Kinderfeestjes... Ik ben er nog niet echt aan toe denk ikquote:Op maandag 18 augustus 2014 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Vanmorgen ook weer heel blij naar school, groep 2! Met uitnodigingen voor haar kinderfeestje aanstaande zaterdag. Ze had er echt zin in, ze had alle vriendjes en vriendinnetjes en de juf echt gemist.
Ik ben er ook niet aan toequote:Op maandag 18 augustus 2014 09:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kinderfeestjes... Ik ben er nog niet echt aan toe denk ik![]()
Ik had zaterdag wel een springkussen gehuurd. (Leuk bedrijf ook, ze hadden een kapotte stroomkabel erbij geleverd, die veroorzaakte kortsluiting met een onwijze steekvlam als gevolg. Ondanks dat ik de kabel meteen weggooide heb ik mn hand lelijk verbrand. ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....)
Het weer is echt dramatisch!quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet aan toeMaar ze wil echt, echt graag. Ik had gehoopt op mooi weer, bij ons verzamelen, speurtocht naar de natuurspeeltuin hier einde van de wijk en daar picknicken en spelen. Dat zit er helaas niet in, dus ik moet echt aan de bak
Nogal, heel vervelend.quote:
Oudhollandse spelletjes?quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nogal, heel vervelend.
Dus we zijn een programma aan het maken voor binnen. Ik geloof dat ik in ieder geval pannenkoeken ga bakken en dat we beginnen met cakejes versieren. Het is van 10-14 uur, dus we hebben er na heel veel tijd om uit te rusten
Ze wil dus beginnen met cakejes versieren. Ze wil ook spijkerpoepen. We hadden bedacht iets met opdrachtjes, net zoals bij het spel Knappe Koppen (op een been staan, een liedje zingen, achter je rug in je handen klappen, dat soort dingen. Opdrachten in ballonnen, die kapotgeprikt moeten worden. Zoiets?quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oudhollandse spelletjes?
Koekhappen, spijkerpoepen, ezeltje prik, sjoelen, blikken gooien... dat soort?
Nee, we zijn alweer een weekje terug. Vorige week nog met een uitstapje naar Abu Dhabi, en nu gewoon weer thuis, en hub weer op reis.quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Strenge lerares![]()
Zijn jullie nog in den lande?
quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Was er niet een topic over kinderfeestjes? Ik heb dat proberen te vermijden, maar een keer moet je er toch aan, he?
Vrij spelen plus taart is al bijna een kinderfeestje toch?quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik ben niet zo van een vast programma. Wij gaan met Ivans verjaardag waarschijnlijk één ding doen (een soort zoektocht) en verder gewoon vrij spelen.
Eigenlijk heb ik hier elk weekeinde al een kinderfeestje in huis.
Nou ja, ik wil iets te doen hebben, voor het geval vrij spelen niet lekker loopt, zeg maar. Ik ga niet kost wat kost dat programma afwerken als ze lekker spelen. Maar mocht dat niet lopen, dan wil ik ze wel bezighouden. Dus we gaan het zien.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik ben niet zo van een vast programma. Wij gaan met Ivans verjaardag waarschijnlijk één ding doen (een soort zoektocht) en verder gewoon vrij spelen.
Eigenlijk heb ik hier elk weekeinde al een kinderfeestje in huis.
Precies, datquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:17 schreef livelink het volgende:
Als de kinderen het naar hun zin hebben is het een kinderfeestje, eigenlijk.
Zo lekker dan...quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kinderfeestjes... Ik ben er nog niet echt aan toe denk ik![]()
Ik had zaterdag wel een springkussen gehuurd. (Leuk bedrijf ook, ze hadden een kapotte stroomkabel erbij geleverd, die veroorzaakte kortsluiting met een onwijze steekvlam als gevolg. Ondanks dat ik de kabel meteen weggooide heb ik mn hand lelijk verbrand. ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....)
O, dat vind ik nou echt, echt leuk! Dat ga ik mijn dame voorleggen, want ze is niet zo van de foto's maken, maar het idee vind ik echt heel erg leuk!quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:44 schreef amaranta het volgende:
Wat heel leuk was (en is) een groepsfoto maken, en even snel afdrukken bij hema of kruidvat.
Een lijstje (ikea) laten versieren en aan het einde de foto mee geven.
Hebben wij ooit gedaan, en ik hoor van veel mamas dat de foto nog steeds bij de kinderen op de kamer staat.
Echt een leuk aandenken/herinnering.
Glitterplakletetters en figuren van de hema.quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat vind ik nou echt, echt leuk! Dat ga ik mijn dame voorleggen, want ze is niet zo van de foto's maken, maar het idee vind ik echt heel erg leuk!
Hoe heb je dat lijstje versierd? stickers, kralen, verf, stiften?
Dat is ook een goede, tot alle kindjes er zijn, toch?quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:45 schreef Moonah het volgende:
Als je in rust wil beginnen: leg kleurplaten met stiften/potloden klaar!
Of een grote bak lego of playmo!quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook een goede, tot alle kindjes er zijn, toch?
Ik heb er ook even een telefoontje aan gewijd.quote:
ook leuk om te beplakken zijn de spanen doosjes van Xenos.quote:
Wij gingen op mijn verjaardag (medio december) altijd naar buiten. Ik heb me voorgenomen om dat ook bij mijn kinderen te doen, die in november en januari jarig zijn. Eerst binnen verzamelen, dan naar buiten iets ondernemen en daarna knus samen eten.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:39 schreef livelink het volgende:
Ik heb juist een keer voor mijn oudste die in januari jarig is een winterbarbecue georganiseerd. Dat was wel heel leuk. Een grote partytent met veel vuurkorven en dan een barbecue in de avond. Dat gaf wel een spannend sfeertje.
Bookmark. Ik zie handige tafeltjes-tips. Leuk voor mijn groep 4 meisje.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:02 schreef poemojn het volgende:
Is dit wat je zoekt Claudia? http://www.onderwijsgek.nl/LEERLIJN_REKENEN.pdf
Heb jij al een groep 4 meisje?quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:40 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Bookmark. Ik zie handige tafeltjes-tips. Leuk voor mijn groep 4 meisje.
Het gaat gewoon bizar snelquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij al een groep 4 meisje?
Ik dacht dat jouw oudste net zo oud was als mijn meisje. Hoe kom ik daar nou bij?
O, ze is maar liefst twee jaar ouder. Ja, gaat hard, he?quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:47 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Het gaat gewoon bizar snel![]()
Oudste 06-2007
Kleuter 04-2010
Ja, interessant! Dan kan ik eens peilen hoe dat op onze school zit. Ivan vindt rekenen heel leuk en het zou fijn zijn als hij door de aandacht voor rekenen school zelf leuker zou gaan vinden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:02 schreef poemojn het volgende:
Is dit wat je zoekt Claudia? http://www.onderwijsgek.nl/LEERLIJN_REKENEN.pdf
Vindt hij school echt niet leuk, of alleen niet nu zo na de vakantie?quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, interessant! Dan kan ik eens peilen hoe dat op onze school zit. Ivan vindt rekenen heel leuk en het zou fijn zijn als hij door de aandacht voor rekenen school zelf leuker zou gaan vinden.
Echt niet leuk. Ik heb wel goede hoop dat het in de loop van dit jaar beter wordt, naarmate hij zich meer op zijn gemak voelt. Maar er zit in hem ook gewoon een heel sterke weerzin tegen het 'moeten'. Het aardige is juist dat hij heel veel dingen spontaan leert en helemaal niet als een 'moeten' ervaart. Ik wil er wat meer zicht op krijgen wat er nu precies in zijn lessen gebeurt en wat hem daarin tegenstaat.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vindt hij school echt niet leuk, of alleen niet nu zo na de vakantie?
O, wat vervelend. Ik hoop dat het beter wordt dit jaar. S heeft soms ook geen zin, en iets moeten vindt ze ook maar niets. Ik ben dus benieuwd of ze school dit jaar leuk gaat vinden, nu ze werkjes moet gaan maken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt niet leuk. Ik heb wel goede hoop dat het in de loop van dit jaar beter wordt, naarmate hij zich meer op zijn gemak voelt. Maar er zit in hem ook gewoon een heel sterke weerzin tegen het 'moeten'. Het aardige is juist dat hij heel veel dingen spontaan leert en helemaal niet als een 'moeten' ervaart. Ik wil er wat meer zicht op krijgen wat er nu precies in zijn lessen gebeurt en wat hem daarin tegenstaat.
Mja, het lijkt me ook vooral een jongetjesding. Niet alle jongetjes zullen er last van hebben - en sommige meisjes zullen er vast ook onder gebukt gaan, maar het zijn vooral de mannen in mijn omgeving die zeggen dat ze lange tijd nodig hebben gehad om hun draai te vinden op school, of die zelfs nooit hebben gevonden. Ik vind het op zich ook wel een gezonde vorm van verzet tegen de dwangbuis die het formeel onderwijs heet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben benieuwd of je er achter kan komen wat hem tegenstaat. B heeft altijd een hekel aan school gehad, gewoon omdat school, zeg maar.
Dat is hier wel anders. Hij is hartstikke populair.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:52 schreef pinquit het volgende:
Hier tzelfde. Hij vindt t niks, wordt er moe van, moet dingen die hij niet wil, mag dingen niet die hij wel wil, en klikt niet met de rest van de kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende keer even naar het winkelcentrum gaan en het mij laten wetenquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:40 schreef lily het volgende:
Ik heb er even aan gedacht... maar ja... Als ik je nu tegen was gekomen in het winkelcentrum had ik wel wat gezegd
Maar goed...we dwalen af
Ik hou van D2!!!quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:56 schreef lily het volgende:
[..]
Dat is hier wel anders. Hij is hartstikke populair.
Het is gewoon een vrolijke vrijbuiter, een flierefluiter.
Levensgenieter en extravert. School past gewoon niet zo goed bij zijn karakter
Dit ervaar ik ook zo. Het jaar met de meester was het mooiste.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:36 schreef debuurvrouw het volgende:
En echt beter wordt het niet denk ik door de feminisering van het onderwijs.
Ik ken vrijwel alleen maar mannen die met moeite hun schoolperiode hebben doorlopen, vaak eindexamen hebben gedaan op een lager niveau dan hun instroomniveau en die (op een enkeling na) zijn gestopt met hun studie. Ik zie dat zelf dus ook wel zo, dat het formeel onderwijs beter past bij meisjes/vrouwen, die over het algemeen rustiger in de schoolbankjes kunnen zitten en braver hun huiswerk maken en naar de leerkracht luisteren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn jongens gaan en gingen naar school voor de sociale contacten. De rest is toch een soort noodzakelijk kwaad. Ze hebben ondertussen dan geleerd dat je beter een beetje mee kan werken in het systeem en dat het je dan het minst in de weg zit. Maar "hangen" met je vrienden is toch het mooist.
Nooit zo over nagedacht maar misschien is het wel echt iets des mannes. En echt beter wordt het niet denk ik door de feminisering van het onderwijs en daarmee ook de lesstof (steeds meer verhaalsommen enzo.) het leukst was het toch met een meester die eens een oogje dichtkneep tijdens gymtastikkertje of ze uitdaagde eens tot het plafond te klimmen. Hoera voor de jonge mannelijke gymdocenten.
Al is de middelbare school niet te vergelijken met de basisschool natuurlijk.
Wat ik onder andere zo leuk vind aan onze bso, is dat de leidsters allemaal enorm verschillend zijn. Daardoor krijgen de kinderen wat meer ruimte om toe te trekken naar de persoon bij wie zij zich het fijnst voelen. Dat vind ik een duidelijk voordeel in vergelijking met school, waar de meeste kinderen toch één vaste leerkracht (tegenwoordig vaak twee) hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:45 schreef lily het volgende:
[..]
Dit ervaar ik ook zo. Het jaar met de meester was het mooiste.
Een man gaat anders met zaken om en jongens vinden dat (vaak) een stuk prettiger.
ik heb zo'n meisje dat nu in de ochtend om het hardste gilt dat ze niet naar de BSO wil en dat ik haar vroe gop moet komen halen.. Maar als ik dan bij de BSO ben dan wil ze niet naar huis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh jee, ik geloof dat ik ook wel zo'n jongetje ga hebben
Bij het kdv wil hij inderdaad vaak ook niet meer naar huis. Op zich is hij wel leergierig, maar wel als hij iets interessant vindt (heeft ie van zijn vader). Dus ben wel benieuwd hoe dat straks gaat, met verplichte dingen.
dat vind ik ook een lastige. Want men (of ik dan toch) wil de kinderen ook niet bijbrengen zich maar klakkeloos te conformeren. Hier nu een fijne balans waar de jongens merken dat als ze meewerken of in ieder geval niet tegenwerken ze veel sneller serieus worden genomen en constructief iets kunnen bijdragen. Nou hebben wij ook een gouden directrice op de basisschool die de kinderen écht een stem geeft en hier heel serieus mee omgaat. Jongste heeft nu zoveel aanpassingen in zijn schooljaar voor elkaar gekregen dat hij er gewoon zin in heeft. Dat is echt voor het eerst in mijn 11 jarige basisschoolcarriere. Maar dat heeft hij dan ook wel echt aan zichzelf te danken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken vrijwel alleen maar mannen die met moeite hun schoolperiode hebben doorlopen, vaak eindexamen hebben gedaan op een lager niveau dan hun instroomniveau en die (op een enkeling na) zijn gestopt met hun studie. Ik zie dat zelf dus ook wel zo, dat het formeel onderwijs beter past bij meisjes/vrouwen, die over het algemeen rustiger in de schoolbankjes kunnen zitten en braver hun huiswerk maken en naar de leerkracht luisteren.
Ik denk er wel regelmatig over na wat ik vind van een negatieve houding t.a.v. school. Ik wil mijn kinderen namelijk bijbrengen dat je - zoals jij al zegt - een beetje mee moet werken met het systeem, ook al vind je dat systeem zelf maar waardeloos. Dat heb ik ook altijd gedaan. Er spreekt een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel uit: de wereld is niet ideaal, maar ik maak er het beste van. Maar ik vind ook iets waardevols schuilen in het verzet tegen de instituten.
Voor Ivan is het nu zo dat hij school niet nodig heeft voor de sociale contacten. Hij speelt volop met de buurtkindjes. School en de buitenschoolse opvang bieden hem niet echt iets extra's. Toch vindt hij de bso wél erg leuk. Ik wou dat school meer kon zijn als de bso: vrijer, maar met inhoud. Zo belangrijk is het niet dat een vierjarige als Ivan een gestructureerd programma aangeboden krijgt.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
Een vat vol tegenstrijdigheden, die kinderen. Soms zijn het net mensen.
Soms zit onze kleuter daar volgens mij nog het meeste mee, met die tegenstrijdigheden. Lastig allemaal, hoor!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
Een vat vol tegenstrijdigheden, die kinderen. Soms zijn het net mensen.
Voor mij is de kunst vooral een stap terugdoen. Ik denk dat heel veel vanzelf goedkomt en dat je als ouder je kind daar de ruimte toe moet bieden. Om een voorbeeld te geven: er zit een nieuw jongetje bij Ivan in de klas. Dat jongetje heeft hem op dag één geslagen. Ik vroeg aan Ivan wat hij toen heeft gedaan. Niets. Waarom niet? Ach, zo erg was het niet. Mijn neiging was om te zeggen dat hij dat aan de juf moest vertellen, maar zo te horen maakte hijzelf een prima inschatting van de ernst van de situatie en of het nodig was daar een juf bij te halen. Ik zou me geen verstandiger kind kunnen wensen, bedacht ik op dat moment.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Soms zit onze kleuter daar volgens mij nog het meeste mee, met die tegenstrijdigheden. Lastig allemaal, hoor!
O ja, ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde meer dat S volgens mij zelf soms heel erg moeite heeft met haar interne tegenstrijdigheden/conflicten. Dat ze met zichzelf in de knoop zit soms.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor mij is de kunst vooral een stap terugdoen. Ik denk dat heel veel vanzelf goedkomt en dat je als ouder je kind daar de ruimte toe moet bieden. Om een voorbeeld te geven: er zit een nieuw jongetje bij Ivan in de klas. Dat jongetje heeft hem op dag één geslagen. Ik vroeg aan Ivan wat hij toen heeft gedaan. Niets. Waarom niet? Ach, zo erg was het niet. Mijn neiging was om te zeggen dat hij dat aan de juf moest vertellen, maar zo te horen maakte hijzelf een prima inschatting van de ernst van de situatie en of het nodig was daar een juf bij te halen. Ik zou me geen verstandiger kind kunnen wensen, bedacht ik op dat moment.
En zo gaat het hier ook vaak met beginnende ruzietjes met de buurkinderen. De neiging om in te grijpen moet ik onderdrukken en de kinderen komen er onderling vrijwel altijd zelf uit. Ik heb het met een van de juffen over Ivans verlegenheid gehad en we vonden allebei dat we die niet te snel als een probleem moesten zien dat om een oplossing vraagt. Hij heeft de tijd nodig om uit zijn schulp te kruipen. Sommige kinderen blijven altijd verlegener dan andere - daar moet ook ruimte voor zijn.
Elk kind is anders en hoezeer ik soms ook zou willen dat Ivan in elk opzichten gemiddeld was, dat is hij niet en dat moet ik niet willen.
Ach.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde meer dat S volgens mij zelf soms heel erg moeite heeft met haar interne tegenstrijdigheden/conflicten. Dat ze met zichzelf in de knoop zit soms.
O, ik ben ernstig op zoek naar geruststelling, want ze is op het moment nogal euhm moeilijk?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach.
Het was ook niet zozeer een reactie op de situatie van S., maar meer een soort persoonlijke reflectie. Ik probeer mezelf denk ik gerust te stellen dat ik goed bezig ben.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
je moet iets hebben om tegenaan te schoppen
ik hoop het ook.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dat hoop ik ook Lily.
ach wat leukquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:57 schreef livelink het volgende:
We kregen een verslagje van de eerste dag van het kamp van Katja en daarin stond dat haar thuisknutselopdracht door de kinderen als leukste was beoordeeld. Zo leuk, want ze had er echt haar best op gedaan en ik weet dat ze daar een geweldige opsteker door krijgt.
Nou, hoe zou je reageren als S zou nagelbijten/friemelen/benen wiebelen/geluidjes maken?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Moonah, ik weet prima hoe ik het moet/kan zien en wat ik ervan vind zelf. Ik maak me er ook geen zorgen over.
Mijn vraag was meer of het misschien slim zou zijn haar er van bewust te maken ;-).
Ik heb er zelf als kind last van gehad (en volgens mij als volwassene ook nog wel eens). Ik heb nooit een direct verband ontdekt met bijv. stress of zorgen, maar ik was me altijd wel bewust van de tic en heb die telkens zelf weten te stoppen (ik heb een tijdje wimpers uitgetrokken, ik had ook wat van die tics met mijn haar, mijn neus en mijn ogen, en ik heb een tijdje - dit klinkt heel raar - met mijn duim over mijn bovenlip gewrevenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vraag me soms af of ik haar misschien bewust moet maken ervan, kijken of ik haar kan helpen het wat te bedwingen.
Kan ik me voorstellen. Wij hebben vrij instinctief gereageerd. Nu was het bij Ivan ook zo dat zijn vingers ervan kapot gingen, dus dat maakte de keuze iets makkelijker. Maar als het corrigeren niet had geholpen of als hij zich er naar bij had gevoeld, waren we waarschijnlijk weer ermee gestopt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind het gewoon fijn om te lezen hoe anderen er mee om (zouden) gaan.
Dat is idd een mooi voorbeeld van het feit dat eigenaardigheden andere kinderen vaak helemaal niet storen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Een mooie anekdote. Één van S haar goede vriendinnetjes kan behoorlijk stotteren. Ik heb S er nooit over gehoord, totdat we van de zomer ineens een liedje luisterden over stotteren (van KvK). S riep echt vanaf de achterbank: "Mama, dat heeft E!"
Mooi voorbeeld van hoe andere kinderen inderdaad dat soort dingen zien als gewoon 'iets van E' in dit geval.
is een tangle misschien een idee?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, daar vroeg ik ook naar. En ze zei dat het anders bleef kriebelen tussen haar vingers (en ook tussen haar tenen intussen).
Ah wel, ik vind haar erg onrustig deze tijd. We zien het wel, gaat wel weer over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
Hier ookquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:05 schreef amaranta het volgende:
Vandaag de lichting 'zuid' weer begonnen.
Overal goed gegaan? Hier twee tevreden kinderen.
2 tevreden basisschool kinderen en 1 balende puberquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:05 schreef amaranta het volgende:
Vandaag de lichting 'zuid' weer begonnen.
Overal goed gegaan? Hier twee tevreden kinderen.
Klinkt gezondquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:17 schreef lily het volgende:
[..]
2 tevreden basisschool kinderen en 1 balende puber
Of juist wel, vaak eten ze beter als ze weten wat er in zit en het zelf hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:48 schreef pinquit het volgende:
Wat een leuk iets Mignonne!
Lijkt me heerlijk eigenlijk, zo'n kokend kindMaar met een kind dat niet van eten houdt zal dat er niet snel van komen denk ik
Dat laten helpen met koken wordt wel overal aangeraden. Dan willen ze het toch eten, omdat ze het zelf hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:48 schreef pinquit het volgende:
Wat een leuk iets Mignonne!
Lijkt me heerlijk eigenlijk, zo'n kokend kindMaar met een kind dat niet van eten houdt zal dat er niet snel van komen denk ik
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:43 schreef Adnap het volgende:
[..]
Of juist wel, vaak eten ze beter als ze weten wat er in zit en het zelf hebben gemaakt.
Tsja, hij wil niet, en ik hou niet zo van dwingen als t niet echt nodig isquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:17 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat laten helpen met koken wordt wel overal aangeraden. Dan willen ze het toch eten, omdat ze het zelf hebben gemaakt.
Of het bij elk kind ook echt helpt, weet ik niet.
Nee, dan houdt t op. Dwingen is niet leuk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:22 schreef pinquit het volgende:
[..]
[..]
Tsja, hij wil niet, en ik hou niet zo van dwingen als t niet echt nodig isVaak genoeg geprobeerd hoor, dat wel
Toch gek, hier zitten ze al weer vol in het schoolritme en zijn alle sportdingen weer opgestart..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:34 schreef Books1 het volgende:
Deepfreeze wij zijn nog niet naar school en zelfs nog op vakantie. Moeten pas volgende week dinsdag beginnen. Een groep 4 en groep 3-er in huis strakkies en ze hebben er allebei zin in. K krijgt eindelijk na bijna 3 jaar kleuteren en groep 3 een andere juf. Denk dat dat veel frustratie bij haar scheelt.
Wat ik in mijn groep doe als een kind niet echt aansluiting heeft, is het bespreekbaar maken. De kinderen laten nadenken over hoe het voelt als je zo vaak alleen bent. En hen bewust maken van het feit dat niet dat kind alleen een probleem heeft, maar dat we er als groep verantwoordelijk voor zijn dat iedereen het fijn heeft. Immers, ze zitten 8 jaar bij elkaar in de klas! Kinderen van die leeftijd kunnen dat al wel, als de leerkracht het goed aanpakt. Als het begrip er is, stel ik de kinderen een plan voor. Wie wil eraan mee helpen dat XX zich niet meer zo alleen voelt? Altijd heel veel vingers. Elke pauze mag XX een pauzemaatje kiezen. Die twee hoeven dan niet per se samen te spelen, maar het pauzemaatje zorgt ervoor dat XX ook een fijne pauze heeft. Dus betrekken in een spel, of er naartoe gaan als XX alleen staat. Na de pauze even evalueren. Als het goed gaat na een week of 4 afbouwen. XX heeft dan ervaren dat kinderen bereid zijn samen te spelen, de groep heeft ervaren dat je met XX ook leuk kunt spelen. Dan de verantwoordelijkheid bij XX leggen. Voor de pauze vragen: Met wie zou je willen spelen? Zullen we het samen vragen? Daarna XX alleen laten vragen. Dat nog wel blijven monitoren en evt sturen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:35 schreef Cathmar het volgende:
Wat een leuke positieve verhalen weer.
Niet zo leuk die pestkoppen.
Mijn dochter (7, groep 4) heeft niet echt vriendinnetjes. Of nou ja, twee. Dat zijn leuke meiden en dat klikt goed. Maar op school heb ik niet het idee dat ze veel aansluiting heeft. Veel meisjes hebben ook buiten school dingen samen en de moeders plannen van alles samen. Maar ik heb dus zelf niet zo'n leuke basisschool tijd gehad, (gepest) en ik merk dat ik heel onrustig wordt als ik van haar hoor dat ze alleen speelt, geen leuke meisjes in de klas etc. Ik wil mijn ervaring niet op haar projecteren maar ik vind het moeilijk hoor.
Gos. Konden ze daar geen rekening mee houden?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
Ach mijn twaalfjarige die het hele vriendinnengedoe nog steeds best ingewikkeld vindt (maar het vorig jaar zo goed en vooral zo verstandig had gedaan) kreeg zojuist haar rooster. In geen van de klassen zit ze ook maar met een van haar vriendinnen. He-le-maal nietsArm kind.
Kreeg je de klassenindeling niet vorig jaar al?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef Gaoxing het volgende:
Kennelijk nietMisschien morgen maar eens langswandelen en vragen of dit echt de bedoeling was.
Nee, vrijwel nooit in internationale scholen. Er gebeurt nog veel te veel tijdens de vakantie om voor de vakantie (die ruim 10 weken, dus bijna drie maanden, duurt) al indelingen te maken. Pakweg 30% van de leerlingen verandert jaarlijks he...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
Kreeg je de klassenindeling niet vorig jaar al?
Op de lagere school wel. Daar worden aan het eind van het jaar sociogrammen gemaakt, en naar aanleiding daarvan klassenindelingen gemaakt. De klas echt bij elkaar houden heeft niet zoveel zin: zodra je er een aantal leerlingen in vervangt, wordt de dynamiek toch anders. En inderdaad: een nieuweling heeft veel minder kans.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:22 schreef Shandaly het volgende:
Juist omdat er zoveel verandert op internationale scholen zou je verwachten dat ze een beetje rekening houden met het beetje vastigheid dat ze nog wel zouden kunnen bieden.
Alhoewel, is natuurlijk voor die nieuwe leerlingen ook niet fijn als de kliekjes allemaal bij elkaar blijven zitten...Maar een middenweg is wel te vinden toch?
Juf lijkt het dus niet echt door te hebben. Drie dagen in de week een meester op dit moment, dus ik zit er bovenop en geef het desnoods ook daar aan. Maar vind het echt moeilijkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:48 schreef Nijna het volgende:
Oh wat naar Troel, En kan juf ze niet op een ander plekje zetten?
Yup, op de school van mijn kinderen is het mogelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier gelukkig geen schoolmelk. Maar geen idee of dat ergens anders nog bestaat,
Op die site van Campina schoolmelk kun je kijken of jouw school meedoet. Sowieso is er de eerste week bij ons op school nog geen schoolmelk, de tweede schoolweek wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:49 schreef Buurpoes het volgende:
Hoe zit dat met schoolmelk? Weet iemand dat? Ik hoorde van school er helemaal niks over, maar wordt nu door campina gemaild (overblijfsel van de blijde doos, destijds).
En school neemt de telefoon nog niet op, die beginnen 1 september weer.
Is er een specifieke reden waarom je dat fijn vindt? Ivan drinkt geen melk meer en dat vind ik wel best, maar misschien zitten er op zijn leeftijd nog voordelen aan melk drinken?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Op die site van Campina schoolmelk kun je kijken of jouw school meedoet. Sowieso is er de eerste week bij ons op school nog geen schoolmelk, de tweede schoolweek wel.
Ik ben er blij mee, want zo krijgt L. elke middag (ma,di, do) verse gekoelde melk.
wat naarquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
Ach mijn twaalfjarige die het hele vriendinnengedoe nog steeds best ingewikkeld vindt (maar het vorig jaar zo goed en vooral zo verstandig had gedaan) kreeg zojuist haar rooster. In geen van de klassen zit ze ook maar met een van haar vriendinnen. He-le-maal nietsArm kind.
ik heb er geen goede ervaring mee. L. sliep er wel goed mee, maar vervolgens verplaatste de onrust zich naar overdag. hij kon niet meer stilzitten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:50 schreef pessie het volgende:
Zo te lezen is dit het juiste topic voor mij
ik ben pessie en mijn zoon is een maand geleden 4 geworden. Sinds vorige week maandag gaat hij naar school. En oh boy, ik als moeder zit vol vragen, zoonlief vind het allemaal wel prachtig en gaat wel mee met de rest van de klas.
Ik las al wel veel herkenning. Ik heb zelf ook niet zo'n fijne schooltijd gehad en wil zo graag dat Nathan dat wel heeft. Ik moet echt bewust mijn best doen om dit niet te projecteren op Nathan. Maar hij vind het ontzettend leuk op school, zit met bekende kindjes in de klas en de juf vind dat het allemaal prima gaat. Loopt dus hopelijk wel los.
Een paar dagen geleden zijn we begonnen N. melatonine te geven voor het slapen. Hij beleeft school zo intensief dat hij letterlijk blijft stuiteren (zie: een stuiterbal in de vorm van mijn ventje). Hij sliep dus veel te weinig (na 9 uur in slaap vallen, 'snachts urenlang wakker en 'sochtends veel te vroeg wakker). Ik kon geen manieren meer vinden om hem hierdoorheen te helpen en hij was uitgeput, wat het stuiteren alleen maar verergerde. Ik hoop dat als hij over een week of 2 het ritme te pakken heeft we de melatonine kunnen laten staan. Meer ouders die ervaring hebben met kortdurend melatonine gebruiken?
Voor kinderen is melk prima. Groeiende botten hebben calcium nodig en dat halen ze gemakkelijk uit melk, kaas en/of zuiveldessert.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is er een specifieke reden waarom je dat fijn vindt? Ivan drinkt geen melk meer en dat vind ik wel best, maar misschien zitten er op zijn leeftijd nog voordelen aan melk drinken?
Ik was van plan om zelf melk mee te gaan geven omdat ik niet wil dat ze bij haar brood limonade drinkt (water drinkt ze niet). Het is dus niet dat ik per se wil dat ze melk drinkt, maar het is beter dan limonade, dat idee. En nu krijgt ze gewoon lekkere koude melk in plaats van lauwe melk die al half zuur is op warme dagen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is er een specifieke reden waarom je dat fijn vindt? Ivan drinkt geen melk meer en dat vind ik wel best, maar misschien zitten er op zijn leeftijd nog voordelen aan melk drinken?
nog makkelijker uit noten omdat daar de calcium niet wordt gebruikt om je maagzuur te neutraliseren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:28 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Voor kinderen is melk prima. Groeiende botten hebben calcium nodig en dat halen ze gemakkelijk uit melk, kaas en/of zuiveldessert.
Maar ik kon dus op de site van campina niet vinden of zijn basisschool eraan doet. Zou wel stukken handiger zijn dan die eeuwig lekkende bekers.
Omdat lekkerquote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:46 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar pap is toch al melk? Waarom dan nog een glas melk?![]()
Gewoon een geïnteresseerde vraag hoor.
Hmm, ik ga eens even googlelen, volgens mij ken ik die zakken nog niet. Eens even kijken of er een mepal beker in zou passen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:50 schreef appelsap het volgende:
Pessie, kun je eventueel de beker melk niet in zo'n speciale bekerzak doen? Ik had altijd zo'n koelzak/thermozak speciaal voor bekers. Koude beker melk uit de koelkast erin en dan bleef het nog prima een paar uur koud.
Succes met jouw stuiterbal verder.
Als ze 18 zijn worden ze weer lief toch?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:34 schreef Lois het volgende:
Ergens onder dit chagrijnige wezen met die grote mond zit nog ergens mijn lieve 10 jarige verstopt, zo'n lief meisje wat zich nog zelden laat zien.![]()
Joehoe puberteit, kom er maar in
ja, dat pre-puberen vind ik ook geen feest hoor.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:34 schreef Lois het volgende:
Ergens onder dit chagrijnige wezen met die grote mond zit nog ergens mijn lieve 10 jarige verstopt, zo'n lief meisje wat zich nog zelden laat zien.![]()
Joehoe puberteit, kom er maar in
Daar hebben jullie toch een speciale ruimte voor, achter in de tuin?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:42 schreef Lois het volgende:
....dan zit ik wiegend in een hoekje van de kamer tegen de muur te murmelen
Whaha! Ja dat is ook zo. Hoewel ik het bij veel prepubertjes ook juist heb zien gebeuren toen ze naar de eerste van middelbare school gingen (maar dat is dezelfde leeftijd als groep 8 bij jullie).quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef debuurvrouw het volgende:
En groep 8 Lois? Dat doet ook wat met ze vind ik. Alsof je dan als schooloudste ook gelijk je als een debiel moet gedragen. Alles stoer en cool en tsssk
Oh dat heb ik al met groep 3... Want groep 1, 2 en 3 bij elkaar, dus nu oudste groepje van de klas. Grote monden echt als in onwijs. En "Oh my gawd!!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef debuurvrouw het volgende:
En groep 8 Lois? Dat doet ook wat met ze vind ik. Alsof je dan als schooloudste ook gelijk je als een debiel moet gedragen. Alles stoer en cool en tsssk
de brugklas is heel louterend voor dat. Tenminste, dat is er bij mijn jongens wel uitgebeukt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Whaha! Ja dat is ook zo. Hoewel ik het bij veel prepubertjes ook juist heb zien gebeuren toen ze naar de eerste van middelbare school gingen (maar dat is dezelfde leeftijd als groep 8 bij jullie).
Ik zat m'n hersenen te pijnigen waarom het dan bij ons zo anders is, maar dat is natuurlijk deels doordat ze nog steeds naar dezelfde school gaan, dus ze komen al die jongere kinderen ook nog steeds tegen. En beuken zal een stuk minder gebeuren, want lichamelijk contact is ... mwa.....quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
de brugklas is heel louterend voor dat. Tenminste, dat is er bij mijn jongens wel uitgebeukt.
Tot een verontwaardigd: ik werd gebeukt bij de deur, en ik ben geeneens een brugger meer
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh dat heb ik al met groep 3... Want groep 1, 2 en 3 bij elkaar, dus nu oudste groepje van de klas. Grote monden echt als in onwijs. En "Oh my gawd!!
Ik weet dat er groepen kinderen zijn die dat deden ja, dus in die zin herken ik dat wel. Maar ik heb daar zelf nooit aan meegedaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:16 schreef Sjeen het volgende:
Herken je dat niet Groofs? Clubjes zijn volgens mij van alle tijden... En zolang het niet steeds hetzelfde kind is dat buitengesloten wordt, kan ik er niet echt wakker van liggen eigenlijk.
Mja, het blijven kinderen hè... Tact is nu eenmaal geen aangeboren eigenschap, volgens mij. En ik heb ook wel eens momenten dat ik denk 'Moet dat nou?', maar ik ga me er ook niet mee bemoeien tenzij het dus te eenzijdig gericht wordt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik weet dat er groepen kinderen zijn die dat deden ja, dus in die zin herken ik dat wel. maar ik heb daar zelf nooit aan meegedaan.
Ik hou gewoon echt niet van dat soort gedrag. Wakker liggen is een groot woord, maar het frustreert me wel dat het niet gewoon makkelijker en gezelliger kan.
Dat mag! Is dat via een fysieke winkel? of online?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik de broeken van Outfitters Nation nog eens van harte aanprijzen?
Niet heel erg superduur (ok, ook niet heel erg goedkoop) maar rond de 40 euro. En die komen in lengtematen.
Zo kocht ik voor mijn spriet een broek maat 152 in de taille en 32 in de lengte.![]()
En dat is ook een zeer gevoelige kledingdrager.
ik kocht ze bij Duthler, tegenwoordig houtbrox ofzo? Ja, HoutBrox. (Wat een naam)quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:20 schreef easy-going het volgende:
[..]
Dat mag! Is dat via een fysieke winkel? of online?
Hij heeft er nu 2 binnen (een rode en een blauwe) maar voor de volgende ronde....
Hier een slimfit van de S.Oliver wat ik niet eens hoef aan te snoerenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik kocht ze bij Duthler, tegenwoordig houtbrox ofzo? Ja, HoutBrox. (Wat een naam)
Ze hebben verschillende modellen. Ik heb nu voor het eerst ook broeken teruggebracht wegens te smal over de bovenbenen(al dat gefiets) maar vast ook wel online te koop
ik heb gewoon een ander modelletje meegenomenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:12 schreef easy-going het volgende:
Houtbrox? Nog nooit van gehoord, ze zitten hier ook niet in de regio zie ik.
En Sven's bovenbenen zijn ook wel wat steviger aan het worden heb ik het idee, alleen zijn middel he ...
Maar ik ga het wel in mijn achterhoofd houden, thnx
Ja en dat zijn de gevaarlijke situaties, want dan ga je handelen uit emotie. Dus het is dan mentaal erg zwaar om redelijk te blijven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:46 schreef miss_sly het volgende:
O Ticootje, wat ontzettend rot. Soms zit je eigen emmertje ook gewoon te vol, dan komt het nog harder aan.
Pff, zwaar. En jouw/jullie gemoedstoestand werkt toch vaak door, he?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja en dat zijn de gevaarlijke situaties, want dan ga je handelen uit emotie. Dus het is dan mentaal erg zwaar om redelijk te blijven.
En de dame weet heel goed dat ze op dit moment weer het uiterste vergt van ons, vanmorgen komt ze wel haar excuus maken voor het gedrag van de vorige avond. In feite is dus iedereen ongelukkig, want zij ligt er dus over te piekeren in haar bedje en ik heb een kutavond.
Het is een knuffelkont, maar ik ga slecht luisteren niet belonen met een knuffel.. Dan is het einde zoek.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pff, zwaar. En jouw/jullie gemoedstoestand werkt toch vaak door, he?
Misschien wel goed dat je naar bed bent gegaan, want je moet ook gewoon goed voor jezelf zorgen.
Werkt misschien om juist niet boos te worden, maar te knuffelen? Voor het punt bereikt wordt waarop dat niet meer gaat, natuurlijk. Of is ze niet zo knuffelig?
Ik bedoel ook niet belonen met een knuffel, maar kennelijk werkt boos worden en straffen (ook) niet, dus misschien proberen met meer begrip en lichamelijk contact dmv een knuffel benaderen wel kan helpen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is een knuffelkont, maar ik ga slecht luisteren niet belonen met een knuffel.. Dan is het einde zoek.
Wat hier vaak wel helpt om jan te laten luisteren, is hem op schoot te nemen en te knuffelen voor ik hem iets vraag om te doen, of even op m'n knieeen met m'n armen om hem heen en het dan te vragen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is een knuffelkont, maar ik ga slecht luisteren niet belonen met een knuffel.. Dan is het einde zoek.
shit joh, dat is toch ook allemaal loodzwaar voor jullie allemaal! ik herken het allemaal wel. ik ben bang dat ik weinig advies heb buiten: laat iemand het nu en dan ff overnemen zodat jij zelf je rust kan pakken. en dan niet in dat eventjes dan vanalles gaan doen wat moet, maar echt zelf die rust pakken. want als jij er bij neervalt, waar blijven jullie dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:39 schreef Ticootje het volgende:
Potver... ff afschrijven hoor..
Deze week echt alweer elke avond een confrontatie met de dame. Ik word er zelf ook gewoon zo verdrietig van, hebben jullie dat ook? Het is niet alsof je je beter voelt om je kind te corrigeren.. En het lijkt momenteel gewoon weer zo zinloos, want luisteren doet ze toch niet. Wat je ook zegt, hoe je het ook brengt ze gaat gewoon haar gang en de rest kan stikken, ongeacht de consequentie.
Gister had ik het echt gewoon helemaal gehad, geestelijk trok ik het gewoon niet meer. Ik ben maar gewoon naar bed gegaan. Mijn emmer was gewoon te vol.
Ik snap dat er wat spanning in huis is, schoonvader ligt erg slecht momenteel en vandaag begint ook de kermis. Maar ik trek het gewoon ff niet.
Het wordt "mees Kees op kamp". Ze gaan over 3 weken ook op kamp met de klas, dus dat is dan wel toepasselijk..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:53 schreef pessie het volgende:
DF wat klinkt dat stoer zeg! Leuke film uitgezocht?
Wat een leuk idee! Wordt vast een tof feestje.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat er even een uitpufweekend op komst is, hopelijk geeft dat en de hulp wat rust..
Miss en simmu, jullie meiden worden ook groot!
[..]
Het wordt "mees Kees op kamp". Ze gaan over 3 weken ook op kamp met de klas, dus dat is dan wel toepasselijk..
Door vla of yoghurt scheppen Son?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Iemand hier toevallig de tip om antibiotica in een kleuter te krijgen![]()
Meneer vertikt het om het op te drinken, mja hij heeft het niet voor niks... gisteren ging de eerste gift wel, maar vandaag wil hij echt echt echt nieten het moet 3x per dag....
Ow bah, hadden wij een paar weken geleden ook in huis.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Omkopen werkte ook niet![]()
Vla of yoghurt is misschien wel een idee ja. Had ik nog niet aan gedachtHoewel door chocomelk en drinkyoghurt ook niet werkte.
Hij heeft krentenbaard. Ben al 2 weken fusidine aan het smeren, maar er kwamen opeens nieuwe plekken bij dus vandaar de kuur nu. Heerst in huis
Ik zou het niet mengen met andere etenswaar. Allereerst kan niet alles met alles gemengd worden en ten tweede heb je dadelijk kans dat hij vanalles gaat weigeren omdat het vies smaakt of omdat je er medicijnen in gedaan hebt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Meneer vertikt het om het op te drinken, mja hij heeft het niet voor niks... gisteren ging de eerste gift wel, maar vandaag wil hij echt echt echt nieten het moet 3x per dag....
wij gaan achter Roy staan (Roy zit dan in zijn stoel)houden zijn mond Open door middel van "schaar"houding wijsvinger en duim en dan spuitje erin sluiten en gelijk drinken er achteraan geven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat ook idd. ik maakte er vaak meteen zelf van dat ze zeurde om een ijsje, terwijl ze m alleen ter sprake bracht.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Same here, Spring. Ik sta er nog steeds van versteld hoe goed het kan werken om gevoelens eenvoudigweg te benoemen. Het werkt zelfs bij zoiets sufs als: "Mama, kijk, ijsjes!" "Ja, ijsjes, heerlijk! Wat is jouw lievelingssmaak?" En dat ze dan gewoon niet zeuren om een ijsje.
Vertel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S is wat dat betreft een heel makkelijk kind. Ze gooit zelden thuis de kont tegen de krib, is heel meegaand eigenlijk wat dat betreft. Maar goed, ze is dan weer op andere fronten een lekker portret, zal ik maar zeggen.
En nu jij. Vertelquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vertel.
Ivan is vrij meegaand, maar met Lena hebben we behoorlijk wat te stellen.
Is ook niet ideaal, maar anders krijg je er helemaal niks in.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:01 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zou het niet mengen met andere etenswaar. Allereerst kan niet alles met alles gemengd worden en ten tweede heb je dadelijk kans dat hij vanalles gaat weigeren omdat het vies smaakt of omdat je er medicijnen in gedaan hebt.
Ik zou het gewoon met een klein spuitje (zonder naald natuurlijk) met beetjes in de wangzak spuiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |