Ik denk dat je vaak moet oppassen met dingen afdoen als onzin. Dus in zekere zin ben ik het met je eens als ik het volgende zeg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:51 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Zeer zeker maar dat is het houden van ook.
Ik voel wel eens een déjà vu onzin of echt?
Ik weet van gedachten dat er wetenschappers zijn die grofweg op een beeldscherm kunnen krijgen wat jij denkt. Dus een groot geheim gaat dat in de nabije toekomst niet meer zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:56 schreef Bensel het volgende:
ik zie hier veel argumenten terugkomen in de zin van: ik begrijp het niet, dus is het god.
Deze bijvoorbeeld: "Sowieso blijft de kille, dode wetenschap met 1 probleem zitten: hoe kan er leven ontstaan uit dode materie?"
of
Herinneringen bvb, net als gedachten zijn immaterieel. Hoe ontspruiten die uit iets materieel?
Dat zijn vragen waar, als je een beetje inleest, behoorlijk veel over te vinden is. De eerste is het onderwerp van abiogenese (en niet van evolutietheorie), de 2e kun je heel veel over vinden in neurowetenschap. Dat jezelf niet weet hoe het zit, betekend nog niet dat anderen dat niet weten, en al helemaal niet dat er een hogere macht bij betrokken is.
Je zit vol met drogredenen en hyperbolen man. En betere vergelijking zou zijn als jij mij beschuldigt van moord, wie moet dan bewijzen of ik de dader ben? Ik kan altijd alibi's geven om het proces makkelijker voor mij te maken maar uiteindelijk ben jij degene die moet bewijzen dat ik het heb gedaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:43 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik kan niet bewijzen wie jij bent, ik kan je naam noemen maar jij bent je naam niet, dat is slechts een indicatie voor jou. Maar ik kan niet bewijzen wie of wat jij bent van binnen. Bestaat jouw innerlijk voor mij nu niet? En kan ik jou gewoon vermoorden en daarna zeggen 'jullie hebben de bewijslast dat hij überhaupt bestond.'
Dan laten ze foto's zien en een ID kaart maar nogmaals dat is een omhulsel van wat jij bent. Of een indicatie, het duidt er niet op dat jij een levend en denkend wezen was enkel dat je eruit zag als een. En als ze dan met schoolwerken aankomen waarin ze bewijzen dat je wel kon denken omdat je van alles opschreef en berekeningen maakt, dan kan ik zeggen een aap kun je ook een trucje aanleren.Kom nou man.
Dit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:56 schreef Bensel het volgende:
ik zie hier veel argumenten terugkomen in de zin van: ik begrijp het niet, dus is het god.
Deze bijvoorbeeld: "Sowieso blijft de kille, dode wetenschap met 1 probleem zitten: hoe kan er leven ontstaan uit dode materie?"
of
Herinneringen bvb, net als gedachten zijn immaterieel. Hoe ontspruiten die uit iets materieel?
Dat zijn vragen waar, als je een beetje inleest, behoorlijk veel over te vinden is. De eerste is het onderwerp van abiogenese (en niet van evolutietheorie), de 2e kun je heel veel over vinden in neurowetenschap. Dat jezelf niet weet hoe het zit, betekend nog niet dat anderen dat niet weten, en al helemaal niet dat er een hogere macht bij betrokken is.
OM iets te weten te komen, zul je erover moeten leren. En dat is wat wetenschap doet. En het werkt, want de computer waarop je deze reactie leest, is ontstaan door wetenschap, en niet door blind geloof
Nee, ik had het over liefde, dat is iets heel anders dan een trauma...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:39 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Overigens zou de theorie van je ziet het niet gevoel verdwijnt interessant zijn met betrekking tot trauma's stel je werd verkracht en kreeg trauma. Die verkrachter zie je niet meer en als je in principe jaren lang naar niets kijken dat met seks of iets soortgelijks te maken zou hebben zou je over je trauma heenkomen omslachtige theorie. Maar als het zo is dat als we niet meer geconfronteerd worden met iets of iemand, dat dan onze gevoelens erbij weg vagen. Tja dan zouden trauma's ook uit te wissen zijn in dat opzicht.
Dat heb ik al uitgelegd in het andere topic.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:42 schreef Copthorne het volgende:
Sowieso blijft de kille, dode wetenschap met 1 probleem zitten: hoe kan er leven ontstaan uit dode materie?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 01:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Om een levend organisme te zijn heb je bepaalde dingen nodig.
1) Cellen
2) Geschikt voor reproductie
3) De uitvoering van metabolisme
4) Homeostase (handhaving van interne condities ondanks de buitenomgeving)
5) Erfelijkheid
6) Evolutie
7) Interdepedentie (reactie met andere organismen)
Levenloze voorwerpen zoals stenen hebben dit geen van allen.
Waarom hebben ze dat niet, zal je volgende vraag zijn...
Het bestond al voor evolutie bestond, gesteente maakt geen deel uit van de evolutie.
Hoe een zelfreproducerend molecuul is ontstaan, weten we nog niet zeker, er zijn verschillende hypothesen opgesteld.
Een hypothese is dat de energie van vulkanisme, onweer en ultraviolette straling op geïsoleerde plekken reacties aandreef van simpele organische moleculen (zoals methaan) tot ingewikkeldere moleculen, waaronder veel belangrijke moleculen die in leven voorkomen.
Onder de aanwezige moleculen kwamen ook katalysatoren voor, stoffen die reacties versnellen zonder zelf mee te reageren. De concentratie van de ingewikkeldere moleculen in deze "oersoep" werd steeds groter totdat een molecuul ontstond met de vreemde eigenschap dat het zichzelf kon dupliceren, omdat het tegelijkertijd een katalysator was voor de reactie waarbij het zelf ontstond.
Ok verklaar mij dan waarom van niets iets ontstond, dat is wat jij blijkbaar predikt. En dan ook graag uitleggen waarom iets dat ontstaat uit niets plausibeler is dan een God.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:09 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dit.
Ik moet keer op keer blijven herhalen hier dat gebrek aan verklaring het tegendeel waar maakt.
Er is niks wat aantoont dat dat een mogelijkheid zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:43 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Maakt een hogere macht die de evolutie gewild heeft nog steeds niet onmogelijk.
Ja, vandaar mijn reactie, als er ID zou bestaan dan zou dat betekenen dat al het organisme zodanig is ontwikkeld dat het kan overleven, dat is niet zo, zoals ik al schreef, maar 1% heeft het overleefd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:44 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
En dit is wetenschappelijk bewezen dat wij ogen daarvoor? Was jij erbij, toen de mensen voor het eerst ogen kregen? Als mensen blind waren konden ze niet overleven zoveel kan ik je zeggen dan hadden we het vuur ook nooit uitgevonden. Dus dat lijkt me vreemd.
Intelligent design weet je overigens wat dat is? Of betekend?
Hoeft toch niet perse? Dat is een aanname die jij erover hebt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, vandaar mijn reactie, als er ID zou bestaan dan zou dat betekenen dat al het organisme zodanig is ontwikkeld dat het kan overleven, dat is niet zo, zoals ik al schreef, maar 1% heeft het overleefd.
Dat iets een chemisch proces is wil niet zeggen dat je het niet kan waarnemen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat kon toch niet? Gevoel was niks anders dan chemische processen in je kopje.
Nee, dat is bewezen... dat is natuurlijke selectiequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:16 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Hoeft toch niet perse? Dat is een aanname die jij erover hebt.
Nee de aanname dat in intelligent design alles moet overleven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dat is bewezen... dat is natuurlijke selectie
Als dit de argumenten zijn voor het wel of niet waar kunnen zijn van alles kan je de Bijbel ook wel wegmieteren.quote:
Als dat niet zo zou zijn is er weinig intelligents aan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:20 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee de aanname dat in intelligent design alles moet overleven.
Nee ik wil enkel zegen dat je via wetenschap niet kan zeggen dat God niet bestaat. Dat is onmogelijk, dat is alles. Maar sommige willen daar niet aan geloven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:27 schreef jogy het volgende:
Maar Spongeboss, als je zo graag wil geloven moet je dat vooral doen maar waarom zou je de wetenschap er bij willen betrekken? Als God Bovennatuurlijk is dan valt deze ook niet te bewijzen of te weerleggen door de wetenschap die alleen het natuurlijke kan onderzoeken.
Daar begint het al. Met een strawman. Je begrijpt de big bang theorie verkeerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:12 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ok verklaar mij dan waarom van niets iets ontstond, dat is wat jij blijkbaar predikt. En dan ook graag uitleggen waarom iets dat ontstaat uit niets plausibeler is dan een God.
De wetenschap kan ook niet bewijzen dat het spaghettimonster niet bestaat. Maakt het spaghettimonster nog niet een reële mogelijkheid. Als je dan toch wil geloven geloof dan gewoon in de 'god of the gaps' variant, hoef je er ook niet meer over na te denken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:28 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee ik wil enkel zegen dat je via wetenschap niet kan zeggen dat God niet bestaat. Dat is onmogelijk, dat is alles. Maar sommige willen daar niet aan geloven.
Het kan nog niet. Maar dat is een kwestie van tijd. Men heeft al zat aanwijzingen in de hersenen gevonden wat er ongeveer gebeurt bij het voelen van liefde/zien van een geliefde.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:22 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik kan liefde voelen, maar ik kan het niet wetenschappelijk bewijzen dat ik het voel.
Maar als iemand wilt geloven in het spaghettimonster en niemand kwaad ermee doet is er toch niets aan de hand?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:30 schreef jogy het volgende:
[..]
De wetenschap kan ook niet bewijzen dat het spaghettimonster niet bestaat. Maakt het spaghettimonster nog niet een reële mogelijkheid. Als je dan toch wil geloven geloof dan gewoon in de 'god of the gaps' variant, hoef je er ook niet meer over na te denken.
Jij doet hetzelfde alleen kies je niet voor God maar voor wetenschap. Maar goed ik ben klaar met jou zo kortzichtig als wat en meer dan 1 plaat voor je kop. Arme kinderen als je ze ooit moet krijgen, krijgen direct geleerd dat ze enkel een breinmassa zijn en meer niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:31 schreef snakelady het volgende:
Mijn gevoel bij gelovigen komt wel goed tot uiting in dit hilarisch filmpje.
Wetenschappelijke theorieën moeten falsifieerbaar zijn. Check eens bijvoorbeeld Russel's theepot.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:08 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Hoe zou jij dan met vaststaande feiten kunnen bewijzen dat God, charka's etc niet bestaan? Ik zou dit graag aan het werk willen zien, doe eens een gooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |