abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:44:00 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143586984
quote:
Raymonda Verdyck en Lieven Boeve, respectievelijk hoofd van het Vlaams gemeenschapsonderwijs GO! en het katholiek onderwijs, zijn het niet eens met hun Brusselse collega Charles Huygens die vindt dat leerkrachten zich in de klas neutraal moeten opstellen. Aanleiding van de discussie is het verhaal van een homoseksuele sollicitant die van een Brusselse schooldirecteur zijn seksuele geaardheid moest verzwijgen.

Volgens Huygens vertelt een leerkracht in de klas best zo weinig mogelijk over zijn privéleven en dat om risico's te vermijden. "Wij leven in een grote stad en daar zijn mensen van verschillende origine met verschillende overtuigingen. Daarom moeten we een minimum aan regels laten respecteren."

Huygens krijgt nu echter tegenwind van Raymonda Verdyck, de topvrouw van het GO!, het vroegere gemeenschapsonderwijs. "Of je nu houdt van mannen of vrouwen heeft niets te maken met neutraliteit. Geaardheid heeft te maken met wie de persoon is, dat heeft niets te maken met een politieke of ideologische visie noch met een levensbeschouwing."

"We hebben goede mensen nodig en geaardheid speelt geen rol, maar voorzichtigheid op het vlak van persoonlijke zaken is toch steeds aangewezen", aldus nog Verdyck.
"Identiteit ook belangrijk"

Haar collega van het katholiek onderwijs, Lieven Boeve treedt Verdyck bij. "Wij zouden zelf dergelijke uitspraken niet herhalen. Wij nemen een leerkracht als professional aan maar de identiteit van die persoon is ook belangrijk."

"Uiteindelijk voeden we jonge mensen op tot volledige personen en dat betekent dat ook de persoon van de leerkracht en zijn volledige identiteit, met inbegrip van zijn seksualiteit, in het geding zou komen."

Bron: De Redactie

Hier een bericht over de oorspronkelijke uitspraak van Huygens met wat meer achtergrond over het incident.
Dit is een moeilijke kwestie. In principe vind ik dat leraren behoren zo neutraal mogelijk te zijn. Desgevraagd mogen ze best wat vertellen (dat mocht de leraar in kwestie niet), maar ik vind ook dat leraren erg voorzichtig moeten zijn met wat ze uitdragen en vertellen.

Een leraar die zijn homoseksualiteit uitdraagt, daar zullen weinig mensen moeite mee hebben. Maar wat nou als zo'n leraar een standpunt uitdraagt dat niet breed gedeeld wordt? Wat als de leraar niet onder stoelen of banken steekt dat hij een neonazi is? Of dat hij tegen homo's is? Dan raakt al snel de poep de ventilator.

In dit geval zitten beiden partijen fout: die leraar wil kennelijk graag zijn homoseksualiteit actief uitdragen, waar ik tegen ben. Als het niet relevant is, moet hij er gewoon over zwijgen. Maar als zijn leerlingen ernaar vragen, zou hij gewoon eerlijk moeten kunnen toegeven dat hij homoseksueel is - ondanks dat de school dit niet wil.

Nu, in België zal dat wel niet veel discussie worden want minderheden zijn daar praktisch heilig verklaard. Maar ik denk dat het overal een onderwerp is dat besproken moet worden: in hoeverre mag een leraar zijn eigen overtuigingen uitdragen en overbrengen op zijn leerlingen?
pi_143587138
Ik vind wel dat er veel tussen 'zich neutraal opstellen' en 'zijn geaardheid verzwijgen' inzit.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:50:30 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_143587168
Kwestie van per geval bekijken toch? Geaardheid uitdragen is niets mis mee, roepen dat je neonazi bent natuurlijk wel.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_143587257
Neutraal ben ik het helemaal mee eens, verzwijgen niet. In dit geval, als je homo bent en leraar en er komt een vraag of je getrouwd bent ofzo lijkt het me normaal om te zeggen dat je een partner hebt en dat niet onder stoelen of banken te steken. Of als het gesprek over homo's gaat en er gevraagd wordt hoe je denkt dat je dan ook gewoon kan zeggen dat je homo bent en vanuit daar praten.

Maar verder heb ik geen idee waarom homo zijn of niet relevant zou zijn om te melden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:54:33 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143587304
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:49 schreef TARDIS. het volgende:
Ik vind wel dat er veel tussen 'zich neutraal opstellen' en 'zijn geaardheid verzwijgen' inzit.
Dat vind ik ook. Dat is hetzelfde verschil tussen 'niet uitdragen' en 'volledig niet zeggen'. Als het relevant is of ter sprake komt, mag zo'n docent dat best zeggen. Maar een wiskundedocent die een wiskundig principe uit moet leggen, is de geaardheid volledig irrelevant en zou dus ook niet naar voren moeten komen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:54:49 #6
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_143587311
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:50 schreef Faux. het volgende:
Kwestie van per geval bekijken toch? Geaardheid uitdragen is niets mis mee, roepen dat je neonazi bent natuurlijk wel.
Opzich met je eens, maar volgens mij is het roepen dat je neonazi bent opzich niet strafbaar. Wel het ontkennen van holocast en aanzetten tot rassenhaat.
Dus de grens tussen strafbaar en niet-strafbaar kan niet echt gebruikt worden in waarin een docent zich mag uiten.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:54:50 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143587313
Ligt helemaal aan de school (helaas).

In Nederland mogen we onder de noemer vrijheid vrolijk discriminerende eisen stellen aan het personeel op scholen :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:02:07 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143587576
quote:
Dat is wel gevaarlijk, dat scholen gaan bepalen welke ideeën wél en welke ideeën niet uitgedragen mogen worden. Scholen zijn er niet om kinderen voor te schrijven wat ze moeten denken, scholen zijn er om kinderen de handvatten (zowel redeneervermogen als feiten) te geven om voor zichzelf te kunnen denken.
pi_143588102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit is een moeilijke kwestie. In principe vind ik dat leraren behoren zo neutraal mogelijk te zijn. Desgevraagd mogen ze best wat vertellen (dat mocht de leraar in kwestie niet), maar ik vind ook dat leraren erg voorzichtig moeten zijn met wat ze uitdragen en vertellen.

Een leraar die zijn homoseksualiteit uitdraagt, daar zullen weinig mensen moeite mee hebben. Maar wat nou als zo'n leraar een standpunt uitdraagt dat niet breed gedeeld wordt? Wat als de leraar niet onder stoelen of banken steekt dat hij een neonazi is? Of dat hij tegen homo's is?
je vergelijkt nu een geaardheid met een mening?
quote:
Dan raakt al snel de poep de ventilator.

In dit geval zitten beiden partijen fout: die leraar wil kennelijk graag zijn homoseksualiteit actief uitdragen, waar ik tegen ben.
Dus leraren mogen het niet hebben over hun partner of over hun dagelijks leven?
quote:
Als het niet relevant is, moet hij er gewoon over zwijgen. Maar als zijn leerlingen ernaar vragen, zou hij gewoon eerlijk moeten kunnen toegeven dat hij homoseksueel is - ondanks dat de school dit niet wil.

Nu, in België zal dat wel niet veel discussie worden want minderheden zijn daar praktisch heilig verklaard. Maar ik denk dat het overal een onderwerp is dat besproken moet worden: in hoeverre mag een leraar zijn eigen overtuigingen uitdragen en overbrengen op zijn leerlingen?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:18:52 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143588186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:16 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

je vergelijkt nu een geaardheid met een mening?
Nee, ik vergelijk een identiteit met een identiteit. Als je homoseksueel bent maar jezelf niet identificeert als homoseksueel, is deze hele issue irrelevant.
quote:
[..]

Dus leraren mogen het niet hebben over hun partner of over hun dagelijks leven?
Alleen als dat relevant is. Ze hoeven het niet te verzwijgen, maar ze moeten het ook niet uitdragen.
pi_143588424
Om risico's te vermijden kunnen homo's in de grote stad beter hun geaardheid verzwijgen. Niet dat ze dagelijks in een strak roze broekje en met handtas op hun werk verschijnen, maar toch.

En dan nog te bedenken dat seksuele geaardheid vanaf de geboorte aanwezig is, terwijl het vermijden van risico's betrekking heeft op de aangeleerde "overtuigingen" van groepen mensen die te pas en te onpas hun identiteit uitdragen. Bijvoorbeeld in de vorm van hoofddoeken.

Volgens mij hebben mensen van verschillende origine gewoon de seksuele diversiteit in onze samenleving te accepteren. En ook al keuren ze homoseksualiteit af, ze hebben in de klas gewoon te luisteren naar hun docent, ongeacht diens seksuele oriëntatie.
pi_143588461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, ik vergelijk een identiteit met een identiteit. Als je homoseksueel bent maar jezelf niet identificeert als homoseksueel, is deze hele issue irrelevant.
Juist wel
Vaak zijn dat de grootste homofoben die er rondlopen
een "normale" (als in huisje boompje beestje) openlijke homo voor de klas zou ervoor kunnen zorgen dat die mensen minder met zichzelf in de knoop komen
quote:
[..]

Alleen als dat relevant is. Ze hoeven het niet te verzwijgen, maar ze moeten het ook niet uitdragen.
pi_143588667
quote:
Een leraar die zijn homoseksualiteit uitdraagt, daar zullen weinig mensen moeite mee hebben. Maar wat nou als zo'n leraar een standpunt uitdraagt dat niet breed gedeeld wordt? Wat als de leraar niet onder stoelen of banken steekt dat hij een neonazi is? Of dat hij tegen homo's is? Dan raakt al snel de poep de ventilator.
Uhm.. Homoseksualiteit is geen standpunt of mening he. Net zoals blank zijn geen standpunt is. Je vergelijkingen slaan dus nergens op.
quote:
In dit geval zitten beiden partijen fout: die leraar wil kennelijk graag zijn homoseksualiteit actief uitdragen, waar ik tegen ben. Als het niet relevant is, moet hij er gewoon over zwijgen.
Ah, dus als hij in een gesprek met een leerling/klas is kan hij niet eens zeggen 'afgelopen weekend ben ik met mijn man naar de antiekbeurs geweest, wat hebben jullie gedaan?' Dat heeft toch niets met uitdragen te maken maar gewoon met een normaal gesprek kunnen voeren.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:35:49 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143588852
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:26 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Juist wel
Vaak zijn dat de grootste homofoben die er rondlopen
een "normale" (als in huisje boompje beestje) openlijke homo voor de klas zou ervoor kunnen zorgen dat die mensen minder met zichzelf in de knoop komen
Met 'identificeren als' bedoel ik niet dat ze er niet voor uitkomen. Daarmee bedoel ik dat ze het niet tot (groot) onderdeel van hun identiteit hebben gemaakt.

Vergelijk het met Pokémon spelen: sommige mensen spelen Pokémon. That's it. Als iemand hun vraagt of ze hobby's hebben, zeggen ze dat ze Pokémon spelen. Als ze aan het gamen zijn, spelen ze Pokémon. Maar voor de rest merk je dat nergens aan.
Anderen maken van Pokémon-spelen een identiteit. Ze dragen pikachu-shirts, ze vertellen iedereen die maar wil horen over hun lvl 85 charizard, etc. Kortom, ze tonen bepaalde gedragingen die 'horen' bij het Pokémon-spelen.

Idem voor homo's: sommige mensen vallen op hetzelfde geslacht. That's it. Als iemand hun vraagt naar hun partner, zeggen ze dat die hetzelfde geslacht heeft. Als ze iemand liefkozen, heeft die persoon hetzelfde geslacht. Voor de rest merk je dat nergens aan.
Anderen maken van hun geaardheid een identiteit. Ze tonen gedragingen die zij als 'typisch' beschouwen voor homoseksuelen.

Dat eerste vind ik absoluut geen probleem. Met dat tweede moet je imo héél goed oppassen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:37:03 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143588901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uhm.. Homoseksualiteit is geen standpunt of mening he. Net zoals blank zijn geen standpunt is. Je vergelijkingen slaan dus nergens op.

[..]

Ah, dus als hij in een gesprek met een leerling/klas is kan hij niet eens zeggen 'afgelopen weekend ben ik met mijn man naar de antiekbeurs geweest, wat hebben jullie gedaan?' Dat heeft toch niets met uitdragen te maken maar gewoon met een normaal gesprek kunnen voeren.
Als hij dat zegt, is het toch gewoon relevant in het gesprek?
pi_143588917
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:49 schreef TARDIS. het volgende:
Ik heb ook meer het idee dat met die zogenaamde neutraliteit bijvoorbeeld wordt bedoeld dat de uitspraak 'Dit weekend ben ik met mijn vrouw naar een museum geweest' acceptabel is als het van een mannelijke docent afkomstig is, maar niet wanneer het van een vrouwelijke docent afkomstig is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:41:14 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143589075
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb ook meer het idee dat met die zogenaamde neutraliteit bijvoorbeeld wordt bedoeld dat de uitspraak 'Dit weekend ben ik met mijn vrouw naar een museum geweest' acceptabel is als het van een mannelijke docent afkomstig is, maar niet wanneer het van een vrouwelijke docent afkomstig is.
Voor de duidelijkheid: daar ben ik het dus niet mee eens. Als een hetero dat kan zeggen, moet een homo dat ook kunnen zeggen.

Met neutraliteit bedoel ik dat mensen (of ze nou homo, hetero of pokémonspeler zijn) irrelevante dingen achterwege moeten laten. Als je wiskunde staat te geven, hoef je niet over je thuissituatie te beginnen. Maar wanneer je een babbeltje slaat met een leerling, mag je natuurlijk best zeggen dat je het hele weekend met je man/vrouw/charizard hebt doorgebracht.
pi_143591019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: daar ben ik het dus niet mee eens. Als een hetero dat kan zeggen, moet een homo dat ook kunnen zeggen.

Met neutraliteit bedoel ik dat mensen (of ze nou homo, hetero of pokémonspeler zijn) irrelevante dingen achterwege moeten laten. Als je wiskunde staat te geven, hoef je niet over je thuissituatie te beginnen. Maar wanneer je een babbeltje slaat met een leerling, mag je natuurlijk best zeggen dat je het hele weekend met je man/vrouw/charizard hebt doorgebracht.
Dat snap ik, maar ik krijg de indruk dat dit toch wel is wat mensen als Huygens bedoelen met dergelijke uitspraken. Als ik dit lees:

quote:
Wij leven in een grote stad en daar zijn mensen van verschillende origine met verschillende overtuigingen
Dan bekruipt mij toch het gevoel dat hier op verhulde wijze staat dat we rekening moeten houden met mensen die homo's het liefst van flatgebouwen af zouden gooien en homoseksuelen of lesbiënnes derhalve hun geaardheid maar moeten verzwijgen.
Het klinkt een beetje als het impliciet invoeren van het Amerikaanse "Don't ask, don't tell"-beleid.
pi_143592510
Kop is misleidend.

"Moeten zich niet neutraal opstellen" suggereert dat op welke manier dan ook open zijn over je seksualiteit, niet neutraal is. Dat lijkt me absurd.

Prima dat privé-zaken zoveel mogelijk privé worden gehouden, of het nou homo's of hetero's zijn, maar dat heeft toch niks met neutraliteit te maken? En die grens van wat 'te ver' gaat en wat niet, hoeft van mij echt niet vóór de geaardheid te zitten. Hoef je ook niet aan de hoge klok te hangen, maar desgevraagd door een leerling (na geruchten of wat dan ook) moet je gewoon 'ja' kunnen zeggen. Net zoals een hetero gewoon "ja" kan antwoorden op de vraag "is dat uw vrouw?".

Waarom niet? (Ja, omdat hoomoos vet heidens zijn natuurlijk, blabla.)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:10:56 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_143592560
quote:
Mua, waarom?
pi_143592642
quote:

[..]

NOgal een kromme vergelijking, homoseksualiteit is een geaardheid. Leerlingen zijn benieuwd naar je, of je een relatie hebt, of je samenwoont of getrouwd bent etc. Dan is het heel normaal om daar (in zeer algemene bewoordingen )antwoord op te geven, als je homo bent is je partner iemand van hetzelfde geslacht, dat hoef je dan niet te verbergen

als je 'tegen' homo's bent of een neonazi bent hebben we het over een politieke of ideologische overtuiging. Die hoor je inderdaad voor je te houden, ook als je pvda'er of cda'er bent. Neutraliteit gaat over ideeën niet over wie je bent.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_143592690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Dat is hetzelfde verschil tussen 'niet uitdragen' en 'volledig niet zeggen'. Als het relevant is of ter sprake komt, mag zo'n docent dat best zeggen. Maar een wiskundedocent die een wiskundig principe uit moet leggen, is de geaardheid volledig irrelevant en zou dus ook niet naar voren moeten komen.
Je zit voor een lange tijd (een jaar of langer) met die kinderen in een klaslokaal. Als je een beetje een leuke docent bent dan zullen ze interesse in jou als persoon tonen. Het is heel normaal om daar tot op bepaalde hoogte op in te gaan, ze mogen best weten of je een relatie hebt of niet, of je samenwoont etc. Waarom zou een hetero dat wel mogen vertellen maar een homo niet.
pi_143592702
Weet eerlijk gezegd niet of het handig is om tegenover je leerlingen te verklaren dat je gay bent. Kinderen hebben immers nogal vaak moeite met nuance en begrip tonen. Je maakt de zaak als leraar mogelijk wel onnodig moeilijk voor jezelf.

Verder spraken mijn docenten vrijwel nooit over hun privé-leven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143592850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Weet eerlijk gezegd niet of het handig is om tegenover je leerlingen te verklaren dat je gay bent. Kinderen hebben immers nogal vaak moeite met nuance en begrip tonen. Je maakt de zaak als leraar mogelijk wel onnodig moeilijk voor jezelf.

Of het handig is, dat ligt er vooral aan of je een goede docent bent en een goede relatie weet op te bouwen met je leerlingen. Mogen ze je niet, dan zullen ze elke stok pakken om mee te slaan, en ze zullen altijd wel iets vinden (je slist, je draagt suffe kleren, je hebt rood haar, whatever).

Ik had een homoseksuele docent op de middelbare school. Het was een bevlogen en consequente docent. Iedereen wist dat hij homo was, en als we vroegen wat hij dat weekend gedaan had dan vertelde hij ook gewoon dat hij met zijn vriend naar een leuk restaurant was geweest ofzo, no big deal. Daardoor creeërde hij juists tolerantie. Hij was een prima gast, schaamde zich niet voor zichzelf, was anders dan de rest en dat was oké. Als er iets is wat je als puber nog moet leren dan is het dat wel.
pi_143592895
quote:

Niet? Ik bedoel, je bent er terughoudend in, maar je voert ze soms toch iets. Ze willen het graag weten. Ik ging ze niet in detail vertellen over mijn leven, maar ze mochten best weten dat ik een kat heb, of samenwoon oid ;). kinderen zijn daarin geinteresseerd, en ik zie er niets kwaads in zolang je het oppervlakkig houdt.
pi_143594169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Met 'identificeren als' bedoel ik niet dat ze er niet voor uitkomen. Daarmee bedoel ik dat ze het niet tot (groot) onderdeel van hun identiteit hebben gemaakt.

Vergelijk het met Pokémon spelen: sommige mensen spelen Pokémon. That's it. Als iemand hun vraagt of ze hobby's hebben, zeggen ze dat ze Pokémon spelen. Als ze aan het gamen zijn, spelen ze Pokémon. Maar voor de rest merk je dat nergens aan.
Anderen maken van Pokémon-spelen een identiteit. Ze dragen pikachu-shirts, ze vertellen iedereen die maar wil horen over hun lvl 85 charizard, etc. Kortom, ze tonen bepaalde gedragingen die 'horen' bij het Pokémon-spelen.

Idem voor homo's: sommige mensen vallen op hetzelfde geslacht. That's it. Als iemand hun vraagt naar hun partner, zeggen ze dat die hetzelfde geslacht heeft. Als ze iemand liefkozen, heeft die persoon hetzelfde geslacht. Voor de rest merk je dat nergens aan.
Anderen maken van hun geaardheid een identiteit. Ze tonen gedragingen die zij als 'typisch' beschouwen voor homoseksuelen.

Dat eerste vind ik absoluut geen probleem. Met dat tweede moet je imo héél goed oppassen.
Met deze post heb je heel goed duidelijk gemaakt dat je weinig tot geen LGBT-personen in je omgeving hebt. De realiteit is namelijk dat zij ALTIJD rekening houden met het risico op haat, bij al hun plannen en activiteiten. Kunnen we hand-in-hand-lopen? Hier wel, daar niet. Kunnen we elkaar een kus geven? Daar misschien wel, maar hier beslist niet.

Wat jij feitelijk zegt is dat iemand misschien wel homo mag zijn (want je geaardheid kun je niets aan doen), zolang je je maar vooral NIET als homo gedraagt (want zo'n nicht als Geer of Goor vinden we alleen op tv acceptabel). Het is geen homohaat, maar acceptatie is het zeer beslist ook niet. De beste omschrijving is denk ik tolerantie, maar dan vooral in de zin van nimby.

Nederland vertrut, verpreutst en wordt langzamerhand steeds conservatiever (lees: eng en achterlijk). Wat waren de jaren 70 een verademing!
pi_143594692
quote:
"Of je nu houdt van mannen of vrouwen heeft niets te maken met neutraliteit. Geaardheid heeft te maken met wie de persoon is, dat heeft niets te maken met een politieke of ideologische visie noch met een levensbeschouwing."
Dit zegt alles voor mij. Klaar.
dag
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:19:43 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143594906
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:13 schreef WJMW het volgende:

[..]

NOgal een kromme vergelijking, homoseksualiteit is een geaardheid. Leerlingen zijn benieuwd naar je, of je een relatie hebt, of je samenwoont of getrouwd bent etc. Dan is het heel normaal om daar (in zeer algemene bewoordingen )antwoord op te geven, als je homo bent is je partner iemand van hetzelfde geslacht, dat hoef je dan niet te verbergen
Voor de duizendste keer: dat zeg ik ook helemaal niet. :')
quote:
als je 'tegen' homo's bent of een neonazi bent hebben we het over een politieke of ideologische overtuiging. Die hoor je inderdaad voor je te houden, ook als je pvda'er of cda'er bent. Neutraliteit gaat over ideeën niet over wie je bent.
Ook je identiteit kan niet neutraal zijn. Neo-nazi, christen, homo of wat dan ook kan ook een way-of-life worden, voor sommigen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:23:46 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143595077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Met deze post heb je heel goed duidelijk gemaakt dat je weinig tot geen LGBT-personen in je omgeving hebt. De realiteit is namelijk dat zij ALTIJD rekening houden met het risico op haat, bij al hun plannen en activiteiten. Kunnen we hand-in-hand-lopen? Hier wel, daar niet. Kunnen we elkaar een kus geven? Daar misschien wel, maar hier beslist niet.

Wat jij feitelijk zegt is dat iemand misschien wel homo mag zijn (want je geaardheid kun je niets aan doen), zolang je je maar vooral NIET als homo gedraagt (want zo'n nicht als Geer of Goor vinden we alleen op tv acceptabel). Het is geen homohaat, maar acceptatie is het zeer beslist ook niet. De beste omschrijving is denk ik tolerantie, maar dan vooral in de zin van nimby.

Nederland vertrut, verpreutst en wordt langzamerhand steeds conservatiever (lees: eng en achterlijk). Wat waren de jaren 70 een verademing!
Ik vind absoluut niet dat homo's hun geaardheid moeten verzwijgen. Ik vind slechts dat ze op moeten passen met wat ze uitstralen. Zoals iedere docent, ongeacht geaardheid, politieke opvattingen, achtergrond of wat dan ook goed moet oppassen met wat hij uitstraalt.

Als flamboyante homo straal je nu eenmaal dingen uit die de neutraliteit van het onderwijs niet altijd ten goede komen. Net zoals je als hyperchristen dingen uitstraalt die de neutraliteit van het onderwijs niet altijd ten goede komen. Als leraar heb je nou eenmaal een verantwoordelijkheid die veel neutraliteit vereist.

Wat nou een acceptabel niveau van uitstralen is, dat is een heel andere discussie. Maar zo'n eensluidende uitspraak dat men mag uitstralen wat men wil, daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Bovenstaande geldt overigens alleen voor mensen die in functie zijn als leraar. Als ze thuis in roze leren broeken rondlopen en alleen maar 'meid' zeggen, moeten ze dat zelf weten.
pi_143595532
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor de duizendste keer: dat zeg ik ook helemaal niet. :')

[..]

Ook je identiteit kan niet neutraal zijn. Neo-nazi, christen, homo of wat dan ook kan ook een way-of-life worden, voor sommigen.
Wat is je punt dan?
pi_143595667
Als je neutraal onderwijs wil, moet je ook alle niet-openbare scholen sluiten.. die dragen een geloof uit binnen de muren namelijk...
dag
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:41:53 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143595716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:40 schreef Peter het volgende:
Als je neutraal onderwijs wil, moet je ook alle niet-openbare scholen sluiten.. die dragen een geloof uit binnen de muren namelijk...
Graag!
pi_143595735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind absoluut niet dat homo's hun geaardheid moeten verzwijgen. Ik vind slechts dat ze op moeten passen met wat ze uitstralen. Zoals iedere docent, ongeacht geaardheid, politieke opvattingen, achtergrond of wat dan ook goed moet oppassen met wat hij uitstraalt.

Als flamboyante homo straal je nu eenmaal dingen uit die de neutraliteit van het onderwijs niet altijd ten goede komen. Net zoals je als hyperchristen dingen uitstraalt die de neutraliteit van het onderwijs niet altijd ten goede komen. Als leraar heb je nou eenmaal een verantwoordelijkheid die veel neutraliteit vereist.

Wat nou een acceptabel niveau van uitstralen is, dat is een heel andere discussie. Maar zo'n eensluidende uitspraak dat men mag uitstralen wat men wil, daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Bovenstaande geldt overigens alleen voor mensen die in functie zijn als leraar. Als ze thuis in roze leren broeken rondlopen en alleen maar 'meid' zeggen, moeten ze dat zelf weten.
Moeten mannen dan ook maar niet al te mannelijk gaan doen en vrouwen niet al te vrouwelijk?

Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf is het heel duidelijk waar de meneer die in de OP wordt aangehaald op doelt. Namelijk op bepaalde migranten die een beetje moeite hebben met het feit dat mensen hier zo maar openlijk homoseksueel mogen zijn zonder daarvoor bestraft te worden.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:45:15 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143595808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:36 schreef WJMW het volgende:

[..]

Wat is je punt dan?
Mijn punt is dat het idee dat leraren moeten kunnen uitstralen wie zijn, niet oké is. Leraren moeten wel degelijk voorzichtig zijn met wat ze uitstralen. Dat betekent niet dat ze moeten verstoppen wie ze zijn; er zijn contexten waarin het volledig legitiem is om te vertellen wie ze zijn. Maar er zijn ook contexten waarin het volkomen irrelevant is wij zij zijn, en dan moeten ze dat gewoon achterwege laten.
pi_143595822
Ik heb liever helemaal geen homoseksuelen voor de klas. Homoseksualiteit is besmettelijk. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143595889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Graag!
Kinderen laten opvoeden door robots en ze geen enkel idee van de wereld geven lijkt me daar dan het beste bij aansluiten...
dag
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:51:52 #37
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143596002
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Moeten mannen dan ook maar niet al te mannelijk gaan doen en vrouwen niet al te vrouwelijk?
Ja. En hetero's moeten niet te hetero gaan doen, Chinezen moeten niet te Chinees gaan doen, etc.
quote:
Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf is het heel duidelijk waar de meneer die in de OP wordt aangehaald op doelt. Namelijk op bepaalde migranten die een beetje moeite hebben met het feit dat mensen hier zo maar openlijk homoseksueel mogen zijn zonder daarvoor bestraft te worden.
Zoals ik al vaker heb aangegeven, ben ik het met geen van beide partijen eens: die school (en Huygens, die de school steunt) gaat veel te ver in hun eisen dat de leraar zijn homoseksualiteit verzwijgt. Maar de leraar gaat te ver door te eisen dat hij zijn identiteit op ieder moment openlijk moet kunnen uitdragen. De waarheid ligt imo in het midden: de leraar moet zijn identiteit kunnen uitdragen, maar alleen in de gepaste contexten.
pi_143596004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Mijn punt is dat het idee dat leraren moeten kunnen uitstralen wie zijn, niet oké is. Leraren moeten wel degelijk voorzichtig zijn met wat ze uitstralen. Dat betekent niet dat ze moeten verstoppen wie ze zijn; er zijn contexten waarin het volledig legitiem is om te vertellen wie ze zijn. Maar er zijn ook contexten waarin het volkomen irrelevant is wij zij zijn, en dan moeten ze dat gewoon achterwege laten.
Doe dan voorbeelden geven, want een hoop "effeminate" homo's zijn gewoon zo als persoon, dat is niet iets wat ze achterwege kunnen laten en ik zie ook volstrekt geen enkele reden om dat achterwege te hoeven laten, als ze als persoon een goede leraar zijn.

Ben het met je eens dat een leraar voorzichtig moet zijn dat-ie wel neutraal blijft in zijn uitstraling, maar nogmaals, (zichtbaar) homo zijn heeft niks met een gebrek aan neutraliteit te maken, als dat nou eenmaal is hoe je bent. Als het ervoor zorgt dat-ie ongepaste dingen zegt of het steeds op ongepaste, irrelevante momenten naar boven blijft brengen, is hij ongeschikt als leraar omdat hij ongepaste dingen zegt, niet omdat hij homo is, of zelfs zichtbaar homo is.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:53:12 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143596054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:47 schreef Peter het volgende:

[..]

Kinderen laten opvoeden door robots en ze geen enkel idee van de wereld geven lijkt me daar dan het beste bij aansluiten...
Dat is een hyperbool. Ik pleit er niet voor om alle menselijkheid uit het onderwijs te halen. Zoals ik al tig keer heb gezegd, heb ik er geen problemen als leraren over zichzelf vertellen. Maar dat in de juiste context gebeuren.
pi_143596077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is een hyperbool. Ik pleit er niet voor om alle menselijkheid uit het onderwijs te halen. Zoals ik al tig keer heb gezegd, heb ik er geen problemen als leraren over zichzelf vertellen. Maar dat in de juiste context gebeuren.
En wie bepaalt 'de juiste context'? een politbureau?
dag
pi_143596160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja. En hetero's moeten niet te hetero gaan doen, Chinezen moeten niet te Chinees gaan doen, etc.

[..]

Zoals ik al vaker heb aangegeven, ben ik het met geen van beide partijen eens: die school (en Huygens, die de school steunt) gaat veel te ver in hun eisen dat de leraar zijn homoseksualiteit verzwijgt. Maar de leraar gaat te ver door te eisen dat hij zijn identiteit op ieder moment openlijk moet kunnen uitdragen. De waarheid ligt imo in het midden: de leraar moet zijn identiteit kunnen uitdragen, maar alleen in de gepaste contexten.
Ja en ik vind dat allemaal nogal kleinzerig. Primair is het van belang dat iemand in staat is goed te onderwijzen. Of dat met een kruisje om de nek, een hoofddoekje op of als vrouw met een mannelijk kapsel en een tuinbroek is, dat moet allemaal niet uitmaken.
Wanneer leraren ongewenst hun eigen denkbeelden te pas en te onpas gaan opleggen aan leerlingen wordt dat anders, maar volgens mij zijn er weinig homoseksuele of lesbische leraren die de hele dag tegenover hun leraren staan te oreren over hoe geweldig het wel niet is om op iemand van hetzelfde geslacht te vallen of gezellig een workshop 'iemand van hetzelfde geslacht oraal bevredigen' gaan houden.
pi_143596292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:56 schreef Monolith het volgende:

maar volgens mij zijn er weinig homoseksuele of lesbische leraren die de hele dag tegenover hun leraren staan te oreren over hoe geweldig het wel niet is om op iemand van hetzelfde geslacht te vallen of gezellig een workshop 'iemand van hetzelfde geslacht oraal bevredigen' gaan houden.
Behalve bij "relationele en seksuele vorming" op de basisschool. Het is immers van het grootste belang om de homo-tolerantie er zo vroeg mogelijk in te stampen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:02:57 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143596378
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:51 schreef tijnhet het volgende:

[..]

Doe dan voorbeelden geven, want een hoop "effeminate" homo's zijn gewoon zo als persoon, dat is niet iets wat ze achterwege kunnen laten en ik zie ook volstrekt geen enkele reden om dat achterwege te hoeven laten, als ze als persoon een goede leraar zijn.

Ben het met je eens dat een leraar voorzichtig moet zijn dat-ie wel neutraal blijft in zijn uitstraling, maar nogmaals, (zichtbaar) homo zijn heeft niks met een gebrek aan neutraliteit te maken, als dat nou eenmaal is hoe je bent. Als het ervoor zorgt dat-ie ongepaste dingen zegt of het steeds op ongepaste, irrelevante momenten naar boven blijft brengen, is hij ongeschikt als leraar omdat hij ongepaste dingen zegt, niet omdat hij homo is, of zelfs zichtbaar homo is.
Ja, precies. Het probleem is ook niet 'homo', het probleem is 'op ongepaste momenten irrelevante dingen uitdragen'. Of dat nou als homo, christen, voetbalfan of wat dan ook is.

Ik ben van mening dat je een leraar tijdens de les een zodanige voorbeeldfunctie en autoriteitspositie heeft, dat hij leerlingen extreem makkelijk beïnvloedt. Daarom moet die invloed zo neutraal mogelijk zijn: de leraar is er niet om leerlingen meningen te geven, de leraar is er om leerlingen handvatten te geven waarmee ze zelf meningen kunnen vormen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:04:38 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143596440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:53 schreef Peter het volgende:

[..]

En wie bepaalt 'de juiste context'? een politbureau?
Je kunt dat zelf niet bepalen? De meeste leraren hebben daar weinig problemen mee. Die weten zichzelf uitstekend uit hun lessen weg te cijferen zonder het menselijke contact met hun leerlingen te verliezen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:07:04 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143596513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja en ik vind dat allemaal nogal kleinzerig. Primair is het van belang dat iemand in staat is goed te onderwijzen. Of dat met een kruisje om de nek, een hoofddoekje op of als vrouw met een mannelijk kapsel en een tuinbroek is, dat moet allemaal niet uitmaken.
Wanneer leraren ongewenst hun eigen denkbeelden te pas en te onpas gaan opleggen aan leerlingen wordt dat anders, maar volgens mij zijn er weinig homoseksuele of lesbische leraren die de hele dag tegenover hun leraren staan te oreren over hoe geweldig het wel niet is om op iemand van hetzelfde geslacht te vallen of gezellig een workshop 'iemand van hetzelfde geslacht oraal bevredigen' gaan houden.
Zowel het kruisje als de tuinbroek als flamboyant gedrag stralen bepaalde idealen uit. Een leraar die, terwijl hij voor de klas staat, bepaalde ideeën uitstraalt, beïnvloedt leerlingen imo op een oneigenlijke manier.
pi_143596557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Ik ben van mening dat je een leraar tijdens de les een zodanige voorbeeldfunctie en autoriteitspositie heeft, dat hij leerlingen extreem makkelijk beïnvloedt. Daarom moet die invloed zo neutraal mogelijk zijn: de leraar is er niet om leerlingen meningen te geven, de leraar is er om leerlingen handvatten te geven waarmee ze zelf meningen kunnen vormen.
Idealiter leert een leraar kinderen denken. Maar volgens mij staat het vergroten van homo-tolerantie wel in een of andere politieke doelstelling over het onderwijs, en is het ook een verplicht onderdeel van bepaalde stukken lesstof die op school gedoceerd wordt. Dat is dus wel een mening waarvan door de staat verwacht wordt dat die wordt overgedragen.
(Dit even terzijde. Dit is alleen een reactie op je claim dat een leraar leerlingen niet meningen moet geven.)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:11:01 #47
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143596609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:08 schreef tijnhet het volgende:

[..]

Idealiter leert een leraar kinderen denken. Maar volgens mij staat het vergroten van homo-tolerantie wel in een of andere politieke doelstelling over het onderwijs, en is het ook een verplicht onderdeel van bepaalde stukken lesstof die op school gedoceerd wordt. Dat is dus wel een mening waarvan door de staat verwacht wordt dat die wordt overgedragen.
(Dit even terzijde. Dit is alleen een reactie op je claim dat een leraar leerlingen niet meningen moet geven.)
Dat vind ik ook fout. Je moet leerlingen niet vertellen dat homo's oké zijn. Je moet ze de feiten en het denkvermogen geven, waardoor ze zelf kunnen afleiden dat homo's oké zijn. Zeker bij iets als homotolerantie zou dat geen probleem moeten zijn, omdat er geen rationeel argument is om homo's niet oké te vinden.
pi_143596671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dat vind ik ook fout. Je moet leerlingen niet vertellen dat homo's oké zijn. Je moet ze de feiten en het denkvermogen geven, waardoor ze zelf kunnen afleiden dat homo's oké zijn. Zeker bij iets als homotolerantie zou dat geen probleem moeten zijn, omdat er geen rationeel argument is om homo's niet oké te vinden.
Redenen te over:

:)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:20:31 #49
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_143596923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor negers en joden? Of vrouwen?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:27:42 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143597183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor negers en joden? Of vrouwen?
Ja. Waarom zou dat anders zijn?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:30:13 #51
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_143597276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja. Waarom zou dat anders zijn?
Dat zou inderdaad niet anders moeten zijn. En volgens mij wordt er door een leraar niet neutraal gelaten of negers/joden/vrouwen slecht of goed zijn. :)

En hoewel ik je denkwijze interessant vind, ben je wel appels met peren aan het vergelijken. Het zijn van een neonazi is namelijk een persoonlijke keuze. Het zijn van homo niet. Dus moet je t vergelijken met het zijn van een neger of een vrouw. Nou zijn die laatste twee wel iets moeilijker te "verzwijgen"omdat ze uiterlijk kenbaar zijn, maar ze zitten in hetzelfde vakje of hebben er qua minderheid ooit in gezeten.

Wordt door een leraar in het midden gelaten dat genderdiscriminatie verkeerd is? nee volgens mij niet.
Wordt door een leraar in het midden gelaten of rasdiscriminatie verkeerd is? Nee, volgens mij niet.
Waarom moet dan volgens jou wel in het midden gelaten worden dat homodiscriminatie verkeerd is of niet?
L'Amour menaçant:
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:33:25 #52
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143597383
Beetje kut als zo'n vent in de klas gaat staan:

pi_143597464
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:33 schreef betyar het volgende:
Beetje kut als zo'n vent in de klas gaat staan:

[ afbeelding ]
Niet in z'n club-outfit natuurlijk, maar wat is er mis met zo'n vent in nette kleding voor de klas?
dag
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:39:36 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143597552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad niet anders moeten zijn. En volgens mij wordt er door een leraar niet neutraal gelaten of negers/joden/vrouwen slecht of goed zijn. :)
Dat zou dan ook moeten veranderen.

Als je mensen wilt vertellen wat ze moeten vinden, begin je maar een kerk. Scholen zijn er om mensen op te leiden die voor zichzelf kunnen denken.
pi_143597754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zowel het kruisje als de tuinbroek als flamboyant gedrag stralen bepaalde idealen uit. Een leraar die, terwijl hij voor de klas staat, bepaalde ideeën uitstraalt, beïnvloedt leerlingen imo op een oneigenlijke manier.
Ahja?

Ik had ook een docent die een kruisje omhad, hoe heeft die mij beïnvloed dan? En ohja, ik heb ook nog een homoseksuele leraar gehad op de basisschool, ben ik door hem biseksueel?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:54:09 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143597927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja?

Ik had ook een docent die een kruisje omhad, hoe heeft die mij beïnvloed dan? En ohja, ik heb ook nog een homoseksuele leraar gehad op de basisschool, ben ik door hem biseksueel?
Homo- of biseksueel kun je niet worden, dus nee. Hoe je dat beïnvloed heeft, dat kan ik niet ruiken. Wellicht heb je daardoor bepaalde ideeën of opvattingen over homo's, christenen, homoseksualiteit of christendom aan overgehouden.
pi_143598050
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Homo- of biseksueel kun je niet worden, dus nee. Hoe je dat beïnvloed heeft, dat kan ik niet ruiken. Wellicht heb je daardoor bepaalde ideeën of opvattingen over homo's, christenen, homoseksualiteit of christendom aan overgehouden.
Of ik ben er totaal niet door beïnvloed? kan ook he.

Die christelijke docent die wij hadden , die had een kruisje zo klein dat we het eindelijk nauwelijks konden zien.

En die homo-leraar heeft nooit een woord over zijn seksuele voorkeur gezegd. We kwamen er toevallig achter omdat hij hand in hand een keer liep met zijn partner , en toen hebben wij als kleine kut kinderen inspector gadget gespeeld. En zo kwamen wij er dus achter dat die een partner van hetzelfde geslacht had.

Maar om op bij mijn punt te komen: What is the fucking problem?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:00:14 #58
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143598090
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Niet in z'n club-outfit natuurlijk, maar wat is er mis met zo'n vent in nette kleding voor de klas?
Geen testosteron.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:03:18 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143598182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Of ik ben er totaal niet door beïnvloed? kan ook he.

Die christelijke docent die wij hadden , die had een kruisje zo klein dat we het eindelijk nauwelijks konden zien.

En die homo-leraar heeft nooit een woord over zijn seksuele voorkeur gezegd. We kwamen er toevallig achter omdat hij hand in hand een keer liep met zijn partner , en toen hebben wij als kleine kut kinderen inspector gadget gespeeld. En zo kwamen wij er dus achter dat die een partner van hetzelfde geslacht had.

Maar om op bij mijn punt te komen: What is the fucking problem?
Heb je überhaupt wel gelezen wat ik hierboven schreef? Wijs eens even aan waar ik zeg dat een leraar in z'n privétijd geen openlijke homo mag zijn. Gaat je niet lukken, want dat heb ik helemaal niet beweerd.
pi_143598208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel gelezen wat ik hierboven schreef? Wijs eens even aan waar ik zeg dat een leraar in z'n privétijd geen openlijke homo mag zijn. Gaat je niet lukken, want dat heb ik helemaal niet beweerd.
Homo ben je altijd, dat is exact het punt he.

Wat is nu openlijk homo zijn? jij denkt dat docenten met een homoseksuele voorkeur blowjob workshops geven aan de leerlingen ofzo?

Ga je met serieuze problemen bezig houden man.
pi_143598217
Neutraliteit ben ik het mee eens. Had een vriend die hield zelfs een pro-homo demonstratie in een supergaypak, zo met veren en al. En hij had wat dingen voor de kinderen gedemonstreerd, weet niet of ik dat moet opschrijven. Was echt te walgelijk voor woorden. Hij werkt er nu nog steeds, heeft zelfs voor de kleuterklas gestaan.
pi_143598257
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:04 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Neutraliteit ben ik het mee eens. Had een vriend die hield zelfs een pro-homo demonstratie in een supergaypak, zo met veren en al. En hij had wat dingen voor de kinderen gedemonstreerd, weet niet of ik dat moet opschrijven. Was echt te walgelijk voor woorden. Hij werkt er nu nog steeds, heeft zelfs voor de kleuterklas gestaan.
Geloofwaardigheid.......

0 , motherfucking 0

Ga je moeder pesten.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:07:01 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143598279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Homo ben je altijd, dat is exact het punt he.

Wat is nu openlijk homo zijn? jij denkt dat docenten met een homoseksuele voorkeur blowjob workshops geven aan de leerlingen ofzo?

Ga je met serieuze problemen bezig houden man.
Als je niet begrepen hebt wat ik schrijf, zeg dat dan of flikker gewoon op.
pi_143598283
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geloofwaardigheid.......

0 , motherfucking 0

Ga je moeder pesten.

Verder, :')
pi_143598324
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je niet begrepen hebt wat ik schrijf, zeg dat dan of flikker gewoon op.
Boehoe, er valt niets te begrijpen aan je post.

Je jankt alleen maar dat een docent "neutraal" moet zijn. Nou vertel eens, wat is neutraal zijn?
pi_143598340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:07 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Verder, :')
Je plaatje doet het niet.

Poging tot humor.... faal.
pi_143598343
Dus leren we kinderen ook niet meer oversteken.. Want je moet ze leren denken zodat ze dat zelf snappen. Darwinisme enzo!
dag
pi_143598350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:09 schreef Peter het volgende:
Dus leren we kinderen ook niet meer oversteken.. Want je moet ze leren denken zodat ze dat zelf snappen. Darwinisme enzo!
Inderdaad... _O-
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:13:25 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143598439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Boehoe, er valt niets te begrijpen aan je post.

Je jankt alleen maar dat een docent "neutraal" moet zijn. Nou vertel eens, wat is neutraal zijn?
Voor de nde keer: dat hij alle irrelevante persoonlijke info achterwege laat.
pi_143598440
En het recht van de sterkste? Dat werkt.. Maar is niet wenselijk. Niets mis met overdracht van waarden en normen. Zolang ze niet extreem zijn en alle kanten belicht blijven.
dag
pi_143598462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Pffff, en wat is irrelevante info?

Dat ga jij bepalen?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:14:45 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143598467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:09 schreef Peter het volgende:
Drogreden van het hellend vlak.
pi_143598481
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:13 schreef Peter het volgende:
En het recht van de sterkste? Dat werkt.. Maar is niet wenselijk. Niets mis met overdracht van waarden en normen. Zolang ze niet extreem zijn en alle kanten belicht blijven.
Recht van de sterkste is altijd aanwezig, of beter: recht van de meest aangepaste.

Of het nu gaat om fysieke kracht, mentale kracht, intelligentie .
pi_143598482
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

dat twee mannen of vrouwen ook een gezin kunnen vormen is hele relevante informatie bij het verbreden van hun wereldbeeld toch? Waarom mag iemand dat niet uitdragen?
dag
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:17:52 #75
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143598547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:13 schreef Peter het volgende:
Zodra je van overheidswege kinderen bepaalde meningen gaat opleggen, begeef je je op héél glad ijs. Dat begint met dingen waar iedereen achter kan staan, zoals 'homo's/vrouwen zijn niet minderwaardig', maar voor je het weet leert de overheid je kinderen dingen die je helemaal niet steunt.
pi_143598604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zodra je van overheidswege kinderen bepaalde meningen gaat opleggen, begeef je je op héél glad ijs. Dat begint met dingen waar iedereen achter kan staan, zoals 'homo's/vrouwen zijn niet minderwaardig', maar voor je het weet leert de overheid je kinderen dingen die je helemaal niet steunt.
Zoals wat?
pi_143598620
quote:

Op mijn middelbare school had ik niet het idee dat de openlijk homoseksuele docenten (m/v) nu zoveel moeite hadden met leerlingen die geen begrip hadden voor 'andere geaardheden'.

Ja, natuurlijk roept een boze leerling die de les wordt uitgestuurd wel eens wat over de geaardheid. Maar er zou door die leerling sowieso in zijn boosheid wel wat geroepen worden, en of nu de geaardheid, leeftijd, postuur, afkomst of huidskleur daarvoor gebruikt wordt lijkt mij niet relevant en je moet per definitie als docent de opmerkingen van een boze leerling niet persoonlijk opvatten.

Van leerlingen die zich structureel negatief over de geaardheid van sommige docenten uitlieten was geen sprake. Sommige docenten vielen op iemand van hun eigen geslacht, de hele school wist dat en ja op sommige informele momenten kwam dat gewoon ter sprake. Prima allemaal. Ik heb het nu over 12-15 jaar terug.

En natuurlijk moet je als docent je lessen als neutraal persoon geven. Je hele privé-situatie is in de les niet van belang. Maar dat neemt niet weg dat wanneer het op wat voor manier dan ook ter sprake komt je als docent best mag vertellen dat je partner iemand van hetzelfde geslacht is.

Sterker nog, ik denk dat het voor de ontwikkeling van kinderen héél goed is wanneer scholen homoseksualiteit accepteren en dat leerlingen ook zien dat die homoseksuele docent helemaal niet vreemd, raar of vies is, maar gewoon een docent als alle anderen. Dat is ten eerste goed voor leerlingen die van huis uit meekrijgen dat homoseksualiteit vies is. Onbekendheid zorgt er voor dat jongeren dit idee van hun ouders overnemen. Wanneer ze echter meer bekend zijn met homoseksualiteit is de kans groot dat jongeren hierover toch wat genuanceerder hun eigen mening gaan vormen. Ten tweede kan het heel waardevol zijn voor leerlingen die zelf homoseksueel zijn en worstelen met hun geaardheid. Die leerlingen zien dat homoseksualiteit niet alleen maar gelijk staat aan mannen in string die meevaren met de Gay-Pride, maar dat je als homoseksueel ook normaal gekleed een normaal leven als bijvoorbeeld docent kunt hebben.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:26:26 #78
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143598775
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:15 schreef Peter het volgende:

[..]

dat twee mannen of vrouwen ook een gezin kunnen vormen is hele relevante informatie bij het verbreden van hun wereldbeeld toch? Waarom mag iemand dat niet uitdragen?
Dat mag. Buiten het klaslokaal. Als een leerling tijdens de pauze vraagt: "Meester, wat heeft u in de vakantie gedaan?", dan hoef je echt geen uitvlucht te zoeken. Dan mag je rustig antwoorden: "Ik ben met mijn man en twee kinderen naar Spanje geweest." En als ze zich afvragen hoe twee mannen kinderen kunnen krijgen of als ze het raar vinden dat twee mannen kunnen huwen, mag je ze gerust jouw visie daarop vertellen. Zolang ze maar doorhebben dat je tegen ze praat als mens tegen mens, niet als leraar tegen leerling.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:29:21 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143598854
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zoals wat?
"Kapitalisme/socialisme is de betere keuze". "Nederland is het beste land ter wereld." "De doodstraf is acceptabel." Er hoeft maar een rechtse/linkse regering te zijn, en je hebt al kans dat leerlingen een subjectieve mening wordt aangepraat.
pi_143599024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Kapitalisme/socialisme is de betere keuze". "Nederland is het beste land ter wereld." "De doodstraf is acceptabel." Er hoeft maar een rechtse/linkse regering te zijn, en je hebt al kans dat leerlingen een subjectieve mening wordt aangepraat.
Ik hoor wel eens vaker mensen spreken over dat soort indoctrinatie, ook in schoolboeken.

Maar ik heb dat nooit meegekregen. Is dat op bepaalde scholen echt zo erg dan?
pi_143601152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat mag. Buiten het klaslokaal. Als een leerling tijdens de pauze vraagt: "Meester, wat heeft u in de vakantie gedaan?", dan hoef je echt geen uitvlucht te zoeken. Dan mag je rustig antwoorden: "Ik ben met mijn man en twee kinderen naar Spanje geweest." En als ze zich afvragen hoe twee mannen kinderen kunnen krijgen of als ze het raar vinden dat twee mannen kunnen huwen, mag je ze gerust jouw visie daarop vertellen. Zolang ze maar doorhebben dat je tegen ze praat als mens tegen mens, niet als leraar tegen leerling.
En waarom is het geen relevant onderwerp bij onder andere biologie/verzorging, of gewoon algemene ontwikkeling. Seksuele voorlichting is al lange tijd een verplicht onderwerp, je mag dan toch verwachten dat dit onderwerp volledig wordt behandeld inclusief uitleg dat sommige meisjes het leuker vinden om met meisjes bezig te zijn en sommige jongens met jongens. En dat daar uit voort komt dat ze graag samen willen wonen en ook wel samen kinderen willen opvoeden. Lijkt mij een prima onderdeel binnen een neutraal lespakket.

Ja, neutraal, want je belicht immers ook 'hoe het ook anders kan' dan de standaard van "mannentje+vrouwtje=kindjes". Nota bene een praktijk die steeds vaker voorkomt.
pi_143608200
Dus in de pauze hoeven kinderen niet te gehoorzamen? Hun leraar is niet 'in dienst' ...
dag
pi_143608794
TS:
Bij een leraar die neonazi is zou er geen sprake moeten zijn van of die persoon wel of niet zijn mening mag uiten. Die mag naar mijn mening geeneens leraar worden.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:30:16 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143610427
Ik pieker er niet over concessies te doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:31:02 #85
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_143610477
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een leraar is altijd een persoon en geen robot en zal dus al-tijd mensen beinvloeden, bewust of onbewust. Man, je beïnvloedt al iemand als je een suffe zak bent omdat mensen dan vaak je vak niet kiezen. Beetje naief te denken dat alles neutraal moet zijn en dat ooit kan worden.

Ik snap dat je geen pro-gay betoog gaat zitten houden in je les, maar mensen er vrij in laat om ene mening te vormen. Maar openlijk uitkomen voor je geaardheid, of liever eigenlijk "het gewoonweg niet verzwijgen"daar zie ik totaal niets verkeerds aan. Net zoals iemand openlijk vrouw kan zijn. Of neger. Een leraar is een persoon. En respect bijbrengen voor andere mensen en mensen die anders zijn dan jij dat heeft geen fuck met niet neutraal zijn te maken, dat zijn normen en waarden die IEDER mens zou moeten leren. Daat hoef je ene kind helemaal niet vrij in te laten om dat te ontdekken.

Sterker nog, het staat in de grondwet dat je niet mag discrimineren, dus je HOORT het ze bij te brengen. Het is een basis ding, net zoals gij zult niet stelen en gij zult niet moorden. Moeten kinderen daar ook zelf nadenkend achter komen? Nee dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ang3l op 19-08-2014 22:39:00 ]
L'Amour menaçant:
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:31:26 #86
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_143610498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen testosteron.
Nonsens. Next!
L'Amour menaçant:
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:32:04 #87
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_143610544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En de neger mag alleen in zijn prive tijd neger zijn?
De vrouw alleen in haar prive tijd?
T is niet iets wat je aan en uit kan switchen jongeman ;)
L'Amour menaçant:
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:45:53 #88
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143611374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik hoor wel eens vaker mensen spreken over dat soort indoctrinatie, ook in schoolboeken.

Maar ik heb dat nooit meegekregen. Is dat op bepaalde scholen echt zo erg dan?
Ik kan alleen uit ervaring spreken, dus dat is geen bewijs. Ik wijs er slechts op dat als we overheid toestaan bepaalde meningen aan onze kinderen op te dringen, dat je er prat op kunt gaan dat er ook minder vanzelfsprekende meningen gaan volgen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:48:12 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143611494
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:27 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En waarom is het geen relevant onderwerp bij onder andere biologie/verzorging, of gewoon algemene ontwikkeling. Seksuele voorlichting is al lange tijd een verplicht onderwerp, je mag dan toch verwachten dat dit onderwerp volledig wordt behandeld inclusief uitleg dat sommige meisjes het leuker vinden om met meisjes bezig te zijn en sommige jongens met jongens. En dat daar uit voort komt dat ze graag samen willen wonen en ook wel samen kinderen willen opvoeden. Lijkt mij een prima onderdeel binnen een neutraal lespakket.

Ja, neutraal, want je belicht immers ook 'hoe het ook anders kan' dan de standaard van "mannentje+vrouwtje=kindjes". Nota bene een praktijk die steeds vaker voorkomt.
Natuurlijk moet homoseksualiteit tijdens seksuele voorlichting en tijdens maatschappijleer naar voren komen. Ongeacht de geaardheid van de leraar. Maar als het een homoseksuele leraar is, moet die het bij de feiten houden en geen persoonlijke anekdotes of zoiets gaan vertellen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:49:09 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143611550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:51 schreef Peter het volgende:
Dus in de pauze hoeven kinderen niet te gehoorzamen? Hun leraar is niet 'in dienst' ...
Alleen jij hoeft niet te gehoorzamen. Alle andere kinderen begrijpen dat hun leraar zelfs als hij in dienst is ook informeel met hen kan praten.
pi_143611611
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan alleen uit ervaring spreken, dus dat is geen bewijs. Ik wijs er slechts op dat als we overheid toestaan bepaalde meningen aan onze kinderen op te dringen, dat je er prat op kunt gaan dat er ook minder vanzelfsprekende meningen gaan volgen.
Ja, maar dit kun je tot in het ziekelijke doortrekken he.

Wat met het vak maatschappijleer? iemand heeft zijn opvattingen over de maatschappij in een boek geschreven en met dat boek word dan lesgegeven.

Moeten we kinderen alleen nog exacte vakken + taal geven?
pi_143611703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:00 schreef Rurik het volgende:
TS:
Bij een leraar die neonazi is zou er geen sprake moeten zijn van of die persoon wel of niet zijn mening mag uiten. Die mag naar mijn mening geeneens leraar worden.
Waarom niet?

Het gaat er toch om of die goed onderwijs geeft?
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:52:48 #93
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143611762
Mijn zoon had op de basisschool een homosexuele leraar en daar is nooit geheimzinnig over gedaan, werd ook niet bijzonder benadrukt of zo. Hij maakte er geen issue van en dus de kinderen ook niet.
Was een leuke en goede leraar.
Was overigens een protestants christelijke basisschool.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:53:52 #94
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143611817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:31 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Een leraar is altijd een persoon en geen robot en zal dus al-tijd mensen beinvloeden, bewust of onbewust. Man, je beïnvloedt al iemand als je een suffe zak bent omdat mensen dan vaak je vak niet kiezen. Beetje naief te denken dat alles neutraal moet zijn en dat ooit kan worden.
Correctie; het is idealistisch. Ik denk niet dat het helemaal neutraal kan worden. Negers kunnen niet van kleur veranderen, vrouwen kunnen niet magisch hun tieten doen verdwijnen en homo's kunnen niet plots op vrouwen vallen. Maar ik vind wel dat we moeten streven naar neutraliteit, voor zover dat redelijk is.
quote:
Ik snap dat je geen pro-gay betoog gaat zitten houden in je les, maar mensen er vrij in laat om ene mening te vormen. Maar openlijk uitkomen voor je geaardheid, of liever eigenlijk "het gewoonweg niet verzwijgen"daar zie ik totaal niets verkeerds aan. Net zoals iemand openlijk vrouw kan zijn. Of neger. Een leraar is een persoon. En respect bijbrengen voor andere mensen en mensen die anders zijn dan jij dat heeft geen fuck met niet neutraal zijn te maken, dat zijn normen en waarden die IEDER mens zou moeten leren. Daat hoef je ene kind helemaal niet vrij in te laten om dat te ontdekken.
Kinderen normen en waarden opdringen is indoctrinatie. Als christelijke scholen hun leerlingen leren dat ze homo's moeten haten, schreeuwt iedereen moord en brand. We moeten het dus ook niet andersom doen. Normen en waarden bijbrengen is een taak van de ouders, niet van de school. De school moet leerlingen slechts de handvatten bijbrengen om zelf een mening te kunnen vormen.
quote:
Sterker nog, het staat in de grondwet dat je niet mag discrimineren, dus je HOORT het ze bij te brengen. Het is een basis ding, net zoals gij zult niet stelen en gij zult niet moorden. Moeten kinderen daar ook zelf nadenkend achter komen? Nee dus.
Dat het in de grondwet staat, is gewoon een feit. Dat mag iedere leraar zijn leerlingen dus vertellen. Maar hij mag ze niet vertellen dat dat een goede regel is. Hij mag ze hoogstens vertellen wat de argumenten voor en tegen zijn.
pi_143611862
Het lijkt mij juist nuttig als docenten zich uberhaupt neutraal opstellen. Uiteindelijk wordt een curriculum breed vastgesteld en dat zou in beginsel zo uniform mogelijk uitgedragen moeten worden.

Zou niet weten waarom een homoseksuele docent zich daarin anders zou moeten opstellen dan een heteroseksuele docent. Wat heeft wiskunde met homoseksualiteit te maken?
pi_143611935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom niet?

Idd. Al zou de beste man in een nazi-uniform verschijnen. Als hij didactisch vaardig kan uitleggen hoe je met priemgetallen en primitieven om moet gaan. Who cares?
pi_143611966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom niet?

Je kunt geen goed onderwijs geven als je genocide goed praat.
pi_143612004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:56 schreef Rurik het volgende:

[..]

Die praat hij dan ook niet goed tijdens het les geven.
pi_143612008
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:56 schreef Rurik het volgende:

[..]

Waarom zou het tijdens een natuurkunde les over genocide gaan? Of het moet dan toevallig over de dichtheid van Zyklon B gaan natuurlijk.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:58:12 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143612054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar dit kun je tot in het ziekelijke doortrekken he.
Dat kan, maar ik denk dat iedereen het erover eens is dat we dat niet moeten doen.
quote:
Wat met het vak maatschappijleer? iemand heeft zijn opvattingen over de maatschappij in een boek geschreven en met dat boek word dan lesgegeven.

Moeten we kinderen alleen nog exacte vakken + taal geven?
Ook vakken als maatschappijleer kunnen neutraal gegeven worden. Je kunt leerlingen uitstekend leren over de geschiedenis en werking van onze staat vertellen zonder kant te kiezen. Dat gebeurt niet altijd, dat klopt, en dat is jammer.
pi_143612084
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Idd. Al zou de beste man in een nazi-uniform verschijnen. Als hij didactisch vaardig kan uitleggen hoe je met priemgetallen en primitieven om moet gaan. Who cares?
Inderdaad.
pi_143612208
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waarom zou het tijdens een natuurkunde les over genocide gaan? Of het moet dan toevallig over de dichtheid van Zyklon B gaan natuurlijk.
Een leraar is een voorbeeld voor leerlingen. Dan wil je niet iemand hebben die in z'n privéleven de moord op miljoenen Joden goed praat, ook al heeft hij het er in z'n les niet over.
pi_143612262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik denk dat iedereen het erover eens is dat we dat niet moeten doen.

[..]

Ook vakken als maatschappijleer kunnen neutraal gegeven worden. Je kunt leerlingen uitstekend leren over de geschiedenis en werking van onze staat vertellen zonder kant te kiezen. Dat gebeurt niet altijd, dat klopt, en dat is jammer.
Een vak als geschiedenis is per definitie interpretatie.
pi_143612340
quote:
"Wij leven in een grote stad en daar zijn mensen van verschillende origine met verschillende overtuigingen. Daarom moeten we een minimum aan regels laten respecteren."
Ah, eenrichtingsverkeer?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:05:37 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143612440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een vak als geschiedenis is per definitie interpretatie.
Dat neemt niet weg dat er een vrij grote mate van neutraliteit nagestreefd kan worden. Of toch tenminste: een Westerse 'intersubjectiviteit', om een woord uit de filosofie te stelen.
pi_143612459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:01 schreef Rurik het volgende:

[..]

Een leraar is een voorbeeld voor leerlingen. Dan wil je niet iemand hebben die in z'n privéleven de moord op miljoenen Joden goed praat, ook al heeft hij het er in z'n les niet over.
Dat van dat uniform is natuurlijk gekheid. In principe zou een leraar zijn privé-omstandigheden niet uitgebreid moeten uitdragen in zijn functie. In het beste geval zou het niet moeten uitmaken of een docent in privé extreme standpunten aanhangt, zolang hij zijn functie naar behoren (en neutraal) uitoefent.
pi_143612474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat er een vrij grote mate van neutraliteit nagestreefd kan worden. Of toch tenminste: een Westerse 'intersubjectiviteit', om een woord uit de filosofie te stelen.
Hoe dan?

De geschiedenis is al geschreven. Vrijwel altijd door de overwinnaar.
pi_143612564
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:05 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat van dat uniform is natuurlijk gekheid. In principe zou een leraar zijn privé-omstandigheden niet uitgebreid moeten uitdragen in zijn functie. In het beste geval zou het niet moeten uitmaken of een docent in privé extreme standpunten aanhangt, zolang hij zijn functie naar behoren (en neutraal) uitoefent.
Kom op zeg. Die leraar doet dan op het ene moment allemaal extreem antisemitische uitspraken op Twitter en het andere moment geeft hij een Joods meisje bijles. Dat kan toch niet.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:08:50 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143612579
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe dan?

De geschiedenis is al geschreven. Vrijwel altijd door de overwinnaar.
Onder meer door dat te benadrukken. En door, wanneer we weten hoe de geschiedschrijving beïnvloed is door de overwinnaar, de versie van de verliezer erbij te geven. Verder, door zoveel mogelijk bij de feiten te blijven, door interpretaties duidelijk als subjectief te presenteren, en er zijn vast nog manieren.
pi_143612708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:08 schreef Rurik het volgende:

[..]

Kom op zeg. Die leraar doet dan op het ene moment allemaal extreem antisemitische uitspraken op Twitter en het andere moment geeft hij een Joods meisje bijles. Dat kan toch niet.
En als hij nou zo goed les kan geven waardoor dat Joodse meisje daar de rest van haar leven baat bij heeft? Beter dan een andere docent?
pi_143612764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En als hij nou zo goed les kan geven waardoor dat Joodse meisje daar de rest van haar leven baat bij heeft? Beter dan een andere docent?
:')

Basis van goed lesgeven is vertrouwen. Zou jij iemand vertrouwen die je het liefst in een kamp zou willen stoppen?
pi_143612880
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Natuurlijk moet homoseksualiteit tijdens seksuele voorlichting en tijdens maatschappijleer naar voren komen. Ongeacht de geaardheid van de leraar. Maar als het een homoseksuele leraar is, moet die het bij de feiten houden en geen persoonlijke anekdotes of zoiets gaan vertellen.
En wat is het verschil met een heteroseksuele leraar? Mag die wel uitgebreid beschrijven wat hij/zij die nacht in de slaapkamer heeft uitgespookt?

Het gaat er hier om dat de homoseksuele leraar een baan is geweigerd omdat hij zich niet neutraal zou kunnen opstellen. Ik zie niet in op welke vlakken een homoseksuele leraar zich meer neutraal moet opstellen als andere leraren. Voor beiden geldt: feiten moeten niet verzwegen worden maar je moet in geen geval met jouw mening zaken afkeuren.

Dus als ter sprake komt, in welke context dan ook, kun je als docent prima oppervlakkig over je privé situatie vertellen. Gewoon simpel huisje-boompje-beestje, hobby's, afkomst. Juist wanneer je niet openlijk (oppervlakkig) over deze zaken kan/mag vertelle is er geen sprake meer van neutraliteit. Er is dan immers door iemand het oordeel geveld dat de privé situatie kennelijk onacceptabel is. Want over een acceptabel situatie zou je best mogen vertellen.

Het gaat hier om neutraliteit. En in jouw berichten pleit jij hier tegen. Jij pleit er immers voor dat een homoseksuele docent zich in een bepaalde situatie anders moet gedragen als een heteroseksuele docent in eenzelfde situatie. De homoseksuele docent mag immers in zijn les niets laten blijken van zijn geaardheid. Hij moet zich volgens jou verbergen, hetgeen een teken van afkeur is. Het tegenovergestelde van neutraliteit.
Neutraliteit is als je jezelf kunt zijn zonder daarbij een oordeel over andere te vellen. En ik denk dat veel homoseksuelen daar juist heel goed in zijn omdat ze zelf uit ervaring heel goed weten hoe het is als anderen meteen maar hun negatieve (voor)oordelen over je uitspreken.
pi_143612989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Onder meer door dat te benadrukken. En door, wanneer we weten hoe de geschiedschrijving beïnvloed is door de overwinnaar, de versie van de verliezer erbij te geven. Verder, door zoveel mogelijk bij de feiten te blijven, door interpretaties duidelijk als subjectief te presenteren, en er zijn vast nog manieren.
De versie van de verliezer is er relatief vaak niet.
pi_143613013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:14 schreef Rurik het volgende:

[..]

Basis van goed lesgeven is vertrouwen. Zou jij iemand vertrouwen die je het liefst in een kamp zou willen stoppen?
Basis van goed lesgeven is m.i.:
- zelf de materie volledig beheersen;
- over goede mondelinge en didactische vaardigheden beschikken;
- geduld en doorzettingsvermogen hebben;
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:20:55 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143613068
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan benadruk je dat het de versie van de winnaar is. En leer je de leerlingen hoe je die versie kritisch kunt bekijken om te zien wat wellicht waarheid is en wat niet. Dat is waarvoor school dient. Zoiets kunnen ze ook het dagelijkse leven gebruiken, waarin ze gebombardeerd worden met eenzijdige berichten.
pi_143613204
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan benadruk je dat het de versie van de winnaar is. En leer je de leerlingen hoe je die versie kritisch kunt bekijken om te zien wat wellicht waarheid is en wat niet. Dat is waarvoor school dient. Zoiets kunnen ze ook het dagelijkse leven gebruiken, waarin ze gebombardeerd worden met eenzijdige berichten.
Hoe kun je bekijken wat de waarheid is, als er maar een verhaal is?

En ze hebben de holocaust bagatelliseren zelfs strafbaar willen maken. Nou, ik wacht nog steeds op de keiharde 6miljoen bewijs.
pi_143613314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Basis van goed lesgeven is m.i.:
- zelf de materie volledig beheersen;
- over goede mondelinge en didactische vaardigheden beschikken;
- geduld en doorzettingsvermogen hebben;
Straks ga je nog zeggen dat iemand met een geschiedenis van seksueel misbruik les mag geven.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:28:04 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143613351
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe kun je bekijken wat de waarheid is, als er maar een verhaal is?
Dat gaat niet, en daar moeten leerlingen mee om leren gaan.
quote:
En ze hebben de holocaust bagatelliseren zelfs strafbaar willen maken. Nou, ik wacht nog steeds op de keiharde 6miljoen bewijs.
Het verbieden van holocaustontkenning vind ik ook nergens op slaan, maar dat is een heel andere discussie.
pi_143613381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat gaat niet, en daar moeten leerlingen mee om leren gaan.

[..]

Het verbieden van holocaustontkenning vind ik ook nergens op slaan, maar dat is een heel andere discussie.
Dat is helemaal geen andere discussie, dat toont juist aan hoe machtig het verhaal van de overwinnaar is.
pi_143613386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:27 schreef Rurik het volgende:

[..]

Straks ga je nog zeggen dat iemand met een geschiedenis van seksueel misbruik les mag geven.
Ik snap het niet. Een slachtoffer van seksueel misbruik zou volgens jou geen les mogen geven?
pi_143614245
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Een slachtoffer van seksueel misbruik zou volgens jou geen les mogen geven?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 00:40:01 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_143615839
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Kinderen normen en waarden opdringen is indoctrinatie. Als christelijke scholen hun leerlingen leren dat ze homo's moeten haten, schreeuwt iedereen moord en brand. We moeten het dus ook niet andersom doen. Normen en waarden bijbrengen is een taak van de ouders, niet van de school. De school moet leerlingen slechts de handvatten bijbrengen om zelf een mening te kunnen vormen.

Dat het in de grondwet staat, is gewoon een feit. Dat mag iedere leraar zijn leerlingen dus vertellen. Maar hij mag ze niet vertellen dat dat een goede regel is. Hij mag ze hoogstens vertellen wat de argumenten voor en tegen zijn.
Ik vind je doorslaan. :)
L'Amour menaçant:
pi_143616173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:

Er zijn cijfers van de kampen bekend. Opgeteld zul je wellicht in de miljoenen komen. Of het er precies 6.000.000 zijn, weet niemand.

Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat er geen kampen waren waar massaal joden, zigeuners, homo's, negers, gevangenen, politieke tegenstanders, communisten, gehandicapten, etc. etc. vergast zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143616250
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn cijfers van de kampen bekend. Opgeteld zul je wellicht in de miljoenen komen. Of het er precies 6.000.000 zijn, weet niemand.

Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat er geen kampen waren waar massaal joden, zigeuners, homo's, negers, gevangenen, politieke tegenstanders, communisten, gehandicapten, etc. etc. vergast zijn?
Nee dat wil ik niet zeggen, doe niet zo hysterisch vent.
pi_143616255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee dat wil ik niet zeggen, doe niet zo hysterisch vent.
Wat wil je dan zeggen? En niks hysterisch hoor. :)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143616265
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat wil je dan zeggen? En niks hysterisch hoor. :)
Precies wat er staat, ik wil bewijs zien voor die 6 miljoen.
pi_143616284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Precies wat er staat, ik wil bewijs zien voor die 6 miljoen.
Hoe wil je dat verkrijgen als we het hebben over 70 jaar geleden? Denk jij dat alle doden overal netjes worden bijgehouden in een oorlog? Allemaal? En als het er 5.284.304 zijn, wat zegt dat dan?

pi_143616293
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe wil je dat verkrijgen als we het hebben over 70 jaar geleden? Denk jij dat alle doden overal netjes worden bijgehouden in een oorlog? Allemaal? En als het er 5.284.304 zijn, wat zegt dat dan?
Nee, en daarom moeten we er niet zo'n absurd groot getal aan hangen.
pi_143616308
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, "we moeten" dat niet? Omdat jij dat zegt?

Welk getal moet er dan "aan gehangen" worden?

pi_143616331
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, "we moeten" dat niet? Omdat jij dat zegt?

Welk getal moet er dan "aan gehangen" worden?
Ik wil feiten, geen achterlijke schattingen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:01:20 #131
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143616352
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus omdat je niet weet of er 6.000.000 of 5,823,421 mensen zijn doodgemaakt mag je geen globaal afgeronde getallen gebruiken en moeten we maar terug vallen op wat precies?
pi_143616370
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik wil feiten, geen achterlijke schattingen.
"Achterlijke" schattingen nog wel. Waarom is het achterlijk?

En hoeveel feiten kun je precies extraheren uit een geschiedenis die nogal lastig precies te kennen is? Media kunnen feiten anno 2014 nog niet eens goed weergeven, met alle controlemogelijkheden vandien. Hoe wil je dat in godsnaam voor een periode van 70 jaar geleden doen?

pi_143616376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:01 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dus omdat je niet weet of er 6.000.000 of 5,823,421 mensen zijn doodgemaakt mag je geen globaal afgeronde getallen gebruiken en moeten we maar terug vallen op wat precies?
Vals argument, je doet expres twee getallen die heel dicht bij elkaar zitten.

Er is totaal geen bewijs dat het ook maar in de buurt van 6 miljoen komt.
pi_143616407
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Achterlijke" schattingen nog wel. Waarom is het achterlijk?

En hoeveel feiten kun je precies extraheren uit een geschiedenis die nogal lastig precies te kennen is? Media kunnen feiten anno 2014 nog niet eens goed weergeven, met alle controlemogelijkheden vandien. Hoe wil je dat in godsnaam voor een periode van 70 jaar geleden doen?
Lees eens terug waar het mij echt om te doen was, want we dwalen nogal af .
pi_143616435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Lees eens terug waar het mij echt om te doen was, want we dwalen nogal af .
Jij ziet in dat getal van 6 miljoen "het verhaal van de overwinnaar"? Welke overwinnaar precies? Heydrich en Adolf en zijn kornuiten? Of wie bedoel je?

woensdag 20 augustus 2014 @ 01:07:04 #136
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143616468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vals argument, je doet expres twee getallen die heel dicht bij elkaar zitten.

Er is totaal geen bewijs dat het ook maar in de buurt van 6 miljoen komt.
In Duitsland geven ze je hetzelfde verhaal. Als zowel de loser als de winnaars het met elkaar eens zijn mag je er wel vanuit gaan dat de waarheid niet miljoenen mensen van de officiële versie is. Tenzij jij een geweldige bron voor je claims hebt natuurlijk.
pi_143616499
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij ziet in dat getal van 6 miljoen "het verhaal van de overwinnaar"? Welke overwinnaar precies? Heydrich en Adolf en zijn kornuiten? Of wie bedoel je?
Nee, ik zie in het getal 6 miljoen niet direct het verhaal van de overwinnaar.

Waar mij het omgaat is dat de holocaust bijna als heilig word gezien, je moet vooral geen kritiek hebben op het holocaust-verhaal dat je voorgeschoteld word.

Ze hebben zelfs het bagatelliseren van de holocaust een tijdje strafbaar willen stellen, en bagatelliseren betekent in deze gewoon: twijfels aan bepaalde dingen aan de holocaust, aan de cijfers enz .

Kortom: geschiedenis is onderhevig aan onderzoek en interpretatie, maar bij de holocaust moet je dat vooral niet doen !

Ik weet nog goed dat mijn docent zelfs een keer boos op mij werd omdat ik bepaalde vraagtekens had over de holocaust. Het heeft een heilige schaal gekregen, en dat vind ik erg kwalijk.
pi_143616504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:07 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

In Duitsland geven ze je hetzelfde verhaal. Als zowel de loser als de winnaars het met elkaar eens zijn mag je er wel vanuit gaan dat de waarheid niet miljoenen mensen van de officiële versie is. Tenzij jij een geweldige bron voor je claims hebt natuurlijk.
|:(
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:10:29 #139
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143616526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

|:(
Stop eens met je hoofd tegen de muur rammen. Straks kunnen je toch al weinig overgebleven hersencellen niet met een geweldige reden komen voor je twijfels.
pi_143616531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ik zie in het getal 6 miljoen niet direct het verhaal van de overwinnaar.

Waar mij het omgaat is dat de holocaust bijna als heilig word gezien, je moet vooral geen kritiek hebben op het holocaust-verhaal dat je voorgeschoteld word.

Ze hebben zelfs het bagatelliseren van de holocaust een tijdje strafbaar willen stellen, en bagatelliseren betekent in deze gewoon: twijfels aan bepaalde dingen aan de holocaust, aan de cijfers enz .

Kortom: geschiedenis is onderhevig aan onderzoek en interpretatie, maar bij de holocaust moet je dat vooral niet doen !

Ik weet nog goed dat mijn docent zelfs een keer boos op mij werd omdat ik bepaalde vraagtekens had over de holocaust. Het heeft een heilige schaal gekregen, en dat vind ik erg kwalijk.
Ik ben het met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn en ik vind het dan ook onzin dat het strafbaar is.

Maar welke motivatie heb je dan om die cijfers te betwijfelen? Is het teveel? Pol Pot joeg in 2 jaar 3 miljoen mensen de dood in, waarom zouden de nazi's dan geen 6 miljoen mensen in ~4 jaar of ~6 jaar (afhankelijk van hoe je rekent) vermoord kunnen hebben?

pi_143616535
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:10 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Stop eens met je hoofd tegen de muur rammen. Straks kunnen je toch al weinig overgebleven hersencellen niet met een geweldige reden komen voor je twijfels.
ok
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:12:21 #142
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143616568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ok
Trol dus. Anders was je nu ondertussen wel gekomen met een reden voor je ''vraagtekens''.
pi_143616599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:12 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Trol dus. Anders was je nu ondertussen wel gekomen met een reden voor je ''vraagtekens''.
Nee hoor, ik heb gewoon geen zin om te antwoorden.

Bij matador doe ik dat wel netjes.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:14:30 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143616624
Mag een docent wel vertellen dat hij hetero is?
Mag een docent wel vertellen dat hij wijn drinkt?
Mag een docent wel vertellen dat hij voor ajax is?
Mag een docent wel vertellen dat hij Putin niet zo'n fijne vent vindt?
Mag een docent wel vertellen dat hij D66 stemt?

Waar houdt de neutraliteit op? Of welke zaken mag je wel delen, en welke niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143616629
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn en ik vind het dan ook onzin dat het strafbaar is.

Maar welke motivatie heb je dan om die cijfers te betwijfelen? Is het teveel? Pol Pot joeg in 2 jaar 3 miljoen mensen de dood in, waarom zouden de nazi's dan geen 6 miljoen mensen in ~4 jaar of ~6 jaar (afhankelijk van hoe je rekent) vermoord kunnen hebben?
Ik vind het redelijk ongeloofwaardig dat zoveel mensen er in trapte ja.
pi_143616657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind het redelijk ongeloofwaardig dat zoveel mensen er in trapte ja.
Jij vindt het "redelijk ongeloofwaardig" dat er 6 miljoen mensen vermoord zijn, zeg je. En daarna dat mensen "daarin trappen".

Zeg dan eens eerlijk wat je WEL gelooft?

pi_143616674
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij vindt het "redelijk ongeloofwaardig" dat er 6 miljoen mensen vermoord zijn, zeg je. En daarna dat mensen "daarin trappen".

Zeg dan eens eerlijk wat je WEL gelooft?
De holocaust is gebeurd.

Getuigenverklaringen, archieven, beelden genoeg. Ik ben geen holocaustontkenner, vind dat nogal onzinnig.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:17:48 #148
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143616685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb gewoon geen zin om te antwoorden.

Bij matador doe ik dat wel netjes.
Mij matador heb je nog geen enkele niet emotionele reden gegeven. Maar blijf vooral door trollen zonder met feiten te komen.
pi_143616711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:17 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Mij matador heb je nog geen enkele niet emotionele reden gegeven. Maar blijf vooral door trollen zonder met feiten te komen.
Ok, stalk mij nog wat verder.
pi_143616777
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:D
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:24:10 #151
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143616789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:14 schreef Janneke141 het volgende:
Mag een docent wel vertellen dat hij hetero is?
Mag een docent wel vertellen dat hij wijn drinkt?
Mag een docent wel vertellen dat hij voor ajax is?
Mag een docent wel vertellen dat hij Putin niet zo'n fijne vent vindt?
Mag een docent wel vertellen dat hij D66 stemt?

Waar houdt de neutraliteit op? Of welke zaken mag je wel delen, en welke niet?
Saaie leraar heb je als diegene niks durft te vertellen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bevuil het internet dan niet met je dommigheid en geef eens een antwoord dat verder gaat dan hihi wat dom dat mensen daar intrappen. Iets ''aanvoelen'' is geen overtuigend argument als het over geschiedenis gaat.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:25:40 #152
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143616816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:D
Eerst kindermoordenaars die raketten is scholen verstoppen verdedigen en nu meedoen met een holocaust ontkenner die geen jodenhater is, maar dingen aanvoelt. PM elkaar eens voor een date. Gebruik alsjeblieft wel anticonceptie de komende 40 jaar.
pi_143616860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:25 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Eerst kindermoordenaars die raketten is scholen verstoppen verdedigen en nu meedoen met een holocaust ontkenner die geen jodenhater is, maar dingen aanvoelt. PM elkaar eens voor een date. Gebruik alsjeblieft wel anticonceptie de komende 40 jaar.
Jij bent echt zo'n internetheld. Ik 'voel' het. Het straalt van elke reactie af die je hier neerzet. En typisch dat je idd weer op mij reageert zoals gewoonlijk. :D
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:28:50 #154
346939 Janneke141
pi_143616870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:24 schreef Brum_brum het volgende:
Saaie leraar heb je als diegene niks durft te vertellen.
Als de goegemeente vindt dat je als leraar vooral neutraal moet zijn, is niet de vraag wat je durft te vertellen maar wat je mag vertellen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:38:02 #155
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143617037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij bent echt zo'n internetheld. Ik 'voel' het. Het straalt van elke reactie af die je hier neerzet. En typisch dat je idd weer op mij reageert zoals gewoonlijk. :D
Je doet net alsof het iets raars en lafs is dat mensen liever anoniem andere mensen afkraken die gewelddadig en overduidelijk de connectie met de realiteit kwijt zijn. Het feit dat je nooit reageert als iemand met hard empirisch bewijs van je ongelijk komt geeft aan dat je ook niet de slimste mens bent. Helaas mag je wel stemmen waarschijnlijk dus ik blijf het toch maar doen.
pi_143617050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:38 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Je doet net alsof het iets raars en lafs is dat mensen liever anoniem andere mensen afkraken die gewelddadig en overduidelijk de connectie met de realiteit kwijt zijn. Het feit dat je nooit reageert als iemand met hard empirisch bewijs van je ongelijk komt geeft aan dat je ook niet de slimste mens bent. Helaas mag je wel stemmen waarschijnlijk dus ik blijf het toch maar doen.

Laat je niet zo kennen man. Internetheld
pi_143617110

woensdag 20 augustus 2014 @ 01:48:35 #159
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143617171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Laat je niet zo kennen man. Internetheld
Is Gaza helemaal volgebouwd met huizen?
pi_143617179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:25 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Kun je ook een keer normaal reageren?
pi_143617189
quote:
9s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zijn onwerkelijke aantallen :{
I know. Afgelopen weekend voor het eerst in mijn stamboom gedoken. Alleen directe familie zijn er al 38 vergast, met name in Sobibor en Auschwitz. De indirecte familie heb ik nog niet eens in detail bekeken..... Het is nogal een heftig moment, zoals je begrijpt. :(

pi_143617190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:48 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Is Gaza helemaal volgebouwd met huizen?
Eerst al die bullshit zeggen en dan verwachten dat je nog een normale reactie krijgt. Flikker op joh :W
pi_143617200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kan die niet. Elke keer zon achtelijke reactie. Deze user heeft me serieus echt al voor alles uitgemaakt.
pi_143617216
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kan die niet. Elke keer zon achtelijke reactie. Deze user heeft me serieus echt al voor alles uitgemaakt.
2
pi_143617217
quote:
15s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

I know. Afgelopen weekend voor het eerst in mijn stamboom gedoken. Alleen directe familie zijn er al 38 vergast, met name in Sobibor en Auschwitz. De indirecte familie heb ik nog niet eens in detail bekeken..... Het is nogal een heftig moment, zoals je begrijpt. :(
Sorry ;(
Het is serieus onwerkelijk wat er is gebeurd en dat het nooit meer mag gebeuren.
pi_143617260
Paar posts weg, dit ging net iets te ver.
pi_143617292
"Ach guttegut. Moeten we nu ineens voorzichtig gaan doen met iemand die op dit forum werkelijk overal met de botte bijl doorheen ramt?"

Wat bedoel je? "Voorzichtig doen"? Je snapt dus niet wat ik bedoel.

Ik geloof niet dat ik ooit een FOK!ker met een vinger heb aangeraakt. Nah ja op wat geflikflooi na, maar dat was met wederzijdse toestemming.

pi_143617300
quote:
11s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:56 schreef El_Matador het volgende:
"Ach guttegut. Moeten we nu ineens voorzichtig gaan doen met iemand die op dit forum werkelijk overal met de botte bijl doorheen ramt?"

Ik geloof niet dat ik ooit een FOK!ker met een vinger heb aangeraakt. Nah ja op wat geflikflooi na, maar dat was met wederzijdse toestemming.
Whuuuttt? _O-
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:59:31 #169
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143617336
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Yasmin verdedigd mensen die stukken huid van baby's afsnijden. Yasmin zegt dat Hamas nergens anders dan in scholen en woonwijken haar raketten kan opslaan. Yasmin zegt een pagina helemaal niks meer als je haar een satelliet foto geeft waaruit blijkt dat die claim onzin is. Vervolgens gaat ze vrolijk verder. Ik zou niet weten wat er niet normaal is aan zo'n persoon afbranden tot de grond.

Wat klopt er niet mijn claims lieve Yasmin? want dan wil ik nog wel even een weekje terug zoeken in de bagger voor je.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:59:37 #170
346939 Janneke141
pi_143617338
quote:
11s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:56 schreef El_Matador het volgende:

Jij snapt vooral niet wat ik bedoel.

Begrijp me goed, ik zal voor waarheid aannemen dat de holocaust in jouw directe omgeving slachtoffers heeft geeist. Dat drukt een stempel op jou, en op iedere familie van nabestaanden. Maar met jouw posthistorie van klappen uitdelen moet je niet raar staan te kijken als je even een moment van onbegrip tegen het lijf loopt als je hier ineens overdreven emotioneel gaat lopen doen.
pi_143617373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:59 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Yasmin verdedigd mensen die stukken huid van baby's afsnijden. Yasmin zegt dat Hamas nergens anders dan in scholen en woonwijken haar raketten kan opslaan. Yasmin zegt een pagina helemaal niks meer als je haar een satelliet foto geeft waaruit blijkt dat die claim onzin is. Vervolgens gaat ze vrolijk verder. Ik zou niet weten wat er niet normaal is aan zo'n persoon afbranden tot de grond.

Wat klopt er niet mijn claims lieve Yasmin? want dan wil ik nog wel even een weekje terug zoeken in de bagger voor je.
Het is wel vreemd dat je het allemaal zo goed onthoudt..... Zoals een andere user net ook al zei .. je bent een stalker
pi_143617380
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begrijp me goed, ik zal voor waarheid aannemen dat de holocaust in jouw directe omgeving slachtoffers heeft geeist. Dat drukt een stempel op jou, en op iedere familie van nabestaanden. Maar met jouw posthistorie van klappen uitdelen moet je niet raar staan te kijken als je even een moment van onbegrip tegen het lijf loopt als je hier ineens overdreven emotioneel gaat lopen doen.
Overdreven emotioneel? Je kent mij niet en weet helemaal niet waar dit over gaat.

Mijn klappen zijn altijd te pareren geweest. Dat is toch echt iets anders dan een massamoord in iemands familie een beetje gaan zitten weglachen.

Dat je uberhaupt al zegt "de holocaust heeft slachtoffers geeist", dan is je taalgebruik, en zeker voor een docente als jij, typerend voor hoe je denkt.

Het is niet "een ongelukje, kan gebeuren", niet "een ramp die slachtoffers eist", maar een intentionele massamoord op de ziekste schaal die ooit is gezien (met als "goede" tweeden de verschrikkingen van Joseph Kony, Boko Haram, ISIS en de Jappenkampen).

pi_143617389
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

2
  woensdag 20 augustus 2014 @ 02:04:03 #174
346939 Janneke141
pi_143617394
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:02 schreef El_Matador het volgende:
Dat je uberhaupt al zegt "de holocaust heeft slachtoffers geeist", dan is je taalgebruik, en zeker voor een docente als jij, typerend voor hoe je denkt.

Ik weet niets van jou. Prima.

Maar jij weet helemaal niets van wat ik denk, en al helemaal niet van wat ik doe in mijn klaslokaal. En nou opflikkeren naar je bananenrepubliek, fijne vent.
pi_143617399
Jezus jongens :P
pi_143617420
Een aardbeving eist slachtoffers, een tsunami, een brand.

De holocaust omschrijven als "slachtoffers eisen", hoe kom je erop zeg. Typerend over iemands denkwijze.

pi_143617429
Janneke... _O- _O_
  woensdag 20 augustus 2014 @ 02:08:01 #178
346939 Janneke141
pi_143617457
quote:
18s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:06 schreef El_Matador het volgende:
Een aardbeving eist slachtoffers, een tsunami, een brand.

De holocaust omschrijven als "slachtoffers eisen", hoe kom je erop zeg. Typerend over iemands denkwijze.
Genocide ook, alleen dan intentioneel.

Ik geef wiskunde, ik ben niet zo taalvast. Heeft niets met mijn denkwijze te maken. Wel met die van jou, als je mijn post op die manier denkt te moeten lezen.
pi_143617472
Is het misschien een idee als je ziet dat het iemand zo raakt er verder gewoon niet op in te gaan?
pi_143617477
quote:
4s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Is het misschien een idee als je ziet dat het iemand zo raakt er verder gewoon niet op in te gaan?
Is het misschien een idee dat jij je er niet mee bemoeid ?
pi_143617481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is het misschien een idee dat jij je er niet mee bemoeid ?
Nah hoezo mag ik er mij niet mee bemoeien ?
pi_143617506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah hoezo mag ik er mij niet mee bemoeien ?
Omdat ik geniet, die Janneke is niet op der mondje gevallen, lekker fel.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 02:11:13 #183
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143617510
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is wel vreemd dat je het allemaal zo goed onthoudt..... Zoals een andere user net ook al zei .. je bent een stalker
Je komt in een topic waar ik was, maar realiteit is niet belangrijk. Net zoals je vriendje onderhond is gevoel belangrijker.
pi_143617518
Brummuuuttjuuuhhhhh
pi_143617520
Faka dan?
pi_143617526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat ik geniet, die Janneke is niet op der mondje gevallen, lekker fel.
Is wel typisch dat je geniet :D
pi_143617530
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is wel typisch dat je geniet :D
Jij bent typisch.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 02:13:20 #188
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143617532
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik weet niets van jou. Prima.

Maar jij weet helemaal niets van wat ik denk, en al helemaal niet van wat ik doe in mijn klaslokaal. En nou opflikkeren naar je bananenrepubliek, fijne vent.
Je taalgebruik haalt de verantwoordelijkheid weg bij de mensen die de daad uitvoerden. De massamoord eiste slachtoffers is toch wat anders dan de Duitse soldaten schoten mensen dood. Een vloedgolf heeft geen verantwoordelijkheid dus daar kun je wel eiste bij gebruiken.
pi_143617543
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:13 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Je taalgebruik haalt de verantwoordelijkheid weg bij de mensen die de daad uitvoerden. De massamoord eiste slachtoffers is toch wat anders dan de Duitse soldaten schoten mensen dood. Een vloedgolf heeft geen verantwoordelijkheid dus daar kun je wel eiste bij gebruiken.
Dank, je zegt het beter dan ik zou kunnen.

woensdag 20 augustus 2014 @ 02:15:10 #190
346939 Janneke141
pi_143617554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:13 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, je zegt het beter dan ik zou kunnen.
Nou, neem me dan vooral niet kwalijk. Die bedoeling zat er niet achter.
pi_143617555
Gewoon verkeerd taalgebruik, waar maken we ons druk om.....
pi_143617559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Nou, neem me dan vooral niet kwalijk. Die bedoeling zat er niet achter.
Ga je nu serieus je excuses aanbieden?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 02:16:34 #193
346939 Janneke141
pi_143617570
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ga je nu serieus je excuses aanbieden?
Ik heb er geen behoefte aan om mensen te laten denken dat ik de holocaust 'een ongelukje' zou vinden, of een ramp zonder verantwoordelijken.
pi_143617574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb er geen behoefte aan om mensen te laten denken dat ik de holocaust 'een ongelukje' zou vinden, of een ramp zonder verantwoordelijken.
Zij weten donders goed dat je het niet zo bedoelde hoor.
pi_143617578
Wat een rare discussie dit zeg. Een docent die openlijk homo is en er ook gewoon voor uitkomt en er over wil vertellen (mocht er interesse zijn vanuit de klas) lijkt me juist een verrijking voor het onderwijs in plaats van iets wat verborgen moet worden.

Hoe kunnen kinderen anders ooit leren dat het ook maar normale mensen zijn die gewoon bij de Nederlandse samenleving horen en niks te verbergen hebben. Het argument over "andere culturen" is al helemaal kolder. We zijn hier in Nederland, en als je weigert je aan te passen aan wat de Nederlandse visie is op anders-geaarden dan moet je maar lekker je kind naar het buitenland sturen op school.

Sterker nog, het is juist positief dat kinderen van ook andere achtergronden erachter komen wat het precies inhoudt, iets wat ietwat verder rijkt dan wellicht de boeman verhalen van de ouders/moskee/whatever.

Bovendien bespaart het dezelfde scholen weer het invliegen van COC vrijwilligers voor de verplichte seksuele voorlichting.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143617583
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:17 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een rare discussie dit zeg. Een docent die openlijk homo is en er ook gewoon voor uitkomt en er over wil vertellen (mocht er interesse zijn vanuit de klas) lijkt me juist een verrijking voor het onderwijs in plaats van iets wat verborgen moet worden.

Hoe kunnen kinderen anders ooit leren dat het ook maar normale mensen zijn die gewoon bij de Nederlandse samenleving horen en niks te verbergen hebben. Het argument over "andere culturen" is al helemaal kolder. We zijn hier in Nederland, en als je weigert je aan te passen aan wat de Nederlandse visie is op anders-geaarden dan moet je maar lekker je kind naar het buitenland sturen op school.

Sterker nog, het is juist positief dat kinderen van ook andere achtergronden erachter komen wat het precies inhoudt, iets wat ietwat verder rijkt dan wellicht de boeman verhalen van de ouders/moskee/whatever.
:Y
pi_143617588
quote:

Bovendien bespaart het dezelfde scholen weer het invliegen van COC vrijwilligers voor de verplichte seksuele voorlichting.
Helemaal niets aan toe te voegen.
pi_143617625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Helemaal niets aan toe te voegen.
Ik vind het gewoonweg absurd aan het worden hoe we tegenwoordig steeds meer als excuus onszelf weg willen cijferen om maar niemand te beledigen. Er is helemaal niks mis met jezelf zijn, je eigen mening hebben, en erover te vertellen als er iemand naar vraagt of als het educatieve waarde heeft.

Sterker nog, ik vind het zelfs ietwat beledigend (tegenover buitenlanders) om er automatisch vanuit te gaan dat ze aanstoot nemen aan iemand die er gewoon voor uitkomt. Waarom zou je in hemelsnaam leraren de kast terug in willen schoppen op een aanname dat je woedende buitenlanders aan je bureau krijgt. Dan stigmatiseer je meteen die buitenlanders eigenlijk, want wie zegt dat die er automatisch een probleem mee hebben.

Ik ben homo, ik heb een relatie gehad met een Turkse Nederlander, en de schoonouders etc. waren uitermate aardig en begripvol. Waarom zou ik nu mezelf moeten verexcuseren tegenover alles wat een andere achtergrond heeft? Niet iedereen is een intolerante randdebiel.

Dit soort "beleid" is beledigend voor zowel de leraar als groeperingen tegelijk, en dient geen enkel doel behalve een wit voetje halen in de pers voor een paar beleidsmakers met een walnootverstand.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143617652
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik vind het gewoonweg absurd aan het worden hoe we tegenwoordig steeds meer als excuus onszelf weg willen cijferen om maar niemand te beledigen. Er is helemaal niks mis met jezelf zijn, je eigen mening hebben, en erover te vertellen als er iemand naar vraagt of als het educatieve waarde heeft.

Sterker nog, ik vind het zelfs ietwat beledigend (tegenover buitenlanders) om er automatisch vanuit te gaan dat ze aanstoot nemen aan iemand die er gewoon voor uitkomt. Waarom zou je in hemelsnaam leraren de kast terug in willen schoppen op een aanname dat je woedende buitenlanders aan je bureau krijgt. Dan stigmatiseer je meteen die buitenlanders eigenlijk, want wie zegt dat die er automatisch een probleem mee hebben.

Ik ben homo, ik heb een relatie gehad met een Turkse Nederlander, en de schoonouders etc. waren uitermate aardig en begripvol. Waarom zou ik nu mezelf moeten verexcuseren tegenover alles wat een andere achtergrond heeft? Niet iedereen is een intolerante randdebiel.

Dit soort "beleid" is beledigend voor zowel de leraar als groeperingen tegelijk, en dient geen enkel doel behalve een wit voetje halen in de pers voor een paar beleidsmakers met een walnootverstand.
Beetje jammer dit. Want je haalt gewoon de woorden uit mijn mond.
pi_143617675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Beetje jammer dit. Want je haalt gewoon de woorden uit mijn mond.
Mea culpa dan maar. :P
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143617910
quote:

[..]

Dat het bij Moslims meer problemen zal opleveren wil ik best geloven, maar als iemand in Vlaanderen over "vuil janet" spreekt dan heeft ie het meestal niet over het carnaval in Aalst.
pi_143617925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat het bij Moslims meer problemen zal opleveren wil ik best geloven, maar als iemand in Vlaanderen over "vuil janet" spreekt dan heeft ie het meestal niet over het carnaval in Aalst.
Dat is dan leuk voor die paar Vlamingen, maar daar moet een instituut voor onderwijs zich niks van aantrekken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143617936
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is dan leuk voor die paar Vlamingen, maar daar moet een instituut voor onderwijs zich niks van aantrekken.
Ik weet niet aan welke leeftijd hij les zou geven, maar een leraar die in het beroepsonderwijs over z'n vriend begint, die gaat een zware tijd tegemoet vrees ik.
pi_143617945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 03:01 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik weet niet aan welke leeftijd hij les zou geven, maar een leraar die in het beroepsonderwijs over z'n vriend begint, die gaat een zware tijd tegemoet vrees ik.
Dan nog is het aan hem de keuze er over te "beginnen" of niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143617948
quote:
3s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 03:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan nog is het aan hem de keuze er over te "beginnen" of niet.
Daar ben ik het mee eens.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 08:27:20 #206
45206 Pietverdriet
pi_143619138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En een hetero?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 08:39:40 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143619295
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En een hetero?
Idem. Een feitelijk relaas over seksualiteit, inclusief vertellen over homoseksualiteit: ja. Sterker nog, als je homoseksualiteit weglaat is je relaas niet in orde.
Anekdotes of opmerkingen in de persoonlijke sfeer: nee.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 08:42:34 #208
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143619337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Idem. Een feitelijk relaas over seksualiteit, inclusief vertellen over homoseksualiteit: ja. Sterker nog, als je homoseksualiteit weglaat is je relaas niet in orde.
Heb ik overigens ook nog nooit meegemaakt; :') mijn maatschappijleer (of hoe heet dat tegenwoordig) leraar die vertelt hoeveel kerels en bitches hij/ zij heeft gescoord in het weekend. _O- lijkt me evident dat je zoiets niet aan je personeel hoeft te vertellen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 08:46:27 #209
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_143619368
quote:
Waarom?

Van een Neonazistische docent worden toch niet direct alle leerlingen hitleraanhangers?
pi_143620777
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:46 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Waarom?

Van een Neonazistische docent worden toch niet direct alle leerlingen hitleraanhangers?
omdat je als docent kinderen beïnvloedt, onderwijs hoort neutraal te zijn. Je hebt een autoriteitspositie.
pi_143621021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 03:01 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En één topic verder (bij wijze van spreken) zitten mensen te vertellen hoe onzinnig de Gay Pride is. Zolang een leraar "een zware tijd tegemoet gaat" vanwege zijn geaardheid, is er in dit land nog een boel werk te doen.

De leraar hoeft zijn geaardheid echt niet elke week nadrukkelijk te bespreken in de klas, maar angstvallig verzwijgen hoeft ook niet. Bovendien kan een leraar in zijn vrije tijd ook gewoon gespot worden. Bijvoorbeeld wanneer hij met z'n partner door het winkelcentrum loopt.

En je kunt je als klas ook nog lelijk vergissen. Ik had op de HBO ooit een docent - een prima leraar en aardige man trouwens - die steevast rondliep in strakke broekjes en truitjes en dan vaak ook nog met kleuren als paars (richting roze). Iedereen had het plaatje al helemaal klaar (niet dat het hem verder trouwens werd nagedragen), toen ergens een keertje bleek dat hij een vriendin/vrouw had...
pi_143621188
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom een docent niet iets uit de persoonlijke levenssfeer mag vertellen. Het hoeft niet te gaan over pikante slaapkamerdetails, maar hij kan best iets zeggen over zijn gevoelens, merken dat hij homo is (etc.), net zoals een heteroseksuele docent ook best iets kan zeggen over hoe hij omgaat met zijn homoseksuele broer, buurman of vriend. Alles wat helpt om het onderwerp op een normale manier bespreekbaar te maken, is wat mij betreft gerechtvaardigd. Docenten weten echt wel waar ze de grens moeten trekken tussen persoonlijke details/gevoelens en expliciete, seksueel getinte slaapkamerdetails.

En wat is trouwens privé en wat niet? Ik herinner me de bruiloft van onze juf in klas 1 (groep 3) van de basisschool, waar we 's middags met de hele klas naartoe gingen. Ben benieuwd wat de goegemeente hier ervan zou vinden als het niet de bruiloft van de juf met haar man was, maar van de meester met z'n vriend....
pi_143621584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom een docent niet iets uit de persoonlijke levenssfeer mag vertellen. Het hoeft niet te gaan over pikante slaapkamerdetails, maar hij kan best iets zeggen over zijn gevoelens, merken dat hij homo is (etc.), net zoals een heteroseksuele docent ook best iets kan zeggen over hoe hij omgaat met zijn homoseksuele broer, buurman of vriend. Alles wat helpt om het onderwerp op een normale manier bespreekbaar te maken, is wat mij betreft gerechtvaardigd. Docenten weten echt wel waar ze de grens moeten trekken tussen persoonlijke details/gevoelens en expliciete, seksueel getinte slaapkamerdetails.

En wat is trouwens privé en wat niet? Ik herinner me de bruiloft van onze juf in klas 1 (groep 3) van de basisschool, waar we 's middags met de hele klas naartoe gingen. Ben benieuwd wat de goegemeente hier ervan zou vinden als het niet de bruiloft van de juf met haar man was, maar van de meester met z'n vriend....
Van mij had het in ieder geval niet gehoeven, met de hele klas een homohuwelijk bezoeken.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:01:34 #214
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143621923
Wat een onzinnige discussie is dit zeg. :{w

We leven niet meer in de jaren 50, het is fucking 2014. Homoseksuelen zijn inmiddels zichtbaar overal in de samenleving, tot aan ons parlement aan toe. Dus ja, ook voor de klas. Wen er maar aan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:07:19 #215
346939 Janneke141
pi_143622038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:07 schreef WJMW het volgende:

[..]

omdat je als docent kinderen beïnvloedt, onderwijs hoort neutraal te zijn. Je hebt een autoriteitspositie.
Neutraal onderwijs is een illusie. Docenten zijn ook mensen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:07:36 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_143622045
quote:
13s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:01 schreef Joanne35 het volgende:

We leven niet meer in de jaren 50, het is fucking 2014. Homoseksuelen zijn inmiddels zichtbaar overal in de samenleving, tot aan ons parlement aan toe. Dus ja, ook voor de klas. Wen er maar aan.
Helaas zie je dat bepaalde discussies in een schoollokaal niet meer kunnen. WO2 en de moord op de joden bijvoorbeeld. Enz enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_143622486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Helaas zie je dat bepaalde discussies in een schoollokaal niet meer kunnen. WO2 en de moord op de joden bijvoorbeeld. Enz enz.
gelul
pi_143622505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Neutraal onderwijs is een illusie. Docenten zijn ook mensen.
:') zo neutraal mogelijk, je moet daar naar streven, en dus proberen zoveel mogelijk politieke en ideologische opvattingen achterwege te laten.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:28:22 #219
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143622569
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dat redelijk ver gaan, dat een leraar zijn leerlingen uitnodigt voor het huwelijk. Ongeacht of dat een hetero- of een homohuwelijk is.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:28:51 #220
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143622580
quote:

Precies, het is niet meer de jaren '50. Laat die ideologische indoctrinatie dus maar achterwege.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:53:48 #221
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_143623219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:25 schreef WJMW het volgende:

[..]

gelul
Was dat maar waar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_143623429
Ik snap het niet. Het enige dat ze uitdragen als ze werkelijk het over homorechten ofzo zouden hebben of in elke zin laten vallen dat ze een same sex partner hebben (alsof dat ooit gebeurt), is dat homosexualiteit BESTAAT.
Lijkt mij alleen maar gunstig voor de algemene ontwikkeling en kweken van tolerantie, juist in de schoolleeftijd en in een school omgeving.
Doen alsof het niet bestaat of niet okee is zorgt juist voor onbegrip en intolerantie en is feitelijk ook niet "neutraal".

Een homo wil een ander niet homo maken. Daarmee verschilt het met meningen opdringen en een bepaalde partij aanhangen of een bepaald geloof ophemelen. Dat doe je meestal toch wel om mensen over de streep te halen en dergelijke recrutering hoort niet op scholen thuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 20-08-2014 14:43:24 ]
pi_143623507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Was dat maar waar.
Je stelt alsof dat niet meer mogelijk is in de klas, dat is gewoon gelul. Ja in sommige, uitzonderlijke situaties is het lastig om dergelijke gesprekken te voeren. Maar in de meeste klassen kan het gewoon.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:23:48 #224
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143624071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:01 schreef Alentejana het volgende:
Doen alsof het niet bestaat of niet okee is zorgt juist voor onbegrip en intolerantie en is feitelijk ook niet "neutraal".
Het is zeker niet neutraal, doen alsof homoseksualiteit niet bestaat of minder is dan heteroseksualiteit is heteroseksisme en is een vorm van discriminatie.

Mensen die vinden dat openlijk homoseksuelen niet voor de klas mogen staan zijn te vergelijken met mensen die ooit vonden dat vrouwen geen les mochten geven of dat zwarte leraren niet welkom waren. Een compleet onzinnige discussie die we niet eens meer moeten willen voeren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143624772
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:04 schreef WJMW het volgende:
Maar in de meeste klassen kan het gewoon.
Niet in klassen met veel moslim leerlingen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143625285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:44 schreef superniger het volgende:

[..]

Niet in klassen met veel moslim leerlingen.
Ja en aangezien nog geen 8 procent van onze bevolking moslim is valt het allemaal wel mee he. En sowieso, de meeste moslimmeisjes, zeker op het havo en vwo zijn echt een stuk genuanceerder hoor.
pi_143625354
quote:
18s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 02:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Overdreven emotioneel? Je kent mij niet en weet helemaal niet waar dit over gaat.

Mijn klappen zijn altijd te pareren geweest. Dat is toch echt iets anders dan een massamoord in iemands familie een beetje gaan zitten weglachen.

Het is niet "een ongelukje, kan gebeuren", niet "een ramp die slachtoffers eist", maar een intentionele massamoord op de ziekste schaal die ooit is gezien (met als "goede" tweeden de verschrikkingen van Joseph Kony, Boko Haram, ISIS en de Jappenkampen).
De jappenkampen waren een makkie vergeleken bij wat de buitenkampers hebben moeten verduren, bovendien was de bersiap ook bepaald geen picknick.
pi_143626101
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind dat redelijk ver gaan, dat een leraar zijn leerlingen uitnodigt voor het huwelijk. Ongeacht of dat een hetero- of een homohuwelijk is.
Was een heel ander tijdperk. En bovendien waren we niet bij de huwelijksvoltrekking, maar gewoon 's middags op receptie.
pi_143626142
quote:

Je hebt op zich gelijk, ware het niet dat sommige mensen nog steeds in de jaren '50 (of veel langer geleden) leven. Of dat ze niks liever willen daar naar die tijd terugkeren.
pi_143626183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je hebt op zich gelijk, ware het niet dat sommige mensen nog steeds in de jaren '50 (of veel langer geleden) leven. Of dat ze niks liever willen daar naar die tijd terugkeren.
Het probleem ligt eigenlijk niet bij die mensen, maar bij ons.

Immers, wij zijn elke keer zo achterlijk om aandacht aan die mongolen te schenken. Technisch gezien zouden we gewoon onze schouders moeten ophalen en weglopen, lekker boeiend wat een stel Grisenfundi's of haatbaarden vinden. Die 1/1000 inwoners kunnen door de stront zakken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143626270
quote:

Helemaal mee eens.
pi_143626300
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus?

Het punt is juist dat dat soort mensen niets te willen hebben.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:31:35 #233
45206 Pietverdriet
pi_143626332
quote:
11s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Immers, wij zijn elke keer zo achterlijk om aandacht aan die mongolen te schenken. Technisch gezien zouden we gewoon onze schouders moeten ophalen en weglopen, lekker boeiend wat een stel Grisenfundi's of haatbaarden vinden. Die 1/1000 inwoners kunnen door de stront zakken.

Maar dat is slechts waar voor een klein aantal landen, in de VS bijvoorbeeld zijn gristenfundi's een zeer belangrijke machtsfactor die op veel terreinen hun stupiditeit weten door te zetten.
pi_143626342
quote:

Wat nog het meest vreemde aan deze discussie is, is dat LGBT-docenten in de praktijk altijd al heel zorgvuldig afwegen OF (en zo ja, in hoeverre) ze "openlijk" hun geaardheid kunnen/mogen laten blijken.

Hier in de kop van noord-holland is een scholengemeenschap (ga niet vertellen welke), waarbij dezelfde homoseksuele docent heel verschillende reacties kreeg binnen de verschillende type scholen. Op de VMBO-afdeling heeft hij geen leven, op de MAVO/VMBO-tl wordt er weliswaar door sommigen afwijzend gereageerd, maar blijft (verbaal) geweld uit en op de HAVO/VWO-afdeling werd door leerlingen spontaan een actie rondom paarse zaterdag gehouden.

Hetzelfde gaat op voor de leerlingen, soms is het geen probleem, soms juist een enorm probleem. Hangt van heel veel verschillende factoren af.

Zoals ik al eerder zei: er is geen hetero die met het maken van zijn/haar dagplanning er bewust rekening mee houdt dat hij/zij het risico loopt op haat en/of geweld. Dit is iets waar ELKE LGBT-er zich elke dag opnieuw serieus rekening mee moet houden. Je behoort tot een minderheid. Eentje die bovendien niet door iedereen geaccepteerd wordt. Elke LGBT-er is zich dag in dag uit, bij alles wat hij/zij doet, steeds voor de volle 100% van dit feit bewust.

In discussies hier lijkt het soms net alsof de excessen (leernichten, drags of Geer/Goor) de norm bepalen (laat staan de overhand nemen), maar dat is pure flauwekul. Ik geef grif toe dat Geer en Goor wat al te veel met hun kop op tv komen, maar ook dat is een kwestie van smaak.
Zolang er nog steeds best veel LGBT-ers angst hebben om uit de kast te komen, is het actief bevorderen van LGBT-acceptatie (inclusief hun jaarlijkse feestje, de Gaypride) imo een must.
pi_143626393
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar dat is slechts waar voor een klein aantal landen, in de VS bijvoorbeeld zijn gristenfundi's een zeer belangrijke machtsfactor die op veel terreinen hun stupiditeit weten door te zetten.
Dat is echt walgelijk, aanpakken die handel.
pi_143626397
quote:

[..]

Je hebt gelijk. Niets aan toe te voegen.
pi_143626509
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:32 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat nog het meest vreemde aan deze discussie is, is dat LGBT-docenten in de praktijk altijd al heel zorgvuldig afwegen OF (en zo ja, in hoeverre) ze "openlijk" hun geaardheid kunnen/mogen laten blijken.

Hier in de kop van noord-holland is een scholengemeenschap (ga niet vertellen welke), waarbij dezelfde homoseksuele docent heel verschillende reacties kreeg binnen de verschillende type scholen. Op de VMBO-afdeling heeft hij geen leven, op de MAVO/VMBO-tl wordt er weliswaar door sommigen afwijzend gereageerd, maar blijft (verbaal) geweld uit en op de HAVO/VWO-afdeling werd door leerlingen spontaan een actie rondom paarse zaterdag gehouden.

Hetzelfde gaat op voor de leerlingen, soms is het geen probleem, soms juist een enorm probleem. Hangt van heel veel verschillende factoren af.

Zoals ik al eerder zei: er is geen hetero die met het maken van zijn/haar dagplanning er bewust rekening mee houdt dat hij/zij het risico loopt op haat en/of geweld. Dit is iets waar ELKE LGBT-er zich elke dag opnieuw serieus rekening mee moet houden. Je behoort tot een minderheid. Eentje die bovendien niet door iedereen geaccepteerd wordt. Elke LGBT-er is zich dag in dag uit, bij alles wat hij/zij doet, steeds voor de volle 100% van dit feit bewust.

In discussies hier lijkt het soms net alsof de excessen (leernichten, drags of Geer/Goor) de norm bepalen (laat staan de overhand nemen), maar dat is pure flauwekul. Ik geef grif toe dat Geer en Goor wat al te veel met hun kop op tv komen, maar ook dat is een kwestie van smaak.
Zolang er nog steeds best veel LGBT-ers angst hebben om uit de kast te komen, is het actief bevorderen van LGBT-acceptatie (inclusief hun jaarlijkse feestje, de Gaypride) imo een must.
Best veel?

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens wetenschappelijk onderzoek is ongeveer 1 op de 10 mannen homo, sommige zeggen zelfs 1 op de 5. Nou ik ken vrij veel mensen, en ook homoseksuelen. Maar volgens die cijfers zitten nog zeer veel jongens/mannen die ik ken in de kast.

1 op de fucking 10 !!!
pi_143626519
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van mij had het in ieder geval niet gehoeven, met de hele klas een homohuwelijk bezoeken.
Veelzeggende reactie. Hoewel ik niet verbaasd ben, valt het me toch erg van je tegen.
pi_143626561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:37 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Veelzeggende reactie. Hoewel ik niet verbaasd ben, valt het me toch erg van je tegen.
Want?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:40:05 #240
45206 Pietverdriet
pi_143626609
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is echt walgelijk, aanpakken die handel.
Ze zijn goed georganiseerd en goed gefinancierd, weten te lobbyen en op andere manieren hun zin door te drukken.
Niet alleen tegen HLB etc maar ook bv op het gebied van biologie onderwijs, evolutie is taboe bij hun.
Barry Goldwater die in zijn tijd werd gezien als zwaar conservatief waarschuwde er destijds al voor dat de conservatieven in de VS gegijzeld zullen worden door Christen Fundie's, inmiddels is het realiteit. Er voor uitkomen dat je Atheist bent in de States is geen goede carriere move, helemaal niet in de politiek.
pi_143626678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn goed georganiseerd en goed gefinancierd, weten te lobbyen en op andere manieren hun zin door te drukken.
Niet alleen tegen HLB etc maar ook bv op het gebied van biologie onderwijs, evolutie is taboe bij hun.
Barry Goldwater die in zijn tijd werd gezien als zwaar conservatief waarschuwde er destijds al voor dat de conservatieven in de VS gegijzeld zullen worden door Christen Fundie's, inmiddels is het realiteit. Er voor uitkomen dat je Atheist bent in de States is geen goede carriere move, helemaal niet in de politiek.
Ja, maar er moet toch iets tegen gedaan kunnen worden?

Waarom heeft de VS het überhaupt zover laten komen?
pi_143626690
quote:

[..]

En je kunt "ons" opsplitsen in twee groepen: een groep die weinig begrip heeft religieus of anderszins gevoede intolerantie en een groep die daar nét even iets te veel ontzag voor heeft. Laatstgenoemde groep is vaker links dan rechts en vaker van het kaliber politiek-correcte struisvogel.

Christenfundi's en haatbaarden krijgen in Nederland bijzonder veel ruimte om hun mening te ventileren én de daad bij het woord te voegen.
pi_143626752
quote:

[..]

Begrijpelijke reactie, maar ik ben het er niet mee eens. Door een gebrek aan tegengas zouden dergelijke personen wel eens op het idee komen dat zij een meerderheid vormen. Dat zou enerzijds kunnen leiden tot meer agressie van hun kant en anderzijds tot een nog grotere drempel voor hen die uit de kast willen komen.
pi_143626818
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:37 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Waarom moet zoiets nou weer door de strot van een kind worden geramd?

Overigens vind ik het ook wat overdreven als de hele klas bij een reguliere bruiloft langsgaat.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:47:05 #245
45206 Pietverdriet
pi_143626903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar er moet toch iets tegen gedaan kunnen worden?

Waarom heeft de VS het überhaupt zover laten komen?
De republikeinse partij
George Bush:
"I don't know that atheists should be considered citizens, nor should they be considered patriots. This is one nation under God."
pi_143626934
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Best veel?

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens wetenschappelijk onderzoek is ongeveer 1 op de 10 mannen homo, sommige zeggen zelfs 1 op de 5. Nou ik ken vrij veel mensen, en ook homoseksuelen. Maar volgens die cijfers zitten nog zeer veel jongens/mannen die ik ken in de kast.

1 op de fucking 10 !!!
Binnen de gemeenschap (in dit geval de LGBT-ers van pakweg boven de lijn Alkmaar/Hoorn) is het bekend dat een grote groep in het dagelijks leven nog diep in de kast zit. Alleen onder elkaar voelen ze zich veilig en vrij. Het is een typisch geval van ons kent ons. Ik stel me voor dat dat in de rest van nederland ook wel zo zal zijn.

Ik ga verder niet in detail, dat vind ik niet gepast naar deze personen toe.
pi_143626990
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De republikeinse partij
George Bush:
"I don't know that atheists should be considered citizens, nor should they be considered patriots. This is one nation under God."
De tering, en daar lopen wij dan als hondjes achterna...
pi_143627014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?
Ik hou niet van homohaters (hoewel ik zelf hetero ben, maar wel contacten met die gemeenschap heb).
pi_143627016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:47 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Binnen de gemeenschap (in dit geval de LGBT-ers van pakweg boven de lijn Alkmaar/Hoorn) is het bekend dat een grote groep in het dagelijks leven nog diep in de kast zit. Alleen onder elkaar voelen ze zich veilig en vrij. Het is een typisch geval van ons kent ons. Ik stel me voor dat dat in de rest van nederland ook wel zo zal zijn.

Ik ga verder niet in detail, dat vind ik niet gepast naar deze personen toe.
Dat klopt.
pi_143627032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik hou niet van homohaters (hoewel ik zelf hetero ben, maar wel contacten met die gemeenschap heb).
Je bent een homohater als je geen homo-huwelijk bij wil staan?
pi_143627062
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt. Hele nare ontwikkeling. Eng ook, gezien de culturele invloed die de VS heeft.
pi_143627095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:51 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Klopt. Hele nare ontwikkeling. Eng ook, gezien de culturele invloed die de VS heeft.
Mwau, uiteindelijk wint het progressivisme altijd.

Die Christenen kunnen de ...... krijgen, homoseksualiteit bestaat deal with it.
pi_143627121
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom moet zoiets nou weer door de strot van een kind worden geramd?

Overigens vind ik het ook wat overdreven als de hele klas bij een reguliere bruiloft langsgaat.
Omdat het helemaal niet iets is wat door de strot van een kind geramd wordt! Dat kind heeft het plezier dat het naar een feestje mag, de volwassenen er omheen hangen er allerlei (waarde)oordelen aan op.
pi_143627140
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Hoezo ben ik nou weer een homohater? :')

Vraag anders aan user Voorschrift, die hier ook reageert, hoezeer ik homo's haat.
pi_143627171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, je bent een homohater als je een onderscheid maakt tussen het bijwonen van een "gewoon" of een homohuwelijk.
pi_143627182
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo ben ik nou weer een homohater? :')

Vraag anders aan user Voorschrift, die hier ook reageert, hoezeer ik homo's haat.
Ik vond onze biertjes op het terras dates toch wel doordrenkt van haat hoor.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143627276
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, je bent een homohater als je een onderscheid maakt tussen het bijwonen van een "gewoon" of een homohuwelijk.
Jij vindt het begrip "hater" hier niet erg misplaatst en overdreven?
pi_143627278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik heb weliswaar geen problemen met mannenliefde, maar laten we eerlijk wezen: het blijft gewoon nog even wennen, dat homohuwelijk.
pi_143627299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb weliswaar geen problemen met mannenliefde, maar laten we eerlijk wezen: het blijft gewoon nog even wennen, dat homohuwelijk.
Nu nog steeds ?
pi_143627318
quote:

[..]

Het is er al een tijdje, hoor.
Make my day!
pi_143627320
Ik heb een hekel aan echte homohaters, maar ik heb misschien wel een nog grotere hekel aan mensen die alles als "haat" willen afdoen.
pi_143627348
quote:

[..]

Zelfs ik vind het niks.

Maar wel leuk dat het kan enzo.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143627358
Ik ben niet opgegroeid in een of ander progressieve hippie-enclave. Ik vind het nog steeds wat vreemd ja.

Maar dat betekent niet dat ik die mensen haat.
pi_143627387
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben niet opgegroeid in een of ander progressieve hippie-enclave. Ik vind het nog steeds wat vreemd ja.

Maar dat betekent niet dat ik die mensen haat.
Gehehe dus iedereen die het niet vreemd vindt is nu een hippie ?:P
pi_143627435
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zelfs ik vind het niks.

Oh, dat zeker. Maar dat betekent nog niet dat wanneer hier in de binnenstad twee kerels worden bekogeld met rijst, het als doorsnee wordt ervaren. Niet door mij althans.
pi_143627472
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zelfs ik vind het niks.

Is er niet belastingtechnisch iets te halen?
Dat heb jij vast al zitten opzoeken.
pi_143627473
quote:
12s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gehehe dus iedereen die het niet vreemd vindt is nu een hippie ?:P
Dat zegt hij niet.

""ghehehe"
pi_143627586
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, dat zeker. Maar dat betekent nog niet dat wanneer hier in de binnenstad twee kerels worden bekogeld met rijst, het als doorsnee wordt ervaren. Niet door mij althans.
Hm nee vind 't zelf ook geen dagelijks gezicht maar a la. Als ze maar happy zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143627615
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is er niet belastingtechnisch iets te halen?
Dat heb jij vast al zitten opzoeken.
Hm sinds er geregistreerd partnerschap bestaat is het huwelijk niet echt meer nodig voor die voordelen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_143627705
quote:

[..]

Het homohuwelijk bestaat niet. Wel is het zo dat het huwelijk op 1 april 2001 is opengesteld voor partners van hetzelfde geslacht. Na ruim 13 jaar mag het wel eens afgelopen zijn met wennen.

Dat geldt trouwens ook voor weigerambtenaren en dergelijke. Ze hebben ruim de tijd gehad om OF aan het idee te wennen, OF conclusies te trekken en een andere bezigheid te zoeken.
pi_143627710
Ah, dus voor een aantal mensen hier is het nog even wennen aan het 2 (met elkaar) getrouwde mannen.
Goed idee dus om het wat vaker in de openbaarheid te zien. Des te eerder went men er aan.
Kinderen die op zo'n huwelijk geweest zijn, zullen het wellicht ook volstrekt normaal vinden. Zij zien het immers wat vaker.
Make my day!
pi_143627922
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:11 schreef agter het volgende:
Ah, dus voor een aantal mensen hier is het nog even wennen aan het 2 (met elkaar) getrouwde mannen.
Goed idee dus om het wat vaker in de openbaarheid te zien. Des te eerder went men er aan.
Kinderen die op zo'n huwelijk geweest zijn, zullen het wellicht ook volstrekt normaal vinden. Zij zien het immers wat vaker.
Ik denk dat het geen wennen meer is maar dat ze er gewoon niks mee hebben.
pi_143627945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Neo-nazis hebben wel een versie van de verliezer, maar die mogen dan weer niet voor de klas staan.
pi_143628109
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat het geen wennen meer is maar dat ze er gewoon niks mee hebben.
KV schrijft zelf dat het "nog even wennen blijft".
Dus hoe meer openlijke huwelijken, hoe sneller hij went. :)

Lijkt mij dus juist een reden te meer om er als docent in een klas open over te zijn. Het is een normaal iets, zo'n huwelijk, alleen moeten sommigen nog even wennen.
Make my day!
pi_143628364
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:22 schreef agter het volgende:

[..]

KV schrijft zelf dat het "nog even wennen blijft".
Dus hoe meer openlijke huwelijken, hoe sneller hij went. :)

Lijkt mij dus juist een reden te meer om er als docent in een klas open over te zijn. Het is een normaal iets, zo'n huwelijk, alleen moeten sommigen nog even wennen.
Ik vind het wel normaal; maar ik heb er verder gewoon weinig mee. Ik hoef zelf ook niet te trouwen met een man, heeft weinig toegevoegde waarde anno 2014.

Maar leuk dat het wel kan, zoals ik zei. Hoef er alleen wat mij betreft niet aan te wennen, en 't zal me werkelijk een biet wezen wie het doet of laat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:49:07 #276
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_143628992
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:07 schreef WJMW het volgende:

[..]

School is toch juist bij uitstek een plek waar je veel verschillende mensen bij elkaar kan brengen? Zodat je begrip kunt bijbrengen?

Als tegenover die nazist een Marokkaan, een Turk en een democraat staat: prima toch.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:55:58 #277
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143629284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb anders het idee dat die daar ook behoorlijk terrein aan het verliezen zijn. Het is niet zonder reden dat de grootste fundi's nu actief zijn in Afrikaanse landen omdat daar nog wel naar hun anti-LHBT verhalen geluisterd wordt. In de VS als geheel zie ik juist een trend de goede kant op als het gaat om LHBT-rechten.

Zelfs de "ex-gay" movement heeft hun fouten toegeven, dat had ik een paar jaar geleden toch echt niet aan zien komen: Former Founders, Leaders, and Promoters of the “Ex-Gay” Movement Denounce Conversion Therapy and Stand with NCLR’s #BornPerfect
quote:
In the letter, they state: “As former ex-gay leaders, having witnessed the incredible harm done to those who attempted to change their sexual orientation or gender identity, we join together in calling for a ban on conversion therapy. It is our firm belief that it is much more productive to support, counsel, and mentor LGBT individuals to embrace who they are in order to live happy, well-adjusted lives. We fully support the aim of #BornPerfect to bring an end to conversion therapy.”
pi_143629390
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij vindt het begrip "hater" hier niet erg misplaatst en overdreven?
Kortom, onderscheid maken tussen een hetero-huwelijk en een homo-huwelijk is géén discriminatie? Oké, weer iets geleerd.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:58:54 #279
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143629413
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:32 schreef stopnaald het volgende:
Nou, dit is ook een beetje overdreven hoor. Je loopt als LGBT-er wel tegen dingen aan, maar ik mag toch hopen dat je daar niet continu zo intensief mee bezig bent want dan heb je ook geen leven meer.

En ja, ervaringsdeskundige :)
pi_143629426
quote:

[..]

Als je nog in die fase zit, is de acceptatie (nog) niet volledig.
pi_143629498
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Moet dat dan? Waarom moet iedereen homofilie per se doodnormaal vinden?

Ik ben eerlijk: ik vind het maar vreemd.

Dat betekent echter dat ik homo's niet accepteer, hen hun geluk misgun of ze op wil sluiten in kampen.
pi_143629686
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

pi_143629692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:58 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nou, dit is ook een beetje overdreven hoor. Je loopt als LGBT-er wel tegen dingen aan, maar ik mag toch hopen dat je daar niet continu zo intensief mee bezig bent want dan heb je ook geen leven meer.

En ja, ervaringsdeskundige :)
Voor de diverse (jongeren, nog niet of juist nog maar net uit de kast gekomen) gays werkt het wel degelijk zo. En zoals ik ook al zei: in sommige omgevingen is het relaxter, in andere niet. Maar de risico-analyse (ook al is het maar 1 seconde lang) is er altijd...
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:07:15 #284
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_143629754
Vroeger in mijn vaders tijd rookte de leraar nog sigaren in de klas en mepte rond met een liniaal als de kinderen zich niet gedroegen. Toen waren er niet van dit soort idiote vraagstukken.

Dat hele homo gebeuren moet ook overal gepropageerd worden tegenwoordig. Ik heb niks tegen homo's maar je wordt wel overgoten met het homo zijn.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_143629976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet dat dan? Waarom moet iedereen homofilie per se doodnormaal vinden?

Ik ben eerlijk: ik vind het maar vreemd.

Dat betekent echter dat ik homo's niet accepteer, hen hun geluk misgun of ze op wil sluiten in kampen.
Ik hoop werkelijk waar dat het met de homo-minderheid (al spreek ik zelf liever over LGTB) dezelfde weg gaat als de negers en de vrouwen. Waarom moet iedereen homofilie per se doodnormaal vinden? Omdat die mensen nou eenmaal bestaan en moeten mogen bestaan.

Als je hen maar vreemd vindt, dan blijf je hen in een apart hokje plaatsen. Dat is een, weliswaar zeer milde, vorm van discriminatie. Mijn observatie dat jouw acceptatie (nog) niet volledig is, is slechts een constatering van een feit.

Ik heb je nergens ervan beschuldigd dat je hen hun geluk misgunt of ze wil opsluiten in een kamp, dat zijn hele leuke drogredenen die je alleen maar aanvoert om de aandacht af te leiden van het feit dat je homo's niet volledig accepteert. Daarnaast is het mij woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb, een zwaktebod natuurlijk.
pi_143630024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:07 schreef Eiwitshake het volgende:
Vroeger in mijn vaders tijd rookte de leraar nog sigaren in de klas en mepte rond met een liniaal als de kinderen zich niet gedroegen. Toen waren er niet van dit soort idiote vraagstukken.

Dat hele homo gebeuren moet ook overal gepropageerd worden tegenwoordig. Ik heb niks tegen homo's maar je wordt wel overgoten met het homo zijn.
Kun je nagaan hoe het voor homo's is, de hele godganselijke dag in en dag uit worden geconfronteerd met heteroseksualiteit. En het wordt je maar door de strot geduwd!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:19:50 #287
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_143630180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe het voor homo's is, de hele godganselijke dag in en dag uit worden geconfronteerd met heteroseksualiteit. En het wordt je maar door de strot geduwd!
Sorry maar het merendeel van de samenleving is heteroseksueel.
Bovendien wordt dat door niemand door de strot geduwd. Dat eeuwige gezeur over homo's en hun vrijheden. We weten het nu wel, ben homo ben vrij, leef je uit maar alsjeblieft verwacht niet dat de hele het graag wil weten en geintresseerd is dat je homo bent.

We verafgoden het zelfs met gayparades.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_143630215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik hoop werkelijk waar dat het met de homo-minderheid (al spreek ik zelf liever over LGTB) dezelfde weg gaat als de negers en de vrouwen. Waarom moet iedereen homofilie per se doodnormaal vinden? Omdat die mensen nou eenmaal bestaan en moeten mogen bestaan.

Als je hen maar vreemd vindt, dan blijf je hen in een apart hokje plaatsen. Dat is een, weliswaar zeer milde, vorm van discriminatie. Mijn observatie dat jouw acceptatie (nog) niet volledig is, is slechts een constatering van een feit.

Ik heb je nergens ervan beschuldigd dat je hen hun geluk misgunt of ze wil opsluiten in een kamp, dat zijn hele leuke drogredenen die je alleen maar aanvoert om de aandacht af te leiden van het feit dat je homo's niet volledig accepteert. Daarnaast is het mij woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb, een zwaktebod natuurlijk.
Ik zie niet in waarom mijn acceptatie van homo's volledig moet zijn. Ik kan het ook prima vinden met homo's (met de een meer dan de ander) en leg ze verder geen strobreed in de weg, maar ik blijf het een raar gezicht vinden.

Sue me.
pi_143630290
Het blijkt door deze discussie alleen maar dat er juist veel voor te zeggen is om homosexualiteit zichtbaarder /bespreekbaarder te maken op scholen zodat het went.

Ik weet nog dat wij het eerste Surinaamse jongen en Turkse meisje op school kregen, heel byzonder, ook al waren we al gewend aan Indische kinderen.
Nu is het op veel scholen normaal dat er gekleurde kinderen op zitten en soms ben je als blanke zelfs in de minderheid. We kijken niet meer tegen Surinamers of Turken aan als "exotische mensen met mysterieuse gewoonten". Omdat ze niet verstopt werden.
Maar toen ik in een dorp in Groningen woonden merkte ik dat die een donkere jongen wel heel raar vonden- want nooit eerder een gezien. Zo werkt dat gewoon.
Onbekend maakt onbemind.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:24:40 #290
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143630360
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:19 schreef Eiwitshake het volgende:
Sorry maar het merendeel van de samenleving is heteroseksueel.
Bovendien wordt dat door niemand door de strot geduwd.
Man, dit wordt juist van jongs af aan door je strot geduwd!

Ik ben pas op mijn 35e uit de kast gekomen door hufters als jij die denken dat er geen ruimte is in deze maatschappij voor mensen die niet in het standaard hetero hokje passen.

Ga je kapot schamen. Niet homoseksuelen zijn het probleem. Mensen als jij zijn het probleem.
pi_143630619
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:49 schreef n00b13 het volgende:

[..]

School is toch juist bij uitstek een plek waar je veel verschillende mensen bij elkaar kan brengen? Zodat je begrip kunt bijbrengen?

Als tegenover die nazist een Marokkaan, een Turk en een democraat staat: prima toch.
:').... wat een idiote vergelijking. En nee, er komen inderdaad in het onderwijs verschillende ideeën bij elkaar, maar dat zijn de leerlingen. Docenten horen zo objectief en neutraal mogelijk te zijn, daar is geen discussie over mogelijk. Je staat daar niet vanuit jouw eigen ideeën les te geven maar je bent werknemer van een organisatie, je hebt een bepaalde opdracht.
pi_143630702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid. Een klas basisschoolkinderen op de bruiloft van een heteroseksueel is prima, maar bij een homoseksueel koppel niet?
pi_143630762
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef WJMW het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid. Een klas basisschoolkinderen op de bruiloft van een heteroseksueel is prima, maar bij een homoseksueel koppel niet?
Nee, ik vind de klas meenemen naar je bruiloft sowieso wat overdreven.

Al moet ik bekennen dat een homohuwelijk in dat opzicht net iets gekker is.
pi_143630944
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je vertoond in ieder geval duidelijk een vorm van intolerantie richting homoseksualiteit.
pi_143630975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Kortom, onderscheid maken tussen een hetero-huwelijk en een homo-huwelijk is géén discriminatie? Oké, weer iets geleerd.
1: Het is wel discriminatie, maar geen haat.

2: Er is niets mis met discriminatie. Wij mensen discrimineren continu, moeten we niet hypocriet emotioneel over doen.

We moeten ons pas druk maken als de rechten van een bepaalde groep aantoonbaar slechter is dan dat van een andere groep.
pi_143631055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:05 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Voor de diverse (jongeren, nog niet of juist nog maar net uit de kast gekomen) gays werkt het wel degelijk zo. En zoals ik ook al zei: in sommige omgevingen is het relaxter, in andere niet. Maar de risico-analyse (ook al is het maar 1 seconde lang) is er altijd...
Waar haal jij eigenlijk het gore lef vandaan om te denken dat je kunt spreken over elke LGBT-er?

Zoveel mensen, zoveel smaken.
pi_143631059
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al moet ik bekennen dat een homohuwelijk in dat opzicht net iets gekker is.
Waarom dan?
pi_143631085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:19 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

We weten het nu wel, ben homo ben vrij, leef je uit maar alsjeblieft verwacht niet dat de hele het graag wil weten en geintresseerd is dat je homo bent.

Als dit de gemiddelde instelling was zou dat een flinke stap vooruit zijn. Het interesseert de meesten namelijk wel als je homo bent.
pi_143631090
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:41 schreef WJMW het volgende:

[..]

Waarom dan?
Omdat ik homofilie gewoon apart vind.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:43:38 #300
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143631114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je de holocaust ontkent of tegenspreekt op school je een groot probleem hebt.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:45:13 #301
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_143631178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:24 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Man, dit wordt juist van jongs af aan door je strot geduwd!

Ik ben pas op mijn 35e uit de kast gekomen door hufters als jij die denken dat er geen ruimte is in deze maatschappij voor mensen die niet in het standaard hetero hokje passen.

Ga je kapot schamen. Niet homoseksuelen zijn het probleem. Mensen als jij zijn het probleem.
Wanneer heb ik gezegd dat ik homo's niet accepteer!? Beter lezen idioot.
Dat jij op je 35e pas uit de kast durfde te komen is omdat je een angsthaas bent die zoekt naar een externe reden omdat je toen pas jezelf durfde te accepteren zoals je bent.
Vergelijk jou situatie maar eens met een homo in een willekeurig ander land als Nederland. Alsof je het slecht hebt!

Mij maakt het geen hele donder uit wat iemands geaardheid is, en ik snap best dat homo's herkenbaar willen zijn voor andere homo's door middel van houding en kleding bijvoorbeeld. Hier heb ik geen enkele moeite mee, tenzij mensen dit extreem gaan uitdrukken en willen laten zien, dan vind ik dat aanstootgevend.
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')