abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:11:31 #251
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143707195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:07 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik zeg dat ze op standaard van de bijbel gelijkwaardig zouden moeten worden behandeld. En dat het ergens in de communicatie misgaat. Homo's zijn welkom in de kerk althans de katholieke kerk, verder hangt het of van pastoor tot pastoor. Bij protestanten is dit nog lastiger dat denk ik wel.
Theoretisch zou dat moeten, in de praktijk is dat dus niet.
Ze hebben niet dezelfde rechten aangezien ze niet mogen trouwen.
quote:
Maar zoals ik al zei jij bent erg vermoeiend je grijpt terug naar de kerk om de hoek of naar die en die gelovige om de hoek, met jou kan ik geen discussie omgaan. Zolang jij niet snapt dat een geloof en wat een mens persoonlijk doet ook kan verschillen. En gelovige mensen kunnen ook de fout in gaan etc.

Als je dat niet begrijpt valt er nergens over te praten. Ik kan ook beginnen over de atheïst die me sloeg omdat ik een rozenkrans droeg zijn alle atheïsten dan slecht?
Het verschil is dat ik naar feiten kijk die jij niet kan weerleggen en dat frustreert je, dat begrijp ik ook wel, maar dat maakt het niet minder waar.
En eerder heb ik zelf geschreven dat onder gelovige en niet gelovige goede en slechte mensen bestaan, dat dat dus los staat van geloof. Daar zijn we het dus gewoon over eens.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:12:50 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143707231
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:08 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

Dus de kerken waar jij en je familie komt zijn extremen kerken? Ik denk dat we nu wel klaar zijn. Duidelijk grijp je en draai je steeds naar excuses.
Extremen als in er niet over durven te praten met de ouders. Toen ging het nog niet over de kerk.
En ik kom niet in de kerk, tenminste, alleen voor mijn werk om te fotograferen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143707287
Als ik bijvoorbeeld naar een olifant kijk in de natuur, dan vind ik dat zo prachtig. "Dat kan niet enkel door toeval zijn ontstaan," denk ik dan. "Daar is een architect van heb ik jou daar aan te pas gekomen." Als je ziet hoe prachtig de natuur is, de aarde en de mensheidsontwikkeling, dan kun je daarin al iets Goddelijks waarnemen. Hebben jullie dat niet?

Gelovigen worden ervan beschuldigd te geloven, omdat ze bang zijn, maar is het niet zo dat ongelovigen niet in God geloven, omdat ze bang zijn dat de mensheid simpelweg niet alles kan weten en dat we niet alles onder controle hebben?
Copthorne 2.0
pi_143707331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:14 schreef Copthorne het volgende:
Als ik bijvoorbeeld naar een olifant kijk in de natuur, dan vind ik dat zo prachtig. "Dat kan niet enkel door toeval zijn ontstaan," denk ik dan. "Daar is een architect van heb ik jou daar aan te pas gekomen." Als je ziet hoe prachtig de natuur is, de aarde en de mensheidsontwikkeling, dan kun je daarin al iets Goddelijks waarnemen. Hebben jullie dat niet?

Gelovigen worden ervan beschuldigd te geloven, omdat ze bang zijn, maar is het niet zo dat ongelovigen niet in God geloven, omdat ze bang zijn dat de mensheid simpelweg niet alles kan weten en dat we niet alles onder controle hebben?
Wat mooi is, is natuurlijk helemaal subjectief. Er zijn ook zat dingen in de natuur die heel inefficiënt en lelijk zijn.

Overigens heeft al het moois in de natuur vaak ook een reden. Denk maar aan de groene kleur van bladeren die van pas komt bij fotosynthese (volgens mij).
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:18:59 #255
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143707496
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Theoretisch zou dat moeten, in de praktijk is dat dus niet.
Ze hebben niet dezelfde rechten aangezien ze niet mogen trouwen.

[..]

Het verschil is dat ik naar feiten kijk die jij niet kan weerleggen en dat frustreert je, dat begrijp ik ook wel, maar dat maakt het niet minder waar.
En eerder heb ik zelf geschreven dat onder gelovige en niet gelovige goede en slechte mensen bestaan, dat dat dus los staat van geloof. Daar zijn we het dus gewoon over eens.
http://www.catholic.com/documents/gay-marriage

Als je echter interesse hebt lees dit.

Huwelijk is niet een emotie tussen man en vrouw maar in het geloof iets heiligs. Verder is het bewezen dat een goed huwelijk of een huwelijk beter is voor mensen, en dat scheiden slecht uitpakt, en dat ze bang zijn dat als same sex huwelijken komen er dit gaat gebeuren:

How would allowing homosexual marriage threaten heterosexual marriage?

One of the downsides to redefining marriage to include same-sex couples would be the weakening of the meaning of marriage, which would cause more divorces. Human nature being what it is, if the meaning of marriage is weakened, it will be psychologically easier for even more people to divorce. Look at what happened when "no-fault" divorce was legalized. The divorce rate skyrocketed.35 If the nature of marriage is further undermined in the minds of couples then when things get rocky, more couples will be tempted not to work through their problems and get happy again but rather to divorce and find someone else.

That is a bad idea, because most marriage therapists agree that divorce generally "doesn't work." Divorce doesn't solve the problems that caused the first marriage to break up. Divorced people bring the same problems to their new marriages that broke up their old ones. That's why second and later marriages are statistically far more likely to end in divorce than first marriages are.36 Also, a large majority of couples who contemplate divorce but stay together describe themselves as "happily married" five years later.37 So staying together "works" better than divorce.

Why would same-sex marriage increase the divorce rate?

Feelings of love are only part of what holds a couple together. When things get tough, as they do from time to time in every marriage, external factors help hold the spouses together-external factors such as concern about their kids or about the attitudes of society, including their friends, relatives, co-workers, or church. The exploding divorce rate we have seen since "no-fault" destroyed much of the stigma of divorce shows how important external factors are in keeping couples together.

Wouldn't couples who need these external aids to stay together be better off divorced?

Usually not. As I mentioned, the overwhelming majority of couples who contemplate divorce, yet for some reason stay together, find themselves happily married five years later and glad they didn't divorce. They are grateful for the external factors that helped keep them together when things were tough. Also, the "happy divorce" myth has been debunked completely. While it is true that health correlates positively with happiness in marriage,38 people in difficult marriages are statistically happier and healthier than divorced people.39 Divorce makes most things worse.

How did no-fault divorce weaken the factors that hold couples together? Is that what increased the divorce rate so much in the '70s and '80s?

That is certainly part of it. No-fault laws coincided with a message from Hollywood that marriage is a mere convenience, an institution that exists only for personal happiness and pleasure, something that could be discarded or traded in for a snappier model. Books and movies taught the same message. But it did not work. Far from it.

As mentioned earlier, Dr. Morowitz at Yale found that divorce had the same impact on longevity as smoking a pack of cigarettes a day-for both men and women. There also are many other health and longevity impacts, such as unmarried people getting sick more often, staying in the hospital longer, and so on. Divorce has a very negative impact on the couple, but its impact is even worse on their children.

Dit is denk ik het belangrijkste uit het stukje.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:20:52 #256
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143707589
quote:
Nee. :P

quote:
Nee, ik ben niet bang, ik kijk gewoon naar bewijs en dat bewijs toont evolutie aan.
Misschien klinkt dat heel simplistisch en misschien is het dat ook, maar voor mij werkt dat gewoonweg zo.
Ik zie geloof ook niet als iets negatiefs als mensen er op de juiste en meest gangbare manier (zoals in Nederland) mee omgaan.
Maar geloof doet ook veel kwaad, zoals het ophangen van jonge homo's, het stenigen van jonge meisjes die verkracht zijn, kindhuwelijken enz.
Gelukkig is dat in Nederland niet van toepassing, maar de aarde is groter dan alleen Nederland.
En stellen dat een christelijke God wel bestaan en een Allah niet klopt voor mijn gevoel niet, voor beide is net zo min bewijs te vinden dus ze zijn gelijk bij mij.

Ik heb christelijke, joodse en moslim vrienden en dat zijn gewoon goede mensen.
pi_143707666
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:31 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Kudden gedrag is overal en vaak zien we het niet omdat we er erg diep in staan. Maak jij je eigen kleren? Want kleren die je in de winkel koopt zijn namelijk ontwerpen en duizenden mensen dragen het. Toch wilt iedereen merken dragen etc, dit is toch ook kuddengedrag? Waarom blijven mensen zo laat op en gaan ze niet op tijd naar bed? Omdat ze tv willen zien op tijd naar bed gaan is zonde roepen ze dan, maar is dat echt zo? Aan slapen op tijd naar bed gaan heb je meer profijt dan lang opblijven toch doen de meeste dit niet.
Die vergelijking.
Ik moest proesten :')
pi_143707696
quote:

Ik kan mij ook enorm verwonderen (in positieve zin) over een heleboel dingen, maar nee... ik zou echt niet weten waarom je hier iets goddelijks in moet zien? Vind dat zelfs enorm krom.
Waarom kan dit alles NIET gewoon "zijn", maar God opeens WEL? :?
Tails tell tales
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:24:31 #259
419250 Spongeboss
pi_143707722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:22 schreef GhpH het volgende:

[..]

Die vergelijking.
Ik moest proesten :')
http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_from_Freedom

Gr gr

Modern man has transformed himself into a commodity; he experiences his life energy as an investment with which he should make the highest profit, considering his position and the situation on the personality market. He is alienated from himself, from his fellow men and from nature. His main aim is profitable exchange of his skills, knowledge, and of himself, his "personality package" with others who are equally intent on a fair and profitable exchange. Life has no goal except the one to move, no principle except the one of fair exchange, no satisfaction except the one to consume.p97.
Erich Fromm, The Art of Loving
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:25:11 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143707746
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:18 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

http://www.catholic.com/documents/gay-marriage

Als je echter interesse hebt lees dit.

Dit is denk ik het belangrijkste uit het stukje.
Het is een interessant stuk maar dit alles wisten ze natuurlijk 100 jaar geleden nog niet, ik zie het dus als een beetje excuus zoeken om het in deze tijd nog plausibel te laten klinken.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:26:41 #261
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143707803
tja snakelady aan de ene kant wil ik je smoel verbouwen aan de andere kant wil ik je kapotneuken... ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:26:53 #262
419250 Spongeboss
pi_143707809
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is een interessant stuk maar dit alles wisten ze natuurlijk 100 jaar geleden nog niet, ik zie het dus als een beetje excuus zoeken om het in deze tijd nog plausibel te laten klinken.
Prima deze keer geef je dat daadwerkelijk toe in plaats van te draaien. Als jij dat zo ziet prima. Maar je weet nu wel hoe katholieken erover denken.
pi_143707851
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:24 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_from_Freedom

Gr gr

Modern man has transformed himself into a commodity; he experiences his life energy as an investment with which he should make the highest profit, considering his position and the situation on the personality market. He is alienated from himself, from his fellow men and from nature. His main aim is profitable exchange of his skills, knowledge, and of himself, his "personality package" with others who are equally intent on a fair and profitable exchange. Life has no goal except the one to move, no principle except the one of fair exchange, no satisfaction except the one to consume.p97.
Erich Fromm, The Art of Loving
Ik zeg dat geloof actief kuddegedrag is, en dan kom je met een vergelijking van kleren kopen en dat er andere dingen ook kuddegedrag zijn. :')
pi_143707884
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:26 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Prima deze keer geef je dat daadwerkelijk toe in plaats van te draaien. Als jij dat zo ziet prima. Maar je weet nu wel hoe katholieken erover denken.
De kerk speelt gewoon het spel mee. Ze waren er eerst op tegen, maar natuurlijk, als ze volgelingen kwijtraken is er ineens niks mis mee om de woorden van god aan te passen. Ze waren slechts als metafoor bedoeld.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:29:53 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143707902
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:26 schreef Maanvis het volgende:
tja snakelady aan de ene kant wil ik je smoel verbouwen aan de andere kant wil ik je kapotneuken... ;)
Doe maar geen van beiden. :P
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:30:17 #266
419250 Spongeboss
pi_143707923
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:28 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik zeg dat geloof actief kuddegedrag is, en dan kom je met een vergelijking van kleren kopen en dat er andere dingen ook kuddegedrag zijn. :')
Ja waarom is iedereen opeens zo onder de indruk van de dood van Robin Williams, of toen Micheal Jackson dood ging? Waarom wilt iedereen merk kleren dragen etc. Dat is ook kuddengedrag geloof het of niet. Je mag alleen meedoen met ons als je die en die muziek luistert etc. Dat dat jou te boven gaat...
pi_143707924
Dat men sowieso vanuit een geloof leefregels opstelt gaat me te ver. Dan krijg je eerder een beeld dat God een dictator is.
pi_143707968
Ik heb het idee dat wij eerst onder dwang geloofden (via de kerk), vervolgens moesten we ons vrij vechten om vrij te kunnen denken (fase 2), met bijbehorend atheïsme. We worden nu gedwongen om vrij te denken en om dingen zelf uit te zoeken, maar ik denk dat we uiteindelijk weer bij God uit gaan komen en dan op vrijwillige basis (fase 3). Als je naar de wereld kijkt, dat is niet enkel door toeval ontstaan. Ieder weldenkend mens zal uiteindelijk gaan invoelen dat er meer achter schuil gaat.

Sommige mensen in deze discussie zitten in fase 3 en sommige mensen zitten nog in fase 2. :)
Copthorne 2.0
pi_143707980
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:30 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ja waarom is iedereen opeens zo onder de indruk van de dood van Robin Williams, of toen Micheal Jackson dood ging? Waarom wilt iedereen merk kleren dragen etc. Dat is ook kuddengedrag geloof het of niet. Je mag alleen meedoen met ons als je die en die muziek luistert etc. Dat dat jou te boven gaat...
Heb ik dan gezegd dat ik dat kuddegedrag ook goedkeur. Maar je bent zo van "ja hier is er kuddegedrag, dus dat van ons is geoorloofd". Als echte christen zou je het voorbeeld moeten geven en juist niet doen wat de andere doen.
pi_143707998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:31 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb het idee dat wij eerst onder dwang geloofden (via de kerk), vervolgens moesten we ons vrij vechten om vrij te kunnen denken (fase 2), met bijbehorend atheïsme. We worden nu gedwongen om vrij te denken en om dingen zelf uit te zoeken, maar ik denk dat we uiteindelijk weer bij God uit gaan komen en dan op vrijwillige basis (fase 3). Als je naar de wereld kijkt, dat is niet enkel door toeval ontstaan. Ieder weldenkend mens zal uiteindelijk gaan invoelen dat er meer achter schuil gaat.

Sommige mensen in deze discussie zitten in fase 3 en sommige mensen zitten nog in fase 2. :)
http://rationalwiki.org/wiki/Intelligent_Design
pi_143708025
quote:

Dat is slechts een theorie die je verheerlijkt als utopie. Omdat jij dat denkt hoeft dat niet zo te worden.

Om dan te zeggen dat iedereen die niet met je eens is vast zit in een lagere fase van begrip...

Toch is hetgeen je schreef tot aan fase 2 historisch correct.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:34:14 #272
419250 Spongeboss
pi_143708053
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:30 schreef GhpH het volgende:
Dat men sowieso vanuit een geloof leefregels opstelt gaat me te ver. Dan krijg je eerder een beeld dat God een dictator is.
The danger of the past was that men became slaves. The danger of the future is that man may become robots.
Erich Fromm
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:34:50 #273
419250 Spongeboss
pi_143708074
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:32 schreef GhpH het volgende:

[..]

Heb ik dan gezegd dat ik dat kuddegedrag ook goedkeur. Maar je bent zo van "ja hier is er kuddegedrag, dus dat van ons is geoorloofd". Als echte christen zou je het voorbeeld moeten geven en juist niet doen wat de andere doen.
Ik zeg enkel dat het een deel uitmaakt van de maatschappij en mens zijn om blijkbaar samen te banden als schapen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:35:11 #274
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143708092
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:26 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Maar wat was de reden 100 jaar geleden dan, als je toen zwanger raakte voor het huwelijk, en dus overduidelijk seks hebt gehad voor het huwelijk, dan moest je juist trouwen.
Ook toen hadden ze ''voor het zingen de kerk uit'', dat bestaat al zo lang als de kerk bestaat, en dat wordt over het algemeen toch wel geaccepteerd.
Maar homofiel zijn was, en is in sommige gevallen nog steeds, uit den boze
pi_143708126
quote:

Grappig dat je het hebt over weldenkende mensen en dan zelf zo'n stomme drogredenering gebruikt. _O-
pi_143708128
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:34 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat het een deel uitmaakt van de maatschappij en mens zijn om blijkbaar samen te banden als schapen.
Ja, dieren (we zijn zelf ook dieren) vormen ook kuddes. Dit kan negatieve en positieve effecten hebben. Maar dat betekent nog steeds niet dat je daarom religie ook maar in de kudde moet stomen als deze zelf na kan denken.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:37:27 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143708155
quote:

Ik begrijp dat jij gelovig bent, maar waarom is het voor jou zo moeilijk om te begrijpen dat andere dat niet zijn en daar ook geen behoefte aan hebben?
pi_143708173
En wie zegt dat het oude testament niet meer zo actief is. Kom met mij mee naar Dixieland en beken daar openlijk homo te zijn.

vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:38:54 #279
419250 Spongeboss
pi_143708207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar wat was de reden 100 jaar geleden dan, als je toen zwanger raakte voor het huwelijk, en dus overduidelijk seks hebt gehad voor het huwelijk, dan moest je juist trouwen.
Ook toen hadden ze ''voor het zingen de kerk uit'', dat bestaat al zo lang als de kerk bestaat, en dat wordt over het algemeen toch wel geaccepteerd.
Maar homofiel zijn was, en is in sommige gevallen nog steeds, uit den boze
Omdat huwelijk een verband tussen twee personen en God is als er een kind bij komt drie personen etc. Het was om Gods zegen te krijgen anders waren ze bang dat ze deze niet zouden krijgen en maatschappelijk zouden mensen gaan praten etc.

English Standard Version
But Onan knew that the offspring would not be his. So whenever he went in to his brother’s wife he would waste the semen on the ground, so as not to give offspring to his brother.

God maakt Onan later dood.

After Onan's brother Er was slain by God, his father Judah told him to fulfill his duty as a brother-in-law (levirate marriage) to Tamar, by giving her offspring. Tikva Frymer-Kensky explains that this could have substantial economic repercussions, with any son born deemed the heir of the deceased Er, and able to claim the firstborn's double share of inheritance. However, if Er was childless, Onan would inherit as the oldest surviving son.[3]
When Onan had sex with Tamar, he withdrew before climax[4] and "spilled his seed [or semen] on the ground", since any child born would not legally be considered his heir.[5] He disregarded the principle of a levirate union, so God slew him.[6]

Als Onan gedood wordt, door de oude testament God was het zeker een probleem als Jezus echter komt en zonden wegpakt zou Onan hebben geleefd homo's ook. Wat is je punt? Overigens werd God vroeger vaak veel in het oude testament gezien of in het licht van dat is gelukkig heel erg aan het veranderen. God is liefde velen vooral mensen van de oude stempel zien hem nog als haat.
pi_143708353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:37 schreef GhpH het volgende:
En wie zegt dat het oude testament niet meer zo actief is. Kom met mij mee naar Dixieland en beken daar openlijk homo te zijn.

[ afbeelding ]
Amerikaanse rednecks. :') Dat volkje is te grappig voor woorden.
Copthorne 2.0
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:43:43 #281
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143708370
quote:
Ik heb het niet zo op 'hogere machten' dat impliceert eigenlijk dat je zelf minderwaardig bent en dat is nooit een goed startpunt. En als je denkt dat alleen een Architect (Hm, dat is van de Vrijmetselaars :o! ) het universum geschapen kan hebben doe je het universum en jezelf eigenlijk gewoon te kort. De wetenschap weet nog lang niet alles en zal nog veel vaker fout gaan dan goed maar het blijft in beweging en als je het in helikoptervlucht bekijkt steeds dieper naar de echte objectieve waarheid. Wie weet heeft het nog 1000 jaar nodig of meer, het idee achter wetenschap is waarheidsvinding.

Als je met je nieuwsgierigheid stopt bij de Bijbel dan mis je de echte pracht van de ontdekking en vooruitgang. Niet alle vooruitgang is goed maar over het geheel genomen is het wel een noodzakelijk element van de mensheid en dat zou je niet moeten beperken door welke dogma dan ook. Zo in techniek, sociale samenhang en de maatschappij in zijn geheel.

quote:
Dat we als mensheid niet alles onder controle hebben blijkt maar weer bij de vele natuurrampen die we hebben meegemaakt. Wat me daar dan weer opvalt is dat de mensheid samentrekt en er dan wel niet tijdelijk vijandelijkheden opgeschort worden ter behoeve van de mensenlevens die op het spel staan. En ik geloof heus wel dat er iets zou kunnen zijn na het stoffelijke en dat een deel van je bewustzijn daar ook kan overleven, ik geloof alleen niet dat het in de vorm van een persoonlijke God is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_143708382
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:43 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Amerikaanse rednecks. :') Dat volkje is te grappig voor worden.
Ik bedoel maar even om te zeggen wat massaal kuddegedrag en indoctrinatie als gevolg kunnen hebben zolang er een grote dictator is.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:45:13 #283
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143708427
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:38 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Omdat huwelijk een verband tussen twee personen en God is als er een kind bij komt drie personen etc. Het was om Gods zegen te krijgen anders waren ze bang dat ze deze niet zouden krijgen en maatschappelijk zouden mensen gaan praten etc.

English Standard Version
But Onan knew that the offspring would not be his. So whenever he went in to his brother’s wife he would waste the semen on the ground, so as not to give offspring to his brother.

God maakt Onan later dood.

After Onan's brother Er was slain by God, his father Judah told him to fulfill his duty as a brother-in-law (levirate marriage) to Tamar, by giving her offspring. Tikva Frymer-Kensky explains that this could have substantial economic repercussions, with any son born deemed the heir of the deceased Er, and able to claim the firstborn's double share of inheritance. However, if Er was childless, Onan would inherit as the oldest surviving son.[3]
When Onan had sex with Tamar, he withdrew before climax[4] and "spilled his seed [or semen] on the ground", since any child born would not legally be considered his heir.[5] He disregarded the principle of a levirate union, so God slew him.[6]

Als Onan gedood wordt, door de oude testament God was het zeker een probleem als Jezus echter komt en zonden wegpakt zou Onan hebben geleefd homo's ook. Wat is je punt? Overigens werd God vroeger vaak veel in het oude testament gezien of in het licht van dat is gelukkig heel erg aan het veranderen. God is liefde velen vooral mensen van de oude stempel zien hem nog als haat.
Ja, allemaal leuk en aardig maar feit blijft dat homo's hedendaags nog niet geaccepteerd worden door de kerk als volledig, anders zouden ze wel mogen trouwen en het accepteren hedendaags niks meer is als proberen zoveel mogelijk mensen in de kerk te behouden aangezien het drastisch omlaag ana het gaan is met kerkelijke bezoeken.

Maar dat is mijn mening.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:45:28 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143708435
quote:
Ieder weldenkend mens zal uiteindelijk gaan invoelen dat er meer achter schuil gaat.
De wonderen van de natuur. Goddeloos als het is.
Vrijheid
pi_143708521
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:44 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik bedoel maar even om te zeggen wat massaal kuddegedrag en indoctrinatie als gevolg kunnen hebben zolang er een grote dictator is.
Dat is zeker waar. Er zijn ook een heleboel gelovigen die op een totaal verkeerd dwaalspoor zitten (waarmee ik niet wil zeggen dat ongelovigen op het verkeerde spoor zitten), bijvoorbeeld zelfmoordterroristen, Gristengekkies die op zondag pissig worden als je je gras maait of die homoseksualiteit veroordelen en ga zo maar door.
Copthorne 2.0
pi_143708584
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:45 schreef jogy het volgende:

[..]

De wonderen van de natuur. Goddeloos als het is.
We weten niet eens hoe het water op aarde is ontstaan. In het begin was de aarde veel te heet volgens de gangbare theorie en het kan niet later zijn ontstaan uit reeds op aarde aanwezige materie. De gangbare theorie nu is dat het is aan komen vliegen op kometen.
Copthorne 2.0
pi_143708681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:49 schreef Copthorne het volgende:

[..]

We weten niet eens hoe het water op aarde is ontstaan. In het begin was de aarde veel te heet volgens de gangbare theorie en het kan niet later zijn ontstaan uit reeds op aarde aanwezige materie. De gangbare theorie nu is dat het is aan komen vliegen op kometen.
Afkoeling, en inderdaad van kometen.
En omdat 90% van het water van buitenaf kwam (niet de oorspronkelijke aarde) en leven ontstaan is in water, zijn wij misschien aliëns op onze eigen planeet :D
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:53:00 #288
419250 Spongeboss
pi_143708693
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk en aardig maar feit blijft dat homo's hedendaags nog niet geaccepteerd worden door de kerk als volledig, anders zouden ze wel mogen trouwen en het accepteren hedendaags niks meer is als proberen zoveel mogelijk mensen in de kerk te behouden aangezien het drastisch omlaag ana het gaan is met kerkelijke bezoeken.

Maar dat is mijn mening.
De kerk, ik heb je gezegd hoe mijn geloof erover denkt en jij roept dan steeds maar maar.
Er zijn zat niet-gelovige en nationalisten die een hekel hebben aan homo's. Met als overtuiging dat homo's kleine jongens verkrachten en zo pedofielen maken Rusland staat stijf van die propaganda is iedere Rus nu slecht?

Beetje vermoeiend met jou praten. Ik heb je laten weten hoe mijn geloof er in theorie over denkt dat in de praktijk dingen misgaan prima. Maar ik kan wijzen op die theorie en tegen christenen zeggen jullie doen iets verkeerds door die homo niet te accepteren.
pi_143708759
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:53 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

De kerk, ik heb je gezegd hoe mijn geloof erover denkt en jij roept dan steeds maar maar.
Er zijn zat niet-gelovige en nationalisten die een hekel hebben aan homo's. Met als overtuiging dat homo's kleine jongens verkrachten en zo pedofielen maken Rusland staat stijf van die propaganda is iedere Rus nu slecht?

Beetje vermoeiend met jou praten. Ik heb je laten weten hoe mijn geloof er in theorie over denkt dat in de praktijk dingen misgaan prima. Maar ik kan wijzen op die theorie en tegen christenen zeggen jullie doen iets verkeerds door die homo niet te accepteren.
Zelfs zonder alle lariefarie als homohaat vind ik het zorgelijk hoe je in het vorige topic de wetenschap afdeed alsof het verzinsels waren. Als zoiets aan kinderen wordt doorgegeven dan is er een groot verlies aan kennis.
pi_143708766
En Jezus is een toffe gast _O_
pi_143708773
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:52 schreef GhpH het volgende:

[..]

Afkoeling, en inderdaad van kometen.
En omdat 90% van het water van buitenaf kwam (niet de oorspronkelijke aarde) en leven ontstaan is in water, zijn wij misschien aliëns op onze eigen planeet :D
Waar zouden we oorspronkelijk vandaan komen? :o
Copthorne 2.0
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:55:34 #292
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143708789
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:49 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Maar het blijft een zwaktebod om alles wat we nog niet kunnen verklaren toe te dichten aan een God/Architect en dat remt de ontdekking. We weten ook niet waar zwaartekracht nou vandaan komt maar het lijkt me stug dat God ons collectief terug duwt op deze aardbol. Nu ben ik niet bepaald een ratiomalloot eigenlijk maar ik ageer wel tegen dit soort stoffige en statische elementen, de bijbel en dergelijke boekwerken hebben hun nut wel bewezen in het verleden maar dit zou lekker in het verleden moeten blijven. Alle nuttige zaken dat het voor elkaar kreeg door de schrijfsels zijn voorbijgestreeft door moderne medicijnen, hygiëne, politiek en de maatschappij in zijn geheel.
Vrijheid
pi_143708841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:55 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Waar zouden we oorspronkelijk vandaan komen? :o
Van die kometen dus :P Is maar wat gekkigheid dat ik praat. (overanalyzing)
pi_143708871
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar het blijft een zwaktebod om alles wat we nog niet kunnen verklaren toe te dichten aan een God/Architect en dat remt de ontdekking. We weten ook niet waar zwaartekracht nou vandaan komt maar het lijkt me stug dat God ons collectief terug duwt op deze aardbol. Nu ben ik niet bepaald een ratiomalloot eigenlijk maar ik ageer wel tegen dit soort stoffige en statische elementen, de bijbel en dergelijke boekwerken hebben hun nut wel bewezen in het verleden maar dit zou lekker in het verleden moten blijven. Alle nuttige zaken dat het voor elkaar kreeg door de schrijfsels zijn voorbijgestreeft door moderne medicijnen, hygiëne, politiek en de maatschappij in zijn geheel.
Zoals ik eerder aangaf moeten we deze fase door, omdat we voor onszelf moeten leren denken en omdat we inderdaad ontdekkingen moeten doen, maar ik denk dat we uiteindelijk weer "thuis" zullen komen, maar dan vrij en onafhankelijk.
Copthorne 2.0
pi_143708942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:57 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Zoals ik eerder aangaf moeten we deze fase door, omdat we voor onszelf moeten leren denken en omdat we inderdaad ontdekkingen moeten doen, maar ik denk dat we uiteindelijk weer "thuis" zullen komen, maar dan vrij en onafhankelijk.
Dus gewoon eigenlijk God en wetenschap apart zonder lariefarie? Lijkt me ook goed ^O^ Net zoals scheiding kerk en staat
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:59:16 #296
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143708954
quote:

[..]

Zoals ik eerder aangaf moeten we deze fase door, omdat we voor onszelf moeten leren denken en omdat we inderdaad ontdekkingen moeten doen, maar ik denk dat we weer "thuis" zullen komen, maar dan vrij en onafhankelijk.
En daar heb je geen dogmatische boekwerken of religies voor nodig. Sorry, ik zit in fase 4, kom erbij we hebben koekjes!
Vrijheid
pi_143709017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:59 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dus gewoon eigenlijk God en wetenschap apart zonder lariefarie? Lijkt me ook goed ^O^ Net zoals scheiding kerk en staat
Ik denk: God gedwongen > Geen God nu, eerst zelf leren denken > inzien dat God bestaat.
Copthorne 2.0
pi_143709018
quote:

[..]

En vinden we dan opeens nog meer planeten gelijkend op de aarde waar nog meer mensen rond lopen? :D
pi_143709061
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En vinden we dan opeens nog meer planeten gelijkend op de aarde waar nog meer mensen rond lopen? :D
Vrees van niet. Maar wat we dan vinden zal nog veel mooier zijn. :)
Copthorne 2.0
pi_143709156
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 17:02 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Vrees van niet. Maar wat we dan vinden zal nog veel mooier zijn. :)
Ow we hebben dus wel een creator maar die was niet in staat om in andere planetenstelsels net zulke arrogante wezens als ons neer te ploppen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')