Ja maar het feit dat jij het doorziet maakt niet dat iedereen net zo vooruitstrevend is als jij.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:57 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik roep dat al tijden maar niemand die het leest.... Ik ben blij dat jij nu wel weet hoe het zit...
Ik heb het geleerd van een katholieke pastoor die dit ook predikt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja maar het feit dat jij het doorziet maakt niet dat iedereen net zo vooruitstrevend is als jij.
Waarom weegt dat van homo's verder je noemt nu 'sommige' geloven op ik zeg dat bij katholieken dit niet zal mogen of moeten uitmaken want zo staat het in de bijbel. Geen seks voor je plezier alleen voor het verwekken van kinderen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik begrijp je zeker wel alleen gaat het hier over homo's, en dat de kerk het dan niet zou goedkeuren dat ik anticonceptie gebruik staat daar los van.
De reden waarom het niet mag staat er los van, dat veranderd namelijk niks aan de uitkomst.
En in een normale en gezonde relatie heb je ook op ene gegeven moment seksueel contact, dus homo zijn en seks hebben met hetzelfde geslacht is nogal onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Het verschil alleen tussen mij seks hebben voor mijn plezier en een homo stelletje dat seks heeft voor hun plezier is dat het laatste zwaarder word gewogen wegens veel gelovigen ( ik noem geen specifiek geloof)
Jeetje, het politiek correct typen tegen mensen om zo maar zo respectvol mogelijk te zijn zodat niemand zich beledigd voelt is best vermoeiend als dat niet wederzijds wordt gedaan.
Dan nog zijn jullie maar een klein gedeelte van alle gelovigen in de wereld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:58 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik heb het geleerd van een katholieke pastoor die dit ook predikt.
Maanvis heeft een punt je gedachte beïnvloeden je daden en je daden jouw omgeving. Als jij roept overal dat katholieken homo's haten, dan gaan homo's niet eens naar een katholieke priester. Terwijl deze priester kan uitleggen wat ik al de hele tijd hier probeer en zelfs van een priester heb geleerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan nog zijn jullie maar een klein gedeelte van alle gelovigen in de wereld.
Ik ben blij dat jij er zo over denkt en hopelijk zullen vele je volgen, maar zoals Maanvis beweerd dat het mijn schuld is dat homo's zich buitengesloten voelen wegens een opmerking die hij verkeerd interpreteert slaat kant nog wal.
Natuurlijk is dat weerzien van dierbaren op zich een prachtig idee, vind ik ook wel hoor, maar als je gewoonweg niet meer "bent", merk je ook niks meer van het niet-weerzien zeg maar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
De gedachte van een Hemel lijkt me dan wel weer wat, echt geloven dat ik alle mensen die zijn overleden die me lief waren weer zal zien.
Maar helaas, ik denk dat er gewoon niks is na de dood.
En toch mogen koppels die seks hebben gehad voor het huwelijk of seks hebben gehad met anticonceptie trouwen in de kerk (mijn broer is getrouwd in de kerk toen hij al twee kinderen had met zijn vrouw dus beweer niet dat dat niet zo is) en homokoppels niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:00 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Waarom weegt dat van homo's verder je noemt nu 'sommige' geloven op ik zeg dat bij katholieken dit niet zal mogen of moeten uitmaken want zo staat het in de bijbel. Geen seks voor je plezier alleen voor het verwekken van kinderen.
Dus als een hetero stel neukt zonder getrouwd te zijn of voor hun plezier om het maken van kinderen, zijn ze fout bezig. Net zo fout als homo's die seks hebben. Enkel zei Jezus ooit eens.
'Hij die zonder zonde is gooit de eerste steen.' En niemand gooide dat betekend dat ook al is het vanuit een bijbel oogpunt fout seks te hebben louter voor je plezier niemand mag je daarvoor veroordelen of erover oordelen behalve God.
Is het duidelijk of ga je nu naar iets anders grijpen als in 'ja maar de gelovige op de hoek gelooft hier niet in.'
Maar dat roep ik niet overal, dat zei ik een keer in dit topic en ik had het over extremen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:03 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maanvis heeft een punt je gedachte beïnvloeden je daden en je daden jouw omgeving. Als jij roept overal dat katholieken homo's haten, dan gaan homo's niet eens naar een katholieke priester. Terwijl deze priester kan uitleggen wat ik al de hele tijd hier probeer en zelfs van een priester heb geleerd.
Afijn als jij gaat roepen dat een restaurant in de buurt slecht is gaan mensen er misschien niet heen of kopiëren ze dit van jou en gaan ze het ook roepen waardoor steeds mensen tegen het restaurant zijn. Hier hoeft geen wetenschap aan te pas komen.
Ik zeg dat ze op standaard van de bijbel gelijkwaardig zouden moeten worden behandeld. En dat het ergens in de communicatie misgaat. Homo's zijn welkom in de kerk althans de katholieke kerk, verder hangt het of van pastoor tot pastoor. Bij protestanten is dit nog lastiger dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
En toch mogen koppels die seks hebben gehad voor het huwelijk of seks hebben gehad met anticonceptie trouwen in de kerk (mijn broer is getrouwd in de kerk toen hij al twee kinderen had met zijn vrouw dus beweer niet dat dat niet zo is) en homokoppels niet.
Dus ga niet beweren dat ze gelijk worden behandeld.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat roep ik niet overal, dat zei ik een keer in dit topic en ik had het over extremen.
Dus de kerken waar jij en je familie komt zijn extremen kerken? Ik denk dat we nu wel klaar zijn. Duidelijk grijp je en draai je steeds naar excuses.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
En toch mogen koppels die seks hebben gehad voor het huwelijk of seks hebben gehad met anticonceptie trouwen in de kerk (mijn broer is getrouwd in de kerk toen hij al twee kinderen had met zijn vrouw dus beweer niet dat dat niet zo is) en homokoppels niet.
Dus ga niet beweren dat ze gelijk worden behandeld.
Theoretisch zou dat moeten, in de praktijk is dat dus niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:07 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze op standaard van de bijbel gelijkwaardig zouden moeten worden behandeld. En dat het ergens in de communicatie misgaat. Homo's zijn welkom in de kerk althans de katholieke kerk, verder hangt het of van pastoor tot pastoor. Bij protestanten is dit nog lastiger dat denk ik wel.
Het verschil is dat ik naar feiten kijk die jij niet kan weerleggen en dat frustreert je, dat begrijp ik ook wel, maar dat maakt het niet minder waar.quote:Maar zoals ik al zei jij bent erg vermoeiend je grijpt terug naar de kerk om de hoek of naar die en die gelovige om de hoek, met jou kan ik geen discussie omgaan. Zolang jij niet snapt dat een geloof en wat een mens persoonlijk doet ook kan verschillen. En gelovige mensen kunnen ook de fout in gaan etc.
Als je dat niet begrijpt valt er nergens over te praten. Ik kan ook beginnen over de atheïst die me sloeg omdat ik een rozenkrans droeg zijn alle atheïsten dan slecht?
Extremen als in er niet over durven te praten met de ouders. Toen ging het nog niet over de kerk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:08 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Dus de kerken waar jij en je familie komt zijn extremen kerken? Ik denk dat we nu wel klaar zijn. Duidelijk grijp je en draai je steeds naar excuses.
Wat mooi is, is natuurlijk helemaal subjectief. Er zijn ook zat dingen in de natuur die heel inefficiënt en lelijk zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:14 schreef Copthorne het volgende:
Als ik bijvoorbeeld naar een olifant kijk in de natuur, dan vind ik dat zo prachtig. "Dat kan niet enkel door toeval zijn ontstaan," denk ik dan. "Daar is een architect van heb ik jou daar aan te pas gekomen." Als je ziet hoe prachtig de natuur is, de aarde en de mensheidsontwikkeling, dan kun je daarin al iets Goddelijks waarnemen. Hebben jullie dat niet?
Gelovigen worden ervan beschuldigd te geloven, omdat ze bang zijn, maar is het niet zo dat ongelovigen niet in God geloven, omdat ze bang zijn dat de mensheid simpelweg niet alles kan weten en dat we niet alles onder controle hebben?
http://www.catholic.com/documents/gay-marriagequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Theoretisch zou dat moeten, in de praktijk is dat dus niet.
Ze hebben niet dezelfde rechten aangezien ze niet mogen trouwen.
[..]
Het verschil is dat ik naar feiten kijk die jij niet kan weerleggen en dat frustreert je, dat begrijp ik ook wel, maar dat maakt het niet minder waar.
En eerder heb ik zelf geschreven dat onder gelovige en niet gelovige goede en slechte mensen bestaan, dat dat dus los staat van geloof. Daar zijn we het dus gewoon over eens.
Nee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:14 schreef Copthorne het volgende:
Als ik bijvoorbeeld naar een olifant kijk in de natuur, dan vind ik dat zo prachtig. "Dat kan niet enkel door toeval zijn ontstaan," denk ik dan. "Daar is een architect van heb ik jou daar aan te pas gekomen." Als je ziet hoe prachtig de natuur is, de aarde en de mensheidsontwikkeling, dan kun je daarin al iets Goddelijks waarnemen. Hebben jullie dat niet?
Nee, ik ben niet bang, ik kijk gewoon naar bewijs en dat bewijs toont evolutie aan.quote:Gelovigen worden ervan beschuldigd te geloven, omdat ze bang zijn, maar is het niet zo dat ongelovigen niet in God geloven, omdat ze bang zijn dat de mensheid simpelweg niet alles kan weten en dat we niet alles onder controle hebben?
Die vergelijking.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Kudden gedrag is overal en vaak zien we het niet omdat we er erg diep in staan. Maak jij je eigen kleren? Want kleren die je in de winkel koopt zijn namelijk ontwerpen en duizenden mensen dragen het. Toch wilt iedereen merken dragen etc, dit is toch ook kuddengedrag? Waarom blijven mensen zo laat op en gaan ze niet op tijd naar bed? Omdat ze tv willen zien op tijd naar bed gaan is zonde roepen ze dan, maar is dat echt zo? Aan slapen op tijd naar bed gaan heb je meer profijt dan lang opblijven toch doen de meeste dit niet.
Ik kan mij ook enorm verwonderen (in positieve zin) over een heleboel dingen, maar nee... ik zou echt niet weten waarom je hier iets goddelijks in moet zien? Vind dat zelfs enorm krom.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:14 schreef Copthorne het volgende:
Gelovigen worden ervan beschuldigd te geloven, omdat ze bang zijn, maar is het niet zo dat ongelovigen niet in God geloven, omdat ze bang zijn dat de mensheid simpelweg niet alles kan weten en dat we niet alles onder controle hebben?
http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_from_Freedomquote:
Het is een interessant stuk maar dit alles wisten ze natuurlijk 100 jaar geleden nog niet, ik zie het dus als een beetje excuus zoeken om het in deze tijd nog plausibel te laten klinken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:18 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
http://www.catholic.com/documents/gay-marriage
Als je echter interesse hebt lees dit.
Dit is denk ik het belangrijkste uit het stukje.
Prima deze keer geef je dat daadwerkelijk toe in plaats van te draaien. Als jij dat zo ziet prima. Maar je weet nu wel hoe katholieken erover denken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is een interessant stuk maar dit alles wisten ze natuurlijk 100 jaar geleden nog niet, ik zie het dus als een beetje excuus zoeken om het in deze tijd nog plausibel te laten klinken.
Ik zeg dat geloof actief kuddegedrag is, en dan kom je met een vergelijking van kleren kopen en dat er andere dingen ook kuddegedrag zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:24 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_from_Freedom
Gr gr
Modern man has transformed himself into a commodity; he experiences his life energy as an investment with which he should make the highest profit, considering his position and the situation on the personality market. He is alienated from himself, from his fellow men and from nature. His main aim is profitable exchange of his skills, knowledge, and of himself, his "personality package" with others who are equally intent on a fair and profitable exchange. Life has no goal except the one to move, no principle except the one of fair exchange, no satisfaction except the one to consume.p97.
Erich Fromm, The Art of Loving
De kerk speelt gewoon het spel mee. Ze waren er eerst op tegen, maar natuurlijk, als ze volgelingen kwijtraken is er ineens niks mis mee om de woorden van god aan te passen. Ze waren slechts als metafoor bedoeld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:26 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Prima deze keer geef je dat daadwerkelijk toe in plaats van te draaien. Als jij dat zo ziet prima. Maar je weet nu wel hoe katholieken erover denken.
Doe maar geen van beiden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:26 schreef Maanvis het volgende:
tja snakelady aan de ene kant wil ik je smoel verbouwen aan de andere kant wil ik je kapotneuken...
Ja waarom is iedereen opeens zo onder de indruk van de dood van Robin Williams, of toen Micheal Jackson dood ging? Waarom wilt iedereen merk kleren dragen etc. Dat is ook kuddengedrag geloof het of niet. Je mag alleen meedoen met ons als je die en die muziek luistert etc. Dat dat jou te boven gaat...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:28 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik zeg dat geloof actief kuddegedrag is, en dan kom je met een vergelijking van kleren kopen en dat er andere dingen ook kuddegedrag zijn.
Heb ik dan gezegd dat ik dat kuddegedrag ook goedkeur. Maar je bent zo van "ja hier is er kuddegedrag, dus dat van ons is geoorloofd". Als echte christen zou je het voorbeeld moeten geven en juist niet doen wat de andere doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:30 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja waarom is iedereen opeens zo onder de indruk van de dood van Robin Williams, of toen Micheal Jackson dood ging? Waarom wilt iedereen merk kleren dragen etc. Dat is ook kuddengedrag geloof het of niet. Je mag alleen meedoen met ons als je die en die muziek luistert etc. Dat dat jou te boven gaat...
http://rationalwiki.org/wiki/Intelligent_Designquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:31 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb het idee dat wij eerst onder dwang geloofden (via de kerk), vervolgens moesten we ons vrij vechten om vrij te kunnen denken (fase 2), met bijbehorend atheïsme. We worden nu gedwongen om vrij te denken en om dingen zelf uit te zoeken, maar ik denk dat we uiteindelijk weer bij God uit gaan komen en dan op vrijwillige basis (fase 3). Als je naar de wereld kijkt, dat is niet enkel door toeval ontstaan. Ieder weldenkend mens zal uiteindelijk gaan invoelen dat er meer achter schuil gaat.
Sommige mensen in deze discussie zitten in fase 3 en sommige mensen zitten nog in fase 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |