abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143773258
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als ik terugkom van vakantie dan valt het eigenlijk altijd direct hoe goed we het hebben in dit land met zijn allen. We zijn met zijn allen echt enorm verwend :)

De punten die ik als irritatie aanstipte worden dan wel weer pijnlijk duidelijk ;(
Zorgeloos bestaan gewoon hier op studie/werk na. Baas.
  Forum Admin zondag 24 augustus 2014 @ 15:30:22 #177
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_143774123
Wij hebben het in Nederland ''goed'' zodat we tijd over hebben om over futiliteiten te zeiken. Wél vind ik mensen en de maatschappij tegenwoordig erg lauw en passief. ''We mogen best wat inleveren want we hebben het al zo goed'' nee, nee en nog eens nee. Als je niet wil strijden voor wat je nu hebt, ben je het in de eerste instantie niet eens waard.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_143774247
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:54 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Hoezo leuk, veel lange mensen is nou ook niet iets geweldigs ofzo.

En ja, ben zelf niet lang. :P
Inderdaad, ik ben zelf 1m60 en vooral bij drukke plekken is het best vervelend als veel mensen lang zijn. :{
ROBODEMONS..................|:(
pi_143774295
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:32 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ben zelf 1m60 en vooral bij drukke plekken is het best vervelend als veel mensen lang zijn. :{
Schouder tegen mijn hoofd heb ik vaak gehad. :{
pi_143774394
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:34 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Schouder tegen mijn hoofd heb ik vaak gehad. :{
Ik vond het wel grappig toen ik in Hong Kong was. Opeens was ik niet meer klein, maar gemiddeld. Dat voelt best wel raar.
ROBODEMONS..................|:(
pi_143774423
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vond het wel grappig toen ik in Hong Kong was. Opeens was ik niet meer klein, maar gemiddeld. Dat voelt best wel raar.
Moet ik ook eens doen dan, daar naartoe. :+
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:50:48 #182
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143777636
Het steeds meer bezuinigen op de verkeerde plekken en dat de burger steeds meer moet gaan betalen terwijl vele al niet rond kunnen komen.

Dat zou in een land als Nederland niet moeten kunnen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143778301
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:50 schreef snakelady het volgende:
Het steeds meer bezuinigen op de verkeerde plekken en dat de burger steeds meer moet gaan betalen terwijl vele al niet rond kunnen komen.

Dat zou in een land als Nederland niet moeten kunnen.
Juist dit gezeur daarover is ergerlijk, niemand, echt niemand hoeft in NL op een houtje te bijten. Zo vermoeiend dat er dan altijd nog mensen zijn die dat wel beweren. We hebben hier uitstekende sociale voorzieningen. Ik heb zelf bijvoorbeeld bij de voedselbank geholpen en geloof me, mensen komen in hun auto, sigaret in de bek en met een mobieltje het pakket afhalen. Face it, er zijn gewoon mensen die willen werken en profiteurs.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_143778690
Dat de meeste andere mannen langer zijn dan ik :(
lange mensen :r
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
  zondag 24 augustus 2014 @ 17:42:38 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143779396
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:10 schreef Samson het volgende:

[..]

Juist dit gezeur daarover is ergerlijk, niemand, echt niemand hoeft in NL op een houtje te bijten. Zo vermoeiend dat er dan altijd nog mensen zijn die dat wel beweren. We hebben hier uitstekende sociale voorzieningen. Ik heb zelf bijvoorbeeld bij de voedselbank geholpen en geloof me, mensen komen in hun auto, sigaret in de bek en met een mobieltje het pakket afhalen. Face it, er zijn gewoon mensen die willen werken en profiteurs.
En mensen die dat echt denken hebben oogkleppen op.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)uw-sterk-toegenomen/

http://www.elsevier.nl/Ne(...)w-gestegen-1421411W/

http://www.nji.nl/Armoede-in-gezinnen-Achtergronden-Cijfers

Ik zit net op bijstandsniveau, maar ik werk wel en ik heb al enorme moeite om rond te komen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143780054
Het tokkiegehalte.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:01:59 #187
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_143780158
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:10 schreef Samson het volgende:

[..]

Inderdaad, eigenlijk overal waar je komt in het buitenland is het welvaartsniveau bij de onderklasse nergens zo hoog als in Nederland.

Moet je voor de gein eens in Amerika kijken, daar woont de onderklasse in caravans of kleine verrotte houten huisjes.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:32:24 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143781641
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Inderdaad, eigenlijk overal waar je komt in het buitenland is het welvaartsniveau bij de onderklasse nergens zo hoog als in Nederland.

Moet je voor de gein eens in Amerika kijken, daar woont de onderklasse in caravans of kleine verrotte houten huisjes.
Je moet het ook niet vergelijken met andere landen, in alle landen dezelfde armoedegrens gelijk houden is niet reëel.
Volgens Nederlandse standaarden leven er veel onder de armoedegrens, met als gevolg vele schulden en vervolgens schuldsanering wat de staat weer meer geld kost.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:33:58 #189
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_143781718
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je moet het ook niet vergelijken met andere landen, in alle landen dezelfde armoedegrens gelijk houden is niet reëel.
Volgens Nederlandse standaarden leven er veel onder de armoedegrens, met als gevolg vele schulden en vervolgens schuldsanering wat de staat weer meer geld kost.
In het buitenland zal je het toch echt vaak moet hebben van familie en vrienden die zich over je willen ontfermen, die hebben niet de luxe dat vadertje staat een eengezinswoning regelt, internet abbo, gsm abbo etc.

Ik zei het al eerder, we zijn erg verwend in dit land.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:40:03 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143782079
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

In het buitenland zal je het toch echt vaak moet hebben van familie en vrienden die zich over je willen ontfermen, die hebben niet de luxe dat vadertje staat een eengezinswoning regelt, internet abbo, gsm abbo etc.
Regelt vadertje staat dat joh?
Ik heb een twee slaapkamer appartement met twee kinderen, alles betaal ik zelf omdat ik net op de grens zit.
Wanneer er iets als internet geregeld wordt voor een gezin die dat niet kan betalen is dat niet de staat maar stichting leergeld die dat regelt, zoals de naam al doet vermoeden is dat een stichting.
En dat is voor kinderen, omdat scholen er tegenwoordig vanuit gaan dat ieder kind thuis toegang heeft tot een computer en internet en hun huiswerk daar op is afgestemd.

Overigens krijg je geen urgentie voor een huis als je weinig geld hebt en je krijgt het ook echt niet gratis.
Als je onder een bepaald inkomen zit mag je zelfs niet reageren op bepaalde huizen.
Je kan wel recht hebben op huurtoeslag maar daar heeft iedereen onder een bepaald inkomen recht op.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:45:19 #191
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_143782371
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Regelt vadertje staat dat joh?
Ik heb een twee slaapkamer appartement met twee kinderen, alles betaal ik zelf omdat ik net op de grens zit.
Wanneer er iets als internet geregeld wordt voor een gezin die dat niet kan betalen is dat niet de staat maar stichting leergeld die dat regelt, zoals de naam al doet vermoeden is dat een stichting.
En dat is voor kinderen, omdat scholen er tegenwoordig vanuit gaan dat ieder kind thuis toegang heeft tot een computer en internet en hun huiswerk daar op is afgestemd.

Overigens krijg je geen urgentie voor een huis als je weinig geld hebt en je krijgt het ook echt niet gratis.
Als je onder een bepaald inkomen zit mag je zelfs niet reageren op bepaalde huizen.
Je kan wel recht hebben op huurtoeslag maar daar heeft iedereen onder een bepaald inkomen recht op.
Schijnbaar heb je erg weinig buitenland ervaring anders had je niet zo ongelooflijk lopen klagen.
Als minima heb je het nergens zo goed ter wereld als in Nederland.

In Nederland denken we dat we overal maar recht op hebben, dat is kul! Je mag blij zijn dat je als minima in je primaire levensbehoefte word voorzien en dat er goede gezondheidszorg aanwezig is zonder je diep in de schulden te steken.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:48:01 #192
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_143782472
Overal zijn regeltjes voor.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:48:02 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143782474
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Schijnbaar heb je erg weinig buitenland ervaring anders had je niet zo ongelooflijk lopen klagen.
Ik zeg nergens dat je het in Nederland slecht hebt, als je in mijn postgeschiedenis kijkt lees je ook dat ik juist erg positief ben over Nederland en dat we weinig te klagen hebben.
Maar dat betekend niet dat het perfect is en dat er niks verbeterd kan worden.

En ja, er zijn landen waar het voor mij persoonlijk beter is, vandaar dat ik er in december ook naar ga verhuizen. ( Denemarken)
pi_143782905
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat je het in Nederland slecht hebt, als je in mijn postgeschiedenis kijkt lees je ook dat ik juist erg positief ben over Nederland en dat we weinig te klagen hebben.
Maar dat betekend niet dat het perfect is en dat er niks verbeterd kan worden.

En ja, er zijn landen waar het voor mij persoonlijk beter is, vandaar dat ik er in december ook naar ga verhuizen. ( Denemarken)
Inderdaad, klopt het dat het minima en dus ook de armoedegrens in landen als Denemarken en Zweden nog hoger ligt dan in Nederland?
Maar ik kan me vergissen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:10:37 #195
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143783540
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:56 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Inderdaad, klopt het dat het minima en dus ook de armoedegrens in landen als Denemarken en Zweden nog hoger ligt dan in Nederland?
Maar ik kan me vergissen.
Het verschil is, de inkomens liggen daar hoger, nu is het leven daar ook wel iets duurder maar als je boodschappen bij de Lidl of Aldi gaat halen is het vergelijkbaar met hier.
Je hoeft daar geen ziektekosten te betalen, wel een kleine bijdrage aan medicatie, maar dat is nog beduidend minder dan de eigen bijdrage hier. ter vergelijking, voor mijn vaste medicatie moest ik daar 4 euro omgerekend betalen, hier moet ik er 20 euro voor betalen, exact dezelfde medicatie.
Ziekenhuiskosten en dergelijke worden vergoed.

Daarnaast is studeren daar gratis, dus een omscholing is makkelijker, hier krijg je boven de 30 geen studiefinanciering.

We hebben het uitgerekend, in Denemarken is het voor ons 300 euro goedkoper p/m om te wonen.
Dan nog niet het hogere salaris enz. meegerekend, echt gewoon de kosten p/m voor een gezin met twee kinderen hier en daar.

Daarom zeg ik ook, voor mij persoonlijk.
pi_143786172
Tokkies.
Teveel criminele Marokkanen.
Te veel islam.
Softe D66 rechters.
Gebrek aan VOC mentaliteit.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:12:14 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143786594
Zijn de linksen al genoemd?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:13:05 #198
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_143786643
- Het regenachtige weer altijd
- De vreselijke egoistiche instelling van veel NL'ers
- Het totale gebrek aan natuur.
- Overbevolking
- Hoge belastingen
- Regeldruk / betutteling

Verder is het wel ok.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 24-08-2014 20:30:35 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:14:38 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143786716
Vermogensbelasting :r
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_143786771
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

In Nederland denken we dat we overal maar recht op hebben, dat is kul! Je mag blij zijn dat je als minima in je primaire levensbehoefte word voorzien en dat er goede gezondheidszorg aanwezig is zonder je diep in de schulden te steken.
Ik kijk wel eens in die karren van die "arme" mensen in Nederland. KARREN! Ik winkel met een mandje voor de hele week! Als je in die karren gaat kijken wat er hoogstnoodzakelijk is, kan de helft er uit. Frisdrank, bier, snoep, koek, chips, kant en klaar maaltijden...

Water komt bij jullie gewoon altijd uit de kraan, iedereen heeft heet water, een douche, centrale verwarming, geen stroomstoringen om de haverklap, TV, telefoon, gsm, internet....

Ik mag blij zijn als de geiser het doet. En als de electra weer eens stopt, tig keer in het jaar, uren achtereen, soms een hele dag, heb ik geen water, want pomp. Dat is dus jezelf wassen met water in een bakje en maar 1 x de wc door kunnen trrekken met het water dat nog in het reservoir zit...

Mobieltje en internet prepaid, dus soms gewoon niet, geen TV, geen vaste telefoon.
Maar ook geen schulden.

En ik ben blij en gelukkig! Want ik waardeer wat ik wél heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')