abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143543125
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Eindelijk weer naar school!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143543136
Dus, zo ging mijn middelste vandaag dus naar groep 1 en de oudste naar groep 3. *slik.
pi_143543443
De mijne heb ik zojuist naar de bso gebracht, voor het eerst *slik*.
Professioneel gifmenger.
pi_143544074
Vanmorgen ook weer heel blij naar school, groep 2! Met uitnodigingen voor haar kinderfeestje aanstaande zaterdag. Ze had er echt zin in, ze had alle vriendjes en vriendinnetjes en de juf echt gemist.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143544209
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Vanmorgen ook weer heel blij naar school, groep 2! Met uitnodigingen voor haar kinderfeestje aanstaande zaterdag. Ze had er echt zin in, ze had alle vriendjes en vriendinnetjes en de juf echt gemist.
Kinderfeestjes... Ik ben er nog niet echt aan toe denk ik :D :D

Ik had zaterdag wel een springkussen gehuurd. (Leuk bedrijf ook, ze hadden een kapotte stroomkabel erbij geleverd, die veroorzaakte kortsluiting met een onwijze steekvlam als gevolg. Ondanks dat ik de kabel meteen weggooide heb ik mn hand lelijk verbrand. ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....)
pi_143544253
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had zaterdag wel een springkussen gehuurd. (Leuk bedrijf ook, ze hadden een kapotte stroomkabel erbij geleverd, die veroorzaakte kortsluiting met een onwijze steekvlam als gevolg. Ondanks dat ik de kabel meteen weggooide heb ik mn hand lelijk verbrand. ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....)
Ik ben er ook niet aan toe :X Maar ze wil echt, echt graag. Ik had gehoopt op mooi weer, bij ons verzamelen, speurtocht naar de natuurspeeltuin hier einde van de wijk en daar picknicken en spelen. Dat zit er helaas niet in, dus ik moet echt aan de bak :')
pi_143544270
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet aan toe :X Maar ze wil echt, echt graag. Ik had gehoopt op mooi weer, bij ons verzamelen, speurtocht naar de natuurspeeltuin hier einde van de wijk en daar picknicken en spelen. Dat zit er helaas niet in, dus ik moet echt aan de bak :')
Het weer is echt dramatisch!
pi_143544302
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het weer is echt dramatisch!
Nogal, heel vervelend.

Dus we zijn een programma aan het maken voor binnen. Ik geloof dat ik in ieder geval pannenkoeken ga bakken en dat we beginnen met cakejes versieren. Het is van 10-14 uur, dus we hebben er na heel veel tijd om uit te rusten :')
pi_143544310
Was er niet een topic over kinderfeestjes? Ik heb dat proberen te vermijden, maar een keer moet je er toch aan, he?
pi_143544375
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nogal, heel vervelend.

Dus we zijn een programma aan het maken voor binnen. Ik geloof dat ik in ieder geval pannenkoeken ga bakken en dat we beginnen met cakejes versieren. Het is van 10-14 uur, dus we hebben er na heel veel tijd om uit te rusten :')
Oudhollandse spelletjes?
Koekhappen, spijkerpoepen, ezeltje prik, sjoelen, blikken gooien... dat soort?
pi_143544389
Ik heb vorige week een best leuk kinderfeestje georganiseerd voor 4 knulletjes van 3-4 jaar. Maar dat feestje duurde maar 2.5 uur, dus dat was heel erg te overzien. En het was redelijk weer, dus lekker naar buiten.

Dat was trouwens al het tweede feestje. :Y Een half jaar geleden hebben we 'proefgedraaid'. _O-

Er blijken nogal veel topics te zijn over kinderfeestjes:
OUD / Leuke ideeen kinderfeestje ?
LIF / Ideeen voor kinderfeestje
OUD / Waar vieren jullie je kinderfeestje?
OUD / Kinderfeestjes
OUD / Leuke dingen om te doen --> Peuterverjaardag

En dan heb ik de topic in ONZ maar effies overgeslagen...

[ Bericht 41% gewijzigd door Buurpoes op 18-08-2014 10:04:28 ]
Professioneel gifmenger.
pi_143544489
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oudhollandse spelletjes?
Koekhappen, spijkerpoepen, ezeltje prik, sjoelen, blikken gooien... dat soort?
Ze wil dus beginnen met cakejes versieren. Ze wil ook spijkerpoepen. We hadden bedacht iets met opdrachtjes, net zoals bij het spel Knappe Koppen (op een been staan, een liedje zingen, achter je rug in je handen klappen, dat soort dingen. Opdrachten in ballonnen, die kapotgeprikt moeten worden. Zoiets?
Pannenkoeken als lunch, misschien willen ze nog spelen. Blik gooien vind ik ook wel leuk, en sjoelen ook! Moeten we alleen nog een sjoelbak kopen :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:04:50 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143544520
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Strenge lerares ;)
Zijn jullie nog in den lande?
Nee, we zijn alweer een weekje terug. Vorige week nog met een uitstapje naar Abu Dhabi, en nu gewoon weer thuis, en hub weer op reis.
pi_143544532
Ugh, ik heb Ivan vanochtend met buikpijn weggebracht. Hij had er helemaal geen zin in om weer aan school te beginnen. Zijn beste vriend(in) is bovendien naar een andere groep gegaan.

Gelukkig heeft hij de afgelopen tijd op de buitenschoolse opvang regelmatig met een jongen uit zijn klas gespeeld met wie hij voorheen niet echt speelde. En een ander vriendje van hem kwam meteen naast hem zitten. Ik heb hem dus gelukkig niet verdrietig achter hoeven laten. Ik voel me nu heel opgelucht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143544570
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Was er niet een topic over kinderfeestjes? Ik heb dat proberen te vermijden, maar een keer moet je er toch aan, he?
:D!

Ik ben niet zo van een vast programma. Wij gaan met Ivans verjaardag waarschijnlijk één ding doen (een soort zoektocht) en verder gewoon vrij spelen.

Eigenlijk heb ik hier elk weekeinde al een kinderfeestje in huis. :+
pi_143544591
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van een vast programma. Wij gaan met Ivans verjaardag waarschijnlijk één ding doen (een soort zoektocht) en verder gewoon vrij spelen.

Vrij spelen plus taart is al bijna een kinderfeestje toch? :+
Professioneel gifmenger.
pi_143544740
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik wil iets te doen hebben, voor het geval vrij spelen niet lekker loopt, zeg maar. Ik ga niet kost wat kost dat programma afwerken als ze lekker spelen. Maar mocht dat niet lopen, dan wil ik ze wel bezighouden. Dus we gaan het zien.

Fijn dat je Ivan niet verdrietig achter hebt hoeven laten. S had er zin in, iedereen weer zien en ze was even met B naar groep 3 om een uitnodiging aan een vriendinnetje weg te brengen. Dat was stoer, natuurlijk, want dat is boven! :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:17:24 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_143544757
Als de kinderen het naar hun zin hebben is het een kinderfeestje, eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_143544807
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:17 schreef livelink het volgende:
Als de kinderen het naar hun zin hebben is het een kinderfeestje, eigenlijk.
Precies, dat :D
Komt dus vast goed!
pi_143544883
Het is altijd goed om wat houvast te hebben, want een kinderfeestje in huis is toch anders dan wanneer je naar buiten kunt. Je kunt ook overwegen om in verschillende vertrekken in het huis iets anders aan te bieden (bijv. cakejes bakken met jou in de keuken, spelletjes op zolder onder toezicht van B. en in de kamer van S. vrij spelen of zo). Ik doe dat wel eens om de kinderstroom te reguleren, maar je loopt er natuurlijk ook het risico mee dat het niet als één feestje voelt.
pi_143545096
Ik krijg steeds meer zin in sjoelen :D Op zolder, perfecte plek om dat te doen, natuurlijk! Cakejes versieren beneden, spijkerpoepen (vindt ze zo leuk, wil ze doen :D ) en dan naar zolder om te sjoelen. Dan ontdekken ze vanzelf de ruimte en het speelgoed en kunnen ze lekker spelen. Ga ik pannenkoeken bakken. Is het zo 14 uur :P
pi_143545317
Chris is ook weer vrolijk in zijn klas. Direct zijn werkmap bekijken, heel serieus ;)
Met zijn mentorkindje ook de klas rond om alles te laten zien. Hij neemt zijn taak heel serieus (normaal hebben groep 3 kinderen een groep 5 mentor, maar nu teveel groep 3-ers. Chris heel trots dat hij als groep 4-er al een mentorkindje kreeg).

Morgen trakteren op school, en volgende week vrijdag een feestje. En zo te horen wordt het weer een filmavondje. De kinderen dan rond 4 uur hier laten afleveren, dan iets eten, een spelletje, film kijken, taart in een pauze en dan rond 8 uur weer richting huis brengen. Vorig jaar was dat ook goed bevallen, en Chris vindt het ook een leuk idee.
In groep 2 hadden we wel een ouderwets piratenfeestje: uit school pannenkoeken versieren, shirt kleuren, spelletjes, taart, speurtocht en naar huis. Maar de meeste kinderen waren tussendoor ook lekker aan het vrij spelen. Als ik zat dat het wat moeilijker werd met spelen, dan riep ik ze even samen voor een spelletje. Niet te strak plannen, en dwingen dingen te moeten. Wil je geen spelletje doen, ook best. Wil je nog iets langer kleuren, ook prima. Lang leve de lol ;)
pi_143545333
Wat heel leuk was (en is) een groepsfoto maken, en even snel afdrukken bij hema of kruidvat.
Een lijstje (ikea) laten versieren en aan het einde de foto mee geven.
Hebben wij ooit gedaan, en ik hoor van veel mamas dat de foto nog steeds bij de kinderen op de kamer staat.
Echt een leuk aandenken/herinnering.
pi_143545371
Als je in rust wil beginnen: leg kleurplaten met stiften/potloden klaar!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_143545380
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo lekker dan... :o
pi_143545382
Bij het eerste feestje hebben we de kindjes er week erna een bedankkaartje met foto's gestuurd. Helemaal in piraten sfeer. We hadden ook echt leuke foto's die we er andere ouders ook wilden laten zien.
Met een film avondje heb je dat minder ;)
pi_143545387
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:44 schreef amaranta het volgende:
Wat heel leuk was (en is) een groepsfoto maken, en even snel afdrukken bij hema of kruidvat.
Een lijstje (ikea) laten versieren en aan het einde de foto mee geven.
Hebben wij ooit gedaan, en ik hoor van veel mamas dat de foto nog steeds bij de kinderen op de kamer staat.
Echt een leuk aandenken/herinnering.
O, dat vind ik nou echt, echt leuk! Dat ga ik mijn dame voorleggen, want ze is niet zo van de foto's maken, maar het idee vind ik echt heel erg leuk!

Hoe heb je dat lijstje versierd? stickers, kralen, verf, stiften?
pi_143545397
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat vind ik nou echt, echt leuk! Dat ga ik mijn dame voorleggen, want ze is niet zo van de foto's maken, maar het idee vind ik echt heel erg leuk!

Hoe heb je dat lijstje versierd? stickers, kralen, verf, stiften?
Glitterplakletetters en figuren van de hema.
pi_143545401
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:45 schreef Moonah het volgende:
Als je in rust wil beginnen: leg kleurplaten met stiften/potloden klaar!
Dat is ook een goede, tot alle kindjes er zijn, toch?
pi_143545518
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:58:50 #31
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_143545706
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook een goede, tot alle kindjes er zijn, toch?
Of een grote bak lego of playmo!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_143545773
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:45 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zo lekker dan... :o
Ik heb er ook even een telefoontje aan gewijd. :)

De rest van de dag stond gelukkig in het teken van koud bier in mn hand. :')
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:02:59 #33
37150 livelink
pi_143545785
Creatief met batterijen :D
Wat een leuk idee wel.
pi_143545838
Ik vind het leuk, dat lijstje!
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:26:39 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143546444
Jemig Tico! Heb je ook nog iets van een bloemetje of een excuus gehad? Dat kan wel heel akelig nog erger misgaan idd.

En al die feestjes en kleuters. O+ Ik heb nog twee barbeque-filmavondjes in het verschiet. Met een jarige aan het begin van de vakantie en volgende week een jarige. Even stiekem peilen of ik die twee pubergroepen niet kan mixen. Alhoewel het ook wel erg leuk is. Beter te doen dan 'kinderfeestjes' in ieder geval. Moet het weer wel opknappen.

Vanochtend voor het laatst weer voor het eerst naar de basisschool. :o het afscheidsjaar is aangebroken *O* :o :X
Die kleine was wel weer toe aan school. De groten gaan straks boeken halen. Ik breng ze maar even denk ik. Anders hebben we al een verregende boeken-boete voor het schooljaar is begonnen. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:27:55 #36
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143546482
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het leuk, dat lijstje!
ook leuk om te beplakken zijn de spanen doosjes van Xenos.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_143546674
Die feestjes voor de groteren lijken me ook leuk. S is natuurlijk altijd in de vakantie jarig, en het lijkt me echt leuk om over een paar jaar, tegen einde basisschool, een echt leuk eindfeestje te geven, tuinfeest/barbecue/disco, wat dan ook. Eventueel samen met een klasgenoot. Mar voor nu moeten we door de kinderfeestjesfase :P

Ik vind van die lijstjes juist zo leuk om er een groepsfoto in te doen <3
pi_143546792
Ivan heeft zo'n lijstje ook wel eens beplakt met schelpen, stukjes gras, veertjes, dat soort dingen.

(Misschien kun je voor de gelegenheid een fotoprinter lenen van iemand? Nog makkelijker.)
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:39:41 #39
37150 livelink
pi_143546794
Ik heb juist een keer voor mijn oudste die in januari jarig is een winterbarbecue georganiseerd. Dat was wel heel leuk. Een grote partytent met veel vuurkorven en dan een barbecue in de avond. Dat gaf wel een spannend sfeertje.
pi_143546832
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:39 schreef livelink het volgende:
Ik heb juist een keer voor mijn oudste die in januari jarig is een winterbarbecue georganiseerd. Dat was wel heel leuk. Een grote partytent met veel vuurkorven en dan een barbecue in de avond. Dat gaf wel een spannend sfeertje.
Wij gingen op mijn verjaardag (medio december) altijd naar buiten. Ik heb me voorgenomen om dat ook bij mijn kinderen te doen, die in november en januari jarig zijn. Eerst binnen verzamelen, dan naar buiten iets ondernemen en daarna knus samen eten.
pi_143546939
Ik had gehoopt dat we sowieso naar buiten zouden kunnen, maar in de stromende regen zie ik dat toch echt niet zitten. Een winterbarbecue is ook wel erg leuk, livelink <3 Ik krijg er zo'n kerstsfeer-Charles Dickens visioen bij!

Schelpjes hebben we ook nog! Misschien wat kralen, crêpepapier, glitterspul. Ik zie het steeds meer voor me.

Ik vind zelf foto's printen altijd nogal lastig :@ het mislukt altijd. Ik ben daar heel slecht in :') En B is gewoon thuis zaterdag, dus die zou wel even op en neer moeten kunnen naar de Hema.
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:46:12 #42
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143546983
Ja, met die foto is ook leuk. En binnen een speurtocht gaat ook prima trouwens.
Ik heb altijd één in de vakantie jarige. Afhankelijk van vroeg of laat vakantie.
En dat eindfeest is hier ook geweest. Maar mijn hemel, dat moest echt uit mijn tenen komen.
Het is sowieso druk aan het eind van het schooljaar, kinderen zijn moe en je zit met vakanties enzo. En niet te vergeten al de andere feestjes van jarigen die óók in de vakantie jarig zijn maar dan eerder. :') pfoe.

Ik zal de tafel eens gaan dekken. School is alweer bijna uit. Kijken of kind droog over kan komen. :D
pi_143547203
Nog een vraagje: weten jullie wanneer er op school explicieter aandacht besteed gaat worden aan rekenen? Dus concrete dingen tellen (in plaats van alleen getallen opnoemen), optellen en aftrekken, vermenigvuldigen en delen, logische reeksen maken, meten, schatten, dat soort dingen?
pi_143548526
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:02 schreef poemojn het volgende:
Is dit wat je zoekt Claudia? http://www.onderwijsgek.nl/LEERLIJN_REKENEN.pdf
Bookmark. Ik zie handige tafeltjes-tips. Leuk voor mijn groep 4 meisje.
Met een meidenkwartet
pi_143548788
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:40 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Bookmark. Ik zie handige tafeltjes-tips. Leuk voor mijn groep 4 meisje.
Heb jij al een groep 4 meisje? :o
Ik dacht dat jouw oudste net zo oud was als mijn meisje. Hoe kom ik daar nou bij?
pi_143548835
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb jij al een groep 4 meisje? :o
Ik dacht dat jouw oudste net zo oud was als mijn meisje. Hoe kom ik daar nou bij?
Het gaat gewoon bizar snel O+
Oudste 06-2007
Kleuter 04-2010
Met een meidenkwartet
pi_143548920
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:47 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Het gaat gewoon bizar snel O+
Oudste 06-2007
Kleuter 04-2010
O, ze is maar liefst twee jaar ouder. Ja, gaat hard, he?
pi_143549939
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:02 schreef poemojn het volgende:
Is dit wat je zoekt Claudia? http://www.onderwijsgek.nl/LEERLIJN_REKENEN.pdf
Ja, interessant! Dan kan ik eens peilen hoe dat op onze school zit. Ivan vindt rekenen heel leuk en het zou fijn zijn als hij door de aandacht voor rekenen school zelf leuker zou gaan vinden.
pi_143549966
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, interessant! Dan kan ik eens peilen hoe dat op onze school zit. Ivan vindt rekenen heel leuk en het zou fijn zijn als hij door de aandacht voor rekenen school zelf leuker zou gaan vinden.
Vindt hij school echt niet leuk, of alleen niet nu zo na de vakantie?
pi_143550072
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vindt hij school echt niet leuk, of alleen niet nu zo na de vakantie?
Echt niet leuk. Ik heb wel goede hoop dat het in de loop van dit jaar beter wordt, naarmate hij zich meer op zijn gemak voelt. Maar er zit in hem ook gewoon een heel sterke weerzin tegen het 'moeten'. Het aardige is juist dat hij heel veel dingen spontaan leert en helemaal niet als een 'moeten' ervaart. Ik wil er wat meer zicht op krijgen wat er nu precies in zijn lessen gebeurt en wat hem daarin tegenstaat.
pi_143550236
mooi lijstje poemojn. Nu werken ze bij Chris individueel en alle onderdelen ook door elkaar, maar kan wel mooi kijken wat hij dit jaar nog bij mag leren of al kent..
Hier ook de tafels dit jaar Cathmar. Bij de kruidvat heb ik van een tafelbord gekocht. Daar zitten de 10 keer 10 tafelsommen op 100 blokjes. Aan de ene kant de som, aan de andere kant de oplossing. Per tafel een eigen kleur.
pi_143550647
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt niet leuk. Ik heb wel goede hoop dat het in de loop van dit jaar beter wordt, naarmate hij zich meer op zijn gemak voelt. Maar er zit in hem ook gewoon een heel sterke weerzin tegen het 'moeten'. Het aardige is juist dat hij heel veel dingen spontaan leert en helemaal niet als een 'moeten' ervaart. Ik wil er wat meer zicht op krijgen wat er nu precies in zijn lessen gebeurt en wat hem daarin tegenstaat.
O, wat vervelend. Ik hoop dat het beter wordt dit jaar. S heeft soms ook geen zin, en iets moeten vindt ze ook maar niets. Ik ben dus benieuwd of ze school dit jaar leuk gaat vinden, nu ze werkjes moet gaan maken.

Ik ben benieuwd of je er achter kan komen wat hem tegenstaat. B heeft altijd een hekel aan school gehad, gewoon omdat school, zeg maar.
pi_143551323
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:30 schreef miss_sly het volgende:

Ik ben benieuwd of je er achter kan komen wat hem tegenstaat. B heeft altijd een hekel aan school gehad, gewoon omdat school, zeg maar.
Mja, het lijkt me ook vooral een jongetjesding. Niet alle jongetjes zullen er last van hebben - en sommige meisjes zullen er vast ook onder gebukt gaan, maar het zijn vooral de mannen in mijn omgeving die zeggen dat ze lange tijd nodig hebben gehad om hun draai te vinden op school, of die zelfs nooit hebben gevonden. Ik vind het op zich ook wel een gezonde vorm van verzet tegen de dwangbuis die het formeel onderwijs heet. :+ Maar tegelijkertijd wil ik dat hij zijn best doet en dat hij blij is.
pi_143554081
Onze zoon van 9 vindt school ook niet leuk. Nooit leuk gevonden ook.
Hij doet het verder prima en gaat ook zonder gezeur maar hij vindt het tijdverspilling en inderdaad; het moeten, het keurslijf, het stil zitten. Het is eigenlijk totaal niets voor hem.
pi_143554309
Hier tzelfde. Hij vindt t niks, wordt er moe van, moet dingen die hij niet wil, mag dingen niet die hij wel wil, en klikt niet met de rest van de kinderen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_143554322
Blij dat we nog 2 weken vakantie hebben :D
pi_143554347
Miss, als je lijstjes gaat versieren, bedenk dat lijm en verf (zeker als het wat dikker erop gesmeerd zit) wat tijd nodig heeft om te drogen. Dus dat je niet het laatste half uurtje nog gaat verven, tenzij je het ze niet gelijk laat meenemen ;).

Vanmorgen 1 dametje afgeleverd in groep 2 en de ander in groep 4. Wat gaat dat toch hard.
Tussen de middag aten ze vlot en erg goed vergeleken met de afgelopen weken. Zo meteen maar eens zien hoe kapot ze zijn na zo'n hele dag school.
Voor de jongste het eerste jaar dat ze 3 hele en 2 halve dagen gaat. Oudste gaat nu 4 hele en 1 halve.
Fake it till you make it...
pi_143554468
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:52 schreef pinquit het volgende:
Hier tzelfde. Hij vindt t niks, wordt er moe van, moet dingen die hij niet wil, mag dingen niet die hij wel wil, en klikt niet met de rest van de kinderen.
Dat is hier wel anders. Hij is hartstikke populair.
Het is gewoon een vrolijke vrijbuiter, een flierefluiter.
Levensgenieter en extravert. School past gewoon niet zo goed bij zijn karakter :+
pi_143555264
Ik haalde een blij meisje op, dat als een echte grote kleuter naar buiten kwam. Ze had weer afgesproken met haar allergrootste vriend, die nu inderdaad bij ons is. Ze hebben elkaar gewoon meteen weer gevonden zo na zes weken vakantie O+
pi_143555603
Leuk hoor, miss :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143555828
Weet je wel hoe ontzettend dichtbij je dan was? :D
pi_143555897
Jawel ...
pi_143555935
Volgende keer even langskomen!
pi_143555993
Ik heb er even aan gedacht... maar ja... Als ik je nu tegen was gekomen in het winkelcentrum had ik wel wat gezegd :+

Maar goed...we dwalen af
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:41:41 #66
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143556034
De eerste dag groep 3 was hier in ieder geval een succes. *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143556047
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:40 schreef lily het volgende:
Ik heb er even aan gedacht... maar ja... Als ik je nu tegen was gekomen in het winkelcentrum had ik wel wat gezegd :+

Maar goed...we dwalen af
Volgende keer even naar het winkelcentrum gaan en het mij laten weten :+
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:44:36 #68
37150 livelink
pi_143556134
Fijn Moppert!!

Ik kan me zo goed inleven in de kinderen die school maar niet leuk vinden, maar als ouder lijkt het me best een zorg.
pi_143556167
Fijn Moppert. Had ze er tegenop gezien?

Ik vond school vroeger op zich prima, alleen wat saai :')
pi_143556563
Fijn dat de dames het leuk hebben gehad.
Hier nog 1 weekje vakantie.
En dan nieuwe klas én nieuwe school voor minime en iniminime. Ben benieuwd.
Hopelijk hebben ze snel nieuwe vriendjes.
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:07:07 #71
386633 Adnap
I love Life !
pi_143559798
Hier ook gestart, oudste met een hersteltaak voor Frans maar net gebeld en hij is over naar 3 gymnasium. Morgen lekker boeken halen en aan de bak. Jongste start in 2 atheneum, die heeft er ook zin in.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_143560779
Kim is ook weer begonnen. Was super nerveus en heel erg druk. Toen ik wegging zag ik haar heel gespannen kijken en de vingers gingen al richting mond. Maar het is goed gegaan en ze zit nu bij de dochter van mijn vriendin in de klas. Dat vinden ze beide erg leuk. Samen met nog 1 meisje zijn ze de enigste meiden van de klas. Ze mist de oude juf wel zei ze. Maar die heeft ze dan ook 2 jaar gehad.
pi_143562448
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:56 schreef lily het volgende:

[..]

Dat is hier wel anders. Hij is hartstikke populair.
Het is gewoon een vrolijke vrijbuiter, een flierefluiter.
Levensgenieter en extravert. School past gewoon niet zo goed bij zijn karakter :+
Ik hou van D2!!! O+
Doe nog eens een keer een fotootje aub Lily??? En dan een PM'etje aan mij, dat ik hem niet weer mis... :{
pi_143563349
Die van mij hebben gelukkig allebei veel zin in school. Al ben ik wel heel benieuwd hoe mijn zoon zich zal gaan ontwikkelen. Hij is nu al heel eigenzinnig en een vrijbuiter. Maar daar staat tegenover dat hij wel uitgesproken leergierig is en houdt van al die kindjes om hem heen. Ik ben benieuwd.

Wat betreft feestjes. Ik heb er nu twee gehad (S-5 en S-6).
Eentje van 2 uur, thuis. Eerst ballonnen prikken met taart/cake. Daarna naar een speeltuintje gelopen en wat oudhollandsche spelletjes gedaan (koekhappen, rondje met een ei op een lepel, dat soort dingen) en verder lekker spelen. Eerst nog wat vrij spelen in het speeltuintje en daarna nog wat thuis. Was helemaal prima, ook wel charmant vond ik. Maar wel met alleen maar lieve, rustige meisjes. Ik zie dat minder gebeuren met mijn zoon en zijn vriendjes :o .

Maar het tweede feestje vond ik ideaal (2,5 uur). Voor 10 euro had ik en blokhut afgehuurd in een grotere speeltuin hier om de hoek. Blokhut versierd, schminck geregeld en verder alleen taart (wel weer de ballonnen) en later frietjes gezamenlijk. Alles buitenshuis, en alleen maar vrij spel. Heel relaxed was dat!

Omdat de speeltuin na de herfstvakantie sluit en omdat R toch al op een onmogelijke datum jarig is, heb ik besloten zijn kinderfeestje alvast in de herfstvakantie te doen. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 18-08-2014 19:00:03 ]
pi_143570569
Hier 2 moe maar voldane dames uit school gehaald vanmiddag. Vooral de jongste was pas na een half uur op de bank met een koekje en wat te drinken weer een beetje op krachten ;). Die was even helemaal af.
Maar ze hebben het wel naar hun zin gehad :)
pi_143580974
Fijn, dat zoveel kindjes graag naar school gaan.

Vervelend, dat kindjes zenuwachtig zijn of school niet leuk vinden.

Hier vandaag nog een dagje bso, morgen begint hij in groep 2.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143583165
nieuwe aanwas, gefeliciteerd allemaal *O*

hier zijn ze ook terug naar school. ravi nog in groep 1 (want van februari) en helemaal blij. selene naar groep 3 en ook dolblij. tegelijk aan het afleren met duimen en dat lijkt ook goed te gaan! ze duimde overdag al niet meer en nu dus helemaal niet meer.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_143586950
Hier een vrolijk jochie uit school gisteren, met vriendje. En vanochtend ook weer net zo vrolijk terug. Hier een goed begin dus..
Maar wel lastig als je kindje er niet zoveel zin in heeft. Chris heeft het ook een poosje gehad omdat hij een boze opmerking van de juf naar een ander kind of de klas ook persoonlijk aantrok. Of omdat een kindje hem teveel claimde, of omdat hij niet de rust in de klas had om moeilijke werkjes te doen.. Dat was elke keer even zoeken. De juf in de middenbouw is ontzettend snel met het zien van die problemen, dus dat is vaak al opgelost voordat ik het doorheb ;)
pi_143590999
Floris moet nog beginnen en roept nu al dat ie niet wil :D
Maar dat komt hopelijk wel goed. Bij het kdv wil hij ook nooit en als ie er eenmaal is komt dat ook goed. Dus ik ga ervanuit dat het met school ook wel goed komt.
Nog 2weken, ik vind het spannend :D
pi_143591255
Dat ze ik hier ook wel, Sonnetje. Ik heb het idee dat Ivan harder "vind ik niet leuk!" roept dan hij het op school daadwerkelijk niet leuk vindt. En zo ging het op de opvang ook vaak. Daar ging hij dan met tegenzin naartoe en als ik hem op kwam halen, wou hij niet mee naar huis.

Ivan komt sociaal gelukkig heel goed mee. In zijn klas had hij tot nog toe geen noodzaak om vriendjes te maken, want zijn beste vriend(in) zat bij hem in de klas. Maar zij is nu naar groep 3 en dus moet hij wel met andere kinderen spelen; ik denk dat dat voor hem heel goed is. Hij trekt naar twee jongens van zijn leeftijd toe, van wie een al eens bij ons is komen spelen voor de vakantie.

Gisteren zei hij dat hij school "een beetje leuk" vond. Het is een begin!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:36:43 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143591507
Mijn jongens gaan en gingen naar school voor de sociale contacten. De rest is toch een soort noodzakelijk kwaad. Ze hebben ondertussen dan geleerd dat je beter een beetje mee kan werken in het systeem en dat het je dan het minst in de weg zit. Maar "hangen" met je vrienden is toch het mooist.

Nooit zo over nagedacht maar misschien is het wel echt iets des mannes. En echt beter wordt het niet denk ik door de feminisering van het onderwijs en daarmee ook de lesstof (steeds meer verhaalsommen enzo.) het leukst was het toch met een meester die eens een oogje dichtkneep tijdens gymtastikkertje of ze uitdaagde eens tot het plafond te klimmen. Hoera voor de jonge mannelijke gymdocenten. ;)

Al is de middelbare school niet te vergelijken met de basisschool natuurlijk.
pi_143591804
S gaat ook voor een groot deel naar school voor de sociale contacten. Ze vindt enig kind zijn lang niet altijd leuk. En op school heeft ze dan toch in ieder geval vijf dagen in de week kinderen op zich heen. Precies om die reden vind ik school ook zo belangrijk voor haar :)
pi_143591815
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:36 schreef debuurvrouw het volgende:
En echt beter wordt het niet denk ik door de feminisering van het onderwijs.
Dit ervaar ik ook zo. Het jaar met de meester was het mooiste.
Een man gaat anders met zaken om en jongens vinden dat (vaak) een stuk prettiger.
pi_143591844
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn jongens gaan en gingen naar school voor de sociale contacten. De rest is toch een soort noodzakelijk kwaad. Ze hebben ondertussen dan geleerd dat je beter een beetje mee kan werken in het systeem en dat het je dan het minst in de weg zit. Maar "hangen" met je vrienden is toch het mooist.

Nooit zo over nagedacht maar misschien is het wel echt iets des mannes. En echt beter wordt het niet denk ik door de feminisering van het onderwijs en daarmee ook de lesstof (steeds meer verhaalsommen enzo.) het leukst was het toch met een meester die eens een oogje dichtkneep tijdens gymtastikkertje of ze uitdaagde eens tot het plafond te klimmen. Hoera voor de jonge mannelijke gymdocenten. ;)

Al is de middelbare school niet te vergelijken met de basisschool natuurlijk.
Ik ken vrijwel alleen maar mannen die met moeite hun schoolperiode hebben doorlopen, vaak eindexamen hebben gedaan op een lager niveau dan hun instroomniveau en die (op een enkeling na) zijn gestopt met hun studie. Ik zie dat zelf dus ook wel zo, dat het formeel onderwijs beter past bij meisjes/vrouwen, die over het algemeen rustiger in de schoolbankjes kunnen zitten en braver hun huiswerk maken en naar de leerkracht luisteren.

Ik denk er wel regelmatig over na wat ik vind van een negatieve houding t.a.v. school. Ik wil mijn kinderen namelijk bijbrengen dat je - zoals jij al zegt - een beetje mee moet werken met het systeem, ook al vind je dat systeem zelf maar waardeloos. Dat heb ik ook altijd gedaan. Er spreekt een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel uit: de wereld is niet ideaal, maar ik maak er het beste van. Maar ik vind ook iets waardevols schuilen in het verzet tegen de instituten.

Voor Ivan is het nu zo dat hij school niet nodig heeft voor de sociale contacten. Hij speelt volop met de buurtkindjes. School en de buitenschoolse opvang bieden hem niet echt iets extra's. Toch vindt hij de bso wél erg leuk. Ik wou dat school meer kon zijn als de bso: vrijer, maar met inhoud. Zo belangrijk is het niet dat een vierjarige als Ivan een gestructureerd programma aangeboden krijgt.
pi_143591959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:45 schreef lily het volgende:

[..]

Dit ervaar ik ook zo. Het jaar met de meester was het mooiste.
Een man gaat anders met zaken om en jongens vinden dat (vaak) een stuk prettiger.
Wat ik onder andere zo leuk vind aan onze bso, is dat de leidsters allemaal enorm verschillend zijn. Daardoor krijgen de kinderen wat meer ruimte om toe te trekken naar de persoon bij wie zij zich het fijnst voelen. Dat vind ik een duidelijk voordeel in vergelijking met school, waar de meeste kinderen toch één vaste leerkracht (tegenwoordig vaak twee) hebben.

Helaas zit er op onze bso geen man, al zijn sommige leidsters wel wat mannelijker dan andere. :+ En Ivan volgt er één keer in de week capoeira; die les wordt gegeven door een man. Pas was er een goochelaar van Kleintje Kunst op bezoek. Daar was hij helemaal vol van. O+
pi_143592158
Amber is in de instroomgroep begonnen met een juf, daarna kreeg ze een meester en ze heeft tot afgelopen schooljaar een meester gehad. Komend schooljaar krijgt ze 2 juffen in haar stamklas, maar rekenen is volgens mij bij een meester, misschien taal ook.

Bij ons hebben ze een stamgroepjuf/meester maar omdat ze regelmatig wisselen van lokaal hebben ze ook andere leerkrachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_143592263
Oh jee, ik geloof dat ik ook wel zo'n jongetje ga hebben :D
Bij het kdv wil hij inderdaad vaak ook niet meer naar huis. Op zich is hij wel leergierig, maar wel als hij iets interessant vindt (heeft ie van zijn vader :')). Dus ben wel benieuwd hoe dat straks gaat, met verplichte dingen.

Oh en wat betreft meesters, mijn leukste leraren op de basisschool waren de meesters :D
pi_143592305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh jee, ik geloof dat ik ook wel zo'n jongetje ga hebben :D
Bij het kdv wil hij inderdaad vaak ook niet meer naar huis. Op zich is hij wel leergierig, maar wel als hij iets interessant vindt (heeft ie van zijn vader :')). Dus ben wel benieuwd hoe dat straks gaat, met verplichte dingen.
ik heb zo'n meisje dat nu in de ochtend om het hardste gilt dat ze niet naar de BSO wil en dat ik haar vroe gop moet komen halen.. Maar als ik dan bij de BSO ben dan wil ze niet naar huis.
Vorig jaar maanden DRAAAMAA met naar school gaan. Nu vraagt ze elke dag of ze al weer naar school gaat. Ze praat ook steeds over haar vriendinnetjes en als ik dan vraag of ze ze mist zegt ze nee hoor....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_143592362
Een vat vol tegenstrijdigheden, die kinderen. Soms zijn het net mensen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:05:13 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143592383
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ken vrijwel alleen maar mannen die met moeite hun schoolperiode hebben doorlopen, vaak eindexamen hebben gedaan op een lager niveau dan hun instroomniveau en die (op een enkeling na) zijn gestopt met hun studie. Ik zie dat zelf dus ook wel zo, dat het formeel onderwijs beter past bij meisjes/vrouwen, die over het algemeen rustiger in de schoolbankjes kunnen zitten en braver hun huiswerk maken en naar de leerkracht luisteren.

Ik denk er wel regelmatig over na wat ik vind van een negatieve houding t.a.v. school. Ik wil mijn kinderen namelijk bijbrengen dat je - zoals jij al zegt - een beetje mee moet werken met het systeem, ook al vind je dat systeem zelf maar waardeloos. Dat heb ik ook altijd gedaan. Er spreekt een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel uit: de wereld is niet ideaal, maar ik maak er het beste van. Maar ik vind ook iets waardevols schuilen in het verzet tegen de instituten.

Voor Ivan is het nu zo dat hij school niet nodig heeft voor de sociale contacten. Hij speelt volop met de buurtkindjes. School en de buitenschoolse opvang bieden hem niet echt iets extra's. Toch vindt hij de bso wél erg leuk. Ik wou dat school meer kon zijn als de bso: vrijer, maar met inhoud. Zo belangrijk is het niet dat een vierjarige als Ivan een gestructureerd programma aangeboden krijgt.
dat vind ik ook een lastige. Want men (of ik dan toch) wil de kinderen ook niet bijbrengen zich maar klakkeloos te conformeren. Hier nu een fijne balans waar de jongens merken dat als ze meewerken of in ieder geval niet tegenwerken ze veel sneller serieus worden genomen en constructief iets kunnen bijdragen. Nou hebben wij ook een gouden directrice op de basisschool die de kinderen écht een stem geeft en hier heel serieus mee omgaat. Jongste heeft nu zoveel aanpassingen in zijn schooljaar voor elkaar gekregen dat hij er gewoon zin in heeft. Dat is echt voor het eerst in mijn 11 jarige basisschoolcarriere. Maar dat heeft hij dan ook wel echt aan zichzelf te danken.
pi_143592396
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
:D
je moet iets hebben om tegenaan te schoppen ;)
pi_143592434
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
Soms zit onze kleuter daar volgens mij nog het meeste mee, met die tegenstrijdigheden. Lastig allemaal, hoor!
pi_143592680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Soms zit onze kleuter daar volgens mij nog het meeste mee, met die tegenstrijdigheden. Lastig allemaal, hoor!
Voor mij is de kunst vooral een stap terugdoen. Ik denk dat heel veel vanzelf goedkomt en dat je als ouder je kind daar de ruimte toe moet bieden. Om een voorbeeld te geven: er zit een nieuw jongetje bij Ivan in de klas. Dat jongetje heeft hem op dag één geslagen. Ik vroeg aan Ivan wat hij toen heeft gedaan. Niets. Waarom niet? Ach, zo erg was het niet. Mijn neiging was om te zeggen dat hij dat aan de juf moest vertellen, maar zo te horen maakte hijzelf een prima inschatting van de ernst van de situatie en of het nodig was daar een juf bij te halen. Ik zou me geen verstandiger kind kunnen wensen, bedacht ik op dat moment.

En zo gaat het hier ook vaak met beginnende ruzietjes met de buurkinderen. De neiging om in te grijpen moet ik onderdrukken en de kinderen komen er onderling vrijwel altijd zelf uit. Ik heb het met een van de juffen over Ivans verlegenheid gehad en we vonden allebei dat we die niet te snel als een probleem moesten zien dat om een oplossing vraagt. Hij heeft de tijd nodig om uit zijn schulp te kruipen. Sommige kinderen blijven altijd verlegener dan andere - daar moet ook ruimte voor zijn.

Elk kind is anders en hoezeer ik soms ook zou willen dat Ivan in elk opzicht gemiddeld was, dat is hij niet en dat moet ik niet willen.
pi_143592747
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor mij is de kunst vooral een stap terugdoen. Ik denk dat heel veel vanzelf goedkomt en dat je als ouder je kind daar de ruimte toe moet bieden. Om een voorbeeld te geven: er zit een nieuw jongetje bij Ivan in de klas. Dat jongetje heeft hem op dag één geslagen. Ik vroeg aan Ivan wat hij toen heeft gedaan. Niets. Waarom niet? Ach, zo erg was het niet. Mijn neiging was om te zeggen dat hij dat aan de juf moest vertellen, maar zo te horen maakte hijzelf een prima inschatting van de ernst van de situatie en of het nodig was daar een juf bij te halen. Ik zou me geen verstandiger kind kunnen wensen, bedacht ik op dat moment.

En zo gaat het hier ook vaak met beginnende ruzietjes met de buurkinderen. De neiging om in te grijpen moet ik onderdrukken en de kinderen komen er onderling vrijwel altijd zelf uit. Ik heb het met een van de juffen over Ivans verlegenheid gehad en we vonden allebei dat we die niet te snel als een probleem moesten zien dat om een oplossing vraagt. Hij heeft de tijd nodig om uit zijn schulp te kruipen. Sommige kinderen blijven altijd verlegener dan andere - daar moet ook ruimte voor zijn.

Elk kind is anders en hoezeer ik soms ook zou willen dat Ivan in elk opzichten gemiddeld was, dat is hij niet en dat moet ik niet willen.
O ja, ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde meer dat S volgens mij zelf soms heel erg moeite heeft met haar interne tegenstrijdigheden/conflicten. Dat ze met zichzelf in de knoop zit soms.
pi_143592781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde meer dat S volgens mij zelf soms heel erg moeite heeft met haar interne tegenstrijdigheden/conflicten. Dat ze met zichzelf in de knoop zit soms.
Ach. O+

Het was ook niet zozeer een reactie op de situatie van S., maar meer een soort persoonlijke reflectie. Ik probeer mezelf denk ik gerust te stellen dat ik goed bezig ben. :Y)
pi_143593051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach. O+

Het was ook niet zozeer een reactie op de situatie van S., maar meer een soort persoonlijke reflectie. Ik probeer mezelf denk ik gerust te stellen dat ik goed bezig ben. :Y)
O, ik ben ernstig op zoek naar geruststelling, want ze is op het moment nogal euhm moeilijk?
Komt goed, deze periode heeft ze ieder jaar, rond dezelfde tijd, volgens mij.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:34:43 #97
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_143593382
Met een beetje verzet tegen het instituut is niets mis imo, maar enigszins conformeren moet je je toch. En dat is iets wat ze ook moeten leren. Ik vind werken ook niet altijd leuk, maar dat moet ook gebeuren. Dat probeer ik mijn dochters ook mee te geven, dat je soms ook dingen moet doen die minder leuk zijn, een stukje verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengen. Het is ook een beetje van karakter afhankelijk hoe ze zich daarin schikken en er het beste van proberen te maken.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_143594063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:05 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

:D
je moet iets hebben om tegenaan te schoppen ;)
:o niet te hard schoppen hoor, dan krijgen ze blauwe plekken :+

@miss wat is er moeilijk dan?

Hier gaat de dame graag naar school maar ze is ook graag thuis bij ons. Ze heeft er moeite mee als ik veel diensten heb, vooral de onregelmatigheid ervan, dat ik dan op stel en sprong ineens weer vertrek tijdens het avondeten bijvoorbeeld. Maar goed, ze gaat er heel goed mee om en een kus en knuffel als ik dan weer thuis kom en zij al ligt te slapen maakt veel goed.
Ze is nog steeds heel veel en heel snel moe, na school valt ze direct in slaap thuis en daarna gaat ze ook bijtijds naar bed en slaapt dan klokje rond. Nu in de vakantie gaat het wel beter maar toch, straks maar weer zien. Ik heb het met de juf besproken maar die gaf aan dat ze er op school geen blijk van geeft. Ze lijkt zichzelf dus goed te houden op school en stort daarna thuis in. Beter zo dan dat ze op school ook slaperig si zeg maar.

Hier over 2 weken dus groep 2 *O* ben benieuwd hoe ze t gaat vinden. En mn kleine over een half jaar naar groep 1. Ik ben benieuwd hoe zij het gaat hebben :D ze is wel heel erg toe aan school, meer dan oudste destijds.
:)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:30:28 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_143597287
Hier beginnen ze maandag, met alle schooldagen van half 9 tot 14. Voor Jochem voor een gedeelte een nieuwe juf (wel al eerder op school gezien), voor Ruben geluk, want die krijgt de helft van de tijd de directeur (=meester), naast de al voor hem bekende juf van vorig schooljaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_143599539
Hier begint het schooljaar komende maandag weer. Oudste naar jaar twee middelbaar onderwijs. Spannend want het eerste jaar was alles behalve soepel verlopen.

Middelste naar groep 6 en jongste weer naar 1.

Wij zijn er klaar voor. Hoewel vakantie leuk is, brengt de structuur ook weer rust. Fijn.

Middelste is nu weer naar zijn eerste voetbaltraining. Mooi, want hij heeft weer lang genoeg gelanterfanterd.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:06:46 #101
37150 livelink
pi_143605738
Ik hoop dat het tweede jaar soepeler zal lopen voor je oudste, Lily.
pi_143605872
Oh, dat hoop ik ook Lily.
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:16:58 #103
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143609631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dat hoop ik ook Lily.

ik hoop het ook.

ik zit ook elk jaar met een knoop in mijn maag me af te vragen wat het nieuwe schooljaar zal worden.
en elk jaar blijkt L. zich er als eenling wel doorheen te slaan, ondanks het gebrek aan aansluiting met de rest van de klas.
dit jaar zit hij voor het eerst bij vrienden van hem in de klas.
ik ben benieuwd of dat verschil maakt
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:57:15 #104
37150 livelink
pi_143612000
We kregen een verslagje van de eerste dag van het kamp van Katja en daarin stond dat haar thuisknutselopdracht door de kinderen als leukste was beoordeeld. Zo leuk, want ze had er echt haar best op gedaan en ik weet dat ze daar een geweldige opsteker door krijgt.
pi_143618773
Dat is leuk zeg. Goed begin van het kamp.
Blijft ze een week weg?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 07:30:59 #106
37150 livelink
pi_143618777
Ze is maandag vertrokken en ze komt zaterdag weer terug.
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2014 @ 07:35:44 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143618799
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:57 schreef livelink het volgende:
We kregen een verslagje van de eerste dag van het kamp van Katja en daarin stond dat haar thuisknutselopdracht door de kinderen als leukste was beoordeeld. Zo leuk, want ze had er echt haar best op gedaan en ik weet dat ze daar een geweldige opsteker door krijgt.
ach wat leuk O+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 08:04:35 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143618954
Oh wat fijn voor Katja! Haar inzet beloond. Hopelijk een opmaat naar een net zo geweldige week.
pi_143619121
Wat een fijn bericht, Livelink. Leuk voor haar om zo de week te mogen beginnen. Ze heeft het vast heerlijk daar.
pi_143619378
Zijn er hier meer mensen met kinderen met tics?

Mijn dochter heeft al sinds ze heel klein was (ik denk 2 jaar) zo eens per jaar een langere periode met tics (duurt meestal een maand of twee, ik begin regelmaat te zien), altijd zo aan het einde van de zomer, doorlopend in de herfst.

Het heeft altijd met haar handen en haar te maken. Dus ofwel ze trekt elke minuut haar staart aan, of ze friemelt een bepaalde gebarenroutine met haar handen (op dit moment is het iets met de holtes tussen haar vingers).

Ik weet ondertussen dat het van voorbijgaande aard is, ook al duurt zo'n tic wel een tijdje en ik zie nu dat het steeds meer hoort bij een soort mentale voorbereiding/ concentratie.

Ik maak me er niet erg veel zorgen erover. Heb er al over gelezen vanaf dat ze twee jaar was en steeds weer als het zich voordoet en naar wat ik lees is het niks om me zorgen over te maken. Maar wat ik me nu afvraag, zeggen jullie er wat van tegen je kind? Maak je je kind ervan bewust? Ze is nu zes, gaat naar groep 3 en heeft er op dit moment veel last van (of last, ik heb niet de indruk dat ze er zelf veel last van heeft) en gaat over een week weer naar school. Ik vraag me soms af of ik haar misschien bewust moet maken ervan, kijken of ik haar kan helpen het wat te bedwingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door groofskendezoveelste op 21-08-2014 09:12:42 ]
pi_143619822
Ik weet het niet, ik herken het niet van mijn S. Ze heeft wel in dezelfde periode ieder jaar terugkerend een moeilijke periode waarbij ze heel veel huilt, boos is, niets wil of alles wil en waar we veel in botsen. Zoals nu dus weer. Ik vermoed dat het een soort van ontwikkelingssprong is.

Wat betreft bewust maken: ik zou het wel een keer vertellen, denk ik. Gewoon rustig over hebben, vertellen wat je is opgevallen. Niet dat ze ermee moet stoppen of zo, en niet iedere dag vijf keer, maar gewoon één keer. Tenzij ze er zelf op terug komt of je hulp vraagt om ermee te stoppen.

Je video kan ik niet zien, trouwens.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:37:44 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143622817
Ik kan de video ook niet zien. ;)

Maar ik zou er niets over zeggen geloof ik. Het is wat het is en ze doet het al 4 jaar. Verder niks opvallends/afwijkends dus tja. Blijkbaar helpt het haar. En door er over te praten wordt het 'iets'. Een ding. Opvallend. En zal ze zich er bewust van worden. Waardoor het misschien ineens wel een bewuste actie wordt.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:40:16 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_143622879
Er zijn kinderen die nagelbijten, of wiebelen met hun voeten, of frummelen met hun vingers, of geluidjes maken als ze iets spannend vinden. Ik zou het (zoals ik het nu lees) in die orde zien.
pi_143628341
Moonah, ik weet prima hoe ik het moet/kan zien en wat ik ervan vind zelf. Ik maak me er ook geen zorgen over.
Mijn vraag was meer of het misschien slim zou zijn haar er van bewust te maken ;-).

Buuf en Miss, jullie verwoorden precies mijn twijfel ;-). Aan de ene kant wil ik er geen punt van maken. En als ik het zou benoemen zou ik het inderdaad niet al te zeer willen benadrukken. Maar ze heeft het best erg op dit moment en maandag begint school en ik wil haar ook een beetje beschermen ofzo. Al denk ik eigenlijk niet dat het nodig is. Ze gaat sociaal prima in de groep en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze ineens gepest zou worden ofzo. Aan de andere kant van nagelbijten en dat soort dingen maak je ze natuurlijk ook bewust.

-en weer weg-

[ Bericht 6% gewijzigd door groofskendezoveelste op 21-08-2014 09:12:20 ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:40:35 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143630992
Waarom zou ze gepest worden? Zou ik me geen zorgen over maken. Je hebt echt veel meer kans dat het bewust maken zorgt dat de tics verergeren. En zoveel kinderen hebben 'iets' . Het doet mij denken aan wat ik doe als ik een armband om heb gehad. Als ie dan af is ga ik toch nog even door met hem naar beneden schudden op m'n arm. :')
Als je je zorgen maakt zou ik het met een arts bespreken. Kinderen zullen het vast ook accepteren als 'iets van S' ( ik heb me ook erg zorgen gemaakt over 'gepest worden' en dat proberen te voorkomen. Voor mij was dit vooral mijn eigen gepeste ego. Weet ik achteraf. Kinderen kunnen hard zijn maar niet over dit soort dingen. Het is ook maar net hoe je het presenteert)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:55:44 #116
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143631607
Mijn oudste kreeg jarenlang omstreeks mei een tic. Ze trok dan met haar mond. Na een paar jaar kreeg ik in de gaten dat ze dan erg moe en gespannen was, dus het was een goede indicator dat het wat kalmer aan mocht (hoewel dat juist in mei vaak niet kon). Verder bleek ze het met wat oefening wel zelf onder controle te kunnen houden, maar dat was wel pas rond haar tiende (ik denk dat ze er op haar zevende mee was begonnen). Heel even op attent maken, maar wel herhaaldelijk, was na een paar dagen genoeg.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:06:57 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_143632115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Moonah, ik weet prima hoe ik het moet/kan zien en wat ik ervan vind zelf. Ik maak me er ook geen zorgen over.
Mijn vraag was meer of het misschien slim zou zijn haar er van bewust te maken ;-).

Nou, hoe zou je reageren als S zou nagelbijten/friemelen/benen wiebelen/geluidjes maken?
Ik probeer slechts mee te denken...
pi_143632603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vraag me soms af of ik haar misschien bewust moet maken ervan, kijken of ik haar kan helpen het wat te bedwingen.
Ik heb er zelf als kind last van gehad (en volgens mij als volwassene ook nog wel eens). Ik heb nooit een direct verband ontdekt met bijv. stress of zorgen, maar ik was me altijd wel bewust van de tic en heb die telkens zelf weten te stoppen (ik heb een tijdje wimpers uitgetrokken, ik had ook wat van die tics met mijn haar, mijn neus en mijn ogen, en ik heb een tijdje - dit klinkt heel raar - met mijn duim over mijn bovenlip gewreven :D). Ik sluit trouwens niet uit dat er wel degelijk een verband was met stress, want ik denk dat ik me er rustig door ging voelen. Ik heb dat verband alleen zelf nooit zo gevoeld en had altijd het idee dat de tic op een bepaald moment een eigen leven ging leiden, als je begrijpt wat ik bedoel. Bewustwording heeft mij altijd geholpen.

Anyhow, Ivan heeft een tijdje aan nagelbijten gedaan. Dat kun je denk ik ook wel zien als een tic? Wij hebben hem erop gewezen en na een paar weken was hij er (eigenlijk tot onze verbazing) al vanaf. Het begon anderen (zoals zijn juf) op te vallen dat hij er wel heel veel mee bezig was en hij begon er zelf last van te krijgen. Dat was voor ons een teken om er aandacht aan te besteden. (En dat deden we dus wel elke keer dat de tic ons opviel - in combinatie met een wat groter gesprek eraan voorafgaand.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 20-08-2014 16:32:37 ]
pi_143633487
Buuf, ik ben eigenlijk niet bang dat ze gepest zal worden. Ik ben zelf nooit gepest en heb vooralsnog ook niet het gevoel dat mijn kinderen erg pestgevoelig zijn. Blijkbaar niet heel duidelijk, maar ik maak me dus niet echt zorgen (dus voel ook geen behoefte naar een arts te gaan verder), maar vraag me gewoon af hoe anderen daar mee bezig zijn. En dan dus vooral de vraag nu het wel of niet bewust maken ervan.

Goaxing, dank voor je reactie. Ze was inderdaad wat ouder dan mijn dame, maar het heeft haar dus wel geholpen de boel onder controle te krijgen. Fijn dat het er dus blijkbaar niet erger van is geworden. Ik wil niks onnodig benadrukken, maar als het haar zou helpen het wat onder bedwang te houden, dan lijkt het me ergens wel weer zinvol.

Moonah, de dingen die jij noemt zou ik bijna allemaal wel benoemen, geloof ik. Ik zou ze graag afhelpen van nagelbijten enzo. Gek dat dit dan blijkbaar toch weer net anders ligt voor mijn gevoel :D .

Claudia, dank voor je reactie. Goed om te lezen. Ook dat het bij Ivan dus blijkbaar al hielp om hem te 'corrigeren'.

[ Bericht 2% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-08-2014 16:53:10 ]
pi_143633631
Een mooie anekdote. Één van S haar goede vriendinnetjes kan behoorlijk stotteren. Ik heb S er nooit over gehoord, totdat we van de zomer ineens een liedje luisterden over stotteren (van KvK). S riep echt vanaf de achterbank: "Mama, dat heeft E!"

Mooi voorbeeld van hoe andere kinderen inderdaad dat soort dingen zien als gewoon 'iets van E' in dit geval. :Y
pi_143633749
Ik vind het gewoon fijn om te lezen hoe anderen er mee om (zouden) gaan.

Ik zal eens kijken of er zich een goed moment voordoet om er wat over te zeggen.
pi_143633855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind het gewoon fijn om te lezen hoe anderen er mee om (zouden) gaan.
Kan ik me voorstellen. Wij hebben vrij instinctief gereageerd. Nu was het bij Ivan ook zo dat zijn vingers ervan kapot gingen, dus dat maakte de keuze iets makkelijker. Maar als het corrigeren niet had geholpen of als hij zich er naar bij had gevoeld, waren we waarschijnlijk weer ermee gestopt.

Het hielp bij hem gewoon heel duidelijk om zich elke keer even bewust te worden van de neiging, die hij op die manier kon onderdrukken. En zoals ik al zei: ik had niet echt verwacht dat het zou helpen, want we zijn niet de hele dag bij hem, maar het ging ontzettend snel. (Al kan ik er niet helemaal zeker van zijn dat het nagelbijten is gestopt door onze correcties, natuurlijk.)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:04:30 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_143634530
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Een mooie anekdote. Één van S haar goede vriendinnetjes kan behoorlijk stotteren. Ik heb S er nooit over gehoord, totdat we van de zomer ineens een liedje luisterden over stotteren (van KvK). S riep echt vanaf de achterbank: "Mama, dat heeft E!"

Mooi voorbeeld van hoe andere kinderen inderdaad dat soort dingen zien als gewoon 'iets van E' in dit geval. :Y
Dat is idd een mooi voorbeeld van het feit dat eigenaardigheden andere kinderen vaak helemaal niet storen.
Wij hadden vorig jaar op school een jongen in groep 8 die een tic had. Bij spanning duwde hij telkens zijn tong in zijn wang, van de ene naar de andere kant. In de groep werd dat gewoon geaccepteerd, niemand die er raar over deed. Echter, omdat hij naar de middelbare school zou gaan is hij er wel bewust van gemaakt omdat het toch een mogelijk pest-uitlokkende gewoonte was.

Oh, en waar ik ook aan moest denken en wat je wellicht in je overwegingen mee zou kunnen nemen:
Wat je aandacht geeft groeit.
pi_143634884
Mijn neiging zou in eerste instantie ook zijn om er niks van te zeggen hoor, dat is wat ik tot nu toe ook al vier jaar doe.

Maar goed, je leest bij Gaoxing en Claudia dat het ook juist prima kan uitpakken. Blijkbaar ligt het dan toch ook aan de manier waarop je er aandacht aan schenkt?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:38:38 #125
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143635615
Ik deed het dus heel terloops, na een eerste gesprek waarbij we het er wat uitgebreider over hadden. En ik raakte haar vaak even aan als ik haar er op attent maakte, om haar op een andere manier fijn te laten voelen.
pi_143649508
Leuk al die verhalen over school.... Ineens echt heel anders om hier mee te lezen :D
Over anderhalve week start mijn dame in groep 1. Ze gaat naar een Jenaplan school en ben echt razend benieuwd hoe ze het gaat vinden. Zelf zweeft ze geloof ik nog tussen heel veel zin en heel erg spannend ;) Om de zoveel tijd borrelt er weer een vraag naar boven en zit ze dus duidelijk al met haar gedachten bij hoe alles gaat worden straks. Vandaag verzonken in haar kleurboek kwam er ineens "Mag ik dan ook tomaatjes mee naar school?" en vorige week "Waar staat mijn stoel dan?"

En ticks.. Hier ook herkenbaar.
Bij mijzelf... zo gauw ik iets spannend vind draai ik met mijn voet.
En bij O. Net als bv nagelbijten of wrijft zij over haar lip of trekt aan het littekentje dat ze erop heeft.
Het wrijven corrigeer ik niet want dat is haar manier om tot rust te komen, trekken wel omdat ze anders vrij snel de boel kapot heeft. Dit is ze direct na het stoppen met haar speen gaan doen, echt als vervanging.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_143771926
Nou, ik heb het voorzichtig benoemd hoor :') .

Haar reacties:
"Ik moet dat gewoon doen."
"Ik vind dat gewoon fijn, mama."
"Ik wil dat gewoon."
"Laat mij gewoon."

Oké, duidelijk. :P
pi_143772007
Nou ja, ze weet nu in elk geval dat ze dat doet (als ze het al niet wist). Kan ze er altijd op terugkomen, mocht ze het toch vervelend vinden.
  zondag 24 augustus 2014 @ 14:49:29 #129
37150 livelink
pi_143772391
Duidelijk inderdaad, Groofsken. Ze heeft het kennelijk nodig. Wat ik met Job nog wel eens doe als hij een tic heeft is vragen waarom hij dat juist op dat moment nodig heeft. Dat kan hij vaak verrassend goed benoemen en het geeft mij weer wat inzicht in zijn angsten.
pi_143772539
Ja, daar vroeg ik ook naar. En ze zei dat het anders bleef kriebelen tussen haar vingers (en ook tussen haar tenen intussen).

Ah wel, ik vind haar erg onrustig deze tijd. We zien het wel, gaat wel weer over.
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2014 @ 15:41:03 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143774622
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, daar vroeg ik ook naar. En ze zei dat het anders bleef kriebelen tussen haar vingers (en ook tussen haar tenen intussen).

Ah wel, ik vind haar erg onrustig deze tijd. We zien het wel, gaat wel weer over.
is een tangle misschien een idee?
pi_143774831
Die heeft ze al, maar dat vindt ze niks.
pi_143774945
Oh, en onrustig in de zin van nonstop samen willen spelen met vriendinnetjes, hard praten, druk, veel en vroeg wakker. Als ze wat relaxter in haar vel zit, dan heeft ze heel duidelijke rustmomenten in de dag, die ze nu niet neemt.

Maar goed, tot nu toe was het steeds van voorbijgaande aard, dus daar vertrouw ik verder wel op. :)
  zondag 24 augustus 2014 @ 17:40:55 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143779338
Kun je die rustmomenten misschien zelf inbouwen, bijvoorbeeld door een kwartiertje voorlezen hier en daar? Misschien lukt dat niet direct, maar na een paar dagen waarschijnlijk wel?

Zoals ik al zei: bij ons was/is de tic ook een teken van teveel onrust en spanning. Duidelijk dus...
pi_143783866
Dat probeer ik wel, maar ze laat het overdag niet toe.

Nu mag ze voor het eerst een half uurtje langer opblijven dan haar broertje en ineens is ze rustig. In bad geweest, pyjama aan, vriendinnetjes naar huis en broertje naar bed. Blijkbaar is dat wat ze nodig heeft. Heerlijk! Ik geniet er even van.
pi_143788022
Lekker even samen tijd Groofsken en fijn dat ze dan wel de rust heeft :)
pi_143793370
Hier is het schooljaar weer begonnen!
De oudste had al ontzettend veel zin, die gaat met zoveel plezier naar school.
Ze mocht nu eindelijk naar boven, voelt zich echt groot (jaja groep 4)
Heeft het heel druk met dr sport, inmiddels 4 keer per week, totaal 7 uur.
Maar ze vindt het prachtig, en zo lang ze het allemaal kan bolwerken vinden wij het prima.

De jongste had geen zin om naar school te gaan, heeft vorig jaar een vervelend jaar gehad, met een aantal kinderen met gedragsproblematiek in de klas die hem weleens te grazen namen, en vervolgens een juf die hem niet zag staan, maakte dat hij nu ook niet heen wou. Echt bang, huilen... Noemde ook de vervelende kinderen en had geen vertrouwen in de nieuwe juf.
Gelukkig kennen we de juf goed (oudste heeft haar ook al 2 jaar gehad) en had ze meteen aandacht voor L. Het ging eigenlijk ook de hele week goed tot hij vrijdag helaas alweer gehavend uit school kwam. Flink gekrabd in het gezicht. Maar.... hij had ook maar eens een keer wat terug gedaan (deed hij nooit) En juf had naar hem geluisterd toen hij vertelde wat er gebeurd was,
Heel vervelend als je kind in een rotklas zit.... ik hoop dat L wat weerbaarder wordt zodat hij wat beter zn mannetje staat.

En de eerste zwemles gehad! Ging helemaal mooi! "zwemles is leuk!"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:02:24 #138
37150 livelink
pi_143798110
Arme L., ik hoop dat hij dit jaar echt een leuker jaar krijgt. Verder heel fijn om weer wat van jou en de kinderen te lezen, Karin! Alles goed ook met jou?
pi_143798660
Zet het ff onder een spoiler ivm offtopic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 25 augustus 2014 @ 09:18:42 #140
5428 crew  miss_sly
pi_143805542
Wat ontzettend rot voor L dat zijn plezier in school zo weer weggewerkt is. En ik ben niet van het slaan en terugslaan, maar soms is het wel een keer goed! Ik hoop dat hij een veel beter jaar krijgt! Gaan ze naar groep drie de groepen herverdelen en is er dan een kans dat hij niet meer bij deze vervelende kinderen in de klas zit?
Wat een heerlijk meisje is M toch!
En fijn dat het goed gaat met jullie.
pi_143807227
Wat naar als je in een klas met van die vervelende kinderen zit. Ik ben ook niet zo van slaan en terugslaan, maar het is misschien best een keer goed dat hij wat meer van zich afbijt.
In elk geval een fijne juf, dat scheelt denk ik al heel wat!
Zwemmen is leuk he, dat vind I ook!
En die M. ja, nu een nog grotere meid, groep 4 veel plezier! En veel sportpret!
Fijn om te lezen dat het met jou ook beter gaat Karin!
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:16:18 #142
37150 livelink
pi_143807765
Karin, ik ben blij dat je je draai weer aan het vinden bent na die hele moeilijke periode :*
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:05:18 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_143818080
Vandaag de lichting 'zuid' weer begonnen.
Overal goed gegaan? Hier twee tevreden kinderen.
pi_143819023
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:05 schreef amaranta het volgende:
Hier ook ;)
De een heel tevreden omdat het ontzettend leuk was op de nieuwe school, en de ander omdat ze weer eens de volle aandacht van me heeft gehad omdat haar broer weer naar school ging ;)
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:51:13 #145
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_143819341
Die van jou ook naar een nieuwe school Shandaly?
pi_143819404
Zelfde school, splinternieuw gebouw. Maar voelt dus heel erg als nieuwe school :)
pi_143824199
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:05 schreef amaranta het volgende:
2 tevreden basisschool kinderen en 1 balende puber ;)
  Licht Ontvlambaar maandag 25 augustus 2014 @ 20:18:26 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143824243
Thuiskomen en meteen kunnen aanschuiven omdat dochterlief heeft gekookt :Y) O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_143824273
Oh, en Karin, leuk om weer wat van je te lezen. Wel rot voor L zeg..ik hoop dat komend jaar leuker voor hem gaat zijn. Bang en huilend naar school is niet best...
pi_143824314
wat goed Sjeen ^O^
pi_143825161
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:17 schreef lily het volgende:

[..]

2 tevreden basisschool kinderen en 1 balende puber ;)
Klinkt gezond :P :+

Sjeen :o is jouw dame alweer zo groot dat ze zelf kookt joh? Wat leuk! Ik mocht vroeger ook vaak koken thuis, haske leuk <3
pi_143825533
Wat fijn om te lezen Karin!
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:07:22 #153
37150 livelink
pi_143826504
Wow, die stap hebben wij nog niet bereikt, dat onze kinderen al zelfstandig voor ons koken. Het begint nu heel voorzichtig te komen met oudste. Maar het gaat nog niet van harte.
Maar eerlijk is eerlijk, zelf kookte ik ook pas voor het eerst toen ik op kamers ging.
pi_143826741
Haha, ik moest vanaf mijn 16e elke week een keer koken. Mijn grote jeugdtrauma is dat! }:|

Hier ook een fijne eerste schooldag gehad. Zowel de kinderen als ikzelf ^O^ .
pi_143826768
Karin, fijn je hier te zien even. :*
pi_143826803
Amaranta, fijn dat de eerste dag op de nieuwe school naar ieders tevredenheid is verlopen. ^O^ Een goed begin is het halve werk.
pi_143827607
Sjeen, wat heerlijk om aan te kunnen schuiven!

Mrien, hoe is het met jou?
  Licht Ontvlambaar maandag 25 augustus 2014 @ 21:43:18 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143828338
Ze is net tien, kwam deze vakantie zelf met het idee dat ze een dag in de week voor het eten wilde zorgen. In overleg is dat de maandag geworden omdat we dan samen in het weekend in huis kunnen halen wat ze nodig heeft. En papa is dan thuis om een en ander te begeleiden :)

Ze bedenkt zelf wat ze wil maken. Vorige week kippensoep en kippenpasteitje, deze week pasta met erwtjes en ham en ze wist nu al dat ze volgende week andijviestampot wil maken :D Ik vind het echt helemaal super O+

De eerste schooldag is hier ook prima verlopen, voor zover ik begreep.
pi_143828709
Echt groofs? :D ik denk dat ik ook de leeftijd van Sjeens dochter had, zo 9 of 10 ofzo. Ik had ook kinderkookles :D haske leuk, met zo'n groepje en dan eerst een recept helemaal uitpluizen bedenken wat dan in welke volgorde moest, ingredienten bij elkaar zoeken en dan maar snijden en koken. En dan kreeg je aan t end van de les je eigen baksel mee naar huis. Superleuk, thema's werden gedaan, dus kerstkransjes, gevuld speculaas enz. Maar ook soep, ik herinner me gekookte aardappels met rode kool en speklapjes en meer van dat :D O+

Wij kregen op een bepaald punt ook geld mee en dan moesten we zelf de boodschappen gaan halen voor dat avondeten in de supermarkt. Dus zelf een beetje insschatten hoeveel je dan nodig hebt enzo voor een maaltijd voor 5. Ik denk wel dat k toen ietsje ouder was, jaar of 12?
pi_143830199
Wat leuk dat je dochter voor jullie kookt sjeen!!! Super!

Mrien, ik ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat!

Onze kleine vriend heeft vandaag zn veterstrikdiploma gehaald! "En ik ben nog geeneens 5 he!" Apetrots issie, en wij ook! :)
pi_143837972
Wat stoer Karin!
pi_143838358
Wat leuk dat ze zelf kookt Sjeen!

Karin, goed dat hij zijn diploma gehaald heeft!

Is nou iedereen weer naar school? Hopelijk veel goede starten. Lijkt me vervelend als je kindje door klasgenootjes of een leerkracht het plezier van school wegneemt.

Chris zit nu in week 2, en heeft het weer lekker naar zijn zin. Alleen het is nog wat makkelijk vindt hij, terwijl hij zo'n zin heeft om te leren. Nu is hij wat druk met zijn mentorkindje (groep 3-4-5, groep 3-ers hebben allemaal een mentor). Maar als die eenmaal wat kan lezen en de weg in de klas weet, dan heeft hij meer tijd voor moeilijke werkjes. En met de herfstvakantie komen ze sowieso op een nieuw plekje en is het mentoren wel miniem geworden. Dus dat kijken we even aan.
pi_143840299
Wat leuk Sjeen!
Hier bleef het tot nu toe bij tosti's, maar dat vond ik ook fijn om te krijgen. :)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:48:08 #164
56471 pinquit
oh my lama!
pi_143841776
Wat een leuk iets Mignonne!

Lijkt me heerlijk eigenlijk, zo'n kokend kind :D Maar met een kind dat niet van eten houdt zal dat er niet snel van komen denk ik :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:34:00 #165
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_143852754
Deepfreeze wij zijn nog niet naar school en zelfs nog op vakantie. Moeten pas volgende week dinsdag beginnen. Een groep 4 en groep 3-er in huis strakkies en ze hebben er allebei zin in. K krijgt eindelijk na bijna 3 jaar kleuteren en groep 3 een andere juf. Denk dat dat veel frustratie bij haar scheelt.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:43:40 #166
386633 Adnap
I love Life !
pi_143853020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:48 schreef pinquit het volgende:

Lijkt me heerlijk eigenlijk, zo'n kokend kind :D Maar met een kind dat niet van eten houdt zal dat er niet snel van komen denk ik :')
Of juist wel, vaak eten ze beter als ze weten wat er in zit en het zelf hebben gemaakt.
I live life, i love life
pi_143859180
Fijn om te lezen dat het bij de kinderen hier goed gaat met het naar school gaan!
Karin, heel fijn om te lezen dat Lars een andere juf heeft. Klinkt als een nare periode en als ik het me goed herinner had je hier voor de vakantie ook al gort gepost toch? Fijn ook om te lezen dat hij nu van zich afbijt en dat er naar hem geluisterd wordt.

Leuk sjeen, een kokende dochter! En handig. :D houdt ze ook van bakken, koekjes en taarten enzo?
Die van mij bakt pannenkoeken onder toezicht en helpt vaak.

Damian is ook weer aan school begonnen. Het is momenteel een heel blij kind en heeft vooral erg veel zin in aardrijkskunde en geschiedenis. Hij vindt het fijn in de klas en hij heeft voor het eerst een meester. Dat vindt hij zelf heel stoer. Eigenlijk is hij op het moment een beetje ziekig (lichte koorts) maar hij wil, moet en zal naar school gaan. Dat is nog niet eerder gebeurd. :D
pi_143860958
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:48 schreef pinquit het volgende:

Dat laten helpen met koken wordt wel overal aangeraden. Dan willen ze het toch eten, omdat ze het zelf hebben gemaakt.

Of het bij elk kind ook echt helpt, weet ik niet.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:22:57 #169
56471 pinquit
oh my lama!
pi_143861197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:43 schreef Adnap het volgende:

[..]

Of juist wel, vaak eten ze beter als ze weten wat er in zit en het zelf hebben gemaakt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:17 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat laten helpen met koken wordt wel overal aangeraden. Dan willen ze het toch eten, omdat ze het zelf hebben gemaakt.

Of het bij elk kind ook echt helpt, weet ik niet.
Tsja, hij wil niet, en ik hou niet zo van dwingen als t niet echt nodig is ;) Vaak genoeg geprobeerd hoor, dat wel :)
pi_143861343
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:22 schreef pinquit het volgende:

[..]

[..]

Tsja, hij wil niet, en ik hou niet zo van dwingen als t niet echt nodig is ;) Vaak genoeg geprobeerd hoor, dat wel :)
Nee, dan houdt t op. Dwingen is niet leuk.

Mijn uk is altijd wel te porren voor ijsjes maken of deeg kneden of smoothie-fruit aandragen. Maar dat is ook een klein vreetzakje, dus dat is ook eigenlijk wel logisch.
Professioneel gifmenger.
pi_143873019
Appelsap, dat is wel een goed teken dat hij toch heen wil ondanks dat hij niet fit is. Hopelijk wordt ie niet nog zieker dan...
Geschiedenis vond onze dame ook erg boeiend, Het ging over de mammoet, en of die kon zwemmen haha
pi_143873166
S heeft het ook alweer helemaal naar haar zin. Ik hoorde gisteren dat er schoolbreed vanaf dit jaar in iedere groep techniek wordt aangeboden, ben benieuwd wat ze daar van vindt.
Gisteren kwam ze voor het eerst met huiswerk thuis :o Een bladzijde lezen voorbereiden. Ik snapte er niets van, maar toen ik haar vanmorgen wegbracht, vertelde juf dat ze zo graag voor wilde lezen in de klas, dat ze haar het boekje maar mee had gegeven zodat ze thuis kon oefenen als ze wilde :D
pi_143873263
Wat een leuke positieve verhalen weer.
Niet zo leuk die pestkoppen.

Mijn dochter (7, groep 4) heeft niet echt vriendinnetjes. Of nou ja, twee. Dat zijn leuke meiden en dat klikt goed. Maar op school heb ik niet het idee dat ze veel aansluiting heeft. Veel meisjes hebben ook buiten school dingen samen en de moeders plannen van alles samen. Maar ik heb dus zelf niet zo'n leuke basisschool tijd gehad, (gepest) en ik merk dat ik heel onrustig wordt als ik van haar hoor dat ze alleen speelt, geen leuke meisjes in de klas etc. Ik wil mijn ervaring niet op haar projecteren maar ik vind het moeilijk hoor.
Met een meidenkwartet
pi_143873527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:34 schreef Books1 het volgende:
Deepfreeze wij zijn nog niet naar school en zelfs nog op vakantie. Moeten pas volgende week dinsdag beginnen. Een groep 4 en groep 3-er in huis strakkies en ze hebben er allebei zin in. K krijgt eindelijk na bijna 3 jaar kleuteren en groep 3 een andere juf. Denk dat dat veel frustratie bij haar scheelt.
Toch gek, hier zitten ze al weer vol in het schoolritme en zijn alle sportdingen weer opgestart..

Miss, ze heeft er ook echt zin in dan :D

Cathmar, ik herken het wel, dat projecteren. Mijn basisschool tijd was echt niet geweldig, geen echte vriendinnen (wel als het uitkwam), gepest etc.. In de kleuterklas zag ik bij Chris ook dat hij niet heel sterk naar andere kinderen trok, maar zijn eigen plan maakte. Ook in groep 3, hij heeft in dat jaar met 3 verschillende kindjes gespeeld, 2 uit zijn eigen klas en eentje van groep 2. Maar toch had hij het prima naar zijn zin, altijd vrolijk naar school. Dat gaf me wel een gerust gevoel.
En nu, 1,5 week in groep 4, en hij heeft al met 4 verschillende kindjes gespeeld, en staat er nog eentje op de lijst die graag wil. Vrijdag op zijn feestje ook 6 kindjes die hij zo kon opnoemen. Dus ik ben blij dat ik me er niet teveel mee bemoeid heb ;)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:45:16 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_143874913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:35 schreef Cathmar het volgende:
Wat een leuke positieve verhalen weer.
Niet zo leuk die pestkoppen.

Mijn dochter (7, groep 4) heeft niet echt vriendinnetjes. Of nou ja, twee. Dat zijn leuke meiden en dat klikt goed. Maar op school heb ik niet het idee dat ze veel aansluiting heeft. Veel meisjes hebben ook buiten school dingen samen en de moeders plannen van alles samen. Maar ik heb dus zelf niet zo'n leuke basisschool tijd gehad, (gepest) en ik merk dat ik heel onrustig wordt als ik van haar hoor dat ze alleen speelt, geen leuke meisjes in de klas etc. Ik wil mijn ervaring niet op haar projecteren maar ik vind het moeilijk hoor.
Wat ik in mijn groep doe als een kind niet echt aansluiting heeft, is het bespreekbaar maken. De kinderen laten nadenken over hoe het voelt als je zo vaak alleen bent. En hen bewust maken van het feit dat niet dat kind alleen een probleem heeft, maar dat we er als groep verantwoordelijk voor zijn dat iedereen het fijn heeft. Immers, ze zitten 8 jaar bij elkaar in de klas! Kinderen van die leeftijd kunnen dat al wel, als de leerkracht het goed aanpakt. Als het begrip er is, stel ik de kinderen een plan voor. Wie wil eraan mee helpen dat XX zich niet meer zo alleen voelt? Altijd heel veel vingers. Elke pauze mag XX een pauzemaatje kiezen. Die twee hoeven dan niet per se samen te spelen, maar het pauzemaatje zorgt ervoor dat XX ook een fijne pauze heeft. Dus betrekken in een spel, of er naartoe gaan als XX alleen staat. Na de pauze even evalueren. Als het goed gaat na een week of 4 afbouwen. XX heeft dan ervaren dat kinderen bereid zijn samen te spelen, de groep heeft ervaren dat je met XX ook leuk kunt spelen. Dan de verantwoordelijkheid bij XX leggen. Voor de pauze vragen: Met wie zou je willen spelen? Zullen we het samen vragen? Daarna XX alleen laten vragen. Dat nog wel blijven monitoren en evt sturen.

Nou ja, mijn ervaring is dat zo'n plan met de juiste begeleiding erg goed werkt. Ik hoop van harte dat je hier iets mee kunt richting juf/meester. En dat je dochter er baat bij heeft.
pi_143875108
Ja Deepfreeze, ik probeer het ook echt aan haar over te laten. Ze zit wel goed in haar vel verder, maar ik gun haar zo die leuke basisschool tijd die ik zelf niet gehad heb.

En dank je Moonah. Heel fijn om dit zo even te lezen. Ik ga mezelf in de loop van de volgende week even voorstellen aan de juf. Ze zit nu ook helemaal achteraan in de klas en dat vindt ze helemaal niet fijn. Dat ga ik ook even vragen.
Met een meidenkwartet
pi_143875588
Wat een fijne oplossing zo, Moonah O+
Waarom was jij nou niet mijn juf 30 jaar geleden... :P
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:11:40 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_143875691
Nouja, dat dus. Of de juf van Ruben :(

Vorig jaar is hij stelselmatig gepest/geplaagd door twee jochies bij hem in de klas. Meermaals aangegeven, zou op gelet worden. Nu is hij juist TUSSEN die twee ingezet, de ene zit naast hem en de ander achter hem. Al de eerste dag kwam hij thuis met dezelfde verhalen als vorig jaar.
Dinsdagochtend bij de juf aangegeven, het valt op school niet op.

En ongeacht of hij nou wel of niet gepest wordt of niet en of het opvalt of niet, hij voelt zich er heel erg naar onder. Maar ik heb geen idee meer wat ik er nog meer aan kan doen (en heb zo langzamerhand de neiging om zelf die kereltjes maar eens aan te pakken :@ )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_143876927
Oh wat naar Troel, En kan juf ze niet op een ander plekje zetten?

Moonah, wat een mooie manier!

Ik hoor M. steeds na gym weer over kinderfeestjes.
Dat ze niet bij die op het feestje mag komen en dat haar naamgenootje gisteren had gezegd dat ze wel op haar feestje mocht komen (is niet waar, want die heeft de uitnodigingen al uitgedeeld). En ik weet niet of mijn M. het goed hoort of niet. Ze wil zo graag en ze is er zo mee bezig. Maar ze vindt eigenlijk maar weinig aansluiting bij de meisjes in haar klas.
Ze heeft wel een vriendje en dat klikt echt super. En er is een ander jongetje verliefd op haar, dan moet ze haar fiets wegzetten en loopt hij met haar mee enzo. Echt schattig O+ .
Maar ik weet niet zo goed hoe ik met die feestjes verhalen om moet gaan. Ik leg haar wel uit dat ze met 27 kindjes in de klas zitten en dat die niet allemaal op een feestje kunnen komen. Dus dat zo'n kindje moet kiezen. Maar elke keer krijgt ze wel weer "hoop".
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:03:12 #180
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143877390
Ach mijn twaalfjarige die het hele vriendinnengedoe nog steeds best ingewikkeld vindt (maar het vorig jaar zo goed en vooral zo verstandig had gedaan) kreeg zojuist haar rooster. In geen van de klassen zit ze ook maar met een van haar vriendinnen. He-le-maal niets :{ Arm kind.
pi_143877952
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
Ach mijn twaalfjarige die het hele vriendinnengedoe nog steeds best ingewikkeld vindt (maar het vorig jaar zo goed en vooral zo verstandig had gedaan) kreeg zojuist haar rooster. In geen van de klassen zit ze ook maar met een van haar vriendinnen. He-le-maal niets :{ Arm kind.
Gos. Konden ze daar geen rekening mee houden?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:25:42 #182
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143878200
Kennelijk niet :{ Misschien morgen maar eens langswandelen en vragen of dit echt de bedoeling was.
pi_143878235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef Gaoxing het volgende:
Kennelijk niet :{ Misschien morgen maar eens langswandelen en vragen of dit echt de bedoeling was.
Kreeg je de klassenindeling niet vorig jaar al?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 12:29:42 #184
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143878343
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:26 schreef -Spring het volgende:

[..]

Kreeg je de klassenindeling niet vorig jaar al?
Nee, vrijwel nooit in internationale scholen. Er gebeurt nog veel te veel tijdens de vakantie om voor de vakantie (die ruim 10 weken, dus bijna drie maanden, duurt) al indelingen te maken. Pakweg 30% van de leerlingen verandert jaarlijks he...
pi_143880073
Juist omdat er zoveel verandert op internationale scholen zou je verwachten dat ze een beetje rekening houden met het beetje vastigheid dat ze nog wel zouden kunnen bieden.
Alhoewel, is natuurlijk voor die nieuwe leerlingen ook niet fijn als de kliekjes allemaal bij elkaar blijven zitten... :@ Maar een middenweg is wel te vinden toch?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:50:02 #186
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143881041
Zo te lezen is dit het juiste topic voor mij :@

:W ik ben pessie en mijn zoon is een maand geleden 4 geworden. Sinds vorige week maandag gaat hij naar school. En oh boy, ik als moeder zit vol vragen, zoonlief vind het allemaal wel prachtig en gaat wel mee met de rest van de klas.

Ik las al wel veel herkenning. Ik heb zelf ook niet zo'n fijne schooltijd gehad en wil zo graag dat Nathan dat wel heeft. Ik moet echt bewust mijn best doen om dit niet te projecteren op Nathan. Maar hij vind het ontzettend leuk op school, zit met bekende kindjes in de klas en de juf vind dat het allemaal prima gaat. Loopt dus hopelijk wel los.

Een paar dagen geleden zijn we begonnen N. melatonine te geven voor het slapen. Hij beleeft school zo intensief dat hij letterlijk blijft stuiteren (zie: een stuiterbal in de vorm van mijn ventje). Hij sliep dus veel te weinig (na 9 uur in slaap vallen, 'snachts urenlang wakker en 'sochtends veel te vroeg wakker). Ik kon geen manieren meer vinden om hem hierdoorheen te helpen en hij was uitgeput, wat het stuiteren alleen maar verergerde. Ik hoop dat als hij over een week of 2 het ritme te pakken heeft we de melatonine kunnen laten staan. Meer ouders die ervaring hebben met kortdurend melatonine gebruiken?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 14:46:17 #187
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143882787
Ik zou nogal terughoudend zijn met het gebruik van melatonine. Het is immers een hormoon, en er is nog zoveel wat we nog niet weten over hormonen en wat ze precies doen. Bovendien zou ik eens goed kijken wat je probeert te behandelen. Melatonine helpt tegen een verstoord dag-nacht ritme. Daar heeft hij geen last van: hij kan alleen niet stoppen met stuiteren. Maar hij wordt wel weer vroeg wakker. Als het aan zijn melatonine zou liggen, zou hij dan juist niet wakker te krijgen zijn. Dus je gebruikt het als een slaappil, en in die hoedanigheid lijkt het nauwelijks effectief: proefpersonen sliepen gemiddeld 12 minuten eerder dan zonder. Dat lijkt me het niet waard, en ik denk dat je met een kopje melk (of voor mijn part een zelfuitgevonden 'slaapdrankje' ;) ) hetzelfde bereikt.

Dus ik zou kijken naar wat er werkelijk aan de hand is, en toch daarmee doorgaan. Misschien meer rustmomenten in de dag? Misschien voorlopig een dagje minder naar school? De slapengaanroutine nog eens goed bekijken? Ik zou de juf aanspreken: zij heeft vast wel ervaring met stuiterkindjes, misschien weet ze wat andere ouders hebben gedaan. En ik zou vooral ook m'n kind even de gelegenheid geven om hier zelf aan te wennen. Anderhalve week is natuurlijk geen tijd om aan zoiets ingrijpends te wennen, helemaal na een lange vakantie. Veel kinderen hebben al snel een maand of 3 nodig om te wennen; ik hou zelf als het niet helemaal lekker loopt al jaren het mantra 'na de herfstvakantie is het vast beter' aan. Ik ben helemaal geen principieel tegenstander van medicijnen, maar dit vind ik veel en veel te snel.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:01:11 #188
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143883278
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:22 schreef Shandaly het volgende:
Juist omdat er zoveel verandert op internationale scholen zou je verwachten dat ze een beetje rekening houden met het beetje vastigheid dat ze nog wel zouden kunnen bieden.
Alhoewel, is natuurlijk voor die nieuwe leerlingen ook niet fijn als de kliekjes allemaal bij elkaar blijven zitten... :@ Maar een middenweg is wel te vinden toch?
Op de lagere school wel. Daar worden aan het eind van het jaar sociogrammen gemaakt, en naar aanleiding daarvan klassenindelingen gemaakt. De klas echt bij elkaar houden heeft niet zoveel zin: zodra je er een aantal leerlingen in vervangt, wordt de dynamiek toch anders. En inderdaad: een nieuweling heeft veel minder kans.

Maar dit is de tweede klas van de middelbare school, en ik weet niet wat hier de bedoeling is. Dus maar even langschuifelen, eerdaags ;)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:34:16 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_143893469
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:48 schreef Nijna het volgende:
Oh wat naar Troel, En kan juf ze niet op een ander plekje zetten?

Juf lijkt het dus niet echt door te hebben. Drie dagen in de week een meester op dit moment, dus ik zit er bovenop en geef het desnoods ook daar aan. Maar vind het echt moeilijk :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_143893925
Hoe zit dat met schoolmelk? Weet iemand dat? Ik hoorde van school er helemaal niks over, maar wordt nu door campina gemaild (overblijfsel van de blijde doos, destijds).
En school neemt de telefoon nog niet op, die beginnen 1 september weer.
Professioneel gifmenger.
pi_143893978
Goal helemaal niemand is ook wel weer veel pech. Even navragen kan altijd toch?

Pessie, hier ook een stuitertje. Altijd na 9 uur in slaap, en vaak genoeg 10 uur, maar hij staat om 7 uur weer vrolijk op. Dat geeft geen problemen. Kun je in het weekend niet meer bijsturen/kalmeren? Melatonine zou niet mijn eerste keus zijn, maar als het uit de hand loopt kan het wel een optie zijn..

Troel, lastig als school het niet ziet. Aankijken is ook niet echt een optie, dat heeft zich al wel bewezen.

Cathmar, hier wisselen ze elke meer-dan-een-weekvakantie van plek. Dus alle ruimte om nieuwe kindjes te ontdekken. Wat vindt ze niet fijn van achterin de klas zitten?

Nijna, kinderfeestjes zijn ook lastig als je geen hele vaste vrienden hebt. Chris had vorig jaar 3 feestjes, maar hij is toen met 1 vriendje in een groep 3-4-5 gezet. Van die negen groep 3-ers waren 6 jongens. 2x2 vriendjes uit een kleuterklas, 1 jongen alleen uit een kleuterklas en 1 van een andere school. Dan wordt je ook meer gedwongen om samen dingen te doen. Schoolkamp in de 5e week helpt ook goed mee.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:51:06 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143893992
Hier gelukkig geen schoolmelk. Maar geen idee of dat ergens anders nog bestaat,
pi_143894084
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier gelukkig geen schoolmelk. Maar geen idee of dat ergens anders nog bestaat,
Yup, op de school van mijn kinderen is het mogelijk.
pi_143894105
Hier wel, ook van Campina. Ik twijfel er ook over. Eerst juf eens vragen of andere kinderen dat ook doen. Hij krijgt zij eten en drinken nu net op tijd op. Dus als hij het zelf tijdens de lunch moet halen, dan gaat dat niet..
pi_143894118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:49 schreef Buurpoes het volgende:
Hoe zit dat met schoolmelk? Weet iemand dat? Ik hoorde van school er helemaal niks over, maar wordt nu door campina gemaild (overblijfsel van de blijde doos, destijds).
En school neemt de telefoon nog niet op, die beginnen 1 september weer.
Op die site van Campina schoolmelk kun je kijken of jouw school meedoet. Sowieso is er de eerste week bij ons op school nog geen schoolmelk, de tweede schoolweek wel.
Ik ben er blij mee, want zo krijgt L. elke middag (ma,di, do) verse gekoelde melk.
pi_143894705
Pessie, ik zou zelf geen melatonine geven. Dat zeg ik als ongeïnformeerde ouder, want ik weet niet wat mogelijk de effecten ervan zouden zijn. Maar ik zou altijd terughoudend zijn met zulke hulpmiddelen. Hij gaat nog maar 1,5 week naar school, dus het lijkt me heel logisch dat jullie allemaal nog een nieuw ritme moeten vinden.

Ik zou zelf inzetten op hem leren om tot rust te komen na schooltijd. Dat begint bij jezelf: wat doe jij als je thuiskomt? Ben je nog aan het vliegen, of kun je rustig naast hem een boekje lezen? Ivan houdt erg van hangen met een stripboek, dus we hebben voor hem een knus hoekje ingericht met een rek met strips erin. Verder stimuleren we beide kinderen om zich vooral even terug te trekken als ze wat moe zijn. Dat willen ze vaak niet, maar soms zoeken ze bewust hun eigen kamer op om even alleen te zijn. Wat beide kinderen ook fijn vinden, is samen de dag doornemen. Fijn is als je dan naast hem kunt gaan liggen. En verder: voor het slapen in bad, een verhaal voorlezen, samen een ritueel bedenken. Mijn kindjes leggen bijvoorbeeld elke avond zelf hun kleren voor de dag erna klaar. Dat scheelt ook weer gevlieg de ochtend erna.
pi_143894813
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:54 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Op die site van Campina schoolmelk kun je kijken of jouw school meedoet. Sowieso is er de eerste week bij ons op school nog geen schoolmelk, de tweede schoolweek wel.
Ik ben er blij mee, want zo krijgt L. elke middag (ma,di, do) verse gekoelde melk.
Is er een specifieke reden waarom je dat fijn vindt? Ivan drinkt geen melk meer en dat vind ik wel best, maar misschien zitten er op zijn leeftijd nog voordelen aan melk drinken?
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2014 @ 21:22:06 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143895320
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
wat naar -O-
is er helemaal niets aan te doen?
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2014 @ 21:25:55 #199
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143895462
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:50 schreef pessie het volgende:
Zo te lezen is dit het juiste topic voor mij :@

:W ik ben pessie en mijn zoon is een maand geleden 4 geworden. Sinds vorige week maandag gaat hij naar school. En oh boy, ik als moeder zit vol vragen, zoonlief vind het allemaal wel prachtig en gaat wel mee met de rest van de klas.

Ik las al wel veel herkenning. Ik heb zelf ook niet zo'n fijne schooltijd gehad en wil zo graag dat Nathan dat wel heeft. Ik moet echt bewust mijn best doen om dit niet te projecteren op Nathan. Maar hij vind het ontzettend leuk op school, zit met bekende kindjes in de klas en de juf vind dat het allemaal prima gaat. Loopt dus hopelijk wel los.

Een paar dagen geleden zijn we begonnen N. melatonine te geven voor het slapen. Hij beleeft school zo intensief dat hij letterlijk blijft stuiteren (zie: een stuiterbal in de vorm van mijn ventje). Hij sliep dus veel te weinig (na 9 uur in slaap vallen, 'snachts urenlang wakker en 'sochtends veel te vroeg wakker). Ik kon geen manieren meer vinden om hem hierdoorheen te helpen en hij was uitgeput, wat het stuiteren alleen maar verergerde. Ik hoop dat als hij over een week of 2 het ritme te pakken heeft we de melatonine kunnen laten staan. Meer ouders die ervaring hebben met kortdurend melatonine gebruiken?
ik heb er geen goede ervaring mee. L. sliep er wel goed mee, maar vervolgens verplaatste de onrust zich naar overdag. hij kon niet meer stilzitten.
ik heb wel verduisteringsrolgordijnen aangeschaft omdat ik gelezen had dat dat beter helpt bij het in slaap komen. douchen voor het slapen gaan en een beker warme anijsmelk doen het hier nu ook
pi_143895584
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is er een specifieke reden waarom je dat fijn vindt? Ivan drinkt geen melk meer en dat vind ik wel best, maar misschien zitten er op zijn leeftijd nog voordelen aan melk drinken?
Voor kinderen is melk prima. Groeiende botten hebben calcium nodig en dat halen ze gemakkelijk uit melk, kaas en/of zuiveldessert.

Maar ik kon dus op de site van campina niet vinden of zijn basisschool eraan doet. Zou wel stukken handiger zijn dan die eeuwig lekkende bekers.
Professioneel gifmenger.
pi_143897290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was van plan om zelf melk mee te gaan geven omdat ik niet wil dat ze bij haar brood limonade drinkt (water drinkt ze niet). Het is dus niet dat ik per se wil dat ze melk drinkt, maar het is beter dan limonade, dat idee. En nu krijgt ze gewoon lekkere koude melk in plaats van lauwe melk die al half zuur is op warme dagen. ;)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:19:16 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143898018
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:28 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Voor kinderen is melk prima. Groeiende botten hebben calcium nodig en dat halen ze gemakkelijk uit melk, kaas en/of zuiveldessert.

Maar ik kon dus op de site van campina niet vinden of zijn basisschool eraan doet. Zou wel stukken handiger zijn dan die eeuwig lekkende bekers.
nog makkelijker uit noten omdat daar de calcium niet wordt gebruikt om je maagzuur te neutraliseren.

Mijnese eten yoghurt en kaas wel maar melk is echt minimaal.
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 augustus 2014 @ 22:26:12 #203
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143898412
Mijnes krijgt tegenwoordig haar homemade yoghurtdrank mee in een isoleerbeker.
pi_143898741
Dat is ook een idee. Maargoed, ik hou het bij de schoolmelk. Lekker makkelijk. :P

Mijnesse heeft vandaag voor de tweede keer geoefend bij de BSO. Beide keren wilde ze niet mee naar huis. :') Dat zit wel goed dus. Volgende week gaat hier de school weer beginnen. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden, voor het echie naar school in groep 1.
pi_143908704
L drinkt zeker een halve liter volle melk per dag. Niet omdat ik het stimuleer, maar omdat ze het zo lekker vindt. Zou dat kwaad kunnen?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:05:18 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143909081
Welnee, zolang ze niet moddervet is zeker niet en mocht je ooit het idee krijgen dat er spekkies aan zitten kan je nog terug naar halfvol toch?

Alle ooit bedachte voordelen van melk zijn redelijk achterhaald, maar slecht is het daarmee ook niet vlgs mij. Tenzij je streng aanhanger bent van de koeienmelk-is-voor-kalfjes-theorie, maar dan is een glas per dag al niet ok geloof ik. ;)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:35:17 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143909727
Ik denk dat ze beter volle melk kan drinken dan halfvolle. Die vetten zijn echt wel nuttig.
pi_143909857
Toch de nootjes maar weer wat meer erin hier, want de jongste drinkt echt heel matig melkproducten.
En groenten gaan er toch ook niet heel veel in.
Ik moet zeggen dat ik zelf ook maar heel weinig melkproducten binnenkrijg, bakje yoghurt vind ik nog wel lekker, maar melk om zo te drinken? Nee, alleen als het echt net uit de koelkast komt en dan het pak net open is.
pi_143909866
Kale melk blieven ze niet, maar met een bodempje limonade drinken ze het wel. Elke ochtend na de pap krijgen ze een beker. Hier dus een halve liter melk per dag. En dan nog zuivel als toetje :Y)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:46:26 #210
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143909969
Maar pap is toch al melk? Waarom dan nog een glas melk? :?

Gewoon een geïnteresseerde vraag hoor.
pi_143910105
Hier gewoon standaard een beker melk bij het ontbijt.. Gewoon omdat gewoonte.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:53:59 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143910156
O drinkt graag melk, S liever chocomel, ook goed.
Verder voldoende groente ed om me niet druk te maken over wel of niet calcium of welke andere vitamine of mineraal dan ook eigenlijk. :@
pi_143912111
quote:
15s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:46 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar pap is toch al melk? Waarom dan nog een glas melk? :?

Gewoon een geïnteresseerde vraag hoor.
Omdat lekker :D
De rest van de dag drinken ze limonade en tussen de middag nog Fristi of Yoghoyogho.
Anders is het ook allemaal zo eentonig ;)
pi_143912548
Hier drinken ze water en maak ik vaak smoothies van magere yoghurt. Ze eten ook wel eens yoghurt met fruit als toetje of yoghurt/kwark met muesli als ontbijt. Lena hecht nog wel aan haar beker melk, maar Ivan drinkt helemaal geen melk meer.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is om iets te drinken te bedenken als je kind geen water naar school wil. Dan is gekoelde melk aangeboden op school wel een uitkomst!
pi_143912800
Chris wil geen water mee naar school. Dus nu 2x sap mee op de 3 lange dagen(pakje en beker dunne roosvicee). Dan heb ik liever melk. Want verder is het in de ochtend een glaasje en verder weinig zuivel. Dus voor de variatie past dat beter. En hij lust het graag.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:45:21 #216
259886 pessie
pi_143912984
Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb inderdaad de juf gevraagd (en een aantal andere ouders), zij had zelf goede ervaring met melatonine. Maar ik geef het vanavond nog en dan dit weekend even kijken hoe het gaat. Het lastige is dat hij een continu rooster heeft. Als hij thuis had gegeten tussen de middag had ik hem makkelijker thuis kunnen houden. Verder ben ik erg van de ritmes en rituelen, zowel bij thuiskomst als voor het slapen gaan. Daar is geen verandering in gekomen.
Ik heb geprobeerd hem te helpen tot rust te komen, maar hij bleef maar stuiteren. Stuiterend verven, stuiterend legobouwen, stuiterend TV kijken... Ik kwam er even niet meer uit. Vandaar dat ik juf gevraagd heb of melatonine tijdelijk iets zou kunnen betekenen.
Hij is sowieso een intensief ventje. Echt een stuiterballetje.

Over zuivel: Nathan drinkt 's ochtends een glas thee met melk, tussen de middag een pakje melk op school en 's avonds eet hij een toetje. Hier geen schoolmelk. Nu bij de start van het nieuwe jaar heb ik de directeur wel gemaild met de vraag hoe hiermee om te gaan. Ik heb gevraagd of er wellicht een koelkast kan komen voor bekers verse melk. Dan hoeven ouders geen pakjes gesteriliseerde melk meer me te geven maar gewoon een beker verse melk. Scheelt weer in de afvalberg! En ik vind zelf het idee dat verse melk met de bacteriën die erin zitten een beetje eng als het lauw wordt :@
pi_143913135
Pessie, kun je eventueel de beker melk niet in zo'n speciale bekerzak doen? Ik had altijd zo'n koelzak/thermozak speciaal voor bekers. Koude beker melk uit de koelkast erin en dan bleef het nog prima een paar uur koud. :Y
Succes met jouw stuiterbal verder.
pi_143913175
Hoi :W

Hier sinds dit schooljaar ook continurooster en ze krijgt 2 beker limonade mee en 's morgens drinkt ze een beker warme melk.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:29:55 #219
259886 pessie
pi_143914109
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:50 schreef appelsap het volgende:
Pessie, kun je eventueel de beker melk niet in zo'n speciale bekerzak doen? Ik had altijd zo'n koelzak/thermozak speciaal voor bekers. Koude beker melk uit de koelkast erin en dan bleef het nog prima een paar uur koud. :Y
Succes met jouw stuiterbal verder.
Hmm, ik ga eens even googlelen, volgens mij ken ik die zakken nog niet. Eens even kijken of er een mepal beker in zou passen.

:W MP! Ergaan steeds meer scholen over op continu rooster volgens mij
  Jubileum moderator donderdag 28 augustus 2014 @ 13:34:09 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_143914232
Ergens onder dit chagrijnige wezen met die grote mond zit nog ergens mijn lieve 10 jarige verstopt, zo'n lief meisje wat zich nog zelden laat zien. :')
Joehoe puberteit, kom er maar in -O-
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:37:10 #221
259886 pessie
pi_143914349
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:34 schreef Lois het volgende:
Ergens onder dit chagrijnige wezen met die grote mond zit nog ergens mijn lieve 10 jarige verstopt, zo'n lief meisje wat zich nog zelden laat zien. :')
Als ze 18 zijn worden ze weer lief toch?
Sterkte :* .
Wel op tijd denk ik? (of ben ik vergeten hoe het was "in mijn tijd" :') )
  Jubileum moderator donderdag 28 augustus 2014 @ 13:42:57 #222
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_143914546
Ze wordt 11 over 2 weken, het is wel vroeg ja maar het is gewoon opvallend die verandering. Niet alleen zie je lichamelijk allerlei dingen veranderen, maar dat gaat blijkbaar hand in hand met een onvergetelijk humeur....

Voeg daarbij een 13 jarige die ook de puberteit inschiet, maar haar emoties en humeur helemaal niet onder controle kan houden, en het is feest in huize Lois.

Als dit echt 5-7 jaar gaat duren kun je me oprapen hoor, dan zit ik wiegend in een hoekje van de kamer tegen de muur te murmelen :D
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:44:07 #223
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143914590
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:34 schreef Lois het volgende:
ja, dat pre-puberen vind ik ook geen feest hoor. ;( rottig hè. Hopelijk kanpt het nog een beetje op voor de echte hormonen erin kicken.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:55:35 #224
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143914971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:42 schreef Lois het volgende:
....dan zit ik wiegend in een hoekje van de kamer tegen de muur te murmelen :D
Daar hebben jullie toch een speciale ruimte voor, achter in de tuin? ;)

Heeft het weer naar school gaan er niet mee te maken? Verder is het hier (eigenlijk heel snel) weer over gegaan, en nu toch alweer twee jaar weg. Ik hoop dat het bij jou ook snel opknapt. Ik vond het eigenlijk grotendeels pose en vriendinnetjes nadoen, en daar kon ze thuis best mee stoppen, bleek :)

edit: weet je wat bij ons ook invloed bleek te hebben? De televisieseries die ze keek. We hebben even moeten uitleggen dat dat op het scherm best leuk en gevat is, maar irl een stuk minder >:) Ze ging het na een tijdje zelf ook wel herkennen.
  Jubileum moderator donderdag 28 augustus 2014 @ 14:04:46 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_143915235
Haha!
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:07:57 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143915324
En groep 8 Lois? Dat doet ook wat met ze vind ik. Alsof je dan als schooloudste ook gelijk je als een debiel moet gedragen. Alles stoer en cool en tsssk :{w
  Jubileum moderator donderdag 28 augustus 2014 @ 14:10:06 #227
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_143915370
Hahahahaha zou dat het zijn? Ja groep 8, hartstikke stoer en alles gelijk.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:10:32 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143915385
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef debuurvrouw het volgende:
En groep 8 Lois? Dat doet ook wat met ze vind ik. Alsof je dan als schooloudste ook gelijk je als een debiel moet gedragen. Alles stoer en cool en tsssk :{w
Whaha! Ja dat is ook zo. Hoewel ik het bij veel prepubertjes ook juist heb zien gebeuren toen ze naar de eerste van middelbare school gingen (maar dat is dezelfde leeftijd als groep 8 bij jullie).
pi_143915508
Ik heb tegen mijn 10-jarige gezegd dat ik begrijp dat hij stoer gaat doen op deze leeftijd maar dat hij daarom nog niet raar hoeft te doen o|O
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_143915580
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh dat heb ik al met groep 3... Want groep 1, 2 en 3 bij elkaar, dus nu oudste groepje van de klas. Grote monden echt als in onwijs. En "Oh my gawd!!
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:21:57 #231
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143915638
Ik heb ook zoiets gezegd, ja. Tegen de inmiddels twaalfjarige trouwens, die andere prepubert niet zo. Of ik ben inmiddels wat immuun. Bij ons was het "Ik snap best dat het cool is als je je zo gedraagt met je vriendinnen. Maar ik ben je moeder, en bij mij gelden andere regels."
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:23:25 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143915678
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:10 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Whaha! Ja dat is ook zo. Hoewel ik het bij veel prepubertjes ook juist heb zien gebeuren toen ze naar de eerste van middelbare school gingen (maar dat is dezelfde leeftijd als groep 8 bij jullie).
de brugklas is heel louterend voor dat. Tenminste, dat is er bij mijn jongens wel uitgebeukt. :')

Tot een verontwaardigd: ik werd gebeukt bij de deur, en ik ben geeneens een brugger meer :(
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:28:43 #233
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143915818
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de brugklas is heel louterend voor dat. Tenminste, dat is er bij mijn jongens wel uitgebeukt. :')

Tot een verontwaardigd: ik werd gebeukt bij de deur, en ik ben geeneens een brugger meer :(
Ik zat m'n hersenen te pijnigen waarom het dan bij ons zo anders is, maar dat is natuurlijk deels doordat ze nog steeds naar dezelfde school gaan, dus ze komen al die jongere kinderen ook nog steeds tegen. En beuken zal een stuk minder gebeuren, want lichamelijk contact is ... mwa.....
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:12:25 #234
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143917106
ik sluit een verschil tussen jongens en meisjes ook niet uit trouwens. ik kan me dat gebeuk ook helemaal niet herinneren van vroeger.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:14:39 #235
259886 pessie
pi_143917177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh dat heb ik al met groep 3... Want groep 1, 2 en 3 bij elkaar, dus nu oudste groepje van de klas. Grote monden echt als in onwijs. En "Oh my gawd!!
:o

Er gaat hier een wereld voor me open :o
Gaat N. dat ook allemaal doen :o
pi_143918952
Die arme brugklassers. :D Dat gebeuk inderdaad en als ze dan hun etui laten liggen en de les erna terugkomen, terwijl er een killer-4-havo zit :') . Arme kinderen.

Mijn dochter kwam vandaag thuis met verhalen in deze trant:
"Ja, die en die hadden een clubje en daar mocht ik niet bij, maar nu heb ik met die en die een clubje en daar mogen zij niet bij."

Ik herken dat niet van vroeger, ik word er per direct verdrietig en boos van en ik zou dat soort gedrag er graag PER DIRECT UITRAMMEN IN ZO'N KLAS. Pffff. :{
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 augustus 2014 @ 16:16:16 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143919006
Herken je dat niet Groofs? Clubjes zijn volgens mij van alle tijden... En zolang het niet steeds hetzelfde kind is dat buitengesloten wordt, kan ik er niet echt wakker van liggen eigenlijk.
pi_143919009
De hele zomer heeft ze met iedereen gespeeld, op de camping was ze met twee meisjes een onafscheidelijke drie-eenheid (zonder ene ruzie, geen grapje) en nu moet het weer ingewikkeld. En echt ze is weerbaar genoeg ondertussen, maar ik vind het zo vervelend, dat soort gedoe.
pi_143919028
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:16 schreef Sjeen het volgende:
Herken je dat niet Groofs? Clubjes zijn volgens mij van alle tijden... En zolang het niet steeds hetzelfde kind is dat buitengesloten wordt, kan ik er niet echt wakker van liggen eigenlijk.
Ik weet dat er groepen kinderen zijn die dat deden ja, dus in die zin herken ik dat wel. Maar ik heb daar zelf nooit aan meegedaan.

Ik hou gewoon echt niet van dat soort gedrag. Wakker liggen is een groot woord, maar het frustreert me wel dat het niet gewoon makkelijker en gezelliger kan.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 16:21:49 #240
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143919180
Oh ja, al die clubjes. De Asterix-club, de donald duck club. De noem eens wat club... Volgens mij is het ook een goede training in sociaal gedrag. Als je je niet volgens de regels gedraagt lig je er uit. Soms mag je niet meedoen. Maak je je eigen club. Je moet ook niet overal aan mee wíllen doen denk ik dan.
Ik hou er niet van maar het hoort er bij.
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 augustus 2014 @ 16:24:06 #241
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143919252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik weet dat er groepen kinderen zijn die dat deden ja, dus in die zin herken ik dat wel. maar ik heb daar zelf nooit aan meegedaan.

Ik hou gewoon echt niet van dat soort gedrag. Wakker liggen is een groot woord, maar het frustreert me wel dat het niet gewoon makkelijker en gezelliger kan.
Mja, het blijven kinderen hè... Tact is nu eenmaal geen aangeboren eigenschap, volgens mij. En ik heb ook wel eens momenten dat ik denk 'Moet dat nou?', maar ik ga me er ook niet mee bemoeien tenzij het dus te eenzijdig gericht wordt.

Overigens, wat me hier opvalt, Isa kan met bepaalde kinderen perfect overweg tenzij er een specifiek ander kind bij is. De groepsdynamiek lijkt dan te veranderen... Op zo'n moment raad ik haar aan om niet koste wat koste bij dat groepje te blijven hangen, genoeg andere kinderen om mee te spelen.

Wat mij wel irriteert, het gedrag van sommige oudklasgenootjes van haar. Iemand die ruim een half jaar jonger is en dan zegt 'ga jij maar met kinderen van je eigen leeftijd spelen' alleen maar omdat Isa is blijven zitten.
pi_143919553
Jullie hebben gelijk hoor, heel dramatisch is het ook allemaal niet.

En ik bemoei me er verder niet mee, S is weerbaar genoeg. Ah wel, gewoon jammer dat het weer terug is. En voor mij dan in elk geval nog een beetje een geluk dat het blijkbaar voor S wel alleen maar op school hoort en niet onze straat/ vakanties. ;)
pi_143919597
Dat lijkt me ook irritant Sjeen.
pi_143920694
Oh ik kan me je gevoel wel voorstellen groofs haha, maar goed, t hoort er idd wel een beetje bij ja en zolang het niet stelselmatig buitensluiten is tsja...

Over melk, dat drinken we hier thuis niet. Ik kan er niet tegen dus we hebben het eigenlijk ook nooit in huis. Ik haal wel eens fristi of chocomel (de B-versie dan, in die witte ronde flessen :') ) bij wijze van extraatje en dat vinden ze wel lekker. Prima zo, brocolli is toevallig ook nog de favoriete groente. Als ik daar een pond van kook eten ze het gerust met zijn tweeën zo op en dan liefst nog meer :o heel bizar maar we profiteren er maar van :P
pi_143920751
Vanmorgen leek mijn prépuber nog de ideale toekomstige partner voor de dames te gaan worden, we gingen shoppen, er moesten nieuwe broeken gekocht worden, juichend ging hij met me op stap, Yes, lekker shoppen met mijn moeder *O*
Nu is broeken kopen nogal lastig met hem (zelfs slim fit zit nog te wijd om zijn middel, en een riem zit niet lekker :( ) en het is al eens voorgekomen dat gekochte broeken thuis pas dat commentaar opleverden dat ik hem nu verplicht heb alles te passen >:)
Sorry dames, hij haatte pashokjes aan het eind van de shoptocht :P (maar is wel 2 broeken rijker *O* )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:17:46 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143920868
Mag ik de broeken van Outfitters Nation nog eens van harte aanprijzen?

Niet heel erg superduur (ok, ook niet heel erg goedkoop) maar rond de 40 euro. En die komen in lengtematen.
Zo kocht ik voor mijn spriet een broek maat 152 in de taille en 32 in de lengte. :o
En dat is ook een zeer gevoelige kledingdrager. ;)
pi_143920934
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Mag ik de broeken van Outfitters Nation nog eens van harte aanprijzen?

Niet heel erg superduur (ok, ook niet heel erg goedkoop) maar rond de 40 euro. En die komen in lengtematen.
Zo kocht ik voor mijn spriet een broek maat 152 in de taille en 32 in de lengte. :o
En dat is ook een zeer gevoelige kledingdrager. ;)
Dat mag! Is dat via een fysieke winkel? of online?
Hij heeft er nu 2 binnen (een rode en een blauwe :D) maar voor de volgende ronde....
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:58:56 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143922297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:20 schreef easy-going het volgende:

[..]

Dat mag! Is dat via een fysieke winkel? of online?
Hij heeft er nu 2 binnen (een rode en een blauwe :D) maar voor de volgende ronde....
ik kocht ze bij Duthler, tegenwoordig houtbrox ofzo? Ja, HoutBrox. (Wat een naam)

Ze hebben verschillende modellen. Ik heb nu voor het eerst ook broeken teruggebracht wegens te smal over de bovenbenen :D (al dat gefiets) maar vast ook wel online te koop
pi_143922519
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:58 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik kocht ze bij Duthler, tegenwoordig houtbrox ofzo? Ja, HoutBrox. (Wat een naam)

Ze hebben verschillende modellen. Ik heb nu voor het eerst ook broeken teruggebracht wegens te smal over de bovenbenen :D (al dat gefiets) maar vast ook wel online te koop
Hier een slimfit van de S.Oliver wat ik niet eens hoef aan te snoeren :o Nog nooit meegemaakt :o

Ik weet niet of ze die ook nog in (veel groter) hebben, maar hier ga ik hem bij de Duthler/Houtbrox zeker nog vaker halen *O*

(Buuf, de Duther heeft het pand nog niet verhuurd en zal een outlet worden. Wat jammer nou hè! *O* *O* )
pi_143922785
Houtbrox? Nog nooit van gehoord, ze zitten hier ook niet in de regio zie ik.
En Sven's bovenbenen zijn ook wel wat steviger aan het worden heb ik het idee, alleen zijn middel he ...

Maar ik ga het wel in mijn achterhoofd houden, thnx :)
pi_143923429
Ik heb er ook een paar, gekregen, dus ik weet niet waar gekocht. Fijne broeken wel ja.
Ondertussen heeft hij maat W31/L34 dus niet meer bij de kindermaten. Ik heb er toevallig nu uit de sale van Hollister. Dat hele slimfit wil hij sowieso niet meer.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 18:30:39 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143923682
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:12 schreef easy-going het volgende:
Houtbrox? Nog nooit van gehoord, ze zitten hier ook niet in de regio zie ik.
En Sven's bovenbenen zijn ook wel wat steviger aan het worden heb ik het idee, alleen zijn middel he ...

Maar ik ga het wel in mijn achterhoofd houden, thnx :)
ik heb gewoon een ander modelletje meegenomen ;)

En moest idd een broek op de volwassenenafdeling kopen voor oudste. Tjonge.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 18:54:51 #253
386633 Adnap
I love Life !
pi_143924751
HIer ook herenmaten, W32 L 36 inmiddels voor de oudste.
Jongste W32 L34

Wij slagen erg goed in Bataviastad, daar zitten verschillende jeanswinkels en tot op heden is het zo geweest dat we daar binnen lopen, iets uitzoeken en klaar
I live life, i love life
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:06:39 #254
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143925244
Mijn oudste kon met 'r 12 jaar dit jaar echt bij de dames slagen. Ze vond het helemaal geweldig, er ging een wereld voor haar open :D
pi_143926053
S.Oliver valt hier inderdaad ook mooi. Duthler is hier weg, maar bij mijn ouders nog wel. Het wordt hier ook niet beter. De smalle van de WE werkt ook niet meer ;)

Net zomaar een praatje bij de thee
C(7 jaar)-mama, ik geloof in Sinterklaas
Ik-oh, hoe zit dat dan
C- nou sommigen geloven er niet in, maar ik wel en krijg cadeautjes
Ik-en die andere kinderen dan?
C-die krijgen ook cadeautjes. Ze zeggen dat hun mama's die koopt.
Ik-oh?
C- ik geloof dat niet, Sinterklaas doet dat.
:P

En zo ging hij verder met zijn thee en zegt er niks meer over. Eens kijken of "sint" dit jaar nog overleefd.
pi_143926269
Haha :D
pi_143938249
O ja groep 4 is zo'n omslagpunt wb sint he..... maar es zien hier. Tis nu nog in volle overtuiging en ik vind dat zo leuk....hopelijk blijft dat nog een jaartje zo....

En clubjes herken ik ook. Hier zijn t 2 meiden uit groep 6 die de baas zijn over een groepje meiden uit groep 4. Ze hebben een dansgroepje en die oudere meiden zijn de juffen. En die gaan me tekeer tegen die "kleintjes". Dus onze dame wou niet meer meedoen. "Als je nu niet meedoet doe je ook nooit meer mee!" werd er al gekat. Maar dat boeide haar gelukkig niks....
pi_143942268
Karin, fijne dat ze zich er niet teveel van aantrekt. Dan staat ze wel stevig in haar schoenen..

Van mij mag het ook nog wel een jaartje blijven, dat geloven. Zijn vriendjes geloofden vorig jaar al niet meer (of de ouders deden er niet aan). Maar die hielden braaf hun mond en naar mij maar knipogen.

Nu voorbereiden voor de 6 zevenjarige jongens die hier vanavond Chris zijn verjaardag komen vieren. 7 eigenwijze kereltjes en onze eigen peuter, dat wordt gezellig :P
pi_143943692
Potver... ff afschrijven hoor..
Deze week echt alweer elke avond een confrontatie met de dame. Ik word er zelf ook gewoon zo verdrietig van, hebben jullie dat ook? Het is niet alsof je je beter voelt om je kind te corrigeren.. En het lijkt momenteel gewoon weer zo zinloos, want luisteren doet ze toch niet. Wat je ook zegt, hoe je het ook brengt ze gaat gewoon haar gang en de rest kan stikken, ongeacht de consequentie.
Gister had ik het echt gewoon helemaal gehad, geestelijk trok ik het gewoon niet meer. Ik ben maar gewoon naar bed gegaan. Mijn emmer was gewoon te vol.
Ik snap dat er wat spanning in huis is, schoonvader ligt erg slecht momenteel en vandaag begint ook de kermis. Maar ik trek het gewoon ff niet.
pi_143943755
Jee wat naar Ticootje. Pas je wel op jezelf ook?
heb je hulp vwb Jen?

DF, succes met het feest, is het een slaapfeestje?
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:46:44 #261
5428 crew  miss_sly
pi_143943860
O Ticootje, wat ontzettend rot. Soms zit je eigen emmertje ook gewoon te vol, dan komt het nog harder aan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:50:52 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143943954
sterkte Ticootje ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_143944015
Poeh zeg. Dat is wel heftig met je dame.
Wat helpt je meestal om even weer tot rust te komen? Iets dat je vandaag vrij makkelijk kunt ondernemen?
Met een meidenkwartet
pi_143944028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:46 schreef miss_sly het volgende:
O Ticootje, wat ontzettend rot. Soms zit je eigen emmertje ook gewoon te vol, dan komt het nog harder aan.
Ja en dat zijn de gevaarlijke situaties, want dan ga je handelen uit emotie. Dus het is dan mentaal erg zwaar om redelijk te blijven.
En de dame weet heel goed dat ze op dit moment weer het uiterste vergt van ons, vanmorgen komt ze wel haar excuus maken voor het gedrag van de vorige avond. In feite is dus iedereen ongelukkig, want zij ligt er dus over te piekeren in haar bedje en ik heb een kutavond.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:58:20 #265
5428 crew  miss_sly
pi_143944136
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en dat zijn de gevaarlijke situaties, want dan ga je handelen uit emotie. Dus het is dan mentaal erg zwaar om redelijk te blijven.
En de dame weet heel goed dat ze op dit moment weer het uiterste vergt van ons, vanmorgen komt ze wel haar excuus maken voor het gedrag van de vorige avond. In feite is dus iedereen ongelukkig, want zij ligt er dus over te piekeren in haar bedje en ik heb een kutavond.
Pff, zwaar. En jouw/jullie gemoedstoestand werkt toch vaak door, he?
Misschien wel goed dat je naar bed bent gegaan, want je moet ook gewoon goed voor jezelf zorgen.
Werkt misschien om juist niet boos te worden, maar te knuffelen? Voor het punt bereikt wordt waarop dat niet meer gaat, natuurlijk. Of is ze niet zo knuffelig?
pi_143944172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pff, zwaar. En jouw/jullie gemoedstoestand werkt toch vaak door, he?
Misschien wel goed dat je naar bed bent gegaan, want je moet ook gewoon goed voor jezelf zorgen.
Werkt misschien om juist niet boos te worden, maar te knuffelen? Voor het punt bereikt wordt waarop dat niet meer gaat, natuurlijk. Of is ze niet zo knuffelig?
Het is een knuffelkont, maar ik ga slecht luisteren niet belonen met een knuffel.. Dan is het einde zoek.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:05:09 #267
5428 crew  miss_sly
pi_143944277
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is een knuffelkont, maar ik ga slecht luisteren niet belonen met een knuffel.. Dan is het einde zoek.
Ik bedoel ook niet belonen met een knuffel, maar kennelijk werkt boos worden en straffen (ook) niet, dus misschien proberen met meer begrip en lichamelijk contact dmv een knuffel benaderen wel kan helpen?
Maar goed, ik ken de situaties niet, dus geen idee of zoiets toe te passen zo zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:05:34 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143944293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat hier vaak wel helpt om jan te laten luisteren, is hem op schoot te nemen en te knuffelen voor ik hem iets vraag om te doen, of even op m'n knieeen met m'n armen om hem heen en het dan te vragen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_143944626
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:39 schreef Ticootje het volgende:
Potver... ff afschrijven hoor..
Deze week echt alweer elke avond een confrontatie met de dame. Ik word er zelf ook gewoon zo verdrietig van, hebben jullie dat ook? Het is niet alsof je je beter voelt om je kind te corrigeren.. En het lijkt momenteel gewoon weer zo zinloos, want luisteren doet ze toch niet. Wat je ook zegt, hoe je het ook brengt ze gaat gewoon haar gang en de rest kan stikken, ongeacht de consequentie.
Gister had ik het echt gewoon helemaal gehad, geestelijk trok ik het gewoon niet meer. Ik ben maar gewoon naar bed gegaan. Mijn emmer was gewoon te vol.
Ik snap dat er wat spanning in huis is, schoonvader ligt erg slecht momenteel en vandaag begint ook de kermis. Maar ik trek het gewoon ff niet.
shit joh, dat is toch ook allemaal loodzwaar voor jullie allemaal! ik herken het allemaal wel. ik ben bang dat ik weinig advies heb buiten: laat iemand het nu en dan ff overnemen zodat jij zelf je rust kan pakken. en dan niet in dat eventjes dan vanalles gaan doen wat moet, maar echt zelf die rust pakken. want als jij er bij neervalt, waar blijven jullie dan?

overigens ervaar ik hier dat groep 3 heel veel vraagt van mijn dame. ze is er dolblij in, maar het vergt ook heel, heel, heel veel.

heel veel sterkte iig!
pi_143944816
Heftig tico, lastig als je kind zichzelf en de mensen om haar heen dwars zit. Die spanning in huis is ook net te verhelpen, dat maakt het nog vervelender denk ik?
Had je al hulp, of moet dat nog starten?

Karin, het is een filmavondje. Half 5 worden de kinderen gebracht. Dan eerst spelen en cadeautjes. Dan patat en ijs na. Rond half 7 de film aan. Halverwege een tompouce. En als de film is afgelopen nog een beetje disco als er tijd is. Ze worden om half 9 weer opgehaald.
De jongens vonden het allemaal geweldig stoer, zo laat een feestje. En de ouders vonden het ook prima ;)
pi_143946796
Maar goed,
Volgend weekend zit ik even met mn kont in frankrijk bij mn ouders. Even bijtanken.
Hulp is in gang gezet, dinsdag intake voor de speltherapie van Jen.
Maar eigenlijk is het helemaal niet raar... Eigenlijk is het elk jaar begin van het schooljaar dat het weer even zoeken is.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:54:18 #272
5428 crew  miss_sly
pi_143947262
En ook dat is niet gek, natuurlijk, na een vakantie met andere structuur en weer allerlei nieuwe dingen in het begin van het schooljaar.
Fijn dat je volgend weekend even kunt bijtanken! Geniet er van.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:53:29 #273
259886 pessie
pi_143948859
Tico dat is inderdaad heel heftig zeg. Fijn dat je volgend weekend even kunt uitblazen. Ik hoop dat therapie haar helpt. Ik vind het trouwens wel echt netjes dat ze haar excuus komt aanbieden. Ze weet zelf dus gewoon dat wat ze doet niet in de haak is. Ze heeft er alleen geen controle over.

Wanneer het bij Nathan de spuigaten uitloopt zet ik hem even op zijn kamer, en dan na een paar minuten probeer ik weer in contact met hem te komen (samen op bed zitten) en praten we over wat er gebeurd is en hoe we met elkaar omgaan hier in huis. Geeft mij 2 minuten om even tot mezelf te komen zonder dat er ongelukken gebeuren, zonder dat ik uit emotie dingen doe die ik niet wil doen.
Iedere ouder heeft een grens, en een kind weet feilloos waar het die kan vinden :*

DF wat klinkt dat stoer zeg! Leuke film uitgezocht?

Nathan zei gisteravond: "ik ben moe, ik wil slapen" :D volgens mij heeft hij het weer door *O* . Sliep ook gewoon in en op zijn normale tijdstip wakker.
pi_143949024
ik kom ook even een mijlpaaltje delen: mijn grote is vandaag voor het eerst zelf op de fiets naar huis gekomen uit school! he-le-maal zelf! (onder toeziend oog van de grotere buurmeisjes hoor ;) ) ze kan beter fietsen dan ik ^O^ :')
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:18:41 #275
5428 crew  miss_sly
pi_143949661
Onze dame kreeg gisteren bij zwemles een dik compliment van de badmeester voor haar mooie schoolslag én een puzzelstukje. Het eerste stukje van de puzzel van de kikker; als het af is, mag ze op voor A. Ze was zoo trots O+ En ik ook, want ze werkt er echt heel hard voor, ze wil zo graag leren zwemmen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:57:57 #276
259886 pessie
pi_143951269
Ohhh miss-sly, dat is echt een toffe mijlpaal! Vind ze zwemles zelf ook leuk?

simmu, wat stoer! Dat is echt leuk zeg! Gewoon zelf naar huis kunnen/mogen fietsen. Dat ze al zo vertrouwd in het verkeer is!
pi_143951479
Wat goed, miss! Ik kan me voorstellen dat je trots bent. Al ben je toch wel trots, net als ik op mijn grote luilak en mijn kleine doorzetter. :+ Ik vind het nog steeds zo mooi, het mee mogen maken van het opgroeien van een persoon. Aan de ene kant begrijp ik wel dat zoveel mensen hetzelfde meemaken maar aan de andere kant voelt het als iets volstrekt unieks. Elk kind is ook weer zo anders.

Hier gaat het trouwens heel goed met Ivan op school. Hij moppert nog wel op de werkjes die hij moet doen, maar hij is al zoveel losser en meer op zijn gemak dan vorig jaar. Ik vind de kleine groep ook geweldig. Zelfs voor mij is het makkelijker om contact te leggen met andere kinderen.

Ticootje, wat een nare situatie en ik herken er wel wat in. Soms hebben we (mijn lief en ik) het gevoel dat het leven ons leidt in plaats van andersom, zeg maar. Het helpt ons dan om bewuster te leven, meer aandacht voor elkaar te hebben en proberen zoveel mogelijk controle over de situatie te krijgen, al heb je het niet altijd voor het zeggen wat er om je heen gebeurt (zoals wanneer een familielid ziek is). Ik denk dat daarom alleen al het regelen van de therapie bijvoorbeeld een begin van een positievere tijd kan zijn. Ik geloof zelf in ieder geval dat het moment waarop je in moet grijpen van secundair belang is.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:13:08 #278
5428 crew  miss_sly
pi_143951811
Ze vindt het zwemmen echt heel erg leuk, en ze wil het echt graag leren. Die combinatie maakt dat ze met plezier naar zwemles gaat en best aardig vooruitgaat.
Natuurlijk ben ik altijd trots op haar, maar ik ben in dit geval vooral heel erg trots op haar harde werken. Natuurlijk speelt ze tussendoor, of zit ze niet te luisteren naar de instructie en een beetje te dromen, maar een groot deel van de tijd doet ze echt haar best. Dingen die niet lukken, probeert ze opnieuw, net zolang tot het wel gaat. In maart, toen ze begon, gleed ze nog heel voorzichtig het water in en was hoofd onder water een probleem, nu is ze echt watervrij. En dat heeft ze echt zelf gedaan, door door te zetten. Knap vind ik dat!

Weet niet of dit zo werkt, maar kijk dan: O+
-weg-

[ Bericht 11% gewijzigd door miss_sly op 29-08-2014 16:39:11 ]
pi_143951912
Fijn dat er even een uitpufweekend op komst is, hopelijk geeft dat en de hulp wat rust..

Miss en simmu, jullie meiden worden ook groot!

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:53 schreef pessie het volgende:
DF wat klinkt dat stoer zeg! Leuke film uitgezocht?
Het wordt "mees Kees op kamp". Ze gaan over 3 weken ook op kamp met de klas, dus dat is dan wel toepasselijk..
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:17:16 #280
5428 crew  miss_sly
pi_143951929
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat er even een uitpufweekend op komst is, hopelijk geeft dat en de hulp wat rust..

Miss en simmu, jullie meiden worden ook groot!

[..]

Het wordt "mees Kees op kamp". Ze gaan over 3 weken ook op kamp met de klas, dus dat is dan wel toepasselijk..
Wat een leuk idee! Wordt vast een tof feestje.
pi_143952113
Miss Sly, wat heerlijk dat ze er zoveel plezier in heeft en het zwemmen zo lekker dowt.
Hier ook zo'n waterratje. Eind juni begonnen en nu zonder vleugeltjes al (ze beginnen gelijk in t diepe bij gebrek aan t ondiepe ;) ).
Ze vind het zo leuk dat ze baalde dat we zeiden dat ze van de week niet ging omdat ze zo ontzettend verkouden was. Morgen valt uit ivm diplomazwemmen. Dus volgende week weer :).

Tico wat lastig. Ik heb helaas geen tips behalve om voor zover dat kan wel goed op jezelf te passen. :*

DF feest ze vanavond. Veel plezier!
pi_143952389
Tico, wat kut voor je. Ik hoop dat de therapie je de gelegenheid geeft om weer een beetje te resetten.

Niet speciaal tip naar jou bedoeld want daar vraag je niet om, maar meer in het algemeen en als reactie op miss sly: een knuffel / time in werkt hier ook vaak erg goed. Vooral op momenten waarop L niet bewust stout doet, maar wanneer dat duidelijk voortkomt uit vermoeidheid, boosheid, verdriet of frustratie en ze echt niet weet wat ze met zichzelf aan moet; ze dr emoties niet kan uiten of ze niet de baas kan.
Tijdens het eten bijvoorbeeld kan ze heel erg dr kont tegen de krib gooien. Soms met borden smijten zelfs. Haar op zo'n moment op schoot nemen, knuffelen, dr (achterliggende) emoties benoemen en evt tips geven hoe ze te uiten, werkt hier beter dan r (empathieloos) op de gang te zetten. :)
pi_143952578
Same here, Spring. Ik sta er nog steeds van versteld hoe goed het kan werken om gevoelens eenvoudigweg te benoemen. Het werkt zelfs bij zoiets sufs als: "Mama, kijk, ijsjes!" "Ja, ijsjes, heerlijk! Wat is jouw lievelingssmaak?" En dat ze dan gewoon niet zeuren om een ijsje.
pi_143952644
Iemand hier toevallig de tip om antibiotica in een kleuter te krijgen :')
Meneer vertikt het om het op te drinken, mja hij heeft het niet voor niks... gisteren ging de eerste gift wel, maar vandaag wil hij echt echt echt niet :') en het moet 3x per dag....
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:38:52 #285
5428 crew  miss_sly
pi_143952665
Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde, Spring, maar ik kwam even niet verder dan knuffelen benoemen :) Dank voor deze aanvulling :)

Ik merk wel wat ik hierbij op het juiste moment moet 'ingrijpen'. Als ik net te lang gewacht heb, dan is het moment waarop de time in nog werkt, voorbij en is het niet meer om te keren.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:40:32 #286
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143952723
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Meneer vertikt het om het op te drinken, mja hij heeft het niet voor niks... gisteren ging de eerste gift wel, maar vandaag wil hij echt echt echt niet :') en het moet 3x per dag....
Door vla of yoghurt scheppen Son?
En even heel onpedagogisch : omkopen voor iets oid?!

Waar heeft tie last van??
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_143952877
Omkopen werkte ook niet :')
Vla of yoghurt is misschien wel een idee ja. Had ik nog niet aan gedacht :') Hoewel door chocomelk en drinkyoghurt ook niet werkte.

Hij heeft krentenbaard. Ben al 2 weken fusidine aan het smeren, maar er kwamen opeens nieuwe plekken bij dus vandaar de kuur nu. Heerst in huis :')
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:59:47 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143953380
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Omkopen werkte ook niet :')
Vla of yoghurt is misschien wel een idee ja. Had ik nog niet aan gedacht :') Hoewel door chocomelk en drinkyoghurt ook niet werkte.

Hij heeft krentenbaard. Ben al 2 weken fusidine aan het smeren, maar er kwamen opeens nieuwe plekken bij dus vandaar de kuur nu. Heerst in huis :')
Ow bah, hadden wij een paar weken geleden ook in huis.
Helaas was mijn dochter alleen de pineut.. We smeren nu hormonenzalf, omdat Fusidine niet werkte .. Het lijkt nu beter te gaan! Sterkte!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:01:23 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143953438
quote:
Ik zou het niet mengen met andere etenswaar. Allereerst kan niet alles met alles gemengd worden en ten tweede heb je dadelijk kans dat hij vanalles gaat weigeren omdat het vies smaakt of omdat je er medicijnen in gedaan hebt.
Ik zou het gewoon met een klein spuitje (zonder naald natuurlijk) met beetjes in de wangzak spuiten.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:18:08 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143954030
quote:
wij gaan achter Roy staan (Roy zit dan in zijn stoel)houden zijn mond Open door middel van "schaar"houding wijsvinger en duim en dan spuitje erin sluiten en gelijk drinken er achteraan geven.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143955076
Ik doe medicijnen voor mijn dochter altijd door een danoontje.
pi_143955400
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Same here, Spring. Ik sta er nog steeds van versteld hoe goed het kan werken om gevoelens eenvoudigweg te benoemen. Het werkt zelfs bij zoiets sufs als: "Mama, kijk, ijsjes!" "Ja, ijsjes, heerlijk! Wat is jouw lievelingssmaak?" En dat ze dan gewoon niet zeuren om een ijsje.
Dat ook idd. ik maakte er vaak meteen zelf van dat ze zeurde om een ijsje, terwijl ze m alleen ter sprake bracht.
pi_143956610
Ja, geweldig hoe dat werkt hè. Ik denk er niet altijd aan, maar als ik zelf relaxed ben, kan ik goed zo reageren en dat werkt als een tierelier inderdaad.

Knap Miss, dat zwemmen. Dat ziet er al heel echt uit ^O^ .
Ik ben ook steeds weer trots hoor, bij al die dingen.

S is nu ongeveer 2 jr bezig (30 minuten per week) en staat op het punt om haar B te gaan halen. Duimen jullie mee :X .

Tico, dat klinkt heel zwaar. Hopelijk kan de zorg een beetje overgenomen worden door de mensen om je heen, zodat jij inderdaad je bed in kunt als dat moet. En ik hoop ook dat je weekendje je weg je goed doet.

S is wat dat betreft een heel makkelijk kind. Ze gooit zelden thuis de kont tegen de krib, is heel meegaand eigenlijk wat dat betreft. Maar goed, ze is dan weer op andere fronten een lekker portret, zal ik maar zeggen.
pi_143956763
Mijn zoon is van een ander slag. Het meer olijke, maar grensopzoekende type :P .
pi_143962071
Chris kan hard mopperen bij medicatie. Maar uiteindelijk doet hij braaf zijn mond open als ik alvast een glas zoet sap klaarzet.. Ik vermoed dat Daan ook een ander typje is..

En had niemand me kunnen waarschuwen voor 7 6/7 jarige en hun volume.. Wat kunnen die lawaai maken zeg :D
Nu rustig voor de film. Nog een uurtje, en nog een half uur film. :P
pi_143962466
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S is wat dat betreft een heel makkelijk kind. Ze gooit zelden thuis de kont tegen de krib, is heel meegaand eigenlijk wat dat betreft. Maar goed, ze is dan weer op andere fronten een lekker portret, zal ik maar zeggen.
Vertel. :Y)

Ivan is vrij meegaand, maar met Lena hebben we behoorlijk wat te stellen.
pi_143962853
S is serieus, meegaand (met betrekking tot afspraken en 'regeltjes') en meestal erg lief en zorgzaam. Maar ze kan vanuit enthousiasme met sommige vriendinnetjes in een onbereikbare hypermodus schieten, heel irritant :P . En ze wil altijd meer. In eerste instantie niet tevreden lijken met wat er is/ wat ze krijgt (een snoepje ofzo) en altijd even proberen meer te krijgen. Vind ik ook lastig. Maar dat is gelukkig wel altijd kortdurend, want eigenlijk is het een kind dat zich nooit verveelt en zichzelf met niks nóg kan vermaken (stond ook in haar rapport). Oh, en ze kan ontzettend goed de boel regisseren, naar haar hand zetten. Is een kwaliteit, uiteraard, maar soms lijkt het me wel makkelijk als ze daar wat gematigder in zou zijn. Hoe sterker de tegenpartij, hoe leuker het samenspel wat mij betreft. En in kringsituaties zegt ze nogsteeds bijna niks (nu 2,5 jaar op school bijna). Dan toch weer heel verlegen.

R is een charmeur, olijk en vrolijk, maar ook heel dwarsig met momenten, beetje brutaal ook. Hij stelt zich snel (te) vrij op naar volwassenen en gaat er meestal vanuit dat iedereen wel met hem wil spelen. Hij geeft niet meer toe aan zijn vermoeidheid (voorheen viel hij nog wel op de bank even in slaap, even bijtanken, maar die tijd is voorbij). Ook hij kan dwingend en bazig zijn. Hij is minder verlegen dan zijn zus en over het algemeen drukker. Kan minder goed alleen spelen, minder goed zich terugtrekken in zijn eigen spel. Hij is echt een gezelschapsdier, die geniet van samen zijn, samen spelen, samen lachen, enz. (Samen voetballen!)

Tegelijkertijd zijn het vooral twee heerlijke, energieke kinderen die er (bijna) altijd blakend uitzien en die eigenlijk overal wel voor in zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-08-2014 20:28:16 ]
pi_143962869
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vertel. :Y)

Ivan is vrij meegaand, maar met Lena hebben we behoorlijk wat te stellen.
En nu jij. Vertel :Y) .
pi_143964436
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zou het niet mengen met andere etenswaar. Allereerst kan niet alles met alles gemengd worden en ten tweede heb je dadelijk kans dat hij vanalles gaat weigeren omdat het vies smaakt of omdat je er medicijnen in gedaan hebt.
Ik zou het gewoon met een klein spuitje (zonder naald natuurlijk) met beetjes in de wangzak spuiten.
Is ook niet ideaal, maar anders krijg je er helemaal niks in.
Met spuitje ook geprobeerd, maar werkt dus ook niet, maar zijn mond gaat niet open. En hoewel ik wel ben van "het moet, dus echt iets te willen heb je niet", moet het ook wel een beetje kindvriendelijk gaan.
Er moet ook wel 3x per dag 10 ml in :')

Voor het weigeren van voedingsmiddelen ben ik niet bang bij hem trouwens. Hij weet prima wat het is en dat het moet, maar hij vindt het echt niet lekker en is daarom dus ook niet te motiveren.
pi_143964861
Onze oudste moet ook medicatie en ze krijgt iets lekkers als beloning daarna. We leggen het op tafel en ook alleen zij krijgt het.
pi_143967128
Time in is misschien inderdaad wel een idee. Dan moet ik wel optijd zijn voordat de dame over het randje gaat en in dr broek pist.
En eens zien hoe dat hier gaat opvoedingsgewijs. Ik denk namelijk niet dat J er erg fan van zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')