abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2005 @ 21:56:18 #1
30488 coolbabe
My little pwny
pi_30060335
Komende vrijdag wordt Jasper al weer 5 jaar en nu kwam hij zelf met het idee dat hij een kinderfeestje wil geven.
Omdat hij nog bij niet een kinderfeestje is geweest (toevallig is hij wel net uitgenodigd voor volgende week) en ik vroeger zo`n kneusje was wat nooit werd uitgenodigd, heb ik geen idee hoe het er op zo`n feestje aan toe gaat.
Hoe veel kinderen nodig je uit? Worden er spelletjes gedaan of is dat uit de tijd? Wat kost zo`n heel gebeuren? Regel je zo`n middag in je eentje of zorg je voor assistentie van je man/vriend of bijvoorbeeld een buurvrouw? Is een themafeestje leuk, en zo ja, wat voor thema dan?
Help!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zondag 28 augustus 2005 @ 22:25:12 #2
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30060822
Hou het klein nodig niet teveel kindjes uit.

Wij deden altijd wel spelletjes zoals spijkerpoepen, ei op een lepel, koek happen, stoelen dans, snoep happen uit een teil water hele simpele spelletjes.
Pannenkoeken versieren, taartjes versieren.

Zou het wel met zijn tweeen doen beter overzicht.
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2005 @ 22:39:05 #3
81992 Githa
pi_30061015
5 jaar ...uhmz ik zou niet te veel kids uit laten nodigen, 4/5 ofzo lijkt me meer als genoeg. een tweede persoon lijkt me altijd fijn om bij je te hebben mocht er iets zijn.
Ik zou wel een programmatje maken wat je die dag wil doen, ter plekken verzinnen werkt meestal niet
Ik weet natuurlijk niet waar Jasper van houd maar er zijn vele leuke doe dingen om zo'n dag mee te vullen Thema's zijn vaak leuk en makkelijk

een van de vele leuke sites
pi_30061132
Film kijken als afsluiter deed het hier altijd goed
pi_30061181
Vergeet vooral niet om genoeg chips, drinken en weet ik veel wat te halen. Wij waren vroeger altijd chipsfanaten en er was nooit genoeg om het maar zo te zeggen

Ik weet niet hoe dat nu is.
pi_30061192
Zo ging het vroeger bij ons;
Ik ben jarig en word 5 jaar oud.
Kom je ook op mijn feestje?
Neem je zwemspullen mee. (ik zeg niet wat we gaan doen)
Je wordt thuisgebracht.

(en aan het einde krijgt iedereen een zakje snoep)
pi_30067091
Leuk, kinderfeestje! Coolbabe, maak het jezelf niet te moeilijk! Een feestje hoeft niet veel te kosten hoor! Eierkoeken versieren ipv taart. (Men neme een eierkoek, smeer deze in met slagroom en versieren maar met zoveel mogelijk snoep. Smartie;s, dropveters, van die gekleurde gepofte rijst doen het erg goed). Of anders gewoon soesjes.
Een thema is wel makkelijker ja. Piet Piraat heeft hulp nodig? Dan kunnen de feestgangers aan de slag! Een doek om het hoofd, een ooglapje, baard en litteken schminken. Wat krachtproeven om te testen of ze goede piraten zijn en dan op speurtocht. Aan het eind van de tocht een schatkist met wat snoepzakjes en de piraten kunnen weer naar huis. Ik zou het feestje ook niet te lang laten duren. Omdat ze nog zo jong zijn is van 13.30u tot 17.00u lang genoeg. Is voor je zelf ook goed vol te krijgen met leuke spelletjes. Veel plezier en succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:25:55 #8
30488 coolbabe
My little pwny
pi_30095923
Bedankt voor de tips tot nu toe
Meer tips zijn nog altijd welkom
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:40:53 #9
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_30100138
De meest belangrijke tips zijn al wel genoemd denk.
idd. niet te veel kinderen en hulp ,heel fijn zeker als ze nog zo klein zijn.
Laat t feestje ook niet te lang duren.
Serissa was laatst op n feestje dat duurde van 13.00 tot 18.00. dan zijn ze t beu .
3 uurtjes ofzo is lang genoeg.

het is heel heel leuk n kinderfeestje ,maar ik ben altijd ook weer heel heel blij als alle kindjes weg zijn , en dan ben ik kapot.
pi_30102534
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 22:39 schreef Githa het volgende:
Ik zou wel een programmatje maken wat je die dag wil doen, ter plekken verzinnen werkt meestal niet
Ik weet natuurlijk niet waar Jasper van houd maar er zijn vele leuke doe dingen om zo'n dag mee te vullen Thema's zijn vaak leuk en makkelijk
Programma's werkten hier juist nooit... Dan had mijn moeder vanalles bedacht, en waren we al uren met het eerste spel bezig, bedachten daarna zelf iets en dan vond ze het allang best...

Thema's zijn inderdaad perfect. Ik heb tot mijn 12e nog nooit een feestje buiten de deur gegeven, altijd lekker thuis met een thema. We hebben sprookjesfeesten, bakkersfeesten, waterfeesten (zeepbaan in de tuin, succes verzekerd!!!), mini-playbackshows en, toen we erg klein waren, werkte brood versieren altijd goed: mijn moeder liet het brood in de lengte snijden bij de bakker, kocht een hele hoop soorten hagelslag, jam, pasta, pindakaas en kokosbrood en wij mochten aan de slag moet het hele zooitje... Zelfde deden we altijd met cake (wel gewone plakjes) aan het begin van een feestje. Altijd leuk en er is zo een half uurtje voorbij...
pi_30102579
Wel ff een paar kratjes bier halen hè. Een feestje zonder bier is altijd suf!
pi_30109064
Bo heeft in september haar 1e kinderfeestje. Ze gaat dan naar het poppentheater. Lijk me wel heel leuk. Speciaal voor kleuters opgezet stukje. Niet te lang, niet te spannend.

Als Bo in dec zelf 4 word wil ze ook graag een feestje geven. Dan ga ik thuis gewoon spelletjes doen.
Inderdaad iets versieren, snoepje happen uit teiltje water, koek happen enz. Word niet meer zo veel gedaan, maar ik vond het vroeger geweldig.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:12:18 #13
81992 Githa
pi_30109344
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 17:57 schreef innovative het volgende:

[..]

Programma's werkten hier juist nooit... Dan had mijn moeder vanalles bedacht, en waren we al uren met het eerste spel bezig, bedachten daarna zelf iets en dan vond ze het allang best...
Tjah, je hebt gelijk maar ik bedoelde ook meer een programma maken en afwijken is prima maar niet dat je tijdens het feestje nog moet bedenken wat je allemaal kunt doen
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:11:49 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_30122751
een grote tafel met daarop behangpapier met een aantal placemats afgebakend. Kunnen ze allemaal hun eigen placemat kleuren.
Wat ik erg leuk vond toen ik zo oud was was mijn verjaardagstaart. Nouja, cake Cake insmeren met glazuur en dan smarties erop plakken zodat je een smartiescake hebt. Slagroom erop en kaarsjes erin.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30128678
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:25 schreef coolbabe het volgende:

Meer tips zijn nog altijd welkom
Je wil natuurlijk dat het feestje een succes wordt en ws wilje ook dat 'ze' je een leuke moeder vinden.
Trap niet in de valkuil van 'alles goedvinden want het moet leuk worden'. Je zou niet de eerste zijn.
Je mag best grenzen stellen aan het (wellicht..) uitbundige gedrag van de gastjes. En soms moet je dan even streng zijn. Uiteindelijk wordt het feestje daardoor leuker dan wanneer je alles maar laat gaan en alles zgn tolereert, maar ondertussen je grenzen laat overschrijden en jezelf gefrustreerd zit op te vreten.
Have fun!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_30129106
kinderen zjin vijf, dus zo'n speelzaal met allerlei toestellen is wel ok en niet te duur
pi_30167285
Ooit gelezen, feesttip: het aantal kinderen wat je uitnodigt staat gelijk aan de leeftijd die het kind bereikt. Dat vind ik zelf wel een goeie.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_30167635
Toen ik zes werd waren alle vriendjes uit de buurt ook uitgenodigd. Dat waren bij elkaar toch wel een stuk of 10 kinderen - en ik herinner het me nogsteeds als het 'allerleukste kinderfeestje ooit'. Spelletjes in de tuin, cake versieren, of een hele rol behangpapier, kinderen erop leggen en ze elkaar met potlood of stift om laten trekken en ze vervolgens na laten tekenen of in laten kleuren.

We hebben ook wel eens kleren gemaakt van kranten dat was ook een succes. En natuurlijk als de kinderen cadeautjes meenemen ze laten verstoppen en de jarige laten zoeken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')