Bron: NOS.quote:De organisatie Pro Patria wil volgende maand alsnog demonstreren in Den Haag. Het protest zou eerst in de Schilderswijk zijn, maar burgemeester Van Aartsen heeft alle demonstraties daar voorlopig verboden.
Pro Patria wil de demonstratie verplaatsen naar de naastgelegen wijk Transvaal. "Op deze wijk rust namelijk geen veto van de burgemeester en dit is een van de twee wijken waar de ISIS-aanhang sterk aanwezig is", schrijft de organisatie op Facebook. "Voor ons dus een acceptabel alternatief."
De gemeente Den Haag bevestigt dat Pro Patria het protest heeft aangemeld. Er zal nog met de organisatie worden gesproken over de voorwaarden, zegt een woordvoerder. "De demonstratie zal worden behandeld zoals alle demonstraties."
Verbod
Pro Patria protesteert tegen moslimextremisme. Vorige week zondag kwam het tot ongeregeldheden tussen de betogers en moslims. Hierop besloot Van Aartsen alle demonstraties in de Schilderswijk te verbieden.
De extreem-rechtse Nederlandse Volks Unie (NVU) wil zich niet houden aan het verbod van burgemeester Van Aartsen en is wel van plan te demonstreren in de Schilderswijk. De NVU stapt naar de rechter om dat voor elkaar te krijgen.
Eens. Rust in de Schilderswijk/Transvaal. Ga maar lekker heibel maken voor je eigen huis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoop dat ze allemaal niet door mogen gaan !
Jeps , in je eigen wijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Eens. Rust in de Schilderswijk/Transvaal. Ga maar lekker heibel maken voor je eigen huis.
Oh, dat weet ik ook wel, vind het alleen erg leuk om de burkameester te zien spinnen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat je er ook van vindt. Ik denk dat je feestje niet doorgaat
Ze willen geen rellen, dat zijn degenen die rellen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Zeker als je gaat zeggen dat de wijkbewoners maar op vakantie moeten zodat zij er door heen kunnen lopen. Wat denk je dan wel niet ?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:37 schreef Kanjer het volgende:
Maakt verder niet uit hoor, ik zei het al eerder en ik zeg het nog een keer, niet komen huilen als kleinere groepjes ipv demo's, want verboden, het recht in eigen handen gaan nemen, want daar sturen we nu op af.
Carefull what you wish for.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoop dat ze allemaal niet door mogen gaan !
Je kan wel doorgaan. Maar je krijgt je zin niet ! Zo simpel is het. En ipv dat je een andere plek zoekt die wel kan ga je zeuren over dat het niet mag. Echt te kansloos.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik ook wel, vind het alleen erg leuk om de burkameester te zien spinnen.
Hetzelfde als hier, paar dagen geleden al de menig gevraagd over een rondje OM de schilderswijk, nagenoeg niemand durfde antwoord te geven, waarom niet? Omdat ze dan "nee, mag niet" zouden moeten antwoorden.
De schilderswijk tot non demo gebied verklaren is wettelijk al een no go, nu ook transvaal? En een rondje OM transvaal? Ook niet?
Om den haag dan? Ook niet?
Zuid-holland?
Nederland dan?
En kom niet met het zwakke inhoudsloze excuus: nee, want kaalkopjes.
Ten eerste is dat pertinent niet waar, ten tweede, zou het wel zo zijn hebben ze net zoveel rechten of je het nu leuk vind of niet.
Alles uit de kast om de moslims uit de wind te houden, lafbekken.
Maakt verder niet uit hoor, ik zei het al eerder en ik zeg het nog een keer, niet komen huilen als kleinere groepjes ipv demo's, want verboden, het recht in eigen handen gaan nemen, want daar sturen we nu op af.
De booslimpjes zitten allemaal verstopt in de burka van van aartsen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daar hebben we nou de ME voor. Bring it on.
Sinds wanneer maak jij uit wie wel of niet zijn zin krijgt?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je kan wel doorgaan. Maar je krijgt je zin niet ! Zo simpel is het. En ipv dat je een andere plek zoekt die wel kan ga je zeuren over dat het niet mag. Echt te kansloos.
Ja, nu is het niet leuk meer he?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hoop idd dat deze demo's niet doorgaan. Allemaal ! Gezeur dit.
Lul toch niet zo dom man. Zoek naar een oplossing die wel kan ipv van dat kinderachtige gedram. Schilderswijk niet , dan ook transvaal niet. Vraag binnenhof , buitenhof aan ofzo.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De booslimpjes zitten allemaal verstopt in de burka van van aartsen.
Omdat het er naar uit ziet dat ook transvaal niet doorgaat. Ik heb er niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Sinds wanneer maak jij uit wie wel of niet zijn zin krijgt?
Hahaha, hoor wie het zegt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom man. Zoek naar een oplossing die wel kan ipv van dat kinderachtige gedram. Schilderswijk niet , dan ook transvaal niet. Vraag binnenhof , buitenhof aan ofzo.
Die oplossing heb ik 11 augustus al gegeven, maar lezen is niet de sterkste kant van iedereen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je zoekt echt niet naar een oplossing of wel soms ?
We zitten nu al op 19.... Misschien kan je hem ff herhalen? Je bedoeld toch niet het rondje om he ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die oplossing heb ik 11 augustus al gegeven, maar lezen is niet de sterkste kant van iedereen.
Speciaal voor jou dan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We zitten nu al op 19.... Misschien kan je hem ff herhalen? Je bedoeld toch niet het rondje om he ?
Hoeveel moeite moet de gemeente wel niet doen om jou die demo te gunnen ? Waren 150 man ofzo ?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan.
Op 10 augustus hadden ze de hoefkade moeten schoonvegen om de toegestane demo doorgang te verlenen, hebben ze niet gedaan.
Wil ik het nu niet eens hebben over de gouden kans die de schilderwijkers hadden die dag, die hebben ze laten liggen, jammer en dom.
De tweede, aangevraagde demo van Pro Patria moet gewoon toestemming krijgen om alsnog die route te lopen, desnoods zet je de hele route af met me.
Dat bedoel ik niet als drammen, of mijn zin willen krijgen of weet ik wat voor flauwekul er nog meer uit de kast kan komen.
Dit is gewoon rechtvaardig, ongeacht of het nou 'kaalkopjes' zijn, of niet, dat doet helemaal niet ter zake.
Je zal die lijn willen doortrekken zeg!
'ik vind kaalkopjes niet aardig! Alles verbieden! Oh, ik vind booslims niet aardig! Ook alles verbieden! Ik vind huisvrouwen die in een blauwe regenjas zo eng! Supermarktverbod!
Nu gaat het van kwaad tot erger en moet de angel eruit, en nee, dat is niet alles maar verbieden want dan gaan mensen het zelf oplossen, en op dat punt, zit je nu.
En dat kunnen we leuk vinden met zijn allen of niet.
Altijd maar weer de Calimero-kaart spelen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:37 schreef Kanjer het volgende:
neee.... hij wilt doordrammen met extreemrechtse relzoekers en als er rellen komen, vooral moslims in elkaar slaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je zoekt echt niet naar een oplossing of wel soms ?
Gewoon hun werk, doen ze niet hoor weet ik ook wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoeveel moeite moet de gemeente wel niet doen om jou die demo te gunnen ? Waren 150 man ofzo ?
Je vind jezelf niet echt veeleisend ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:08 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gewoon hun werk, doen ze niet hoor weet ik ook wel.
Nee, dat is het niet. Zoveel moeite is het niet om de demonstratie ergens anders te houden en het verandert verder ook niet zoveel aan het inhoudelijke karakter van de demonstratie. Eisen dat het toch in één van de twee betreffende wijken moet neigt tegen het kinderachtige drammen aan wat mannetjes in groep 2 doen. "Hullie doennut, dus ikkuh ook!"quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:59 schreef Kanjer het volgende:
Dit is gewoon rechtvaardig, ongeacht of het nou 'kaalkopjes' zijn, of niet, dat doet helemaal niet ter zake.
Mag jij vinden, toch is dat precies wat er nu gebeurt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Altijd maar weer de Calimero-kaart spelen.
Absoluut niet, hadden ze het eerder, beter gedaan, hoefden ze nu geen fout te herstellen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je vind jezelf niet echt veeleisend ?
Laat ze dan ook zelf maar alle beveiligingskosten e.d. betalen als het dan zo nodig in die wijk moet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoeveel moeite moet de gemeente wel niet doen om jou die demo te gunnen ? Waren 150 man ofzo ?
Ja prima idee. Zien ze er snel van afquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laat ze dan ook zelf maar alle beveiligingskosten e.d. betalen als het dan zo nodig in die wijk moet.
Ze proberen misschien nu geen nieuwe fouten te maken ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:10 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Absoluut niet, hadden ze het eerder, beter gedaan, hoefden ze nu geen fout te herstellen.
Kun je nu echt niets anders dan iedere keer hetzelfde, oude riedeltje af te draaien? Valt best tegen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Zoveel moeite is het niet om de demonstratie ergens anders te houden en het verandert verder ook niet zoveel aan het inhoudelijke karakter van de demonstratie. Eisen dat het toch in één van de twee betreffende wijken moet neigt tegen het kinderachtige drammen aan wat mannetjes in groep 2 doen. "Hullie doennut, dus ikkuh ook!"
Nope. Omdat het eerder al tot spanningen leidde en het risico op een confrontatie nu behoorlijk aanwezig is. Jij maakt er weer een verongelijkt jankverhaal van.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mag jij vinden, toch is dat precies wat er nu gebeurt.
Betalen die islam relschoppers van 10 augustus ook de kosten? En de camera?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laat ze dan ook zelf maar alle beveiligingskosten e.d. betalen als het dan zo nodig in die wijk moet.
Je hebt niet door dat jij ook steeds hetzelfde riedeltje afdraait met je burkameester en booslims?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Kun je nu echt niets anders dan iedere keer hetzelfde, oude riedeltje af te draaien? Valt best tegen.
Je hebt al een aantal claims gedaan die nogal dubieus waren. Dit was er weer één.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Kun je nu echt niets anders dan iedere keer hetzelfde, oude riedeltje af te draaien? Valt best tegen.
Ze stapelen fout op fout.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze proberen misschien nu geen nieuwe fouten te maken ?
Het is moslims an sich provoceren. Dit is Hollands gebied, wij zijn Hollanders , wij zijn de baas.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Zoveel moeite is het niet om de demonstratie ergens anders te houden en het verandert verder ook niet zoveel aan het inhoudelijke karakter van de demonstratie. Eisen dat het toch in één van de twee betreffende wijken moet neigt tegen het kinderachtige drammen aan wat mannetjes in groep 2 doen. "Hullie doennut, dus ikkuh ook!"
Het antwoord op die vraag heb je zelf al gegeven. Mijn advies, gebaseerd op jarenlange ervaring met deze user is: steek er niet al te veel energie in. Succes in NWS.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Was dat voorzien? Niet echt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Betalen die islam relschoppers van 10 augustus ook de kosten? En de camera?
Het is toch volstrekt logisch dat je daar gaat demonstreren waar je mogelijk de mensen bereikt die je wilt bereiken? Tuurlijk kan iedereen in Wassenaar gaan lopen en roepen dat de we de Schilderswijk niet verder moeten laten radicaliseren, maar dat heeft net even wat meer impact in de Schilderswijk zelf. Als het rellen wordt moet de ME gewoon hard optreden en overtreders aan beide kanten oppakken. Ik vind het een enorm teken van zwakte als je jezelf laat gijzelen door wat radicale opschoten jeugd in de Schilderswijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De waarheid mag men zeggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat jij ook steeds hetzelfde riedeltje afdraait met je burkameester en booslims?
I know.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het antwoord op die vraag heb je zelf al gegeven. Mijn advies, gebaseerd op jarenlange ervaring met deze user is: steek er niet al te veel energie in. Succes in NWS.
Jij mag jouw waarheid van mij zo vaak herhalen als je wilt....net zoals anderen hun waarheid ook steeds herhalen. Ik vind het vooral vermakelijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De waarheid mag men zeggen.
Huilie verhalen maak jij er iedere keer van omdat je waarschijnlijk geen argumenten hebt verder.
De waarheid?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De waarheid mag men zeggen.
Huilie verhalen maak jij er iedere keer van omdat je waarschijnlijk geen argumenten hebt verder.
Ehhh, lees jij je helemaal niet in?quote:
Initieel gezien wellicht. Maar gezien de recente gebeurtenissen is het handiger om daar een andere locatie voor uit te zoeken; je weet op voorhand al waar dit op uit gaat lopen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:14 schreef Glencairn het volgende:
[..]
Het is toch volstrekt logisch dat je daar gaat demonstreren waar je mogelijk de mensen bereikt die je wilt bereiken?
Als je daadwerkelijk een steekhoudende demonstratie wil houden moet je er niet voor zorgen dat demonstranten het aan de stok krijgen met ME of omstanders. Dit heeft namelijk in het verleden voor veel meer negatieve impact gezorgd.quote:Tuurlijk kan iedereen in Wassenaar gaan lopen en roepen dat de we de Schilderswijk niet verder moeten laten radicaliseren, maar dat heeft net even wat meer impact in de Schilderswijk zelf. Als het rellen wordt moet de ME gewoon hard optreden en overtreders aan beide kanten oppakken. Ik vind het een enorm teken van zwakte als je jezelf laat gijzelen door wat radicale opschoten jeugd in de Schilderswijk.
Juist, maar dat gaat er niet in hierzo. Moslims hebben allemaal gelijk en zijn altijd lief, en kaalkopjes hebben geen rechten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:14 schreef Glencairn het volgende:
[..]
Het is toch volstrekt logisch dat je daar gaat demonstreren waar je mogelijk de mensen bereikt die je wilt bereiken? Tuurlijk kan iedereen in Wassenaar gaan lopen en roepen dat de we de Schilderswijk niet verder moeten laten radicaliseren, maar dat heeft net even wat meer impact in de Schilderswijk zelf. Als het rellen wordt moet de ME gewoon hard optreden en overtreders aan beide kanten oppakken. Ik vind het een enorm teken van zwakte als je jezelf laat gijzelen door wat radicale opschoten jeugd in de Schilderswijk.
Ja, en? Als het nogal aannemelijk zou zijn dat dit voor problemen zou zorgen zou de demonstratie in z'n geheel zijn afgelast.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:17 schreef Kanjer het volgende:
Al bij het centraal station, nog voor het begin van de demo, gaf de politie al door aan de leiding dat de route anders zou lopen in verband hiermee.
Een ieder heeft recht op een eigen menig, succes ermee.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
De waarheid?
Het zijn vrij kinderachtige verbasteringen.
Goeie stropop weer.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Juist, maar dat gaat er niet in hierzo. Moslims hebben allemaal gelijk en zijn altijd lief, en kaalkopjes hebben geen rechten.
Nog even en je komt alleen maar op voor de belangen van Pro Patria.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Initieel gezien wellicht. Maar gezien de recente gebeurtenissen is het handiger om daar een andere locatie voor uit te zoeken; je weet op voorhand al waar dit op uit gaat lopen.
[..]
Als je daadwerkelijk een steekhoudende demonstratie wil houden moet je er niet voor zorgen dat demonstranten het aan de stok krijgen met ME of omstanders. Dit heeft namelijk in het verleden voor veel meer negatieve impact gezorgd.
Laat ik vooropstellen dat ik sowieso het nut van de anti-isis demonstratie niet in zie. Desalniettemin vind ik het verbieden van zo'n demonstratie in bepaalde wijken het verkeerde signaal afgeven. In feite geef je hier al mee aan dat de Schilderswijk/Transvaal al deels in "handen" is van radicale moslims, en dat er omwille van de lieve vrede geen demonstratie mag worden gehouden. Koren op de molen van die paar extreemrechtse demonstranten die alleen nog maar sterker overtuigd worden dat er iets moet gebeuren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Initieel gezien wellicht. Maar gezien de recente gebeurtenissen is het handiger om daar een andere locatie voor uit te zoeken; je weet op voorhand al waar dit op uit gaat lopen.
[..]
Als je daadwerkelijk een steekhoudende demonstratie wil houden moet je er niet voor zorgen dat demonstranten het aan de stok krijgen met ME of omstanders. Dit heeft namelijk in het verleden voor veel meer negatieve impact gezorgd.
In het vorige topic waren we het al eens dat mensen zonder haar niet perse extreem rechts zijn en mensen met baard niet perse een haatbaard, daarom lijkt het me beter om de term kaalkopjes of haatbaarden niet meer te gebruiken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Juist, maar dat gaat er niet in hierzo. Moslims hebben allemaal gelijk en zijn altijd lief, en kaalkopjes hebben geen rechten.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:21 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nog even en je komt alleen maar op voor de belangen van Pro Patria.
Extreemrechtse lieden en andere moslimhaters willen moslims 'bereiken' ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:14 schreef Glencairn het volgende:
[..]
Het is toch volstrekt logisch dat je daar gaat demonstreren waar je mogelijk de mensen bereikt die je wilt bereiken?
Het gaat niet om het kiezen van een bepaalde kant, daar hebben dit soort afwegingen helemaal niets mee te maken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:21 schreef Glencairn het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik sowieso het nut van de anti-isis demonstratie niet in zie. Desalniettemin vind ik het verbieden van zo'n demonstratie in bepaalde wijken het verkeerde signaal afgeven. In feite geef je hier al mee aan dat de Schilderswijk/Transvaal al deels in "handen" is van radicale moslims, en dat er omwille van de lieve vrede geen demonstratie mag worden gehouden. Koren op de molen van die paar extreemrechtse demonstranten die alleen nog maar sterker overtuigd worden dat er iets moet gebeuren.
Slachtofferspel.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En maar vol blijven houden dat het extreem rechts is en moslimhaters, hoe kom je erbij man??quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Extreemrechtse lieden en andere moslimhaters willen moslims 'bereiken' ?
Dat "bereiken" op deze wijze is relzoeken
Je kunt ook rustig een cafeetje met zaal afhuren en praten met moslimleiders. theedrinken enzo?
Dan heb je meer kans om " te bereiken"
De demonstranten zijn dan ook allesbehalve uit op een constructieve situatie.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Extreemrechtse lieden en andere moslimhaters willen moslims 'bereiken' ?
Dat "bereiken" op deze wijze is relzoeken
Je kunt ook rustig een cafeetje met zaal afhuren en praten met moslimleiders. theedrinken enzo?
Dan heb je meer kans om " te bereiken"
Lezen bijv ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En maar vol blijven houden dat het extreem rechts is en moslimhaters, hoe kom je erbij man??
Flauwekul, maar oke, voor de lieve vrede.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
In het vorige topic waren we het al eens dat mensen zonder haar niet perse extreem rechts zijn en mensen met baard niet perse een haatbaard, daarom lijkt het me beter om de term kaalkopjes of haatbaarden niet meer te gebruiken.
Geen idee, ze konden hun demo niet afmaken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De demonstranten zijn dan ook allesbehalve uit op een constructieve situatie.
Ik heb bij jou ook een bepaald beeld, en nu?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vertoont opmerkelijk veel overeenkomsten met "ze".
precies.... ze wilden persé moslimjongeren opzoeken en uitdagen...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:28 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Geen idee, ze konden hun demo niet afmaken.
Waarom ook weer niet?? Oh ja!
Jij wilt het alleenrecht op de waarheid ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nooit zal ik het recht op de waarheid opgeven.
Is niet zo, maar al zou het zo zijn, nou en, die hebben dan geen rechten?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lezen bijv ?
Propatria is een mantelorganisatie van bekende extreemrechtse types.
NVU wilt ook meedoen met de extreme kameraden.. Dat zijjn die wannabeenazi's
Gelukkig niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij wilt het alleenrecht op de waarheid ?
En hoe kom je precies aan die wijsheid, behalve je onderbuik?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
precies.... ze wilden persé moslimjongeren opzoeken en uitdagen...
en domme heethoofden die trapten daarin
Hun demo zou er dan ook niet toe leiden dat er nog eens rustig na werd gedacht over de idioterie van ISIS. Het enige wat je bereikt is oplopende spanningen en een grimmigere sfeer bij bepaalde lieden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:28 schreef Kanjer het volgende:
Geen idee, ze konden hun demo niet afmaken.
is wel zoquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Is niet zo, maar al zou het zo zijn, nou en, die hebben dan geen rechten?
http://www.radio1.nl/item(...)atria%20demonstratie?.htmlquote:De anti-ISIS demonstratie die is aangekondigd in de Schilderswijk in Den Haag wordt georganiseerd door Pro Patria, een gelegenheidsnaam van het Identitair Verzet. De voorman van de beweging, Paul Peters is in het verleden veroordeeld voor het vernielen en bekladden van een joodse begraafplaats. Ook vielen afgelopen zondag demonstranten een aanhanger van Wilders aan die met een Israelische vlag liep.
Rechten zijn niet absoluut. Jij hebt het recht om te gaan waar je wilt, alleen zul je je niet op dat recht kunnen beroepen als je bij Volkel een kijkje wil nemen bij nucleaire stoffen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Is niet zo, maar al zou het zo zijn, nou en, die hebben dan geen rechten?
Door hersens te gebruiken en niet jouw haat over te nemen ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En hoe kom je precies aan die wijsheid, behalve je onderbuik?
Fout.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hun demo zou er dan ook niet toe leiden dat er nog eens rustig na werd gedacht over de idioterie van ISIS. Het enige wat je bereikt is oplopende spanningen en een grimmigere sfeer bij bepaalde lieden.
Door niet toe te staan dat extreemrechtse figuren door die wijk heen banjeren? How?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:36 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Fout.
Dat is juist wat je nu hebt bereikt.
We hebben het over een officiële, goedgekeurde demo die zonder noemenswaardige problemen verliep.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is wel zo
[..]
http://www.radio1.nl/item(...)atria%20demonstratie?.html
Klopt, extreemrechtse hufters hebben niet het recht rellen uit te lokken, en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Niet het recht om woonwijken te verpesten. De bewoners willen hun gestook niet in hun wijk
Om hersens te gebruiken, moet je ze eerst hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Door hersens te gebruiken en niet jouw haat over te nemen ?
Op het moment dat jij de demo noemt zoals hij was, ga ik je dat, voor de zoveelste keer, precies uitleggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Door niet toe te staan dat extreemrechtse figuren door die wijk heen banjeren? How?
Waren het de demonstranten van Pro Patria die de stenen uit de straat trokken?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is wel zo
[..]
http://www.radio1.nl/item(...)atria%20demonstratie?.html
Klopt, extreemrechtse hufters hebben niet het recht rellen uit te lokken, en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Niet het recht om woonwijken te verpesten. De bewoners willen hun gestook niet in hun wijk
Ah, we gaan weer spelletjes spelen om de inhoud te ontwijken. Gezellig.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Op het moment dat jij de demo noemt zoals hij was, ga ik je dat, voor de zoveelste keer, precies uitleggen.
ohhhh iedereen maakt zich druk dat er van alles misgaat met die demo's... oa die van de extreemrechtse pro patria... jij ontkent het ineens ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
We hebben het over een officiële, goedgekeurde demo die zonder noemenswaardige problemen verliep.
Get your facts straight.
Door te schreeuwen bijv.. door de hele boodschap van ' jullie moeten oprotten'quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:42 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waren het de demonstranten van Pro Patria die de stenen uit de straat trokken?
En hoe precies zetten ze 'bevolkingsgroepen' tegen elkaar op tijdens de demo?
Zo, jij zit echt zonder argumenten! Lag dit nog op de bodem?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Door te schreeuwen bijv.. door de hele boodschap van ' jullie moeten oprotten'
Door perse langs moslimhuizen te willen lopen.
Doe dat zogenaamd vaderlandsliefhebben op het Malieveld....
wat is jouw argument? bietje blaten...en ondertussen een discussie uit de weg gaanquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zo, jij zit echt zonder argumenten! Lag dit nog op de bodem?
Dat is het niet, dat noemen ze nou een 'demonstratie' op een plek waar je het meeste profijt uithaald.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat is jouw argument? bietje blaten...en ondertussen een discussie uit de weg gaan
nog eens: het hele idee van moslimhaters die persé langs huizen slenteren waar moslims wonen is provocerend. Het is ook bedreigend ..
Iemand noemde dat 'mensen bereiken' . Dat is echt onzin. Het is allang bekend dat moslimhaters vinden dat moslims moeten oprotten. Er valt niks te bereiken. de boodschap is duidelijk.
Tja, als die moslims nou eens, in plaats van 'dood aan de joden' roepen, en jolig met de hele wijk op en neer springen nou eens lekker een biertje waren gaan drinken, was toch veel leuker geweest?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ohhhh iedereen maakt zich druk dat er van alles misgaat met die demo's... oa die van de extreemrechtse pro patria... jij ontkent het ineens ?
In ieder geval zijn er al te veel rellen geweest en bepaalde groepen reltrappers zoeken elkaar op om nog meer te rellen . De bewoners in die wijken hebben daar geen zin in.
Zo erg was het tot nu toe nog niet, maar het kan erger worden door die demo's in woonwijken toe te staan.
Als reltrappers van buiten Den Haag nu eens gewoon wegblijven en wat gezelligs doen in eigen stad ... das toch veel leuker
Ff serieus ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:01 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tja, als die moslims nou eens, in plaats van 'dood aan de joden' roepen, en jolig met de hele wijk op en neer springen nou eens lekker een biertje waren gaan drinken, was toch veel leuker geweest?
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat is jouw argument? bietje blaten...en ondertussen een discussie uit de weg gaan
nog eens: het hele idee van moslimhaters die persé langs huizen slenteren waar moslims wonen is provocerend. Het is ook bedreigend ..
Iemand noemde dat 'mensen bereiken' . Dat is echt onzin. Het is allang bekend dat moslimhaters vinden dat moslims moeten oprotten. Er valt niks te bereiken. de boodschap is duidelijk.
Met een demonstratie kom je altijd wel langs een huis.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:26 schreef balkanboy het volgende:
Dat een groep mensen op een bepaalde plek niet mag demonstreren vind ik inderdaad onzin.
Iedereen heeft het recht om te demonstreren.
Moslims mochten ook hun demonstratie over Palestina houden paar weken geleden.
Maar om nou express langs Moslim huizen te lopen is nogal provocerend.
Daar wonen ook gewoon normale Moslims. Niet elke Moslim is een fundamentalist.
Nogal dubbel dit..
Tja, de uitvluchten worden gekker en gekker...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:31 schreef NotYou het volgende:
[..]![]()
it's funny 'cause this bitch isn't even trolling
Ik denk geen een aangezien er ook kermis op het malieveld is.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Hoe zit het trouwens met mdl, is er al een beetje bekend hoeveel isis gekkies op het malieveld zullen staan op 20 September?
Dan heeft van Tongeren een slechte dag uitgekozen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk geen een aangezien er ook kermis op het malieveld is.
Gehehe dus dat. Verbaasd me nou niksquote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dan heeft van Tongeren een slechte dag uitgekozen.
Misschien kunnen ze het één en ander combineren en lekker suikerspinnen en popcorn eten op de demo? Fissa voor het khilafah!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk geen een aangezien er ook kermis op het malieveld is.
Denk dat ze worden afgemaakt door de kermisgangers als ze daar met hun isis vlaggetjes het kalifaat gaan promoten:Pquote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze het één en ander combineren en lekker suikerspinnen en popcorn eten op de demo? Fissa voor het khilafah!
En nu ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:55 schreef Kanjer het volgende:
Ik denk ook dat den haag ' in al hun wijsheid' geen enkele demo gaat toestaan.
En dat baseer je op?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:55 schreef Kanjer het volgende:
Ik denk ook dat den haag ' in al hun wijsheid' geen enkele demo gaat toestaan.
Alles uit de kast om vervelende conflicten te voorkomen waar mensen in die wijk de prijs voor zullen betalen, mensen die geen bal ermee te maken hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik ook wel, vind het alleen erg leuk om de burkameester te zien spinnen.
Hetzelfde als hier, paar dagen geleden al de menig gevraagd over een rondje OM de schilderswijk, nagenoeg niemand durfde antwoord te geven, waarom niet? Omdat ze dan "nee, mag niet" zouden moeten antwoorden.
De schilderswijk tot non demo gebied verklaren is wettelijk al een no go, nu ook transvaal? En een rondje OM transvaal? Ook niet?
Zuid-holland?
Nederland dan?
Ten eerste is dat pertinent niet waar, ten tweede, zou het wel zo zijn hebben ze net zoveel rechten of je het nu leuk vind of niet.
Dat weet hij allang, hij blijft gewoon stug ontkennen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lezen bijv ?
Propatria is een mantelorganisatie van bekende extreemrechtse types.
NVU wilt ook meedoen met de extreme kameraden.. Dat zijjn die wannabeenazi's
Pleur anders lekker op je met demonstraties waar geen hond op zit te wachten. Uit je mening lekker tegen je vriendin/hond/draagmuur.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zuid-holland?
Nederland dan?
Zo, zeg. Nu heb je de ME wel tuk.quote:Maakt verder niet uit hoor, ik zei het al eerder en ik zeg het nog een keer, niet komen huilen als kleinere groepjes ipv demo's, want verboden, het recht in eigen handen gaan nemen, want daar sturen we nu op af.
Ik hoop niet op knokploegen, ik vrees voor knokploegen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Alles uit de kast om vervelende conflicten te voorkomen waar mensen in die wijk de prijs voor zullen betalen, mensen die geen bal ermee te maken hebben.
En je hoop op knokploegjes die je al vanaf het begin uit, ik hoop dat ze allemaal keihard weggeknuppeld worden door de ME. Opzouten met dat gedoe, terug het hok in, volwassenen praten hier.
De ontkenningsfase hebben veel mensen last van, ik ben daar niet een van.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat weet hij allang, hij blijft gewoon stug ontkennen.
Hahaha!! Tikkie frustie?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Pleur anders lekker op je met demonstraties waar geen hond op zit te wachten. Uit je mening lekker tegen je vriendin/hond/draagmuur.
[..]
Zo, zeg. Nu heb je de ME wel tuk.
Waarover? Meestal zijn degenen die demonstreren ergens zwaar van over de zeik. Niet ik.quote:
Je ontkent de bevindingen van Willem Wagenaar.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De ontkenningsfase hebben veel mensen last van, ik ben daar niet een van.
http://www.radio1.nl/item(...)atria%20demonstratiequote:Extreem rechts onderzoeker Willem Wagenaar van de Anne Frank Stichting is verbaasd over de oproep van Geert Wilders voor de anti-ISIS demonstratie in Den Haag. ‘Hij weet waarschijnlijk niet wat voor vlees \\hij in de kuip heeft. Anders had hij die oproep niet gedaan’, aldus Wagenaar bij Dit is de Dag.
De anti-ISIS demonstratie die is aangekondigd in de Schilderswijk in Den Haag wordt georganiseerd door Pro Patria, een gelegenheidsnaam van het Identitair Verzet. De voorman van de beweging, Paul Peters is in het verleden veroordeeld voor het vernielen en bekladden van een joodse begraafplaats. Ook vielen afgelopen zondag demonstranten een aanhanger van Wilders aan die met een Israelische vlag liep. ‘Extreem rechts heeft niet alleen een hekel aan moslims, maar ook aan joden. Dit zouden niet de vrienden van Wilders moeten zijn.’
Als was het Satan himself!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ontkent de bevindingen van Willem Wagenaar.
Waarom ? Liegt ie?
[..]
http://www.radio1.nl/item(...)atria%20demonstratie
Die Paul Peters is ook gesignaleerd op de propatriademo.
Waarom was dat ... toevallig.. was hij daar met een stel kameraden.. ?
Het lijkt er echt wel op dat hij een van de organisatoren was
Deze foto zou genomen zijn op 10 aug bij die pp-demo
[ afbeelding ]
links Paul Peters, naast hem neonazi Tom van den Hoek, aldus kafka
http://kafka.antenna.nl/?p=5575
leg eens uit wat je bedoelt... 20 delen teruglezen is nonsensquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als was het Satan himself!
De anti-ISIS demo van 10 augustus was 100% terecht op díe tijd op díe plaats.
Als het zo terecht was geweest had het de 20ste ook wel weer gemogenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
leg eens uit wat je bedoelt... 20 delen teruglezen is nonsens
Als je dan al copy/paste doet, doe dan het hele artikel.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ontkent de bevindingen van Willem Wagenaar.
Waarom ? Liegt ie?
[..]
http://www.radio1.nl/item(...)atria%20demonstratie
Die Paul Peters is ook gesignaleerd op de propatriademo.
Waarom was dat ... toevallig.. was hij daar met een stel kameraden.. ?
Het lijkt er echt wel op dat hij een van de organisatoren was
Deze foto zou genomen zijn op 10 aug bij die pp-demo
[ afbeelding ]
links Paul Peters, naast hem neonazi Tom van den Hoek, aldus kafka
http://kafka.antenna.nl/?p=5575
En waar 'jullie' de fout in de schoenen van Pro Patria proberen te schuiven, terwijl die ligt bij een falende overheid en relschoppers.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
leg eens uit wat je bedoelt... 20 delen teruglezen is nonsens
Het ging erom dat Kanjer ontkent dat die demo door extreemrechts was opgezet.
Of de leuzen juist waren is een tweede.
Nu is het duidelijk dat er toenemende spanningen zijn tussen de elkaar hatende extremisten en hooligans.
Die lijken elkaar op te zoeken in gewone woonwijken De bewoners hebben daar geen zin in en dus is geen enkele demo meer op zijn plaats in een Haagse woonwijk.
Malieveld is mooi zat.. Oudhollandse traditie... passend voor vaderlandslievenden lieden als pro patria pretendeert te zijn
nonsens... follow the linkquote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:25 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je dan al copy/paste doet, doe dan het hele artikel.
ah ja... typisch ontkennend gedrag.quote:Verder, lid van de linkse kerk ergo, zwaar bevooroordeeld.
Ik dacht dat die man met Israelische vlag iets met de PVV te maken had?quote:Voorbeeld daarvan: 'een Wilders aanhanger' hoe weet hij dat? Stond het op die man zijn voorhoofd?
De politie vond het een agressieve daad en arresteerde die extreemrechtse dinges.quote:Aanvallen? Er waren voorwaarden aan het meelopen in de demo, o.a. Geen israelische vlaggen. Meneer loopt met israelische vlag, organisatie grijpt in.
Het doet er wel toe... om in te kunnen schatten dat die gasten mede een explosieve situatie aan het ontwikkelen zijn.quote:Dit alles terzijde, zoals zovaak gezegd, het doet er niet toe wie de demo organiseerde, zelfs niet wie er allemaal meeliep, het was, is en blijft een legale, goedgekeurde demo die zonder noemenswaardige incidenten verliep, totdat de overheid boog voor raddraaiers.
extreemrechts is altijd fout...... ze willen de boel opfokken... dat lukt dus... ze zijn ook de relschoppers.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:27 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En waar 'jullie' de fout in de schoenen van Pro Patria proberen te schuiven, terwijl die ligt bij een falende overheid en relschoppers.
Nee, dat is jouw mening.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:25 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dit alles terzijde, zoals zovaak gezegd, het doet er niet toe wie de demo organiseerde, zelfs niet wie er allemaal meeliep, het was, is en blijft een legale, goedgekeurde demo die zonder noemenswaardige incidenten verliep, totdat de overheid boog voor raddraaiers.
En dan kun je alles, iedereen en de hele wereld erbij slepen om je gelijk maar te kunnen halen, DAT zijn de feiten.
Ex- raadslid van de PVV in Den Haag Paul ter Lindenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
Ik dacht dat die man met Israelische vlag iets met de PVV te maken had?
Misschien is hij nu genezen van die Wilders. Geen aanhanger meer. Dat kan
Is eind vorig jaar met ruzie uit de PVV opgestapt en had een paar jaar geleden het briljante idee om HIV-patienten te brandmerkentwitter:PRterLinden twitterde op zondag 10-08-2014 om 16:23:48Net aangevallen omdat ik met een Israëlische vlag liep. Jammer dat een paar hersenlozen de anti-isis demonstratie verzieken. reageer retweet
Extreem-rechts is niet fouter dan moslim-extremisten die met vlaggen staan te zwaaien en haatbaarden die de boel op straat staan op te ruien. Dat is gewoon toegestaan. Niet-allochtone bewoners (niet-moslims) in de Schilderswijk zijn ongewild aan die taferelen blootgesteld.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
extreemrechts is altijd fout...... ze willen de boel opfokken... dat lukt dus... ze zijn ook de relschoppers.
Het zou best echt falen van de overheid zijn om nu met politiegeweld die moslimhaters door de wijk te laten paraderen.
Dat is wat je wilt..... Wat de bewoners willen , hoe bedreigend moslims die extreemrechtse haat ervaren, interesseert je geen reet.
Sowieso hebben de bewoners, ondernemers en anderen die werken in de wijk ook rechten. Die schuif je niet terzijde omdat een groep racistische hooligans perse in die wijk moet demonstreren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
extreemrechts is altijd fout...... ze willen de boel opfokken... dat lukt dus... ze zijn ook de relschoppers.
Het zou best echt falen van de overheid zijn om nu met politiegeweld die moslimhaters door de wijk te laten paraderen.
Dat is wat je wilt..... Wat de bewoners willen , hoe bedreigend moslims die extreemrechtse haat ervaren, interesseert je geen reet.
Tevens 't oud-stapmaatje van Arnoud, moslim-knokploeg, van Doorn, in diens vorige leven als gaybar bezoekende PVVer.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ex- raadslid van de PVV in Den Haag Paul ter LindenIs eind vorig jaar met ruzie uit de PVV opgestapt en had een paar jaar geleden het briljante idee om HIV-patienten te brandmerkentwitter:PRterLinden twitterde op zondag 10-08-2014 om 16:23:48Net aangevallen omdat ik met een Israëlische vlag liep. Jammer dat een paar hersenlozen de anti-isis demonstratie verzieken. reageer retweet
[ afbeelding ]
Die Van Doorn wordt met de week radicaler. Als je op z'n Twitter kijkt, zie je hem gewoon radicaliseren. Die vent is compleet de weg kwijt. Als je wilt zien wat religie bij mensen kan aanrichten, moet je zijn Twitter-account eens doorbladeren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tevens 't oud-stapmaatje van Arnoud, moslim-knokploeg, van Doorn, in diens vorige leven als gaybar bezoekende PVVer.
Ook toen het PVV-verkiezingsprogramma nog zijn koran was en Geert Wilders zijn Allah spoorde hij al voor geen meter.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die Van Doorn wordt met de week radicaler. Als je op z'n Twitter kijkt, zie je hem gewoon radicaliseren. Die vent is compleet de weg kwijt. Als je wilt zien wat religie bij mensen kan aanrichten, moet je zijn Twitter-account eens doorbladeren.
De provocatie zit niet in de boodschap maar in de boodschapper. Overigens ben ik het algemeen inhoudelijk wel met je eens hoor, maar in dit specifieke geval speelde de inhoud vrijwel geen rol.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar laat me raden. Wat dat zieke tuig deed, viel zeker niet onder "provoceren". Dat woord wordt alleen van stal gehaald als er wat onaardige geluiden klinken over de islam. Kritiek voor de kiezen krijgen of op je extremistische gedrag worden aangesproken heet dan ineens "provoceren".
Eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Extreem-rechts is niet fouter dan moslim-extremisten die met vlaggen staan te zwaaien en haatbaarden die de boel op straat staan op te ruien. Dat is gewoon toegestaan. Niet-allochtone bewoners (niet-moslims) in de Schilderswijk zijn ongewild aan die taferelen blootgesteld.
Maar laat me raden. Wat dat zieke tuig deed, viel zeker niet onder "provoceren". Dat woord wordt alleen van stal gehaald als er wat onaardige geluiden klinken over de islam. Kritiek voor de kiezen krijgen of op je extremistische gedrag worden aangesproken heet dan ineens "provoceren".
Ik draai 'm gewoon even voor je om: hoe bedreigend bewoners de vertoningen van moslim-extremisme ervaren, interesseert je geen reet. Wat mij betreft pakken we die ISIS-fanboys - tuig dat met proefverlof was, tot zelfs een babymoordenaar aan toe - op. Knikker ze (terug) de cel in.
Ik zal wel weer racist zijn, maar het valt me sowieso op bij sommige moslim-extremisten. Regelmatig zijn dat niet al te snuggere figuren en/of mensen die mentaal een ernstig steekje los hebben zitten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ook toen het PVV-verkiezingsprogramma nog zijn koran was en Geert Wilders zijn Allah spoorde hij al voor geen meter.
Die beste man is ernstig psychiatrisch patiënt. Die moet gewoon eens een tijdje verplicht aan de antipsychotica.
Als ik schuimbekkende haatbaarden in soepjurken provocerend of intimiderend vind, ben ik "racist". Je ziet een aanzienlijke groep politiek-correcte Nederlanders heel bewust partij kiezen in het voordeel van zulke figuren en de rechten die ze opeisen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:03 schreef nikk het volgende:
[..]
De provocatie zit niet in de boodschap maar in de boodschapper. Overigens ben ik het algemeen inhoudelijk wel met je eens hoor, maar in dit specifieke geval speelde de inhoud vrijwel geen rol.
Eens.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Extreem-rechts is niet fouter dan moslim-extremisten die met vlaggen staan te zwaaien en haatbaarden die de boel op straat staan op te ruien. Dat is gewoon toegestaan. Niet-allochtone bewoners (niet-moslims) in de Schilderswijk zijn ongewild aan die taferelen blootgesteld.
Ik draai 'm gewoon even voor je om: hoe bedreigend bewoners de vertoningen van moslim-extremisme ervaren, interesseert je geen reet. Wat mij betreft pakken we die ISIS-fanboys - tuig dat met proefverlof was, tot zelfs een babymoordenaar aan toe - op. Knikker ze (terug) de cel in.
Die gozer die de vlag afpakt is Jon Devos. Ordedienst van PP bij de demo en bekend Voorpost-activist.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tevens 't oud-stapmaatje van Arnoud, moslim-knokploeg, van Doorn, in diens vorige leven als gaybar bezoekende PVVer.
....en dat we stiekem toch een kalifaat schilderswijk hebben?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik schuimbekkende haatbaarden in soepjurken provocerend of intimiderend vind, ben ik "racist". Je ziet een aanzienlijke groep politiek-correcte Nederlanders heel bewust partij kiezen in het voordeel van zulke figuren en de rechten die ze opeisen.
Dat is op zich nog tot daar aan toe, maar dan hebben andere clubs - hoe dubieus ze ook zijn - net zo veel rechten. Kortom: als een haatbaard met ISIS-vlag mag staan schuimbekken in de Schilderswijk, zie ik werkelijk niet in waarom een Pro Patria-demonstrant datzelfde recht moet worden ontzegd.
Of is ons ontzag voor de islam (en alle uitwassen daarvan) inmiddels zo groot dat moslims langs een andere meetlat worden gelegd dan autochtone Nederlanders?
Hetzelfde zie je bij bijna al die rechtextremisten ook. Bij alle radicalen zelfs, religieus of politiek.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zal wel weer racist zijn, maar het valt me sowieso op bij sommige moslim-extremisten. Regelmatig zijn dat niet al te snuggere figuren en/of mensen die mentaal een ernstig steekje los hebben zitten.
Ik zag vanmiddag nog weer een vertoning op Facebook van Maiwand de Thuisblijver; echt zo'n raar mannetje dat een enorme dunk van zichzelf heeft. Meneer komt aan het woord in EénVandaag en brengt dat dan op een manier alsof heel de wereld z'n adem inhoudt over wat hij gaat zeggen.
Zou je zulke figuren aan psychologische tests onderwerpen, dan gaan alle alarmbellen als een malle rinkelen. Deze tekst is trouwens ook wel een aanrader, wil je iets snappen van polder-jihadisten en ISIS-fanboys: http://www.parool.nl/paro(...)igheidscomplex.dhtml
Dat hebben we feitelijk niet. We hebben feitelijk een situatie waarbij mensen de openbare orde verstoren en de macht op straat naar zich toe trekken, waarbij de overheid te laf of simpelweg niet in staat is om hard en adequaat in te grijpen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
....en dat we stiekem toch een kalifaat schilderswijk hebben?
Wtf ?!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ex- raadslid van de PVV in Den Haag Paul ter LindenIs eind vorig jaar met ruzie uit de PVV opgestapt en had een paar jaar geleden het briljante idee om HIV-patienten te brandmerkentwitter:PRterLinden twitterde op zondag 10-08-2014 om 16:23:48Net aangevallen omdat ik met een Israëlische vlag liep. Jammer dat een paar hersenlozen de anti-isis demonstratie verzieken. reageer retweet
[ afbeelding ]
Waarom zouden ze zich uitspreken? Ze hebben in het dagelijks leven minder last van wat radicalen op een zoldertje dan van inbrekende junks, domme kassameisjes en oplichters op de Haagse Markt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
Als je de verhalen moet geloven, balen moslims in dat soort wijken ook enorm van de ISIS-fanboys. Het blijft alleen opmerkelijk stil. En als je dat dan signaleert, is er altijd wel weer een verbolgen persoon die komt met een onbeduidende verklaring die door één of andere club is afgegeven.
Waar heb je het allemaal over? Je allerlei zaken aan die hier echt niets mee te maken hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik schuimbekkende haatbaarden in soepjurken provocerend of intimiderend vind, ben ik "racist". Je ziet een aanzienlijke groep politiek-correcte Nederlanders heel bewust partij kiezen in het voordeel van zulke figuren en de rechten die ze opeisen.
Dat is op zich nog tot daar aan toe, maar dan hebben andere clubs - hoe dubieus ze ook zijn - net zo veel rechten. Kortom: als een haatbaard met ISIS-vlag mag staan schuimbekken in de Schilderswijk, zie ik werkelijk niet in waarom een Pro Patria-demonstrant datzelfde recht moet worden ontzegd.
Of is ons ontzag voor de islam (en alle uitwassen daarvan) inmiddels zo groot dat moslims langs een andere meetlat worden gelegd dan autochtone Nederlanders?
Volgens mij heeft de Haagse politiek aardig beargumenteerd waarom ze geen zin heeft in een nieuwe demonstratie van Pro Patria (of welke club dan ook) in woonwijken. Dat heeft verder weinig met een vermeend ontzag voor de islam te maken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het verschil is dat die haatbaard in z'n eigen woonomgeving voor eigen parochie staat te raaskallen en de ander het woongebied van iemand anders claimt om te raaskallen tegen de inwoners.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mjah....dit is wel waarom een hoop mensen huiverig zijn om mee te doen aan een dergelijke demo.quote:
Zelfs dat niet eens. Je had de situatie dat er een groep racisten verhaal kwam halen in een wijk met voornamelijk allochtonen. De inhoud was meer een middel dan een motief.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het verschil is dat die haatbaard in z'n eigen woonomgeving voor eigen parochie staat te raaskallen en de ander het woongebied van iemand anders claimt om te raaskallen tegen de inwoners.
Het was een gelijke situatie als de haatbaarden even in Duindorp gingen vertellen wat ze daar allemaal wel niet fout doen.
Waarom zouden we die eerste vraag voor de verandering niet een keertje omdraaien? Waarom zouden ze zich NIET uitspreken? Gaat het alleen om "last hebben" of hebben ze er zelf ook belang bij om de beeldvorming te sturen en om zich als Nederlands staatsburger te manifesteren? Kennelijk niet. Ik ontkom maar niet aan de indruk dat deze mensen, hoewel ze zélf nergens schuldig aan zijn, gewoon hun leventje leiden in een parallelle samenleving die compleet los staat van de onze.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich uitspreken? Ze hebben in het dagelijks leven minder last van wat radicalen op een zoldertje dan van inbrekende junks, domme kassameisjes en oplichters op de Haagse Markt.
En als ze zich uitspreken krijgen ze wel een fanatiek clubje dat ze gaat lastig vallen op hun dak, maar verder helpt het ze geen stap verder.
Mee eens. Maar die boodschap moet je niet laten sturen door een groep mensen wiens bedoeling neerkomt op "ga terug naar je eigen land vieze buitenlander".quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zouden we die eerste vraag voor de verandering niet een keertje omdraaien? Waarom zouden ze zich NIET uitspreken? Gaat het alleen om "last hebben" of hebben ze er zelf ook belang bij om de beeldvorming te sturen en om zich als Nederlands staatsburger te manifesteren?
Dus dat. Allemaal kakkerlakken die nu onder hun steen vandaan kruipen ..quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mjah....dit is wel waarom een hoop mensen huiverig zijn om mee te doen aan een dergelijke demo.
Als je kijkt wat voor figuren er allemaal meededen aan de PP demo, dan zijn dat veel types waarmee de meeste mensen zich niet willen associëren.
Ik spreek me ook niet dagelijks uit over alle blanke autochtone debieltjes die ik tegenkom. En als ik het doe dan doe ik het lekker veilig hier onder een schuilnaam.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zouden we die eerste vraag voor de verandering niet een keertje omdraaien? Waarom zouden ze zich NIET uitspreken? Gaat het alleen om "last hebben" of hebben ze er zelf ook belang bij om de beeldvorming te sturen en om zich als Nederlands staatsburger te manifesteren? Kennelijk niet. Ik ontkom maar niet aan de indruk dat deze mensen, hoewel ze zélf nergens schuldig aan zijn, gewoon hun leventje leiden in een parallelle samenleving die compleet los staat van de onze.
Ze hebben beargumenteerd dat ze er "geen zin" in hebben ja. Maar is dat tegenwoordig het criterium? Demonstreren is volgens mij gewoon een recht. Niet iets dat al dan niet mag plaatsvinden van een gemeentebestuur dat ergens "wel of geen zin" in heeft.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de Haagse politiek aardig beargumenteerd waarom ze geen zin heeft in een nieuwe demonstratie van Pro Patria (of welke club dan ook) in woonwijken. Dat heeft verder weinig met een vermeend ontzag voor de islam te maken.
Het is een grondrecht om te mogen demonstreren in een woonwijk? Dan heb jij onze wetten niet helemaal goed begrijpen. Als de openbare orde in het geding is, dan kan de burgemeester besluiten dat een demonstratie elders moet plaatsvinden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze hebben beargumenteerd dat ze er "geen zin" in hebben ja. Maar is dat tegenwoordig het criterium? Demonstreren is volgens mij gewoon een recht. Niet iets dat al dan niet mag plaatsvinden van een gemeentebestuur dat ergens "wel of geen zin" in heeft.
Voorgaande pro-Palestina-demonstraties, waarbij met ISIS-vlaggen werd gezwaaid, waar haatzaaiende leuzen klonken, waar journalisten zijn bedreigd en waar met stenen werd gegooid, zijn gewoon toegelaten. Er is niet of nauwelijks opgetreden door het gezag dat we met die rol hebben belast.
En nu een andere groepering het recht opeist om ook te demonstreren, heeft de gemeente ineens "geen zin" meer daarin? Je kunt zelf ook wel op je klompen aanvoelen dat de onderbouwing aan alle kanten rammelt.
Volgens mij mag ISIS ook niet meer demonstreren in de Schilderswijk hoor. Beide hebben een kans gehad, die is verpest. Lol is uit voor iedereen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze hebben beargumenteerd dat ze er "geen zin" in hebben ja. Maar is dat tegenwoordig het criterium? Demonstreren is volgens mij gewoon een recht. Niet iets dat al dan niet mag plaatsvinden van een gemeentebestuur dat ergens "wel of geen zin" in heeft.
Voorgaande pro-Palestina-demonstraties, waarbij met ISIS-vlaggen werd gezwaaid, waar haatzaaiende leuzen klonken, waar journalisten zijn bedreigd en waar met stenen werd gegooid, zijn gewoon toegelaten. Er is niet of nauwelijks opgetreden door het gezag dat we met die rol hebben belast.
En nu een andere groepering het recht opeist om ook te demonstreren, heeft de gemeente ineens "geen zin" meer daarin? Je kunt zelf ook wel op je klompen aanvoelen dat de onderbouwing aan alle kanten rammelt.
Als we bepaalde bronnen mogen geloven, zijn ook de "gematigde moslims" in de wijk het ISIS-tuig meer dan zat. Dus dat zou dan betekenen dat ook die mensen hinder ondervinden van de ISIS-fanclubdag en ander extremistisch vertoon nabij hun voordeur.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het verschil is dat die haatbaard in z'n eigen woonomgeving voor eigen parochie staat te raaskallen en de ander het woongebied van iemand anders claimt om te raaskallen tegen de inwoners.
Het was een gelijke situatie als de haatbaarden even in Duindorp gingen vertellen wat ze daar allemaal wel niet fout doen.
Het word gekker en gekker!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Zelfs dat niet eens. Je had de situatie dat er een groep racisten verhaal kwam halen in een wijk met voornamelijk allochtonen. De inhoud was meer een middel dan een motief.
En inderdaad; ik had in een eerder topic al aangegeven dat wanneer je een "allah is groot" demonstratie in Duindorp gaat houden je net zo goed rellen krijgt.
... En niemand die dat riep.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Mee eens. Maar die boodschap moet je niet laten sturen door een groep mensen wiens bedoeling neerkomt op "ga terug naar je eigen land vieze buitenlander".
Nee maar zoals constant in dit topic doet dat er niet toe. Alle anti-isis demonstranten zijn extreem rechtse kaalkopjes, maar oh wee als je de andere kant op generaliseert (alles wat daar aan moslims rond liep is een potentieel terrorist)quote:
Vergeefse moeite, ik probeer ze dat al 20 topics lang duidelijk te maken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als we bepaalde bronnen mogen geloven, zijn ook de "gematigde moslims" in de wijk het ISIS-tuig meer dan zat. Dus dat zou dan betekenen dat ook die mensen hinder ondervinden van de ISIS-fanclubdag en ander extremistisch vertoon nabij hun voordeur.
En verder is het zo dat voor een demonstratie (zoals laatst ook bij Pro Patria) een vergunning wordt afgegeven. Dus dan heb je gewoon toestemming om in de woonwijk te demonstreren. En dan kan het dus NIET zo zijn dat anderen jou het demonstreren onmogelijk maken. Dat is namelijk wat de extremisten en ISIS-fanboys doen: 'hun' woonwijk (hoewel velen van buiten komen) 'beschermen' tegen iets dat wettelijk gezien gewoon mag en wat in dit land gewoon een essentieel grondrecht is.
Zeg maar welke kant je kiest: de kant van mensen die de wet willen ondermijnen terwijl ze zelf minstens zo extremistisch zijn en wél hun overlastgevende demonstraties eisen te mogen houden. Of de kant van mensen die volgens de regels gebruik maken van het recht dat zij net zo goed hebben als een ander.
Ja, inderdaad, zo rollen ze.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:50 schreef Glencairn het volgende:
[..]
Nee maar zoals constant in dit topic doet dat er niet toe. Alle anti-isis demonstranten zijn extreem rechtse kaalkopjes, maar oh wee als je de andere kant op generaliseert (alles wat daar aan moslims rond liep is een potentieel terrorist)
Zucht. Of je wil het niet begrijpen of bent daar verstandelijk niet toe in staat.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als we bepaalde bronnen mogen geloven, zijn ook de "gematigde moslims" in de wijk het ISIS-tuig meer dan zat. Dus dat zou dan betekenen dat ook die mensen hinder ondervinden van de ISIS-fanclubdag en ander extremistisch vertoon nabij hun voordeur.
En verder is het zo dat voor een demonstratie (zoals laatst ook bij Pro Patria) een vergunning wordt afgegeven. Dus dan heb je gewoon toestemming om in de woonwijk te demonstreren. En dan kan het dus NIET zo zijn dat anderen jou het demonstreren onmogelijk maken. Dat is namelijk wat de extremisten en ISIS-fanboys doen: 'hun' woonwijk (hoewel velen van buiten komen) 'beschermen' tegen iets dat wettelijk gezien gewoon mag en wat in dit land gewoon een essentieel grondrecht is.
Zeg maar welke kant je kiest: de kant van mensen die de wet willen ondermijnen terwijl ze zelf minstens zo extremistisch zijn en wél hun overlastgevende demonstraties eisen te mogen houden. Of de kant van mensen die volgens de regels gebruik maken van het recht dat zij net zo goed hebben als een ander.
Misschien begrijp jij de betekenis van het woord "vooroordelen" niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Misschien begrijp je de betekenis van het woord "bedoeling" niet.
Ah, 'de geen argumenten meer, dus dan maar op de persoon' quote.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Zucht. Of je wil het niet begrijpen of bent daar verstandelijk niet toe in staat.
En demonstranten worden vaak genoeg omgeleid of tegengehouden bij ordeverstoringen ongeacht de oorzaak.
Vertel dat maar tegen de organisatoren die kennelijk dezelfde vooroordelen hadden gelet op het nadrukkelijk wijzen op de regels bij deze demonstratie.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Misschien begrijp jij de betekenis van het woord "vooroordelen" niet.
Nee joh, het komt door de islamisering en het dhimmigedrag van de Haagse politiek.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Zucht. Of je wil het niet begrijpen of bent daar verstandelijk niet toe in staat.
En demonstranten worden vaak genoeg omgeleid of tegengehouden bij ordeverstoringen ongeacht de oorzaak.
Mijn punt ontgaat je. Ik bestrijd namelijk niet dat een burgemeester zo'n demonstratie kan en mag verbieden omdat hij denkt dat de openbare orde in het geding is. Ik stel slechts vast dat er met twee maten wordt gemeten. Een pro-Gaza-demonstratie is namelijk wél toegestaan. En de demonstratie van Pro Patria is de vorige keer onvoldoende gefaciliteerd. Des te meer reden om die demonstranten alsnog hetzelfde recht te gunnen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een grondrecht om te mogen demonstreren in een woonwijk? Dan heb jij onze wetten niet helemaal goed begrijpen. Als de openbare orde in het geding is, dan kan de burgemeester besluiten dat een demonstratie elders moet plaatsvinden.
En persoonlijk kan ik mij goed voorstellen dat de bewoners van de Schilderswijk niet zitten te wachten op een demonstratie in hun beurt. Als op mijn vrije zondag neo-nazi's of IS-aanhangers voor mijn deur stonden te marcheren dan had ik ze ook uitgescholden. We hebben goddomme een Malieveld voor dat gezeik.
En nee Elf, niemand praat recht wat er is gebeurd tijdens de demonstratie van IS-aanhangers.
Is die fascistoide Jon een belg ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die gozer die de vlag afpakt is Jon Devos. Ordedienst van PP bij de demo en bekend Voorpost-activist.
Voorpost en Israel matcht niet zo best.
Wellicht dat ik iets mis, maar naar wat ik heb begrepen, hebben bijna clubs een demonstratie kunnen houden in de Schilderswijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn punt ontgaat je. Ik bestrijd namelijk niet dat een burgemeester zo'n demonstratie kan en mag verbieden omdat hij denkt dat de openbare orde in het geding is. Ik stel slechts vast dat er met twee maten wordt gemeten. Een pro-Gaza-demonstratie is namelijk wél toegestaan. En de demonstratie van Pro Patria is de vorige keer onvoldoende gefaciliteerd. Des te meer reden om die demonstranten alsnog hetzelfde recht te gunnen.
Geen enkele demonstratie van dit soort is voorlopig toegestaan in de Schilderswijk en binnenkort zal duidelijk worden in geen enkele Haagse woonwijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn punt ontgaat je. Ik bestrijd namelijk niet dat een burgemeester zo'n demonstratie kan en mag verbieden omdat hij denkt dat de openbare orde in het geding is. Ik stel slechts vast dat er met twee maten wordt gemeten. Een pro-Gaza-demonstratie is namelijk wél toegestaan. En de demonstratie van Pro Patria is de vorige keer onvoldoende gefaciliteerd. Des te meer reden om die demonstranten alsnog hetzelfde recht te gunnen.
Ik wil het inderdaad niet begrijpen dat er met verschillende maten wordt gemeten. Ik wil niet begrijpen dat Pro Patria-demonstranten (of zelfs dubieuze extreem-rechtse types) minder rechten hebben dan demonstrerende moslims of moslim-extremisten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:54 schreef nikk het volgende:
[..]
En demonstranten worden vaak genoeg omgeleid of tegengehouden bij ordeverstoringen; ongeacht de oorzaak.
Er zijn meer dan 1500 demonstraties per jaar in Den Haag. En soms moet er worden opgetreden door het daartoe bevoegde gezag. En dat kan betekenen dat een demonstratie moet worden omgeleid wanneer het alternatief een veldslag betekent. Als jij dit ene geval wil zien als: de gemeente Den Haag kiest de kant van de moslim-extremisten en relschoppers moet je dat vooral zelf weten. Ik vind het alleen getuigen van intense domheid.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil het inderdaad niet begrijpen dat er met verschillende maten wordt gemeten. Ik wil niet begrijpen dat Pro Patria-demonstranten (of zelfs dubieuze extreem-rechtse types) minder rechten hebben dan demonstrerende moslims of moslim-extremisten.
Dat is namelijk het effect van hoe de demonstraties afgelopen weken zijn verlopen:
- Pro-Gaza / ISIS-vertoon: kon ongestoord doorgang vinden in woonwijk
- Pro Patria: kon niet de route lopen, verstoord door moslims
Optelsom: 1-0.
Sommige moslimhaters vinden zo'n verbod in de wijken een capitulatie voor 'de islam' .quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat ik iets mis, maar naar wat ik heb begrepen, hebben bijna clubs een demonstratie kunnen houden in de Schilderswijk.
Verder lijkt het mij, gezien alle spanningen, simpelweg vragen om moeilijkheden als je een nieuwe demonstratie in de Schilderswijk toestaat. Zie daar het nut ook helemaal niet van in. Waarom olie op het vuur gooien? Omdat het kan?
De gemeente Den Haag (en trouwens ook elke andere gemeente in dit land die voor een soortgelijke situatie komt te staan) moet garanderen dat elke groepering die wil demonstreren tot zijn recht komt. En dat men de route kan afleggen die vooraf is afgesproken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 1500 demonstraties per jaar in Den Haag. En soms moet er worden opgetreden door het daartoe bevoegde gezag. En dat kan betekenen dat een demonstratie moet worden omgeleid wanneer het alternatief een veldslag betekent. Als jij dit ene geval wil zien als: de gemeente Den Haag kiest de kant van de moslim-extremisten en relschoppers moet je dat vooral zelf weten. Ik vind het alleen getuigen van intense domheid.
Ik heb er misschien over heen gelezen maar het lijkt er op alsof je constant naar de stenengooiende kneuzen wijst en je er niet over verbaasd wat voor ongelooflijk nare mensen bij de Pro Patria demo meeliepen. Als de Pro Patria demo duidelijk afstand neemt van die nare mensen zoals bv die ene die het wel een goed idee vond om mensen met hiv te brandmerken zal je ook andere reacties krijgen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:56 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ah, 'de geen argumenten meer, dus dan maar op de persoon' quote.
Even een paar dingen:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sommige moslimhaters vinden zo'n verbod in de wijken een capitulatie voor 'de islam' .
Zij zijn in oorlog met 'de islam' . Ze willen persé moslims in hun eigen buurt onder de neus wrijven dat, hun buurt Hollands is , dus zij hebben meer rechten, dat moslims slechte mensen zijn, zich moeten aanpassen en dan oprotten.
Dat is provoceren dus.
Het is ook een territoriumstrijd
Dat is inderdaad het uitgangspunt en spreek ik niet tegen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De gemeente Den Haag (en trouwens ook elke andere gemeente in dit land die voor een soortgelijke situatie komt te staan) moet garanderen dat elke groepering die wil demonstreren tot zijn recht komt. En dat men de route kan afleggen die vooraf is afgesproken.
Dat is jouw mening en uitleg van het begrip rechtvaardigheid. De politie en gemeente hebben echter meer taken en rechten te beschermen dan enkel het recht om te demonstreren. Overigens ben ik benieuwd hoe consequent je zal zijn met deze gedachtegang bij andere demonstraties waar moet worden ingegrepen.quote:Als mensen met geweld een toegestane demonstratie proberen te verstoren, moet er niet worden ingebonden, maar moeten de geweldplegers hard worden aangepakt. Dit beginsel is ook wel bekend als rechtvaardigheid. Dat jij dat "intens dom" vindt, zegt - met alle respect - meer over jou dan over mij.
Ik ben ook zwaar anti-ISIS, maar ik voel niet de behoefte om met zo'n demonstratie mee te lopen. Helemaal niet nu ik weet dat de Voorpost en NVU van de partij zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:26 schreef Elfletterig het volgende:
• De demonstratie is een anti-ISIS-demonstratie. Als moslims werkelijk zo gematigd zijn als vaak wordt beweerd, zouden ze de demonstratie van harte verwelkomen en eraan meedoen.
Ze vragen zich ook echt niet af waarom de opkomst zo klein wasquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben ook zwaar anti-ISIS, maar ik voel niet de behoefte om met zo'n demonstratie mee te lopen. Helemaal niet nu ik weet dat de Voorpost en NVU van de partij zijn.
Kan mij dus prima voorstellen dat de gemiddelde Schilderwijk-bewoner geen enkele behoefte voelt in die richting. Sterker, ik begrijp heel goed dat 99,9 procent van Nederland geen zin heeft om mee te lopen.
Komt natuurlijk door de 'linkse kerk', want die zitten overal!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze vragen zich ook echt niet af waarom de opkomst zo klein was
Ik vind dat altijd zo krom redeneren. Ja, moslims liepen niet mee, dus ze zullen wel niet pluis zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze vragen zich ook echt niet af waarom de opkomst zo klein was
De reden waarom de opkomst zo klein was is omdat gelukkig de meerderheid van de samenleving zich niet willen mengen met deze mongolenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo krom redeneren. Ja, moslims liepen niet mee, dus ze zullen wel niet pluis zijn.
Zo lust ik er nog een paar.
Yes ! *trekt burqa aan en gaat feestje vieren op straat in het kalifaatquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
Het laatste nieuws:
http://www.nu.nl/binnenla(...)wijken-verboden.html
En daarom:
In b4 buigen voor het kalifaat![]()
gahahahahahaquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Yessss en weer buigen wij voor de extremisten.
R.I.P. Nederland !!
Wat zijn wij geweldig goed bezig hier met zijn allen. Overweegt het kabinet al om sahara zand te importeren?
Hahaha! 'er is er maar een de baas op straat en dat is de politie' nou, dat hebben we gezien.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
Het laatste nieuws:
http://www.nu.nl/binnenla(...)wijken-verboden.html
En daarom:
In b4 buigen voor het kalifaat![]()
Zelden iemand zo openbaar zijn eigen graf zien graven, wat beelden uit syrie en irak uitgezonderd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Yessss en weer buigen wij voor de extremisten.
R.I.P. Nederland !!
Wat zijn wij geweldig goed bezig hier met zijn allen. Overweegt het kabinet al om sahara zand te importeren?
Ik zou er nog even mee wachten, Monique Samuel deed ook een buikdans act bij Pauw en Witteman op de tafel in 2011, zo blij als ze was met de 'arabische lente' in Egypte, die heeft er nu ook behoorlijk spijt van.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Yes ! *trekt burqa aan en gaat feestje vieren op straat in het kalifaat
Niet als je doet alsof ze niet bestaan, nee.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als een handvol extremisten hier de boel overneemt, dan mogen we best bij onszelf te rade gaan. Miljoenen kunnen het niet winnen van een paar honderd malloten?
Nja volgens sommige is de islamitische staat al gevestigd. Nu er niemand meer dan mag demonstreren tegen deze gruwel kan ik mij maar beter aanpassen tochquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:05 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik zou er nog even mee wachten, Monique Samuel deed ook een buikdans act bij Pauw en Witteman op de tafel in 2011, zo blij als ze was met de 'arabische lente' in Egypte, die heeft er nu ook behoorlijk spijt van.
Pot en de ketel. Waar kwamen ook alweer die rellende stenengooiers vandaan die aan de andere kant stonden? Uit de arrestaties gebleken niet alleen uit de schilderswijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. Allemaal kakkerlakken die nu onder hun steen vandaan kruipen ..
Ik zeg toch allemaal kakkerlakken ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pot en de ketel. Waar kwamen ook alweer die rellende stenengooiers vandaan die aan de andere kant stonden? Uit de arrestaties gebleken niet alleen uit de schilderswijk.
Nee, jij bent niet "bias" zeker?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:08 schreef Medi het volgende:
[..]
Haha beste Heat het is voor mij al lang duidelijk dat jij niet serieus bent en bias in de gehele discussie. Serieus doen is niet voor eenieder weggelegd, neem het je dus niet kwalijk.
Verkeerde topicquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, jij bent niet "bias" zeker?.
Alles is al zo vaak besproken dat alleen schertsend er nog iets van te maken is qua discussie.
Blijft idd alleen de eigen voorkeur over en ik kies voor beschaving en welvaart ipv geweld en zandbakken met kleihutjes, sorry..
Extreme rechts vormt net zo min een reëel gevaar.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Niet als je doet alsof ze niet bestaan, nee.
Maar blijf vooral roepen dat er niets aan de hand is, behalve het grote gevaar, extreem rechts.
Nouja, als er geen buitenlanders zouden zijn zou er ook geen extreem rechts zijn, dus jaquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Extreme rechts vormt net zo min een reëel gevaar.
Natuurlijk moet je lui die sympathie koesteren voor IS goed in de gaten houden, maar ik zie eerlijk gezegd geen reden om angst te hebben voor een ophanden zijnde islamitische machtsovername.
Overigens vind ik het geen slecht plan om Syrië-gangers buiten de deur te houden. Weg met die lui.
Dan vinden ze wel een andere groep om op te haten, zoals homo's.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nouja, als er geen buitenlanders zouden zijn zou er ook geen extreem rechts zijn, dus ja.
Ik vind dat beide partijen in de gaten gehouden moeten wordenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Extreme rechts vormt net zo min een reëel gevaar.
Natuurlijk moet je lui die sympathie koesteren voor IS goed in de gaten houden, maar ik zie eerlijk gezegd geen reden om angst te hebben voor een ophanden zijnde islamitische machtsovername.
Overigens vind ik het geen slecht plan om Syrië-gangers buiten de deur te houden. Weg met die lui.
Of begraafplaatsen van joden bvquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan vinden ze wel een andere groep om op te haten, zoals homo's.
Zullen we voor de zekerheid ook maar alle baby's uit de schilderswijk weghalen en bewaken?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of begraafplaatsen van joden bv
Gahahaha dat je het nog opneemt voor dit soort mensen.Geen enkel weldenkend mens zou toch iets met dit soort types te maken willen hebben ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:20 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zullen we voor de zekerheid ook maar alle baby's uit de schilderswijk weghalen en bewaken?
Per slot liep er bij de 'dood aan de joden' demo een veroordeelde baby moordenaar de boel op te hitsen.
'dit soort mensen' die JIJ verdedigt, wel op blijven letten he?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahaha dat je het nog opneemt voor dit soort mensen.Geen enkel weldenkend mens zou toch iets met dit soort types te maken willen hebben ?
Je constante naamsverbasteringen worden echt heel zielig en voegen inhoudelijk echt niets toe.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:40 schreef Kanjer het volgende:
En zo denken ze over het verbod van van Aarsten.
Heeft ie alleen zichzelf mee want niemand neemt hem inmiddels nog serieus.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je constante naamsverbasteringen worden echt heel zielig en voegen inhoudelijk echt niets toe.
Ach, het sluit wel aan bij het kinderachtige niveau van de demonstranten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je constante naamsverbasteringen worden echt heel zielig en voegen inhoudelijk echt niets toe.
Waar?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Goh, had je bijna weer een argumentje voor je eigen gelijk zeg! Ze worden wel erg dun, trouwens.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heeft ie alleen zichzelf mee want niemand neemt hem inmiddels nog serieus.
Maar dat verklaart niet waarom ze zelf geen voorpostvrije demonstratie organiserenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben ook zwaar anti-ISIS, maar ik voel niet de behoefte om met zo'n demonstratie mee te lopen. Helemaal niet nu ik weet dat de Voorpost en NVU van de partij zijn.
Kan mij dus prima voorstellen dat de gemiddelde Schilderwijk-bewoner geen enkele behoefte voelt in die richting. Sterker, ik begrijp heel goed dat 99,9 procent van Nederland geen zin heeft om mee te lopen.
Maar ze hebben zich toch uitgesproken? Waarom blijft dit maar terugkeren terwijl er een wereldwijde afkeuring onder de meeste moslims is over isis? Als de mensen in die wijk hebben gezegd de isis fanboys spuugzat te zijn?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zouden we die eerste vraag voor de verandering niet een keertje omdraaien? Waarom zouden ze zich NIET uitspreken? Gaat het alleen om "last hebben" of hebben ze er zelf ook belang bij om de beeldvorming te sturen en om zich als Nederlands staatsburger te manifesteren? Kennelijk niet. Ik ontkom maar niet aan de indruk dat deze mensen, hoewel ze zélf nergens schuldig aan zijn, gewoon hun leventje leiden in een parallelle samenleving die compleet los staat van de onze.
Alleen maar t-shirts met mosknee, prinsenvlaggen en vlaams belang vlaggen. Alleen maar geroep met dit is ons nederland, niet van jullie e.d....quote:
Je weet dat het echt doodnormaal is om de route aan te passen waar nodig, dat dat echt vele keren per jaar gebeurd?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De gemeente Den Haag (en trouwens ook elke andere gemeente in dit land die voor een soortgelijke situatie komt te staan) moet garanderen dat elke groepering die wil demonstreren tot zijn recht komt. En dat men de route kan afleggen die vooraf is afgesproken.
Als mensen met geweld een toegestane demonstratie proberen te verstoren, moet er niet worden ingebonden, maar moeten de geweldplegers hard worden aangepakt. Dit beginsel is ook wel bekend als rechtvaardigheid. Dat jij dat "intens dom" vindt, zegt - met alle respect - meer over jou dan over mij.
Ja, heel racistisch allemaal, zie je anders nooit op demo's.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen maar t-shirts met mosknee, prinsenvlaggen en vlaams belang vlaggen. Alleen maar geroep met dit is ons nederland, niet van jullie e.d....
Nee, het was echt een verzameling schatjes.
Sorry kanjer, je kan het draaien zoals je wil, de waarheid blijft dat het gewoon tuig tegenover tuig was.
Ik verzin er niets bij, dit was echt een feit kanjer, net als al die mooie namen van de extreem rechtse hoek.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, heel racistisch allemaal, zie je anders nooit op demo's.
En nagenoeg de enige hier die zich niet in allerlei bochten wringt en er van alles bijverzint om zijn gelijk aan te tonen ben ik wel.
Kijk de beelden even terug dan hoor je toch echt roepen 'wij zijn Nederland'.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:22 schreef erodome het volgende:
Alleen maar geroep met dit is ons nederland, niet van jullie e.d....
Nou, dan hebben we alle details nu wel gehad denk ik?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik verzin er niets bij, dit was echt een feit kanjer, net als al die mooie namen van de extreem rechtse hoek.
En ja dat is racistisch, het gedachtegoed dat hoort bij de prinsenvlag en de vlaams belang vlag is ronduit racistisch. Een t-shirt met mosknee is dat ook en al die dingen hebben geen klote te maken met anti isis, wel met anti buitenlander.
Dat weet je verdomd goed, maar je kop in het zand voelt prettiger voor je. Heb het al eerder gezegd, zou fijn zijn als je wat consequenter bent in je denken. Isis fanboys keur je af, daar zit je al goed, nu de andere kant ook nog.
Ja, maar dat bekt niet zo lekker.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Kijk de beelden even terug dan hoor je toch echt roepen 'wij zijn Nederland'.
Dan hebben we het niet over Pro Patria he?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef KoosVogels het volgende:
Kerel, de NVU is de club die de 20e wilde demonstreren in de Schilderswijk. We kunnen er lang of kort over lullen, maar feit blijft dat de NVU een racistische organisatie is.
Wie heeft het over minder rechten? Ik reageer slechts op jouw aanhoudende claim dat er niet of nauwelijks iets racistisch aan de demonstranten. Het moge duidelijk zijn dat die (goed) zijn vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan hebben we het niet over Pro Patria he?
Maar waarom zou de NVU minder rechten hebben dan bv de Nederlandse luier vereniging?
En nu niet zeggen omdat jij vind dat het tuig is, dat snap ik, het gaat om het principe.
Terzijde, ik snap heel goed dat van Aartsen voorlopig even alle demo's in de koelkast zet.
Hopen dat de rust terug keert, dat alles weer een beetje vergeten is.
Damage control, de vraag gaat worden, hoe verder?
Dit is nog lang niet klaar.
Ik doe het wel zo.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het over minder rechten? Ik reageer slechts op jouw aanhoudende claim dat er niet of nauwelijks iets racistisch aan de demonstranten. Het moge duidelijk zijn dat die (goed) zijn vertegenwoordigd.
Anoniem, dus het kan net zo goed door een willekeurige PR-meneer/mevrouw van PP geschreven zijn, maar afgezien daarvan:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:02 schreef Kanjer het volgende:
https://m.facebook.com/ProPatriaNederland
Lees eens het verhaal van een ouder echtpaar wat daadwerkelijk meeliep in de demo.
middelbare leeftijd = 40-55.. Dus geen ouder echpaar.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:02 schreef Kanjer het volgende:
https://m.facebook.com/ProPatriaNederland
Lees eens het verhaal van een ouder echtpaar wat daadwerkelijk meeliep in de demo.
Qua leeftijd, helemaal met je eens, wat was ik denkende,quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
middelbare leeftijd = 40-55.. Dus geen ouder echpaar.
Maar wanneer heeft van Aartsen allen van 10 augustus dan extreemrechts genoemd ?
Quote met linkje iemand ?
Ja, het zal eens niet...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:53 schreef sp3c het volgende:
klinkt als propaganda volgens het boekje idd
hoezo het zal eens niet?quote:
Je ontkent nog steeds dat de organisors van 10 augustus rechtse extremisten zijn ?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:53 schreef Kanjer het volgende:
De demo is door heel wat mensen, ook hier, geframed als een rechts extremistische in disguise.
Goed idee, doe datquote:Ook in de haagse gemeenteraad, maar zal eens kijken wat van Aartsen erover gezegt heeft.
Ah, heb je een beetje de blues?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ontkent nog steeds dat de organisors van 10 augustus rechtse extremisten zijn ?
Waarom ? Kom je dan in gewetensconflict?
[..]
Goed idee, doe dat
wat is hun schuld ? en waarom?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:03 schreef Kanjer het volgende:
Allemaal de schuld van extreem rechts.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat is hun schuld ? en waarom?
Begint macht der gewoonte te worden, alles is immers, volgens sommige users, de schuld van extreem rechts.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:06 schreef sp3c het volgende:
daar heeft extreem rechts niet zo heel veel mee te maken lijkt me Calimero
welke usersquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Begint macht der gewoonte te worden, alles is immers, volgens sommige users, de schuld van extreem rechts.
Nouja, aangezien de voornaamste oorzaak voor ISIS sympathie in Nederland waarschijnlijk onze hoge levensstandaard en veiligheid is* is dat eigenlijk een compliment voor extreem rechtsquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Begint macht der gewoonte te worden, alles is immers, volgens sommige users, de schuld van extreem rechts.
ok.... welke users?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik had zelf ook al eerder aangegeven dat wijkbewoners zich afkeurend hebben uitgelaten. Dus je vertelt wat dat betreft niks nieuws. Er blijven toch wel wat vragen over. Want waarom zouden "gematigde moslims" een anti-ISIS-mars niet van harte verwelkomen? Het is de ideale gelegenheid om je te uiten. En dat nog dichtbij huis ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar ze hebben zich toch uitgesproken? Waarom blijft dit maar terugkeren terwijl er een wereldwijde afkeuring onder de meeste moslims is over isis? Als de mensen in die wijk hebben gezegd de isis fanboys spuugzat te zijn?
Wat wil je nog meer, wanneer hebben ze zich voldoende uitgesproken? Als mensen niet willen luisteren, als ze de afkeuring die zelfs in de extremere moskeeen hier wordt uitgesproken niet willen aannemen houdt het dan niet gewoon een beetje op?
Ik ontkom niet aan de indruk dat teveel mensen al een vooringenomen mening hebben en dat het geen ene bal uitmaakt wat "moslims" zeggen. Het is toch nooit goed genoeg, het is altijd ja maar dat is niet duidelijk genoeg hoor, moet nog meer en meer en meer.
Je bent echt een hele oneerlijke discussiepartner. Vanaf het eerste moment heb ik zonder enige omweg de isis fanboys ronduit afgekeurd, noem ik het extremisten met een goor gedachtegoed.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, dan hebben we alle details nu wel gehad denk ik?
Of wil je nog een paar topics vullen met het feit dat er mensen in de demo Camel sigaretten rookten? De racisten! Of op een fricandelletje knabbelden? Pure provocatie!
Nooit meer toelaten op een demo!
Kindermoordenaars? Dood aan de joden?, relschoppende moslims? Mwoa... Prima, 2e of 3e kans enzo, t-shirt met mosknee? Racisten, provocateurs!!! Verbieden!
Daar kunnen niet om wat isis doet heen, hier zie je de isis fanboys doen wat kanjer ook doet, ontkennen, ontkennen en ontkennen. Al het kwade is niet waar, isis is eigenlijk heel erg aardig, bedoeld het hartstikke goed, ze worden erin geluist!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:14 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nouja, aangezien de voornaamste oorzaak voor ISIS sympathie in Nederland waarschijnlijk onze hoge levensstandaard en veiligheid is* is dat eigenlijk een compliment voor extreem rechts![]()
* Serieus. In arme landen waar men wel gewend is aan oorlog, armoe en onderdrukking door religieuze fanaten lijkt men aanzienlijk minder ISISloving te zijn dan hier.
quote:Pro Patria-demo in Den Haag mogelijk verplaatst naar oktober
DEN HAAG - Nu Pro Patria ook niet in de Haagse wijk Transvaal mag betogen tegen moslimextremisme, beraadt de organisatie zich op verdere stappen. Een gang naar de rechter behoort tot de mogelijkheden, maar wellicht wordt de 'Mars van de vrijheid' verplaatst naar oktober.
'We zijn in gesprek met advocaten en kijken naar de mogelijkheden om het verbod aan te vechten', aldus een woordvoerster woensdagavond. Mocht dat niet lukken, dan gaat Pro Patria ervan uit dat het verbod voor 2 maanden geldt en dat een dag rond 20 oktober wel een optie is. 'We gaan niet naar een industrieterrein of het Malieveld.'
Vorige week verbood burgemeester Jozias van Aartsen betogingen in de Schilderswijk voor een periode van twee maanden. Pro Patria verplaatste toen de mars naar de naastgelegen wijk Transvaal. Nu zijn protesten in alle Haagse woonwijken verboden.
Geen verbod voor Malieveld
Een groep moslims zou op 20 september willen betogen op het Malieveld. Dat is volgens het woensdag verscherpte verbod nog altijd toegestaan. De extreem-rechtse NVU maakte eerder al bekend naar de rechter te stappen, om zo af te dwingen dat een betoging in de Schilderswijk mag doorgaan.
Ik heb nooit beweerd dat het allemaal hele lieve jongens waren, nooit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bent echt een hele oneerlijke discussiepartner. Vanaf het eerste moment heb ik zonder enige omweg de isis fanboys ronduit afgekeurd, noem ik het extremisten met een goor gedachtegoed.
Als er hier iemand is die iets goedpraat en met de mantel der liefde bedekt dan ben jij het kanjer, aan de lopende band verdedig jij de extreem rechts ventjes alsof het je familie is. Niets van wat ze hebben gedaan, niets van waar ze voor staan erken je. Het maakt niet uit wat er bekend is over de organisatie, maakt niet uit dat ze symbolen van extreem rechts voerde, maakt niet uit dat het gewoon ronduit tuig met vette strafbladen waren, het waren eigenlijk gewoon hele goede jongens toch?
Waar kennen we die retoriek toch van kanjer?
Een anti isis mars is geen enkel probleem, je weet toch wel dat die er ook al zijn geweest voor dit fiasco? Dat werd geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had zelf ook al eerder aangegeven dat wijkbewoners zich afkeurend hebben uitgelaten. Dus je vertelt wat dat betreft niks nieuws. Er blijven toch wel wat vragen over. Want waarom zouden "gematigde moslims" een anti-ISIS-mars niet van harte verwelkomen? Het is de ideale gelegenheid om je te uiten. En dat nog dichtbij huis ook.
En je kunt ook vast wel uitleggen waarom het de moslimgemeenschap niet lukt om de ISIS-fanboys terug te fluiten. Het zijn hun zoons, broers of buurjongens die daar staan. Dit overigens nog los van de radicaliseringstrend onder moslimjongeren an sich, want daarvoor geldt hetzelfde verhaal.
Er is niets grappigs aan en weer doe je net alsof ik die andere kant goedkeur.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef Kanjer het volgende:
En over die stafbladen is helemaal een joke, alsof die lui uit de schilderswijkdemo allemaal brandschoon waren, zat zelfs een veroordeelde baby moordenaar tussen.
De pro-Gaza-demonstratie was ook geen pro-Gaza-demonstratie. Het was een ronduit antisemitische vertoning in combinatie met een ISIS-fanclubdag.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef erodome het volgende:
Een anti islam mars is geen enkel probleem, je weet toch wel dat die er ook al zijn geweest voor dit fiasco? Dat werd geen strobreed in de weg gelegd. Dit was geen anti isis demo en zolang we dat niet erkennen blijven we in een kringetje rondlopen.
De moslimgemeenschap is meer dan de moskee alleen. Het is natuurlijk prima dat moskeeën van zich laten horen, maar mensen hebben ook gewoon een individuele verantwoordelijkheid. Daarmee bedoel ik niet dat ze medeplichtig zijn, ik bedoel dat het gaat om mensen uit hun nabije omgeving die radicaliseren. En hoe je het ook wendt of keert, het lukt niemand kennelijk om daar iets tegen te doen. Moslims moeten niet alleen de moskee aankijken, maar ook gewoon zelf hun rol als burger pakken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef erodome het volgende:
De moslimgemeenschap, wat is dat dan? En denk niet dat ze hun best niet doen, in 1 van de vorige delen (alweer eventjes geleden) heb ik een verklaring over isis die in 1 van de meer beruchte moskeeen in dit land wordt gebruikt laten zien (die verklaring wordt wel in meer moskeen gebruikt). De woorden daarin zijn niet mild, ook niet over de jongens die blind achter isis aanhuppelen zoals hier. Er wordt over gesproken, er zijn zelfs heftige discussie's. Maar er is een kleinere groep die zichzelf isoleert, ze luisteren niet.
Een anti isis demo geen probleem? Waar heb ik dan naar zitten kijken 10 augustus?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Een anti isis mars is geen enkel probleem, je weet toch wel dat die er ook al zijn geweest voor dit fiasco? Dat werd geen strobreed in de weg gelegd.
Dit was geen anti isis demo en zolang we dat niet erkennen blijven we in een kringetje rondlopen.
De moslimgemeenschap, wat is dat dan? En denk niet dat ze hun best niet doen, in 1 van de vorige delen(alweer eventjes geleden) heb ik een verklaring over isis die in 1 van de meer beruchte moskeeen in dit land wordt gebruikt laten zien(die verklaring wordt wel in meer moskeen gebruikt). De woorden daarin zijn niet mild, ook niet over de jongens die blind achter isis aanhuppelen zoals hier. Er wordt over gesproken, er zijn zelfs heftige discussie's.
Maar er is een kleinere groep die zichzelf isoleert, ze luisteren niet.
"Zolang jullie mij, zelfs na wekenlang gedram, geen gelijk geven blijven we in een kringetje lopen! "quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Een anti isis mars is geen enkel probleem, je weet toch wel dat die er ook al zijn geweest voor dit fiasco? Dat werd geen strobreed in de weg gelegd.
Dit was geen anti isis demo en zolang we dat niet erkennen blijven we in een kringetje rondlopen.
De moslimgemeenschap, wat is dat dan? En denk niet dat ze hun best niet doen, in 1 van de vorige delen(alweer eventjes geleden) heb ik een verklaring over isis die in 1 van de meer beruchte moskeeen in dit land wordt gebruikt laten zien(die verklaring wordt wel in meer moskeen gebruikt). De woorden daarin zijn niet mild, ook niet over de jongens die blind achter isis aanhuppelen zoals hier. Er wordt over gesproken, er zijn zelfs heftige discussie's.
Maar er is een kleinere groep die zichzelf isoleert, ze luisteren niet.
Dat klopt, zijn we het toch nog ergens over eens, het is diep treurig.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is niets grappigs aan en weer doe je net alsof ik die andere kant goedkeur.
Haha, ja juist.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
"Zolang jullie mij, zelfs na wekenlang gedram, geen gelijk geven blijven we in een kringetje lopen! "
Ze proberen de boodschapper af te schieten en verdere escalatie/polarisatie te voorkomen door het werkelijke probleem onder het tapijt te schuiven. Niets nieuws.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat klopt, zijn we het toch nog ergens over eens, het is diep treurig.
En ik geloof heus wel dat pro isis demo's jouw afkeuring krijgen, ik ben het er alleen niet mee eens hoe ze de Pro Patria demo proberen te framen.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Met "geen jihad in de straat" en "dit is Nederland" willen roepen is niets mis , wanneer je een vergunning hebt om dit op bepaalde plekken te doen zo mogelijk nog minder.
Dat er dan een "allahu akbar!" schreeuwende groep IS(IS)-sympathisanten staat die stenen gooien naar pers en politie, die overigens op dat moment de pro-patria groep al tot wijken van de geplande route gedwongen had, is ronduit bizar en onbestaanbaar.
Hoe verwerpelijk de achtergrond van sommige van de pro-patria demonstranten ook is, als groep zaten zij op dat moment niet fout. In tegenstelling tot de tegendemonstranten die naar geweld grepen om zo, met succes het vrije woord en het demonstratierecht in te perken.
Dat het in (geloofs-)extremistische kringen als overwinning wordt onthaald is veelzeggend.
Hier, een sticker voor je vraag.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:10 schreef Kanjer het volgende:
Of is het alleen geen probleem als de demo door moslims gedaan zou worden?
Vragen, vragen...
Als men aan de stickers begint, weet je zeker dat de argumenten op zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hier, een sticker voor je vraag. [ afbeelding ]
Het worden nog lange maanden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ze proberen de boodschapper af te schieten en verdere escalatie/polarisatie te voorkomen door het werkelijke probleem onder het tapijt te schuiven. Niets nieuws.
Er is al herhaaldelijk op je verongelijkte gehuil dat "hullie moslims hier alles moguh en wij helemaal nix" en het "dat krijg je van dat pappen en nathouden, allemaal onze schuld" ingegaan zonder dat je met inhoudelijke argumenten kwam. Dan is het "lees de 19 delen nu maar gewoon door".quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:21 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als men aan de stickers begint, weet je zeker dat de argumenten op zijn.
Sorry, logisch en duidelijk? Ik vind het grotendeels verwarrend en confuusquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:17 schreef nikk het volgende:
Logische lijst en duidelijke uitleg wat de rol van de politie in deze is:
[ afbeelding ]
Speltip #19, koop een bril.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is al herhaaldelijk op je verongelijkte gehuil dat "hullie moslims hier alles moguh en wij helemaal nix" en het "dat krijg je van dat pappen en nathouden, allemaal onze schuld" ingegaan zonder dat je met inhoudelijke argumenten kwam. Dan is het "lees de 19 delen nu maar gewoon door".
Als je dan moeilijk doet over taalfouten moet je zelf wel het goede voorbeeld geven natuurlijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:24 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Sorry, logisch en duidelijk? Ik vind het grotendeels verwarrend en confuus
Ik ben en geen Burgemeester, en ik ben jozias niet die zich profileert als een nieuwe profeet van de Joziasche staat welke voorheen bekend was als Gemeente en stad Den Haag.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je dan moeilijk doet over taalfouten moet je zelf wel het goede voorbeeld geven natuurlijk.
Wil je dat ik daar nog serieus op reageer ook?quote:
Natuurlijk is er aanvaardbare schade. Een buitenspiegel van een auto die naar buiten klapt en op de grond valt bijvoorbeeld, daar gaat de politie niet zo snel een demonstratie voor opdoeken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:24 schreef Het_fijtje het volgende:
Wat is dan onaanvaardbare schade? Het impliceert dat er ook aanvaardbare schade is.
Met derden worden buitenstaanders bedoeld. Soms is er een tweede partij betrokken, soms ook niet.quote:En hoezo aan derden? Wie zijn de tweede?
Iemand de tyfus schelden. Hulpverleners moeten gewoon hun werk kunnen doen, kunnen ze dat niet en worden ze de huid vol gescholden, dan is dat, of kan dat voor de politie een reden zijn om in te grijpen.quote:* Fysiek of verbaal de werkzaamheden van de hulpdiensten belemmeren of verstoren;
Verbaal verstoren? Als je een ambulance broeder een klootzak noemt dan kan hij geen infuus aanbrengen? Als je de brandweer een sukkel noemt, dan laat hij de brandslang uit zijn handen vallen? Wat is verbaal verstoren, wat moet ik daaronder verstaan?
Niet zo janken over fouten in de tekst als je er zelf ook een zooitje van maakt.quote:En hoezo punt komma op het eind, een burgemeester weet interpunctie der Neerlandsche taal niet juist toe te passen? Wat een zak tabak, want na een interpunctie volg een subverdeling van het onderhavige onderwerp. Maar punt komma op het eind van een zin is altijd fout.
Nee, dat staat er niet. Heb je de rest wel gelezen? Want je buurman in elkaar beuken als demonstrant valt onder een andere regel.quote:* Dreigen met geweld, en/of gebruiken van geweld tegen de hulpdiensten.
Dus zolang mijn buurman niet bij een hulpdienst werk, mag ik hem in elkaar beuken, door een bushokje tyfen, of ermee dreigen? Want hij is niet van een hulpdienst?
Een groot deel van de overige tekst ook.quote:Voorts is geweld en bedreiging verboden door het wetboek van strafrecht,
Dat mag, ja. Je mag bijvoorbeeld zeggen dat het politiekorps een grote corrupte teringbende vindt.quote:* het persoonlijk beledigen van Politiepersoneel.
Dus je mag ze wel onpersoonlijk beledigen?
Gezien de vragen die deze tekst bij je oproepen raad ik je af om de betreffende wetteksten er dan maar eens op na te slaan.quote:En beledigen staat in wetboek van strafrecht en heeft de tolerantiegrenzen van ene Jozias er geen ene flikker mee te maken.
[quote]Het duid wel de megalomane arrogantie van Jozias, want hij denkt de wet opnieuw uit te vinden en te definiëren terwijl het wetboek van strafrecht dat allang en breed behelst. Beetje mosterd na de maaltijd van Jozias.
Niet zo huilen. Je maakt er zelf helemaal een zooitje van.quote:* Het gooien van brandbommen, stenen, hout, verf etc;
ten eerste, weer die punt komma op het eind van de zin. Waar volgt dan een opsomming als onderverdeling van het eerder aangehaalde onderwerp, zoals de interpunctie in Neerlandsche taal is bedoeld? Jozias.
Probeer het uit zou ik zeggen.quote:En ten tweede, na de periode van 3 maanden dat deze tijdelijke tolerantiegrens geldig is, dan mag je wel brandbommen gooien? Dan is het wetboek van strafrecht niet meer gehandhaafd, maar word Den Haag een vrijstaat waar alles mag wat Jozias zijn persoonlijke tolerantie niet verbied?
Niet zo huilen. Er wordt een opsomming gegeven van gedragingen aan de hand waarvan een instructie voor politieagenten is opgesteld. Er staan wel meer dingen in het wetboek van strafrecht die feitelijk gezien verboden zijn, maar waarvan het niet handig is om er op dat moment een punt van te maken.quote:* overtredingen van de wet wapens en munitie.
Ook dat is een wettelijke overtreding geregeld door wetboeken, heeft geen ene moer te maken met de tolerantiegrenzen van Jozias, het is slechts een blijk van de megalomane arrogantie van Jozias die denkt dat hij dat bepaald. (wat niet zo is, het wetboek is immers leidend, niet Jozias).
Zie boven. Bij een demonstratie gelden andere instructies dan wanneer er geen demonstratie wordt gevoerd.quote:En dat voor al de andere punten aan toe, tot en met het voeren van hakenkruizen. Fijn dat een Burgemeester het wetboek van strafrecht kan citeren. Maar kan hij dan of ook laster, diefstal, inbraak, ontvoering, moord en doodslag tot zijn tolerantiegrenzen rekenen?
De zoveelste retorische vraag.quote:Want met verf gooien mag niet, maar elkaar de hersens inslaan tot de dood volgt word niet tot de tolerantiegrenzen van Jozias benoemd. Dus dat mag dan wel?
Lees het rustig nog eens door, want het staat er wel degelijk in.quote:Maar deze megalomane arrogantie roept een dermate aversie op, dat ik 20 september maar een Hagenees ga doodslaan, want dat is niet verboden volgens de tolerantiegrenzen van Jozias.
Je meent het allemaal wel een stuk beter te weten dan hem, maar dat berust kennelijk op een onjuiste overtuiging.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:30 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Ik ben en geen Burgemeester, en ik ben jozias niet die zich profileert als een nieuwe profeet van de Joziasche staat welke voorheen bekend was als Gemeente en stad Den Haag.
Knap dat je serieus kan reageren op zo'n postquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je meent het allemaal wel een stuk beter te weten dan hem, maar dat berust kennelijk op een onjuiste overtuiging.
Volgens mij is het zelfs zo dat als je de tekst als één zin leest, na de dubbele punt gewoon netjes een opsomming volgt, met achter ieder onderdeel een puntkomma en is er dus helemaal geen fout gemaakt m.b.t. de interpuncties.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Knap dat je serieus kan reageren op zo'n post
Ach, zelfs een derde zou dat goed zien. Maar een tweede had het wellicht niet goed gezien.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs zo dat als je de tekst als één zin leest, na de dubbele punt gewoon netjes een opsomming volgt, met achter ieder onderdeel een puntkomma en is er dus helemaal geen fout gemaakt m.b.t. de interpuncties.
Als je dan gaat mierenneuken moet je het wel goed doen.
Hij verdedigt het recht op demonstreren en daar sta ik volledig achter, wat hun achtergrond ook is, zolang ze geen grenzen overschrijden is er geen rede om de mars te blokkeren en het af te doen als zijnde een optocht van een stelletje rechts extremisten die tegen gehouden moeten worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bent echt een hele oneerlijke discussiepartner. Vanaf het eerste moment heb ik zonder enige omweg de isis fanboys ronduit afgekeurd, noem ik het extremisten met een goor gedachtegoed.
Als er hier iemand is die iets goedpraat en met de mantel der liefde bedekt dan ben jij het kanjer, aan de lopende band verdedig jij de extreem rechts ventjes alsof het je familie is. Niets van wat ze hebben gedaan, niets van waar ze voor staan erken je. Het maakt niet uit wat er bekend is over de organisatie, maakt niet uit dat ze symbolen van extreem rechts voerde, maakt niet uit dat het gewoon ronduit tuig met vette strafbladen waren, het waren eigenlijk gewoon hele goede jongens toch?
Waar kennen we die retoriek toch van kanjer?
Sorry maar vernieling is gewoon een strafbaar feit volgens het wetboek van strafrecht. Je kan het als zodanig handhaven, ook al gebeurt dat in praktijk niet altijd. Maar het blijft een strafbaar feit, vernieling van andermans eigendom.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk is er aanvaardbare schade. Een buitenspiegel van een auto die naar buiten klapt en op de grond valt bijvoorbeeld, daar gaat de politie niet zo snel een demonstratie voor opdoeken.
Is een buitenlander ook een buitenstaander? Of zijn alleen Marokkanen, turken, moslims en negers buitenstaander? Grenst aan discriminatie, als bezoeker van de Stad Den Haag mag ik heel veel niet wat een inwoner van Den haag wel aan strafbare feiten mag plegen?quote:[..]
Met derden worden buitenstaanders bedoeld. Soms is er een tweede partij betrokken, soms ook niet.
Waarom kan een hulpverlener zijn werk niet doen als iemand aan de zijlijn staat te schreeuwen? Bij voetbalen is het de normale gang van zaken dat er vanaf de zijlijn word geschreeuwd en voetballen ze gewoon door. Heeft een hulpverlener een concentratie probleem omdat hij hulpverlener is?quote:[..]
Iemand de tyfus schelden. Hulpverleners moeten gewoon hun werk kunnen doen, kunnen ze dat niet en worden ze de huid vol gescholden, dan is dat, of kan dat voor de politie een reden zijn om in te grijpen.
Waarom zou ik aan de kwalificaties van een burgemeester moeten voldoen als ik als een lulletje rozenwater met mij voetjes op tafel aan het bank hangen ben? Als ik Burgemeester ben dan zal ik een persoonlijk assistent vragen als spelling controleur. Maar zolang ik geen overheidsambtenaar ben, dan hoef je die eisen ook niet aan me stellen. Wel even de juiste persoon in de juiste rolverdeling plaatsen, en niet alles over één kam scheren.quote:[..]
Niet zo janken over fouten in de tekst als je er zelf ook een zooitje van maakt.
Nee je mag geen geweld gebruiken. Doodslag is echter een overtreffende trap, want doodslag is geen geweldpleging. Het zijn in juridisch opzicht twee wezenlijk verschillende strafbare feiten, of openlijke geweldpleging, of doodslag. Je kan niet beide tegelijk begaan, iemand doodslaan en dan ook nog voor openlijke geweldpleging worden vervolgd, dat zou dubbelop zijn.quote:[..]
Nee, dat staat er niet. Heb je de rest wel gelezen? Want je buurman in elkaar beuken als demonstrant valt onder een andere regel.
Nee dat kan smadelijk zijn indien het politiekorps op het moment dat je het zegt word vertegenwoordigd door één persoon. Dan word het persoonlijk en valt het juridisch onder smaad of belediging. Tenzij er een maatschappelijk doel is, dan is het een uitzondering op smaad. (wetboek van strafrecht artikel 261, lid 3, uitzondering smaad indien maatschappelijk belang gemoeid is).quote:[..]
Een groot deel van de overige tekst ook.
[..]
Dat mag, ja. Je mag bijvoorbeeld zeggen dat het politiekorps een grote corrupte teringbende vindt.
Heb ik gedaan, en ik vind mezelf nog steeds gelijk hebben in juridisch en maatschappelijk sociaal opzicht en blijf als een man achter mijn woorden staan.quote:[..]
Gezien de vragen die deze tekst bij je oproepen raad ik je af om de betreffende wetteksten er dan maar eens op na te slaan.
Kijk je kan alles bagatelliseren en wegredeneren. Maar dat een Burgemeester van een grote stad waar de regering zetelt zo blundert en faalt omdat hij zijn eigen persoonlijke voorkeuren van tolerantie als beleid laat gelden, dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling.quote:[..]
Niet zo huilen. Je maakt er zelf helemaal een zooitje van.
[..]
Probeer het uit zou ik zeggen.
[..]
Niet zo huilen. Er wordt een opsomming gegeven van gedragingen aan de hand waarvan een instructie voor politieagenten is opgesteld. Er staan wel meer dingen in het wetboek van strafrecht die feitelijk gezien verboden zijn, maar waarvan het niet handig is om er op dat moment een punt van te maken.
[..]
Zie boven. Bij een demonstratie gelden andere instructies dan wanneer er geen demonstratie wordt gevoerd.
[..]
De zoveelste retorische vraag.
[..]
Lees het rustig nog eens door, want het staat er wel degelijk in.
Dat varken moet even een uurtje gaan liggen weken in een bak met zoutzuur.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:34 schreef Kanjer het volgende:
Abou moussa, en felicitaties uit de schilderswijk aan kalifaat isis.
I rest my case.
Leg dit maar uit.
Makkelijk uit te leggen;quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:34 schreef Kanjer het volgende:
Abou moussa, en felicitaties uit de schilderswijk aan kalifaat isis.
I rest my case.
Leg dit maar uit.
Besides the point. Tijdens een demonstratie is het voor de politie o.a. zaak om de demonstratie niet te laten escaleren. Er zijn niet zelden redelijk wat mensen op de been die ook redelijk oncontroleerbaar zijn. Bij een afgeklapte buitenspiegel zal de politie niet ingrijpen omdat de kans aanwezig is dat het escaleert.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:26 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Sorry maar vernieling is gewoon een strafbaar feit volgens het wetboek van strafrecht. Je kan het als zodanig handhaven, ook al gebeurt dat in praktijk niet altijd. Maar het blijft een strafbaar feit, vernieling van andermans eigendom.
Wtf are you talking about?quote:Is een buitenlander ook een buitenstaander? Of zijn alleen Marokkanen, turken, moslims en negers buitenstaander? Grenst aan discriminatie, als bezoeker van de Stad Den Haag mag ik heel veel niet wat een inwoner van Den haag wel aan strafbare feiten mag plegen?
Die woorden laat ik aan jou over.quote:Waarom kan een hulpverlener zijn werk niet doen als iemand aan de zijlijn staat te schreeuwen? Bij voetbalen is het de normale gang van zaken dat er vanaf de zijlijn word geschreeuwd en voetballen ze gewoon door. Heeft een hulpverlener een concentratie probleem omdat hij hulpverlener is?
Oké.quote:Je kan hulpverleners nu eenmaal niet altijd beschermen tegen de grote boze buitenwereld, daarom word van een hulpverlener verwacht over een grote weerbaarheid en concentratie vermogen te beschikken.
Echt, waar the fuck heb je het over?quote:En wat is een hulpverlener? Als ik een oud omaatje help oversteken mag je geen kwaad zeggen, maar zodra we aan de overkant zijn dan mag je me opeens de tyfus in schoppen ofzo?
Het maakt je punt gewoon niet zo sterk als je iemand wijst op vermeende taalfouten terwijl je er zelf een zooitje van maakt. En zoals gezegd betwijfel ik het dat leestekens foutief zijn gebruikt.quote:Waarom zou ik aan de kwalificaties van een burgemeester moeten voldoen als ik als een lulletje rozenwater met mij voetjes op tafel aan het bank hangen ben? Als ik Burgemeester ben dan zal ik een persoonlijk assistent vragen als spelling controleur. Maar zolang ik geen overheidsambtenaar ben, dan hoef je die eisen ook niet aan me stellen. Wel even de juiste persoon in de juiste rolverdeling plaatsen, en niet alles over één kam scheren.
Waarom vraag je dan in godsnaam naar de bekende weg?quote:Nee je mag geen geweld gebruiken.
Sla de jurisprudentie er op na. Een agent persoonlijk beledigen is not done en daarvoor kun je vervolgd worden. Als je een uitspraak doet over het politiekorps is dat niet direct gericht aan de agent.quote:Nee dat kan smadelijk zijn indien het politiekorps op het moment dat je het zegt word vertegenwoordigd door één persoon. Dan word het persoonlijk en valt het juridisch onder smaad of belediging. Tenzij er een maatschappelijk doel is, dan is het een uitzondering op smaad. (wetboek van strafrecht artikel 261, lid 3, uitzondering smaad indien maatschappelijk belang gemoeid is).
Welke persoonlijke voorkeuren van tolerantie?quote:Kijk je kan alles bagatelliseren en wegredeneren. Maar dat een Burgemeester van een grote stad waar de regering zetelt zo blundert en faalt omdat hij zijn eigen persoonlijke voorkeuren van tolerantie als beleid laat gelden, dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
quote:Want bestuurders die hun eigen wensen en voorkeuren tot beleid heffen, dat zijn vaak onfrisse figuren zoals Hitler, Stalin, Mao, Kim Yung Un, Kim Yong Il, Sadam Hoessein, Khadaffi en alle andere dictators die de wereldgeschiedenis rijk is. Als in dat illustere rijtje Jozias van Aartsen thuishoort omdat hij als bestuurder zijn persoonlijke toleranties als wet uitvaardigt, dan ben ik de eerste die op staat om te zeggen dat het verkeerd is en zelfs een schending, inbreuk of ondermijning van de democratie.
Respect dat jij er nog chocola van kan maken en nog serieus reageren ook.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs zo dat als je de tekst als één zin leest, na de dubbele punt gewoon netjes een opsomming volgt, met achter ieder onderdeel een puntkomma en is er dus helemaal geen fout gemaakt m.b.t. de interpuncties.
Als je dan gaat mierenneuken moet je het wel goed doen.
Dat ze het niet doen wilt niet zeggen dat ze het eigenlijk wel zouden moeten doen. Vernieling is een strafbaar feit, ongeacht een demonstratie, en de Politie zou dan gewoon moeten ingrijpen. Dat het niet gebeurt is het weer het Nederlandse tegendraads zijn, we verbieden het wel wettelijk, maar handhaven dan weer niet altijd. Zou niet moeten, wet is wet en handhaven is zowel tijdens als zonder demonstratie. Een demonstratie is eerder aanleiding tot harde handhaving in plaats het boterzachte Nederlandse gedraal en gedoe.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Besides the point. Tijdens een demonstratie is het voor de politie o.a. zaak om de demonstratie niet te laten escaleren. Er zijn niet zelden redelijk wat mensen op de been die ook redelijk oncontroleerbaar zijn. Bij een afgeklapte buitenspiegel zal de politie niet ingrijpen omdat de kans aanwezig is dat het escaleert.
De eerste partij zijn dus de demonstranten.quote:[..]
Wtf are you talking about?![]()
Met derde worden degenen bedoeld die niet aan de demonstratie deelnemen.
definieer een hulpverlener. Als ik als mens zijnde een oud omaatje help oversteken, dan bied ik iemand hulp en ben ik dus ook een hulpverlener. Maar zodra het oude omaatje aan de overkant van de straat is, dan houd het verlenen van hulp op, en ben ik niet langer hulpverlener.quote:[..]
Die woorden laat ik aan jou over.
[..]
Oké.
[..]
Echt, waar the fuck heb je het over?
Je bedoelt de pot verwijt de ketel totdat deze zwart ziet? Ergens heb je wel een punt. Maar ik ben uiteindelijk gewoon iemand die reageert op FOK!, niet een burgemeester die een persbericht doet uitgaan. Ik vind spelling meer van belang in een persbericht van een burgemeester belangrijker dat het zorgvuldig en juist gebeurt dan in mijn reactie op FOK!.quote:[..]
Het maakt je punt gewoon niet zo sterk als je iemand wijst op vermeende taalfouten terwijl je er zelf een zooitje van maakt. En zoals gezegd betwijfel ik het dat leestekens foutief zijn gebruikt.
Mijn TOMTOM is stuk, ik heb moeite met navigeren zonder hulpmiddelen. Soms is naar de bekende weg een hulpmiddel om kennis of een mening op een ander over te brengen. Als jij dat niet waardeert, lees het dan niet of reageer niet. Reageren is geen verplichting, ook niet op FOK!quote:[..]
Waarom vraag je dan in godsnaam naar de bekende weg?
Maar de agent maakt deel uit van het korps, dus als ik het korps beledig ten overstaan van een agent dan kan je evengoed smaden of beledigen. Zie wetboek van strafrecht, artikel 261 smaad, lid 3, uitgezonderd indien het in algemeen maatschappelijk belang is, dan vervalt smaad.quote:[..]
Sla de jurisprudentie er op na. Een agent persoonlijk beledigen is not done en daarvoor kun je vervolgd worden. Als je een uitspraak doet over het politiekorps is dat niet direct gericht aan de agent.
Die in het lijstje van Jozias staanquote:[..]
Welke persoonlijke voorkeuren van tolerantie?
Tja de domme lachen nog al snel om zichzelf. Toen ik twee jaar oud was moest ik ontzettend lachen om mijn eigen voeten, wat een grappige dingen die voeten. Nu ik ouder en wijzer ben kan ik er niet meer om lachen. Helaas heb je die evolutie gemist, maar je kan nog altijd om jezelf lachen uit domheid, dat kan ik van mezelf niet zeggen.quote:[..]![]()
![]()
quote:Justitie onderzoekt photoshop GeenStijl met hoofd van burgemeester Van Aartsen
Het Openbaar Ministerie onderzoekt of de website GeenStijl strafbaar is voor het plaatsen van een bewerkte foto van burgemeester Jozias van Aartsen. Dat meldt het AD.
Het gaat om een bewerkte afbeelding van Amerikaanse journalist James Foley, vlak voordat hij wordt onthoofd door strijders van IS. Over het hoofd van Foley is het hoofd van Jozias van Aartsen geplakt.
Bij de foto hoort een artikel waarin staat dat de westerse media niet volledig berichten over het ernstige nieuws van de afgelopen tijd. GeenStijl vindt dat een slechte zaak. De site is het ook niet eens met de manier waarop politici reageren.
Ongezellige demonstraties? Verbieden!
In het artikel wordt verwezen naar het feit dat Van Aartsen voorlopig alle demonstraties in Haagse woonwijken heeft verboden.
'Lopen er ISIS-sympathisanten door de Schilderswijk en Hamasfans in Gazademo's? Snel, negeer de grondwet en verbied hun vlaggen, dan is een potentieel gevaarlijk maatschappelijk probleem *poef* in 1 keer verdwenen! Ongezellige demonstraties gepland? Verbieden!', zo is op de site te lezen.
Strafbaar?
Volgens de krant wordt er in de loop van de donderdag meer bekend over de gevolgen van de actie van GeenStijl.
bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]Oh NOU gaan we een onderzoek instellen, het zijn tenslotte gewoon laffe niet terugvechtende Nederlanders, dan kan het OM wel weer in actie komen, voor mensen die jihaad roepen en oproepen tot geweld blijven we lekker thuis op de bankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Droeftoeterig volk is het toch ook in Den Haag.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
Gast, ben je nou echt zo'n eenvoudige pannenkoek dat je geen onderscheid kunt maken?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh NOU gaan we een onderzoek instellen, het zijn tenslotte gewoon laffe niet terugvechtende Nederlanders, dan kan het OM wel weer in actie komen, voor mensen die jihaad roepen en oproepen tot geweld blijven we lekker thuis op de bank.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh NOU gaan we een onderzoek instellen, het zijn tenslotte gewoon laffe niet terugvechtende Nederlanders, dan kan het OM wel weer in actie komen, voor mensen die jihaad roepen en oproepen tot geweld blijven we lekker thuis op de bank.
Gast, ben jij nou zo'n hater van alles wat hier woont?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, ben je nou echt zo'n eenvoudige pannenkoek dat je geen onderscheid kunt maken?
Het is vooral een en-en verhaal.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:40 schreef Scorpie het volgende:
Haha, achter een photoshop aangaan. Wat een fail. En Koos maar weer reageren als de druif die het er is.
Hear hearquote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gast, ben jij nou zo'n hater van alles wat hier woont?
Je ziet toch wel in dat dit wel weer heel erg makkelijk vanuit de luie stoel is he? Geen handjes vuil aan enge onherkenbare moslims, maar blanke journalisten die toch niets terugdoen aanpakken.
Roepen dat de hele bevolking dood moet kan, maar 1 laffe hond die geen orde kan houden in een spotprent en het moet weer vervolgd worden?
Hoerenzonen zijn het bij het OM.
Maar waarom gebeurt stelselmatig het ene wel en het andere niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vooral een en-en verhaal.
Het is niet of die fotosoep onderzoeken of de IS-aanhangers voor het gerecht slepen. Het kan gewoon allebei.
Snappie?
Vraag dat aan het OM. Er moet wel grond zijn om iemand te vervolgen. Dat jij walgt van iemand zijn uitspraken, betekent niet dat je er direct een zaak van kunt maken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar waarom gebeurt stelselmatig het ene wel en het andere niet?
Kan wel ja, maar wat is er zo strafbaar aan een spotprent tegenwoordig, omdat hij van het verwerpelijk rechtse GeenStijl is kan het weer eens niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet of die fotosoep onderzoeken of de IS-aanhangers voor het gerecht slepen. Het kan gewoon allebei.
Snappie?
Je hebt gelijk, die honderden IS aanhangers die nu veroordeeld zijn laten zien dat het een en/en verhaal is. Oh wacht, je hoort niks meer van die lui. Daar gaat je en/en verhaal, poef, zo in rook op.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snappie?
Of kan dat tegenwoordig wel? Vragen, vragen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag dat aan het OM. Er moet wel grond zijn om iemand te vervolgen. Dat jij walgt van iemand zijn uitspraken fotosoep, betekent niet dat je er direct een zaak van kunt maken.
Stenen gooien bijvoorbeeld? Kwalijker dan een fotosoep.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag dat aan het OM. Er moet wel grond zijn om iemand te vervolgen. Dat jij walgt van iemand zijn uitspraken, betekent niet dat je er direct een zaak van kunt maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |