Deelnemersquote:De succesvolle kennisquiz is weer iedere werkdag om 20:30 uur te zien op Nederland 2. Onder leiding van presentator Philip Freriks en het kritisch oog van eenmansjury Maarten van Rossem gaan dagelijks 3 prominente Nederlanders de strijd aan in de vragenarena. Op vrijdag 29 augustus is de finale en weten we wie deze zomer De slimste mens is geworden!
Waarom niet ook al weer?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:56 schreef SunChaser het volgende:
Alleen jammer dat ze de finale week niet haalt
Ze moest minimaal zeven keer meedoen (das gelukt) maar ook drie keer dagwinnaar worden. Ze is dat nog maar 1x en kan vandaag dagwinnaar worden maar niet 3 x dusquote:
Neequote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:57 schreef Homdeck het volgende:
Jan Jaap zit toch wel bij de beste 5?
Art, Jan, Jekel, Diekstra en Mauricequote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:57 schreef Homdeck het volgende:
Jan Jaap zit toch wel bij de beste 5?
ow jammerquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:12 schreef I-Claudius het volgende:
[..]
Art, Jan, Jekel, Diekstra en Maurice
Maurice of Jekel gun ik het ook wel johquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:19 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ow jammer. Laat Jan of Diekstra dan maar winnen.
Ik mag hem wel sinds Expeditie Robinson en zijn complotjesquote:
Inderdaad jaquote:
Ik ken hem sinds ' De Slimste Mens'quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:29 schreef SEMTEX het volgende:
Ik mag hem wel sinds Expeditie Robinson en zijn complotjes
Ik kem hem sinds Pownewsquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik ken hem sinds ' De Slimste Mens'
Ze mocht geen badjas dus heeft ze een huispakquote:
Helaas, ik had het haar gegund.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:56 schreef SunChaser het volgende:
Alleen jammer dat ze de finale week niet haalt
Dat was helemaal baas geweestquote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:00 schreef AF_ het volgende:
[..]
Ze mocht geen badjas dus heeft ze een huispak
Als hij vaker de slimste is dan de nummer 5. Maurice met 7 keer gespeeld en 3 keer de slimstequote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:12 schreef SecretStoryWous het volgende:
Wanneer mag iemand wel door naar de finaleweek?
Jan speelde 7x was 6x slimste, en staat 2equote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:20 schreef I-Claudius het volgende:
[..]
Als hij vaker de slimste is dan de nummer 5. Maurice met 7 keer gespeeld en 3 keer de slimste
Hoe is de top 5 nu?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:05 schreef SunChaser het volgende:
Jan speelde 7x was 6x slimste, en staat 2e
Maar daar staat tegenover dat degenen die morgen instromen en de finaleweek weten te halen vanaf maandag veel sterkere tegenstanders krijgen dan Jan tot dusver heeft gehad.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:14 schreef SunChaser het volgende:
Eigenlijk fucking oneerlijk. Wie morgen instroomt mag dus vijf keer tweede worden en als hij dan de zesde keer wint is hij de slimste mens. Terwijl jan negen keer moet spelen en minstens zes keer de slimste vd dag was
5. Maurice Wijnen 7 deelnames, 3 keer gewonnen (stroomt maandag in)quote:
Maar degene die er al een tijdje inzit voor de finale heeft ook voordeel. Als je al een paar aflevringen meedraait, zit je er beter in dan wanneer je net als Diekstra of Maurice na een redelijke tijd koud instroomtquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar daar staat tegenover dat degenen die morgen instromen en de finaleweek weten te halen vanaf maandag veel sterkere tegenstanders krijgen dan Jan tot dusver heeft gehad.
Dat hoor je stotterend te typenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:04 schreef I-Claudius het volgende:
[..]
Maar degene die er al een tijdje inzit voor de finale heeft ook voordeel. Als je al een paar aflevringen meedraait, zit je er beter in dan wanneer je net als Diekstra of Maurice na een redelijke tijd koud instroomt
Eh nee, ik denk dat je in de war bent met iemand anders.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Hij was eerst toch veel dikker? vies dik.
Nee,ik weet het zeker.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:38 schreef alors het volgende:
[..]
Eh nee, ik denk dat je in de war bent met iemand anders.
Lijkt misschien ook zo door die kale wangetjes. En hij kan best 10 kilo kwijt zijn. Maar hij is nooit viesdik geweest.quote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:41 schreef alors het volgende:
[..]
Lijkt misschien ook zo door die kale wangetjes. En hij kan best 10 kilo kwijt zijn. Maar hij is nooit viesdik geweest.
Ja, ik vind hem ook eng mager geworden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Hij was eerst toch veel dikker? vies dik.
Dat geldt dan toch ook voor een stierquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:40 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nee, stier en koe zijn rund. Een koe kan ook een eland, olifant of walvis zijn
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:42 schreef alors het volgende:
[..]
Dat geldt dan toch ook voor een stier
Klopt, maar het schilderij heet de stier. Dus stier en rund zijn allebei goed.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:42 schreef alors het volgende:
[..]
Dat geldt dan toch ook voor een stier
Artquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:46 schreef I-Claudius het volgende:
[..]
Dus hij zag er niet altijd uit als een anti-cokeaffiche
Ah daar is ons zonnetje weerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:01 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ach ga weg met die one hit tokkies en niet grappige cabaret.
Het depressietopic vind je in R&P.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:01 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ach ga weg met die one hit tokkies en niet grappige cabaret.
IS-lover....quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef alors het volgende:
[..]
Ah daar is ons zonnetje weer
[ afbeelding ]
OPEN JE OGEN!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:06 schreef waxmask het volgende:
Nederland is racistischer dan u denkt!
Mehh, vind ik maandag toch wel de leukste van de drie hoorquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:12 schreef GlennQuagmire het volgende:
Dat Maurice ook maar weer snel oprot
Nee man, hij wist t gewoon nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat deed Timur raar bij de laatste vraag van de laatste ronde voor de finale. Alsof hij expres niet de slimste wilde worden...
Volgens mij stond ie er al onder, dus dan kan je net zo goed die tijd gebruiken om een goed antwoord te geven en erboven te komen. Erik had daarna een antwoord goed dus het maakte uiteindelijk ook vrij weinig uitquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat deed Timur raar bij de laatste vraag van de laatste ronde voor de finale. Alsof hij expres niet de slimste wilde worden...
RT. Echt een aanfluiting van de bovenste plank.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 04:02 schreef JedimindhaX het volgende:
Word helemaal para van die Philip Freriks.. maakt t bijna onkijkbaar. Wat een verschrikking. Kan ook niet eens normaal de naam Erik uitspreken. Irk. Wat de neuk. Kan iemand die opa niet ff eutenaseren? Verschrikkelijk, wat een waardeloze presentator.
ja, maar wel tegen sterkere tegenstanders, is het idee.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 10:40 schreef SunChaser het volgende:
Dus van der hof hoeft maar zes keer te spelen om slimste te worden en Maurice wijnen 12 keer
Waarom? Heb jij iets tegen homo's 😕quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:12 schreef GlennQuagmire het volgende:
Dat Maurice ook maar weer snel oprot
Nee, ik vind Maurice gewoon een vervelende vent.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:46 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Waarom? Heb jij iets tegen homo's 😕
Daar kijk ik nooit naar Pownews en die Timur ken ik ook niet😳quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kem hem sinds Pownewsook daar was-ie goed.
Onzin, de suprematie van enkele spelers heeft laten zien dat met bepaalde spelvaardigheden en een redelijk breed niveau van algemene ontwikkeling je altijd wint.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 10:45 schreef SunChaser het volgende:
Onzin, je moet ook mazel hebben met de vragen.
Ja heel oneerlijk. Ionica en Jan Jaap horen gewoon in de finale, ze moeten echt een ander systeem bedenkenquote:Op zondag 24 augustus 2014 20:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
Timur is irritant met zn stop de tijd constant. Alsof ie bij 2 voor Twaalf zit. Jammer dat Ingmar meteen afviel, vond m wel sympathiek, een beetje een Alex Roeka
Overigens eveneens oneerlijk dat Ionica na 7 afleveringen weg moet en er de volgende dag 2 nieuwe gasten komen die maar 1 aflevering nodig hebben om in de finale te komen.
Doe eens een voorstel. Als je het twee dagen opschuift, hou je de situatie waarin de late instromers relatief weinig afleveringen (maar relatief sterke tegenstanders) hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:45 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ja heel oneerlijk. Ionica en Jan Jaap horen gewoon in de finale, ze moeten echt een ander systeem bedenken
Sieger (en Jan-Jaap) zijn in hun zevende aflevering uitgeschakeld terwijl Ionica geen enkele keer verloren heeft.quote:Op maandag 25 augustus 2014 00:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Verder verbaast het me dat de klachten steeds over Ionica en/of Jan-Jaap gaan, terwijl Sieger het toch heel wat beter heeft gedaan met zijn drie overwinningen en eveneens met lege handen staat.
Gewoon geen maximum aantal afleveringen. Als iemand het twintig afleveringen volhoudt: leuk voor hem. En de kandidaten die er na een bepaald aantal afleveringen genoeg van heeft kan altijd nog zichzelf laten wegspelen.quote:
Vond t een naaisttreek dat Ionica per se de laatste keer wilde winnen terwijl JanJaap expres verloor de laatste keer om haar erin te houdenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:43 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Sieger (en Jan-Jaap) zijn in hun zevende aflevering uitgeschakeld terwijl Ionica geen enkele keer verloren heeft.
Als je expres verliest kun je net zo goed niet meedoen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Vond t een naaisttreek dat Ionica per se de laatste keer wilde winnen terwijl JanJaap expres verloor de laatste keer om haar erin te houden
Ze kon al 2 dagen de finaleweek toch niet redden. En ze kreeg gewoon voor 7 dagen betaaldquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je expres verliest kun je net zo goed niet meedoen.
Ik dacht ook al, dat was toch Lionel Richie?quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:44 schreef Arcee het volgende:
Timur die beweerde dat Rick Astley tegen een muur omhoog liep.:')
Wiequote:Op maandag 25 augustus 2014 20:30 schreef Geo4kant het volgende:
Wat een wandelend karikatuur is dat toch
Mauricequote:Op maandag 25 augustus 2014 20:32 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Die linker, ben zijn naam alweer vergeten
Dancing On The Ceiling jaquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik dacht ook al, dat was toch Lionel Richie?
Das op zich altijd nog beter dan 'je kunt er aan likken' hehe die vergeet ik nooit meerquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:46 schreef bdd8 het volgende:
"Donker"![]()
Alsof dat een van de antwoorden zou zijn.
Ik moest even hardop lachen toen ik het antwoord hoordequote:
Schultz dusquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:53 schreef BobW het volgende:
Opstelten, Bussemaker, Ploumen, Blok, Schippers, Timmermans en eentje miste ik
Die van Verkeer
quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:57 schreef bdd8 het volgende:
Ze testen alvast of De Slimste Mens: Kids zal aanslaan
Je kunt je afvragen of het niet ook onbenullige kennis is. Zeker het uiterlijk, stel dat je al je politiek nieuws uit een krant met weinig plaatjes haalt?quote:
Dan nog was het thema helder en waren de andere twee kandidaten niet in staat ook nog wat voor de hand liggende ministers te gokken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of het niet ook onbenullige kennis is. Zeker het uiterlijk, stel dat je al je politiek nieuws uit een krant met weinig plaatjes haalt?
Bos wortels en Touw.quote:
Art gaat iedereen 0wnen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:02 schreef Szura het volgende:
Nou deze drie gaan de laatste dag niet halen, toch?
Als je nog geen minister herkent![]()
.
Foeilelijk bedoel jequote:
had ie beter niet kunnen doen...?quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:06 schreef Szura het volgende:
Wat gaat hij nou 'tactisch' spelen terwijl Maurice dadelijk Mr. en Mrs. Smith inkopt
Maurice wist alleen Mark Rutte te noemen bij al die ministers ........quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:08 schreef Jee2701 het volgende:
wat een kneus..... Maurice terecht door :-)
Ja als je na al die jaren niet eens Ivo Opstelten herkent, ben je best wel een hopeloos gevalquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:08 schreef Rurik het volgende:
[..]
Maurice wist alleen Mark Rutte te noemen bij al die ministers ........
Ze naaide gewoon de programmamakers.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:36 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ze kon al 2 dagen de finaleweek toch niet redden. En ze kreeg gewoon voor 7 dagen betaald
Geen wonder dat haar vriend geen spelletjes met haar wil spelen
Idd. En Timmerfrans herken je toch ook. Weet een kind nog.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja als je na al die jaren niet eens Ivo Opstelten herkent, ben je best wel een hopeloos geval
quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja als je na al die jaren niet eens Ivo Opstelten herkent, ben je best wel een hopeloos geval
Als je in de studio zit kun je wel eens niet op een antwoord komen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:12 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Idd. En Timmerfrans herken je toch ook. Weet een kind nog.
Waarom lukte het dan met die andere vragen wel ...quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:12 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[..]
Als je in de studio zit kun je wel eens niet op een antwoord komen.
Omdat hij daar wel op kwam.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:15 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom lukte het dan met die andere vragen wel ...
En dat Erik zich door Philip liet afleiden. Zijn enige kans was nog om toch te proberen een van de drie resterende antwoorden te raden en ondertussen zit Philip er de hele tijd doorheen te blèren dat hij moet passen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:09 schreef Arth_NL het volgende:
Ik vond het van Maurice ook niet zo slim om nog een goed antwoord te geven op die voorlaatste vraag. Beter had hij zich gewoon kunnen laten zakken. Hij had geluk dat Erik niet op Dan Brown kon komen.
Die ook ja, maar in de clip was het gewoon een danser en niet Astley zelf.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:51 schreef SEMTEX het volgende:
Ik dacht ook al, dat was toch Lionel Richie?
Freriks moet echt een keer zijn muil houden inderdaad.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En dat Erik zich door Philip liet afleiden. Zijn enige kans was nog om toch te proberen een van de drie resterende antwoorden te raden en ondertussen zit Philip er de hele tijd doorheen te blèren dat hij moet passen.
Philip moeten ze sowieso maar vervangen, waardeloze presentatorquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En dat Erik zich door Philip liet afleiden. Zijn enige kans was nog om toch te proberen een van de drie resterende antwoorden te raden en ondertussen zit Philip er de hele tijd doorheen te blèren dat hij moet passen.
Ik had m echt een klap voor zn tokus verkocht als ie mij dat had geflikt. Dan maar roemloos ten onder, maar wel een statement gemaakt richting die droeftoeter van een Freriks.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:04 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Freriks moet echt een keer zijn muil houden inderdaad.
Welke presentator zou je liever zien dan?quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik had m echt een klap voor zn tokus verkocht als ie mij dat had geflikt. Dan maar roemloos ten onder, maar wel een statement gemaakt richting die droeftoeter van een Freriks.
Herman de Schermman!quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:45 schreef jaykop het volgende:
[..]
Welke presentator zou je liever zien dan?
Een verrassende naam. Ik zou niet uit de presentatorenstal gaan, maar juist iemand die wat puurder is, minder berekenend. In België tonen ze met Van Looy aan dat zo'n type perfect past bij de sfeer van het programma en die sfeer mede creëert. Wie dat is? Geen idee nog, ik kan slechts een profielschets geven.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:45 schreef jaykop het volgende:
[..]
Welke presentator zou je liever zien dan?
Haha volgens mij kan die alles inderdaad. Zou inderdaad wel lachen zijn maar volgens mij heeft ie aardig wat keuze.quote:
In Belgie volg ik het nog niet zo, maar uiteraard wel een aantal afleveringen gezien. Denk dat je met zo'n presentator ook een ander jurylid moet neerzetten?quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Een verrassende naam. Ik zou niet uit de presentatorenstal gaan, maar juist iemand die wat puurder is, minder berekenend. In België tonen ze met Van Looy aan dat zo'n type perfect past bij de sfeer van het programma en die sfeer mede creëert. Wie dat is? Geen idee nog, ik kan slechts een profielschets geven.
Niet die oversexte griezel van de belg aubquote:Op maandag 25 augustus 2014 23:53 schreef jaykop het volgende:
[..]
In Belgie volg ik het nog niet zo, maar uiteraard wel een aantal afleveringen gezien. Denk dat je met zo'n presentator ook een ander jurylid moet neerzetten?
Zo bont als gisteren had hij het dan ook nog niet eerder gemaakt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:35 schreef DuvelDuvel het volgende:
Eeuwige gezeik over Philip Freriks hier wordt ook behoorlijk kansloos.
Hoezo? Wat doet hij dan fout? Hij presenteert toch gewoon het programma.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zo bont als gisteren had hij het dan ook nog niet eerder gemaakt.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:30 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hoezo? Wat doet hij dan fout? Hij presenteert toch gewoon het programma.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij had ook moeten passen. Erik heeft 60 seconden gewacht om onder Maurice te komen met zijn tijd.quote:
Ik heb het over de ronde daarna. Hij had nog 1 goed antwoord nodig en stond zelf inmiddels onder de 20 seconde. De kans dat Maurice met Dan Brown zou komen was bijna 100 procent. Zijn enige optie was dus nog om door te spelen en te proberen om nog met een goed antwoord te komen. In plaats daarvan gaat Philip Freriks er langdurig doorheen tetteren dat hij moet passen, wat op dat moment het domste was dat hij kon doen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hij had ook moeten passen. Erik heeft 60 seconden gewacht om onder Maurice te komen met zijn tijd.
9 van de 10 keer helpt het juist als Freriks zegt let op je tijd.
Hij moet ook gewoon z'n bakkus houden als de tijd van iemand nog looptquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb het over de ronde daarna. Hij had nog 1 goed antwoord nodig en stond zelf inmiddels onder de 20 seconde. De kans dat Maurice met Dan Brown zou komen was bijna 100 procent. Zijn enige optie was dus nog om door te spelen en te proberen om nog met een goed antwoord te komen. In plaats daarvan gaat Philip Freriks er langdurig doorheen tetteren dat hij moet passen, wat op dat moment het domste was dat hij kon doen.
Erik kwam niet op Dan Brown.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb het over de ronde daarna. Hij had nog 1 goed antwoord nodig en stond zelf inmiddels onder de 20 seconde. De kans dat Maurice met Dan Brown zou komen was bijna 100 procent. Zijn enige optie was dus nog om door te spelen en te proberen om nog met een goed antwoord te komen. In plaats daarvan gaat Philip Freriks er langdurig doorheen tetteren dat hij moet passen, wat op dat moment het domste was dat hij kon doen.
Klopt en als hij nog 20 seconde langer had nagedacht vermoedelijk ook niet. Er waren echter nog twee andere antwoorden, waar hij zich beter op had kunnen richten.quote:
Dacht dat het ging om die eerdere actie. Toen ie hem onder Maurice liet zakken terwijl Maurice daarna nog Mr & Miss Smith antwoorddequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Klopt en als hij nog 20 seconde langer had nagedacht vermoedelijk ook niet. Er waren echter nog twee andere antwoorden, waar hij zich beter op had kunnen richten.
Maar als de tegenstander zich ook laat zakken tot 1 seconde mag hij beginnen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:40 schreef SunChaser het volgende:
Je kan je tot 1 sec laten zakken dan kan niemand er meer onder
oh ja iddquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:10 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Maar als de tegenstander zich ook laat zakken tot 1 seconde mag hij beginnen.
Zolderkamer zonder dakraam?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:37 schreef bdd8 het volgende:
Het poollicht in Nederland??? WTF. Waarom mis ik die dingen altijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |