL op een houtje te bijten. Zo vermoeiend dat er dan altijd nog mensen zijn die dat wel beweren. We hebben hier uitstekende sociale voorzieningen. Ik heb zelf bijvoorbeeld bij de voedselbank geholpen en geloof me, mensen komen in hun auto, sigaret in de bek en met een mobieltje het pakket afhalen. Face it, er zijn gewoon mensen die willen werken en profiteurs.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:50 schreef snakelady het volgende:
Het steeds meer bezuinigen op de verkeerde plekken en dat de burger steeds meer moet gaan betalen terwijl vele al niet rond kunnen komen.
Dat zou in een land als Nederland niet moeten kunnen.
En mensen die dat echt denken hebben oogkleppen op.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Juist dit gezeur daarover is ergerlijk, niemand, echt niemand hoeft in NL op een houtje te bijten. Zo vermoeiend dat er dan altijd nog mensen zijn die dat wel beweren. We hebben hier uitstekende sociale voorzieningen. Ik heb zelf bijvoorbeeld bij de voedselbank geholpen en geloof me, mensen komen in hun auto, sigaret in de bek en met een mobieltje het pakket afhalen. Face it, er zijn gewoon mensen die willen werken en profiteurs.
Inderdaad, eigenlijk overal waar je komt in het buitenland is het welvaartsniveau bij de onderklasse nergens zo hoog als in Nederland.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Juist dit gezeur daarover is ergerlijk, niemand, echt niemand hoeft in NL op een houtje te bijten. Zo vermoeiend dat er dan altijd nog mensen zijn die dat wel beweren. We hebben hier uitstekende sociale voorzieningen. Ik heb zelf bijvoorbeeld bij de voedselbank geholpen en geloof me, mensen komen in hun auto, sigaret in de bek en met een mobieltje het pakket afhalen. Face it, er zijn gewoon mensen die willen werken en profiteurs.
Je moet het ook niet vergelijken met andere landen, in alle landen dezelfde armoedegrens gelijk houden is niet reëel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad, eigenlijk overal waar je komt in het buitenland is het welvaartsniveau bij de onderklasse nergens zo hoog als in Nederland.
Moet je voor de gein eens in Amerika kijken, daar woont de onderklasse in caravans of kleine verrotte houten huisjes.
In het buitenland zal je het toch echt vaak moet hebben van familie en vrienden die zich over je willen ontfermen, die hebben niet de luxe dat vadertje staat een eengezinswoning regelt, internet abbo, gsm abbo etc.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je moet het ook niet vergelijken met andere landen, in alle landen dezelfde armoedegrens gelijk houden is niet reëel.
Volgens Nederlandse standaarden leven er veel onder de armoedegrens, met als gevolg vele schulden en vervolgens schuldsanering wat de staat weer meer geld kost.
Regelt vadertje staat dat joh?quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
In het buitenland zal je het toch echt vaak moet hebben van familie en vrienden die zich over je willen ontfermen, die hebben niet de luxe dat vadertje staat een eengezinswoning regelt, internet abbo, gsm abbo etc.
Schijnbaar heb je erg weinig buitenland ervaring anders had je niet zo ongelooflijk lopen klagen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Regelt vadertje staat dat joh?
Ik heb een twee slaapkamer appartement met twee kinderen, alles betaal ik zelf omdat ik net op de grens zit.
Wanneer er iets als internet geregeld wordt voor een gezin die dat niet kan betalen is dat niet de staat maar stichting leergeld die dat regelt, zoals de naam al doet vermoeden is dat een stichting.
En dat is voor kinderen, omdat scholen er tegenwoordig vanuit gaan dat ieder kind thuis toegang heeft tot een computer en internet en hun huiswerk daar op is afgestemd.
Overigens krijg je geen urgentie voor een huis als je weinig geld hebt en je krijgt het ook echt niet gratis.
Als je onder een bepaald inkomen zit mag je zelfs niet reageren op bepaalde huizen.
Je kan wel recht hebben op huurtoeslag maar daar heeft iedereen onder een bepaald inkomen recht op.
Ik zeg nergens dat je het in Nederland slecht hebt, als je in mijn postgeschiedenis kijkt lees je ook dat ik juist erg positief ben over Nederland en dat we weinig te klagen hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schijnbaar heb je erg weinig buitenland ervaring anders had je niet zo ongelooflijk lopen klagen.
Als minima heb je het nergens zo goed ter wereld als in Nederland.
Inderdaad, klopt het dat het minima en dus ook de armoedegrens in landen als Denemarken en Zweden nog hoger ligt dan in Nederland?quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je het in Nederland slecht hebt, als je in mijn postgeschiedenis kijkt lees je ook dat ik juist erg positief ben over Nederland en dat we weinig te klagen hebben.
Maar dat betekend niet dat het perfect is en dat er niks verbeterd kan worden.
En ja, er zijn landen waar het voor mij persoonlijk beter is, vandaar dat ik er in december ook naar ga verhuizen. ( Denemarken)
Het verschil is, de inkomens liggen daar hoger, nu is het leven daar ook wel iets duurder maar als je boodschappen bij de Lidl of Aldi gaat halen is het vergelijkbaar met hier.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:56 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Inderdaad, klopt het dat het minima en dus ook de armoedegrens in landen als Denemarken en Zweden nog hoger ligt dan in Nederland?
Maar ik kan me vergissen.
Ik kijk wel eens in die karren van die "arme" mensen in Nederland. KARREN! Ik winkel met een mandje voor de hele week! Als je in die karren gaat kijken wat er hoogstnoodzakelijk is, kan de helft er uit. Frisdrank, bier, snoep, koek, chips, kant en klaar maaltijden...quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schijnbaar heb je erg weinig buitenland ervaring anders had je niet zo ongelooflijk lopen klagen.
Als minima heb je het nergens zo goed ter wereld als in Nederland.
In Nederland denken we dat we overal maar recht op hebben, dat is kul! Je mag blij zijn dat je als minima in je primaire levensbehoefte word voorzien en dat er goede gezondheidszorg aanwezig is zonder je diep in de schulden te steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |